Op deze band werkt het volledig. Op de 800 band val je terug naar 3G. In principe zit Ziggo Mobiel op het Vodafone netwerk. Ik ben er tevreden over.groxgrox schreef op zondag 13 november 2016 @ 07:50:
Ik wil overstappen naar ziggo mobiel. Ik las dat ze 4g hebben op de 2600mhz band voor 4g.
Zal dit volledig werken?
Welke providers ondersteunen 4g? (Oosten en van nl)
Thnx! Zie in de buurt van Enschede veel 800 masten staan...daar werkt ie dus niet mee....jammer! Tele2 heeft wel 2600 masten in het oosten en veel ook! Maar kijken naar een abonnement van tele2. Of heeft iemand goede ervaringen met deze telefoon en ziggo mobiel?Mogelijk dat deze kaart: https://www.google.com/ma...zQ1aLlqOgA5A.kz8L-HeT0XNY je iets meer overzicht geeft.
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Totdat je eenmaal 4G hebt, dan kun je niet meer zonder.
Gaat ook niet om snelheid maar nog meer om lagere ping wat veel meer effect heeft.
Gaat ook niet om snelheid maar nog meer om lagere ping wat veel meer effect heeft.
Heb hiervoor een Galaxy S6 gehad dus weet wat ik momenteel mis
Merk wel dat het soms wat langer duurt voordat er een reactie komt van 'de andere kant', dat zal de ping wel zijn.
Vanmiddag de xiaomi.eu 8.0.5.0 stable rom geflasht.
Werkt prima! Geen rare bugs tegengekomen nog. En batterij gaat ook prima lang mee!
Werkt prima! Geen rare bugs tegengekomen nog. En batterij gaat ook prima lang mee!
Is het unlock proces voor een Redmi 3S hetzelfde als voor de Note? Lijkt me wel logisch maar heb het nog niet uitgezocht.
Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.
Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.
[ Voor 33% gewijzigd door rens-br op 14-11-2016 11:11 ]
Ja, de procedure komt redelijk op hetzelfde neer.
Verwijderd
Ja ik. Lezen!groxgrox schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:22:
[...]
Thnx! Zie in de buurt van Enschede veel 800 masten staan...daar werkt ie dus niet mee....jammer! Tele2 heeft wel 2600 masten in het oosten en veel ook! Maar kijken naar een abonnement van tele2. Of heeft iemand goede ervaringen met deze telefoon en ziggo mobiel?
Jep.Aghanim schreef op maandag 14 november 2016 @ 07:16:
Is die nog steeds gebaseerd op Android 5.1?
Denk dat ze vanaf miui 8.1 overgaan naar 6
Hoe controleer ik welke banden mijn telefoon ondersteunt? Ik kan er geen app voor vinden. Ik wil even controleren of mijn redmi international inderdaad de band 20 heeft
Gebruik je de cofface TWRP voor de 3S ? Op de website van TeamWin staat geen specifieke versie voor de 3S (land) opgenomen.dutchgio schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:25:
Ja, de procedure komt redelijk op hetzelfde neer.
Ik ben er nu ook mee bezig, nog wel een paar stappen terug.Aghanim schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:26:
[...]
Gebruik je de cofface TWRP voor de 3S ? Op de website van TeamWin staat geen specifieke versie voor de 3S (land) opgenomen.
Maar daarvoor is het 3(s) topic. Wellicht daar verder...
De 3S moet een eigen recovery versie gebruiken, dus niet dezelfde als die van de Note 3.
Hier ondertussen ook gelukt, als je het eenmaal gedaan hebt is het een fluitje van een cent.dutchgio schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:32:
[...]
Ik ben er nu ook mee bezig, nog wel een paar stappen terug.
Maar daarvoor is het 3(s) topic. Wellicht daar verder...
De 3S moet een eigen recovery versie gebruiken, dus niet dezelfde als die van de Note 3.
Toen ik de 3S binnen kreeg zag ik dat deze qua afmetingen toch een stuk beter in mijn kleine handen past. Heb daarom besloten de Note 3 Pro op Vraag en Aanbod te zetten en zelf een Redmi 4 Pro te halen.
Is gewijzigd Dank voor het doorgeven.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:10:
Ik heb inmiddels de toestemming binnen om de bootloader te unlocken en dat ging vlotjes. Daarna TWRP er op geflashed en daarna de laatste kenzo eu rom geflashed. Alles ging als een zonnetje! Bedankt voor het meedenken allemaal.
Op pagina 12 op dit forum waar de totale procedure staat onder stap 4 derde alinea een fout bij Boot en recovery flashen staat het volgende:
Zet je telefoon in fastboot modus (Power + vol up en bij het herstarten van het toestel de power los laten en de up vast houden) en sluit deze met een usb kabel aan je pc.
Dat zou moeten zijn:
Zet je telefoon in fastboot modus (Power + vol min en bij het herstarten van het toestel de power los laten en de min vast houden) en sluit deze met een usb kabel aan je pc.
Ik ben een tijdje afwezig geweest, dus als er nog dingen zijn die ik de afgelopen maand heb gemist, laat het weten!
@Eleni, dutchgio; bedankt voor de tip voor de ipaky case. Heb hem hier voor minder dan 4 euro gekocht en hij bevalt uitstekend. Past perfect, knopjes werken beter dan met een siliconen hoesje, ziet er mooi uit en ligt fijn in de hand. Jammer dat dit hoesje alleen voor de Kenzo beschikbaar is, ik overweeg nl om een 3GB Kate te kopen.
Vandaag gehoord dat het geen garantie is. Schijnbaar is de volume-button beschadigd door iets van buitenaf. De foto's die ze laten zien komen overeen met hoe hij verstuurd is, en de volume button is idd gedeukt in het midden, iets dat me van tevoren niet is opgevallen. Aangezien hij op alle andere foto's recht is, moet dit dus door mijn gebruik gebeurd zijn.
Reparatie kost 40$ inclusief terugsturen, maar dat doen we dan maar. Liever die 40$ dokken, dan weer wat anders uitzoeken.
Reparatie kost 40$ inclusief terugsturen, maar dat doen we dan maar. Liever die 40$ dokken, dan weer wat anders uitzoeken.
Bij mij zit er een deuk/knik in het midden van de volume knop. Ik heb hem nu een half jaar, maar het zit er denk ik al vanaf het begin in...
En hij doet het prima!
En hij doet het prima!
Ik zal wel pech hebben. Als die knop gedeukt terug komt, ga ik er wel wat van zeggen / paypal dispute openen voor de reparatie kosten, want dat zou natuurlijk nergens op slaan....Morked schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:52:
Bij mij zit er een deuk/knik in het midden van de volume knop. Ik heb hem nu een half jaar, maar het zit er denk ik al vanaf het begin in...
En hij doet het prima!
Gisteren ook mijn Kenzo 2/16 mogen ontvangen die ik op 11-11 heb besteld bij Goldway HK. Kreeg een goede deal daar op een gouden versie (€121 incl verzenden en geen btw). Niet de kleur en hoeveelheid geheugen die ik oorspronkelijk in gedachten had, maar tot nu toe absoluut geen spijt van!
Vandaag unlocked, TWRP er op geflashed en xiaomi.eu van een paar weken terug aangezien ik de nieuwste weekly liever even afwachten qua ervaringen. Het flashen ging gelukkig redelijk voorspoedig!
Serieus, wat een toestel voor het geld.. heb hetzelfde gevoel als toen ik een nieuwe telefoon van vele honderden euro's had
Vandaag unlocked, TWRP er op geflashed en xiaomi.eu van een paar weken terug aangezien ik de nieuwste weekly liever even afwachten qua ervaringen. Het flashen ging gelukkig redelijk voorspoedig!
Serieus, wat een toestel voor het geld.. heb hetzelfde gevoel als toen ik een nieuwe telefoon van vele honderden euro's had
Ik heb voor mijn vader ook een kenzo 32/3gb gekocht. Voor mijn eigen toestel heb ik al unlock rechten op mijn mi account.
Voor mijn vaders toestel kan ik dan toch gewoon inloggen met mijn mi account en dan direct unlocken?
Voor mijn vaders toestel kan ik dan toch gewoon inloggen met mijn mi account en dan direct unlocken?
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Als het meer dan 30 dagen terug is dat je je eigen foon heb unlocked, wel ja.vandermark schreef op donderdag 24 november 2016 @ 08:39:
Ik heb voor mijn vader ook een kenzo 32/3gb gekocht. Voor mijn eigen toestel heb ik al unlock rechten op mijn mi account.
In de startpost staat dit:Momus schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:03:
[...]
Als het meer dan 30 dagen terug is dat je je eigen foon heb unlocked, wel ja.
Betekent dit dat ik toch opnieuw unlock moet aanvragen? Lijkt alsof rechten 30 dagen geldig zijnDe rechten worden gekoppeld aan je account en zijn 30 dagen geldig. Per 30 dagen kun je één aanvraag indienen die werkt voor één telefoon. Na goedkeuring kan je met een windows programma de bootloader unlocken. Dit werkt alleen vanaf de laatste officiële DEV ROM. Bij handleiding staat een uitgebreide uitleg.

Nee. Na een unlock moet je 30 dagen wachten voor je een volgende mag unlocken.vandermark schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:35:
[...]
In de startpost staat dit:
[...]
Betekent dit dat ik toch opnieuw unlock moet aanvragen? Lijkt alsof rechten 30 dagen geldig zijn
Eigen ervaring leert ook dat dit klopt.
Nee dat kan niet, ik moest met mijn account die ik op 3 september gebruikt heb opnieuw rechten aanvragen voor een tweede toestel en kreeg deze zelfs niet. De reden was dat ik niet actief was op het forum etc.Momus schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:03:
[...]
Als het meer dan 30 dagen terug is dat je je eigen foon heb unlocked, wel ja.
Ik lees dat jij andere ervaringen hebt. In het geval van Xaiomi zou ik bijna stellen dat het russisch roulette is gezien de brakke werking van het unlock proces. Zo kreeg ik 2x binnen 1 dag toestemming voor een unlock en wacht ik nu al 6 dagen met 2 accounts.
[ Voor 24% gewijzigd door Aghanim op 24-11-2016 16:07 ]
Heb het zelfs met meerdere accounts meerdere keren gedaan.Aghanim schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:06:
[...]
Nee dat kan niet, ik moest met mijn account die ik op 3 september gebruikt heb opnieuw rechten aanvragen voor een tweede toestel en kreeg deze zelfs niet. De reden was dat ik niet actief was op het forum etc.
Ik lees dat jij andere ervaringen hebt. In het geval van Xaiomi zou ik bijna stellen dat het russisch roulette is gezien de brakke werking van het unlock proces. Zo kreeg ik 2x binnen 1 dag toestemming voor een unlock en wacht ik nu al 6 dagen met 2 accounts.
Wat is jouw ervaring met een account 2x gebruiken in 1 week tijd? Ik heb vorige week een 3S geunlockt en wil zaterdag een Redmi 4 Pro unlocken. Account heeft nog toestemming als ik in MI Unlock inlog (krijg de melding: connect Phone) maar weet niet of tijdens het unlocken alsnog een probleem zal optreden.Momus schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:09:
[...]
Heb het zelfs met meerdere accounts meerdere keren gedaan.
Welke reden geef jij op om toestemming te krijgen? Ik meld steeds dat ik in een bootloop zit.
[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 24-11-2016 19:06 ]
Dat zou dus niet moeten kunnen, je kan maar 1 keer in de 30 dagen per account.
Dat heb ik ook gelezen maar ik hoop stiekem dat ik 2x kan unlocken met deze account omdat mijn andere 2 requests nog steeds niet goedgekeurd zijn. Anders heb ik mijn nieuwe toestel binnen en kan ik er weinig mee omdat ik toch naar de EU rom over wil.dutchgio schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:08:
Dat zou dus niet moeten kunnen, je kan maar 1 keer in de 30 dagen per account.
Heeft iemand de functie in gebruik om de telefoon te laten unlocken wanneer je hem met een Bluetooth device verbonden hebt?
Ik draai xiaomi.eu op mijn RN3, maar zodra ik naar Instellingen -> Schermbeveiliging -> Ontgrendelen met Bluetooth apparaat ga, kan hij daar niets vinden, ook al is hij op dat moment gewoon goed verbonden met mijn carkit.
Zou het wel veel makkelijker maken aangezien de fingerprint scanner op de achterkant zit, en dus tegen de rug van zijn houder aan in de auto
Ik draai xiaomi.eu op mijn RN3, maar zodra ik naar Instellingen -> Schermbeveiliging -> Ontgrendelen met Bluetooth apparaat ga, kan hij daar niets vinden, ook al is hij op dat moment gewoon goed verbonden met mijn carkit.
Zou het wel veel makkelijker maken aangezien de fingerprint scanner op de achterkant zit, en dus tegen de rug van zijn houder aan in de auto
Net even geprobeerd, en ik denk dat ik wel weet waarom het niet werkt.Blamm schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:48:
Heeft iemand de functie in gebruik om de telefoon te laten unlocken wanneer je hem met een Bluetooth device verbonden hebt?
Als je Bluetooth aanzet en scant worden devices direct gevonden, maar bij de ontgrendel functie niet.
Ik denk dat die functie gemaakt is om te gebruiken in combinatie met de Mi Band 1(s)/2, maar dat wordt (door de vertaling?!) niet vermeld.
Dus hij zoekt ook alleen naar de Mi Band en daarom vindt ie je carkit ook niet bij de ontgrendelfunctie.
Met een app als Tasker moet het overigens ook wel in te stellen zijn...
[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 25-11-2016 14:49 ]
Ik denk het ook. Mijn Mi Band staat in het lijstje bij devices in dat scherm. Wanneer ik op "Choose other device" druk vraagt de telefoon of ik eerst de oude wilt verwijderen. Dus je kan maar 1 apparaat (lees: Mi band) koppelen.dutchgio schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:47:
[...]
Net even geprobeerd, en ik denk dat ik wel weet waarom het niet werkt.
Als je Bluetooth aanzet en scant worden devices direct gevonden, maar bij de ontgrendel functie niet.
Ik denk dat die functie gemaakt is om te gebruiken in combinatie met de Mi Band 1(s)/2, maar dat wordt (door de vertaling?!) niet vermeld.
Dus hij zoekt ook alleen naar de Mi Band en daarom vindt ie je carkit ook niet bij de ontgrendelfunctie.
Met een app als Tasker moet het overigens ook wel in te stellen zijn...
Aan de andere kant wel lekker vaag inderdaad. Als ik een ander bluetooth apparaat koppel, zoals een bluetooth speaker of mijn laptop, dan vraagt de telefoon wel of ik dit apparaat wilt gebruiken als "unlock". Ik denk dus dat je dan de entry van de Mi band zal vervangen.
[ Voor 13% gewijzigd door Salmon op 28-11-2016 11:28 ]
Misschien dat iemand mij van advies kan voorzien !! Onlangs heb ik een Redmi 3 note pro aangeschaft bij Aliexpress, maar de telefoon vertoonde al binnen een week kuren, waardoor hij zo goed als onbruikbaar is. Nu heb ik op aanraden van de verkoper de telefoon gereboot en geflashed (Waar ik als Nitwit overigens heel weinig verstand van heb), maar het probleem blijft.
De telefoon gaat na enige minuten compleet zijn eigen gang, opent en sluit pagina´s (voornamelijk vraagt het of ik in "One hand mode" wil) , de verkoper geeft aan om hem terug te sturen naar China om hem te repareren, maar ik moet dan maar zien of hij zonder kuren terugkomt.
E.e.a. staat op een Youtubefilmpje dat ik op advies van de verkoper moest maken !
Wat kunnen jullie me in deze kwestie adviseren...
YouTube: Xiaomi fancy 2
De telefoon gaat na enige minuten compleet zijn eigen gang, opent en sluit pagina´s (voornamelijk vraagt het of ik in "One hand mode" wil) , de verkoper geeft aan om hem terug te sturen naar China om hem te repareren, maar ik moet dan maar zien of hij zonder kuren terugkomt.
E.e.a. staat op een Youtubefilmpje dat ik op advies van de verkoper moest maken !
Maar dat doe je dan weer bij de 'gewone' Bluetooth instellingen en niet de unlock?Salmon schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:27:
[...]
Aan de andere kant wel lekker vaag inderdaad. Als ik een ander bluetooth apparaat koppel, zoals een bluetooth speaker of mijn laptop, dan vraagt de telefoon wel of ik dit apparaat wilt gebruiken als "unlock". Ik denk dus dat je dan de entry van de Mi band zal vervangen.
Aangezien daar geen apparaten anders dan de Mi band zichtbaar zijn.
Dan zou het dus wel moeten kunnen met een ander apparaat. Maar wel enkel 1 device tegelijk dus.
Ik moet het ook eens testen, ik heb nu alleen de detectie van Bluethooth in de verschillende menu's geprobeerd.
Werkt bij jullie het gebruik van een bluetooth carkit probleemloos met de Redmi? Ik heb veel problemen met bellen, waarbij ik dan geen geluid uit mijn carkit hoor. Dit gebeurt meestal bij het 2e gesprek dat ik voer en voornamelijk als ik dit direct doe na een eerste gesprek. Ik kan dus 1x bellen nadat ik de auto gestart heb en bij het 2e gesprek hoor ik geen geluid meer. Als ik dan over schakel op de telefoonspeaker hoor ik daar wel geluid door dus het lijkt om de bluetooth verbinding met de carkit zelf te gaan. Gebeurt op meerdere versies van de EU rom.
Overigens start Flitsmeister ook niet automatisch na verbinding met de carkit, dus daar lijkt iets niet goed te gaan.
Het vreemde is dat alleen de Redmi's hier last van hebben, Galaxy S6 en iPhone 4 werken probleemloos op deze carkit.
Gaat om een Peugeot 308 uit 2016.
Overigens start Flitsmeister ook niet automatisch na verbinding met de carkit, dus daar lijkt iets niet goed te gaan.
Het vreemde is dat alleen de Redmi's hier last van hebben, Galaxy S6 en iPhone 4 werken probleemloos op deze carkit.
[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 28-11-2016 18:11 ]
Is er iemand met ervaring met de "testpoint" methode die mij wil en kan helpen met twee gebrickte Note3 Pro's (SD) weer tot leven te wekken?
Geen probleem hier met een recente parrot. Bellen gaat uitstekend, ook muziek via bluetooth, spraakbediening alles doet hetAghanim schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:10:
Werkt bij jullie het gebruik van een bluetooth carkit probleemloos met de Redmi? Ik heb veel problemen met bellen, waarbij ik dan geen geluid uit mijn carkit hoor. Dit gebeurt meestal bij het 2e gesprek dat ik voer en voornamelijk als ik dit direct doe na een eerste gesprek. Ik kan dus 1x bellen nadat ik de auto gestart heb en bij het 2e gesprek hoor ik geen geluid meer. Als ik dan over schakel op de telefoonspeaker hoor ik daar wel geluid door dus het lijkt om de bluetooth verbinding met de carkit zelf te gaan. Gebeurt op meerdere versies van de EU rom.
Test point lijkt me dat ze dus compleet dood zijn en helemaal niks meer doen/reageren op knoppen? Fastboot?wimsan schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:59:
Is er iemand met ervaring met de "testpoint" methode die mij wil en kan helpen met twee gebrickte Note3 Pro's (SD) weer tot leven te wekken?
Heb een hoop android toestellen gehad maar nooit een dergelijke harde brick gehad, 2 stuks is dan ook wel extra zuur. Wat heb je gedaan ermee?
[ Voor 4% gewijzigd door Mvdbeld op 30-11-2016 20:24 ]
Ik heb voor mijn vader ook een kenzo gekocht.
Unlocken, cofface twrp installeren ging goed.
Ik wilde laatste xiaomi.eu rom installeren en kreeg allerlei rode meldingen in twrp: data was 0MB en kon niet gemount worden ??
Installeren van xiaomi.eu rom ging toch wel goed en NL talige xiaomi.eu rom draait goed maar toch wil ik dit fixen. Als ik zoek vind ik o.a. deze thread:
http://en.miui.com/thread-375517-1-1.html
Heeft iemand dit ook gehad en zoja wat helpt?
Edit het is gelukt door de 1e methode uit bovenstaande link
Unlocken, cofface twrp installeren ging goed.
Ik wilde laatste xiaomi.eu rom installeren en kreeg allerlei rode meldingen in twrp: data was 0MB en kon niet gemount worden ??
Installeren van xiaomi.eu rom ging toch wel goed en NL talige xiaomi.eu rom draait goed maar toch wil ik dit fixen. Als ik zoek vind ik o.a. deze thread:
http://en.miui.com/thread-375517-1-1.html
Heeft iemand dit ook gehad en zoja wat helpt?
Edit het is gelukt door de 1e methode uit bovenstaande link
[ Voor 6% gewijzigd door vandermark op 30-11-2016 21:10 ]
Ik kom steeds vaker de volgende beschrijvingen tegen op websites:
Redmi Note 3 Pro 3i Prime
Waar staat de 3i nu weer voor?
Ik vond de Xiaomi model benaming al niet heel logisch en nu maken de resellers het nog ingewikkelder.
Waar staat de 3i nu weer voor?
Ik vond de Xiaomi model benaming al niet heel logisch en nu maken de resellers het nog ingewikkelder.
Testpoint methode is de voorloper van de meer eenvoudige deepflash kabel.wimsan schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:59:
Ik raad aan om het eerst via een fastboot edl script te proberen en daarna de deepflashkabel.
Bij de testpointmethode moet de achterkant eraf en de batterij worden losgekoppeld en twee punten verbonden worden. Het risico op schade is daarbij aanwezig. Volgens mij doet deze methode hetzelfde als de deep flash kabel.
3 international maw Redmi Note 3 Special Edition (Kate incl. band 20).Cmdr_Satan schreef op woensdag 30 november 2016 @ 23:36:
............
Waar staat de 3i nu weer voor?.........
Het blijft goed op de specificaties letten bij de aanschaf van een Xiaomi.
[ Voor 17% gewijzigd door elinx op 01-12-2016 00:01 ]
Salmon schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:27:
[...]
Ik denk het ook. Mijn Mi Band staat in het lijstje bij devices in dat scherm. Wanneer ik op "Choose other device" druk vraagt de telefoon of ik eerst de oude wilt verwijderen. Dus je kan maar 1 apparaat (lees: Mi band) koppelen.
Nog een update:dutchgio schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:57:
[...]
Maar dat doe je dan weer bij de 'gewone' Bluetooth instellingen en niet de unlock?
Aangezien daar geen apparaten anders dan de Mi band zichtbaar zijn.
Dan zou het dus wel moeten kunnen met een ander apparaat. Maar wel enkel 1 device tegelijk dus.
Ik moet het ook eens testen, ik heb nu alleen de detectie van Bluethooth in de verschillende menu's geprobeerd.
Wanneer je een willekeurig bluetooth apperaat koppelt krijg je ook de unlock-melding, maar vanuit Google Play Services (Smart Lock).
Dat is dus niet de functie van MIUI zelf, die is beperkt tot de Mi Band.
In hoeverre het dan werkt met een ander bluetooth apparaat en Smart Lock is dan even de vraag, maar het zou dus moeten kunnen.
Hallo,
Bij wie is gelukt om de nederlands talige rom met de fastboot methode te flashen?
Ik kan namelijk de juiste rom niet vinden.
Bij wie is gelukt om de nederlands talige rom met de fastboot methode te flashen?
Ik kan namelijk de juiste rom niet vinden.
Volgens mij heeft geen enkele Xiaomi rom NL en worden alle "niet Xiaomi" romś via TWRP recovery geflasht.Jrmart schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:38:
....... de nederlands talige rom met de fastboot .........
Over welke rom heb jij het dan?
Verwijderd
Je hebt hetzelfde als wat ik had met een Note 2. Waarschijnlijk zit het probleem in je touchscreen/functietoetsen. Bij mij stopte het met als resultaat dat de functietoetsen niets meer deden. Ik heb dit weer opgelost middels functietoetsen on screen want de verkoper trok er zijn handen af. Ja kon hem opsturen en als het probleem door mij kwam kon ik betalen.nachtburrie schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:54:
Misschien dat iemand mij van advies kan voorzien !! Onlangs heb ik een Redmi 3 note pro aangeschaft bij Aliexpress, maar de telefoon vertoonde al binnen een week kuren, waardoor hij zo goed als onbruikbaar is. Nu heb ik op aanraden van de verkoper de telefoon gereboot en geflashed (Waar ik als Nitwit overigens heel weinig verstand van heb), maar het probleem blijft.
Gelijk terugsturen en een nieuwe eisen!
Ik heb nu bijna een half jaar mijn note 3 pro. Gisteravond wilde ik er de laatste weekly van xiaomi.eu opzetten. Dus nieuwste rom gedownload, in twrp geflasht en dan komt de telefoon in een bootloop. Een aantal keer kwam ik gewoon in mijn telefoon en zag ik ook de apps. Om na een minuutje of wat weer te gaan booten. Ik kan ook gewoon weer in twrp komen.
Wat is nu handig om te doen?
De voor het flashen in twrp gemaakte backup terugzetten?groggy schreef op zondag 4 december 2016 @ 07:22:
Ik heb nu bijna een half jaar mijn note 3 pro. Gisteravond wilde ik er de laatste weekly van xiaomi.eu opzetten. Dus nieuwste rom gedownload, in twrp geflasht en dan komt de telefoon in een bootloop. Een aantal keer kwam ik gewoon in mijn telefoon en zag ik ook de apps. Om na een minuutje of wat weer te gaan booten. Ik kan ook gewoon weer in twrp komen.
Die heb ik dus, stom genoeg, niet gemaakt...vandermark schreef op zondag 4 december 2016 @ 08:48:
[...]
De voor het flashen in twrp gemaakte backup terugzetten?
Je kunt proberen weer een oude versie eroverheen te flashen, maar dan zou ik daar voorafgaand wel een backup maken...
Dan overnieuw beginnengroggy schreef op zondag 4 december 2016 @ 08:52:
[...]
Die heb ik dus, stom genoeg, niet gemaakt...
Ik heb de oude firmware er weer opgezet alleen ook dan gaat de telefoon na een minuut nadat ik gewoon bij de apps kan weer booten.dutchgio schreef op zondag 4 december 2016 @ 10:00:
Je kunt proberen weer een oude versie eroverheen te flashen, maar dan zou ik daar voorafgaand wel een backup maken...
Update 1:
Het is gelukt om firmware er clean op te zetten. Alleen nu kom ik niet verder in het initialisatie proces.
Ik krijg de melding "couldn't check device security info"
Update 2:
Na veel gedoe heb ik mijn toestel weer aan de praat. Hij is alleen traag, loopt spontaan vast, wifi valt weg..
Ik heb spijt dat ik het toestel heb willen updaten
[ Voor 26% gewijzigd door groggy op 04-12-2016 19:06 ]
Bedankt voor je info !!Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:37:
[...]
Je hebt hetzelfde als wat ik had met een Note 2. Waarschijnlijk zit het probleem in je touchscreen/functietoetsen. Bij mij stopte het met als resultaat dat de functietoetsen niets meer deden. Ik heb dit weer opgelost middels functietoetsen on screen want de verkoper trok er zijn handen af. Ja kon hem opsturen en als het probleem door mij kwam kon ik betalen.
Gelijk terugsturen en een nieuwe eisen!
Ga het proberen bij de verkoper, ik heb nu in ieder geval een probleemindicatie...
Ik ga hem toch maar morgen bestellen..., mijn Lumia 640XL is zo helaas zijn microfoon kwijt geraakt door een val..., alleen is de kwaliteit van de camera nu echt zo slecht als ze beweren?
Help, ik krijg een write failed bij het flashen van een boot.img via fastboot .. Hoe zat het ook weer met toestel of fastboot drivers, ik denk dat ik de verkeerde heb nl.
Toestel is kaal nu, ik wil eerst een werkende bootloader flashen, ik had nl de cm14 bootloader, maar wil terug naar cm13 en ook die bootlader, maar nu crasht de bootloader al meteen na 1 seconde.
Bootloader cm13 flashen via fastboot geeft dus een write error.
Dan ook meteen twrp er weer op via fastboot.
Edit: oorzaak, hij was opnieuw gelockt, nee fijn
Unlock tool liep tenminste meteen door. Nu aan het booten in CM13. Ik heofde verder geen miui booloader terug te zetten, unlock was voldoende, met cm13 rom en cm13 bootloader er reeds op.
Toestel is kaal nu, ik wil eerst een werkende bootloader flashen, ik had nl de cm14 bootloader, maar wil terug naar cm13 en ook die bootlader, maar nu crasht de bootloader al meteen na 1 seconde.
Bootloader cm13 flashen via fastboot geeft dus een write error.
Dan ook meteen twrp er weer op via fastboot.
Edit: oorzaak, hij was opnieuw gelockt, nee fijn
[ Voor 33% gewijzigd door pennywiser op 05-12-2016 20:38 ]
Ik vind de kwaliteit nog wel meevallen. Als je echte foto's wilt maken kun je inderdaad beter een camera meenemen, maar voor incidentele kiekjes voldoet het prima. Alleen bij schemer en donker is de kwaliteit wel echt slecht. Camera kan daar niet goed mee overweg.da_PSI schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:47:
Ik ga hem toch maar morgen bestellen..., mijn Lumia 640XL is zo helaas zijn microfoon kwijt geraakt door een val..., alleen is de kwaliteit van de camera nu echt zo slecht als ze beweren?
Weet iemand hier of en hoe je cell broadcasting kan inschakelen op de xiaomi.eu rom? Bij miui zou het wel moeten kunnen, maar het lijkt erop dat xiaomi.eu de optie uit de roms gehaald heeft. Ik zou toch graag de NL-Alert ontvangen, maar dat lukt nu dus niet.
Latin capital letter y with diaeresis
De China rom, waar Xiaomi.eu op gebaseerd is, heeft het niet. Het is niet dat Xiaomi.eu het eruit heeft gesloopt.
Op de Global zit het wel.
Op de Global zit het wel.
[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 06-12-2016 07:57 ]
Dan zit daar het verschil, dat is wel jammer, ik zag namelijk verwijzingen naar waar het wel zit, maar dat was dan op de Global. Er is ook geen verborgen instelling in de China rom waardoor je het wel aan kunt zetten?
Ik heb hem nu via de verkoper gekregen in dropbox en werkt voor de rest prima in het Nederlands alleen kan ik het telefonische netwerk niet op (sim kaartinfo uitgeschakeld)elinx schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:17:
[...]
Volgens mij heeft geen enkele Xiaomi rom NL en worden alle "niet Xiaomi" romś via TWRP recovery geflasht.
Over welke rom heb jij het dan?
Dat moet je dus niet doen, de rom van de verkoper gebruiken.
Maar waar haal ik de goede rom dan vandaan die ik met de fastboot methode kan flashen. Ik heb meerdere redmi note 3 gezien die goed werkt in het Nederlands.
Misschien dat iemand hier voor mij kan flashen.
Misschien dat iemand hier voor mij kan flashen.
Als je een betrouwbare NL rom wilt, dan kan je niet met fastboot flashen.Jrmart schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:23:
..............Ik heb meerdere redmi note 3 gezien die goed werkt in het Nederlands.....
Een rom die de verkoper erop heeft gezet is bij voorbaat niet betrouwbaar omdat de herkomst onbekend is.
Ook is niet bekend hoe deze is samengesteld en of de rom in de eerste instantie wel voor de redmi note 3 bestemd was. Je geeft zelf aan dat niet alles werkt. Als laatste kunnen er rommelapps zijn toegevoegd die nogal dominant aanwezig kunnen zijn.
De enige manier is om via fastboot een custom recovery (TWRP) te flashen en vervolgens via TWRP een NL rom . Dat kan zijn bv de EU of de CM rom. De EU rom is de voor Europa aangepaste Xiaomi MIUI rom.
CM staat voor CyanogenMod en die is op dit moment aanbeland bij v14. Deze laatste is echter volop in ontwikkeling en niet zeker is of deze voor jou stabiel genoeg is. In dat geval is CM13 een betere keus.
[ Voor 27% gewijzigd door elinx op 07-12-2016 23:56 ]
Bedankt elinx,
Ga mij hierin verdiepen om de CM13 er in te krijgen dmv TWRP, zal voor mij (als leek) wel problematish worden.
zal het nog laten weten als het gelukt is...
Ga mij hierin verdiepen om de CM13 er in te krijgen dmv TWRP, zal voor mij (als leek) wel problematish worden.
zal het nog laten weten als het gelukt is...
Heb problemen met het netwerk van KPN op mijn telefoon. Kom niet verder dan E. 3G en 4G doen helemaal niets. KPN kan niets vinden op de mast (zeggen ze) en wijten het dus of aan de telefoon, of aan de SIM kaart. Nu heb ik niet direct een andere telefoon liggen om te kijken of het aan de telefoon ligt. Iemand nog een idee of er instellingen kunnen zijn om mee te spelen om 3G of 4G weer aan de gang te krijgen (Draai de laatste weekly van Xiaomi.eu)?
Misschien is het al eens beantwoord, maar om nog uit te sluiten of bovenstaande aan de ROM ligt wil ik CM13 nog een kans geven, maar kan deze gewoon met de Cofface TWRP geflashed worden, of heb je hier toch een andere TWRP voor nodig?
Misschien is het al eens beantwoord, maar om nog uit te sluiten of bovenstaande aan de ROM ligt wil ik CM13 nog een kans geven, maar kan deze gewoon met de Cofface TWRP geflashed worden, of heb je hier toch een andere TWRP voor nodig?
Updaten jullie wekelijks de xiaomi versie? Zo ja, voegt dit (veel) toe?
Zit al sinds het begin op de dev versie maar update eigenlijk nooit (of gaat dat automatisch op de achtergrond?).
Zit al sinds het begin op de dev versie maar update eigenlijk nooit (of gaat dat automatisch op de achtergrond?).
Ik update wel wekelijks. Soms voegt het iets toe en soms ook niet. De meeste kleine aanpassingen kunnen mij wel bekoren.
Updaten gaat niet automatisch, daar zou je altijd bericht van moeten hebben als de telefoon wil updaten. De Xiaomi.eu weekly versies moet je altijd handmatig updaten.
Updaten gaat niet automatisch, daar zou je altijd bericht van moeten hebben als de telefoon wil updaten. De Xiaomi.eu weekly versies moet je altijd handmatig updaten.
Ik niet, maar gewoon elke x aantal weken (soms maanden). Wanneer ik er een keer tijd voor maakt. Zoveel veranderd er meestal niet, de MIUI versie updates zijn daarentegen wel weer leuk soms.barzi schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:42:
Updaten jullie wekelijks de xiaomi versie? Zo ja, voegt dit (veel) toe?
Verwijderd
Lieve Tweakers,
Ik heb mijn telefoon heel lang zonder problemen kunnen gebruiken.
Ik heb de Cyanogenmod erop gezet en dat werkte allemaal goed. Totdat ik vanochtend een update ontving en sindsdien mijn telefoon in de Cyanogenmod recovery start. Echter kan ik daar vanuit wel mijn systeem updaten, maar opstarten doet mijn telefoon niet meer. Ik heb altijd gebruik gemaakt van TWRP, maar nu start die niet meer op. Wat kan ik nu het beste doen?
Ik krijg mijn telefoon niet meer opgestart en helemaal leeghalen en dan terug naar een oudere versie werkt helaas ook niet. Het enige waar ik in kan komen is Cyanogenmod Recovery en de Bootloader.
Kan iemand mij een handleiding sturen of zelf een korte uitleg hierover geven?
Heel erg bedankt!
Ik heb de Cyanogenmod erop gezet en dat werkte allemaal goed. Totdat ik vanochtend een update ontving en sindsdien mijn telefoon in de Cyanogenmod recovery start. Echter kan ik daar vanuit wel mijn systeem updaten, maar opstarten doet mijn telefoon niet meer. Ik heb altijd gebruik gemaakt van TWRP, maar nu start die niet meer op. Wat kan ik nu het beste doen?
Ik krijg mijn telefoon niet meer opgestart en helemaal leeghalen en dan terug naar een oudere versie werkt helaas ook niet. Het enige waar ik in kan komen is Cyanogenmod Recovery en de Bootloader.
Heel erg bedankt!
Ik ben erachter hoe ik het kan oplossen. Instellingen -> Mobiele netwerken -> Dan de juiste simkaart selecteren (kan er twee kiezen) -> Selectie netwerktype. Daar kan aangegeven worden wat de voorkeur is. De voorkeur stond wel goed, maar na het switchen kon ik wel weer op het 4G netwerk. Misschien ook nog handig voor anderen om te weten in het geval dit voorkomt.YdieresiS schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:10:
Heb problemen met het netwerk van KPN op mijn telefoon. Kom niet verder dan E. 3G en 4G doen helemaal niets. KPN kan niets vinden op de mast (zeggen ze) en wijten het dus of aan de telefoon, of aan de SIM kaart. Nu heb ik niet direct een andere telefoon liggen om te kijken of het aan de telefoon ligt. Iemand nog een idee of er instellingen kunnen zijn om mee te spelen om 3G of 4G weer aan de gang te krijgen (Draai de laatste weekly van Xiaomi.eu)?
TWRP opnieuw flashen, het lijkt erop dat je TWRP vervangen is door CM recovery. Hierna is het waarschijnlijk noodzakelijk om CM opnieuw te flashen.Verwijderd schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:20:
Lieve Tweakers,
Heel erg bedankt!
He, het is weer eens mis gegaan 
Ik wilde de officiële CM14.1 proberen en heb de handleiding op XDA gevolgd:
- Backup in TWRP
- Full wipe
- CM14.1 firmware flashen
- CM14.1 flashen van CM site
- arm64 Opengapps 7.1 geflashed
Nu start de telefoon niet meer op, Mi logo verschijnt halve seconde en toestel wordt zwart en blijft zwart...
Latsige is dat ik ook TWRP niet meer inkom, ook dan halve seconde Mi logo en toestel blijft zwart&uit
Ik kom nog wel in fastboot. Wat is nu het handigste? TWRP opnieuw flashen?
Edit, net geprobeerd twrp opnieuw te flashen en dan krijg ik de volgende foutmelding:
- Backup in TWRP
- Full wipe
Nu start de telefoon niet meer op, Mi logo verschijnt halve seconde en toestel wordt zwart en blijft zwart...
Latsige is dat ik ook TWRP niet meer inkom, ook dan halve seconde Mi logo en toestel blijft zwart&uit
Edit, net geprobeerd twrp opnieuw te flashen en dan krijg ik de volgende foutmelding:
[ Voor 14% gewijzigd door vandermark op 10-12-2016 11:19 ]
Controleer even of je bootloader niet opnieuw gelocked is, anders even de unlock tool weer gebruiken en dan opnieuw flashen.vandermark schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 11:08:
He, het is weer eens mis gegaan
- Backup in TWRP
- Full wipe
[afbeelding]
Tx, dat was het. Dat dat gebeurde hoor... Schijnt aan die cm14.1 firmware te liggen.Dnlz schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 12:10:
[...]
Controleer even of je bootloader niet opnieuw gelocked is, anders even de unlock tool weer gebruiken en dan opnieuw flashen.
Verder bevalt cm14.1 prima
Klopt ja. In het XDA topic staat ook een firmware die je bootloader niet locked. Helaas niet in de TS..vandermark schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 15:35:
[...]
Tx, dat was het. Dat dat gebeurde hoor... Schijnt aan die cm14.1 firmware te liggen.
Verder bevalt cm14.1 prima
Draai zelf ook CM14.1 met Radon kernel. Draait prima
[XBO/PSN: BroedersKolk]
Ik weet niet zeker in welk van de twee topics ik moest zijn, dus ook hier mijn vraag:
Heb sinds kort ook de Redmi Note 3 (android 6.0.1 MMB29M en MIUI 8 global 6.12.1 | Beta) maar heb problemen tijdens het rebooten:
Is er een manier om te voorkomen dat bij elke reboot het mi account login wordt geforceerd voordat je je pin kan ingeven?
Het device gaat ook hangen na een paar seconden, waardoor ik de mi gegevens nieteens in kan voeren.
Nu moet ik heeeel snel mijn pin invoeren en op ok drukken voordat het mi login scherm getoond wordt... Duurt soms wel een kwartier voordat ik mijn phone weer kan gebruiken na een boot omdat het minder dan een seconde zicthbaar is.
Heb sinds kort ook de Redmi Note 3 (android 6.0.1 MMB29M en MIUI 8 global 6.12.1 | Beta) maar heb problemen tijdens het rebooten:
Is er een manier om te voorkomen dat bij elke reboot het mi account login wordt geforceerd voordat je je pin kan ingeven?
Het device gaat ook hangen na een paar seconden, waardoor ik de mi gegevens nieteens in kan voeren.
Nu moet ik heeeel snel mijn pin invoeren en op ok drukken voordat het mi login scherm getoond wordt... Duurt soms wel een kwartier voordat ik mijn phone weer kan gebruiken na een boot omdat het minder dan een seconde zicthbaar is.
Hoe kan ik updaten naar laatste versie? Ik ben gewens in twrp:jooncheez schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:06:
[...]
Klopt ja. In het XDA topic staat ook een firmware die je bootloader niet locked. Helaas niet in de TS..
Draai zelf ook CM14.1 met Radon kernel. Draait primaFingerprint en beide camera's werken, alleen is de camera kwaliteit wat minder blijkbaar.
- backup
- delete cache & dalvik
- flash laatste rom & kernel
- reboot
Bij 2e stap gaat het mis: wanneer twrp probeert de dalvik te wipen reboot de phone
Iets met encryptie?
Zo zou het moeten werken Ja. Je kan ook updaten vanuit de Cm updater in de settings onder "about phone", wanneer je recovery dat ondersteunt.vandermark schreef op zondag 11 december 2016 @ 17:07:
[...]
Hoe kan ik updaten naar laatste versie? Ik ben gewens in twrp:
- backup
- delete cache & dalvik
- flash laatste rom & kernel
- reboot
Bij 2e stap gaat het mis: wanneer twrp probeert de dalvik te wipen reboot de phone![]()
Iets met encryptie?
Heb je ooit encryptie enabled? Welke TWRP versie gebruik je?
[XBO/PSN: BroedersKolk]
Ik vraag me steeds meer af of ik niet toevallig een Kate toestel heb ontvangen. Sinds de laatste updates van de Kenzo rom reageert mijn 4G vreemd (zie ook eerdere berichten) en ik had 4G op plekken waar ik niet verwachte dit te hebben. Ik heb er nu de Kenzo rom op staan, maar is er een manier om uit te zoeken of ik ook daadwerkelijk de Kenzo heb en niet toevallig de Kate?
Op het moment dat ik voorkeur voor 4G netwerken kies, dan krijg ik alleen 4G of Edge. Als ik kies voor voorkeur 3G/2G, dan krijg ik keurig 3G, geen 4G meer en ik schakel ook niet terug naar Edge, maar ik kan dan dus geen 4G meer gebruiken. Wil toch uitsluiten dat ik misschien de verkeerde rom heb voor dit toestel.
Op het moment dat ik voorkeur voor 4G netwerken kies, dan krijg ik alleen 4G of Edge. Als ik kies voor voorkeur 3G/2G, dan krijg ik keurig 3G, geen 4G meer en ik schakel ook niet terug naar Edge, maar ik kan dan dus geen 4G meer gebruiken. Wil toch uitsluiten dat ik misschien de verkeerde rom heb voor dit toestel.
Opmeten met een liniaal:YdieresiS schreef op maandag 12 december 2016 @ 07:37:
......... is er een manier om uit te zoeken of ik ook daadwerkelijk de Kenzo heb en niet toevallig de Kate?.........
150mm is Kenzo
152,5mm is Kate.
Als je echter een verkeerde rom zou hebben geflasht incl. modem dan zou je mi helemaal geen verbinding moeten hebben.
[ Voor 16% gewijzigd door elinx op 12-12-2016 08:01 ]
Ik gebruik de twrp die door TheStrix zelf wordt aangeraden en die ook f2fs ondersteunt. Ik heb nooit encryptie aangezet...jooncheez schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:30:
[...]
Zo zou het moeten werken Ja. Je kan ook updaten vanuit de Cm updater in de settings onder "about phone", wanneer je recovery dat ondersteunt.
Heb je ooit encryptie enabled? Welke TWRP versie gebruik je?
Wellicht komt het door het locken en dan weer unlocken? Overal lees je dat je na unlocken opnieuw de rom & gapps moet flashen en dat heb ik niet gedaan... Zal het eens proberen.
Thanks, dan is het toch echt een Kenzo. Hij is 15 cm en geen mm meerelinx schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:00:
[...]
Opmeten met een liniaal:
150mm is Kenzo
152,5mm is Kate.
Als je echter een verkeerde rom zou hebben geflasht incl. modem dan zou je mi helemaal geen verbinding moeten hebben.
Ik dacht dat hij niet wekelijks, maar wel maandelijks automatisch update. Ik heb deze telefoon mijn moeder gegeven incl. de xiaomi.eu ROM, maar ik zie dus zelf niet op hij update. Van het weekend heb ik even naar haar telefoon gekeken, maar zag dat hij nog op lollipop zit. De xiaomi.eu website zegt dat de laatste versie op marshmallow zit. Update hij helemaal niet automatisch? Moet ik handmatig even de nieuwe update er op zetten?YdieresiS schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:06:
Ik update wel wekelijks. Soms voegt het iets toe en soms ook niet. De meeste kleine aanpassingen kunnen mij wel bekoren.
Automatisch is het sowieso niet, het maandelijkse wordt dan de mee bedoeld dat de update OTA via de updater app kan worden binnengehaald.
Maar dat gaat niet vanzelf, dat moet je zelf initieren.
Je bedoelt gewoon het updaten in het instellingen menu? Daar stond namelijk dat de telefoon up-to-date is en geen nieuwe updates beschikbaar zijn.dutchgio schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:43:
Automatisch is het sowieso niet, het maandelijkse wordt dan de mee bedoeld dat de update OTA via de updater app kan worden binnengehaald.
Gewoon even handmatig de laatste EU rom downloaden en via de updater app flashen.Celica_T20 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:50:
[...]
Je bedoelt gewoon het updaten in het instellingen menu? Daar stond namelijk dat de telefoon up-to-date is en geen nieuwe updates beschikbaar zijn.
Er komen geen automatische updates meer van Xiaomi.eu roms, staat ook op het forum daar. Alleen nog handmatige downloads.
"So we decided to STOP OTA support at all.. you have to download ROM manually and install via Updater - menu (...) - Select installation package - reboot (You will not loose your data)"
"So we decided to STOP OTA support at all.. you have to download ROM manually and install via Updater - menu (...) - Select installation package - reboot (You will not loose your data)"
[ Voor 44% gewijzigd door Razer op 13-12-2016 15:12 ]
Ik zie het nu ook staan ja. De maandelijkse OTA is dus ook niet meer van toepassing, het is nu volledig handmatig.
Zonet de Redmi Note 3 van mijn vriendin gestolen in de supermarkt. Er zit geen aparte tracking app van Xiaomi erop ofzo toch? Heb al gekeken op Android Apparaatbeheer, maar zie helemaal geen locatie, is natuurlijk al gelijk uit gedaan..
/edit
zonet ingelogd op de mi account en gekeken naar "Find device", maar die geeft helaas ook niks aan.
Ze heeft iig een goede reden om een nieuwe Xiaomi telefoon te kopen nu.
*knip*. Aankoopadvies is niet gewenst in Ervaringen topics. Maak even een nieuw topic aan in de MAA.
/edit
zonet ingelogd op de mi account en gekeken naar "Find device", maar die geeft helaas ook niks aan.
Ze heeft iig een goede reden om een nieuwe Xiaomi telefoon te kopen nu.
*knip*. Aankoopadvies is niet gewenst in Ervaringen topics. Maak even een nieuw topic aan in de MAA.
[ Voor 83% gewijzigd door rens-br op 19-12-2016 11:41 ]
Net geprobeerd, helaas ging het niet goed. Na updaten kwam ik niet meer door het lock screen heen. Als ik het patroon tekende om te ontgrendelen liep hij een soort van vast en lockte weer, kon dus niks doen. Daarna naar een oudere versie geflashed via TWRP, nog steeds hetzelfde. Uiteindelijk maar een Factory reset gedaan. Bij het instellen allerlei foutmeldingen, en kwam niet door de veiligheid check van miui heen...Momus schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:59:
[...]
Gewoon even handmatig de laatste EU rom downloaden en via de updater app flashen.
Werkte dus ook niet. Nu oude versie op gezet (eerste met 6.0), eindelijk werkt het.
Helaas dus alle data er vanaf. Telefoon is van mijn moeder, nu maar even mee naar huis genomen.
Iemand hetzelfde meegemaakt? Enig idee wat ik kan doen om de laatste versie er op te krijgen?
Rebooten naar TWRP, backup maken en dan flashen.
Dan kun je altijd terug mocht het mis gaan.
Dan kun je altijd terug mocht het mis gaan.
Ja dit was een les, volgende keer eerst back up maken. Helaas is dat nu te laat.
Er zijn speciale richtlijnen om naar 6.0 te flashen?
Er zijn speciale richtlijnen om naar 6.0 te flashen?
Sinds een tijd de update MIUI global 8.1 stable erop staan.
Beetje vreemd, dat deze in de nacht geïnstalleerd, zonder approval van mijn kant..
Nu een aantal dingen die me opvallen:
- slechtere cell ontvangst, soms geen.
- wifi traag/youtube moet bijv bufferen.. edit: na uitschakelen van Bluetooth, vliegt het weer???
- accu duur lijkt enorm verslechterd, haal max nog maar 1 dag.
Meer mensen die dit herkennen? Het kan miss ook nog aan de update van Google liggen..?
Beetje vreemd, dat deze in de nacht geïnstalleerd, zonder approval van mijn kant..
- wifi traag/youtube moet bijv bufferen.. edit: na uitschakelen van Bluetooth, vliegt het weer???

Meer mensen die dit herkennen? Het kan miss ook nog aan de update van Google liggen..?
[ Voor 7% gewijzigd door DaYwaLkUr op 26-12-2016 22:59 ]
Met name de accuduur herken ik, dat is nu dramatisch in vergelijking met eerst. Ik hoop dat ze dat snel fixen, want dat was een van de sterkste punten van deze telefoon...DaYwaLkUr schreef op maandag 26 december 2016 @ 21:32:
- wifi traag/youtube moet bijv bufferen.. edit: na uitschakelen van Bluetooth, vliegt het weer???![]()
DaYwaLkUr schreef op maandag 26 december 2016 @ 21:32:
- wifi traag/youtube moet bijv bufferen.. edit: na uitschakelen van Bluetooth, vliegt het weer???![]()
Beide al eens een hard reset geprobeerd? Hier namelijk nergens last van. Android wil nog wel eens wispelturig zijn bij het dirty upgraden van een grote OS upgrade,mrwolf schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 09:53:
[...
[...]
]
Met name de accuduur herken ik, dat is nu dramatisch in vergelijking met eerst. Ik hoop dat ze dat snel fixen, want dat was een van de sterkste punten van deze telefoon...
[ Voor 22% gewijzigd door Razer op 31-12-2016 10:16 ]
Ik werd helaas gedwongen tot een hard reset. Mijn vorige xiaomi.eu ROM had ik vernaggeld, dus noodgedwongen een hard reset en nu de officiële ROM er dus op. Als ik het zo lees hebben meer mensen dit issue, en is het in de volgende versie opgelost, de nieuwste bèta's hebben het al niet meer schijnbaar.Razer schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:15:
[...]
[...]
Beide al eens een hard reset geprobeerd? Hier namelijk nergens last van. Android wil nog wel eens wispelturig zijn bij het dirty upgraden van een grote OS upgrade,
Ik kwam het probleem zelf inderdaad al niet tegen. Draai sinds halfjaar altijd de laatste weekly van Xiaomi.eu. Goed om te horen dat het binnenkort opgelost wordt dan! Misschien ook nog optie om weer over te steppen naar Xiaomi.eu rommrwolf schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:42:
[...]
Ik werd helaas gedwongen tot een hard reset. Mijn vorige xiaomi.eu ROM had ik vernaggeld, dus noodgedwongen een hard reset en nu de officiële ROM er dus op. Als ik het zo lees hebben meer mensen dit issue, en is het in de volgende versie opgelost, de nieuwste bèta's hebben het al niet meer schijnbaar.
Ik weet niet hoe het kan, maar mijn Snapdragon Kenzo versie werkt ook op band 8 van 900mhz op het T-mobile LTE netwerk. Ik zal straks screenshots maken.
Volgens mij is de "Network Signal Guru" de enige app die de actieve/current band laat zien.
Want LTE band 1 (2100mhz) heb ik met deze app gelocked, zodat ie automatisch 900mhz kon pakken en dat werkte ook.
De app heeft wel root rechten nodig!
Op 900mhz downspeed van 22-30 mbps.
Op 2100 downspeed van 55-80 mbps.

Volgens mij is de "Network Signal Guru" de enige app die de actieve/current band laat zien.
Want LTE band 1 (2100mhz) heb ik met deze app gelocked, zodat ie automatisch 900mhz kon pakken en dat werkte ook.
Op 900mhz downspeed van 22-30 mbps.
Op 2100 downspeed van 55-80 mbps.

[ Voor 33% gewijzigd door aelibey op 01-01-2017 23:36 . Reden: screenshots toegevoegd ]
Is het dan geen Kate?aelibey schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:23:
Ik weet niet hoe het kan, maar mijn Snapdragon Kenzo versie werkt ook op band 8 van 900mhz op het T-mobile netwerk. Ik zal straks screenshots maken.
Volgens mij is de "Network Signal Guru" de enige app die de actieve/current band laat zien. Want band 1 2100mhz heb ik met deze app gelocked, zodat ie automatisch 900mhz kon pakken en dat werkte ook.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken