Bij NASCAR voelde het gezongen volkslied toch wel heel ongemakkelijk. Tsjonge, wat nemen die Amerikanen dat serieus. Voorafgaand aan het volkslied werd er nog een woordje tenenkrommende religieuze retoriek gespuit. Echt afgrijselijk. Dus dat was geen goed begin. Maar goed, het rondjes rijden op een grote ovaal spreekt me gewoon ook niet aan. Er zat weinig actie in naar mijn idee. Dus in die zin verbaast het me dat de Amerikanen dat zo interessant vinden. Wel grappig is chaos bij de pitstops. Maar al met al niets voor mij. De Indy 500 zal ik denk ik ook niet leuk vinden. Naast F1 kan ik de MotoGP nog wel enigszins waarderen, maar ook lang niet zoveel als de F1. Ik ben ook echt een Max-Verstappen-kijker. Als die niet mee zou doen zou ik er ook minder aan vinden.alexbl69 schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:52:
Die Amerikaanse series kunnen me ook voor geen meter boeien. Veel te scripted allemaal. Zag laatst een race waar zelfs een 'competition caution' in voor kwam. Er was niks gebeurd, maar omdat er al 20 minuten geen caution was geweest 'verzinnen' ze er maar eentje. Voor de reclame natuurlijk en om het hele veld weer bij elkaar te brengen. Als je niet beter weet zal het allemaal hartstikke leuk zijn, maar ik vind 2 oppermachtige Mercedessen die het hele veld op een rondje zetten nog interessanter.
Cultuurdingetje natuurlijk. Voetbal interesseert de meeste Amerikanen ook helemaal niks omdat er naar hun maatstaven veel te weinig directe actie is.
Is met alles: als je je er in verdiept is het interessanter. Je kan een sticker op je luchtinlaat plakken in je bumper zodat je meer gestroomlijnd bent, dus sneller gaat, maar dan gaat je motor wel weer eerder over de kook, dus daarmee kan je spelen en zie je ook tactieken. (of dit nu nogsteeds is weet ik eigenlijk niet).-Moondust- schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:30:
[...]
Bij NASCAR voelde het gezongen volkslied toch wel heel ongemakkelijk. Tsjonge, wat nemen die Amerikanen dat serieus. Voorafgaand aan het volkslied werd er nog een woordje tenenkrommende religieuze retoriek gespuit. Echt afgrijselijk. Dus dat was geen goed begin. Maar goed, het rondjes rijden op een grote ovaal spreekt me gewoon ook niet aan. Er zat weinig actie in naar mijn idee. Dus in die zin verbaast het me dat de Amerikanen dat zo interessant vinden. Wel grappig is chaos bij de pitstops. Maar al met al niets voor mij. De Indy 500 zal ik denk ik ook niet leuk vinden. Naast F1 kan ik de MotoGP nog wel enigszins waarderen, maar ook lang niet zoveel als de F1. Ik ben ook echt een Max-Verstappen-kijker. Als die niet mee zou doen zou ik er ook minder aan vinden.
Wom schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:48:
offtopic:
Feitelijk is ABS niet bedoeld om de remweg te verkorten, maar om te kunnen blijven sturen en zo het gevaar te kunnen ontwijken. (Altijd Blijven Sturen).
offtopic:
Serieus? Altijd blijven sturen? Wie heeft je dat wijsgemaakt?
Het is een Anti Blokkeer Systeem
Serieus? Altijd blijven sturen? Wie heeft je dat wijsgemaakt?

Waiting on the world to change
pinda powerrr schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:35:
[...]
offtopic:
Serieus? Altijd blijven sturen? Wie heeft je dat wijsgemaakt?![]()
offtopic:
Die afkorting is een ezelsbrugje wat ons hier geleerd wordt. Werk namelijk bij Continental en de ABS-blokken komen hier hemelsbreed 30 meter verderop geproduceerd ;-)
Die afkorting is een ezelsbrugje wat ons hier geleerd wordt. Werk namelijk bij Continental en de ABS-blokken komen hier hemelsbreed 30 meter verderop geproduceerd ;-)
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Eh, wat?Wom schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:48:
offtopic:
Feitelijk is ABS niet bedoeld om de remweg te verkorten, maar om te kunnen blijven sturen en zo het gevaar te kunnen ontwijken. (Altijd Blijven Sturen).
ABS is om te voorkomen dat de wielen blokkeren. Echt remmen op de remmen zelf is namelijk veel efficienter dan slippende banden als remmethode.
Dus nee, het is zeer zeker bedoelt om de remweg te verkorten. Dat je kan blijven sturen is een welkome bijkomstigheid.
Dan vertellen je collega's je sprookjes, of ze nemen je in de maling, de hele tijd.Wom schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:38:
[...]
offtopic:
Geen enkele autofabrikant zal je zeggen dat het "altijd blijven sturen" is. Aangezien het een internationale afkorting is (Anti Brake-locking System). Altijd blijven sturen vertaald naar het Engels zou "Continued Controlled Steering" o.i.d. worden. In ieder geval _niet_ ABS.
[ Voor 37% gewijzigd door Firesphere op 11-04-2016 12:42 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik heb het ook altijd geleerd als dat je kunt blijven sturen. Het zorgt dat je grip houdt bij het remmen, zodat je niet doorslipt (en dus geen uitwijkende manoeuvres meer kunt maken).Firesphere schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:38:
[...]
Eh, wat?
ABS is om te voorkomen dat de wielen blokkeren. Echt remmen op de remmen zelf is namelijk veel efficienter dan slippende banden als remmethode.
Dus nee, het is zeer zeker bedoelt om de remweg te verkorten. Dat je kan blijven sturen is een welkome bijkomstigheid.
Het verlengt dus zelfs de remweg op sommige oppervlakken. Het voornaamste doel is dus "vehicle control".ABS generally offers improved vehicle control and decreases stopping distances on dry and slippery surfaces; however, on loose gravel or snow-covered surfaces, ABS can significantly increase braking distance, although still improving vehicle control.
[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 11-04-2016 12:45 ]
Je wielen moeten blijven draaien om te kunnen sturen, daarom mogen ze niet blokkeren. Dat is de reden waarom fabrikanten hun auto met ABS uitrusten. Dat het de remweg in de meeste gevallen verkort is zeker waar, maar het doel is toch echt een auto bestuurbaar te houden.
Maar goed, dat is verder off topic hier
Die 'Altijd blijven sturen' moet men niet letterlijk nemen he, dat is puur een ezelsbruggetje wat hier tijdens cursussen wordt geleerd. Dat is geen erkende verklaring voor de afkorting
Maar goed, dat is verder off topic hier
Die 'Altijd blijven sturen' moet men niet letterlijk nemen he, dat is puur een ezelsbruggetje wat hier tijdens cursussen wordt geleerd. Dat is geen erkende verklaring voor de afkorting
[ Voor 23% gewijzigd door Wom op 11-04-2016 12:44 ]
Tja, Nascar is heel anders dan F1, en een aantal jaar geleden dacht ik er het zelfde over als jij. Maar als je je er een beetje in verdiept dan zal je zien dat die auto's in elke bocht aan het glijden zijn en dat het een heel stuk moeilijker rijden is dan dat je in eerste instantie denkt.alexbl69 schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:52:
[...]
Die Amerikaanse series kunnen me ook voor geen meter boeien. Veel te scripted allemaal. Zag laatst een race waar zelfs een 'competition caution' in voor kwam. Er was niks gebeurd, maar omdat er al 20 minuten geen caution was geweest 'verzinnen' ze er maar eentje. Voor de reclame natuurlijk en om het hele veld weer bij elkaar te brengen. Als je niet beter weet zal het allemaal hartstikke leuk zijn, maar ik vind 2 oppermachtige Mercedessen die het hele veld op een rondje zetten nog interessanter.
Cultuurdingetje natuurlijk. Voetbal interesseert de meeste Amerikanen ook helemaal niks omdat er naar hun maatstaven veel te weinig directe actie is.
Een competetion caution is niet om de race spannender te maken, daarvoor hebben ze de "Debris on the backstretch". Een CC is voor de race al bekend en wordt meestal gedaan rond lap 25 en alleen als de race omstandigheden totaal anders zijn als tijdens de trainingen. Bijvoorbeeld als het 's nachts hard heeft geregend of het is tijdens de race veel kouder of warmer dan met de trainingen. Er wordt dan de eerste rondes iets rustiger geracet zodat ze kunnen aanvoelen hoe de setup en de banden reageren op de baan.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Wom schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:43:
Je wielen moeten blijven draaien om te kunnen sturen, daarom mogen ze niet blokkeren. Dat is de reden waarom fabrikanten hun auto met ABS uitrusten. Dat het de remweg in de meeste gevallen verkort is zeker waar, maar het doel is toch echt een auto bestuurbaar te houden.
offtopic:
Inderdaad, maar bij PON heb ik dus "mijn" versie geleerd. Ik heb nog nooit van jouw "Altijd Blijven Sturen" optie gehoord. En zelfs met Bosmonster zijn uitleg (die ik uiteraard gelijk geef daarin), blijf ik er bij dat het echt niet gaat om sturen, maar sneller stilstaan. Weinig mensen zijn zonder slipcursus in staat om nog te denken over sturen, als de ABS er in schiet.
Inderdaad, maar bij PON heb ik dus "mijn" versie geleerd. Ik heb nog nooit van jouw "Altijd Blijven Sturen" optie gehoord. En zelfs met Bosmonster zijn uitleg (die ik uiteraard gelijk geef daarin), blijf ik er bij dat het echt niet gaat om sturen, maar sneller stilstaan. Weinig mensen zijn zonder slipcursus in staat om nog te denken over sturen, als de ABS er in schiet.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Jeetje, die disclaimer had je even iets eerder moeten maken. Je zit hier op Tweakers hè, allemaal van die wijsneuzen met OCD en zoWom schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:43:
Zie net een Twitter foto langskomen met Hamilton er op, dat hij zo blij is met zijn Chinese fans die hem verwelkomen. Enige dat hij heeft gemist, is dat een van die meisje een bordje vasthoudt met "MAX -hartje teken-" er op
Misschien wel leuk om die foto dan ook even te posten:pinda powerrr schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:58:
[...]
Jeetje, die disclaimer had je even iets eerder moeten maken. Je zit hier op Tweakers hè, allemaal van die wijsneuzen met OCD en zo![]()
Je begeeft je op glad terrein hiermee (pun intended
)
Zie net een Twitter foto langskomen met Hamilton er op, dat hij zo blij is met zijn Chinese fans die hem verwelkomen. Enige dat hij heeft gemist, is dat een van die meisje een bordje vasthoudt met "MAX -hartje teken-" er op

Dat betekent, stam + t .
SnowDude schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:48:
[...]
Tja, Nascar is heel anders dan F1, en een aantal jaar geleden dacht ik er het zelfde over als jij. Maar als je je er een beetje in verdiept dan zal je zien dat die auto's in elke bocht aan het glijden zijn en dat het een heel stuk moeilijker rijden is dan dat je in eerste instantie denkt.
Een competetion caution is niet om de race spannender te maken, daarvoor hebben ze de "Debris on the backstretch". Een CC is voor de race al bekend en wordt meestal gedaan rond lap 25 en alleen als de race omstandigheden totaal anders zijn als tijdens de trainingen. Bijvoorbeeld als het 's nachts hard heeft geregend of het is tijdens de race veel kouder of warmer dan met de trainingen. Er wordt dan de eerste rondes iets rustiger geracet zodat ze kunnen aanvoelen hoe de setup en de banden reageren op de baan.

Dat is ook wel de charme van de F1 autosport.pinda powerrr schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:58:
[...]
Gewoon gebroederelijk naast elkaar op de tribunes met vlaggenstokken met vlaggen van meerdere coureurs/teams daarin.
De foto staat hierboven al...Daar staat dus geen MAX hartje... Door die vouw in het vlaggetje lijkt het misschien zo, maar er staat I hartje HAM...maar ze heeft 'm achterstevoren, dus zie je hartje MAH...pinda powerrr schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:58:
[...]
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Soms zien we gewoon dingen die we willen ziensanderb schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:46:
[...]
De foto staat hierboven al...Daar staat dus geen MAX hartje... Door die vouw in het vlaggetje lijkt het misschien zo, maar er staat I hartje HAM...maar ze heeft 'm achterstevoren, dus zie je hartje MAH...

Best wel een leuke foto van de jonge Verstappen naast de wereldkampioenen. Zo te zien vind max de styling van beide mannen ook wel amusant.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Volgens mij denkt ie meer iets in de trant van 'kiek die popi-jopi zitten dan met dat handdoekje om z'n nek'
Of hij denkt: Ik moet toch ook eens een brillen fabrikant als sponsor hebben!
Je ziet VET en HAM ongemakkelijk kijken. Ze weten dat de (nabije) toekomst naast ze zit.
Ja Seb en Lew, ik ben dan misschien een klein pikkie, maar ik heb wel ballen zo groot als jullie zonnebril, denk daar maar eens over na!
www.scinus.com
Ik denk dat het gebrek aan actie voor een gemiddelde amerikaan geen groot probleem is. Bijna alle populaire sporten worden tussen de reclameblokken door beoefend. Ik denk eerder dat het zo populair is omdat het erg laagdrempelig is om Nascar te volgen in tegenstelling tot Formule 1 waar er bijna iedere race wel weer een verandering in het reglement voorkomt. Dat en het feit dat je op een oval bijna alle actie direct kan zien en niet geheel onbelangrijk horen/voelen/beleven.alexbl69 schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:52:
[...]
Ik weet het niet hoor, maar heb je wel eens een honkbalwedstrijd gezien? Dat is 2 minuten "actie" en dan weer 15 minuten niks. En dat voor uren achter elkaar...alexbl69 schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:52:
[...]
Valt in dezelfde categorie als NASCAR en darten: sporten die je met een bierbuik nog kunt beoefenen.
[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 11-04-2016 22:33 ]
het gaat de amerikanen om scoren, daarom vinden ze voetbal niks en gelijkspel vinden ze ook niks ze hebben daar het liefste uitslagen van 20-1 zoals Max Carlos gaat verslaan dit jaar
haha
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Thank God, the madness stopped........... for now............
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Goed, op het moment is dat inderdaad erg, maar meestal valt dat wel behoorlijk mee. Zo vaak zijn er normaal gesproken tijdens het seizoen toch geen wijzigingen in het regelement, als je dit seizoen even buiten beschouwing laat?Hippocampus schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:22:
[...]
Ik denk dat het gebrek aan actie voor een gemiddelde amerikaan geen groot probleem is. Bijna alle populaire sporten worden tussen de reclameblokken door beoefend. Ik denk eerder dat het zo populair is omdat het erg laagdrempelig is om Nascar te volgen integenstelling tot Formule 1 waar er bijna iedere race wel weer een verandering in het reglement voorkomtt. Dat en het feit dat je op een oval bijna alle actie direct kan zien en niet geheel onbelangrijk horen/voelen/beleven.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Nope en juist NASCAR is volgens mij een voorbeeld van een klasse waar veel en vaak iets veranderd.ATS schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 07:59:
[...]
Goed, op het moment is dat inderdaad erg, maar meestal valt dat wel behoorlijk mee. Zo vaak zijn er normaal gesproken tijdens het seizoen toch geen wijzigingen in het regelement, als je dit seizoen even buiten beschouwing laat?
Is het bandenregelement dan ook weer veranderd nu de oude qualify terug is?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Nee, die was juist veranderd met de 2015 kwalificatie in gedachten, niet de knock-out versie.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
De regels in NASCAR veranderen over het algemeen niet veel een vaak. Maar de manier waar op het gebeurd is zeker wel een voorbeeld voor de F1.Tleilaxu schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:38:
[...]
Nope en juist NASCAR is volgens mij een voorbeeld van een klasse waar veel en vaak iets veranderd.
Het grote verschil is dat NASCAR een organisatie is waar niet de teams de regels bepalen. NASCAR luistert absoluut wel naar de teams en rijders. Maar het is de NASCAR organisatie die de enige is die de regels bepaald en aanpast. Vervolgens is het aan de teams die maar moeten zorgen dat ze er aan voldoen.
En als de veiligheid op het spel staat dan kan dat betekenen dat je binnen 2 of 3 races de aerodynamica van de auto moet aanpassen omdat er een probleem is. En dat is een jaar geleden ook een keer gebeurd. Niet dat dat een echt groot probleem is voor de teams. De top teams hebben over het al gemeen een stuk of 15 a 16 auto's per coureur voor een jaar. Geen een van die auto's is gelijk kwa ophanging. Dit is omdat er geen oval het zelfde is.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
@snowdude kan je de topic start post aanpassen met alle auto's naar de huidige liverty en ook de "officiële" foto's van de piloten?
En dan heb je cricket, met thee pauzes en wedstrijden van drie dagenBosmonster schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:30:
[...]
Ik weet het niet hoor, maar heb je wel eens een honkbalwedstrijd gezien? Dat is 2 minuten "actie" en dan weer 15 minuten niks. En dat voor uren achter elkaar...
Mooi artikel over Senna's Formule Ford tijd:
http://www.motorsport.com...st-bitter-rivalry-686259/
"Rood of wit... wat zou me beter staan?".pinda powerrr schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:26:
Of hij denkt: Ik moet toch ook eens een brillen fabrikant als sponsor hebben!
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
De fotos zijn (of waarschijnlijk waren) de officiële foto's ze komen allemaal van de F1 site. ik zal van de week even kijken, ik loop een beetje uit mijn foto space hier op tweakers dus ik zal ze even 1 voor een moeten vervangen.Martin0 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:55:
@snowdude kan je de topic start post aanpassen met alle auto's naar de huidige liverty en ook de "officiële" foto's van de piloten?
Nja ik zag voornamelijk bij redbull en torro rosso nog de oude livery.SnowDude schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:36:
[...]
De fotos zijn (of waarschijnlijk waren) de officiële foto's ze komen allemaal van de F1 site. ik zal van de week even kijken, ik loop een beetje uit mijn foto space hier op tweakers dus ik zal ze even 1 voor een moeten vervangen.
Van de piloten lijkt die van werlein bvb nogal casual ipv een officiele van manor
Formule Ford:handige_harrie schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:04:
Mooi artikel over Senna's Formule Ford tijd:

leuk artikel.
Pleur het dan gewoon op imgur? Volgens mij doen bijna 75% van alle topicstarters dat ondertussenSnowDude schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:36:
[...]
De fotos zijn (of waarschijnlijk waren) de officiële foto's ze komen allemaal van de F1 site. ik zal van de week even kijken, ik loop een beetje uit mijn foto space hier op tweakers dus ik zal ze even 1 voor een moeten vervangen.
Inderdaad. Imgur of Abload.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
imgur of sli.mg inderdaadMartinspire schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:52:
[...]
Pleur het dan gewoon op imgur? Volgens mij doen bijna 75% van alle topicstarters dat ondertussen
Nee, merp!
De Indy 500 is misschien niet zo gaaf (ovals rijden), maar de andere Indycar wedstrijden kunnen wel gaaf zijn. Bijv de finale vorig jaar op Sonoma Raceway (is geen oval), of de race een paar weken geleden in St Petersburg (USA), waren zeker wel tof om te kijken! Ze hebben daar echt wel goede coureurs rondrijden, het geluid van die Indycars is ook veel beter dan de F1. Alleen is het chassis wat minder mooi, maar het is een aanrader om naar te kijken! Denk overigens dat de Indycar qua performance ongeveer op het niveau GP2 / Formula Nippon zit, misschien wel iets daarboven. Maar genoeg offtopic-Moondust- schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:30:
[...]
.... De Indy 500 zal ik denk ik ook niet leuk vinden. Naast F1 kan ik de MotoGP nog wel enigszins waarderen, maar ook lang niet zoveel als de F1. Ik ben ook echt een Max-Verstappen-kijker. Als die niet mee zou doen zou ik er ook minder aan vinden.
Alonso dekt zich alvast in als het gaat om rijden bij de volgende GP:
bron: GPupdate.netAlonso over deelname: "We kunnen nergens op rekenen"
Fernando Alonso heeft zich niet anders dan normaal voorbereid op de Grand Prix van China, maar gaat er niet met zekerheid van uit dat hij komend weekend aan de start verschijnt op het circuit van Shanghai. De tweevoudig wereldkampioen bleef bij de vorige race, in Bahrein, aan de kant omdat hij nog niet voldoende was hersteld van zijn zware crash in Australië. Alonso hield een gebroken rib over aan de klapper op Albert Park.
"Het was teleurstellend toen ik te horen kreeg dat ik niet kon racen in Bahrein, maar de beslissing van het medische team van de FIA respecteer ik volledig", aldus Alonso. "Ik hoop vrijdag weer in de cockpit plaats te nemen, maar we kunnen nergens op rekenen tot we groen licht hebben gekregen van de artsen, wanneer dat ook mag zijn. Maar mijn voorbereiding op het raceweekend blijft hetzelfde als anders."
Alonso werd in Bahrein vervangen door Stoffel Vandoorne. De 24-jarige coureur uit Kortrijk luisterde zijn debuut in de hoogste klasse van de autosport op met een WK-punt. "Stoffel heeft geweldig werk verricht", looft Alonso de Belg. "Hoewel Jenson (Button, red.) last van problemen met de betrouwbaarheid had, was het positief om te zien dat beide wagens in het weekend goed hebben gepresteerd."
Hoewel hij van het team naar huis mocht, bleef Alonso in Bahrein. "Het was interessant om vanuit een ander perspectief te zien hoe het raceweekend zich ontvouwde. Dat heeft mij geholpen bij het leren begrijpen van alles dat komt kijken bij het preparen van de auto's om de baan op te gaan en over de verschillende processen, al had ik liever geracet."
Alonso kijkt uit naar het weekend in Shanghai. "Ik heb het altijd leuk gevonden om daar te racen, ik heb er in het verleden twee keer gewonnen", weet de McLaren-coureur nog. "Hopelijk hebben we komend weekeinde een paar mooie gevechten en gaan we verdere progressie zien."
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
offtopic:
Allemaal leuk en aardig, over wat er wel en niet leuk zou zijn aan nascar, maar die amerikanen kijken het ook alleen maar omdat het saai is met af en toe iets spannends. Als Nascar zo veilig zou worden als F1 zou de populariteit binnen no-time op het niveau-F1 zitten. Zonder crashes geen populariteit
Allemaal leuk en aardig, over wat er wel en niet leuk zou zijn aan nascar, maar die amerikanen kijken het ook alleen maar omdat het saai is met af en toe iets spannends. Als Nascar zo veilig zou worden als F1 zou de populariteit binnen no-time op het niveau-F1 zitten. Zonder crashes geen populariteit
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Iets trager dan ze normaal moeten
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Wel grappig gedaan. En goed initiatief! Zag al wat teasers lanfskomen.
Ook een erg leuke baan om zelf te karten trouwens
In progress: VW kever
Wellicht bij sommigen bekend. Vond hem wel tof!
Basement Bios ---- Exo-S
Das al een oudje hoor, maar wel een hele goeie!Mystikal schreef op woensdag 13 april 2016 @ 07:48:
Wellicht bij sommigen bekend. Vond hem wel tof!
[video]
Dat geluid van die 12 cilinders in de 312b..

Wel goed dat hij gewoon op het circuit blijft hangen bij het team om het weekend vanaf de andere kant te bekijken. Ik gok dat Hamilton in zo'n situatie ASAP in zijn jet was gedoken om weer naar huis te gaan (hoewel... in Bahrein kon hij zich wel lekker laten fetteren door de sjeik natuurlijk...)Destruction schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:42:
[...]
bron: GPupdate.net
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Vrij logische reactie, aangezien Alonso geen inspraak heeft op de beslissing of hij mag rijden of niet.Destruction schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:42:
[...]
bron: GPupdate.net
De journalist zou eerder bij de doctor langs moeten gaan.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Schijnt trouwens te gaan regenen in de kwali van china.
Opzich goed voor max.
Opzich goed voor max.
Maar geen alcohol daar natuurlijk, dus als je er niet hoeft te racen, zsm wegATS schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:27:
[...]
Wel goed dat hij gewoon op het circuit blijft hangen bij het team om het weekend vanaf de andere kant te bekijken. Ik gok dat Hamilton in zo'n situatie ASAP in zijn jet was gedoken om weer naar huis te gaan (hoewel... in Bahrein kon hij zich wel lekker laten fetteren door de sjeik natuurlijk...)
Het blijft afwachten natuurlijk, de kans is echter niet heel groot als ik dit zo zie: http://www.myweather2.com...ional-Circuit.aspx?sday=3Martin0 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:27:
Schijnt trouwens te gaan regenen in de kwali van china.
Opzich goed voor max.
Denk dat vooral Red Bull dan profiteert. Toro Rosso moet op een droog circuit toch ook prima kunnen kwalificeren.
op die link zie ik juist dat er in de ochtend een grote kans is en dat er rond 14:00 ook een aardige kans isRacierox schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:53:
[...]
Het blijft afwachten natuurlijk, de kans is echter niet heel groot als ik dit zo zie: http://www.myweather2.com...ional-Circuit.aspx?sday=3
Denk dat vooral Red Bull dan profiteert. Toro Rosso moet op een droog circuit toch ook prima kunnen kwalificeren.
Edit even vergeten kwali begint om 15:00 dan is de kans al een stuk kleiner xD
[ Voor 7% gewijzigd door Martin0 op 13-04-2016 12:02 ]
's ochtends wel idd. 's middags gaat het om 0,4mm. Drie dagen van tevoren en dan 0,4mm, daar zou ik niet teveel op hopen. Maar mogelijk is het zekerMartin0 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:58:
[...]
op die link zie ik juist dat er in de ochtend een grote kans is en dat er rond 14:00 ook een aardige kans is
Heerlijke reclame ja, jammer dat 'ie alleen zulke lage kwaliteit te vinden is. Full-HD zou de auto's meer tot hun recht doen komen.Grimmie187 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:03:
[...]
Das al een oudje hoor, maar wel een hele goeie!
Dat geluid van die 12 cilinders in de 312b..![]()
![]()
Jammer ook dat er zo'n grote periode overgeslagen wordt; volgens mij omdat Ferrari een poos geen binding met Shell heeft gehad... eigenlijk zou Ferrari hier zelf eens een korte film van moeten maken
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ik volg Formule 1 al vanaf 1998 en ga voor het eerst naar een Grand Prix, het Circuit de Catalunya heb zitplaatsen voor het hele weekend bij de start/finish inclusief toegang tot het VIP terras met tapas en open bar.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Prachtig ! Geniet er van.Hari-Bo schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:09:
Ik volg Formule 1 al vanaf 1998 en ga voor het eerst naar een Grand Prix, het Circuit de Catalunya heb zitplaatsen voor het hele weekend bij de start/finish inclusief toegang tot het VIP terras met tapas en open bar.
We houden je wel op de hoogte over de race mocht je laveloos voor de bar liggen.
Afgelopen jaren iedere keer op zondag naar Spa gereden. Nu besloten om met 4 man de zaterdag en zondag te gaan en dan een campingplek te pakken. Iemand ervaring met de "officiële" groene en gele camping op Spa?
De groene camping is bere gezellig, maar verwacht weinig nachtrust. Als ze pas op zaterdag komt zijn de beste plekken wel al weg. De eerste freaks komen op maandag al aan,XNL073 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:56:
Afgelopen jaren iedere keer op zondag naar Spa gereden. Nu besloten om met 4 man de zaterdag en zondag te gaan en dan een campingplek te pakken. Iemand ervaring met de "officiële" groene en gele camping op Spa?
Ik zou echt op donderdag of uiterlijk vrijdag ochtend naar die camping gaan.
Ik ben eens bij een A1 race geweest. Wat me vooral opviel was hoe weinig ik van de race meekreeg. Natuurlijk zag je bolides voorbij scheuren en dat is alleen al een ervaring. Maar de race.. geen idee wie wat waar reed na een ronde of 15. Ik ga er even vanuit dat dit tijdens een F1 race niet veel anders zal zijn?
Inderdaad, groene camping is erg gezellig maar wel rumoerig. Duitsers met enorme campers die meer proberen te drinken dan Finnen in enorme campers. Dat idee 
Wij kwamen vrijdagnamiddag aan en toen was het al druk.
@RoyK, ligt maar net aan waar je zit. Plus er is altijd nog de circuitradio
Wij kwamen vrijdagnamiddag aan en toen was het al druk.
@RoyK, ligt maar net aan waar je zit. Plus er is altijd nog de circuitradio
Klopt, ik had toendertijd de F1 app met ronde/sector tijden en plaatsen van de coureurs. zeker na de pits kan je er geen touw aan vast knopen. Gewoon om naast je neer te leggen als er niemand langs komt rijden, vond het ideaal.RoyK schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:28:
Ik ben eens bij een A1 race geweest. Wat me vooral opviel was hoe weinig ik van de race meekreeg. Natuurlijk zag je bolides voorbij scheuren en dat is alleen al een ervaring. Maar de race.. geen idee wie wat waar reed na een ronde of 15. Ik ga er even vanuit dat dit tijdens een F1 race niet veel anders zal zijn?
Vooral na de eerste pitsstops kan het erg lastig zijn ja, maar als je bij een scherm zit is er niets aan de hand.RoyK schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:28:
Wat je op het circuit wel echt veel beter ziet dan op tv of op de timing is hoever 10 seconden achterstand op je voorganger is.
Tip, zorg er voor dat je weet wat het verschil is tussen de eerste en tweede auto van de zelfde teams. Vaak is er een spoiler of camera geel bij de een en zwart bij de ander. Als je die verschillen weet dan kan je op het circuit beter herkennen wie wie is. De nummers zijn namelijk heel vaak niet leesbaar.
Het zal mij benieuwen maar wil ook genoeg foto's maken dus moet wel een beetje fris blijven maar ontzettend veel zin in.MaXeRs schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:21:
[...]
Prachtig ! Geniet er van.
We houden je wel op de hoogte over de race mocht je laveloos voor de bar liggen.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Budapest was de afstand tussen tribune/scherm te groot waardoor je er alsnog weinig van mee kreeg. Tot de eerste serie stops gaat het dan goed ja, daarna is het overzicht weg.SnowDude schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:37:
[...]
Vooral na de eerste pitsstops kan het erg lastig zijn ja, maar als je bij een scherm zit is er niets aan de hand.
Wat je op het circuit wel echt veel beter ziet dan op tv of op de timing is hoever 10 seconden achterstand op je voorganger is.
Tip, zorg er voor dat je weet wat het verschil is tussen de eerste en tweede auto van de zelfde teams. Vaak is er een spoiler of camera geel bij de een en zwart bij de ander. Als je die verschillen weet dan kan je op het circuit beter herkennen wie wie is. De nummers zijn namelijk heel vaak niet leesbaar.
Mij viel het vooral op hoe klein het verschil uiteindelijk is tussen de "middenmoot" en het toendertijd veel te trage Marussia. Op TV lijkt het een gigantisch verschil, naast de baan denk je goh zo veel is het toch niet
Misschien niet in afstand, maar wel in tijd (als in: +4 laps ofzo) 
edit: tenzij je bedoeld in snelheid
edit: tenzij je bedoeld in snelheid
[ Voor 23% gewijzigd door maussert op 13-04-2016 16:15 ]
Wat mij van mijn eerste circuitbezoek (Spa '99) vooral is bijgebleven is naast de herrie het vertragend vermogen van de F1 wagens. Ook het onderlinge verschil daarin was toentertijd goed te merken. Minardi's die met veel geweld probeerden te remmen terwijl de Ferrari's en McLarens ogenschijnlijk gecontroleerd vertraagde.
Ander ding wat ik nooit meer vergeet is het trillen van de grond bij het terugschakelen. Villeneuve in de BAR toentertijd die bij de busstop terugschakelde en ik gewoon dit door voelde trillen in mijn lichaam. Werkelijk waar bizarre ervaring.
Ander ding wat ik nooit meer vergeet is het trillen van de grond bij het terugschakelen. Villeneuve in de BAR toentertijd die bij de busstop terugschakelde en ik gewoon dit door voelde trillen in mijn lichaam. Werkelijk waar bizarre ervaring.
Ben bij best veel races geweest maar de vuistregel is toch wel dat je thuis voor de TV veel meer meekrijgt. Een tribuneplek met goed zicht op een scherm helpt wel al enorm.
Heb dit trouwens nooit echt als iets negatiefs ervaren, de sfeer en alles eromheen maken het bezoeken van races meer dan waard wat mij betreft! (mits de prijzen niet de pan uitstijgen..)
Heb dit trouwens nooit echt als iets negatiefs ervaren, de sfeer en alles eromheen maken het bezoeken van races meer dan waard wat mij betreft! (mits de prijzen niet de pan uitstijgen..)
De keren dat ik in Spa was ('95 en '96) vond ik buiten het geluid en de snelheid vooral het terugschakelen erg indrukwekkend, wat een klappen kregen die bakken te verwerken zeg
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Terugblik op vorig jaar; met ook wat meer Max "Fucking Hell" Verstappen audio:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8NRn4m89TDY]
Had ik nog niet gezien; hopelijk dit jaar meer geluk.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8NRn4m89TDY]
Had ik nog niet gezien; hopelijk dit jaar meer geluk.
Ik ben tot nu toe alleen nog maar een aantal keer naar Spa geweest, maar sinds vorig jaar ben ik er wel uit. Lekker op de vrijdag naar het circuit om de vrije trainingen te kijken. Relatief rustig (in hoeverre je het afgelopen jaar op vrijdag rustig kon noemen) en zondag lekker voor de buis. Ik wil toch alles van de race meemaken en als je op de tribune zit, mis je dat gewoon. Ook al zit er een scherm voor je neus. De sfeer enzo is echt wel vermakelijk, maar ik haat het altijd om weer naar huis te moeten in die drukte. Maar vergeleken met Zandvoort is Spa sowieso 100x beter geregeld.
Dit jaar ga ik wederom op de vrijdag lekker eerst in dee vroegte een rondje circuit lopen, mooie foto's maken en als we zin hebben, gaan we weer naar huis. Kaartjes op vrijdag zijn echt retegoedkoop en je ziet gewoon 2x 1,5 uur F1. Dat is meer dan de race.
Dit jaar ga ik wederom op de vrijdag lekker eerst in dee vroegte een rondje circuit lopen, mooie foto's maken en als we zin hebben, gaan we weer naar huis. Kaartjes op vrijdag zijn echt retegoedkoop en je ziet gewoon 2x 1,5 uur F1. Dat is meer dan de race.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
5 plaatsen straf voor Lewis dit weekend, bak wissel wegens schade na de aanrijding door Bottas in Bahrain.
http://www.formula1.com/c...nalty-gearbox-change.html
Het zit Lewis nog niet echt mee zo in het begin van dit jaar. Staat ie na bocht 1 weer rond die 6e plek
Met een slechte start erbij kan het ook zo ineens 8+ zijn..Hoogie2004 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 07:29:
Het zit Lewis nog niet echt mee zo in het begin van dit jaar. Staat ie na bocht 1 weer rond die 6e plek
Maar goed, wat Rosberg doet in 3 races moet Hamilton toch wel goed kunnen maken in de komende 18 zou je denken.
Herbert is ook weer lekker bezig. Nadat ie het aan de stok kreeg met Alonso, denk ik dat ie nu geen vriendjes meer is met Max:
http://www.grandprix247.c...-smarter-than-verstappen/
Tsjah, ergens heeft ie een punt. Maar zo zijn er genoeg redenen om niet voor Sainz te gaan ook.
Overigens; de regels met de Gearboxes zijn wat anders dan met de blokken blijkt. Die moet je namelijk voor 6 opeenvolgende races gebruiken.
Overigens; de regels met de Gearboxes zijn wat anders dan met de blokken blijkt. Die moet je namelijk voor 6 opeenvolgende races gebruiken.
Ik was vooral verbaasd wat een herrie die machines maken (A1 bolide). Zeker bij het remmen waren er harde knallen te horen. Ik begreep dat dit kwam door de turbo die de overtollige lucht kwijt moet. Die harde knallen hoor je niet op tv. De afmeting, het geluid en het geweld. Bijna angstaanjagend. Het is toch andere koek dan dat je het op TV ziet. Geluid is gedempt en ik vind het moeilijker tegenwoordig om het gevoel te krijgen dat ze heel hard rijden. Dat leek vroeger beter te werken. Misschien door de manier fan filmen toen, dramatische camera hoeken wellicht. Bij Nascar racing hebben ze veel camera's waar de autos langs zoeven. Dan is het alleen nog maar 'swoef' en dat was het. Geweld! Ruig..
Nja, zulke berichten neem ik nooit echt heel erg serieus. Het lijkt er meer dat Johnny de pers het antwoord geeft wat ze willen; “Both are very good and very fast,” Herbert told the Spanish sports newspaper Marca....Bosmonster schreef op donderdag 14 april 2016 @ 07:45:
[...]
Met een slechte start erbij kan het ook zo ineens 8+ zijn..
Maar goed, wat Rosberg doet in 3 races moet Hamilton toch wel goed kunnen maken in de komende 18 zou je denken.
Herbert is ook weer lekker bezig. Nadat ie het aan de stok kreeg met Alonso, denk ik dat ie nu geen vriendjes meer is met Max:
Dit is echt cool. Er is door de universiteit van Sheffield berekent wie de beste coureur aller tijden is. En daarbij hebben ze de invloed van de auto, team etc meegenomen. Daaruit komt dat Fangio de beste is, gevolgd door Prost en Schumacher. Tenminste als je de Mercedes jaren van der Michael niet meeneemt.
Van de huidige generatie is Alonso de beste, voor Vettel en Hamilton. Die laatste twee hebben meer voordeel van hun auto gehad. Maar goed dat is van Schumacher ook te zeggen, want die staat volgens de statistieken op de eerste plek, maar is dus eigenlijk derde.
De top 12:
Fangio, Prost, (Schumacher) Clark, Senna, Alonso, Piquet, Stewart, Schumacher, E Fittipaldi, Vettel, C Fittipaldi, Hamilton
http://www.sheffield.ac.u...-one-driver-ever-1.567358
https://www.researchgate....tor_performance_1950-2014
Van de huidige generatie is Alonso de beste, voor Vettel en Hamilton. Die laatste twee hebben meer voordeel van hun auto gehad. Maar goed dat is van Schumacher ook te zeggen, want die staat volgens de statistieken op de eerste plek, maar is dus eigenlijk derde.
De top 12:
Fangio, Prost, (Schumacher) Clark, Senna, Alonso, Piquet, Stewart, Schumacher, E Fittipaldi, Vettel, C Fittipaldi, Hamilton
Afgelopen 3 jaar in Monza geweest. Heerlijk op de camping aan het einde van het rechte stuk, 5 minuten lopen naar de tribune. Donderdag heen, maandagochtend terug. Heb ook een schijthekel aan drukte en zou er ook niet naartoe gaan als ik die niet zou kunnen ontlopen.Smarron schreef op woensdag 13 april 2016 @ 19:56:
Ik ben tot nu toe alleen nog maar een aantal keer naar Spa geweest, maar sinds vorig jaar ben ik er wel uit. Lekker op de vrijdag naar het circuit om de vrije trainingen te kijken. Relatief rustig (in hoeverre je het afgelopen jaar op vrijdag rustig kon noemen) en zondag lekker voor de buis. Ik wil toch alles van de race meemaken en als je op de tribune zit, mis je dat gewoon. Ook al zit er een scherm voor je neus. De sfeer enzo is echt wel vermakelijk, maar ik haat het altijd om weer naar huis te moeten in die drukte. Maar vergeleken met Zandvoort is Spa sowieso 100x beter geregeld.
We zitten altijd voor een scherm, maar desondanks krijg je lang niet zoveel mee als thuis. Wel zijn vorig jaar de graphics aangepast (groter lettertype) waardoor het allemaal iets beter te lezen is. Maar moet eerlijk bekennen dat we na verloop van tijd meer naar de (talrijk aanwezige) mooie vrouwen op de tribune kijken dan naar de race zelf
Ach, dat soort uitspraken worden enkel gedaan om interessant te lijken. Proberen op te vallen door een tegendraadse mening te verkondigen.Bosmonster schreef op donderdag 14 april 2016 @ 07:45:
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door alexbl69 op 14-04-2016 09:07 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Vorig jaar naar Hongarije geweest, ik was positief verast moet ik zeggen. Voordeel van Hongarije is dat de prijzen van de tickets, overnachting en het eten/drinken op het circuit goedkoop zijn tov andere circuits (vlucht was €100,-). Circuit ligt wel iets buiten de stad, maar reizen was goed te doen. In de ochtend met de gratis pendel bus richting het circuit en na afloop met de taxi terug. Na de race hadden we binnen 20~30 minuten een taxi (hebben ze goed systeem voor). De taxi's gebruiken ook een aparte weg, dus geen last van files. Kosten voor het ritje zijn iets van €30,-.Smarron schreef op woensdag 13 april 2016 @ 19:56:
Dit seizoen willen we Hockenheim proberen.
oef .. volgens hun model had Michael Schumacher nog 4x wereldkampioen moeten zijn geworden .. wtfBlauweFles schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:59:
Dit is echt cool. Er is door de universiteit van Sheffield berekent wie de beste coureur aller tijden is. En daarbij hebben ze de invloed van de auto, team etc meegenomen. Daaruit komt dat Fangio de beste is, gevolgd door Prost en Schumacher. Tenminste als je de Mercedes jaren van der Michael niet meeneemt.
De top 12:
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Grappig ook; Ascari komt op basis van prestaties op p9, maar is volgens die analyse maar de 76ste beste coureur
Verwijderd
'Wetenschap'.BlauweFles schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:59:
Dit is echt cool. Er is door de universiteit van Sheffield berekent wie de beste coureur aller tijden
Ik dacht dat je pas een grid penalty kreeg wanneer je meer dan 5(?) bakken gebruikt had in het seizoen. Of ligt het tegenwoordig al vast dat je x achtereenvolgende races met dezelfde bak moet doen ofzo?Grimmie187 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 07:18:
5 plaatsen straf voor Lewis dit weekend, bak wissel wegens schade na de aanrijding door Bottas in Bahrain.
Yamaha MT-09
Dat inderdaad. Beetje idiote regel als je het mij vraagt, maar een bak moet 6 achtereenvolgende races mee gaan minimaal.Bergie schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:18:
[...]
Ik dacht dat je pas een grid penalty kreeg wanneer je meer dan 5(?) bakken gebruikt had in het seizoen. Of ligt het tegenwoordig al vast dat je x achtereenvolgende races met dezelfde bak moet doen ofzo?
Wie en waarom ze hier straffen is mij weer een raadsel.
https://www.formula1.com/...Transmission_gearbox.htmlBergie schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:18:
[...]
Ik dacht dat je pas een grid penalty kreeg wanneer je meer dan 5(?) bakken gebruikt had in het seizoen. Of ligt het tegenwoordig al vast dat je x achtereenvolgende races met dezelfde bak moet doen ofzo?
Each driver may use no more than one gearbox for six consecutive events.
Every unscheduled gearbox change will require the driver to drop five places on the grid at that meeting.
tjah .. vervelend .. maar de regels gelden voor iedereen .. maakt het nu wel zo leuk ergensGrimmie187 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 07:18:
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Hamilton, maar vooral MercedesBosmonster schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:20:
[...]
Wie en waarom ze hier straffen is mij weer een raadsel.
Waarom? Om te voorkomen dat daar veel geld in gaat zitten. Gear ratio's staan ook vast voor het hele seizoen, waar je vroeger voor elke race aparte ratio's had. Net als de motor dus alleen om te proberen ervoor te zorgen dat teams geen bakken met geld uitgeven aan ontwikkeling, maar alleen op gezette tijden stappen kunnen maken.
Klote natuurlijk voor HAM. Vooral omdat er een kans is dat hij nu net achter Max komt te zitten...
"I can't get past this guy!"
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Heel apart dit inderdaad. Bottas had (imho) al onterecht straf gekregen voor dit (imho) racing-incident, en nu krijgt Lewis er ook nog straf voor.Bergie schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:18:
[...]
Rare jongens die FIA mannetjes.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Je hoort mij niet klagen, nu hoeven we alleen Rosberg nog voorbij bij de startAlfa90_Buttje schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:28:
[...]
tjah .. vervelend .. maar de regels gelden voor iedereen .. maakt het nu wel zo leuk ergens
Nu wat serieuzer: hoop dat beide Ferraris iig heel blijven dit weekend, een dubbel podium is wel nodig om een beetje in de buurt te blijven..
Beetje stomme regel imho maar goed; voor de race en het kampioenschap is het wel weer leuk natuurlijk. Liever dat Rosberg nu wat puntjes kan pakken voordat Hamilton echt goed op stoom gaat komen (ik ga er toch vanuit dat het weer tussen die twee zal gaan)
Yamaha MT-09
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
JackBol schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:40:
https://www.facebook.com/...10154149220614874/?type=3
Steek onderwater naar Ecclestone...
Alistair Peck: Kimi has already fallen under the table.
Simon Hardwick: Believe me he's under no table. The Finns can drink...He's in the sauna with the hot chicks while these idiots Are taking a photo
nog ééntje dan ..
@Hamilton
Simon Roberts: Take ya bloody hat off at the table, your mother not teach you any manners...!!!
You deserve all the money you're earning but to be fair you acting like a bit of a plonker Rodney with it. Please stop with this image thing it's really bugging a lot of fans. You just trying far to hard to regain your lost youth.
Fair play you work hard and not really doing anyone any harm, but it's just annoying with the stereotypical look!!!
You're better than this and I hope you grow out of it soon.

[ Voor 64% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-04-2016 09:56 ]
Dus ze maken nu een bak van 10m voor 6 races i.p.v. een bak van 1m per race. Zo werkt kostenbesparing in F1 ongeveer.sanderb schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:31:
[...]
Hamilton, maar vooral Mercedes
Waarom? Om te voorkomen dat daar veel geld in gaat zitten. Gear ratio's staan ook vast voor het hele seizoen, waar je vroeger voor elke race aparte ratio's had. Net als de motor dus alleen om te proberen ervoor te zorgen dat teams geen bakken met geld uitgeven aan ontwikkeling, maar alleen op gezette tijden stappen kunnen maken.
Klote natuurlijk voor HAM. Vooral omdat er een kans is dat hij nu net achter Max komt te zitten...
"I can't get past this guy!"![]()
Maarre, Bottas heeft heel de achterkant niet geraakt?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik zie de foto op meer plekken voorbij komen. Maar ik verbaas me er vooral op wat voor aardappel-kwaliteit dit is zegJackBol schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:40:
https://www.facebook.com/...10154149220614874/?type=3
Steek onderwater naar Ecclestone...

Het zit hem vooral in de 'consecutive races'. Met de motor mag je de eerste vier races vier keer een ander blok monteren, als je ze later maar weer gebruikt.Señor Sjon schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:47:
[...]
Dus ze maken nu een bak van 10m voor 6 races i.p.v. een bak van 1m per race. Zo werkt kostenbesparing in F1 ongeveer.
Maarre, Bottas heeft heel de achterkant niet geraakt?
met 5 plaatsen straf voor Ham (hoe onterecht ook) had ook de nieuwe kwali wellicht ok geweest aangezien Ferrari nu natuurlijk een extra kans heeft
Niet erg als Mercedes af en toe ook problemen heeft met de betrouwbaarheid lijkt me?
Ze lijken niet onaantastbaar, ook al is de snelheid nog steeds niet geëvenaard, heeft Ferrari blijkbaar de druk zo opgevoerd dat Mercedes ook hier en daar een steekje zou kunnen laten vallen.
Ze lijken niet onaantastbaar, ook al is de snelheid nog steeds niet geëvenaard, heeft Ferrari blijkbaar de druk zo opgevoerd dat Mercedes ook hier en daar een steekje zou kunnen laten vallen.
Mwa in een interview met Marca, dan gaat hij niet zeggen dat Max beter is.Bosmonster schreef op donderdag 14 april 2016 @ 07:45:
[...]
Met een slechte start erbij kan het ook zo ineens 8+ zijn..
PSN: Alvanosa
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1