Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Pazienza schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:37:
Heb nu 8.0.5.0 maar nog steeds Android 5.1.1, das gek.
Dat is helemaal niet gek. Dat is namelijk de Android versie bij die Miui versie.
IWriteCode schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:07:
[...]

8.0.5.0 > 8.0.1.0 Dus de melding lijkt me incorrect =) Lijkt mij in elk geval dat het een update is.

Ik heb nu de unlock tool gedraaid... die gaat naar 50% en zegt dan dat het device niet ge-unlocked hoeft te worden... (Dus die is al unlocked?)

Verder de MiFlash tool geinstalleerd... maar die geeft de melding dat ie bepaalde .bat bestanden niet kan vinden... ik gebruik blijkbaar de verkeerde image bestanden... :O
Heb je dit al geprobeerd om te checken of je bootloader gelockt is?

Ik zou niet zomaar allerlei tools gaan gebruiken als je niet precies weet wat de status van je toestel is.

Het valt me sowieso op dat nogal wat mensen hier het niet voor elkaar krijgen een EU rom te flashen met behulp van de handleiding in de topicstart. Die werkt toch echt, althans bij mij wel.

[ Voor 67% gewijzigd door Aghanim op 14-10-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:00
Aghanim schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:40:
[...]

Dat is helemaal niet gek. Dat is namelijk de Android versie bij die Miui versie.
Oh. Dan ben ik waarschijnlijk gek. :+

Ik dacht dat de Redmi 3 note pro Android 6.0 had, haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Pazienza schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:44:
[...]

Oh. Dan ben ik waarschijnlijk gek. :+

Ik dacht dat de Redmi 3 note pro Android 6.0 had, haha.
Met een EU rom wel, al is dat nog niet de stable versie. Zal niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Inmiddels weer wat verder... en waarschijnlijk weer terug bij af (lees stable rom dr weer op)

Via de MiFlash de laatste develop versie geinstalleerd --> Toen bleef mn device in een loop hangen die telkens uit kwam op een melding dat de encryptie mislukt was oid en dat ik het toestel moest resetten...

Uiteindelijk via de Fastboot op de downloader gekomen via een edl tooltje en nadat ik de Qualcomm drivers had geinstalleerd kon ik via de fastboot weer flashen. Nu als het goed is de stable versie er weer op geflasht... die is nu al een tijd bezig om weer 'op te komen'... dus ben benieuwd...

Maar niet heel veel verder... wel versie 8.0.5.0 er op... maar bij blijft de sim kaarten maar 'half' herkennen. Ja hij ziet een sim kaart... maar verder doet hij dr niks mee... ja, wel unlocken maar hij vindt geen providers. Voor de zekerheid ook gecheckt met een andere provider (kpn) maar ook die geeft hetzelfde resultaat... iemand enig idee wat ik kan doen?

Hmm... hier lees ik meer mensen met precies hetzelfde... antenne zou stuk (kunnen) zijn :(

Iemand enig idee hoe ik die antenne kan controleren? Als ik via #*#*4636*#*# kijk is het signaal 0

[ Voor 34% gewijzigd door IWriteCode op 14-10-2016 22:06 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
IWriteCode schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:02:
Inmiddels weer wat verder... en waarschijnlijk weer terug bij af (lees stable rom dr weer op)

Via de MiFlash de laatste develop versie geinstalleerd --> Toen bleef mn device in een loop hangen die telkens uit kwam op een melding dat de encryptie mislukt was oid en dat ik het toestel moest resetten...

Uiteindelijk via de Fastboot op de downloader gekomen via een edl tooltje en nadat ik de Qualcomm drivers had geinstalleerd kon ik via de fastboot weer flashen. Nu als het goed is de stable versie er weer op geflasht... die is nu al een tijd bezig om weer 'op te komen'... dus ben benieuwd...

Maar niet heel veel verder... wel versie 8.0.5.0 er op... maar bij blijft de sim kaarten maar 'half' herkennen. Ja hij ziet een sim kaart... maar verder doet hij dr niks mee... ja, wel unlocken maar hij vindt geen providers. Voor de zekerheid ook gecheckt met een andere provider (kpn) maar ook die geeft hetzelfde resultaat... iemand enig idee wat ik kan doen?

Hmm... hier lees ik meer mensen met precies hetzelfde... antenne zou stuk (kunnen) zijn :(

Iemand enig idee hoe ik die antenne kan controleren? Als ik via #*#*4636*#*# kijk is het signaal 0
Klinkt inderdaad alsof je toestel niet helemaal lekker is. Ik zou hem DOA terug sturen... Waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 13:38
Er was een tijdje geleden gedoe met simkaarten van hollandsnieuwe, niet mee te werken, gaf allerlei wonderlijke storingen. Misschien kun je eens een andere simkaart proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Eleni schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 19:08:
Er was een tijdje geleden gedoe met simkaarten van hollandsnieuwe, niet mee te werken, gaf allerlei wonderlijke storingen. Misschien kun je eens een andere simkaart proberen.
Heb ook een KPN sim geprobeerd --> zelfde probleem.
Pazienza schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:17:
Klinkt inderdaad alsof je toestel niet helemaal lekker is. Ik zou hem DOA terug sturen... Waar heb je hem gekocht?
Banggood. Heb via banggood en via paypal een dispute geopend... we gaan het zien...

[ Voor 31% gewijzigd door IWriteCode op 15-10-2016 21:07 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Aghanim schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:45:
[...]

Met een EU rom wel, al is dat nog niet de stable versie. Zal niet lang meer duren.
Daar heb ik zo nog mijn twijfels bij. Normaal gesproken verandert bij de budget modellen de onderliggende android versie nooit? Redmi 2 zit bv ook nog altijd op Kitkat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Cooler_King schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 07:57:
[...]

Daar heb ik zo nog mijn twijfels bij. Normaal gesproken verandert bij de budget modellen de onderliggende android versie nooit? Redmi 2 zit bv ook nog altijd op Kitkat.
2 van de 3 Redmi 2 uitvoeringen hebben Lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekenmeester
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 19:51
Afgelopen week een Redmi Note 3 Pro binnen gekregen 2 / 16Gb. Uitgerust met 650 processor.
Na een tweetal - ota -updates deze week staat er nu het volgende op:
Android v 6.01 MMB29M
MIUi 8 global 6.10.13.
Erg snelle phone, mooi scherm en erg goede accuduur.
Er staat geen Chines meuk op dus ik ga er even van uit dat ik de int / global rom heb ontvangen.
Wat mis ik:
1. Geen local setting voor Nederland
2. Geen Dutch language
Erg vervelend. Dit heeft oa consequenties voor woorden boeken in bv WhatsApp / predictions van woorden enz.
Ik heb geprobeerd de App ' Morelocal2 ' te installeren/runnen om Dutch toegevoegd te krijgen, maar deze geeft meldingen " CHANGE_CONFIGURATION is not granted ' . cq ik heb superuser rechten nodig. Ik heb afgelopen week veel gelezen in diverse fora.
Inmiddels ook een verzoek ingediend om de bootloader geunlocked te krijgen bij Xiaomi, maar nog geen reactie ontvangen.
Moet ik nu echt een andere ROM gaan flashen om NL local en Dutch er bij te krijgen? Of gaat het na unlock met die app morelocal2 lukken? Heb redelijk wat ervaring met flashen van custom roms / twrp ed met vorige Samsung telefoon en huidige LG -G3. Dat ging altijd redelijk probleemloos.
Deze Redmi is voor mijn vrouw en die wil toch graag NL geinstalleerd zien, maar de aanpak van Xiaomi lijkt toch wel anders.
Wie kan mij adviseren hoe dit zo simpel mogelijk aan te pakken. De huidge rom draait echt probleemloos dus zit niet direct te wachten op andere rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Hij draait niet probleemloos want je mist Nederlands.
Het is gewoon het verstandigst een Xiaomi.eu rom te installeren. De rest zijn alleen maar lapmiddelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
Rekenmeester schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:03:
Afgelopen week een Redmi Note 3 Pro binnen gekregen 2 / 16Gb. Uitgerust met 650 processor.
Android v 6.01 MMB29M
MIUi 8 global 6.10.13.
Erg snelle phone, mooi scherm en waanzinnige accuduur.
Er staat geen Chines meuk op dus ik ga er even van uit dat ik de int / global rom heb ontvangen.
Wat mis ik:
2. Geen Dutch language
Erg vervelend. Dit heeft oa consequenties voor woorden boeken in bv WhatsApp / predictions van woorden enz.
Ik heb geprobeerd de App ' Morelocal2 ' te installeren/runnen om Dutch toegevoegd te krijgen, maar deze geeft meldingen " CHANGE_CONFIGURATION is not granted ' . cq ik heb superuser rechten nodig. Ik heb afgelopen week veel gelezen in diverse fora.
Inmiddels ook een verzoek ingediend om de bootloader geunlocked te krijgen bij Xiaomi, maar nog geen reactie ontvangen.
Moet ik nu echt een andere ROM gaan flashen om NL local en Dutch er bij te krijgen? Of gaat het na unlock met die app morelocal2 lukken? Heb redelijk wat ervaring met flashen van custom roms / twrp ed met vorige Samsung telefoon en huidige LG -G3. Dat ging altijd redelijk probleemloos.
Deze Redmi is voor mijn vrouw en die wil toch graag NL geinstalleerd zien, maar de aanpak van Xiaomi lijkt toch wel anders.
Wie kan mij adviseren hoe dit zo simpel mogelijk aan te pakken. De huidge rom draait echt probleemloos dus zit niet direct te wachten op andere rom.
Als je alles in het Nederlands wilt moet je inderdaad de Xiaomi.eu rom flashen.

Als het enkel om het woordenboek gaat, gewoon een ander toetsenbord App installeren zoals SwiftKey, en dan gewoon Nederlands als taal instellen.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, sinds deze week de note 3 pro binnen met de standaard miu software. In eerste instantie had ik het idee om cyanogenmod erop te zetten maar vondt die miu ook best aardig werken. Echter kom ik er nu na een paar dagen achter dat het ontvangst van mijn simyo soms zomaar wegvalt, en het andere moment (op dezelfde locatie) ineens weer 2 streepjes heb.
Is dit een bekend probleem, en is het opgelost met cyanogenmod? Met mijn vorige Mi telefoon had ik nooit ontvangst problemen in mijn eigen huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 14:49:
Vraagje, sinds deze week de note 3 pro binnen met de standaard miu software. In eerste instantie had ik het idee om cyanogenmod erop te zetten maar vondt die miu ook best aardig werken. Echter kom ik er nu na een paar dagen achter dat het ontvangst van mijn simyo soms zomaar wegvalt, en het andere moment (op dezelfde locatie) ineens weer 2 streepjes heb.
Is dit een bekend probleem, en is het opgelost met cyanogenmod? Met mijn vorige Mi telefoon had ik nooit ontvangst problemen in mijn eigen huis.
Daar heb ik ook last van! Maakt niet uit welke rom bij mij, ik draai nu Exodus. (Cyanogenmod had hier ook last van) Iemand die weet waar dit door komt?

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 12:07
PerlinNoise schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 15:09:
[...]

Daar heb ik ook last van! Maakt niet uit welke rom bij mij, ik draai nu Exodus. (Cyanogenmod had hier ook last van) Iemand die weet waar dit door komt?
Ik heb hier nog steeds wel eens last van ondanks mijn aanpassingen, maar het was een stuk erger. Wat ik heb gedaan is bij de provider de voorkeursinstellingen op Bijvoorkeur 3G gezet, ipv 4G omdat ik geen 4G abbo heb.
Wellicht kunnen jullie dat ook eens proberen.

Dit zit onder, intellingen - Mobiele netwerken, dan sim kaart selecteren - Selectie Netwerktype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 14:49:
Staat er misschien een vendor aangepaste ROM van MIUI op de telefoon?
Dan zou ik eerst een official flashen via MiFlash om te kijken of het probleem dan verdwijnt.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UsernameMe
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-07 23:59
Rekenmeester schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:03:
Android v 6.01 MMB29M
MIUi 8 global 6.10.13.
Erg snelle phone, mooi scherm en erg goede accuduur.
Wat mis ik:
2. Geen Dutch language
Heb dezelfde Rom als jij hebt punt 1 stoort mij niet en punt 2 heb ik als volgt opgelost:
Controleer of Swiftkey als default toetsenbord staat ingesteld dacht dat dit automatisch het geval is maar weet het niet meer zeker.
Als je een berichtje typt in bv whatsapp dan wordt het toetsenboord getoond je hebt nu links boven de letter Q drie boven elkaar liggende streepjes hier kun je opklikken.
Kies dan voor de optie, more dan languages hier kun je nederlands selecteren.
Zelf heb ik Nederlands en Engels aangevinkt en werkt echt super goed.
Hoop dat je hier wat aan hebt en mocht er iets onduidelijk zijn laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekenmeester
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 19:51
Dank allen voor de suggesties.
Heb idd inmiddels het Swiftkey toetsenbord als default ingesteld en dat werkt idd prima icm NL en woord voorspellingen. Mijn vrouw is er iig tevreden mee. Dat de system settings in het Engels zijn is voor mij geen probleem, maar heeft in andere apps wel consequenties. VB. Ik gebruik WAZE als navigatie systeem. In Waze kun je de bestemming inspreken wat op mijn eigen LG G3 echt perfect werkt. LG staat als local setting op NL. Op de Redmi Note gaat dit echter helemaal fout. Straatnamen worden niet herkend, en bestemming moet dus ingetikt worden. Jammer, maar er is mee te leven.
Vraag aan allen: Heb die bootloader unlock toestemming / code nog niet ontvangen. Als ik die tzt uitvoer, ben ik dan al mijn user data kwijt? Dus moet ik de telefoon weer helemaal opnieuw instellen?
Wil hem wel graag unlocken. Wil iig TWRP installeren om periodieke back ups te maken en ik neem aan dat ik op de een of andere manier dan ook root access kan krijgen. En die EU ROM komt dan wellicht ook nog wel.
Wat is de juiste link / juiste versie naar die EU rom? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:03
het unlocken van de bootloader zelf niet geloof ik, maar je moet wel de Dev rom/xiaomi.eu rom flashen, dat kan problemen geven als je geen wipe/reset doet.

Link is dus xiaomi.eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Het lukt mij niet om de dev ROM te flashen.

Heb er nu de laatste Global stable ROM op staan en heb de laatste Global dev ROM gedownload maar hij zegt 'couldn't verify package'. Probeerde het ook via MiPCSuite maar die gaf ook een error...

Ik weet niet hoe ik nu verder moet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Heb ook sinds deze week een Note 3 Pro.. had al een 3S... wat me opvalt bij de Note3 is dat veel system apps niet disabled kunnen worden, terwijl dit bij de 3S (Android 6.0) wel gewoon gaat. Bv. Google Drive, Hangouts, Browser, enz.

Als ik die via adb shell will disablen dan krijg ik een permission error.. Lijkt er dus op dat dit alleen met root gaat?

Is er een foolproof manier om root te krijgen, zonder dat ik de ROM (MIUI 8, Global Stable) hiermee aantast? Of weet iemand een andere manier om die bloatware te disablen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik heb veel problemen met bluetooth via de carkit. Zeker wanneer ik direct wil bellen nadat ik in de auto zit. Regelmatig hoor ik niks en als ik nogmaals bel blijft het voorgaande gesprek hsngen op de carkit. Ook bromt het geluid dan regelmatig. Met mijn S6 nergens last van in deze auto.

Werkt bij jullie de bluetooth carkit goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:25:
Ik heb veel problemen met bluetooth via de carkit. Zeker wanneer ik direct wil bellen nadat ik in de auto zit. Regelmatig hoor ik niks en als ik nogmaals bel blijft het voorgaande gesprek hsngen op de carkit. Ook bromt het geluid dan regelmatig. Met mijn S6 nergens last van in deze auto.

Werkt bij jullie de bluetooth carkit goed?
Hier met phone van dochter geen probleem. Streamt regelmatig ook muziek via BT naar de autoradio. Loep zuiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:36:
[...]

Hier met phone van dochter geen probleem. Streamt regelmatig ook muziek via BT naar de autoradio. Loep zuiver.
Streamen werkt hier regelmatig ook niet. Ik zie wel de track info op de autoradio maar hoor niks. Zit haar toestel ook op de EU rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Lukt nog steeds niet om de dev ROM vanaf Global ROM te flashen met updater app...

Zit er over te denken een factory reset te doen en het dan weer te proberen. Maar straks lukt het dan nog niet en moet ik alles opnieuw installeren. :+

Advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:58:
[...]

Streamen werkt hier regelmatig ook niet. Ik zie wel de track info op de autoradio maar hoor niks. Zit haar toestel ook op de EU rom?
Note 2 is EU, Note 3 Global. Beide geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 21:17
Hier veel problemen om verbinding te maken als ik wil bellen, moet (bijna) altijd 2 of 3 keer bellen voordat ik contact maak en de telefoon over gaat. Somslukt het helemaal niet. Van de week even de simkaart van mijn vriendin proberen en hopen dat het probleem bij de provider (Ben) ligt en niet bij mijn mobiel. Al een andere rom geprobeerd maar dat maakte ook geen verschil. Bereik is gewoon goed volgens het status icoontje rechtsboven. Iemand nog tips, behalve een andere simkaart testen?
Pazienza schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:08:
Lukt nog steeds niet om de dev ROM vanaf Global ROM te flashen met updater app...

Zit er over te denken een factory reset te doen en het dan weer te proberen. Maar straks lukt het dan nog niet en moet ik alles opnieuw installeren. :+

Advies?
Anders doormiddel van MiFlash een verse Dev versie erop zetten. Mogelijk dat er een "aangepaste" rom op staat van de verkoper. Ben je wel alles kwijt maar weet je wel zeker dat het werkt.

[ Voor 36% gewijzigd door lookslikeyou op 19-10-2016 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
Pazienza schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:08:

Advies?
Telefoon in EDL mode en via MiFlash de DEV rom installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
lookslikeyou schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 07:42:
Hier veel problemen om verbinding te maken als ik wil bellen, moet (bijna) altijd 2 of 3 keer bellen voordat ik contact maak en de telefoon over gaat. Somslukt het helemaal niet. Van de week even de simkaart van mijn vriendin proberen en hopen dat het probleem bij de provider (Ben) ligt en niet bij mijn mobiel. Al een andere rom geprobeerd maar dat maakte ook geen verschil. Bereik is gewoon goed volgens het status icoontje rechtsboven. Iemand nog tips, behalve een andere simkaart testen?

[...]

Anders doormiddel van MiFlash een verse Dev versie erop zetten. Mogelijk dat er een "aangepaste" rom op staat van de verkoper. Ben je wel alles kwijt maar weet je wel zeker dat het werkt.
Nee is geen aangepaste Vender ROM. :)

Bedankt, ik ga dat proberen. Klopt het dat ik dan een .tgz ROM file nodig heb en geen .zip wanneer ik via XiaomiFlash flash?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
Pazienza schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:54:
[...]

Nee is geen aangepaste Vender ROM. :)

Bedankt, ik ga dat proberen. Klopt het dat ik dan een .tgz ROM file nodig heb en geen .zip wanneer ik via XiaomiFlash flash?
Dat klopt, je moet de fastboot rom hebben.

Hij is dan wel niet bricked, maar deze tutorial is erg goed. Lees goed en voer precies uit wat er gevraagd wordt:

http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Momus schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:57:
[...]

Dat klopt, je moet de fastboot rom hebben.

Hij is dan wel niet bricked, maar deze tutorial is erg goed. Lees goed en voer precies uit wat er gevraagd wordt:

http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html
Ah, uitstekend, bedankt voor de link. Ik ga er vanavond mee aan de slag, gok dat het wel moet gaan lukken. (Heb wel ervaring met flashen enzo alleen is het met deze telefoon allemaal wel ietwat omslachtig...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik blijf het wel vreemd vinden dat je geen vendor rom hebt maar toch niet een DEV versie kan flashen. Hopelijk lukt het met MiFlash wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Aghanim schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:24:
Ik blijf het wel vreemd vinden dat je geen vendor rom hebt maar toch niet een DEV versie kan flashen. Hopelijk lukt het met MiFlash wel :)
Dat is ook gek. Maar er staat gewoon de officiële 8.0.5.0 op. Raar ook dat die met MiPCSuite ook niet wou flashen... Hoop maar dat het met MiFlash lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Aghanim schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:41:
Wat voor Headset gebruiken jullie op de Note? Ik heb er een van een iPhone maar daarmee doet de microfoon het niet. Oortjes werken prima. Voordat ik allerlei andere headsets ga kopen hoor ik graag welke bij jullie werken. Gaat me om het bellen, met microfoon dus.
Ondertussen een tweede headset geprobeerd, ook daarmee hetzelfde probleem. Geluid komt dus uit de oortjes bij het bellen maar praten gaat via de microfoon in de Note zelf. Ligt dus niet aan de headsets maar ik kan ook geen reden bedenken waarom/hoe het aan de Note kan liggen. Lijkt alsof de microfoon in een headset overruled wordt door het toestel zelf. Qua permissions kan ik niks vinden wat er op wijst maar het moet haast wel iets softwarematigs zijn.

Iemand een idee waar ik kan zoeken?

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 19-10-2016 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
&*(#^$(#$&* Wat een D-R-A-M-A.

Probeer het nu met MiFlash, dan moet je dus eerst drivers installeren, laat hem via apparaatbeheer in het juiste mapje van qualcom zoeken.. en... hij doet het niet.

Waarom werkt er nou geen enkele methode om de dev rom eventjes eenvoudig te flashen. Want een ontzettend niet praktisch apparaat is dit zeg zo bont heb ik het nog nooit gehad! :(

Het is mij echt te veel gezeik om dit voor elkaar te krijgen allemaal, ik geef het op.

[ Voor 10% gewijzigd door Pazienza op 19-10-2016 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Pazienza schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 17:17:
&*(#^$(#$&* Wat een D-R-A-M-A.

Probeer het nu met MiFlash, dan moet je dus eerst drivers installeren, laat hem via apparaatbeheer in het juiste mapje van qualcom zoeken.. en... hij doet het niet.

Waarom werkt er nou geen enkele methode om de dev rom eventjes eenvoudig te flashen. Want een ontzettend niet praktisch apparaat is dit zeg zo bont heb ik het nog nooit gehad! :(

Het is mij echt te veel gezeik om dit voor elkaar te krijgen allemaal, ik geef het op.
Welke melding krijg je? Zoek anders in dit topic even terug op miflash. Zijn meerderen die vergelijkbare problemen hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Aghanim schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 17:52:
[...]

Welke melding krijg je? Zoek anders in dit topic even terug op miflash. Zijn meerderen die vergelijkbare problemen hebben gehad.
Dat die geen drivers kan vinden in het mapje. Ik ga MiFlash deïnstalleren en het nog een keer proberen...

Bedankt voor je hulp in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Pazienza schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:00:
[...]

Dat die geen drivers kan vinden in het mapje. Ik ga MiFlash deïnstalleren en het nog een keer proberen...

Heb je wel de ADB drivers gedownload zoals in dit topic beschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Pazienza schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:00:
[...]

Je moet wel de driver signature verification uitzetten om de drivers te kunnen installeren.

http://www.howtogeek.com/...install-unsigned-drivers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
Ik heb zojuist ook mijn Redmi Note 3 Pro binnengekregen. Ik kan de hele handleiding van de openingspost prima volgen, maar stuit dan op één probleem.

Na het flashen van TWRP (Cofface) kan ik geen ROMS installeren. Hij geeft de foutmelding 'unable to mount storage'. Heb ook één en ander gegoogled, maar ik kom er niet uit. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Momus schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:06:
[...]

Je moet wel de driver signature verification uitzetten om de drivers te kunnen installeren.

http://www.howtogeek.com/...install-unsigned-drivers/
Doe het zoals in de tutorial en ook met driver signature verification uit.

het gekke is ook dat hij hem in apparaatbeheer weergeeft als 'onbekend apparaat' in plaats van 'QHUSB_BULK'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Pazienza schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:12:
[...]

Doe het zoals in de tutorial en ook met driver signature verification uit.

het gekke is ook dat hij hem in apparaatbeheer weergeeft als 'onbekend apparaat' in plaats van 'QHUSB_BULK'...
Nou ja, dat is natuurlijk niet gek als dr driver niet geïnstalleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:22
Ik heb net mijn Redmi Note 3 Pro opgehaalt bij het postkantoor. Ik dacht, simkaart erin en gaan. Helaas pakt mijn Redmi Note 3 Pro de simkaart niet. Ik kan hem wel unlocken maar hij vind geen netwerken. Zowel een t-mobile als een KPN simkaart geprobeert. Werkt alle twee niet.

Heeft iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Newjersey schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:15:
Ik heb net mijn Redmi Note 3 Pro opgehaalt bij het postkantoor. Ik dacht, simkaart erin en gaan. Helaas pakt mijn Redmi Note 3 Pro de simkaart niet. Ik kan hem wel unlocken maar hij vind geen netwerken. Zowel een t-mobile als een KPN simkaart geprobeert. Werkt alle twee niet.

Heeft iemand nog ideeën?
Al teruggezet naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Momus schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:16:
[...]

Al teruggezet naar fabrieksinstellingen?
Het vreemde is dat dit vanuit het instellingen menu niet lukt. Als ik op Apparaat opnieuw instellen aanklik en m'n password invul gebeurd er vervolgens niks. Als ik het hard doe door te booten en de volume down ingedrukt te houden krijg ik een logo van fastboot, en verder niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Newjersey schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:18:
[...]

Het vreemde is dat dit vanuit het instellingen menu niet lukt. Als ik op Apparaat opnieuw instellen aanklik en m'n password invul gebeurd er vervolgens niks. Als ik het hard doe door te booten en de volume down ingedrukt te houden krijg ik een logo van fastboot, en verder niks
Kijk eens of je via de app 'updater' een update kunt installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Pazienza schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:19:
[...]

Kijk eens of je via de app 'updater' een update kunt installeren?
Dan krijg ik "No updates available". MIUI versie is 8.0.1.0.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Newjersey schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:20:
[...]

Werken de Sims in beide sloten niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Ik heb zowel een microsim als een nano sim geprobeert. Werken helaas alletwee niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
[...]

Ik zou me in flashen gaan verdiepen, kans is zeer groot dat er een vendor troeprom op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
[...]

Als je rechtsboven op 'download update' drukt dan download en installeert hij alsnog een update. Nieuwste versie is ook 8.0.5.0.0 ik zou dat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Pazienza schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:24:
[...]

Als je rechtsboven op 'download update' drukt dan download en installeert hij alsnog een update. Nieuwste versie is ook 8.0.5.0.0 ik zou dat eens proberen.
Hij zegt "wait a minute or two and try again". Ik kan denk ik ook gewoon de update downloaden en op de telefoon zetten. Vervolgens een package kiezen en klaar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Probeer maar. Denk dat het niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je hebt een brakke vendor rom dus, ik zou je even inlezen hoe je daar vanaf komt. Je bent niet de eerste. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
dutchgio schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:36:
Je hebt een brakke vendor rom dus, ik zou je even inlezen hoe je daar vanaf komt. Je bent niet de eerste. ;)
Dat beeld had ik inderdaad ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
dutchgio schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:36:
Moet ik hiervoor m'n Bootloader eerst unlocked hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Aghanim schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 17:52:
[...]

Heb het topic doorzocht, inderdaad meerderen met dezelfde problemen maar niemand die nou verteld hoe het gelukt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Newjersey schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:59:
[...]

Moet ik hiervoor m'n Bootloader eerst unlocked hebben?
Ook dat is al meerdere malen beantwoord in dit topic. Het kost je even tijd en energie om je in te lezen maar in ruil daarvoor heb je een mooi toestel voor een fantastische prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Pazienza schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:04:
[...]

Heb het topic doorzocht, inderdaad meerderen met dezelfde problemen maar niemand die nou verteld hoe het gelukt is...
Als je unknown device krijgt dan is het zowat altijd een driver probleem. Ik heb meerdere Android toestellen gehad en de ene wordt eenvoudig herkend, de ander vergt wat meer tijd met het vinden van de juiste ADB drivers. Mijn Note deed het gelukkig prima met de ADB drivers van de MiFlash download. Je kunt nog een andere versie van de drivers downloaden via Google. Je hebt USB-debugging etc. zoals in de tutorials ook geactiveerd neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Aghanim schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:18:
[...]

Als je unknown device krijgt dan is het zowat altijd een driver probleem. Ik heb meerdere Android toestellen gehad en de ene wordt eenvoudig herkend, de ander vergt wat meer tijd met het vinden van de juiste ADB drivers. Mijn Note deed het gelukkig prima met de ADB drivers van de MiFlash download. Je kunt nog een andere versie van de drivers downloaden via Google. Je hebt USB-debugging etc. zoals in de tutorials ook geactiveerd neem ik aan?
Is inmiddels gelukt door drivers van unknown device te verwijderen. Verder was alles al oké en vindt die hem nu zoals het hoort.

Vraagje over het flashen met MIUI, je moet je .tgz bestand uit pakken in een mapje en dan krijg je een aantal bestanden daar uit als het goed is. Ik krijg alleen een .tar bestand, die kan ik niet flashen... :+

nvm, is al gelukt.

1 ding: In Miflash heeft hij het niet over Flash all maar clean all. Is dat hetzelfde? Er zijn alleen de opties, clean all, save user data en clean all and lock...

[ Voor 8% gewijzigd door Pazienza op 19-10-2016 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Pazienza schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:20:
[...]

Is inmiddels gelukt door drivers van unknown device te verwijderen. Verder was alles al oké en vindt die hem nu zoals het hoort.

Vraagje over het flashen met MIUI, je moet je .tgz bestand uit pakken in een mapje en dan krijg je een aantal bestanden daar uit als het goed is. Ik krijg alleen een .tar bestand, die kan ik niet flashen... :+

nvm, is al gelukt.

1 ding: In Miflash heeft hij het niet over Flash all maar clean all. Is dat hetzelfde? Er zijn alleen de opties, clean all, save user data en clean all and lock...
Steps to Flash ROM: -

1. Download ROM from the above link (Which one you want to Flash) and extract it to Desktop(Use Winrar Software to extract).

(Please check if the file suffix is '.tgz'. Please rename it to '.tgz' if the suffix is '.gz or .tar')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Pazienza schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:20:
[...]

nvm, is al gelukt.

Nee dat klopt niet, zie deze tutorial. Daarin staat in meerdere screenshots wel degelijk 'Flash'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Aghanim schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:27:
[...]

Nee dat klopt niet, zie deze tutorial. Daarin staat in meerdere screenshots wel degelijk 'Flash'.
Is kennelijk een oudere versie. Met mijn MiFlash staat er clean all maar kun je vervolgens de flash_all.bat selecteren, hij is nu aan het flashen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Pazienza schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:28:
[...]

Is kennelijk een oudere versie. Met mijn MiFlash staat er clean all maar kun je vervolgens de flash_all.bat selecteren, hij is nu aan het flashen! :)
Fingers crossed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Gelukt! Hij boot nu, daarna ga ik unlocken, TWRP installeren en dan de Xiaomi.eu rom. Moet goed komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Pazienza schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:31:
[...]

Gelukt! Hij boot nu, daarna ga ik unlocken, TWRP installeren en dan de Xiaomi.eu rom. Moet goed komen. :)
Mooi! Het is even doorbijten maar daarna heb je er veel plezier van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Aghanim schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:43:
[...]

Mooi! Het is even doorbijten maar daarna heb je er veel plezier van :)
Nu gaat het weer mis met TWRP flashen. :+

Ik zet mn telefoon in fastboot modus (vol down + power) ga naar het mapje van minimal ADB and fastboot in program files(x86), open daar een cmd probeer te flashen maar hij pakt de recovery.img niet...

EDIT: Al gelukt, je moet de file niet 'recovery.img' maar 'recovery noemen. :)

Nu de EU rom kopieëren en dan in recovery booten! :)

EDIT: Dat lukt niet, als ik in recovery boot krijg ik alleen een plaatje van een telefoon met een USB kabel te zien... :(

[ Voor 22% gewijzigd door Pazienza op 19-10-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Je moet de file gewoon recovery.img noemen.
fastboot flash recovery recovery.img werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Momus schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:11:
Je moet de file gewoon recovery.img noemen.
fastboot flash recovery recovery.img werkt niet?
Toen deed ie het niet. Toen ik de file recovery noemde wilde die wel flashen maar kom niet in custom recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bij mij werkte het de eerste keer ook niet. Heb toen 2x achter elkaar Recovery geflasht en toen werkte het wel. Je moet wel echt de .img er achter doen. Wat voor melding krijg je als je dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Aghanim schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:13:
Bij mij werkte het de eerste keer ook niet. Heb toen 2x achter elkaar Recovery geflasht en toen werkte het wel. Je moet wel echt de .img er achter doen. Wat voor melding krijg je als je dat doet?
Ah het is nu gelukt. Mn recovery is alleen in het Chinees. :+

Ik kan geen Chinees.

Met wat rondklikken is het gelukt in het Engels te zetten, misschien toch maar een studie Chinees overwegen. :)

EDIT: Flashen is gelukt lijkt het, kijken of die nu ook wilt booten in de EU ROM. :)

Momus, XeNeRgY, en de anderen die me geholpen hebben, ontzettend bedankt, zonder jullie was het niet gelukt! _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Pazienza op 19-10-2016 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Have fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Ik ben inmiddels weer een stuk verder. Bootloader geunlocked en de xiaomi eu geïnstalleerd. Alleen blijft de telefoon zeuren over het feit dat er geen simkaart in zit. Ik ben echt leeg op dit moment. Wat zou het kunnen zijn? Toch de telefoon die kapot is?

hmm, baseband is ook unknown. Toch maar deze is volgen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Newjersey op 19-10-2016 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Dankje! Eerste wat opvalt is dat het een stuk sneller aan voelt dan de Global ROM. Daarnaast is het dropdown menu bovenin een goede verbetering. Als het goed is gaat de batterij nu ook langer mee geloof ik?

De telefoon beviel al prima maar dit lijkt helemaal top te zijn, al met al de moeite en het gevloek waard geweest! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Na veel ellende heb ik de brui eraan gegeven. Lijkt erop alsof de GSM chip of antenne kapot is. Simkaart wordt wel gepakt maar er komt geen signaal. Ik heb een refund ingediend bij Banggood. Ga de volgende Note 3 Pro in NL bestellen. Dan kun je tenminste meteen wat qua garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Newjersey schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 00:25:
Na veel ellende heb ik de brui eraan gegeven. Lijkt erop alsof de GSM chip of antenne kapot is. Simkaart wordt wel gepakt maar er komt geen signaal. Ik heb een refund ingediend bij Banggood. Ga de volgende Note 3 Pro in NL bestellen. Dan kun je tenminste meteen wat qua garantie :)
Klote zeg. Hopelijk wordt het snel en goed opgelost voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Heb je je IMEI er nog wel op staan?
Anders die opnieuw flashen inderdaad.

Heb je niet (onbewust) de special edition versie, met band 20? Daar krijg je dus modem problemen mee als je Kenzo roms flasht.

[ Voor 46% gewijzigd door dutchgio op 20-10-2016 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Ik heb gisteren mijn imei gerestored. Alleen heeft ie nog steeds geen netwerk. Wellicht moet ik de NON-HLOS.bin opnieuw flashen. Vanochtend na een nachtrust van 4 uurtjes geprobeert maar hij gaf aan dat de partition niet beschreven kon worden, terwijl de bootloader inmiddels unlocked is. Ik ga vanavond nog maar even mee verder. Ik zat er vannacht helemaal doorheen :P
dutchgio schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:43:

Heb je niet (onbewust) de special edition versie, met band 20? Daar krijg je dus modem problemen mee als je Kenzo roms flasht.
Zou natuurlijk ook nog kunnen. Enig idee hoe ik dat exact kan zien?

Is het nog waard om deze tutorial te volgen?

[ Voor 41% gewijzigd door Newjersey op 20-10-2016 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Zou dat niet op het doosje staan?
Verder zou die tut kunnen, kan momenteel de inhoud niet inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Iemand de rear camera al aan de praat op de nieuwste Redmi Note 3? (met een custom rom bedoel ik, niet Miui)

[ Voor 24% gewijzigd door PerlinNoise op 20-10-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
dutchgio schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:43:

Thanks voor je input btw. Ik lees net bij Banggood dat ze wellicht een Kate versie geleverd hebben. Dat brengt meer verheldering denk ik. Ik ga vanavond is even kate flashen, kijken of dat lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Newjersey schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:53:
[...]

Thanks voor je input btw. Ik lees net bij Banggood dat ze wellicht een Kate versie geleverd hebben. Dat brengt meer verheldering denk ik. Ik ga vanavond is even kate flashen, kijken of dat lukt :)
Succes! Laat ons weten hoe het gegaan is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
[...]

Dat lijkt dan inderdaad het geval te zijn, valt het dus allemaal wel mee. :)
Je kunt ook op de xiaomi.eu blijven en enkel de modem van de Kate flashen, dat zou ook moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
PerlinNoise schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:23:
Iemand de rear camera al aan de praat op de nieuwste Redmi Note 3? (met een custom rom bedoel ik, niet Miui)
Opgelost. Toevallig net de s5k3p3_f3p3man camera sensor. Deze is inmiddels geupdate in de AGNi kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
dutchgio schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:09:
[...]

Dat lijkt dan inderdaad het geval te zijn, valt het dus allemaal wel mee. :)
Je kunt ook op de xiaomi.eu blijven en enkel de modem van de Kate flashen, dat zou ook moeten werken.
Zou ik de radio zip van ASOP kunnen pakken of moet ik die bin file gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Newjersey schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:11:
[...]

Zou ik de radio zip van ASOP kunnen pakken of moet ik die bin file gebruiken?
Heb je al TWRP? Anders even een backup maken in TWRP en flashen, dan kun je altijd terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
dutchgio schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:26:
[...]

Heb je al TWRP? Anders even een backup maken in TWRP en flashen, dan kun je altijd terug. :)
Er staat idd al TWRP op. Goed idee :) Dat ga ik vanavond eens even proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Newjersey op 20-10-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:23
...... dat ze wellicht een Kate versie geleverd hebben. Dat brengt meer verheldering denk ik. .......
De Kate (152,5mm) is een tikkeltje groter dan de Kenzo (150mm). Dus een beetje nauwkeurig meten geeft daarover uitsluitsel.
Echter in een eerdere post meld je dat je sim vanaf dag één niet werkt, dus nog voor je begonnen was met flashen. In dat geval maakt het niet uit of je een Kate of een Kenzo hebt, want het had gewoon moeten werken.

[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 20-10-2016 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Ook met Kate erop geflashed gaat het niet goed. Ik heb een refund bij banggood aangevraagd. Hopelijk kan ik hem snel weer terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramer65
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-06 12:24
@NewJersey - Ik zit zelf te kijken om een Redmi Note 3 te kopen, en nou begrijp ik dat jij dus waarschijnlijk de Kate hebt (Special / Global edition). Heb je van Banggood deze gekocht: http://www.banggood.com/X...1084287.html?rmmds=search

Hier had ik een paar vragen over:
  1. Deze heeft als voordeel toch dat hij ook 4G heeft op de in NL gebruikte 800mhz band?
  2. Je hebt het over een ROM specifiek voor deze Kate editie. Watvoor ROM is dat? Op Cyanogenmod.com vind ik alleen die voor Kenzo: http://wiki.cyanogenmod.org/w/Kenzo_Info
  3. Zouden jullie me aanraden de reguliere Note 3 te kopen (zodat ik Cyanogen Kenzo erop kan zetten), of toch de internationale versie met de 800mhz ondersteuning (maar kan ik daar dan wel alternatieve ROMS opzetten?)?
Ik heb geen enkele ervaring met Xiaomi, dus alle tips zijn welkom.. :-)

[ Voor 19% gewijzigd door kramer65 op 21-10-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
kramer65 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:15:
@NewJersey - Ik zit zelf te kijken om een Redmi Note 3 te kopen, en nou begrijp ik dat jij dus waarschijnlijk de Kate hebt (Special / Global edition). Heb je van Banggood deze gekocht: http://www.banggood.com/X...1084287.html?rmmds=search

1. Deze heeft als voordeel toch dat hij ook 4G heeft op de in NL gebruikte 800mhz band?
  2. Je hebt het over een ROM specifiek voor deze Kate editie. Watvoor ROM is dat? Op Cyanogenmod.com vind ik alleen die voor Kenzo: http://wiki.cyanogenmod.org/w/Kenzo_Info
  3. Zouden jullie me aanraden de reguliere Note 3 te kopen, of toch de internationale versie met de 800mhz ondersteuning?
Ik heb hier ook over getwijfeld en ben uiteindelijk voor de reguliere Note 3 (Kenzo) gegaan. Hier is veel meer ervaring mee op fora en daardoor zijn er veel meer ROMs en hulpmiddelen beschikbaar. Daarnaast heb ik op dit moment met Vodafone buiten eigenlijk overal 4G. Binnen soms niet, maar daar zit ik het overgrote deel op wifi. Ook vond ik het prijsverschil het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
kramer65 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:15:

3. Zouden jullie me aanraden de reguliere Note 3 te kopen (zodat ik Cyanogen Kenzo erop kan zetten), of toch de internationale versie met de 800mhz ondersteuning (maar kan ik daar dan wel alternatieve ROMS opzetten?)?
Ik heb de telefoon gekocht zoals in de link hierboven. Hij heeft voor zover ik weet de 800MHz band. Echter had ik de Kenzo versie bestelt en kreeg de Kate versie, met hierop Kenzo firmware. Deze heb ik weer geflashed met de orginele Xiaomi firmware.

Ik zou persoonlijk voor de Kenzo gaan. Deze heeft betere rom ondersteuning.

Echter, ik stap er op dit moment vanaf en heb een Nexus 5X bestelt. Ik heb weinig tijd om deze telefoon nog aan de praat te krijgen en stuur hem lekker terug. Wellicht in de toekomst ga weer een Xiaomi bestellen. Nu niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Er is voor de Kate nog geen xiaomi.eu rom in ieder geval, aangezien zij zich baseren op de China original rom en die is er niet voor de Kate.

Vandaag geen nieuwe rom voor de Kenzo op Xiaomi.eu. Is suspended, dus komt als het goed is volgende week weer. Ik blijf het zelf wel vervelend vinden dat ik geen tril meer krijg bij het gebruiken van de vingerscan. Helaas is dat er bij de laatste rom uit gegaan en er is geen optie om dit meer in te schakelen, beter hadden ze daar een optie voor gemaakt in het menu.

Vandaag wel zelf een bugje opgelost met wat hulp van daar. Als ik foto's vanuit de gallerij via whatsapp wou versturen crashte de gallerij. Nu heb ik whatsapp meer rechten gegeven en crasht het niet meer.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Goed, draai nu dus de eu ROM, maar battery life lijkt niet echt een verbetering te zijn over de global ROM... bevalt verder wel goed. Alleen jammer dat je RAM management niet meer zelf kan tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
YdieresiS schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:56:
Vandaag geen nieuwe rom voor de Kenzo op Xiaomi.eu. Is suspended, dus komt als het goed is volgende week weer. Ik blijf het zelf wel vervelend vinden dat ik geen tril meer krijg bij het gebruiken van de vingerscan. Helaas is dat er bij de laatste rom uit gegaan en er is geen optie om dit meer in te schakelen, beter hadden ze daar een optie voor gemaakt in het menu.
Dat is toch een bug?
Lijkt me inderdaad niet zoals gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Volgens mij ook, is ook al meerdere keren in het topic van de ROM van vorige week gemeld. Ik hoop dat ze dat weer terug kunnen brengen in de release van volgende week. Ik zit er zelf nog over te twijfelen of ik ga kijken of dit al gemeld is en er anders een officiele bugmelding van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik zit zelf nog op 29.09, vorige week was de release van de Hennessy juist suspended.
Daar zit de trilfeedback nog wel gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hmm ik heb vanochtend met succes de 20 oktober versie geflasht. Eens kijken waarom deze nu suspended is. Werkt hier prima.

[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 21-10-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
De feedback komt wel als je afdruk niet herkend wordt, maar er kwam ook een kleine tril als hij wel herkend werd, die laatste mis ik momenteel.

De 20 oktober versie is suspended gegaan omdat de on screen buttons niet meer te disablen waren, alleen te verbergen met een on-screen gesture en de chinese divisie melde het volgende:
1) Update for Redmi Note 3 Qualcomm suspended this week due to stability test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-08 10:41
Iemand tips hoe ik de one handed mode kan activeren (zit op MIU 6.8.18 EU beta)? Swipen van de home knop naar links of rechts werkt iig niet..
Pagina: 1 ... 24 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken