ANdrode schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:47:
[...]
Heeft hij dat gedaan?
Bij halo hebben wij dat allemaal kunnen zien. Bij deze canopy heb ik daar nog geen beelden van gezien. Omdat de eerste versie (schetsen) steunen er in had zitten, die nu weg zijn, ben ik sceptisch dat hij net zo stevig is als wat eerst werd voorgesteld.
Daarnaast zit de canopy wel érg dicht langs de cockpit. Bij de halo leek er op de foto's meer ruimte te zijn.
Die steuntjes zijn er wel hoor, ik heb ze iig zien zitten op sommige foto's.
En over ondersteboven liggende brandende F1 auto's... hoe vaak komt dat voor? Laatste brandende F1 wagens die ik heb gezien lagen totaal niet op de kop, maar werden langs de baan geparkeerd, waarna de coureur er soms wel snel uit moest springen, als dat laatste te waarborgen valt met canopy/halo systemen is er weinig aan de hand.
Bij wagens die op de kop liggen zou er in principe al ruimte moeten zijn voor de helm tussen bovenkant airbox en stuur zodat een coureur nooit de grond kan raken, maar dit doet ook weer dienst als een extra rolbeugel, met meer plek. Mogelijk zelfs veiliger mocht een wagen zich ingraven in een van de (weinige) grindbakken.
En inderdaad, het zijn nog allemaal mockups, even snel op een bestaand chassis geplaatst, nog verre van uiteindelijk vormgeving en andere veiligheidsissues, neem aan dat als die hier verzonnen kunnen worden de teams en FIA deze ook kunnen verzinnen?