@Dreamvoid Dacht je echt dat ik het geloofde... ca 27W is het bij mij met bijna een vergelijke setting (en ik moet het nog een paar keer checken, 1 meting is geen meting...)....
Ik hoopte dat er reactie op kwam, reageer je negatief.. .dan valt het meestal verkeerd....
@mrmrmr
Als je dit als uitgangspunt beschouwd obv wat de buren gebruiken.
Eigenlijk had je dus die tabellen kunnen samenvatten met iets als.
7.7W voor OpenBSD
7,5 W voor Gentoo
4,2W voor Debian test kernel 4.13 amd64 powertop v2.8 --auto-tune
6,9 W voor Fedora 27 kernel 14.3.9 x64
4,8 W voor Fedora 27 kernel 14.3.9 x64 powertop 2.9 --auto-tune
etc....
4,6W voor Windows 10
Draaien bij deze metingen nu zoveel mogelijk alle vergelijkbare services?
Dus als ik altijd een Webdav service wil draaien moet ik die op alle systemen incl Apache installeren en moeten actief zijn.
Dus de functionaliteiten bij het testen moeten zoveel als mogelijk gelijk zijn om eea goed te kunnen vergelijken.
Dat is bij dit artikel niet helemaal duidelijk.
Dat bepaalde systemen niet stabiel zijn bij het uitschakelen van alle systemen is weliswaar jammer, maar wie draait dat nu en hoe betrouwbaar zijn de metingen aan zulke metingen nu?
Wellicht handig om zulke zaken in dit verhaal, waar vel voor gedaan is
, netjes uit elkaar te houden.
Ik ga niet zo ver dat less is more is maar met een wat andere reorganisatie van de data zou het verhaal wel een stuk beter begrijpelijk worden.
Wel thumbs up voor al de moeite die je genomen hebt om het te publiceren. Ik probeer alleen aan te geven hoe je jouw verhaal beter uit de verf kunt laten komen, juist omdat je zelf eigenlijk aangeeft de genoemde protocollen te willen volgen en dat komt er vervolgens minder duidelijk uit dan wellicht de bedoeling was.
Still: Thanks!
Ik hoopte dat er reactie op kwam, reageer je negatief.. .dan valt het meestal verkeerd....
@mrmrmr
Als je dit als uitgangspunt beschouwd obv wat de buren gebruiken.
Waarom maak je dan deze opmerking:De oosterburen op het forum hardwareluxx.de hebben uitgevonden dat het beste is te meten met USB toetsenbord, USB muis, SSD, actief netwerk (want server!)
Dat maakt met alle respect voor alle getallen, hoe goed bedoeld, een beetje verwarrend.Pas nadat alle USB apparaten zijn losgekoppeld wordt de maximale besparing bereikt bij sommige besturingssystemen.
Eigenlijk had je dus die tabellen kunnen samenvatten met iets als.
7.7W voor OpenBSD
7,5 W voor Gentoo
4,2W voor Debian test kernel 4.13 amd64 powertop v2.8 --auto-tune
6,9 W voor Fedora 27 kernel 14.3.9 x64
4,8 W voor Fedora 27 kernel 14.3.9 x64 powertop 2.9 --auto-tune
etc....
4,6W voor Windows 10
Draaien bij deze metingen nu zoveel mogelijk alle vergelijkbare services?
Dus als ik altijd een Webdav service wil draaien moet ik die op alle systemen incl Apache installeren en moeten actief zijn.
Dus de functionaliteiten bij het testen moeten zoveel als mogelijk gelijk zijn om eea goed te kunnen vergelijken.
Dat is bij dit artikel niet helemaal duidelijk.
Dat bepaalde systemen niet stabiel zijn bij het uitschakelen van alle systemen is weliswaar jammer, maar wie draait dat nu en hoe betrouwbaar zijn de metingen aan zulke metingen nu?
Wellicht handig om zulke zaken in dit verhaal, waar vel voor gedaan is
Ik ga niet zo ver dat less is more is maar met een wat andere reorganisatie van de data zou het verhaal wel een stuk beter begrijpelijk worden.
Wel thumbs up voor al de moeite die je genomen hebt om het te publiceren. Ik probeer alleen aan te geven hoe je jouw verhaal beter uit de verf kunt laten komen, juist omdat je zelf eigenlijk aangeeft de genoemde protocollen te willen volgen en dat komt er vervolgens minder duidelijk uit dan wellicht de bedoeling was.
Still: Thanks!