Met de aanstaande veranderingen (2017) en de wens om de motoren qua vermogen minder uiteen te laten lopen, zou ik direct kiezen voor een team met Adrian Newey.Phusebox schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:09:
Het lijkt er steeds meer op dat RB Max heeft willen binden en dat het kamp van Verstappen daarop heeft gezegd: prima, maar dan wel per direct in de RB stappen.
Vind het zelf een beetje short term actie, en om je zo lang te binden aan een team dat er niet super voorstaat? Hopelijk valt het allemaal op zijn plek.
Laten we er vanuit gaan dat de mensen die beslissingen moeten maken wel overwogen dit doen, en wij de beste stuurlui aan wal zijn!
Ik heb het nog niet voorbij zien komen hier, maar:
http://www.telegraaf.nl/t...neer_Max_ontslagen__.html
Xevi Pujolar, tot gisteren de Spaanse race-engineer van Max Verstappen bij Scuderia Toro Rosso, is bij het Italiaanse team op non-actief gezet. Datzelfde zou ook gelden voor data-engineer Olivier Helvig. Betrokkenen wilden niet reageren.
Red Bulls motorsportadviseur Helmut Marko bevestigde wel dat er binnen het team spanningen bestonden.
Pujolar had zaterdag in Sotsji na de kwalificatie voor de Russische GP een felle discussie met teambaas Franz Tost over de (banden)strategie. Bij Red Bull gaat Verstappen werken met de oude race-engineer van Daniil Kvyat, de Italiaan Gianpiero Lambiase.
Het staat hier anders al heel veel keren uitgebreid in dit topicbvk schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:39:
Ik heb het nog niet voorbij zien komen hier, maar:
[...]
Ik zie het inderdaad nu, vanmorgen al...
Alleen had ik er wat meer discussie over verwacht en zag er de laatste pagina's niets over geschreven.
Anoniem: 14124
Voor wat achtergrond. Gianpiero Lambiase was bij Force India de race engineer van Sergio, is toen overgestapt naar RBR waar hij voor 2015 de race engineer van Sebastian zou worden ....
[edit]correctie inderdaad, vettel was al over[edit]
[edit]correctie inderdaad, vettel was al over[edit]
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 06-05-2016 16:32 ]
Sebastian Vettel zat in 2015 bij ferrariAnoniem: 14124 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 16:22:
Voor wat achtergrond. Gianpiero Lambiase was bij Force India de race engineer van Sergio, is toen overgestapt naar RBR waar hij in 2015 de race engineer van Sebastian werd.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Klopt, de engineer van Vettel heeft in 2015 promotie gemaakt:
27 augustus 2014 – Er komt een einde aan de samenwerking tussen Sebastian Vettel en Guillaume Rocquelin. Zo heeft Red Bull bevestigd. 'Rocky', zoals de Fransman ook wel wordt genoemd, krijgt na dit seizoen promotie.
Rocquelin is al zes seizoenen lang de race-engineer van Vettel en behaalde in die periode vier wereldtitels met de Duitser. Volgend jaar krijgt hij bij Red Bull de functie van Head of Race Engineering, wat inhoudt dat hij het werk van beide race-engineers zal overzien. Zijn werk als race-engineer van Vettel wordt overgenomen door Gianpiero Lambiase, die nu nog de rechterhand van Sergio Perez is bij Force India.
Vettel is bezig aan een teleurstellend seizoen. Hij won dit jaar nog geen enkele race, terwijl zijn nieuwe teamgenoot Daniel Ricciardo al drie zeges boekte, en staat slechts zesde in de stand om de wereldtitel.
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Ik denk dat Max zijn doelen qua punten toch maar weer omhoog moet stellen. 100 punten is met de RB zeker te doen.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Wat is Max een oneindig grote eindbaas. Dit gaat zo mooi worden, wtf.
Ze (Jos), zegt dat dit niet zo gegaan is? Het kwam nogal als een verrassing en ze hadden er zelf weinig over te zeggen dat het nu zo ging. Allemaal sneller dan gehoopt natuurlijk en een vernieuwd meerjarig contract gekregen, maar afgedwongen heeft het Verstappen kamp heel erg weinig in dit geval.Phusebox schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:09:
Het lijkt er steeds meer op dat RB Max heeft willen binden en dat het kamp van Verstappen daarop heeft gezegd: prima, maar dan wel per direct in de RB stappen.
Vind het zelf een beetje short term actie, en om je zo lang te binden aan een team dat er niet super voorstaat? Hopelijk valt het allemaal op zijn plek.
Testing, one, two ...
Volgens mij kun je het zo kort samenvatten:
- Onrust bij Torro Rosso (tussen de teams van Sainz / Verstappen)
- RB wil Max houden, en niet het risico lopen dat hij ergens anders tekent, maar daardoor is hij direct naar RB geplaatst met een meerjarig contract
- Hopen dat Kvyat minder onder druk staat bij Torro Rosso, en zich zo door kan ontwikkelen. Ik las dat hij onder druk staat, maar niet is opgelegd door RB.
- Iets met geld televisie gelden van een mede-eigenaar Red Bull / Torro Rosso?
- Onrust bij Torro Rosso (tussen de teams van Sainz / Verstappen)
- RB wil Max houden, en niet het risico lopen dat hij ergens anders tekent, maar daardoor is hij direct naar RB geplaatst met een meerjarig contract
- Hopen dat Kvyat minder onder druk staat bij Torro Rosso, en zich zo door kan ontwikkelen. Ik las dat hij onder druk staat, maar niet is opgelegd door RB.
- Iets met geld televisie gelden van een mede-eigenaar Red Bull / Torro Rosso?
...
Renault to test B-spec engine at Barcelona << maar wel na het raceweekend 
Kom maar op!
Kom maar op!
[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 06-05-2016 17:27 ]
Testing, one, two ...
Het mooiste moment is, als een Ferrari of Red Bull de Mercedes bij kan benen, maar een Red Bull die gelijk op kan met de Ferrari zou ook super zijn.
...
Leuke voorspelling, binnen 5 races staat Max op het podium en in een knotsgekke regenrace wint Max zijn eerste race dit jaar.
Ik teken ervoor!
Ik teken ervoor!
Begrijp ik daar nou goed uit dat Team Renault zelf hun geupdatete, geupdate? engine die ze hebben geupdate, gaan testen voordat ze dezelfde engine aan RebBull geven..?hardware-lover schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:27:
Renault to test B-spec engine at Barcelona << maar wel na het raceweekend
Al staat er ook aan het eind dat ze het tegelijk willen testen.... confusing!
Staat er toch gewoon?Ayazis schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 18:00:
[...]
Begrijp ik daar nou goed uit dat Team Renault zelf hun geupdatete, geupdate? engine die ze hebben geupdate, gaan testen voordat ze dezelfde engine aan RebBull geven..?
Al staat er ook aan het eind dat ze het tegelijk willen testen.... confusing!
Dus ze proberen Red Bull ook te leveren, maar kans is dat ze er maar 1 op tijd klaar hebben en dan doen ze het alleen zelfMotorsport.com understands that Renault is also pushing hard to get two versions of the new engine ready for the Barcelona test, so that both its work teams and Red Bull can run it.
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Iemand al ergens een reactie van Kvyat gevonden? Die houdt zich opvallend stil.
Ik denk dat het een aantal zaken zal zijn geweest. De TR heeft niet zulke grote stappen gemaakt met de motor als gehoopt. In de punten finishen wordt dan lastiger. En zonder punten heb je ook minder exposure.Phusebox schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:09:
Verder is geen enkel contract heilig, maar een long-term commitment zal zeker psychisch fijn zijn om te hebben. Daarnaast moet je gewoon elke grote kans voor een top-team aannemen imo. Het is nog altijd beter dan dat je de kans niet meer krijgt en in een b-auto moet instappen om vervolgens je carriere om zeep te helpen.
Het is duidelijk dat Kvyat weg moest bij RBR, dan heb je liever niet dat ze Sainz promoveren want je weet dat dat dan wel meer dan 1 jaar gaat duren. En als je bij TR blijft, dan is de kans groot dat de plekken bij Ferrari en Mercedes toch niet beschikbaar komen. Want de kans dat iedereen blijft waar hij zit, is nog steeds aanwezig. Dan is Red Bull de next-best thing.
Ja.. dat heb ik inderdaad gelezen. laat ik mijn verwarring even toelichten:trion75 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 18:06:
[...]
Dus ze proberen Red Bull ook te leveren, maar kans is dat ze er maar 1 op tijd klaar hebben en dan doen ze het alleen zelf
Dit heeft met mijn leekheid te maken vermoed ik, maar wat is nou het voordeel van Renault om die engine ook zsm aan RBR te geven? Team Renault zou toch best baat hebben bij een paar races 'nieuwere engine testen' voordat die upgrade ook naar RBR gaat?
Mijn eigen gedachte is dan dat dit contractueel vaststaat. Maar er spelen vast ook andere belangen van Renault als fabrikant een rol.. Marketing e.a.? Maar daar heb ik niet zoveel zicht op..
Kan iemand hier wat toelichting op geven?
Het is inderdaad contractueel vastgelegd dat een fabrieksteam dezelfde motor moet leveren aan een klantenteam.Ayazis schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:25:
[...]
Ja.. dat heb ik inderdaad gelezen. laat ik mijn verwarring even toelichten:
Dit heeft met mijn leekheid te maken vermoed ik, maar wat is nou het voordeel van Renault om die engine ook zsm aan RBR te geven? Team Renault zou toch best baat hebben bij een paar races 'nieuwere engine testen' voordat die upgrade ook naar RBR gaat?
Mijn eigen gedachte is dan dat dit contractueel vaststaat. Maar er spelen vast ook andere belangen van Renault als fabrikant een rol.. Marketing e.a.? Maar daar heb ik niet zoveel zicht op..
Kan iemand hier wat toelichting op geven?
Simpel: Contractuele verplichtingen en centjes... Leuk dat je voor je eigen team een hele motor met updates ontwikkeld maar hoe fijn als andere teams die gewoon van je overkopen, contract met RB houdt eind dit jaar op dus..Ayazis schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:25:
[...]
Dit heeft met mijn leekheid te maken vermoed ik, maar wat is nou het voordeel van Renault om die engine ook zsm aan RBR te geven?
Oke bedankt. Maar dan dit he:
Renault geeft aan de 2e engine ook op tijd af te hebben..
Vanuit Fabrikant Renault gezien zou ik dan het volgende doen:
- Team Renault die engine zsm geven
- de engine voor Team RBR een beetje stallen, als ze die een race later krijgen zeggen ze gewoon: 'kon niet eerder' + ze betalen toch wel..?
Of is het dan, hoe eerder RBR die engine heeft hoe meer Renault daaraan verdiend? Dat zou dergelijke partijdigheid natuurlijk kunnen voorkomen...
- de engine voor Team RBR een beetje stallen, als ze die een race later krijgen zeggen ze gewoon: 'kon niet eerder' + ze betalen toch wel..?
Of is het dan, hoe eerder RBR die engine heeft hoe meer Renault daaraan verdiend? Dat zou dergelijke partijdigheid natuurlijk kunnen voorkomen...
Was deze al voorbij gekomen? Eerst het interview met Jos, en daarna nog wat los geouwehoer door Van Liempt, Kalff en Bleekemolen.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Uhm...Iets met regelgeving enzo? Vziw mag er maar één versie van een motor in omloop zijn. Dus: of iedereen de nieuwste spec, of niemand. (uitzondering zoals de Ferrari '15 in str, na goedkeuring, daargelaten). Twee verschillende versies van dezelfde motor is gewoon niet toegestaan dus....
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Dat klopt niet: Ferrari rijdt al met een upgrade van hun motor, waar Sauber en haas pas later volgen (volgens dit nieuwsbericht vanaf Barcelona).naitsoezn schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:08:
Uhm...Iets met regelgeving enzo? Vziw mag er maar één versie van een motor in omloop zijn. Dus: of iedereen de nieuwste spec, of niemand. (uitzondering zoals de Ferrari '15 in str, na goedkeuring, daargelaten). Twee verschillende versies van dezelfde motor is gewoon niet toegestaan dus....
Op zich wel vreemd. Het zou inderdaad logischer zijn dat het verplicht zou zijn dat een nieuwe motor pas ingezet mag worden als deze ook aan de klanten geleverd kan worden.luappul schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:22:
[...]
Dat klopt niet: Ferrari rijdt al met een upgrade van hun motor, waar Sauber en haas pas later volgen (volgens dit nieuwsbericht vanaf Barcelona).
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Lijkt me op te lossen door in te stellen datAyazis schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:38:
Oke bedankt. Maar dan dit he:
* de motor in de race pas gebruikt mag worden als er twee beschikbaar zijn. Elk team 1.
* De tests met de proto motor gedaan moeten worden in gelijke maten door Renault en RB testdrivers.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Renault levert de motor zsm aan RBR omdat ze willen weten hoe de motor presteert in een goed chassis.
Verder heeft Sauber ook de beschikking over de b-spec ferrari motor, ze hebben alleen nog niet de mogelijkheid om deze in te zetten.
Verder heeft Sauber ook de beschikking over de b-spec ferrari motor, ze hebben alleen nog niet de mogelijkheid om deze in te zetten.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Uiteraard. afgelopen 4500 pagina's die de afgelopen 48 uur zijn ontstaan zit het er een paar keer tussen. Het is je vergeven. Alleen een gek gaat dat uitpluizen.derx666 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:42:
Was deze al voorbij gekomen? Eerst het interview met Jos, en daarna nog wat los geouwehoer door Van Liempt, Kalff en Bleekemolen.
[video]

Dat was de keuze van Haas. Een nieuwe motor vergt ook vaak andere aanpassingen van de auto. Dat is vaak de reden dat het fabrieksteam de motor eerder kan inzetten.luappul schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:22:
[...]
Dat klopt niet: Ferrari rijdt al met een upgrade van hun motor, waar Sauber en haas pas later volgen (volgens dit nieuwsbericht vanaf Barcelona).

Mess with the best, die like the rest
Crap, 1 pagina te weinig terug gebladerd, dacht dat ik een nieuwe had
Mess with the best, die like the rest
Het is je vergevenThaStealth schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 21:14:
[...]
Crap, 1 pagina te weinig terug gebladerd, dacht dat ik een nieuwe had
Klinkt logisch inderdaad.Hann1BaL schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:56:
[...]
Dat was de keuze van Haas. Een nieuwe motor vergt ook vaak andere aanpassingen van de auto. Dat is vaak de reden dat het fabrieksteam de motor eerder kan inzetten.
Punt blijft wel dat het dus niet allemaal wel óf allemaal niet is, oftewel: Renault kan de motor dus (als ze willen) ook pas vlak voor de race beschikbaar stellen waardoor hij niet door Red Bull ingezet kan worden.
Hoeveel tijd kost dat ongeveer, de auto aanpassen? Kan dat in 2 weken gebeurd zijn? Anders scheelt het dus maximaal 1 race mocht Renault een voorsprong op Red Bull willen hebben (wat mij niet logisch lijkt).
Nope.Bosmonster schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 18:30:
Iemand al ergens een reactie van Kvyat gevonden? Die houdt zich opvallend stil.
Wel een artikel in het Russisch wat naar verluid de manager van Kvyat aanhaalt: Google Translate linkje
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
droogklootfriggler schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:08:
[...]
Ze zullen vast nog wel een RB hebben staan in de juiste kleuren ergens
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Deze column bezorgt mij kippenvel keer 1000. Proost mensen, we hebben een toekomstig Nederlands WK F1 in ons midden binnen paar jaar. Niet te beseffen, nog steeds niet. Het gaat zo bizar snel met Max allemaal.....derx666 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:16:
Nog een leuk artikel in RTL GP Magazine:
https://www.rtlgp-magazin...ed-hij-is-fenomenaal.html
De beste column tot nu toe over de overstap van Max naar Red Bull door Will Buxton (NBCSN F1 Amerika) http://www.racer.com/more...deep?showall=&limitstart=
Over Max is hij lyrisch en noemt het een once in a lifetime talent, dit stukje:
If he doesn't perform, he will be out on his ear. As so many of his forebears have discovered, Red Bull and Dr Marko do not have time for those who do not come up to expectations. There is a very real chance that Verstappen could crack under the pressure, fail to live up to the hype and be on that Red Bull scrap heap before hitting his twenties.
But I don't think that he will. From the first time I ever saw him in an open-wheel racecar one thing has been certain in my mind. Verstappen isn't just good. He isn't just great. If designers can take a car to the edge of what is physically possible, Max Verstappen can make that car dance to the point of appearing to go beyond the realms of what we know to be physically possible.
He isn't a once-in-a-generation talent. He's a once-in-a-lifetime talent.
Time to shine, Max. But be careful what you wish for.
If he doesn't perform, he will be out on his ear. As so many of his forebears have discovered, Red Bull and Dr Marko do not have time for those who do not come up to expectations. There is a very real chance that Verstappen could crack under the pressure, fail to live up to the hype and be on that Red Bull scrap heap before hitting his twenties.
But I don't think that he will. From the first time I ever saw him in an open-wheel racecar one thing has been certain in my mind. Verstappen isn't just good. He isn't just great. If designers can take a car to the edge of what is physically possible, Max Verstappen can make that car dance to the point of appearing to go beyond the realms of what we know to be physically possible.
Zo, eindelijk helemaal bij met lezen, allemachtig
Maaruh, Go Max
Maaruh, Go Max

Op welke manier weken Max en Xevi nu af van de strategie waardoor Tost zo boos werd?
Dat is allemaal speculatie. En de pers is net een kooi vol met papegaaien: als er 1 iets roept roept de rest dat binnen no-time ook.JackBol schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 09:08:
Op welke manier weken Max en Xevi nu af van de strategie waardoor Tost zo boos werd?
Dat gezegd hebbende: als je de papegaaien moet geloven, zou bijvoorbeeld de kwalificatie in Rusland niet goed gevallen zijn bij Tost, maar ik denk dat er wel wat meer speelde.
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Wat ik denk is dat Tost zo hoog mogelijk wil eindigen maar de rechterkant van de baan is beter dus dan wil je het liefst p 1.3.5.7.9 en p9 was zeker omdat HAM uitgevallen was. Dus ze hebben daarom maar 1 stint op de gratis banden gedaan en geen push voor p7-8.Pietervs schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 09:30:
[...]
Dat is allemaal speculatie. En de pers is net een kooi vol met papegaaien: als er 1 iets roept roept de rest dat binnen no-time ook.
Dat gezegd hebbende: als je de papegaaien moet geloven, zou bijvoorbeeld de kwalificatie in Rusland niet goed gevallen zijn bij Tost, maar ik denk dat er wel wat meer speelde.
Maar er is heus veel meer dan dit gebeurd en we horen het vast wel over een paar jaar. Ik hoop dat het niet door Max of Jos komt.
Waarom, omdat hij zo lyrisch is over Max....alwaysleft schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 04:47:
De beste column tot nu toe over de overstap van Max naar Red Bull door Will Buxton (NBCSN F1 Amerika) http://www.racer.com/more...deep?showall=&limitstart=
De beste column moet nog komen, met de ware feiten over de overstap en de problemen bij TR
Ik krijg altijd een beetje een ongemakkelijk gevoel als er weer iemand is die Verstappen een "once in a life-time" talent noemt.
Dat suggereert namelijk dat hij nog beter is dan een Senna, Schumacher, Prost en al die andere grote rijders.
Iedereen kan zien dat die jongen zeer veel talent heeft maar mij lijkt het me nog veel te vroeg voor zulke superlatieven.
Dat suggereert namelijk dat hij nog beter is dan een Senna, Schumacher, Prost en al die andere grote rijders.
Iedereen kan zien dat die jongen zeer veel talent heeft maar mij lijkt het me nog veel te vroeg voor zulke superlatieven.
Smiling as the shit comes down...
Stspje voor stapje. Eerst maar eens Ricciardo verslaan, die tot 2014 niet eens een supertalent was.
Ik vind sowieso al die media maar wat de flow volgen. In china was kvyat driver of the race. Nu is hij gedropt, was die race in china toch niet zo goed, want ricciardo had een betere pace maar had pech en had kvyat minstens 2e moeten worden.
Op welke circuits worden de RB's geacht te gaan vlammen? Dit moeten dan mn de kleinere bochtige circuits zijn toch? Bv Oschetschleben?
Ik verwacht wss te veel maar zit me even af te vragen wanneer een podium realistisch zou zijn.
Ik verwacht wss te veel maar zit me even af te vragen wanneer een podium realistisch zou zijn.
[ Voor 1% gewijzigd door NiQo op 07-05-2016 11:14 . Reden: Typo ]
Hongarije, Monaco en Singapore zijn wel goed voor de RB.
Wat Max heeft gepresteerd in zijn eerste jaren autosport is ongekend....maar nu zijn echt alle ogen op hem gericht. SpannendScrooLoose schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:14:
Ik krijg altijd een beetje een ongemakkelijk gevoel als er weer iemand is die Verstappen een "once in a life-time" talent noemt.
Ongekend? zoals?alwaysleft schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:32:
[...]
Wat Max heeft gepresteerd in zijn eerste jaren autosport is ongekend....maar nu zijn echt alle ogen op hem gericht. Spannend![]()
Laten we ff met beide benen op de grond blijven. Verstappen doet het goed maar om nou te zeggen wat hij doet is ongekend gaat een beetje ver. Er zijn rookies geweest die in hun debuutjaar wedstrijden hebben gewonnen, pole positions hebben gehaald en zelfs 'bijna' wk zijn geworden. Dus dan vraag ik mij af wat dan ongekend is bij Verstappen die eigenlijk niks van dat rijtje heeft behaald
Buitenom inhalen in Blanchimont bv, alle bizarre inhaalacties zonder zich ook maar te verremmen. 4de plek halen 2 keer terwijl die bak er niet thuis hoort...Raven__NL schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:35:
[...]
Ongekend? zoals?
Laten we ff met beide benen op de grond blijven. Verstappen doet het goed maar om nou te zeggen wat hij doet is ongekend gaat een beetje ver. Er zijn rookies geweest die in hun debuutjaar wedstrijden hebben gewonnen, pole positions hebben gehaald en zelfs 'bijna' wk zijn geworden. Dus dan vraag ik mij af wat dan ongekend is bij Verstappen die eigenlijk niks van dat rijtje heeft behaald
Je moet het in perspectief van de wagen zien. Rookies die in hun debuutjaar bijna wk zijn, hadden een wk-waardige auto. Max is gedebuteerd in een wagen die in het mid-veld thuis hoort, achter Williams en FI. Wat hij doet is relatief goedRaven__NL schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:35:
[...]
Ongekend? zoals?
Zoals ik al zei, laten we met beide benen op de grond blijven.alwaysleft schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:38:
[...]
Buitenom inhalen in Blanchimont bv, alle bizarre inhaalacties zonder zich ook maar te verremmen. 4de plek halen 2 keer terwijl die bak er niet thuis hoort...
Als we dat soort acties van iedere willekeurige coureur/rookie moeten gaan opzoeken dan zijn we morgenvroeg nog aan het discussieren.
Geen enkele coureur heeft zo een actie succesvol gedaan in Spa....Raven__NL schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:41:
[...]
Zoals ik al zei, laten we met beide benen op de grond blijven.
Als we dat soort acties van iedere willekeurige coureur/rookie moeten gaan opzoeken dan zijn we morgenvroeg nog aan het discussieren.
Gelukkig zien de hoge heren bij Red Bull wél in dat wat Max in de auto laat zien niets anders is dan fenomenaalRaven__NL schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:41:
[...]
Zoals ik al zei, laten we met beide benen op de grond blijven.
Daags ervoor probeerde iemand het daar in de supportklasse. Die eindigde keihard in de muur en in het ziekenhuis.alwaysleft schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:43:
[...]
Geen enkele coureur heeft zo een actie succesvol gedaan in Spa....
Dat krijg je heus wel mee als F1 coureur dat het daar mis gegaan is met iemand. Dat je dan daags erna exact op hetzelfde punt hetzelfde probeert met een auto die nog een bak sneller is geeft in elk geval aan dat je dikke ballen hebt
Nog een indrukwekkend iets wat veel indruk maakte in het paddock vorig jaar. Eerste keer op Monaco was Max gelijk tweede in de vrije traning.....
Yep. Want hij had het geoefend op de simvosss schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:44:
[...]
Daags ervoor probeerde iemand het daar in de supportklasse. Die eindigde keihard in de muur en in het ziekenhuis.
Dat krijg je heus wel mee als F1 coureur dat het daar mis gegaan is met iemand. Dat je dan daags erna exact op hetzelfde punt hetzelfde probeert met een auto die nog een bak sneller is geeft in elk geval aan dat je dikke ballen hebt
Nee maar wel soortgelijk of iets anders in Melbourne of China of Japan of Brazilie of Monza of Monaco of Amerika etc etc etc.alwaysleft schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:43:
[...]
Geen enkele coureur heeft zo een actie succesvol gedaan in Spa....
Ik ga nou niet de hele geschiedenis erbij zoeken. Elk circuit heeft zijn eigen geschiedenis maar er zijn genoeg andere coureus die iets soortgelijks hebben laten zien in het verleden. Dus omdat ongekend te zeggen vind ik een beetje ver gaan.
Voor de rest hou ik op met deze discussie want ik merk al dat er teveel de roze bril op hebben. Ik ben geen Verstappen basher en vind het zeker prachtig wat hij laat zien en wat er gebeurd. Maar ik blijf wel met beide benen op de grond staan! I rest my case!
Het typisch nuchter Hollands denken. Hekel aan. Laten we er nu gewoon eens vanuit gaan dat we een toekomstig WK en uniek talent hebben wat het vanaf moment 1 voor podiums gaat vechten. Is toch heerlijk positief om zo te denken!Raven__NL schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:46:
[...]
Nee maar wel soortgelijk of iets anders in Melbourne of China of Japan of Brazilie of Monza of Monaco of Amerika etc etc etc.
Ik ga nou niet de hele geschiedenis erbij zoeken. Elk circuit heeft zijn eigen geschiedenis maar er zijn genoeg andere coureus die iets soortgelijks hebben laten zien in het verleden. Dus omdat ongekend te zeggen vind ik een beetje ver gaan.
Voor de rest hou ik op met deze discussie want ik merk al dat er teveel de roze bril op hebben. Ik ben geen Verstappen basher en vind het zeker prachtig wat hij laat zien en wat er gebeurd. Maar ik blijf wel met beide benen op de grond staan! I rest my case!
Verstappen senior vindt ook dat Max zijn doel gelijk een eerste podium halen moet zijn, en why not? Max perst altijd meer uit de auto dan kan, ik kijk nergens meer op bij Max...
Dat zal-ie van z'n vader hebben. Herinner me een race (ik denk A1 GP) waar Jos iemand wilde inhalen buitenom in een sprintrace, wat fout ging. In de hoofdrace doet Jos het op datzelfde punt gewoon nog een keer, maar toen wel goedvosss schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:44:
[...]
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Er staan gigantisch veel blogs op het internet waarin staat dat het sensationeel is wat Max doet, dat zijn weg naar de F1 ongekend is en dan probeer je daar toch tegen in te gaan. Je punt dat we er voor moeten waken dat we niet te veel gaan verwachten deel ik, de komende paar Grand Prix's. Ontkennen dat het een once in a lifetime/decennium coureur is hoeft niet meer, hij heeft de hele wereld al meerdere keren laten zien dat zíjn.Raven__NL schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:35:
[...]
Ongekend? zoals?
Hamilton debuteerde in een McLaren. Dat was destijds wel iets beter dan de huidige Toro Rosso.Raven__NL schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:35:
[...]
Ongekend? zoals?
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Die blogs zeggen allemaal niet zoveel imo. Het is eenvoudig om een populaire mening te supporten en het zou niet de eerste keer zijn dat analisten of journalisten erlangs zitten. Het gaat allemaal om die laatste stap en dat is WK worden. Als dat niet lukt, dan kan hij zo weer in het rijtje van (zeer) veelbelovende talenten die het niet hebben gered worden geplaatst.knol_02 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:55:
[...]
Er staan gigantisch veel blogs op het internet waarin staat dat het sensationeel is wat Max doet, dat zijn weg naar de F1 ongekend is en dan probeer je daar toch tegen in te gaan. Je punt dat we er voor moeten waken dat we niet te veel gaan verwachten deel ik, de komende paar Grand Prix's. Ontkennen dat het een once in a lifetime/decennium coureur is hoeft niet meer, hij heeft de hele wereld al meerdere keren laten zien dat zíjn.
Hoewel ik zelf denk dat Verstappen enorm goed is, ben ik benieuwd hoe hij het er vanaf gaat brengen tegen Ric, daar zal veel vanaf hangen. Denk in ieder geval dat het een taaie kluif gaat worden en dat hij Ric niet zomaar zal verslaan. Als dat wel zou lukken, dan ben ik vanaf dat moment ook aanhanger van het once in a lifetime talent kamp
Op internet staat ook dat Michael Jackson nog leeft en dat de nazi's op de maan zitten. Kom op man......ik ga nergens tegenin, misschien ff verder lezen wat ik aangeef.knol_02 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:55:
[...]
Er staan gigantisch veel blogs op het internet waarin staat dat het sensationeel is wat Max doet, dat zijn weg naar de F1 ongekend is en dan probeer je daar toch tegen in te gaan. Je punt dat we er voor moeten waken dat we niet te veel gaan verwachten deel ik, de komende paar Grand Prix's. Ontkennen dat het een once in a lifetime/decennium coureur is hoeft niet meer, hij heeft de hele wereld al meerdere keren laten zien dat zíjn.
Voor de rest zet ik een punt achter deze discussie. We gaan het meemaken komende jaren! En nu naar buiten met een pils!
Dat once in a lifetime weet ik ook zo net nog niet, maar het is wel weer grappig hoe de hele wereld enthousiast is over onze racende Nederbelg, behalve de Nederlanders zelf
Het zal mij in elk geval benieuwen hoe hij het gaat doen. De eerste races moet je er gewoon weinig van verwachten, auto en team procedures zijn natuurlijk anders dan bij TR. Ik ben verder geen specifiek fan van een van de coureurs, maar Verstappen is wel 1 van de coureurs die ik volg, en vanaf nu gaat-ie dan rijden voor een team dat (zeker op termijn) voor podiums/overwinningen zou moeten kunnen gaan, dat is toch wel een dingetje
En stel dat-ie dit jaar nog een race wint... Dan gaan we natuurlijk door het dak met z'n allen
Het zal mij in elk geval benieuwen hoe hij het gaat doen. De eerste races moet je er gewoon weinig van verwachten, auto en team procedures zijn natuurlijk anders dan bij TR. Ik ben verder geen specifiek fan van een van de coureurs, maar Verstappen is wel 1 van de coureurs die ik volg, en vanaf nu gaat-ie dan rijden voor een team dat (zeker op termijn) voor podiums/overwinningen zou moeten kunnen gaan, dat is toch wel een dingetje
[ Voor 34% gewijzigd door Destruction op 07-05-2016 12:07 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik ben meestal de nuchterheid zelve, maar ik ben toch wel euforisch nu we eindelijk een Nederlander in de F1 hebben die kan uitgroeien tot de meest succesvolle Formule 1 coureur die Nederland tot nu toe gehad heeft. Jaren hebben 'we' coureurs gehad die de bodem van de (soms al zelfs lege pot) moesten schrapen.
Elk silly season was het weer hetzelfde liedje, geen enkele Nederlandse coureur had maar enige vorm van continuïteit bij een renstal. Jos was de enige die er kans op maakte, totdat Honda de stekker uit her project trok. Hij heeft het geluk en de pech gehad om bij een topteam te beginnen, maar alles wat daarna kwam...
Max heeft de potentie zeker om (meerdere keren?) WDC te worden en daar moeten wij als fans gewoon blij om kunnen zijn. Iedereen denkt wel 'als ie het allemaal maar redt' en dat is ook goed, maar er is niets mis mee om ook blij te zijn. Hier in Nederland is chauvinisme iets vies en als je je hoofd op internationaal niveau boven het maaiveld uitsteekt....
Elk silly season was het weer hetzelfde liedje, geen enkele Nederlandse coureur had maar enige vorm van continuïteit bij een renstal. Jos was de enige die er kans op maakte, totdat Honda de stekker uit her project trok. Hij heeft het geluk en de pech gehad om bij een topteam te beginnen, maar alles wat daarna kwam...
Max heeft de potentie zeker om (meerdere keren?) WDC te worden en daar moeten wij als fans gewoon blij om kunnen zijn. Iedereen denkt wel 'als ie het allemaal maar redt' en dat is ook goed, maar er is niets mis mee om ook blij te zijn. Hier in Nederland is chauvinisme iets vies en als je je hoofd op internationaal niveau boven het maaiveld uitsteekt....
The ramblings of an idiot
Dat Max een supertalent is, dat wil ik niet ontkennen en een toekomstig wereldkampioen kan hij ook best worden, maar hij moet het allemaal nog waarmaken. Ik weet nog dat Bruno Senna (wie?) zijn debuut maakte of Juan Pablo Montoya, die ook bejubeld werd, maar door een te trage Williams teleurstellend zijn F1-carrière eindigde.
Maar goed, we zijn Nederlanders en die zijn nuchter en tegelijkertijd uitermate chauvinistisch. Ik ben dat zelf ook (beide) en vind Max ook geweldig, maar realistischer vind ik de commentaren van buitenlandse reporters en fans. Max werkt polariserend onder de fans, maar de experts zijn allemaal teruggekomen op hun "hij is pas 17 en dat is te vroeg voor F1"-standpunt dat ze bijna unaniem leken te hebben. Max maakt tot nu toe alles waar wat er over hem beweerd werd, maar de F1-wereld is echt een wereld waar je door een verkeerde beslissing of een tegenvallende auto zomaar keihard kunt vallen en dan word je zo weer vergeten.
We gaan het zien de komende races. Ik heb goede hoop dat hij het gaat halen en dit jaar z'n eerste podium gaat scoren (wat een enorme prestatie zou zijn als je naar de recordboeken zou kijken). Max is bijna on-Nederlands goed en zelfverzekerd. Je kunt het arrogantie noemen, maar vertrouwen in jezelf hebben en terecht zeggen dat je goed bent is in zijn geval eigenlijk gewoon realisme.
Maar goed, we zijn Nederlanders en die zijn nuchter en tegelijkertijd uitermate chauvinistisch. Ik ben dat zelf ook (beide) en vind Max ook geweldig, maar realistischer vind ik de commentaren van buitenlandse reporters en fans. Max werkt polariserend onder de fans, maar de experts zijn allemaal teruggekomen op hun "hij is pas 17 en dat is te vroeg voor F1"-standpunt dat ze bijna unaniem leken te hebben. Max maakt tot nu toe alles waar wat er over hem beweerd werd, maar de F1-wereld is echt een wereld waar je door een verkeerde beslissing of een tegenvallende auto zomaar keihard kunt vallen en dan word je zo weer vergeten.
We gaan het zien de komende races. Ik heb goede hoop dat hij het gaat halen en dit jaar z'n eerste podium gaat scoren (wat een enorme prestatie zou zijn als je naar de recordboeken zou kijken). Max is bijna on-Nederlands goed en zelfverzekerd. Je kunt het arrogantie noemen, maar vertrouwen in jezelf hebben en terecht zeggen dat je goed bent is in zijn geval eigenlijk gewoon realisme.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Max wordt 4de in Spanje ! Let op mijn getiep ! 
Lewis 1 (alles is opgelost het verschil is inmiddels aardig opgelopen dus hij mag effe om de fans niet al te veel voer te geven) Ross 2 Vettel 3 Max 4
Lewis 1 (alles is opgelost het verschil is inmiddels aardig opgelopen dus hij mag effe om de fans niet al te veel voer te geven) Ross 2 Vettel 3 Max 4
[ Voor 66% gewijzigd door MaXeRs op 07-05-2016 12:24 ]
Als hij Ricciardo verslaat, doet hij het al heel goedMaXeRs schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:19:
Gewoon winnen joh, als Maldonado het al kan ;-)MaXeRs schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:19:
Winnen komt in Monaco wel
Monaco? Maar dan ook op Spa!
[ Voor 36% gewijzigd door Destruction op 07-05-2016 12:33 ]
Spa is een Mercedes-feestje, ik geloof nooit dat je daar met een Renault-motor kunt winnen, upgrades of niet
Maar misschien rijden Nico en Lewis elkaar van de baan, dan zou het kunnen
Dit is geen nuchter hollands denken meer, maar gewoon azijnpissen.alwaysleft schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:49:
[...]
Het typisch nuchter Hollands denken. Hekel aan.
En het feit dat ie een evenaring van Blanchimont op een ander circuit probeert te zoeken, zegt ook genoeg over z'n inhoudelijke F1-kennis.
[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 07-05-2016 14:20 ]
Het zal er vooral mee te maken hoeveel geluk hij heeft met de teams waar hij voor rijdt in z'n carrière.. Dat hij dus op het juiste moment bij het team zit die de snelste auto hebben..Grrrrrene schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:16:
Dat Max een supertalent is, dat wil ik niet ontkennen en een toekomstig wereldkampioen kan hij ook best worden, maar hij moet het allemaal nog waarmaken.
Aan het talent van Max zal het niet liggen, hij heeft denk ik nu al genoeg bewezen dat hij het maximale uit een auto en race kan halen.. En kennelijk denken ze er bij Red Bull dus net zo over anders halen ze deze stunt met een rijders-wissel midden in het seizoen echt niet uit..
Ik ben echt benieuwd hoe snel Max zal zijn in de RB12.. Hopelijk went hij snel aan de auto en kan hij op z'n minst het niveau van Ricciardo halen dit seizoen (wat Kvyat niet lukte).. De rest ligt dus aan de auto en het team wat er mogelijk is..
http://www.grandprix247.c...hows-confidence-in-kvyat/
Stukje goed nieuws voor Kvyat, nieuwe sponsor voor Torro Rosso omdat hij er nu bij zit
Stukje goed nieuws voor Kvyat, nieuwe sponsor voor Torro Rosso omdat hij er nu bij zit
Sorry hoor maar wat een achterlijke BS deze reactie.Bosmonster schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 14:16:
[...]
Dit is geen nuchter hollands denken meer, maar gewoon azijnpissen.
En het feit dat ie een evenaring van Blanchimont op een ander circuit probeert te zoeken, zegt ook genoeg over z'n inhoudelijke F1-kennis.
Als je mijn reacties BEGRIJPEND lees dan zie je dat ik nergens aan het azijnpissen ben. Wat ik bedoel met de Blanchimont actie is dat er genoeg andere voorbeelden zijn waar coureurs een super inhaal actie uitvoeren waar menigeen het nog niet eens zou durven (denk aan Webber vs Alonso 2011 eau rouge). Het is wel duidelijk dat ik sommimge verstappen fans hier op het staartje heb getrapt. Over mijn F1 kennis hoef je echt niet twijfelen hoor want ik kijk al 25+ jaar F1. En ook als Verstappen straks out of the picture is zal ik blijf kijken terwijl 75% van hier waarschijnlijk alweer afhaakt!
En een tweevoudig wereldkampioen het leven zuur maken in dezelfde wagen... Helaas heb ik het Senna tijdperk niet meegemaakt. Gelukkig heb ik wel fenomenale coureurs als Schumacher, Alesi, Alonso, Hamilton en Vettel meegemaakt. Alesi heeft het helaas niet kunnen waarmaken uiteindelijk, Max heeft die kans nog wel. Ik ben benieuwd hoe deze stap zich ontvouwd voor hem, waar hij kon teren op leuke inhaalacties op de baan zal er nu bij RedBull en de media echt verwacht worden dat er daadwerkelijk gepresteerd wordt op het scorebord. Een mooi gereden plek 5 of 6 is niet meer voldoende..Rivanov schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:59:
[...]
Hamilton debuteerde in een McLaren. Dat was destijds wel iets beter dan de huidige Toro Rosso.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Eh, dat laatste lijkt me niet helemaal accuraat, op sommige circuits is de Red Bull misschien wat sneller dan de Ferrari, maar ik denk over het algemeen dat een mooi gereden plek 5 of 6 zo slecht nog niet is met de huidige Red Bull. Dat moet echter wel regelmatig gebeuren en met een beetje geluk ook wat hogere pieken, maar goed, echt veel meer dan een p5 of p6 zit er op veel circuits denk ik niet in als Merc en Ferrari geen problemen hebben en in dat geval is dat dan ook gewoon presteren lijkt me.fynrd1 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 15:35:
[...]
En een tweevoudig wereldkampioen het leven zuur maken in dezelfde wagen... Helaas heb ik het Senna tijdperk niet meegemaakt. Gelukkig heb ik wel fenomenale coureurs als Schumacher, Alesi, Alonso, Hamilton en Vettel meegemaakt. Alesi heeft het helaas niet kunnen waarmaken uiteindelijk, Max heeft die kans nog wel. Ik ben benieuwd hoe deze stap zich ontvouwd voor hem, waar hij kon teren op leuke inhaalacties op de baan zal er nu bij RedBull en de media echt verwacht worden dat er daadwerkelijk gepresteerd wordt op het scorebord. Een mooi gereden plek 5 of 6 is niet meer voldoende..
Verder heb ik niet het idee gehad dat Alesi ooit gezien werd als een supertalent of iets dergelijks? Was in die tijd nog enigszins jong en begon pas net de F1 te volgen, maar heb hem zelf iig nooit als iemand die top de echte top behoort gezien. Was dat wel de bedoeling?
Anoniem: 405071
Ben het wel met je eens, maar aan de andere kant is de 130r natuurlijk voor 90% de zelfde bocht en daar is het natuurlijk nog veel vaker gebeurd. Het is daar volgens mij ook wel eens gruwelijk misgegaan mjaBosmonster schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 14:16:
[...]
Dit is geen nuchter hollands denken meer, maar gewoon azijnpissen.
Ongeacht of de auto slechts een realistische p5/6 eruit kan persen, het is een topteam en bij een topteam horen andere verwachtingen, ongeacht of deze realiseerbaar zijn of niet. Deze druk kon Kvyatt duidelijk niet aan.Snowdog schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 15:43:
[...]
Eh, dat laatste lijkt me niet helemaal accuraat, op sommige circuits is de Red Bull misschien wat sneller dan de Ferrari, maar ik denk over het algemeen dat een mooi gereden plek 5 of 6 zo slecht nog niet is met de huidige Red Bull. Dat moet echter wel regelmatig gebeuren en met een beetje geluk ook wat hogere pieken, maar goed, echt veel meer dan een p5 of p6 zit er op veel circuits denk ik niet in als Merc en Ferrari geen problemen hebben en in dat geval is dat dan ook gewoon presteren lijkt me.
Verder heb ik niet het idee gehad dat Alesi ooit gezien werd als een supertalent of iets dergelijks? Was in die tijd nog enigszins jong en begon pas net de F1 te volgen, maar heb hem zelf iig nooit als iemand die top de echte top behoort gezien. Was dat wel de bedoeling?
Alesi was een spectaculaire coureur, die kwa materieel continu aan de verkeerde kant van het mes sneed. Als je seizoen 95 pakt, dan zie je de branie terug die Max het afgelopen seizoen ook had. Canada 95 en Suzuka 95 zijn dan ook wel mooie races om terug te kijken. De Ferrari was zo betrouwbaar als de Mclaren van het afgelopen seizoen, en misschien zo snel als de RedBull van dit seizoen in vergelijking met de Mercedes (Benetton 95) en Ferrari (Williams 95).
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Ik denk persoonlijk dat het veel belangrijker is om zich te laten zien tov ricciardo en dat de bijbehorende positie niet zo belangrijk is (die is vanzelf wel vrij optimaal als ie ricciardo weet bij te benen). En dat lukte Kvyat idd nietfynrd1 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 16:07:
[...]
Ongeacht of de auto slechts een realistische p5/6 eruit kan persen, het is een topteam en bij een topteam horen andere verwachtingen, ongeacht of deze realiseerbaar zijn of niet. Deze druk kon Kvyatt duidelijk niet aan.
Alesi was een spectaculaire coureur, die kwa materieel continu aan de verkeerde kant van het mes sneed. Als je seizoen 95 pakt, dan zie je de branie terug die Max het afgelopen seizoen ook had. Canada 95 en Suzuka 95 zijn dan ook wel mooie races om terug te kijken. De Ferrari was zo betrouwbaar als de Mclaren van het afgelopen seizoen, en misschien zo snel als de RedBull van dit seizoen in vergelijking met de Mercedes (Benetton 95) en Ferrari (Williams 95).
Dit zegt genoeg:Snowdog schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 15:43:
[...]
Alesi in de Tyrrell begin jaren negentig; denk dat dat ongeveer dezelfde verwachtingen schiep als Max nu. Maar net zoals fynrd1 al zegt, daarna helaas steeds op het verkeerde paard gegokt.
Sorry, maar dat zijn gewoon onrealistische verwachtingen. En sowieso: een incidentele klassering boven waar de auto thuishoort heeft hij bij STR ook al behaald (p4 - p6). Het ligt eraan op welk circuit er gereden wordt en of de top teams een probleem hebben.fynrd1 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 16:07:
[...]
Ongeacht of de auto slechts een realistische p5/6 eruit kan persen, het is een topteam en bij een topteam horen andere verwachtingen, ongeacht of deze realiseerbaar zijn of niet. Deze druk kon Kvyatt duidelijk niet aan.
Qua toekomst sluit ik me aan bij bovenstaande verhalen: je moet geluk hebben met je teamkeuze. Het had voor Hamilton ook heel anders kunnen uitpakken met zijn switch naar Mercedes. Niemand snapte die stap toen, hij werd voor gek uitgemaakt. Zelfde verhaal met Vettel: hoewel Ferrari nog niet aan Mercedes kan tippen, is het de afgelopen seizoenen wel een betere auto geweest dan de Red Bull.
Ik denk dat als Red Bull een doorontwikkelde motor krijgt die dichter bij Mercedes en Ferrari ligt qua prestaties, het een geduchte tegenstander is. Met de aero-veranderingen volgend jaar en de grotere vrijheid in motorontwikkeling, kan dit wel eens een erg goede "gok" zijn. Laat het maar aan Newey over om een goed nieuw chassis te ontwikkelen onder de nieuwe regels
[ Voor 39% gewijzigd door Grrrrrene op 07-05-2016 16:35 ]
Ben benieuwd of Kvayt deze nu ook aan Max moet geven 

Grrrrrene schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 16:30:
je moet geluk hebben met je teamkeuze.

[aluhoedje]Polbeer91 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 15:19:
http://www.grandprix247.c...hows-confidence-in-kvyat/
Je zou haast denken dat het een eis van die Russische sponsor was dat Kvyatt naar Toro Rosso moest voordat ze wilden tekenen. Bijkomend voordeel voor TR en RB dat het ook lopende problemen opgelost heeft.
[/aluhoedje]
"When you grow up your heart dies"
Post verwijderd wegens verkeerde info... mijn fout!
[ Voor 91% gewijzigd door Tethtoril op 07-05-2016 20:49 ]
3 Red Bull Racing 57Tethtoril schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 20:03:
RBR ligt achter Williams (257 vs 187) en daar zal Der Dieter niet bepaald blij mee zijn.
4 Williams Martini Racing 41
Ze liggen 18 punten achter op Ferrari; ik neem aan dat dat een realistisch doel is dit seizoen. Ik zie Williams niet als een bedreiging om eerlijk te zijn.
Ik had 2015 info.. excuses.. vond het puntentotaal al vreemd..Roamor schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 20:36:
[...]
3 Red Bull Racing 57
4 Williams Martini Racing 41
![]()
Ze liggen 18 punten achter op Ferrari; ik neem aan dat dat een realistisch doel is dit seizoen. Ik zie Williams niet als een bedreiging om eerlijk te zijn.
Williams scoort nog steeds goed op power circuits (Zie Sochi) maar RBR mag idd (zeker na de Canada update) geen vrees hebben voor plaats 3. (knock on wood..)
We zitten over de 10k posts, dus vort naar deel 2: [F1] Seizoen 2016 - Deel 2
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1