Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Tigerblood schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:26:
[...]

Nee, verschillende webshops beweren dit maar uiteindelijk blijkt het toch een 'dirty' ROM te zijn met allemaal zaken die je echt niet op je telefoon wilt hebben staan. Dus gewoon na aankoop meteen unlock aanvragen en of de officiële global ROM flashen of wat extra werk doen en Xiaomi.eu ROM er op zetten zodat je ook Nederlands hebt en wat onbruikbare zaken eruit zijn gesloopt.
Moet die er wel zijn voor het betreffende toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Momus schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:34:
[...]

Moet die er wel zijn voor het betreffende toestel...
Klopt. Daarom zou ik ook voorlopig afraden om zo'n 'international version' aan te schaffen. Band 20 is leuk maar zolang Xiaomi geen ROM files beschikbaar heeft op haar officiële site zijn ze vrij nutteloos en zelfs gevaarlijk vanwege de malware die mogelijk wordt meegeleverd in de ROMs die Chinese web shops erop gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
Tigerblood schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:39:
[...]

Klopt. Daarom zou ik ook voorlopig afraden om zo'n 'international version' aan te schaffen. Band 20 is leuk maar zolang Xiaomi geen ROM files beschikbaar heeft op haar officiële site zijn ze vrij nutteloos en zelfs gevaarlijk vanwege de malware die mogelijk wordt meegeleverd in de ROMs die Chinese web shops erop gooien.
Mee eens. De troep ROM die op mijn zg. ongeopende telefoon stond, was echt niet normaal. Wat een zooi.
Doe minimaal een Stock ROM flashen. Is niet moeilijk, maar wel zeker de moeite waard:
http://en.miui.com/forum.php?mod=viewthread&tid=327861

Enige nadeel vind ik alleen dat je perse Windows moet draaien, maar ja, dat moet dan maar.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-07 22:23
Blij met mijn Xiaomi pro 3, hij krast wel snel aan de achterkant.
Maar de.ROM of het toestel is zo gaar dat apps nauwelijks functioneren. Gmail of andere Google zaken start, en valt bijna meteen weer weg. Apps installeren via de play store eindigt met foutmeldingen.
Rom flashen en hopen dat hij dan goed functioneert. Na de fikse douane-extra's is dat wel een tegenvaller so far.
Die Mi pc suite werkt wel heel mooi zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 23:27
pasz schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:41:
[...]
Mee eens. De troep ROM die op mijn zg. ongeopende telefoon stond, was echt niet normaal. Wat een zooi.
Herkenbaar. Bij mijn vorige Xiaomi toestel, nog voor het bootlock tijdperk stond er ook op een 'gesealed' exemplaar een hoop zooi. Een shop kan het natuurlijk heel makkelijk opnieuw sealen. Haast niemand die het zal zien. Een paar extra appjes erop is flink lucratief voor een shop.
pasz schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:41:
[...]
Doe minimaal een Stock ROM flashen. Is niet moeilijk, maar wel zeker de moeite waard:
http://en.miui.com/forum.php?mod=viewthread&tid=327861
Dit word mijn eerste Xiaomi met bootlock.
Op internet staan er zoveel handleidingen dat door de bomen het bos, haast niet meer te zien is.
Het valt mij op dat er veel handleidingen stappen overslaan. Blijkbaar aannames dat lezers de helft al kennen. Mijn voorgenomen stappenplan is als volgt (Mocht je een aanvulling hebben? Graag!):

- Unlock permissie aanvragen bij Xiaomi met Mi Account (vanwege de lange tijdsduur als eerste);
- Toestel bestellen;
- Development rom installeren;
- Toestel unlocken met unlocking tool;
- Xiaomi.eu firmware plaatsen op telefoon en TWRP Recovery installeren;
- Met TWRP Xiaomi.eu firmware installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Zanthr schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:14:
Blij met mijn Xiaomi pro 3, hij krast wel snel aan de achterkant.
Maar de.ROM of het toestel is zo gaar dat apps nauwelijks functioneren. Gmail of andere Google zaken start, en valt bijna meteen weer weg. Apps installeren via de play store eindigt met foutmeldingen.
Rom flashen en hopen dat hij dan goed functioneert. Na de fikse douane-extra's is dat wel een tegenvaller so far.
Die Mi pc suite werkt wel heel mooi zeg!
Welke ROM staat er op ? Is dit die met de snapdragon 616 ?

Ik heb nog twee vragen over mijn 3S :
- ik vind de resterende hoeveelheid storage toch wel tegenvallen. Heb er 800MB aan apps op staan en heb nu 6,66GB over. Als ik er nog een koop, koop ik toch maar de 32GB versie. Gelukkig kan er een extra SD'tje in.
- mijn vingerscanner doet het volgens mij niet. Hebben anderen hier ook last van ?
kelly.hipolito schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:02:
- Unlock permissie aanvragen bij Xiaomi met Mi Account (vanwege de lange tijdsduur als eerste);
- Toestel bestellen;
Helemaal goed. En mijn favoriete laatste stap :
- WIPE !

[ Voor 20% gewijzigd door pasz op 05-09-2016 20:09 ]

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
Als het goed is, de 616. 32gb gekozen, wel zo lekker! De fingerprintscanner doet het als enige écht retegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-09 23:15
ik vergeleek net de redmi 3 pro en de redmi 3s op kimovil, viel me op dat de pro wel een fm radio heeft en de 3s niet, volgens specssheet op kimovil dan.
ook heeft de pro USB On-The-Go (OTG) en de 3s heeft dit niet.

fm radio liijkt me alleen wel leuk(redmi 3 pro

Edit: nu ben ik in de war, ik zag een plaatje met de 3s waar die de zelfde achter kant had als de redmi3, met dat motiefje, maar nu zie ik weer op andere fotos dat de achterkant glad is, jammer, vind dat motiefje van de redmi3 achterkant wel mooi.

Heb de redmi 3s besteld, paar videos gezien op youtube 3s vs 3pro en de 3s is toch net iets sneller.
Mijn note 3 is jammer genoeg na 4 maanden al kapot gevallen :(

[ Voor 56% gewijzigd door Vlizzjeffrey op 05-09-2016 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Vlizzjeffrey schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:54:
ik vergeleek net de redmi 3 pro en de redmi 3s op kimovil, viel me op dat de pro wel een fm radio heeft en de 3s niet, volgens specssheet op kimovil dan.
ook heeft de pro USB On-The-Go (OTG) en de 3s heeft dit niet.

fm radio liijkt me alleen wel leuk(redmi 3 pro

Edit: nu ben ik in de war, ik zag een plaatje met de 3s waar die de zelfde achter kant had als de redmi3, met dat motiefje, maar nu zie ik weer op andere fotos dat de achterkant glad is, jammer, vind dat motiefje van de redmi3 achterkant wel mooi.

Heb de redmi 3s besteld, paar videos gezien op youtube 3s vs 3pro en de 3s is toch net iets sneller.
Mijn note 3 is jammer genoeg na 4 maanden al kapot gevallen :(
Geen zorgen: FM Radio is aanwezig op de 3S. Wel werkt het slechts met een koptelefoon ingeplugd (itt mijn mi2s die ook nog wel redelijke resultaten haalde zonder). USB OTG is in ieder geval in TWRP aan te zetten, dus ik gok dat het toestel er wel klaar voor is. Ik heb er zelf niet veel ervaring mee.

Andere bevinding en antwoord op mijn eigen vraag van een tijd geleden: hoe zit het eigenlijk met SD kaartjes en Android 6? Daar zit namelijk de mogelijkheid in om sd kaartjes te gebruiken als internal of external storage. Bij MIUI is dat niet het geval. Het wordt altijd external storage waarbij je wel bij een aantal (zestal geloof ik) applicaties kan kiezen om deze naar de sd kaart te schrijven (Gallery, Backups, Video etc.).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Lijkt me dat de telefoon daar flink langzamer van wordt en het is niet echt nodig met 32 GB. Foto's, video enzo lijkt me wel handig.

Als je het echt wil heb je ook apps die dat kunnen.

[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 06-09-2016 09:47 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Marzman schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:45:
Lijkt me dat de telefoon daar flink langzamer van wordt en het is niet echt nodig met 32 GB. Foto's, video enzo lijkt me wel handig.
Ik zat eerder helemaal in jouw hoek. Maar wat ik na een paar weken merk met mijn telefoon: nu al bijna de 25 GB (die beschikbaar is) vol. Ik laat Titanium Backup backups maken (zonder geschiedenis!), en MIUI ook. Daarnaast heb ik mijn oude foto's overgezet van mijn vorige Xiaomi toestel en de muziek overgezet. Sinds ik Spotify heb, zet ik ook een heleboel muziek offline op mijn telefoon. En dan is die 25 GB limiet zo bereikt. Ik was verbaasd over mezelf :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 14:28
welke is nou welke.

Als ik alle 3 de versies vergelijk.

Heeft de 3S de nieuwste SOC en de nieuwste GPU....
Kan dat kloppen...

[ Voor 8% gewijzigd door theduke1989 op 06-09-2016 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Redmi 3Redmi 3 ProRedmi 3SRedmi 3S Prime
SoCSD615SD615SD430SD430
GPUA405A405A505A505
RAM2GB3GB2GB3GB
ROM16GB32GB16GB32GB
FingerprintNeeJaJaJa
Android5.16.05.16.0
MIUIV7V8V7V8

Als het goed is klopt het zo

[ Voor 19% gewijzigd door LoeWn op 06-09-2016 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Nee hoor, de Redmi 3 heeft ook gewoon MIUI 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
ik vraag me dan altijd de aanduiding waarom er op de doosjes geen 3S PRIME STAAT of wat dan ook en alleen dus dat je het soort van kan acherhalen aan de 3(s) en de aantal gb en rom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Oké, dan is daar inmiddels een update voor geweest. Ik loop een beetje achter bij MIUI ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Volgens mij is er geen verschil in ROM tussen de 3S en de 3S Prime en de 3 en 3 PRO. Mijn aanvulling:

Redmi 3Redmi 3 ProRedmi 3SRedmi 3S Prime
SoCSD615SD615SD430SD430
GPUA405A405A505A505
RAM2GB3GB2GB3GB
ROM16GB32GB16GB32GB
FingerprintNeeJaJaJa
Android Stable 5.15.16.06.0
Android Developer/EU ROM5.15.16.06.0
MIUI StableV7V7V7V7
MIUI Developer/ EU ROMV8V8V8V8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
Een beetje brutaal: Is het een idee om een aantal van deze ROM-flash stappen per device in de startpost op te nemen? Het zoeken naar de meest recente per device is best een klus, zonder dat mensen hier per sé te lui voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

kelly.hipolito schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:02:
- Toestel bestellen;
Hou dit topic al een tijdje in de gaten en probeer beetje gevoel te krijgen. Dit overzichtje inclusief de genoemde, wipe achteraf, voelt alsof ik dat zou moeten kunnen. Op de een of andere manier houdt al dit 'gedoe' mij nog tegen om een 3s aan te schaffen. Wordt heen en weer geslingerd tussen allerlei modellen en merken, maar telkens kom ik weer terug bij de 3s als beste vervanger voor mijn Moto E 2015, juist vanwege de compactheid, de accu, de ir blaster en de notificatieled.

- Het enige wat me nog kan tegenhouden is de fotokwaliteit. Daarin komt mijn Moto E op dit moment toch wel tekort. Iemand hiermee zelf ervaring tussen de Moto E en de Redmi 3(s)?
- Als ik bovenstaand lijstje bekijk begrijp het dus dat ik dan geen root nodig heb en de Rabobank app dus gewoon zal werken?
- En het ook niet uitmaakt waar ik het toestel aanschaf qua vooraf geinstalleerde rom, aangezien ik dan toch zelf de EU rom erop zal plaatsen?
- De development rom over elke willekeurige rom heen kan direct na aanschaf? En de development rom er alleen maar op hoeft om te kunnen onlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

• Het enige wat me nog kan tegenhouden is de fotokwaliteit. Daarin komt mijn Moto E op dit moment toch wel tekort. Iemand hiermee zelf ervaring tussen de Moto E en de Redmi 3(s)?
Geen ervaring mee. Fotokwaliteit is niet echt goed maar ook niet slecht. Met HDR in de woonkamer met kunstmatige verlichting haalde ik eigenlijk boven verwachting goede resultaten zonder flitser.

• Als ik bovenstaand lijstje bekijk begrijp het dus dat ik dan geen root nodig heb en de Rabobank app dus gewoon zal werken?
Rabo app werkte op mijn vorige ge-roote toestel (Mi2S) prima.
• En het ook niet uitmaakt waar ik het toestel aanschaf qua vooraf geinstalleerde rom, aangezien ik dan toch zelf de EU rom erop zal plaatsen?
Maak het jezelf makkelijk en vraag om een gesealde, onaangetaste telefoonverpakking van de verkoper. Ik heb alleen ervaring met Ibuygou en Top One (Aliexpress). Die kunnen dat leveren.
• De development rom over elke willekeurige rom heen kan direct na aanschaf? En de development rom er alleen maar op hoeft om te kunnen onlocken?
Hier heb ik over gepost. Hoewel ik hier met Momus van ervaring verschil (of hij zit er helemaal naast) was dit op alledrie mijn 3S'en niet mogelijk. Alleen China Development kan over China Stable. En alleen Global Development over Global Stable. Misschien kan Global Development over China Development maar dat heb ik niet geprobeerd. Wat niet werkte was Global development over een China Stable.

[ Voor 0% gewijzigd door woutur op 06-09-2016 13:04 . Reden: verbetering ..gesealde ROM -> gesealde telefoonverpakking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ik heb het eergisteren nog gedaan. Een met Global Stable geleverde Redmi Note 3 via MiFlash voorzien van een China DEV rom.
Het is gewoon onzin dat het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
woutur schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:29:
[...]
Maak het jezelf makkelijk en vraag om een gesealde, onaangetaste ROM van de verkoper. Ik heb alleen ervaring met Ibuygou en Top One (Aliexpress). Die kunnen dat leveren.
TopOne kan ook gewoon de global erop flashen voor je. Doet het ook prima, en bevat geen crapware. Is alleen niet Nederlands..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

xxxneoxxx schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:24:
[...]
TopOne kan ook gewoon de global erop flashen voor je. Doet het ook prima, en bevat geen crapware. Is alleen niet Nederlands..
Nederlandse taal is voor mij zeker geen voorwaarde. Engels werkt misschien zelfs nog wel iets intuitiever. En die global wordt gewoon OTA geupdate toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
hars73 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:32:
[...]

Nederlandse taal is voor mij zeker geen voorwaarde. Engels werkt misschien zelfs nog wel iets intuitiever. En die global wordt gewoon OTA geupdate toch.
Van wat ik ervan gelezen heb wel. De functionaliteit zit er iig in. Heb nog geen updates gehad dus kan niet bevestigen dat het werkt.

Grootste struikelblok was voor ons persoonlijk miui zelf. Het Engels ben je zo gewend.

Op zich werkt miui wel mooi, maar de opties tot customisen van zaken binnen miui zelf vielen mij wat tegen. Zo heeft muiu zelf nogal grote ikoontjes die niet aan te passen zijn qua grootte zonder te rooten. Zelfde met de grid layout binnen miui. Sure, het is allemaal een beetje IOS gebaseerd maar echt praktisch is het niet echt. Maar goed, t'is android dus andere launcher erop (in ons geval Nova) en gaan. :)

iemand overigens nog een aanrader qua 3rd party app voor de IR blaster? De standaard Xiaomi app bevat vnml Chinese tv merken volgens mij. :P

[ Voor 7% gewijzigd door xxxneoxxx op 06-09-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

xxxneoxxx schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:25:
[...]
iemand overigens nog een aanrader qua 3rd party app voor de IR blaster? De standaard Xiaomi app bevat vnml Chinese tv merken volgens mij. :P
Las dat deze het bij iemand deed met een Mi4. (wel een lelijk ding trouwens)
En anders vond ik hier nog iets.

[ Voor 5% gewijzigd door hars73 op 06-09-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
xxxneoxxx schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:25:
[...]

Van wat ik ervan gelezen heb wel. De functionaliteit zit er iig in. Heb nog geen updates gehad dus kan niet bevestigen dat het werkt.

Grootste struikelblok was voor ons persoonlijk miui zelf. Het Engels ben je zo gewend.

Op zich werkt miui wel mooi, maar de opties tot customisen van zaken binnen miui zelf vielen mij wat tegen. Zo heeft muiu zelf nogal grote ikoontjes die niet aan te passen zijn qua grootte zonder te rooten. Zelfde met de grid layout binnen miui. Sure, het is allemaal een beetje IOS gebaseerd maar echt praktisch is het niet echt. Maar goed, t'is android dus andere launcher erop (in ons geval Nova) en gaan. :)

Als je wilt customizen kun je er toch ook gewoon een andere launcher op zetten met icon pack support? Dan is het enige wat je nog ziet van MIUI het notificatiescherm en settings menu. De rest kun je eruit laten zien zoals je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:27
Ter info. Ik had na een TWRP restore van een ROM op mijn Redmi 3S het probleem dat ik niet voorbij het PIN scherm kwam (crashte steeds).

Onderstaande was de oplossing om de lockscreen settings te resetten:

- Reboot you phone into TWRP (sound up + power) (any recovery with file manager should be ok)
- Select File Manager
- Goto /data/system
- Remove these files: gesture.key, locksettings.db, locksettings.db-shm, locksettings.db-wal (to remove click on them, then select delete)
- Reboot the phone.
- Change your pattern the normal way. It will ask for previous password, click the Forgot password option, enter MI profile password. The pattern is completely removed. Now you can add new password if you want, or leave it empty.

[ Voor 3% gewijzigd door iisworks op 07-09-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
hars73 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:51:
[...]

Las dat deze het bij iemand deed met een Mi4. (wel een lelijk ding trouwens)
En anders vond ik hier nog iets.
Die 2e link is zeker handig. Staat vast wat tussen, thanks! :)
Tigerblood schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:21:
[...]

Als je wilt customizen kun je er toch ook gewoon een andere launcher op zetten met icon pack support? Dan is het enige wat je nog ziet van MIUI het notificatiescherm en settings menu. De rest kun je eruit laten zien zoals je zelf wilt.
Hebben we dus ook gedaan. Nova launcher erop en gaan. Die kan iig je icon grid aanpassen en/of ikoon grootte. Screen realestate ftw.
Moet ook wel zeggen dat het er sowieso allemaal wat raar uitziet standaard in miui. Soort IOS qua ikoontjes, alleen dan met nog fellere en blijere kleuren. De telefoon was voor de vriendin, en die reageerde toen ze het de eerste keer zag dat het wel wat weg had van zo'n seniorentelefoon. Met van die grote ikoontjes. :D Niet helemaal de eerste reaktie waar je op hoopt als je een nieuwe telefoon voor iemand helpt uit te zoeken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hold
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik kreeg vandaag een mailtje van GeekBuying in mijn mailbox en zij beweren een versie te hebben met 4G band 20 - 800 mHz

De klantendienst bevestigt ook dat het welk degelijk zo is:

Yes, dear friend, it really support 4G FDD-LTE band 20 (800mHz) . but the bootloaders is locked, not unlocked.
Do you want to purchase it ?
Best regards,
Sarah
Wholesale service

Dat lijkt me dan een mooie opvolger voor mijn Redmi 2S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Op hoop van zegen een 3S pro besteld voor zoontje bij Ali... Global ROM erop laten zetten en hopelijk Pokemon proof ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 16:50

..Christiaan..

..zwll..

Op mijn Redmi 3 werkt pokemon prima. Op mijn galaxy s5 mini van de baas werkt ie niet.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Hold schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:35:
Ik kreeg vandaag een mailtje van GeekBuying in mijn mailbox en zij beweren een versie te hebben met 4G band 20 - 800 mHz

De klantendienst bevestigt ook dat het welk degelijk zo is:

Yes, dear friend, it really support 4G FDD-LTE band 20 (800mHz) . but the bootloaders is locked, not unlocked.
Do you want to purchase it ?
Best regards,
Sarah
Wholesale service

Dat lijkt me dan een mooie opvolger voor mijn Redmi 2S
Is natuurlijk onzin :) daarnaast als dat er is dan is het lastig aangezien xiaomi.eu het niet wilt aanpassen en je wilt NL ;)

Volgens mensen: 2016031 zou dit de B20 model zijn...

[ Voor 9% gewijzigd door theduke1989 op 07-09-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:59
Ben momenteel aan het kijken voor een leuke 5 inch smartphone voor onder de 200 euro en de Redmi 3 is natuurlijk hartstikke interessant. Echter zijn er zoveel verschillende versies dat ik nu niet goed meer weet welke versie dus wel geschikt is en welke specificaties wel of niet kloppen bij de verschillende aanbieders..

De standaard versie van zowel de 3S als Pro (Prime) ondersteunen niet alle 4G frequentiebanden. En het gaat mij er voornamelijk om dat het werkt met T-mobile (900/1800/2100/2600MHz) maar ondersteuning van 800 is natuurlijk mooi meegenomen.

Nu heb ik één versie gevonden van de Redmi 3S (International version) bijvoorbeeld hier welke wel zegt alle 4G banden te ondersteunen. Klopt het dat dit de enige variant is? Of zie ik nog een optie over het hoofd?

EDIT
Zie dat ik over de 2 bovenstaande post heb heen gelezen. Denk dat ik de 800Mhz band (international versie) eis maar moet laten vervallen i.v.m. beschikbaarheid van updates voor die versies.

[ Voor 9% gewijzigd door TankiEEE op 07-09-2016 15:40 ]

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Hold schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:35:
TankiEEE schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:19:
Nu heb ik één versie gevonden van de Redmi 3S (International version) bijvoorbeeld hier welke wel zegt alle 4G banden te ondersteunen. Klopt het dat dit de enige variant is? Of zie ik nog een optie over het hoofd?
'International version' is onzin of puur een softwarematig verschil. Maakt dus niet uit waar je hem koopt. Je kan hem altijd flashen naar de gewenste ROM. De mijne kwam voor zover ik weet met een custom ROM en heb hem zonder problemen of unlocken kunnen flashen naar de Global Stable.

Er zijn maar 2 versies van de 3S: de gewone en de Prime, en ze ondersteunen allebei de 800mhz band.
Bij mijn gewone 3S staat '2016030 TD-LTE' op de sticker achterop en Simyo (= KPN netwerk) werkt gewoon met 4G.

[ Voor 79% gewijzigd door Cooler_King op 07-09-2016 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Mijn vinger ding werkt niet. Ik vermoed dat het aan m'n rom ligt.
MIUI by xiaomi.eu 6.9.1 | beta

Bij wie werkt het wel en welke rom gebruik je dan ?

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Probeer anders de Stable van Xiaomi.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Cooler_King schreef op woensdag 07 september 2016 @ 17:58:
[...]

[...]

'International version' is onzin of puur een softwarematig verschil. Maakt dus niet uit waar je hem koopt. Je kan hem altijd flashen naar de gewenste ROM. De mijne kwam voor zover ik weet met een custom ROM en heb hem zonder problemen of unlocken kunnen flashen naar de Global Stable.

Er zijn maar 2 versies van de 3S: de gewone en de Prime, en ze ondersteunen allebei de 800mhz band.
Bij mijn gewone 3S staat '2016030 TD-LTE' op de sticker achterop en Simyo (= KPN netwerk) werkt gewoon met 4G.
Als je informatie geeft, zorg dan wel dat die klopt.
Ze ondersteunen beide de 800Mhz band NIET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:47
Volgens mij ondersteund 3s de 800 mhz niet. Het feit dat ik 4g heb op mijn kpn abbo heb, is omdat ik de randstad woon waar kpn ook de 2600 ondersteund die de 3s wel heeft. In gebieden waar ik voorheen met mijn lg g3 wel 4g had heb ik nu edge of 3g. Dit heb ik met global stable, dev en eu rom

[ Voor 9% gewijzigd door hopiconjo op 07-09-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Hoe verklaren jullie dan dat ik met de 3s 4G heb hier in een dorp en met de redmi 2 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Cooler_King schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:09:
Hoe verklaren jullie dan dat ik met de 3s 4G heb hier in een dorp en met de redmi 2 niet?
Vast een betere antenne ofzo.
De 3s heeft geen ondersteuning voor de 800Mhz band. Wat jij verder ook roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Signalcheck Lite geeft 18 aan dus lijkt erop dat hij dan op 850mhz zit? Weet niet of er betere manieren zijn om dit te bepalen. Met LTE Discovery kreeg ik niks te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Band 18 wordt zowel in Nederland als in België niet gebruikt.

• kelly.hipolito
Met ik vermoed geluk. Is het bij mij allemaal veel sneller gegaan dan verwacht.
Vorige week zaterdag nacht heb ik een Mi Account account aangemaakt
en unlock permissie aangevraagd.

Tot mijn verbazing kreeg ik 2 dagen later, de maandag daarop
al een sms van Xiaomi dat de permissie was toegewezen.
Voorts heb ik afgelopen vrijdag avond een Redmi 3S besteld.

Ondanks de vele hubs die het pakketje heeft bezocht stond eergisteren
(dinsdag) ochtend vroeg de koerier al aan de deur.

De telefoon bevalt prima, maar ik heb de telefoon nog niet geunlocked.

Het ontbreken van Google services en framework bevalt nog beter.
Applicaties installeer ik handmatig en aangezien ik geen APP fanaat ben.

Heb ik geen Google Play nodig om APPS af te struinen en
werken de APPs die ik gebruik naar behoren zonder bovenstaande Google zaken.

Jammer dat sommige zaken niet volledig Engels zijn vertaald bij de officiële ROM.
Regelmatig vliegt er nog wat Chinese tekst over het scherm.

Kan iemand mij aangeven of de Redmi 3S Xiaomi.eu ROM volledig vertaald is in het Engels?
Voorts is er een Xiaomi.eu ROM zonder Google Play, framework en services?

• pasz
dutchgio schreef op woensdag 07 september 2016 @ 18:45:
Probeer anders de Stable van Xiaomi.eu
Heb ik er nu op staan. Er zijn eigenlijk twee dingen die niet werken (of die ik niet snap)

- fingerprint sensor krijg ik niet aan de praat
- mi remote appje crasht.

Afbeeldingslocatie: https://s12.postimg.org/4xc6nimfh/Screenshot_2016_09_07_22_55_07_468_com_android_s.png

woei!

• theduke1989
vindt het vreemd dat er nog geen cm builds zijn voor dit toestel :(
terwijl ik denk xiaomi community toch wel groter is dan die van bv oneplus....

• dutchgio
Xiaomi community vs. Redmi 3 community, wel een verschil.

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:55
Ik merk dat er ook Stable MIUI 8 is van de Redmi PRO 3 (xiaomi.eu).
Ik draai momenteel de weekly van 6.8.18.

Is het aan te raden om van de weekly naar stable een dirty flash te doen?
Of best een clean wipe?

In de weekly zitten nu enkele teksten niet vertaald naar nederlands maar staan nog in het chinees. (bv notification bar, staat bij zoekfunctie enkele chinese tekens en "Hello world").

• hopiconjo
frye schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:00:
Ik merk dat er ook Stable MIUI 8 is van de Redmi PRO 3 (xiaomi.eu).
Ik draai momenteel de weekly van 6.8.18.

Is het aan te raden om van de weekly naar stable een dirty flash te doen?
Of best een clean wipe?

In de weekly zitten nu enkele teksten niet vertaald naar nederlands maar staan nog in het chinees. (bv notification bar, staat bij zoekfunctie enkele chinese tekens en "Hello world").
Back met Miui tool (cloud/sdcard)
Flash stable met factory reset
Flash superSu (indien root)
Restore data met Miui tool

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:55
hopiconjo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:18:
[...]

Back met Miui tool (cloud/sdcard)
Flash stable met factory reset
Flash superSu (indien root)
Restore data met Miui tool
Thanks, straks eens flashen naar stable.

• LoeWn
theduke1989 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:43:
vindt het vreemd dat er nog geen cm builds zijn voor dit toestel :(
terwijl ik denk xiaomi community toch wel groter is dan die van bv oneplus....
Ach, Onofficiele builds genoeg.Ik draai nu al een tijdje CM13. Draait lekker. Hiervoor CM12.1 gehad, werkte ook super.
En zoals Dutchgio ook al een beetje aangeeft.. De Redmi 3 community is echt niet groot. Daarbij is het voor developers lastig omdat er sowieso veel verschillende Redmi 3 toestellen zijn. En binnen deze verschillende modellen wordt er ook nog verschillende hardware gebruikt wat het developen moeilijker maakt.

Android 7 zal ook niet heel lang meer duren
Kijk maar

[ Voor 37% gewijzigd door LoeWn op 08-09-2016 10:47 ]

• theduke1989
LoeWn schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:42:
[...]

Ach, Onofficiele builds genoeg.Ik draai nu al een tijdje CM13. Draait lekker. Hiervoor CM12.1 gehad, werkte ook super.
En zoals Dutchgio ook al een beetje aangeeft.. De Redmi 3 community is echt niet groot. Daarbij is het voor developers lastig omdat er sowieso veel verschillende Redmi 3 toestellen zijn. En binnen deze verschillende modellen wordt er ook nog verschillende hardware gebruikt wat het developen moeilijker maakt.
Hardwarematig zou het geen issue moeten zijn er zijn 626 SoC volgens mij en 430 SoC.
Het is inderdaad denk ik de community al vindt ik dat er vanuit CM zelf ook gewoon meer aan Xiaomi etc besteed mag worden. Want Oneplus is ook en blijft een chinees merk. En die heeft meteen een CM rom beshikbaar. Terwijl ik denk dat de Xiaomi bigger is...

Verwijderd

Misschien is het een hele domme vraag, maar waarom wordt twrp en miflash gebruikt?
Waarom kan de nieuwe rom niet geflashed worden met de updater app, of als deze ontbreekt met toetsen combinatie vol up + power (kan ook een iets andere combinatie zijn, maar zo heb ik het destijds met mijn 1s gedaan.) Ben nog steeds in voor een redmi 3 pro maar het gedoe met unlocken en flashen houd me tegen.
(windows 10 64b pc reeds gevonden).

• Momus
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:44:
Misschien is het een hele domme vraag, maar waarom wordt twrp en miflash gebruikt?
Waarom kan de nieuwe rom niet geflashed worden met de updater app, of als deze ontbreekt met toetsen combinatie vol up + power (kan ook een iets andere combinatie zijn, maar zo heb ik het destijds met mijn 1s gedaan.) Ben nog steeds in voor een redmi 3 pro maar het gedoe met unlocken en flashen houd me tegen.
Omdat mensen er graag een Xiaomi.eu rom op willen. En dan is TWRP noodzakelijk.
En als je een vendor ROM erop hebt, heb je MiFlash nodig om de originele MIUI Rom te flashen.

• theduke1989
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:44:
Je kan als je een originele ROM erop hebt gewoon updates uitvoeren via de Updater app.
Maar aangepaste roms niet omdat deze bewerkt zijn en dat opgemerkt wordt door het systeem.

Daarom is CWM of TWRP vereist (TeamWin Recovery(rom) Project.

• Hold
  • Niet online
Er komen toch meer geruchten op fora dat er wel degelijk een B20 model in omloop is.

Misschien ga ik het gokje toch maar eens wagen.

• theduke1989
Hold schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:45:
Er komen toch meer geruchten op fora dat er wel degelijk een B20 model in omloop is.

Misschien ga ik het gokje toch maar eens wagen.
2016030 is 32gb version
2016031 is 16gb version

Both without b20

https://www.frequencychec...l-sim-td-lte-32gb-2016030
https://www.frequencychec...l-sim-td-lte-16gb-2016031

Je waagt een gokje op de standaard versies ;) maar het nog niet beschikbaar.....

• Hold
  • Niet online
Het zou de Hong Kong versie zijn.

Specs op mi.com

4G FDD B1/3/4/5/7/8/20
4G TDD B41
3G WCDMA B 1/2/5/8
2G GSM B 2/3/5/8

Nu is het maar de vraag of de xiaomi.eu rom werkt, maar dat heb ik bij mijn 2S ook voor elkaar gekregen met een "niet-ondersteund" model (2014812). Hardwarematig zullen ze vast niet te veel verschillen.

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Ik heb de miui 8 er op staan stable Chinese maar merk dat mijn GPS het niet doet.
Er is wel direct een fix in google maps etc maar in run keeper/runtastic strava is er geen route tracking meer. en de Memory setting zoals bij Flitsmeister alles lijkt te staan zo als het moet.

GPS staat aan en location info staat op accept. zou weer terug kunnen gaan naar miui 7.5 maar dat is niet echt een oplossing.

Iemand nog een tip ?

• Momus
Wat weerhoudt je van een global stable?

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
ja niks maar als ik van china naar global ga ben ik alle apps etc kwijt. ik heb geen root ;-( dus backup is ff een dingetje.

maar global zal dit issue niet fixen denk ik zo maar het is echt iets wat in de versie 8 zit

• Nijntje12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:32
Vandaag ook even lopen ruziën met een redmi 3 pro, dat twrp was nog het vervelendst van allemaal, omdat de computer hem wel zag maar de telefoon niet, door dit topic een heel eind verder gekomen en uiteindelijk gelukt. Weer een hoop geleerd

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
LoeWn schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:42:
[...]

Android 7 zal ook niet heel lang meer duren
Kijk maar
Welke cm build heb jij? Werkt infrared al daarin?

• LoeWn
Ik gebruik de CM13 build van Anik_khan, de developer die ook bezig is met Android 7.

Volgens mij werkt infarood niet, same for fingerprint.
Op welke modellen het wel en niet werkt durf ik ook niet te zeggen. Dat zul je even moeten zoeken. Ik gebruik het zelf op de 'standaard' Redmi 3

Overigens werkt de CM12.1 van Nehz net wat beter. Iets betere batterijduur en bij de CM13 heeft Whatsapp heel soms een force close. Dit kan ook liggen aan het feit dat ik mijn apps overgezet heb met Titanium Backup of het feit dat ik de Xposed module WhatsappX geinstalleerd had (Na deinstallatie geen verbetering)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kelly.hipolito
De Xiaomi Redmi 3S unlocken, installeren en configureren m.b.t. de Xiaomi.eu ROM

Ging bij mij de eerste keer vrij snel en helemaal goed.

Ondanks dat ik diverse handleidingen heb kunnen vinden.
Zijn deze veelal onvolledig of doet de schrijver diverse aannames.

Ik ben van mening dat het nutteloos is dat je doorzoekt naar ontbrekende APPS of het laatste ontbrekende stukje handleiding. Als een ander het gewoon al weet.

Het wiel hoef je immers geen 100 keer opnieuw uit te vinden.

Ik heb mijn stappenplan daarom op digitaal papier gezet.

Dit is een kleine moeite en bespaart een hoop gedoe bij de zoektocht naar dat ene commando of programmaatje. Ik ben een uurtje bezig geweest en ben blij met het resultaat.

Tot slot raad ik iedereen aan om de handleiding eerst helemaal door te nemen, om vervolgens, stap voor stap de stappen uit te voeren.

- Benodigdheden

- Windows x64 (Voorbeeld gebruikt Windows 10 x64);
- Toestel inclusief de accessoires uit het doosje (voorbeeld gaat uit van een Redmi S3);
- MI account met unlock permissie (waarmee de afgelopen 30 dagen geen ander toestel is geunlocked);

Tip! maak het account aan en vraag de unlock permissie aan voordat je de telefoon ontvangt.
Het kan namelijke enige tijd duren. Zo voorkom je dat je niet meteen aan de slag kunt gaan bij de levering van het toestel.

Deze handleiding kent de volgende onderdelen:

- MI account aanmaken, activeren en aanvragen unlock rechten.
- Development ROM installeren met de updater tool.
of
- Development ROM installeren met de MIUI ROM Flashing Tool.
- Toestel unlocken met unlocking tool.
- Xiaomi.eu firmware plaatsen op telefoon en TWRP Recovery installeren.

- MI account aanmaken, activeren en aanvragen unlock rechten

- Surf naar http://en.miui.com en klik rechts boven op 'Register'.
- Maak een Mi Account aan met jouw gegevens (Land + E-mail).
- Kies voor 'Create Mi Account'.

- Maak nu een wachtwoord aan, herhaal het zojuist gekozen wachtwoord ter verificatie en vul tot slot de anti-spam verificatie code in.
- Kies als alles is ingevuld voor 'Submit'.
- Open het 'Activate your Mi Account today' mailtje en klik op 'Activate account'.
- Kies vervolgens voor een Activation nickname en klik op 'Activate'.
De melding dat het account succesvol is geactiveerd komt nu in beeld.

- Navigeer vervolgens naar http://en.miui.com/unlock/
- Klik op 'Unlock Now'.
- Vul nu de volgende gegevens in onder 'Unlock Your Mi Device':

Naam.
Net nummer met uiteraard +31 voor Nederland of +32 voor België.
Jouw mobiele nummer.
De reden dat je unlock rechten aanvraagt in het Engels. (Mijn reden is simpel Xiaomi.eu ROM)

- Vul de anti-spam verificatie code in.
- Plaats een vinkje bij 'I confirm that I have read and accepted the unlocking Disclaimer'.
- Bevestig met 'Apply now'.

Je ontvangt nu een SMS bericht van Xiaomi met de activatiecode.

Let op! De Xiaomi activatie-service is ongekend instabiel, soms ontvang je het SMS bericht,
soms krijg je geen SMS bericht, of eventueel meerdere SMSjes met verschillende activatiecodes.
Gebruik indien je niet kunt activeren een ander mobiel nummer of probeer het later nog eens.

- Geef de activatiecode op die je zojuist hebt ontvangen en vul de betreffende activatiecode in onder Apply for unlocking permissions.
- Kies voor 'Next'.
Je ziet de onderstaande melding wanneer jouw aanvraag succesvol is ingediend.

"Submitted. Please wait for the review.

After your application is approved, we will send an SMS notification to your cell phone.
If you have not got any info after 10 days, please post a thread in Complaints/Advice section of MIUI Global Forum."

Je ontvangt nogmaals een SMS bericht van Xiaomi maar nu wanneer unlockrechten succesvol zijn toegekend. Het kan echter ook voorkomen dat je geen SMS ontvangt maar wel unlockrechten hebt verkregen.

- Navigeer naar http://www.miui.com/unlock/apply.php
Wanneer je bovenstaande Please wait for the review melding
krijgt dan zijn de unlockrechten helaas nog niet toegekend.
Het kan 10 (tot 21 werd voorheen aangegeven) dagen duren maar ook enkele minuten of uren.

- Development ROM installeren met de updater tool

Let op! Een Xiaomi Redmi 3S met een niet originele ROM kan deze procedure omtrent de Development ROM weigeren. Vraag bij aankoop dus altijd om een gesealed exemplaar.

Dan weet je zeker dat de leverancier er geen aangepaste ROM op heeft gezet.
Mocht je toch beschikken over een toestel met een aangepaste ROM dan is er een optie m.b.t. de MIUI ROM Flashing Tool. De procedure m.b.t. de MIUI ROM Flashing Tool staat hieronder beschreven.

- Download de 'Developer ROM' en sla deze op de internal storage van de telefoon op o.v.v. de map 'downloaded_rom'.
- Navigeer naar 'tools' > 'updater' > 'choose update package' en selecteer de eerder geplaatste ROM vanuit downloaded_rom > en bevestig met Ok.
- Bevestig vervolgens dat de persoonlijke data verwijderd wordt omdat de Development ROM ouder is dan de huidige ROM.

- Development ROM installeren met de MIUI ROM Flashing Tool

Download de 'MIUI ROM Flashing Tool' en installeer het.
Wanneer het geheel succesvol is geinstalleerd heb je naast het flash programma ook de 'Qualcomm HSB USB ... Loader ...'
bij de 'Universal Serial Bus Controllers' van het 'Device management' staan.

Download de 'Latest chinese developers fastboot file' van jouw specifieke telefoon.
Pak het bestand uit en schrijf de map met inhoud weg op de computer met 7-zip.

Start de MIUI ROM Flashing Tool,
kies voor 'select' > en selecteer de map met de zojuist uitgepakte bestanden.

Zet de telefoon uit, vervolgens druk je 'volume omhoog' en de 'aan/uit knop' tegelijk in.
De telefoon start zichzelf in de herstel mode.

Je krijgt nu opties in het Engels aangevuld met het Chinees.
Koppel de telefoon aan de computer met de bijgeleverde usb kabel en kies voor 'download'.

Druk op 'refresh' bij de MIUI ROM Flashing Tool en het programma detecteert vervolgens de telefoon als 'device' op een com poort.

Druk nu op 'flash'.
Na ongeveer 300 seconden is het flashen voltooid.

Wanneer het programma vervolgens in groen gearceerd 'succes' schrijft,
verwijder je de USB kabel en drukt de 'aan/uit knop' een tijdje in totdat de telefoon herstart.
De telefoon start de configuratie.

Onder het MUI logo zie je nu een aantal puntjes oplichten.
Dit configuratieproces duurt zo'n 8 minuten.

Het MUI 8 logo komt in beeld. Configureer MUI 8 zoals je wenst.
Tip! Spendeer er niet teveel tijd aan. Het is slechts van tijdelijke aard.

- Toestel unlocken met unlocking tool

Log in via http://en.miui.com/unlock/
Wanneer jouw account permissie heeft om een telefoon te unlocken staat er een link naar MiFlashUnlock op het dashboard.

Download en installeer MiFlashUnlock.
Log in op de telefoon en log in bij het MiFlashUnlock programma met je Mi Account;
(doe je dit niet dan weigert MiFlashUnlock vanwege het feit dat een ander account op de telefoon staat dan op MiFlashUnlock).

Zet de telefoon uit.
Zet de telefoon vervolgens aan met 'aan/uit knop' en 'volume naar beneden'.
Druk in MiFlashUnlock op 'unlock' en vervolgens als de telefoon geunlocked is op 'reboot phone'.

- Xiaomi.eu firmware plaatsen op telefoon en TWRP Recovery installeren

Download de Xiaomi.eu ROM (Redmi S3 = HM3SHM3X) en plaats het bestand in zijn geheel
op de telefoon haar 'internal storage' of indien mogelijk 'SD-card'.

Download TWRP en pak de bestanden uit.
Zet de telefoon uit.
Zet de telefoon vervolgens aan met 'aan/uit' knop en 'volume' naar beneden.

Omdat de bijgeleverde batch hier niet naar behoren werkt heb ik het geheel handmatig geflashed.
Je kunt met CMD en administrator rechten het commando zelf uitvoeren.

Je voert de commando's 'fastboot.exe flash recovery recovery.img' en
'fastboot.exe boot recovery.img' achter elkaar uit vanuit de betreffende map met flash images.
Wanneer je het laatste commando hebt uitgevoerd start TWRP.

- Met TWRP Xiaomi.eu firmware installeren

TWRP is nu gestart.
Kies voor de 'Engelse' taal en swipe voor het toestaan van 'modifications'.
Ga dan naar 'advanced' en kies voor 'Disable dm-verity'.
'Install' de eerder geplaatste Xiaomi.eu ROM vanuit het hoofdmenu.

Wipe 'dalvik' gelijk na de installatie, en ga terug naar het hoofdmenu.
Kies voor 'Wipe'. Hierna kun je rebooten.

De telefoon start de configuratie.
Onder het Mui logo zie je een aantal puntjes oplichten.

Dit configuratieproces duurt zo'n 8 minuten.
Het MUI 8 logo komt in beeld.
Configureer MUI 8 zoals je wenst.

Mooi zo! Je bent nu klaar en beschikt over de laatste Xiaomi.eu ROM.

[ Voor 36% gewijzigd door kelly.hipolito op 15-01-2017 03:25 . Reden: Aangepast: Handleiding aangevuld. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sludge
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 10:35
Super mooi omschreven, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Dit wordt al vele malen besproken.

Het belangrijkste is om de unlock te hebben en deze op je smartphone en de unlocktool in te voeren.

1. Unlock rechten aanvragen via en.miui.com/unlock.php

2. Nadat je de unlock rechten hebt ontvangen (via de sms krijg je vaak de melding dat je unlock rechten hebt)

3. Login in met je aangemaakte account op je smartphone en schakel vervolgens de telefoon uit.
- Houdt volume - en powerbutton samen ingedrukt totdat je de Mi Bunny fastboot logo ziet staan.

4. Open nu de Mi-unlock tool die je op en.miui.com/unlock.php nu zult zien en login met je mi-account daarop.

5. Je kan niet gaan unlocken, volg de mi-unlock programma. Als je niet voorbij 50% komt zul je meteen weten dat je een verkeerde rom hebt en je dus verder zult moeten gaan via miflash en de juiste rom te installeren ;)

[ Voor 52% gewijzigd door theduke1989 op 09-09-2016 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
ja want jouw omschrijving is net zo duidelijk :/

goed gewerkt kelly.hipolito. Leuk voor in openingspost samen met de tabel met de verschillende modellen

Misschien nog even gebruik maken van opsommigtekens.

Oja, zijn er ook mensen waarbij één van de toetsen minder word? Mijn 'back'-button wordt steeds slechter. Soms pakt 'ie 'm gewoon niet. Het moet haast wel hardwarerelated zijn, ik heb al geswitched tussen roms met verschillende kernels

[ Voor 48% gewijzigd door LoeWn op 09-09-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:42
kelly.hipolito schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 07:16:

- Benodigdheden

- Windows x64 (Voorbeeld gebruikt Windows 10 x64);
- MI account met unlock permissie (waarmee de afgelopen 30 dagen geen ander toestel is geunlocked);
- Toestel inclusief de accessoires uit het doosje (voorbeeld gaat uit van een Redmi S3);
Fantastisch! Dank voor al je werk. _/-\o_

Vraag: maakt het nog uit welke ROM door bv TopOne is geinstalleerd? (welke `ROM moet je bestellen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja, vraag naar een officiele China/Global rom en geen brakke, aangepaste rom met multi-language. Dat maakt het flashen makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

kelly.hipolito schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 07:16:
- Toestel unlocken met unlocking tool

Log in via http://en.miui.com/unlock/
Wanneer jouw account permissie heeft om een telefoon te unlocken staat er een link naar MiFlashUnlock op het dashboard.
Mijn toestel is nog onderweg maar ik las dat je beter vast unlockrechten aan kunt vragen omdat je hier op moet wachten. Klopt het dat je hier alleen je nickname hoeft in te vullen? Ik kom namelijk op een Chinese pagina uit (ik neem aan dat en. in de url staat voor english?) en als ik die met google translate vertaal staat er denk ik dat ik mijn nickname in moet vullen. Daarna komt er nog een Chinese pagina die ik niet helemaal begrepen heb en daarna kreeg ik het forum te zien. Maar ik heb geen idee of ik nu unlockrechten heb aangevraagd :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je moet ingelogd zijn met je MIUI account, of inloggen als je dat niet bent. :)
Daarna zie je het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
..en moet je volgens mij ergens een 06 nummer invullen.. Waarna je een smsje krijgt dat je rechten hebt gehad. In mijn geval kreeg ik het smsje dezelfde dag nog. En mijn Chinees is ook.. niet al te best, maar mij is het ook gelukt dmv o.a. Google translate. (en een stukkie common sense)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bedankt, dat was het inderdaad :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
xxxneoxxx schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:50:
..en moet je volgens mij ergens een 06 nummer invullen.. Waarna je een smsje krijgt dat je rechten hebt gehad. In mijn geval kreeg ik het smsje dezelfde dag nog. En mijn Chinees is ook.. niet al te best, maar mij is het ook gelukt dmv o.a. Google translate. (en een stukkie common sense)
Dat SMS'je doet er verder toch niet toe? Is alleen ene bevestiging dat unlockrechten zijn toegekend. Als je geen SMS ontvangt maar gewoon op de website checkt of je de rechten hebt is het ook goed. In ieder geval dat is wat ik heb begrepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theduke1989
Lees alle stappen goed door en zorg dat je begrijpt wat de stappen zijn en waarom je dit moet doen. Bij onduidelijkheden is het beter om eerst om extra informatie te vragen voordat je begint.
Door deze stappen uit te voeren is er kans dat je in een bootloop terecht komt. Dit is in de meeste gevallen op te lossen. Bij problemen graag precies vermelden wat je hebt gedaan.
Je kan deze handleiding op eigen verantwoordelijkheid gebruiken.

Stap 1:Unlock rechten aanvragen op en.miui.com/unlock.
Klik dan op unlock now. Log in met je mi account en vul daarna het formulier in en druk op verzenden. Vervolgens moet je een code invullen die je per sms wordt toegestuurd. Als er staat request submitted, dan is je aanvraag ingediend.
Notities: Wees voorzichtig met het opnieuw verzenden van een code. Na een aantal keer wordt je account geblokkeerd en kun je het pas na 1 a 2 dagen opnieuw proberen.
Ik zelf heb een buitenlands nummer moeten gebruiken omdat mijn nl nummer de verificatie sms niet ontvangt. (www.receivesmsonline.info) Als je dus geen sms krijgt binnen 5 minuten, probeer het dan met een ander nummer (hou in de gaten dat je niet op resend sms drukt, want dan blokkeer je na een aantal keer).
Hierna kun je op en.miui.com/unlock je status van de aanvraag bekijken. (wel eerst op unlock now klikken). Zodra de aanvraag is goedgekeurd staat er een uitleg over hoe je dit moet doen en een grote knop waar je de unlockertool kan downloaden.

Stap 2: Installeer de dev ROM op je toestel.
Dit kan met de updater app en met computersoftware Mi pcsuite. Hier kun je de developer ROM downloaden. (CHINA of GLOBAL QUALCOMM)
Download dezelfde versie (china of global) als degeen die al op je telefoon staat!

Korte uitleg:
Updaterapp:
zet het gedownloade bestand in de map "downloaded_rom" van je telefoon (op intern geheugen, niet op sd kaart). Open vervolgens de updater app en selecteer "choose update package". Blader naar het gedownloade bestand en klik deze aan en volg de stappen.
Mi PC Suite:
Installeer de software en start deze op.
Zet je telefoon in fastboot door deze uit te schakelen en vervolgens tegelijkertijd vol- en de powerknop in te drukken.
Sluit de telefoon met de originele kabel aan op de pc (in fastboot modus).
Software geeft nu een pop up. Klik op beta en op "flash device".
Volg de stappen.
Uitgebreide uitleg updater app
uitgebreide uitleg Mi PC Suite (punt 7)

PROBLEMEN:
Couldn't verify update:
1: Zorg ervoor dat je telefoon volledig opgeladen is.
2: Zet het updatebestand in de root van je telefoon of in de root van je SD kaart.
3: Controleer of je de laatste versie van de rom probeert te flashen.
4: Gebruik dezelfde dev als de global die er al opstaat (global stable-->global dev of China stable --> china dev).
Geen officiele ROM of bootloop met bootlock : Flashen met miflash en EDL: lees dit goed door!!

Stap 3: Bootloader unlocken met de unlocktool.
Download hier de unlockertool en pak het .zip bestand uit. Open miflashunlock.exe, klik op agree en log in met HETZELFDE mi account waar je unlockrechten op hebt gekregen. Vervolgens zal het programma deze rechten verifieren en dan wordt er gevraagd om je telefoon in fastboot mode te zetten en aan de computer aan te sluiten. Je zet je telefoon in fastboot door deze uit te schakelen en vervolgens tegelijkertijd vol- en de powerknop in te drukken.
Druk hierna op unlock en wacht tot het programma klaar is.

PROBLEMEN:
Your device isn't supported by Mi Unlock: Dit houdt in dat je nog geen unlockrechten hebt voor een telefoon. Kan door meerdere dingen worden veroorzaakt.
1) Je hebt nog geen unlockrechten (ga naar stap 1)
2) Er zijn meerdere accounts aangemaakt. Probeer in te loggen bij de unlocktool en check of je acces krijgt met je telefoon nummer, je mailadres en je mi account nummer. Gebruik vervolgens dezelfde gegevens om in te loggen in je telefoon en de bootloader te unlocken.
Couldn't verify device: Dit is een foutmelding die veel voorkomt, probeer deze handleiding te volgen.
Ook kan het helpen om in de DEVELOPER SETTINGS: "ENABLE OEM UNLOCK" en "ENABLE USB DEBUGGING" aan te zetten.

Stap 4: TWRP (custom recovery) installeren.
Hiermee installeer je TWRP, waarmee je custom ROMS kunt flashen.

Er zijn verschillende methodes om TWRP te installeren.
Hier worden 2 methoden uitgelegd. De fastboot methode maakt gebruik van fastboot commandoscherm en de flashify methode van een app om te flashen.

FASTBOOT METHODE:
Voorbereiding:
Zet "USB debugging" en "enable OEM unlock" aan in developer options.
Download en installeer: minimal abd and fastboot
Download Cofface TWRP recovery, hernoem het bestand recovery.img en plaats het in de Minimal ADB and Fastboot map.

Boot en recovery flashen
Zet je telefoon in fastboot modus (Power + vol up en bij het herstarten van het toestel de power los laten en de up vast houden) en sluit deze met een usb kabel aan je pc.

Open een command window in de Minimal ADB and Fastboot map.

Controleer of je telefoon goed is aangesloten met het volgende commando:
Fastboot devices
Je krijgt een serie nummer van je telefoon te zien als je telefoon correct is aangesloten

Voer nu het volgende commando in om de recovery te flashen
fastboot flash recovery recovery.img

Start vervolgens de telefoon op in recovery modus (volumeknop omhoog en power knop)

FLASHIFY METHODE
Hier staat een volledige uitleg die TWRP installeerd met een app en zonder gebruik van fastboot.
Je hoeft op dit punt de binaries nog niet te installeren als je van plan bent om een custom rom te flashen (is volgende stap).
In het kort: Verkrijg root, installeer vervolgens flashify en flash de recovery en vervolg dan deze handleiding.

Stap 5: Custom ROM installeren.
Xiaomi.eu weekly multilang roms
Supersu

Download de LAND rom (voor REDMI 3S/X).
Zet de custom rom die je wilt gebruiken op je telefoon.
Als je root toegang wilt, zet dan de supersu zip ook op je telefoon.
Start je telefoon in recovery modus (vol+ en power) of via de updaterapp-->setting-->reboot to recovery of ga direct verder na het afronden van stap 4.
Wipe eerst de data en de cache partitie (je raakt al je bestanden en instellingen kwijt)
Flash vervolgens de custom rom zip.
Als je root toegang wilt moet je hierna de supersu zip flashen.
Reboot je telefoon.

Je REDMI 3S/X draait nu op de multilang ROM en heeft root toegang.

PROBLEMEN
Als je telefoon hierna niet meer wil opstarten en blijft hangen op het mi logo is er sprake van een bootloop. Herstart opnieuw in recovery (vol+ en power) en flash de rom opnieuw. Wees er zeker van dat je de juiste (LAND) rom gebruikt.

Updates
OTA updates werken wel bij de xiaomi.eu builds. Het duurt echter lang voordat de update beschikbaar komt via de updater app. Het alternatief is om de update handmatig te downloaden en te installeren.

1: download de nieuwste rom van xiaomi.eu en zet deze op je telefoon
2: open de updater app, druk op de drie stippen en kies updatepakket selecteren. Blader naar de .zip en selecteer deze.
3: je telefoon start opnieuw op en installeert de laatste update.
4: OPTIONEEL: flash supersu.zip op dezelfde manier om weer root toegang te krijgen.

Vragen over of aanpassingen in deze handleiding: stuur mij een bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
LoeWn schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:31:
ja want jouw omschrijving is net zo duidelijk :/

goed gewerkt kelly.hipolito. Leuk voor in openingspost samen met de tabel met de verschillende modellen

Misschien nog even gebruik maken van opsommigtekens.

Oja, zijn er ook mensen waarbij één van de toetsen minder word? Mijn 'back'-button wordt steeds slechter. Soms pakt 'ie 'm gewoon niet. Het moet haast wel hardwarerelated zijn, ik heb al geswitched tussen roms met verschillende kernels
[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken ZO NU VOOR IEDEREEN 1 CENTRALE TOPIC! HET UNLOCKEN gaat vrijwel het zelfde gepaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
theduke1989 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:42:

Stap 1:Unlock rechten aanvragen op en.miui.com/unlock.

Stap 2: Installeer de dev ROM op je toestel.
Geweldig. Super bedankt voor de aanvulling en uiteraard jouw eigen handleiding!
Zo zie je. Met een beetje inzet kan een ander geholpen worden.

Wellicht vraagt mijn handleiding om nadere uitleg.
Er is altijd een reden om bepaalde zaken juist wel te vermelden of niet.

Het registeren van een MI account en aanvraag van unlock permissie
ging bij mij zo ontzettend makkelijk dat ik het heb weg gelaten.

Er is tenslotte maar een manier om hieraan te voldoen en omdat ik meermaals, vanaf diverse computers,
op diverse dagen, DB errors of witte pagina's heb gehad. Ga ik er vanuit dat het platform door de vele aanvragen en activiteit (bijvoorbeeld het aangekoppelde forum) instabiel is.
(De fabrikant meldt zelf ook dat er teveel vraag is en kan hier niet tijdig aan voldoen.).

Het telefoonnummers zal dan worden herkent maar het systeem kan dan niet reageren op de aanvraag.
Omdat miui / xiaomi.com aangeeft dat het minimaal 12 dagen of langer duurt ga ik er vanuit dat je unlock ruim van te voren aanvraagt en het dus buiten de handleiding van de daadwerkelijke installatie valt.

Wat betreft de Updaterapp uit stap 2.
Met de Updaterapp bleef ik continu Couldn't verify update krijgen.
Het bestand was correct, de ROM correspondeerde.

De probleemoplossingen die je aandraagt had ik uiteraard ook geprobeerd.
Zonder goed resultaat.

Of na het installeren van de update en de reboot, de Updaterapp achteraf alsnog mislukt aangaf.
De Mi PC Suite weigerde de telefoon te herkennen dus dat was ook geen optie.
Flashen met MiFlashUnlock bood voor mij als enige soelaas.

Vandaar dat ik direct doorschakel naar flashen met MiFlashUnlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
kelly.hipolito schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:41:
[...]

Geweldig. Super bedankt voor de aanvulling en uiteraard jouw eigen handleiding!
Zo zie je. Met een beetje inzet kan een ander geholpen worden.

Wellicht vraagt mijn handleiding om nadere uitleg.
Er is altijd een reden om bepaalde zaken juist wel te vermelden of niet.

Het registeren van een MI account en aanvraag van unlock permissie
ging bij mij zo ontzettend makkelijk dat ik het heb weg gelaten.

Er is tenslotte maar een manier om hieraan te voldoen en omdat ik meermaals, vanaf diverse computers,
op diverse dagen, DB errors of witte pagina's heb gehad. Ga ik er vanuit dat het platform door de vele aanvragen en activiteit (bijvoorbeeld het aangekoppelde forum) instabiel is.
(De fabrikant meld zelf ook dat er teveel vraag is en kan hier niet tijdig aan voldoen.).

Het telefoonnummers zal dan worden herkent maar het systeem kan dan niet reageren op de aanvraag.
Omdat miui / xiaomi.com aangeeft dat het minimaal 12 dagen of langer duurt ga ik er vanuit dat je unlock ruim van te voren aanvraagt en het dus buiten de handleiding van de daadwerkelijke installatie valt.

Wat betreft de Updaterapp uit stap 2.
Met de Updaterapp bleef ik continu Couldn't verify update krijgen.
Het bestand was correct, de ROM correspondeerde.

De probleemoplossingen die je aandraagt had ik uiteraard ook geprobeerd.
Zonder goed resultaat.

Of na het installeren van de update en de reboot, de Updaterapp achteraf alsnog mislukt aangaf.
De Mi PC Suite weigerde de telefoon te herkennen dus dat was ook geen optie.
Flashen met MiFlashUnlock bood voor mij als enige soelaas.

Vandaar dat ik direct doorschakel naar flashen met MiFlashUnlock.
[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

nu dit in de gaten houden.
Is een globale centrale topic waar de bl-unlocken en alles bij elkaar zit.
Zoeken en je komt hierop uit.... Want in elke topic wordt dit allemaal 100000x gevraagd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
theduke1989 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:43:
[...]

TOPIC=1718471][Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken[/TOPIC]

nu dit in de gaten houden.
Is een globale centrale topic waar de bl-unlocken en alles bij elkaar zit.
Zoeken en je komt hierop uit.... Want in elke topic wordt dit allemaal 100000x gevraagd..
Al vragen ze het 1000000x wat maakt het uit ;)
We zijn hier om elkaar te helpen, niet waar?

Ik stel voor dat de titel van het topic aangevuld word.
Het dekt mijns inziens niet geheel de lading, daar Xiaomi Bootloader unlocken niet het hoofddoel is maar het draaien van een aangepaste ROM. Daar zal een geïnteresseerde op gaan zoeken.

Wellicht is Xiaomi Bootloader unlocken / aangepaste ROM flashen een leuke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
kelly.hipolito schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:50:
[...]

Al vragen ze het 1000000x wat maakt het uit ;)
We zijn hier om elkaar te helpen, niet waar?

Ik stel voor dat de titel van het topic aangevuld word.
Het dekt mijns inziens niet geheel de lading, daar Xiaomi Bootloader unlocken niet het hoofddoel is maar het draaien van een aangepaste ROM. Daar zal een geïnteresseerde op gaan zoeken.

Wellicht is Xiaomi Bootloader unlocken / aangepaste ROM flashen een leuke?
de hikkelpunt is vaak de bootloader en niet zo zeer de TWRP.
want na de unlock is TWRP super makkelijk met de de aangepaste roms te installeren ;)

smartphone in fastboot zetten
- de juiste twrp.img downloaden uiteraard.

cmd openen
fastboot devices
fastboot flash recovery twrp.img
fastboot boot twrp.img
(deze commando's zijn vrijwel allemaal gelijk aan de toestellen)

en dan zit je al in TWRP en kan je zo installeren.
Ik heb nu een OTG oplossing zet alle roms op een usbstick en plug nadat ik in de twrp zit plug ik de usb erin en vanuit daar select storage en dan otg en klaar. hoef ik niet na het unlocken van de bootloader en twrp nogmaals de smartphone te koppelen aan pc en de rom erop te ztten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
hars73 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:00:
[...]
- En het ook niet uitmaakt waar ik het toestel aanschaf qua vooraf geinstalleerde rom, aangezien ik dan toch zelf de EU rom erop zal plaatsen?
Appeltjeeitje schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:50:
[...]

Fantastisch! Dank voor al je werk. _/-\o_

Vraag: maakt het nog uit welke ROM door bv TopOne is geinstalleerd? (welke `ROM moet je bestellen?)
Ik raad aan om een gesealde telefoon te vragen.
Je kunt dit doen door TopOne gelijk na het bestellen een bericht te sturen.

Je ontvangt dan een telefoon die direct de Xiaomi fabriek heeft verlaten.
Enerzijds zodat de telefoon softwarematig geleverd wordt zoals het hoort (zonder rommel e.d.).
Je krijgt dan geen problemen met het flashen van de developers ROM.

Anderzijds zodat jouw telefoon geen schade heeft.

Het flashen is namelijk mensen werk,
ze leveren standaard met custom rom dus het gaat over veel telefoons die ze moeten flashen en het moet uiteraard vlug vlug gebeuren.
Dan is schade aan de telefoon zo gemaakt.

Om het verhaal dan toch af te maken.
Ik raad tevens aan om bij TopOne voor DHL te kiezen.

Voor 22$ extra heb je jouw telefoon met een beetje geluk binnen 3 dagen i.p.v. 15 tot 30.
Maar wellicht het belangrijkste.

Omdat TopOne levert via DHL UK.
Betaal je zeker geen douanerechten, omzetbelasting en extra inklaringskosten.
(Ik heb dit nagebeld bij DHL).

Veel mensen doen hier lacherig over maar alles wordt gelogd.
Je krijgt naast de douanerechten, omzetbelasting en extra inklaringskosten,
een boete als ze vaker jouw pakjes aantreffen die vanuit buiten de EU komen,
zonder de juiste declaratie.

[ Voor 6% gewijzigd door kelly.hipolito op 09-09-2016 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
Marzman schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:44:
[...]

Klopt het dat je hier alleen je nickname hoeft in te vullen? Ik kom namelijk op een Chinese pagina uit (ik neem aan dat en. in de url staat voor english?) en als ik die met google translate vertaal staat er denk ik dat ik mijn nickname in moet vullen. Daarna komt er nog een Chinese pagina die ik niet helemaal begrepen heb en daarna kreeg ik het forum te zien. Maar ik heb geen idee of ik nu unlockrechten heb aangevraagd :p
Mijn Chinees is ook niet het sterkste hihi!

Ik zie dat het al gelukt is maar voor een ieder die er naar op zoek is en dit leest.
Rechts onder bij http://en.miui.com/unlock/ staat '简体中文' met een pijltje naar beneden.
Klik daar op en kies voor 'English'.

De unlock procedure dito SMSjes zijn nu in de Engelse taal.

Dat bespaard een hoop vertaalwerk :) Geen Google nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door kelly.hipolito op 09-09-2016 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

kelly.hipolito schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:07:
[...]
De duane vraagt gewoon om bewijs, rekening is voldoende. En dan krijg je echt geen extra boete omdat de verzender er iets geks op heeft gezet hoor.
kelly.hipolito schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:41:
[...]

Mijn Chinees is ook niet het sterkste hihi!

Ik zie dat het al gelukt is maar voor een ieder die er naar op zoek is en dit leest.
Rechts onder bij http://en.miui.com/unlock/ staat '简体中文' met een pijltje naar beneden.
Klik daar op en kies voor 'English'.

De unlock procedure dito SMSjes zijn nu in de Engelse taal.

Dat bespaard een hoop vertaalwerk :) Geen Google nodig.
Dat helpt inderdaad een stuk, na het inloggen stond bij mij alles wel in het engels. Ik denk dat ik dit al veranderd had bij het aanmaken van een account.

[ Voor 39% gewijzigd door Marzman op 09-09-2016 19:22 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
kelly.hipolito schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:07:
[...]

[...]

Omdat TopOne levert via DHL UK.
Betaal je zeker geen douanerechten, omzetbelasting en extra inklaringskosten.
(Ik heb dit nagebeld bij DHL).

Heb je dat ook nagebeld? Graag een bron voor deze uitspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Lijkt me een vrij stellige claim vanuit DHL om je angst in te praten, niet dat het ook daadwerkelijk gebeurt.

[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 09-09-2016 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
pennywiser schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 20:04:
[...]

Heb je dat ook nagebeld? Graag een bron voor deze uitspraken.
dutchgio schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 20:07:
Lijkt me een vrij stellige claim vanuit DHL om je angst in te praten, niet dat het ook daadwerkelijk gebeurt.
Correct dat werd mij verteld aan de telefoon.
In welke context je deze uitspraak kunt plaatsen weet ik niet.
Het was niet mijn directe vraag en ook niet het doel van het gesprek.
Ik heb het dan ook als aanname aangenomen. Niet meer, niet minder.

Er was namelijk iets fout gegaan tijdens het verzend proces van mijn pakketje.
Daar heb ik voor gebeld en omdat ik toch aan de lijn zat heb ik gelijk gevraagd hoe het zit met
de douanerechten, omzetbelasting en extra inklaringskosten van zendingen uit de UK naar NL.

Eens te meer omdat de UK uit de EU gaat en dit veranderingen met zich mee zal gaan brengen.

[ Voor 3% gewijzigd door kelly.hipolito op 09-09-2016 21:43 ]

• pennywiser
Ik heb nog nooit in al die jaren op welk forum dan ook gelezen of gehoord dat iemand een boete kreeg ivm foutieve inklaringen en al helemaal niet achteraf, gebaseerd op reeds gelogde zendingen. Zo van nu is het 3x gebeurd, de boete bedraagt xx. Fud vanuit DHL lijkt mij. Hebben toch al niet de beste reputatie.

• theduke1989
Ik bestel echt al 1000en keren vanuit China spullen wat eerst naar Duitsland of Engeland gaat. Maar nog nooit problemen gehad enige wat ik heb meegemaakt is dat ze de verzender vaak opbellen om antwoorden te krijgen mij nooit.

• kelly.hipolito
Kort vraagje voor de heren die al langer in het Xiaomi.eu wereldje vertoeven.

Wat is het concrete verschil tussen Xiaomi.eu stable en weekly?

Los van de beschrijving dat stable gefocused zou zijn op stabiliteit is er op internet niets over te vinden.

Xiaomi.eu weekly en stable lijkt wel gemaakt door twee verschillende teams.
Daar weekly veel meer aandacht krijgt en in lijn loopt met 6.9.8 van Miui.
En stable met haar laatste versie 8.0.2.0 op de proppen komt.

Merkwaardig vind ik dat stable op augustus zit qua Android security patch level en weekly op juli.

• Momus
Het verschil is Stable en Dev.

• hopiconjo
Op miuie eu forum schijnt iemand in theorie de b20 geunlocked te hebben maar hij kan niet testen omdat hij b20 netwerk in buurt heeft:

I was (theoretically) able to unlock Band 20 with QualcommTool.exe according to the Info on xda-developers.

First put phone in Diag mode: In the shell input as Admin:
adb devices
adb shell
su
setprop sys.usb.config diag,adb

then

-> run QualcommTool.exe as Admin

-> with right mouseclick first activate an then connect the diag-com port

-> click the tab "bands" then the subtab "LTE"

-> (1) "Read" with activated "LTE BC Config #6828" -the one without "DIV" (I had to do it twice till it worked)

-> then click the selected band you want to add

-> (2) write

-> click LTE BC Config DIV #6829

-> (3) read

-> then click the selected band you want to add

-> (4) write

goto (1) and repeat till (4)
about 3 times, because the settings were not saved, when done only once or twice.
The last steps were in my cases step (1) and (2).
When i read "LTE BC Config #6828" the 3rd time, it was saved.
Then reboot.
LTE Bands are after checking with QualcommTool saved, but i wasn't in a Band20 area till now, to check it practically.
Maybe some of you can test it.

• kelly.hipolito
Dank voor de reactie.
Dat was reeds duidelijk.

Maar waarom loopt de development versie dan achter de stable met versie 6.9.8 t.o.v. 8.0.2.0?
En waarom zit stable op augustus qua Android security patch level en development op juli?

Je zou eerder zeggen andersom. Dat weekly de stable is tenzij het een andere ROM is door een ander team.
Een mogelijk scenario wat ik in mijn eerste post hierover reeds aankaarten.

Mocht ienmand hier meer info over hebben. Graag! :)

• sonnieboy
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:10
Ik kwam op internet een "International" versie tegen bij honorbuy
Volgens de specs en antwoord op vragen van klanten wordt B20 ondersteund .
Heb ze in een mail gevraagd of dit klopt, en verwacht dat ik een bevestiging krijg O-) .
Maar of ik dat op hun blauwe ogen moet geloven?

Iemand die hier meer over weet?

[ Voor 8% gewijzigd door sonnieboy op 10-09-2016 20:37 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja er is een international versie (is hier al vaker voorbij gekomen), maar ik dacht dat daar geen andere roms voor waren.

/▌

• sonnieboy
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:10
Vraag me dan af of dit dezelfde hardware is, of alleen andere software?
Anders koop in de Redmi 3S ergens anders (scheelt toch zeker €30-35) en zet de ROM met B20-support erop.

• Momus
Andere hardware. Hij heeft ook andere afmetingen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

theduke1989 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:01:
Ik bestel echt al 1000en keren vanuit China spullen wat eerst naar Duitsland of Engeland gaat. Maar nog nooit problemen gehad enige wat ik heb meegemaakt is dat ze de verzender vaak opbellen om antwoorden te krijgen mij nooit.
Ik heb een keer een briefje in de brievenbus gehad dat een pakje bij de duane lag (Belgie). Ik moest bewijzen wat een speaker koste. Dat mocht ook per mail dus ik heb een mailtje gestuurd dat het onder de 22 euro koste met een screenshot en een paar dagen later werd het thuisbezorgd.

/▌

• hans_1990
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
kelly.hipolito schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:14:
[...]
Maar waarom loopt de development versie dan achter de stable met versie 6.9.8 t.o.v. 8.0.2.0?
En waarom zit stable op augustus qua Android security patch level en development op juli?
De versienummers van de DEV roms zijn gebaseerd op de datum van de rom zover ik weet, daarom wijkt dat af van de stable roms die de MIUI versie aangeven.

Wat betreft de security patches, geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-09 23:15
Lijkt er toch op dat er een versie van de redmi 3s is die all 4g banden ondersteund, geekbuying verkoopt hem, balen zeg heb ik net de andere redmi3s besteld die niet al die 4g banden ondersteund :P

4G LTE
1700, 1800, 2100, 2300, 2500, 2600, 800, 850, 900 MHz

http://www.kimovil.com/en...3s-international-3gb-32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Momus schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:48:
Andere hardware. Hij heeft ook andere afmetingen.
Weer het zoveelste broodje aap verhaal... Hier geloof ik dus helemaal niks van, zonder concreet bewijs. Dat een Chinees ergens in een beschrijving een andere maat neer zet wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is. De gewone Redmi 3 en Redmi 3S hebben ook precies dezelfde afmeting (bewijs hiervoor is dat ik zelf een hoesje van de Redmi 3 gebruik voor de 3S), dus ik kan me niet voorstellen dat een evt. variant op de 3S wel andere afmetingen zou hebben. Hoogstwaarschijnlijk heeft Geekbuying zelf een "International version" uitgevonden en is het gewoon de normale versie met een custom (Multi language) ROM.

[ Voor 31% gewijzigd door Cooler_King op 11-09-2016 08:36 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken