Dat is exact de reden dat ik voor een 4u behuizing ben gegaan. Ik heb ruimte genoeg in mijn 19" rack en ik kan nu enigszins fatsoenlijke 80mm casefans monteren, die met 400RPM (PWM) de boel prima koel houden. En een grote CPU cooler, met een 120mm fan.mrmrmr schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 23:19:
@xces SAS RAID controllers zijn doorgaans grootverbruikers. Meet maar eens wat het verschil is met en zonder kaart, en zo nodig daarnaast ook met 1 disk.
1U forceert het gebruik van (veel) kleine fans die op hoge snelheid moeten draaien. In het algemeen is een tower model zelfkoelend vanwege het convectie of schoorsteen effect. Lucht wordt onder aangetrokken, wordt warm, stijgt en kan dan idealiter bovenaan ontsnappen.
Als je toch een platte gesloten behuizing kiest met ventilatoren zoals bij 19" behuizingen, dan is het raadzaam om grotere ventilatoren te kunnen gebruiken. Dat wil zeggen: een dikkere behuizing dan 1U. Grotere ventilatoren zijn stiller en ze kunnen op een lager toerental meer lucht verzetten.
Liever had ik zelf nog 120mm casefans gehad, (groter = stiller) maar de Noctua's die ik nu in gebruik heb maken op 400RPM zo weinig geluid, dat je ze niet hoort. Het lichte zoemen van de 2'5" Seagates maakt meer geluid. Verder was ik niet van plan heel veel meer geld uit te geven aan de behuizing die aan mijn eisen voldeed, alleen om 120mm fans te kunnen monteren. Bij 80mm fans heb je ook al veel keuze in goede, stille en efficiënte fans.
Anders retourneren. Zonde om te duur geheugen te gebruiken waar je niets mee kunt.Frost_Azimov schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 23:16:
hmmm, da's minder... afijn, niets meer aan te doen, want al besteld...
[edit] toch maar even en mailtje gestuurd, hopelijk kan ik het nog aanpassen...
[ Voor 17% gewijzigd door GaMeOvEr op 23-07-2020 00:09 ]
Aannames zijn fataal.