[F1] Seizoen 2016 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 101 Laatste
Acties:
  • 395.582 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Paulus07 schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:35:
"tv-kijkers haken af". is dat niet gewoon omdat alles achter een decoder hangt?
Dat denk ik wel, Boksen was vroeger populair in NL... jaren terug achter de decoder verdwenen en nu hoor/zie je er bijna niets meer van. Populariteit is volledig ingekakt. Ben bang dat zoiets ook met F1 gaat gebeuren; decoders vind ik een korte termijn visie, de fans die je hebt gaan betalen maar je bereikt geen nieuwe fans meer.

Juist die nieuwe aanwas van fans is belangrijk lijkt me, zie ook wat Alonso heeft gedaan voor F1 in Spanje. Het was daar qua motorsport enkel MotoGP dat de moeite waard was qua toeschouwers. Alonso pakt het WK twee keer en sindsdien is F1 daar ook populair, als toen al alles een decoder had gezeten had het ook anders kunnen lopen.

Wat dat betreft hoop ik echt dat Bernie binnenkort een stapje terug doet. Hij ziet niets in internet, on demand of wat dan ook terwijl juist daar de toekomst ligt voor welke sport dan ook. Tenenkrommend dat je de mooiste inhaalacties niet terug kunt zien op Youtube bijv.
Quantor schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:38:
DRS voorkomt het fenomeen Trulli trein, dus ik vind het niet eens zo slecht.
Goed verdedigend rijden hoeft niet beloond te worden? Trulli heeft eens het halve veld een halve race achter zich gehouden in Monaco. Toch ook knap? :).

DRS in het DTM vond ik wat beter werken, niet voldoende om een makkelijke inhaalactie te plaatsen. Wel voldoende om het gat volledig dicht te rijden. Maar dat is ook al weer een paar jaar terug, afgelopen jaren geen DTM meer gekeken dus geen idee hoe het er nu voor staat daar.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:59
Die Rick Winkelman merkt ook nooit op dat er altijd tijdens de T1 en T2 extra Infrarood camera's op de Merc zitten (links en rechts onder de rol-bar) die de banden in de gaten houden, om met die info beter de Q1 en Race in te gaan.

Kan iemand hem dat Twitteren? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-10 10:21
Ben ik te kritisch als ik vind dat ik Sainz echt vond tegenvallen?

Tuurlijk is hij in de punten geëindigd, maar met zo'n voorsprong op je teamgenoot kan het toch niet zijn dat je in een race zonder verdere problemen of husselingen achter je teamgenoot eindigt?

Ze hadden in de race dezelfde banden gebruikt, alleen de laatste 2 setjes hadden ze omgekeerd gebruikt. Maar ook hier niet iets waar Max echt voordeel uit had ofzo. Misschien is Max wel zo goed, maar de voorsprong was gewoon zeker 20sec als je langzamer verkeer meerekent enzo. 20 seconde verliezen op je teamgenoot, zonder dat er rare dingen gebeuren vind ik gewoon erg veel.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-10 13:24
aicaramba schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:24:

Tuurlijk is hij in de punten geëindigd, maar met zo'n voorsprong op je teamgenoot kan het toch niet zijn dat je in een race zonder verdere problemen of husselingen achter je teamgenoot eindigt?

Ze hadden in de race dezelfde banden gebruikt, alleen de laatste 2 setjes hadden ze omgekeerd gebruikt. Maar ook hier niet iets waar Max echt voordeel uit had ofzo. Misschien is Max wel zo goed, maar de voorsprong was gewoon zeker 20sec als je langzamer verkeer meerekent enzo. 20 seconde verliezen op je teamgenoot, zonder dat er rare dingen gebeuren vind ik gewoon erg veel.
Enige wat ik me voor kan stellen is dat Sainz in verkeer zat tijdens zijn soft stint. Maar alsnog, ik had echt niet meer verwacht dat Verstappen voor Sainz zou komen. Chapeau van Max

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Señor Sjon schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:37:
[...]

Zie het debacle rondom de kwalificatie. Dat legt al bloot wat er mis is. Ik heb wel meer bijdragen gedaan die niet altijd positief waren over F1. Ze zouden eens kunnen beginnen om de regie op orde te maken. Ook de informatie in beeld is hopeloos om de race en strategie te kunnen volgen zonder livetiming ernaast. Het was gisteren bijna niet te volgen.
ik miste al vanalles op het scherm, maar pc opgestart om de race te kunnen volgen ... man man wat een amateurs weer. we zien t over paar jaar wel

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Joost1991 schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:26:
[...]

Enige wat ik me voor kan stellen is dat Sainz in verkeer zat tijdens zijn soft stint. Maar alsnog, ik had echt niet meer verwacht dat Verstappen voor Sainz zou komen. Chapeau van Max
Volgens mij heeft max een stuk meer in langzamer verkeer gezeten dan Sainz. Aangezien Max 12 plekken heeft moeten goedmaken en Sainz niet.

Uiteindelijk maakt max zo'n 15 sec goed in zijn stint op softs, maar waarom kon Sainz in zijn stint met softs dan niet weglopen bij max? Zoals ik zei: Max zat toen volop in het langzamere verkeer.

Chapeau voor Max inderdaad, maar toch heb ik het gevoel dat Sainz echt wat heeft laten liggen.
Dit was voor hem dé kans om Max in een 'gelijke' race te verslaan. Alles was in zijn voordeel na de eerste gele vlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:50

Phydomir

Dennis

Ik kan mij niet helemaal vinden in "het was niet te volgen". Ik heb alles prima meegekregen en zonder apps of live timing. Die ticker onderin beeld een beetje in de gaten houden is al voldoende.

Als je puur op de info van Olav af moet gaan snap ik het wel, maar in dat geval kan je beter zonder geluid kijken.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

aicaramba schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:30:
[...]

Volgens mij heeft max een stuk meer in langzamer verkeer gezeten dan Sainz. Aangezien Max 12 plekken heeft moeten goedmaken en Sainz niet.

Uiteindelijk maakt max zo'n 15 sec goed in zijn stint op softs, maar waarom kon Sainz in zijn stint met softs dan niet weglopen bij max? Zoals ik zei: Max zat toen volop in het langzamere verkeer.

Chapeau voor Max inderdaad, maar toch heb ik het gevoel dat Sainz echt wat heeft laten liggen.
Dit was voor hem dé kans om Max in een 'gelijke' race te verslaan. Alles was in zijn voordeel na de eerste gele vlag.
De heren zitten dicht bij elkaar, maar het werkte voor Max niet beter dan voor Carlos. Natuurlijk mooi voor de NL fans, want de grootste concurrent is je teamgenoot, dus altijd mooi dat Max het beter doet.

Ik denk alleen dat je het verschil niet moet overdrijven. Hoewel je een strategie uitstippelt, ben je erg afhankelijk van het verkeer hoe het uit gaat pakken. Zeker als je afhankelijk bent van veel inhalen, omdat het veld dicht bij elkaar zit en je geen pitstopts kunt plannen op een manier op de auto in vrije ruimte op het circuit terug te laten komen.

Uiteindelijk hebben ze op dezelfde banden gereden en heeft Max in directe strijd gewonnen, maar het verschil is gewoon klein. Max heeft veel meer moeten inhalen, maar dat was door eigen toedoen:
Kwalificatieronde had een fout
Start was slecht

Uiteindelijk hadden beide rijders last van het feit dat Carlos de regels niet zo goed kent als Vettel. Carlos was trager in de pits en verloor tijd, maar Max daardoor ook. Carlos moet het excuus van een trage Nico dan ook niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hann1BaL schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:44:
[...]

Uiteindelijk hadden beide rijders last van het feit dat Carlos de regels niet zo goed kent als Vettel. Carlos was trager in de pits en verloor tijd, maar Max daardoor ook. Carlos moet het excuus van een trage Nico dan ook niet gebruiken.
Zat Max niet achter Sainz bij diezelfde pitstop?

Ik dacht na de stops echt dat Max Sainz niet meer zou inhalen met zo'n achterstand. Die stint op mediums van Max was erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Exocet schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:49:
[...]

Zat Max niet achter Sainz bij diezelfde pitstop?

Ik dacht na de stops echt dat Max Sainz niet meer zou inhalen met zo'n achterstand. Die stint op mediums van Max was erg goed.
Daarom zeg ik: beide rijders hadden er last van. Carlos gaf in interviews aan dat hij last van het ophouden door Nico H. Dat is deels flauwekul bewijst Vettel EN Max op 2 manieren:

Vettel haalt gewoon even in
Max eindigt hoger dan Carlos terwijl Max langer heeft moeten wachten bij de pitstops en daardoor veel verder terugviel in het veld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:18

Arfman

Drome!

Zal ongetwijfeld een oranje bril zijn maar wat mij betreft heeft Max Carlos echt de oren gewassen, tenzij er iets was met de auto van Sainz waardoor hij niet meer ging.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
BlauweFles schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:51:
[...]

Op sky zeiden ze hetzelfde. De RBR is de snelste auto in de langzame bochten. En de verwachting is dat er in Canada een nieuwe motor is, waarbij ze ook HCCI inzetten. Interessant.

Wordt wel lastiger voor TR om punten te halen nu RBR de zaakjes goed op orde heeft. Best of the rest is nu 7e geworden.

Daarnaast. Wat is er met Williams aan de hand? Die gaan de laatste anderhalf seizoen steeds verder naar achteren?
Als de Renault update in Canada echt paar tiende per seconde op doet leveren is Red Bull steenvast Ferrari concurrent en kan mee doen voor de overwinningen. Top, 3 teams die vechten voor de overwinning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Wat ik wel opvallen vind, Sainz zegt:
"It was definitely a really tricky situation. I went to pass him on the grass and Seb came, so I decided not to tangle with Seb.
bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/123825

Maar als je de beelden ziet:
YouTube: Sebastian Vettel overtake 2 cars in pit lane entry ||| F1 2016 Chinese GP
Lijkt het er helemaal niet op dat ie probeert in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Arfman schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:55:
Zal ongetwijfeld een oranje bril zijn maar wat mij betreft heeft Max Carlos echt de oren gewassen, tenzij er iets was met de auto van Sainz waardoor hij niet meer ging.
Natuurlijk heeft Max Carlos de oren gewassen. Maar hoe goed Max ook rijdt, als je zelf ook goed bent is het ongeoorloofd om zo veel tijd te verliezen zonder pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Exocet schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:56:

[...]

YouTube: Sebastian Vettel overtake 2 cars in pit lane entry ||| F1 2016 Chinese GP
Volgens mij wil hij het voor zichzelf goedpraten, want het lijkt inderdaad totaal niet dat hij de intentie heeft om in te halen op dat moment.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Er_Damn schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:58:
P.s. Wat is er mis met het betalen voor F1 om te mogen kijken? Zie hoeveel mensen betalen voor Fox Sports, als er daadwerkelijk geïnvesteerd wordt in het totaal pakket ben ik er wel toe om een klein bedrag per maand te betalen (wat ook waarschijnlijk zal gebeuren in de loop van de tijd).
Vaak gaat het om behoorlijk stevige bedragen, terwijl de content niet of maar marginaal beter wordt of je betaalt voor veel content waar je totaal niet op zit te wachten. Neen, bedankt. Dan ga ik wel weer een Duitse of Engelse zender kijken of maar gewoon helemaal niet.

Ik wordt helemaal gek van al die losse abonnementjes die je overal voor moet afsluiten. Alles raakt versnippert en je betaalt je blauw.
Phydomir schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:40:
Ik kan mij niet helemaal vinden in "het was niet te volgen". Ik heb alles prima meegekregen en zonder apps of live timing. Die ticker onderin beeld een beetje in de gaten houden is al voldoende.kijken.
Buiten dat je dan lang niet alles meekrijgt kan je dan net zo goed naar teletekst gaan zitten kijken. Daar kijk je geen F1 voor.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2016 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:50

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:07:
[...]
Buiten dat je dan lang niet alles meekrijgt kan je dan net zo goed naar teletekst gaan zitten kijken. Daar kijk je geen F1 voor.
Overdrijven is ook een vak zeg. Ik zeg toch niet dat je constant die ticker moet bekijken. Gewoon met een schuin oog een beetje in de gaten houden is al genoeg om onderlinge verschillen bij te kunnen houden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz

[...]

Hij lijkt inderdaad niets te proberen, zou hij wel weten dat je daar in mag halen?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10 20:01

AzzKickah

06-CENSORED

Phydomir schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:14:
[...]

Overdrijven is ook een vak zeg. Ik zeg toch niet dat je constant die ticker moet bekijken. Gewoon met een schuin oog een beetje in de gaten houden is al genoeg om onderlinge verschillen bij te kunnen houden.
Ik heb op de 1 of andere manier de ongekende gave om keer na keer na keer het moment te missen dat Max in de ticker voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:36

Martinspire

Awesomeness

Was het niet zo dat Max zijn laatste stint op Soft kon doen omdat zijn banden er minder aan waren dan Sainz? Die was daardoor langzamer en daardoor kon Max er nog voorbij.
Misschien dat het bandenmanagement is, maar ik vind het niet zo heel raar dat ze toch nog dicht bij elkaar finishen. Zoveel verschil zit er niet bij die auto. En hoewel Max op plek 20 heeft gelegen, zat het veld vrij dicht bij elkaar (ook na de Safety Car zat er niet veel tussen. Geloof dat het zelfs even 13 seconden was tussen 1 en 22. En doordat vrijwel iedereen DRS had, was het ook makkelijker om in de buurt te blijven.

Tuurlijk, mogelijk had Carlos het beter kunnen doen, maar ik denk dat het vooral deels geluk en deels strategie was. Het feit dat Ricciardo nog 4e werd of Vettel podium kon halen (die vlakbij Max kwam te zitten bij safetycar) geeft aan dat de verschillen niet zo groot waren.

En dat was ook het probleem van de huidige race. Positie zei eigenlijk maar bar weinig. Het maakte het ook lastig om te zien wie nu echt goed bezig was en wie niet. Het heeft alles lekker door elkaar gehusseld, maar eigenlijk iets teveel en daardoor net niet spannend meer. Misschien dat het met betere regie nog anders was, maar ik denk dat het niet veel had gescheeld.

[ Voor 62% gewijzigd door Martinspire op 18-04-2016 12:21 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Laatst online: 14-10 13:24
Martinspire schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:17:
Was het niet zo dat Max zijn laatste stint op Soft kon doen omdat zijn banden er minder aan waren dan Sainz? Die was daardoor langzamer en daardoor kon Max er nog voorbij.
Misschien dat het bandenmanagement is, maar ik vind het niet zo heel raar dat ze toch nog dicht bij elkaar finishen. Zoveel verschil zit er niet bij die auto
Volgens mij is het gewoon de indeling van de race geweest. Sainz deed SS/S/M en Max deed SS/M/S. Max heeft zijn mediums goed gemanaged zodat hij de laatste 15 rondes kon knallen met de softs.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Joost1991 schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:21:
[...]

Volgens mij is het gewoon de indeling van de race geweest. Sainz deed SS/S/M en Max deed SS/M/S. Max heeft zijn mediums goed gemanaged zodat hij de laatste 15 rondes kon knallen met de softs.
Volgens mij liep Max juist ook in op mediums tov Sainz op soft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:48

d0s

sssst

Paulus07 schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:36:
Ben ook nog steeds geen fan van het DRS gebeuren. Inhalen stelt nu niks voor en ze komen er nu toch wel langs door even een vleugel open te klappen. :(
True that. Waarom toch niet gewoon iedere coureur per ronde 1 DRS geven, ook om te verdedigen. Of bijvoorbeeld een gelimiteerd aantal DRS per race, zowel voor aanval als verdediging, en vrij in te zetten in DRS zones. Dat gaat echt gave gevechten opleveren, met een bluf aspect erin.

Qua de verplichte bandenkeuze en strategieën: soms interessant, maar andere races weer totaal niet. Het voel gewoon niet 'eerlijk' meer, zeker niet icm DRS. Laat iedereen toch gewoon de banden kiezen die hij zelf wil. Het lijkt ook alsof de banden bewust 'slechter' zijn gemaakt dan de tijd van Bridgestone en Goodyear, toen waren de verschillen afhankelijk van bandenslijtage veel minder groot naar mijn idee.

Er zijn zoveel leuke formats te bedenken om het leuker te maken. voor Q3 kwam bijvoorbeeld van der Garde laatst met het idee om 1t/m8 van Q2 een hotlap te laten rijden in omgekeerde volgorde. Dat is echt een geweldig idee.

De enige reden dat ik weer F1 ben gaan kijken is vanwege Verstappen, niet omdat het nu zoveel leuker is geworden dan 15 jaar geleden.

[ Voor 8% gewijzigd door d0s op 18-04-2016 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-10 20:53
Exocet schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:28:
[...]

Volgens mij liep Max juist ook in op mediums tov Sainz op soft.
Comparison of the drivers Max Verstappen VS Carlos Sainz Jr. Race Chinese GP 2016 (link)

Sommige ronden wel en sommige ronden niet. Wat wel opvalt is dat Sainz vrij kort met zijn softs deed.

[ Voor 32% gewijzigd door friggler op 18-04-2016 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 13:45
d0s schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:29:
[...]
Qua de verplichte bandenkeuze en strategieën: soms interessant, maar andere races weer totaal niet. Het voel gewoon niet 'eerlijk' meer, zeker niet icm DRS. Laat iedereen toch gewoon de banden kiezen die hij zelf wil. Het lijkt ook alsof de banden bewust 'slechter' zijn gemaakt dan de tijd van Bridgestone en Goodyear, toen waren de verschillen afhankelijk van bandenslijtage veel minder groot naar mijn idee.
[...]
Dat is exact waarom Michelin geen banden meer wou leveren.
De FIA wou banden welke sneller zouden slijten. Pirelli ging hiermee akkoord. En sindsdien zijn er andere raceklassen welke veel betere banden hebben. Kijk bijvoorbeeld naar WEC.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-10 22:20

RoyK

Hobby tekenaar

aicaramba schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:24:

Zo ver ik het begreep had Max een hele goede sessie op zijn mediums en kon daar lang op door rijden en de finale klap te geven op softs.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

Joost1991 schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:21:
[...]

De strategie maakte dus niet zoveel uit. Max was in stint 2 op de M al geregeld sneller dan Sainz op de S. De eindspurt op de S vs Sainz op de M viel dus ook weinig verrassend uit, Max maakte gehakt van hem.

Sainz is redelijk goed als het gaat om single lap speed en komt ook meestal wel goed weg van de lijn, maar qua race pace is Max echt fenomenaal. Hij zette zelfs even de snelste ronde neer op de M nota bene!

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 18-04-2016 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
RoyK schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:44:
[...]

Zo ver ik het begreep had Max een hele goede sessie op zijn mediums en kon daar lang op door rijden en de finale klap te geven op softs.
En waarom kan sainz dan geen hele goede sessie op mediums rijden? De auto is in principe hetzelfde. Waarom verliest sainz ruim 15 sec tov Max op langzamere banden, terwijl max met langzamere banden nauwelijks verliest op sainz? Ja, goede sessie van max, maar als je zoveel verliest mag het toch ook een slechte sessie van sainz worden genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-10 20:53
aicaramba schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:51:
[...]

En waarom kan sainz dan geen hele goede sessie op mediums rijden? De auto is in principe hetzelfde. Waarom verliest sainz ruim 15 sec tov Max op langzamere banden, terwijl max met langzamere banden nauwelijks verliest op sainz? Ja, goede sessie van max, maar als je zoveel verliest mag het toch ook een slechte sessie van sainz worden genoemd?
Max gaat beter met de banden om dan Sainz, dat is wel duidelijk. Hoe hij het doet? Geen idee, het zou kunnen zijn dat Max een andere remverdeling gebruikt, of het zou kunnen zijn dat max met meer/minder vleugel rijdt, de bochten rustiger aansnijdt, noem het maar op. Zou op zich wel een leuke vraag zijn om eens aan Max te stellen (Olav, als je meeleest ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 12:46
friggler schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:32:
[...]

Comparison of the drivers Max Verstappen VS Carlos Sainz Jr. Race Chinese GP 2016 (link)

Sommige ronden wel en sommige ronden niet. Wat wel opvalt is dat Sainz vrij kort met zijn softs deed.
Interessant overzicht!

Als je kijkt naar de laatste 2 stints rijdt Max 19 rondjes op Medium en dan 17 op Soft. En Sainz doet 14 op Soft en 23 op Medium.

Als Max op medium rijdt gaat hij ongeveer gelijk op met Sainz op Softs.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
aicaramba schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:51:
[...]

In de eerste stint is carlos beduidend sneller, 7 tienden per rondje. Max had een (erg) slechte start.

In de tweede stint, wanneer max en carlos op dezelfde band rijden is max gemiddeld 4 tienden per ronde sneller. Ik weet niet (regie, maar laten we daar niet weer over beginnen) of carlos veel traffic heeft gehad.

Sterker nog, wanneer je naar de 3e stint kijkt, zie je dat Max gemiddeld een halve seconde per ronde sneller is. Natuurlijk is de stint van Sainz op de zachtere band veel korter (24min tegen 33 min van max). Maar de rondetijden van max zijn sneller.

De vierdestint is max uiteraard sneller omdat hij de snellere band heeft

Verder valt me erg op dat max bijna geen verlies heeft gehad van die dubbele pitstop. Zijn outlap is maar 5 sec langzamer als die van sainz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
kid1988 schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:00:
[...]

In de eerste stint is carlos beduidend sneller, 7 tienden per rondje. Max had een (erg) slechte start.

In de tweede stint, wanneer max en carlos op dezelfde band rijden is max gemiddeld 4 tienden per ronde sneller. Ik weet niet (regie, maar laten we daar niet weer over beginnen) of carlos veel traffic heeft gehad.

Sterker nog, wanneer je naar de 3e stint kijkt, zie je dat Max gemiddeld een halve seconde per ronde sneller is. Natuurlijk is de stint van Sainz op de zachtere band veel korter (24min tegen 33 min van max). Maar de rondetijden van max zijn sneller.

De vierdestint is max uiteraard sneller omdat hij de snellere band heeft

Verder valt me erg op dat max bijna geen verlies heeft gehad van die dubbele pitstop. Zijn outlap is maar 5 sec langzamer als die van sainz.
Maar als Sainz zelfs op zachtere banden vooral verliest op verstappen mag dat toch gewoon slecht genoemd worden? Je hebt het over 0,5 sec per ronde.. 0,5 sec per ronde verliezen mag nooit gebeuren in een gelijkwaardige auto zonder pech ofzo. Maakt niet uit hoe goed Verstappen is, als jij zelf een goede coureur bent, mag dat gewoon niet.

Edit: In de laatste 35 rondes rijden zowel max als Sainz een stint op softs en op mediums en Sainz verliest in die tijd 15 sec. Dat is ruim 0,4 sec per ronde. Max rijdt meer rondes op de Softs, maarja, Sainz had ook de mogelijkheid om dat te doen.

[ Voor 18% gewijzigd door aicaramba op 18-04-2016 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
SAI zit met zijn tweede stint op Soft heel even voor RIC, maar verliest die plek in een paar ronden.
Vanaf lap 22 rijdt SAI achter RIC, tot hij weer naar de Pits gaat.
RIC rijdt op dat moment op Mediums, maar is sneller dan SAI.

Het vreemde is dus dat SAI op S, RIC op M niet kan bijhouden. Op zich niet gek dat hij hem niet kan pakken, maar je zou verwachten dat hij dan kan volgen en de tijden van RIC kan matchen.
Het is dus niet dat SAI op S opgehouden is of last had. RIC rijdt op de slechtere band voor hem en sneller.

Wanneer SAI naar M switched bij zijn laatste stop, rijdt hij prompt direct daarna zijn personal best.

RIC stopt (uiteraard) later om van M naar S te switchen. Die zat op exact dezelfde strategie als VES.
SAI gaat VES weer voorbij op het moment dat VES naar binnen gaat.
Vanaf dat moment is het een kwestie van het gat dichtrijden voor VES en op de snellere band de ruimte krijgen van zijn teammaatje. Al is het maar omdat die achter Bottas vast zit.

SAI had dus - achteraf - beter dezelfde strategie kunnen volgen als VES en RIC..
Die tweede stint op Soft was gewoon niet goed van SAI. Met tijden die hij zelf met M ook reed.
Maar of data alleen komt omdat hij op Soft zijn banden niet zo lang goed houdt? Geen idee?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kid1988
aicaramba schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:04:
[...]

Maar als Sainz zelfs op zachtere banden vooral verliest op verstappen mag dat toch gewoon slecht genoemd worden?
Exact, maar ik wou die woorden niet in mijn mond nemen :-)

Mijn mening: Ik vind dat Sainz een goede coureur is. Hij is snel en redelijk stabiel. je ziet dit terug dat hij over het algemeen beter presteert in de qualificaties.
Max daarintegen heeft veel betere racecraft. Hij weet hoe en waar hij moet passeren (en verliest dus niet veel tijd achter de mensen welke hij wil inhalen) en spaart daarmee zijn banden. Frustratie kan hier soms wat roet in het eten gooien (zie melbourne)..

Zie ook bijvoorbeeld dat Sainz erg lang achter palmer zat en bottas niet voorbij kwam in Australie. Ik ga niet zeggen dat Max er zo voorbij was, want die vergelijking gaat niet op aangezien palmer niet goed weg kwam in de eerste bocht, en dus een makkelijk doelwit was. (waren de rollen omgedraait was Sainz er ook wel voorbij gekomen).

Ik denk dat we in het verleden we hebben gezien, dat als max ergens voorbij wil, dan gaat hij er ook voorbij. Op die manier bespaart hij A banden, en B verliest hij minder tijd achter zijn voorganger. De vuistregel in F1 is een beetje: Hoe langer je ergens achter zit, hoe moeilijker je er voorbij komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
kid1988 schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:10:
[...]

Exact, maar ik wou die woorden niet in mijn mond nemen :-)

Mijn mening: Ik vind dat Sainz een goede coureur is. Hij is snel en redelijk stabiel. je ziet dit terug dat hij over het algemeen beter presteert in de qualificaties.
Max daarintegen heeft veel betere racecraft. Hij weet hoe en waar hij moet passeren (en verliest dus niet veel tijd achter de mensen welke hij wil inhalen) en spaart daarmee zijn banden. Frustratie kan hier soms wat roet in het eten gooien (zie melbourne)..

Zie ook bijvoorbeeld dat Sainz erg lang achter palmer zat en bottas niet voorbij kwam in Australie. Ik ga niet zeggen dat Max er zo voorbij was, want die vergelijking gaat niet op aangezien palmer niet goed weg kwam in de eerste bocht, en dus een makkelijk doelwit was. (waren de rollen omgedraait was Sainz er ook wel voorbij gekomen).

Ik denk dat we in het verleden we hebben gezien, dat als max ergens voorbij wil, dan gaat hij er ook voorbij. Op die manier bespaart hij A banden, en B verliest hij minder tijd achter zijn voorganger. De vuistregel in F1 is een beetje: Hoe langer je ergens achter zit, hoe moeilijker je er voorbij komt.
Spijker, kop. Je zag er nu ook op het eind bij Bottas: Max rijdt er naartoe en binnen een rondje dat hij erachter zit, is hij er voorbij. Sainz reed op dat moment vergelijkbare ronderijden met Max, maar had er 3-4 rondjes voor nodig om dezelfde aanval goed uit te voeren. Dit patroon was ook te zien toen hij vanaf plek 13 doorstoomde: in het rondje dat hij <1 seconde achter zijn voorganger lag, ging hij er datzelfde rondje voorbij. Natuurlijk met behulp van DRS vaak, maar dan moet je het nog wel doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Plague op 18-04-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bosmonster schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:47:
[...]
[knip] Hij zette zelfs even de snelste ronde neer op de M nota bene!
Volgens mij deed ie dat na zijn laatste stop en de overstap naar de softs, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
kid1988 schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:10:
[...]
Ik denk dat we in het verleden we hebben gezien, dat als max ergens voorbij wil, dan gaat hij er ook voorbij.
Max lijkt extreem lang of laat te vertragen/remmen. Ook deze race zag je weer iemand (BOT) die zich verkijkt en dusdanig ver meeremt dat hij zelf de bocht niet meer haalt.
Weliswaar op oude medium bandjes, maar volgens mij heeft Max inmiddels de reputatie dat hij hem niet alleen laat staan, maar dat je van verdomd goede huize moet komen als hij remmend langs je komt om zelf nog de bocht om te gaan >:)

En dat is wat mij betreft inderdaad het verschil tussen SAI en VES:
Max moet enorm zijn best doen om in de kwalificatie voor te blijven omdat Carlos over 1 ronde heel snel is, maar Max is vele malen beter in een gaatje vinden om in te halen....en dat gaat ook uit te buiten.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

[...]

True that. Waarom toch niet gewoon iedere coureur per ronde 1 DRS geven, ook om te verdedigen. Of bijvoorbeeld een gelimiteerd aantal DRS per race, zowel voor aanval als verdediging, en vrij in te zetten in DRS zones. Dat gaat echt gave gevechten opleveren, met een bluf aspect erin.

De enige reden dat ik weer F1 ben gaan kijken is vanwege Verstappen, niet omdat het nu zoveel leuker is geworden dan 15 jaar geleden.
Ik denk toch vaak dat geheugens niet altijd zo werken als we zouden willen. We hebben toen seizoenen vol saaie races gehad, maar je herinnert je de paar spectaculaire races.

Formule 1 is veel technischer geworden en zonder aparte regels zouden de races veel saaier zijn.
Op zich is het idee van 1x DRS pppr geen slecht idee

De bandenkeuze werkt prima en op dit moment levert dat verschillende tactieken op en meer acties op de baan. Ik denk we niet moeten vergeten hoe saai races in de jaren 90 en 00 waren met tanken en banden die niet kapot te krijgen waren. Allemaal dezelfde tactiek en inhalen op de baan gebeurde weinig. Ik stel het wat zwart-wit.

Ik denk vooral dat er wel wat geromantiseerd wordt over het verleden. my 2 cents..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt ook alsof de banden bewust 'slechter' zijn gemaakt dan de tijd van Bridgestone en Goodyear, toen waren de verschillen afhankelijk van bandenslijtage veel minder groot naar mijn idee.
Dat lijkt niet zo, dat is zo. Die Pirelli's zouden veel duurzamer kunnen zijn als het moet.
Phydomir schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:14:
Bagatelliseren is ook een vak ;) Je hebt wel wat aan zo'n ticker, maar de race was visueel nauwelijks te volgen en een rijtje namen dat één keer per minuut rouleert helpt natuurlijk ook maar beperkt. Vooral omdat de namen waar je in geïnteresseerd bent uiteraard altijd net uit beeld verdwenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 16-10 20:44

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
sanderb schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:18:
[...]

Max lijkt extreem lang of laat te vertragen/remmen. Ook deze race zag je weer iemand (BOT) die zich verkijkt en dusdanig ver meeremt dat hij zelf de bocht niet meer haalt.
Weliswaar op oude medium bandjes, maar volgens mij heeft Max inmiddels de reputatie dat hij hem niet alleen laat staan, maar dat je van verdomd goede huize moet komen als hij remmend langs je komt om zelf nog de bocht om te gaan >:)

Max moet enorm zijn best doen om in de kwalificatie voor te blijven omdat Carlos over 1 ronde heel snel is, maar Max is vele malen beter in een gaatje vinden om in te halen....en dat gaat ook uit te buiten.
Max weet idd exact waar de limieten van zijn remsysteem/banden zitten. Het verbaast me ook af en toe wat voor lijnen hij kiest op de baan tov. andere coureurs. Zie ook het geintje wat ie met Bottas uitvoert in de afgelopen race in China.

Verder als je dat vergelijkingsfilmpje van Max vs Ricciardo bekijkt van vorig seizoen en goed kijkt naar de stuurbewegingen, stuurt Max veeel subtieler en vloeiender, waar Ricciardo soms als een idioot met zn stuur heen en weer aan het wapperen is. Daar heb je volgens mij ook heel veel gevoel en kracht voor nodig in je armen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
XyritZz schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:17:
[...]
Hij lijkt inderdaad niets te proberen, zou hij wel weten dat je daar in mag halen?
Zie hem ook geen enkele beweging maken, geloof ook niet veel van zijn uitspraken.

Vind het overigens wel een idiote situatie. Op de baan (die 20 meter breed is) mag het absoluut niet in verband met de SC-situatie, maar bij de pit-ingang mag je met 2 wielen in het gras iemand inhalen 8)7 ? Dat is toch bezopen?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
sanderb schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:18:
[...]

Precies. Max remt over het algemeen (en zeker in dit soort acties) erg laat en hard en laat 'm bij insturen van de bocht langzaam iets 'vieren'. Daarmee maak je in het begin nog goed gebruik van de maximale downforce die je genereert als je nog op hoge snelheid rijdt en heb je dus veel grip cq vertraag je heel snel. Je rijdt dan over het algemeen een vrij late apex op lage snelheid, waardoor je wellicht wat exit speed mist, maar je bent er dan wel voorbij en je kan vervolgens simpelweg een verdedigende lijn rijden.

[ Voor 6% gewijzigd door Plague op 18-04-2016 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Maar dat doet hij niet altijd; zie bijvoorbeeld Bahrain met Massa en in China vorig jaar met Ericsson.

Bijzondere aan die manouvres is dat hij achter de tegenstander al begint met remmen, en in de remzone pas ernaast stuurt. Dat zie ik echt niemand anders doen.

Hier op 50 seconden:

[ Voor 14% gewijzigd door Roamor op 18-04-2016 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10 13:09
alexbl69 schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:58:
[...]

Zie hem ook geen enkele beweging maken, geloof ook niet veel van zijn uitspraken.

Vind het overigens wel een idiote situatie. Op de baan (die 20 meter breed is) mag het absoluut niet in verband met de SC-situatie, maar bij de pit-ingang mag je met 2 wielen in het gras iemand inhalen 8)7 ? Dat is toch bezopen?
Dat inderdaad! Echt vreemd dat je daar mag inhalen maar onder geel/SC absoluut niet... Lijkt me toch dat de regels hierop aangepast moeten worden.. Dit leek me verder ook echt niet safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:45
Roamor schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:07:
Maar dat doet hij niet altijd; zie bijvoorbeeld Bahrain met Massa en in China vorig jaar met Ericsson.

Bijzondere aan die manouvres is dat hij achter de tegenstander al begint met remmen, en in de remzone pas ernaast stuurt. Dat zie ik echt niemand anders doen.

Hier op 50 seconden:
[video]
Dat mag ook eigenlijk niet, en is door andere coureurs al een paar keer over geklaagd: Veranderen van lijn in de remzone (zowel aanvallend als verdedigend).

Of het terecht is laat ik even in het midden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 13:07

Gé Brander

MS SQL Server

Grimmie187 schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:13:
[...]

Dat mag ook eigenlijk niet, en is door andere coureurs al een paar keer over geklaagd: Veranderen van lijn in de remzone (zowel aanvallend als verdedigend).

Wat is de reden waarom dat niet zou mogen? Ik vind het wel een beetje vreemd klinken namelijk.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:58

PauseBreak

derp!

Gé Brander schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:16:
[...]

Wat is de reden waarom dat niet zou mogen? Ik vind het wel een beetje vreemd klinken namelijk.
Regeltjes hé: https://f1metrics.wordpre...8/28/the-rules-of-racing/

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Roamor schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:07:

Hier op 50 seconden:
[video]
Jawel, dit is precies wat ik bedoel: hij zit erachter, remt uiteindelijk later maar harder, moet daardoor ook langzamer de bocht door, maar kan de auto op de racelijn (Bottas op 1:00) wel blocken. Dat is dus ook wat er gebeurt: hij snijdt iemand bij wijze van speken af, waardoor diegene niet kan profiteren van de snelheid van de lijn die hij rijdt. En ja, dat mag nu eenmaal. Andere coureurs doen dat minder snel op één of andere manier. Ik denk dat het te maken heeft met wat onvoorspelbaardere grip buiten de racelijn, waardoor ze bang zijn de bocht niet meer te halen en doorschieten. En dan ben je wel het bokje, want ben je naast je vleugel/ophanging ook een boel liefde van de officials armer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Als je als aanvaller in de remzone van je lijn afwijkt zal er niet snel over gezeurd worden maar de officieuze regel is dat het niet toegestaan is aanvallend of verdedigend.

*edit*
Behalve dat het mooie beelden oplevert is zo'n manier van inhalen ook behoorlijk riskant. Vanuit de spiegels van de verdediger is er namelijk nog niets te zien wanneer hij begint met aanremmen. Zodra hij daarna instuurt blijkt er ineens iemand halverwege de remzone naast te zitten, dan moet je erg snel kunnen reageren wil je een ongeluk voorkomen..

[ Voor 52% gewijzigd door Grimmie187 op 18-04-2016 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

[knip]
Precies. Laten ze daar per direct dan maar eens de hand aan gaan houden, regels zijn regels en we willen de sport niet onnodig aantrekkelijker gaan maken dan deze nu al is.

Verstappen en collega's niet meer van laten lijn laten veranderen in de rem-zone, het moet natuurlijk niet van de zotte worden met die inhaalacties, zeker niet als ze toch al niet in beeld worden gebracht.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
hardware-lover schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:37:
[...]

Precies. Laten ze daar per direct dan maar eens de hand aan gaan houden, regels zijn regels en we willen de sport niet onnodig aantrekkelijker gaan maken dan deze nu al is.

Verstappen en collega's niet meer van laten lijn laten veranderen in de rem-zone, het moet natuurlijk niet van de zotte worden met die inhaalacties, zeker niet als ze toch al niet in beeld worden gebracht.
Moet je niet de laatste zin van mn quote eruit knippen, haha

Ik spreek juist helemaal geen oordeel uit, geef alleen aan wat er in de regels staat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Inmiddels al een oude koe maar toch:

Wehrlein: Bump hid water in 'scary' Chinese GP F1 qualifying crash
http://www.autosport.com/news/report.php/id/123803

Er word steeds gerept over die bump i.c.m standing water, echter wat mij ook opviel is dat hij zijn DRS open zet op dat moment.. Dat zorgt niet alleen voor minder drag, maar vermindert ook je downforce op je achterwielen drastisch. Wellicht had racecontrol het niet moeten toestaan (baan was immers dus nog niet helemaal opgedroogd). Misschien mierenneukerij maar toch.

Volgens mij is het ook een van de redenen dat DRS alleen op rechte stukken gebruikt word en niet in flauwe bochten (op Sochi na, dat is de enige die ik kan bedenken), omdat je achterkant veel minder grip heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:20
Of ze halen de bump daar weg en hangen een goot aan het architectonische hoogstandje...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Señor Sjon schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:56:
Of ze halen de bump daar weg en hangen een goot aan het architectonische hoogstandje...
Of gewoon afwatering neerleggen die ook daadwerkelijk water laat wegspoelen? Gewoon even een gracht graven ala GP USA is niet aan de orde zeker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Señor Sjon schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:56:
Lijkt mij wel een goeie :)

Moet makkelijk lukken binnen een jaar, zo'n bultje lijkt me sneller te fixen dan die wolkenkrabbers die ze uit de grond stampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kevlar01 schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:52:
Inmiddels al een oude koe maar toch:

Wehrlein: Bump hid water in 'scary' Chinese GP F1 qualifying crash
http://www.autosport.com/news/report.php/id/123803

Er word steeds gerept over die bump i.c.m standing water, echter wat mij ook opviel is dat hij zijn DRS open zet op dat moment.. Dat zorgt niet alleen voor minder drag, maar vermindert ook je downforce op je achterwielen drastisch. Wellicht had racecontrol het niet moeten toestaan (baan was immers dus nog niet helemaal opgedroogd). Misschien mierenneukerij maar toch.

Volgens mij is het ook een van de redenen dat DRS alleen op rechte stukken gebruikt word en niet in flauwe bochten (op Sochi na, dat is de enige die ik kan bedenken), omdat je achterkant veel minder grip heeft.
Als je het begin van onderstaand filmpje bekijkt dan staat zijn DRS toch al net wat eerder open?

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=znuXqXmxAPs]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
- Heel veel regels worden niet super strikt toegepast omdat het anders geen racen meer is. Zolang je het op een dusdanige manier doet dat er geen ongelukken van komen, laten ze best veel begaan. Natuurlijk zullen andere rijders er over klagen en op die manier hopen ze dat er wat tegen gedaan wordt (het meeste klagen is niks anders dan hopen er voordeel uit te halen), maar het valt uiteindelijk wel mee hoe er tegen opgetreden word.

- Max z'n rijstijl is vergelijkbaar met die van Hamilton. Let maar eens op bij bocht 2 in Hongarije, beide gaan naar de binnenkant van de apex, daar waar anderen veel verder bij de apex vandaan blijven en de bocht veel "ronder" nemen.

Hier nog een voorbeeld (McNish denkt ten onrechte dat het door onervarenheid komt)...

http://www.youtube.com/watch?v=6d1FOrXlIyA&t=0m47s

Er zijn genoeg bochten die beide gewoon ook net als de anderen nemen omdat dat gewoon de snelste manier is, maar bij sommige bochten zie je beide heel snel naar de binnenkant van de bocht gaan in een rechte lijn, vaak na behoorlijk hard geremd te hebben, om dan vervolgens de wagen heel snel te draaien om die dan in een rechte lijn te zetten naar de buitenkant van de bocht (maar dan veel verder op). Ze maken er dus gebruik van dat je met een wagen heel snel kan optrekken op het moment dat die in een rechte lijn staat (belangrijk is wel dat het gewicht van de wagen neutraal is). Beide zijn dus ook erg goed in het neutraal krijgen/houden van de lading van de wagens. Op het moment dat je een rechter bocht neemt dan gaat het gewicht van de wagen naar de linkerkant en visa versa (je laad de linkerkant van de wagen).

Ik heb bij Max bij onboard beelden ook regelmatig gezien dat hij in staat is om vrij grote "plotselinge" stuurbewegingen te maken bij het insturen van bochten, maar dat hij dan in één keer goed zit (hij hoeft dan weinig of geen correcties meer te doen, hij overstuurt dan ook niet (wat natuurlijk gevaarlijk is)).

Rijders zoals Vettel en Ricciardo zijn bezig om zo dicht mogelijk tegen de hoogst mogelijke bochtsnelheid aan te zitten (het veel ronder nemen van een bocht), daar waar Max vaak bezig is om direct naar de apex te gaan, om vervolgens zo snel mogelijk weer "vol gas" (in een rechte lijn dus) uit een bocht vandaan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

hardware-lover schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:01:
[...]

Als je het begin van onderstaand filmpje bekijkt dan staat zijn DRS toch al net wat eerder open?

[video]
Klopt helemaal, hij heeft de DRS al een seconde openstaan. Wat ik me afvraag is dat als hij de DRS niet open had staan, of hij nog steeds zo hard zou uitbreken.
Ik ben natuurlijk geen engineer, maar gewoon een simpele fan.
Mij lijkt het wel dat dit mee zou kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-10 16:54
kevlar01 schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:01:
[...]

Lijkt mij wel een goeie :)

Moet makkelijk lukken binnen een jaar, zo'n bultje lijkt me sneller te fixen dan die wolkenkrabbers die ze uit de grond stampen.
Moet zeker makkelijk te fixen zijn.
Zowaar nog wat geleerd tijdens de Ziggo uitzendingen, namelijk dat eronder een grote tunnel loopt en daardoor die hobbel veroorzaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Dat is best wel leuk leesvoer! Dank voor de link.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 13:06

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Kan iemand mij eens een link plaatsen wat precies de technische veranderingen gaan worden in 2017? of in ieder geval wat het voorstel tot dusver is? Ik lees in de berichten dat het uiterlijk van de wagens drastisch gaat veranderen om zo veel meer snelheid te kunnen genereren. Kan me er alleen geen voorstelling van maken en kom met googlen ook niet echt achter de plannen.

edit: laat maar, had gewoon op afbeeldingen moeten zoeken ipv naar tekst. Daar is het enigzins te vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Chrosser op 18-04-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Formule 1 mist een beetje lange termijn visie denk ik. In plaats van als een ADHD kipje zonder kop van het ene idee naar het andere te springen zouden ze (FIA, FOM, GPDA) eens wat meer de sport's eigen identiteit vasthouden. Auto racen is niet altijd inhalen, auto racen is vaak alleen maar top drie en de rest, auto racen hoeft niet als een treintje van start tot finish te gaan.

Het lijkt wel of dat de 'fans' tegenwoordig ook geen geduld meer hebben. 'saaie race, blaah, betaal ik daar voor?' pfff, ga dan een andere sport volgen. Waarom zou autoracen moeten veranderen in plaats van het publiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

Kwam net dit fragment tegen, Sainz probeerde het nog wel na Vettel, maar was te laat.

https://streamable.com/6g79?t=46.4

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-10 17:21

Hoogie2004

Whohooooo

Als ze de regels nu niet radicaal aanpassen, maar met kleine beetjes, komen de teams vanzelf dichter bij elkaar.... Maar dat lijkt niemand te begrijpen.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:40

Blokker_1999

Full steam ahead

Dat kan je in de schoenen schuiven van de nieuwe regels. Er mag nog amper iets zinnigs over die boordradio gemeld worden. Het enige wat je dus nog krijgt zijn vragen van de piloot aan zijn crew.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
hardware-lover schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:58:
[...]
Kwam net dit fragment tegen, Sainz probeerde het nog wel na Vettel, maar was te laat.
https://streamable.com/6g79?t=46.4
FI komt daar echt veel te makkelijk weg wat mij betreft. Zowel het trage rijden van Hulkenberg, als de unsafe release van Perez waren er enkel op gericht om zelf zo min mogelijk last te hebben van de safetycar en het feit dat beide auto's tegelijk binnen komen.

In beide gevallen hebben anderen er niet alleen last van, maar creeren ze gewoon bewust en moedwillig een gevaarlijke situatie.
Carlos zat zich denk ik behoorlijk op te vreten..

En dan krijg je dus 5 seconden tijdstraf en een miezerige boete van 5K..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Blokker_1999 schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:11:
Dat kan je in de schoenen schuiven van de nieuwe regels. Er mag nog amper iets zinnigs over die boordradio gemeld worden. Het enige wat je dus nog krijgt zijn vragen van de piloot aan zijn crew.
Dit is niet helemaal waar. Discussies over strategie e.d. mogen gewoon. Het belangrijkste dat niet meer mag zijn settings gerelateerd aan de auto (imho volkomen terecht).

Ze zijn gewoon een regel strikter gaan hanteren, die zegt dat een coureur zelf zonder hulp van buitenaf die auto moet rijden. De strategie valt niet onder het rijden, en mag dus vrij besproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:59
pirelli-dreigt-met-vertrek-formule (niet echt betrouwbare link:)

http://www.nu.nl/sport/42...et-vertrek-formule-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
sanderb schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:17:
[...]

FI komt daar echt veel te makkelijk weg wat mij betreft. Zowel het trage rijden van Hulkenberg, als de unsafe release van Perez waren er enkel op gericht om zelf zo min mogelijk last te hebben van de safetycar en het feit dat beide auto's tegelijk binnen komen.

In beide gevallen hebben anderen er niet alleen last van, maar creeren ze gewoon bewust en moedwillig een gevaarlijke situatie.
Carlos zat zich denk ik behoorlijk op te vreten..

En dan krijg je dus 5 seconden tijdstraf en een miezerige boete van 5K..
Max heeft 4 seconden verloren daardoor, die had anders waarschijnlijk Hamilton nog gepakt op het einde...en stel je nou eens voor dat Toro Rosso op het einde van het seizoen 2 punten tekort komt om een plek hoger te staan in het WCC, dat is dan 4 miljoen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De regels laten ook al zo lang op zich wachten, ik zie een uitstel naar 2018 aankomen...
En dan is het volgend jaar mega-spannend omdat alles in elkaar geschoven is (door stabiele regels), en in 2018 veranderd het dan alsnog en is weer 1 team dominant..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-10 09:25
nazuzed schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:21:
[...]

Max heeft 4 seconden verloren daardoor, die had anders waarschijnlijk Hamilton nog gepakt op het einde...en stel je nou eens voor dat Toro Rosso op het einde van het seizoen 2 punten tekort komt om een plek hoger te staan in het WCC, dat is dan 4 miljoen. |:(
Maar blijkbaar had je ook gewoon mogen inhalen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-10 07:31
friggler schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:32:
[...]

Sainz zijn banden gingen er ook sneller aan omdat hij ook verdedigend reed t.o.v. RAI en HAM die vlak achter hem reden. Aan echte management kon hij dus niet doen vergeleken met Max.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
hardware-lover schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:37:
[...]

De reden van deze regelis dat wanneer de verdedigde partij in de remzone uitwijkt, de aanvallende partij daar niet meer op kan reageren want remmen en sturen (Kahn). het is een beetje een kwestie wie de laatste move maakt. De verdedigende partij zal altijd reageren op de aanvallende partij. De deadline is beginnen met remmen, dus het is heel slim van max om zo lang mogelijk de actie uit te stellen. Zo geef je de verdedigende partij geen tijd om te reageren.

Je zou kunnen zeggen dat van lijn veranderen in de remzone door de aanvallende partij is gewoon uitwijken. Wanneer je later remt maar niet uitwijkt heb je een botsing. Dat is de reden dat het wordt toegestaan. Wanneer je naar de acties van verstappen kijkt zie je dat hij richting veranderd voor hij begint met remmen.

Naar mijn mening ging het daar ook mis in Monaco. Max had een lijn in gedachte, maar Grosjan pakte in zijn remzone niet de lijn welke max zou verwachten. Max kon geen kant meer op omdat hij al aan het remmen was. Dat is het risico wat je neemt door pas op het laatste moment aan te vallen. Gezien de track layout in st.devot is het gevaarlijk om daar aan te vallen. En de layout van monaco heeft meer van deze momenten (zo ook de knik bij het uitkomen van de tunnel) en daarom zegt men dat je daar niet kunt inhalen.

Wil je in Monaco inhalen, zul je de regels moeten buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Lasmibalsingh schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:01:
[...]

Sainz zijn banden gingen er ook sneller aan omdat hij ook verdedigend reed t.o.v. RAI en HAM die vlak achter hem reden. Aan echte management kon hij dus niet doen vergeleken met Max.
Sainz zijn banden gaan er altijd sneller aan door het verschil in rijstijl met Max. Wanneer je banden meer van links naar rechts gaan warmen ze meer op en slijten ze sneller (de Pirelli banden reageren op warmte).

Sainz kan dan ook maar 2 dingen doen, of net zo snel proberen te zijn (AUS na de safety car) en dan z'n banden veel te snel opbranden, of gemiddeld een paar tienden per ronde langzamer gaan rijden (CHN laatste 34 ronden)...een paar tienden gemiddeld per rondje langzamer rijden is wat hem uiteindelijk de minste tijd doet verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Is Max beter dan Kvyat?
Ik denk 't wel....

Zou hij Vettel gepakt hebben in de RB van KVY?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

albino71 schreef op maandag 18 april 2016 @ 19:54:
Is Max beter dan Kvyat?
Ik denk 't wel....

Zou hij Vettel gepakt hebben in de RB van KVY?
Als kvy niet naar de medium was gegaan op hetzelfde moment dat vet naar soft ging had hij wel een kans gehad.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
YakuzA schreef op maandag 18 april 2016 @ 19:59:
[...]

Als kvy niet naar de medium was gegaan op hetzelfde moment dat vet naar soft ging had hij wel een kans gehad.
Ik zou het ook graag willen, maar daar valt toch helemaal niks over te zeggen? Voor hetzelfde geld rijden Ric en Kvyat hem helemaal van de baan. Ik denk persoonlijk dat Ric sowieso sneller zou zijn dan Verstappen op dit moment, maar goed, ook daar valt niks over te zeggen zolang ze in andere auto's rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 16-10 20:01

AzzKickah

06-CENSORED

Verstappen is sneller dan iedereen, behalve wellicht Alonso en Hamilton. In dezelfde auto. Op dit moment.

Oranje bril? /care :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

In de goede auto (Merc/Ferrari) zou Max geregeld op het podium staan, maar dat geldt voor meerdere rijders. Ik denk echter dat Max als een pitbull zich vast zou bijten en aan teamorders niet zou doen, en dat weten die teams ook.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS

ATS

XyritZz schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:17:
[...]

Probleem voor Saints Sainz is dat de pitstraat geen vier rondjes lang is... 8)

[ Voor 2% gewijzigd door ATS op 19-04-2016 13:24 . Reden: verkeerd gespelde naam ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-10 09:25
ATS schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 07:11:
[...]

Probleem voor Saints is dat de pitstraat geen vier rondjes lang is... 8)
Dat viel wel op ja...
Sainz heeft ook een prima tempo gereden. Maar als hij achter een langzamer iemand kwam bleef hij er meerdere rondjes achter hangen voordat hij er langs kwam. Tegenover Max die bij de eerstvolgende bocht inhaalde zodra hij het gat had dichtgereden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:08
RocketKoen schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:15:
[...]

Dat viel wel op ja...
Sainz heeft ook een prima tempo gereden. Maar als hij achter een langzamer iemand kwam bleef hij er meerdere rondjes achter hangen voordat hij er langs kwam. Tegenover Max die bij de eerstvolgende bocht inhaalde zodra hij het gat had dichtgereden.
Dat kun je niet altijd 1 op 1 vergelijken. Bijvoorbeeld, in deze situatie reed Max op Soft en Carlos op Medium. Dat zijn niet onder dezelfde omstandigheden dus.

keek je naar het begin van de race, daar zag je carlos ook vrij eenvoudig mensen inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
[...]

Volgens mij is algemeen aangenomen dat het de verdedigende partij is die niet van lijn mag veranderen in de remzone, juist omdat de aanvallende coureur dan "klem" kan komen te zitten. De aanvallende coureur zal proberen later te remmen en meer snelheid mee te nemen richting de bocht, als de verdedigende auto dan ineens de deur dicht knikkert kun je geen kant meer op en vlieg je er overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

XyritZz schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:28:
[...]

Volgens mij is algemeen aangenomen dat het de verdedigende partij is die niet van lijn mag veranderen in de remzone, juist omdat de aanvallende coureur dan "klem" kan komen te zitten. De aanvallende coureur zal proberen later te remmen en meer snelheid mee te nemen richting de bocht, als de verdedigende auto dan ineens de deur dicht knikkert kun je geen kant meer op en vlieg je er overheen.
Ik zie het in elk geval niet in de regels staan die een pagina geleden gelinkt zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

RocketKoen schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:15:
[...]

Dat viel wel op ja...
Dat ie hem daarna inhaalde kwam eerder omdat Palmer vanwege die actie van Sainz niet de ideale lijn kon nemen en ook wat harder moest remmen. Dat verschil was groot genoeg om Verstappen (die ook nog eens DRS kreeg op het volgende rechte stuk en Palmer niet), de mogelijkheid te geven in te halen.

Dat lag dus niet echt aan de geweldige kwaliteiten van Verstappen, maar omdat Palmer simpelweg teveel werd opgehouden. Je ziet het vaker dat als er 2 man sneller zijn dan de voorste, dat na een inhaalactie er snel een tweede volgt.

Vorig jaar nog een bekend voorbeeld van Verstappen in Brazilië met Perez waarna Grojean snel volgde met zijn actie.

Kijk maar hier vanaf 0:37
[YouTube: https://youtu.be/CCDrOcmfDFs?t=37]
Grojean is nog een aantal autolengtes erachter als ze het rechte stuk opkomen maar kan al gaan inhalen zodra Max er langs is.

Dat is ook de reden dat sommige coureurs de deur wagenwijd open zetten als ze weten dat er niks te behalen valt, want verdedigen kost je veel tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nazuzed
Martinspire schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:40:
[...]

Vorig jaar nog een bekend voorbeeld van Verstappen in Brazilië met Perez waarna Grojean snel volgde met zijn actie.
Max had toen al z'n ERS energie opgebruikt voor de inhaal en gaf Perez daarom bewust een beetje een "pinch," anders was die er nml. gewoon weer voorbij gekomen. Voordat hij Carlos inhaalde in Japan had Max zich ook vol gespaard met ERS energie zodat Carlos geen kans had om behulp van om DRS terug te komen op het rechte stuk...en Herbert zegt dat Max minder slim is dan Carlos, ik dacht het dus niet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nazuzed
Ericsson is bereid om van chassis te switchen, nou dan heeft Nasr geen excuus op het moment dat hij dan weer langzamer is...

http://www.inautonews.com...ng-to-swap-cars-with-nasr

...die 2 zijn ook echt geen vrienden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
nazuzed schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:57:
[...]

en Herbert zegt dat Max minder slim is dan Carlos, ik dacht het dus niet. ;)
wat Herbert zegt voor de SPAANSE tv moet je met een flinke korrel zout nemen... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

P.O. Box schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:28:
[...]

wat Herbert zegt voor de SPAANSE tv moet je met een flinke korrel emmer zout nemen... :D
FTFY :+

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met Saintz is dat het altijd wat is.. Of een fout, of de banden, of de auto, of dit of dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-10 16:54
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:39:
Het probleem met Saintz is dat het altijd wat is.. Of een fout, of de banden, of de auto, of dit of dat...
FTFY (edit: Sainz dus, doorgehaalde 't' is niet te zien :P ). Het valt toch wel mee? Zelf roept hij helemaal niet zoveel. Het zijn voornamelijk fans van beide kampen die het roepen. De afgelopen races heb ik dergelijke uitspraken niet gehoord/gelezen, maar wellicht heb ik ze gemist.

[ Voor 5% gewijzigd door Racierox op 19-04-2016 11:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jongens, het is niet moeilijk, de man heet Sainz. Geen T te bespeuren in die naam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
http://www.f1today.net/nl...-sms-gaande-voor-haryanto

Ik ga dit ook voor mezelf opzetten, sms Grimmie AAN naar 1234 voor mijn stoeltje bij Ferrari volgend jaar.
Heb denk ik iets van 500 miljoen smsjes nodig dus dat komt vast goed.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De bandenkeuzes voor Rusland zijn interessant:
Afbeeldingslocatie: http://d2d0b2rxqzh1q5.cloudfront.net/sv/3.65/dir/abc/image/abc951c0f44ad9983bb37fdf3e7c335f.jpg

Vooral RedBull en Haas zijn zeer aggressief, met maar liefst 10 sets supersofts. Ferrari is juist conservatief met 6 softs en 6 supersofts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 15:45

Damian

Insane Obtrusion

Grimmie187 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:03:
http://www.f1today.net/nl...-sms-gaande-voor-haryanto

Ik ga dit ook voor mezelf opzetten, sms Grimmie AAN naar 1234 voor mijn stoeltje bij Ferrari volgend jaar.
Heb denk ik iets van 500 miljoen smsjes nodig dus dat komt vast goed.. :+
Mjah grappig maar niet te vergelijken natuurlijk |:(

Als een vergelijkbare actie nu voor Max opgezet zou worden in nederland zouden heel mensen denk ik ook wel een smsje overhebben om Max het seizoen uit te laten rijden. Ik in ieder geval wel!

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

Arfman schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:42:
Jongens, het is niet moeilijk, de man heet Sainz. Geen T te bespeuren in die naam ;)
Mensen raken in de war van Olav Mol denk ik, met z'n "Saains" en "Toast".

(Hoewel Saains nog wel kan kloppen, zal mn Spaanse collega eens vragen :+)

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 19-04-2016 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
  • Laatst online: 10:31
Als ik naar deze data kijk:

http://en.mclarenf-1.com/...n&dr2=Carlos%20Sainz%20Jr.

In ronde 20 gaat sainz naar binnen voor de Soft, en max een ronde later (21) naar de medium. Nu weet ik natuurlijk niet wie waar achter vast heeft gezeten, maar uitgaande van de banden zou sainz sneller moeten zijn. Ronde 22 tm 32 is max 8 van de 11 ronden sneller dan sainz, ondanks dat de laatse een zachtere band heeft

Daarna in ronde 33 gaat sainz de pit in naar medium en max even later in ronde 40 naar soft. Zoals verwacht is max nu in ronde 41 t/m 56 maar liefst 14 van de 16 ronde sneller....

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-10 19:55
Bosmonster schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:01:
[...]

Mensen raken in de war van Olav Mol denk ik, met z'n "Saains" en "Toast".

(Hoewel Saains nog wel kan kloppen, zal mn Spaanse collega eens vragen :+)
De uitspraak van Olav betreffende Sainz is absoluut niet goed. Carlos zelf vindt het zelfs de slechtste uitspraak van zijn naam :):
http://namethatdriver.com/carlos_sainz_jr.asp

De manier waarop hij Tost uitspreekt is volgens mij wel korrekt.
Hoogie2004 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:21:
De bandenkeuzes voor Rusland zijn interessant:
[afbeelding]

Vooral RedBull en Haas zijn zeer aggressief, met maar liefst 10 sets supersofts. Ferrari is juist conservatief met 6 softs en 6 supersofts.
Mij lijkt het minder interessant, tijdens de race zul je alleen Softs en Super Softs zien, dus minder variabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

blade08 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:08:
In ronde 20 gaat sainz naar binnen voor de Soft, en max een ronde later (21) naar de medium. Nu weet ik natuurlijk niet wie waar achter vast heeft gezeten, maar uitgaande van de banden zou sainz sneller moeten zijn. Ronde 22 tm 32 is max 8 van de 11 ronden sneller dan sainz, ondanks dat de laatse een zachtere band heeft
Max is al vanaf het begin ijzersterk op de mediums. Als hij in z'n debuutrace niet was uitgevallen vorig jaar was hij op (ik dacht) de 5e of 6e plek geëindigd, mede door z'n goede pace op de mediums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:13

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

blade08 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:08:
Als ik naar deze data kijk:

http://en.mclarenf-1.com/...n&dr2=Carlos%20Sainz%20Jr.

Daarna in ronde 33 gaat sainz de pit in naar medium en max even later in ronde 40 naar soft. Zoals verwacht is max nu in ronde 41 t/m 56 maar liefst 14 van de 16 ronde sneller....
Conclusie: de Toro Rosso doet het als 'ie zwaar is relatief beter op de medium dan op de soft in China? En dus zat Sainz net verkeerd om qua strategie? Want veel meer kun je hier denk ik niet aan afleiden hoor.
Pagina: 1 ... 78 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1