Vast geen 64-bits windows...psvunited schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:12:
Krijg nu telkens deze fout:
[afbeelding]
Mijn OPO was toch heel wat makkelijker flashen..
Maar niet als je een door de seller aangepaste ROM hebt. Dan werkt dit niet.woutur schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:36:
Ik begrijp niet dat jullie zo moeilijk doen. USB kabel in telefoon, kabel in computer. Ik krijg meteen een notificatie in Win10 dat er een Redmi 3S aan mijn kabel hangt. Vervolgens de dev Rom naar telefoon kopiëren. Updates app starten. Drie puntjes aanklikken, choose update package. Kies het bestand dat je gekopieerd hebt. Klik eventuele waarschuwingen weg. En dan lang lang wachten. Easypeasy.
Ohja wel hoor. Uiteindelijk is het flashen gelukt via de reddit wiki. Alleen als ik hem nu opstart krijg ik het bootlogo maar een kleine seconde te zien en valt hij weg.. Kan nog wel gewoon in fastboot
Opnieuw geflashed en nu werkt het weer.
[ Voor 9% gewijzigd door psvunited op 20-08-2016 18:45 ]
Inmiddels diverse filmpjes gekeken hoe je met Miflash naar een dev rom flasht.
Ik zie hierbij 2 verschillende aanpakken. Het ene filmpje pakt het originele zip bestand 2x uit en geeft als bron bij myflash de hele map aan. Het andere filmpje geeft als bron de map images van het bestand aan.
Wat is nu het juiste om te doen? Of maakt dat eigenlijk helemaal niets uit?
Ik zie hierbij 2 verschillende aanpakken. Het ene filmpje pakt het originele zip bestand 2x uit en geeft als bron bij myflash de hele map aan. Het andere filmpje geeft als bron de map images van het bestand aan.
Heb je een standaard ROM erop of een afwijkende?EvJd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 22:16:
Inmiddels diverse filmpjes gekeken hoe je met Miflash naar een dev rom flasht.
Standaard: lees dan mijn post op jouw eerdere vraag.
Afwijkend: ik zou het niet weten. Kijk wat het meest op jou van toepassing is.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Mijn digitizer is waarschijnlijk stuk. Iemand een goede shop waar ik deze kan kopen. Graag een OEM versie.
Ik kom er helaas niet uit. Geprobeerd met MIflash om van stable rom naar developer rom te gaan. Kreeg helaas een foutmelding bij flashen: onvoldoende disk space.
Kan volgens internet te maken hebben met mijn ssd schijf.
Vervolgens op mijn computer er windows washer overheen laten gaan om schijfruimte vrij te maken.
Toen opnieuw geprobeerd te flashen. Helaas toen na 2 seconden al klaar, gaf aan: fout met "hello packet".
Nu blijft mijn redmi 3s hangen in het logo scherm.
Iemand die mij verder kan helpen, ben bang dat als ik verder ga "uitproberen" , ik hem helemaal stuk maak.
Ik kan overigens nog wel in fastboot komen, niet meer in download-modus.
Vervolgens op mijn computer er windows washer overheen laten gaan om schijfruimte vrij te maken.
Toen opnieuw geprobeerd te flashen. Helaas toen na 2 seconden al klaar, gaf aan: fout met "hello packet".
Iemand die mij verder kan helpen, ben bang dat als ik verder ga "uitproberen" , ik hem helemaal stuk maak.
[ Voor 10% gewijzigd door EvJd op 21-08-2016 11:14 ]
Vanaf een 32-bits Windows of een 64-bits?EvJd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:06:
Ik kom er helaas niet uit. Geprobeerd met MIflash om van stable rom naar developer rom te gaan. Kreeg helaas een foutmelding bij flashen: onvoldoende disk space.
Ik heb 1 van mijn 3 3's nu op de Multilang ROM. De andere twee krijg ik niet van de Stable af. Het lukt niet via de chinese versie van de PC Suite. Het lukt niet via MiFlash (die kan het flash bestand niet vinden, dat zou volgens internet te maken hebben met spaties in het pad, maar die heb ik eruit gehaald). Het lukt ook niet via de Updater app (Could not verify package). Alles vanaf Win10.
Ik ben ook even kwijt wat ik nog kan doen..
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Je gebruikt wel de fastboot ROM voor MiFlash en niet de recovery ROM?woutur schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:20:
Ik heb 1 van mijn 3 3's nu op de Multilang ROM. De andere twee krijg ik niet van de Stable af. Het lukt niet via de chinese versie van de PC Suite. Het lukt niet via MiFlash (die kan het flash bestand niet vinden, dat zou volgens internet te maken hebben met spaties in het pad, maar die heb ik eruit gehaald). Het lukt ook niet via de Updater app (Could not verify package). Alles vanaf Win10.
Jup. Het uitgepakte bestand heeft ook netjes alle flash*.bat files in de juiste directories.
Misschien moet ik de Recovery manier nog eens proberen. Dan heb ik in ieder geval alle manieren van http://en.miui.com/a-233.html gehad.
Misschien moet ik de Recovery manier nog eens proberen. Dan heb ik in ieder geval alle manieren van http://en.miui.com/a-233.html gehad.
Ik heb miflash versie 2015.10.28.0 gebruikt via download modus om te flashen. Omdat ik niet meer in deze modus kan komen, maar nog wel in fastbood modus. Stel dat ik het nu in fastbood modus probeer, zou dat helpen? Of heb ik dan kans dat ik zelfs de fastbood om zeep help?
Of heb ik wellicht niet de meest recente miflash versie en kan het hieraan liggen
Ik zit me hier suf te denken waar het aan kan liggen dat het niet goed is gegaan (en was hier stiekem al bang voor) en hoe ik het vooral niet erger kan maken, maar kan oplossen.
Nu zag ik wel dat je via een knoppencombi in EDL modus kan gaan, maar vraag me af of ik dan weer tegen "onvoldoende ruimte" aanloop
Of heb ik wellicht niet de meest recente miflash versie en kan het hieraan liggen
Ik zit me hier suf te denken waar het aan kan liggen dat het niet goed is gegaan (en was hier stiekem al bang voor) en hoe ik het vooral niet erger kan maken, maar kan oplossen.
Nu zag ik wel dat je via een knoppencombi in EDL modus kan gaan, maar vraag me af of ik dan weer tegen "onvoldoende ruimte" aanloop
[ Voor 19% gewijzigd door EvJd op 21-08-2016 12:20 ]
Hoezo kom je niet meer in download modus? Power en Volume up. Dan kan je download kiezen. En daarnaast, MiFlash is voor zover ik weet gebouwd om in fastboot te flashen. Zie ook de link uit mijn vorige post.EvJd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:11:
Ik heb miflash versie 2015.10.28.0 gebruikt via download modus om te flashen. Omdat ik niet meer in deze modus kan komen, maar nog wel in fastbood modus. Stel dat ik het nu in fastbood modus probeer, zou dat helpen? Of heb ik dan kans dat ik zelfs de fastbood om zeep help?
Met een goede ROM kan MiFlash volgens mij best OK gaan. Je telefoon start ook niet meer op?
Soms moet je echt heel lang wachten voordat hij opgestart is. Ik vraag dat omdat er via het officiele kanaal aanstaande dinsdag volgens mij een nieuwe stable uitkomt die misschien niet zo irritant is als deze 7.5.5. Wellicht valt daar makkelijker overheen te flashen ofzo.
De download modus is om de 1 of andere reden niet meer beschikbaar. Waar ik voor het flashen in 1x in de download modus kwam, gaat hij nu weer naar het mi-logo scherm.woutur schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:34:
[...]
Hoezo kom je niet meer in download modus? Power en Volume up. Dan kan je download kiezen. En daarnaast, MiFlash is voor zover ik weet gebouwd om in fastboot te flashen. Zie ook de link uit mijn vorige post.
Met een goede ROM kan MiFlash volgens mij best OK gaan. Je telefoon start ook niet meer op?
Soms moet je echt heel lang wachten voordat hij opgestart is. Ik vraag dat omdat er via het officiele kanaal aanstaande dinsdag volgens mij een nieuwe stable uitkomt die misschien niet zo irritant is als deze 7.5.5. Wellicht valt daar makkelijker overheen te flashen ofzo.
De fastboot optie was begreep ik juist weer niet om van stable naar dev te gaan (dat zou niet werken volgens het forum hier en ook volgens de xiaomi en xda fora. Hier gaven ze steeds aan dat het daarom juist in download mode moet. Dit ivm locked bootloader
Telefoon blijft nu hangen in mi voorscherm, niet echt gek omdat ik de foutmelding kreeg tijdens het flashen (onvoldoende ruimte).
Flash was dus niet gelukt.
Wil het niet erger maken dan het nu is, dus vandaar dat ik hoop dat iemand weet wat ik nu moet doen.
Met MiFlash moet je flashen vanuit de EDL modus. De EDL modus kan je ook in komen door de telefoon uit te zetten en vervolgens uitgeschakeld aansluiten met volume up en down tegelijk ingedrukt.
Hoi,Momus schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 13:28:
Met MiFlash moet je flashen vanuit de EDL modus. De EDL modus kan je ook in komen door de telefoon uit te zetten en vervolgens uitgeschakeld aansluiten met volume up en down tegelijk ingedrukt.
Dus als ik je goed begrijp ga ik dit proberen en zit ik dan direct in de benodigde edl modus.
Vervolgens opnieuw proberen dezelfde dev rom te flashen. Is dat dan weer opnieuw de fastbood versie van de dev rom?
En de foutmelding insuffient diskspace die ik kreeg, kan ik daar nog wat aan oplossen?
Die foutmelding is een foutmelding die je normaal gesproken krijgt als je vanaf een 32-bits besturingssysteem probeert te flashen...EvJd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 13:31:
[...]
Hoi,
Dus als ik je goed begrijp ga ik dit proberen en zit ik dan direct in de benodigde edl modus.
Vervolgens opnieuw proberen dezelfde dev rom te flashen. Is dat dan weer opnieuw de fastbood versie van de dev rom?
En de foutmelding insuffient diskspace die ik kreeg, kan ik daar nog wat aan oplossen?
Helaas, ik zit in EDL modus, maar miflash ziet mijn gsm niet. Zie ook geen *com* extra in mijn aparaatbeheer.
Hoor wel op mijn computer geluidje dat er iets is aangesloten.
[ Voor 23% gewijzigd door EvJd op 21-08-2016 13:38 ]
Dan is er denk ik een driver probleem, je hebt de Qualcomm drivers geïnstalleerd?EvJd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 13:37:
Helaas, ik zit in EDL modus, maar miflash ziet mijn gsm niet. Zie ook geen *com* extra in mijn aparaatbeheer.
Je hebt geen andere telefoon gehad met mini usb aansluiting?
Helaas, andere kabel geprobeerd, geen verschil. Telefoon zie ik wel het logo op dat er een aangesloten kabel zit, maar computer ziet hem niet.
In EDL zie je geen logo's van kabels, dus dat klopt sowieso al niet.
Het is een scherm waarop ik een gsm zie met daaronder een aangesloten kabel. Als ik de kabel uit de gsm haal, zie ik dit ook verschijnen op het scherm.
Je kan hem ook in fastboot opstarten en dan via fastboot naar EDL mode krijgen:
http://en.miui.com/thread-290959-1-1.html
http://en.miui.com/thread-290959-1-1.html
Geprobeerd, maar de computer herkent mijn xiaomi niet meer. Iemand die toevallig in de buurt van Rotterdam/Zwijndrecht woont en die mij kan helpen met de 3S?
Leg hem in fastboot aan de computer, en typ in cmd 'fastboot oem edl'. Het scherm hoort geheel zwart te worden. Dit was ook voor mij de enige manier om de telefoon in EDL te krijgen.
[ Voor 24% gewijzigd door Montsubai op 21-08-2016 17:43 ]
Verwijderd
Ik heb op mijn Redmi 3S Prime (3gb/32gb) last van spontane reboots.
Net gebeurde het bij het maken van foto's, flits, scherm uit, en reboot. Het gebeurd niet heel vaak, 1x per 2 dagen ongeveer. Hebben hier nog meer mensen last van of heb ik een defect? Of wellicht softwareproblemen, ik heb een move uitgevoerd vanaf een Redmi 3.
Ik draai overigens de 7.5.9.0 malmide std firmware.
Net gebeurde het bij het maken van foto's, flits, scherm uit, en reboot. Het gebeurd niet heel vaak, 1x per 2 dagen ongeveer. Hebben hier nog meer mensen last van of heb ik een defect? Of wellicht softwareproblemen, ik heb een move uitgevoerd vanaf een Redmi 3.
Ik heb dit probleem bij mijn redmi 2a, hij reboot dagelijks wel. Ik gebruik cm13 hiervoor.. Weet ook niet wat er kan zijn. Dat is een van de redenen waarom ik naar een ander toestel wil gaan.Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:39:
Ik heb op mijn Redmi 3S Prime (3gb/32gb) last van spontane reboots.
- Reboots.
- 2G support alleen in Nederland.
[ Voor 8% gewijzigd door theduke1989 op 22-08-2016 07:41 ]
Een vraagje...
Heb op mijn Redmi 3 pro een maand geleden de Stable versie van xiaomi.eu geflasht.
Dit heb ik gedaan via TWRP.
Deze versie is gebaseerd op miui 7.
Wanneer ik nu wil overgaan op een weekly build.
Moet ik dan een full wipe doen?
Ben ik al mijn gegevens dan kwijt of hoe werkt dit van Miui 7 naar Miui 8?
Zijn de weekly's al redelijk stabiel obv miui 8 of kan ik beter wachten?
Heb op mijn Redmi 3 pro een maand geleden de Stable versie van xiaomi.eu geflasht.
Dit heb ik gedaan via TWRP.
Deze versie is gebaseerd op miui 7.
Wanneer ik nu wil overgaan op een weekly build.
Moet ik dan een full wipe doen?
Ben ik al mijn gegevens dan kwijt of hoe werkt dit van Miui 7 naar Miui 8?
Zijn de weekly's al redelijk stabiel obv miui 8 of kan ik beter wachten?
Even mezelf quotensander817 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:44:
Hoe Flash ik een weekly update? Via updater of via xiaomi recovery?
De eerste lukt niet, lijkt iets te doen maar reboot dan weer naar de huidige rom
Ik heb een weekly geïnstalleerd, zeker 2 maanden geleden, maar ik krijg geen updates binnen. Hoe kan ik de laatste weekly flashen? Via updater app lukt niet
Los downloaden installeren via de updater app.sander817 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:03:
[...]
Even mezelf quoten
Ik heb een weekly geïnstalleerd, zeker 2 maanden geleden, maar ik krijg geen updates binnen. Hoe kan ik de laatste weekly flashen? Via updater app lukt niet
Ja, dat lukt dus niet. Hij lijkt wat te doen maar reboot dan weer naar de rom die er nu op staat
Wellicht is je TWRP versie te oud. Op de eerste pagina van de weekly rom, staat de nieuwste TWRP en weekly build.sander817 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:39:
Ja, dat lukt dus niet. Hij lijkt wat te doen maar reboot dan weer naar de rom die er nu op staat
Je kunt TWRP via het recovery menu updaten, maar misschien lukt dat ook via de updater app.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ik heb twrp niet definitief geflashed. Er staat nog de originele recovery op. Is dat het probleem?
Verwijderd
[quote]woutur schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:10:
Ja. Tips: Flashen van deverkoper ROM is gewoon bestand downloaden, naar telefoon kopiëren en de updater app gebruiken. Na Factory reset telefoon inloggen met het MI account waar je unlockrechten mee hebt verkregen.
[/quote]
Off-topic: Sorry hoor maar dit kan ik even niet laten, als je zo een ondertekst hebt... Overlees maar zelf eens...
Ja. Tips: Flashen van deverkoper ROM is gewoon bestand downloaden, naar telefoon kopiëren en de updater app gebruiken. Na Factory reset telefoon inloggen met het MI account waar je unlockrechten mee hebt verkregen.
[/quote]
Off-topic: Sorry hoor maar dit kan ik even niet laten, als je zo een ondertekst hebt... Overlees maar zelf eens...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2016 16:10 ]
Hmm. Ik zie net het volgende:
global stable ---> global dev - global stable <--- global dev
china stable ---> china dev - china stable <--- china dev
Ik zou wel eens de Global Dev hebben proberen te flashen over een China Stable. De download pagina van Xiaomi is dan ook intuïtieftechnisch gezien behoorlijk klote. Vanavond maar eens proberen.
global stable ---> global dev - global stable <--- global dev
china stable ---> china dev - china stable <--- china dev
Ik zou wel eens de Global Dev hebben proberen te flashen over een China Stable. De download pagina van Xiaomi is dan ook intuïtieftechnisch gezien behoorlijk klote. Vanavond maar eens proberen.
offtopic:
@ Redmi3pro: je hebt een punt. Het waren tips die ik lopend, op een mobiel device geschreven heb. Mijn onderschrift is echter vanuit mijn persoon gezien. Andere mensen staat het vrij mijn motto op te volgen en mijn posts te negeren
@ Redmi3pro: je hebt een punt. Het waren tips die ik lopend, op een mobiel device geschreven heb. Mijn onderschrift is echter vanuit mijn persoon gezien. Andere mensen staat het vrij mijn motto op te volgen en mijn posts te negeren
Blacklighted knoppen? Dan zie je ze nog steeds niet in het donker, toch?ToFast schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:17:
[...]
Qua accuduur misschien hetzelfde ondanks het 1080p scherm maar met flink zuinigere soc..hopelijk ook eindelijk blacklighted knoppen.
Bingo! Voor het nageslacht, Global en China ROMs vallen niet te mixen. Voor zover ik zie valt er zonder gekke dingen te doen geen overstap te maken tussen China en Global. Voor mij niet interessant want ik wil toch alleen unlocken en een Multilang erop gooien (en daarvoor heb je nu eenmaal een Developer ROM nodig).
China developer ROMs zijn nu aan het installeren. Ik heb nog één unlock account. Iemand die zijn account aan me wil uitlenen? DM me
China developer ROMs zijn nu aan het installeren. Ik heb nog één unlock account. Iemand die zijn account aan me wil uitlenen? DM me
Je bedoelt een China Dev over een Global Stable?
Geen enkel probleem.
Geen enkel probleem.
Ik heb alleen ervaring met 3S China stable -> Global stable en Global developer. Dat is een no-go en zover ik lees de andere kant op ook. Ik weet niet wat jouw definitie van 'geen probleem' is. Maar MiFlash, PC Suite en Updater app zeggen 'no'.
Probleem opgelost met hulp van "theduke1989" ! Draait inmiddels op een xiaomi.eu rom!
Volgens mij oplossing: In EDL modus via computer naar http://en.miui.com/unlock/ gegaan en unlocked, vervolgens TWRP erop en Xiaomi.eu rom erop.
Draait in ieder geval nu MIUI8 , helemaal blij mee!
Volgens mij oplossing: In EDL modus via computer naar http://en.miui.com/unlock/ gegaan en unlocked, vervolgens TWRP erop en Xiaomi.eu rom erop.
Draait in ieder geval nu MIUI8 , helemaal blij mee!
Prima. Ik heb het al meerdere keren gedaan. Beide kanten op.woutur schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:29:
Ik heb alleen ervaring met 3S China stable -> Global stable en Global developer. Dat is een no-go en zover ik lees de andere kant op ook. Ik weet niet wat jouw definitie van 'geen probleem' is. Maar MiFlash, PC Suite en Updater app zeggen 'no'.
Tja. Je zal wel niet liegen.Momus schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:50:
[...]
Prima. Ik heb het al meerdere keren gedaan. Beide kanten op.
Met MiFlash kijkt hij verder ook helemaal niet welke ROM er reeds op staat. Dan knalt ie gewoon de ROM erop waarvan jij het commando geeft om erop te zetten.
Flashen is niet gelukt. Nu blijft mn redmi 3s hangen in het MI logo. Wat kan ik nu doen? Ik probeer terug te lezen, maar kan het antwoord niet vinden. Sorry als ik erover heen heb gelezen!
Voor alle duidelijkheid je kan bootloader van 3S unlocken door in EDL te gaan? je hoeft dus niet te wachten voor sms voor aanvraag unlock. Dit doe je dus met miflashtool?
Nee. In EDL kun je via MiFlash een officiële Rom flashen.hopiconjo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:10:
Voor alle duidelijkheid je kan bootloader van 3S unlocken door in EDL te gaan? je hoeft dus niet te wachten voor sms voor aanvraag unlock. Dit doe je dus met miflashtool?
Kan je gwn dirty flashen van stable (miui 7) naar een weekly (miui 8 )?
Of is hiervoor een full wipe nodig?
Of is hiervoor een full wipe nodig?
[ Voor 10% gewijzigd door frye op 22-08-2016 22:49 ]
Ik zou altijd wipen erna, dan weet je zeker dat je geen problemen krijgt daardoor.
Lukt nog steeds niet mijn Redmi te unbricken...iemand tips? Ik heb verschillende tutorials gelezen maar flashes lukt niet en blijft dus hangen in mi logo
Dat was toch vrij snel te googlen.
http://en.miui.com/thread-194894-1-1.html
Verwijderd
Het gaat daar wel over de note versie...Momus schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:17:
Dat was toch vrij snel te googlen.
Hoi, nee ik had al wel de sms binnen voor de unlock aanvraag. Maar bleef bij mij hangen nadat miflash een foutmelding had gegeven in het logo-scherm.hopiconjo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:10:
In EDL modus daarna naar de website gegaan en kon unlocken. Dan heb je daarna miflash niet meer nodig.
Oh sorry, ik moest 3 resultaten verder zijn...Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:18:
[...]
Het gaat daar wel over de note versie...

https://www.androidpit.com/xiaomi-redmi-3-review
Heb de Redmi 3s inmiddels binnen en draaiend op de meest recente Multi ROM van Xiaomi.eu
Maar man, man, man wat een geklooi was dit zeg. Ik moet echter bekennen, ik ben een noob in dit soort dingen. Ben allang blij dat dit me gelukt is.
Voor alle noobs onder ons die het toch ook een keer willen proberen: ik heb veel hulp gehad aan de YT filmpjes van deze kerel uit India: YouTube: Dhananjay Bhosale
Hij praat veel te snel, maar legt wel stapsgewijs uit wat je moet doen om het voor elkaar te krijgen.
Zowel voor unlock, TWRP, root en flash. Dus een tip bij dezen.
Maar man, man, man wat een geklooi was dit zeg. Ik moet echter bekennen, ik ben een noob in dit soort dingen. Ben allang blij dat dit me gelukt is.
Hij praat veel te snel, maar legt wel stapsgewijs uit wat je moet doen om het voor elkaar te krijgen.
Ik heb er nu drie unlocked. Eerste was behoorlijk geklooi. De andere twee een makkie.Gerald182 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:30:
Heb de Redmi 3s inmiddels binnen en draaiend op de meest recente Multi ROM van Xiaomi.eu
Maar man, man, man wat een geklooi was dit zeg. Ik moet echter bekennen, ik ben een noob in dit soort dingen. Ben allang blij dat dit me gelukt is.Voor alle noobs onder ons die het toch ook een keer willen proberen: ik heb veel hulp gehad aan de YT filmpjes van deze kerel uit India: YouTube: Dhananjay Bhosale
Er bestaat een TWRP tool waarbij je na unlocken je telefoon in fastboot zet en via een mooi DOS menu'tje zet hij er TWRP op. Supermakkelijk. Dan kan je in TWRP je ROM kopieren en SuperSU. Vervolgens flash je je ROM. Herstarten in TWRP en dan SuperSU flashen. Heb het wel tegelijk (ROM en SuperSU) geprobeerd maar dan had ik toch geen root. Na een herstart wel.
Een van mijn telefoons draait 6.7.14 en de enige merkwaardigheid die ik daarbij aantref is het feit dat ik een keer of twee een spontane reboot had. Andere twee zitten op 6.8.18 en die heb ik nog niet actief in gebruik dus ik weet niet zo goed hoe die zich gedragen. Batterij duur lijkt voor die telefoons wel snor te zitten zonder SIM. Ik denk dat ze zonder te gebruiken en alleen wifi aan zo'n 10 a 12 procent per 24 uur verbruiken.
Mijn actieve 3S zit na 28 uur op 28%. 2 uur 30 minuten screen-on tijd, en 3 uur en 30 minuten flitsmeister. Het lijkt erop dat ik de tweede dag net niet gaan halen maar ik ga het proberen. Zou wel mooi zijn: behoorlijk gebruikt en er twee dagen mee doen.
Het is eindelijk gelukt. Met het beta programma van flash, maar wat een gedoe zeg...blij dat ie nu werkend is!
Op mijn Redmi 3S met laatste Xiami EU 6.8.11 weekly ROM, Rooted en met Xposed krijg ik sinds kort alleen nog maar een 2G (Edge) verbinding, terwijl ik zeker weet dat dit in het verleden gewoon 3G was. Ook reboot/flightmode helpt niet. Ik heb een 3G abo bij Youfone (KPN netwerk).
Ik zag wat vergelijkbare recente posts in de MIUI forums, maar geen oplossing. Verder nog niets geprobeerd van factory reset of xposed uitsluiten, maar iemand anders hier ook deze ervaring?
Ik zag wat vergelijkbare recente posts in de MIUI forums, maar geen oplossing. Verder nog niets geprobeerd van factory reset of xposed uitsluiten, maar iemand anders hier ook deze ervaring?
Al geprobeerd of het in een recentere versie ook nog zit?
11.8 is niet de laatste, er is al 18.8 en morgen weer een nieuwe.
[ Voor 37% gewijzigd door dutchgio op 25-08-2016 07:52 ]
Had ik ook al geprobeerd, maar dat hielp niet (dirty flash, wil nog niet aan clean flash). Ik weet ook 100% zeker dat het gewerkt heeft op de 11.8 ROM, dus mijn gevoel is dat het een configuratie issue is, maar wat dan precies... Heb overigens 1 SIM ingebruik, andere MicroSD (16/2GB Redmi 3S versie).dutchgio schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 07:51:
Al geprobeerd of het in een recentere versie ook nog zit?
Hier is een thread:
https://xiaomi.eu/communi...l-day-at-edge-gprs.33161/
Workaround uit deze thread: inderdaad, als ik GPS aan en uit zet zie ik opeens weer H+.
Ik heb het idee dat dit bij 6.7.14 niet speelt.iisworks schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:34:
[...]
Had ik ook al geprobeerd, maar dat hielp niet (dirty flash, wil nog niet aan clean flash). Ik weet ook 100% zeker dat het gewerkt heeft op de 11.8 ROM, dus mijn gevoel is dat het een configuratie issue is, maar wat dan precies... Heb overigens 1 SIM ingebruik, andere MicroSD (16/2GB Redmi 3S versie).
Hier is een thread:
https://xiaomi.eu/communi...l-day-at-edge-gprs.33161/
Workaround uit deze thread: inderdaad, als ik GPS aan en uit zet zie ik opeens weer H+.
ik vindt het jammer dat de Redmi4 is niet aangekondigd
Het viel me overigens op dat mijn Redmi 3S echt super GPS ontvangst heeft, beter dan de Redmi 3 en 2 Redmi Note 3 Pro's die ik ook heb gehad.
Steevast lettterlijk in 3s een fix buiten, en ook binnen een fix op plaatsen waar dat met de andere niet lukte.
Steevast lettterlijk in 3s een fix buiten, en ook binnen een fix op plaatsen waar dat met de andere niet lukte.
Met welke ROM? EU of global?iisworks schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:23:
Het viel me overigens op dat mijn Redmi 3S echt super GPS ontvangst heeft, beter dan de Redmi 3 en 2 Redmi Note 3 Pro's die ik ook heb gehad.
Mijn wederhelft draait overigens vooralsnog de door Top One meegeleverde global op haar 3s 32GB. Lijkt op zich goed te draaien, en idd zonder voorgeinstalleerde crapware zoals ook RommelD al meldde. Met werkende store erbij.
Ze is nog even bezig met testen van de GPS om te kijken of ie het inderdaad goed doet, maar vooralsnog lijkt alles OK. Ook het Engels went snel.. Eigenlijk nog geen onvertaalde zaken tegen gekomen.
Instellen na uitpakken was even gerommel. Regio maar even ingesteld op Spanje - omdat idd heel Noordelijk Europa mist als regio - maar taal vervolgens in Engels en keyboard is ook gewoon NL te kiezen. Vooralsnog op dat vlak dus geen beperkingen.
Het enige wat een beetje als "jammer" ervaren wordt zijn kleine zaken in MIUI zelf. Zo is de bijvoorbeeld de ikoon grootte echt absurd groot, zonder een optie om dit kleiner te zetten, of om bijvoorbeeld grid size aan te passen om zo meer ikoontjes op het scherm te hebben. Dacht dat dit allicht iets is van MIUI zelf, maar kom er achter dat het op mijn Alcatel Idol / TCL telefoon ook stock zo is vin de daar meegeleverde minimalistische launcher. Alleen draai ik daar al tijden Nova Launcher waar dus wel icoon grootte out of the box in te stellen is. Misschien nog eens kijken of het met een DPI changer app aan te passen is bijvoorbeeld, of ze gaat ook over op Nova.
Ik heb er direct na ontvangst de EU ROM op geflasht. Ik kreeg hem op een of andere manier al unlocked van Top One dus kon er meteen TWRP op zetten. Niets aangepast qua gps.conf oid.
Ik gebruik zelf altijd Apex Launcher dus op zich kom ik buiten systeemzaken weinig MIUI tegen. Ik vond de statusbalk icoontjes dan weer aan de kleine kant (helaas is dit in latere MIUI versies niet meer aanpasbaar) en aangezien ik sowieso xposed draai heb ik na lang wikken en wegen de xMiui module gekocht om dit en wat kliene andere zaken aan te passen. Totdat eindelijk een vertrouwde CM13 voor de 3S verschijnt..
Ik gebruik zelf altijd Apex Launcher dus op zich kom ik buiten systeemzaken weinig MIUI tegen. Ik vond de statusbalk icoontjes dan weer aan de kleine kant (helaas is dit in latere MIUI versies niet meer aanpasbaar) en aangezien ik sowieso xposed draai heb ik na lang wikken en wegen de xMiui module gekocht om dit en wat kliene andere zaken aan te passen. Totdat eindelijk een vertrouwde CM13 voor de 3S verschijnt..
Ik draai nu een week de Global (zoals geleverd door Hong Kong Dreami op AE) op mijn 3s 32gb en toestel draait als een zonnetje(na update en factory reset). Enige bug is dat als hij moet terugschakelen op 2g, dat die dan niet meer naar 3g gaat. Work around is door GPS signaal op te vangen, dan pakt die weer 3g.
Locale op Polen ingesteld, maar Google zorgt ervoor dat ik nog steeds Nederlandse zoekresultaten etc zie. Alles is in Engels.
Toestel is in dagelijks gebruik, (geen games) vrijwel gelijk aan mijn oude z3c in vrijwel alles, behalve de camera.
Mijn vriendin heeft redmi note 3 pro 16gb op de .Eu software en die heeft behoorlijke glitches en app crashes(kan ook aan mijn flash skills liggen
) .
Locale op Polen ingesteld, maar Google zorgt ervoor dat ik nog steeds Nederlandse zoekresultaten etc zie. Alles is in Engels.
Toestel is in dagelijks gebruik, (geen games) vrijwel gelijk aan mijn oude z3c in vrijwel alles, behalve de camera.
Mijn vriendin heeft redmi note 3 pro 16gb op de .Eu software en die heeft behoorlijke glitches en app crashes(kan ook aan mijn flash skills liggen
[ Voor 34% gewijzigd door Pseudoc op 26-08-2016 13:03 ]
Denk er over om een 3S te kopen. Kocht mijn eerdere toestellen altijd bij Gearbest maar denk dat ik hem beter via Aliexpress kan bestellen via European Union verzenden.
Wat is een beetje een goede shop? TopCom, Rose of Goldway? Verder kan ik denk ik het best kiezen voor een Global ROM?
Wat is een beetje een goede shop? TopCom, Rose of Goldway? Verder kan ik denk ik het best kiezen voor een Global ROM?
Paar keer voorbijgekomen maar Top One via Alieexpress hele goede ervaringen. Snel en belangrijker geen invoerrechten
heb mijn redmi 3 pro weg bij Top One Store op Ali ( http://nl.aliexpress.com/store/342812 ). Invoer via Londen, dus geen import-zaken.
Ik heb er drie via Top One. ROM kiezen: als je van plan bent te gaan flashen en rooten zou je de Global Developer kunnen nemen. Met een beetje mazzel is de telefoon al bootloader unlocked. Als je de verpakking 'sealed' laat krijg je de China Stable. In beide gevallen zou ikzelf uiteindelijk toch dezelfde stappen ondernemen: Developer (China of Global) flashen, unlocken, TWRP flashen, EU ROM flashen, herstarten, SuperSU flashen.TVL schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:29:
Denk er over om een 3S te kopen. Kocht mijn eerdere toestellen altijd bij Gearbest maar denk dat ik hem beter via Aliexpress kan bestellen via European Union verzenden.
Misschien moeten we maar eens Redmi 3 unlock/flash events gaan organiseren
En zo binnen 5 werkdagen binnen. Ze gebruiken een route Singapore -> GB -> NL volgens hun eigen communicatie. Enige "nadeel" wat ik ervaren heb is dat er geen tracking/verzendbevestiging was (in mijn geval) van de UK naar NL. Maar goed, dat duurt met DHL ook maar een dag of anderhalf/2, dus allemaal niet zo spannend.dolledriesnl schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:10:
heb mijn redmi 3 pro weg bij Top One Store op Ali ( http://nl.aliexpress.com/store/342812 ). Invoer via Londen, dus geen import-zaken.
In mijn geval kreeg ik die wel op mijn aliexpress berichten box. Ik kon dus netjes HongKong -> Gatwick checken en Gatwick-> Brussel-> Amsterdam.xxxneoxxx schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:30:
[...]
En zo binnen 5 werkdagen binnen. Ze gebruiken een route Singapore -> GB -> NL volgens hun eigen communicatie. Enige "nadeel" wat ik ervaren heb is dat er geen tracking/verzendbevestiging was (in mijn geval) van de UK naar NL. Maar goed, dat duurt met DHL ook maar een dag of anderhalf/2, dus allemaal niet zo spannend.
In mijn geval dus niet. Maar zoals ik zei, lig er met zulke snelle shipping tijden niet echt wakker van. Laatste status is dat iemand er in de UK voor getekend had. Snel een telefoon van de andere kant van de wereld en geen douanekosten is sowieso nice.
Hear hear!xxxneoxxx schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:36:
In mijn geval dus niet. Maar zoals ik zei, lig er met zulke snelle shipping tijden niet echt wakker van. Laatste status is dat iemand er in de UK voor getekend had. Snel een telefoon van de andere kant van de wereld en geen douanekosten is sowieso nice.
Verwijderd
Ik heb mijn RM3 Pro bij banggood besteld , en terwijl hij onderweg is maar alvast unlock aangevraagd bij Xiaomi.
Tot die tijd erg blij met de RM2 Pro
Die straks naar de vrouw gaat.
Nu ben ik geen echte tweaker meer dus hou het op de stable van eu rom 😎
Ik wil dus de stable IDO installeren maar zie deze er niet tussen staan bij miui 8 en versie 7.5 ook niet
Klopt dit ? Of is er een nieuwe codenaam gekomen voor de 3 en pro
Verder is er een handig iets om straks de RM2pro instellingen enz over te zetten naar RM3pro?
Ik wil dus de stable IDO installeren maar zie deze er niet tussen staan bij miui 8 en versie 7.5 ook niet
Verder is er een handig iets om straks de RM2pro instellingen enz over te zetten naar RM3pro?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2016 15:57 . Reden: Vraag toevoegen ]
http://en.miui.com/download-298.htmlVerwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:53:
Ik heb mijn RM3 Pro bij banggood besteld , en terwijl hij onderweg is maar alvast unlock aangevraagd bij Xiaomi.
MIUI Instellingen -> Extra instellingen -> Backup en Herstel (onderaan). Kan je zelf aanvinken wat je wilt backuppen. Weet niet of het netjes naar een ander device herstelt, maar daar kom je vanzelf achter
[ Voor 13% gewijzigd door woutur op 26-08-2016 16:04 . Reden: Foutje. ]
Verwijderd
Die link die je geeft is de originele, maar kan ik straks wel gebruiken om unlock en flashen.
Ik heb het over de EU rom. Codenaam IDO
Die staat niet in het rijtje bij miui8 en 7.5
De backup zal ik eens proberen, gelukkig is er ook al heel wat via google account ingesteld.
De backup zal ik eens proberen, gelukkig is er ook al heel wat via google account ingesteld.
Dit is (momenteel) de laatste stable voor de Ido, staat er dus wel bij (7.5)Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:26:
Die link die je geeft is de originele, maar kan ik straks wel gebruiken om unlock en flashen.
https://www.androidfilehost.com/?fid=24591000424944320
Kijk even op het schema hier, de naamgeving is wat aangepast:
https://xiaomi.eu/community/threads/6-8-25.33721/
Ido = HM3
Euh, ja ik nam aan dat als je stable wilt hebben je het dan over de MIUI ROM hebt en niet over de EU ROM. Vergissinkje. Desalniettemin zie ik je ROM op https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=74403 netjes staan als xiaomi.eu_multi_HM3_V7.5.1.0.LAICNDE_v7-5.1.zip .Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:26:
wat is jullie voorkeur?
3 PRO (SD625) €157,- inclusief DHL
of de
3S PRO (SD430) €159,- inclusief DHL
Ik zit erg te twijfelen maar de 3 PRO komt toch beter uit de voeten met de nieuwere SoC.
En qua prijs maakt het niet zoveel uit dus.
Vindt het jammer dat de Redmi4 niet is aangekondigd
of de
Ik zit erg te twijfelen maar de 3 PRO komt toch beter uit de voeten met de nieuwere SoC.
Vindt het jammer dat de Redmi4 niet is aangekondigd
[ Voor 10% gewijzigd door theduke1989 op 26-08-2016 16:40 ]
De 3s pro heeft nieuwere soc, en heeft Android 6. 0theduke1989 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:40:
wat is jullie voorkeur?
of de
Daarnaast is 157 een hoop geld. Vorige maand de 3s pro op AE gekocht voor 127 euro en geen heffing gehad.
[ Voor 16% gewijzigd door Pseudoc op 26-08-2016 16:47 ]
Verwijderd
Ik zie idd nu pas dat IDO nu wordt aangeduid als HM3
Dom !
Zie nu ook dat ik de RM2pro dus ook nog kan updaten 😀
Maar dat dan in een ander topic
Mijn keuze voor de RM3 pro is om de prijs , zag in de vergelijking geen echte meerwaarde in de 3s en de 3x
Wilde eigenlijk een MI5 of MI4c kopen maar de cheapo op mijn rechterschouder zei me maar voor de RM3 te gaan 😇
Dom !
Zie nu ook dat ik de RM2pro dus ook nog kan updaten 😀
Maar dat dan in een ander topic
Mijn keuze voor de RM3 pro is om de prijs , zag in de vergelijking geen echte meerwaarde in de 3s en de 3x
Wilde eigenlijk een MI5 of MI4c kopen maar de cheapo op mijn rechterschouder zei me maar voor de RM3 te gaan 😇
De zilveren 3S kost nu omgerekend 97 euro bij o.a. Geekbuying: http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-redmi-3s-16gb en bij fastcardtech in alle kleuren: https://www.fastcardtech.com/Xiaomi-Redmi-3S.html
[ Voor 26% gewijzigd door Cooler_King op 26-08-2016 17:12 ]
Fastcardtech zou ik vermijden, scheelt een hoop gedoe.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken