- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Bijna alle teams rijden met de motor op 70/80%, puur om te kijken of alle systemen in de auto werken, er geen overhitting is, sensoren de goede waardes geven.
Elk team zou vandaag al 1.25 kunnen rijden als ze willen. Belangrijker is dat de boel gewoon werkt en ze vanavond rustig de data kunnen bestuderen om te kijken of er geen gekkigheden zijn.
Vandaag let ik meer op welke teams veel km's maken zonder issues dan op tijden... (tenzij Manor opeens 1.19 rijdt)
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
nieuwe motor leren kennen?Wom schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:58:
Wat is eigenlijk het nut om te rijden met een 2015 auto? Het team laten wennen aan elkaar en de bedrijfsprocessen al eens testen? Want neem aan dat er toch grote verschillen zijn tussen een oude en een nieuwe auto. En de impact van banden wil je toch ook meten met je nieuwe auto?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
De kleuren hebben ze er al op afgestemd.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
http://beta.autosport.com/live/commentary/id/1866526/formula-1-testing-2016-barcelona-test-day-1derx666 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:10:
Is er trouwens iets bekend of er ergens beelden te vinden zijn? Ik kan me herinneren dat er vorig jaar bij sommige test toch nog wel ergens een stream was. Ik hoef geen link, maar gewoon info of iemand weet of er beelden zijn.
http://www.f1today.net/nl/live/f1/209030/volg-live-de-eerste-testdag-vanuit-barcelona
http://beta.autosport.com/live/commentary/id/1866526/formula-1-testing-2016-barcelona-test-day-1
http://www.gpupdate.net/nl/testuitslagen/1756/formule-1-test-op-circuit-de-catalunya-22-februari-2016/
http://www.skysports.com/f1/live-blog
Als het goed is zijn dit er een aantal, het topic gaat weer erg hard momenteel.
En... een tijd voor Button!
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Doe dan weer 7UpYakuzA schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:05:
Zijn ze bij Manor aan het vissen voor sponsoring door Pepsi?
De kleuren hebben ze er al op afgestemd.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Nee ze zijn friet aan het snijden,Apache4u schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:05:
Ferrari lijkt ook wat aero testjes te doen:
[afbeelding]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Als ze frites willen moeten ze Merkel even bellen of ze ook wat voor hen haalt...
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Het zijn Italianen, dus het is geen friet maar ravioli.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
nice indeed.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
ik weet; barca zegt geen ene fckSnowDude schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:27:
De kleurstelling van Haas doet me om de een of andere reden ook echt denken aan Indycar en Nascar
maar positief (?) begin van haas [..] beter dan mclaren
* himlims_ runs
Dat heet Tilt-Shift als ik het goed heb
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Op vollast klinkt het als een scooter: https://twitter.com/f1writers/status/701691325004038144
En gas los klinkt als een 2-takt aggregaat: https://twitter.com/f1writers/status/701691006085943300

gewoon blurretje erover heen of focujes, dit is geen tilt shift.
maar gaat me om de setting van de foto;
monteurs er omheen, armen over elkaar. "Zo klein fransmannetje, laat maar eens zien wat jij kunt met ons racemonster"
himlims_ schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:31:
[...]
ik weet; barca zegt geen ene fck
maar positief (?) begin van haas [..] beter dan mclaren
* himlims_ runs
Of heb je het over mooiere kleuren op de auto?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Op de eerste video zie je het achterlicht branden; wellicht was Lewis daar al met lift/coast bezig?Plague schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:36:
Qua geluid is het wel echt een klein dramaatje zeg.
Op vollast klinkt het als een scooter: https://twitter.com/f1writers/status/701691325004038144
En gas los klinkt als een 2-takt aggregaat: https://twitter.com/f1writers/status/701691006085943300
![]()
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Die van Lewis is geen vollast, je hoort dat hij van zijn gas af gaat.Plague schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:36:
Qua geluid is het wel echt een klein dramaatje zeg.
![]()
Die Ferrari klinkt juist heerlijk rauw! Doet me een beetje denken aan de tijd van de blown difusers
Hoe gaat TR zich verhouden tot RB? Oftewel iets minder chassis, maar sterkere (?) Ferrari motor vs mindere Renault motor met een iets beter chassis. En dan wederom met name voor de eerste helft. Is de RB nog wel sneller?
Basement Bios ---- Exo-S
Tost en Horner hebben zelf al voorzichtig een voorzetje gegeven. Ze gaven al aan dat ze niet raar zouden kijken als STR de eerste helft van het seizoen sneller zou zijn dan RBR.Mystikal schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:05:
Om ook nog een andere discussie aan te snijden die ik volgens mij hier nog niet heb gezien.
Hoe gaat TR zich verhouden tot RB? Oftewel iets minder chassis, maar sterkere (?) Ferrari motor vs mindere Renault motor met een iets beter chassis. En dan wederom met name voor de eerste helft. Is de RB nog wel sneller?
Horner: http://www.f1today.net/nl...-red-bull-racing-verslaan
[ Voor 7% gewijzigd door JackBol op 22-02-2016 12:12 ]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Okay, geen vreemde gedachte dus van mij. Dat biedt wel iets meer perspectieven voor de eerste seizoenshelft om een keertje top 6 te pakken!JackBol schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:10:
[...]
Tost en Horner hebben zelf al voorzichtig een voorzetje gegeven. Ze gaven al aan dat ze niet raar zouden kijken als STR de eerste helft van het seizoen sneller zou zijn dan RBR.
Horner: http://www.f1today.net/nl...-red-bull-racing-verslaan
Basement Bios ---- Exo-S
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik zou niet raar opkijken als Max in Melbourne naar het podium rijdt.
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Melbourne is meestal een tombola gezien de betrouwbaarheids problemen in het begin van het seizoen. Dit zorgt soms voor een leuke mixup, maar geeft geen indicatie voor de rest van het seizoen.trion75 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:29:
een keertje top 6? Ik hoop toch wel op een podium hoor
Ik zou niet raar opkijken als Max in Melbourne naar het podium rijdt.
Helaas zou ik dus ook niet raar opkijken als Max het einde van de race niet haalt..
Ik meen iets gelezen/gezien te hebben over de packaging van de TR, die is vrij krap met eventuele kans op koelingproblemen. Ik kan zo even geen bron vinden, maar ik heb het vermoeden dat ze het maximale uit de "betrouwbaarheid" van de oude motor willen persen. Persoonlijk vind ik dit wel een goede aanpak, door een risico te nemen kun je grote stappen maken, maar het kan natuurlijk ook verkeerd uitpakken tijdens de warmere races.Malt007 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:31:
Hopelijk hebben ze voordeel van een redelijk uitontwikkelde motor tov relatief meer uitvallers in het begin van het seizoen door de nieuwere motoren.
Klopt, hij geeft ook aan dat hij niet zou betalen om te kijken.. Zegt de man die F1 achter de betaalmuur heeft gezet... Als je met 2 miljard op je rekening het al teveel gevraagd vind om F1 te kijken, wie verwacht hij dan dat er een F1app van 30 euro gaat kopen?ATS schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:42:
Op nu.nl: "Ecclestone vreest voor saai en voorspelbaar Formule 1-seizoen" en haalt daarbij vooral uit naar Mercedes en Ferrari. Right. Alsof hij daar zelf geen hand in heeft door een voorkeur voor saaie zandbak-circuits en het veel te veel geld vragen voor het mogen organiseren van races aan circuits en voor het uitzenden van races.
Nog meer sensatievoer hier:
http://www.autoblog.nl/ni...m-naar-f1-te-kijken-84758
[ Voor 66% gewijzigd door kid1988 op 22-02-2016 13:45 ]
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
Come. On.Sky Sports News HQ's Rachel Brookes: "Just spoke to Eric Boullier & he told me his first impression of the new McLaren is "not good enough" after suffering a few issues this morning.
Fijne kleurtjesSeñor Sjon schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:25:
Oh no... kleur!
[afbeelding]
Edit
En in the flesh
[afbeelding]
Het is wel te zien dat zelfs de fotograaf op budget is bij Manor.
Bernie heeft altijd wel wat te zeuren, ieder jaar weer. Aan de andere kant, hij wordt puissant rijk van zijn eigen feestje. Lekker negeren dus.ATS schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:42:
Op nu.nl: "Ecclestone vreest voor saai en voorspelbaar Formule 1-seizoen" en haalt daarbij vooral uit naar Mercedes en Ferrari. Right. Alsof hij daar zelf geen hand in heeft door een voorkeur voor saaie zandbak-circuits en het veel te veel geld vragen voor het mogen organiseren van races aan circuits en voor het uitzenden van races.
Het feit dat de motorenleveranciers een veto hebben tot 2020 is voor de F1 inderdaad geen goede zaak.
De 'nieuwe' regelementen voor 2017 worden ook steeds meer een meer gecompromiseerd.
http://beta.autosport.com...2016-barcelona-test-day-1Malt007 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:19:
Heeft iemand wellicht een site die inzicht geeft in sectortijden en of topsnelheden? Misschien wat snel om te kijken of er al teams verstoppertje spelen maar lijkt me wel interessant.
Is inderdaad wel erg lastig herkennen welke auto langskomt met die bitrate. Ach ja allang mooi om even te kunnen luisteren.trion75 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:40:
Hij is weer live te horen en wazig te zien hier:
https://www.periscope.tv/w/1zqKVgrkPOlGB
Wel opvallend trouwens dat de snelste tijd vandaag, die van Vettel, op mediums is gereden en sneller is dan de snelste tijd van vorig jaar welke op softs was gereden.
Dat betekent, stam + t .
T.o.v. welke testdag bedoel je?Apache4u schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:50:
Sainz heeft 50 rondjes afgelegd. Is nu weer in de pits.
Wel opvallend trouwens dat de snelste tijd vandaag, die van Vettel, op mediums is gereden en sneller is dan de snelste tijd van vorig jaar welke op softs was gereden.
Inderdaad, erg frustrerend dat ik nu niet met zekerheid kan bepalen welk geluid van de Honda is.Goron schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:49:
[...]
Is inderdaad wel erg lastig herkennen welke auto langskomt met die bitrate. Ach ja allang mooi om even te kunnen luisteren.
Alhoewel McLaren nu op dit moment niet op de baan is volgens mij.
Prima werken zo met het geluid op de koptelefoontrion75 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:40:
Hij is weer live te horen en wazig te zien hier:
https://www.periscope.tv/w/1zqKVgrkPOlGB
Lewis Hamilton is bezig met een lange stint op de medium compound. Zijn rondetijden: 1:28.9, 1:28.1, 1:28.3, 1:28.5, 1:28.2, 1:28.2, 1:28.1, 1:28.4, 1:28.6, 1:28.5 en 1:28.6.
Sowieso niet tijdens de tests, Melbourne kan ook alle kanten uitgaan. Globaal is er wel wat inzicht, maar er kan genoeg misgaan bij de teams en ook afgelopen jaar waren er veel uitvallers. Na een race of 2 a 3 is er wel wat duidelijkheid vind ik.perpixel schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:02:
Wanneer denken jullie dat de "pikorde" een beetje duidelijk wordt? Vorig jaar was mijn eerste jaar echt F1 volgen en toen heb ik het testen etc. niet echt meegekregen. Wanneer gaan teams laten zien wat ze in huis hebben?
Of juist bluffen met een stiekem totaal illegale afstelling. Gewoon om de concurrentie op het verkeerde been te zetten (of voor de media aandacht)MikeyMan schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:04:
M.b.t. de betrouwbaarheid kun je eind deze week wel iets zeggen. Qua snelheid zal nog niemand het achterste van z'n tong laten zien vrees ik.
alles kan off-topic
Een Saubertje? Dat komt uit en dat is dan weer niet goed voor je imagoAnkona schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:09:
[...]
Of juist bluffen met een stiekem totaal illegale afstelling. Gewoon om de concurrentie op het verkeerde been te zetten (of voor de media aandacht)
Volgens mij rijdt de Mclaren nu wel rond, heeft een erg lage brom/knetter bij het terugschakelen in vergelijking met de anderen.AzzKickah schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:57:
[...]
Inderdaad, erg frustrerend dat ik nu niet met zekerheid kan bepalen welk geluid van de Honda is.
Alhoewel McLaren nu op dit moment niet op de baan is volgens mij.
Klinkt een beetje als een blown-diffuser van LotusGoron schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:16:
[...]
Volgens mij rijdt de Mclaren nu wel rond, heeft een erg lage brom/knetter bij het terugschakelen in vergelijking met de anderen.
alles kan off-topic
Denk dat ze hoogstens de knop van 90% op 95% zetten en alsnog een halve seconde per ronde sneller zijn...Ankona schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:18:
Zou toch een mooi spelletje zijn. Ferrari zet scherpe tijden neer, Mercedes krijgt het benauwd en stelt voor de eerste race de motor scherper af dan normaal waardoor ze betrouwbaarheid inleveren. Plof en Ferrari heeft de punten te pakken en steekt zijn tong uit naar Mercedes.
Dag 1 , Barcelona vorig jaar. Maldonado had toen de snelste tijd in 1.25 en een beetje geloof ik.
Dat betekent, stam + t .
https://wren.co/join/Devian
Mercedes laat nog lang niet alles zien. Mercedes is nog steeds de team to beat. Let maar op.Ankona schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:18:
Zou toch een mooi spelletje zijn. Ferrari zet scherpe tijden neer, Mercedes krijgt het benauwd en stelt voor de eerste race de motor scherper af dan normaal waardoor ze betrouwbaarheid inleveren. Plof en Ferrari heeft de punten te pakken en steekt zijn tong uit naar Mercedes.
Later die week reden ze nog 1:23.0 weet alleen niet op welke banden dat was. Was overigens al de 2e testweek toen ze vorig jaar Barcelona aandeden, dus het tempo zit er goed in vandaag.Apache4u schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:20:
[...]
Dag 1 , Barcelona vorig jaar. Maldonado had toen de snelste tijd in 1.25 en een beetje geloof ik.
Vanmorgen eerst de boel checken, dan een zo snel mogelijk rondje rijden en daarna een setup voor langere stints vinden en constante laps draaien.
Ach, waarom zouden ze het ook anders doen dan in een raceweekend.
Weet iemand trouwens wat de unmarked banden zijn?
Geheim compound van Pirelli?
Nee, niet geheim. Dat zijn medium compound banden.albino71 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:24:
Ik zie toch wel een duidelijke lijn in de tests tot zover.
Vanmorgen eerst de boel checken, dan een zo snel mogelijk rondje rijden en daarna een setup voor langere stints vinden en constante laps draaien.
Ach, waarom zouden ze het ook anders doen dan in een raceweekend.
Weet iemand trouwens wat de unmarked banden zijn?
Geheim compound van Pirelli?
Echter wil Pirelli testen of banden uit hun backup fabriek in Roemenie van dezelfde kwaliteit zijn als de banden uit hun primaire fabriek in Turkije. Dat meen ik vanmorgen ergens gelezen te hebben.
Dat betekent, stam + t .
yessApache4u schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:26:
[...]
Nee, niet geheim. Dat zijn medium compound banden.
Echter wil Pirelli testen of banden uit hun backup fabriek in Roemenie van dezelfde kwaliteit zijn als de banden uit hun primaire fabriek in Turkije. Dat meen ik vanmorgen ergens gelezen te hebben.
I've just spoken to Pirelli who say the use of development tyres, seen on Sebastian Vettel's Ferrari earlier today, is part of a programme to test the quality of the tyres being produced in its back-up production plant in Romania. Traditionally, the tyres are made in Turkey but as a precaution, Pirelli wants to ensure its Romanian plant is capable of producing the tyres to the required standard. The tyres have been made available to every team and it's up to them whether they choose to run it. This week it is testing the medium. The plan is to run a similar test next week, though the compound to be tested has yet to be decided.
Lawrence Barretto
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Tijden zeggen nog niet zoveel op de testruns, maar wel alvast goed te zien dat Vettel een snellere ronde neerzet dan Hamilton, in de helft van het aantal rondjes toch.
Vorig jaar was de snelste tijd volgens mij in de 1.22 door Rosberg (wel in de 2de testweek), daar zitten ze nu toch al in de buurt op dag 1.
Eens kijken of Verstappen morgen de tijd van Sainz kan verbeteren (zit er wel dik in)
Ook leuk om te zien hoe goed Williams al meekomt en dat Haas er ook meteen staan (ondanks die afgebroken vleugel
Geluid van de wagens is ook een stuk beter weer! Vooral die McLaren / Honda.
[ Voor 5% gewijzigd door Krukar op 22-02-2016 15:31 ]
Ted has made his way from the pit lane with a story for all you McLaren fans about their partner Honda's progress:
"While most engine manufacturers are here with their bespoke 2016 engine, with which they intend to do the first few races, that's not the case for Honda.
"The power unit in the back of Button and Alonso's car at this test is effectively a mark I 2016 engine incorporating most of the changes Honda knew they needed to make over the winter.
"There will be another new engine, mark II, which will debut for the second test next week and the result of what they learn between the two specs of power unit will be combined into mark III, that they'll take to race in Melbourne.
"So if it doesn't look brilliant for McLaren early on, don't worry, better engine bits are on the way."
Hmm, zou Vettel zijn snelle ronde van vanochtend op Roemeense medium banden hebben gedaan?Apache4u schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:26:
[...]
Nee, niet geheim. Dat zijn medium compound banden.
Vorig jaar was Barcelona toch inderdaad de 2e pre season test? Dus of het echt vergelijkbaar is...Krukar schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:30:
Vind de liveries van de meeste auto's toch wel wat tegenvallen dit jaar. Eigenlijk is alleen die van RB erg mooi...
Tijden zeggen nog niet zoveel op de testruns, maar wel alvast goed te zien dat Vettel een snellere ronde neerzet dan Hamilton, in de helft van het aantal rondjes toch.
Vorig jaar was de snelste tijd volgens mij in de 1.22 door Rosberg (wel in de 2de testweek), daar zitten ze nu toch al in de buurt op dag 1.
Eens kijken of Verstappen morgen de tijd van Sainz kan verbeteren (zit er wel dik in)
Ook leuk om te zien hoe goed Williams al meekomt en dat Haas er ook meteen staan (ondanks die afgebroken vleugel).
[ Voor 0% gewijzigd door albino71 op 22-02-2016 15:35 . Reden: niet goed gelezen ]
The ramblings of an idiot
Yep, dat bedoelde ik met 2de testweek. Volgende week zullen ze ook wel snellere rondes rijden dan deze week.albino71 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:32:
[...]
Hmm, zou Vettel zijn snelle ronde van vanochtend op Roemeense medium banden hebben gedaan?
[...]
Vorig jaar was Barcelona toch de 2e pre season test? Dus of het echt vergelijkbaar is...
Als het in de context "Met de MK1 motor, niet goed genoeg, maar de MK2 komt er aan" is gezegd, valt het wel mee.Krukar schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:35:
[...]
Dit maakt die uitspraak van Eric Boullier op Sky vanmorgen des te vreemder.
Hij zij letterlijk dat de prestaties van McLaren niet goed genoeg zijn, zo'n uitspraak doe je toch niet als er nog een nieuw blok aan zit te komen?
edit: Slim van Mercedes dat ze zoveel rondjes maken. Slijtage motor checken, zodat je de betrouwbaarheid beter kunt inschatten.
[ Voor 12% gewijzigd door albino71 op 22-02-2016 15:43 ]
Hij zegt eigenlijk alleen dat die auto niet goed genoeg is, niets over de MK1/MK2, vind het maar vreemd:albino71 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:40:
[...]
Als het in de context "Met de MK1 motor, niet goed genoeg, maar de MK2 komt er aan" is gezegd, valt het wel mee.
https://twitter.com/SkySportsF1/status/701764922385027076
Gezien de grote hoeveelheid ronden van Hamilton verwacht ik eerder dat Mercedes nu op <80% motorvermogen rijdt en lekker aan het testen is. Maar ja, dat is ook een gok.Ankona schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:18:
Zal wel niet, aangezien hij nu 1"28 rondjes aan het rijden is, data verzamelen.
Ze zullen zeker niet het achterste van de tong laten zien, maar dat doet geen enkel team. Alle teams zullen nog grote veranderingen doorvoeren voor Melbourne, zo verwacht ik dat geen enkel team nu al met de vleugels zal rijden die ze in Melbourne monteren.Tleilaxu schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:44:
[...]
Gezien de grote hoeveelheid ronden van Hamilton verwacht ik eerder dat Mercedes nu op <80% motorvermogen rijdt en lekker aan het testen is. Maar ja, dat is ook een gok.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Problems at McLaren?
Maybe not yet but it certainly sounds as if team boss Eric Boullier wasn't overly impressed with their morning's work.
“Not good enough," the Frenchman reported to Sky Sports News at lunchtime. "We didn’t have the best mileage, we have had couple of issues in the car.
“Definitely better but we already have suffered one year of pain so this is the minimum we expect.”
Ik voorzie de dominantie alweer verschijnen☺. Betrouwbaar en snel..Goron schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:53:
109 laps alweer voor Hamilton. De Mercedes is in elk geval goed de winter doorgekomen...
Ik heb nog geen idee wat die rondetijden nu precies zeggen. Ik zag ook 1.28 voorbij komen.Krukar schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:46:
Hamilton is nu nog de enige op de baan, toch proberen om die tijd van Vettel nog te verbeteren?
Zal wel niet, aangezien hij nu 1"28 rondjes aan het rijden is, data verzamelen.
Toen ben ik nieuwsgierig geworden naar de rondetijden tijdens een race. Want 100+ rondjes is meer dan een race volgens mij.
De rondetijden tijdens de race vorig jaar lagen veel hoger. Dus of ie het nu zo rustig aan doet weet ik niet.
Snelste raceronde was 1:28.270 in 2015.
Dat betekent, stam + t .
Je kan helaas nog weinig zeggen van de tijden. Hoe vol zit de tank bijvoorbeeld?
Hamilton rijdt uiterst constante rondetijden, tussen de 1.28.7 en 1.29.2 aldus gpupdate.net.trion75 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:57:
Maar de race was in de zomer, de baan is dan veel warmer en sneller.
Je kan helaas nog weinig zeggen van de tijden. Hoe vol zit de tank bijvoorbeeld?
Dus ondanks de veel koudere baantemperatuur nu al net zo snel als tijdens de race in 2015.
Je kunt het beter vergelijken met de tests van vorig jaar (al was dat in de 2de testweek). Toen was de snelste ronde ergens in de 1"22 (Rosberg).Apache4u schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:55:
[...]
Ik heb nog geen idee wat die rondetijden nu precies zeggen. Ik zag ook 1.28 voorbij komen.
Toen ben ik nieuwsgierig geworden naar de rondetijden tijdens een race. Want 100+ rondjes is meer dan een race volgens mij.
De rondetijden tijdens de race vorig jaar lagen veel hoger. Dus of ie het nu zo rustig aan doet weet ik niet.
Snelste raceronde was 1:28.270 in 2015.
In een daadwerkelijke race heb je te maken met veel meer auto's op de baan, vollere tank, meer bandenslijtage etc. etc.
Volgende week zullen ze meer vol erop gaan dan deze week ook, dit zijn nog maar de eerste tests.
Het geeft een beetje een beeld hoe de renstallen de winter uit zijn gekomen, maar verder ook niets eigenlijk.
Buitentemperatuur is daar nu 21 graden dus heel koud is de baan ook niet (natuurlijk wel kouder als de dik 30 graden in de zomer).
[ Voor 6% gewijzigd door Krukar op 22-02-2016 16:01 ]
15:57 Positive response from McLaren's Eric Boullier when asked if the team's confidence has been restored after its disastrous 2015. He also says Honda is "clearly on the right path"
Dus de uitspraak van vanochtend was waarschijnlijk uit zijn verband getrokken.
Dat kan zijn, ik denk eerder dat hij van hogerhand op het matje is geroepen na die uitspraak van vanmorgen en nu wat recht moet zetten, het was ook een vreemde uitspraak.Malt007 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:01:
Nou nog maar een quote van Boullier;
15:57 Positive response from McLaren's Eric Boullier when asked if the team's confidence has been restored after its disastrous 2015. He also says Honda is "clearly on the right path"
Dus de uitspraak van vanochtend was waarschijnlijk uit zijn verband getrokken.
Dat betekent, stam + t .
Als id deze quote lees:Krukar schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:03:
[...]
Dat kan zijn, ik denk eerder dat hij van hogerhand op het matje is geroepen na die uitspraak van vanmorgen en nu wat recht moet zetten, het was ook een vreemde uitspraak.
“Not good enough," the Frenchman reported to Sky Sports News at lunchtime. "We didn’t have the best mileage, we have had couple of issues in the car.
Dan lees ik daarin dat hij vind dat ze te weinig rondes hebben gereden en dat hij daar niet tevreden over is.

Mooi contrast, die foeilelijke livery van Renault met die mooie livery van RB erachter
Ik vind het zelf wel erg mooi, mogen ze van mij houden. Al blijft de redbull nog steeds de mooiste atm.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1