Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:48
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:49:
Wilde eigenlijk een MI5 of MI4c kopen maar de cheapo op mijn rechterschouder zei me maar voor de RM3 te gaan 😇
Heb €107,- betaald incl. shipping voor mijn Mi4c...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
theduke1989 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:40:
wat is jullie voorkeur?

3 PRO (SD625) €157,- inclusief DHL
Heb ik iets gemist? De 3 pro is toch alleen met een sd616? En die is niet nieuwer dan de 430.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Card Nox schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:58:
[...]

Heb €107,- betaald incl. shipping voor mijn Mi4c...
Darn, ik 116 voor de 3 pro bij banggood
En dan maar hopen dat de postbode lief is dat ie geen extra kosten heeft

Ach misschien een MI4 onder de kerstboom dit jaar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckuuk
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01-01-2024
Cooler_King schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:32:
[...]

Hiero: http://www.aliexpress.com...cta-Core/32682680027.html (binnen 2 weken in huis zonder extra kosten)

En ik heb dit hoesje in het zwart (momenteel geen voorraad): http://www.aliexpress.com...atte-TPU/32601109771.html .. Is eigenlijk gemaakt voor de Redmi 3, en dus geen gat voor de fingerprint scanner (dat is trouwens ook nog een verschil.. de Redmi 3 Pro en 3s hebben fingerprint scanner en de gewone niet), maar verder past ie perfect omdat de toestellen dezelfde afmetingen hebben.
Heb je ook meteen een screenprotector erbij gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 14:28
yodeluxe schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:07:
[...]

Heb ik iets gemist? De 3 pro is toch alleen met een sd616? En die is niet nieuwer dan de 430.
In hoeverre is deze beter?? als ik ze zo naast elkaar zet is het of/of wat je kiest??

Voor de GPU ga je naar de nieuwere, voor de core-snelheid dan weer naar de oudere?

[ Voor 70% gewijzigd door theduke1989 op 27-08-2016 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Luckuuk schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 22:05:
[...]

Heb je ook meteen een screenprotector erbij gekocht?
Daar doe ik sinds een paar telefoons niet meer aan. Zit al krasbestendig glas op en als ik hem vervoer dan zit ie in een zachte zak in jas/tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Cooler_King schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:12:
[...]

Daar doe ik sinds een paar telefoons niet meer aan. Zit al krasbestendig glas op en als ik hem vervoer dan zit ie in een zachte zak in jas/tas.
Hij zal het allicht over een tempered glass protector hebben, die ook beschermt tegen valschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckuuk
Momus schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:56:
[...]

Hij zal het allicht over een tempered glass protector hebben, die ook beschermt tegen valschade.
Hoesjes zijn niet altijd even handig ik vind zo'n tempered glass protector wel handig voor als je je telefoon perongelijk laat vallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:31
ben ook geinterreseerd in de Redmi 3s Pro en nu ik zag op geekbuying het volgende:
http://www.geekbuying.com...e---Dark-Gray-371273.html

Hier staat dat deze international version de volgende 4G frequenties heeft: 4G FDD-LTE: 4G: FDD LTE B1/3/4/5/7/8/20 (2100/1800/1700/850/2600/900/800MHz)

Is dat juist? kan het nergens anders vinden namelijk en zo zou ik hem meteen kopen. 800mhz is wel een vereiste namelijk voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckuuk
Ik vraag mij ook af of de redmi 3 pro niet beter is dan de redmi 3s. Het is maar iets van €20 duurder dan de redmi s3 en je krijgt er denk ik een veel betere telefoon voor als je kijkt naar de prijs. Welke denken jullie dat ik het beste kan kopen. Het liefst zo goedkoopmogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 20:58
http://www.gsmarena.com/x...s_prime-review-1481p4.php
Review van redmi 3s en redmi3. Cpu is vergelykbaar, gpu 3s beter. 3s lijkt beter keuze. Alleen was ui 3s laggy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckuuk
Als ik er naar kijk dan zeggen ze dat de redmi note 3 veel beter is maar die lijkt mij iets te groot. Maar nu tussen de redmi s3 en redmi 3 pro kan ik dus beter voor de redmi s3 kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 20:58
Luckuuk schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:31:
Als ik er naar kijk dan zeggen ze dat de redmi note 3 veel beter is maar die lijkt mij iets te groot. Maar nu tussen de redmi s3 en redmi 3 pro kan ik dus beter voor de redmi s3 kiezen
Redmi 3 note heeft andere soc. Mtk x10 of sd650. Die presteren beter dan de sd616 of sd430

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:29:
[...]

Darn, ik 116 voor de 3 pro bij banggood
En dan maar hopen dat de postbode lief is dat ie geen extra kosten heeft

Ach misschien een MI4 onder de kerstboom dit jaar :-)
Wat vind je dan beter aan de 4C? Slechtere accu, plastic behuizing, zelfde camera's alleen een hogere resolutie wat ik zo zie.
theduke1989 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:40:
wat is jullie voorkeur?

3 PRO (SD625) €157,- inclusief DHL
of de
3S PRO (SD430) €159,- inclusief DHL

Ik zit erg te twijfelen maar de 3 PRO komt toch beter uit de voeten met de nieuwere SoC.
En qua prijs maakt het niet zoveel uit dus.

Vindt het jammer dat de Redmi4 niet is aangekondigd :(
Kwam de Redmi Note 3 ook niet voor de Redmi 3? Het zal een dezer maanden wel aangekondigd worden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:27
Ik heb met mijn Redmi 3S 2/16GB op de laatste paar xiaomi.eu ROMs (Officieel Unlocked, Rooted, Xposed) naast het eerdergenoemde 2G data issue (schakelt nooit meer van 2G naar 3G, workaround is dan GPS inschakelen) nog een ander probleem de afgelopen week.

Af en toe lijkt hij spontaan uit te vallen: het scherm gaat dan niet meer aan en hij reageert niet op de knoppen. Een reset door de powerknop lang ingedrukt houden is de enige optie om weer te starten. Mogelijk wordt het veroorzaakt door de xMIUI Xposed module, die heb ik nu tijdelijk uitgeschakeld.

Maar herkent iemand dit?

[ Voor 4% gewijzigd door iisworks op 27-08-2016 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

iisworks schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 20:10:
Ik heb met mijn Redmi 3S 2/16GB op de laatste paar xiaomi.eu ROMs (Officieel Unlocked, Rooted, Xposed) naast het eerdergenoemde 2G data issue (schakelt nooit meer van 2G naar 3G, workaround is dan GPS inschakelen) nog een ander probleem de afgelopen week.

Af en toe lijkt hij spontaan uit te vallen: het scherm gaat dan niet meer aan en hij reageert niet op de knoppen. Een reset door de powerknop lang ingedrukt houden is de enige optie om weer te starten. Mogelijk wordt het veroorzaakt door de xMIUI Xposed module, die heb ik nu tijdelijk uitgeschakeld.

Maar herkent iemand dit?
Het 2g 3g ding heb ik niet op 6.7.14. Ik geloof dat dat op latere versies pas kwam.

Ik heb wel een paar keer een zwart scherm gekregen maar later ging het scherm dan toch weer aan. Misschien één of twee spontane reboots.

En 3S vs 3 Pro: op YouTube kun je zien wat de snelheidsverschillen zijn. Echt minimaal. De 3S zit echter al op Marshmallow. Dat vond ik een voordeel. Voor de rest is het lood om oud ijzer. Sterker nog, ik heb de 3GB 32 GB versie gekocht en zelfs daar zet ik wat vraagtekens bij. Ik denk dat de 2GB versie het ook vast even goed doet.

[ Voor 15% gewijzigd door woutur op 27-08-2016 20:59 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
Ik voel me echt een mega-noob. Ik volg dit topic al een tijdje, maar een volledige flash guide heb ik nog niet echt op mn netvlies.

Wat heb ik gedaan:
- een unlock iets aangevraagd. Moet ik blijkbaar op wachten. Prima.
- Developer ROM gedowload en op de phone gezet.

Dit laatste werkt dus niet. De package kan niet geverifieerd worden. Klopt dit ?

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09-2024
pasz schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:45:
Ik voel me echt een mega-noob. Ik volg dit topic al een tijdje, maar een volledige flash guide heb ik nog niet echt op mn netvlies.

Wat heb ik gedaan:

Dit laatste werkt dus niet. De package kan niet geverifieerd worden. Klopt dit ?
Waarschijnlijk draai je een rommel rom van een verkoper. Google je miui versie en wanneer je dezelfde vragen ziet die je hier stelt, kan je ervan uitgaan dat het een zelf geknutselde rom met wellicht ook spyware betreft. Als dat zo is zal je aan de slag moeten met miflash, zoek daarvoor een gids die uitlegd hoe je het toestel "unbrickt".
Staan op xda en de miui fora meerdere draden hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Pseudoc schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 07:31:
[...]

Waarschijnlijk draai je een rommel rom van een verkoper. Google je miui versie en wanneer je dezelfde vragen ziet die je hier stelt, kan je ervan uitgaan dat het een zelf geknutselde rom met wellicht ook spyware betreft. Als dat zo is zal je aan de slag moeten met miflash, zoek daarvoor een gids die uitlegd hoe je het toestel "unbrickt".
Staan op xda en de miui fora meerdere draden hierover.
Mijn dank is groot. Ik ben inderdaad bang dat ik eerst de rommel rom eraf moet halen.
Nu op zoek naar een windows machine:

http://en.miui.com/thread-327861-1-1.html

btw. Is het normaal dat ik "maar" 7.7GB vrije opslag ruimte heb ?

[ Voor 4% gewijzigd door pasz op 28-08-2016 11:17 ]

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

pasz schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:45:

Wat heb ik gedaan:

Bij instellingen, About phone, welke versie wordt vermeld?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
Kan dit waar zijn? Dat er een versie is met band 20?
yeshin schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:02:
ben ook geinterreseerd in de Redmi 3s Pro en nu ik zag op geekbuying het volgende:

Hier staat dat deze international version de volgende 4G frequenties heeft: 4G FDD-LTE: 4G: FDD LTE B1/3/4/5/7/8/20 (2100/1800/1700/850/2600/900/800MHz)

Is dat juist? kan het nergens anders vinden namelijk en zo zou ik hem meteen kopen. 800mhz is wel een vereiste namelijk voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09-2024
yeshin schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 14:46:
Kan dit waar zijn? Dat er een versie is met band 20?

[...]
Yes, ook op aliexpress wordt die aangeboden.
http://s.aliexpress.com/FjEBBVNz

Nu ideaal budget toestel! Ik ga de reguliere 3s bij familie slijten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
woutur schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 14:38:
[...]

Bij instellingen, About phone, welke versie wordt vermeld?
MIUI 7.5 | Stable 7.5.5.0(MALCNDE)

Play Store heb ik wel werkend via app uit de Mi Store. Maar ik word nerveus van al die spyware meldingen.

Engels heb ik in principe geen probleem mee. Na installatie van Google Keyboard is alles wel ok.

WiFi is goed. GPS werkt super in test tool, maar weer niet in Pokemon go.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
Pseudoc schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:15:
[...]

Ah beter, dacht al dit is te goed om waar te zijn 😄 straks even kijken welke van deze twee stores beter/sneller is.

Kijk uit naar dit toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
pasz schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:45:
[...]

Play Store heb ik wel werkend via app uit de Mi Store. Maar ik word nerveus van al die spyware meldingen.

Engels heb ik in principe geen probleem mee. Na installatie van Google Keyboard is alles wel ok.

Ik zou gewoon unlocken en de xiaomi.eu flashen, heb je dergelijke problemen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

pasz schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:45:
[...]

Mijn advies: je hebt een China stable, eerst de China developer erover flashen en dan de Xiaomi.eu ROM. Ik neem altijd een developer ROM en heb geen ervaring met de EU Stable. Welke EU ROM? Ik draai 6.7.14. Ik hoor in dit topic maar weinig feedback op de kwaliteit van de ROMs dus het blijft lastig om dat in te schatten. Ook op en.miui.com krijg je helemaal geen goed idee bij de kwaliteit want daar zitten overwegend Aziatische ja-knikkers die alles ok vinden. Misschien tijd voor een tussentijdse poll hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Pseudoc schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:15:
[...]

yeshin schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 18:59:
[...]

Ah beter, dacht al dit is te goed om waar te zijn 😄 straks even kijken welke van deze twee stores beter/sneller is.

Kijk uit naar dit toestel
Jullie weten toch wel dat (Chinese) winkels nogal eens goochelen met specs? Voor zover bekend heeft de Redmi 3 in geen van de varianten support voor band 20. Het is niet voor niets dat er nu nog steeds op XDA gezocht wordt of er een oplossing is hiervoor (mogelijk softwarematig, maar tot nu toe nog niemand gelukt)

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
yodeluxe schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 22:44:
[...]

[...]

Jullie weten toch wel dat (Chinese) winkels nogal eens goochelen met specs? Voor zover bekend heeft de Redmi 3 in geen van de varianten support voor band 20. Het is niet voor niets dat er nu nog steeds op XDA gezocht wordt of er een oplossing is hiervoor (mogelijk softwarematig, maar tot nu toe nog niemand gelukt)
Daarom stelde ik de vraag ook, vertrouw het niet helemaal. Heb dat topic op XDA overigens ook net gelezen en jammer idd dat het nog niet gelukt is.

Al is dit een Redmi 3S en geen Redmi 3. Wat het zoeken wel moeilijker maakt aangezien ik voornamelijk dingen mbt de Redmi 3 kan vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik denk dat ik een fishy rom erop heb staan.

Maar tijdens het unlocken krijg ik de melding dat de accounts niet matchen met elkaar.
Dit probleem heb ik nooit gehad.

Want ze zijn overduidelijk het zelfde als op de telefoon en de unlocktool....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je moet sowieso eerst een officiele Dev rom flashen om te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
dutchgio schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:47:
Je moet sowieso eerst een officiele Dev rom flashen om te unlocken.
Klopt, alleen ze negeren bij AE de berichten die je plaatst betreft laat het origineel.
Daarnaast:

Via miflash krijg ik error: critical partition error, dus waarschijnlijk op een andere manier (EDL) installeren.
Alleen krijg ik dan in miflash altijd device is busy.

Maar daar moet ik even na kijken wat ik het beste kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
theduke1989 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:52:
[...]
Klopt, alleen ze negeren bij AE de berichten die je plaatst betreft laat het origineel.
Daarnaast:

Via miflash krijg ik error: critical partition error, dus waarschijnlijk op een andere manier (EDL) installeren.
Alleen krijg ik dan in miflash altijd device is busy.

Maar daar moet ik even na kijken wat ik het beste kan doen...
Ik heb mijn 3S "Unopened" gekregen, maar twijfel daar eigenlijk aan. Ik krijg er in ieder geval niet op de normale manier een Dev Rom op. Nu maar aan de slag met MiFlash en hard hopen dat dat wel lukt.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
pasz schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:45:
[...]

Ik heb mijn 3S "Unopened" gekregen, maar twijfel daar eigenlijk aan. Ik krijg er in ieder geval niet op de normale manier een Dev Rom op. Nu maar aan de slag met MiFlash en hard hopen dat dat wel lukt.
Ik had hetzelfde. Een gesealde box. Met een troep rom erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

pasz schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:45:
[...]

Welke versie staat er NU op je 3S en welke versie (complete bestandsnaam) probeer je te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik heb een vraag betreft benamingen.

Er staat bij mij op geen enkele doos van de smartphones bijvoorbeeld PRO(PRIME) hoe kan je als koper er zeker van zijn dat je bijvoorbeeld de PRO hebt of wat dan ook? of gaat het op het aantal GB en opslag wat ze meeleveren..... Want kan je op die manier ook verkeerde rom installeren of zijn de 3S PRO <- staat op xiaomi.eu of 3S/3X

want zo kan je het makkelijk fout hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

theduke1989 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:20:
Ik heb een vraag betreft benamingen.

Er staat bij mij op geen enkele doos van de smartphones bijvoorbeeld PRO(PRIME) hoe kan je als koper er zeker van zijn dat je bijvoorbeeld de PRO hebt of wat dan ook? of gaat het op het aantal GB en opslag wat ze meeleveren..... Want kan je op die manier ook verkeerde rom installeren of zijn de 3S PRO <- staat op xiaomi.eu of 3S/3X

want zo kan je het makkelijk fout hebben...
Pro of Prime houdt in dat je in het geval van de 3S de 3GB/32GB versie hebt. Volgens mij kun je dit niet aan de buitenkant zien. Pas als je je telefoon opstart en naar About Phone gaat zie je de hoeveelheden aan geheugen.

Voor alle 3S'n heb je of codenaam LAND ROM's nodig of de HM3SHM3X. Ik vermoed dat andere ROMs niet geïnstalleerd kunnen worden als je ze via de Updater probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutur schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:42:
[...]

Pro of Prime houdt in dat je in het geval van de 3S de 3GB/32GB versie hebt. Volgens mij kun je dit niet aan de buitenkant zien. Pas als je je telefoon opstart en naar About Phone gaat zie je de hoeveelheden aan geheugen.

Voor alle 3S'n heb je of codenaam LAND ROM's nodig of de HM3SHM3X. Ik vermoed dat andere ROMs niet geïnstalleerd kunnen worden als je ze via de Updater probeert.
Het staat bij mij ook op de buitenkant van de doos, op de sticker 3S PRIME 3GB/32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:57:
[...]

Het staat bij mij ook op de buitenkant van de doos, op de sticker 3S PRIME 3GB/32GB
zou je een keer een foto van kunnen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik zal vanavond nog even kijken, heb nog twee doosjes thuis liggen.

Edit:
Op het doosje zit een IMEI sticker waar het inderdaad op staat!

[ Voor 37% gewijzigd door woutur op 30-08-2016 19:08 . Reden: Onderzoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
woutur schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:56:
[...]

Welke versie staat er NU op je 3S en welke versie (complete bestandsnaam) probeer je te flashen?
NU :MIUI 7.5 | Stable 7.5.5.0(MALCNDE)

Ik probeer te flashen : bigota.d.miui.com/6.7.14/miui_HM3S_6.7.14_2302aaf816_6.0.zip

(op jouw aanraden _/-\o_ )

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandroe123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-05 12:52
Iemand enig idee hoe een Redmi 3 te UNrooten? Ik zou graag de bankcontact app gebruiken maar gaat niet met rooted device. Ik heb supersu al gedeactiveerd en developer mode uitgeschakeld maar de app blijft een weigering geven. Ik vind ook enkel een unroot.zip file voor een xiaomi Redmi Note 3, niet Redmi 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Vanuit Supersu unrooten, rebooten en supersu vervolgens verwijderen zou volgens mij voldoende moeten zijn? Misschien daarna nog een reboot van je telefoon, maar dat zou hem toch moeten zijn. Of Xiaomi moet iets vreemds doen op dat vlak.. Of de bank app zelf.. (misschien die nog eens verwijderen en opnieuw installeren na unrooten bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
sandroe123 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:56:
Iemand enig idee hoe een Redmi 3 te UNrooten?
Wellicht is het nog een optie om het Xposed framework te installeren en de RootCloak module te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

pasz schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:33:
[...]

NU :MIUI 7.5 | Stable 7.5.5.0(MALCNDE)

Ik probeer te flashen : bigota.d.miui.com/6.7.14/miui_HM3S_6.7.14_2302aaf816_6.0.zip

(op jouw aanraden _/-\o_ )
Dat lijkt allemaal netjes in orde. Vage boel als dit niet wil installeren via de updater. In dat geval zou ik via de chinese Mi PC Suite de huidige Stable (laten) installeren. Vervolgens wél die developer erover heen (dat moet geen probleem meer zijn), unlocken en dan de EU ROM eroverheen. Klinkt bewerkelijk, maar gelukkig hoef je het maar een keer te doen.

Met alle zaken die ik mis zie gaan met MiFlash hier zou ik voor deze route kiezen. Maar ik ben dan ook een risico-mijdend persoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 23:27
Simpel vraagje.

Voor de aankoop van een Xiaomi telefoon komt hier meermaals Top-One naar voren wanneer het aankomt op een
Ali store naar voorkeur. De recensies zijn goed dus dat is prima.

Als ik het topic vervolgens doorneem wat betreft verzending kiezen velen van jullie voor DHL als koerier.
Met als reden o.a. dat het via de UK route verzonden wordt, het geen Duane kosten kent en sneller geleverd wordt.

Echter adverteert Top-One met: 'No customs Duty for the EU by DHL' (in de afbeelding van de telefoon).
Om dit vervolgens te ontkrachten d.m.v.:
'About Shipping DHL Custom Duty & BTW - YES', wat onder aan de pagina staat.

Mijn vraag aan de ervaringsdeskundige. Levert de DHL zending substantieel voordeel op?
En zo ja welk voordeel t.o.v. AliExpress Standard Shipping.

De DHL service kent een meerprijs van $22 t.o.v. AliExpress Standard Shipping.
Dat wil ik uiteraard betalen maar het is een beetje zinloos als bijvoorbeeld levering niet sneller gaat en er alsnog invoerkosten betaald moeten worden. Graag jullie advies en ervaring in dezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ik bestel zelf (net als veel andere tweakers) altijd bij HK Goldway: http://www.aliexpress.com...e/311331_32682680027.html .. met standard shipping (Singapore Post) duurt het meestal rond de 2 weken, zonder extra kosten.

Persoonlijk vind ik het dan ook onzin dat mensen nog 20 euro extra uitgeven aan een budget toestel om die dan een paar dagen sneller in huis te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Cooler_King schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 17:34:
Ik bestel zelf (net als veel andere tweakers) altijd bij HK Goldway: http://www.aliexpress.com...e/311331_32682680027.html .. met standard shipping (Singapore Post) duurt het meestal rond de 2 weken, zonder extra kosten.

Persoonlijk vind ik het dan ook onzin dat mensen nog 20 euro extra uitgeven aan een budget toestel om die dan een paar dagen sneller in huis te hebben.
Verschil is 10,- en de voordelen zijn:
- Sneller geleverd
- En ook geen douanekosten ;)

Dus ja logisch dat mensen dan kiezen voor de DHL verzending bij een andere winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
theduke1989 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 17:50:
[...]

Verschil is 10,- en de voordelen zijn:
- Sneller geleverd
- En ook geen douanekosten ;)

Dus ja logisch dat mensen dan kiezen voor de DHL verzending bij een andere winkel...
HK Goldway heb ik ook nog nooit een douane heffing gehad..

En Top-One met DHL is dus 22,11 USD (circa 20 euro) duurder, zoals eerder al werd aangegeven: http://www.aliexpress.com...M/342812_32681302822.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dan heb je mazzel gehad, bij TopOne weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
woutur schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:04:
[...]

Dat lijkt allemaal netjes in orde. Vage boel als dit niet wil installeren via de updater. In dat geval zou ik via de chinese Mi PC Suite de huidige Stable (laten) installeren. Vervolgens wél die developer erover heen (dat moet geen probleem meer zijn), unlocken en dan de EU ROM eroverheen. Klinkt bewerkelijk, maar gelukkig hoef je het maar een keer te doen.

Met alle zaken die ik mis zie gaan met MiFlash hier zou ik voor deze route kiezen. Maar ik ben dan ook een risico-mijdend persoon :)
Mi PC Suite ziet het hele ding niet. Moet nog even een vertaling zoeken, want mijn mandarijn is niet echt op native level.

Mi Flash is helemaal lachen. Ik krijg een keiharde error als ik op het Flash knopje druk.

Moedeloos is nu het goede woord. Ik ga maar even Netflixen...Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uGFQQU8.png

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

pasz schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:04:
[...]

Mi PC Suite ziet het hele ding niet. Moet nog even een vertaling zoeken, want mijn mandarijn is niet echt op native level.

Mi Flash is helemaal lachen. Ik krijg een keiharde error als ik op het Flash knopje druk.

Moedeloos is nu het goede woord. Ik ga maar even Netflixen...[afbeelding]
Ja dat is wel een klein detail wat ik achterwege liet. Vooral ook omdat ik maar op wat knoppen gedrukt heb bij die Chinese suite. Ik kreeg al snel een dialoog met 7.5.5 en ik heb toen blijkbaar op de goede knop gedrukt...

• DaBuzzzzz
  • Laatst online: 20-12-2022
hoi, ik heb een pro en zou graag een eu rom willen. Kan iemand nog eens bullitwise de te nemen stappen noemen?

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

DaBuzzzzz schreef op donderdag 01 september 2016 @ 19:36:
hoi, ik heb een pro en zou graag een eu rom willen. Kan iemand nog eens bullitwise de te nemen stappen noemen?
Nou nee. Gebruik de zoekfunctie maar. Of google even.

• DaBuzzzzz
Precies mn punt. Alsof ik dat niet gedaan heb maar elke tutorial is anders, met veel tools worden problemen gemeld en tutorials vertellen allerlei bijzaken waardoor ik de kern ervan er niet uit kan halen. Als je de android smartphone topics leest gaat het voor 40% over andere fimrwares en hun problemen. Dus nogmaals aan de kenners van deze foon de best practice voor de meest eenvoudige update.

Nog een voorbeeldje. Vaak wordt TWRP genoemd, zelden de versie of dat het om de apk of flashbare variant gaat, Voor mij als semi leek een wereld van verschil.

dank alvast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

De Pro is te nieuw voor handleidingen blijkbaar. Tandjes op elkaar en de Developer of stable gebruiken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik probeer bij twee stuks de xiaomi.eu rom te installeren.
Telefoons zijn al unlocked echter komen ze na de TWRP installatie en de xiaomi.eu rom installatie niet verder dan de boot(Mi Logo) iemand enig idee????

Dit ervoor gebruikt: http://en.miui.com/thread-298586-1-1.html voor TWRP....

PS: denk al dat ik weet wat er fout is, volgens mij is de rom verkeerd.
Ik had namelijk de rom voor de normale versie erop gezet ipv de 3S(pro)
- Wordt weer even miflash gebruiken en dan opnieuw erna TWRP installeren en de rom gaat even duren dan....

Iemand nog een voorbeeld(afbeelding) van een PRO series 3s???

[ Voor 53% gewijzigd door theduke1989 op 02-09-2016 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutur schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:33:
[...]

Nou nee. Gebruik de zoekfunctie maar. Of google even.
Ik kan je reactie begrijpen, maar ik loop precies tegen hetzelfde aan.
Er zij diverse how2s en bij allemaal kom je problemen tegen.(heb geen eens een windows pc)
Net toen ik mijn redmi 3 pro wilde bestellen kwam het nieuws van de bootloader lock, heb dus maar even gewacht. Nu een flinke tijd verder is er nog steeds geen reden om de remi 3 pro te bestellen gezien het problematische unlocken.
Het enige wat ik begrepen heb is dat je de dev rom moet hebben voor het unlocken.

Maar waarom kan je er wel met een bootloader lock de dev rom er op zetten maar niet de ML rom?
Al die wazige verkopers zetten er ook gewoon een rom op zonder te unlocken.
Iemand die mij dit kan uitleggen?

off topic: daarbij komt dat ik het aantal nieuw uit gebrachte phones in korte tijd van xiaomi niet positief vind, sterker nog vraag me af hoeland zo'n bedrijf het nog gaat redden. Dit klnkt als de laatste stuipjes.(iemand met economische kennis kan dit vast beter uitleggen?)
Bovenstaand is een reden voor mij om uit te kijken naar iets anders dan xiaomi - hoe spijtig ook -
al wordt dat prijstechnisch erg lastig (b.v. 1+X), en gezien mijn huidige tel ook nog een haast klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Geen idee waar je het over hebt. Heb echt al talloze Redmi's zonder problemen unlockt en in mijn omgeving overgedaan aan mensen.
Xiaomi brengt al jaren veel telefoons in korte tijd uit en mijn ervaringen zijn louter positief.
De DEV rom is een originele rom van Xiaomi, daarom kun je die er met een gelockte bootloader gewoon opzetten. En wat die resellers (laten) doen, is die originele rom verbouwen zodat ze die er ook met een gelockte bootloader op kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Maar dit is precies wat ik bedoel Momus, ook eerder in het Nubia topic. Voor mensen die er wat minder in thuis zijn, zijn al die afhankelijkheden juist hetgaan ze tegenhoudt. Vandaar de vraag om in een
1) installeer TWRP versie 8,5 apk
2) download laatste rom van HIER
3) plaats rom op sd of interne storage
4) start twrp
5) wip cach en dalvic
6) flash rom
7) ff wachten klaar

maar ik zie ze nooit zo, altijd met persoonlijke voorkeuren en/of andere gaps, dan wel of niet. Ik wil gewoon de foon gebruiken, liefst zonder chinese crap en met ota updates daarna.

snap je?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
woutur schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:07:
De Pro is te nieuw voor handleidingen blijkbaar. Tandjes op elkaar en de Developer of stable gebruiken dus.
Ik probeer niet grappig of lui te zijn hoor, maar er zijn gradaties in Tweakotine afhankelijk van het topic. Ik maak sollutions voor entrerprises en je kunt me doorzagen over ITIL, BISL en SCRUM en bedrijfskunde. Ik ben wat minder handig met Android en vraag om hulp. Voor matige semi bijdehandte reacties kan ik ook naar de kroeg (nofi).

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Meerdere reacties achter elkaar plaatsen is ongewenst.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 02-09-2016 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
DaBuzzzzz schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:56:
Maar dit is precies wat ik bedoel Momus, ook eerder in het Nubia topic. Voor mensen die er wat minder in thuis zijn, zijn al die afhankelijkheden juist hetgaan ze tegenhoudt. Vandaar de vraag om in een
4) start twrp
5) wip cach en dalvic
6) flash rom
7) ff wachten klaar

maar ik zie ze nooit zo, altijd met persoonlijke voorkeuren en/of andere gaps, dan wel of niet. Ik wil gewoon de foon gebruiken, liefst zonder chinese crap en met ota updates daarna.

snap je?

thx
Is een aardige handleiding inderdaad.
Je kan hem volgen, je moet alleen wel eerst even unlocken voor stap 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

DaBuzzzzz schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:00:
[...]

Ik probeer niet grappig of lui te zijn hoor, maar er zijn gradaties in Tweakotine afhankelijk van het topic. Ik maak sollutions voor entrerprises en je kunt me doorzagen over ITIL, BISL en SCRUM en bedrijfskunde. Ik ben wat minder handig met Android en vraag om hulp. Voor matige semi bijdehandte reacties kan ik ook naar de kroeg (nofi)
Matige wtf hier. Welzeker offense taken hier. Het interesseert me geen bal of je muren metselt of solutions bouwt. Jouw telefoon, de Redmi Pro is officieel nog niet eens uit. Die komt aanstaande zaterdag pas op de markt. Dus mijn opmerking heeft helemaal niets met bijdehandheid te maken. Als jij graag tutorials wilt hebben voor telefoons die nog niet op de markt zijn, ga je ze maar zelf schrijven.

Als je het over een Redmi 3 Pro hebt, dan geldt mijn eerdere advies. Go Google of doorzoek dit topic met de keywords 'installeren EU'. Als het over de Redmi 3s Prime/Pro gaat: hetzelfde. En als je even een uurtje neemt om al het commentaar te lezen in dit topic vanaf het moment dat bijv. de 3s uitgekomen is, weet je ook meteen wat voor moeilijkheden je kan tegenkomen. En als dat allemaal teveel is kan je uitwijken naar YouTube. Heb je er nog beeld bij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
De Pro is al maanden te koop. Ik heb m sinds 3 juni. Verder over je Empathics skils....matig. Ik heb moeite met vinden wat wel en wat niet van belang is en ben duidelijk niet de enige. Alleen al de check of de foon locked of unlocked is..http://en.miui.com/thread-279195-1-1.html .schiet mij maar lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
DaBuzzzzz schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:56:
4) start twrp
5) wip cach en dalvic
6) flash rom
7) ff wachten klaar

snap je?

thx
1. Unlock rechten aanvragen via en.miui.com/unlock.php (gebruik IE het beste)
2. Download de juiste rom via en.miui.com (http://update.miui.com/up...ad.php?d=land&b=X&r=cn&n=)
2a. Log-in met je account op je toestel! (nodig via mi unlock tool)
3. Installeer de rom via miflah
3a. Selecteer ook wipe all data (links onderin)
4. Installeer TWRP via de deze link: (http://en.miui.com/thread-298586-1-1.html)
5. Installeer de nieuwe eu rom via deze link: (https://www.androidfilehost.com/?fid=24694152805484166)
En dan op het einde even een clear cache/dalvik doen en klaar man!!

Moeilijker kan ik het niet maken, wel makkelijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
woutur schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:20:
[...]

Matige wtf hier. Welzeker offense taken hier. Het interesseert me geen bal of je muren metselt of solutions bouwt. Jouw telefoon, de Redmi Pro is officieel nog niet eens uit. Die komt aanstaande zaterdag pas op de markt. Dus mijn opmerking heeft helemaal niets met bijdehandheid te maken. Als jij graag tutorials wilt hebben voor telefoons die nog niet op de markt zijn, ga je ze maar zelf schrijven.

Als je het over een Redmi 3 Pro hebt, dan geldt mijn eerdere advies. Go Google of doorzoek dit topic met de keywords 'installeren EU'. Als het over de Redmi 3s Prime/Pro gaat: hetzelfde. En als je even een uurtje neemt om al het commentaar te lezen in dit topic vanaf het moment dat bijv. de 3s uitgekomen is, weet je ook meteen wat voor moeilijkheden je kan tegenkomen. En als dat allemaal teveel is kan je uitwijken naar YouTube. Heb je er nog beeld bij ook.
Welk toestel is dat dan? De Redmi Pro?

Verder is je post bijzonder matig aangezien we hier in de Redmi 3 topic zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Het is dan ook de Redmi 3 Pro :) niet de note, niet de S. 32Gb en 3Gb en een iets andere MIUI versie

Thx Duke! ik ga de lijntjes volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
DaBuzzzzz schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:52:
Het is dan ook de Redmi 3 Pro :) niet de note, niet de S. 32Gb en 3Gb en een iets andere MIUI versie

Thx Duke! ik ga de lijntjes volgen
Ja dat weet ik, maar woutur heeft het schijnbaar over een Redmi Pro die binnenkort uitkomt.
Ben benieuwd naar dat toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik vlieg misschien een beetje uit de bocht hier maar het gaat mij om twee dingen:
• Je wil een totale handleiding van a tot b.
• Je geeft vrijwel geen informatie (over wat dan ook)

Dat tegen de achtergrond dat ik er zelf takkeveel tijd in heb gestoken en veel geprobeerd heb en dat allemaal gerapporteerd heb in dit topic. Het voelt gewoon alsof je een shortcut wil nemen en anderen daar ook nog moeite voor wil laten doen. Dat stuit me tegen de borst.

Ik heb in dit topic heel veel informatie gedeeld met iedereen en ik ben best bereid dat ook met jou te doen als jij in een stap van het hele proces niet verder komt. Maar ik ga je niet aan het handje nemen. Doe eerst zelf wat moeite en dan zullen ik en anderen hier best bereid zijn je verder te helpen.

@Momus: jij kon niet weten of hij het over de 3S of de 3 Pro had. Redmi Pro: http://www.gsmarena.com/xiaomi_redmi_pro-8233.php

Edit
En hier gaat het dus precies mis: omdat je zo weinig informatie hebt gegeven schrijft TheDuke een handleiding voor de 3S Pro. Die jij niet hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door woutur op 02-09-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
We zitten in het redmi 3 topic en ik zeg dat ik een pro heb, dus niet een S of een Note. Lijkt me duidelijk. Ik heb ook topics waar uren en uren inzitten. Neemt niet weg dat als je de 1e pagina niet update met voortscheidend inzichten en updates je dit soort vragen na verloop kunt verwachten en daar is niks mis mee.
Afijn
Maakt het tussen de verschillende types voor het proces zoveel uit welke stappen ik neem? lijkt me stug. Moet wel opletten de juiste rom te pakken.

Ik ga er mee aan de slag en laat het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/pyel9l4gb/Unlocked.pngPoehee. Ben alweer de hele dag bezig. Stappen die ik heb ondernomen :

- met miFlash eindelijk een officiële rom kunnen flashen V7.5.9.0.MALMIDE van http://en.miui.com/download-303.html
- De telefoon geunlocked met dat Unlock proggie. Fijn dat het alleen op Windows kan ...
- TWRP geinstalleerd via http://en.miui.com/thread-298586-1-1.html . Wel leuk dat alle toeters en bellen afgaan, qua virus warnings.
- Geroot en ROM geflashed.
- Ik zit nu in een soort super boot loop. Krijg MI logo en dan een progress bar. Dan Android melding en dan weer progress bar. Is dit normaal ? Hij is al meer dan een uur bezig.

[ Voor 5% gewijzigd door pasz op 02-09-2016 15:19 ]

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
pasz schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:19:
Poehee. Ben alweer de hele dag bezig. Stappen die ik heb ondernomen :

- met miFlash eindelijk een officiële rom kunnen flashen V7.5.9.0.MALMIDE van http://en.miui.com/download-303.html
- De telefoon geunlocked met dat Unlock proggie. Fijn dat het alleen op Windows kan ...
- TWRP geinstalleerd via http://en.miui.com/thread-298586-1-1.html . Wel leuk dat alle toeters en bellen afgaan, qua virus warnings.
- Ik zit nu in een soort super boot loop. Krijg MI logo en dan een progress bar. Dan Android melding en dan weer progress bar. Is dit normaal ? Hij is al meer dan een uur bezig.
PRO heb je in meerdere types en series ;) PRO is een breed woord voor sommige toestellen.
Daarnaast moet je altijd de juiste rom hebben wil via miflash kunnen installeren en let er op vooral de china-dev roms zijn de goede ;)

Maar als je een beetje hebt gekeken zoals je aangeeft kan je de redmi3's ook in EDL unlocken maar goed je hebt alles al doorgelezen dus succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

pasz schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:19:
[afbeelding]Poehee. Ben alweer de hele dag bezig. Stappen die ik heb ondernomen :

Een uur is wel erg lang. Maar ik weet van mezelf ook dat het heel lang duurde. Heb je in TWRP Disable DM-verify gedaan? Dat kon ook nog wel eens het Mi logo boot ding verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
woutur schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:23:
[...]

Een uur is wel erg lang. Maar ik weet van mezelf ook dat het heel lang duurde. Heb je in TWRP Disable DM-verify gedaan? Dat kon ook nog wel eens het
Mi logo boot ding verklaren.
Heb ik gedaan... Haalt niets uit. Ben bang dat ik terug mee moet naar global rom... Of heeft iemand de eu rom wel eens via miflash geïnstalleerd?

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
Een bootloop gebeurt meestal als je twrp net hebt geflasht en de china dev rom erop hebt gelaten.

Opnieuw die dev rom flashen in fastboot met miflash is het handigst dan, dan twrp en zodra je twrp hebt geflasht kom je in twrp. Niet rebooten! Dan meteen toestel wipen, en flashen met juiste miui rom/cm/gapps/capps/root. Zorg dat deze reeds op de sd kaart staat dus.

Toestel wordt niet weer gelockt overigens na die 2e keer flashen.

Voor de redmi 3 gebruik deze dev rom: ido_xhdpi_images_6.3.17_20160129.0000.14_5.1_cn_7825b69ec1.tgz

Is die eerste dev rom uit april ofzo, deze werkt gister nog gebruikt. Dit is een fastboot rom te flashen via miflash.

Edit: flashen doe ik met MiPhone2015731.exe

[ Voor 7% gewijzigd door pennywiser op 03-09-2016 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ben het 100% eens met je.

Ik heb het ook al eens in dit topic aangegeven - veel info m.b.t. flashen van de verschillende modellen is op z'n minst gezegd op internet gefragmenteerd vindbaar. However.. In dit topic is toch al vrij veel info voorbij gekomen voor de specifieke modellen. Om dan dit topic te komen, eerst te posten wat je als werk doet (lekker relevant voor de discussie?) en dan vervolgens over empathie te beginnen als je niet genoeg geholpen wordt naar je zin, tsjah.. Neigt een beetje naar kinderachtig/verwende klanten gedrag. Er is ook nog zoiets als: gewoon beginnen met, kijken hoe ver je komt met de beschikbare info en als je vast loopt ergens mee, hulp zoeken. In o.a. dit topic. Je weet wel. De tweakers manier. Eigen intiatief en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
pennywiser schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 09:29:
Een bootloop gebeurt meestal als je twrp net hebt geflasht en de china dev rom erop hebt gelaten.

[..]

Toestel wordt niet weer gelockt overigens na die 2e keer flashen.

Voor de redmi 3 gebruik deze dev rom:
Ik heb een 3S, dus ik ben bang dat ik deze niet kan gebruiken.

Ik heb de Global Stable weer terug gezet. Hij boot gelukkig weer. Nu ben ik een Dev aan het flashen. Eens kijken of het via die route beter gaat.

Er komt een dag dat het me lukt.

Update : nu terug op land_global_images_6.9.1_20160805.0000.29_6.0_global . Dit is dus MIUI 8

[ Voor 7% gewijzigd door pasz op 03-09-2016 13:53 ]

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
pasz schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:26:
[...]
Dat is wel precies de instelling die je moet hebben bij flashen van custom roms helemaal Xiaomi.

Van de Redmi 3 van mijn vrouw is het usb boardje stuk. Deze blijken slechts 3 dollar te zijn:

http://nl.aliexpress.com/...Charging/32723778538.html

Onderdelen zat daar en het toestel gaat helemaal niet zo heel moeilijk uit elkaar:
YouTube: Disassembly of Xiaomi Redmi 3 - First complete Teardown, Parts View

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pasz
Victorie !!!

Nog even een recap :
- Geunlocked
- Developer Global geflashed : http://en.miui.com/download-303.html
- TWRP geinstalleerd met deze tool : http://en.miui.com/thread-298586-1-1.html
- Meteen na installie, boot deze tool in TWRP. Dus gelijk ROM geflashed en Verify uitgezet
- Na weer een loop (progress bar, powered by android) moest ik bijna huilen
- Dus via recovery een WIPE gedaan. En drie keer raden ! Het werkt !

MIUI 8.1 by xiaomi.eu 6.9.1 | Beta. Dit is dus een weekly. Eens kijken of dit stabiel genoeg is.

Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.org/a03j143up/Ass_Wipe.png

[ Voor 7% gewijzigd door pasz op 04-09-2016 13:40 ]

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Heb je wel de nieuwste twrp? https://dl.twrp.me/ido/ Flashen in twpr met flash img

Kom op nog 1 flashen met zweet in de handen })

Edit: in jouw geval was de oorzaak de wipe die je was vergeten.

[ Voor 21% gewijzigd door pennywiser op 04-09-2016 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:52
pasz schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:38:
Victorie !!!

- TWRP geinstalleerd met deze tool : http://en.miui.com/thread-298586-1-1.html
- Meteen na installie, boot deze tool in TWRP. Dus gelijk ROM geflashed en Verify uitgezet
Ja volgens mij klopt het verhaal niet helemaal TWRP geinstalleerd met deze tool dat is de juiste 3.0.2.0 en het plaatje is het 3.0 by Jemmini.
Zelf heb ik ook een 3S en de TWRP 3.0 geinstalleerd hij startte niet zelf op en als ik hem liet opstarten met Aan en Volume+ recovery gekozen zag ik een beeld van een phone met een stekker er uit.
Verder gezocht kwam ik ook op deze handleiding kon niet gelijk de download vinden en heb de tool ergens anders vandaan en die werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Die 3.0 is gewoon een oude versie (recovery.img) meegeleverd in die zip met flash tools:

Zie afbeelding:Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wpzIW8m.png

Zodra die erop staat gelijk niewste versie flashen, ook weer met twrp zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
aart44 schreef op zondag 04 september 2016 @ 19:40:
[...]

Ja volgens mij klopt het verhaal niet helemaal TWRP geinstalleerd met deze tool dat is de juiste 3.0.2.0 en het plaatje is het 3.0 by Jemmini.
Scherp. Ik zocht snel een plaatje van de Wipe knop. Deze tool installeert inderdaad 3.0.2

[ Voor 18% gewijzigd door pasz op 04-09-2016 21:14 ]

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

woutur schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:42:
[...]

En als je niet de 3S hebt? Ik ben benieuwd welke versie ik ga krijgen, het is in elk geval een 3GB/32GB versie met fingerprintscanner maar hij wordt verkocht als Redmi 3 Pro (zonder S)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Is waarsch. Gewoon de 3s 32gb. Bron: vriendin heeft dezelfde telefoon. Deze dus, voor de volledigheid:

https://m.nl.aliexpress.com/item/32683599224.html

[ Voor 20% gewijzigd door xxxneoxxx op 04-09-2016 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
xxxneoxxx schreef op zondag 04 september 2016 @ 22:59:
Is waarsch. Gewoon de 3s 32gb. Bron: vriendin heeft dezelfde telefoon. Deze dus, voor de volledigheid:

https://m.nl.aliexpress.com/item/32683599224.html
Als ie verkocht wordt als de 3 pro en de Snapdragon 616 aan boord heeft, is het niet "gewoon de 3S 32gb"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Leek me de Redmi 3 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
pasz schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:26:
[...]

Ik heb een 3S, dus ik ben bang dat ik deze niet kan gebruiken.

Ik heb de Global Stable weer terug gezet. Hij boot gelukkig weer. Nu ben ik een Dev aan het flashen. Eens kijken of het via die route beter gaat.

Update : nu terug op land_global_images_6.9.1_20160805.0000.29_6.0_global . Dit is dus MIUI 8
als je het goed wilt doen moet je china dev gebruikt niet de global dev :) en kijk ook goed of het de goede versie is voor jou toestel. Anders gaat het hem niet worden via miflash...

Ik heb nu voor elk toestel een mapje op me pc aangemaakt met de juiste roms en de juist twrp methodes :D dus als ik er eentnje binnenkrijg is het alleen flashen, unlocken, twrpen en xiaomi.eu rom installeren.

mijn smartphone is de redmi3s(pro) geworden €160,- vindt het prima.

De mi5 is €100,- duurder en heeft op de soc vrijwel alles het zelfde met hier wat exta's. Maar dat boeit me niet. De redmi note4 is nog een MTK dus wacht nog even 6 maanden voordat er een SD uitkomt...

[ Voor 27% gewijzigd door theduke1989 op 05-09-2016 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
theduke1989 schreef op maandag 05 september 2016 @ 07:40:
[...]

als je het goed wilt doen moet je china dev gebruikt niet de global dev :) en kijk ook goed of het de goede versie is voor jou toestel. Anders gaat het hem niet worden via miflash...

Ik heb nu voor elk toestel een mapje op me pc aangemaakt met de juiste roms en de juist twrp methodes :D dus als ik er eentnje binnenkrijg is het alleen flashen, unlocken, twrpen en xiaomi.eu rom installeren.

mijn smartphone is de redmi3s(pro) geworden €160,- vindt het prima.

De mi5 is €100,- duurder en heeft op de soc vrijwel alles het zelfde met hier wat exta's. Maar dat boeit me niet. De redmi note4 is nog een MTK dus wacht nog even 6 maanden voordat er een SD uitkomt...
Global Dev kun je ook gewoon via MiFlash flashen hoor.
Verder is de Mi5 niet te vergelijken met de Redmi 3S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Momus schreef op maandag 05 september 2016 @ 07:50:
[...]

Global Dev kun je ook gewoon via MiFlash flashen hoor.
Verder is de Mi5 niet te vergelijken met de Redmi 3S.
Nja ik heb af en toe met global dev dat het fucked up gaat.
Dus om meteen goed te doen china dev rom erop en flashen als het echt moet. Enige nadeel van dat is dat de stomme toetsenbord vervelend kan zijn dan.

Daarnaast MI5 is high-end betere soc natuurlijk, camera etc. En redmi3 is meer low/midrange maar toch met 3gb/32gb werkgeheugen en een mooie body (aluminium) dan vindt ik het eigenlijk gewoon ook een super smartphone. Enige wat ik jammer vindt is dat het fingerprint achterop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:47
Ik heb deze topiq eens zitten volgen https://xiaomi.eu/communi...ith-lte-b20-800mhz.33957/. Ik begrijp hieruit dat er dus 2 versies zijn van de RM 3s Pro waarvan een ervan de 20 band ondersteund?. Tevens lees ik dat feature kernel gerelateerd is. Ik dacht eigenlijk dat dit hardwarematig iets was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
hopiconjo schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:08:
Ik heb deze topiq eens zitten volgen https://xiaomi.eu/communi...ith-lte-b20-800mhz.33957/. Ik begrijp hieruit dat er dus 2 versies zijn van de RM 3s Pro waarvan een ervan de 20 band ondersteund?. Tevens lees ik dat feature kernel gerelateerd is. Ik dacht eigenlijk dat dit hardwarematig iets was.
beetje doorzoeken, en volgens geekbuying hebben ze een 3S internationale versie:

maar ibuygou ook of zo maar dan moest je een bedrijf hebben???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Momus schreef op zondag 04 september 2016 @ 23:14:
[...]

Als ie verkocht wordt als de 3 pro en de Snapdragon 616 aan boord heeft, is het niet "gewoon de 3S 32gb"...
Mjah..
http://nl.aliexpress.com/...16GB-ROM/32683599224.html

CPU: Snapdragon 430

Verschil zit hem dan idd in de S/niet S variant. Is genoeg over te lezen. Gezien de 3s nieuwer is en over de hele linie gelijk lijkt te presteren (wat side by side fimpjes op Youtube ook lijkt te laten zien), ging ik er eigenlijk vanuit dat mensen wel voor de S variant zouden gaan als ze iets nieuws kopen? Of je moet een reden hebben om niet de vingerafdruk scanner erbij te willen..

[ Voor 5% gewijzigd door xxxneoxxx op 05-09-2016 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
xxxneoxxx schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:20:
[...]

Mjah..
http://nl.aliexpress.com/...16GB-ROM/32683599224.html

CPU: Snapdragon 430

Verschil zit hem dan idd in de S/niet S variant. Is genoeg over te lezen. Gezien de 3s nieuwer is en over de hele linie gelijk lijkt te presteren (wat side by side fimpjes op Youtube ook lijkt te laten zien), ging ik er eigenlijk vanuit dat mensen wel vooor de S variant zouden gaan als ze iets nieuws kopen?
Waarom zou je meer betalen voor iets wat gelijk presteert?

En ja, dat is jouw link. Degene waar jij op reageert heeft het over de Redmi 3 pro. Niet de 3S pro.

[ Voor 6% gewijzigd door Momus op 05-09-2016 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
hopiconjo schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:08:
Ik lees niet dat de feature kernel gerelateerd is.
Ik lees wel dat je waarschijnlijk een andere kernel moet flashen voor de variant met band 20.
Oftwel, de kernel is hardware gerelateerd, niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

theduke1989 schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:16:
[...]

beetje doorzoeken, en volgens geekbuying hebben ze een 3S internationale versie:
Bij deze internationale versie bij Geekbuying staat "The international version will be installed with Official Global MIUI 7.0 OS ROM, Google play store, Google services and multi-languages.It supports OTA update."

Betekent dit dat ik eigenlijk zelf geen gedoe meer heb met flashen van de juiste rom? En dat ik dus niet hoef te rooten, dus de Rabobank app ook gewoon kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
hars73 schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:28:
[...]

Bij deze internationale versie bij Geekbuying staat "The international version will be installed with Official Global MIUI 7.0 OS ROM, Google play store, Google services and multi-languages.It supports OTA update."

Betekent dit dat ik eigenlijk zelf geen gedoe meer heb met flashen van de juiste rom? En dat ik dus niet hoef te rooten, dus de Rabobank app ook gewoon kan gebruiken?
Als je je in het Engels redden kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Momus schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:37:
[...]

Als je je in het Engels redden kan...
Waarom is xiaomi.eu er nog niet mee bezig? Niet alleen voor de Redmi series, maar ook bijvoorbeeld voor de redmi note series dat ze als het toch softwarematig is het gewoon uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Momus schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:21:
[...]

Waarom zou je meer betalen voor iets wat gelijk presteert?

En ja, dat is jouw link. Degene waar jij op reageert heeft het over de Redmi 3 pro. Niet de 3S pro.
Mjah, het ontloopt elkaar allemaal niet veel qua prestaties en zo. Ben zelf voor de 3s 32GB gegaan, omdat die over de hele linie net iets vlotter zou zijn dan bijv, de pro:

YouTube: Test Xiaomi : RedMi 3S Vs RedMi 3 PRO (MIUI 8 : Battery, Benchmark, ...

De naamgevingen vanuit Xiaomi zijn iig niet zo heel handig gekozen. Zorgt nogal snel voor spraakverwarring zo blijkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
hars73 schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:28:
[...]

Nee, verschillende webshops beweren dit maar uiteindelijk blijkt het toch een 'dirty' ROM te zijn met allemaal zaken die je echt niet op je telefoon wilt hebben staan. Dus gewoon na aankoop meteen unlock aanvragen en of de officiële global ROM flashen of wat extra werk doen en Xiaomi.eu ROM er op zetten zodat je ook Nederlands hebt en wat onbruikbare zaken eruit zijn gesloopt.
Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken