[F1] Seizoen 2016 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 101 Laatste
Acties:
  • 395.578 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:32
Grimmie187 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:07:
[...]

Het leek misschien chaos op TV maar zeker Hamilton en co. wisten precies waar ze moesten finishen om kampioen te worden. Massa/Kimi lagen namelijk de hele race al aan de leiding.

Combineer dat met het feit dat Glock en Hamilton goeie vriendjes en ex teamgenoten waren en het lijkt opeens niet meer zo vergezocht. Na afloop is Glock ook de eerste persoon die Hamilton opzoekt voor een bedankje en/of felicitaties :Y)

Spreekt voor zich dat ik natuurlijk niets kan hardmaken, daarom blijft het een gevoel/mening :)
Dus jij denkt dat Glock al glibberend en glijdend

1) zag dat Hamilton achter hem zat (en niet bijv Kovalainen)
2) wist dat Hamilton voor hem moest eindigen om WC te worden
3) derhalve bewust Hamilton voor liet gaan

Om de spray nog maar niet te noemen waardoor je achterspiegels niet echt functioneel meer zijn.

Handjes schudden en ex-teamgenoten status zijn voor mij nog iets te flinter dun :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-10 08:59
Requiem19 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:10:
[...]

Dus jij denkt dat Glock al glibberend en glijdend

1) zag dat Hamilton achter hem zat (en niet bijv Kovalainen)
2) wist dat Hamilton voor hem moest eindigen om WC te worden
3) derhalve bewust Hamilton voor liet gaan

Om de spray nog maar niet te noemen waardoor je achterspiegels niet echt functioneel meer zijn.

Handjes schudden en ex-teamgenoten status zijn voor mij nog iets te flinter dun :)
Dat denk ik idd :)

1. Hamilton en Kovalainen zijn makkelijk uit elkaar te houden qua helm, Hamilton reed trouwens al meer dan een half rondje achter Glock.
2. Boardradio van het team naar Glock: 'Hamilton rijd achter je en moet 6e worden voor de titel..'
3. Glock stuurt naar links.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Grimmie187 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:18:
[...]

1. Hamilton en Kovalainen zijn makkelijk uit elkaar te houden qua helm, Hamilton reed trouwens al meer dan een half rondje achter Glock.
2. Boardradio van het team naar Glock: 'Hamilton rijd achter je en moet 6e worden voor de titel..'
Nou, laat ik je uit de droom helpen: het is bullshit.

Ik had op dat moment de live timing aan staan, en zag dus al bijna een halve ronde van tevoren dat Glock het op zijn slicks niet zou gaan halen tov Hamilton. Not a chance. Glock begon als vierde aan zijn laatste ronde en moest ook Vettel al voorbij laten.

Dat je een Farrari-fanboy bent, best. Maar als dat uitmondt in Glock beschuldigen van match- , nee championship-fixing, dan slaat het wel een beetje door hoor.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:46

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

Glock en Petrov, beide namen hoor ik liever NOOIT meer :(

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
u_nix_we_all schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:30:
[...]

Nou, laat ik je uit de droom helpen: het is bullshit.

Ik had op dat moment de live timing aan staan, en zag dus al bijna een halve ronde van tevoren dat Glock het op zijn slicks niet zou gaan halen tov Hamilton. Not a chance. Glock begon als vierde aan zijn laatste ronde en moest ook Vettel al voorbij laten.

Dat je een Farrari-fanboy bent, best. Maar als dat uitmondt in Glock beschuldigen van match- , nee championship-fixing, dan slaat het wel een beetje door hoor.
Niet zo miepen, ik zeg 10 posts geleden al dat dit mijn mening is (die ik overigens onderbouw met argumenten). Kun je heel verontwaardigd roepen (zonder argumenten) dat het bullshit is maar zo denk ik erover.

Volgend onderwerp? ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Grimmie187 op 08-04-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 22:32
[...]

Die board radio zou het wel iets verdachter maken ja :).

Ik kan me niet herinneren dat fragment gehoord te hebben. Maar dat zou er best kunnen zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Requiem19 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:37:
[...]

Die board radio zou het wel iets verdachter maken ja :).

Ik kan me niet herinneren dat fragment gehoord te hebben. Maar dat zou er best kunnen zijn natuurlijk.
Voor de duidelijkheid, die specifieke boordradio was niet te horen hoor. Maar die zou er best geweest kunnen zijn, is namelijk niet illegaal om dat aan je coureur te vertellen (en hoeft ook niet uitgezonden te worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:58
[...]

Kleine opmerking, als Glock naar links had gestuurd dan had hij hami volledig van de baan af gereden, daarnaast zie je dat zelfs achterblijvers glock inhalen om dat hij geen snelheid heeft nocht de grip.

Twitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Grimmie187 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:37:
Niet zo miepen, ik zeg 10 posts geleden al dat dit mijn mening is (die ik overigens onderbouw met argumenten). Kun je heel verontwaardigd roepen (zonder argumenten) dat het bullshit is maar zo denk ik erover.

Volgend onderwerp? ;)
Argumenten ?

Waar jij complete radiogesprekken verzint, kom ik met feiten zoals wat er op de live timing te zien was.
Maar als het helpt, hier: YouTube: OnBoard clips from Glock during the Final lap at Brazil
Blijf maar lekker volhouden dat Glock hem expres voorbij liet, alsof hij enige keus had. Nogmaals roep ik Bullshit !

En je mag gerust zo denken hoor, maar de beschuldigingen vindt ik te ver gaan.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:46

Moofnor

King of my castle

Nou heb ik de hele race niet gezien, dus sta er compleet blind in. (Maar niet bepaald fan van Hamilton)

Maar als ik het goed begrijp was Glock de enige die niet stopte, waardoor hij veel plekken won. Als hij dan Hamilton wilde helpen, was het dan niet vele malen makkelijker geweest om ook gewoon te stoppen voor wets?

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
u_nix_we_all schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:46:
[...]
Denk niet dat Timo er wakker van zal liggen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
Grimmie187 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:52:
[...]

Denk niet dat Timo er wakker van zal liggen ;)
Denk dat er geen enkele courreur er wakker van zal liggen wat hier gezegt worden aangezien ze dit toch niet zullen lezen daarnaast beschuldigingen uiten op basis van wat jij denkt dat er gezegd is, is beetje not done in mijn ogen. daarnaast kijk jij ook duidelijk met een rode bril naar dit incident en heb je blijkbaar de beelden niet terug gekeken. hierin zie je duidelijk dat Glock in 2 bochten tijd door 3 of 4 mensen ingehaald wordt waaronder 2 achterblijvers...

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:53
u_nix_we_all schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:46:
[...]

Argumenten ?

Waar jij complete radiogesprekken verzint, kom ik met feiten zoals wat er op de live timing te zien was.
Maar als het helpt, hier: YouTube: OnBoard clips from Glock during the Final lap at Brazil
Blijf maar lekker volhouden dat Glock hem expres voorbij liet, alsof hij enige keus had. Nogmaals roep ik Bullshit !

Het lijkt erop of hij netjes op de 'droge' lijn blijft rijden, wat mij ook het verstandigst lijkt in die omstandigheden. Ik denk dat niemand Hamilton achter had kunnen houden de laatste 2 a 3 bochten inclusief het rechte stuk en dat op droog weer banden.

Maarja, we gaan nogal ver door in deze discussie. Zoals hier al besproken is Saubers toestand vrij zorgelijk, ik dacht dat ze nieuwe sponsors hadden gevonden. Maar blijkbaar gaat het om voorschotten: http://www.autosport.com/...r-advance-to-pay-salaries

Dat kan nooit lang goed gaan, punten zie ik ze voorlopig ook niet scoren, ze houden Manor nog maar net achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Martin0 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:09:
[...]

Denk dat er geen enkele courreur er wakker van zal liggen wat hier gezegt worden aangezien ze dit toch niet zullen lezen daarnaast beschuldigingen uiten op basis van wat jij denkt dat er gezegd is, is beetje not done in mijn ogen. daarnaast kijk jij ook duidelijk met een rode bril naar dit incident en heb je blijkbaar de beelden niet terug gekeken. hierin zie je duidelijk dat Glock in 2 bochten tijd door 3 of 4 mensen ingehaald wordt waaronder 2 achterblijvers...
Vergat te reagereren op je vorige post, maar ik bedoel natuurlijk dat Glock zeer bewust (imo) veel te laat naar links stuurt. Ik heb de beelden 100x gezien: Hij kijkt in zijn spiegels om te kijken waar Hamilton is en mist de apex met 2 meter en dat is zeker geen gebrek aan grip als je de beelden goed bekijkt. Wie Glock er daarvoor allemaal bewust of onbewust langs laat is niet relevant.

Magoed, zoals voorspeld is deze discussie kennelijk 'not done', dus dan hou ik erover op :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40
Grimmie187 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:21:
[...]

Magoed, zoals voorspeld is deze discussie kennelijk 'not done', dus dan hou ik erover op :)
De Discussie mag best gevoerd worden maar je staat redelijk alleen in je standpunt en als ik je icoon zie denk ik ook niet dat je het onbevooroordeeld bekijkt.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Grimmie187 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:23:
[...]

Denk dat we de discussie hier beter niet kunnen voeren, maar er is een groot verschil tussen niet verdedigen en bewust in je spiegels kijken en afwijken van de racelijn om je positie op te geven..

Kortom, ik ben van mening dat het intentioneel is gedaan door Glock. Dat is trouwens nog iets kwalijker dan race-fixing, namelijk kampioenschap-fixing..
Mwoah, ik heb het idee dat het verschil in snelheid zo groot was dat Hamilton nog een rondje om de auto van Glock heen had kunnen rijden en dan alsnog eerder over de finish had kunnen komen.

Daarnaast moet je niet vergeten dat het de laatste race van het seizoen was; het komt vaker voor dat coureurs dan milder omgaan met de kampioenschapskandidaten als er nog geen beslissing is gevallen. Doornbos bijv. toen die bij Red Bull reed ging ook makkelijk aan de kant voor Schumacher, omdat hij geen invloed op het WK wilde hebben.

Vettel een paar jaar terug spint in de openingsronde, maar rijdt met speels gemak naar het kampioenschap toe mede doordat hij gewoon een positie of 4 cadeau krijgt. Naast z'n teamgenoot (wat ik begrijpelijk vind) ook de STR's en dan ook nog een plek van de Mercedes van Schumacher.

Stel nu dat Sauber wordt gekocht door Alfa Romeo en met Ferrari motoren gaat rijden. Dan zou je in theorie de situatie kunnen krijgen dat bij een titelstrijd tussen Vettel/Hamilton het gaat gebeuren dat Vettel na een ongelukkige start niet één maar vijf teamgenoten rond heeft rijden die hem allemaal een positie cadeau doen... Is dat dan ook race fixing?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Racierox schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:14:
[...]

Het lijkt erop of hij netjes op de 'droge' lijn blijft rijden, wat mij ook het verstandigst lijkt in die omstandigheden. Ik denk dat niemand Hamilton achter had kunnen houden de laatste 2 a 3 bochten inclusief het rechte stuk en dat op droog weer banden.

Maarja, we gaan nogal ver door in deze discussie. Zoals hier al besproken is Saubers toestand vrij zorgelijk, ik dacht dat ze nieuwe sponsors hadden gevonden. Maar blijkbaar gaat het om voorschotten: http://www.autosport.com/...r-advance-to-pay-salaries

Dat kan nooit lang goed gaan, punten zie ik ze voorlopig ook niet scoren, ze houden Manor nog maar net achter.
Sauber wordt kapot gemaakt door die teammanager, die maakt echt rare sprongen.
Daarnaast hun chasis is enorm oud en kan niet meer mee gaan vandaag de dag. Bedoel als je kijkt naar ferrari die hebben 2016 motor en hebben natuurlijk de beste aero, maar haas doe t ook goed en torro rosso ook, maar sauber is de enige die t af laat weten met een 2016 motor en software nota bene.
En manor rijd er eigenlijk al voor alleen die ryo(of zo) die is gewoon een flapdrol die niet uit het juiste houd gesneden is.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

XyritZz schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:29:
[...]
[knip]

Stel nu dat Sauber wordt gekocht door Alfa Romeo en met Ferrari motoren gaat rijden. Dan zou je in theorie de situatie kunnen krijgen dat bij een titelstrijd tussen Vettel/Hamilton het gaat gebeuren dat Vettel na een ongelukkige start niet één maar vijf teamgenoten rond heeft rijden die hem allemaal een positie cadeau doen... Is dat dan ook race fixing?
Dit gebeurd eigenlijk al jaren, en vooral bij DTM is dat duidelijk zichtbaar als het om het kampioenschap gaat. Wehrlein ging de laatste race ook al heel erg vroegtijdig aan de kant toen Lewis eraan kwam.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
XyritZz schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:29:
[...]

Mwoah, ik heb het idee dat het verschil in snelheid zo groot was dat Hamilton nog een rondje om de auto van Glock heen had kunnen rijden en dan alsnog eerder over de finish had kunnen komen.

Daarnaast moet je niet vergeten dat het de laatste race van het seizoen was; het komt vaker voor dat coureurs dan milder omgaan met de kampioenschapskandidaten als er nog geen beslissing is gevallen. Doornbos bijv. toen die bij Red Bull reed ging ook makkelijk aan de kant voor Schumacher, omdat hij geen invloed op het WK wilde hebben.

Vettel een paar jaar terug spint in de openingsronde, maar rijdt met speels gemak naar het kampioenschap toe mede doordat hij gewoon een positie of 4 cadeau krijgt. Naast z'n teamgenoot (wat ik begrijpelijk vind) ook de STR's en dan ook nog een plek van de Mercedes van Schumacher.

Precies, maar dat is ook mijn punt: Dat dit soort 'bewussies' zeker wel gebeuren. Vond het ook zuur dat het halve veld uit de weg ging voor Vettel na zijn crash in Brazilie 2012 ;)

Wat betreft Sauber kan dit toch niet veel meer dan een doekje voor het bloeden zijn? Zoals Martin hierboven al aangaf is het chassis inmiddels zo verouderd dat je beter vanaf scratch weer overnieuw kunt gaan beginnen.. Een overname door Alfa zou ik wel gaaf vinden, is toch wel een beetje historische naam in de F1! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ze moeten Sauber opdoeken en dan kunnen ze die motoren aan TR geven wishful thinking O-)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
SnowDude schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:41:
Ze moeten Sauber opdoeken en dan kunnen ze die motoren aan TR geven wishful thinking O-)
Gebeurt zowiezo dit seizoen niet, daarvoor is geen clausule opgenomen in het contract en is het in strijd met de regelementen.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 14:08

derx666

mecker ende blaet

Grimmie187 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:21:
[...]

Vergat te reagereren op je vorige post, maar ik bedoel natuurlijk dat Glock zeer bewust (imo) veel te laat naar links stuurt. Ik heb de beelden 100x gezien: Hij kijkt in zijn spiegels om te kijken waar Hamilton is en mist de apex met 2 meter en dat is zeker geen gebrek aan grip als je de beelden goed bekijkt. Wie Glock er daarvoor allemaal bewust of onbewust langs laat is niet relevant.

Ik heb net de beelden van youtube ook nog eens terug zitten kijken, en ik heb hier toch een ander idee bij dan jij.
Glock wordt allereerst buitenom ingehaald in Turn 11 (Mergulho) door een BMW die nota bene een ronde achter ligt. Op de exit als hij gas geeft krijgt hij een overstuur moment wat hij corrigeert, en dus nog meer snelheid verliest als wat hij al doet door zijn slicks in de regen. Op dat moment zit Vettel er in de Toro Rosso al naast, en gaat hem met speels gemak voorbij. Hamilton ziet zijn kans en duikt naar de binnenkant toe voor bocht 12. Glock moet vanwege zijn slicks eerder remmen dan Hamilton, en die is er dan voor de apex ook al makkelijk voorbij, net als de BMW en Vettel een paar seconden eerder. Niks raars aan wat mij betreft. Had Hamilton hem niet voor de bocht gepakt, dan was hij hem wel bij het uitacceleren van bocht 12 voorbij gegaan. Glock had geen enkele kans om op slicks de mannen op regenbanden voor te blijven.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:14

Martinspire

Awesomeness

Martin0 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:42:
[...]

Gebeurt zowiezo dit seizoen niet, daarvoor is geen clausule opgenomen in het contract en is het in strijd met de regelementen.
Nee klopt, maar het maakt bij Ferrari wel wat mankracht vrij om wat meer aan die 2015 motor te doen?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racierox
Ze staan bij STR in ieder geval niet stil: http://nl.motorsport.com/...grades-voor-str11-685557/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Martinspire schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:55:
[...]

Nee klopt, maar het maakt bij Ferrari wel wat mankracht vrij om wat meer aan die 2015 motor te doen?
Maar wat hebben die daar voor belang bij dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
[...]

Aan de 2015 motor mag niet meer gesleuteld worden, deze is niet gehomeologeerd(of zo iets) dus hierovor mogen geen tokens ingezet worden.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
[...]

Waarom zouden ze aan de 2015 motor werken? Dat zouden ze alleen doen als een betrouwbaarheids probleem zou zijn. Ze gaan echt geen tokens opofferen om die 2015 motor te verbeteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-10 16:57
Was altijd al part of the deal geweest natuurlijk met de 2015 PU..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:05
derx666 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:45:
[...]

Ik heb net de beelden van youtube ook nog eens terug zitten kijken, en ik heb hier toch een ander idee bij dan jij.
Glock wordt allereerst buitenom ingehaald in Turn 11 (Mergulho) door een BMW die nota bene een ronde achter ligt. Op de exit als hij gas geeft krijgt hij een overstuur moment wat hij corrigeert, en dus nog meer snelheid verliest als wat hij al doet door zijn slicks in de regen. Op dat moment zit Vettel er in de Toro Rosso al naast, en gaat hem met speels gemak voorbij. Hamilton ziet zijn kans en duikt naar de binnenkant toe voor bocht 12. Glock moet vanwege zijn slicks eerder remmen dan Hamilton, en die is er dan voor de apex ook al makkelijk voorbij, net als de BMW en Vettel een paar seconden eerder. Niks raars aan wat mij betreft. Had Hamilton hem niet voor de bocht gepakt, dan was hij hem wel bij het uitacceleren van bocht 12 voorbij gegaan. Glock had geen enkele kans om op slicks de mannen op regenbanden voor te blijven.
Heeft iemand de ronde/sectortijden van Glock niet beschikbaar? Dan kunnen we dit voor altijd uit de wereld helpen. Destijds vond ik het verdacht maar gezien het gebrek aan aandacht heb ik er verder niet veel over nagedacht. Ik ging er simpelweg vanuit dat het allemaal fair was gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Malt007 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:31:
[...]

Heeft iemand de ronde/sectortijden van Glock niet beschikbaar? Dan kunnen we dit voor altijd uit de wereld helpen. Destijds vond ik het verdacht maar gezien het gebrek aan aandacht heb ik er verder niet veel over nagedacht. Ik ging er simpelweg vanuit dat het allemaal fair was gegaan.
YouTube: F1 Brasil 2008 Live timing last 5 laps

Glock z'n rondetijden storten in op de 3e laatste lap.
Je kan helaas niet zien wie er nog meer op de regenband staat, maar Trulli z'n tijden storten op dezelfde manier in...

[ Voor 14% gewijzigd door JackBol op 08-04-2016 16:41 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk maar eens naar de tijden van Trulli, die zat ook in het complot... Mensen vergeten dat Glock alleen maar 4e reed omdat hij niet naar de pits was gegaan. Maar een conspiracy zien is altijd makkelijker dan accepteren dat het gewoon pech voor Massa en geluk voor Hamilton was.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
gambieter schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:44:
Kijk maar eens naar de tijden van Trulli, die zat ook in het complot... Mensen vergeten dat Glock alleen maar 4e reed omdat hij niet naar de pits was gegaan. Maar een conspiracy zien is altijd makkelijker dan accepteren dat het gewoon pech voor Massa en geluk voor Hamilton was.
Dat viel me ook op als bovenste opmerking op die video O-)
Eerste twee sectoren was hij sneller dan Trulli, laatse sector 2,2 seconden langzamer. Maar hij eindigde ook 5,4 seconden achter Hamilton. Dat hij hij nooit kunnen redden dus. Trulli had wel een groter gat achter zich en deed dus misschien rustig aan, maar zoiets kun je nooit met zekerheid zeggen natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Racierox op 08-04-2016 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

u_nix_we_all schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:58:
[...]

Maar wat hebben die daar voor belang bij dan ?
Meer Ferrarimotoren hoger op de ranglijsten? Ze hebben nog wel even, maar het zou fijn zijn als ze halverwege het seizoen nog een update kunnen geven zodat ze niet te ver terug vallen. Het is ook gewoon extra reclame
Martin0 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:59:
[...]

Aan de 2015 motor mag niet meer gesleuteld worden, deze is niet gehomeologeerd(of zo iets) dus hierovor mogen geen tokens ingezet worden.
Hij is wel degelijk gehomologeerd gezien de turbo moest worden aangepast voor dit seizoen. En volgens mij staat het ook los van de overige tokens van Ferrari. Maar er zijn meer manieren om een motor te verbeteren, zo ook bv software.
SnowDude schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:04:
[...]

Waarom zouden ze aan de 2015 motor werken? Dat zouden ze alleen doen als een betrouwbaarheids probleem zou zijn. Ze gaan echt geen tokens opofferen om die 2015 motor te verbeteren
Dat er geen probleem lijkt te bestaan, betekend niet dat het helemaal waterdicht is. Bovendien kunnen er altijd zaken worden verbeterd, ook al lever je geen tokens meer in. Bovendien is het ook de image van Ferrari die op het spel staat als het team nu plots helemaal wegvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Volgens motorsport.nl krijgt de STR geen motor-updates, dit seizoen.
Wel 2 of 3 chassis updates.

http://nl.motorsport.com/...grades-voor-str11-685557/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Racierox schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:47:
Dat viel me ook op als bovenste opmerking op die video O-)
Ik lees de commentaren bij Youtube nooit, dat is als de commentaren bij nujij, GS of de Telegraaf ;) . Heb daarna toch even gekeken, en bij mij stonden de commentaren op "top comments" en dan zie je die niet :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 22:52
Wat moet ik nou doen dit weekend zonder F1? ;( :? :/

[ Voor 12% gewijzigd door -Moondust- op 08-04-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Een keertje naar buiten en een beetje sporten misschien? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Grrr. Waren we eindelijk van dat gezeik over de kwalificatie af:
Formule 1 overweegt race op zaterdag als kwalificatie

De rest van dit seizoen vindt de kwalificatie in de Formule 1 op de 'oude' manier plaats, zoals ook de afgelopen jaren het geval was. Dat is donderdag besloten, na overleg tussen de teambazen en de FIA. Daarbij werd echter ook afgesproken dat er gekeken gaat worden naar een nieuw format, dat in 2017 ingevoerd moet worden. Een optie daarbij is om de kwalificatie te vervangen door een korte race.

In gesprek met Sky F1 zegt Ecclestone dat het idee van een 'sprintrace' op zaterdag mogelijk levensvatbaar is. "We zijn aan het kijken. Vooral naar de kwalificatie. Misschien komt er een race op zaterdag die telt als kwalificatie, bijvoorbeeld. We zijn al deze mogelijkheden aan het bestuderen, met het oog op volgend jaar natuurlijk. We hebben de boel voor dit jaar genoeg verknoeid, we gaan dat niet nog een keer doen."

Voor dit jaar voerde de FIA, op nadrukkelijk verzoek van race-organisaties, een nieuwe manier van kwalificeren in. Het knock-outsysteem zou tot meer verrassingen in de kwalificatie moeten leiden en daarmee de basis moeten vormen voor minder voorspelbare races, maar het systeem bleek in praktijk niet te werken. Na veel kritiek, vooral van de coureurs en teambazen, is daarom besloten om dit systeem af te schaffen. Vanaf de komende Grand Prix, in Shanghai, vindt de kwalificatie plaats op dezelfde manier als vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
-Moondust- schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:55:
MotoGP, NASCAR??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Gaan karten, hopen dat je zo goed bent dat je opvalt en je zelf uiteindelijk in de F1 terecht komt? O-)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Pff ja ik heb hetzelfde.. 2 dagen naar het plafond staren dan maar (met MotoGP) da's tenminste iets voor de zondag avond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:27
Voor mij NASCAR. Mooi van zaterdag op zondagnacht! :D Toch wel heel speciaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:58
Grimmie187 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:18:
[...]

Zijn pappa was een van de weinige amerikanen die er wel wat van bakte in de F1 en daarbuiten, dus het kan wel ;)
Mario is eigenlijk natuurlijk gewoon een Italiaan, die in Europa is begonnen met racen ;)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Richard117 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:26:
[...]

Mario is eigenlijk natuurlijk gewoon een Italiaan, die in Europa is begonnen met racen ;)
Is dat zo? Ik kan mij van de 'F1 Legends' mini docu op de BBC herinneren dat hij op jonge leeftijd is verhuisd naar Amerika en daar begon met dirt ovals en later pas terug naar Europa ging. Wel een tijd geleden gezien dus ik kan er naast zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Grimmie187 op 08-04-2016 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:58
Grimmie187 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 18:11:
[...]

Is dat zo? Ik kan mij van de 'F1 Legends' mini docu op de BBC herinneren dat hij op jonge leeftijd is verhuisd naar Amerika en daar begon met dirt ovals en later pas terug naar Europa ging. Wel een tijd geleden gezien dus ik kan er naast zitten.
Hij is op zijn 15e naar Amerika gegaan, maar reed op zijn 13e al in een junior klasse in Italië. https://web.archive.org/w...y/cart/mario_andretti.asp

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:29
MotoGP natuurlijk! Zit momenteel meer spektakel in dan bij F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Richard117 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 18:29:
[...]

Hij is op zijn 15e naar Amerika gegaan, maar reed op zijn 13e al in een junior klasse in Italië. https://web.archive.org/w...y/cart/mario_andretti.asp
Goeie info! Heb Mario altijd wel een mooie kerel gevonden, en een van de eerste die success in Amerika en Europa behaalde. Zn zoons heb ik dan weer minder mee, beetje kleurloos vergeleken met pa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
JackBol schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:51:
Volgens motorsport.nl krijgt de STR geen motor-updates, dit seizoen.
Wel 2 of 3 chassis updates.

http://nl.motorsport.com/...grades-voor-str11-685557/
Hopelijk hebben ze tijdens het testen kunnen uitvinden waarom ze zo slecht zijn op de medium band (en helpen de updates daartegen), want daar verloor Max heel veel ten opzichte van Ricciardo (daarom reden ze tijdens het testen bijna alleen maar op de medium band).

[ Voor 5% gewijzigd door nazuzed op 08-04-2016 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:53

Destruction

(ex-)Automonteur

:z
Martin0 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:49:
[...]

Volgens mij waren er al gele vlaggen en een vsc op de baan voor iemand die was gecrashed en bianci schoot er op het zelfde stuk af en schoof toen onder de kraan... hij veroorzaakte Rode vragen maar niet de sc
De SC was veroorzaakt door Sutil, die er met z'n Sauber af was geschoten danwel uit was gevallen. Bianchi schoot er op datzelfde punt af en raakte de kraan die de Sauber aan het wegtakelen was. Dat veroorzaakte vervolgens weer de rode vlag.

Oh enneh... Dudes, doe ff gezond. Ik maak 1 opmerking mbt Glock en kijk die discussie :P

En Sauber.. Sauber gaat volledig naar de klote door die Moneysha, reken er maar op dat *die* zichzelf goed heeft verrijkt aan (Dhr.) Sauber en nu er niks meer te plukken valt, gaat ze zogenaamd nog even haar best doen de tent te redden om de boel vervolgens als een kaartenhuis te laten klappen. Blijf het zonde vinden van zo'n team, maar vind het ook vreemd dat (ogenschijnlijk) Peter Sauber er niets aan/tegen lijkt te doen.

[ Voor 0% gewijzigd door Señor Sjon op 09-04-2016 11:53 . Reden: Hou het beschaafd ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Tristan schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 18:31:
[...]

Ander en uiteindelijk ook meer spektakel natuurlijk, maar ik vond de eerste 2 races van 2016 toch best wel veelbelovend :).

Om één of andere reden kan het MotoGP mij nooit echt een hele race boeien.

[ Voor 17% gewijzigd door StealthyPeanut op 08-04-2016 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Tristan schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 18:31:
Vooruit, ga ik dat ook eens kijken. Vanavond mezelf vermakt met de docu Senna. Heel mooi om de carriere van Senna zo in beeld gebracht te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:23
Destruction schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 19:50:
:z
[...]

En Sauber.. Sauber gaat volledig naar de klote door die Moneysha, reken er maar op dat die zichzelf goed heeft verrijkt aan (Dhr.) Sauber en nu er niks meer te plukken valt, gaat ze zogenaamd nog even haar best doen de tent te redden om de boel vervolgens als een kaartenhuis te laten klappen. Blijf het zonde vinden van zo'n team, maar vind het ook vreemd dat (ogenschijnlijk) Peter Sauber er niets aan/tegen lijkt te doen.
Ik vind dit wel een hele zware statement, wat mb gewoon laster/smaad is

Mevrouw M heeft misschien niet heel netjes gehandeld af en toe, maar ik ben er zeker van overtuigd als ze dat niet gedaan had, dan was Sauber allang exit geweest. Een kat in het nauw maakt rare sprongen he.

Ze heeft maar 1 doel voor ogen: Sauber redden.

Als je kijkt naar het budget van Sauber, dan is dat ook nauwelijks genoeg om idd rond te komen. Krap 100 miljoen euro per jara maar. Ja dat klinkt als veel geld, is het ook. Maar blijkbaar voor de f1 niet genoeg meer.

[ Voor 0% gewijzigd door Señor Sjon op 09-04-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 12:46
Dat heb ik vorig jaar wel gemist trouwens, een paar spannende regenraces met veel uitvallers en actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 20:24
Bigfoot schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 09:09:
Dat heb ik vorig jaar wel gemist trouwens, een paar spannende regenraces met veel uitvallers en actie!
Heb je vorig jaar wel gekeken dan? :P

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
In Austin was het nog wel wat nat maar verder kan ik me toch niet echt een regenrace herinneren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Adlermann schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 09:05:
[...]

Ik vind dit wel een hele zware statement, wat mb gewoon laster/smaad is

Mevrouw M heeft misschien niet heel netjes gehandeld af en toe, maar ik ben er zeker van overtuigd als ze dat niet gedaan had, dan was Sauber allang exit geweest. Een kat in het nauw maakt rare sprongen he.

Als je kijkt naar het budget van Sauber, dan is dat ook nauwelijks genoeg om idd rond te komen. Krap 100 miljoen euro per jara maar. Ja dat klinkt als veel geld, is het ook. Maar blijkbaar voor de f1 niet genoeg meer.
Als je ziet wat Manor doet met 20M minder, dan is het wel ietwat vreemd dat Sauber met die 100M het team niet kan runnen en dan riekt het toch echt wel naar een falend management.

Ik blijf verder bij mijn standpunt, ook als Moneysha dit zou lezen en me zou dagvaarden bij wijze van.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bigfoot schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 10:28:
In Austin was het nog wel wat nat maar verder kan ik me toch niet echt een regenrace herinneren....
Dat soort races leggen ze sinds we "parc fermee" hebben tussen quali en de race (al >5 jaar volgens mij) altijd stil, omdat de auto's totaal niet geschikt zijn voor regen.

Gaat meestal zo als het steeds ietsje harder
- 20 rondes op intermediate banden
- 1 ronde op full wet, en dan een safetycar

Als de full wet sneller is, dan is het meestal zo nat dat alle auto's constant aquaplanen, die band hadden ze gewoon 10cm hoger moeten maken, zodat de auto's allemaal lekker hoog stonden ofzo. Nu is het de meest nutteloze band van allemaal.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 21:27
En voor diegene die zich ook nog vervelen dit weekend: de Blancpain GT is er ook :)

@JeroenBleekemolen:
Qualifying 14.15h CET and quali race 20.50h CET today at Misano. Watch it live on blancpain-gt-series.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:48
JvS schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 11:23:
[...]

Dat soort races leggen ze sinds we "parc fermee" hebben tussen quali en de race (al >5 jaar volgens mij) altijd stil, omdat de auto's totaal niet geschikt zijn voor regen.

Gaat meestal zo als het steeds ietsje harder
- 20 rondes op intermediate banden
- 1 ronde op full wet, en dan een safetycar

Als de full wet sneller is, dan is het meestal zo nat dat alle auto's constant aquaplanen, die band hadden ze gewoon 10cm hoger moeten maken, zodat de auto's allemaal lekker hoog stonden ofzo. Nu is het de meest nutteloze band van allemaal.
En omgekeerd. 10 rondjes SC op wets, daarna SC weg en na een ronde of 2 intermediates eronder. Het is ook wel goed gespeeld door de teams (afhankelijk van positie in het veld). De leider zal het te nat vinden en nummer 2 vindt het wel prima. Als de baanposten elkaar maar kunnen zien, verder niet aanstellen en rijden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:32

Bosmonster

*zucht*

Adlermann schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 09:05:
[...]

Dat ze dat doel voor ogen heeft geloof ik wel, maar dat maakt haar nog geen goede manager. Ze heeft er simpelweg een potje van gemaakt de laatste jaren.

100M is niet ruim, maar wel genoeg om een team draaiende te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Devian schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 10:18:
[...]

Heb je vorig jaar wel gekeken dan? :P
Volgens mij waren er geen regenraces?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:29
Dat de full wet amper gebruikt wordt is een veiligheids issue.

De spray is het probleem, technisch kan men dit wel oplossen maar zicht is een heel groot probleem bij de full wets. Daarom ook de SC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 20:29

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

tlpeter schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:11:

De spray is het probleem, technisch kan men dit wel oplossen maar zicht is een heel groot probleem bij de full wets. Daarom ook de SC.
Dan geef je de rijders toch een soort van IR-bril (HUD) in het vizier van de helm)? Of mag zoiets niet?

En als je niet op tijd kunt zien waar je heen gaat, rij je te hard. Dat is altijd al zo geweest :P

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:29
Dat klopt en dat zeiden de 40 jaar geleden ook.
Een coureur is een blijft een coureur, die gaat niet langzamer rijden.
De coureurs moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen.
Het zijn geen watjes maar het blijven coureurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Luxicon schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:18:
[...]

Volgens mij waren er geen regenraces?
Die p4 van Max was toch begonnen als regen? Of heb ik wat verkeerd onthouden? En omdat Max meereed telt hij dubbel he ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Morgen ook Parijs-Roubaix. (tenzij je een bloedhekel aan fietsen hebt natuurlijk.)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 18:37

Mystikal

It never hurts to help!

enchion schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:59:
[...]

Morgen ook Parijs-Roubaix. (tenzij je een bloedhekel aan fietsen hebt natuurlijk.)
In beiden zit tegenwoordig een motortje...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Dat was vroeger met Jos Verstappen altijd leuk. Je hoopte altijd op regen omdat hij dan nog een kans maakte.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Devian schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:48:
[...]

Die p4 van Max was toch begonnen als regen? Of heb ik wat verkeerd onthouden? En omdat Max meereed telt hij dubbel he ;).
Zeker? Volgens mij werd Max Verstappen 4e in deze race. Het ziet er zonnig uit. :P

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
Luxicon schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 15:06:
[...]

Zeker? Volgens mij werd Max Verstappen 4e in deze race. Het ziet er zonnig uit. :P

[video]
Hij heeft er 2 he ;), Amerika begon met regen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Devian schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:54:
[...]

Hij heeft er 2 he ;), Amerika begon met regen!
Goh, niet aan gedacht! Ja, dat was wel een nat weekend verder inderdaad, en dus droog begonnen. Ik wist wel dat het later (of dat nou al met de start was of niet) droog was.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Luxicon schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:19:
[...]
Goh, niet aan gedacht! Ja, dat was wel een nat weekend verder inderdaad, en dus droog begonnen. Ik wist wel dat het later (of dat nou al met de start was of niet) droog was.
Tijdens de race was het droog, circuit zelf echter nog niet, en met de lage temperaturen duurde het vrij lang voordat de baan opdroogde. Iedereen begon op Intermediate band.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
enchion schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:59:
Zelf fietsen vind ik leuk, maar kijken naar fietsende mensen ervaar ik als oerendsaai. Morgen maar zelf gaan fietsen dus, als het net zulk lekker weer is als vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:48
tlpeter schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:11:

Weleens in oude interviews gelezen dat men dan keek naar features aan de zijkant van de baan om het rempunt te bepalen bij heftige spray, maar ik kan me voorstellen dat dat op tilkedromes wat lastiger is. :+

Maar ook dat was een skill van een coureur, jammer genoeg dus minder in gebruik.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Van mij mogen ze er wel wat aan doen dat ze in hevigere regen en plassen nog wat beter kunnen rijden. Spray ga je niks aan doen, maar dat hadden we 30 jaar geleden ook al. Het is gewoon anders rijden (en zorg anders voor meer objecten langs de baan of iets). Verder wat minder zwaar straffen zodat meer mensen wat proberen en er ook vaker een safety car komt met bijkomende leukere race en uitslag.

Tenslotte ben ik nog steeds voorstander voor een kortere race. Afgelopen race ook weer 58 rondes. Volgens mij zou 40 ook meer dan prima zijn. Lang genoeg om wat strategie te kunnen toepassen, maar kort genoeg zodat er niet een heel saai middenstuk zit alvorens er weer echt geraced wordt. Ook andere middelen juich ik toe die de mogelijkheden verminderen om minder te kunnen sparen (zodat dat ook minder wordt gedaan). Het middel van een x-aantal liter per uur werkt gewoon niet lekker. Gewoon maximum doorstroom toelaten op een (dan) kleinere buis.

En de zaterdag mag van mij wel gewoon blijven draaien om de snelste ronde (maar dan met genoeg banden om dat ook te doen), daar hoef ik geen race te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Nog een tip voor degenen die zich vervelen omdat er geen F1 is dit weekend. Een rapportage van de GP van Monaco 1969. Wat opvalt is hoe breed het lijkt t.o.v. nu, o.a. door het ontbreken van vangrails. Ook raceden ze langs de haven / zwembad op het deel wat nu pitstraat is, "boven" dus. De pitstraat was een strook asfalt langs start / finish.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=4FnyurCfTsQ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Laatst online: 14:43
He fijn JV heeft ook zn mening klaar...

http://www.nu.nl/formule-...un-kop-moeten-houden.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Niets zo prettig als consequent zijn nietwaar? :)

[YouTube: https://youtu.be/wjUPmE_rqU4?t=1m1s]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hij heeft wel een punt, dat het bij Tennis etc. ook al honderden jaren goed gaat.

Alleen vergeet hij even dat er een enorme technologische vooruitgang is gemaakt bij autosport en dat het bij tennis weinig meer dan schoeisel en racket, wat eigenlijk bijzaken zijn voor de sport, is geweest....

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Maar hij vindt dat de coureurs niet z'n mening moeten geven, maar vervolgens geeft hij wel z'n mening.

Meneer vindt weer dat hij alleen z'n mening mag geven.

Heb het niet zo op deze JV, er is maar 1 JV en dat is Jos Verstappen

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
Het is ook een beetje apart dat hij zegt dat de regels niet zoveel moeten veranderen, terwijl ze juist veranderd zijn, en de coureurs juist het oude willen.

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Achja, Villeneuve vindt dat de coureurs hun kop moeten houden. Wij (of anders in elk geval ik) vindt dat hij nou eindelijk eens zijn kop moet gaan houden. Om de zoveel tijd komt-ie weer even iets roepen, het lijkt Ecclestone wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Destruction schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:38:
[...]

Achja, Villeneuve vindt dat de coureurs hun kop moeten houden. Wij (of anders in elk geval ik) vindt dat hij nou eindelijk eens zijn kop moet gaan houden. Om de zoveel tijd komt-ie weer even iets roepen, het lijkt Ecclestone wel.
Met het grote verschil, dat Ecclestone geld in het laadje brengt :P

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Pffff, NASCAR vond ik dodelijk saai. Ik ken de teams en coureurs natuurlijk niet, dat scheelt, maar oval rondjes rijden spreekt me niet erg aan. MotoGP is al een stuk beter, maar niks verslaat de F1, voornamelijk om Verstappen, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Firesphere schreef op zondag 10 april 2016 @ 13:49:
[...]

Hij heeft wel een punt, dat het bij Tennis etc. ook al honderden jaren goed gaat.

Alleen vergeet hij even dat er een enorme technologische vooruitgang is gemaakt bij autosport en dat het bij tennis weinig meer dan schoeisel en racket, wat eigenlijk bijzaken zijn voor de sport, is geweest....
Behalve dat de tennisers sinds enkele jaren gebruik kunnen maken van een replay om te bepalen of een bal in/uit is. Kortom: dat hele argument valt ook in het water. Elke sport is de laatste jaren wel ergens aangepast. Zelfs het voetbal is bezig met vernieuwen (zowel met kunstgras als met videoscheidsrechters). En nog afgezien daarvan zijn veel tennisters bezig met hun oproep om gelijker loon/prijzenpot of andere zaken. Waarbij ook niet 2 naar voren komen maar gewoon een hele groep. Dus dr klopt ook nog eens geen zak van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Kwam net dit tegen:

DID YOU KNOW? Deceleration into Turn 14 at the Shanghai International Circuit pulls 5.97G's!

Met max z'n late remmen zal hij wel over de 6g gaan denk ik.

bron:
https://twitter.com/kl_motorsport/status/719163408579497984

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

trion75 schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:26:
Kwam net dit tegen:

DID YOU KNOW? Deceleration into Turn 14 at the Shanghai International Circuit pulls 5.97G's!

Met max z'n late remmen zal hij wel over de 6g gaan denk ik.

bron:
https://twitter.com/kl_motorsport/status/719163408579497984
Volgens mij vertelde Max juist dat ie niet laat, maar juist heel vroeg remde, maar dan heel gedoseerd! Dus dat zou betekenen dat ie de G-krachten juist beperkt.

Hetzelfde zeg maar als we tegen Kvyat zagen vorige week heb ik het idee. Z'n tegenstander denkt dat ie laat remt, maar eigenlijk is hij gewoon al lang de remkracht aan het opbouwen en kan zo zonder blokkeren de bocht om, waar de ander dan veel te laat remt.

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 11-04-2016 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Kvyat vertelt de pers dat hij zit veilig voelt in z'n stoeltje...

Wanneer loopt zijn contract eigen af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

JackBol schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:19:

Volgens mij heeft hij het standaard 2+1 contract (al is dat bij hem 1+2 geworden) en is hij volgend jaar vrij van contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:48
JackBol schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:19:

Hij zegt zich geen zorgen te maken...niet dat hij veilig zit :)
"So the best advice I give myself is ‘Boy, focus on your own business!’ If I do a good job then everything will fall into place,” he added."
En dat is het beste advies dat hij zichzelf kan geven :)
Hij heeft een heel jaar om zich te bewijzen. Dit seizoen is pas 2 races oud, waarbij Max zichzelf de eerste race geen plezier deed.
Kvyat verprutst het vooralsnog vooral in de Q, waardoor hij het in de race moeilijk heeft.
Hij heeft maar 1 opdracht: RIC verslaan. Als hij zich bezig moet gaan houden met VES en SAI, maakt hij het zichzelf alleen maar moeilijk.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16
-Moondust- schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:50:
[...]

Pffff, NASCAR vond ik dodelijk saai. Ik ken de teams en coureurs natuurlijk niet, dat scheelt, maar oval rondjes rijden spreekt me niet erg aan. MotoGP is al een stuk beter, maar niks verslaat de F1, voornamelijk om Verstappen, dat dan weer wel.
Die Amerikaanse series kunnen me ook voor geen meter boeien. Veel te scripted allemaal. Zag laatst een race waar zelfs een 'competition caution' in voor kwam. Er was niks gebeurd, maar omdat er al 20 minuten geen caution was geweest 'verzinnen' ze er maar eentje. Voor de reclame natuurlijk en om het hele veld weer bij elkaar te brengen. Als je niet beter weet zal het allemaal hartstikke leuk zijn, maar ik vind 2 oppermachtige Mercedessen die het hele veld op een rondje zetten nog interessanter.

Cultuurdingetje natuurlijk. Voetbal interesseert de meeste Amerikanen ook helemaal niks omdat er naar hun maatstaven veel te weinig directe actie is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Bosmonster schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:02:
[...]

Volgens mij vertelde Max juist dat ie niet laat, maar juist heel vroeg remde, maar dan heel gedoseerd! Dus dat zou betekenen dat ie de G-krachten juist beperkt.

Hetzelfde zeg maar als we tegen Kvyat zagen vorige week heb ik het idee. Z'n tegenstander denkt dat ie laat remt, maar eigenlijk is hij gewoon al lang de remkracht aan het opbouwen en kan zo zonder blokkeren de bocht om, waar de ander dan veel te laat remt.
Max vertelde dat hij op het einde minder hard remt. Hij remt eerst hard en vloeit dan naar iets minder hard waardoor hij niet blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:09
dat leer je dan ook netjes tijdens het lessen.. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sniffels
ProudElm schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:09:
dat leer je dan ook netjes tijdens het lessen.. :)
Zit er bij Max natuurlijk nog vers in... je ziet hem ook altijd binnenspiegel-buitenspiegel-over schouder-knipper gebruiken bij inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 14:10
nazuzed schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:07:
[...]

Max vertelde dat hij op het einde minder hard remt. Hij remt eerst hard en vloeit dan naar iets minder hard waardoor hij niet blokkeert.
Volgens mij doet elke coureur (in een downforce auto) dat.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:48
nazuzed schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:07:
[...]
Mij is bij een slip grip cursus ooit duidelijk gemaakt dat je zonder ABS in principe beter kan remmen dan vol in de ABS te gaan hangen.
Een F1 heeft natuurlijk geen ABS, dus het is volledig afhankelijk van het voetje van de coureur om die enorme snelheid terug te brengen, zonder de wielen te blokkeren.

Max is daar gewoon heel goed in, hoewel de STR daar volgens mij ook wel een steentje aan bijdraagt.
Het blijft gewoon bizar om te zien hoe weinig hij blokkeert waar anderen wel de bandjes oproken.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:49

PauseBreak

derp!

sanderb schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:28:
[...]

Een F1 heeft natuurlijk geen ABS, dus het is volledig afhankelijk van het voetje van de coureur om die enorme snelheid terug te brengen, zonder de wielen te blokkeren.

Max is daar gewoon heel goed in, hoewel de STR daar volgens mij ook wel een steentje aan bijdraagt.
Het blijft gewoon bizar om te zien hoe weinig hij blokkeert waar anderen wel de bandjes oproken.
Als je kijkt naar hoe vaak Sainz zijn banden blokkeert denk ik niet dat het iets is waar de STR nou uitzonderlijk goed in is.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
sanderb schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:28:
[...]

Mij is bij een slip grip cursus ooit duidelijk gemaakt dat je zonder ABS in principe beter kan remmen dan vol in de ABS te gaan hangen.

ABS heeft veel nut in het verkeer om schrik-rem-reacties tegen te gaan.. Dat heb je in de F1 ook wel natuurlijk, maar daar zou je rondetijd voor op moeten opofferen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19:52

Wom

offtopic:
Feitelijk is ABS niet bedoeld om de remweg te verkorten, maar om te kunnen blijven sturen en zo het gevaar te kunnen ontwijken. (Altijd Blijven Sturen).

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:50

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Sniffels schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:12:
[...]

Zit er bij Max natuurlijk nog vers in... je ziet hem ook altijd binnenspiegel-buitenspiegel-over schouder-knipper gebruiken bij inhalen.
/me proest :+

/rofl

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Pagina: 1 ... 66 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1