Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Cooler_King schreef op zondag 11 september 2016 @ 08:31:
[...]

Weer het zoveelste broodje aap verhaal... Hier geloof ik dus helemaal niks van, zonder concreet bewijs. Dat een Chinees ergens in een beschrijving een andere maat neer zet wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is. De gewone Redmi 3 en Redmi 3S hebben ook precies dezelfde afmeting (bewijs hiervoor is dat ik zelf een hoesje van de Redmi 3 gebruik voor de 3S), dus ik kan me niet voorstellen dat een evt. variant op de 3S wel andere afmetingen zou hebben. Hoogstwaarschijnlijk heeft Geekbuying zelf een "International version" uitgevonden en is het gewoon de normale versie met een custom (Multi language) ROM.
De Note 3 in Taiwan edition, met band 20, heeft gewoon andere afmetingen. Dat is geen broodje aap verhaal en staat gewoon op de offciële site.
3 en 3S heeft verder helemaal niks te maken met wat ik zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Momus schreef op zondag 11 september 2016 @ 09:01:
[...]

De Note 3 in Taiwan edition, met band 20, heeft gewoon andere afmetingen. Dat is geen broodje aap verhaal en staat gewoon op de offciële site.
3 en 3S heeft verder helemaal niks te maken met wat ik zei.
Ik dacht dat we over de Redmi 3(S) bezig waren? Note 3 heeft een eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-09 23:15
wel apartt inderdaad dat alleen geekbuying de '' international'' version verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Cooler_King schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:40:
[...]

Ik dacht dat we over de Redmi 3(S) bezig waren? Note 3 heeft een eigen topic.
Ik dacht dat we over een versie met band 20 bezig waren? 1 waarvan alleen een Note 3 daadwerkelijk is bevestigd en die een ander formaat heeft dan de gewone Note 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Dit is een behoorlijk irritante bug, en ik vraag me afo of er mensen zijn met een redmi 3S op Miui EU ROM die geen probleem hebben dat de telefoon in 2G blijft hangen nadat deze is teruggeschakeld van 3G op plaatsen met mindere dekking (hij schakelt niet meer op van 2G -> 3G, workaround is GPS aanzetten)?

Zo ja dan vraag ik me af wat er anders is geconfigureerd dan de mijne: 3G aan, wifi/BT/Gps standaard uit.

Thread:
http://en.miui.com/thread-320293-9-1.html\

[ Voor 7% gewijzigd door iisworks op 11-09-2016 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb mijn sms al dat ik de bootloader mag unlocken (dus dat gaat inderdaad vrij snel, gisteren aangevraagd en dan zitten we ook nog midden in het weekend).
Momus schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:50:
[...]

Ik dacht dat we over een versie met band 20 bezig waren? 1 waarvan alleen een Note 3 daadwerkelijk is bevestigd en die een ander formaat heeft dan de gewone Note 3?
De Note 3 is een andere telefoon die hier een eigen topic heeft.
[Xiaomi Redmi Note 3/Kenzo/Qualcomm] Ervaringen en Discussie

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Marzman schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:26:
Ik heb mijn sms al dat ik de bootloader mag unlocken (dus dat gaat inderdaad vrij snel, gisteren aangevraagd en dan zitten we ook nog midden in het weekend).

[...]

De Note 3 is een andere telefoon die hier een eigen topic heeft.
[Xiaomi Redmi Note 3/Kenzo/Qualcomm] Ervaringen en Discussie
Dat weet ik. Alleen omdat er geen officieel bevestigde Redmi 3 met band 20 is, is die Redmi Note 3 je enige referentiepunt. Een referentiepunt met afwijkende afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb net een Redmi 3 Pro gekocht via ibuygou.com. Super toestel! Alleen krijg ik een heleboel talen, maar helaas geen Nederlands, hoe kan ik dit er het makkelijkste opzetten?
Kan ik bv deze Multilang ROM er op zetten?

Hoe weet je ook of je het toestel eerst moet unlocken via http://en.miui.com/unlock/ ?

Alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2016 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:31:
Hallo, ik heb net een Redmi 3 Pro gekocht via ibuygou.com. Super toestel! Alleen krijg ik een heleboel talen, maar helaas geen Nederlands, hoe kan ik dit er het makkelijkste opzetten?
Kan ik bv deze ROM er op zetten?

Alvast bednakt!
Je zit goed, dit topic geeft antwoorden op jouw vragen. Succes met doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 14:28
qua uiterlijk is MIUI8 echt een mooi OS. maar qua snelheid en functionaliteit mist het echt de CM13 bij mij.

Ik gebruikte op mijn MI4/RMN3/RMN2/RM2 altijd CM en dan teruggaan naar MIUI8 omdat er nog geen ''stabiele'' versie is echt apart voor me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:34
In hoeverre zijn ze niet stabiel? Soms ontbreken er functies die je toch niet (of zelden) gebruikt. Ik heb MIUI een dag geprobeerd en toen CM13 geïnstalleerd op mijn Mi4c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:00
theduke1989 schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:21:
qua uiterlijk is MIUI8 echt een mooi OS. maar qua snelheid en functionaliteit mist het echt de CM13 bij mij.

Ik gebruikte op mijn MI4/RMN3/RMN2/RM2 altijd CM en dan teruggaan naar MIUI8 omdat er nog geen ''stabiele'' versie is echt apart voor me..
Welke functies mis je dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theduke1989 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:51:
[...]

Je kan als je een originele ROM erop hebt gewoon updates uitvoeren via de Updater app.
Maar aangepaste roms niet omdat deze bewerkt zijn en dat opgemerkt wordt door het systeem.

Daarom is CWM of TWRP vereist (TeamWin Recovery(rom) Project.
Momus schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:50:
[...]

Omdat mensen er graag een Xiaomi.eu rom op willen. En dan is TWRP noodzakelijk.
En als je een vendor ROM erop hebt, heb je MiFlash nodig om de originele MIUI Rom te flashen.
Ik snap dat het een bewerkte rom is de niet origineel van xiaomi is.
Maar dat bedoelde ik niet.
Op de website van xiaomi.eu download ik de juiste rom voor mijn 1s en instaleer via de updater app zoals al aangegeven. (zag dat de rom voor de 1s niet meer ondersteund wordt maar dat terzijde)

Op de website van xiaomi.eu download ik de juiste rom voor mijn redmi 3 pro en installeer .....via twrp.

Dat snap ik niet, bij de een met de updater app, bij de ander met twrp,
terwijl het allebei aangepaste roms zijn van de xiaomi.eu website, allebei niet origineel met dit verschil dat de een geschikt is voor de 1s, de ander voor de redmi3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:31:
[...]

[...]

Ik snap dat het een bewerkte rom is de niet origineel van xiaomi is.
Maar dat bedoelde ik niet.
Op de website van xiaomi.eu download ik de juiste rom voor mijn 1s en instaleer via de updater app zoals al aangegeven. (zag dat de rom voor de 1s niet meer ondersteund wordt maar dat terzijde)

Op de website van xiaomi.eu download ik de juiste rom voor mijn redmi 3 pro en installeer .....via twrp.

Dat snap ik niet, bij de een met de updater app, bij de ander met twrp,
terwijl het allebei aangepaste roms zijn van de xiaomi.eu website, allebei niet origineel met dit verschil dat de een geschikt is voor de 1s, de ander voor de redmi3.
De 1s had geen gelockte bootloader, daarop kon je flashen wat je wilde via de update app/recovery.
De Redmi 3 heeft wel een gelockte bootloader, waardoor je alleen originele MIUI roms kunt flashen via de updater app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hold
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hold schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:15:
Het zou de Hong Kong versie zijn.

Specs op mi.com

4G FDD B1/3/4/5/7/8/20
4G TDD B41
3G WCDMA B 1/2/5/8
2G GSM B 2/3/5/8

Nu is het maar de vraag of de xiaomi.eu rom werkt, maar dat heb ik bij mijn 2S ook voor elkaar gekregen met een "niet-ondersteund" model (2014812). Hardwarematig zullen ze vast niet te veel verschillen.
Op basis van deze info heb ik toch maar de "international" versie van Geekbuying besteld. Ik laat wel weten of het toestel inderdaad B20 ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Waar staan die banden op de Mi.com site dan? Kan ze nergens terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hold
  • Niet online
Momus schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:22:
Waar staan die banden op de Mi.com site dan? Kan ze nergens terugvinden.
Onder het kopje "SIM" staat een klein pijltje naar rechts waardoor het tabelletje met banden uitklapt.
Het zijn deze banden die ik gekopieerd heb in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ah ja, zie het.
Afmetingen van die zijn iig gelijk aan de normale 3S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
wie kan me vertellen hoe ik Google Launcher kan installeren op MIUI8 ik ben helemaal geen fan van MIUI8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Jij weet niet hoe je apps uit de playstore installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
theduke1989 schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:52:
wie kan me vertellen hoe ik Google Launcher kan installeren op MIUI8 ik ben helemaal geen fan van MIUI8
Klik op installeren
Ervanuitgaande dat je de Play Store geïnstalleerd hebt staan

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 12-09-2016 15:59 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
die bullshit werkt bij geen bijna van alle xiaomi's MIUI roms de google launcher. Nooit goed en soepel werkend gekregen op een MI4 of rmn2-3.

Daarnaast heb ik dit gevolgd maar is niet wat ik zoek: http://en.miui.com/thread-87810-1-1.html

Op cm kan je ook google launcher installeren en dan werkt het gewoon prima kies je welke launcher je wilt.
Alleen bij MIUI heb ik die optie nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Wat wil je eigenlijk voor voordelen halen uit de Google Now Launcher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansieGansie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 08:07
rob2011 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:19:
Ik heb de miui 8 er op staan stable Chinese maar merk dat mijn GPS het niet doet.
Er is wel direct een fix in google maps etc maar in run keeper/runtastic strava is er geen route tracking meer. en de Memory setting zoals bij Flitsmeister alles lijkt te staan zo als het moet.

GPS staat aan en location info staat op accept. zou weer terug kunnen gaan naar miui 7.5 maar dat is niet echt een oplossing.

Iemand nog een tip ?
Ik had zelf ook wat probleempjes met strava.. Dat kwam omdat hij locatiegegevens disabled wanneer telefoon in slaapmodus gaat (dus scherm uit). Ergens in de instellingen kun je per app aanzetten of hij dit wel mag toestaan. Toen ik dit voor strava had gedaan, werkte het als een zonnetje.

Misschien is dit bij jou ook aan de hand? (ik heb dit trouwens bij miui7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
theduke1989 schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:13:
die bullshit werkt bij geen bijna van alle xiaomi's MIUI roms de google launcher. Nooit goed en soepel werkend gekregen op een MI4 of rmn2-3.

Daarnaast heb ik dit gevolgd maar is niet wat ik zoek: http://en.miui.com/thread-87810-1-1.html

Op cm kan je ook google launcher installeren en dan werkt het gewoon prima kies je welke launcher je wilt.
Alleen bij MIUI heb ik die optie nooit...
Huh? Ik heb dan geen Redmi 3, maar een Redmi Note 2 (en voorheen Redmi 2) en ik heb geen enkel probleem gehad met launchers (Google, Nova, Action, Aviate, Apex, etc.), soepel en geen problemen?

Je installeert een launcher naar keuze, stelt hem in als default en presto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Momus schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:15:
Wat wil je eigenlijk voor voordelen halen uit de Google Now Launcher?
de gebruiksvriendelijkheid.

Ik vindt de Google Now Launcher het fijnst.

Op mijn play-account staat is geinstalleerd. Maar wanneer ik op de launcher klik krijg ik de volgende melding:
''Systeemlauncher is momenteel je standaard launcher. Als de Google Now Launcher wilt proberen selecteer je deze via instellingen > Startpagina.''

Maar dan kijk ik bij de launchers en zie je alleen de MIUI(systeemlauncher) en kan ik geen Google Launcher kiezen.

[ Voor 20% gewijzigd door theduke1989 op 12-09-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
En je hebt het wel geïnstalleerd op je telefoon? En probeer eens een andere launcher, heb je daar hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
anandus schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:26:
En je hebt het wel geïnstalleerd op je telefoon? En probeer eens een andere launcher, heb je daar hetzelfde?
Bij nova launcher doet die het wel. Maar waar kan ik de google launcher activeren?
Want ik druk op de launcher maar dan krijg ik de melding dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Op je Play account staat het geïnstalleerd, maar staat het ook op je telefoon? Installeer hem anders opnieuw dan ben je zeker.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
theduke1989 schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:25:
[...]

de gebruiksvriendelijkheid.

Ik vindt de Google Now Launcher het fijnst.

Op mijn play-account staat is geinstalleerd. Maar wanneer ik op de launcher klik krijg ik de volgende melding:
''Systeemlauncher is momenteel je standaard launcher. Als de Google Now Launcher wilt proberen selecteer je deze via instellingen > Startpagina.''

Maar dan kijk ik bij de launchers en zie je alleen de MIUI(systeemlauncher) en kan ik geen Google Launcher kiezen.
Welke gebruiksvriendelijkheid precies? Geef eens een concreet voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Touchdomex in "Nieuwe budgettelefoon als vervanging voor een Moto X 2014"

Meld mij alvast hier :> Heb deze net besteld :)

Internationale variant dus met 2GB ram en 16GB rom. Moet voldoende zijn vanwege de SD-kaart. Doe er niet bijster veel speciaals mee.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:34:
[...]

De 1s had geen gelockte bootloader, daarop kon je flashen wat je wilde via de update app/recovery.
De Redmi 3 heeft wel een gelockte bootloader, waardoor je alleen originele MIUI roms kunt flashen via de updater app.
Snap er nu niets meer van. Hoeze de bootloader van de redmi 3 is gelocked. Die is toch middels de Mi unlock tool ge-unlocked. Beide zijn dus gelijk, alleen moet je bijde redmi3 een extra handeling (het unlock proces) uitvoeren om zo ver te komen. Daarna heb je 2 phones met allebei een bootloader die unlocked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:42
Ik heb nog een paar vragen over je handleiding. 8)7 8)7 8)7
Vaak gaat het erom: doe je dit op de tfn of op de PC?
[quote]
- Development ROM installeren

Download de 'MIUI ROM Flashing Tool' en installeer het.
Wanneer het geheel succesvol is geinstalleerd heb je naast het flash programma ook de 'Qualcomm HSB USB ... Loader ...'
bij de 'Universal Serial Bus Controllers' van het 'Device management' staan.
Opmerking/vraag: Dit heb ik twee keer gedaan. Moest ook net framework 3.5 installeren. Ondanks twee keer schoon installeren krijg ik in W10 64bit onder de USB controllers geen Qualcomm vermelding
<knip>

- Toestel unlocken met unlocking tool

Log in via http://en.miui.com/unlock/
Wanneer jouw account permissie heeft om een telefoon te unlocken staat er een link naar MiFlashUnlock op het dashboard.

Download en installeer MiFlashUnlock. <=hoe bedoel je "installeer"? De knop "unlock now" drukken?
Log in op de telefoon en log in bij het MiFlashUnlock programma met je Mi Account;<= beide logins op de Redmi?
(doe je dit niet dan weigert MiFlashUnlock vanwege het feit dat een ander account op de telefoon staat dan op MiFlashUnlock).

Zet de telefoon uit.
Zet de telefoon vervolgens aan met 'aan/uit knop' en 'volume naar beneden'.
Druk in MiFlashUnlock op 'unlock' en vervolgens als de telefoon geunlocked is op 'reboot phone'. <=PC of Redmi?

- Xiaomi.eu firmware plaatsen op telefoon en TWRP Recovery installeren

Download de Xiaomi.eu ROM (Redmi S3 = HM3SHM3X) en plaats het bestand in zijn geheel
op de telefoon haar 'internal storage' of indien mogelijk 'SD-card'.

Download TWRP en pak de bestanden uit. <=op de PC of Redmi?
Zet de telefoon uit.
Zet de telefoon vervolgens aan met 'aan/uit' knop en 'volume' naar beneden.

Omdat de bijgeleverde batch hier niet naar behoren werkt heb ik het geheel handmatig geflashed.
Je kunt met CMD en administrator rechten het commando zelf uitvoeren.<=Waarmee? Dos-box openen op de PC? Dus ouderwets met cd/.... naar de bewuste map en dan de commando's ingeven?

Je voert de commando's 'fastboot.exe flash recovery recovery.img' en
'fastboot.exe boot recovery.img' achter elkaar uit vanuit de betreffende map met flash images.
Wanneer je het laatste commando hebt uitgevoerd start TWRP.
/quote]

Dank _/-\o_
ps ik heb de telefoon nog niet dus misschien is het daardoor wat minder duidelijk voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Gewoon de guide volgen, het staat prima uitgelegd hoor...
Knap werk als je het command venster in Android kan openen en de installatietool van TWRP kan uitvoeren.. ;)

Gewoon even goed inlezen, begin bij het unlocken. Want daar gaat het al mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:02:
[...]

Snap er nu niets meer van. Hoeze de bootloader van de redmi 3 is gelocked. Die is toch middels de Mi unlock tool ge-unlocked. Beide zijn dus gelijk, alleen moet je bijde redmi3 een extra handeling (het unlock proces) uitvoeren om zo ver te komen. Daarna heb je 2 phones met allebei een bootloader die unlocked is.
Ja. En vroeger kon je dan via de updater app een andere rom installeren, die overigens geïnstalleerd werd in de recovery, maar tegenwoordig moet je daar eerst TWRP voor flashen. Waarom dat is, mag je aan Xiaomi vragen, maar het is zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
anandus schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:23:
[...]

Huh? Ik heb dan geen Redmi 3, maar een Redmi Note 2 (en voorheen Redmi 2) en ik heb geen enkel probleem gehad met launchers (Google, Nova, Action, Aviate, Apex, etc.), soepel en geen problemen?

Je installeert een launcher naar keuze, stelt hem in als default en presto?
Was het maar zo makkelijk. Veel launchers werken maar de Google niet krijg altijd dat k.t melding van dat ik moet kiezen. Maar kan dit te maken hebben met de xiaomi.eu rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pool0249
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-08 15:52
Vraagje,

Ik sta op het punt voor de vrouw een Redmi 3S pro 3gb ram 32gb rom SD430 te bestellen.
via aliexpress op deze van Eternal team (ET) terecht gekomen: http://goo.gl/sxfTjc
Dit is een global version met eu plug.
De versie maakt mij niet zo veel uit want daar komt toch een ander ROM op.
De eu plug ik voor mij nog even een vraagteken...
Is dit een een Europese adapter of is dit een Chinese adapter met een verloop?

Ik heb een berichtje naar ET gedaan alleen die begrijpen mijn vraag niet.
Nu reageren ze niet meer.... dat wekt niet veel vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Kijk onderaan de pagina. Daar staan zelfs foto's gegeven. Ook staat er 'power adapter' en 'plug adapter'. Je krijgt dus gewoon de originele Xiaomi oplader. Maar daar krijg je dan nog een verloopje bij voor europees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

theduke1989 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 07:51:
[...]

Was het maar zo makkelijk. Veel launchers werken maar de Google niet krijg altijd dat k.t melding van dat ik moet kiezen. Maar kan dit te maken hebben met de xiaomi.eu rom.
Raar! Ik heb even de link geklikt, Installeren geklikt. Toen (per ongeluk) op de Home button geklikt: kreeg meteen de melding: Wilt u Google Launcher of MIUI Home gebruiken? Google Launcher aangeklikt en Onthoud deze keuze. Done.

Apart gevoel wel, het voelt nu behoorlijk aan als stock Android.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
woutur schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:59:
[...]

Raar! Ik heb even de link geklikt, Installeren geklikt. Toen (per ongeluk) op de Home button geklikt: kreeg meteen de melding: Wilt u Google Launcher of MIUI Home gebruiken? Google Launcher aangeklikt en Onthoud deze keuze. Done.

Apart gevoel wel, het voelt nu behoorlijk aan als stock Android.
Opnieuw de rom installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
? Waar heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
misschien heb ik verkeerd de rom geïnstalleerd iets fout gegaan of zo waardoor ik de mogelijkheid niet krijg om bepaalde launchers te installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
theduke1989 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:21:
misschien heb ik verkeerd de rom geïnstalleerd iets fout gegaan of zo waardoor ik de mogelijkheid niet krijg om bepaalde launchers te installeren..
Ik denk dat je gewoon iets fout doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Heb je de launcher nu al opnieuw geïnstalleerd? Even verwijderen en weer installeren. Ik denk dat hij alleen in je play account staat (heb ik ook wel eens na een reset dat software geïnstalleerd lijkt maar dat niet is)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
theduke1989 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:21:
... Nou, misschien niet.

Ik heb het even op mijn Redmi Note 2 geprobeerd (met PsyRom, Based on 6.3.24 by xiaomi.eu), en ik heb hetzelfde. Google Now Launcher kan ik niet kiezen, andere launchers komen wel tevoorschijn?!
Heel vreemd omdat ik zeker weet dat Google Now Launcher prima heeft gewerkt, ik heb het namelijk een aaridg tijdje als standaard launcher gehad. Niet eens zo lang geleden.

Een Google Launcher-dingetje of een MIUI 8-dingetje? Ik weet het niet.

Een extra verificatie zou wel fijn zijn, iemand? :)

Edit:
Screenshot, dit zie ik dus als ik Google Now Launcher wil openen, de optie staat er niet bij. Zoals je ziet is een andere3 launcher geen probleem. En let maar niet op mijn vrolijke theme :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zC6ZUWVcm7e5fm6s0qYWaBou/full.jpg

Nb. Dit is dus niet op de Redmi 3, maar de Redmi Note 2. Maar zelfde probleem dus.

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 13-09-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pool0249
LoeWn schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:54:
Kijk onderaan de pagina. Daar staan zelfs foto's gegeven. Ook staat er 'power adapter' en 'plug adapter'. Je krijgt dus gewoon de originele Xiaomi oplader. Maar daar krijg je dan nog een verloopje bij voor europees.
oké thanks.
ik vond het wat verwarrend allemaal :)

edit:
Heeft het nog zin om een internationale versie te kiezen als ik toch een xiaomi.eu rom erop ga zetten?
of kan ik dan net zo goed voor een normale versie gaan?

[ Voor 17% gewijzigd door pool0249 op 13-09-2016 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

pool0249 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:38:
[...]

oké thanks.

edit:
Heeft het nog zin om een internationale versie te kiezen als ik toch een xiaomi.eu rom erop ga zetten?
Als je toch voor een xiaomi.eu ROM gaat zou ik ervoor kiezen een zo standaard mogelijke ROM te nemen. China Stable of zoiets (dat is volgens mij de fabrieksstandaard). Dan heb je de makkelijkste, neest duidelijk beschreven weg om via howto's je ROM naar een EU ROM te brengen.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
pool0249 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:38:
[...]

oké thanks.

edit:
De internationale versie heeft niet heel veel met de ROM te maken. De internationale versie is -als het goed is- hardwarematig anders. Deze zou namelijk wel band 20 (en andere banden, welke niet belangrijk zijn voor NL) kunnen gebruiken.

Welke ROM hier op staat is mij onbekend. In alle ROM's van de Redmi 3(s/x) tot nu toe zit -voor zover ik weet- namelijk al geen ondersteuning voor band 20. Deze staat nog niet beschreven in de NV files. Of te wel, band 20 is softwarematig ook nog niet te activeren op Redmi 3 devices.
Mocht de internationale versie hardwarmatig wel band 20 ondersteunen, moet het dus ook een andere ROM hebben. Dus tot er nieuwe ROM's uitkomen met band 20 in de NV files kun je geen andere ROM flashen op je internationale editie. Dus waarschijnlijk ook geen Xiaomi.eu. Nouja, het zal wel kunnen.. Maar dan heb je geen band 20 meer en heb je met die ROM dus niks aan de internationale versie.

Iemand die deze materie kan bevestigen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Lang verhaal maar volgens mij doelt 'ie gewoon op Global en China versies van de ROM. Maar dat is mijn gevoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Hmm dat zou inderdaad logischer zijn :+

Ach, het bracht toch een interessante gedachte bij mezelf op wat weer leidt een hoop research , aangezien ik me aardig verveel op stage :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Maar even theoretisch gezien over de band 20: ik vermoed dat dit prima ondersteund wordt door de hardware maar dat dit geactiveerd moet worden door een proprietary driver module van Qualcomm op de Android kernel. Verder vermoed ik dat de ROM niet of slechts minimaal aangepast hoeft te worden. Vraag is dan verder: waar wordt de kernel en zijn drivers opgeslagen op de telefoon? En zou je dus de driver ergens van een andere telefoon kunnen halen en over kunnen zetten op je eigen telefoon? Met als gevaar dat je em compleet bricked :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik heb hier inmiddels een 2016031 en ik kan bevestigen dat deze band 20 ondersteund met de ROM die geinstalleerd is, deze ondersteund alleen geen Nederlands. Ik kan de Xiaomi.eu ROM nog niet testen, aanvraag voor bootloader unlock heb ik net gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Wel zuur, ik heb net een "gewone" 3s prime besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

JordiFcu schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:11:
Ik heb hier inmiddels een 2016031 en ik kan bevestigen dat deze band 20 ondersteund met de ROM die geinstalleerd is, deze ondersteund alleen geen Nederlands. Ik kan de Xiaomi.eu ROM nog niet testen, aanvraag voor bootloader unlock heb ik net gedaan.
Dat is wel goed om te weten dat het eraan komt. Ik moet die band 20 eigenlijk ook hebben :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
JordiFcu schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:11:
Waar heb je die besteld en welke rom staat erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
Geekbuying, MIUI Global 7.5 | Stable 7.5.9.0.MALMIDE. Ben nu de Developer ROM van MIUI8 voor de 3S aan het flashen maar duurt lang :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cverkooyen
Ben benieuwd,heb mijn bestelling geannuleerd,misschien is het nog op tijd =) en anders maar niet, gebruik toch grotendeels wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
WiFi op band 20 werkt ook best lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
Band 20 werkt ook op MIUI8 Global 6.9.8 | Beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Ga je nog over op de xiaomi.eu versie?

[ Voor 35% gewijzigd door cverkooyen op 13-09-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
Nu de MIUI8 Developer ROM voor de 3S, http://en.miui.com/download-303.html/.

Kan Xiaomi.eu nog niet uitproberen en wacht daar ook mee tot iemand anders succes heeft denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Mijn vrouw heeft ook gewoon de developer rom op haar redmi 3, xiaomi.eu is toch alleen Nederlands als verschil?

Edit: Staat ook in OP beschreven :-)

[ Voor 15% gewijzigd door cverkooyen op 13-09-2016 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:47
cverkooyen schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:56:
Mijn vrouw heeft ook gewoon de developer rom op haar redmi 3, xiaomi.eu is toch alleen Nederlands als verschil?

Edit: Staat ook in OP beschreven :-)
Startpost

FAQ:

Waarom is het beter om voor de Multi Language (ML) rom van Xiaomi.eu te kiezen in plaats van de originele Chinese of Global Miui ROM?

Nadelen:
• Als er een bug in het systeem zit, dan wordt je mogelijk doorverwezen naar de originele source: namelijk en.miui.com. Hierdoor kan het langer duren voordat een bug wordt opgelost.
• De rom komt direct van de Engelse Miui site: en.miui.com. Vanuit die rom worden de onderstaande voordelen toegevoegd. Via een over-the-air (OTA) update, krijg je de update 1 tot enkele dagen later.

Voordelen:
• Bugs die zijn veroorzaakt door de taalpakketten, worden vaak binnen 1 week opgelost.
Nederlandse taal wordt wekelijks bijgewerkt (mits er fouten worden doorgegeven door NL gebruikers).
Link om taalfouten te rapporteren: http://xiaomi.eu/community/forums/dutch-translation.14/
• Je behoudt wekelijks updates (mits je gebruik maakt van de Weekly/Developer rom).
• Locatie van de GPS wordt aangepast van China naar een Europees land. Hierdoor verwacht je telefoon niet dat hij in China zit, maar ergens in Europa. Onder andere weer-gebaseerde apps werken hierdoor velen malen beter. Een voorbeeld hiervan is Buienalarm, dat werkt doorgaans niet/nauwelijks op een Chinese telefoon. Een lokale app zoals OV9292 werkt mogelijk ook niet goed als de locatie op China staat i.p.v. een Europees land.
• Zo goed als alle Chinese apps zijn verwijderd.
• Google Play is standaard geïnstalleerd.
• Standaard root toegang, die je zelf in kunt schakelen.
• De garantie zal je niet verliezen als je een ML rom op je Xiaomi apparaat zet. Wees echter wel heel erg voorzichtig en secuur met het vervangen van je rom.

• cverkooyen
Niet perse 3s gerelateerd maar hoe hebben jullie de achtergrond achter niet standaard miui icoontjes weggehaald (of niet natuurlijk). Ik heb van de week de oplossing gebruikt van het miui Forum http://en.miui.com/thread-326963-1-1.html waarbij iemand een thema heeft gemaakt waarbij de meest gangbare icoontjes zijn aangepast. Dit werkt erg makkelijk en daarom wilde ik dit met jullie delen

• theduke1989
Hebben jullie ook spontane reboots ??

• pool0249
@LoeWn klopt wat je zegt idd!
Het viel mij op kimovil.com op dat er idd meer banden bij stonden t.o.v. de normale versie.
vooral bij 4G

redmi 3s int:

4G LTE
1700, 1800, 2100, 2300, 2500, 2600, 800, 850, 900 MHz
3G
800, 1900, 2100, 850, 900 MHz
2G
1800, 1900, 850, 900 MHz

redmi 3s china
4G LTE
1800, 1900, 2100, 2300, 2500, 2600 MHz
3G
800, 1900, 2100, 850, 900 MHz
2G
1800, 1900, 850, 900 MHz

Maar om een lang verhaal nog langer te maken.
Het ging mij iig niet om de band maar meer om het kostenplaatje.

• Momus
theduke1989 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 07:33:
Hebben jullie ook spontane reboots ??
Nooit.

• theduke1989
Raar af en toe krijg ik van die reboots.

Maar reboots dat die op de MI logo springt en dan 1 minuut later meteen weer terug is in de homescreen zonder dat ik ook bijvoorbeeld pincode hoeft in te voeren....

• LoeWn
JordiFcu schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:22:

Kan Xiaomi.eu nog niet uitproberen en wacht daar ook mee tot iemand anders succes heeft denk ik :P
Gaaf! even voor de duidelijkheid:
Je hebt dus de Redmi 3S internationale editie met band 20 confirmed (nice!)
Daarnaast heb je twee verschillende globals (7.5 en 8) getest en ook band 20 geconfirmed?
Laat het weten als je nog meer rom's gecheckt hebt.

*knip*. Dat hoort thuis in de V&A.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 15-09-2016 08:11 ]

Verwijderd

Hier een artikel over Xiaomi's bloatware app Analytics. Ik kwam hem tegen op mijn mobiel en het verbruikte heel wat batterij. Misschien een tip voor iedereen om het uit te schakelen?
https://www.thijsbroenink...s-app-reverse-engineered/

• Hold
  • Niet online
JordiFcu schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:22:

De mijne is onderweg, maar inmiddels heeft de dev leader van Xiaomi.eu ("Ingbrzy") wel bevestigd dat de xiaomi.eu ROM ook zou moeten werken op deze versie.
https://xiaomi.eu/community/threads/6-9-8-9.34062/page-48

We zijn benieuwd!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:42:
Hier een artikel over Xiaomi's bloatware app Analytics. Ik kwam hem tegen op mijn mobiel en het verbruikte heel wat batterij. Misschien een tip voor iedereen om het uit te schakelen?
https://www.thijsbroenink...s-app-reverse-engineered/
Ik heb em met ES File explorer even geknipt en geplakt naar een andere locatie. Aan de andere kant klaagt die Groenink over battery drain terwijl die app eens per dag analytics opstuurt? Dat volg ik niet helemaal. Ik ben te lui (en niet onderlegd) om de code te lezen waarin staat hoevaak de data op de telefoon verzameld wordt.

Over de band 20 discussie: ik snap dat sommige mensen er blij van worden maar zijn er niet genoeg providers die de andere banden wel ondersteunen waardoor je praktisch gezien niet heul veul winst hoeft te verwachten van band 20? Zeker niet als je in een groot dorp of stad woont.

• Momus
woutur schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:01:
[...]

Ik heb em met ES File explorer even geknipt en geplakt naar een andere locatie. Aan de andere kant klaagt die Groenink over battery drain terwijl die app eens per dag analytics opstuurt? Dat volg ik niet helemaal. Ik ben te lui (en niet onderlegd) om de code te lezen waarin staat hoevaak de data op de telefoon verzameld wordt.

Over de band 20 discussie: ik snap dat sommige mensen er blij van worden maar zijn er niet genoeg providers die de andere banden wel ondersteunen waardoor je praktisch gezien niet heul veul winst hoeft te verwachten van band 20? Zeker niet als je in een groot dorp of stad woont.
Band 20 is de belangrijkste band, voor elke provider met uitzondering van T-Mobile.

• Hold
  • Niet online
En bij elke review van een Xiaomi telefoon, zelfs door Tweakers.net zelf, ontspint zich altijd een hele discussie over het ontbreken van band 20.
Soms begint het zelfs op de Apple topics te gelijken, met alle voor en tegens die tot in den treure herhaald worden.

Zelf ervaar ik het ontbreken van band 20 toch als een serieus gemis, maar dat hangt er inderdaad maar vanaf waar je je telefoon gebruikt.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Momus schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:02:
[...]

Band 20 is de belangrijkste band, voor elke provider met uitzondering van T-Mobile.
Mwoah. https://www.google.com/ma...yuxJ-XVu-YfPpsmHW7rfMGtgA
Ik zit via het KPN netwerk en woon in Utrecht, zoom maar even in. Die 800 mhz gaat mij echt niet veel brengen denk ik. Penetratie door gebouwen heen zou een ding kunnen zijn maar met zoveel masten in de buurt zal dat ook niet echt een probleem worden. Ik zit overigens niet eens op 4G :)

• Momus
woutur schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:09:
[...]

Mwoah. https://www.google.com/ma...yuxJ-XVu-YfPpsmHW7rfMGtgA
Ik zit via het KPN netwerk en woon in Utrecht, zoom maar even in. Die 800 mhz gaat mij echt niet veel brengen denk ik. Penetratie door gebouwen heen zou een ding kunnen zijn maar met zoveel masten in de buurt zal dat ook niet echt een probleem worden. Ik zit overigens niet eens op 4G :)
Okay. Belangrijkste band voor complete dekking.,

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Momus schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:12:
[...]

Okay. Belangrijkste band voor complete dekking.,
Eensch! En zoal de discussie vaker gevoerd is, als ik van Utrecht naar Zwolle rij heb ik een hoop meer aan de 800 MHZ band. Zeker als ik zoals vandaag in de file stond in de middle of nowhere. Voor mij sporadisch een issue maar ik zag daar huizen staan waar mensen in wonen. Die zullen daar vast wel baat bij hebben :)

• LoeWn
Het probleem bij mij is dat ik in het buitengebied woon. Daar staan de masten ver uit elkaar, en hebben zowel de 3g als 4g masten alleen ondersteuning voor lage frequenties. Die natuurlijk wel zorgen voor een goede spreiding, maar wel met minder snelheid. Als de telefoon dus terugvalt op 3G, valt het ook direct terug op wat tragere 3G. Dus eigenlijk zit ik altijd te sukkelen tussen trage 3G of snelle 4G. En opzich kan ik wel zonder, maar nu de keuze er is om altijd 4G te hebben, vind ik het wel de moeite waard om daar voor over te schakelen naar een andere telefoon.

Maar ik kan natuurlijk begrijpen dat als je in de stad woont, of je in je dorp bijv net een 1800mhz mast hebt staan, je niks te klagen hebt.

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Naar wat ik begrepen heb, zijn die banden vaak disabled omdat daarvoor extra betaald moet worden. Iets met licenties.
Bij sommige telefoongebruikers bleek na o.a. hun Marshmellow update dat bepaalde bands in sommige landen opeens disabled waren die het voorheen gewoon deden. Op verzoek van 1 specifieke provider. Mijn eigen telefoon, een Alcatel Idol 3, had dit ook. Niet met band 20, maar met band 12.
Ik kan mij niet anders dan voorstellen dan dat de hardware gelijk is maar er softwarematig iets disabled is. Dat blijkt met het band 12 gebeuren iig ook het geval:
https://www.reddit.com/r/...2_to_work_on_marshmallow/

• Momus
woutur schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:17:
[...]

Eensch! En zoal de discussie vaker gevoerd is, als ik van Utrecht naar Zwolle rij heb ik een hoop meer aan de 800 MHZ band. Zeker als ik zoals vandaag in de file stond in de middle of nowhere. Voor mij sporadisch een issue maar ik zag daar huizen staan waar mensen in wonen. Die zullen daar vast wel baat bij hebben :)
Ik heb overigens ook geen 4G. De 3G dekking is prima in Nederland en ik doe helemaal niks op een telefoon waarvoor je de 4G snelheden nodig moet hebben. Dat doe ik thuis wel, op mijn laptop via het WIFI.

• Momus
xxxneoxxx schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:19:
Naar wat ik begrepen heb, zijn die banden vaak disabled omdat daarvoor extra betaald moet worden. Iets met licenties.
Bij sommige telefoongebruikers bleek na o.a. hun Marshmellow update dat bepaalde bands in sommige landen opeens disabled waren die het voorheen gewoon deden. Op verzoek van 1 specifieke provider. Mijn eigen telefoon, een Alcatel Idol 3, had dit ook. Niet met band 20, maar met band 12.
Ik kan mij niet anders dan voorstellen dan dat de hardware gelijk is maar er softwarematig iets disabled is. Dat blijkt met het band 12 gebeuren iig ook het geval:
Dit verhaal is al zo vaak geopperd. Tot en met unlocken van banden aan toe. Ik moet het eerste succesverhaal nog tegenkomen.

• LoeWn
xxxneoxxx schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:19:
Opzich een logisch verhaal. Waarschijnlijk wordt band 12 dan uit het modem gehaald door Alcatel. Maar dit staat zeker los van het band 20 verhaal. Aangezien er volgens JordyFcu ondersteuning blijft ontstaan na het flashen van Global 8. Maar als ik global 8 flash, heb ik geen band 20. Grote kans dat het dus wel hardwarerelated is.
Hold schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:56:
[...]

De mijne is onderweg, maar inmiddels heeft de dev leader van Xiaomi.eu ("Ingbrzy") wel bevestigd dat de xiaomi.eu ROM ook zou moeten werken op deze versie.
https://xiaomi.eu/community/threads/6-9-8-9.34062/page-48

We zijn benieuwd!
In principe zegt hij alleen dat de ROM 'land' ondersteunt, en de telefoon in de link 'land' is, dus zou moeten werken. Daarbij is het dan ook niet zeker of band 20 het nog doet.
Dus ik zou er nog niet teveel op hopen. maar ik ben ook zeker benieuwd.

[ Voor 21% gewijzigd door LoeWn op 14-09-2016 10:27 ]

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Momus schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:20:
[...]

Dit verhaal is al zo vaak geopperd. Tot en met unlocken van banden aan toe. Ik moet het eerste succesverhaal nog tegenkomen.
http://forum.xda-develope...equency-bands-to-t2886059

Het is en blijft een combinatie van enerzijds hardwarematige ondersteuning en anderzijds activatie van de aanwezige banden. Er zijn dus wel succesverhalen, maar geen enkele garantie dat het ook kan met de specifieke band die je voor een specifieke telefoon wilt activeren. Daarop gokken is dus niet zo slim, je kunt beter bij aanschaf gewoon rekening houden met de beperkingen.

• Hold
  • Niet online
In principe zegt hij alleen dat de ROM 'land' ondersteunt, en de telefoon in de link 'land' is, dus zou moeten werken. Daarbij is het dan ook niet zeker of band 20 het nog doet.
Dus ik zou er nog niet teveel op hopen. maar ik ben ook zeker benieuwd.
Als mijn nieuwe speeltje maar niet gebricked geraakt door de eu rom, ben ik al lang blij. :+
Band 20 zou alleen maar extra leuk zijn.

• theduke1989
iemand die me kan vertellen hoe ik in MIUI8 screenshot (bankieren, safenet, etc) apps alsnog screenshot kan maken.

Krijg melding van onvoldoende ruimte, of niet mogelijk voor deze app.
Dat eerste is het sowieso niet dus moet de tweede wel zijn.

Dan heb ik bij extra options en screenshot maar vindt alleen of ik met 3 vingers wil shot maken of geluid erbij. Meer niet.

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:55
Iemand die me kan helpen met het volgend probleem?

Telefoon: Redmi 3 pro

De standaard weer app lijkt geen locatie meer te kunnen vinden.
Hierdoor staat er niets meer op de widget "Weer".
Als ik zoek naar locatie zegt hij na 1 minuut dat geen locatie gevonden kan worden.
Ook de locaties die worden voorgesteld, bv parijs, kan hij niet vinden.

Als ik in google maps app ga kijken zie ik wel dat hij gewoon een fix kan vinden.

• Momus
theduke1989 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:53:
iemand die me kan vertellen hoe ik in MIUI8 screenshot (bankieren, safenet, etc) apps alsnog screenshot kan maken.

Krijg melding van onvoldoende ruimte, of niet mogelijk voor deze app.
Dat eerste is het sowieso niet dus moet de tweede wel zijn.

Dan heb ik bij extra options en screenshot maar vindt alleen of ik met 3 vingers wil shot maken of geluid erbij. Meer niet.
Dat moet je instellen in de app, aangezien dat een beveiliging van de app is.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Ligt inderdaad niet aan MIUI, maar aan de apps zelf die afdwingen dat je geen screenshots mag maken. Om misbruik van malafide apps te voorkomen.

• rens-br
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
theduke1989 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:53:
Is gewoon niet mogelijk door beperkingen. Als je een bewijs van betaling wilt maken om door te sturen, kun je in althans ING Bankieren app gewoon de betaling Delen. Wellicht werkt dit in andere apps ook?

• LoeWn
Dit is inderdaad in de app zelf geblokkeerd. Enige mogelijkheid is d.m.v. Xposed met de module 'disableFlagSecure'. Maar ik zou er zelf niet te veel mee stoeien.

• Momus
LoeWn schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:42:
Dit is inderdaad in de app zelf geblokkeerd. Enige mogelijkheid is d.m.v. Xposed met de module 'disableFlagSecure'. Maar ik zou er zelf niet te veel mee stoeien.
In de ABN app kun je het bij mijn weten in de instellingen van de app zelf aanpassen.

• LoeWn
oké, dat is natuurlijk ook mogelijk.

maar als dát niet aan de orde is bij de apps van theduke1989, dan is het alleen mogelijk met Xposed. :+

• theduke1989
is het wel zo dat de app dit moet goedkeuren of staat er standaard zo'n melding voor screenshot.

Heb een vraag voor safenet MobilePASS om screenshots te maken...

• LoeWn
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Maar een developer kan door middel van een code (flag_secure) opgeven of de gebruiker in dat scherm (of de hele app) het scherm mag capturen. Dit geldt dan wel voor screenshots en screen captures (incl. 3rd party apps). Daarom is het dus bij de ABN app zo (volgens Momus) dat je het zelf in kan stellen. De developer heeft er dus voor gezorgd dat deze flag_secure alleen gezet wordt als de gebruiker daar voor kiest.

Daarom ligt het dus gewoon aan de app of het ondersteund word.

[ Voor 10% gewijzigd door LoeWn op 14-09-2016 12:21 ]

• JordiFcu
LoeWn schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:05:
[...]

Gaaf! even voor de duidelijkheid:
Je hebt dus de Redmi 3S internationale editie met band 20 confirmed (nice!)
Daarnaast heb je twee verschillende globals (7.5 en 8) getest en ook band 20 geconfirmed?
Laat het weten als je nog meer rom's gecheckt hebt.

*knip*
:Y

Nog geen bootloader unlock dus kan verder niks testen op het moment.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 15-09-2016 08:14 ]

• cverkooyen
Waarschijnlijk hebben al die bedrijven deze versie straks gewoon in hun assortiment

• theduke1989
mijn 4g valt regelmatig weg en gaat over naar E is dit bij meerdere zo.

Heb opeens wel erg veel last van issues...

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Heb mijn gps issues gefixed heb expliciet rechten gegeven voor de gps afgelopen weekend getest en het werkt. In MIUI 8 is dit in de App security. Hoewel ze rechten hadden heb ik ze nogmaals gezet schijnbaar zijn deze niet goed overgenomen.

• rens-br
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Net een hele berg reacties verplaatst naar: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.. Gelieve daar Levertijden & Prijzen te bespreken of maak even een nieuw topic aan gericht op de Redmi 3. Levertijden en prijzen hier bespreken is offtopic.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 15-09-2016 08:28 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

rens-br schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:16:
Modbreak:Net een hele berg reacties verplaatst naar: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.. Gelieve daar Levertijden & Prijzen te bespreken of maak even een nieuw topic aan gericht op de Redmi 3.
*knip*. Commentaar op de moderatie is hier offtopic. Stuur me even een DM of bespreek het in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 15-09-2016 10:03 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken