[F1] Seizoen 2016 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste
Acties:
  • 395.584 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-10 17:21

Hoogie2004

Whohooooo

SpaceAce schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:11:
Mij lijkt het minder interessant, tijdens de race zul je alleen Softs en Super Softs zien, dus minder variabelen.
Niet per definitie.

Ferrari zal een groot deel van de race op soft rijden, want van die supersofts hebben ze er al 3 of 4 nodig in de quali, dus er blijft weinig over voor de trainingen / race.

Redbull daarentegen zou wel eens tegen issues aan kunnen lopen als het bandenverbruik hoger ligt als verwacht.

Nu is de verwachting wel dat het verbruik minimaal is, het asfalt is niet erg ruw, en dus slijten de banden niet hard (Rosberg reed 2 jaar geleden de race uit op een set mediums vanaf lap 2). Misschien zijn er wel teams die starten op de supersoft, en dan die ene set mediums naar het eind brengen....

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

We zien volgens mij toch dat de mediums eigenlijk beter presteren dan verwacht. Ze zijn iets minder snel dan de softs in de eerste 8 á 10 rondjes, maar daarna is het voordeel voor de hardere component. Bijzonder om dan te zien dat de meeste coureurs er maar één setje van meenemen...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-10 19:56
ATS schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:30:
We zien volgens mij toch dat de mediums eigenlijk beter presteren dan verwacht. Ze zijn iets minder snel dan de softs in de eerste 8 á 10 rondjes, maar daarna is het voordeel voor de hardere component. Bijzonder om dan te zien dat de meeste coureurs er maar één setje van meenemen...
Misschien zien we nog verandering daarin opkomen, vergeet niet dat dit al veel weken vooraf moet worden opgegeven.
Dus soms al vorig jaar meen ik, nu kom je een beetje op het omslag punt dat teams het door krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij hebben we afgelopen weekend juist gezien dat de mediums het helemaal niet zo lekker doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Bosmonster schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:01:
[...]

Mensen raken in de war van Olav Mol denk ik, met z'n "Saains" en "Toast".

(Hoewel Saains nog wel kan kloppen, zal mn Spaanse collega eens vragen :+)
Saains klopt gewoon kwa uitspraak voor Nederlanders dan.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:58

PauseBreak

derp!

MikeyMan schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:35:
Volgens mij hebben we afgelopen weekend juist gezien dat de mediums het helemaal niet zo lekker doen :?
Het is heel erg afhankelijk van het chassis. De Toro Rosso's deden het best goed op de medium compound, waar de Williamsen het er beduidend slechter op deden bijvoorbeeld.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 12:46
PauseBreak schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:48:
[...]

Het is heel erg afhankelijk van het chassis. De Toro Rosso's deden het best goed op de medium compound, waar de Williamsen het er beduidend slechter op deden bijvoorbeeld.
Zou interessant zijn om te weten waar dat precies aan ligt.... downforce, bandenkoeling?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Alvanosa schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:38:
[...]

Saains klopt gewoon kwa uitspraak voor Nederlanders dan.
Ja, maar Olav roeptoetert de hele dag "Carlos Seents". En de beste heer heet ook geen Frans Toost (uitspraak Olav), maar Franz Tust.

Vroeger vond ik Olav altijd een enorme held met leuk commentaar, maar als je nu kijkt hoe ontzettend veel fouten die man maakt:
- coureurs door elkaar halen
- veel te laat met opmerkingen (of ze zelfs compleet missen)
- of juist complete analyses maken op basis van verkeerde feiten (zoals "Hamilton rijdt zo goed want al de hele race op soft banden, heeft de medium nog niet aangeraakt, etc", terwijl hij al 12 rondjes op mediums rijdt. Daar gaat je analyse pik. _O-

Nouja, de glans is er inmiddels wel vanaf. Begint een beetje op een soort Mart Smeets te lijken zo... Of het gemiddelde volk vindt het natuurlijk wel prima :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:45
Plague schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:11:
[...]

Ja, maar Olav roeptoetert de hele dag "Carlos Seents". En de beste heer heet ook geen Frans Toost (uitspraak Olav), maar Franz Tust.

Vroeger vond ik Olav altijd een enorme held met leuk commentaar, maar als je nu kijkt hoe ontzettend veel fouten die man maakt:
- coureurs door elkaar halen
- of juist complete analyses maken op basis van verkeerde feiten (zoals "Hamilton rijdt zo goed want al de hele race op soft banden, heeft de medium nog niet aangeraakt, etc", terwijl hij al 12 rondjes op mediums rijdt. Daar gaat je analyse pik. _O-

Nouja, de glans is er inmiddels wel vanaf. Begint een beetje op een soort Mart Smeets te lijken zo... Of het gemiddelde volk vindt het natuurlijk wel prima :7
Dat is het wel een beetje ja. Olav is een aardige kerel maar het niveau is eigenlijk om te huilen. Volgens mij kunnen de meesten van ons in dit draadje het beter doen wat betreft feiten en info, presentatie is natuurlijk wel een ander verhaal.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grimmie187 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:14:
Dat is het wel een beetje ja. Olav is een aardige kerel maar het niveau is eigenlijk om te huilen. Volgens mij kunnen de meesten van ons in dit draadje het beter doen wat betreft feiten en info, presentatie is natuurlijk wel een ander verhaal.. :P
Iedereen mekkert steevast over Olav Mol, maar als er dan eens een andere presentator zit blijkt dat die het even steevast veel slechter doet. Het is toch niet zo makkelijke als je zou denken.

Ook het commentaar bij bijvoorbeeld de 24 uur van Le Mans is wel aardig, maar nooit van aanzienlijk beter niveau en doorgaans juist toch van een stukje mindere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Plague schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:11:
Viel me vooral op bij de lekke band van Ricciardo.
Verder stoor ik er me niet echt aan. Vind zijn Verstappen bias wel handig als verstappen buiten beeld de pits in gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Grimmie187 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:14:
[...]
Ja, al erger is me daar ook regelmatig aan. De maniertjes worden sleets.

[ Voor 71% gewijzigd door ATS op 19-04-2016 14:23 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Klopt ook wel, maar het zou zoveel makkelijker zijn als er iemand naast zou zitten in de box.

Moet je zelf eens proberen met het geluid uit, en de live timing voor je snufferd een goed verhaal te houden terwijl je ook nog wat extra feitjes oprakelt. Dat wordt echt geen goed verhaal.

Misschien moeten ze wat meer samenwerking tussen Jack en Olav tijdens de race regelen.
Dat Jack de livetiming bijhoudt en Olav spul influistert.
Maar dat zal voorlopig niet lukken als ze Jack geen zender geven.

[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 19-04-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:16:
[...]

Iedereen mekkert steevast over Olav Mol, maar als er dan eens een andere presentator zit blijkt dat die het even steevast veel slechter doet. Het is toch niet zo makkelijke als je zou denken.

Ook het commentaar bij bijvoorbeeld de 24 uur van Le Mans is wel aardig, maar nooit van aanzienlijk beter niveau en doorgaans juist toch van een stukje mindere kwaliteit.
True, en zoals ik al aangaf moet je het ook nog kunnen presenteren (waar ik Olav nog best goed in vind). Echter echt goeie commentatoren blijken juist vaak mensen te zijn die feitelijk heel veel weten maar niet zozeer getraind zijn om commentaar te leveren (Coulthard, Brundle bijv.), vandaar dat ik denk dat een paar van ons het ook best goed zouden kunnen :P

*edit* Dat is inderdaad de voornaamste reden denk ik: Olav zit alleen in dat hok daar waar je zeker 2 man nodig hebt voor fatsoenlijke verslaggeving.

[ Voor 8% gewijzigd door Grimmie187 op 19-04-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:59
Mol heeft het F1 wel een beetje op de kaart gezet in Nederland, en zo icm met "gratis" ziggo zonder reclame vind ik het helemaal prima! Zelf blijven opletten met wat er op de baan gebeurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

MikeyMan schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:26:
Klopt ook wel, maar het zou zoveel makkelijker zijn als er iemand naast zou zitten in de box.

Moet je zelf eens proberen met het geluid uit, en de live timing voor je snufferd een goed verhaal te houden terwijl je ook nog wat extra feitjes oprakelt. Dat wordt echt geen goed verhaal.

Misschien moeten ze wat meer samenwerking tussen Jack en Olav tijdens de race regelen.
Dat Jack de livetiming bijhoudt en Olav spul influistert.
Maar dat zal voorlopig niet lukken als ze Jack geen zender geven.
Het is inderdaad wel bergafwaarts gegaan sinds het moment dat ze met minder mensen daar rondlopen. En dat is ook lastig want 1) er gebeurt gewoon heel veel, zeker wanneer je het hele veld in de gaten moet houden; 2) de regie is echt bizar slecht en je verhaaltje moet wel enigszins kloppen bij wat FOM uitzend, en 3) je moet door de belabberde regie zelf ook nog met halve ogen op meerdere schermen zitten te kijken en 4) je moet wisselen tussen je eigen commentaar en wat Jack vanuit de pits zegt en, vooral, 5) het moet allemaal een beetje coherent zijn en makkelijk te volgen voor de sporadische kijker.

Ga er maar aan staan in je eentje.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:09

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:16:
[...]

Qua Nederlanders is het inderdaad een beetje matig. Die nu de Indycar doet vind ik het wel aardig doen. Juist omdat hij weet dat hij er niet 100% in zit en daar ook vooruit durft te komen en hulp van het publiek accepteert via social media.

Daarnaast heb je ook nog zo'n Belg die bij Eurosport zit. Weet zijn naam niet maar die doet het ook best goed. Deed altijd het WTCC en ook F3 geloof ik.

Ik had Allard ook altijd vrij hoog zitten maar om nou iedere uitzending die je doet de F1 af te zeiken wordt ook een beetje oud. Afgelopen week bij de WEC ook weer, want oh oh oh wat was het spannedn na 3 uur racen omdat de #1 en 2 zo dicht bij elkaar zaten. Hij vergat alleen even dat dat was omdat de leider zichzelf met een voorsprong van 50s had geëlimineerd.

Maar als je dan hoort hoe het Engelse Eurosport Le Mans team het doet. _/-\o_

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:30:
Maar als je dan hoort hoe het Engelse Eurosport Le Mans team het doet. _/-\o_
Die bedienen heel Europa en niet alleen Nederland. Dan werk je al met heel andere budgetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

Het is allemaal een kwestie van geld. Olav is, vind ik, een goede presentator, maar hij moet gewoon veel te veel alleen doen. Dan is het niet zo gek dat je het mist. Het is alsof je thuis de wedstrijd probeert te volgen, terwijl je ook een film kijkt, de was doet en probeert een conversatie met je schoonmoeder in gang te houden.

Meer geld zorgt voor meer mensen en dus voor meer focus. Maar ja, geld is er even niet zo heel veel, want blijkbaar kost rondlopen met een zender in de pitstraat tegenwoordig al enkele tonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:34:
[...]

Die bedienen heel Europa en niet alleen Nederland. Dan werk je al met heel andere budgetten.
Nou, prima. Kom er maar in dan en laat Sky of de oude BBC crew het ook voor Nederland en een paar andere EU landen doen.. Ik zal Olav en Jack niet missen.

[ Voor 4% gewijzigd door ATS op 19-04-2016 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:31
Haha... en Carlos volgende keer geen gas kunnen geven omdat er een hoge hak onder zijn pedaal zit. Waarom niet zijn eigen bak?

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 09:48
blade08 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:59:
[...]

Haha... en Carlos volgende keer geen gas kunnen geven omdat er een hoge hak onder zijn pedaal zit. Waarom niet zijn eigen bak?
Ik dacht eerst ook dat het de auto van Carlos was maar beide namen staan erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 16-10 20:01

AzzKickah

06-CENSORED

Mooi filmpske van de start van VET en KVY

http://www.formula1.com/c...and_Vettel_at_Turn_1.html

KVY heeft helemaal niks te maken met wat er gebeurde bij VET. VET doet het helemaal zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ATS schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:45:
Nou, prima. Kom er maar in dan en laat Sky of de oude BBC crew het ook voor Nederland en een paar andere EU landen doen.. Ik zal Olav en Jack niet missen.
Met diezelfde zak geld zouden Olav en Jack ook een veel beter verhaal in elkaar kunnen draaien. Het gaan namelijk niet om de presentatoren, maar om het productieteam erachter. Als ze alles zelf moeten doen, dan gaat dat ten koste van de kwaliteit.

Dat geld is er echter niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS

ATS

AzzKickah schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:01:

KVY heeft helemaal niks te maken met wat er gebeurde bij VET. VET doet het helemaal zelf :)
Ik zeg: RAI doet het helemaal zelf. Die komt naar binnen in de bocht terwijl VET al de helft naast hem zit. VET kan inderdaad niet naar binnen, want daar zit KVY (en terecht, dat gat was groot zat). Dat gat zat daar omdat VET zich verremde volgens mij (rookpluimpje). Edit: dat pluimpje was van RAI die zich verremde. Die heeft het dus wat mij betreft echt aan zichzelf te danken.

[ Voor 13% gewijzigd door ATS op 19-04-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:04:
[...]

Met diezelfde zak geld zouden Olav en Jack ook een veel beter verhaal in elkaar kunnen draaien. Het gaan namelijk niet om de presentatoren, maar om het productieteam erachter. Als ze alles zelf moeten doen, dan gaat dat ten koste van de kwaliteit.

Wat ik bedoel is: maak één programma met dus een groter budget voor meer dan één land tegelijk. Waarom moeten er van elk land apart grote productiecrews rondlopen (of zelfs meer dan één per land) die allemaal klauwen met geld kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
AzzKickah schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:01:

Naja, niets mee te maken.. Kvyat doet feitelijk niets verkeerd maar Vettel stuurt natuurlijk naar links omdat Kvyat daar wel heel plotseling zit (en vervolgens zelf de bocht bijna niet meer haalt zoals op de plaatjes een aantal paginas terug was te zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

ATS schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:06:
[...]

Wat ik bedoel is: maak één programma met dus een groter budget voor meer dan één land tegelijk. Waarom moeten er van elk land apart grote productiecrews rondlopen (of zelfs meer dan één per land) die allemaal klauwen met geld kosten?
Omdat niet iedereen even goed een andere taal dan zijn/haar moedertaal beheerst.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ithric
Grimmie187 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:06:
[...]

Naja, niets mee te maken.. Kvyat doet feitelijk niets verkeerd maar Vettel stuurt natuurlijk naar links omdat Kvyat daar wel heel plotseling zit (en vervolgens zelf de bocht bijna niet meer haalt zoals op de plaatjes een aantal paginas terug was te zien).
Vet kon op zijn kleine correctie hier niet veel doen:
*RAI maakt foutje en VET zit ernaast
*KVY zit naast VET
*RAI komt naar binnen
*KVY komt naar buiten
*VET zit vast en remt (te laat dat wel) en ontwijkt KVY en wordt geraakt door RAI.

Kortom als 1 van de 2 andere de lijn had gehouden die ze inzetten was het goed gegaan, beide dachten waarschijnlijk 2-wide te zitten dan was het geen issue geweest.

Er was voldoende ruimte, maar die werd amper benut. :'(

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
Ithric schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:16:
[...]

Vet kon op zijn kleine correctie hier niet veel doen:
*RAI maakt foutje en VET zit ernaast
*KVY zit naast VET
*RAI komt naar binnen
*KVY komt naar buiten
*VET zit vast en remt (te laat dat wel) en ontwijkt KVY en wordt geraakt door RAI.

Kortom als 1 van de 2 andere de lijn had gehouden die ze inzetten was het goed gegaan, beide dachten waarschijnlijk 2-wide te zitten dan was het geen issue geweest.

Er was voldoende ruimte, maar die werd amper benut. :'(
Idd, we bedoelen hetzelfde. Raikkonen snijdt wel erg ver naar binnen dus Vettel had altijd naar binnen moeten uitwijken volgens mij. Zodra hij merkte dat Kvyat daar zat was ellende gegarandeerd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sniffels schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:28:
Mol heeft het F1 wel een beetje op de kaart gezet in Nederland[knip]
Volgens mij was dat meer een gevolg van het Verstappen effect, Jos welteverstaan. In die tijd waren de grotere NL bedrijven ook veel meer geïnteresseerd in deze sport dan nu het geval is. Misschien komt die "oude" sponsor wel weer terug bij de zoon nu ze van het shirt van de voetbalclub gaan verdwijnen als hoofdsponsor?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

hardware-lover schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:22:
[...]

Volgens mij was dat meer een gevolg van het Verstappen effect, Jos welteverstaan. In die tijd waren de grotere NL bedrijven ook veel meer geïnteresseerd in deze sport dan nu het geval is. Misschien komt die "oude" sponsor wel weer terug bij de zoon nu ze van het shirt van de voetbalclub gaan verdwijnen als hoofdsponsor?
Altijd mooi maar ik denk dat iemand als Max bij een RB/Ferrari/Mercedes echt geen grote sponsor mee hoeft te nemen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Grimmie187 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:06:
[...]

Dat Kvyat helemaal niks verkeerd doet vind ik discutabel .. gezien de snelheid waarmee hij binnendoor komt zetten schiet hij zonder pardon door naar de linkerkant/buitenkant van de bocht terwijl hij weet dat er 2 man links van hem zit .. wat moeten die dan doen?? Het gras insturen of opstijgen??? Wie heeft recht van racelijn? Volgens mij zitten RAI en VET in elk geval op een (ideale)racelijn .. ik kan me niet voorstellen dat Kvyat een ideale racelijn te pakken heeft, ja om een actie te plaatsne wel, maar het is niet de reguliere lijn. Wie heeft er dan "voorrang"? Ik ken de regeltjes niet goed genoeg. Hij zit er wel helemaal naast, dus wat dat betreft geef ik hem de voordeel van de twijfel.. Dan zou je ook kunnen stellen dat RAI instuurt terwijl VET er helemaal naast zit .. dan moet die ook voorrang krijgen .. en is RAI uiteindelijk degene die fout is.

Maar wat weet ik er van 8)7

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:04
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:25:
[...]

Dat Kvyat helemaal niks verkeerd doet vind ik discutabel .. gezien de snelheid waarmee hij binnendoor komt zetten schiet hij zonder pardon door naar de linkerkant/buitenkant van de bocht terwijl hij weet dat er 2 man links van hem zit .. wat moeten die dan doen?? Het gras insturen of opstijgen??? Wie heeft recht van racelijn? Volgens mij zitten RAI en VET in elk geval op een (ideale)racelijn .. ik kan me niet voorstellen dat Kvyat een ideale racelijn te pakken heeft, ja om een actie te plaatsne wel, maar het is niet de reguliere lijn. Wie heeft er dan "voorrang"? Ik ken de regeltjes niet goed genoeg. Hij zit er wel helemaal naast, dus wat dat betreft geef ik hem de voordeel van de twijfel.. Dan zou je ook kunnen stellen dat RAI instuurt terwijl VET er helemaal naast zit .. dan moet die ook voorrang krijgen .. en is RAI uiteindelijk degene die fout is.

Wie het eerste in de bocht zit heeft voorrang wmb, dus als je binnendoorschiet omdat je fors later remt, en dus er als eerste bent, moet de ander maar op de rem of anders er beiden af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ATS schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:06:
Zelf vind ik Engels of Duits geen probleem, maar het gros van de Nederlanders wil simpelweg in het Nederlands kijken. Je hebt als zender ook geen meerwaarde als collega's over de grens precies hetzelfde programma maken, dus het in het Nederlands doen is dan relevant.

De Nederlandse markt is echter beperkt en daarmee de budgetten vanzelf ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

[...]

Wie heeft recht van racelijn?
Diegene die als eerste bij de apex is met een halve autolengte voorsprong (i.e. voorwielen er voorbij).
Maar je moet wel de bocht kunnen halen.

Overigens kan je deze actie wel vergelijken met de actie van Verstappen op Ericsson in Shanghai vorig jaar.
YouTube: F1 2015 Chinese GP Max Verstappen overtaking Marcus Ericsson. VES was als eerste bij de apex, Ericsson moet wijken volgens het race reglement.

[ Voor 7% gewijzigd door JackBol op 19-04-2016 15:37 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ithric
Adlermann schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:32:
[...]

Wie het eerste in de bocht zit heeft voorrang wmb, dus als je binnendoorschiet omdat je fors later remt, en dus er als eerste bent, moet de ander maar op de rem of anders er beiden af.
Dat is een beetje makkelijk, wat hij doet is niet ik zit binnen en ik pak de bocht.
Hij komt weer naar buiten, zodat hij VET ook naar buiten drukt.
Bewust maakt hij het 3-wide denk ik, want hij ziet RAI ook.

Ik vind KVY niet slim, als VET niet zo goed oplette waren het VET en KVY die eraf gegaan waren.
RAI was niet slim om VET te knijpen, er was genoeg ruimte en hij had nou eenmaal zelf een fout gemaakt.

Maar dit gebeurd allemaal in enkele seconden, dus is heel makkelijk achteraf maar lastig op het moment zelf natuurlijk.
Dit keer ging het fout, het gaat ook regelmatig wel goed en dan is het een geweldige actie ineens.... 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
[...]

Naja, die regeltjes zijn dus nogal vaag. Vandaar dat er zo vaak wordt gesproken van 'race incidenten'.

Wat Kvyat hier doet is gevaarlijk maar niet perse verboden, er is ruimte voor zijn auto aan de binnenkant naast Vettel dus neemt hij die. De lijn die bij die binnenkant hoort haalt hij natuurlijk never nooit maar tegen die tijd zit je er al naast en heb je dus het 'recht' van de binnenlijn.

Het is een beetje zoals Brundle uitlegt in de docu over Senna: Senna had de gave om in duels zijn wagen zo te positioneren dat het vervolgens aan de andere coureur was om te kiezen of ze een ongeluk zouden krijgen of niet. Of je liet hem staan/stuurde in en ging er samen af, of je ging opzij waarbij Senna vervolgens wist dat je voortaan wel aan de kant zou gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

[...]

Wat voor Kvyat pleit is het feit dat hij met de auto compleet aan de binnenkant blijft zitten. Als dus ieder een de bocht volgt, op zijn positie op het asfalt is er geen botsing.

Daarnaast zit hij er al compleet naast zoals je zelf zegt. De eerste bocht blijft een risico op aanrijdingen en om die reden is dit ook een race incident. Kvyat kan Raikkonen nooit zien. De enige manier om het te voorkomen is zeggen dat niemand mag inhalen in de eerste bocht.

Anders gezegd denk ik niet dat er echt iemand fout zit en ik ook vind dat je niet altijd iemand hoeft te hebben die fout zit, maar gewoon kunt zeggen: shit happens, thats racing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

VET was natuurlijk alleen zo aan het janken omdat de big boss van Ferrari in de pitbox zat en probeerde op die manier zijn maat Kimi en zichzelf vrij te pleiten.

Over commentaar in het engels....
Mijn zoontje kan dat (nog) niet volgen. Het lijkt me voor de nieuwe F1 fans handig om nederlands commentaar te houden.

Gewoon iemand er bij die de cijfertjes in de gaten houdt, zodat Olav dat niet meer hoeft te doen is prima.
Dat zou beter zijn dan Sjaak Plooi in de pits; dat heeft m.i. nog niet zoveel opgeleverd.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

albino71 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:22:
VET was natuurlijk alleen zo aan het janken omdat de big boss van Ferrari in de pitbox zat en probeerde op die manier zijn maat Kimi en zichzelf vrij te pleiten.

Over commentaar in het engels....
Mijn zoontje kan dat (nog) niet volgen. Het lijkt me voor de nieuwe F1 fans handig om nederlands commentaar te houden.

Gewoon iemand er bij die de cijfertjes in de gaten houdt, zodat Olav dat niet meer hoeft te doen is prima.
Dat zou beter zijn dan Sjaak Plooi in de pits; dat heeft m.i. nog niet zoveel opgeleverd.
Probleem is dat de informatiestroom vanuit de FIA ook niet accuraat is, sinds ze het afgelopen seizoen de boel hebben veranderd, is het nooit meer 100% geweest. Op de TV als op de Livetiming-app komt de informatie niet overheen met de realiteit, vaak te zien aan de banden.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
albino71 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:22:

Tijdens de race hoeft Jackie Crease helemaal niet in de pits te wezen. Ted K. van Sky houdt tijdens een race ook de rondetijden in de gaten en onderbreekt Brundle en Crofty zo nu en dan, dus dat kan Jackie ook wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:36

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:35:
[...]

Zelf vind ik Engels of Duits geen probleem, maar het gros van de Nederlanders wil simpelweg in het Nederlands kijken. Je hebt als zender ook geen meerwaarde als collega's over de grens precies hetzelfde programma maken, dus het in het Nederlands doen is dan relevant.

De Nederlandse markt is echter beperkt en daarmee de budgetten vanzelf ook.
Klopt ook. Al zou ik er zelf geen probleem mee hebben als ik kon kiezen qua commentaar zoals je vroeger ook audio kon switchen bij volgens mij Eurosport.

Maar ik denk dat je het commentaar van Mol vooral moet zien als commentaar bij het beeld en niet zozeer wat er verder op de baan gebeurd (dat is alleen als het beeld niet interessant genoeg is en er tijd over is). Net als dat bij veel voetbalwedstrijden het ook gewoon gaat om het live-beeld en niet wat er verder nog speelt (alleen bij de grote toernooien en belangrijke wedstrijden zie je dat nog wel eens, maar dan is er vaak ook een 2e persoon bij).

Ik denk dat velen een te feitelijke weergave van de wedstrijd willen zien, daar waar Mol toch vooral emotie en spanning probeert toe te voegen. Hij kan van een simpele opbouw en inhaalactie best iets spannends of unieks maken. En hij heeft meestal wel wat leuke uitspraken. En dat zie je dus eigenlijk bij geen enkele commentator terug. Bij de BBC en Sky hebben ze ook maar een paar commentatoren die helemaal opgaan in de actie en je meeslepen. Zo'n Coulthard is bijvoorbeeld veel te zakelijk, daar een Brundle merkbaar meeleeft.

Daarbij (zoals ie zelf ook zegt) hij werkt voor de fan, niet voor de bazen van Sport1/Ziggo of whatever. En ja tuurlijk maakt ie wel eens fouten (bij de oh zo geprezen Sky en BBC zijn ze ook lang niet foutloos), maar ik heb ook gewoon ogen en neem hem dat niet kwalijk. Zolang ie minder fouten dan de regie maakt, mogen we niet klagen :+

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hann1BaL schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:12:
[...]

Wat voor Kvyat pleit is het feit dat hij met de auto compleet aan de binnenkant blijft zitten. Als dus iedereen de bocht volgt, op zijn positie op het asfalt is er geen botsing.
.. maar Kvyat blijft juist NIET aan de binnenkant zitten, hij schiet door naar de buitenkant.
Kvyat kan Raikkonen nooit zien.
Kvyat kwam vanachter dus die kon VET en RAI weldegelijk zien
Anders gezegd denk ik niet dat er echt iemand fout zit
als je mij nu vraagt, RAI omdat hij instuurt terwijl er iemand naast zit, en Kvyat omdat die niet op een racelijn zit .. maar dat is dus twijfelachtig
en ik ook vind dat je niet altijd iemand hoeft te hebben die fout zit, maar gewoon kunt zeggen: shit happens, thats racing.
klopt .. racing accidents zijn de mooiste! Eerlijk racen, soms heb je geluk en soms zit het tegen.

ik heb er ook geen moeite mee dat RAI geen straf kreeg, want die schakelde zichzelf al voldoende uit .. Kvyat is imho een twijfel gevalletje, maar dat laten we maar aan de geleerden over.

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

hardware-lover schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:22:
[...]

Wie bedoel je dan? Trust? Lost Boys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

nazuzed schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:33:
[...]

Tijdens de race hoeft Jackie Crease helemaal niet in de pits te wezen. Ted K. van Sky houdt tijdens een race ook de rondetijden in de gaten en onderbreekt Brundle en Crofty zo nu en dan, dus dat kan Jackie ook wel doen.
Reporters mogen sinds het losse wiel incident uberhaupt niet meer in de echte pitstraat komen.
Dus het hele stuk wat Allard vroeger deed zou nu niet eens meer gedaan kunnen worden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:05
Phydomir schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:30:
[...]

Qua Nederlanders is het inderdaad een beetje matig. Die nu de Indycar doet vind ik het wel aardig doen. Juist omdat hij weet dat hij er niet 100% in zit en daar ook vooruit durft te komen en hulp van het publiek accepteert via social media.
Bedoel je Frank Weeink? Die doet Indycar. Volgens mij doet hij niks met Social Media.

DE persoon die bij Ziggo Sport het meeste met Social Media doet is Rick Winkelman (vrije trainingen van de F1 & NASCAR).
Wie ik ook goed vind (en in opkomst) die van Formule E, werkt ook veel op RTL7. Kan niet op zijn naam komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ATS schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:39:
[...]
Wie bedoel je dan? Trust? Lost Boys?
Zie jij een van beiden ergens op het shirt van een voetbalclub staan als hoofdsponsor? Zou kunnen hoor, maar ik doel op http://www.verstappen.nl/picture/jos/jv_mmf73_2.jpg Ze doen volgens mij echter niets meer aan auto-audio, maar wel aan auto verlichting ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

knol_02 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:00:
[...]

Ik dacht eerst ook dat het de auto van Carlos was maar beide namen staan erop.
Ik dacht eerst ook dat het de STR11 was, maar kijk eens naar de luchtinlaat, het is de STR10 van vorig jaar.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 22:52
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:38:
.. maar Kvyat blijft juist NIET aan de binnenkant zitten, hij schiet door naar de buitenkant.

als je mij nu vraagt, RAI omdat hij instuurt terwijl er iemand naast zit, en Kvyat omdat die niet op een racelijn zit .. maar dat is dus twijfelachtig

ik heb er ook geen moeite mee dat RAI geen straf kreeg, want die schakelde zichzelf al voldoende uit .. Kvyat is imho een twijfel gevalletje, maar dat laten we maar aan de geleerden over.
Als zowel VET als RAI op de baan waren gebleven naast Kvyat en Kvyat had dezelfde lijn gereden als dat hij heeft gedaan, dan had Kvyat beide Ferrari's de baan uitgedrukt en had hij fout gezeten. Wellicht dat de stewards hier anders over denken, maar ik vind dat je andere racers die zeg tenminste 3/4 naast je zitten nooit buiten de baan mag drukken. Maar er zal altijd wel een grijs gebied blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Jullie vergeten 1 ding: die apex is leuk en aardig, maar loopt op dat circuit heel raar omdat er meteen een andere bocht (die de andere kant op gaat) achter volgt. Dus daar zat Vettel min of meer op (of beter gezegd: die volgde de juiste lijn zoals je die hoort te nemen als je je goed wil positioneren voor de volgende bocht, dus de racelijn) maar Kvyat boorde zich er lomp tussen met een "do or die"-actie. Ik snap Vettel's probleem dus wel. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Bart-Willem schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 18:09:
Jullie vergeten 1 ding: die apex is leuk en aardig, maar loopt op dat circuit heel raar omdat er meteen een andere bocht (die de andere kant op gaat) achter volgt. Dus daar zat Vettel min of meer op (of beter gezegd: die volgde de juiste lijn zoals je die hoort te nemen als je je goed wil positioneren voor de volgende bocht, dus de racelijn) maar Kvyat boorde zich er lomp tussen met een "do or die"-actie. Ik snap Vettel's probleem dus wel. :P
Mja, het is ook de eerste bocht van de wedstrijd. Positioneren voor de volgende bocht is niet het belangrijkste op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Ryur schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:19:
[...]

Bedoel je Frank Weeink? Die doet Indycar. Volgens mij doet hij niks met Social Media.

DE persoon die bij Ziggo Sport het meeste met Social Media doet is Rick Winkelman (vrije trainingen van de F1 & NASCAR).
Wie ik ook goed vind (en in opkomst) die van Formule E, werkt ook veel op RTL7. Kan niet op zijn naam komen.
Klopt, en juist bij Rik vind ik het verschil opvallend. Hij is echt een goede Nascar commentator en weet bijna alles, herkent de coureurs direct, etc. Zodra je hem echter hoort als F1 commentator merk je gewoon dat zijn kennis tekort schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

[...]

Frank deed laatst bij de race in Long Beach wel Twitter vragen beantwoorden.
Vind zowel Frank als Rick Winkelman allebei wel leuke commentatoren. Olav ook trouwens.

Zelfs Kalff vond ik vroeger bij de A1GP wel tof, alleen herhaalde hij wel heel vaak dat iemand 'als een duveltje uit een doosje' kwam na een inhaalactie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

hardware-lover schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:33:
[...]

Zie jij een van beiden ergens op het shirt van een voetbalclub staan als hoofdsponsor? Zou kunnen hoor, maar ik doel op http://www.verstappen.nl/picture/jos/jv_mmf73_2.jpg Ze doen volgens mij echter niets meer aan auto-audio, maar wel aan auto verlichting ;)
Nee, maar ik kijk dan ook geen voetbal en heb geen idee wie dat sponsoren. Daarom gegoocheld en zag Trust en lost boys bij hem op de kleding en de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

[...]

[...]

Kvyat kwam vanachter dus die kon VET en RAI weldegelijk zien

[...]

[...]

klopt .. racing accidents zijn de mooiste! Eerlijk racen, soms heb je geluk en soms zit het tegen.

Schiet door naar buiten?
Welnee. Zoals ik het zie blijft hij keurig aan de binnenkant en het enige wat hij doet is zorgen dat Vettel de bocht niet aan kan snijden, maar hij zit er al volledig naast en daarom is dat dan het probleem van Vettel.

Kan raikkonen zien? Oneens! Het is vol met auto's en kan hem echt niet meer zien als het er om gaat.

Raikkonen stuurt wat fel in, maar is ook weinig noemenswaardig.

Racelijn in de eerste bocht? Daar mag geen rijder vanuit gaan in de eerste bocht omdat er gewoon teveel gebeurt. De geleerden zijn het er ook over eens dat Kvyat niet fout zat, want hij heeft immers geen straf gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Alle inhaal acties in 1 filmpje van de laatste GP. 15 (!) minuten beeld van de 90 minuten. Bizar, F1 is goed bezig!!

YouTube: F1 2016, China GP. All Overtakes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 14:54
nevermind

[ Voor 98% gewijzigd door peeth op 20-04-2016 06:46 ]

Vincere Per Belli

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
Hann1BaL schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:40:
[...]

Schiet door naar buiten?
Welnee. Zoals ik het zie blijft hij keurig aan de binnenkant en het enige wat hij doet is zorgen dat Vettel de bocht niet aan kan snijden, maar hij zit er al volledig naast en daarom is dat dan het probleem van Vettel.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pJGqwbf.jpg

U zei? ;)
Kan raikkonen zien? Oneens! Het is vol met auto's en kan hem echt niet meer zien als het er om gaat.
Kvyat zegt tijdens de discussie met Vettel in de kleedkamer letterlijk dat hij beide Ferraris kon zien.
Racelijn in de eerste bocht? Daar mag geen rijder vanuit gaan in de eerste bocht omdat er gewoon teveel gebeurt. De geleerden zijn het er ook over eens dat Kvyat niet fout zat, want hij heeft immers geen straf gekregen.
De racelijn geldt natuurlijk wel degelijk in de eerste bocht, maar het is imo terecht afgedaan als raceincident. Feitelijk is het niet fout wat Kvyat doet, wel roekeloos ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:10

McBoom

Broem

Dat onderstreept zijn verhaal toch alleen maar? Op de eerste foto is Kvyat er al met een neuslengte voorbij. Tegen de tijd dat Kvyat naar buiten gaat is het incident tussen Vettel en Raikkonen al gebeurt. En voor zover ik weet heeft ie gewoon de bocht gehaald en in dit stadium kan je niet van duidelijke racelijnen spreken, daar is zo'n start veel te chaotisch voor.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
Kvyat eindigt nota bene bijna aan de overkant van de bocht, hoezo hij neemt keurig de binnenkant? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Als RAI niet naar binnen was gekomen was het in ieder geval einde race voor alle drie geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:04
Grimmie187 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:14:
Kvyat eindigt nota bene bijna aan de overkant van de bocht, hoezo hij neemt keurig de binnenkant? 8)7
Wellicht omdat hij wordt geraakt door Raikkonen?

Volgens mij doet Kvyat weinig fout. Die bocht loopt links naar binnen en ik vermoed dat Raikkonen gewoon instuurt omdat hij Kvyat niet heeft gezien. Omdat Kvyat daar zit kan Vettel niet insturen en dus raakt hij Raikkonen die wel instuurt. Volgens mij terecht afgedaan als race incident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 13:45
[...]

youtube kanaal pitspraat. Weet ook niet hoe hij heet maar het is wel grappig.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:10

McBoom

Broem

Waar zeg ik dat Kvyat 'keurig de binnenkant' neemt? :?

Op de eerste twee foto's is duidelijk te zien dat Kvyat de binnenste curb volgt. De rode strepen is niet om de richting aan te duiden uit welke richting hij komt en gaat, maar om de hoek van de auto te benadrukken op dat moment. Als Kvyat inderdaad te snel de bocht door was gegaan had hij hem ook niet binnen de tracklimits kunnen voltooien. Ik zie eerder Vettel naar binnen sturen, waarschijnlijk om Raikkonen (die naar binnen komt) te ontwijken, maar dat kan niet omdat Kvyat daar zit en laat die er op dat moment al een neuslengte voorbij zijn. Dat is allemaal overduidelijk te zien op de foto's die je nota bene zelf gepost hebt 8)7

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hier nog een keer de beelden/analyse ..

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=BqI8zlP3Pt4]

.. dan zie je ook beter hoe snel het allemaal gaat.
En zoals wij het van buiten/boven zien of de rijders vanuit de cockpit verschilt ook nogal.

Het is een klein wonder dat ze er niet alle 3 af gingen .. en RAI kneep naar binnen, had die ruimer gebleven, waren ze alle 3 wel de bocht door gekomen, misschien hadden ze wel moeten inhouden voor Kvyat maar dat was denk ik wel gelukt. En Kvyat had wellicht wat meer de binnenkant kunnen proberen vasthouden ..

Tja .. shit happens :)

[ Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-04-2016 09:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

McBoom schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:28:
[...]

Waar zeg ik dat Kvyat 'keurig de binnenkant' neemt? :?

Op de eerste twee foto's is duidelijk te zien dat Kvyat de binnenste curb volgt. De rode strepen is niet om de richting aan te duiden uit welke richting hij komt en gaat, maar om de hoek van de auto te benadrukken op dat moment. Als Kvyat inderdaad te snel de bocht door was gegaan had hij hem ook niet binnen de tracklimits kunnen voltooien. Ik zie eerder Vettel naar binnen sturen, waarschijnlijk om Raikkonen (die naar binnen komt) te ontwijken, maar dat kan niet omdat Kvyat daar zit en laat die er op dat moment al een neuslengte voorbij zijn. Dat is allemaal overduidelijk te zien op de foto's die je nota bene zelf gepost hebt 8)7
Kvyat neemt de binnenbocht, maar houdt die niet, want hij heeft zoveel onderstuur dat hij aan de andere kant van de bocht belandt. Dan kun je denken "dat doet ie expres", maar dat is een actie die hem in veel gevallen z'n auto zal kosten. Roekeloos dus.

Het is een race incident en Vettel had het kunnen voorkomen door even iets in te houden misschien, maar hij had wel gelijk dat Kvyat als een malloot door die binnenbocht kwam sjezen en dat hij dat met die snelheid nooit normaal af zou kunnen maken (wat de beelden ook laten zien).

Dus niks aan de hand, en zoals gewoonlijk zit er wat waarheid aan beide kanten van het verhaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 20-04-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Bosmonster schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:59:
[...]

Kvyat neemt de binnenbocht, maar houdt die niet, want hij heeft zoveel onderstuur dat hij aan de andere kant van de bocht belandt. Dan kun je denken "dat doet ie expres", maar dat is een actie die hem in veel gevallen z'n auto zal kosten. Roekeloos dus.

Het is een race incident en Vettel had het kunnen voorkomen door even iets in te houden misschien, maar hij had wel gelijk dat Kvyat als een malloot door die binnenbocht kwam sjezen en dat hij dat met die snelheid nooit normaal af zou kunnen maken (wat de beelden ook laten zien).

Dus niks aan de hand, en zoals gewoonlijk zit er wat waarheid aan beide kanten van het verhaal.
Dit vind ik mooi verwoord, ik kon even niet direct een geode uitleg vinden.

Niemand is bestraft, maar 2 partijen hadden het kunnen voorkomen KVY en RAI.
Wat ik begreep Remde VET al toen hij KVY zag, maar toen was het al telaat.

Alles gebeurd heel snel en achteraf kan je makkelijk analiseren.
(zoals ik eerder ook al hierboven aangaf, RAI kwam naar binnen en KVY kwam naar buiten, beide naar de lijn van VET)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Grimmie187 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:01:
[...]

[afbeelding]

U zei? ;)

[...]

Kvyat zegt tijdens de discussie met Vettel in de kleedkamer letterlijk dat hij beide Ferraris kon zien.

[...]

De racelijn geldt natuurlijk wel degelijk in de eerste bocht, maar het is imo terecht afgedaan als raceincident. Feitelijk is het niet fout wat Kvyat doet, wel roekeloos ;)
Hij gaat naar buiten NADAT de botsing reeds heeft plaatsgevonden. Hij is er al voorbij met zijn neus.

Het gaat er om dat hij niet direct naast of zelfs lichtelijk achter Vettel lag toen ze de bocht in gingen en Vettel opzij drukte.

Kvyat zei tijdens het interview dat hij Raikkonen NIET kon zien, dus ik denk dat je het fragment wederom moet bekijken.
Ithric schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:09:
[...]

Dit vind ik mooi verwoord, ik kon even niet direct een geode uitleg vinden.

Niemand is bestraft, maar 2 partijen hadden het kunnen voorkomen KVY en RAI.
Wat ik begreep Remde VET al toen hij KVY zag, maar toen was het al telaat.

Alles gebeurd heel snel en achteraf kan je makkelijk analiseren.
(zoals ik eerder ook al hierboven aangaf, RAI kwam naar binnen en KVY kwam naar buiten, beide naar de lijn van VET)
3 partijen hadden dit kunnen voorkomen:
Kvyat, Raikkonen maar ook Vettel, die eerder had kunnen remmen EN een lijn compleet in de binnenbocht te pakken.
Daar had Vettel kunnen verdedigen. De lijn is niet ideaal, maar gooit het gat dicht. Nu liet hij daar een berg ruimte en neem je het risico dat er iemand in duikt. Dat is misschien wat langzamer, maar dan had dit niet kunnen gebeuren. Dan was er misschien aan de buitenkant van Vettel ruimte geweest.

[ Voor 36% gewijzigd door Hann1BaL op 20-04-2016 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Vettel had mijn inzien de binnenkant beter moeten dichthouden, de auto achter je niet de kans geven binnendoor te steken, dan was dit allemaal niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Hann1BaL schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:22:
[...]

Hij gaat naar buiten NADAT de botsing reeds heeft plaatsgevonden. Hij is er al voorbij met zijn neus.

Het gaat er om dat hij niet direct naast of zelfs lichtelijk achter Vettel lag toen ze de bocht in gingen en Vettel opzij drukte.

Kvyat zei tijdens het interview dat hij Raikkonen NIET kon zien, dus ik denk dat je het fragment wederom moet bekijken.
Ik dacht dat hij juist zei dat hij ze beide heeft gezien maar kan het mis hebben (kan niet terugkijken nu).

Maar goed, genoeg over gezeverd nu haha. Ik ben het eens dat Kvyat hier niet perse schuldig is maar het is wel roekeloos. Eigenlijk verwoord Bosmonster het hierboven perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Quantor schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:24:
Vettel had mijn inzien de binnenkant beter moeten dichthouden, de auto achter je niet de kans geven binnendoor te steken, dan was dit allemaal niet gebeurd.
Ik denk dat ie nu wel weer wat heeft bijgeleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:23
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:04:
[...]

Wat ik bij de BBC altijd een pluspunt vond is dat het door mensen gepresenteerd werd die zelf een flink verleden in de racerij / F1 hadden. Maar ik denk niet dat Jos daar op dit moment op zit te wachten ;) Misschien Jan Lammers? Kan zo snel geen andere geschikte persoon bedenken... Met alle respect voor de prestaties voor vd Garde en Doornbos, maar ik heb niet het idee dat die geschikt zouden zijn als co-commentator naast Olav. Luyendyk misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

(jarig!)
Het is ietwat offtopic, deze discussie, maar ik denk inderdaad dat je dan bij een van de ex F1 coureurs moet zijn. En dan niet "Hij heb" Albers. Doornbos kwam ook op me over alsof-ie het iets te jammer vind dat-ie er niet meer bij is. Dan kom je al snel bij een Jan Lammers en/of Jos Verstappen uit. Maar zie laatstgenoemde atm maar eens los te weken van z'n zoon.. :P

Hamilton aan Rosberg:
Hamilton raadt Rosberg aan: "Geniet zolang het duurt"
Lewis Hamilton tracht teamgenoot Nico Rosberg met beide benen op de grond te houden, nadat de Duitser alledrie de Grands Prix die in het seizoen tot dusver werden verreden, wist te winnen. Waar zijn collega amper tegenslag kende, zag de Britse wereldkampioen mede door pech al veel punten in rook opgaan.

"Natuurlijk heeft Nico het geweldig gedaan", weet Hamilton. "Ik heb echter niet met hem om de winst kunnen vechten, dus hij heeft de wind mee gehad. Fijn voor hem, ik zou hem willen aanraden om er ook vooral van te genieten", vertelde de 31-jarige aan het Amerikaanse CNN. "In de Formule 1 kan je geen peil trekken op hoe lang succes duurt".

"Oke, ik sta 36 punten achter, maar aan de andere kant zijn er ook nog 18 races te gaan. De achterstand lijkt wel heel erg groot en dat is niet positief, gelukkig is dit het langste seizoen ooit. Voor zover ik weet heb ik absoluut alles gegeven wat in mijn fysieke en mentale mogelijkheden ligt, en zolang ik dat doe, kan ik mijzelf niets kwalijk nemen", vat Hamilton de omstandigheden waarin hij verkeert, samen.

"In Australië kwam ik van P7 naar een tweede plek, in Bahrein kampte ik met een kapotte vloer en een afgebroken frontwing-endplate en alsnog werd ik derde. Bovendien heb ik in de zwaarste van de drie, China, zeker wel 18, 19 inhaalacties gepleegd. Dit laat maar zien dat ik alles geef", besloot de drievoudig kampioen.
bron: GPupdate.net

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Nu online

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik denk trouwens ook dat de reactie van Vettel deels komt van het besef hoe weinig het had gescheeld of Ferrari 's race was na 1 bocht voorbij geweest! :o Dat had inderdaad ontzettend zuur geweest!
Daarnaast nog de frustratie dat hij nu geen aanval heeft kunnen doen op ROS .. en ROS dus moeiteloos uit liep. Daar had ik ook de balen van .. ROS ging geheel onbedreigd voor de meute uit .. zo zonde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:31

..... Kvyat omdat die niet op een racelijn zit .. maar dat is dus twijfelachtig
Als iedereen op de "racelijn" blijft zitten krijgen we een optocht.
Laat ze aub ophouden met het straffen om niks. Voorbeelden genoeg waarvan het publiek vindt dat er geen straf noodzakelijk is (race incident) en dat de zogenaamde experts hiervoor een straf uitdelen. En dan is er ook nog eens geen gelijkheid in straffen. Breng je jezelf of iemand anders leven in gevaar dan is het gewoon een duidelijke straf. Maar het voorbeeld Alonso die achterop Gut rijdt in vergelijking met Max achterop Grosjean laat zien dat er geen gelijkwaardig straffensysteem bestaat.

Nu heeft Alonso er zelf voor gezorgd dat hij een wedstrijd langs de kant moest staan, maar hier was sprake van klasse justitie imho.

Dus race incidenten niet afstraffen. Zoals Kvyat zegt, that's racing. En is dat nou juist niet de 1 van de reden waarom we naar autosport kijken?

PSN: IS_DJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

stefanass schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:38:
[...]

Wat ik bij de BBC altijd een pluspunt vond is dat het door mensen gepresenteerd werd die zelf een flink verleden in de racerij / F1 hadden. Maar ik denk niet dat Jos daar op dit moment op zit te wachten ;) Misschien Jan Lammers? Kan zo snel geen andere geschikte persoon bedenken... Met alle respect voor de prestaties voor vd Garde en Doornbos, maar ik heb niet het idee dat die geschikt zouden zijn als co-commentator naast Olav. Luyendyk misschien?
Het verschil met de UK is dat de presentatoren daar een raceachtergrond hebben EN de juiste communicatieskills hebben om te kunnen presenteren. Beide hebben is geen vanzelfsprekendheid. Ik verwacht ook niet dat Jos Verstappen dat kan doen, op basis van interviews, maar ik kan het mis hebben.

Jan Lammer, Guido v/d Garde en met stip op 1 Robert Doornbos hebben dat echt niet. Ik kan het niet aanzien in de studio bij Ziggo Sport.

Was de F1 maar weer op de BBC, de goede oude tijd met waardevol commentaar dat nog juist is ook. Ik snap dat het makkelijker is met 2 commentatoren dan met 1, Olav, maar het aantal fouten is echt hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 19:57
Ik begin me ook steeds meer te ergeren aan Olav Mol, hoewel ik het verder een sympathieke kerel vind. Inhoudelijk weet hij redelijk wat van de formule 1 en loopt hij al behoorlijk wat jaartjes mee. Ik kan zijn gevatheid, grappen en emoties ook altijd wel waarderen.

Maar de laatste tijd maakt hij inderdaad wat foutjes hij moet hij regelmatig "excusé" gebruiken. Hij vergist zich redelijk vaak in de rijders en loopt soms achter de feiten aan (zelf zie je al eerder dat verstappen iemand voorbij is bijvoorbeeld). Maar goed, het kan altijd slechter en Olav hoort toch een beetje bij mijn jeugdsentiment :)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Het is vooral storend dat het per land geregeld is. Ik zou best willen betalen voor een Sky bijvoorbeeld, maar dat is dan weer alleen Brits.

Dus zitten we vast aan Ziggo, die wel hun best doen, maar waar het budget natuurlijk maar een fractie is van dat van een Sky.

edit: realiseer me nu dat dit weer off-topic aan het gaan is..

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 20-04-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:00
renzo4000 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:15:
Maar de laatste tijd maakt hij inderdaad wat foutjes hij moet hij regelmatig "excusé" gebruiken. Hij vergist zich redelijk vaak in de rijders en loopt soms achter de feiten aan (zelf zie je al eerder dat verstappen iemand voorbij is bijvoorbeeld). Maar goed, het kan altijd slechter en Olav hoort toch een beetje bij mijn jeugdsentiment :)
Dat doet hij al zolang ik me kan herinneren. Super irritant. Eigenlijk de reden dat ik Formule 1 en MotoGP altijd achteraf download van Sky of BTsports. Want ook toen MotoGP op eurosport werd uitgezonden en Frank Weeink het verslag deed had je precies hetzelfde. Die gasten moeten gewoon niet naar 5 schermen tegelijk willen kijken. Je merkt gewoon dat ze er niet altijd bij zijn met hun hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 22:52
Als VET en RAI de bocht wel hadden gehaald had Kvyat waarschijnlijk een andere lijn gereden dan die hij nu reed en was hij niet zover naar buiten gegaan of had zelfs geremd. Zo niet, dan had hij fout gezeten door VET en/of RAI van de baan te drukken (mits nog naast elkaar). Maar goed, "als" telt niet. Feit blijft dat RAI instuurt waar hij het op basis van de posities van de 3 praktisch naast elkaar niet kan en toch doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

-Moondust- schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:25:
[...]

Als VET en RAI de bocht wel hadden gehaald had Kvyat waarschijnlijk een andere lijn gereden dan die hij nu reed en was hij niet zover naar buiten gegaan[...]
Dat is een hele grote aanname dat dat uberhaupt mogelijk was met zijn snelheid. Ik durf dat zelf te betwijfelen als je de beelden bekijkt. Vettels reactie (die weet toch een stuk meer van racen) zegt hetzelfde, dat spreekt ook boekdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 17:58
Tristan schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:23:
[...]
Die gasten moeten gewoon niet naar 5 schermen tegelijk willen kijken. Je merkt gewoon dat ze er niet altijd bij zijn met hun hoofd.
Dit inderdaad. Olav doet zijn uiterste best, maar hij moet simpelweg te veel informatie verwerken. Vroegah (voor de app en constant de stand in beeld) viel dat niet zo op, maar nu begint zijn commentaar bijna een negatieve invloed te krijgen op de beleving van vooral de wat meer doorgewinterde fan.

Dat 'pitreport' vind ik persoonlijk volstrekt overbodig. De 'nieuwtjes' van Jack zijn veelal feiten die al lang bekend zijn. Dit keer had hij als nieuwtje dat het kwalificatie-euveltje van Max (wagen trok naar rechts) was opgelost, maar dat was voor de race ook al bekend. Daarnaast is de beste man dusdanig slecht te verstaan dat Olav het 'nieuwtje' dan maar vaak moet vertellen, wat helemaal duidelijk maakt dat het afgesproken werk is.

Oplossing? Kappen met dat tenenkrommende gedoe in die studio en zet Jack met een tablet op een krukje naast Olav. Olav kijkt alleen naar de beelden die wij ook zien, en geeft daar commentaar op (ziet hij tenminste ook direct als Ricciardo's band zo'n beetje explodeert), en Jack tikt hem even aan als de app of enige andere informatiebron daar aanleiding toe geeft. Desnoods maken ze er een duo presentatie van.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:05
Grappig dat het zoveel los maakt, de in mijn ogen prachtige actie van kvyat. Je ziet ook duidelijk dat alleen ferrari fans zich hier druk over maken. Als verstappen de actie van kvyat had gemaakt zou het fantastisch zijn geweest, als er 2 saubers naast hadden gezeten had niemand het hier over gehad uberhaubt.

Roekeloos of niet, als je als coureur een dergelijk gat niet pakt dan is het tijd om te stoppen met racen. Zeker in de eerste ronde gaat het wat minder clean en Vettel's reactie vind ik ronduit triest, heat of the moment of niet. Hij zou juist degene zijn die in kvyat's plaats dezelfde manoeurve zou hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Malt007 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:12:
Grappig dat het zoveel los maakt, de in mijn ogen prachtige actie van kvyat. Je ziet ook duidelijk dat alleen ferrari fans zich hier druk over maken. Als verstappen de actie van kvyat had gemaakt zou het fantastisch zijn geweest, als er 2 saubers naast hadden gezeten had niemand het hier over gehad uberhaubt.
Je had de reacties eens moeten horen als Max in een van de 2 buitenste autos had gezeten ;)
Roekeloos of niet, als je als coureur een dergelijk gat niet pakt dan is het tijd om te stoppen met racen.
Gaan we deze Senna quote nu dagelijks misbruiken? In de F1 van tegenwoordig is de waarheid een stuk genuanceerder iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:05
Grimmie187 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:23:
[...]

Je had de reacties eens moeten horen als Max in een van de 2 buitenste autos had gezeten ;)

[...]

Gaan we deze Senna quote nu dagelijks misbruiken? In de F1 van tegenwoordig is de waarheid een stuk genuanceerder iig.
Haha ken die quote niet, dus toeval. Ben het wel met je opmerking eens dat als Verstappen op de plek van Vettel of Raikkonen had gereden, dat we dan allemaal weer anders hadden geroepen. Daar blijkt dus maar uit hoe subjectief dit hele verhaal is. Daarnaast heeft Ferrari veruit het meeste fans als ik de verschillende sites bekijk (en de reaguursels) dus vandaar de ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric

Roekeloos of niet, als je als coureur een dergelijk gat niet pakt dan is het tijd om te stoppen met racen. Zeker in de eerste ronde gaat het wat minder clean en Vettel's reactie vind ik ronduit triest, heat of the moment of niet. Hij zou juist degene zijn die in kvyat's plaats dezelfde manoeurve zou hebben gemaakt.
Over de Mercedes/Red Bull fans maar niet te spreken dan?
Want KVY doet niks fout volgens de regels/beelden toch?

Grappig hoe zoiets uitpakt dan toch? :+

Mensen die alles aangeven wat er gebeurd worden hiermee mooi weggezet omdat er geen zinnig antwoord meer te vinden is.
De beelden zijn duidelijk, allemaal konden ze er wat aan doen, het was een race incident klaarr.

Ieder ziet het in zijn beleving en voor alles is wel wat te zeggen. ;w

EDIT: Volgens mij willen mensen VET even terecht zetten om zijn commentaar achteraf.
Terecht of onterecht voor zijn gevoel kwam KVY ombesuisd langszij, achteraf geeft hij daarover een andere reactie. (misschien gedwongen door Ferrari, misschien niet dat weet je nooit)

Liever zoon reactie dan iemand die met een zuur gezicht op en stoel een petje naar zich gegooid krijgt.
De eerste race viel iedereen over Max heen, alles gebeurd met veel adrenaline in het lijf, kom op het zijn geen robots. :?

[ Voor 17% gewijzigd door Ithric op 20-04-2016 13:12 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Quantor schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:24:
Mja...

In een normale racesituatie had Vettel Kvyat gewoon lekker laten komen en hem binnendoor teruggepakt bij de exit.

Omdat het de 1e bocht van de wedstrijd was, heb je drukte en kan Kvyat een dergelijk risico nemen, zonder dat Vettel hem kan terugpakken.

Vettel en Kimi hebben het aan elkaar te danken.
Kimi knalde opeens weer naar binnen en Vettel wilde niet inhouden.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Grappig dat je automatisch aanneemt dat het iets losmaakt als we er gewoon over discussieren. Ook grappig dat je aanneemt dat "Ferrari fans zich hier druk over maken". Ten eerste zie ik eigenlijk niemand die zich er druk over maakt. Ten tweede zie ik nergens iets staan dat het Ferrari fans zijn. Ik persoonlijk in ieder geval niet. Heb helemaal niks met dat team zelfs.
Wederom veel aannames die niks anders bekrachtigen dan je eigen mening. Volgens mij maakt dit vooral veel bij jou los!

Prima dat je ook mee wilt discussieren en dat ook jij een mening hebt, maar het scharen van afwijkende meningen als "Ferrari-fan-gedrag" getuigt natuurlijk ook niet van heel veel onpartijdigheid.

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 20-04-2016 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-10 22:52
KVY doet niks fout volgens de regels inderdaad, maar als je kijkt naar wat verantwoord is was dit toch over het randje.

Denk ook niet dat hij hier vrienden mee gemaakt heeft. Er zijn meerdere coureurs die door deze actie en de daaropvolgende chaos, schade opgelopen hebben.

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Sporedd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:01:
KVY doet niks fout volgens de regels inderdaad, maar als je kijkt naar wat verantwoord is was dit toch over het randje.
Ik mag hopen dat alle coureurs over het randje willen gaan wanneer ze een plekje kunnen pakken.
Als niemand risico neemt, word het een saaie bedoening. Er zijn genoeg F1 filmpjes op youtube te vinden waarbij een even riskante inhaalpoging goed afloopt als slecht afloopt. Uiteindelijk hoort het allemaal bij racing.
Denk ook niet dat hij hier vrienden mee gemaakt heeft. Er zijn meerdere coureurs die door deze actie en de daaropvolgende chaos, schade opgelopen hebben.
Meh, Je zit niet in F1 om vrienden te maken, maar om punten te sprokkelen zodat je die beker mee naar huis kan nemen. Vriendschap ontstaat wel na de F1 carrière, wanneer je teambaas word of commentator (behalve als je Herbert heet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-10 17:21

Hoogie2004

Whohooooo

Eindelijk iemand die het eens zegt:
http://www.gpupdate.net/n...oor-2017-niet-meer-nodig/

Als ze de regels nu eens niet wijzigen tot 2020, dan zal het veld enorm dicht op elkaar zitten...
Wat ze wel mogen doen is die bredere banden, en de aero dan zoveel mogelijk met rust laten. Meer mechanische grip verhoogt de mogelijkheden om elkaar te volgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-04-2016 14:10 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Hoogie2004 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:10:
Eindelijk iemand die het eens zegt:
http://www.gpupdate.net/n...oor-2017-niet-meer-nodig/

Als ze de regels nu eens niet wijzigen tot 2020, dan zal het veld enorm dicht op elkaar zitten...
Wat ze wel mogen doen is die bredere banden, en de aero dan zoveel mogelijk met rust laten. Meer mechanische grip verhoogt de mogelijkheden om elkaar te volgen.
Amen. Verwacht midden in het seizoen echt close battles voor de podiumplekken. Niet de regels aanpassen graag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:23
alwaysleft schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:17:
[...]

Amen. Verwacht midden in het seizoen echt close battles voor de podiumplekken. Niet de regels aanpassen graag!
Niet mee eens. Toto zegt dit maar om 1 reden, en dat is omdat hij weet dat zijn team nog steeds de beste auto van het veld heeft. Logisch dat ie dan niet happig is op verandering. Van mij mogen er gewoon nieuwe regels komen, dan beginnen alle teams "gelijk" en is de strijd weer lekker volledig open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-10 03:05
stefanass schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:36:
[...]

Niet mee eens. Toto zegt dit maar om 1 reden, en dat is omdat hij weet dat zijn team nog steeds de beste auto van het veld heeft. Logisch dat ie dan niet happig is op verandering. Van mij mogen er gewoon nieuwe regels komen, dan beginnen alle teams "gelijk" en is de strijd weer lekker volledig open.
Mercedes heeft een veel groter budget dus ze zullen weer met de beste oplossingen komen, regelwijzigingen zorgt er juist weer voor dat de teams in de middenmoot weer helemaal achterop rijden. Mercedes en Ferrari staan dan weer vooraan met tientallen seconden tussen hun en de rest. Ik ben niet tegen wijzigingen maar die moeten niet te extreem en in kleine stappen worden gezet. Zo blijft het veld beter bij elkaar zitten. Als de FIA iedere x jaar weer een grote wijziging doorvoert krijg je net zoals in 2014 weer teams die veel beter zijn dan anderen simpelweg omdat die meer geld uitgeven aan ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
TheUninvited schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:43:
[...]

Mercedes heeft een veel groter budget dus ze zullen weer met de beste oplossingen komen, regelwijzigingen zorgt er juist weer voor dat de teams in de middenmoot weer helemaal achterop rijden. Mercedes en Ferrari staan dan weer vooraan met tientallen seconden tussen hun en de rest. Ik ben niet tegen wijzigingen maar die moeten niet te extreem en in kleine stappen worden gezet. Zo blijft het veld beter bij elkaar zitten. Als de FIA iedere x jaar weer een grote wijziging doorvoert krijg je net zoals in 2014 weer teams die veel beter zijn dan anderen simpelweg omdat die meer geld uitgeven aan ontwikkeling.
Het tegenovergestelde is volgens mij juist waar:

Bij lange stabiliteit regels komen de teams met het grootste budget vanzelf vooraan. Ieder jaar worden de aero gains relatief duurder om te behalen, omdat het een kwestie van verfijnen is ipv nieuwe concepten bedenken.

Bij nieuwe regels is er veel ruimte voor nieuwe concepten. Exact de reden dat Brawn F1 in 2009 vooraan kon rijden en RB ineens Ferrari en Mclaren voorbij ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 15:45

Damian

Insane Obtrusion

Requiem19 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:57:
[...]

Het tegenovergestelde is volgens mij juist waar:

Bij lange stabiliteit regels komen de teams met het grootste budget vanzelf vooraan. Ieder jaar worden de aero gains relatief duurder om te behalen, omdat het een kwestie van verfijnen is ipv nieuwe concepten bedenken.

Bij nieuwe regels is er veel ruimte voor nieuwe concepten. Exact de reden dat Brawn F1 in 2009 vooraan kon rijden en RB ineens Ferrari en Mclaren voorbij ging.
allebei is waar denk ik. Zie argumenten hierboven. Teams kunnen een heilige graal vinden zols idd Brawn met de blown diffuser, maar teams met meer budget kunnen ook hun shit makkelijker en sneller voor elkaar krijgen mogen ze de plank misslaan, zoals bijvoorbeeld Ferrari.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Zat net deze te kijken maar wat een gehannes in die straat en ook bij die oude video's, wat een enorme drukte :S

I know, het is geen F1 :P
Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1