edit:
Zie RobertMe in "Bricked bios Yoga Slim 7 Pro opnieuw flashen via EEPROM" voor de huidige stand. Incl mijn "gemoedstoestand" wijziging van "hoe fix ik mijn laptop" naar "Lenovo wilt toch niet helpen, bios is (zeer) waarschijnlijk bricked. Hoe doe ik deze opnieuw flashen?". En de daaraan gelieerde topic title change
Zie RobertMe in "Bricked bios Yoga Slim 7 Pro opnieuw flashen via EEPROM" voor de huidige stand. Incl mijn "gemoedstoestand" wijziging van "hoe fix ik mijn laptop" naar "Lenovo wilt toch niet helpen, bios is (zeer) waarschijnlijk bricked. Hoe doe ik deze opnieuw flashen?". En de daaraan gelieerde topic title change
Beste,
Ik heb zojuist mijn Lenovo Yoga Slim 7 Pro (14ACH5) een bios update gegeven via de Lenovo "tool" (van hier gedownload). Windows programma heeft netjes de BIOS file op de EFI gezet (als dual booter faalde die eerst nog, omdat EFI partitie vol was

Na een paar minuten heb ik (onverstandig?) eens even op de uit knop gedrukt, maar geen reactie. Weer een paar minuten gewacht en met de knop geforceerd uit gezet (5 sec inhouden dus). Maar ook bij opnieuw aanzetten hetzelfde. Scherm blijft echt uit, gaat ook "tussendoor" niet aan, en de power led + keyboard backlight gaat branden.
Daarnaast draait de ventilator ook gewoon (en lijkt er iets van warmte ontwikkeling te zijn). Maar dat is op standje "normaal". [small]Tijdens de update draaide de fans ik denk op 100%, in ieder geval kan ik mij niet herinnen al eens gehad te hebben dat ik ze zo hard hoorde draaien).
Van wat ik de laptop al eens open heb gehad kan ik mij ook niet herinneren dat er een CMOS batterij in zit om eens een reset te geven.
Enige onwaarschijnlijke(?) dingetje dat ik mij verder kan indenken is dat het te maken heeft met de wifi adapter? De origineel heb ik na aanschaf 2 jaar terug vervangen (door een Intel AX???, denk 200, maar weet ik niet zeker). Maar die heeft dus altijd prima gewerkt.
Iemand dus nog een ideetje om het een of ander te fixen?
[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 25-11-2024 14:10 ]