Nee het moet echt een Kenzo zijn, want op de cover staat TD-LTE en de lengte is bijna 150mm.Is het dan geen Kate?
[ Voor 11% gewijzigd door aelibey op 01-01-2017 20:34 ]
Nee het moet echt een Kenzo zijn, want op de cover staat TD-LTE en de lengte is bijna 150mm.Is het dan geen Kate?
[ Voor 11% gewijzigd door aelibey op 01-01-2017 20:34 ]
Omdat die het gewoon ondersteund ? Uit de start-post:aelibey schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:23:
Ik weet niet hoe het kan, maar mijn Snapdragon Kenzo versie werkt ook op band 8 van 900mhz op het T-mobile LTE netwerk. Ik zal straks screenshots maken.
Volgens mij is de "Network Signal Guru" de enige app die de actieve/current band laat zien.
Want LTE band 1 (2100mhz) heb ik met deze app gelocked, zodat ie automatisch 900mhz kon pakken en dat werkte ook.
De app heeft wel root rechten nodig!
Op 900mhz downspeed van 22-30 mbps.
Op 2100 downspeed van 55-80 mbps.
[afbeelding][afbeelding]
Heb het even getest voor je, hier werkt dat niet, je komt dan terug op het emergency call scherm, niet de homescreen.WhatTheFuck schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:28:
Ik ben er een tijdje terug achter gekomen dat de lockscreen van mijn xiaomi.eu rom (6.6.30, 2016-06-01) te unlocken (bypass) is zonder vingerafdruk door te kiezen voor "Emergency" en dan 911 (o.i.d) bellen en meteen ophangen, vervolgens kom je direct op het homescreen.
Normaal ben ik niet zo van het updaten maar dit is eigenlijk toch wel belangrijk.
Is dit een bekende bug? Is er een simpele oplossing voor? Ik kan er op Google niets over vinden.
Zou iemand kunnen checken of deze lockscreen bypass ook werkt voor een actuelere versie van de xiaomi.eu rom?
Hier werkt het ook niet op de Xiami EU weekly rom van gisteren.WhatTheFuck schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:28:
Ik ben er een tijdje terug achter gekomen dat de lockscreen van mijn xiaomi.eu rom (6.6.30, 2016-06-01) te unlocken (bypass) is zonder vingerafdruk door te kiezen voor "Emergency" en dan 911 (o.i.d) bellen en meteen ophangen, vervolgens kom je direct op het homescreen.
Normaal ben ik niet zo van het updaten maar dit is eigenlijk toch wel belangrijk.
Is dit een bekende bug? Is er een simpele oplossing voor? Ik kan er op Google niets over vinden.
Zou iemand kunnen checken of deze lockscreen bypass ook werkt voor een actuelere versie van de xiaomi.eu rom?
Verwijderd
Ja je denkt te simpel, je moet je gedownloade EU rom flashen via TWRP.mikekiwi schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:41:
Ik heb net mijn Note 3 Pro in huis, overgenomen van een medetweaker. Wil hem upgraden van een Global Stable 7.2 (7.2.2.0 (LHOCNDA) naar deze:
xiaomi.eu_multi_HMNote3Pro_V8.1.1.0.MHOCNDI_v8-6.0
die ik hier heb gevonden: https://xiaomi.eu/community/threads/7-1-19-20.37825/
Ik heb via TWRP een backup gemaakt en wil nu via de Updater app deze rom gaan updaten (heb hem in zip-vorm in de downloaded_Rom map gezet).
Update zegt zelf geen update gevonden, maar ik kan wel een downloadpakket selecteren. Als ik dat doe krijg ik de foutmelding: "Kan de update niet verifiëren".
Denk ik nu te simpel en moet het toch anders? Of moet ik het unzipped in die map plaatsen? Ik ben hier niet heel erg in thuis (nagels zijn al afgebeten), dus een klein beetje hulp is welkom! Dank!
mikekiwi schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:41:
Ik heb net mijn Note 3 Pro in huis, overgenomen van een medetweaker. Wil hem upgraden van een Global Stable 7.2 (7.2.2.0 (LHOCNDA) naar deze:
xiaomi.eu_multi_HMNote3Pro_V8.1.1.0.MHOCNDI_v8-6.0
die ik hier heb gevonden: https://xiaomi.eu/community/threads/7-1-19-20.37825/
Ik heb via TWRP een backup gemaakt en wil nu via de Updater app deze rom gaan updaten (heb hem in zip-vorm in de downloaded_Rom map gezet).
Update zegt zelf geen update gevonden, maar ik kan wel een downloadpakket selecteren. Als ik dat doe krijg ik de foutmelding: "Kan de update niet verifiëren".
Denk ik nu te simpel en moet het toch anders? Of moet ik het unzipped in die map plaatsen? Ik ben hier niet heel erg in thuis (nagels zijn al afgebeten), dus een klein beetje hulp is welkom! Dank!
Eh, heb ik zelf niet gedaan, maar omdat deze EU-rom er op staat en ook SuperSU ging ik ervanuit dat dat al gebeurd is...hoe kan ik dat controleren ?(je ziet het, ik ben een nono op dit gebied).Eleni schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:51:
Heb je het toestel al unlocked? Anders eerst begin van dit topic goed doorlezen. Er is overigens niets mis met die global stable, die zou je moeten kunnen updaten via de updater app.
[...]
Hmmm.. ok. Op deze pagina http://en.miui.com/a-232.html staat wel een stappenplan om de Updater te gebruiken.Razer schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 11:21:
[...]
Ja je denkt te simpel, je moet je gedownloade EU rom flashen via TWRP.
Je toestel is unlocked anders stond er geen TWRP op.mikekiwi schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:26:
[...]
Eh, heb ik zelf niet gedaan, maar omdat deze EU-rom er op staat en ook SuperSU ging ik ervanuit dat dat al gebeurd is...hoe kan ik dat controleren ?(je ziet het, ik ben een nono op dit gebied).
De global stable die ik nu heb kan niet updaten via de Updater app.
[...]
Hmmm.. ok. Op deze pagina http://en.miui.com/a-232.html staat wel een stappenplan om de Updater te gebruiken.
Hoe zit dit dan precies? Wanneer gebruik je updater en wanneer TWRP? Is TWRP om naar een compleet nieuwe rom te gaan en Updater om updates van een bepaalde rom eroverheen te zetten? (klinkt wel logisch als ik het zo lees terwijl ik type...)
[ Voor 6% gewijzigd door Razer op 21-01-2017 14:42 ]
Duidelijk, dank je! Is inmiddels gelukt om de genoemde rom er op te floepsen, maar is geen succes, de instellingen kunnen niet worden geopend (continu "Instellingen is gestopt") en daar kan ik niet mee verder.Razer schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:41:
[...]
Je toestel is unlocked anders stond er geen TWRP op.
Gewoon altijd TWRP gebruiken. Install from zip en klaar (wel eerst backup oude rom, maar die had je al gemaakt). Je linkt naar een procedure voor officiële update terwijl je een Xiaomi EU rom wilt flashen. Voor EU rom gewoon TWRP gebruiken.
Wat je het beste kunt doen is even Wipe Cache en wipe data in TWRP doen. Dan nog eens de rom er overheen. De rom is namelijk gewoon stable. Als dit doet ben je je instellingen en apps kwijt, echter foto's e.d. blijven gewoon op je geheugen staan.mikekiwi schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:59:
[...]
Duidelijk, dank je! Is inmiddels gelukt om de genoemde rom er op te floepsen, maar is geen succes, de instellingen kunnen niet worden geopend (continu "Instellingen is gestopt") en daar kan ik niet mee verder.
Wat is algemeen gezien nu de meest recente, maar stabiele rom met NL-taal waar alles wel gewoon werkt?
Omdat je binnen de Miui omgeving blijft, zou In de eerste instantie zou wipe cache en Dalvik cache voldoende moeten zijn. Je apps en instellingen blijven dan wel behouden.Razer schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:13:
........
Wat je het beste kunt doen is even Wipe Cache en wipe data ............Als dit doet ben je je instellingen en apps kwijt,....
Volgens mij doet het script in de EU rom dat automatisch zodra je de ZIP installeert. Maar misschien wel nog eerst het proberen waard inderdaadelinx schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:54:
[...]
Omdat je binnen de Miui omgeving blijft, zou In de eerste instantie zou wipe cache en Dalvik cache voldoende moeten zijn. Je apps en instellingen blijven dan wel behouden.
Wipe data lost je probleem opmikekiwi schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 16:09:
Hmm...na veel issues (per ongeluk factory reset gedaan), nu weer restored, Dalvik en Cache gewiped en daarna weer de rom geinstalleerd.
Resultaat: Dezelfde problemen met de instellingen die niet werken. Lijkt dus niet te helpen...
[ Voor 3% gewijzigd door mikekiwi op 21-01-2017 18:03 ]
Gelukt? Kan zijn dat servers even down zijn. Kunt ook proberen nieuwe account aan te maken.mikekiwi schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:09:
Stapje verder, maar ook niet helemaal. Het probleem dat ik nu krijg is dat ik alles opnieuw moet instellen. Dat is helegaar niet zo erg, maar ik kom op het scherm " Sign in to your Mi Account" kom en daar al de melding " couldn't check Find device status" krijg voordat ik ook maar iets kan doen. En door dat scherm kom ik niet heen.
Heb alleen de opties Back of Try again, maar met beiden kom ik niet verder...Hoe kom ik hier dan weer door?
[afbeelding]
Denk zo langzamerhand dat ik dat nieuwe rom-gebeuren maar even laat zitten, backupje terug ga zetten en door met de oude rom...nee, nog niet zo snel opgeven...
Nee, het probleem is dat het inloggen uberhaupt niet kan. Die foutmelding komt gelijk over het scherm heen, zonder dat ik ook maar iets kan invullen. Ik zit dus vast...Razer schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 19:10:
[...]
Gelukt? Kan zijn dat servers even down zijn. Kunt ook proberen nieuwe account aan te maken.
Maar het rare is dat ik dus niet in kan loggen op de telefoon. En dus kan het systeem toch helemaal niet weten wie ik ben en dat ze mijn telefoon moeten zoeken o.i.d.?flightboy65 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:14:
Ik ken dit,
Kon het toen oplossen door via de webinterface in te loggen en die functie uit te schakelen (aangezien het mijn telefoon nummer was waarop ingelogd was).
In jouw geval hoop ik dat de registratie nog actief is in de backup die je hebt en dan via MI account de optie find device uit te schakelen en opnieuw een poging te wagen.
Succes
[ Voor 9% gewijzigd door mikekiwi op 21-01-2017 23:48 ]
No need to say sorry...inmiddels een weekly rom geprobeerd en dan kan ik wel de Mi account gegevens invullen, maar de uitkomst blijft verder gelijk. Dus ook als ik de stap wil skippen of aanklik dat ik op een andere manier wil inloggen, altijd de melding "Couldn't check find device status".
Bij mij was het flashen van de radios.zip geen oplossing hiervoor, toen las ik op XDA dat iemand radon kernel geflashed had en dat het toen was opgelost. Dus ik ging dat ook proberen en dat werkte.mikekiwi schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:02:
[...]
No need to say sorry...inmiddels een weekly rom geprobeerd en dan kan ik wel de Mi account gegevens invullen, maar de uitkomst blijft verder gelijk. Dus ook als ik de stap wil skippen of aanklik dat ik op een andere manier wil inloggen, altijd de melding "Couldn't check find device status".
Lijkt dus echt onafhankelijk van het account te zijn, maar wel een consistent issue op deze telefoon.
Andere benadering: als ik de backup terugzet en installeer de rom zonder de data te wipen, dan gaat het wel goed. Maar dan heb ik weer het probleem dat ik de instellingen niet kan openen.
Is dat op een andere manier te fixen? Ik las op XDA bij een CM rom dat je dan " radios.zip" moet flashen. Is dat een oplossing die hier ook zou kunnen werken of ben ik dan ingredienten uit verschillende recepten aan het mixen met een nog slechtere uitkomst?
En dit is een heeeele fijne tip. Backup teruggezet, Dalvik+Cache gewiped, laatste weekly eropgezet. Daarna rebooten in TWRP, weer Dalvik+Cache wissen en de Radon-Kernel eroverheen. Herstarten en ja hoor...hij doet het!Dnlz schreef op zondag 22 januari 2017 @ 19:12:
[...]
Bij mij was het flashen van de radios.zip geen oplossing hiervoor, toen las ik op XDA dat iemand radon kernel geflashed had en dat het toen was opgelost. Dus ik ging dat ook proberen en dat werkte.
[ Voor 7% gewijzigd door ReTechNL op 25-01-2017 10:13 ]
[ Voor 54% gewijzigd door flightboy65 op 24-01-2017 18:25 ]
Bij de Redmi Note 3 is er inderdaad een verschil van 2 mm meetbaar. Dat is de eenvoudigste manier om zeker te weten met welk type je te maken hebt.flightboy65 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:20:
Kate heeft band 20 en zou 2mm hoger zijn dan de Kenzo:
...............
Dit betreft de Kate met een maat van 152mm. Denk eraan dat in dat geval het hoesje, screenprotector ed daarom ook wat groter moeten zijn. In aanbiedingen omschreven als "Special Edition" of "152mm"TVL schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:19:
.......... Zie nu dat er verschillende versies in omloop zijn.............
Het is de internationale versie (ondersteund band 20) bij Geekbuying komt hij vandaan.
[ Voor 46% gewijzigd door elinx op 24-01-2017 19:31 ]
Let op: Hier zit je in het Kenzo topic.TVL schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:54:
Ben nu alleen nog aan het zoeken naar welke TRWP versie ik moet hebben. Zie namelijk niet de Kate versie op de site van Xiaomi.eu.
Iemand Kate al met TRWP geflashed?
[ Voor 19% gewijzigd door elinx op 25-01-2017 00:11 ]
[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 27-01-2017 12:07 ]
De laatste die ik had stond nb Samsung op.dutchgio schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:07:
Geen Chinese no-name adapters gebruiken in ieder geval, dan krijg je dat dus inderdaad.
Via [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a komen Aukey, Blitzwolf en Orico regelmaat voorbij als merken die wel betrouwbaar en goed zijn.
Probeer het volgende, boot in TWRP en dan:KvNwPPr schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 13:35:
Net mijn telefoon voorzien van de laatste weekly update (7.1.19/20). Ik kom nu mijn telefoon niet meer in.
Mijn unlock pattern (of hoe het ook heet) doet het niet meer, vreemd. Vingerafdruk sensor pakt hem ook niet.
Lijkt net of deze data is gewist? Heb ik iets verkeerd gedaan?
Heb de update hetzelfde uitgevoerd als hiervoor. Herstart in recovery mode, install ZIP met TWRP.
M'n telefoon is nu dus onbruikbaar. Zie wel nieuwe mails/whatsapp etc binnenkomen.
Bedankt! Dat heeft gewerkt. Ik snap niet hoe het kan maar ik kan weer in m'n telefoon.Razer schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:29:
[...]
Probeer het volgende, boot in TWRP en dan:
Advanced > File Manager, and go to the /data/system folder. Scroll down and find the two files with the .key extension. Delete both of them (by tapping on the file and then tapping the “Delete” button). Then, delete all the files containing the word locksettings.
For example, I deleted the following files:
password.key
pattern.key
locksettings.db
locksettings.db-shm
locksettings.db-wal
[ Voor 8% gewijzigd door KvNwPPr op 04-02-2017 17:14 ]
Vaak wordt aangeraden om de beveiliging te verwijderen voordat je een update uitvoert. Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met de encryptie van de bestanden. Na updaten kan je de beveiliging weer instellen.KvNwPPr schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 13:35:
.....
Mijn unlock pattern (of hoe het ook heet) doet het niet meer, vreemd. Vingerafdruk sensor pakt hem ook niet.
Lijkt net of deze data is gewist? Heb ik iets verkeerd gedaan?.....
[ Voor 51% gewijzigd door dutchgio op 04-02-2017 18:06 ]
Ik heb een Titanium Pro backup. Ik zal hier eens naar kijkenjan390 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:10:
Als echt niets meer lukt kun je nog via EDL opstarten. Je raakt dan wel alles kwijt (als je geen backup hebt), dus in dat geval is het het laatste redmiddel:
Zie: en.miui.com/thread-235865-1-1.html
Ik had er nog een oude TWRP backup opstaan, maar ook daarmee kan ik niet voorbij het MII account log inscherm (COULDN’T VERIFY DEVICE).dutchgio schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 18:05:
Encryptie en een password/pattern lock is heel wat anders...
Je kunt beter de beveiliging laten staan en vooraf een TWRP backup maken, dan heb je een herstelpunt mocht er iets mis gaan.
[ Voor 37% gewijzigd door KvNwPPr op 04-02-2017 19:50 ]
Check even hier in het topic, die melding is ook al voorbij gekomen.KvNwPPr schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:21:
[...]
Ik heb een Titanium Pro backup. Ik zal hier eens naar kijken
[...]
Ik had er nog een oude TWRP backup opstaan, maar ook daarmee kan ik niet voorbij het MII account log inscherm (COULDN’T VERIFY DEVICE).
Klopt, maar probeer maar eens een bestand te wijzigen. Je zal merken dat dit tgv de encryptie onmogelijk is. De bestanden die voor de password/pattern lock verantwoordelijk zijn in de oude situatie kunnen een andere waarde hebben in de nieuwe situatie en daardoor voor een blokkade zorgen. In dat geval is het simpeler om je beveiligingen voor het updaten te verwijderen en vervolgens weer opnieuw in te stellen.dutchgio schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 18:05:
Encryptie en een password/pattern lock is heel wat anders............ vooraf een TWRP backup maken, dan heb je een herstelpunt mocht er iets mis gaan.
Flash de rom nog een keer zonder de data te wipen of een clean install, is maar net waar je zin in hebt. Haal wel eerst even alle screenlock bestanden weg als je een dirty flash wilt doen.KvNwPPr schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:43:
Had in TWRP nog een 6.5.24 beta miu 7.4 staan van september 2017.
Hiermee kan ik wel in instellingen komen maar blijft de software crashen als ik de scherm & vinger afdruk instellingen probeer te open.
Ik ben ondertussen al langer bezig om dit probleem op te lossen dan met de bootloader etc unlocken.
Wat kan ik nu het beste doen zodat die vinger afdruk & scherm beveiliging setting weer Stock zijn? Dat ik m'n gegevens kwijt raak maakt me nu niet uit.
Ik snap niet hoe er nog iets mis kan Zijn met de software als ik een oude TWRP backup gebruik.
Dat hangt er vanaf welke twrp versie je erop hebt staan en van welke partities een backup is gemaakt.. Niet alle twrp versies kunnen van alle partities een backup maken. oa de efs partitie, waar de oa imei in verborgen staat wordt niet niet altijd gebackupt. Andere versies laten de bootloader met rust enz.KvNwPPr schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:43:
Had in TWRP nog een 6.5.24 beta miu 7.4 staan van september 2017...................
Ik snap niet hoe er nog iets mis kan Zijn met de software als ik een oude TWRP backup gebruik.
[ Voor 13% gewijzigd door elinx op 06-02-2017 18:57 ]
Goed om te horen dat je problemen opgelost zijn!KvNwPPr schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 00:05:
De problemen zijn weer voorbij. Ik kreeg op het laatst ook nog de melding dat er iets mis was met mijn IMEI instellingen (unable to check find device status). Je komt dan ook niet in je telefoon omdat hij geen simkaart en Wifi nummer vindt. Plus alle problemen die ik hierboven heb vermeld.Ik denk dat de problemen kwamen door de nieuwste EU rom of door het niet goed wissen van alle data?
- Ik heb een oude TWRP backup geladen
- Wipe alles (dalvik cache, system, internal storage)
- Back to factory reset.
- Xiaomi.EU rom (xiaomi.eu_multi_HMNote3Pro_V8.0.5.0.LHOCNDG_v8-5.1.zip) geinstalleerd.
Ik kan nu weer in "instellingen" en ook in de vingerafdruk instellingen.
Gelijk een nieuwe TWRP backup geprobeerd. Mooi moment om Lineage OS te gaan proberen
Nooit eerder van Nitrogen OS gehoord.Razer schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 07:45:
[...]
Goed om te horen dat je problemen opgelost zijn!
Dan kan ik je beter deze aanbevelen:
https://forum.xda-develop...en-os-11-01-2017-t3536211
Meer device specifieke updates, snellere fixes
Zitten ook in CMKvNwPPr schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:10:
[...]
Nooit eerder van Nitrogen OS gehoord.
Vind deze bugs wel een groot nadeel:
Known Bugs:
Camera and Torch
Goodix works bad
[ Voor 5% gewijzigd door Razer op 07-02-2017 18:27 ]
Zag t later ook idd. Dus ook in lineageos. Misschien toch maar even veilig bij de Eu. Rom blijven dan.Razer schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:26:
[...]
Zitten ook in CM
Voor Goodix zip flashen na rom
Hoogstwaarschijnlijk niet.barzi schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:44:
Iemand een idee of Android 7 uit gaat komen voor de Redmi Note 3 Pro (Xiaomi.eu)?
Mag ik vragen waar jij dit op baseert? Er zijn namelijk meerdere benchmarks opgedoken van Redmi Note 3 Pro devices die op Android 7 draaien, wat suggereert dat er een nieuwe rom wordt getest.
Xiaomi update de telefoons van de Redmi serie niet zo vaak qua android versie (meestal maar 1 keer). Natuurlijk is er een kans dat ze de RN3 Pro wel gaan updaten omdat het zo'n goed verkocht toestel is.UntoldStories schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:13:
[...]
Mag ik vragen waar jij dit op baseert? Er zijn namelijk meerdere benchmarks opgedoken van Redmi Note 3 Pro devices die op Android 7 draaien, wat suggereert dat er een nieuwe rom wordt getest.
Het zal wel wat langer duren voordat de update beschikbaar komt aangezien Xiaomi waarschijnlijk eerst haar Flagships- en nieuwste telefoons van Android 7 zal voorzien, maar ik heb goede hoop dat dit echt nog wel gaat gebeuren. :-)
Dit zegt dus helemaal niks, build prop aanpassen, benchmark draaien en ik draai een Redmi Note 3 Pro op Android 9...UntoldStories schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:13:
[...]
Het zal wel wat langer duren voordat de update beschikbaar komt aangezien Xiaomi waarschijnlijk eerst haar Flagships- en nieuwste telefoons van Android 7 zal voorzien, maar ik heb goede hoop dat dit echt nog wel gaat gebeuren. :-)
Voor zo ver ik weet hebben ze deze optie uit de rom verwijderd. Ik heb hem ook al een tijdje niet meer, heb ook niet kunnen vinden dat ik deze ergens weer zou kunnen inschakelen. Op den duur went het wel, maar in het begin is het wel vervelend.DaYwaLkUr schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 18:57:
Sinds kort de officiële update MIUI Global stable 8.2.1.0.
Alles prima alleen bij het unlocken dmv fingerprint krijg ik geen response meer, ik vond dat wel fijn.
Zit deze optie ergens verborgen?
Latin capital letter y with diaeresis
Maar dat betekent toch dat je FPS waardeloos is geworden? Als je niet kunt unlocken met je vinger, dan heeft dat ding bar weinig toegevoegde waarde.YdieresiS schreef op maandag 20 maart 2017 @ 07:50:
[...]
Voor zo ver ik weet hebben ze deze optie uit de rom verwijderd. Ik heb hem ook al een tijdje niet meer, heb ook niet kunnen vinden dat ik deze ergens weer zou kunnen inschakelen. Op den duur went het wel, maar in het begin is het wel vervelend.
[ Voor 11% gewijzigd door mrwolf op 20-03-2017 15:21 ]
Ah, ok... dat maakt het duidelijk, thanks!YdieresiS schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:22:
@mrwolf Je kunt nog wel inloggen met de vingerprintscanner. Je krijgt alleen geen feedback meer middels de trilfunctie bij een geslaagde fingerprint scan. Een niet geslaagde scan levert nog wel de feedback middels tril op.
Het lastige is dat je er eerst aan moet wennen. Omdat je geen reactie middels tril krijgt, laat je je vinger langer liggen dan nodig is. Het scherm schakelt wel in, maar het kost je iets meer tijd om dat te registeren dan de tril die je anders zou voelen.
De optie voor de trillingsfeedback hebben ze dus verwijderd, niet de optie om de scanner te gebruiken om je telefoon te ontgrendelen.
Verwijderd
Verwijderd
Denk dat je simpelweg een hardware probleem hebt. Ligt niet aan de Global Rom want mijn dochter heeft die altijd al gehad en geen centje pijn.Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:10:
Heren,
Ik heb een probleem met mijn Redmin Note 3 Pro (Kenzo).
Ik heb het apparaat al een jaar, en heb er veel plezier aan gehad. Eén van de eerste dingen die ik ermee gedaan heb, is de Xiaomi.eu rom erop gezet. Zo af en toe weer geüpdated, altijd de weekly versie.
Met versie 7.3.2 werd hij wat onconsistent. Regelmatig een random reboot. Op een avond kapt m'n wifi ermee. Ik krijg de wifi niet meer aan. De toggle in het notificatiescherm reageert niet. En de switch in het instellingenmenu wordt wel blauw, maar er komen geen wifi netwerken binnen. Ook apps die permissie hebben om wifi aan of uit te zetten krijgen ze niet aan. Raar iets.
Ik heb toen even gewacht op versie 7.3.9 en geüpdated. Dit had helaas geen effect op dit probleem.
Nu komt het allervreemste: van deze versie heb ik in TWRP een backup gemaakt van alles. (een up to date TWRP). Alles gewiped: Cache, System, Data, uitgezonderd interne opslag en SD kaart.
De back up gerestored, en voilá, de wifi doet het weer. Ik kan helaas niet inloggen, dus via TWRP, in de file manager wat bestandjes verwijderd (stond in eerdere post). Maar nu doet de wifi het niet meer.
Afijn: dus als ik de backup installeer doet de wifi het weer. Tot ik de telefoon opnieuw opstart. Maar vanwege de instabiliteit doet hij dat vanzelf. Kortom, ik heb een halve dag geploeterd aan dat onding, heb ik wel geteld een half uur de wifi werkend. AAARGHH.
Lineage OS kreeg ik niet werkend via TWRP. Moet ik dat via MiFlash applicatie doen?
Vandaag ten einde raad via de MiFlash.exe de officiele global ROM geïnstalleerd. Maar wifi doet het nog steeds niet.
Hier stopt mijn kennis eigenlijk. Hebben jullie een optie die ik nog kan proberen (behalve de toestel uit het raam gooien)? Of eerdere ervaringen met een soort gelijk probleem?
Google zoeken levert wel oudere problemen op met instabiliteit van de wifi etc, maar niet zo dramatisch naar ik kan vinden.
.
Any help is much appreciated!
Jaap
Verwijderd
Daar ben ik ook bang voor. Ik heb de tip hieronder opgevolgd en Lineage OS werkend gekregen, maar nog steeds niks.Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:32:
[...]
Denk dat je simpelweg een hardware probleem hebt. Ligt niet aan de Global Rom want mijn dochter heeft die altijd al gehad en geen centje pijn.
Maar eens kijken wat de garantie kan betekenen.Mark383 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:04:
Heb je ook de juiste firmware geïnstalleerd voordat je Lineage ging installeren? Zie https://forum.xda-develop...mware-kenzo-kate-t3507789
Andere optie is een full reset doen door een fastboot rom te flashen (kan bijvoorbeeld met MiFlash tool). Op die manier gaan alle partities op je telefoon terug naar fabrieksinstellingen. Meer dan je met TWRP kan bereiken.
Het eerste wat ik zou proberen is een clean install. Dus even terugzetten naar fabrieksinstellingen en alle apps opnieuw installeren. Je data (foto's ed) kan je wel laten staan.Blamm schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:17:
Zijn er hier meer mensen met issues met Chrome wellicht?
Sinds de aanschaf heb ik op Xiaomi.eu 6.11.? gezeten en nooit problemen gehad, maar enige tijd geleden geupdate naar 7.2.17 en nu 7.2.24 en om de haverklap chrashed Chrome. Geen melding of fout, gaat gewoon uit.
Caches allemaal gecleared, tevergeefs.
Een Kenzo 2GB trouwens
Bedankt voor de tip, ik heb nu alle ANT-services geïnstalleerd. Helaas kan de phone nog steeds niet pairen met de hartslagmeter. Geen foutmeldimg, maar na een minuut 'pairing' te zien houdt hij gewoon op.Tjeutje27 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:49:
Als je ANT Tester installeert geef deze aan dat de telefoon wel ANT+ ondersteunt. Je kan vanuit dit programma de benodigde plugins etc. downloaden en installeren (link naar de google play store). Kan het niet testen of het daadwerkelijk werkt.
Bluetooth Smart wordt gewoon ondersteund, anders zou de Mi band ook niet werken.
Heb jij het al kunnen oplossen? Ik heb er nog steeds last van.Blamm schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:17:
Zijn er hier meer mensen met issues met Chrome wellicht?
Sinds de aanschaf heb ik op Xiaomi.eu 6.11.? gezeten en nooit problemen gehad, maar enige tijd geleden geupdate naar 7.2.17 en nu 7.2.24 en om de haverklap chrashed Chrome. Geen melding of fout, gaat gewoon uit.
Caches allemaal gecleared, tevergeefs.
Een Kenzo 2GB trouwens
Ik ook, al heb ik geen updates van xiaomi.eu meer gedaan sinds die post.Zenix schreef op donderdag 6 april 2017 @ 22:03:
[...]
Heb jij het al kunnen oplossen? Ik heb er nog steeds last van.
[ Voor 29% gewijzigd door YdieresiS op 10-04-2017 08:01 ]
Tot voor kort was Goldway een andere goede optie, maar die schijnt gestopt te zijn met het afkopen van de invoerrechten. Qua afhandeling wel prima ervaringen meeDaYwaLkUr schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:45:
Top One lijkt overigens failliet op Ali... krijg Kerst aanbiedingen
https://toponedigital.nl.aliexpress.com/store/342812
Waar bestellen jullie hem, ik zoek een shop waar je de taxes af kunt kopen voor 20 USD?
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequentiesgroxgrox schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:23:
Ik kom er niet uit....Ik wil overstappen naar t-mobile. Dat abonnement van 35 euro met alles onbeperkt. Werkt 4g nu wel of niet op de Kenzo in combinatie met t-mobile?
Ik draai hier ook Lineage OS met Android 7.1.1 draait als een zonnetje. Inmiddels zijn de drivers van de camera gefixed in de roms voor android 7.1.1.YdieresiS schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 00:13:
Net toch maar besloten om LineageOS te installeren. Tot nu toe is het even wennen. Ik zou alleen wel graag in de statusbalk zien dat er KPN staat en of ik via 3G of LTE verbonden ben. Iemand enig idee hoe dat in te stellen? Kan het zelf nog niet vinden helaas.
--edit--
Blijkbaar kon hij niet uitvinden wat de snelheid was bij het netwerk thuis. Hier op mijn werk en gisteren elders, gaf hij keurig aan of het LTE, H+ of 3G was. Heb er alleen nog geen operator bij staan.
Ja, op dit moment is Lineage OS zelfs vaker geinstalleerd op een Kenzo dan op een One Plus 3...ReTechNL schreef op donderdag 20 april 2017 @ 14:47:
Ik draai hier ook Lineage OS met Android 7.1.1 draait als een zonnetje.
Hoezo merkwaardig, hij is de beheerder van de officiele lineage build voor de kenzo en kate modellen.G3kk3Henkie schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:28:
[...]
Ja, op dit moment is Lineage OS zelfs vaker geinstalleerd op een Kenzo dan op een One Plus 3...
Wel beetje merkwaardig dat verreweg de meeste commits van ene Strix komen.
"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"
[ Voor 44% gewijzigd door G3kk3Henkie op 24-11-2020 15:14 ]
Dat klopt inderdaad, maar het valt me ook op dat er voor de kenzo/kate heel veel verschillende releases zijn. Lineage 14 is in verhouding wel de meest populaire, maar er zijn heel veel aftakkingen.G3kk3Henkie schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:35:
[...]
Tuurlijk, maintainer zijn én alle commits doen, is prima.Maar als je naar andere repo's kijkt, zie je minder scheve verhoudingen.
"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"
nee, Lineage 13, de maintainer is GismoZ.G3kk3Henkie schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:46:
Bedoel je: CM13? Die laatste update in december?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq