[F1] Seizoen 2016 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 101 Laatste
Acties:
  • 395.582 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 10:48:
Gewoon een GSM met een oortje moet toch ook prima werken. Goedkoper en alsnog beter dan Skype
In veel landen is het niet altijd makkelijk een lokale sim te bemachtigen en met je Nederlandse nummer bellen in het buitenland werkt ook niet altijd even goed. Zou elke keer een gok zijn of het goed gaat werken en als je weet dat er voor wifi gezorgt wordt is Skype natuurlijk wel een logischekeus. Skype is bij een goede wifi en een goede internet ontsluiting normaal gesproken ook van betere kwaliteit dan gsm.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CgOrBWuWEAE1sus.jpg

Hier jankerd, wat te drinken om het vochtverlies door je gehuil bij te vullen.

[ Voor 45% gewijzigd door Smultie op 17-04-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 22:07
[Roland] schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:02:
[...]

In veel landen is het niet altijd makkelijk een lokale sim te bemachtigen en met je Nederlandse nummer bellen in het buitenland werkt ook niet altijd even goed. Zou elke keer een gok zijn of het goed gaat werken en als je weet dat er voor wifi gezorgt wordt is Skype natuurlijk wel een logischekeus. Skype is bij een goede wifi en een goede internet ontsluiting normaal gesproken ook van betere kwaliteit dan gsm.
In China stond ik na 10 minuten weer buiten de winkel met 6GB internet en een belbundel (prepaid). In de meeste landen is dat echt geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-10 21:57
Gewoon audiobericht opnemen en naar Mol/Nederland versturen en die er dan inplakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

MikeyMan schreef op zondag 17 april 2016 @ 09:45:
[...]

Live timing had een hiccup toen de Rosberg finishte.
De timing liep sowieso enorm achter. Vaak zag je op de diver tracker bijna een rondje eerder wat er aan de hand was dan daar. Heel irritant.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:44
NiaX schreef op zondag 17 april 2016 @ 09:30:
[...]

Euh... Misschien dat de leider in het kampioenschap aan het vechten is voor de 6e positie?
De leider in het kampioenschap is nog altijd Rosberg en niet Hamilton....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:43
Wat is dat met die pits met Button... weet niet of het al besproken is, maar halve presentatieteam begon over Button die steeds probeerde bij het verkeerde team naar binnen te rijden, kwam mij meer over als ontwijken van de Red Bull(?) ervoor, die ook steeds vertraagde en zorgen dat je zicht hebt op waar je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:42

Phydomir

Dennis

Als ik dat zo zie denk ik zelfs eigen schuld Kimi. Vettel kon in ieder geval gene kant op.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-10 09:45

McBoom

Broem

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:40:
Wat is dat met die pits met Button... weet niet of het al besproken is, maar halve presentatieteam begon over Button die steeds probeerde bij het verkeerde team naar binnen te rijden, kwam mij meer over als ontwijken van de Red Bull(?) ervoor, die ook steeds vertraagde en zorgen dat je zicht hebt op waar je bent.
Was dat Sainz niet die ervoor zat te hakketakken?

Edit:
[YouTube: http://youtu.be/rggt686Ytaw]
Het is in elk geval een STR :)

[ Voor 8% gewijzigd door McBoom op 17-04-2016 11:48 ]

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:40:
het filmpje staat 1 pagina terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Erapaz schreef op zondag 17 april 2016 @ 09:57:
[...]
Dat lag aan de regie. Het was een mooie race, maar veel belangrijke acties zijn niet in beeld geweest of te laat pas.
De regie van deze race was om te janken, laten we eerlijk zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 15:12

Arfman

Drome!

Klopt. Ik heb op de tablet gekeken en had dus geen livetiming ernaast, maar dan mis je gewoon enorm veel. Superleuke race, waardeloze regie.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krukar
  • Laatst online: 16:09
Overigens wel geniaal dat het enige punt dat McLaren tot nu toe gepakt heeft dit seizoen is gepakt door Vandoorne :D
Iemand in dat team zal zich vast wel even achter de oren krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Krukar schreef op zondag 17 april 2016 @ 12:26:
Overigens wel geniaal dat het enige punt dat McLaren tot nu toe gepakt heeft dit seizoen is gepakt door Vandoorne :D
Iemand in dat team zal zich vast wel even achter de oren krabben.
Twee duurbetaalde wereldkampioenen in die auto is echt een zonde. Ik zie daar veel liever Vandoorne rijden naast Alonso of Button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:43
McBoom schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:43:
[...]

Was dat Sainz niet die ervoor zat te hakketakken?

Edit:
[video]
Het is in elk geval een STR :)
Das gewoon ook rooie stier ;-)

Maar ging me meer om Button en hoe daar commentaar op gegeven werd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Erapaz schreef op zondag 17 april 2016 @ 12:32:
[...]

Twee duurbetaalde wereldkampioenen in die auto is echt een zonde. Ik zie daar veel liever Vandoorne rijden naast Alonso of Button.
Idd, Stoffel erin, en die 10M die ze besparen in R&D stoppen, dan kan 't best nog wat worden met Honda!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:23
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 17 april 2016 @ 12:34:
[...]

Das gewoon ook rooie stier ;-)

Maar ging me meer om Button en hoe daar commentaar op gegeven werd
Ik deel je mening idd. Hij was gewoon bezig niet tegen zijn voorganger aan te rjden.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
hardware-lover schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:49:
[...]

De regie van deze race was om te janken, laten we eerlijk zijn.
Nou inderdaad. Ik heb net de samenvatting zitten kijken op Ziggo Sport, maar ik kon er geen touw aan vastknopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Er stond op n gegeven moment zelfs in beeld(linksboven): battle for 2nd (2:RIC, 3:(VET).
Terwijl het gevecht wat telkens in beeld was ging tussen Sainz en Raikkonen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:18

pinda powerrr

Slow down...

kevlar01 schreef op zondag 17 april 2016 @ 12:58:
Er stond op n gegeven moment zelfs in beeld(linksboven): battle for 2nd (2:RIC, 3:(VET).
Terwijl het gevecht wat telkens in beeld was ging tussen Sainz en Raikkonen :S
Dat was idd het toppunt van deze slechte regie. En het was niet heel even in beeld, maar gewoon heel lang, dus ze zaten echt te slapen daar.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Gewoon de app voor IOS (en android?) downloaden, je hoeft de in app aankoop niet te doen en kan hem gratis gebruiken om een oog op de stand houden. Je zie de ronde tijden van iedereen en wanneer iemand pit. Je ziet ook wie de snelste ronde rijd etc. (Ik mis wel een aantal zaken, maar die zullen wel in de betaalde versie zitten)

1 nadeel je weet 5+ seconden eerder dat er een safty car komt, iemand PIT of dat Max weer iemand ingehaald heeft, ook als de regie hem niet laat zien.....

[ Voor 4% gewijzigd door jeanj op 17-04-2016 13:30 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 22:52
gambieter schreef op zondag 17 april 2016 @ 09:51:
Vettel is inderdaad een kleuter. Eigen straatje aan het schoonvegen, maar dit was gewoon Vettel fout.
Hmm, ik zag op de beelden toch echt Kimi insturen en zo bij Vettel naar binnen rijden. Grootste aandeel in de aanrijding schuif ik op het bordje van Kimi. Je kan gewoon niet naar binnen sturen als er een coureur naast je zit. Waar had Vettel heen gemoeten volgens jou? Die was gesandwicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 22:52
jeanj schreef op zondag 17 april 2016 @ 13:29:
Gewoon de app voor IOS (en android?) downloaden, je hoeft de in app aankoop niet te doen en kan hem gratis gebruiken om een oog op de stand houden. Je zie de ronde tijden van iedereen en wanneer iemand pit. Je ziet ook wie de snelste ronde rijd etc. (Ik mis wel een aantal zaken, maar die zullen wel in de betaalde versie zitten)

1 nadeel je weet 5+ seconden eerder dat er een safty car komt, iemand PIT of dat Max weer iemand ingehaald heeft, ook als de regie hem niet laat zien.....
Wat is de naam van de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

-Moondust- schreef op zondag 17 april 2016 @ 13:38:
[...]

Wat is de naam van de app?
Official F1

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 23:27
jeanj schreef op zondag 17 april 2016 @ 13:29:

Moet je eens de naam van Max aantikken :9 . Dan krijg je zijn laptime te zien, en het verschil met de anderen op de baan. Als 4 man voor hem een plusje heeft staan, dan is Max sneller dan deze 4. Een min voor iemand achter Max, dan is die op dat moment sneller. :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Wel sneu van Vettel zo, Kvyat haalt gewoon heel normaal in via de binnenkant, en Vettel maar blijven zeuren dat het niet mag. Wat dacht Vettel, dat je altijd maar achter hem moet remmen en niet in mag halen? Kvyat deed echt helemaal niks verkeerd, gewoon een nette inhaalactie en Vettel was daar erg traag, waardoor dat zo makkelijk ging. Hij hield het helemaal open.

Verder mooi om te zien hoe Max steeds naar boven aan het klimmen was, als het nog even doorging kon hij misschien zelfs Hamilton nog inhalen. Hamilton maakte niet echt veel indruk, Ricardo en Raikonen gaan hem en de man voor Hamilton voorbij en dat lukte Hamilton niet. Dat was een eerdere rac ook toen hij achter Max reed en niet aan kon vallen.

Ik heb de race pas net gekeken, superhandig, Ziggo Go Totaal. :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:25
Ik zeg maar zo:
Kvyat lekker bij Red Bull blijven en Verstappen in plaats van Vettel :)
Wat een jankert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:17
tlpeter schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:18:
Ik zeg maar zo:
Kvyat lekker bij Red Bull blijven en Verstappen in plaats van Vettel :)
Wat een jankert
Nee, gewoon Vettel houden. Dan heb je janken in stereo.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:51

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Iedere coureur is op z'n tijd een zeurkous of huilebalk.
Niet al te lang geleden viel iedereen nog over Verstappen, of daarvoor over Massa, of Grosjean (he hit me) of Räikkönen, of zelfs over de Wereldkampioen als ie afgeeft op z'n teammaat.

Er zal voor VET vast ook een moment van bezinning komen als ie nog eens naar de beelden kijkt.
En van mij hoeft ie dan niet eens zijn excuus te maken, het zijn toch geen kleine kinderen?
KVI gaf meteen al een weerwoord en zal denk ik ook niet wakker liggen van tegenstanders die komt klagen over zijn racestijl. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:17
Anyway, hij had wel recht van spreken. Uiteindelijk is het een racing incident.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pJGqwbf.jpg

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

In mij ogen lijkt RAI toch ook niet helemaal een fijne lijn te kiezen. VET liet de deur openstaan en KVI stak m erlangs, misschien een beetje lomp, maar op het moment dat VET een stuur correctie maakt zit KVI er al lang en breed naast. Alleen komt RAI net op dat moment naar binnen gedoken en boem.
Er was ruimte voor alle drie, maar die rode wagens reden tegen elkaar zonder dat KVI daar echt een aandeel in heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Hippocampus schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:07:
In mij ogen lijkt RAI toch ook niet helemaal een fijne lijn te kiezen. VET liet de deur openstaan en KVI stak m erlangs, misschien een beetje lomp, maar op het moment dat VET een stuur correctie maakt zit KVI er al lang en breed naast. Alleen komt RAI net op dat moment naar binnen gedoken en boem.
Er was ruimte voor alle drie, maar die rode wagens reden tegen elkaar zonder dat KVI daar echt een aandeel in heeft.
Kvyat zit er naast, maar laat hem wel aardig naar buiten drijven in de bocht, kan wel begrijpen dat Vettel zich van 2 kanten geknepen voelt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

YakuzA schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:19:
[...]

Kvyat zit er naast laat hem wel aardig naar buiten drijven in de bocht, kan wel begrijpen dat Vettel zich van 2 kanten geknepen voelt.
Mja, dat hij wat naar buiten komt is op zich niet eens zo gek, dat zouden de meeste coureurs wel doen denk ik.
Waar het mij om gaat is dat als VET gewoon lekker zijn bocht had afgemaakt er waarschijnlijk niks aan het handje was geweest, en KVI hem ook helemaal niet raakte, of dreigde te gaan raken.

Dus; wijd laten gaan, ingehaald worden, schrikken, sturen, boem, vloeken. (zoiets ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beOnt
  • Laatst online: 16-10 11:59
Wel grappig dat rookie Vandoorne de enige is die tot nu toe punten heeft kunnen pakken na 3 races voor Mclaren :+ (en hij heeft maar 1 race gereden)

[ Voor 14% gewijzigd door beOnt op 17-04-2016 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:36
YakuzA schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:19:
[...]
Kvyat zit er naast, maar laat hem wel aardig naar buiten drijven in de bocht, kan wel begrijpen dat Vettel zich van 2 kanten geknepen voelt.
Vanuit Seb's perspectief is het best te begrijpen dat hij geen kant op kon en er dus niets aan kon doen.
Hij bleef echter maar doorgaan, zelfs in de persconferentie, dat Kvyat's fout zat en tegelijkertijd maar blijven verontschuldigen aan zijn teammaatje.

Wat mij betreft heeft Raikkonen het aan zichzelf te danken. Hij blokkeerde en daardoor kwam er ruimte voor zowel Vettel als Kvyat. Hij had dus ook zijn teammaatje wat ruimte kunnen geven.
Sterker nog: Dat HAM zijn vleugel kwijt raakte was ook aan RAI te danken. Die kwam de baan op waardoor de sauber moest uitwijken en HAM raakte.

Als er iemand straf had mogen krijgen was het RAI dus volgens mij..
Geen straf uitgedeeld aan KVY, zowel KVY als VET op het podium...dus daarmee is de kous af.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 15:12

Arfman

Drome!

Jammer dat de regie de sterke race van Max compleet negeerde. Lijkt bijna alsof ze willen compenseren voor hoeveel hij vorig seizoen in beeld was.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Arfman schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:22:
Jammer dat de regie de sterke race van Max compleet negeerde. Lijkt bijna alsof ze willen compenseren voor hoeveel hij vorig seizoen in beeld was.
De regie was over het algeheel k*t, dus iedereen z'n favoriete coureur is te weinig in beeld geweest. Ik heb niet echt het gevoel dat ze Verstappen specifiek buiten beeld lieten.

Het was overigens ook een hele rommelige race, dus ik wil ook wel een lans breken voor de regie, die hadden niet de makkelijkste taak vandaag. Echter hadden ze er nog best wel iets van kunnen bakken, maar hebben ze het dit keer compleet verprutst.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Arfman schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:22:
FOM is heel vaak erg waardeloos. Max was wel in beeld, maar steeds op de verkeerde momenten, die lui hebben er gewoon geen kaas van gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Het was een leuke race maar had een super race kunnen zijn met betere regie. Zat inhaal acties maar bijna niks gezien helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 16-10 07:32
Wat een gezeur weer. Welke mooie inhaalacties hebben jullie niet gezien? Enige moment dat de regie beter kon was op het einde toen Max naar voren reed. Het is echt stukken beter dan een aantal jaar geleden, waar je de hele tijd naar een Ferrari zat te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Er was wel wat contrast meet de twee eerste gp's. Daar heeft iedereen het vooral over denk ik.

Had ook wel met het rommelige begin te maken wellicht.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:18
Dat niemand over Kimi begint die nogal lomp de baan op komt waardoor de sauber tegen Hamilton aanrijd..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Knul schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:36:
Wat een gezeur weer. Welke mooie inhaalacties hebben jullie niet gezien? Enige moment dat de regie beter kon was op het einde toen Max naar voren reed. Het is echt stukken beter dan een aantal jaar geleden, waar je de hele tijd naar een Ferrari zat te kijken.
Toen Raikonen , Hamilton , Verstappen oak mensen in haalde zoals een Palmer en de rest van het achterveld. Wat gebeurde er met Max en Sainz? ik moest achteraf lezen dat Sainz hem voorbij heeft laten gaan. Regie heeft echt steken laten vallen vindt ik vergeleken met de vorige races.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:44
Knul schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:36:
Normaal wordt er nooit gezeurd over de regie, vandaag wel en terecht volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 15-10 22:19

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Gynnad schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:19:
Dat niemand over Kimi begint die nogal lomp de baan op komt waardoor de sauber tegen Hamilton aanrijd..
Ik wou nou net zeggen dat ik het nogal lomp vond dat ze niet gewoon rekening hielden met Kimi die de baan weer op kwam. :9

Dat bevreemd mij inderdaad ook, maar ja, er was ook nogal veel aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:36
Arjantje72 schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:14:
[...]

Normaal wordt er nooit gezeurd over de regie, vandaag wel en terecht volgens mij.
Zeer terecht inderdaad. En ik vermoed dat de meeste criticasters net als ik de beschikking hebben over de app. Daarop zie je haarfijn waar de inhaalacties 'dreigen' te komen. Olav gebruikt de app ook overduidelijk niet want hij meldde inhaalacties af en toe pas als ze op de app reeds 15s bekend waren.

Het moet toch ook niet zo ingewikkeld zijn om met een stukje extra software te voorspellen waar een inhaalactie gaat komen. Je weet hoe snel iemand inloopt op een ander. Als het onderlinge verschil vervolgens onder deze 'closure rate' komt zou die positie ge-highlight kunnen worden. Zou voor de regie (en Olav ;) ) ook een mooie tool zijn.
nazuzed schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:21:
[...]

Ik wou nou net zeggen dat ik het nogal lomp vond dat ze niet gewoon rekening hielden met Kimi die de baan weer op kwam. :9

Dat bevreemd mij inderdaad ook, maar ja, er was ook nogal veel aan de hand.
Dat bevreemde mij ook wel. Dat lompe gedrag heeft in het achterveld (oa bij Hamilton) flink wat schade veroorzaakt.

[ Voor 20% gewijzigd door alexbl69 op 17-04-2016 21:25 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
alexbl69 schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:23:
[...]

Zeer terecht inderdaad. En ik vermoed dat de meeste criticasters net als ik de beschikking hebben over de app. Daarop zie je haarfijn waar de inhaalacties 'dreigen' te komen. Olav gebruikt de app ook overduidelijk niet want hij meldde inhaalacties af en toe pas als ze op de app reeds 15s bekend waren.

[...]
Olav gebruikt de gegevens van die app wel. Hij heeft het wel eens over groene tijden in een bepaalde sector voor een bepaalde rijder etc.
Wat het geval is echter, is dat we de beelden , en dus het commentaar, met een redelijke vertraging binnen krijgen. Mijn app is sneller dan het beeld. Scheelt denk ik wel 10 tot 20 seconden.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:29
Apache4u schreef op zondag 17 april 2016 @ 22:04:
[...]

Olav gebruikt de gegevens van die app wel. Hij heeft het wel eens over groene tijden in een bepaalde sector voor een bepaalde rijder etc.
Wat het geval is echter, is dat we de beelden , en dus het commentaar, met een redelijke vertraging binnen krijgen. Mijn app is sneller dan het beeld. Scheelt denk ik wel 10 tot 20 seconden.
Bijna 28 seconden als ik de app gelijk zet aan het beeld.

Is bij bijna alles volgens mij zo, heb ik nu met NASCAR ook :(
Ik zie het in de app Caution, en dan moet ik nog zo'n halve minuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Ryur schreef op zondag 17 april 2016 @ 22:06:
[...]

Bijna 28 seconden als ik de app gelijk zet aan het beeld.

Is bij bijna alles volgens mij zo, heb ik nu met NASCAR ook :(
Ik zie het in de app Caution, en dan moet ik nog zo'n halve minuut
Ik heb soms ook het gevoel dat een gedeelte van die vertraging met opzet is gedaan. Zodat het commentaar van de commentator wat meer tegelijkertijd met de actie in beeld is ipv dat hij reageert op wat er op het beeld te zien is.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-10 07:31
Ot/
Waarschijnlijk heeft het ook wat met censuur te maken, dit gebeurt vaker op tv bij zogenaamde live-uitzendingen dat ze toch met een kleine vertraging uitzenden. Zo kunnen ze ingrijpen als er iets gebeurt wat ze niet aanstaat.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Lasmibalsingh schreef op maandag 18 april 2016 @ 00:41:
Ot/
Waarschijnlijk heeft het ook wat met censuur te maken, dit gebeurt vaker op tv bij zogenaamde live-uitzendingen dat ze toch met een kleine vertraging uitzenden. Zo kunnen ze ingrijpen als er iets gebeurt wat ze niet aanstaat.
In de VS komt dat voor ja maar heb je in NL een voorbeeld?

Overigens is digitale TV vaak al een stuk trager dan analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De regie was inderdaad niet geweldig dit keer. In het begin wist men van gekheid niet waar men moest kijken, waardoor het een behoorlijk onoverzichtelijke boel werd. Later miste ik diverse inhaalacties die wel op de ticker voorbij kwamen, waaronder de rit van Verstappen naar voren. Van wat er dan wel te zien was werd ik niet heel warm, er zat maar weinig echt moois tussen.

Wat mij betreft was dit de minst interessante race tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Wat mogen we blij zijn met de eerste 3 races, een waar spektakel. Zeker als je het vergelijkt met vroeger de races.

Ik kwam de opening race tegen van 12 jaar geleden, en wat een saaie bedoening. Niks inhaalacties, racen anno 2016 is echt fijn om te kijken. Hulde aan de F1 anno 2016.

Zie hier een race uit 2004 YouTube: F1 2004 Australian Grand Prix Schuamcher Vs Alonso Vs Hakkinen MUST WATCH Vintage RACE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:34
2004 is vintage? Mijn god, ik ben oud :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:24

Mystikal

It never hurts to help!

Ik hoor/lees hier maar weinig over de kansen van Rosberg. Natuurlijk is het nog een lang seizoen, maar hij heeft wel de eerste 3 races gewonnen. (en de laatste 3 van vorig seizoen, for what it's worth).

Ik verwacht dat dit toch langzaamaan wel een mentale tik begint te worden voor Lewis.

Hetzelfde overigens voor Sainz die minder racepace lijkt te hebben dan Max.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:23

Saffie_time

Why use this? 42!

Moa ik denk niet dat Lewis veel motivatie nodig zal hebben om zijn best te gaan doen en voor Nico te eindigen. Ik ben wel blij om te zien dat Nico nu eens de betere start van het seizoen heeft van die 2 en ben benieuwd of hij het dit jaar kan volhouden.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 17:21

Hoogie2004

Whohooooo

Mystikal schreef op maandag 18 april 2016 @ 07:31:
Ik hoor/lees hier maar weinig over de kansen van Rosberg. Natuurlijk is het nog een lang seizoen, maar hij heeft wel de eerste 3 races gewonnen. (en de laatste 3 van vorig seizoen, for what it's worth).

Ik verwacht dat dit toch langzaamaan wel een mentale tik begint te worden voor Lewis.

Volgens de cijfers wordt Rosberg kampioen. Het is 9 keer eerder voorgekomen dat 1 coureur de eerste 3 races van het jaar won, en die zijn allen kampioen geworden. Ook zijn nu al gigantische voorsprong gaat ervoor zorgen dat de rest er een mega klus aan krijgt om hem nog bij te halen.

Van de andere kant, het veld zit vooraan dicht op elkaar (Mercedes / Ferrari / RedBull?), wat er ook voor zorgt dat als het een keer niet loopt, je meteen meer punten uitloopt / anderen snel inlopen omdat er bij het minste of geringste 2 of 3 man tussen zitten.

Persoonlijk hoop ik dat Hamilton het tij kan keren, maar ik denk dat Ferrari hun zaakjes beter voor elkaar moet krijgen, om zo punten bij Rosberg weg te halen als Hamilton goed scoort, anders krijgt Hamilton er nog een hele zware dobber aan dit jaar. Maar je hoeft na de laatste race pas aan de leiding te gaan van het kampioenschap, na alle andere races is niet interessant. En het seizoen is langer dan ooit.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

Hoogie2004 schreef op maandag 18 april 2016 @ 07:44:
[...]

Volgens de cijfers wordt Rosberg kampioen. Het is 9 keer eerder voorgekomen dat 1 coureur de eerste 3 races van het jaar won, en die zijn allen kampioen geworden. Ook zijn nu al gigantische voorsprong gaat ervoor zorgen dat de rest er een mega klus aan krijgt om hem nog bij te halen.
Wat Rosberg in 3 races lukt moet Hamilton wel in 18 lukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

Kansloos die gast.
De hele winter hebben we het over hem gehad en wij hebben toch duidelijk consensus bereikt over het feit dat hij niet kan rijden en alleen maar data af kan lezen. Die vent hoort niet in de F1 thuis, zeker niet nu het radio verkeer aan banden is gelegd.

:+

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:14
Hoogie2004 schreef op maandag 18 april 2016 @ 07:44:
[...]

.......

En het seizoen is langer dan ooit.
Het is inderdaad het langste seizoen ooit. 1 keer uitvallen en de voorsprong is al een stuk kleiner. En de kans dat een coureur die de eerste 3 races van het jaar wint geen wereldkampioen wordt wordt steeds groter. >:)

Als Hamilton weer vooraan kan starten is de strijd nog helemaal open. En ik vind Hamilton toch meer een afmaker dan Rossberg (Goudlokje is een volger, als er niemand voor hem rijdt gaat hij pas echt los) . Hopelijk hebben Red Bull of Ferrari nog wat in de melk te brokkelen.

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:36
Viel me trouwens bij een onboard van Ricciardo op dat hij zijn stuur op de rechte stukken iets naar links moest houden. Dacht eerst dat hij wellicht een tik had gekregen, maar bedacht me later dat ze misschien wel een 'oval' afstelling hebben gebruikt in verband met de 2 enorm lange rechter bochten op dit circuit.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:01
Gisteren de RB van Ric.. Hoe hij op Hamilton inliep in de aero sector.

Hamikton had wel aero damage, maar niet zoveel dat zn auto geen rondetijden meer kon rijden.

Het lijkt erop alsof de RB qua aero nu op 1 staat. Dat gaat mooie dingen opleveren op Monaco, Barcelona, Hongarije etc.

Rosberg zal straks niet achter Ferrari/arB moeten eindigen terwijl Ham wint. Dan is zn voorsprong snel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Requiem19 schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:12:
Gisteren de RB van Ric.. Hoe hij op Hamilton inliep in de aero sector.

Hamikton had wel aero damage, maar niet zoveel dat zn auto geen rondetijden meer kon rijden.

Het lijkt erop alsof de RB qua aero nu op 1 staat. Dat gaat mooie dingen opleveren op Monaco, Barcelona, Hongarije etc.

Rosberg zal straks niet achter Ferrari/arB moeten eindigen terwijl Ham wint. Dan is zn voorsprong snel weg.
Op sky zeiden ze hetzelfde. De RBR is de snelste auto in de langzame bochten. En de verwachting is dat er in Canada een nieuwe motor is, waarbij ze ook HCCI inzetten. Interessant.

Wordt wel lastiger voor TR om punten te halen nu RBR de zaakjes goed op orde heeft. Best of the rest is nu 7e geworden.

Daarnaast. Wat is er met Williams aan de hand? Die gaan de laatste anderhalf seizoen steeds verder naar achteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er_Damn
  • Laatst online: 03-10 11:02
Mooie race, jammer van de klapband van Ricciardo. Hier een overzicht van de bandenstrategieën van de teams: http://www.f1today.net/nl...erse-strategieen-in-china

Resteert mij nog één vraag waarvan ik een actie niet begreep. Wat was de achterliggende gedachte van Hamilton om zowel in de 5de als de 6de lap een bandenwissel te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Er_Damn schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:17:
Mooie race, jammer van de klapband van Ricciardo. Hier een overzicht van de bandenstrategieën van de teams: http://www.f1today.net/nl...erse-strategieen-in-china

Resteert mij nog één vraag waarvan ik een actie niet begreep. Wat was de achterliggende gedachte van Hamilton om zowel in de 5de als de 6de lap een bandenwissel te doen?
Het idee was om dan de race uit te rijden op Softs (bandenreglement). Hij zat echter klem achter Raikkonen en besloot daarna om iets anders te proberen door eerder te stoppen (en voor de mediums te gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 15-10 13:07

Gé Brander

MS SQL Server

Hoogie2004 schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:18:
[...]

Het idee was om dan de race uit te rijden op Softs (bandenreglement). Hij zat echter klem achter Raikkonen en besloot daarna om iets anders te proberen door eerder te stoppen (en voor de mediums te gaan).
Uitrijden op softs na een wissel in ronde 5? Dat is toch onmogelijk?
Hoogie2004 schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:20:
[...]
Met alleen maar softs in de resterende stints.
8)7 Natuurlijk... :)

[ Voor 19% gewijzigd door Gé Brander op 18-04-2016 09:22 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Gé Brander schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:20:
[...]

Uitrijden op softs na een wissel in ronde 5? Dat is toch onmogelijk?
Met alleen maar softs in de resterende stints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 20:01

AzzKickah

06-CENSORED

Ankona schreef op maandag 18 april 2016 @ 07:56:
[...]

Kansloos die gast.
De hele winter hebben we het over hem gehad en wij hebben toch duidelijk consensus bereikt over het feit dat hij niet kan rijden en alleen maar data af kan lezen. Die vent hoort niet in de F1 thuis, zeker niet nu het radio verkeer aan banden is gelegd.

:+
Rosberg doet het een stuk beter dan ik had verwacht maar laten we even afwachten of ie het ook volhoudt :)
Het geluk zat Lewis deze 3 races niet helemaal mee, laten we zien hoe het gaat als Lewis de volgende race gewoon weer een goede start heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ben wel even benieuwd naar de reacties hier op het forum naar aanleiding van deze columns Wie haalt Formule 1 van infuus en Formule 1 in China op sterven na dood. Deze signalen zijn natuurlijk niet van de laatste tijd, maar wat moet er gebeuren om dit te doorbreken?

Heeft iemand een overzicht van de geplande acties/noviteiten die Formule 1 op de planning heeft/had staan om de sport attractiever te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er_Damn
Hoogie2004 schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:18:
[...]

Thanks for the info!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
"tv-kijkers haken af". is dat niet gewoon omdat alles achter een decoder hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Laatst online: 13:34
In mijn geval wel... ik ga niet betalen om naar rijdende reclamezuilen te rijden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-10 14:56
durian schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:37:
In mijn geval wel... ik ga niet betalen om naar rijdende reclamezuilen te rijden :-)
Zo is het in elke sport natuurlijk :-)
Maar begrijp je boodschap dat het jammer is dat we moeten betalen terwijl je ook naar reclame zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ze haken af, maar ook wij hebben nog diverse mogelijkheden om te kijken. Ziggo Sport is een optie en daarmee dek je een groot publiek af. Verder kunnen we kijken naar RTL Television waar de wedstrijden in het Duits worden uitgezonden. Gaat veelal om geld dat het achter de decoder zit. Dit is overigens weer een kip/ei-verhaal.

Waarom was het vroeger wel attractiever? Waarom wilde partijen vroeger wel het geld investeren? Etc etc. Ergens zijn er in het verleden maatregelen geweest waardoor dit langzaam is gaan veranderen. Is dit te wijzigen of moet hiervoor een drastisch nieuw beleid komen?

Over het algemeen geniet ik zelf nog steeds van de wedstrijden, maar is de voorspelbaarheid helaas wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
durian schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:37:
Zolang er genoeg mensen zijn die wel willlen betalen is er een business case.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 14:53

Blokker_1999

Full steam ahead

Imho helemaal geen tik voor Hamilton. In tegendeel. Die heeft gisteren, ondanks weeral pech te hebben, een zeer goede race gereden met vele inhaalbewegingen en alsnog een finish in de top 10. Spijtig dat op het einde zijn banden niet meer mee wilden gaan, anders had een 5de plaats er in gezeten.

Rosberg heeft 3 races op rij enorm veel geluk gehad. In Australië had Lewis een rotstart, In Bahrein was zijn start iets beter maar werd hij aangetikt en moest dus gaan inhalen met een beschadigde wagen en ook nu weer in China reed hij vanaf de eerste ronde met een wagen die op aero gebied niet in orde was (beschadiging van de vloer) en dat nadat hij reeds als laatste moest starten. Als Rosberg 3x pech zou hebben had hij vandaag geen 75/75 en dat weet Lewis maar al te goed.

Bijkomend moeten we ons nog de vraag stellen: bij hoeveel van die vorige 9 keren dat een piloot de eerste 3 races won (en kampioen werd) was het voor zijn teamgenoot toegestaan om tegen hem te racen? Dat maakt natuurlijk ook een verschil, zelfs al zou Lewis vandaag de vraag krijgen om achter Nico te blijven (wat niet snel zal gebeuren), dan zal hij dat niet doen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

heeft iemand de statistics van de race van gister? Er werd gezegd dat er vorig jaar zo'n 40 inhaalacties waren ... ik denk dat het er gisteren nog wel een paar meer waren .. maar kan het niet vinden :)

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 19:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Blokker_1999 schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:46:
[...]

Imho helemaal geen tik voor Hamilton. In tegendeel. Die heeft gisteren, ondanks weeral pech te hebben, een zeer goede race gereden met vele inhaalbewegingen en alsnog een finish in de top 10. Spijtig dat op het einde zijn banden niet meer mee wilden gaan, anders had een 5de plaats er in gezeten.

Rosberg heeft 3 races op rij enorm veel geluk gehad. In Australië had Lewis een rotstart, In Bahrein was zijn start iets beter maar werd hij aangetikt en moest dus gaan inhalen met een beschadigde wagen en ook nu weer in China reed hij vanaf de eerste ronde met een wagen die op aero gebied niet in orde was (beschadiging van de vloer) en dat nadat hij reeds als laatste moest starten. Als Rosberg 3x pech zou hebben had hij vandaag geen 75/75 en dat weet Lewis maar al te goed.

Bijkomend moeten we ons nog de vraag stellen: bij hoeveel van die vorige 9 keren dat een piloot de eerste 3 races won (en kampioen werd) was het voor zijn teamgenoot toegestaan om tegen hem te racen? Dat maakt natuurlijk ook een verschil, zelfs al zou Lewis vandaag de vraag krijgen om achter Nico te blijven (wat niet snel zal gebeuren), dan zal hij dat niet doen.
Mwoh, zo'n goede race vond ik het niet. Zal vast komen door de schade aan de onderkant, maar hij was aardig aan het rommelen met inhaalacties etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

MikeyMan schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:02:
[...]

Mwoh, zo'n goede race vond ik het niet. Zal vast komen door de schade aan de onderkant, maar hij was aardig aan het rommelen met inhaalacties etc.
Hamilton z'n auto was toch behoorlijk beschadigd? Hij werd inderdaad erg makkelijk voorbij gereden en had ook moeite met inhalen en pace in het algemeen.

Het was niet Lewis-waardig, dus ik ga er even vanuit dat er echt iets goed mis was met z'n auto qua balans na de crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Woudloper schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:33:
Ben wel even benieuwd naar de reacties hier op het forum naar aanleiding van deze columns Wie haalt Formule 1 van infuus en Formule 1 in China op sterven na dood. Deze signalen zijn natuurlijk niet van de laatste tijd, maar wat moet er gebeuren om dit te doorbreken?

Heeft iemand een overzicht van de geplande acties/noviteiten die Formule 1 op de planning heeft/had staan om de sport attractiever te maken?
Het zijn vooral journalisten(en fans) die elkaar napraten. Het is allemaal wat overtrokken inmiddels.

En dit alles terwijl we 3 fantastische races hebben gehad imho en er blijkbaar ook gewoon nog grote partijen geinteresseerd zijn:
https://twitter.com/NobleF1/status/721376816674562049

Voor mijzelf is er echter ten opzichte van "vroeger" nu ook gewoon veel meer andere autosport bereikbaar. WEC, Blancpain Sprint/Endurance, Nascar, etc, etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Tleilaxu op 18-04-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heb je nu ook niet heel erg veel. Ja, ze rijden elkaar voorbij, maar zonder enige vorm van uitdaging. Af en toe zit er een pareltje tussen, maar het gros heeft weinig met racen te maken.

Vroeger riep Mol steevast Er naartoe is één, er voorbij is iets heel anders, maar die dagen zijn helaas voorbij. Begrijp me niet verkeerd, het is wel wat beter geworden, maar laten we onszelf niet voorhouden dat alle inhaalacties ook daadwerkelijk race-acties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
Ankona schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:45:
[...]
Zolang er genoeg mensen zijn die wel willlen betalen is er een business case.
Dat kantelpunt begint langzaam wel bereikt te worden..

Dat je moet betalen om een F1 race te kijken is niet eens zo gek. We hebben massaal netflix abonnementen. "On demand" neemt flink toe. Het verschil zit in de prijs. En de kwaliteit.
Kwaliteit mag wat kosten, maar je neemt het op tegen "voor gratis"

De kwaliteit komt namelijk niet alleen vanuit de beelden van de race. Afgelopen race is daar een mooi voorbeeld van met erbarmelijke regie. Het commentaar en de voor en nabeschouwing zijn voor veel fans zeker zo belangrijk.

Bernie onderschat ook de waarde van zijn coureurs. Het zijn spelers in zijn poppenkast. Maar kijk wat Verstappen doet voor de F1 in Nederland. Wat Lewis voor heldenstatus in de UK heeft. En Vettel in Duitsland.
Zelfs de coureurs beginnen van zich af te bijten. Openlijk. Weliswaar met een briefje en een sarcastische tweet, maar toch.

De auto's zijn leeg. Sponsors zijn steeds moeilijker te vinden. Zenders zijn minder bereid veel te betalen, behalve degenen met een grote afzetmarkt zoals SKY of RTL.
Zelfs in NL gooit liberty global de F1 'open'. Maar het doel daar is om geld te verdienen aan tv en internetabonnementen, niet aan de F1 direct.

En als kijkers maken we ook een statement. Kijk eens hoeveel mensen in dit topic een stream van SKY bekijken in plaats van te betalen voor de races. Te duur voor wat je krijgt.
En SKY levert wél kwaliteitstelevisie.
Overigens niet zozeer dat Mol en consorten het zo slecht doen, maar ze hebben het budget niet om in de buurt te komen.

Ik hoop dat straks Gear Knobs (of hoe het ook uiteindelijk gaat heten) van Amazon met het Top Gear trio gaat laten zien aan Bernie dat autoliefhebbers graag betalen voor kwaliteit.
Dat Top Gear met zijn bekende format en grote namen een flop wordt en Amazon bakken geld verdient met zijn Prime abonnement. 79 pond per jaar.. Ik heb het er direct voor over.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ben ook nog steeds geen fan van het DRS gebeuren. Inhalen stelt nu niks voor en ze komen er nu toch wel langs door even een vleugel open te klappen. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 22:48
Woudloper schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:33:

Zie het debacle rondom de kwalificatie. Dat legt al bloot wat er mis is. Ik heb wel meer bijdragen gedaan die niet altijd positief waren over F1. Ze zouden eens kunnen beginnen om de regie op orde te maken. Ook de informatie in beeld is hopeloos om de race en strategie te kunnen volgen zonder livetiming ernaast. Het was gisteren bijna niet te volgen.
Alfa90_Buttje schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:56:
heeft iemand de statistics van de race van gister? Er werd gezegd dat er vorig jaar zo'n 40 inhaalacties waren ... ik denk dat het er gisteren nog wel een paar meer waren .. maar kan het niet vinden :)
Iets van 123 ofzo, een nieuw record. Dat komt voornamelijk door de vrijere bandenstrategie en de DRS-vriendelijkheid van de baan. Gelukkig riep ik dat ook al jaren. :+ Nu kan de band meer op de auto afgestemd worden.

Rosberg heeft optimaal geprofiteerd van het Hamilton en het gestuntel van de Ferrari's. Elke race is er wel wat met een tegenstander.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DRS voorkomt het fenomeen Trulli trein, dus ik vind het niet eens zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 22:48
Quantor schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:38:
Hij zat in een Renault die goede tractie had bij het wegrijden en hij kon goed kwalificeren. Misschien hadden de mensen erachter iets te weinig talent om in te halen. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
sanderb schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:33:
[...]

Bernie onderschat ook de waarde van zijn coureurs. Het zijn spelers in zijn poppenkast. Maar kijk wat Verstappen doet voor de F1 in Nederland. Wat Lewis voor heldenstatus in de UK heeft. En Vettel in Duitsland.
Zelfs de coureurs beginnen van zich af te bijten. Openlijk. Weliswaar met een briefje en een sarcastische tweet, maar toch.
Waarom zou hij dan een schaars stoeltje door Max bezet willen hebben? Commercieel is het veel interessanter om daar een populaire Chinees neer te zetten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Quantor schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:38:
Probleem is dat het krachtsverschil zo groot wordt, dat er vrijwel niet meer geraced wordt op dat punt. Je weet standaard dat ze er langs knallen, zelfs als het verschil tussen de auto's op zichzelf helemaal niet zo groot is. Het onderliggende probleem is natuurlijk de aero: je kan nog maar heel lastig dicht op je voorganger blijven rijden: je hebt geen grip, en daardoor kost het je je banden. Als je er niet dichtbij kan blijven zitten, dan wordt inhalen ook lastig. Het nieuws uit de pits gaat tegenwoordig ook vrijwel alleen over een nieuw flapje hier of zaagtandje daar.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
Ankona schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:40:
[...]
Waarom zou hij dan een schaars stoeltje door Max bezet willen hebben? Commercieel is het veel interessanter om daar een populaire Chinees neer te zetten.
Omdat China geen autosport historie heeft. Omdat er daar geen jongens zijn die door een oud F1 coureur vanaf hun 4e levensjaar autosport leven. Omdat er misschien wel ergens een Chinees rondloopt met het talent van Max, maar die maakt waarschijnlijk smartphones of racet door een rijstveld.

En belangrijker: Commercieel interessanter?
China is een belangrijke markt voor sponsoren en fabrikanten. Maar Chinezen zijn geen belangrijke markt als kijkers. En Chinezen zijn geen belangrijke markt voor de huidige kijkers.

Bovendien bepaald Bernie gelukkig niet wie er in welke auto rijdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Señor Sjon schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:37:
Iets van 123 inhaalacties ofzo, een nieuw record. Dat komt voornamelijk door de vrijere bandenstrategie en de DRS-vriendelijkheid van de baan.
whut .... serieus ?!?!??! :o :o

niet normaal.....

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-04-2016 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:55
Formule 1 is een van de weinige redenen dat ik uberhaubt een tv-abonnement heb. Dan kijk ik normaal gesproken naar de Duitse RTL. Eerst ook vaak naar de BBC. Commentaar in Duits of Engels is mij dan ook allebei prima, liever zelfs dan Olav Mol. Gisteren de race gekeken bij een kroeg hier in de buurt. Met ontbijt, drank alles compleet van 7:30 tot 10:30 voor 15 euro. Als ik dan toch al moet betalen om te kunnen kijken dan doe maar meteen zoiets. Andere sporten kijk ik nooit op tv, ik ga liever zelf sporten. Om dan een sportzender of pakket te nemen van meer dan een tientje per maand gaat mij te ver, dat komt al bovenop de tv kosten welke ik grotendeels maak om F1 te kunnen kijken. Misschien anders eens kijken of ik met een goede antenne nog de DVB-T signalen uit Duitsland kan ontvangen. Ik woon ongeveer 10km van de Duitse grens af en bij mijn ouders welke nog een paar kilometer dichter bij de grens wonen kan dat al met de standaardantenne.

Ook ik ben vorig jaar met het starten van Max Verstappen weer Formule 1 gaan kijken. Toen ik klein was keek ik ook elke race, maar een jaar of 10 geleden ben ik gestopt met kijken. Ik kan mij de gevechten tussen Schumacher, Hill en later Hakkinen nog goed herinneren, heb destijds ook zeker een jaar of 10 de F1 vrij intensief gevolgd. Heerlijk, eerst met de V12 motoren en daarna de V10 motoren.

De huidige reglementen vind ik op zich prima. Er is genoeg aktie op de baan naar mijn idee. Als er 2 auto's kort achter elkaar rijden dan is er bijna elke ronde wel een paar keer een kans om er voorbij te gaan, vooral bij de coureurs welke ook echt de mogelijkheden zien. Wat mij echter tegenvalt is het hele gedoe rondom pitstops en bandenstrategiën. Op zich is het natuurlijk fantastisch als een team of coureur een eigen plan kan trekken, maar de hele stand in een race zegt zo weinig. Pas de laatste 10 rondes of iets dergelijks begint duidelijk te worden of iemand een goede race heeft of juist niet. Behalve natuurlijk een Mercedes welke op een halve minuut voorsprong zit, dat is redelijk snel duidelijk hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Laatst online: 20:53
Alfa90_Buttje schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:56:
[...]

whut .... serieus ?!?!??! :o :o

niet normaal.....
Als je die SC periode erbij optelt en dus heel het veld ineens gehusseld is, is het ineens niet zo vreemd meer. Max die op P20 lag ineens en Hamilton die van achteraan begint, dat zijn er bij elkaar al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er_Damn
Het moet van de Chinese overheid komen wil je de racerij in China stimuleren, hetzelfde als met het voetbal wat op dit moment daar gebeurt. In dat opzicht valt er zoveel meer te behalen in landen als China. En een coureur uit China zal niet snel opstaan, waar voetbal een goedkope sport is om te beoefenen, is de racerij toch een rijkelui sport. Zo snel zal er in China een coureur uit komen.

Zie India bijvoorbeeld, ondanks Force India krijgen zij ook de nationale regering niet zover om de racerij in India te supporter. Van de bezoekers moeten zij het niet hebben, maar televisiegelden die kunnen bijdragen aan de F1 zou wel mooi zijn.

P.s. Wat is er mis met het betalen voor F1 om te mogen kijken? Zie hoeveel mensen betalen voor Fox Sports, als er daadwerkelijk geïnvesteerd wordt in het totaal pakket ben ik er wel toe om een klein bedrag per maand te betalen (wat ook waarschijnlijk zal gebeuren in de loop van de tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-10 12:17
pinda powerrr schreef op zondag 17 april 2016 @ 13:00:
[...]

Dat was idd het toppunt van deze slechte regie. En het was niet heel even in beeld, maar gewoon heel lang, dus ze zaten echt te slapen daar.
Mol nam het ook klakkeloos over, hij had het over de Ferrari motor van 2015 vs. de nieuwe.. en dan zie je Riccardo rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Señor Sjon schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:37:
*knip*

Het was gisteren bijna niet te volgen.
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/1Z02vuppxP1Pa/giphy-facebook_s.jpg
Thank you!

Dat vond ik ook namelijk, vooral in het begin.

Over livetiming...

Als ik op mijn tablet livetiming zit te kijken, mis ik wat er op de TV gebeurt.
Dat is Olav Mol's probleem, maar dan thuis....

Dan hebben we nog de regie...
Ik snap dat ze niet alles kunnen tonen, maar 123 inhaalacties heb ik een groot deel van gemist.
Verder heb ik geen on board radio gehoord, of heb ik dat gemist tijden het bakje koffie inschenken?
Er_Damn schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:58:
P.s. Wat is er mis met het betalen voor F1 om te mogen kijken? Zie hoeveel mensen betalen voor Fox Sports, als er daadwerkelijk geïnvesteerd wordt in het totaal pakket ben ik er wel toe om een klein bedrag per maand te betalen (wat ook waarschijnlijk zal gebeuren in de loop van de tijd).
Niks mis mee, maar dan moet je niet zeuren dat het aantal kijkers terugloopt en de populariteit afneemt.
Dat heeft m.i. helemaal met elkaar te maken namelijk.

Ik snap het wel; vroeger betaalde alle peukenmakers grof geld om hun zooi wereldwijd aan de man te brengen en dat is niet meer. Dat moet op de een of andere manier worden opgevangen.
Daarnaast zijn de zakken van de aandeelhouders natuurlijk bodemloze putten die op de korte termijn gevuld moeten worden....

[ Voor 36% gewijzigd door albino71 op 18-04-2016 11:21 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

albino71 schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:15:
[...]

Verder heb ik geen on board radio gehoord, of heb ik dat gemist tijden het bakje koffie inschenken?
Die waren er niet heel veel. Merendeel wat er was was volgens mij met Hamilton, in het begin. Met name rondom die extra pitstops om uit te leggen wat ze nu wilden doen met die banden.

Pagina: 1 ... 77 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1