[F1] Seizoen 2016 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 101 Laatste
Acties:
  • 395.584 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-10 18:11

pinda powerrr

Slow down...

Ricciardo zal "denk ik" niet zo snel verhuizen van team. Naar wie moet hij gaan?
HAM en ROS zullen wel gek zijn om met de beste auto van het veld weg te gaan en dat zal voor VET en RAI ook gelden, tenzij RAI natuurlijk gaat, dan gaat de hele carrousel in beweging. Met wat upgrades hier en daar en het ijzersterke chassis kan RBR een serieuze concurrent zijn van zowel Merc als Ferrari.
Persoonlijk schat ik KVI in als een goede coureur, maar hij laat "te weinig" zien tov de andere drie rijders uit de stal, dan denk ik eerder dat SAI het beter gaat doen... Dus van mij mag KVI exit en zal er vast wel weer een nieuw talent in de stal van RB staan te trappelen.
VES naar RBR naast RIC en SAI nog een jaartje met een ander talent vechten.

Was het niet zo dat SAI telkens een jaarcontract heeft? Dat was vorig jaar het geval.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-10 07:31
Volgens mij is het een publiek geheim dat Ferrari Ricciardo voor dit jaar al wilde hebben, bij red bull zagen ze dit niet zitten en Ferrari heeft toch nog Raikonnen zijn contract met een jaar moeten verlengen.

Omdat zowel Sainz als Verstappen nog relatief onervaren zijn om een leidende rol van Ricciardo op zich te nemen begrijp ik wel waarom RBR er alles aan doen om Ricciardo te behouden.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Lasmibalsingh schreef op donderdag 21 april 2016 @ 19:03:
Volgens mij is het een publiek geheim dat Ferrari Ricciardo voor dit jaar al wilde hebben, bij red bull zagen ze dit niet zitten en Ferrari heeft toch nog Raikonnen zijn contract met een jaar moeten verlengen.

Omdat zowel Sainz als Verstappen nog relatief onervaren zijn om een leidende rol van Ricciardo op zich te nemen begrijp ik wel waarom RBR er alles aan doen om Ricciardo te behouden.
Na het begin van dit seizoen staat Max net zo hoog op de lijst bij Ferrari voor volgend jaar, als ze maar 1 van de beide zouden kunnen krijgen dan is het meteen raak.

Ik denk alleen dat Max niet zo'n grote haast heeft en dat een nieuw 3 jarig contract bij Red Bull hem prima uitkomt. Red Bull zal hem voor zoveel mogelijk jaar dan willen vastleggen, en Max zal tegen een betaling van zo'n 2.5 miljoen per jaar + bonussen financieel meteen binnen zijn, en weet dat hij lekker 3 jaar bij een top team zit (7.5 miljoen + wat hij van z'n sponsors krijgt en hij is financieel verzekert voor de rest van z'n leven, wat er ook gebeurd)...ik denk dan ook dat ze net zo'n contract als dat van Ricciardo hebben getekend bij Red Bull (die verdient ook 2.5 miljoen + de riante bonussen bij goede resultaten die Red Bull altijd geeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

alwaysleft schreef op donderdag 21 april 2016 @ 17:17:
Het enige wat voor Kvyat spreekt is dat hij meer WK punten had dan zijn teamgenoot vorig jaar. Dat is ook het enige.
Nou... die actie op Vettel en zijn reactie daarop heeft hem bij wel toch ook wel laten stijgen in aanzien. :*)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik hoop dat het Ricciardo wordt, voor het eerst sinds Alesi weer iemand met Italiaans bloed in een Ferrari die potten kan breken. Verstappen mag later komen als opvolger van Vettel met hopelijk een WK of meer op zak.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
hardware-lover schreef op donderdag 21 april 2016 @ 20:39:
[...]

Deze krijgen we mogelijk tijdens FP1 in Russia te zien?
Yup !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Die zien we één keer en nooit weer. Of alle troep van de baan blijft op het raam plakken met een crash als gevolg of het vliegt allemaal de luchtinvoer in en de motor gaat poef!

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-10 15:09
Daarom rijden de LMP1 proto's al jaren met ramen... zonder gezeur, net wat harder en veel meer km's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10 08:47

derx666

mecker ende blaet

Ik vraag me nog steeds af hoe ze het willen doen als een auto op de kop in het gravel ligt met die kap of dat vaag ding van Ferrari. Nu kunnen ze door de hoge rolbar iemand er redelijk makkelijk uithalen. Met die hoepel of die ruit blokkeer je een flinke ruimte waardoor er geen plaats meer is om uit de auto te komen. Als dat ding ook nog in de fik staat wordt dat nog gezellig....

Bij de proto's hebben ze nog gewoon een deur waardoor ze eruit kunnen, daar kun je er in principe altijd uit. Ik denk dat het een uitdaging wordt om een deurtje te bouwen in een F1 :)

Freak accidents voorkom je niet, 100% veilig kun je het niet maken. Elke coureur weet dat zodra hij instapt hij een kans loopt dat hij er niet levend uitkomt, en toch stapt hij in.
Ja het moet zo veilig mogelijk, maar ik denk dat dit niet de manier is.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Nu online
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:45:
Daarom rijden de LMP1 proto's al jaren met ramen... zonder gezeur, net wat harder en veel meer km's
Voor wat ik kan vinden hebben die LMP1 wagens ruitenwissers. Zie jij ergens een ruitenwisser op die canopy van de Red Bull?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Gewoon tearoffs tijdens de pitstops. Tijdens een regenrace hebben ze ook geen ruitenwissers op hun helm :). Verder zullen ze vast wel ergens wat spulletjes kunnen krijgen waardoor meuk zich wat minder makkelijk aan de ruit hecht, en water er gemakkelijker vanaf loopt.
Maar wat ik net al zei, ik denk dat ze 1 probleem oplossen, en een ander probleem creëren. We zullen zien wat het wordt, maar echt mooi vind ik het niet... (heel voorzichtig uitgedrukt)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Het is vooral het oplossen van een probleem dat niet bestaat wat mij stoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-10 16:59
Stuk minder lelijk dan de Halo.. (pick your posion blijft het wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-10 10:31
Natuurlijk is het helemaal koffiedik kijken, maar Ik denk dat voor volgend jaar Max en Ric al vast liggen, en dat bij Sains en Kyvat er 1 de laan uit gestuurd word, om ruimte te maken voor nieuw talent.

Dus... koffie zetter aan: Wie vult het lege stoeltje als rocky aan bij TR is 2017?

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
derx666 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:52:
Ik vraag me nog steeds af hoe ze het willen doen als een auto op de kop in het gravel ligt met die kap of dat vaag ding van Ferrari. Nu kunnen ze door de hoge rolbar iemand er redelijk makkelijk uithalen. Met die hoepel of die ruit blokkeer je een flinke ruimte waardoor er geen plaats meer is om uit de auto te komen. Als dat ding ook nog in de fik staat wordt dat nog gezellig....

Bij de proto's hebben ze nog gewoon een deur waardoor ze eruit kunnen, daar kun je er in principe altijd uit. Ik denk dat het een uitdaging wordt om een deurtje te bouwen in een F1 :)

Freak accidents voorkom je niet, 100% veilig kun je het niet maken. Elke coureur weet dat zodra hij instapt hij een kans loopt dat hij er niet levend uitkomt, en toch stapt hij in.
Ja het moet zo veilig mogelijk, maar ik denk dat dit niet de manier is.
Aan de andere kant, hoeveel brandende én op de kop liggende f1 auto's heb jij de afgelopen jaren gezien? Meestal is er nu niet echt haast om uit de auto te komen.
derx666 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 01:56:
Gewoon tearoffs tijdens de pitstops. Tijdens een regenrace hebben ze ook geen ruitenwissers op hun helm :). Verder zullen ze vast wel ergens wat spulletjes kunnen krijgen waardoor meuk zich wat minder makkelijk aan de ruit hecht, en water er gemakkelijker vanaf loopt.
Maar wat ik net al zei, ik denk dat ze 1 probleem oplossen, en een ander probleem creëren. We zullen zien wat het wordt, maar echt mooi vind ik het niet... (heel voorzichtig uitgedrukt)
Lelijk is het inderdaad wel :/
Wat mij betreft laten ze het lekker zoals het nu is.

[ Voor 22% gewijzigd door Tleilaxu op 22-04-2016 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 13:45
NitroX infinity schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:15:
Die zien we één keer en nooit weer. Of alle troep van de baan blijft op het raam plakken met een crash als gevolg of het vliegt allemaal de luchtinvoer in en de motor gaat poef!
Plakken is een groot woord maar bij LMP wagens zien we hoe zwaar de tear-offs het te verduren krijgen. Zie ook de visors van de helmen. Tear-off met pit stop is natuurlijk een goed alternatief.

Met betrekking tot "ontsnappen" zie ik wel een probleem...
Bij LMP gaat dit goed omdat die jongens 2 vluchtwegen hebben (1 links/1 rechts). Wanneer een auto op de kop ligt (met rol bar) dan is altijd 1 van die twee wegen vrij. De deuren zijn zo flimsy dat ze er tijdens de crash vaak al af vallen.

Een F1 cockpit is al vrij krap, en het word er met een halo of canopy niet beter op. Zo'n ding kan ook niet open of weg na een crash, want het doel van dat ding is nou juist om sterk/onverwoestbaar te zijn. Als ze het van staal maken en het "buigt" dan is de kans groot dat het klem zit... in het geval dat het uberhaubt te verwijderen zou zijn.

Vergeet echter niet dat (voor zover ik weet) alle closed cockpit racers een (extra) brandblus systeem hebben. Dit zijn wel een paar kilo's.

Iedere keer wanneer deze discussie op treed, denk ik: Dit is symptoombestrijdig.
Ik heb een paar andere suggesties.
Laten we de wielen aan het chassis vast maken met kabels 8)7. Je kunt de coureurs wel beschermen met een halo, maar niet omstanders/marshals.
En welke onderdelen zijn we nog meer bang voor? De meesten versplinteren, en een nose-cone die af breekt zou een vergelijkbare oplossing voor moeten kunnen zijn.

(e.g. een kreukel-zone en een bevestigings zone)..
Kijk naar de wielen. Het fusee is gezekerd aan het chassis en de wielen aan het fusee. De wielen kunnen gewisseld worden.
Dit kan ook met de voorvleugel. Een "afbreek" zone die zwakker is dan de bevestiging van de neus. Dan kan de neus zonder obstakels worden gewisselt wanneer een vleugel afbreekt/beschadigd. Wanneer de neus wil afbreken is er vaak meer aan de hand, waarbij een neuswissel je waarschijnlijk niet gaat helpen.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-10 19:56
Tleilaxu schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:52:
[...]

Aan de andere kant, hoeveel brandende én op de kop liggende f1 auto's heb jij de afgelopen jaren gezien? Meestal is er nu niet echt haast om uit de auto te komen.
Oo ja was vergeten dat er constant bouten/wiel los vliegen waar mensen door geraakt worden.
Het blijft dus een pleistermiddel voor iets wat amper voorkomt maar zorgt voor iets anders wat amper voorkomt..
*Lekker bezig* |:( O-)

Biedt excuses aan bij de mensen op dit forum, vanwege de rant naar de organisatoren van de F1 wat dit betreft.

[ Voor 10% gewijzigd door Ithric op 22-04-2016 10:06 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

De discussie RAI-VET-KVY is een beetje ten einde en dat zullen de meesten niet erg vinden.

Op de poll van gisteren zijn tot nu toe 90 stemmen uitgebracht. Best veel vind ik!

Verdeling is op dit moment als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jB3Nl4Z.png

De meerderheid geeft aan dat niemand schuldig is, oftewel het was een gewoon race incident.

Ik weet ook dat er zijn die iemand hebben gekozen, maar het goed vinden dat er geen straffen zijn uitgedeeld. Dit versterkt die uitkomst nog een beetje.

Ik denk verder dat Vettel's uitslag iets gekleurd is a.g.v. zijn uitspatting(en), maar goed.

Wat in ieder geval ook duidelijk wordt is dat Kvyat het minst blaam treft, aldus 90 tweakers uit het F1 topic.

Ik moet zeggen dat, zeker bij de wat fellere discussies, zo'n poll best een welkome aanvulling kan zijn.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:50
Tleilaxu schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:52:
Brandend én op de kop liggen niet, maar dat is ook niet de enige reden om een coureur snel uit die auto te willen krijgen. Brand is niet het enige gevaar natuurlijk. Die mannen gaan er soms heel hard vanaf, dan wil je niet minutenlang bezig zijn om ze eruit te krijgen om te zien of en wat de schade is.

"Op de kop" hoeft ook niet het enige probleem te zijn.
Sainz dook vorig jaar in een crash ónder de tepco barrier. Dan staat je auto dus rechtop, maar ligt er een barrier bovenop. In dat geval helpt een cannopy natuurlijk wel. Het kan echter ook weer in de weg zitten...
(overigens is het probleem daarbij de barrier, en zit de oplossing ook in het ontwerp van de barrier)

Persoonlijk denk ik dat er voor en tegens zijn en dat je waar je ook voor kiest, altijd situaties kan krijgen waarbij de andere oplossing beter was geweest.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

blade08 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:41:
Natuurlijk is het helemaal koffiedik kijken, maar Ik denk dat voor volgend jaar Max en Ric al vast liggen, en dat bij Sains en Kyvat er 1 de laan uit gestuurd word, om ruimte te maken voor nieuw talent.

Dus... koffie zetter aan: Wie vult het lege stoeltje als rocky aan bij TR is 2017?
Moeten er wel talenten in de rij staan. Volgens mij loopt het een beetje droog bij TR nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-10 21:14
MikeyMan schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:28:
[...]

Moeten er wel talenten in de rij staan. Volgens mij loopt het een beetje droog bij TR nu?
Gasly staat nog in de wachtrij bij TR en RBR

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Nu online
albino71 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:11:
De discussie RAI-VET-KVY is een beetje ten einde en dat zullen de meesten niet erg vinden.

Op de poll van gisteren zijn tot nu toe 90 stemmen uitgebracht. Best veel vind ik!

Verdeling is op dit moment als volgt:
[afbeelding]

De meerderheid geeft aan dat niemand schuldig is, oftewel het was een gewoon race incident.
Uhm, 40% van de stemmen is niet de meerderheid. 60% vind dat er wel een schuldige was.

Over RBR/STR; waarom zou Kvyat niet terug naar STR kunnen als Max naar RBR gaat? Mochten zowel Ric als Kvyat bij RBR blijven, dan heeft Max toch een clausule in z'n contract om naar een ander team te mogen gaan?

[ Voor 15% gewijzigd door NitroX infinity op 22-04-2016 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:36

Martinspire

Awesomeness

[...]

Volgens mij hebben ze er nog wel een paar in de rij staan hoor? Al zijn sommigen nog wel wat jong of onervaren (en daarbij heb ik niet het idee dat ze het talent van Max hebben). Maar goed, Red Bull wil gewoon vernieuwing. En daarbij zorgt het verkopen van een coureur naar een ander (top) team meestal ook wel voor wat extra geld. Ik denk dat ze voor Ricciardo of Kvyat heus wel wat knaken kunnen krijgen.

Ik heb ook meer het idee dat coureurs pas echt in de picture komen als ze de F1 in gaan. Max zat ook niet echt vast aan Red Bull totdat ze de aankondiging deden.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10 15:56
NitroX infinity schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:55:
[...]

Uhm, 40% van de stemmen is niet de meerderheid. 60% vind dat er wel een schuldige was.
gaan?
Zo kunnen we nog wel even doorgaan: 32% vindt dat Vettel schuldig is, dus 68% vindt dat Vettel niet schuldig is. Als we dat voor Raikkonen en Kvyat doortrekken is geen van de 3 schuldig, maar er is dus wel een schuldige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Welke talenten heeft RB nu in de line-up dan? Gasly... mwoih. De rest - ook geen top talenten nu. De enige die serieus in TR gezet zou kunnen worden is Gasly, de rest pas over 2/3 jaar.

Volgens hun website zitten de volgende coureurs in het RB drivers programma:

- Pierre Gasly
2e in FR 3.5 in 2014.
8e in GP2 in 2015
(4 podiums / 3 pole positions)

- Niko Kari
In 2014 beste klassering van 5e in KF kart series
F4 Noord Europees kampioen in 2015

- Luis Leeds
3e in Australisch Formule Ford kampioenschap in 2015
6e in Australisch F4 kampioenschap
3e in ADAC F4 kampioenschap

- Sergio Sette Camara
14e in F3 EURO series in 2015
3e in Zandvoort Masters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:14
Giesber schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 11:06:
[...]
Zo kunnen we nog wel even doorgaan: 32% vindt dat Vettel schuldig is, dus 68% vindt dat Vettel niet schuldig is. Als we dat voor Raikkonen en Kvyat doortrekken is geen van de 3 schuldig, maar er is dus wel een schuldige.
En er zijn er ook al verschillende (waaronder ik) die hebben aangegeven wel een schuldige gekozen te hebben maar het toch een race-incident te vinden. Dat je iemand aanwijst die de grootste fout maakt wil nog niet zeggen dat het niet een gewoon race-incident is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Als jij het zo wil lezen, prima d:)b

De door jou genoemde meerderheid kon het niet eens worden en zijn daarom door die 40% verslagen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:36

Martinspire

Awesomeness

Requiem19 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 11:08:
Welke talenten heeft RB nu in de line-up dan? Gasly... mwoih. De rest - ook geen top talenten nu. De enige die serieus in TR gezet zou kunnen worden is Gasly, de rest pas over 2/3 jaar.
Geen hele indrukwekkende lineup inderdaad, maar waarom zouden ze geen andere coureurs kunnen toevoegen dan? Zoals ik al zei: Verstappen kwam er ook pas erg laat bij.

Hell, misschien laat McLaren Stoffel wel rijden als ze Button en Alonso niet kwijt kunnen?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik denk dat Button na dit seizoen echt wel stopt.

Alonso wil toch nog wel denk ik, gezien een recent interview.

'I will beat anyone in the same car' - Fernando Alonso

The two-time champion hasn't been on the podium since 2013, largely thanks to his machinery and more so following his switch from Ferrari to McLaren, which has seen him languish at the back of the pack, but he insists he is still the best overall driver on the grid.

"I always feel confident about beating anyone," he is quoted as saying by Sky Sports F1. "I don't believe that I'm better than anyone on pure speed in qualifying, I don't think I'm better than anyone in wet conditions, dry conditions, qualifying, race.

http://www.grandprixtimes.com/news/id/11850

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Het kan gek lopen met die talentenprogramma's. De hele wereld zat uit te kijken naar het debuut van megatalent Da Costa, hij wordt uit het RB programma geknikkerd en je hoort nooit meer wat van 'm.

Andersom is Verstappen natuurlijk ook vanuit het "niets" ineens gepromoveerd tot een F1 zitje. Hoewel dat nu natuurlijk lastiger zal zijn vanwege de nieuwe regels m.b.t. de superlicentie.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
video: https://twitter.com/F1/status/723442578708787200
Esteban Tuero is 38 today! 🎂

Let's hope his special day doesn't involve a trip to the garage 😱 😂

(Argentina 1998)
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:15
LOL, dat is een snelle stop :). Moet echt even goed denken wie hij eigenlijk is....kan hem niet herinneren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
VFRRijder schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 11:57:
[...]

LOL, dat is een snelle stop :). Moet echt even goed denken wie hij eigenlijk is....kan hem niet herinneren :).
dat kan denk ik niemand je kwalijk nemen.
Wikipedia: Esteban Tuero

Maar, dikke auto's hoor eind jaren 90... V10 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-10 16:58
Dat geluid O+ :9~

[ Voor 33% gewijzigd door XNL073 op 22-04-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Interessant discussie over de talenten van TR/RBR. Vind het ook wel interessant om te weten wat de talenten zijn gaan doen die geen stoeltje hebben weten te bemachtigen in de Formule 1. Hebben deze er de brui aan gegeven of zijn deze in een andere klasse terecht gekomen.

Verder zie ik vele van jullie een suggestie geven dat de stroom van talenten komt vanuit enkele teams (Mercedes, TR, RBR). Is er een overzicht van de teams die 'talenten' scouten en opleiden om ze vervolgens te plaatsen binnen de Formule 1 of een andere klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
Woudloper schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 12:27:
Interessant discussie over de talenten van TR/RBR. Vind het ook wel interessant om te weten wat de talenten zijn gaan doen die geen stoeltje hebben weten te bemachtigen in de Formule 1. Hebben deze er de brui aan gegeven of zijn deze in een andere klasse terecht gekomen.

Verder zie ik vele van jullie een suggestie geven dat de stroom van talenten komt vanuit enkele teams (Mercedes, TR, RBR). Is er een overzicht van de teams die 'talenten' scouten en opleiden om ze vervolgens te plaatsen binnen de Formule 1 of een andere klasse.
Om de discussie nog wat verder uit te spreiden... Ik vind eerlijk gezegd dat de F1 is gestagneerd.
Teams zoals Sauber en FI hebben eigenlijk nooit echt nieuws kwa coureurs... 20 jaar geleden werden er nog regelmating rijders gewisseld tijdens het seizoen.. omdat prestaties tegen vielen, of omdat het geld van de coureurs op was (vaak in combinatie met het gebrek aan talent).

Daarnaast werd er natuurlijk veel meer getest, en had de rol "testrijder" ook echt een betekenis. Jonge coureurs konden tijdens de tests laten zien wat ze konden.

Ook waren er meer teams, dus meer stoeltjes.
Ik weet eigenlijk helemaal niet of er wellicht iets aan het regelemt gewijzigd is dat er minder rijderswissels plaats vinden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-10 20:42
Woudloper schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 12:27:
Nou, om bijvoorbeeld met ex-Red Bull personen te spreken:
  • Beitske Visser (1 jaartje Red Bull volgens mij): rijdt nu in de Formule 3.5 V8 (wat vroeger bekend stond als Formule Renault 3.5)
  • Da Costa: Formula E en DTM volgens mij?
  • Brendon Hartley: WEC Porsche (teamgenoot van Mark Webber, wereldkampioen vorig jaar)
  • Sebastian Buemi: WEC Toyota & Formule E (e.DAMS)
  • J.E. Vergne: Formule E
  • Callum Ilott (1 jaartje Red Bull vorig jaar): FIA Formule 3 Europe
Deze zijn zo uit mijn hoofd. Als ik wat ga graven zou ik er zo meer kunnen opnoemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Ryur op 22-04-2016 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-10 14:58

PauseBreak

derp!

[...]

Over RBR/STR; waarom zou Kvyat niet terug naar STR kunnen als Max naar RBR gaat? Mochten zowel Ric als Kvyat bij RBR blijven, dan heeft Max toch een clausule in z'n contract om naar een ander team te mogen gaan?
Zie je Kvyat echt een stap terug maken? In zo'n situatie zie ik hem eigenlijk eerder naar McLaren / Williams gaan. Hij is er goed genoeg voor.

Max' contract heeft een clausule erin zitten (naar verluid dus hé, ik heb het contract natuurlijk niet zelf gezien :+) waarin staat dat RB hem een aanbieding moet doen om naar RBR te gaan, maar dat kan ook zijn dat hij nog een jaar STR rijdt en daarna gegarandeerd naar RBR gaat bijv. Maar goed, als ze die aanbieding niet doen dan is hij inderdaad een 'free agent'.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

PauseBreak schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 12:55:
Zie je Kvyat echt een stap terug maken? In zo'n situatie zie ik hem eigenlijk eerder naar McLaren / Williams gaan. Hij is er goed genoeg voor.

Max' contract heeft een clausule erin zitten (naar verluid dus hé, ik heb het contract natuurlijk niet zelf gezien :+) waarin staat dat RB hem een aanbieding moet doen om naar RBR te gaan, maar dat kan ook zijn dat hij nog een jaar STR rijdt en daarna gegarandeerd naar RBR gaat bijv. Maar goed, als ze die aanbieding niet doen dan is hij inderdaad een 'free agent'.
Kvyat terug naat TR verwacht ik ook niet, zal een ander team worden dan inderdaad.

Max gaat niet nog een jaar TR rijden, daar ben ik van overtuigd.
Ik denk dat leerjaar 2 al te lang duurt voor hem en dat hij zit te popelen om mee te doen om de knikkers.
Daar heb je een top auto en top team voor nodig.

RIC en VES samen in een RB volgend jaar, zie ik als perfecte combinatie.
Jong, fris, snel...past helemaal.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-10 18:11

pinda powerrr

Slow down...

albino71 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:07:

Jong, fris, snel...past helemaal.
Precies het Red Bull publiek dus. Denk voor RBR zelf ook de "gedroomde" combi.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Kvyat naar Williams ipv Massa. Lijkt me geen probleem. Massa had een paar jaar geleden al moeten stoppen. Nadat hij die veer tegen z'n harses gehad heeft is het nooit meer goed gekomen.
Kwa talenten weet ik eigenlijk nauwelijks wat er nog in de lagere klasses rijdt. Gasly ken ik van naam, niet van z'n rijderskwaliteiten, en ook de andere lagere klasses volg ik niet of nauwelijks. Sinds Max uit de F3 is, is dat ook een stuk minder interessant. Van de andere jongens die toen met hem samen reden vond ik alleen Ocon enigszins interessant, maar niet geweldig. Beetje type Sainz, al denk ik dat Sainz over 1 ronde sneller is dan Ocon. En Ocon zit natuurlijk al bij Mercedes/Renault. De rest uit die lichting hebben het afgelopen jaar ook geen wonderen laten zien. Maar ik denk dat we met Stoffel, Wehrlein, Max, Sainz, en voor de toekomst misschien Ocon toch best een aardige lichting hebben.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

China nogmaals, in een notendop.

[YouTube: https://youtu.be/47rpsHURPek]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zo is het nog best lastig om echte toppers in de F1 te krijgen en dus is dat meteen de reden dat de echte top relatief lang in het zadel zit.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:43
derx666 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:12:
Kvyat naar Williams ipv Massa. Lijkt me geen probleem. Massa had een paar jaar geleden al moeten stoppen. Nadat hij die veer tegen z'n harses gehad heeft is het nooit meer goed gekomen.
Ben zeker geen fan van de man, maar hij rijdt Bottas op het moment zoek.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Nu online
Maverick schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:49:
[...]

Ben zeker geen fan van de man, maar hij rijdt Bottas op het moment zoek.
Mwa, zoek rijden? 2x 3 plaatsen verschil en 1x 2 plaatsen verschil in het voordeel van Massa. Met een middenveld dat dicht op elkaar zit vind ik dat niet opvallend. De volgende 3 races kan Bottas zomaar ineens beter dan Massa eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:07
NitroX infinity schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:58:
[...]

Mwa, zoek rijden? 2x 3 plaatsen verschil en 1x 2 plaatsen verschil in het voordeel van Massa. Met een middenveld dat dicht op elkaar zit vind ik dat niet opvallend. De volgende 3 races kan Bottas zomaar ineens beter dan Massa eindigen.
Dat valt misschien mee, maar het laat wel duidelijk zien dat Massa nog mee kan doen (ben ook geen fan van hem), anders had Bottas de onderlinge competitie allang de overhand moeten hebben. Het houdt wel de doorstroom tegen van nieuw talent, maar waarom een onzekere factor kiezen als je weet hoe je huidige coureur presteert.
Button is ook een mooi voorbeeld, iedereen heeft het erover dat hij z'n helm aan de wilgen moet hangen de laatste seizoenen, maar Alonso van dezelfde leeftijd categorie wordt geen woord gerept dat hij moet stoppen terwijl Button het niet slecht doet tegenover Alonso.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

[...]

Misschien heeft Van Doorne wel zin om in te stappen als er bij McLaren geen ruimte vrij komt?
Auch... slechtste pitstop ooit? Wat een geklungel.

[ Voor 27% gewijzigd door ATS op 22-04-2016 14:08 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
derx666 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:12:
Kvyat naar Williams ipv Massa. Lijkt me geen probleem. Maar ik denk dat we met Stoffel, Wehrlein, Max, Sainz, en voor de toekomst misschien Ocon toch best een aardige lichting hebben.
Kvyat naar Williams, ik weet het niet. Sainz en Kvyat zijn van die middenveld rijders waar er meerdere dozijnen vol van zijn, en dan kun je als team net zo goed een rijder nemen die dikke sponsors achter zich heeft, kwa rijden maakt dat toch niet zoveel uit...uiteindelijk zijn er maar een paar plekken beschikbaar voor zulke rijders zonder sponsors, en dan worden toch vaak rijders met veel ervaring (minimaal 5/6 jaar) als eerste gekozen.

Voor je het weet staan er ook weer anderen op die nu nog niet heel erg in de picture staan (talenten die plotseling die snel doorbreken).

Charles Leclerc deed het best aardig bij van Amersfoort F3 als opvolger van Max, en staat bij het testen van GP3 er ook weer prima bij. Ik denk zo ie zo dat het GP3 veld behoorlijk sterk is dit jaar, en dat rijders die het daar goed doen best wel een kans maken om later in de F1 terecht te komen.

http://www.gp3series.com/...f-pre-season-test-on-top/

GP3 lijkt me wel een kampioenschap om in de gaten te houden dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

nazuzed schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:15:
[...]

Charles Leclerc deed het best aardig bij van Amersfoort F3 als opvolger van Max, en staat bij het testen van GP3 er ook weer prima bij. Ik denk zo ie zo dat het GP3 veld behoorlijk sterk is dit jaar, en dat rijders die het daar goed doen best wel een kans maken om later in de F1 terecht te komen.

http://www.gp3series.com/...f-pre-season-test-on-top/

GP3 lijkt me wel een kampioenschap om in de gaten te houden dit seizoen.
Klopt die was ik een beetje vergeten inderdaad. GP3 lijkt dit seizoen inderdaad wel een beetje de te volgen klasse te worden voor aanstormende talenten.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:17
Sainz en Kvyat zijn van die middenveld rijders waar er meerdere dozijnen vol van zijn
Mwah, dan doe je Sainz toch iets te kort denk ik. Sainz heeft de pech dat hij Max naast zich heeft, want beide coureurs presteren uitermate goed (ook met dank aan de goede auto). Alleen sneeuwen de resultaten een fractie onder doordat Max vaak net even beter weet te presteren.
Toch zie ik Sainz in de toekomst nog wel een keer een GP winnen in de juiste auto en zie ik dat Kvyat eigenlijk niet doen. Ricciardo lijkt me duidelijk de betere van Kvyat, terwijl Sainz het Ricciardo een stuk moelijker zou kunnen maken denk ik.

Het verschil dan tussen Sainz en Max? Beide toekomstig GP winnaars, alleen heeft Max het in zich om wereldkampioen te worden en daar schiet Sainz net te kort voor gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CgpaYrUWkAEsX4X.jpg
Verandering laatste bocht op Sepang moeten de baan sneller maken en inhalen daar makkelijker voor GP Maleisie
https://twitter.com/Olav_Mol/status/723490073178705920

(kan je tweets trouwens ook hier embedden ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
Ben benieuwd wat precies de wijziging is. Meer knijpende bocht met vroegere apex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-10 22:32

iichel

Gazoooo

de radius van de bocht zou iets groter worden, maar ook off-camber

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Was toch niks mis met die bocht? Volgens mij ook voldoende inhaalpogingen gezien daar :)

Deze is ook mooi:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CgpTvBfWkAE90C9.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-10 18:09
Als je html rechten hebt wel. :P O-)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 15:24:
[...]

Als je html rechten hebt wel. :P O-)
Ah gok dat ik die niet heb :P Kan zelfs niet eens meer karakters kwijt in mijn signature. Sommige hebben een hele opsomming van hun hardware erin staan etc. Ik kan er net een korte url in kwijt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

kid1988 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 15:04:
[...]

Ben benieuwd wat precies de wijziging is. Meer knijpende bocht met vroegere apex?
Hier meer info: http://www.f1fanatic.co.u...to-get-slower-final-turn/

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
B-Real schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:32:
[...]

Mwah, dan doe je Sainz toch iets te kort denk ik. Sainz heeft de pech dat hij Max naast zich heeft, want beide coureurs presteren uitermate goed (ook met dank aan de goede auto). Alleen sneeuwen de resultaten een fractie onder doordat Max vaak net even beter weet te presteren.
Toch zie ik Sainz in de toekomst nog wel een keer een GP winnen in de juiste auto en zie ik dat Kvyat eigenlijk niet doen. Ricciardo lijkt me duidelijk de betere van Kvyat, terwijl Sainz het Ricciardo een stuk moelijker zou kunnen maken denk ik.

Het verschil dan tussen Sainz en Max? Beide toekomstig GP winnaars, alleen heeft Max het in zich om wereldkampioen te worden en daar schiet Sainz net te kort voor gok ik.
Ik moet wel lachen om mensen die zeggen dat Sainz dus races kan winnen. Wat heeft de beste man nu echt de laatste 1,5 jaar laten zien?
Niet al te veel. Ja dat hij punten binnen haalt in een wagen waarvan je dat mag verwachten.

Ik zie in Sainz een steady b rijder, ala Hulkenberg en Bottas. Leuk dat ze er zijn, maar nooit echt uitschieters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Hoe lager je Sainz inschat, hoe lager je Verstappen inschat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Grappig dat je Hulkenberg daar ook bij noemt. 1 a 2 jaar geleden was het de belofte, en zou hij binnen de kortste keren in een rode bolide zitten.
Ik denk dat sinds hij in de Porsche LMP1 heeft gezeten de motivatie in de F1 een beetje weg is. Hij lijkt iig niet meer zo snel als vroeger.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Requiem19 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 18:35:
Hoe lager je Sainz inschat, hoe lager je Verstappen inschat :).
Onzin. Max bewijst dat hij duidelijk de veel snellere coureur is, iedere race opnieuw. In racetrim veel verder dan Sainz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
alwaysleft schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 18:37:
[...]

Onzin. Max bewijst dat hij duidelijk de veel snellere coureur is, iedere race opnieuw. In racetrim veel verder dan Sainz.
Vorig jaar verloor hij van een middelmatige (in jouw ogen) coureur toch wel het qualificatie duel.

Dit jaar is het ook nog maar 1-2. In de races vind ik Max ook beter, maar het is niet te vergelijken met Alonso die Massa echt helemaal zoek reed. Sainz finisht toch vaak kort achter Max.

Dus be careful hoe je Sainz neerzet :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 12:46
Vorig jaar de tweede helft won Verstappen zo goed als alle kwalificatieduels. Eerste half jaar moest hij er al rookie gewoon nog een beetje inkomen.

En sowieso liggen de strengths van Max meer in het racen dan in de Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Bigfoot schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 19:01:
Vorig jaar de tweede helft won Verstappen zo goed als alle kwalificatieduels. Eerste half jaar moest hij er al rookie gewoon nog een beetje inkomen.

En sowieso liggen de strengths van Max meer in het racen dan in de Q
Als F1 in 2017 wordt wat ik denk, wordt inhalen weer ouderwets onmogelijk (a la periode 2000-2009). Goede qualifiers kunnen het goede racers dan zeer moeilijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Requiem19 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 19:04:
[...]

Als F1 in 2017 wordt wat ik denk, wordt inhalen weer ouderwets onmogelijk (a la periode 2000-2009). Goede qualifiers kunnen het goede racers dan zeer moeilijk maken.
Als inhalen weer erg moeilijk wordt, dan zien we lekker Max weer aan het werk net als vorig jaar, dat zal alleen maar goed wezen voor z'n aanzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Requiem19 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 18:41:
[...]

Vorig jaar verloor hij van een middelmatige (in jouw ogen) coureur toch wel het qualificatie duel.

Dit jaar is het ook nog maar 1-2. In de races vind ik Max ook beter, maar het is niet te vergelijken met Alonso die Massa echt helemaal zoek reed. Sainz finisht toch vaak kort achter Max.

Sainz, is dat niet die rijder die vorig jaar alleen maar voor z'n teamgenoot kon eindigen in de kwalificaties en races wanneer hij geholpen werd door omstandigheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Requiem19 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 18:41:
[...]

Het gaat om de races, niet om de kwalificaties.
In de races verdien je de keiharde WK punten.
In voetbal worden toch ook de prestaties niet gemeten naar aanleiding van de training of oefenpot? Nou dan.
Max is gewoon op dit moment een betere racer in de races dan Sainz. Daar is geen discussie over mogelijk. Max heeft het complete pakket, Sainz net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Voor de Sainz liefhebbers toch een vraag, welke race heeft hij echt indruk op jullie gemaakt zoals Max vorig jaar met zijn 4de plaats in Austin bv? Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

alwaysleft schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 19:23:
Voor de Sainz liefhebbers toch een vraag, welke race heeft hij echt indruk op jullie gemaakt zoals Max vorig jaar met zijn 4de plaats in Austin bv? Ben benieuwd!
Moet je per se Sainz-fan zijn om van z'n mooie momenten te hebben genoten? Wat een rare vraagstelling :?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
naitsoezn schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 19:31:
[...]

Moet je per se Sainz-fan zijn om van z'n mooie momenten te hebben genoten? Wat een rare vraagstelling :?
Nee, ik vraag me gewoon af wat mensen in deze coureur nu zo mooi vinden. Pure nieuwsgierigheid, ik zie het namelijk echt niet. Ik zie een middelmatig coureur aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Sainz was vorig jaar óók een rookie. Heb meerdere mooie acties van hem gezien, en z'n Q-rondjes mogen er vaak wezen... Heb meer van hem genoten dan een magnussen, perez, massa, ericsson, raikonen of nasr, om er maar een paar te noemen.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
alwaysleft schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 19:21:
[...]

Het gaat om de races, niet om de kwalificaties.
In de races verdien je de keiharde WK punten.
In voetbal worden toch ook de prestaties niet gemeten naar aanleiding van de training of oefenpot? Nou dan.
Max is gewoon op dit moment een betere racer in de races dan Sainz. Daar is geen discussie over mogelijk. Max heeft het complete pakket, Sainz net niet.
Je zegt dat Max het complete pakket heeft. Is kwalificatie dan niet onderdeel van het pakket volgens jou?

Je ziet het bij Rosberg en Hamilton ook. Hamilton is de betere racer, maar zodra Rosberg pole pakt, kan Hamilton in 80% van de gevallen niet winnen van Rosberg.

In gelijkwaardige auto's is het erg moeilijk inhalen. Kwalificatie is een onderdeel van een F1 weekend, welke een flinke impact kan hebben op de manier waarop de race van een coureur zich ontvouwt.

Gelukkig is Max steeds beter gaan kwalificeren ivm met begin vorig jaar, maar hij is er nog niet. Hij weet dit zelf hopelijk ook, want zelf-kritisch zijn is de reden dat hij zich zal willen blijven verbeteren. Ik denk dat Max een stuk kritischer op zichzelf is dan de gemiddelde Nederlandse fan is. En dat is, mijns inziens, maar goed ook :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
naitsoezn schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 19:40:
Sainz was vorig jaar óók een rookie. Heb meerdere mooie acties van hem gezien, en z'n Q-rondjes mogen er vaak wezen... Heb meer van hem genoten dan een magnussen, perez, massa, ericsson, raikonen of nasr, om er maar een paar te noemen.
Ik vond Nasr en Massa toch mooiere inhaalacties hebben.

Nasr die samen met Max Button inhaalde in Japan, of Nasr die een Manor inhaalde in de Degner Curve.

https://www.youtube.com/watch?v=xCjw3a85cuU

Of Massa - Ericsson Canada.

https://www.youtube.com/watch?v=W9ZNSDyAld0

Ik van me van Sainz niet veel anders herinneren dan wat beukwerk, en hem samen met Ricciardo in Sochi zij aan zij (waarbij ik Ricciardo toch echt veel beter voor de dag vond komen) en nog een redelijke inhaalactie in Abu Dhabi die ik persoonlijk nou ook weer niet zo spectaculair vond.

Wat voor acties vond jij dan mooi van hem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Requiem19 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 19:47:
[...]

Je zegt dat Max het complete pakket heeft. Is kwalificatie dan niet onderdeel van het pakket volgens jou?
Sainz is gewoon erg goed in kwalificeren, en toch heeft Max welgeteld 2x van hem verloren en 8x van hem gewonnen sinds de GP van Canada op het moment dat beiden geen echte mechanische problemen hadden.

Denk jij nou echt dat een rijder elke kwalificatie voor z'n teamgenoot staat ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-10 22:41
Slaat Olav Mol weer de plank mis met zijn verkeerde tweet.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-10 22:41
alwaysleft schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 19:34:
[...]

Nee, ik vraag me gewoon af wat mensen in deze coureur nu zo mooi vinden. Pure nieuwsgierigheid, ik zie het namelijk echt niet. Ik zie een middelmatig coureur aan het werk.
Omdat je hem constant vergelijkt met Max......Zat hij ergens anders (bij FI ofzo) dan had je een minder bias (lees zelf al je laatste post en tel hoe vaak het woord Max er in voorkomt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

bvbal79 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:23:
[...]

Slaat Olav Mol weer de plank mis met zijn verkeerde tweet.........
Misschien moet je hem even die link tweeten :+
alwaysleft schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 19:34:
[...]

De racepace van Sainz is anders best in orde hoor. Het is tussen hem en Verstappen vaak vrij gelijk. Hét grote verschil is dat Verstappen er in een ronde voorbij gaat als er iets voor hem is en Sainz daar 4-5 rondes voor nodig heeft.

[ Voor 53% gewijzigd door PauseBreak op 22-04-2016 20:29 ]

Nee, merp!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat om 'race craft'; tijdens het rijden je tegenstander verschalken met andere lijnen, druk zetten op een tegenstander door bewegingen te maken die een defensieve handeling veroorzaken en daarmee voor jezelf een opening forceren, volledige controle terwijl je de grens van je voertuig of je banden bereikt, controle over rem- en acceleratiepunten waarmee je banden kan sparen, het insturen en uitsturen van een bocht met minimale stuurcorrecties.

Bottas was een goed voorbeeld in China, van het forceren van een opening doordat de tegenstander een defensieve lijn moet pakken. En dat is bij Max gewoon van een veel en veel hoger niveau.

Een ander voorbeeld is Alonso vs Hamilton waarbij op een bepaald punt Alonso in hield om te voorkomen dat er een DRS moment beschikbaar kwam voor Hamilton, en in een split second merkt Hamilton dit ook en remt mee. Gaat om milliseconden, maar dat is dus ook race craft.

Moest even de video erbij zoeken:

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2016 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
PauseBreak schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:27:
[...]
Hét grote verschil is dat Verstappen er in een ronde voorbij gaat als er iets voor hem is en Sainz daar 4-5 rondes voor nodig heeft.
Sainz is vooral sinds Australië; "kijken, kijken, niet kopen..." Je ziet hem wel steeds de auto ernaast zetten, maar hij zet niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Roamor schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 11:56:
[...]

Sainz is vooral sinds Australië; "kijken, kijken, niet kopen..." Je ziet hem wel steeds de auto ernaast zetten, maar hij zet niet door.
Australië 2015 ja.

;)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nazuzed
Dat heeft hij altijd al gehad, in WSR zag je hetzelfde. Ook in Monza vorig jaar bleef hij maar achter Button hangen en moesten ze hem via de radio aangeven dat hij er toch echt voorbij moest.

Ik las halverwege vorig jaar een uitspraak van hem (volgens mij was dat voor de Belgische GP race), dat z'n tactiek voor die race was om gewoon te blijven rijden en te profiteren van de fouten van anderen (dus niet aanvallen). Nou heb ik het idee dat hij in alles Max probeert te kopiëren, en dat was na Max z'n Hongarije race, dus daar kan het ook mee te maken hebben gehad.

Voor de race van Monza zei hij ook dat als Max van achteruit terug kon komen in de Belgische GP, dan kon hij dat ook. In Singapore achter Max aanrijdend was hij plotseling ook wakker en haalde Maldonado en Grosjean in. In Australië dit jaar deed hij weer precies hetzelfde als wat Max deed in Singapore (en na die tijd reageerde hij met dezelfde woorden als Max na Singapore). En ook in Singapore was het hij die voorstelde om hetzelfde te doen als was Red Bull deed in Monaco. In China bleef hij rustig achter Hulkenberg rijden bij het ingaan van de pit straat totdat Vettel hem voorbij reed (maar wel achteraf net doen of hij dat zelf ook had bedacht)...

...voor Herbert is dat een teken van slimheid, voor mij is zelf creatief wezen en met originele goed werkende oplossingen komen toch meer een teken van intelligentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Weet niet of jullie de race tussen Felipinho Massa Ricciardo hebben gezien?

Zie nu wie er ook nog aanwezig was :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VbW3PDI.jpg

Overigens het bepalen van de pole doen ze dmv rock, sissors, paper, misschien een idee voor Bernie? haha

Kan het hele film je posten, maar dat is een link naar facebook.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-10 15:09
Wel leuke video... mooie gast die Ricciardo. Blijkt ook wel dat verschillende coureurs ook buiten de baan het goed met elkaar kunnen vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Blijkbaar gebruikt Ferrari toch geen HCCI, maar Turbulent Jet Ignition (TJI)
Afbeeldingslocatie: http://www.motorsportmagazine.com/wp-content/uploads/2016/04/Mahle.jpg
http://www.motorsportmaga...s-formula-1-jet-ignition/

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

trion75 schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:04:
Blijkbaar gebruikt Ferrari toch geen HCCI, maar Turbulent Jet Ignition (TJI)
[afbeelding]
http://www.motorsportmaga...s-formula-1-jet-ignition/
Zo te lezen(als de bron klopt), rijden ze in Canada pas voor het eerst er mee rond.
Ben benieuwd of ze dan beter voor de dag komen dan bijv. Mercedes. Ik meen ergens gelezen te hebben dat meerdere teams met soortgelijke technologie bezig zijn. Goede ontwikkelingen wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

kevlar01 schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:48:
[...]

Zo te lezen(als de bron klopt), rijden ze in Canada pas voor het eerst er mee rond.
Ben benieuwd of ze dan beter voor de dag komen dan bijv. Mercedes. Ik meen ergens gelezen te hebben dat meerdere teams met soortgelijke technologie bezig zijn. Goede ontwikkelingen wat mij betreft.
Volgens de bron is het Canada 2015, dat betekend dat Toro Rosso dit ook al heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jammer dat er niet zo heel veel technische achtergrond bij wordt vermeld.
Wat is -in een notendop- het verschil tussen beide technieken? Sluiten ze elkaar uit of vullen ze elkaar aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

trion75 schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:05:
[...]

Volgens de bron is het Canada 2015, dat betekend dat Toro Rosso dit ook al heeft.
:F My bad ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:48:
Jammer dat er niet zo heel veel technische achtergrond bij wordt vermeld.
Wat is -in een notendop- het verschil tussen beide technieken? Sluiten ze elkaar uit of vullen ze elkaar aan?
Volgens mij is het principe hier dat er 3% van de totale benzine buiten de ontstekingskamer al wordt aangestoken en vervolgens brandend wordt ingespoten bij de 97% overige benzine. HCCI is meer een techniek waarmee je de benzine middels druk verwarmt tot op het punt dat het spontaan ontbrandt. Zoals het artikel terecht stelt: het doel van beide technieken is hetzelfde (efficientere verbranding) maar het middel verschilt behoorlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daarmee zou het -iig gelijktijdig- elkaar uitsluiten. Kan natuurlijk nog wel zo zijn dat bij verschillende toerentallen misschien gespeeld wordt met HCCI of TJI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:50
Even iets anders:
http://autoweek.com/artic...cing-arrest-warrant-india
http://www.bbc.com/news/business-36126961

Nu snap ik dat een geldschieter/eigenaar of het fysiek ontbreken daarvan niet direct gevolgen heeft voor de resultaten van Force India...maar heb ik iets gemist?

Als ik het goed begrijp, zit de ene helft van de eigenaars al in de bak...en wordt de andere helft gezocht en wordt zijn paspoort ongeldig verklaard.

Ik kan me toch niet anders dan voorstellen dat dit direct gevolgen gaat hebben voor Force India?
Zouden ze FI moeten verkopen? Worden de financiën van FI bevroren?
Of gaat dit allemaal rustig voorbij zonder dat ze er last van hebben?

Dit speelt natuurlijk al langer..
Eerder werd er vanuit Force India ook duidelijk gemeld dat de zakelijke belangen van de heren en de gezondheid van FI niet samenhangen en dat ze buiten schot blijven.

Maar als je toch dadelijk de 2 eigenaren in de bak heb zitten wordt het wel een hele vreemde situatie Zeker met de 2 grote sponsors/namen die op die auto staan en die direct verbonden zijn aan die mensen.
(laten we Mol even buiten beschouwing..die schijnt ook nog wat aandelen te hebben)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:33
Vorige week was het stuur van de FI al onderwerp omdat deze 3D geprint is in plaats van carbon. Allemaal besparing.
FI is net als Sauber niet veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ligt aan de juridische structuur van FI of het voor dit jaar impact heeft. Maar ik denk niet dat die informatie publiek is.
Voor volgend jaar zal het zeker gevolgen gaan hebben. Sponsorinkomsten zullen wegvallen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Nog meer info over de Turbulent Jet Ignition van Ferrari en HCCI en hoe het elkaar ook kan ondersteunen.
Therefore careful design of the injector, jet ignitor, spark plug, cylinder and piston crown can lead to a multi-modal fuel strategy, allowing the use of both stratified charging and homogeneous charging depending on the prevailing throttle demand. This can improve fuel efficiency as well as performance.
http://www.motorsport.com...-f1-engine-battle-690156/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-10 22:20

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ben een beetje aan het plannen om Spa dus op vrijdag met mijn oom samen te bezoeken. We gaan gewoon lekker voor een goud kaartje met het idee dat je lekker rond kan banjeren waar je maar wil (toch?). Immers is de kans vrij groot dat ik dit eenmalig ga doen, doen we gewoon even lekker gek.

Ik zie dat er verschillende gold tribunes zijn met verschillende prijzen. Om het makkelijk te maken denk ik. Ik kan me voorstellen dat je dan wel op tribune x maar niet naar tribune y mag. Ik ga er vanuit dat we wel naar zilver of brons mogen lopen. Is een gold tribune zijn geld overigens echt waard op een vrijdag?

Tips van harte welkom. Ik ben nu druk in de weer met welke tribune waar staat en hoeveel die kost.

Overige tips die ik heb verzameld:

- oordopjes
- plastic tas om op te zitten
- oude schoenen
- extra paar sokken
- genoeg ruimte op je telefoon en fotocamera
- extra batterij
- paraplu

Iets vergeten?

- is het eten een beetje te betalen? of moeten we goudklompen meenemen?

EDIT:
voor 80 euro zitten we overdekt op tribune 3 "Eau Rouge". Lijkt me wel een toffe plek. Als ik het zo lees zit je dan ook op een heuvel en zie je ze aankomen door de bocht heen vliegen. Als je dan mag rondlopen misschien naar tribune 8 wandelen voor de tweede vrije training. Dan kan kijk je naar start finish. Deze tribunes zijn overdekt en er zijn schermen.

[ Voor 15% gewijzigd door RoyK op 25-04-2016 20:34 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 12:46
Ik denk dat als je een kaart voor een bepaalde tribune koopt, je dan niet op een andere mag zitten. Maar wellicht dat ze daar op vrijdag niks om geven. Zal toch niet echt vol zitten. Je mag sowieso in het Brons gebied rondlopen natuurlijk. Maar als je dat voornamelijk van plan bent zou ik gewoon een brons kaartje kopen.

Je kunt het ook lastminute besluiten. Als het slecht weer is kies je voor een overdekte tribune.

Ik persoonlijk zou gewoon voor Brons/ staanplaatsen kiezen. Dan kun je lekker wat rondkijken. Die schermen zijn toch niet interessant bij een vrije training.

In het verleden ben ik wel eens zonder kaartje door/ over het hek gegaan ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Bigfoot op 25-04-2016 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:12
RoyK schreef op maandag 25 april 2016 @ 19:52:
Ik ben een beetje aan het plannen om Spa dus op vrijdag met mijn oom samen te bezoeken. We gaan gewoon lekker voor een goud kaartje met het idee dat je lekker rond kan banjeren waar je maar wil (toch?). Immers is de kans vrij groot dat ik dit eenmalig ga doen, doen we gewoon even lekker gek.

Ik zie dat er verschillende gold tribunes zijn met verschillende prijzen. Om het makkelijk te maken denk ik. Ik kan me voorstellen dat je dan wel op tribune x maar niet naar tribune y mag. Ik ga er vanuit dat we wel naar zilver of brons mogen lopen. Is een gold tribune zijn geld overigens echt waard op een vrijdag?

Tips van harte welkom. Ik ben nu druk in de weer met welke tribune waar staat en hoeveel die kost.

Overige tips die ik heb verzameld:

- oordopjes
- plastic tas om op te zitten
- oude schoenen
- extra paar sokken
- genoeg ruimte op je telefoon en fotocamera
- extra batterij

Iets vergeten?

- is het eten een beetje te betalen? of moeten we goudklompen meenemen?
als je toch rond wil lopen zou ik lekker brons kaartjes pakken. volgens mij heb je met tribune kaarten alleen toegang tot die bepaalde tribune. maar dat weet ik niet zeker. Zeker op vrijdag is het relatief rustig, dus kan je lekker rustig rondlopen. Daarbij is Spa een lange baan, en ben je wel even onderweg voordat je rond bent.

kwa eten was geloof ik vorig jaar een frietje een euro of 5. maar als je zelf wat broodjes meeneemt kan je tussen de middag altijd nog kijken wat je doet. een paar flesjes drinken in de tas is op zo'n dag nooit een overbodige luxe. Afhankelijk van het weer een paraplu, regenjas en dergelijke. Ik kan uit ervaring spreken dat als het regent in spa het erg nat is!

Verder veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-10 22:20

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ga morgen even bellen. Vind tribune 8 en 3 wel erg gaaf. Ik kan me voorstellen dat ze er niet zo een punt van maken op een vrijdag training sessie. En dan kan je altijd nog een stuk wandelen als je wil. Hoop wijzer geworden in ieder geval :D

Toevoegt aan mn lijstje

- Paraplu

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 11:04

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

RoyK schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:34:
Ik ga morgen even bellen. Vind tribune 8 en 3 wel erg gaaf. Ik kan me voorstellen dat ze er niet zo een punt van maken op een vrijdag training sessie. En dan kan je altijd nog een stuk wandelen als je wil. Hoop wijzer geworden in ieder geval :D

Toevoegt aan mn lijstje

- Paraplu
Ik heb in 2011 (zaterdag) op Silver 2 gezeten, en ik had niet de indruk dat je daar veel slechter zat. Je zat buiten, maar wel dichter op de baan. Als je toch van plan bent rond te lopen en daar passende kleding voor mee neemt is dat wellicht een optie. Hieronder twee plaatjes (klikbaar) voor het uitzicht.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/w2c2nyl6iqmjD95ORqMu4u9F/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/CxZlO1vrejwDH665hP3PnQQK/medium.jpg

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Pagina: 1 ... 81 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1