Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:02:
Hoi,
Ik heb vandaag de Redmi 3 ontvangen. Hij heeft miui global 8.0 stable. 8.0.2.0 (laimidg) software. Ik zou graag Nederlands erop willen hebben.
Ik heb geen idee hoe dat moet. Heb de hele middag al zitten kijken, maar ik kom er niet uit. Zie vanalles over rooten en unlocken.. Wie kan me daar mee helpen? Of dat ik het ergens laat doen.

Vriendelijke groet klarien
Je zou dit de topicstart van dit topic door kunnen nemen, daarin staat stapsgewijs beschreven hoe je dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:02:
Hoi,
Ik heb vandaag de Redmi 3 ontvangen. Hij heeft miui global 8.0 stable. 8.0.2.0 (laimidg) software. Ik zou graag Nederlands erop willen hebben.
Ik heb geen idee hoe dat moet. Heb de hele middag al zitten kijken, maar ik kom er niet uit. Zie vanalles over rooten en unlocken.. Wie kan me daar mee helpen? Of dat ik het ergens laat doen.

Vriendelijke groet klarien
Dit topic gaat over de remdi note 3, dit topic gaat over de redmi 3. En je moet inderdaad wat handeling verrichten, lees dat topic door en het moet duidelijk zijn. Misschien verstandig om je de volgende keer vooraf in te lezen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Zit er toch over te denken om de int. rom te installeren.

Dit zegt men bij de specs van mijn aankoop:

"Unlocked for Worldwide use. Please ensure local area network is compatible. click here for Network Frequency of your country. Please check with your carrier/provider before purchasing this item.
Notice:
This Android/Windows device is designed to function specifically with the current Android/Windows OS installed on it. Any alterations such as upgrades, modding with custom ROMs, rooting or flashing the Android device with other firmware will automatically void the device's warranty."
Wat bedoelen ze precies met het eerste? Moet ik nu nog steeds eerst de bootlock unlocken of is dit al gedaan?

Weet iemand of het mogelijk is om draadloos te laden? Zie wel dat daar een adapter voor nodig is, maar welke?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Madrox schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 00:38:

"Unlocked for Worldwide use. Please ensure local area network is compatible. click here for Network Frequency of your country. Please check with your carrier/provider before purchasing this item.
Notice:
This Android/Windows device is designed to function specifically with the current Android/Windows OS installed on it. Any alterations such as upgrades, modding with custom ROMs, rooting or flashing the Android device with other firmware will automatically void the device's warranty."
Wat bedoelen ze precies met het eerste? Moet ik nu nog steeds eerst de bootlock unlocken of is dit al gedaan?

Weet iemand of het mogelijk is om draadloos te laden? Zie wel dat daar een adapter voor nodig is, maar welke?
Je kunt via fastboot controleren of je bootloader al dan niet gelockt is. Dat zul je toch eerst zeker moeten weten. Ik acht de kans 99% van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Sinds de 6.0 versie ben ik over gestapt op MIUI8.eu Hiervoor nooit rare problemen gehad met MIUI7.eu
Los van dat ik op 8 de notificaties er een stuk minder mooi uit vind zien (volume rondje ipv balkje etc). Heb ik een raar probleem met de notificatie balk.

Zoals het hoort, transparant en zelfde helderheid als de rest van het scherm:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2r6e1jr.png

Wat ik nu heb, standaard gedimd en altijd zichtbaar. Op de homescreen het zelfde fenomeen.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/66dwt5.png

Ik hab al een clean install gedaan en andere theme geprobeerd, na het switchen ziet het er 1 min normaal uit maar niet lang daarna veranderd het weer terug. Iemand een idee? of is het een 6.0 issue?

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Madrox schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 00:38:

Notice:

Ze bedoelen dat er geen Simlock op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Aghanim schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 07:31:
[...]

Je kunt via fastboot controleren of je bootloader al dan niet gelockt is. Dat zul je toch eerst zeker moeten weten. Ik acht de kans 99% van wel.
Oke, laat ik daar vanuit gaan. Btw, in fastboot mode moet je hem aan de pc koppelen om er iets mee te kunnen? Met MiFlash bijv.

Hoe zie ik welke versie rom ik erop heb (denk zelf Global). Maar ik kan ook in "dev" mode als ik bij "about" in de settings 7x tap..., betekent dat dat ik de dev rom heb of staat dat er los van ?

Begrijp ik het goed dat ik eerst de dev rom nodig heb voordat er een multi-lang rom op kan?

Dan nog even terug op de eerste vraag: zijn er geschikte recievers om deze note 3 geschikt te maken voor wireless charging ?

Update
Mi flash om te unlocken leek te gaan lukken maar nu krijg ik de melding:
Account info on mobile device is not the same...blabla. Blijkbaar heb ik nu twee accounts :X
Kan misschien kloppen, heb een account gemaakt via de pc-browser (vind ik veel makkelijker) en wellicht toch ook via de mobiele browser. Hmm, hoe los ik dit op :F

[ Voor 17% gewijzigd door Madrox op 01-10-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Met welk account ben je ingelogd op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Weet ik niet zeker, waar zie ik dat? Mi Account ID ?

Kan het zijn dat ik met Facebook heb ingelogt? die optie is er en dat lijkt leuk, maar maakt het voor mij iig alleen maar ingewikkelder. Liefst begin ik helemaal opnieuw en maak gewoon een MI account "from scratch".

[ Voor 74% gewijzigd door Madrox op 01-10-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Madrox schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 11:49:
Weet ik niet zeker, waar zie ik dat? Mi Account ID ?

Kan het zijn dat ik met Facebook heb ingelogt? die optie is er en dat lijkt leuk, maar maakt het voor mij iig alleen maar ingewikkelder. Liefst begin ik helemaal opnieuw en maak gewoon een MI account "from scratch".
Dan moet je ook de unlockrechten opnieuw aanvragen, die hangen namelijk aan je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Dat zou kunnen, had ze al aangevraagt maar ik kan dat nergens terugvinden. Maak het mezelf weer onnodig lastig zie ik, met twee accounts e.d. 8)7

Zal het nog eens trachten op te zoeken via de phone en anders mieter ik er gewoon de unofficial supported rom op, zonder toestemming.

ps: op mijn phone staat er nu mijn emailadress als account.
Dan gebruik ik hetzelfde emailadres en wachtwoord in de MI-flash op de pc en ook dan krijg ik de diezelfde foutmelding :F

Wat nu?

[ Voor 26% gewijzigd door Madrox op 01-10-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Telefoon eerst terug naar fabrieksinstellingen, als je die daar aangepast hebt, heb je kans dat er in de cache nog wat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Factory data reset? Maar die gooit alle data weg ?!

Is er geen andere manier?

ps: Zie dat er meer mensen problemen hebben. Misschien doe ik niets verkeerd, maar ligt het aan Xiaomi's...

http://en.miui.com/thread-226193-1-1.html

[ Voor 49% gewijzigd door Madrox op 01-10-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Madrox schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 12:38:
Factory data reset? Maar die gooit alle data weg ?!

Is er geen andere manier?

ps: Zie dat er meer mensen problemen hebben. Misschien doe ik niets verkeerd, maar ligt het aan Xiaomi's...

http://en.miui.com/thread-226193-1-1.html
Je doet dit toch om een andere rom te flashen ? Dan is je data sowieso weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ah, oke. Dacht ergens iets anders gelezen te hebben maar als dat niet klopt, oke.

Tip voor iedereen die een micro sd kaart van 64GB of 128GB willen plaatsen:

Zorg ervoor dat de micro SD kaart FAT32 geformateerd is. Formatteren doe je het best met een cardreader van de pc of laptop, download wel even fat32format.exe voor Windows (7,8,10) en start deze vanuit de DOS-command prompt (met adminrechten). Kijk even welke stationsletter de micro SD kaart heeft gekregen en formatteer dat station.

VB: fat32format.exe staat op C:\temp,
ga naar c:\
cd temp
fastformat X**:
Yes om door te gaan.
Wacht tot het proces klaar is, kan enkele minuten duren.
Klaar. Plaats de Micro SD kaart in je RN3 en zie bij storage dat er nu extra opslag is bijgekomen

**(X= de stationsletter van je micro SD)

[ Voor 81% gewijzigd door Madrox op 01-10-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-08 20:59
Zojuist voor de vrouw een Redmi 3S aangekocht, vraag me echter af hoe het zit met het unlocken van de bootloader.
Ik heb op mijn Redmi Note 3 rechten ervoor, zou ik via mijn account ook de redmi 3s kunnen unlocken.
Of moet ik de hele procedure weer gaan opstarten dmv account aanmaken voor vrouw en daarop unlock rechten aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Atomic-NI schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 22:49:
Zojuist voor de vrouw een Redmi 3S aangekocht, vraag me echter af hoe het zit met het unlocken van de bootloader.
Ik heb op mijn Redmi Note 3 rechten ervoor, zou ik via mijn account ook de redmi 3s kunnen unlocken.
Of moet ik de hele procedure weer gaan opstarten dmv account aanmaken voor vrouw en daarop unlock rechten aanvragen?
Eerste hit op Google geeft aan dat je iedere 30 dagen een nieuw device kunt unlocken. Ik zou voor de zekerheid gewoon een nieuw account voor haar aanmelden, zeker als het toestel nog onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
Aghanim schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 07:41:
[...]

Eerste hit op Google geeft aan dat je iedere 30 dagen een nieuw device kunt unlocken. Ik zou voor de zekerheid gewoon een nieuw account voor haar aanmelden, zeker als het toestel nog onderweg is.
Beetje jammer dat op 1 of andere manier ik geen nieuw account kan aanmaken welke xx@gmail.com bevat, krijg steeds een error: The email address you entered is incorrect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimsan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-01 11:35
hallo,

ik zit met een gebrickte Redmi Note 3 SD. Wat is er gebeurd?
De Note 3 werd geleverd met de originele stable chinese ROM. Ik wilde daarover heen met EDL methode de Global Dev versie zetten.
Tijdens het flashen brak MiFlash af met een melding van "not enough storage to process request" of iets van die strekking en de telefoon rebootte.
Nu blijft echter het scherm zwart, dus ook geen Mi logo en de notificatie LED knippert rood. De telefoon lijkt nog wel te reageren op aan/uit knop want aangesloten aan de PC krijg ik dan het notificatie geluidje dat er een USB device is aangesloten en/of er weer uitgehaald. Dit blijft zich herhalen als ik de power knop ingedrukt houd.
Dit gebeurt overigens alleen als de USB kabel is aangesloten.
De PC ziet de telefoon als "Qualcomm HS-USB Diagnostics 900E (COM10)

Wie weet er raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimsan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-01 11:35
Nog een toevoeging: adb devices ziet geen devices. Maar dat kan kloppen want de telefoon staat niet in fastboot mode en is daar ook niet toe te bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

wimsan schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 15:15:
Nog een toevoeging: adb devices ziet geen devices. Maar dat kan kloppen want de telefoon staat niet in fastboot mode en is daar ook niet toe te bewegen.
In fastboot moet je fastboot devices gebruiken, die fout heeft mij ook een aantal gvd's gekost.
Had je deze al gevonden?

[ Voor 41% gewijzigd door Deacon op 03-10-2016 10:45 ]

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 14:42
Met de laatste miui global update klaagt mijn vrouw dat ze geen foto's direct meer kan delen. Delen naar gmail leidt tot force close gmail. Delen naar whatsapp leidt ook tot direct whatsapp afsluiten. Heel raar. In whatsapp een foto toevoegen kan nog wel. Hebben meer mensen hier last van?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
vandermark schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 07:21:
Met de laatste miui global update klaagt mijn vrouw dat ze geen foto's direct meer kan delen. Delen naar gmail leidt tot force close gmail. Delen naar whatsapp leidt ook tot direct whatsapp afsluiten. Heel raar. In whatsapp een foto toevoegen kan nog wel. Hebben meer mensen hier last van?
misschien even wipe dalvik cache uitvoeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
theduke1989 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 08:38:
[...]

misschien even wipe dalvik cache uitvoeren??
Hoe doe ik dat zonder custom recovery? Is gewoon stock miui rom met ota updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

vandermark schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:44:
[...]

Hoe doe ik dat zonder custom recovery? Is gewoon stock miui rom met ota updates.
Eerste hit van Google, kan dus wel gewoon via de stock recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Salmon schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:40:
[...]

Eerste hit van Google, kan dus wel gewoon via de stock recovery.
Van de Mi4. Die van de Note3 is zeker niet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
stock recovery werkt vaak niet meer.

maar je moet alle updates veranderen in update.zip

en dan via de stock recovery installeren. Alleen werkt het allemaal niet even goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27
Atomic-NI schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 22:49:
Ik had ook een tweede besteld en deze ge-unlocked met m'n bestaande account. Gewoon inloggen met jouw account op de telefoon -> unlocken via de tool -> jouw account eraf gooien en dan indien nodig een nieuw MI account erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Platte_Band schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:56:
[...]

Ik had ook een tweede besteld en deze ge-unlocked met m'n bestaande account. Gewoon inloggen met jouw account op de telefoon -> unlocken via de tool -> jouw account eraf gooien en dan indien nodig een nieuw MI account erop zetten.
Moeten wel minstens 30 dagen tussen beide unlocks zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
Momus schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:57:
[...]

Moeten wel minstens 30 dagen tussen beide unlocks zitten.
Ja en daar zal het hem in gaan zitten.
Van MIUI 7 Android 5 naar MIUI 8 Android 6, toen was mijn Redmi Note 3 weer gelocked, dus weer moeten unlocken, en dat was volgens mij minder dan 30 dagen geleden.

Maar ondertussen met een niet gmail account een Mi account kunnen aanmaken en unlock rechten aangevraagt, ben benieuwd of het nu wat sneller gaat dan toen met mijn RedMi Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Wat voor Headset gebruiken jullie op de Note? Ik heb er een van een iPhone maar daarmee doet de microfoon het niet. Voordat ik allerlei andere headsets ga kopen hoor ik graag welke bij jullie werken. Gaat me om het bellen, met microfoon dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 13:38
http://www.banggood.com/X...e-With-Mic-p-1013150.html

Fijne headset vind ik, ook bij aliexpress.com te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tallstoi
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:19
Onlangs mijn Note3 Pro ontvangen van Top One, in gesealde box zoals ik gevraagd. Ik wil de phone nu gaan unlocken en daarvoor moet ik eerst over naar een Dev ROM. Volgens mij zit er nu een Official China ROM op want ik kon alleen kiezen uit Chinees en Engels (en ik zie véél Chinese meuk).

Maar hier nu het probleem: hij weigert gewoon om de Dev ROM te flashen. Ik heb eerst de nieuwste China dev ROM gedownload en naar het interne geheugen gekopieerd. Maar de updater app geeft 'Couldn't verify update package' en vanuit fastboot met de MI PC Suite geeft steeds 'Couldn't flash device' :(
Ik heb de ROM eerst in de root gezet en vervolgens in de map 'downloaded ROM', zelfde verhaal. Ook renamen naar 'update.zip' had geen effect. Ook nog hetzelfde geprobeerd met de Global dev ROM, wil ook niet lukken.

Ik begrijp er niets van. Het lijkt verdorie wel alsof er toch een reseller rom op zit, maar dat kan haast niet: ik heb Top One verzocht om een gesealde doos met de originele rom. Zie ik hier iets over het hoofd? Is nu mijn enige optie nog flashen mbv MiFlash en EDL? Ik vind werken via EDL een tikkeltje eng. Ook gezien het verhaal van wimsan drie dagen geleden (MiFlash meldt: '"not enough storage to process request" en kapt ermee). Ik heb geen zin in een gebrickte Note3. Ik sta dus open voor goede tips >:)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
tallstoi schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:19:
Onlangs mijn Note3 Pro ontvangen van Top One, in gesealde box zoals ik gevraagd. Ik wil de phone nu gaan unlocken en daarvoor moet ik eerst over naar een Dev ROM. Volgens mij zit er nu een Official China ROM op want ik kon alleen kiezen uit Chinees en Engels (en ik zie véél Chinese meuk).

Maar hier nu het probleem: hij weigert gewoon om de Dev ROM te flashen. Ik heb eerst de nieuwste China dev ROM gedownload en naar het interne geheugen gekopieerd. Maar de updater app geeft 'Couldn't verify update package' en vanuit fastboot met de MI PC Suite geeft steeds 'Couldn't flash device' :(
Ik heb de ROM eerst in de root gezet en vervolgens in de map 'downloaded ROM', zelfde verhaal. Ook renamen naar 'update.zip' had geen effect. Ook nog hetzelfde geprobeerd met de Global dev ROM, wil ook niet lukken.

Ik begrijp er niets van. Het lijkt verdorie wel alsof er toch een reseller rom op zit, maar dat kan haast niet: ik heb Top One verzocht om een gesealde doos met de originele rom. Zie ik hier iets over het hoofd? Is nu mijn enige optie nog flashen mbv MiFlash en EDL? Ik vind werken via EDL een tikkeltje eng. Ook gezien het verhaal van wimsan drie dagen geleden (MiFlash meldt: '"not enough storage to process request" en kapt ermee). Ik heb geen zin in een gebrickte Note3. Ik sta dus open voor goede tips >:)
Het lijkt inderdaad dat er een onofficiële ROM op zit. Dan blijft MiFlash over inderdaad.

Die not enough storage foutmelding komt overigens als je vanaf een 32-bits windows probeert te flashen.

[ Voor 3% gewijzigd door Momus op 05-10-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikki
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 22:51
Ik had iets vergelijkbaars en ben toen maar meteen met Stap 3 van deze uitleg (https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/46383293#46383293) doorgegaan. Dat werkte bij mij prima. Kon daarna TWRP installeren en eu-rom installeren. Ik had wel via officiele weg unlockaangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online

Ik heb via Top One ook een gesealde box gekregen en bij mij werkte het wel prima. Was inderdaad China Global.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989

Je vindt het eng werken met EDL modus? Maar je koopt onderhand wel een Xiaomi? Die risico is gewoon heel groot. Anders kon je net zo goed een andere smartphone merk kopen.

Enige wat je kan doen is kijken of de BL ge-unlocked kan worden door je mi-account te koppelen aan je smartphone en in de mi-unlock app en kijken of je voorbij het process komt. Zodra je 50% voorbij komt is het vaak 99.99% dat het ge-unlocked is. En dan zou je via TWRP de multi-rom kunnen installeren.

Maar deze risico's heb je ondanks dat je het aan verkoper vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tallstoi
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:19
theduke1989 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:11:
[...]
Enige wat je kan doen is kijken of de BL ge-unlocked kan worden door je mi-account te koppelen aan je smartphone en in de mi-unlock app en kijken of je voorbij het process komt. Zodra je 50% voorbij komt is het vaak 99.99% dat het ge-unlocked is. En dan zou je via TWRP de multi-rom kunnen installeren.
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb eerst maar de tip van theduke geprobeerd: gewoon domweg proberen te unlocken met de Mi Unlock tool (unlock rechten had ik al), en tot mijn stomme verbazing ging het unlocken in een keer goed!!

Mijn conclusie: er stond dus kennelijk al een dev ROM op. Achteraf dom dat ik daar niet aan had gedacht 8)7 Ik blijf het merkwaardig vinden, maar goed, ik klaag niet: heb inmiddels TWRP geïnstalleerd en vervolgens de nieuwste xiaomi.eu ROM geflashed. Now I'm a happy camper, nogmaals dank :)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:00
Hai! Ik heb interesse in deze telefoon, heb nu een Galaxy S4, heb een paar vraagjes:

1) http://www.geekbuying.com...GB-Smartphone-372167.html

Het lijkt er op dat deze versie wel alle 4G banden ondersteunt, klopt dat?

2) Ik lees veel over een matige camera bij deze telefoon. Denken jullie dat de foto's veel slechter zijn dan met mijn S4? Bij slecht licht vind ik de foto's van mijn S4 ook al niet zo mooi.

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
Bij slecht licht is er bijna geen enkel toestel dat mooie foto's maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Dat is waar, hoe bevalt de selfie camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Pazienza schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:44:
Hai! Ik heb interesse in deze telefoon, heb nu een Galaxy S4, heb een paar vraagjes:

1) http://www.geekbuying.com...GB-Smartphone-372167.html

Het lijkt er op dat deze versie wel alle 4G banden ondersteunt, klopt dat?

2) Ik lees veel over een matige camera bij deze telefoon. Denken jullie dat de foto's veel slechter zijn dan met mijn S4? Bij slecht licht vind ik de foto's van mijn S4 ook al niet zo mooi.

Bedankt!
Zover ik kan zien is dat inderdaad de Kate (niet Kenzo), die alle 4G banden in NL ondersteund.
Zie dit topic: [Xiaomi Redmi Note 3/Special Edition] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Crotchy schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 17:12:
[...]

Zover ik kan zien is dat inderdaad de Kate (niet Kenzo), die alle 4G banden in NL ondersteund.
Zie dit topic: [Xiaomi Redmi Note 3/Special Edition] Ervaringen & Discussie
Ah oké, en daar zijn dus weer minder ROMs voor beschikbaar.

Zijn er hier gebruikers met Kenzo en T-Mobile? Is de connectie qua 4G een beetje in orde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
Met T-Mobile kun je prima uit de voeten met elke versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Momus schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:20:
Met T-Mobile kun je prima uit de voeten met elke versie.
Dankje! Heb de 3GB/32GB versie besteld vanuit Europa (Geekbuying) voor 180 inclusief verzenden. :)

Ben van plan de Europese versie van de Xiaomi software te gaan flashen.

Moet de vervanger van mijn S4 worden, als het goed is is de note 3 pro op alle fronten beter. Heb alleen mijn twijfels over de camera maar dat zal ook wel loslopen. Ben ook niet echt kapot van de camera van m'n S4 maar maak amper foto's.

Met deze code krijg je trouwens zo'n 8 euro korting bij geekbuying: GKBAUG8

Scheelt toch weer!

[ Voor 7% gewijzigd door Pazienza op 06-10-2016 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Schaamteloze kick voor een vraag: Gebruiken jullie je note 3 pro in een case? Zo ja, welke?

Dit lijkt mij wel wat eigenlijk: http://www.ebay.com/itm/I...m:mJ3RC4JKdKndDGWYa6V6Agw

[ Voor 52% gewijzigd door Pazienza op 07-10-2016 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:24

Zenix

BOE!

Pazienza schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:40:
Schaamteloze kick voor een vraag: Gebruiken jullie je note 3 pro in een case? Zo ja, welke?

Dit lijkt mij wel wat eigenlijk: http://www.ebay.com/itm/I...m:mJ3RC4JKdKndDGWYa6V6Agw
Heb ik ook, hier goedkoper https://nl.aliexpress.com...4a-4231-b5bc-bbda265390a1 goede case. Beschermt met een klein randje het scherm ook goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 07-10-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Zenix schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 22:03:
[...]

Heb ik ook, hier goedkoper https://nl.aliexpress.com...4a-4231-b5bc-bbda265390a1 goede case. Beschermt met een klein randje het scherm ook goed.
Ah dankje voor de link! :)

Heb je er toevallig ook een screenprotector op gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 20:47

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Pazienza schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 22:09:
[...]

Ah dankje voor de link! :)

Heb je er toevallig ook een screenprotector op gedaan?
Tempered Glass _/-\o_

was iets van 0,50 cent en binnen 2 weken binnen, ziet er echt prachtig uit

https://nl.aliexpress.com...-mi2-mi3/32696668451.html

[ Voor 18% gewijzigd door WhatTheFuck op 07-10-2016 23:07 . Reden: verkeerde link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
WhatTheFuck schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 23:04:
[...]

Tempered Glass _/-\o_

was iets van 0,50 cent en binnen 2 weken binnen, ziet er echt prachtig uit

https://nl.aliexpress.com...-mi2-mi3/32696668451.html
Ah dankje! Ook meteen besteld. Hoesje + 3 screen protectors voor 5 euro vanuit China, duur land is het anno 2016. :+

Kijk er erg naar uit de telefoon volgende week binnen te hebben.

Twijfel nog of ik de EU UMIU ROM ga flashen of het gewoon bij Global houdt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Pazienza schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 01:26:
[...]

Ah dankje! Ook meteen besteld. Hoesje + 3 screen protectors voor 5 euro vanuit China, duur land is het anno 2016. :+

Kijk er erg naar uit de telefoon volgende week binnen te hebben.

Twijfel nog of ik de EU UMIU ROM ga flashen of het gewoon bij Global houdt....
Bij Top One krijg je er een hoesje en 2 screenprotectors bij. Geen idee of dat bij GB ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pazienza schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 23:28:
[...]

Dankje! Heb de 3GB/32GB versie besteld vanuit Europa (Geekbuying) voor 180 inclusief verzenden. :)

Ben van plan de Europese versie van de Xiaomi software te gaan flashen.

Moet de vervanger van mijn S4 worden, als het goed is is de note 3 pro op alle fronten beter. Heb alleen mijn twijfels over de camera maar dat zal ook wel loslopen. Ben ook niet echt kapot van de camera van m'n S4 maar maak amper foto's.

Met deze code krijg je trouwens zo'n 8 euro korting bij geekbuying: GKBAUG8

Scheelt toch weer!
Bij daglicht gewoon mooie foto's, zoals bijna altijd bij schemer/donker, niet best. Flash alleen geen CM ROM want dan is mijn ervaring dat de camera fors slechter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 10:33:
[...]

Bij daglicht gewoon mooie foto's, zoals bijna altijd bij schemer/donker, niet best. Flash alleen geen CM ROM want dan is mijn ervaring dat de camera fors slechter wordt.
Wat is eigenlijk de reden waarom dit zo is? Andere camera drivers die gebruikt worden? Wel jammer want voor mij persoonlijk betekent dit dat ik niet over zou stappen op CM. Sowieso is de camera minder dan van mijn Galaxy S6, wat natuurlijk niet gek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Vraag: Ik wil de miflash tool installeeren alleen hij download hem als .htm bestand en wilt hem met firefox openen? Waarom start ie niet gewoon een installer?

EDIT: Never mind, al gelukt.

[ Voor 9% gewijzigd door Pazienza op 08-10-2016 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 19:24
Sinds enkele dagen deze pracht telefoon in bezit. Nooit eerder zo'n degelijke chinaphone gehad. Het enige nadeel is de camera, maar goed er moet ergens op bespaard worden. Ook het rooten/unlocken is lastiger dan bij een gemiddelde chinaphone, met allerlei extra stappen, maar lukt uiteindelijk vrij gemakkelijk door de vele tutorials op internet.

Een echte tip is wel goed te kijken met welke ROM hij geleverd wordt. Het duurde even voordat ik door had dat ik een reseller/vendor ROM had, m.a.w. een bij elkaar geknutseld rommeltje. Wifi 5Ghz niet werkend, slecht GPS, overal ads etc. Vervolgens omgezet naar Global DEV versie (duidelijk beter), en zit nu tevreden op MIUI eu versie, na bootloader unlock via officiele route (binnen 3 dagen geakkordeerd). Eigenlijk is MIUI een vrij goeie schil voor Android. Ben wel van de custom ROMs, maar lees op XDA teveel problemen met CyanogenMod en andere custom ROMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Bhai schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 23:00:
Sinds enkele dagen deze pracht telefoon in bezit. Nooit eerder zo'n degelijke chinaphone gehad. Het enige nadeel is de camera, maar goed er moet ergens op bespaard worden. Ook het rooten/unlocken is lastiger dan bij een gemiddelde chinaphone, met allerlei extra stappen, maar lukt uiteindelijk vrij gemakkelijk door de vele tutorials op internet.

Een echte tip is wel goed te kijken met welke ROM hij geleverd wordt. Het duurde even voordat ik door had dat ik een reseller/vendor ROM had, m.a.w. een bij elkaar geknutseld rommeltje. Wifi 5Ghz niet werkend, slecht GPS, overal ads etc. Vervolgens omgezet naar Global DEV versie (duidelijk beter), en zit nu tevreden op MIUI eu versie, na bootloader unlock via officiele route (binnen 3 dagen geakkordeerd). Eigenlijk is MIUI een vrij goeie schil voor Android. Ben wel van de custom ROMs, maar lees op XDA teveel problemen met CyanogenMod en andere custom ROMs.
Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt?

Krijg er zelf één binnen volgende week.

Goed om te horen dat ie bevalt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ik kan nog steeds de exodus rom van harte aanbevelen, niet CM based maar AOSP en geen fouten. Heerlijk snel en grote minpunt van MIUI, geen goede schaling mogelijkheden, is hiermee verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 21:17
vandermark schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:15:
Ik kan nog steeds de exodus rom van harte aanbevelen, niet CM based maar AOSP en geen fouten. Heerlijk snel en grote minpunt van MIUI, geen goede schaling mogelijkheden, is hiermee verholpen.
Werken beide camera's en de vingerafdruk scanner met Exodus? Van CM13 weer terug gegaan naar MIUI 8 (eu) omdat er toch wat "gedoe" was af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
lookslikeyou schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 16:20:
[...]

Werken beide camera's en de vingerafdruk scanner met Exodus? Van CM13 weer terug gegaan naar MIUI 8 (eu) omdat er toch wat "gedoe" was af en toe.
Zekers, geen probleem. Maar ik heb ook geen 'goodix' vingerafdruk scanner :)
Xiaomi levert meerdere configuraties en daar gaat het vaak mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Had een gesealde gekocht met Global ROM, zodat ik makkelijk naar dev kon gaan, maar dat ging niet could not update device etc. Uiteindelijk met miflash gelukt, maar wat een gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Zenix schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 19:18:
Had een gesealde gekocht met Global ROM, zodat ik makkelijk naar dev kon gaan, maar dat ging niet could not update device etc. Uiteindelijk met miflash gelukt, maar wat een gedoe.
Die van mij was ook geseald maar had een China rom. Volgens mij kun je nooit een gesealde hebben met Global rom.

Kan iemand bevestigen dat de microfoon van een (iPhone) Headset werkt? Degene die ik hier heb doet het alleen qua geluid uit de oortjes, de microfoon werkt niet. Headset zelf werkt prima op de iPhone en Galaxy S6. Ik lees meerdere Xiaomi gebruikers met microfoon problemen bij een headset dus wellicht is het een bug?

[ Voor 39% gewijzigd door Aghanim op 10-10-2016 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 13:38
1: ik gebruik een headset, de 1more waarbij de microfoon prima werkt, ook een oude van HTC werkt.
2: een global rom in een gesealde box kan wel, hier in huis is er eentje gekomen van Ibuygou, was een zending uit Hongkong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Aghanim schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:56:
[...]

Die van mij was ook geseald maar had een China rom. Volgens mij kun je nooit een gesealde hebben met Global rom.

Kan iemand bevestigen dat de microfoon van een (iPhone) Headset werkt? Degene die ik hier heb doet het alleen qua geluid uit de oortjes, de microfoon werkt niet. Headset zelf werkt prima op de iPhone en Galaxy S6. Ik lees meerdere Xiaomi gebruikers met microfoon problemen bij een headset dus wellicht is het een bug?
Kan blijkbaar wel want ik had de international versie(niet de kate) met een zwarte voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Zit op mijn Note 3 Pro nu op CM14 (Android 7.0) en draait hier heel stabiel. Enige wat niet werkt is de camera, maar die gebruik ik niet. :)

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Just wondering....
Sinds een paar dagen was de accu vrij snel leeg (6% na gebruik van 07.00-23.00) terwijl ik hiervoor nog meestal 30% had met google launcher.
Weer ff terug naar miui launcher en de accu gaat weer langer mee, zit nu (vanaf 7.30 in gebruik) nog op 54% gebruik de foon elke dag ongeveer even veel. Toeval of hebben meer mensen dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Zojuist mijn scherm vervangen. Wel even puzzelen met een handleiding van een chinees op youtube maar uiteindelijk prima gelukt. Wat extra plakkers er bij en hij zit weer muurvast.

Het is dus best te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Eoghlear schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:57:
Zojuist mijn scherm vervangen. Wel even puzzelen met een handleiding van een chinees op youtube maar uiteindelijk prima gelukt. Wat extra plakkers er bij en hij zit weer muurvast.

Het is dus best te doen.
Wat was er mis met je scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Laten vallen en dus voorzien van een mooie barst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
PerlinNoise schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:39:
Zit op mijn Note 3 Pro nu op CM14 (Android 7.0) en draait hier heel stabiel. Enige wat niet werkt is de camera, maar die gebruik ik niet. :)
Volgens mij werkt de goodix fingerprint ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Aghanim schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:30:
[...]

Volgens mij werkt de goodix fingerprint ook nog niet.
Klopt inderdaad, maar die gebruik ik niet. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik heb veel interesse in deze telefoon als upgrade voor m'n Galaxy S4.

Ik wil de 3GB / 32GB, Kenzo, internationale versie hebben, van de Redmi Note 3 Pro dus.

Deze had ik hier willen bestellen, maar GeekBuying heeft al een paar dagen geen voorraad meer.

In dit topic heb ik ook goede verhalen gelezen over Aliexpress, met name de Top Shop.
Alleen voegen ze daar het woordje 'Prime' toe. Dat verward me.

Is dit dezelfde versie als die van GeekBuying?

Vast bedankt!

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
PromWarMachine schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 00:10:
....

Vast bedankt!
Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:55
........Deze had ik hier willen bestellen, maar GeekBuying heeft al een paar dagen geen voorraad meer...............

Is dit dezelfde versie als die van GeekBuying?...........
Nee, die van ES Geekbuying betreft de Kate (152,5mm met band 20) en is mi nog wel leverbaar in goud. Deze XRN3 ondersteund alle 4G banden (1/2/3/4/5/7/8/20/28).
Hij wordt bij Geekbuying omschreven als international version, maar die naam wordt ook door andere leveranciers gebruikt als er een internationale multilaguage rom en playstore op de Kenzo is geinstalleerd.

Dit is wel dezelfde van Geekbuying (Kenzo150mm zonder band 20) als die van Ali. Deze ondersteunen alleen band 1/3/7 wat de 4G ontvangst beperkt.

[ Voor 33% gewijzigd door elinx op 12-10-2016 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Ik heb veel interesse in deze telefoon als upgrade voor m'n Galaxy S4.

Ik wil de 3GB / 32GB, Kenzo, internationale versie hebben, van de Redmi Note 3 Pro dus.

Deze had ik hier willen bestellen, maar GeekBuying heeft al een paar dagen geen voorraad meer.

In dit topic heb ik ook goede verhalen gelezen over Aliexpress, met name de Top Shop.
Alleen voegen ze daar het woordje 'Prime' toe. Dat verward me.

Vast bedankt!
Nice, ik vervang mijn S4 ook door een Redmi Note 3 pro, verwacht hem deze week binnen te krijgen, ik zal je mijn eerste bevindingen laten weten in dit topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

elinx schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:42:
[...]

Nee, die van ES Geekbuying betreft de Kate (152,5mm met band 20) en is mi nog wel leverbaar in goud. Deze XRN3 ondersteund alle 4G banden (1/2/3/4/5/7/8/20/28).
Hij wordt bij Geekbuying omschreven als international version, maar die naam wordt ook door andere leveranciers gebruikt als er een internationale multilaguage rom en playstore op de Kenzo is geinstalleerd.

Dit is wel dezelfde van Geekbuying (Kenzo150mm zonder band 20) als die van Ali. Deze ondersteunen alleen band 1/3/7 wat de 4G ontvangst beperkt.
Thanks! Dan moet ik wachten op GeekBuying, want volledige 4G dekking is essentieel.
Zeker bij Tele2, die de 800 Mhz band best vaak schijnt te gebruiken.
Pazienza schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:35:
[...]

Nice, ik vervang mijn S4 ook door een Redmi Note 3 pro, verwacht hem deze week binnen te krijgen, ik zal je mijn eerste bevindingen laten weten in dit topic. :)
Altijd leuk! Veel plezier ermee alvast.
Mijn S4 is overigens niet kapot ofzo, ik begin me alleen te storen aan de beperkte opslag (~9 GB effectief).
Het is de eerste telefoon die ik meer dan 2 jaar in gebruik heb gehad. Geweldig toestel.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
PromWarMachine schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:15:
[...]

Thanks! Dan moet ik wachten op GeekBuying, want volledige 4G dekking is essentieel.
Zeker bij Tele2, die de 800 Mhz band best vaak schijnt te gebruiken.

[...]

Altijd leuk! Veel plezier ermee alvast.
Mijn S4 is overigens niet kapot ofzo, ik begin me alleen te storen aan de beperkte opslag (~9 GB effectief).
Het is de eerste telefoon die ik meer dan 2 jaar in gebruik heb gehad. Geweldig toestel.
Thanks!

Ik gebruik die van mij nu ook 2,5 jaar. Met een Custom ROM is het eigenlijk nog best goed te doen nu, AOSP is zoveel beter dan de samsung ROM. Maar toch is het tijd voor iets nieuws. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:55
PromWarMachine schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 00:10:......................
Ik wil de 3GB / 32GB, Kenzo, internationale versie hebben, van de Redmi Note 3 Pro dus............
PromWarMachine schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:15:.......
Zeker bij Tele2, die de 800 Mhz band best vaak schijnt te gebruiken............
Je vroeg naar de Kenzo, maar die ondersteunt geen volledige 4G dekking.
Dat het verwarrend is kan ik begrijpen, omdat de naamgeving van de verschillende uitvoeringen nu niet echt duidelijk is en ook nog eens door de verkopers creatief wordt aangepast.

In geval van de Kate met volledige 4G dekking heeft Tweakers een eigen Kate topic.

[ Voor 30% gewijzigd door elinx op 13-10-2016 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deuce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 00:20
Een aantal weken geleden een Redmi note 3 pro gekocht. Volgens de handleiding van de TS de telefoon ge-unlocked, twrp erop en daarna een rom van Xiaomi.eu erop gezet. Dat ging probleemloos en de telefoon werkte prima.

Recent wilde ik een nieuwe rom installeren (ook van xiaomi.eu). Die update uitgevoerd via de power en volume up knop. Die update liep vast.
De telefoon weer opnieuw gestart en dat lukt wel. Alleen kwam in het scherm de melding dat het imei nummer niet kon worden opgehaald. Ook crashten apps.
Daarop besloten nogmaals een xiaomi.eu rom te installeren. De cache/dalvin en data gewist voor een schone installatie. Daarna de telefoon opnieuw opstarten maar die ging in een bootloop. Alleen het logo kwam kort in beeld en ging weer herstarten. Bricked dus.
TWRP kon je niet meer benaderen via de power en volume up.
Wel kon de fastboot nog benadert worden.
Fastboot-edl gedownload en de telefoon zat in edl mode. Daarna via mi flash een china rom erop gezet. Dat flashen ging probleemloos.
De bootloader was weer gelocked, dus opnieuw unlock gedaan.
Weer twrp erop gezet en die kon weer gebruikt worden.
Weer cache wissen + data. Dat lukte niet, unable to mount /data en cache.
Via google geprobeerd dat op te lossen.
In twrp, geavanceerd wissen zie ik EXT 4 staan. Dat moest je aanpassen naar FAT en daarna weer terug formatteren naar ext4. Dat werkte en daarna kon de cache + data gewist worden.
Probleem opgelost dacht ik.
Gelijk de xiaomi.eu rom erop gezet. Geen foutmeldingen maar bij het opnieuw opstarten weer in de bootloop.

Via fastboot/edl en miflash weer de china rom erop.
Heeft iemand een idee waarom het misgaat?
Inmiddels ook een andere xiaomi.eu rom geïnstalleerd maar dat leverde dezelfde bootloop op.
Wat mij ook opviel: twrp start steeds in het Chinees(?) op. Ook nadat je de die aangepast hebt in NL. Bij een andere RMN3 Pro blijft dit wel op NL staan.
De Chineese rom draait vooralsnog zonder rare dingen.

Update: opgelost :)

Op de één of andere reden wordt twrp er niet goed opgezet en daardoor gaat het mis (te herkennen dus aan could not mount meldingen.)
Aangepaste twrp blijkt te bestaan: zcx-twrp recovery.
Te vinden op http://en.miui.com/thread-358726-1-1.html.
Hiermee geen problemen meer gezien en staat de nieuwe rom er op.

[ Voor 7% gewijzigd door Deuce op 18-10-2016 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Deuce schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 20:21:
Een aantal weken geleden een Redmi note 3 pro gekocht. Volgens de handleiding van de TS de telefoon ge-unlocked, twrp erop en daarna een rom van Xiaomi.eu erop gezet. Dat ging probleemloos en de telefoon werkte prima.

Recent wilde ik een nieuwe rom installeren (ook van xiaomi.eu). Die update uitgevoerd via de power en volume up knop. Die update liep vast.
De telefoon weer opnieuw gestart en dat lukt wel. Alleen kwam in het scherm de melding dat het imei nummer niet kon worden opgehaald. Ook crashten apps.
Daarop besloten nogmaals een xiaomi.eu rom te installeren. De cache/dalvin en data gewist voor een schone installatie. Daarna de telefoon opnieuw opstarten maar die ging in een bootloop. Alleen het logo kwam kort in beeld en ging weer herstarten. Bricked dus.
TWRP kon je niet meer benaderen via de power en volume up.
Wel kon de fastboot nog benadert worden.
Fastboot-edl gedownload en de telefoon zat in edl mode. Daarna via mi flash een china rom erop gezet. Dat flashen ging probleemloos.
De bootloader was weer gelocked, dus opnieuw unlock gedaan.
Weer twrp erop gezet en die kon weer gebruikt worden.
Weer cache wissen + data. Dat lukte niet, unable to mount /data en cache.
Via google geprobeerd dat op te lossen.
In twrp, geavanceerd wissen zie ik EXT 4 staan. Dat moest je aanpassen naar FAT en daarna weer terug formatteren naar ext4. Dat werkte en daarna kon de cache + data gewist worden.
Probleem opgelost dacht ik.
Gelijk de xiaomi.eu rom erop gezet. Geen foutmeldingen maar bij het opnieuw opstarten weer in de bootloop.

Via fastboot/edl en miflash weer de china rom erop.
Heeft iemand een idee waarom het misgaat?
Inmiddels ook een andere xiaomi.eu rom geïnstalleerd maar dat leverde dezelfde bootloop op.
Wat mij ook opviel: twrp start steeds in het Chinees(?) op. Ook nadat je de die aangepast hebt in NL. Bij een andere RMN3 Pro blijft dit wel op NL staan.
De Chineese rom draait vooralsnog zonder rare dingen.
Misschien een dom idee, maar misschien is je twrp zip beschadigd? Probeer eens een andere zip van een andere mirror?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deuce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 00:20
Een andere twrp heeft niet de oplossing gebracht.

De china rom er weer op geflasht. Daarna unlock en via fastboot twrp erop proberen te zetten.
Na die flash recovery.img de melding dat gelukt was (ok).
Twrp opgestart en daarna als eerste de Cache te deleten. Dan zie ik het volgende:

http://i64.tinypic.com/2447jwn.jpg

Failed to mount. Iemand ervaring hiermee? Dit komt namelijk iedere keer terug en hierdoor zal het probleem denk ik worden veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieba
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik had dezelfde fouten. Na flashen global developer rom (tgz, 1.6 GB) met miflash lukte booten. Daarna twrp en EU rom geflasht.

Helaas nu problemen met Exchange, wat in de global rom wel werkte. Gelukkig werkt Outlook Mail nog wel met exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Net m'n telefoon binnen gehad... ik dacht dan eerst maar eens kijken hoe dat die het doet met de standaard firmware... maar bij instellingen kan ik nergens Nederland kiezen... :| Doe ik iets verkeerd?
Ik neem aan dat met de custom firmware Nederland wel gekozen kan worden?

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
IWriteCode schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:17:
Net m'n telefoon binnen gehad... ik dacht dan eerst maar eens kijken hoe dat die het doet met de standaard firmware... maar bij instellingen kan ik nergens Nederland kiezen... :| Doe ik iets verkeerd?
Ik neem aan dat met de custom firmware Nederland wel gekozen kan worden?
Standaard firmware is of Chinese Rom of Global Rom, beide hebben geen Nederland als keuze. In de Global rom zat volgens mij Spanje of Duitsland als keuze. In de xiaomi.eu rom kun je wel Nederland als land kiezen en zelfs Nederlands als taal.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Toch er maar voor gekozen om te kijken of ik met de standaard rom aan de slag kan. Ik heb mijn sim (microsim) van hollandsnieuwe in het 2e slot geplaatst.

De sim wordt wel herkend en mn telefoonnummer e.d. ook. Echter doen zowel het bellen als het internet het niet.

Bij Dial staat er: Not set en bij Internet staat er [2] hollandsnieuwe. Maar zowel internet als dial doen het dus niet. Nu heb ik al het access point opnieuw toegevoegd met de instellingen zoals hollandsnieuwe ze wil hebben... maar het resultaat blijft hetzelfde. Iemand tips?

(MIUI version: MIUI Global 8.0 | Stable 8.0.1.0.0(LHOCNDG) )

En als ik (handmatig) zoek naar mobiele netwerken dan krijg ik de melding: Couldn't search for mobile networks.

[ Voor 11% gewijzigd door IWriteCode op 14-10-2016 11:28 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Heb de telefoon vanochtend binnen gekregen. Tot nu toe op het eerste gezicht echt een mooi toestel.

Er staat de Global ROM op, ik laat die er op staan denk ik, alles lijkt prima te werken namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Pazienza schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:14:
Heb de telefoon vanochtend binnen gekregen. Tot nu toe op het eerste gezicht echt een mooi toestel.

Er staat de Global ROM op, ik laat die er op staan denk ik, alles lijkt prima te werken namelijk. :)
Kon je Nederlands kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Momus schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:18:
[...]

Kon je Nederlands kiezen?
Nee, maar ik gebruik liever Engels dus dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Heb wel een vraagje: Er staat nu global MIUI 8 op, versie 8.0.1.00. Hoort dit niet Android 6 te zijn? Er staat dat het android 5.1.1. is. Hij vindt ook geen updates als ik via de updater app zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
Pazienza schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:02:
Heb wel een vraagje: Er staat nu global MIUI 8 op, versie 8.0.1.00. Hoort dit niet Android 6 te zijn? Er staat dat het android 5.1.1. is. Hij vindt ook geen updates als ik via de updater app zoek.
Is dat de rom waarmee de telefoon is geleverd? Wellicht is het dan niet de officiële miui rom maar een vendor rom. Miui 8 begon op Android 5.1, maar is inmiddels Android 6.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Pazienza schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:02:
Welke lettercombinatie staat erachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
Is er trouwens ook een non-CM Android 7 rom beschikbaar?

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Hmm... ik heb net geprobeerd te updaten naar de developer rom. Dat ging niet --> can't verify package. Daarna geprobeerd te update naar de laatste stable versie van http://en.miui.com/download-301.html

Daar staat versie 8.0.5.0 en mijn versie is nu 8.0.1.0

Krijg de melding of ik wil downgraden: You're going to revert to MIUI version HM-HMNOTE3PRO-GLOBALV8.0.5.0.LHOMIDG which is older then your current version.

Na kiezen Erase & Update --> Update failed -> can't enter recovery mode

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Waarom zou je een oudere versie willen flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
@IwriteCode: Je hoeft niet te updaten naar developer rom. Gewoon dev opties aanzetten door 7 keer op build number in instellingen klikken. Dan kan je bootloader unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
PerlinNoise schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:10:
@IwriteCode: Je hoeft niet te updaten naar developer rom. Gewoon dev opties aanzetten door 7 keer op build number in instellingen klikken. Dan kan je bootloader unlocken.
Uhm nee. Als je op de officiële manier wilt unlocken, moet je er een DEV rom op hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
jooncheez schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:32:
[...]

Is dat de rom waarmee de telefoon is geleverd? Wellicht is het dan niet de officiële miui rom maar een vendor rom. Miui 8 begon op Android 5.1, maar is inmiddels Android 6.
Ja daarmee werd de telefoon geleverd. (geekbuying)

Er staat "LHOMIDGH" achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Momus schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:02:
[...]

Uhm nee. Als je op de officiële manier wilt unlocken, moet je er een DEV rom op hebben staan.
Eem ja. Zo heb ik het toch gedaan. Via de officiële manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
PerlinNoise schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:29:
[...]

Eem ja. Zo heb ik het toch gedaan. Via de officiële manier.
Dan stond er bij jou al een DEV rom op. Anders lukt dat niet.
Pazienza schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:13:
[...]

Ja daarmee werd de telefoon geleverd. (geekbuying)

Er staat "LHOMIDGH" achter.
Dan heb je de Global Stable rom zo te zien. Volgens mij is nog geen 6.0 versie hiervan.

[ Voor 37% gewijzigd door Aghanim op 14-10-2016 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Aghanim schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:01:
Waarom zou je een oudere versie willen flashen?
8.0.5.0 > 8.0.1.0 Dus de melding lijkt me incorrect =) Lijkt mij in elk geval dat het een update is.

Ik heb nu de unlock tool gedraaid... die gaat naar 50% en zegt dan dat het device niet ge-unlocked hoeft te worden... (Dus die is al unlocked?)

Verder de MiFlash tool geinstalleerd... maar die geeft de melding dat ie bepaalde .bat bestanden niet kan vinden... ik gebruik blijkbaar de verkeerde image bestanden... :O

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Heb nu 8.0.5.0 maar nog steeds Android 5.1.1, das gek.
Pagina: 1 ... 23 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken