Señor Sjon schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:24:
[...]
Hij heeft dan al een tik van Vettel gehad die hem destabiliseert in de bocht en hem door de correctie naar buiten dwingt. Daarna is Raikonnen wél van de baan af en komt gelijk weer terug. Door de opvolgende kettingreactie eindigden Grosjean en Hamilton met schade.
Echt, kan nu niet direct in Detail kijken.
Zover ik het me herinner, was het:
*RAI foutje
*VET naast RAI
*KVY naast VET
*VET schrikt stuurd naar links (Kimi) en ze raken elkaar en KVY wordt nooit geraakt in deze.
Gevolg:
*KVY rijdt door zonder schade/aanraking
*VET schade, maar kan door
*RAI gaat redelijk buiten de baan hierdoor.
Wat er met RAI daarna gebeurd ben ik het overigens volledig mee eens.
Hij komt gewoon weer terug zonder te kijken rijdt bijna nog iemand aan en die rijdt tegen HAM aan. (Omdat die dus uitweek)
Dat was imho wel gewoon een straf waard, dat slaat nergens op als er nog 10 mensen achter je zitten.
*Gewoon uithuilen en vanaf achteraan naar voren werken.*
Als wat je hierboven meldt echt zo is, dan heeft KVY geen echter schuld nee.
Wat ik steeds zag was KVY die steeds meer naar Links ging (Naar de racelijn) en RAI die steeds meer naar binnenkomt.
VET zat in het midden en begon vrij vroeg te remmen toen hij merkte dat hij klem zat, maar kon dit niet beremmen.
Ik blijf wel bij de volgende standpunten echter:
*RAI had gewoon de wijde lijn moeten houden, dus daarin deels schuldig
*VET had het gat meer dicht moeten houden, buiten dit kon hij enkel corrigeren op de gene naast hem.
*KZY dook het gat in wetende dat het 3 wide werd en krap was.
Maar zolang hij zelf zoveel mogelijk net naast de curb zat is het laatste geen fout.
"If you don't go for the gap,.... (Senna uitspraak, die kennen de mensen wel)
Verder is het overduidelijk een race incident en moeten mensen geen straffen krijgen, voor vervolg acties eigenlijk wel. (RAI dan dus)