[F1] Seizoen 2016 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 101 Laatste
Acties:
  • 395.584 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Requiem19 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:57:
[...]
Ieder jaar worden de aero gains relatief duurder om te behalen, omdat het een kwestie van verfijnen is ipv nieuwe concepten bedenken.
De gains worden ook steeds kleiner. Vettel reed in lap 18 een stuk van zijn front wing af in Shanghai, maar de paar seconden die nodig zijn in de pits om de wing te vervangen waren het niet waard...

Daaruit kan ik alleen maar de conclusie trekken dat de gain zo klein is dat de pit-tijd niet terug te verdienen is over de overige ~35 laps.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:42
kid1988 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:28:
[...]

youtube kanaal pitspraat. Weet ook niet hoe hij heet maar het is wel grappig.
Ja, Rene Hoogterp! Dat was zijn naam.

Die vind ik ook heel goed, doet de Formule E op ZiggoSport :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:45
JackBol schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:09:
[...]

De gains worden ook steeds kleiner. Vettel reed in lap 18 een stuk van zijn front wing af in Shanghai, maar de paar seconden die nodig zijn in de pits om de wing te vervangen waren het niet waard...
Wat ik wel interressant vond was dat Vettel dit dus totaal niet door heeft gehad (zie podium interview). Zn hele wing endplate was weg en duidelijk te zien op de camerabeelden. Lijkt erop dat het team er dus bewust voor gekozen heeft dit niet aan Vettel te vertellen tijdens de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Grimmie187 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:40:
[...]

Wat ik wel interressant vond was dat Vettel dit dus totaal niet door heeft gehad (zie podium interview). Zn hele wing endplate was weg en duidelijk te zien op de camerabeelden. Lijkt erop dat het team er dus bewust voor gekozen heeft dit niet aan Vettel te vertellen tijdens de race.
Is dat misschien een gevolg van de nieuwe radio regels? De afwezigheid van de end-plate hoeft geen gevaarlijke situatie op te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:35
De coureur is nog altijd degene die die call kan en moet maken. Als het niet goed voelt, kun je dat aangeven.
Vettel leek er gewoon helemaal geen hinder van te hebben.
Als de tijden echt langzamer waren geweest, hadden ze hem vanaf de pitswall wel binnengeroepen (onder het mom van veiligheid) of gewoon bij de volgende stop met een neus klaargestaan.

Het opvallende is inderdaad dat het verschil blijkbaar zo klein was dat hij er geen last van had en het zelfs niet eens merkte. Hij beweerde op het podium zelfs eerst nog dat die neus toch echt vervangen was (ja..de eerste keer) en was zich niet bewust van de schade tot hij omlaag keek.

Het verbaasde mij omdat er steeds over gesproken wordt dat juist de voorvleugel zo belangrijk is en er daardoor voor zorgt dat je moeilijk kan inhalen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zou dat er ook niet mee te maken hebben dat ze in de race 4s langzamer rijden dan in de Q? Het zal op de limiet wel iets uitmaken, maar daar rijden ze tijdens de race niet echt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Max komt zo op het sportjournaal op nederland 1 om 18:45.

Hij was vandaag in Zandvoort.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:39
Zo ook iets met RTL Boulevard en Max (+ Mikaela)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:49

Pierre

Van nature lui!

Hij heeft zijn doel bijgesteld geen 3e plek en geen 100 punten dit seizoen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Zolang hij maar verder uitloopt op Carlos en hopelijk toch wel meer punten dan vorig jaar.

Volgend jaar komt dat podium vast wel.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
100 punten is toch niet onredelijk met 21 races? 5 punten per race gemiddeld, dus 7e en 8e plekken afwisselen. Makkelijk praten vanaf de zijlijn uiteraard, maar niet ondenkbaar lijkt mij.

Aim high Max...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:36

Martinspire

Awesomeness

Ik vind het gemekker over hoe Kvyat zijn move deed een beetje irritant worden. Raikkonen kwam gewoon erg lomp de baan op en zorgde daardoor dat 3 man problemen kregen (en de auto's erachter bovendien ook op elkaar gingen, waaronder Hamilton). Als Raikkonen langzamer de baan op was gekomen, was Vettel ook niet tegen Kvyat aangekomen.

En die ene foto waarbij Kvyat rechtdoor lijkt te gaan is ook wat vertekend. Er was contact aan de linkerkant dus daarom gaat zijn auto linksaf. Dat is niet omdat ie daar heel bewust heen stuurde. Nog afgezien van dat een auto op zo'n punt toch al de neiging heeft om naar links (buitenkant) te glijden. Zonder de actie van Kvyat had Raikkonen alsnog tegen Vettel gebotst, dus die neem ik dat voor de volle 100% kwalijk. En Vettel zag het nou eenmaal niet goed omdat ie meer op Raikkonen zat te letten dan wat er naast hem kwam. Die schrik heeft vooral zijn beeld van de actie bepaald.

Ik zie het wel vaker bij coureurs die naast de baan belanden en vooral vaak bij Raikkonen dat ie hem gewoon veel te vroeg weer de baan op stuurt. En we kennen daarnaast allemaal nog wel Mexico 2015 waar Raikkonen gewoon totaal geen ruimte aan Bottas gaf.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 20-04-2016 23:26 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:11

pinda powerrr

Slow down...

Martinspire schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:24:
Ik vind het gemekker over hoe Kvyat zijn move deed een beetje irritant worden.
Tot daar ben ik het met je eens!
de rest is wederom voer voor nog meer discussies waarbij iedereen het beter weet

8)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Martinspire schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:24:
Ik vind het gemekker over hoe Kvyat zijn move deed een beetje irritant worden. Raikkonen kwam gewoon erg lomp de baan op en zorgde daardoor dat 3 man problemen kregen (en de auto's erachter bovendien ook op elkaar gingen, waaronder Hamilton). Als Raikkonen langzamer de baan op was gekomen, was Vettel ook niet tegen Kvyat aangekomen.

En die ene foto waarbij Kvyat rechtdoor lijkt te gaan is ook wat vertekend. Er was contact aan de linkerkant dus daarom gaat zijn auto linksaf. Dat is niet omdat ie daar heel bewust heen stuurde. Nog afgezien van dat een auto op zo'n punt toch al de neiging heeft om naar links (buitenkant) te glijden. Zonder de actie van Kvyat had Raikkonen alsnog tegen Vettel gebotst, dus die neem ik dat voor de volle 100% kwalijk. En Vettel zag het nou eenmaal niet goed omdat ie meer op Raikkonen zat te letten dan wat er naast hem kwam. Die schrik heeft vooral zijn beeld van de actie bepaald.

Ik zie het wel vaker bij coureurs die naast de baan belanden en vooral vaak bij Raikkonen dat ie hem gewoon veel te vroeg weer de baan op stuurt. En we kennen daarnaast allemaal nog wel Mexico 2015 waar Raikkonen gewoon totaal geen ruimte aan Bottas gaf.
Raikkonen is helemaal nooit naast de baan geweest? Hij zit gewoon aan de buitenkant en stuurt (iets te) scherp in. Vind het dan ook onzin om dit ongeluk 100% in zijn schoenen te schuiven. De gevaarlijke situatie wordt veroorzaakt door Kvyat, niet Raikkonen, als Kvyat niet aan de de binnenkant had gezeten had Vettel gewoon naar binnen kunnen uitwijken.

Verder haal je Mexico 2015 aan wat overduidelijk Bottas zijn schuld was (dit was namelijk gewoon wraak op Rusland 2015 wat wel duidelijk Raikkonen zijn schuld was).

Maar goed, ik denk dat we het inmiddels allemaal wel eens kunnen zijn dat het een race incident was gezien de hoeveelheid verschillende meningen :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Klaar nu met dat gezeur?
De rooie zijn boos op Kyvat, de rest zegt er zat een gat.

Mooi, afgerond nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:36

Martinspire

Awesomeness

Grimmie187 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:26:
[...]

Raikkonen is helemaal nooit naast de baan geweest? Hij zit gewoon aan de buitenkant en stuurt (iets te) scherp in. Vind het dan ook onzin om dit ongeluk 100% in zijn schoenen te schuiven. De gevaarlijke situatie wordt veroorzaakt door Kvyat, niet Raikkonen, als Kvyat niet aan de de binnenkant had gezeten had Vettel gewoon naar binnen kunnen uitwijken.

Verder haal je Mexico 2015 aan wat overduidelijk Bottas zijn schuld was (dit was namelijk gewoon wraak op Rusland 2015 wat wel duidelijk Raikkonen zijn schuld was).

Maar goed, ik denk dat we het inmiddels allemaal wel eens kunnen zijn dat het een race incident was gezien de hoeveelheid verschillende meningen :p
Ok, niet naast de baan, maar wel dusdanig van de racelijn af dat het gewoon het vuile gebied is en je daar niet wilt zijn. Lijn of geen lijn.

Verder doet dat niets af aan het feit dat Raikkonen anderen doet uitwijken, daar waar het met Kvyat prima ging als Raikkonen Vettel niet klem had gereden. En je kunt Mexico wel op de schoenen van Bottas gooien, maar dat doet nog niets af aan het feit dat Raikkonen gewoon geen ruimte liet, zoals ook bij Rusland inderdaad het geval was.

Je usericon verraad overigens wel waarom je Raikkonen met hand en tand probeert te verdedigen en er dus niet meer objectief naar kunt kijken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Martinspire schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:35:
[...]

Ok, niet naast de baan, maar wel dusdanig van de racelijn af dat het gewoon het vuile gebied is en je daar niet wilt zijn. Lijn of geen lijn.

Verder doet dat niets af aan het feit dat Raikkonen anderen doet uitwijken, daar waar het met Kvyat prima ging als Raikkonen Vettel niet klem had gereden. En je kunt Mexico wel op de schoenen van Bottas gooien, maar dat doet nog niets af aan het feit dat Raikkonen gewoon geen ruimte liet, zoals ook bij Rusland inderdaad het geval was.

Je usericon verraad overigens wel waarom je Raikkonen met hand en tand probeert te verdedigen en er dus niet meer objectief naar kunt kijken.
Lekker makkelijk discussieren zo he? :+

Jij hebt een Ferrari icoontje naast je naam dus jij kan niet objectief meepraten! Lees de afgelopen pagina's nog eens terug zou ik zeggen.. :w

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Het gaat er hier nogal grimmie aan toe, martinspired mij wel om nog even te reageren.... :+

Zullen we het er over eens zijn dat we het niet eens worden?

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:25

Was deze al langs geweest?

Als je de beelden vanuit Kyvat's auto bekijkt, zie je toch vrij duidelijk dat Vettel ongeveer 5 km aan ruimte vrij houdt aan de binnenkant van de bocht. 99 van de 100 coureurs waren in dat wagenwijde gat gedoken. Enige wat je Kyvat miss kunt verwijten is dat hij dat zo aggressief doet dat hij aan het einde van de bocht wijdt uitkomt. Maar Vettel nodigt hem eerst uit...

Kimi doet niets doms, maar is gewoon slachtoffer van chain of events die door Vettel getriggered worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

[F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY

Stemmen maar! :)

[ Voor 84% gewijzigd door albino71 op 21-04-2016 09:46 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-10 15:41
Volgens mij is het heel simpel: RAI verremt zich, VET gaat ook te hard de bocht in, KVY komt netjes langszij, RAI probeert teveel te corrigeren, rijdt daardoor VET aan, die KVY aantikt.
Daarna komt RAI te lomp de baan op, waardoor hij een hele buts anderen, waaronder HAM ook nog eens benadeelt.
Ergo: het begint bij RAI.

Einde discussie ;-)

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

[...]

Raikkonen is helemaal nooit naast de baan geweest?
Dat is hij wel, juist door dit incident. Zie filmpje dat hier vlak boven staat (en al eerder gepost is zonder de "kijk mij eens videotjes stelen branding ervoor en erna") op seconde 19 en 20 en op 1:00 vanuit een andere hoek. Als hij dan de baan weer op blaast zit hij anderen in de weg wat leidt tot de problemen van Hamilton.

[ Voor 7% gewijzigd door ATS op 21-04-2016 09:50 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:09
Handen opsteken: wie zou niet in dit gat duiken?
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/avgehi.jpg

Kvyat ziet nog meer ruimte:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads9/5715075ae8288/5715075acfe8b-vettelkvyat.png

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:02

Destruction

(ex-)Automonteur

Houd nou toch eens op met dat eindeloze gediscussie over dat incident, als we elkaar weg gaan zetten om een usericon waarop uit te maken valt dat iemand fan en dus niet onpartijdig is dan belanden we nogal op een voetbal niveau, daar zit niemand op te wachten lijkt me.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:37
Dat filmpje laat toch gewoon duidelijk zien wat voor een -enorm- gat er valt waar Kvyat induikt. Iedere coureur op de grid was daar ingedoken. Einde discussie imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Destruction schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:51:
Houd nou toch eens op met dat eindeloze gediscussie over dat incident, als we elkaar weg gaan zetten om een usericon waarop uit te maken valt dat iemand fan en dus niet onpartijdig is dan belanden we nogal op een voetbal niveau, daar zit niemand op te wachten lijkt me.
Definitie forum

Discussie kan toch op een normale manier gevoerd worden?
Ja, soms maken we uitschieters (over een avatar bijv.) die niet hoeven en soms zijn onze meningen wat gekleurd, so what...

Het gaat over F1, dus het onderwerp is on topic.
We hebben beelden (bewegend en stilstaand) en allemaal een mening.

Verder...
Vettel maakt het probleem doordat hij de discussie aanwakkert, eerst met commentaar en daarna met geneuzel achteraf dat volgens mij niemand kan waarderen.

Het komt als een online boemerang terug voor hem, zo lijkt 't.

Anyway...

Vul de poll in!

Huidige stand (F5 om te verversen):
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=396887&layout=6&sort=prc

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 02:02

Destruction

(ex-)Automonteur

albino71 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:02:
[...]

Definitie forum

Ja, soms maken we uitschieters (over een avatar bijv.) die niet hoeven en soms zijn onze meningen wat gekleurd, so what...

Verder...
Vettel maakt het probleem doordat hij de discussie aanwakkert, eerst met commentaar en daarna met geneuzel achteraf dat volgens mij niemand kan waarderen.

Anyway...

Vul de poll in!

[afbeelding]
Het klopt dat het ontopic is en de definitie van een forum hoef je me ook niet uit te leggen.

Maar als er nu al pagina's lang een discussie gevoerd wordt waarin tegenpartijen het toch niet met elkaar eens gaan worden, dan heeft zo'n discussie geen zin meer. Waarom dwangmatig blijven proberen je gelijk te halen bij die andere partij?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:44
Ik ben voor de rode auto's maar Kvyat deed niks fout. Als er zo'n gigantisch gat voor je neus is aan de binnenkant van de bocht dan ben je wel een hele slechte coureur als je daar niet induikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-10 19:56
Yup dat gat is inderdaad heel groot, echter hij kan duidelijk twee rode Ferrari's zien.
Dus bij de tweede actie (Naar buiten laten lopen om beter de volgende bocht aan te snijden) is dan erg opportinistisch en weet je bijna zeker dat iemand of moet remmen of dat mensen elkaar gaan raken.

Als hij meer rechts bleef was het niet gebeurd, want VET schrok duidelijk van zijn aanwezigheid. (ook al stond de deur open)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Even wat anders:

http://nl.motorsport.com/...rcedes-en-ferrari-688847/

Horner denkt dat ze zodra ze binnenkort een motorupgrade doorvoeren, het Mercedes en Ferrari flink lastig kunnen maken. Gezien de laatste race was dit al aardig gelukt (afgezien van het eerste bocht incident, daar wil ik de nadruk nu even niet op leggen ;)).

Wat denken jullie? Heeft Renault (sorry Tag Heuer) het lek boven? Ze lijken me m.i. een stuk sterker dan vorig jaar, ik denk dat ze nog wel kunnen verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Tja, als ik de beelden check voor de 100e keer, dan moet ik het met Requim19 eens zijn.

Hoe ik het dus zie...
Vettel laat het gat, doet ook nog een stuurcorrectie (schrik of grip of beide?) en doordat Kimi te snel naar binnen komt en scheef gaat, mede doordat Vettel hem raakt, raakt hij weer Kvyat en schiet die wat rechtdoor i.p.v. dat hij goed instuurt.

Poll verteld dat het een race incident is, waarbij de beide Ferrari boys iets meer verkeerd hebben gedaan dan Kvyat. Best reëel lijkt me.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

kevlar01 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:13:
Even wat anders:

Horner denkt dat ze zodra ze binnenkort een motorupgrade doorvoeren, het Mercedes en Ferrari flink lastig kunnen maken. Gezien de laatste race was dit al aardig gelukt (afgezien van het eerste bocht incident, daar wil ik de nadruk nu even niet op leggen ;)).

Wat denken jullie? Heeft Renault (sorry Tag Heuer) het lek boven? Ze lijken me m.i. een stuk sterker dan vorig jaar, ik denk dat ze nog wel kunnen verrassen.
Ha, welkome switch van discussie :P

Het verschil tussen Renault en Red Bull is wel schrikbarend groot.
Red Bull heeft een belachelijk goed chassis en top aero.

Als Renault de broodnodige pk's nog ergens weet te vinden, wordt RedBull wel een serieuze podiumklant denk ik ja.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kevlar01 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:13:
Even wat anders:

op zeker, dare i say it; alonso + max :P ik geloof/hoop* echt dat mclaren in 2017/2018 de titel gaat pakken (of heeel dicht bij komt)

* doorhalen wat niet van toepassing is

//edit; ik hoop gewoon dat max na 2e jr STR naar mclaren gaat O-) zitje van button overneemt (gaat in praktijk waarschijnlijk niet gebeuren) maar de honda PU heeft wel meeste potentie en ruimte voor verbetering.

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 21-04-2016 10:21 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

himlims_ schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:18:
[...]

op zeker, dare i say it; alonso + max :P ik geloof/hoop* echt dat mclaren in 2017/2018 de titel gaat pakken (of heeel dicht bij komt)

Hoe bedoel je?

Alonso Max en McLaren in een vraag over Renault en RedBull noemen...
Ik ben je kwijt...

edit: Ik volg je weer na de edit :)

[ Voor 17% gewijzigd door albino71 op 21-04-2016 10:22 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Anyway...

Vul de poll in!

[afbeelding]
Ingevuld. Ik heb RAI gestemd, maar dat wil niet zeggen dat ik het geen race-incident vindt. Straf was niet op zijn plek hier. Verantwoordelijk maar geen schuld.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ithric schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:11:
[...]

Yup dat gat is inderdaad heel groot, echter hij kan duidelijk twee rode Ferrari's zien.
Dus bij de tweede actie (Naar buiten laten lopen om beter de volgende bocht aan te snijden) is dan erg opportinistisch en weet je bijna zeker dat iemand of moet remmen of dat mensen elkaar gaan raken.

Als hij meer rechts bleef was het niet gebeurd, want VET schrok duidelijk van zijn aanwezigheid. (ook al stond de deur open)
Hij heeft dan al een tik van Vettel gehad die hem destabiliseert in de bocht en hem door de correctie naar buiten dwingt. Daarna is Raikonnen wél van de baan af en komt gelijk weer terug. Door de opvolgende kettingreactie eindigden Grosjean en Hamilton met schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:46
ATS schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:24:
[...]

Ingevuld. Ik heb RAI gestemd, maar dat wil niet zeggen dat ik het geen race-incident vindt. Straf was niet op zijn plek hier. Verantwoordelijk maar geen schuld.
Ik zie het precies hetzelfde. RAI stuurt te scherp in waardoor er geen ruimte is voor 3 auto's en ook in het vervolg rijdt ie niet echt optimaal. Aan de andere kant hoort dit nu eenmaal bij racen. De ene keer gaat het net goed en is het een mooie actie, de keer erna gaat het fout en is het een stomme actie :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Renault gaat met slechts 7 tokens al echt veel harder dan vorig jaar.

- in speed traps missen ze consequent nog maar 5-6 km/h op de snelste auto's
- ze zijn geen sitting duck meer op het rechte stuk
- ze kunnen andere auto's nu inhalen op de straights ipv andere gekke plekken

Het lijkt erop alsof Mario Ilien heel hard de goede kant op stuurt bij Renault. Aks ze vorig jaar 80 pk misten, is dat er nu nog hoogstens 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Señor Sjon schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:24:
[...]

Hij heeft dan al een tik van Vettel gehad die hem destabiliseert in de bocht en hem door de correctie naar buiten dwingt. Daarna is Raikonnen wél van de baan af en komt gelijk weer terug. Door de opvolgende kettingreactie eindigden Grosjean en Hamilton met schade.
Echt, kan nu niet direct in Detail kijken.
Zover ik het me herinner, was het:
*RAI foutje
*VET naast RAI
*KVY naast VET
*VET schrikt stuurd naar links (Kimi) en ze raken elkaar en KVY wordt nooit geraakt in deze.

Gevolg:
*KVY rijdt door zonder schade/aanraking
*VET schade, maar kan door
*RAI gaat redelijk buiten de baan hierdoor.

Wat er met RAI daarna gebeurd ben ik het overigens volledig mee eens.
Hij komt gewoon weer terug zonder te kijken rijdt bijna nog iemand aan en die rijdt tegen HAM aan. (Omdat die dus uitweek)
Dat was imho wel gewoon een straf waard, dat slaat nergens op als er nog 10 mensen achter je zitten.
*Gewoon uithuilen en vanaf achteraan naar voren werken.*

Als wat je hierboven meldt echt zo is, dan heeft KVY geen echter schuld nee.
Wat ik steeds zag was KVY die steeds meer naar Links ging (Naar de racelijn) en RAI die steeds meer naar binnenkomt.
VET zat in het midden en begon vrij vroeg te remmen toen hij merkte dat hij klem zat, maar kon dit niet beremmen.

Ik blijf wel bij de volgende standpunten echter:
*RAI had gewoon de wijde lijn moeten houden, dus daarin deels schuldig
*VET had het gat meer dicht moeten houden, buiten dit kon hij enkel corrigeren op de gene naast hem.
*KZY dook het gat in wetende dat het 3 wide werd en krap was.

Maar zolang hij zelf zoveel mogelijk net naast de curb zat is het laatste geen fout.
"If you don't go for the gap,.... (Senna uitspraak, die kennen de mensen wel)

Verder is het overduidelijk een race incident en moeten mensen geen straffen krijgen, voor vervolg acties eigenlijk wel. (RAI dan dus)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Pfoei! 5 pagina's verder en de conclusie blijft race incident :P

Onze tabloid vrienden bij F1Today (zal de link maar niet posten.. ;)) melden trouwens dat Max volgend jaar voor RBR rijdt n.a.v. een aantal uitspraken van Herr Marko (op zich geen verassing natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:56
Grimmie187 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:00:
Pfoei! 5 pagina's verder en de conclusie blijft race incident :P

Onze tabloid vrienden bij F1Today (zal de link maar niet posten.. ;)) melden trouwens dat Max volgend jaar voor RBR rijdt n.a.v. een aantal uitspraken van Herr Marko (op zich geen verassing natuurlijk).
http://www.gpupdate.net/n...verstappen-naar-red-bull/

Ook al op gpupdate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 22:52
Je kan toch niet redeneren dat als Kvyat niet aan de binnenkant had gezeten Vettel uit had kunnen wijken voor een insturende Raikkonen en dus Kvyat de hoofdschuldige is? Als je zo goed als naast elkaar zit dan lijkt het me vanzelfsprekend dat je elkaar voldoende ruimte geeft en elkaar dus niet van de baan drukt. Dat deed Raikkonen in dit geval wel al kon hij wellicht niet zien dat Kvyat bij Vettel aan de binennkant zat. In dat geval is het wellicht het beste om het een raceincident te noemen. Bij betrokkenheid van 2 coureurs is het soms al lastig te bepalen wie de hoofdschuldige is, bij 3 wordt dat nog moeilijker omdat je niet van een coureur kan verwachten dat hij al zijn tegenstanders tegelijk in de gaten kan houden.
hjs schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:33:
Klaar nu met dat gezeur?
De rooie zijn boos op Kyvat, de rest zegt er zat een gat.

Mooi, afgerond nu.
Ik vind dit een prachtdiscussie en geniet ervan. Als jij er zat van ben, dan mijd je dit draadje toch even een tijdje?
Destruction schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:51:
Als ik en anderen graag het incident nog meer willen uitkauwen dan mogen we dat toch gewoon doen. Het is allemaal ontopic. Als het jou niet bevalt negeer je die posts of het hele draadje toch?

[ Voor 15% gewijzigd door -Moondust- op 21-04-2016 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

De vraag is wat er met Sainz gaat gebeuren na dit seizoen. Niemand heeft het over hem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:39
Nou gewoon, nog een jaartje TR ... als Max volgend jaar voor RB rijdt en dat gewoon goed blijft doen is de kans ook aanwezig dat Max doorstroomt naar Merc/Fer.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:56
JackBol schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:06:
De vraag is wat er met Sainz gaat gebeuren na dit seizoen. Niemand heeft het over hem...
Ik gok nog een jaar naar TR, en als Ricciardo toch weggaat, dat zowel sainz als verstappen naar Red Bull gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 22:52
Ithric schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:11:

Dat naar buiten lopen van Kvyat is in mijn ogen geen factor in de botsing, maar gebeurt daarna pas. Als de botsing niet was voorgevallen had de lijn van Kvyat er wellicht anders uitgezien. Maar dat zullen we nooit weten. Daarnaast kan je je afvragen of Kvyat niet het recht had wijd te gaan. Hij was op dat punt immers Vettel al voorbij. Als Vettel er last van had gehad dan had hij moeten remmen. Mijns inziens mag je een tegenstander niet de baan afdrukken als deze er zo goed als naast zit (give or take 1/4 autolengte), maar zodra je er duidelijk voorbij bent zal de achterste eieren voor zijn geld moeten kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
-Moondust- schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:04:
[...]

Je kan toch niet redeneren dat als Kvyat niet aan de binnenkant had gezeten Vettel uit had kunnen wijken voor een insturende Raikkonen en dus Kvyat de hoofdschuldige is? Als je zo goed als naast elkaar zit dan lijkt het me vanzelfsprekend dat je elkaar voldoende ruimte geeft en elkaar dus niet van de baan drukt. Dat deed Raikkonen in dit geval wel al kon hij wellicht niet zien dat Kvyat bij Vettel aan de binennkant zat. In dat geval is het wellicht het beste om het een raceincident te noemen. Bij betrokkenheid van 2 coureurs is het soms al lastig te bepalen wie de hoofdschuldige is, bij 3 wordt dat nog moeilijker omdat je niet van een coureur kan verwachten dat hij al zijn tegenstanders tegelijk in de gaten kan houden.

[...]

Ik vind dit een prachtdiscussie en geniet ervan. Als jij er zat van ben, dan mijd je dit draadje toch even een tijdje?

[...]

Als ik en anderen graag het incident nog meer willen uitkauwen dan mogen we dat toch gewoon doen. Het is allemaal ontopic. Als het jou niet bevalt negeer je die posts of het hele draadje toch?
Race-incident was ook mijn conclusie, ik vind echter dat Kvyat ook niet vrijuit gaat.

Verder zijn we wel al een aantal paginas dezelfde argumenten aan het herhalen dus ik snap de irritatie van sommige mensen ook wel. Tijd voor een nieuwe discussie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als Kvyat zo blijft presteren krijgt red bull nog een zware dobber aan de rijderskeuze. Ricciardo staat denk ik buiten kijf, en Max staat er momenteel beter voor dan Sainz denk ik. Maar wat dan met kvyat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

YouTube: Sebastian Vettel vs Daniil Kvyat incident ||| F1 2016 Chinese GP ||| ONBOARD

Zet 'm even op groot en snelheid 25% en kijk dan een paar keer....

Het begint met Kimi, die maakt een inschattingsfout (doet hij wel wat vaak!) en remt te hard.
Komt daardoor buiten de baan links.

Vettel laat en grroot gat rechts en daar duikt Kvyat in (logisch lijkt me).

Vettel ziet dat en kan daardoor niet meer insturen (al weet ik niet of dat wel was gelukt op die snelheid)

Kvyat is er voorbij, maar moet wel naar buiten lopen (mag toch gewoon lijkt me, hij is er voorbij).

Kimi komt te veel en te snel naar binnen en daardoor kan Vettel een kant op. Misschien had hij iets kunnen remmen. Anyway, daardoor raken de Ferrari's elkaar.

Als laatste schuift Kimi tegen Kvyat. Omdat Kimi door Vettel is geraakt en Kvyat een andere lijn moet rijden.

Het vind allemaal de oorsprong bij Kimi's inschattingsfout, dus is hij het meest schuldig.

Kimi overdrived de Ferrari, zo lijkt 't en ik denk dan ook dat het hoe dan ook zijn laatste jaar bij Ferrari is.

*excuus, ik kan het niet laten :)

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
himlims_ schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:18:
[...]

offtopic:
Het zal aan mij liggen, maar ik begrijp echt bijna niks van je posts. Letters en leestekens lijken in een willekeurige volgorde uit je toetsenbord te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Think an F1 wing is fragile? Here Lewis Hamilton showing how strong is a front wing to @SkySportsF1 cameras.

https://twitter.com/f1writers/status/723074996881354752

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
albino71 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:18:
Kimi overdrived de Ferrari, zo lijkt 't en ik denk dan ook dat het hoe dan ook zijn laatste jaar bij Ferrari is.
Het hele incident even daar gelaten, ik denk zeer zeker niet dat Kimi zijn laatste jaar bij Ferrari rijdt. Hij doet dit seizoen (nog) niet onder voor Vettel en heeft 3 goeie races gereden. Voor het team is er geen enkele reden om hem te vervangen (er vanuit gaande dat hij dit niveau vasthoudt dit seizoen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Laat ik ook nog even een duit in het zakje doen over Vette/Kvyat/Raikkonen incidentje ... Met mijn rode bril zeg ik: gewoon een race-incident, niks bijzonders en geen duidelijke schuldige aan te wijzen.
Wat mij alleen tegenvalt is hoeveel er wordt afgegeven op Vettel omdat hij bij Kvyat ging klagen. Natuurlijk, hij had het niet bij het rechte eind, maar dat lijkt mij heel normaal voor een sportman die net een wedstrijd achter de rug heeft. Aan de ene kant willen we dat coureurs geen suf politiek-correct verhaal afsteken, maar als ze dan een keer vrijuit hun (gekleurde) mening verkondigen is het weer niet goed. Ik kan mij voorstellen dat dit soort discussies na afloop van een race heel vaak voorkomen, maar doordat er nu toevallig een camera bij was moet iedereen er weer een mening over hebben. Idem dat non-incident van het petje gooien tussen Rosberg en Hamilton.
Ik moet de eerste voetballer nog zien die direct na een wedstrijd toegeven dat zijn gele of rode kaart terecht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Homer.J schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:42:
Laat ik ook nog even een duit in het zakje doen over Vette/Kvyat/Raikkonen incidentje ... Met mijn rode bril zeg ik: gewoon een race-incident, niks bijzonders en geen duidelijke schuldige aan te wijzen.
Wat mij alleen tegenvalt is hoeveel er wordt afgegeven op Vettel omdat hij bij Kvyat ging klagen. Natuurlijk, hij had het niet bij het rechte eind, maar dat lijkt mij heel normaal voor een sportman die net een wedstrijd achter de rug heeft. Aan de ene kant willen we dat coureurs geen suf politiek-correct verhaal afsteken, maar als ze dan een keer vrijuit hun (gekleurde) mening verkondigen is het weer niet goed. Ik kan mij voorstellen dat dit soort discussies na afloop van een race heel vaak voorkomen, maar doordat er nu toevallig een camera bij was moet iedereen er weer een mening over hebben. Idem dat non-incident van het petje gooien tussen Rosberg en Hamilton.
Ik moet de eerste voetballer nog zien die direct na een wedstrijd toegeven dat zijn gele of rode kaart terecht was.
offtopic:
Suarez die in de kwartfinale van het WK voetbal een doelpunt voorkomt met z'n handen, rood krijgt en vervolgens juichend het veld af gaat omdat de penalty gestopt wordt. ;)

Verder helemaal mee eens, het is de "heat of the moment" en ik denk dat Vettel vooral er van baalde omdat hij waarschijnlijk het gevoel had Rosberg op snelheid te kunnen kloppen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Wat ik nu niet snap, iemand heeft recht om wijdt te gaan met iemand naast hem?
KVY was VET niet voorbij en VET remde wel degelijk, maar hij werd van beide kanten afgesneden.

Weet je wat er gebeurd als je voor iemand kruist om daarna te remmen voor de volgende bocht?
Bijna zeker dat de andere vol achterin klapt, omdat je dat vaak niet redt om dat te beremmen.

Daar heb je als beide partijen niks aan, dus waarom het risco nemen als je al de binnen lijn hebt.
KVY was er al bijna voorbij en VET kon al niet counteren...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Homer.J schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:42:
Wat mij alleen tegenvalt is hoeveel er wordt afgegeven op Vettel omdat hij bij Kvyat ging klagen.
Nee, er wordt afgegeven op zijn bully-gedrag tegen Kvyat om de eigen fouten te maskeren. Niet alleen over de teamradio (Cc Charlie Whiting) om Kvyat mogelijk een straf aan te smeren, maar daarna ook door te blijven mekkeren en proberen alle schuld op Kvyat te dumpen. Was het alleen een opmerking in het zweetkamertje geweest, dan had niemand er over gevallen, maar de smeercampagne die hij opzette was van een heel ander niveau en ontzettend kinderachtig. Hij probeerde zijn status als meervoudig wereldkampioen te misbruiken om een jongere coureur te koeioneren, en goed van Kvyat dat hij Vettel voor l*l liet staan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
gambieter schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:47:
[...]

Nee, er wordt afgegeven op zijn bully-gedrag tegen Kvyat om de eigen fouten te maskeren. Niet alleen over de teamradio (Cc Charlie Whiting) om Kvyat mogelijk een straf aan te smeren, maar daarna ook door te blijven mekkeren en proberen alle schuld op Kvyat te dumpen. Was het alleen een opmerking in het zweetkamertje geweest, dan had niemand er over gevallen, maar de smeercampagne die hij opzette was van een heel ander niveau en ontzettend kinderachtig. Hij probeerde zijn status als meervoudig wereldkampioen te misbruiken om een jongere coureur te koeioneren, en goed van Kvyat dat hij Vettel voor l*l liet staan.
Bully-gedrag? Smeercampagne?? Kom op zeg, ik heb twee on-boards gehoord na het incident en dat je elkaar aanspreekt in de kleedkamer is zoals je zelf al aangeeft normaal.

Overdrijven is ook een vak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Grimmie187 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:53:
[...]

Bully-gedrag? Smeercampagne?? Kom op zeg, ik heb twee on-boards gehoord na het incident en dat je elkaar aanspreekt in de kleedkamer is zoals je zelf al aangeeft normaal.

Overdrijven is ook een vak ;)
Vettel is zich er 100% van bewust dat dit live uitgezonden wordt en bij Charlie terecht komt. Hij heeft gewoon een punt: het is kinderachtig van Vettel.

Als Kimmi echt cool was geweest, had hij zelf een opmerking gemaakt ergens dat de fout misschien ook wel bij hem lag.

[ Voor 11% gewijzigd door ATS op 21-04-2016 12:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja, ook op het podium ging hij verder en in de interviews achteraf. Hij maakt ook geen excuses naar Kvyat, alleen is het nu een racing-incident. Dit gedrag was een wereldkampioen onwaardig, en kudos voor Kvyat voor het compleet negeren van de druk die Vettel op hem legde.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
gambieter schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:01:
Ja, ook op het podium ging hij verder en in de interviews achteraf. Hij maakt ook geen excuses naar Kvyat, alleen is het nu een racing-incident. Dit gedrag was een wereldkampioen onwaardig, en kudos voor Kvyat voor het compleet negeren van de druk die Vettel op hem legde.
Dit heb ik nooit terug gezien, ik kijk niet vaak persconferenties.
Zag enkel een foto en een video in de zweetkamer.

Als dat echt door bleef gaan is dat wel kinderachtig inderdaad, soms moet je weten wanneer je moet stoppen.
Helemaal als je dan zelf nog niet alle feiten hebt gezien zelf nog, want soms is je beleving (zoals nu dus) fout.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
gambieter schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:01:
Hij hield zich juist keurig in op het podium, heeft de hele naam Kvyat niet eens genoemt. Ook de interviews na afloop waren zeer gematigd.

Magoed, zal wel met mijn rode bril te maken hebben. Heb echter de indruk dat jouw bril nogal anti-Vettel is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Grimmie187 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:06:
[...]
Magoed, zal wel met mijn rode bril te maken hebben. Heb echter de indruk dat jouw bril nogal anti-Vettel is..
Kunnen we misschien wel met dit soort opmerkingen stoppen?

Het siert hem niet als hij wel door bleef gaan, vorig jaar had hij (bij mij in iedergeval) veel in aanzien gewonnen.
Misschien mede omdat kampioenschap al vrij snel uit zicht was, nu hij wel iets meer in de buurt komt/blijft lijkt hij toch misschien weer wat oude trekjes te krijgen.
Begrijp me goed na vorig jaar ben ik wel redelijk fan geworden.

maar ik zal eerst de beelden eens zelf bekijken, zodat ik zelf kan beoordelen of hij echt gaat zakken in aanzien voor mij. :|

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:59
Vettel heeft natuurlijk veel minder overzicht met hartslag 180 en ook 180kmpu vechtend voor zijn plaats. tuurlijk ziet hij een RB van rechts snoeihard aankomen waar eigenlijk weinig ruimte is en daarmee rijd hij tegen zn teamgenoot wat natuurlijk een grote zonde is.

Dat daar zit je de hele race mee in je hoofd, dus dat moet er gewoon even uit, met de visie die hij had op dat moment. later verontschuldigd dus allemaal prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 14:54
[...]

Definitie forum

Verder...

Anyway...

Vul de poll in!

[afbeelding]
ik mis Maldonado als optie...

Vincere Per Belli

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:05
Maar als Max zijn emoties te loop laat dan valt de hele wereld over hem heen en is hij niet volwassen genoeg. Vettel gaat helemaal los, speelt op de man, gaat door als hij weet dat de hele wereld mee luistert en dan is het ineens een 'sportman'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Ondertussen lijken de afspraken over 2017 ook afgerond. http://www.bbc.com/sport/formula1/36099501

X motoren worden goedkoper. Maar blijven hybride. Dus dat lijkt me positief.
X Banden worden breder en worden ook constanter. Dus de band stopt niet met performen na een paar rondjes. En zal ook in tact blijven als je achter iemand aanrijdt. Pirelli krijgt testwagen.
X auto's krijgen een lagere achtervleugel.
X auto's krijgen meer mechanische grip van de vloer

Het enige dat ze niet aanpakken zijn die bizarre complexe voorvleugels.

De aanpassingen lijken me vooralsnog positief. Alleen ben ik het ergens wel eens met Toto Wolff dat aanpassingen voor grotere verschillen zullen zorgen in het begin. Omdat er altijd een team is dat het beter voor elkaar heeft als de anderen.

Ik zet mijn geld volgend naar op RBR en daarna Mcl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik vond de normale achtervleugels juist mooi, en de lagere minder mooi. Zonde dat de lagere achtervleugels weer terugkomen.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:05
Als ze nou eens beginnen met die 100kg fuel ophogen naar 150kg en geen limiet meer op de fuel flow. Dan hoeft dat lift en coast gezeur niet meer in ieder geval en 100-200pk extra. Wat mechanische grip erbij met bredere auto en banden, aerodynamische grip eraf en gaan met die banaan. Klinkt overigens ook als perfecte regelgeving voor max :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Malt007 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:56:
Als ze nou eens beginnen met die 100kg fuel ophogen naar 150kg en geen limiet meer op de fuel flow. Dan hoeft dat lift en coast gezeur niet meer in ieder geval en 100-200pk extra. Wat mechanische grip erbij met bredere auto en banden, aerodynamische grip eraf en gaan met die banaan. Klinkt overigens ook als perfecte regelgeving voor max :-)
Werkt niet, is al vaker aangehaald.

Ze rijden nu vaak al met minder dan 100KG, omdat dit beter in de strategie past.
Heel misschien als de FuelFlow er afgaat, maar dat betwijfel ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

Malt007 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:56:
Nee dus. Ze rijden nu al met minder, omdat de hele race met minder rijden meer snelheid oplevert dan de hele race met volle fuel vol gas blazen. Ze gaan gemiddeld dus harder met lift & coast dan zonder. Net zoals je een grote afstand sneller af kan leggen door minder hard te rijden en daardoor niet te hoeven tanken onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
BlauweFles schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:34:
Ondertussen lijken de afspraken over 2017 ook afgerond. http://www.bbc.com/sport/formula1/36099501

X motoren worden goedkoper. Maar blijven hybride. Dus dat lijkt me positief.
X Banden worden breder en worden ook constanter. Dus de band stopt niet met performen na een paar rondjes. En zal ook in tact blijven als je achter iemand aanrijdt. Pirelli krijgt testwagen.
X auto's krijgen een lagere achtervleugel.
X auto's krijgen meer mechanische grip van de vloer

Het enige dat ze niet aanpakken zijn die bizarre complexe voorvleugels.

De aanpassingen lijken me vooralsnog positief. Alleen ben ik het ergens wel eens met Toto Wolff dat aanpassingen voor grotere verschillen zullen zorgen in het begin. Omdat er altijd een team is dat het beter voor elkaar heeft als de anderen.

Ik zet mijn geld volgend naar op RBR en daarna Mcl.
Kijkt in Oranje glazen bol. Max WK 2017 op zijn 20ste ?! _/-\o_ :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Max heeft goede papieren om volgend jaar voor Red Bull te rijden. Helmut Marko is overtuigd van Max zijn kwaliteiten afgelopen 1,5 jaar http://gpupdate.net/nl/f1...verstappen-naar-red-bull/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 09:48
alwaysleft schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:06:
[...]

Kijkt in Oranje glazen bol. Max WK 2017 op zijn 19de ?! _/-\o_ :9~ O+
Dan moet Max wel echt riante voorsprong opbouwen, in september 2017 wordt hij 20. Wat overigens ook meer dan een prima leeftijd is om WDC te worden. Ik duim met je mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Laatst online: 21:10

Harrie

NederVlaming

ATS schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:23:
[...]

Nee dus. Ze rijden nu al met minder, omdat de hele race met minder rijden meer snelheid oplevert dan de hele race met volle fuel vol gas blazen. Ze gaan gemiddeld dus harder met lift & coast dan zonder. Net zoals je een grote afstand sneller af kan leggen door minder hard te rijden en daardoor niet te hoeven tanken onderweg.
Dat heeft natuurlijk ook te maken dat harder rijden de banden sneller doet slijten... En ze dan dus een extra stop voor de banden zouden moeten inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Bericht was al eerder langsgekomen...

Ik vroeg een tijdje terug of Max beter was dan Kvyat.

Waarom kiest Red Bull er niet voor om Max z.s.m. in de Red Bull te stoppen?
Op deze manier, met Kvyat, gooien ze belangrijke punten weg m.i..

Zet Kvyat op zijn beurt naast Sainz, dan kun je opeens 4 rijders met elkaar vergelijken en je strategische beslissing goed gefundeerd nemen eind dit seizoen.

:)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-10 22:20

RoyK

Hobby tekenaar

Malt007 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:31:
Maar als Max zijn emoties te loop laat dan valt de hele wereld over hem heen en is hij niet volwassen genoeg. Vettel gaat helemaal los, speelt op de man, gaat door als hij weet dat de hele wereld mee luistert en dan is het ineens een 'sportman'.
misschien zou hij zelfs wel een strafpunt hebben gekregen van de FIA ;)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

albino71 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:24:
[knip]
Waarom kiest Red Bull er niet voor om Max z.s.m. in de Red Bull te stoppen?
Op deze manier, met Kvyat, gooien ze belangrijke punten weg m.i..

[knip]
Volgens mij scoort Kvyat helemaal zo slecht nog niet, wat zou Verstappen beter hebben kunnen doen tot nu toe?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
hardware-lover schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:28:
[...]

Volgens mij scoort Kvyat helemaal zo slecht nog niet, wat zou Verstappen beter hebben kunnen doen tot nu toe?
Eerste race was heel matig van Kvyat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

[...]

Ik persoonlijk denk dat Max veel sneller is dan Kvyat, dus waarschijnlijk scoort hij dan ook meer punten (als ik gelijk heb, en dat heb ik :)).

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
alwaysleft schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:31:
[...]

Eerste race was heel matig van Kvyat.
Dat was die van Verstappen ook geweest aangezien de auto in de opwarmronde niks meer deed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

Señor Sjon schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:35:
[...]

Dat was die van Verstappen ook geweest aangezien de auto in de opwarmronde niks meer deed. :P
Hij had z'n kwalificatie ook al royaal verneukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Señor Sjon schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:35:
[...]

Max is in de praktijk sneller dan Kvyat op dezelfde bandjes. Zie lap 48 tot 56 in de laatste GP.

Waar Max stampt tot het einde, zette Kvyat het op een cruise modus terwijl hij gewoon Vettel had kunnen bijblijven binnen een seconde. Zie deze data http://en.mclarenf-1.com/...tappen&dr2=Daniil%20Kvyat

Het verschil tussen een toekomstig GP winnaar en wellicht meer ( Max en Ricciardo)!en een 2de rangsrijder ( Kvyat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

albino71 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:34:
[...]
Ik persoonlijk denk dat Max veel sneller is dan Kvyat, dus waarschijnlijk scoort hij dan ook meer punten (als ik gelijk heb, en dat heb ik :)).
Iedere gek z'n gebrek 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Bosmonster schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:39:
[...]

Hij had z'n kwalificatie ook al royaal verneukt.
True.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:56
alwaysleft schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:42:
[...]

Max is in de praktijk sneller dan Kvyat op dezelfde bandjes. Zie lap 48 tot 56 in de laatste GP.

Waar Max stampt tot het einde, zette Kvyat het op een cruise modus terwijl hij gewoon Vettel had kunnen bijblijven binnen een seconde. Zie deze data http://en.mclarenf-1.com/...tappen&dr2=Daniil%20Kvyat

Het verschil tussen een toekomstig GP winnaar en wellicht meer ( Max en Ricciardo)!en een 2de rangsrijder ( Kvyat).
Dat, of Kvyat is net wat meer volwassen om te beseffen dat Vettel inhalen heel moeilijk ging zijn. En besloot dan maar geen risico's te nemen en de auto nog wat te sparen.

Ze zaten in een verschillende situatie, dus een eerlijke vergelijking is nogal moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Giesber schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:59:
[...]

Dat, of Kvyat is net wat meer volwassen om te beseffen dat Vettel inhalen heel moeilijk ging zijn. En besloot dan maar geen risico's te nemen en de auto nog wat te sparen.

Ze zaten in een verschillende situatie, dus een eerlijke vergelijking is nogal moeilijk.
Precies! Ze reden een compleet andere race. Je kunt niet continue kwalificatierondjes rijden in de race. De banden houden dat niet vol, de brandstoftank ook niet. Als er een 2e plek in had gezeten had Kvyat nog wel even doorgetrapt, maar datzelfde geldt natuurlijk voor Vettel, die het gat groot genoeg hield, maar de auto als 2e thuis bracht.

Al had Kvyat weer even harder gegaan, had Vettel dat misschien ook wel gekund.
Wie zal het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 16-10 20:01

AzzKickah

06-CENSORED

albino71 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:34:
[...]

Dat kan niet, want ik heb altijd gelijk.
Toevallig ben ik het op dit punt wel met je eens.

Volgend jaar wordt een mooi jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
[...]

Kyvat had twee dramatische kwalificatiesessies in Australië en Bahrein. Hij ging er in Aus in Q1 al uit zelfs? En in Bahrein zat hij weer bijna een sec achter Ric.

In de races recoverede hij nog wel een beetje. Maar ook in China eindigt Ric vlak achter hem terwijl hij na z'n lekke band laatste ligt. Ricciardo is Kyvat echt aan het vernietigen zoals Alonso dat bij Massa deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Het enige wat voor Kvyat spreekt is dat hij meer WK punten had dan zijn teamgenoot vorig jaar. Dat is ook het enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Requiem19 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 17:06:
[...]

Kyvat had twee dramatische kwalificatiesessies in Australië en Bahrein. Hij ging er in Aus in Q1 al uit zelfs? En in Bahrein zat hij weer bijna een sec achter Ric.

In de races recoverede hij nog wel een beetje. Maar ook in China eindigt Ric vlak achter hem terwijl hij na z'n lekke band laatste ligt. Ricciardo is Kyvat echt aan het vernietigen zoals Alonso dat bij Massa deed.
Het niveau van Kvyat vind ik lastig te peilen maar Ricciardo is wel echt een beest dit seizoen. Die nieuwe RBR zit hem als gegoten iig, gister de herhaling van China op Ziggo zitten kijken en zijn middelste stints waren echt fenomenaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 23:35
bij Red Bull hebben ze alle data van alle vier de rijders.
Daarnaast zitten ze ook nog eens alle vier in de zelfde simulator.
Wij kunnen alleen de vergelijking tussen teammaatjes maken en kijken naar de resultaten op de baan. RB weet veel meer.
Denk dat Red Bull dus prima een overwogen keuze kan maken tussen die 4.

De vraag zal meer zijn wat de verplichtingen zijn...
RIC is na dit seizoen vrij. VES schijnt vrij te zijn als hij niet promoveert. van KVY en SAI weet ik het niet.
En dan nog de vraag of een KVY wel "teruggezet" wil worden naar STR als dat aan de orde zou zijn of dat hij in dat geval wellicht toch door gaat (probeert) naar bijvoorbeeld Renault.

RAI zal einde van dit seizoen de sleutel zijn.
Button zal waarschijnlijk gaan, maar daar staat een opvolger al klaar. Als RAI afscheid neemt, kan het flink gaan rollen allemaal.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Grimmie187 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 17:21:
[...]

Het niveau van Kvyat vind ik lastig te peilen maar Ricciardo is wel echt een beest dit seizoen. Die nieuwe RBR zit hem als gegoten iig, gister de herhaling van China op Ziggo zitten kijken en zijn middelste stints waren echt fenomenaal!
Ricciardo is echt heel goed ja, dat bewees hij al door Vettel te verslaan in 2014.

Maar zoals altijd: is hij nu zo goed, of is zijn teamgenoot 'not up to it'. De RBR is naar alle waarschinlijkheid het snelste chassis nu. De Renault motor is sterk verbeterd (nog steeds langzamer dan Merc/Ferrari).

Als je de set-up van de RBR nailed, dan kun je bijna niet anders dan snaarstrak rijden met weinig bandenslijtage, de balans is gewoon mega. In die herhaling van de race zag je vast ook wel hoe Ricciardo Hamilton gewoon ongeveer inhaalde in de middelste aero sector in China.

Maar hoe goed is hij echt? Ik vermoed eigenlijk dat hij nog steeds onder het niveau van Hamilton en Vettel (in topvorm) is. Kyvat heeft sinds zijn start in F1 nooit wat unieks laten zien, op een bijzondere kwalificatie in Sochi na in de TR. Door Kyvat lijkt Ricciardo nog beter dan hij is. Vorig seizoen liet ook echter zien dat Ricciardo het moeilijk heeft als de auto niet naar z'n zin is (Canada bijv).

Max tegen Hamilton zou ik nog wel aan Hamilton geven. Maar Max tegen Ricciardo.. die kan hij volgend jaar wel aan denk ik eigenlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
is Hamilton echt zo goed dan? Hij komt bij mij wel over als een goede coureur uiteraard, maar vind hem niet bijzonder rijden als hij achter anderen rijdt, dus puur op basis van een snelle auto kan ik niet zeggen dat ik hem zo goed vind. Ik kijk ook pas weer sinds vorig seizoen en dan zie je eigenlijk enkel Mercedes 1 + 2 rijden. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Requiem19 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 17:29:
[...]

Ricciardo is echt heel goed ja, dat bewees hij al door Vettel te verslaan in 2014.

Maar zoals altijd: is hij nu zo goed, of is zijn teamgenoot 'not up to it'. De RBR is naar alle waarschinlijkheid het snelste chassis nu. De Renault motor is sterk verbeterd (nog steeds langzamer dan Merc/Ferrari).

Als je de set-up van de RBR nailed, dan kun je bijna niet anders dan snaarstrak rijden met weinig bandenslijtage, de balans is gewoon mega. In die herhaling van de race zag je vast ook wel hoe Ricciardo Hamilton gewoon ongeveer inhaalde in de middelste aero sector in China.

Maar hoe goed is hij echt? Ik vermoed eigenlijk dat hij nog steeds onder het niveau van Hamilton en Vettel (in topvorm) is. Kyvat heeft sinds zijn start in F1 nooit wat unieks laten zien, op een bijzondere kwalificatie in Sochi na in de TR. Door Kyvat lijkt Ricciardo nog beter dan hij is. Vorig seizoen liet ook echter zien dat Ricciardo het moeilijk heeft als de auto niet naar z'n zin is (Canada bijv).

Max tegen Hamilton zou ik nog wel aan Hamilton geven. Maar Max tegen Ricciardo.. die kan hij volgend jaar wel aan denk ik eigenlijk >:)
Ik heb het idee bij Ricciardo dat hij nog te impulsief rijdt maar het is echt een hele goede racer. Ik kan me nog herinneren dat Alonso 2 jaar geleden een paar keer moeizaam moest toegeven hoe goed Ricciardo was na wat duels verloren te hebben (Hockenheim bijv.) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Requiem19 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 17:29:
[...]

Als Max echt een once in a decade talent is, dan wast bij Ricciardo volgend jaar de oren. Dan zie ik Max wel heel snel door Mercedes en Ferrari opgepikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:42
alwaysleft schreef op donderdag 21 april 2016 @ 17:45:
[...]
Als Max echt een once in a decade talent is, dan wast bij Ricciardo volgend jaar de oren. Dan zie ik Max wel heel snel door Mercedes en Ferrari opgepikt worden.
Ik snap niet waarom iedereen Max naar Mercedes en/of Ferrari wilt zien gaan!

Ben zelf geen fan van Mercedes, want dan zit hij naast Hamilton, wordt denk ik ook niks.
Bij Ferrari heb ik niet zoveel vertrouwen, als ik kijk hoevaak ze NET naast de WK grepen.

Denk dat bij Red Bull wel wat te vinden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
alwaysleft schreef op donderdag 21 april 2016 @ 17:45:
[...]
Misschien omdat Ricciardo beter als jij denkt ?

http://asia.eurosport.com...gs_sto5451471/story.shtml

Je hebt het wel over F1 waar de allerbesten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
nazuzed schreef op donderdag 21 april 2016 @ 17:57:
[...]

Misschien omdat Ricciardo beter als jij denkt ?

http://asia.eurosport.com...gs_sto5451471/story.shtml

Je hebt het wel over F1 waar de allerbesten rijden.
Ik heb Max vorig jaar in een STR Ricciardo een paar keer zien inhalen. Ik denk dat de heren heel erg aan mekaar gewaagd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
alwaysleft schreef op donderdag 21 april 2016 @ 18:00:
[...]

Ik heb Max vorig jaar in een STR Ricciardo een paar keer zien inhalen. Ik denk dat de heren heel erg aan mekaar gewaagd zijn.
Ik denk ook dat ze erg dicht bij elkaar zitten, maar Max gaat Ricciardo niet zo maar even verslaan. De verschillen aan de top zijn gewoon heel erg klein, dat zie je wel tussen Rosberg en Hamilton.
Pagina: 1 ... 80 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1