Mess with the best, die like the rest
Ik heb weleens zitplaatsen gehad, maar vorig jaar lekker brons en heerlijk vrij gelopen en uiteindelijk de mooiste staanplaats gehad waar je de auto's echt van dichtbij kunt zien, mooie foto's kunt nemen (mocht je dat leuk vinden) en ze rijden daar relatief rustig (Bruxelles/Rivage).
Enige nadeel van brons kan zijn dat wanneer het regent. Dan zit je echt liever overdekt denk ik. Maar sowieso een rondje circuit lopen is een aanrader (over de looppaden that is).
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
http://www.sportstadion.nl/franssie schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 00:31:
Misschien dat ik ook wel de vrije training zou willen zien op een vrijdag, ik snap echter helemaal niets van die Formula1.com site, waar kan ik de hierboven genoemde kaarten voor de vrije training vinden, op een andere site?
Verwijderd
Het zijn totaal verschillende technieken met als overeenkomst dat het ontbrandingspunt van het brandstofmengel niet meer op één punt tot ontbranding komt.MikeyMan schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:48:
Jammer dat er niet zo heel veel technische achtergrond bij wordt vermeld.
Wat is -in een notendop- het verschil tussen beide technieken? Sluiten ze elkaar uit of vullen ze elkaar aan?
Als je normaliter werkt met een bougie, dan wordt de brandstof op één punt aangestoken.Je steekt een wolk van brandstof min of meer op de rand van een wolk aan maar hebt liever dat je die wolk in het midden aansteekt want daarmee haal je meer energie uit een gelijkmatigere ontbranding.
- Met HCCI wordt de brandstof onder hoge druk in de cylinder samengeperst. De brandstof komt door druk zelf tot ontbranding. Dus ook hier ontstaat de verbranding in de wolk als geheel. Bijkomend voordeel is dat de timing van die verbranding optimaal is, namelijk als de kop zijn optimale positie heeft bereikt. Voordelen zijn voornamelijk een lager brandstofverbruik.
- Met JTI wordt brandstof in een voorkamer (pre-chamber) tot ontbranding gebracht. In die voorkamer zit een bougie, en een injector die zorgt dat 3% van de brandstof niet in de cylinder maar in de voorkamer komt. Aan de onderkant van de pre-chamber zitten diverse gaatjes die de ontbranding overbrengen naar de cylinder; deze zorgen ervoor dat de ontbranding vanuit de voorkamer naar de randen van de cylinder wordt gericht waardoor het brandstofmengsel op meerdere punten kan worden aangestoken.
Dwarsdoorsnede van JTI

En de nozzle die zorgt voor een gelijkmatige ontbranding.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2016 09:28 ]

Might just be the narrowest section of track on the F1 calendar? Baku will be interesting! #F1

https://twitter.com/GrandPrixTimes/status/724731041043374080
Volgens mij komen er nog vangrails, dat stoepje(rechts) lijkt me niet handig(gelukkig dat Maldonado niet meeracet hier

[ Voor 6% gewijzigd door kevlar01 op 26-04-2016 09:32 ]
Het gaat wel voor hele bijzondere en unieke situaties zorgen denk ik. Laat maar komen! Ik sta er voor open in ieder gevalPaulus07 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:30:
Dat gaat weinig inhalen worden denk![]()
[...]
[afbeelding]
Paulus07 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:30:
Dat gaat weinig inhalen worden denk![]()
[...]
[afbeelding]

Het is ook nooit goed he?Plague schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:59:
[...]
F1 leert in elk geval goed van arcade racegames zoals Forza en GT.
Wat is de volgende stap? Een looping over het plafond van de Sixtijnse Kapel? Bizarre plek om te racen als je het mij vraagt.
Andere raceklassen (Formule E / Indycar etc) rijden ze ook regelmatig op stratencircuits.
Geeft juist net dat extraatje. Geen asfaltuitloopstroken, maar racen op de limiet.
De F1 wagens komen nu ook dicht bij de fans (weet alleen niet of die er veel zijn in Azerbaijan)
Je kijkt hier volgens mij in de rijrichting (bocht 9+10), dus ik zou me eerder druk maken om figuren die tegen de oude stadsmuur omhoogvliegenkevlar01 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:32:
Uitdaging voor Max
Volgens mij komen er nog vangrails, dat stoepje(rechts) lijkt me niet handig(gelukkig dat Maldonado niet meeracet hier)
Al zit het dus sowieso in een vrij langzame sectie, met die scherpe linksaf er voor en scherpe rechts links er na.
[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 26-04-2016 11:11 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ja, ik snap je punt. Het is ook niet zo dat ik het van de F1 heel vreemd vind, maar voornamelijk van het (corrupte) stadsbestuur dat het toestaat. Op veel historische plekken zie je het het gebeuren: het wordt verkwanseld aan de commercie. En nu heb ik niets tegen commercie, maar feit blijft dat honderden jaren oude plekken onvervangbaar zijn. Dit, in combinatie met een Bernie die de race volgend jaar (nadat je alle middeleeuwse straten hebt vervangen door mooi glad asfalt) weer van de kalender kan halen, getuigt niet van visie of besef van de waarde van historie. Maargoed, dat zie je wel vaker in culturen die de verlichting nog niet hebben meegemaakt. Geld en macht nu is belangrijker dan beschaving morgen.CFC-Mathijs schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:05:
[...]
Het is ook nooit goed he?De ene keer is er gezeik dat alle circuits van Tilke saai zijn en meters asfalt uitloopstroken hebben. Doen ze eens wat anders is het weer niet goed
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Het smalle stuk gaat ook nog eens 12% omhoog.
Wel een mooi circuit denk ik, maar waarom het nu de europese GP moet heten? zal wel met geld te maken hebben, net zoals de europese spelen die daar werden gehouden.
http://www.skysports.com/.../watch-teds-baku-notebook
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Mja, vergeet ook niet dat Monaco qua racen eigenlijk niet spannend is. Het is te krap om in te halen en dat is in Baku niet anders.kevlar01 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:07:
Mij lijkt het juist ook erg vet... Vergeet niet dat Monaco ook al decennia op de calendar staat.
Andere raceklassen (Formule E / Indycar etc) rijden ze ook regelmatig op stratencircuits.
Geeft juist net dat extraatje. Geen asfaltuitloopstroken, maar racen op de limiet.
De F1 wagens komen nu ook dicht bij de fans (weet alleen niet of die er veel zijn in Azerbaijan)
Nee, merp!
Het filmpje klapt er bij mij in 3 verschillende browsers binnen 30 seconden uittrion75 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:34:
Ted doet ook een rondje Baku op z'n fiets.
Het smalle stuk gaat ook nog eens 12% omhoog.
Wel een mooi circuit denk ik, maar waarom het nu de europese GP moet heten? zal wel met geld te maken hebben, net zoals de europese spelen die daar werden gehouden.
http://www.skysports.com/.../watch-teds-baku-notebook
aah dan ligt het dus niet alleen aan mij, hier dus ook dat probleemSmultie schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:24:
[...]
Het filmpje klapt er bij mij in 3 verschillende browsers binnen 30 seconden uit
Ik krijg het op mijn mac niet werkend.Smultie schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:24:
[...]
Het filmpje klapt er bij mij in 3 verschillende browsers binnen 30 seconden uit
Op mijn iphone werkt het prima via 4G, maar niet op wifi. ERRUG VREEMD....
Volgens Ted is het smalste stuk overigens nog steeds 7,5 meter breed.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ah, thanks voor de tip, dat ik daar zelf niet over na heb gedacht.JackBol schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:39:
[...]
Ik krijg het op mijn mac niet werkend.
Op mijn iphone werkt het prima via 4G, maar niet op wifi. ERRUG VREEMD....
Volgens Ted is het smalste stuk overigens nog steeds 7,5 meter breed.
Op de telefoon werkt 't prima inderdaad
Ted's notebook waar die een rondje loopt/fietst over aankomend baku circuit.
Olav Mol
@Olav_Mol
Verrassend: Ex MarussiaF1 baas John Boot gaat per direct de rol van Director of Racing invullen bij ToroRosso.
http://www.formula1blog.c...marussia-boss-john-booth/
Scuderia Toro Rosso is pleased to announce that, with immediate effect, John Booth will begin working with the team on a consultancy basis in the role of Director of Racing. The Englishman, who has wide ranging experience in all forms of motorsport, including Formula 1, will take up his responsibilities as from this weekend’s Russian Grand Prix.
John Booth:
“It is a great honour to join such a well-established and competitive team as Scuderia Toro Rosso” said John Booth. “It is a team that has achieved so much in a relatively short space of time. I am looking forward to getting started and working with Franz and the team this weekend in Sochi.”
Franz Tost:
“I have known John for many years and I am delighted to welcome him to the team. Formula 1 is becoming ever more complex, with recent changes on the tyre front, car set-up, radio communications and so forth. Therefore, having a competitive car and talented drivers, both of which we have, on its own is not enough. With his vast experience I am sure John will help the team raise its game and become a more effective force over a race weekend.”
[ Voor 73% gewijzigd door Breezers op 26-04-2016 15:58 ]
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Goed nieuws zeg! Men is er bij TR ook achter dat ze wel een extra strateeg kunnen gebruiken die binnen secondes voor en tijdens de race allerlei scenario's door kan rekenen, om de beste strategie te bepalen. De mannen bij Merc, Ferrari, etc. hebben dat natuurlijk al lang (getuige ook Hamilton die gewoon 2 rondjes achter elkaar naar binnen wordt gehaald) en het was duidelijk een zwak punt van TR.
Ja want bij zijn vorige team was de strategie altijd super belangrijk..?Plague schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:40:
[...]
Goed nieuws zeg! Men is er bij TR ook achter dat ze wel een extra strateeg kunnen gebruiken die binnen secondes voor en tijdens de race allerlei scenario's door kan rekenen, om de beste strategie te bepalen. De mannen bij Merc, Ferrari, etc. hebben dat natuurlijk al lang (getuige ook Hamilton die gewoon 2 rondjes achter elkaar naar binnen wordt gehaald) en het was duidelijk een zwak punt van TR.
Snap wat je bedoelt hoor
Manor Racing bestaat al 30 jaar ofzo en hebben voldoende zeges. Ze zijn pas een jaar in de koningsklasse actief, maar John komt zeker niet net kijken.AzzKickah schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:44:
[...]
Ja want bij zijn vorige team was de strategie altijd super belangrijk..?![]()
Snap wat je bedoelt hoormaar wat voor geniale strategie-ervaring heeft ie nou op kunnen doen bij een hekkensluiter-team?
Overigens, John = Manor en Manor = John. Grappig dat hij het nu tegen zijn eigen legacy moet gaan opnemen...
Ik heb samen met m'n pa kaarten voor Gold 3 Eau Rouge op zondag. € 460,- p/s en zie net dat ze uitverkocht zijn.RoyK schreef op maandag 25 april 2016 @ 19:52:
Ik ben een beetje aan het plannen om Spa dus op vrijdag met mijn oom samen te bezoeken. We gaan gewoon lekker voor een goud kaartje met het idee dat je lekker rond kan banjeren waar je maar wil (toch?). Immers is de kans vrij groot dat ik dit eenmalig ga doen, doen we gewoon even lekker gek.
Ik zie dat er verschillende gold tribunes zijn met verschillende prijzen. Om het makkelijk te maken denk ik. Ik kan me voorstellen dat je dan wel op tribune x maar niet naar tribune y mag. Ik ga er vanuit dat we wel naar zilver of brons mogen lopen. Is een gold tribune zijn geld overigens echt waard op een vrijdag?
Tips van harte welkom. Ik ben nu druk in de weer met welke tribune waar staat en hoeveel die kost.
Overige tips die ik heb verzameld:
- oordopjes
- plastic tas om op te zitten
- oude schoenen
- extra paar sokken
- genoeg ruimte op je telefoon en fotocamera
- extra batterij
- paraplu
Iets vergeten?
- is het eten een beetje te betalen? of moeten we goudklompen meenemen?
EDIT:
voor 80 euro zitten we overdekt op tribune 3 "Eau Rouge". Lijkt me wel een toffe plek. Als ik het zo lees zit je dan ook op een heuvel en zie je ze aankomen door de bocht heen vliegen. Als je dan mag rondlopen misschien naar tribune 8 wandelen voor de tweede vrije training. Dan kan kijk je naar start finish. Deze tribunes zijn overdekt en er zijn schermen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik denk dat ik voor tribune 8 ga, op youtube zie ik veel filmpjes van tribune 3 en 8, vind het moeilijk kiezen hahaRivanov schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 17:26:
[...]
Ik heb samen met m'n pa kaarten voor Gold 3 Eau Rouge op zondag. € 460,- p/s en zie net dat ze uitverkocht zijn.
gewoon bji het circuit zelf als je alleen tickets wilfranssie schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 00:31:
Misschien dat ik ook wel de vrije training zou willen zien op een vrijdag, ik snap echter helemaal niets van die Formula1.com site, waar kan ik de hierboven genoemde kaarten voor de vrije training vinden, op een andere site?
https://www.spagrandprix.com
http://www.thisisf1.com/2...w-concept-f1-engine-2017/
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Gold 3 was gewoon uitverkocht. Ik kon wel 1 kaartje bestellen, maar niet 2. Gewoon helemaal vol op vrijdag
Spannend hoor. Mn eerste F1 ervaring in het echt en ik kijk het al sinds ik Senna tegen de muur zag klappen.
Ai... Ze waren nog wel zo overtuigd van dit concept. Dat doet pijn in Japan!trion75 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 18:52:
Honda ontwikkelt een nieuwe motor voor 2017. Vrees dat het dit seizoen dus nog niks gaat worden met mclaren honda.
Kan dat zomaar ? Ze moeten toch binnen hun aantal tokens blijven?trion75 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 18:52:
Honda ontwikkelt een nieuwe motor voor 2017. Vrees dat het dit seizoen dus nog niks gaat worden met mclaren honda.
En in het gelinkt artikel staat dat ze toegeven dat het fout was de turbo in de V te plaatsen. Wat is er daar dan zo verkeerd aan? Het enigste dat ik zo kan bedenken, is dat de ruimte te beperkt is waardoor de turbo relatief klein moet zijn om ertussen te passen.
Warmte afvoer zou een ander probleem kunnen zijn
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215
Voor 2017 zijn er geen tokens meer, dus ze kunnen als ze willen meerdere nieuwe motoren ontwerpen. Je zit nog altijd aan het aantal motor beperkingen, maar elke keer als je er een nieuwe motor in gooit mag dit een totaal ander ontwerp zijn.Kenhas schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:01:
[...]
Kan dat zomaar ? Ze moeten toch binnen hun aantal tokens blijven?
En in het gelinkt artikel staat dat ze toegeven dat het fout was de turbo in de V te plaatsen. Wat is er daar dan zo verkeerd aan? Het enigste dat ik zo kan bedenken, is dat de ruimte te beperkt is waardoor de turbo relatief klein moet zijn om ertussen te passen.
Warmte afvoer zou een ander probleem kunnen zijn
En ja wat is er mis met de Honda? Hij komt niet echt goed mee voorin he.
Zoiets had ik al begrepentrion75 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:05:
[...]
Moet toegeven dat ik niet exact meer op de hoogte ben van het token systeem
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215
Grappig inderdaad. Behalve de gek die over de baan rent, zulke pipo's moeten niet verheerlijkt worden.
Ken het me nog goed herinneren dat ik stond te schreeuwen tegen de TV.. "neee ooh neee" ik was me mentaal aan het voorbereiden om iemand live op tv uit elkaar te zien spatten.Hippocampus schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:14:
[...]
Grappig inderdaad. Behalve de gek die over de baan rent, zulke pipo's moeten niet verheerlijkt worden.
Beetje lomp gezegd, maar ik had precies hetzelfde. Ik vreesde voor een Tom Pryce scenario.RoyK schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:18:
[...]
Ken het me nog goed herinneren dat ik stond te schreeuwen tegen de TV.. "neee ooh neee" ik was me mentaal aan het voorbereiden om iemand live op tv uit elkaar te zien spatten.
Yep, dat gevoel had ik ook. Het was akelig dichtbij.
Between seasons mag je toch alles doen wat je wilt?trion75 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:05:
[...]
Voor 2017 zijn er geen tokens meer, dus ze kunnen als ze willen meerdere nieuwe motoren ontwerpen. Je zit nog altijd aan het aantal motor beperkingen, maar elke keer als je er een nieuwe motor in gooit mag dit een totaal ander ontwerp zijn.
Nee, dat zijn juist die tokens. Elk jaar worden er meer elementen van de power unit gelocked en mogen steeds minder aanpassingen worden gedaan, tot de volledige PU freeze.MikeyMan schreef op woensdag 27 april 2016 @ 18:21:
[...]
Between seasons mag je toch alles doen wat je wilt?
Aero mag je onbeperkt ontwikkelen, enige beperkingen zijn hierin windtunnel tijd en aero simulatie tijd.
[ Voor 82% gewijzigd door Osxy op 27-04-2016 18:38 ]
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Nee sinds de tokens er zijn niet meer, je moet dan de tokens gebruiken om de motor van afgelopen jaar aan te passen.MikeyMan schreef op woensdag 27 april 2016 @ 18:21:
[...]
Between seasons mag je toch alles doen wat je wilt?
Als volgend jaar de tokens vervallen mag je na de laatste race en wanneer je maar wil weer doen wat je wil, maar je zit nog wel aan de beperking met aantal motoren per seizoen.
Maar theoretisch kan je volgend jaar de 1e race beide coureurs met verschillende motoren laten rijden en na de volgende wissel beide met dezelfde verder ofzo.
Dan gaan ze het nog zwaar krijgen dit jaar. Krijg je waarschijnlijk de situatie dat ze gedurende dit jaar al tokens gaan spenderen aan de motor voor volgend jaar, wat ze dit jaar niet zal helpen.
In 2017 vervalt het PU token-systeem. Dit hebben de motorbouwers uit onderhandeld met Bernie omdat hij de motors voor niet-works teams goedkoper wilde hebben.MikeyMan schreef op woensdag 27 april 2016 @ 18:51:
Ohja, das waar ook... De tokens gelden per seizoen.
Dan gaan ze het nog zwaar krijgen dit jaar. Krijg je waarschijnlijk de situatie dat ze gedurende dit jaar al tokens gaan spenderen aan de motor voor volgend jaar, wat ze dit jaar niet zal helpen.
Dat betekent dat iedereen vrij is om onbeperkt motorontwikkeling door te voeren.
En bij Honda betekent dat dus dat meteen alles op de schop gaat...
Zit er daarvoor niet een vertraging op het tv beeld.. zodat ze hem nog op zwart kunnen zetten/overgooien op ander beeld mocht het mis gaan?RoyK schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:18:
[...]
Ken het me nog goed herinneren dat ik stond te schreeuwen tegen de TV.. "neee ooh neee" ik was me mentaal aan het voorbereiden om iemand live op tv uit elkaar te zien spatten.
wel iets, dat is toch ook bij 'huge crash' dat men geen replay laat zien, voordat men weet dat wel/niet ok is.KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 27 april 2016 @ 22:01:
[...]
Zit er daarvoor niet een vertraging op het tv beeld.. zodat ze hem nog op zwart kunnen zetten/overgooien op ander beeld mocht het mis gaan?
https://www.facebook.com/F1VideosTV/videos/1038105212938683/
(gevonden via de Facebook pagina van RTL GP Magazine)
[ Voor 14% gewijzigd door Tackleberry op 27-04-2016 22:42 ]
Verwijderd
Het gaat om Project Cars, begreep ik. Het verbaasde me een beetje dat het geen Assetto Corsa is, maar voor hem zal het allebei wel een aftreksel zijnTackleberry schreef op woensdag 27 april 2016 @ 22:41:
Wat doe je als je Max Verstappen heet en wat vrije tijd hebt... Uiteraard in je eigen "simulator" stappen. Leuk detail dat zijn Playseat op (beweegbare) pootjes staat. Het komt natuurlijk niet in de buurt van de Red Bull simulator, maar het geeft wel net dat beetje meer dynamiek.Magazine[/url])
serieus? had eerder een iracing of rfactor verwachtVerwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 22:44:
[...]
Het gaat om Project Cars, begreep ik. Het verbaasde me een beetje dat het geen Assetto Corsa is, maar voor hem zal het allebei wel een aftreksel zijn

Als je al ziet wat een vertraging er zit in de stuurbewegingen dan snap ik al niet dat hij die game speelt

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
[ Voor 3% gewijzigd door kevlar01 op 28-04-2016 11:00 ]
Dat zal wel, maar in het filmpje gaat het duidelijk om project Cars.Rivanov schreef op donderdag 28 april 2016 @ 08:45:
Max speelt iRacing. Zit namelijk in Team Redline.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dit was niet bij hem thuis en was een testopstelling ergens anders. Zelf gebruikt hij iRacing.Tackleberry schreef op woensdag 27 april 2016 @ 22:41:
Wat doe je als je Max Verstappen heet en wat vrije tijd hebt... Uiteraard in je eigen "simulator" stappen. Leuk detail dat zijn Playseat op (beweegbare) pootjes staat. Het komt natuurlijk niet in de buurt van de Red Bull simulator, maar het geeft wel net dat beetje meer dynamiek.
https://www.facebook.com/F1VideosTV/videos/1038105212938683/
(gevonden via de Facebook pagina van RTL GP Magazine)
https://www.youtube.com/watch?v=0Y5-DZNjBOg
In between the Formula 1 GP’s of Hungary and Belgium, Max Verstappen and his dad, Jos, came by for a visit. It was great to have them over and see how skilled Max Verstappen is in virtual racing; all the hours of training with a Playseat® racing simulator at home definitely paid off!
https://www.youtube.com/watch?v=gdpqUMvRP3g
Verwijderd
Ja, vooral dit. Ik denk dat hij zich het apenzuur lacht als hij ziet waar alle virtuele coureurs zich druk om maken - vergeleken met het echte werk lijkt het natuurlijk allemaal nergens opArfman schreef op donderdag 28 april 2016 @ 08:52:
Denk dat dit een beetje ontspanning is voor hem. De FoV klopt ook voor geen meter namelijk.

Waarom zouden mensen dan nog kaartjes kopen voor een tribune?ThaStealth schreef op maandag 25 april 2016 @ 23:04:
Van wat ik kan herinneren van Spa is dat de vrijdag altijd vrij is, je mag op elke tribune komen dan. Alleen achter de pits ben je niet welkom.

http://www.motorsport.com...ssian-gp-practice-702534/Red Bull will run canopy system in Russian GP practice
Red Bull will run with its canopy cockpit protection system for an installation lap during Friday free practice at the Russian Grand Prix, the team has confirmed.
The Milton Keynes-based outfit has been working hard on its alternative to the Halo, with static crash tests having taken place over the last week to better understand how it will perform.
While testing of the concept is likely to continue over the next months, the team wants to trial the system on a car so it can gauge both driver visibility and fan opinion.
One of the issues with the Halo – which was trialled by Ferrari in pre-season testing – was that fans did not like how it looked.
Red Bull believes its canopy – which does away with the central pillar – will be more popular.
FIA F1 race director Charlie Whiting made it clear last week, however, that the final verdict on which design would be used from 2017 would be made on safety grounds.
However, if both performed equally well in protecting drivers, then the canopy could get the nod if teams preferred its look.
"Personally I would say the canopy is more aesthetically pleasing solution," said Whiting. "But it's only a matter of taste.
"However, if both solutions perform equally well in testing I would be surprised if there's an overwhelming desire to keep the Halo."
Red Bull has not yet decided which driver will run with the canopy.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Weer een sr. engineer (head of track engineering) weg. Ditmaal na drie maanden en weer 'personal reasons'
In het echt issie nog een stukje lelijker dan in de renders...

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Probably being salaris wat veel te laat en in de nabije toekomst misschien wel helemaal niet betaald wordt.Señor Sjon schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:34:
en weer 'personal reasons'
Zinkend schip.

En zelfs zo als ie nu is, is het 100x beter dan die hoepel van Ferrari
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Hopelijk cheap worden overgenomen door een ander team, zodat we nog wel genoeg autos aan de start krijgen in de toekomst.AzzKickah schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:46:
[...]
Probably being salaris wat veel te laat en in de nabije toekomst misschien wel helemaal niet betaald wordt.
Zinkend schip.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Auto op z'n wielen duwen....Señor Sjon schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:56:
Hoe kom je daar nou uit in een Alonsoesque crash?
Meteen ook mijn grootste probleem met deze dingen. Je lost 1 probleem op, maar creëert daar meteen een nieuw probleem mee. Misschien dat ze de rollbar hoger maken zodat er genoeg ruimte onstaat om eruit te klimmen. Anders kunnen we nog denken aan explosieven om de canopy eraf te blazen als jetfighters
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Debris op de baan word natuurlijk toegejuicht op de indycar.. hebben ze weer een fullcourse yellow.Señor Sjon schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:14:
Alleen nog meer debris op de baan.Bij IndyCar eindigen die brokken ook overal en nergens. Daar kunnen wel mooi de achterlichten op, is ie bijna road legal.
Hopelijk toch wat waarheid in het hele Alfa Romeo verhaal. Het huidige Sauber kan ik missen als kiespijn, het oorspronkelijke Sauber is een verlies en 2 auto's minder is een nachtmerrie IMHO. Liever 4 er bij dan 2 er af.Sniffels schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:47:
[...]
Hopelijk cheap worden overgenomen door een ander team, zodat we nog wel genoeg autos aan de start krijgen in de toekomst.
Niet.Señor Sjon schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:56:
Hoe kom je daar nou uit in een Alonsoesque crash?
How to make possible neck injury worse 101.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Persco van vandaag van de rijders, snel checken, is ws zo weg...
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wBFIIkbiwVc]
[ Voor 20% gewijzigd door albino71 op 28-04-2016 15:46 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Tevens benieuwd of de motor nog wel genoeg gekoeld word, de lucht zou nu boven het luchtgat van de motor geblazen kunnen worden.
Ik stiekem eigenlijk ook wel. maar dat kan ook de Red Bull coolness zijn, en ze zullen er bij het maken van de foto's ook wel rekening mee houden.
Benieuwd hoe het er op de baan uit ziet.
Lijkt me lastig te bereiken met die canopy.
Die knop mag maximaal iets van 60 cm van de cockpit en 20 cm van de middenlijn zitten ofzo.Kiwi schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:35:
Zit er naast die lampjes niet een knop om de auto in z'n neutraal te zetten (voor de marshalls)?
Lijkt me lastig te bereiken met die canopy.
Dus als ze ooit met een canopy zouden gaan rijden, kunnen ze de knop altijd nog naar een goed bereikbare plek verplaatsen.
volgens mij nu echt niet in ieder geval. alle lucht word over de intake achter het hoofd van de rijder gegooid, en daar moet juist lucht in komenkevlar01 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:16:
Ben benieuwd of zo'n canopy ook nog een aerodynamisch voordeel geeft...
Tevens benieuwd of de motor nog wel genoeg gekoeld word, de lucht zou nu boven het luchtgat van de motor geblazen kunnen worden.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Toch wel op tijd klaar dus. Al die tegenstrijdige berichten ook altijd

Geen voordeel, wel een nadeel. De luchtinlaat zal geen hinder ondervinden omdat de luchtstromingen elkaar niet treffen, maar netjes gescheiden blijven. Aan de achterkant van het raam stroom namelijk geen rijwind, wat betekend dat het raam aan de bovenkant downwash creëert boven een turbulente laag die zich in het cockpit heeft gevuld. Net als bij een pickup truck eigenlijk. Het nadeel? tjah, extra drag zonder dat hier een positief voordeel uit te halen valt in de vorm van bijvoorbeeld downforce.kevlar01 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:16:
Ben benieuwd of zo'n canopy ook nog een aerodynamisch voordeel geeft...
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1