• ReTechNL
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 25-11 10:00
Locke_ schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:31:
[...]

Hoezo merkwaardig, hij is de beheerder van de officiele lineage build voor de kenzo en kate modellen.
Hij heeft ook wel meer builds op zijn naam staan.

Als je op XDA kijkt bij de Kenzo fora kom je hem en zijn werk veelvuldig tegen hoor
Klopt, de Official maintainer is TheStrix https://forum.xda-develop...cyanogenmod-14-0-t3461068

• JLius
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 09-10-2020
Is er toevallig iemand die proximus als provider heeft? Signaal sterkte?

Ik draai sinds een week of 2 Lineage os (geflasht met gelockte bootloader https://forum.xda-develop...eage-os-locked-t3546154). Ik had een moeizame start. Eerst was ik zowel wifi als LTE signaal kwijt, en firmware flashen van psy_man of anderen hielp niet. Flashen van laatste stable eu rom heeft me wifi en LTE teruggegeven, maar mijn LTE fluctueert erg. Heb meestal rond de -108 dBm. Vooral op kantoor is het erg slecht, dat ligt aan het gebouw denk ik, maar thuis is het ook pover. (Terug op LOS voor de duidelijkheid. Sim signaal op eu rom was trouwens even slecht)

Heb gisteren laatste global beta firmware geflasht, en nu global stable. Veel verschil maakt het niet, en op xda wordt gezegd dat al die firmware hetzelfde is, dat Xiaomi in 2017 nog geen nieuwe firmware heeft gemaakt. Toch verandert mijn baseband version bij elke firmware die ik flash, dus hetzelfde zal het volgens mij toch niet zijn.

Of het vroeger beter was weet ik eigenlijk niet, toen had ik nog nooit mijn dBm gecheckt.

[Voor 20% gewijzigd door JLius op 20-04-2017 16:39]

• G3kk3Henkie
  • Registratie: juli 2016
  • Niet online
Is TheStrix gewoon een random dude?

In de repo's van BQ devices, bv. deze repo, ook gewoon commits van dev's die volgens mij overdag gewoon bij BQ werken.

• G3kk3Henkie
  • Niet online
:?

[Voor 180% gewijzigd door G3kk3Henkie op 24-11-2020 15:17]

• ReTechNL
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 25-11 10:00
G3kk3Henkie schreef op donderdag 20 april 2017 @ 18:08:
[...]

Is TheStrix gewoon een random dude?

In de repo's van BQ devices, bv. deze repo, ook gewoon commits van dev's die volgens mij overdag gewoon bij BQ werken.
TheStrix maintained ook meerdere LineageOS Roms. Dus dat kan zomaar kloppen.

• JLius
G3kk3Henkie schreef op donderdag 20 april 2017 @ 18:14:
[...]

Stond niet ergens op XDA dat je eerst een bepaalde firmware erop moest zetten, voordat je LOS erop flasht? (Kan even niet meer vinden op XDA.) Als LOS gebaseerd is op een bepaalde firmware en je draait een andere firmware, gaat dat misschien niet helemaal soepel samen.
In de OP van de officiële Lineage thread staat niets van firmware vermeld, maar ik heb uiteraard heel wat gelezen voor ik Lineage flashte en heb uit de greep firmware die daar de ronde doet heb ik uiteindelijk 7.1.12 geflasht. Het is mis beginnen gaan toen iemand me zei dat ik naar 7.3.2 moest updaten met een link naar een zip erbij. Hij was initieel vergeten melden dat ik die enkel mocht flashen als ik een officieel unlockte bootloader had (niet dus). Toen zat ik met een softbrick etc etc.

Maar geloof me, firmware heeft er niets mee te maken, ik heb al elke firmware geprobeerd.

Ik heb op xda een screenshot van Motorola van mijn vrouw naast de mijne gepost.
https://forum.xda-develop...-14-t3542491/post71951241
Zij heeft duidelijk een beter signaal, maar mijn vraag was of hier iemand bij proximus zit die kan bevestigen of zijn LTE signaal ook zwak is.

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:39

Zenix

BOE!

Heb vandaag ook maar Lineage geinstalleerd, had ik eerder moeten doen. Werkt perfect :)
JLius schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:02:
[...]

Ik heb op xda een screenshot van Motorola van mijn vrouw naast de mijne gepost.
https://forum.xda-develop...-14-t3542491/post71951241
Zij heeft duidelijk een beter signaal, maar mijn vraag was of hier iemand bij proximus zit die kan bevestigen of zijn LTE signaal ook zwak is.
Logisch, Proximus zit op ook de 800MHz LTE die heeft de Kenzo niet. De 1800MHz pakt hij daar denk ik gewoon.

[Voor 76% gewijzigd door Zenix op 22-04-2017 13:01]

• JLius
Zenix schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 13:00:
Heb vandaag ook maar Lineage geinstalleerd, had ik eerder moeten doen. Werkt perfect :)

[...]

Logisch, Proximus zit op ook de 800MHz LTE die heeft de Kenzo niet. De 1800MHz pakt hij daar denk ik gewoon.
Dus je wilt zeggen dat welke custom ROM ik ook gebruik, ik altijd een slecht signaal zal hebben? Zou ook verklaren waarom mijn batterij zo snel plat is. Mijn vrouw doet 2x zo lang met een volle batterij en zelfde sot.

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:39

Zenix

BOE!

JLius schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 14:05:
[...]

Dus je wilt zeggen dat welke custom ROM ik ook gebruik, ik altijd een slecht signaal zal hebben? Zou ook verklaren waarom mijn batterij zo snel plat is. Mijn vrouw doet 2x zo lang met een volle batterij en zelfde sot.
Ja. De kenzo doet 900/1800/2100/2600MHz. Promixus zit op de 800MHz en 1800MHz. Je telefoon maakt waarschijnlijk verbinding met de 1800MHz die een minder bereik heeft. Hier in Nederland is hetzelfde probleem bij een aantal providers, maar niet met T-Mobile. Dit komt omdat T-Mobile op 900/1800/2100MHz zit.

De kate wordt aanbevolen als je op andere frequenties zit.

• JLius
Zenix schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 15:58:
[...]

Ja. De kenzo doet 900/1800/2100/2600MHz. Promixus zit op de 800MHz en 1800MHz. Je telefoon maakt waarschijnlijk verbinding met de 1800MHz die een minder bereik heeft. Hier in Nederland is hetzelfde probleem bij een aantal providers, maar niet met T-Mobile. Dit komt omdat T-Mobile op 900/1800/2100MHz zit.

De kate wordt aanbevolen als je op andere frequenties zit.
Heb mijn mobiel signaal probleem opgelost. Nogmaals Xiaomi.eu rom geflasht en initiele setup gedaan, dan onofficiële los rom van Umang96 (radon) geflasht. Verbetering is spectaculair te noemen. Signaal mobiel netwerk is nu bijna volledig groen, waar het eerst vooral geel en oranje was. Rom van Umang96 is ook een stuk vlotter, komt standaard met radon. Fingerprint werkt nu ook meteen, voorlopig geen fouten meer.

• G3kk3Henkie
  • Niet online
Draai je nou LOS of een ROM van Xiaomi?

Edit: even opnieuw gelezen. Conclusie: je draait LOS. Maar waarom eerst een Xiaomi ROM installeren? Kon je niet gewoon alles wipen vanuit TWRP en daarna LOS flashen of sideloaden?

Ik ben vooral benieuwd of het uitmaakt of je dingen in jouw volgorde installeert. :)

[Voor 47% gewijzigd door G3kk3Henkie op 25-04-2017 15:51]

• JLius
G3kk3Henkie schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:46:
[...]

Draai je nou LOS of een ROM van Xiaomi?

Edit: even opnieuw gelezen. Conclusie: je draait LOS. Maar waarom eerst een Xiaomi ROM installeren? Kon je niet gewoon alles wipen vanuit TWRP en daarna LOS flashen of sideloaden?

Ik ben vooral benieuwd of het uitmaakt of je dingen in jouw volgorde installeert. :)
Natuurlijk maakt het uit, anders zou ik het zo niet posten. Als je xda en de nougat custom ROMS wat volgt, lees je dat veel mensen last hebben van een slecht sim signaal. Ik had dat ook, signaal was vnl geel en rood, weinig groen. Na lang zoeken heb ik gevonden hoe je dat oplost:

Als je een nougat custom ROM flasht, vertrek je best uit miui. Kom je van een custom marshmallow ROM, dan krijg je waarschijnlijk problemen. Je kan dan proberen om Miui firmware te flashen, maar dat helpt meestal niet. Beste is wellicht om vanuit officiële miui te vertrekken, met officieel unlockte bootloader. Ik was daar te lui voor en heb een miui.eu rom geflasht, geboot, en dan LOS clean geflasht (onofficiële, van Umang96 die standaard komt met Radon kernel, root, oms, addblock etc. Draait heel wat vlotter dan de officiële LOS)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• G3kk3Henkie
  • Niet online
De termen 'ROM' en 'firmware' worden nog al eens door elkaar gebruikt.

[Voor 72% gewijzigd door G3kk3Henkie op 24-11-2020 15:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flightboy65
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 03-05-2020
Xiaomi heeft nog niet alle drivers voor Nougat vrijgegeven waardoor je bij LOS als basis een MIUI kernel kan installeren en dan pas LOS (zodat al je hardware gecovert word). Ik zelf gebruik de RADON firmware, welke een batterij vriendelijke setting heeft en dan LOS. Het lijkt dubbel op maar is voorlopig noodzakelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• G3kk3Henkie
  • Niet online
Je hebt een onofficiële firmware (met die kernel van Umang96) geinstalleerd.

[Voor 85% gewijzigd door G3kk3Henkie op 24-11-2020 15:41]

• JLius
Man, wie heeft het over de kernel? Ik heb het over firmware, dat is niet hetzelfde. Firmware blijft als je een andere ROM flasht, behalve als je een ROM flasht waar firmware ingebouwd zit (zoals xiaomi.eu).

• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 00:06
JLius schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:53:
Man, wie heeft het over de kernel? Ik heb het over firmware, dat is niet hetzelfde. Firmware blijft als je een andere ROM flasht, behalve als je een ROM flasht waar firmware ingebouwd zit (zoals xiaomi.eu).
De namen kernel, system, firmware en rom geven alleen maar verwarring.
Het gaat erom dat een compleet Android besturingssysteem uit een heleboel partities bestaat. (veel meer dan alleen de system en de boot partitie)
Een aantal van die partities bevatten zaken die normaal gesproken nimmer overschreven hoeven worden (bv Imei of radio) Daarom ontbreken ze vaak in een custom rom.zoals oa LOS.
Soms echter worden er wel zaken gewijzigd, verbeterd of toegevoegd door Xiaomi. Daarom is het verstandig om vanuit de laatste (complete) Xiaomi rom een custom rom te flashen. In dat geval ben je er zeker van dat alle partities weer up to date zijn.

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Ik heb sinds een week ofzo dat mijn Note 3 zowel thuis als op het werk het regelmatigvertikt om automatisch met het wifinetwerk te verbinden. De netwerken staan wel genoemd, en als ik erop tik dan verbindt hij wel. Om vervolgens (zo blijkt dan) na een uur weer geen verbinding meer te hebben...

Het gebeurt dus regelmatig dat ik uren op 4G aan het werk ben terwijl ik denk dat de telefoon met wifi verbonden is.

Tot een week geleden had ik niet, en er is ook geen update geïnstalleerd (MIUI Global 8.2.2.0 Stable). Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JLius
mrwolf schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:35:
Ik heb sinds een week ofzo dat mijn Note 3 zowel thuis als op het werk het regelmatigvertikt om automatisch met het wifinetwerk te verbinden. De netwerken staan wel genoemd, en als ik erop tik dan verbindt hij wel. Om vervolgens (zo blijkt dan) na een uur weer geen verbinding meer te hebben...

Het gebeurt dus regelmatig dat ik uren op 4G aan het werk ben terwijl ik denk dat de telefoon met wifi verbonden is.

Tot een week geleden had ik niet, en er is ook geen update geïnstalleerd (MIUI Global 8.2.2.0 Stable). Herkent iemand dit?
Ja, ik heb ook regelmatig wifi problemen. Heb nog niet ontdekt hoe dat komt. Met laatste miui global dev ROM had ik er geen last van, maar nu terug op LOS en het is weer van dat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• G3kk3Henkie
  • Niet online
elinx schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:11:
De namen kernel, system, firmware en rom geven alleen maar verwarring.
Het gaat erom dat een compleet Android besturingssysteem uit een heleboel partities bestaat. (veel meer dan alleen de system en de boot partitie)
Een aantal van die partities bevatten zaken die normaal gesproken nimmer overschreven hoeven worden (bv Imei of radio) Daarom ontbreken ze vaak in een custom rom.zoals oa LOS.
Soms echter worden er wel zaken gewijzigd, verbeterd of toegevoegd door Xiaomi. Daarom is het verstandig om vanuit de laatste (complete) Xiaomi rom een custom rom te flashen. In dat geval ben je er zeker van dat alle partities weer up to date zijn.
De drivers zitten toch in de Linux kernel of in de HAL van Android? Die Linux kernel 'leeft' in de /boot partitie en de rest van Android 'leeft' in de /system partitie. De /data partitie is voor applicaties en bestanden.

TheStrix biedt ook een bestand aan: miuifirmware_kenzo_7.5.4.zip (45.5MB)
Wat doet dat bestand? Waar installeer je die? Op de internal storage? Welke partitie? Het is duidelijk niet het hele besturingssysteem, aangezien MIUI 7.5.4 voor kenzo zo'n 1.2GB groot is...

[Voor 7% gewijzigd door G3kk3Henkie op 24-11-2020 15:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
G3kk3Henkie schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:53:
........
Wat doet dat bestand? Waar installeer je die?.....
Dit bestand flash je met TWRP en via het META script wordt alles op zijn plekje geplaatst.
Het gaat dan om zaken die specifiek door Xiaomi zijn aangepast en buiten een custom rom vallen.
oa betreft het de partitie met de radio frequenties NON-HLOS enz, en de bootloader emmc_appsboot en nog wat andere zaken.
Als je een complete Xiaomi rom flasht, installeer je die zaken automatisch, maar als daarna een custom rom wordt geflasht heeft dat niet zoveel nut. Vandaar dat alleen de zgn firmware flash volstaat.

[Voor 21% gewijzigd door elinx op 16-05-2017 20:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JLius
elinx schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:44:
[...]
Dit bestand flash je met TWRP en via het META script wordt alles op zijn plekje geplaatst.
Het gaat dan om zaken die specifiek door Xiaomi zijn aangepast en buiten een custom rom vallen.
oa betreft het de partitie met de radio frequenties NON-HLOS enz, en de bootloader emmc_appsboot en nog wat andere zaken.
Als je een complete Xiaomi rom flasht, installeer je die zaken automatisch, maar als daarna een custom rom wordt geflasht heeft dat niet zoveel nut. Vandaar dat alleen de zgn firmware flash volstaat.
Als je bootloader niet officieel unlocked is, dan moet je die firmware van TheStrix niet flashen want dan heb je een soft brick. In dat geval (niet officieel unlocked) flash je best de laatste global dev fastboot rom (in fastboot, uiteraard), unlock je officieel (lukt tegenwoordig wel, het is mij nu ook gelukt waar ik voorheen vast bleef hangen op 50%), waana je terug twrp kan installeren en je custom nougat ROM.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
JLius schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:54:
............
Als je bootloader niet officieel unlocked is, dan moet je die firmware van TheStrix niet flashen want dan heb je een soft brick...............
Dat is duidelijk, want de gepatchte emmc_appsboot wordt weer vervangen door een originele mmc_appsboot inclusief bootlock. Dus alleen als de bootloader officieel ontsloten is kan je de desbetreffende firmware flashen.

• groxgrox
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 18:55
Ik snap hem niet helemaal...
Ik heb een officiële unlockte bootloader, draai op een custom ROM (miui 8 van mi-globe).
Moet (of is het aan te raden) deze update te installeren?

Is dan de werkwijze als volgt;

- bootloader unlocken ( wanneer dit niet gedaan is)
- custom ROM installeren
- patch/firmware update
- bootloader opnieuw unlocken
- custom rom erop

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• JLius
groxgrox schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 00:01:
Ik heb een officiële unlockte bootloader, draai op een custom ROM (miui 8 van mi-globe).
Moet (of is het aan te raden) deze update te installeren?

Is dan de werkwijze als volgt;

- bootloader unlocken ( wanneer dit niet gedaan is)
- custom ROM installeren
- patch/firmware update
- bootloader opnieuw unlocken
- custom rom erop
Als je op miui zit, hoef je geen firmware te updaten. Die firmware update is voor mensen die nog oude firmware hebben (die dus al een tijdje niet meer op miui zitten). Als je op miui zit, wordt je firmware automatisch geupdate.

• elinx
groxgrox schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 00:01:
...........
- custom ROM installeren
- patch/firmware update
- bootloader opnieuw unlocken...........
Met een custom rom is het niet mogelijk om de bootloader te unlocken,
Vandaar dat er sprake is van een "soft brick" als de bootloader niet eerder ontsloten was.

Miui
officiele bootloader unlock
custom rom
firmware
nieuwe custom rom

Persoonlijk zou ik echter voorzichtig blijven en niet zo gauw een andere bootloader flashen indien er geen duidelijke instructie gegeven is. Aangeraden blijft om vanuit Miui een custom rom te flashen.
Indien er geen sprake is van een officiele bootloader unlock, verwijder dan via 7zip (oid) vooraf aan het flashen emmc_appsboot.mbn uit de zip van de firmware update. (niet ideaal, maar tenminste geen brick)

https://forum.xda-develop...p=72241041&postcount=6127
https://forum.xda-develop...p=72211918&postcount=6004

[Voor 56% gewijzigd door elinx op 17-05-2017 12:25]

• G3kk3Henkie
  • Niet online
Dank
elinx schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:48:
Miui
officiele bootloader unlock
custom rom
firmware
nieuwe custom rom
Wat bedoel je met firmware?

Het bestand (miuifirmware_kenzo_7.5.4.zip) van TheStrix? Is dat nog nodig als je eerst MIUI 7.5.4 installeert?

Ik dacht:
  • MIUI 7.5.4
  • officiële bootloader unlock
  • TWRP
  • LineageOS 14.1
Kan je LOS ook flashen zonder TWRP? Bijvoorbeeld via fastboot?

• JLius
G3kk3Henkie schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:52:
[...]

Dank

[...]

Wat bedoel je met firmware?

Het bestand (miuifirmware_kenzo_7.5.4.zip) van TheStrix? Is dat nog nodig als je eerst MIUI 7.5.4 installeert?

Ik dacht:
  • MIUI 7.5.4
  • TWRP
  • LineageOS 14.1
Kan je LOS ook flashen zonder TWRP? Bijvoorbeeld via fastboot?
Dat klopt, als je de global dev fastboot rom (http://en.miui.com/a-234.html) flasht via fastboot (7.5.11 ondertussen), dan heb je meteen ook de juiste firmware en moet je die niet opnieuw flashen na het unlocken (http://en.miui.com/thread-202290-1-1.html). Je kan LOS niet flashen zonder twrp. Twrp flashen is heel gemakkelijk: https://www.howtogeek.com...ry-on-your-android-phone/

Je hoeft trouwens niet die volledige adb te installeren, deze is voldoende voor het flashen van twrp: https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2317790

[Voor 12% gewijzigd door JLius op 17-05-2017 16:29]

• elinx
G3kk3Henkie schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:52:
.................

Wat bedoel je met firmware?.........
.................
Ik dacht:
  • MIUI 7.5.4
  • TWRP
  • LineageOS 14.1
...............
Met firmware wordt bedoeld, door Xiaomi gewijzigde bestanden, die WEL bij de Miui rom's zitten maar NIET in custom rom's.
Als je een custom rom flasht vanuit Miui dan is deze firmware update niet nodig. Jouw volgorde is dan ook prima.

Flash je echter een nieuwe custom rom, vanuit een eerder geïnstalleerde oudere custom rom, dan is het onnodig om eerst weer terug naar Miui te gaan om alles up to date te krijgen, maar kan je ook een deel van de Miui rom flashen die ze "firmware update" hebben genoemd.

NB
De bestanden in die desbetreffende update worden meestal niet zo vaak aangepast dus het is ook niet altijd nodig of noodzakelijk om een dergelijke flash uit te voeren als je een nieuwe custom rom flasht over een oude custom
.

[Voor 30% gewijzigd door elinx op 17-05-2017 17:49]

• Mielmania
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21-11 18:59
Aangezien het kate topic redelijk uitgestorven is, wil ik mijn vraag graag hier stellen:
Mielmania schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:04:
. Ik zit nog steeds op miui 7.5 omdat ik gelezen had dat flashen vanaf miui 8 niet meer werkt. En ik wil misschien in de toekomst wat anders software proberen. Ook werkt de telefoon opzich prima dus vandaar ook weinig aan te merken. Maar ik wil wel alles veiligheids fixes hebben en inmiddels is 8.2 al uit . Kan ik prima updaten of zeggen jullie van, bij geen reden, lekker niet doen.

hoi

• ErnstH
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Vraagje: de Rabobank app zou sinds kort inloggen met vingerafdruk moeten ondersteunen. Op mijn Redmi Note 3 Pro werkt dit niet.. Ondersteunt hij niet de standaard Android fingerprint API, of ligt het aan iets anders?

• elinx
Mielmania schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:41:
Aangezien het kate topic redelijk uitgestorven is, ...
Feitelijk zit er geen echt verschil in de Kate en Kenzo en muv de radio zijn zelfs de rom's gelijk.
Maar mbt je vraag. Zou je wat duidelijker kunnen zijn tav hetgeen je vermeld. bv een bronvermelding oid
Niet meer kunnen flashen komt me namelijk vreemd voor.

• Mielmania
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21-11 18:59
elinx schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:32:
[...]
Feitelijk zit er geen echt verschil in de Kate en Kenzo en muv de radio zijn zelfs de rom's gelijk.
Maar mbt je vraag. Zou je wat duidelijker kunnen zijn tav hetgeen je vermeld. bv een bronvermelding oid
Niet meer kunnen flashen komt me namelijk vreemd voor.
Ja ik dacht begrepen te hebben dat dit dichtgetimmerd was, maar nu na wat rondgooglen zit ik inderdaad fout.
Prima! Kan ik de update tenminsten draaien, bedankt!

hoi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• G3kk3Henkie
  • Niet online
elinx schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 17:37:
Flash je echter een nieuwe custom rom, vanuit een eerder geïnstalleerde oudere custom rom, dan is het onnodig om eerst weer terug naar Miui te gaan om alles up to date te krijgen, maar kan je ook een deel van de Miui rom flashen die ze "firmware update" hebben genoemd.
Als je MIUI 7.5.4 niet installeert, krijg je dan geen problemen met de bootloader? Want iedere custom ROM die je daarvoor al draaide, moet je geinstalleerd hebben via niet-officiële bootloader unlock.

[Voor 27% gewijzigd door G3kk3Henkie op 24-11-2020 15:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
G3kk3Henkie schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:40:
.....
Als je MIUI 7.5.4 niet installeert, krijg je dan geen problemen met de bootloader? Want iedere custom ROM die je daarvoor al draaide, moet je geinstalleerd hebben via niet-officiële bootloader unlock........
Ik ga uitdrukkelijk uit van een officiele bootloader unlock voordat je een custom rom installeert.
Als je slechts het firmware deel van Miui flasht zonder formele unlock, dan heb je igv een custom rom inderdaad een brick.

Ik weet zelf niets van de noodzaak van een niet officiële unlock, want bij mij is het unlocken (jan.2017) gewoon in één keer gelukt. Ik heb geen dag met Miui gewerkt en ben meteen naar een custom gegaan.
Als het unlocken niet was gelukt had ik pas een gepatchte bootloader overwogen.

Als er geen officiële bootloader unlock is uitgevoerd, dan moet je ervoor zorgen dat de bootloader (emmc_appsboot.mbn) die met de rom, of het firmware deel, is meegeleverd, vooraf verwijderd is uit het te flashen bestand.
Nadeel is dat een dergelijke gepatchte bootloader slechts op één android versie werkt, dus bij upgraden zal je ook actie moeten ondernemen mbt de bootloader.

Wat daarom mi beter is (en ook volgens TheStrix) om via een complete fastboot rom helemaal terug naar Miui incl. lock en vervolgens formeel unlocken en daarna pas een custom rom naar keuze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JLius
elinx schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:55:
[...]
Ik ga uitdrukkelijk uit van een officiele bootloader unlock voordat je een custom rom installeert.
Als je slechts het firmware deel van Miui flasht zonder formele unlock, dan heb je igv een custom rom inderdaad een brick.

Ik weet zelf niets van de noodzaak van een niet officiële unlock, want bij mij is het unlocken (jan.2017) gewoon in één keer gelukt. Ik heb geen dag met Miui gewerkt en ben meteen naar een custom gegaan.
Als het unlocken niet was gelukt had ik pas een gepatchte bootloader overwogen.

Als er geen officiële bootloader unlock is uitgevoerd, dan moet je ervoor zorgen dat de bootloader (emmc_appsboot.mbn) die met de rom, of het firmware deel, is meegeleverd, vooraf verwijderd is uit het te flashen bestand.
Nadeel is dat een dergelijke gepatchte bootloader slechts op één android versie werkt, dus bij upgraden zal je ook actie moeten ondernemen mbt de bootloader.

Wat daarom mi beter is (en ook volgens TheStrix) om via een complete fastboot rom helemaal terug naar Miui incl. lock en vervolgens formeel unlocken en daarna pas een custom rom naar keuze.
Ja, zo is het.
Bij miui zijn ze nu bezig aan een nougat rom voor ons toestel. Zodra die klaar is ga ik 'm maar volledig flashen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 18:55
Ik heb Tele2 maar helaas is de 4g verbinding vaak een h of h+ verbinding en geen LTE.
Ik zit op de laatste versie van globerom en de radon kernel.
De snelheid schommelt tussen de 3mbps en 8mbps, hoe kan dit?
Heb de sim al in tray 1 gedaan maar dit helpt niet...

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
groxgrox schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:41:
Ik heb Tele2 maar helaas is de 4g verbinding vaak een h of h+ verbinding en geen LTE.
.............
Tele2 zit op band 7 (2600MHz) en op band 20 (800MHz).
De Kenzo ondersteunt alleen band 7 waardoor je een deel van de Tele2 dekking mist.

[Voor 10% gewijzigd door elinx op 22-05-2017 00:40]

• G3kk3Henkie
  • Niet online
elinx schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:55:
Ik weet zelf niets van de noodzaak van een niet officiële unlock, want bij mij is het unlocken (jan.2017) gewoon in één keer gelukt. Ik heb geen dag met Miui gewerkt en ben meteen naar een custom gegaan. Als het unlocken niet was gelukt had ik pas een gepatchte bootloader overwogen.
Misschien had je geluk qua wachttijd.

[Voor 13% gewijzigd door G3kk3Henkie op 24-11-2020 15:28]

• JLius
Omdat de ontwikkelaars van LineageOS ook op nougat firmware zullen verderwerken zodra die beschikbaar is. Bij overgang naar andere Android versie flash je volgens mij toch best de stock rom ipv enkel firmware. Maar ik kan mis zijn, ik ben ook maar een noob die 10 maanden geleden nog nooit een smartphone had vastgehouden.

• elinx
G3kk3Henkie schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:17:
......
Misschien had je geluk qua wachttijd.
Ik heb drie Xiaomi's zonder enkel probleem kunnen unlocken.
Ik had al een bestaand account waarvoor ik unlockrechten had aangevraagd.
Bij de eerste Xiaomi (r3s) had ik binnen een dag al de unlockrechten.
De andere twee heb ik ca een maand later ontvangen, waarbij ik voor één van de twee, meteen na bestellen, een nieuw account heb aangemaakt en unlockrechten aangevraagd, omdat unlocken slechts éénmaal per maand kan met één account. De ontvangst van de sms met bevestigingscode heb ik via een onlinedienst gedaan.
Daarna niet naar omgekeken tot de levering van de Xiaomi RN3SE en nog een R3S.
Met beide accounts kon ik meteen unlocken zonder eerst gekeken te hebben of het wel kon. Het unlockprogramma had ik immers al.

• G3kk3Henkie
  • Niet online
Dat wordt er dan wel bij vermeld tegen die tijd. Voor nu zou ik MIUI 7.5.4 nemen, omdat LOS14.1 daar op gebaseerd is. (Correct me if i'm wrong.)......

[Voor 79% gewijzigd door G3kk3Henkie op 24-11-2020 15:27]

• G3kk3Henkie
  • Niet online
Kan je de unlockrechten aanvragen, voordat de telefoon bezorgd is? Zodat je ze ontvangt tegen de tijd dat de telefoon bij jou is.

[Voor 79% gewijzigd door G3kk3Henkie op 24-11-2020 15:27]

• elinx
G3kk3Henkie schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:32:
....
Kan je de unlockrechten aanvragen, voordat de telefoon bezorgd is? Zodat je ze ontvangt tegen de tijd dat de telefoon bij jou is.
Ja dat kan, want de rechten zijn aan een account gekoppeld en je account koppel je vervolgens aan de telefoon zodra die binnen is.

• elinx
G3kk3Henkie schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:30:
.......

Dat wordt er dan wel bij vermeld tegen die tijd. Voor nu zou ik MIUI 7.5.4 nemen, omdat LOS14.1 daar op gebaseerd is. (Correct me if i'm wrong.)......
Dat is niet juist.
LineageOS heeft niks met Miui te maken en betreft een compleet andere rom die net als Miui gebaseerd is op een Android versie.

Er is een duidelijk onderscheid tussen wat geboden wordt in een besturingssysteem (de rom) en wat er geboden wordt voor de hardware (de firmware) (door Xiaomi of een ander merk) (zoals bv de bootloader, Imei, radioferequenties enz.)

Xiaomi levert een volledige rom incl.de hardwareondersteuning (rom+firmware).
Dat laatste (de firmware) betreft gesloten software die alleen geleverd wordt door dat merk en waar bv mbt de gebruikte radiofrequenties licentiekosten en voor de Imei registratie kosten worden betaald door dat desbetreffende merk. Normaal gesproken wordt dit deel nimmer vervangen.

Daarom kan een custom rom alleen bovenop een originele rom (+firmware) worden geïnstalleerd en daardoor het besturingssyteem wordt vervangen, maar kan compleet anders zijn en zelfs gebaseerd zijn op een andere Androidversie.

[Voor 3% gewijzigd door elinx op 01-06-2017 18:52]

• G3kk3Henkie
  • Niet online
Je hebt gelijk. LOS is niet gebaseerd op MIUI zoals MIUI is gebaseerd op Android. Als ik TheStrix goed begrijp, dan zijn de huidige LOS14.1 builds compatible met de binary blobs van MIUI v7.5.4. Als je daar LOS 'overheen' installeert, dan overschrijf je /boot en /system, maar dan blijven die binary blobs (die dus nodig zijn) ernaast bestaan. De code (of eigenlijk: een deel ervan) van LOS14.1 (voor de kenzo) is afhankelijk van die binary blobs. Dus waarom vertrekken vanuit een andere MIUI dan v7.5.4? Met MIUI v7.5.4 zit je sowieso goed, denk ik.

[Voor 20% gewijzigd door G3kk3Henkie op 24-11-2020 15:25]

• elinx
G3kk3Henkie schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 22:12:
.....

Als ik TheStrix goed begrijp, dan zijn de huidige LOS14.1 builds compatible met de binary blobs van MIUI v7.5.4. Als je daar LOS 'overheen' installeert, dan overschrijf je /boot en /system, maar dan blijven die binary blobs (die dus nodig zijn) ernaast bestaan. De code (of eigenlijk: een deel ervan) van de LOS14.1 (voor de kenzo) gebruikt die binary blobs.

Dus waarom vertrekken vanuit een andere MIUI dan v7.5.4? Met MIUI v7.5.4 zit je sowieso goed, denk ik.
Juist....
Je vertrekt vanuit een volledige Miui (7.5.4) installatie van Xiaomi naar LOS14. Of.....
Je vertrekt vanuit een eerder geïnstalleerde LOS13, naar een deel van Miui (slechts de binary blobs van 7.5.4) plus een nieuwe LOS14.

Waarom?
In het laatste geval flash je beiden na elkaar met TWRP en hoef je niet eerst een opnieuw een fastboot installatie te doen naar een volledige Miui 7.5.4 installatie, die je toch weer grotendeels overschrijft.
maw je hebt in één keer een complete update uitgevoerd van LOS.
Waarbij als belangrijke voorwaarde geldt, dat de bootloader officieel is ontsloten voordat je de eerste keer LOS13 had geïnstalleerd over een oudere Miui versie dan v7.5.4.

[Voor 7% gewijzigd door elinx op 02-06-2017 00:42]

• DaYwaLkUr
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:15
Ik maak al een tijdje tevreden gebruik van de dual sim functie, 1x vodafone en 1x kpn sim.

De receptie is in het algemeen ruim voldoende, alleen de spraak valt me de laatste tijd erg tegen, zij horen mij goed, alleen ik hun niet, veel gekraak... Ervaren jullie dit ook?

• KvNwPPr
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 16:48
G3kk3Henkie schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:17:
[...]

Niet-officiële unlock wordt, denk ik, gedaan, omdat de officiële unlock nogal lang schijnt te duren. Weken wachten op een smsje. Misschien had je geluk qua wachttijd.
Je moet die unlock doen via een online SMS dienst. En het kan ook al voordat je telefoon binnen is. Dus klopt niet wat je hier zegt. Het is echt niet nodig om unofficial te unlocken.

Weet iemand waar de trilfunctie niet uit gaat als ik trillen uitzet in het snelmenu? Soms is het handig om trillen tijdelijk uit te kunnen zetten, als m'n tel bv. op tafel ligt en die trilfunctie continue geluid maakt.

[Voor 18% gewijzigd door KvNwPPr op 29-06-2017 15:20]

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:35
Help, probleem met mijn note 3 pro. Laad niet meer op, mijn conclusie was dat de usb poort kaduuk was. Nieuwe usb board in gezet maar ook nu laad hij niet op. Er is dus meer aan de hand. Welke oplossingen heb ik nog?

Oplader en kabels zijn in orde, usb board ook, daar staat 5 volt op. Zodra usb board aangesloten is staat er geen 5volt meer op.

Als ik het moederbord vervang ben ik alle data kwijt neem ik aan. Zou ik de batterij op een andere manier kunnen opladen?

Als ik de aan knop indruk knippert het rode lichtje.

[Voor 5% gewijzigd door DoeEensGek op 29-06-2017 20:21]

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 00:50
Ik kan niet meer bellen met mijn note 3 pro, als ik iemand wilt bellen gaat me telefoon naar emergency calls only, kan geen verbinding maken met netwerk.
Andere hier ook last van? Ik draai global rom 8.3.5

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flightboy65
Simpele test is de sim kaart uit z'n slot te halen en weer terug te plaatsen. Kijken wat er dan gebeurt. Tevens met een andere (werkende) sim kaart testen.
Dit zal in ieder geval wat meer duidelijkheid geven waar het probleem zit.

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 28-11 13:32
Het is een jaar goed gegaan op CM 6, maar nu heb ik een brick helaas. Ik wil graag via fastboot of edl teug naar miui en dan opnieuw unlocken en vandaar verder. Ik krijg echter constant errors in de flash tools. Welke versies heb ik nodig om een dev rom te flashen?

• flightboy65
Download global Dev versie te vinden op deze link http://en.miui.com/a-234.html.
Directe download is http://update.miui.com/up...zo_global&b=X&r=global&n=

Na een search de volgende link gevonden:
http://en.miui.com/thread-281979-1-1.html
Hierin staat een beschrijving en download locatie van Miflash tool (post is van mei 2017).
Hiermee moet het mogelijk zijn de dev fastboot image te flashen.

Succes

• jernij
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 31-05 22:26
XeNeRgY schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:18:
[...]

Dat is wanneer je een DEV of Stable rom hebt van Global of China. Jij hebt een custom ROM van Xiaiomi.eu. Daarvoor geldt dat je deze moet updaten via TWRP.
Klein jaartje verder, telefoon loopt nog als een trein, maar nog steeds geen update (ROM van 28/7/2016). Is het al mogelijk om via de updaterapp te updaten als je custom ROM (wat ik blijkbaar heb) draait?

• Roy1985
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 25-11 10:30
jernij schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:15:
[...]

Klein jaartje verder, telefoon loopt nog als een trein, maar nog steeds geen update (ROM van 28/7/2016). Is het al mogelijk om via de updaterapp te updaten als je custom ROM (wat ik blijkbaar heb) draait?
Ligt er aan welke rom je draait... Iets meer info? :)

• jernij
Roy1985 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:42:
[...]

miui 8 6.7.28

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 28-11 13:32
flightboy65 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:17:
Download global Dev versie te vinden op deze link http://en.miui.com/a-234.html.
Directe download is http://update.miui.com/up...zo_global&b=X&r=global&n=

Na een search de volgende link gevonden:
http://en.miui.com/thread-281979-1-1.html
Hierin staat een beschrijving en download locatie van Miflash tool (post is van mei 2017).
Hiermee moet het mogelijk zijn de dev fastboot image te flashen.

Succes
Het is al gelukt. Mijn fout was dat ik het toestel niet rebootte na een wipe. Pas daarna kon die weer in fastboot en kon ik miui flashen, opnieuw unlocken, en daarna twrp + lineageos 14.1/gapps aroma + pixel ui. Die reflash van miui was nodig voor de firmware voor android 7.1, geen punt unlocken was nog steeds zo geregeld.

[Voor 34% gewijzigd door Vinzz op 27-07-2017 21:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20:40
Sinds kort werkt mijn headphone aansluiting niet meer. Mijn telefoon herkent geen koptelefoon meer bij het inpluggen. Als ik de koptelefoon halverwege inplug, dan herkent de telefoon hem wel maar heb ik geen goed geluid.

Met de app SoundAbout heb ik ook eea geprobeerd, maar dat werkt helaas niet (hooguit dus niet-correct geluid). Iemand hier ervaring mee?

En heeft iemand ervaring met garantie bij de verkoper Top One?

Ik draait de nieuwste versie van MIUI EU. Andere koptelefoon geeft hetzelfde probleem.

[Voor 4% gewijzigd door Perzikvrucht op 30-07-2017 12:01]

• red bull
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16:33

red bull

Keeps me awake !

barzi schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:59:
Sinds kort werkt mijn headphone aansluiting niet meer. Mijn telefoon herkent geen koptelefoon meer bij het inpluggen. Als ik de koptelefoon halverwege inplug, dan herkent de telefoon hem wel maar heb ik geen goed geluid.

Met de app SoundAbout heb ik ook eea geprobeerd, maar dat werkt helaas niet (hooguit dus niet-correct geluid). Iemand hier ervaring mee?

Ik draait de nieuwste versie van MIUI EU. Andere koptelefoon geeft hetzelfde probleem.
Aliexpress?

Lijkt me niet zo lastig toch? of bestel zo'n ding en zoek een goede repair shop.. bluetooth headset ook goede optie? Ik zou me voor een telefoon van 150 euro de moeite besparen... er is vast wel iemand die hem er voor een paar euro in wil solderen... (heb je trouwens al gekeken of er niets in zit? een tandenstoker/ cocktailprikker doet wonderen)

• Krokodil86
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 31-08-2018
Toestel zat in de lader.

heeft opgeladen tot 78% en nadien plots niets meer. Terwijl hij gewoon nog aan de lader lag.

Ondertussen batterij plat. Wil niet meer opladen met geen enkele lader.

Fastboot start maar blijft op het startlogo staan.

Nu knippert hij enkel met het rood lichtje als je iets wil doen: vermoedelijk gewoon omdat de batterij plat is.

Wat zou het kunnen zijn?
USB poortje plots kapot?
Zou wel vreemd zijn tijdens het laden 's nachts dat hij van 28 naar 78 gegaan is en dan plots helemaal niets meer toch?

• Krokodil86
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 31-08-2018
Lijkt op hetzelfde probleem als mij. Heb je het kunnen oplossen?
DoeEensGek schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:20:
Help, probleem met mijn note 3 pro. Laad niet meer op, mijn conclusie was dat de usb poort kaduuk was. Nieuwe usb board in gezet maar ook nu laad hij niet op. Er is dus meer aan de hand. Welke oplossingen heb ik nog?

Oplader en kabels zijn in orde, usb board ook, daar staat 5 volt op. Zodra usb board aangesloten is staat er geen 5volt meer op.

Als ik het moederbord vervang ben ik alle data kwijt neem ik aan. Zou ik de batterij op een andere manier kunnen opladen?

Als ik de aan knop indruk knippert het rode lichtje.

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:35
Krokodil86 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:23:
Lijkt op hetzelfde probleem als mij. Heb je het kunnen oplossen?
[...]
Nee hij ligt in de schuur nogsteeds. Heb inmiddels een nieuwe xiaomi. Dankzij backups nog een hoop terug gekregen. Heb in nieuwe trouwens een magnetische usb houder/lader gestoken om geen problemen meet te hebben.
3.5mm poort ook afgeschermd met zo'n knopje. Maar dat komt ook door de omstandigheden van t werk.

445033

barzi schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:59:

9 van 10 keer vuil wat in de aansluiting zit. Ga er maar eens voorzichtig in met een paperclip en beetje friemelen en daarna erin blazen. Vuil eruit halen en waarschijnlijk doet hij het dan weer.

• red bull
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16:33

red bull

Keeps me awake !

445033 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:14:
[...]

9 van 10 keer vuil wat in de aansluiting zit. Ga er maar eens voorzichtig in met een paperclip en beetje friemelen en daarna erin blazen. Vuil eruit halen en waarschijnlijk doet hij het dan weer.
Ik gebruik altijd een houten tandenstoker, lijkt mij een beter idee...

• Riczun
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22-11 09:18
De Redmi Note 3 van mijn vrouw heeft afgelopen week de nieuwste Global Stable ROM (MIUI 8 ) gekregen.
Alleen sindsdien reboot het toestel de hele dag door. Soms om het uur, maar ook wel eens om het half uur.

Erg vervelend natuurlijk, met de orginele meegeleverde MIUI 7 was er geen enkel probleem.

Nu van het weekend even de Developer 7.7.20 (MIUI8) ROM geprobeerd, het leek aanvankelijk beter. Maar toch reboot die nog steeds, voornamelijk in standby. Wanneer het toetstel gebruikt wordt eigenlijk geen probleem.

Ik kan eventueel nog de ROM's proberen van xiaomi.eu, maar daar zit eigenlijk niet zoveel verschil in.
Komt dit iemand bekend voor en wat zou ik nog kunnen proberen?

• mountain_aliw
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 06-07 19:32
Hallo,

Mijn redmi note 3 pro verbind zelden met 4G, dit terwijl het Tele2 netwerk in mijn omgeving wel de 2600 mhz band gebruikt. Weet iemand of er een manier is om mn redmi te 'dwingen' te verbinden met 2600 mhz 4G?

Ans,
Ik heb gevonden hoe ik het kon dwingen maar op 4G heeft te telefoon weinig bereik. Snelheid ging wel van 8 naar 14 Mbps en ping van 50ms naar 18ms. Dus 4G lijkt me wel beter maar als je de telefoon de keus geeft verbind hij amper met 4G.

Zo kan je dwingen:
Carrier problem can be ruled out by forcing the connection type (tapping internal memory, Phone Info, Set preferred network type, select LTE only) to LTE.

[Voor 52% gewijzigd door mountain_aliw op 15-08-2017 17:43]

• DaYwaLkUr
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:15
Ik las zojuist over AptX een codec voor BT oordopjes. Ook dat er ondersteuning was voor de Qualcomm en Redmi Note 3.

Alleen draai ik MIUI8 en geen CM14, iemand die hem hier ook werkend op heeft?

• jernij
Roy1985 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:42:
[...]

Hoeveel info moet je precies hebben? :-)

• elinx
jernij schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:39:
[...]

Hoeveel info moet je precies hebben? :-)
??
Normaal gesproken kan je via de updater app alleen een originele Xiaomi rom updaten, maar je kan het natuurlijk altijd proberen. Grote kans dat het niet lukt. In dat geval moet je de standaard recovery vervangen door twrp of via XiaomiTool een originele rom flashen.

[Voor 40% gewijzigd door elinx op 24-08-2017 13:50]

• jernij
elinx schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:41:
[...]

??
Normaal gesproken kan je via de updater app alleen een originele Xiaomi rom updaten, maar je kan het natuurlijk altijd proberen. Grote kans dat het niet lukt. In dat geval moet je de standaard recovery vervangen door twrp of via XiaomiTool een originele rom flashen.
Als het niet lukt, moet ik dus wat anders alsnog doen? Ben een enorme noob en sta er garant voor dat het misgaat....

• elinx
jernij schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:53:
[...]

Als het niet lukt, moet ik dus wat anders alsnog doen? Ben een enorme noob en sta er garant voor dat het misgaat....
Ik ga er vanuit dat je telefoon nog origineel is met een rom van de verkoper erop, waarin NL zit.

In dat geval is er gerommeld met het slot op je bootloader.
Dat moet er eerst vanaf voor je verder kan.
Dat kan alleen met een originele Xiaomi rom

Daarom adviseer ik XiaomiTool.
Die leidt je door dat proces met vele stappen waar veel mis kan gaan.

• jernij
elinx schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:59:
[...]
Ik ga er vanuit dat je telefoon nog origineel is met een rom van de verkoper erop, waarin NL zit.

In dat geval is er gerommeld met het slot op je bootloader.
Dat moet er eerst vanaf voor je verder kan.
Dat kan alleen met een originele Xiaomi rom

Daarom adviseer ik XiaomiTool.
Die leidt je door dat proces met vele stappen waar veel mis kan gaan.
Nu draait de Xiaomi.eu rom, en is geunlockt.
Op dit moment draai Miui 8 6.7.28 multilang erop.

Aldus de gast waar ik hem van kocht...

• elinx
jernij schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:14:
[...]

Nu draait de Xiaomi.eu rom, en is geunlockt.
Op dit moment draai Miui 8 6.7.28 multilang erop.

Aldus de gast waar ik hem van kocht...
Dat is dus informatie waar wat mee kan. Met aannames is het maar gokken.
Als het toestel al unlocked is en je hebt Xiaomi.eu er al op staan dan staat twrp er ook op.

In dat geval download met je telefoon de laatste EU rom en update via de updater app door deze download te selecteren. De rom wordt vervolgens via twrp geinstalleerd.

bron
download

[Voor 10% gewijzigd door elinx op 25-08-2017 08:10]

• jernij
elinx schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:46:
[...]
Dat is dus informatie waar wat mee kan. Met aannames is het maar gokken.
Als het toestel al unlocked is en je hebt Xiaomi.eu er al op staan dan staat twrp er ook op.

In dat geval download met je telefoon de laatste EU rom en update via de updater app door deze download te selecteren. De rom wordt vervolgens via twrp geinstalleerd.

bron
download
OK, alleen twrp staat er niet op. Maar die heb ik gedownload in de Playstore. :)

• jernij
Nu wel benieuwd hoe vaak dat balkje opnieuw geladen moet worden, zit nu op de minimaal 6e keer??
Ok, na de 8e? x (ben de tel kwijt haha) maakt het toestel nu geluidjes....
Dat zal wel goed zijn gok ik.
En weer die balk....

[Voor 84% gewijzigd door jernij op 24-08-2017 19:14]

• elinx
jernij schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 18:29:
........
Of is dit de zogeheten bootloop?
Hoe kom ik daar nou weer uit dan? (zei toch dat mis zou gaan...)
Probleem is dat ik vermoed dat je niet goed weet wat er gebeurd bij het updaten.
Ik weet niet welke rom je exact geinstalleerd hebt, maar normaal gesproken met een update zou alles gewoon moeten werken.
Een upgrade van Miui8 naar Miui9 brengt echter meer met zich mee, omdat je dan ook een data reset (al je apps verwijderen) is vereist.
Daarom wordt altijd geadviseerd een backup via twrp te maken als je daaraan begint zodat je eventueel terug kan zonder problemen.
Ik vermoed namelijk dat dit laatste is gebeurd en dat je ook geen backup hebt gemaakt.
Ik hoop wel dat de bootloader echt unlocked was en niet vervangen door een gepatchte versie want in dat geval heb je een ander probleem, omdat mischien de bootloader nu weer op slot zit na de flash.

Je hebt in de eerste instantie de volgende mogelijkheden
Download en installeer Miui 8.6 van Xiaomi.eu en er is een kans dat alles weer gewoon werkt
Is dat het geval maak dan een backup van al je apps en evt ook een twrp backup
Is dat niet het geval dan zit er niets anders op dan je data partitie te wissen.
of
Start twrp op en wipe data (verwijdert al je apps) en probeer Miui9 weer op te starten.

Lukt dit ook niet dan zit er niks anders op dan helemaal opnieuw te beginnen met de installatie van een originele Xiaomi rom en eventueel de bootloader officieel te unlocken.

Mocht twrp ook weg zijn, maak dan gebruik van XiaomiTool

Opnieuw opstarten gaat door de powerknop heel lang ingedrukt te houden,
Twrp opstarten gaat door V+V- en power tegelijk in te drukken, en power los te laten zodra je het Mi logo ziet.
Fastboot opstarten (ivm XiaomiTool) gaat via V- plus power tegelijk.

Ik hoop van harte dat het snel is opgelost

[Voor 16% gewijzigd door elinx op 24-08-2017 20:29]

• jernij
elinx schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:11:
[...]

Probleem is dat ik vermoed dat je niet goed weet wat er gebeurd bij het updaten.
Ik weet niet welke rom je exact geinstalleerd hebt, maar normaal gesproken met een update zou alles gewoon moeten werken.
Een upgrade van Miui8 naar Miui9 brengt echter meer met zich mee, omdat je dan ook een data reset (al je apps verwijderen) is vereist.
Daarom wordt altijd geadviseerd een backup via twrp te maken als je daaraan begint zodat je eventueel terug kan zonder problemen.
Ik vermoed namelijk dat dit laatste is gebeurd en dat je ook geen backup hebt gemaakt.
Ik hoop wel dat de bootloader echt unlocked was en niet vervangen door een gepatchte versie want in dat geval heb je een ander probleem, omdat mischien de bootloader nu weer op slot zit na de flash.

Je hebt in de eerste instantie de volgende mogelijkheden
Download en installeer Miui 8 en er is een kans dat alles weer gewoon werkt
Is dat het geval maak dan een backup van al je apps en evt ook een twrp backup
Is dat niet het geval dan zit er niets anders op dan je data partitie te wissen.
of
Start twrp op en wipe data (verwijdert al je apps) en probeer Miui9 weer op te starten.

Lukt dit ook niet dan zit er niks anders op dan helemaal opnieuw te beginnen met de installatie van een originele Xiaomi rom en eventueel de bootloader officieel te unlocken.

Mocht twrp ook weg zijn, maak dan gebruik van XiaomiTool

Opnieuw opstarten gaat door de powerknop heel lang ingedrukt te houden,
Twrp opstarten gaat door V+V- en power tegelijk in te drukken, en power los te laten zodra je het Mi logo ziet.
Fastboot opstarten (ivm XiaomiTool) gaat via V- plus power tegelijk.

Ik hoop van harte dat het snel is opgelost
Wat een gedoe.... De foon gaat niet meer aan, als ik op power druk brandt er rood ledje...

• elinx
jernij schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:28:
[...]

Wat een gedoe.... De foon gaat niet meer aan, als ik op power druk brandt er rood ledje...
en voor de rest zwart?

• jernij
Batterij leeg....Onderstaande versie trouwens
xiaomi.eu_multi_HMNote3Pro_V8.5.2.0.MHOCNED_v8-6.0.zip

En als ik de foon weer aanzet, gaat ie verder waar ie gebleven was, dat balkje laden dus...
Maar dan wordt ie niet opgeladen dus denk dat dat eerst moet nu?

[Voor 44% gewijzigd door jernij op 24-08-2017 20:39]

• elinx
jernij schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:31:
[...]

Batterij leeg....Onderstaande versie trouwens
xiaomi.eu_multi_HMNote3Pro_V8.5.2.0.MHOCNED_v8-6.0.zip

En als ik de foon weer aanzet, gaat ie verder waar ie gebleven was, dat balkje laden dus...
Maar dan wordt ie niet opgeladen dus denk dat dat eerst moet nu?
Eerst opladen voor je verder gaat.
Deze Miui versie is van 5 augustus en is slechts een week nieuwer als je had van 28 juli, dus alles zou gewoon moeten werken. Ik weet op het moment niet wat er fout is gegaan.

oeps: 28 juli 2016 v8.5 en 5 augustus 2017 v8.6 scheelt een jaar

[Voor 5% gewijzigd door elinx op 24-08-2017 21:11]

• jernij
elinx schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:54:
[...]
Eerst opladen voor je verder gaat.
Deze Miui versie is van 5 augustus en is slechts een week nieuwer als je had van 28 juli, dus alles zou gewoon moeten werken. Ik weet op het moment niet wat er fout is gegaan.
zit nu in twrp, maar is nogal chinees zeg maar....
en ik had een 2016 rom

[Voor 3% gewijzigd door jernij op 24-08-2017 20:56]

• elinx
jernij schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:55:
[...]

zit nu in twrp, maar is nogal chinees zeg maar....
Taal kan je wijzigen

• jernij
ok thanks
en dan? wissen? of herstarten

[Voor 4% gewijzigd door jernij op 24-08-2017 21:00]

• elinx
maak een backup van je data partitie
wipe vervolgens alléén cache en dalvik cache door alle vinkjes weg te halen behalve bij deze twee.
probeer daarna weer eens op te starten

Zo nee
download dan je oude rom weer en installeer die weer opnieuw

[Voor 17% gewijzigd door elinx op 24-08-2017 21:13]

• jernij
elinx schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:02:
[...]

maak een backup van je data partitie
wipe vervolgens alléén cache en dalvik cache door alle vinkjes weg te halen behalve bij deze twee.
probeer daarna weer eens op te starten

Zo nee
download dan je oude rom weer en installeer ie weer opnieuw
Hij begint weer met dat balkje..
Dus die rom downloaden en foon aan de laptop hangen? En dan via twrp?

• elinx
jernij schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:12:
[...]

Hij begint weer met dat balkje..
Dus die rom downloaden en foon aan de laptop hangen? En dan via twrp?
Jammer, maar ik wil je data nog niet wissen.
Maar inderdaad via de PC downloaden en via twrp flashen

• jernij
elinx schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:15:
[...]
Jammer, maar ik wil je data nog niet wissen.
Maar inderdaad via de PC downloaden en via twrp flashen
ik had een backup inmiddels gemaakt en die caches gewist.
Als ik dan herstarten doe, gaat ie dat balkje weer laden...

[Voor 13% gewijzigd door jernij op 24-08-2017 21:18]

• elinx
jernij schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:16:
[...]

ik had een backup inmiddels gemaakt
Die heb je straks misschien nog nodig.
Ik probeer eerst weer de oude situatie te herstellen, omdat ik niet weet waarom het fout is gegaan.

trouwens, hoelang wacht je eigenlijk, want je reageert wel snel op mijn antwoorden.
Na een Dalvik wipe duurt het heel lang voor al je apps weer geladen zijn (15 minuten kan)
Xiaomi.eu wist altijd dalvik cache bij updaten, dus geduldig wachten hoort er altijd bij.

[Voor 30% gewijzigd door elinx op 24-08-2017 21:22]

• jernij
elinx schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:20:
[...]

Ik probeer eerst weer de oude situatie te herstellen, omdat ik niet weet waarom het fout is gegaan.
Dat waardeer ik enorm, maar is het niet netter om dat via een andere weg te doen? (whatsapp wordt lastig haha) Facebook messenger ofzo?
Zit ook nog in een vakantiewoning, de wifi is iets minder snel dan thuis.... Die rom downloaden kost minimaal 15 min ofzo...

[Voor 13% gewijzigd door jernij op 24-08-2017 21:23]

• jernij
elinx schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:20:
[...]

trouwens, hoelang wacht je eigenlijk, want je reageert wel snel op mijn antwoorden.
Na een Dalvik wipe duurt het heel lang voor al je apps weer geladen zijn (15 minuten kan)
Xiaomi.eu wist altijd dalvik cache bij updaten, dus geduldig wachten hoort er altijd bij.
Dus dat balkje laden is op zich niet vreemd bij opstarten?? Dan start ik nog een keer op...
Opstarten: System neem ik aan? power off/recovery/bootloader zijn de andere opties

[Voor 8% gewijzigd door jernij op 24-08-2017 21:28]

• elinx
jernij schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:26:
[...]

Dus dat balkje laden is op zich niet vreemd bij opstarten?? Dan start ik nog een keer op...
Nee, zeker niet na updaten. Dan is het geduldig wachten na de eerste keer opstarten

[Voor 10% gewijzigd door elinx op 24-08-2017 21:28]

• jernij
elinx schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:27:
[...]

Nee, zeker niet na updaten
Maar hoe vaak herhaalt zich dat normaal gesproken?

• elinx
jernij schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:28:
[...]

Maar hoe vaak herhaalt zich dat normaal gesproken?
Ik begrijp niet precies wat je met herhalen bedoelt, als dat opnieuw opstarten is dan is het niet goed.
Anders weet ik niet wat je bedoeld. Na het installeren en weer opstarten van een rom leg ik bij het Mi logo de telefoon altijd weg om een half uurtje wat anders te doen.

• jernij
elinx schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:35:
[...]
Ik begrijp niet precies wat je met herhalen bedoelt, als dat opnieuw opstarten is dan is het niet goed.
Anders weet ik niet wat je bedoeld. Na het installeren en weer opstarten van een rom leg ik bij het Mi logo de telefoon altijd weg om een half uurtje wat anders te doen.
In het midden staat dan mi (mi.com) onderin 3 puntjes en powered bij android.
Dit laatste verdwijnt en hier in de plaats voor komt een balk die langzaam wit (vol) wordt.

• elinx
jernij schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:40:
[...]

In het midden staat dan mi (mi.com) onderin 3 puntjes en powered bij android.
Dit laatste verdwijnt en hier in de plaats voor komt een balk die langzaam wit (vol) wordt.
Ga dan maar een half uurtje wat anders doen.
Dalvik cache wordt dan geladen met alle apps.

• jernij
elinx schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:42:
[...]
Ik pak een biertje ;-) Maar dit bleef hij herhalen na die update paar uur geleden.
Hoop dat het morgen weer werkt.... Moet nog navigeren naar huis vanuit Zeeland... (250km)

• jernij
elinx schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:42:
[...]
Half uur voorbij en nog steeds hetzelfde verhaal....
Op herstellen (oude rom) gedrukt en nu maar afwachten
@#%&$#%

[Voor 10% gewijzigd door jernij op 24-08-2017 23:02]

• elinx
jernij schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:59:
[...]

Half uur voorbij en nog steeds hetzelfde verhaal....
....
Dan denk ik dat er ook delen van de originele Xiaomi firmware geinstalleerd moeten worden, maar in dat geval loop je risico dat je bootloader weer op slot gaat als hij niet officieel unlocked is.
(Bij de introductie van de RN3 was het vaak niet mogelijk te unlocken en kon dmv een aangepaste bootloader toch twrp en een custom rom, zoals de eu rom, geïnstalleerd worden)

Als je zeker weet dat de bootloader officieel is unlocked, dan kan je de desbetreffende delen via een zip bestand (zoek in dit topic maar eens naar "Strix") met twrp installeren.

Zo niet, dan moet je een volledige officiele Xiaomi rom installeren en de bootloader officieel unlocken.
Installeer je toch het zip bestand terwijl de unlock niet officieel is dan heb je een echte baksteen van je telefoon gemaakt die je heel veel tijd gaat kosten. (Vandaar dat ik geen download link geef)

De beste kans nu om je telefoon weer werkend te krijgen is het installeren van je oude eu rom.
Indien dat lukt dan pas weer gaan updaten of upgraden als je een compleet stappenplan hebt.
Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee