[F1] Seizoen 2016 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste
Acties:
  • 395.578 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:25

Hoogie2004

Whohooooo

JackBol schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:19:
De ferrari code is gebroken door een lezer van autoblog, rickdos:

3.2-LFS6-P1:

Italiaans restaurantje op 3,2 km van het circuit.
Lasagne, Fettuccine of Spaghetti voor €6.
Nog één parkeerplaats beschikbaar.
_O- _O- _O-

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40
Ik ga mee met wat Senor Sjon op een andere website zei.

Als dit in lap 28 was dan zou het het volgende betekenen:
-3.2: de voorsprong op Rosberg (volgens de timing was dat in die ronde 3.206)
LFS6: Laps for stop 6 (Vettel stopte in lap 34)
P1: Track positie

Lap charts:
http://www.f1fanatic.co.u...-grand-prix-lap-charts-2/

[ Voor 15% gewijzigd door SnowDude op 07-04-2016 10:33 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 17:25

Hoogie2004

Whohooooo

SnowDude schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:23:
Ik ga mee met wat Senor Sjon op een andere website zei.

Als dit in lap 28 was dan zou het het volgende betekenen:
-3.2: de voorsprong op Rosberg (volgens de timing was dat in die ronde 3.206)
LFS6: Laps for stop 6 (Vettel stopte in lap 32)
P1: Track positie

Lap charts:
http://www.f1fanatic.co.u...-grand-prix-lap-charts-2/
Maar dan klopt het aantal ronden tot de stop niet, dat was namelijk dan 4 en niet 6.

Ik ga er vanuit dat de FIA de data wel zal onderzoeken van de Ferrari van Vettel. Ze kunnen gewoon zien of er na dat bord een instelling is veranderd in de auto.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Hoogie2004 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:32:
[...]

Maar dan klopt het aantal ronden tot de stop niet, dat was namelijk dan 4 en niet 6.

Ik ga er vanuit dat de FIA de data wel zal onderzoeken van de Ferrari van Vettel. Ze kunnen gewoon zien of er na dat bord een instelling is veranderd in de auto.
Typo van mij, hij stopte in lap 34

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:40
Dus boodschappen op pitborden zijn ook beperkt? Ik maar denken dat het enkel de "electronische" booschappen waren, radio en stuurdisplay dus.

Weeral bijgeleerd

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:56
Wat mij betreft gaan ze terug naar alleen pitborden (van max 3 regels). Als de veiligheid in gevaar komt (door bijv. oververhitte remmen) kun je dat prima oplossen door dat via het pitbord aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 18:49
Kenhas schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:43:
Dus boodschappen op pitborden zijn ook beperkt? Ik maar denken dat het enkel de "electronische" booschappen waren, radio en stuurdisplay dus.

Weeral bijgeleerd
De regels voor de pitborden zijn gelijk aan die voor de radio.
Daarom staan er nu ook allemaal camera's op de pitwall. Kunnen ze achteraf controleren of je niet stout bent geweest.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-10 16:57
Moet toch maar wat kantoor personeel op de tribunes gaan zitten met spandoeken "Max P6 RB Balance +1"

[ Voor 5% gewijzigd door Sniffels op 07-04-2016 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
friggler schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:48:
Wat mij betreft gaan ze terug naar alleen pitborden (van max 3 regels). Als de veiligheid in gevaar komt (door bijv. oververhitte remmen) kun je dat prima oplossen door dat via het pitbord aan te geven.
Hahaha moest hier stiekem een beetje om lachen.

Dus jij zou je coureur zonder remdruk..eerst het lange rechte stuk op laten komen, om hem op topsnelheid met een pitbord mede te delen dat hij geen remdruk meer heeft???
Veilig is dat niet echt.

Ik begrijp waar je heen wilt, maar een direct contact moet er gewoon zijn om overal op het circuit te kunnen ingrijpen...en dus niet alleen langs de pitwall.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
powah33 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:03:
[...]

Hahaha moest hier stiekem een beetje om lachen.

Dus jij zou je coureur zonder remdruk..eerst het lange rechte stuk op laten komen, om hem op topsnelheid met een pitbord mede te delen dat hij geen remdruk meer heeft???
Veilig is dat niet echt.

Ik begrijp waar je heen wilt, maar een direct contact moet er gewoon zijn om overal op het circuit te kunnen ingrijpen...en dus niet alleen langs de pitwall.
Wie zegt dat het pitbord bij het rechte stuk hoeft te staan? Desnoods maken ze 4 plaatsen op het circuit waar zo'n pitbord getoond kan worden.

Plus dat als je geen remdruk meer hebt, dan ben je sowieso te laat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Sniffels schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:57:
Moet toch maar wat kantoor personeel op de tribunes gaan zitten met spandoeken "Max P6 RB Balance +1"
Dat is net als water aannemen in de Tour De France, dat kun je beter niet doen...er zitten ook Carlos fans op de tribune. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
Jos: "Max rijdt in 2017 bij een van de topteams"
http://www.f1today.net/nl...7-bij-een-van-de-topteams

Edit: het bericht komt wel van Marca, dat nu niet echt als kwalitatief hoogstaand te boek staat.

[ Voor 24% gewijzigd door friggler op 07-04-2016 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:32

Bosmonster

*zucht*

friggler schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:08:
[...]

Wie zegt dat het pitbord bij het rechte stuk hoeft te staan? Desnoods maken ze 4 plaatsen op het circuit waar zo'n pitbord getoond kan worden.

Plus dat als je geen remdruk meer hebt, dan ben je sowieso te laat.
Alleen pitborden werkt averechts.

1. Er is geen restrictie voor coureur -> pit communicatie, dus waarom dat ineens helemaal afschaffen?
2. Ze willen pit -> coureur communicatie beperken tot alleen nog veiligheids gerelateerde zaken. Waarom dat gaan beperken als het gaat om veiligheid?

edit:
Pff. echt he:
http://www.autosport.com/...ject-aggregate-qualifying
A heavily political battle is being waged on this divisive topic between the teams in one corner, and the FIA and Ecclestone in the other.

Todt and Ecclestone are of the opinion there is no going back to the former system, and have so far refused to put it back on the table to be voted on.

They are of the belief that as the teams voted for the current knockout scheme then they have to live with it, or come up with an alternative recommendation.
Echt zo'n naar spelletje wat de FIA hier speelt. De teams hebben de laatste keer helemaal niet vrijwillig gestemd voor het knockout systeem, het was de enige keus die ze voorgeschoteld kregen van de FIA...

Echt heel vies.

[ Voor 41% gewijzigd door Bosmonster op 07-04-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
Bosmonster schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:30:
2. Ze willen pit -> coureur communicatie beperken tot alleen nog veiligheids gerelateerde zaken. Waarom dat gaan beperken als het gaat om veiligheid?
Omdat er een dunne lijn ligt in wat de teambazen veiligheid noemen. In theorie kun je de afstand tussen je voorganger en jezelf ook een veiligheidsissue noemen. Of hoe je een bocht moet aansnijden. Voorbeeld: rijder gaat steeds vol over de curbs en slijt daarmee zijn bodemplaat teveel af. Hierdoor verdwijnt er wat van de aanzuigende werking en kán daardoor in het vervolg minder hard door een bocht heen. Coureur weet dat niet en schuift er daardoor af.

Het is maar een voorbeeldje om even aan te geven hoe dun die lijn kan zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door friggler op 07-04-2016 11:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Bosmonster schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:30:
[...]

Echt zo'n naar spelletje wat de FIA hier speelt. De teams hebben de laatste keer helemaal niet vrijwillig gestemd voor het knockout systeem, het was de enige keus die ze voorgeschoteld kregen van de FIA...

Echt heel vies.
Tja helaas worden dat soort spelletjes niet alleen ind de F1 gespeeld. Ook in het normale bedrijfsleven gebeurd dat vaak genoeg.

Ecclestone en Todd slopen de F1 liever dan dat ze toegeven dat ze fout zaten. Het wordt in ieder geval een grote PR fail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Laatst online: 12-10 17:28
Mannen en macht..... Douglas Adams had een punt, in The Hitchhikers Guide.... (hij zal niet de eerste geweest zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zag gisteren een videomoment voorbij komen waarbij Kvyat een wel heel erg motiverende handdruk kreeg uitgedeeld door Herr Marko in de cockpit vlak voor de race. Hand alleen was niet voldoende blijkbaar, er zat nog een heel verhaal bij. Jammer dat er geen spraak te horen was.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ik hoop niet dat er tussen de Red Bull rijders het zelfde gebeurd als bij de Ducati rijders in de MotoGP. Daar is ook zo goed als zeker dat een van de twee aan het einde van het seizoen weg moet, en afgelopen race hebben ze elkaar letterlijk van de baan gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

durian schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:03:
Mannen en macht..... Douglas Adams had een punt, in The Hitchhikers Guide.... (hij zal niet de eerste geweest zijn)
Is Todt's echte naam eigenlijk Breedlebrox?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-10 08:59
SnowDude schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:27:
Ik hoop niet dat er tussen de Red Bull rijders het zelfde gebeurd als bij de Ducati rijders in de MotoGP. Daar is ook zo goed als zeker dat een van de twee aan het einde van het seizoen weg moet, en afgelopen race hebben ze elkaar letterlijk van de baan gereden.
OT: Wat een schandalige actie was dat inderdaad.. Die Iannone is niet helemaal lekker volgens mij, ik had hem als teambaas er per direct uit gesmeten. Als je een soortgelijke actie in de F1 uit zou halen wordt je minstens voor een aantal races geschorst (Grosjean op Spa, en dat was niet eens intentioneel..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:23:
Ik zag gisteren een videomoment voorbij komen waarbij Kvyat een wel heel erg motiverende handdruk kreeg uitgedeeld door Herr Marko in de cockpit vlak voor de race. Hand alleen was niet voldoende blijkbaar, er zat nog een heel verhaal bij. Jammer dat er geen spraak te horen was.
Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SnowDude schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:27:
Als je het cockpit-filmpje van Stoffel gezien hebt dan deed Sainz ander toch wel verrekte veel moeite om Verstappen er achter te willen houden in de openingsronde. Dit staat lijnrecht tegenover de uitspraak die ik vandaag tegenkwam van hem.
...
If we are not on the same strategy, we are on different strategies and Max is coming from behind on the supersoft and I'm on the medium there would be no point in fighting him.
...
Het is roze en .....

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 07-04-2016 13:10 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
hardware-lover schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:07:
[...]

Als je het cockpit-filmpje van Stoffel gezien hebt dan deed Sainz ander toch wel verrekte veel moeite om Verstappen er achter te willen houden in de openingsronde. Dit staat lijnrecht tegenover de uitspraak die ik vandaag tegenkwam van hem.
...
If we are not on the same strategy, we are on different strategies and Max is coming from behind on the supersoft and I'm on the medium there would be no point in fighting him.
...
Het is ook niet makkelijk voor Sainz, het seizoen is pas 2 races oud en de hele autosport gaat er al vanuit dat als er een van de twee aan het einde van het seizoen doorschuift naar Red Bull dat dat Max gaat zijn.

Voor zijn gevoel moet hij zich dubbel bewijzen, en in mijn ogen is hij daardoor constant aan het "over driven"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:49
[...]

...
...

[...]

Het is roze en .....
Hij spreekt zichzelf niet tegen toch? Hij reed namelijk op soft ipv medium :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:53
Adlermann schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:12:
[...]

Hij spreekt zichzelf niet tegen toch? Hij reed namelijk op soft ipv medium :)
Hij bedoelt dat ze op verschillende strategieën zaten, in dit geval dus soft vs supersoft. Ook nu was het zinloos om te verdedigen, maar ik kan ook snappen dat je als coureur in de eerste ronde(n) alles op alles zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:08

Phydomir

Dennis

[...]

Er zit nogal wat verschil in iemand voorbij laten gedurende de race omdat hij op een andere strategie zit of in de openingsronde. Tuurlijk gaat iedere rijder er dan vol voor.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Racierox schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:33:
[...]
Hij bedoelt dat ze op verschillende strategieën zaten, in dit geval dus soft vs supersoft. Ook nu was het zinloos om te verdedigen, maar ik kan ook snappen dat je als coureur in de eerste ronde(n) alles op alles zet.
Als ie zijn koppie erbij had gehouden dan had ie minder ver naar achtergelegen dan de eerste ronde het geval was. Omdat zijn focus blijkbaar alleen op Verstappen lag heeft ie in twee bochten drie posities verloren i.p.v. eentje, dan had ie zowel Button alsook Vandoorne nog achter hem gehad wellicht.

Hoewel as verbrande turf is denk ik niet dat "het team" blij geweest zal zijn met zijn hardnekkige Verstappen afstoppen, zeker omdat hij beweert meer een teamplayer te zijn (i.t.t. Verstappen).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:33
hardware-lover schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:56:
[...]

Als ie zijn koppie erbij had gehouden dan had ie minder ver naar achtergelegen dan de eerste ronde het geval was. Omdat zijn focus blijkbaar alleen op Verstappen lag heeft ie in twee bochten drie posities verloren i.p.v. eentje, dan had ie zowel Button alsook Vandoorne nog achter hem gehad wellicht.

Hoewel as verbrande turf is denk ik niet dat "het team" blij geweest zal zijn met zijn hardnekkige Verstappen afstoppen, zeker omdat hij beweert meer een teamplayer te zijn (i.t.t. Verstappen).
Aan de andere kant, had Verstappen een betere start dan kwam ie niet achter Sainz te zitten :+.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
friggler schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:14:
[...]

http://www.f1today.net/nl...7-bij-een-van-de-topteams

Edit: het bericht komt wel van Marca, dat nu niet echt als kwalitatief hoogstaand te boek staat.
Dit mogen we wel hopen ja. Dit jaar is al enigszins frustrerend, omdat de TR tot op heden geen podium auto blijkt te zijn (zowel Ferrari, McLaren, Haas en RB lijken sneller in de race). Ik vraag me dan ook echt af of Verstappen wel wat leert dit jaar. Hij gaat zo snel vooruit, vanaf volgend jaar moet hij echt mee kunnen doen om de winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
alesandro_46 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:30:
[...]

Aan de andere kant, had Verstappen een betere start dan kwam ie niet achter Sainz te zitten :+.
Hij had erg veeel wielspin bij de start en ze waren nog aan het kijken, waardoor het kwam.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
Erapaz schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:48:
[...]

Dit mogen we wel hopen ja. Dit jaar is al enigszins frustrerend, omdat de TR tot op heden geen podium auto blijkt te zijn (zowel Ferrari, McLaren, Haas en RB lijken sneller in de race). Ik vraag me dan ook echt af of Verstappen wel wat leert dit jaar. Hij gaat zo snel vooruit, vanaf volgend jaar moet hij echt mee kunnen doen om de winst.
Hij is vorig jaar gedebuteerd in de F1 maar nu duurt het allemaal te lang, leert hij niets meer en had hij al mee moeten doen voor de titel?.. 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Erapaz schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:48:
[...]

Als ze niet stuk gaan zijn er dit jaar sowieso geen podium auto's op Mercedes en Ferrari na. Als max dit seizoen iedere race mee kan doen voor P4/5/6/7 dan haalt hij het maximale uit de auto. Als je dan ook nog eens een rijstijl hebt waar de fans en teambazen vrolijk van worden kan je het dit jaar niet beter doen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Grimmie187 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:04:
[...]

Hij is vorig jaar gedebuteerd in de F1 maar nu duurt het allemaal te lang, leert hij niets meer en had hij al mee moeten doen voor de titel?.. 7(8)7
Inderdaad, zie Hamilton. Die was in zijn rookie jaar al titel kandidaat en het jaar erop WDC. Volgend jaar moet Max in ieder geval meedoen om de podiums om vooruitgang te boeken.
Phydomir schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:06:
[...]

Als ze niet stuk gaan zijn er dit jaar sowieso geen podium auto's op Mercedes en Ferrari na. Als max dit seizoen iedere race mee kan doen voor P4/5/6/7 dan haalt hij het maximale uit de auto. Als je dan ook nog eens een rijstijl hebt waar de fans en teambazen vrolijk van worden kan je het dit jaar niet beter doen.
"Kan hij het niet beter doen". Helemaal mee eens, daarom moet hij volgend jaar in een top auto zitten, de TR ontgroeit hij dit jaar en dan kan hij het dus niet beter meer doen omdat de auto de limiet is.

[ Voor 41% gewijzigd door Erapaz op 07-04-2016 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Erapaz schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:06:
[...]

Inderdaad, zie Hamilton. Die was in zijn rookie jaar al titel kandidaat en het jaar erop WDC. Volgend jaar moet Max in ieder geval meedoen om de podiums om vooruitgang te boeken.
Die debuteerde dan ook in een auto waarmee je wereld kampioen kan worden. Er is echt niemand die het een slecht jaar voor Max zal noemen als hij niet op het podium komt dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Erapaz schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:06:
[...]

Je vergeet er voor het gemak even bij te zeggen dat Hamilton in 2007 instapte in een kampioenschap winnende auto, enige keer in de historie van de F1 dat dit ooit gebeurd is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Phydomir schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:07:
[...]

Die debuteerde dan ook in een auto waarmee je wereld kampioen kan worden. Er is echt niemand die het een slecht jaar voor Max zal noemen als hij niet op het podium komt dit jaar.
Dat is precies mijn punt, het is geen slecht jaar voor Max, omdat hij alles uit de auto haalt. Om echter te groeien moet hij volgende jaar met een betere auto rijden. Ik haal Hamilton aan als bewijs dat het mogelijk is dat een talent in een goede auto meteen mee kan doen om te prijzen.
Grimmie187 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:08:
[...]

Je vergeet er voor het gemak even bij te zeggen dat Hamilton in 2007 instapte in een kampioenschap winnende auto, enige keer in de historie van de F1 dat dit ooit gebeurt is..
Excuus als ik niet duidelijk was. Ik reageerde op het feit dat volgens het artikel Jos zegt dat Max volgende jaar bij een top team zit. Ik zeg dat we hier inderdaad op mogen hopen, omdat hij bij TR gewoon al tegen zijn grens van leren aanzit. Hij moet dus wel naar een top auto volgend jaar, anders is het verloren tijd.

[ Voor 34% gewijzigd door Erapaz op 07-04-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Erapaz schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:08:
[...]

Dat is precies mijn punt, het is geen slecht jaar voor Max, omdat hij alles uit de auto haalt. Om echter te groeien moet hij volgende jaar met een betere auto rijden. Ik haal Hamilton aan als bewijs dat het mogelijk is dat een talent in een goede auto meteen mee kan doen om te prijzen.
Sorry maar ik vind dit onzin, Hamilton was ouder en had veel meer ervaring in openwheel racen voor dat hij instapte in de F1.

Met alle reglementswijzigingen willen de fabrikanten volgend jaar ook coureurs die de auto goed kunnen ontwikkelen.

[ Voor 10% gewijzigd door SnowDude op 07-04-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

[...]

[...]

Excuus als ik niet duidelijk was. Ik reageerde op het feit dat volgens het artikel Jos zegt dat Max volgende jaar bij een top team zit. Ik zeg dat we hier inderdaad op mogen hopen, omdat hij bij TR gewoon al tegen zijn grens van leren aanzit. Hij moet dus wel naar een top auto volgend jaar, anders is het verloren tijd.
Daar ben ik het wel mee eens. In een TR zal hij nooit races gaan winnen op talent of snelheid (of er moet een bizarre race zijn waar alles precies zijn kant op valt). Wat dat betreft zou een 3e jaar TR een stap terug zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
[...]

[...]

Realistisch gezien is RBR het enige 'top' team waar hij volgend jaar naar toe kan en voorlopig afgaande op dit seizoen is dat nog helemaal geen upgrade..

Ik denk dat mensen snel vergeten hoe moeilijk het is om op het juiste moment bij het juiste team te rijden, ongeacht hoeveel talent je hebt (zie bijv. Alonso).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Grimmie187 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:17:
[...]

Realistisch gezien is RBR het enige 'top' team waar hij volgend jaar naar toe kan en voorlopig afgaande op dit seizoen is dat nog helemaal geen upgrade..
Waarom zou RBR realistisch gezien het enige team zijn? Contracten zeggen weinig meer in de F1 en zowel Mercedes en Ferrari hebben al laten blijken dat ze Verstappen wel zien zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-10 19:08
Ik denk hoop dat we het volgende gaan zien bij RB

Ze willen dat RB zo veel mogelijk punten haalt. Dus de beste 2 van de 4 moeten bij RB zitten. Op een vooraf besproken punt, bv 1/2 het seizoen word het 2e stoeltje van RB vergeven aan Kyvat - Max - Carlos, de andere 2 gaan bij TR de rest van de races uitrijden.

Vergeet niet dat Kyvay eigenlijk te vroeg naar RB is gegaan, gewoon omdat VET weg was. Ze hebben die 3 dat gewoon als "motivatie" voorgehouden. Dat verklaard denk ik ook het gestuntel van Kyvat, hij wil net ff iets te graag en dat kost hem zijn kop. Ook Carlos lijkt iets te graag te willen, stel dat hij nou voor Max naar RB kan... dat zou wel ff een dikke vinger zijn naar MAX.

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Phydomir schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:23:
[...]

Waarom zou RBR realistisch gezien het enige team zijn? Contracten zeggen weinig meer in de F1 en zowel Mercedes en Ferrari hebben al laten blijken dat ze Verstappen wel zien zitten.
Omdat RBR wel heel dom zou zijn (lees: extreem veel geld moet krijgen) als ze Max laten gaan voordat hij in een Red Bull plaatsneemt..

*edit*

Een stoelendans zoals hierboven wordt geopperd tussen TR en RBR tijdens het seizoen gaat zeker niet gebeuren, volgens mij mag dit niet eens volgens de regels van de FIA (pin me er niet op vast).

[ Voor 18% gewijzigd door Grimmie187 op 07-04-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
Grimmie187 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:17:
[...]

Ik denk dat mensen snel vergeten hoe moeilijk het is om op het juiste moment bij het juiste team te rijden, ongeacht hoeveel talent je hebt (zie bijv. Alonso).
Of Jos :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
Hoewel ik het eens ben met een stap naar een team dat voor de overwinningen kan meestrijden, zie ik niet in wat hier zo slecht aan is. Zelfs al zou hij volgend jaar naar RB gaan en die kunnen maximaal strijden voor plek 4 en 5.

Een beetje achteraan bungelen in een slechte auto en power tekort komen is frustrerend. Maar strijden aan de voorkant van het middenveld lijkt me ook prima. Je moet elke kwalificatie scherp zijn, anders sta je i.p.v. 5e bijvoorbeeld 15e. In een Mercedes sta je zelfs met een mindere lap maximaal op plek 4, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. In de race lekker een beetje knokken met auto's die misschien meer power hebben, maar een lagere bochtsnelheid bijvoorbeeld. Komt het racen alleen maar ten goede lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
TR is het beste wat een nederlander ooit is overkomen, om mee te doen in de top5 (op Benneton wellicht na). Stilstand is achteruitgang, maar alles wat een stapje beter als TR zal al een zegen zijn voor de nederlandse sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 11:32

Bosmonster

*zucht*

Racierox schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:52:
Hoewel ik het eens ben met een stap naar een team dat voor de overwinningen kan meestrijden, zie ik niet in wat hier zo slecht aan is. Zelfs al zou hij volgend jaar naar RB gaan en die kunnen maximaal strijden voor plek 4 en 5.

Een beetje achteraan bungelen in een slechte auto en power tekort komen is frustrerend. Maar strijden aan de voorkant van het middenveld lijkt me ook prima. Je moet elke kwalificatie scherp zijn, anders sta je i.p.v. 5e bijvoorbeeld 15e. In een Mercedes sta je zelfs met een mindere lap maximaal op plek 4, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. In de race lekker een beetje knokken met auto's die misschien meer power hebben, maar een lagere bochtsnelheid bijvoorbeeld. Komt het racen alleen maar ten goede lijkt mij :)
Het blijft altijd een gok als je in de snelste auto wilt zitten. Red Bull is een hele goede gok, zeker voor 2017. Zij zijn met iemand als Newey een van de grote kanshebbers om bovenaan de rangorde uit de bus te komen.

De Renault-motor doet het dit jaar ook best redelijk, dus met de doorontwikkeling verwacht ik dat het motorisch gezien ook redelijk snor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:53
[...]

Je vergeet er voor het gemak even bij te zeggen dat Hamilton in 2007 instapte in een kampioenschap winnende auto, enige keer in de historie van de F1 dat dit ooit gebeurd is..
1996, Villeneuve vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Die had dat jaar daarvoor de CART series en de Indy 500 gewonnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Ach ja Jacques.. Die vergeet men idd wel vaker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:11
Ik zeg dat we hier inderdaad op mogen hopen, omdat hij bij TR gewoon al tegen zijn grens van leren aanzit. Hij moet dus wel naar een top auto volgend jaar, anders is het verloren tijd.
Niet mee eens.
Sterker nog: Ik denk dat je veel meer en sneller kan leren vooraan in het middenveld dat in de absolute top.
Hij heeft gewoon, nog steeds, erg weinig ervaring. Vooraan achter een HAM of VET je rondjes rijden en af en toe een klein gevechtje is leuk voor de cijfers. Maar voor zijn ontwikkeling is het veel beter om een paar plekjes naar achteren in 1 race meer inhaalacties uit te moeten voeren dan een ROS of HAM in een heel seizoen.

Als je Max nu in de mercedes van ROS zet, geloof ik meteen dat hij op talent alleen al simpel naar P2 rijdt.
Maar om HAM te verslaan heeft hij meer ervaring nodig.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000

McBoom

Broem

Verstappen sr ook. Benetton '94. Weliswaar geen compleet seizoen, maar wel een kampioenschapwinnende auto :Y)

STR is nog nooit een podiumbeest geweest, hooguit de subtop/hoge middenmoot, dus ik heb/had ook echt niet de verwachting dat Max op het podium komt tenzij er een hele gekke race is. Zoals Monaco '97(?) toen Panis won :P

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
McBoom schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:12:
[...]

Verstappen sr ook. Benetton '94. Weliswaar geen compleet seizoen, maar wel een kampioenschapwinnende auto :Y)

STR is nog nooit een podiumbeest geweest, hooguit de subtop/hoge middenmoot, dus ik heb/had ook echt niet de verwachting dat Max op het podium komt tenzij er een hele gekke race is. Zoals Monaco '97(?) toen Panis won :P
Vorig jaar had ik ook nooit op P4 durven hopen en zeker niet twee keer. De kans blijft natuurlijk klein, maar een podiumplek zou ik ook niet helemaal uitsluiten. Wellicht in een regenrace, een race met veel uitvallers, juiste pitstop timingen tijdens safteycar, noem maar op. Ze zitten er in ieder geval dicht genoeg op om een graantje mee te pikken als er een keer iets fout gaat.

Ben ook erg benieuwd naar Monaco dit jaar, hij was vorig jaar met z'n Renault torretje achterin al behoorlijk snel. Ben benieuwd of het chassis dit jaar nog beter is (in verhouding met de anderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Vorig jaar Williams 4x op het podium, terwijl ik Willilams nu (op dit moment nog) niet sterker vindt dan STR, en vorig jaar zelfs een Force India en een Lotus op het podium. Gekke dingen gebeuren, en als die gebeuren maakt STR wel degelijk (iig voorlopig nog) een soortgelijke kans als FI en Lotus vorig jaar.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Ik ben meestal best terughoudend maar ik zie een podium voor Max dit seizoen wel gebeuren eigenlijk.

Afgaande op de start van het seizoen kan hij (als alles goed valt) rijden voor p4/p5, laat er een keer iemand uitvallen in de top 3 en hij is er :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Grimmie187 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:44:
Ik ben meestal best terughoudend maar ik zie een podium voor Max dit seizoen wel gebeuren eigenlijk.

Afgaande op de start van het seizoen kan hij (als alles goed valt) rijden voor p4/p5, laat er een keer iemand uitvallen in de top 3 en hij is er :)
Beetje regen erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:53
SnowDude schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:06:
[...]

Die had dat jaar daarvoor de CART series en de Indy 500 gewonnen ;)
Klopt uiteraard, maar de stelling was dat er in de F1 buiten Hamilton nooit iemand in een kampioenschaps-auto was ingestapt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

McBoom schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:12:
[...]

Vettel, Monza 2008, STR ;)

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 07-04-2016 17:12 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

De uitzondering maakt het nog niet de regel, zoals ik ook al in mijn post aangaf ;) Ik zeg ook niet dat ik er een hard hoofd in heb dat Max dit seizoen wel een keer op het podium beland, maar in zijn geval moeten er veel maar dingen meezitten dan voor een Mercedes, Ferrari of RB :) Maar er zijn weer minder gekkigheden voor nodig dan in het geval er een Manor of Sauber (laat ik FI er ook maar bij scharen) op het podium belandt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:17
Grimmie187 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:10:
[...]

Ach ja Jacques.. Die vergeet men idd wel vaker ;)
En dat weet hij zelf ook en daarom roept hij zelf soms weer eens iets, zodat we hem toch niet vergeten :+

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
[...]

Hoe hebben ze dat dan in het 1e seizoen gedaan ?

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
enchion schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:59:
[...]

Hoe hebben ze dat dan in het 1e seizoen gedaan ?
*badum-tssss* Haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Terug naar originele kwalificatie volgens sky

http://www.skysports.com/...ms-block-aggregate-system

En door....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Ben allang blij dat Bernie en de FIA nog voor rede vatbaar zijn wanneer de teams zich unaniem ergens voor of tegen uitspreken. Lichtpuntje! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Ben ik de enige die vind dat het toegeven van een fout (de nieuwe kwalificatie) minder gezichtverlies oplevert dan volhouden aan deze faalopzet? Ik zou het juist sterk vinden als ze toe zouden geven dat het niet het beste idee van de wereld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

McBoom schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:03:
Ben ik de enige die vind dat het toegeven van een fout (de nieuwe kwalificatie) minder gezichtverlies oplevert dan volhouden aan deze faalopzet? Ik zou het juist sterk vinden als ze toe zouden geven dat het niet het beste idee van de wereld was.
Uhm, hoezo? Want volgens mij is de FIA de enige die dit niet vindt.

Ik had het persoonlijk ook niet voorzien en vond het best een leuk idee. Maar als de teams niet meewerken, dan is het natuurlijk kansloos.

[ Voor 14% gewijzigd door naitsoezn op 07-04-2016 19:12 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ben blij dat de oude kwalificatie weer terug is!

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Nou mogen de tegenwerkers natuurlijk wel even een mooie kwalificatie laten zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 19:01

AzzKickah

06-CENSORED

Ik vind dit wel een hele lekkere FU naar de FIA toe moet ik zeggen.

Eerst dat butt-systeem invoeren waarbij van tevoren wordt gezegd door de teams dat het niks zal zijn, dat faalt inderdaad compleet, maar dan niet de keuze geven om terug te gaan naar 2015-format, dus zeggen de teams 'ok, blijven we bij dit nieuwe faal-systeem, wat opnieuw zal falen'.
Dat faalt inderdaad opnieuw hard in Bahrain, de FIA geeft alleen een 'hybride'-oplossing of een aggregate oplossing, dus zeggen te teams wederom een dikke nee.

En nu zijn we toch terug bij het 2015 format. FU, FIA. Incompetent stel zakkenwassers 1e klas.

[ Voor 0% gewijzigd door AzzKickah op 07-04-2016 23:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Inderdaad een kansloze actie van de FIA.
Zoiets kan je toch ook bedenken in november na het einde van het seizoen? En goed uitwerken?
Of test het eerst een jaar in de GP3 ofzo... Bij elk ander commercieel bedrijf zouden ze bij zo'n actie vervangen worden door mensen die wél competent zijn en luisteren naar de achterban (klanten / fans / teams / sponsors)

[ Voor 4% gewijzigd door kevlar01 op 08-04-2016 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:14

Martinspire

Awesomeness

Goed, we zijn van de belabberde kwalificatie af. Kunnen we het daar dan gewoon bij laten? Net als alle alternatieve suggesties?

http://www.redbullracing.com/article/battle-bulls
David Coulthard joins Dany and Daniel as they go head to head around the Circuit de Barcelona-Catalunya circuit, in a pair of RB7's for our boys and an RB8 for our old boy.

[ Voor 47% gewijzigd door Martinspire op 08-04-2016 10:02 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gaaf ook! Lijkt me goud als de coureurs met elkaar kunnen praten. Knopje voor de auto voor je en de auto achter je, en maar lekker bekvechten :D

Mooi ook dat ze die rb7 en rb8 in de nieuwe livery hebben gespoten.

Stond ook een filmpje online van DC vs Guy Martin. Wat een relaxte gast is dat zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:28

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ahum... 1997.

'94 en '95 was Schumacher kampioen, in '96 Hill, '97 Villeneuve en '98 en '99 Hakkinen. Daarna was het weer Schumacher die de klok sloeg.

Villeneuve en Hamilton zijn overigens echt niet de enige rookies die in een kampioenswaardige auto zijn ingestapt. Kovalainen bijvoorbeeld ook (McLaren), Andretti in 1993 als teamgenoot van ene A. Senna da S., en de Williams' van Button (2000) en Montoya (2001) waren ook niet bepaald slakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Villeneuve begon in 1996, als teamgenoot van Hill.

Met wat minder (mechanische) pech, was hij in zijn rookiejaar gelijk kampioen geworden.

Achteraf niet 'extreem' impressive, omdat de Williams toen eigenlijk verreweg de beste auto van het veld was.

Hamilton moest in 2007 nog de strijd aangaan me Massa, Raikkonen en de psycho games van Alonso. Imo was 2007 samen met 2012 en 2015 dan ook zijn beste seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Icephase schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:34:
[...]
... Andretti in 1993 als teamgenoot van ene A. Senna da S.
Nou, en dat was een geweldig succes _/-\o_ . Vaker gecrashed dan gefinished. Eén podium (Monza, waarbij 6 coureurs die voor hem starten uitvielen) in een auto waarmee Senna dat jaar 5 overwinningen behaalde. Drie races voor het eind van het seizoen verloor hij zijn stoeltje aan Häkkinen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

MikeyMan schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:16:
Gaaf ook! Lijkt me goud als de coureurs met elkaar kunnen praten. Knopje voor de auto voor je en de auto achter je, en maar lekker bekvechten :D

Mooi ook dat ze die rb7 en rb8 in de nieuwe livery hebben gespoten.

Stond ook een filmpje online van DC vs Guy Martin. Wat een relaxte gast is dat zeg!
Over "down to earth" gesproken inderdaad. Wat een ontzettende 'normale' gast die Guy Martin!
Dat helpen met sjouwen ook! _/-\o_

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

alexbl69 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:59:
[...]

Nou, en dat was een geweldig succes _/-\o_ . Vaker gecrashed dan gefinished. Eén podium (Monza, waarbij 6 coureurs die voor hem starten uitvielen) in een auto waarmee Senna dat jaar 5 overwinningen behaalde. Drie races voor het eind van het seizoen verloor hij zijn stoeltje aan Häkkinen.
Nee geen succes, maar dat was toch ook het punt niet? Hij is ingestapt in een auto waarmee races te winnen vielen (zie Senna), en dat was waar het om ging hier toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Requiem19 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:38:

Met wat minder (mechanische) pech, was hij in zijn rookiejaar gelijk kampioen geworden.

Achteraf niet 'extreem' impressive, omdat de Williams toen eigenlijk verreweg de beste auto van het veld was.

Hamilton moest in 2007 nog de strijd aangaan me Massa, Raikkonen en de psycho games van Alonso. Imo was 2007 samen met 2012 en 2015 dan ook zijn beste seizoen.
De 2007 McLaren was wel de beste McLaren waar Hamilton ooit in heeft gereden denk ik. Dat was ook een beetje mijn punt, er zijn bij mijn weten weinig coureurs geweest die in hun debut jaar de kans hebben gekregen in zon goeie auto plaats te nemen.

Dit heeft ook wel effect gehad op de rest van zijn carriere: Ik kan niet ontkennen dat Lewis een topper is maar ik vind wel dat hij de ervaring mist van rijden voor middelmatige teams. Dat zie je soms nog wel eens terug als er bijvoorbeeld iets gebeurt en hij zich door het veld moet terug knokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Ai, je hebt gelijk! Ik dacht dat Coulthard teamgenoot van Hill was in '96... maar over DC gesproken, die was ook rookie in een kampioenswaardige auto (ingestapt bij Williams na crash en overlijden Senna).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Icephase schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:02:
[...]

Nee geen succes, maar dat was toch ook het punt niet? Hij is ingestapt in een auto waarmee races te winnen vielen (zie Senna), en dat was waar het om ging hier toch?
Klopt, heeft hier verder niets mee te maken. Kan me dat alleen vrij goed herinneren want toen begon ik F1 te volgen, vandaar. Kan me ook nog herinneren dat Mansell in dat jaar als regerend F1 kampioen naar de Cart series ging (waar Andretti vandaan kwam) en daar direct kampioen werd.

Andretti deed het precies andersom. Hij was in '91 CART kampioen en in '92 2e, maar bakte er dus niks van in F1. Heb sinds die tijd de perceptie dat F1 een veel hoger niveau heeft dan de Amerikaanse klasse. Ook gezien het feit dat de Amerikaanse coureurs af en toe iets minder strakke kopjes hebben (eufemisme ;) ) draagt wel bij aan dit beeld.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
alexbl69 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:12:
[...]

Klopt, heeft hier verder niets mee te maken. Kan me dat alleen vrij goed herinneren want toen begon ik F1 te volgen, vandaar. Kan me ook nog herinneren dat Mansell in dat jaar als regerend F1 kampioen naar de Cart series ging (waar Andretti vandaan kwam) en daar direct kampioen werd.

Andretti deed het precies andersom. Hij was in '91 CART kampioen en in '92 2e, maar bakte er dus niks van in F1. Heb sinds die tijd de perceptie dat F1 een veel hoger niveau heeft dan de Amerikaanse klasse. Ook gezien het feit dat de Amerikaanse coureurs af en toe iets minder strakke kopjes hebben (eufemisme ;) ) draagt wel bij aan dit beeld.
Zijn pappa was een van de weinige amerikanen die er wel wat van bakte in de F1 en daarbuiten, dus het kan wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:59

Destruction

(ex-)Automonteur

Klopt inderdaad. Maar die laatste rondes van 2008 blijf ik ook nogsteeds mooi vinden. Die veel te blije vader Massa, denkende dat zijn zoon WK is. Dat-ie de update krijgt en je langzaam dat blije gezicht in teleurgesteld ziet veranderen... :D Hamilton was immers in de laatste (iirc) bocht nog langs Glock gekomen (al dan niet geholpen), waardoor-ie toch hoog genoeg eindigde om WK te zijn.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:33
albino71 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:02:
[...]

Over "down to earth" gesproken inderdaad. Wat een ontzettende 'normale' gast die Guy Martin!
Dat helpen met sjouwen ook! _/-\o_
<off topic>
Mocht je meer van Guy Martin willen zien, hij heeft ook een eigen serie waarin hij met verschillende voertuigen nieuwe records wil vestigen: Speed with Guy Martin. Hierin gaat hij ook dieper in op de voertuigen en je krijgt te zien hoe hij zich voorbereid. Ik vond het wel een vermakelijke serie.
</off topic>

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Destruction schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:19:
[...]

Klopt inderdaad. Maar die laatste rondes van 2008 blijf ik ook nogsteeds mooi vinden. Die veel te blije vader Massa, denkende dat zijn zoon WK is. Dat-ie de update krijgt en je langzaam dat blije gezicht in teleurgesteld ziet veranderen... :D Hamilton was immers in de laatste (iirc) bocht nog langs Glock gekomen (al dan niet geholpen), waardoor-ie toch hoog genoeg eindigde om WK te zijn.
Klopt, Glock was als enige niet binnen gekomen voor regenbanden waardoor het snelheidsverschil op de baan tussen Hamilton en Glock gigantisch was.

Verwarring werd ook alleen maar groter omdat Olav Mol dat niet zag; bij de BBC zaten ze met z'n tweeen, en hierdoor hadden ze waarschijnlijk meer aandacht voor de live-timing. Ze hadden al vrij snel door dat het spannend zou gaan worden maar dat Hamilton waarschijnlijk het WK zou pakken omdat hij Glock nog wel zou gaan inhalen.

Achteraf is het makkelijk praten; maar als het race-fixing in Singapore eerder aan het licht was gekomen had de FIA niets anders kunnen doen dan die hele wedstrijd schrappen uit het WK. Dan had Massa gewoon gewonnen in 2008.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
XyritZz schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:49:
[...]

Klopt, Glock was als enige niet binnen gekomen voor regenbanden waardoor het snelheidsverschil op de baan tussen Hamilton en Glock gigantisch was.

Verwarring werd ook alleen maar groter omdat Olav Mol dat niet zag; bij de BBC zaten ze met z'n tweeen, en hierdoor hadden ze waarschijnlijk meer aandacht voor de live-timing. Ze hadden al vrij snel door dat het spannend zou gaan worden maar dat Hamilton waarschijnlijk het WK zou pakken omdat hij Glock nog wel zou gaan inhalen.

Achteraf is het makkelijk praten; maar als het race-fixing in Singapore eerder aan het licht was gekomen had de FIA niets anders kunnen doen dan die hele wedstrijd schrappen uit het WK. Dan had Massa gewoon gewonnen in 2008.
Dit was ook race fixing aangezien Glock express aan de kant ging voor Lewis, maar dat is geen populaire mening >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
alesandro_46 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:40:
[...]

<off topic>
Mocht je meer van Guy Martin willen zien, hij heeft ook een eigen serie waarin hij met verschillende voertuigen nieuwe records wil vestigen: Speed with Guy Martin. Hierin gaat hij ook dieper in op de voertuigen en je krijgt te zien hoe hij zich voorbereid. Ik vond het wel een vermakelijke serie.
</off topic>
(of de film "closer to the edge") ook een tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Grimmie187 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:03:
[...]

De 2007 McLaren was wel de beste McLaren waar Hamilton ooit in heeft gereden denk ik. Dat was ook een beetje mijn punt, er zijn bij mijn weten weinig coureurs geweest die in hun debut jaar de kans hebben gekregen in zon goeie auto plaats te nemen.

Dit heeft ook wel effect gehad op de rest van zijn carriere: Ik kan niet ontkennen dat Lewis een topper is maar ik vind wel dat hij de ervaring mist van rijden voor middelmatige teams. Dat zie je soms nog wel eens terug als er bijvoorbeeld iets gebeurt en hij zich door het veld moet terug knokken.
Hamilton heeft de 2009 Mclaren gereden... dat was een auto die tot de Nurburgring vergelijkbaar was met de huidige Renault van Magnussen en Palmer (kwalificatie rond P10-15 etc).

De 2013 Mercedes was ook niet veel soeps. Rete snel in de kwalificatie, om dan vervolgens binnen 3 rondjes de banden door te roken.

Hij heeft weinig slechte auto's gehad, maar zeker wel een paar. Vettel heeft ook maar 1 seizoen in een 'medium' auto gereden, de TR 2009. Daarna heeft hij eigenlijk ieder jaar auto's gereden die goed genoeg waren voor de winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:58
Grimmie187 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:53:
[...]

Dit was ook race fixing aangezien Glock express aan de kant ging voor Lewis, maar dat is geen populaire mening >:)
Dat is helemaal geen mening nog een feit, waarom zou je je plaats verdedigen als het regent en je rijd op droog weer banden? bij de eerste de beste verdedigingsactie schuif jij en je tegenstander van de baan af omdat jij 0.0 grip hebt.
Vrij logisch dat hij niet vecht voor zijn positie maar genoegen neemt met een plaatsje lager.

Wat ik wel racefixing vind is de crash gate.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Martin0 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:17:
[...]

Dat is helemaal geen mening nog een feit, waarom zou je je plaats verdedigen als het regent en je rijd op droog weer banden? bij de eerste de beste verdedigingsactie schuif jij en je tegenstander van de baan af omdat jij 0.0 grip hebt.
Vrij logisch dat hij niet vecht voor zijn positie maar genoegen neemt met een plaatsje lager.

Wat ik wel racefixing vind is de crash gate.
Denk dat we de discussie hier beter niet kunnen voeren, maar er is een groot verschil tussen niet verdedigen en bewust in je spiegels kijken en afwijken van de racelijn om je positie op te geven..

Kortom, ik ben van mening dat het intentioneel is gedaan door Glock. Dat is trouwens nog iets kwalijker dan race-fixing, namelijk kampioenschap-fixing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Grimmie187 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:23:
[...]

Denk dat we de discussie hier beter niet kunnen voeren, maar er is een groot verschil tussen niet verdedigen en bewust in je spiegels kijken en afwijken van de racelijn om je positie op te geven..

Kortom, ik ben van mening dat het intentioneel is gedaan door Glock. Dat is trouwens nog iets kwalijker dan race-fixing, namelijk kampioenschap-fixing..
Hmm nope, max is vorig seizoen ook wel eens van de racelijn af gegaan om een ander er gewoon langs te laten omdat hij op een andere stratigie zit of weet dat verdedigen geen zin heeft.

Maar goed als ik jou mening moet geloven, had glock moeten verdedigen met het risico voor eigen leven(t is en blijft een gevaarlijke sport) en die van hamilton ondanks dat hij op droog weer banden reed waarmee hij al alle kanten op glibberde?

Dat zou namelijk uiters gevaarlijk zijn en roekeloos.

(ps. geloof mij ik ben geen fan van ham of mas maar hier verdedig ik Glock zijn keuze, niet vanwege t feit dat het Ham is.)

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Martin0 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:28:
[...]

Hmm nope, max is vorig seizoen ook wel eens van de racelijn af gegaan om een ander er gewoon langs te laten omdat hij op een andere stratigie zit of weet dat verdedigen geen zin heeft.

Maar goed als ik jou mening moet geloven, had glock moeten verdedigen met het risico voor eigen leven(t is en blijft een gevaarlijke sport) en die van hamilton ondanks dat hij op droog weer banden reed waarmee hij al alle kanten op glibberde?

Dat zou namelijk uiters gevaarlijk zijn en roekeloos.

(ps. geloof mij ik ben geen fan van ham of mas maar hier verdedig ik Glock zijn keuze, niet vanwege t feit dat het Ham is.)
Komop zeg, hij gaat aan de kant op een van de langzaamste stukjes van het circuit dus met dat gevaar valt het erg mee hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Grimmie187 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:33:
[...]

Komop zeg, hij gaat aan de kant op een van de langzaamste stukjes van het circuit dus met dat gevaar valt het erg mee hoor ;)
Net als dat bianci achter de safety car reed, lagere snelheid betekent niet dat het minder gevaarlijk is. Ook ham of glock had over de kop kunnen vliegen bij een crash(let op mijn woord gebruik KAN!)

Als glock ham eruit had gereden omdat hij geen grip had dan hadden de mclaren fanboys nu boos geweest ipv de ferrari fanboys zoals jij.
PS. mocht glock hem er niet langs hebben gelaten en had glock op de een of andere manier niet ham eraf geschoven door geen grip was ham er toch langs gekomen puur op snelheid van glock kon niks anders dan langzaam rijden.

Mijn mening: Glock had geen andere keus en speelde op safe om ham erlangs te laten om geen crash te veroorzaken door de grip die hij niet had. Ham was er toch wel langs gekomen.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Martin0 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:47:
[...]

Net als dat bianci achter de safety car reed, lagere snelheid betekent niet dat het minder gevaarlijk is. Ook ham of glock had over de kop kunnen vliegen bij een crash(let op mijn woord gebruik KAN!)

Als glock ham eruit had gereden omdat hij geen grip had dan hadden de mclaren fanboys nu boos geweest ipv de ferrari fanboys zoals jij.
PS. mocht glock hem er niet langs hebben gelaten en had glock op de een of andere manier niet ham eraf geschoven door geen grip was ham er toch langs gekomen puur op snelheid van glock kon niks anders dan langzaam rijden.

Mijn mening: Glock had geen andere keus en speelde op safe om ham erlangs te laten om geen crash te veroorzaken door de grip die hij niet had. Ham was er toch wel langs gekomen.
Je haalt er nu wel heel veel dingen bij die er m.i. niets mee te maken hebben (vergelijking met Bianchi gaat volledig mank..), maar we gaan het toch niet eens worden dus streep eronder :)

F1Today meldt dat Sauber inmiddels weer een schimmige geldschieter heeft gevonden waardoor er voorlopig geraced kan blijven worden. Ben heel benieuwd of die het einde van het seizoen gaan halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Denk voor veel coureurs ook prettig om te weten dat het oude kwalificatiesysteem weer terugkomt. Immers waren de bandenkeuzes voor de eerste races ook gedaan volgens het principe van het kwalificatiesysteem uit 2015. Zal wellicht weer een aanpassing betekenen voor de bandenstrategie van de diverse rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:32
Martin0 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:47:
[...]

Bianchi veroorzaakte de SC. In feite kan je een andere Brazilië (2003) aanwijzen waarin geel negeren onbestraft bleef en dit zo steeds verder evolueerde. Alonso knalde vol op racesnelheid op een gecrashte auto in de blinde bocht, ondanks dubbel geel. Zo had je ook een strijd tussen Webber en Schumacher in Valencia 2012 na de MAL-HAM crash. Webber zeuren dat Schumacher niet genoeg lifte, maar zelf hogere topsnelheden op dat stuk noteren... 8)7

In de laatste bochten van de laatste race van het jaar probeer je zelfs nog op een kroket een plek te winnen lijkt me, dat had niks meer met strategie te maken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:08
Grimmie187 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:53:
[...]

Je vergeet alleen dat dit niet helemaal het geval is. Zoals al gemeld reed Glock nog steeds op droogweer banden. Echter door niet te stoppen voor regenbanden (lap 63 begon het te regenen) heeft Glock uiteindelijk één plek gewonnen, dus voor hem een prima strategie.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Señor Sjon schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:45:
[...]

Bianchi veroorzaakte de SC. In feite kan je een andere Brazilië (2003) aanwijzen waarin geel negeren onbestraft bleef en dit zo steeds verder evolueerde. Alonso knalde vol op racesnelheid op een gecrashte auto in de blinde bocht, ondanks dubbel geel. Zo had je ook een strijd tussen Webber en Schumacher in Valencia 2012 na de MAL-HAM crash. Webber zeuren dat Schumacher niet genoeg lifte, maar zelf hogere topsnelheden op dat stuk noteren... 8)7

In de laatste bochten van de laatste race van het jaar probeer je zelfs nog op een kroket een plek te winnen lijkt me, dat had niks meer met strategie te maken.
Volgens mij waren er al gele vlaggen en een vsc op de baan voor iemand die was gecrashed en bianci schoot er op het zelfde stuk af en schoof toen onder de kraan... hij veroorzaakte Rode vragen maar niet de sc

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Grimmie187 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:33:
[...]

Wat zou het belang van Glock zijn om aan de kant te gaan die race?

Plus, hoe kun je vooraf ooit bedenken dat Glock de mogelijkheid had om het kampioenschap te beïnvloeden. Het was een vrij ongebruikelijke race... Plus, ik denk dat de laatste rondes de kijkers al nauwelijks konden volgen wie waar lag op welk moment (denk aan Papa Massa..), dus laat staan een coureur die veel minder info heeft en druk is met z'n auto op de baan te houden.

Ik houd wel van een goede conspiracy, maar ik kan hem hier redelijkerwijs niet zien helaas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Requiem19 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:58:
[...]

Wat zou het belang van Glock zijn om aan de kant te gaan die race?

Plus, hoe kun je vooraf ooit bedenken dat Glock de mogelijkheid had om het kampioenschap te beïnvloeden. Het was een vrij ongebruikelijke race... Plus, ik denk dat de laatste rondes de kijkers al nauwelijks konden volgen wie waar lag op welk moment (denk aan Papa Massa..), dus laat staan een coureur die veel minder info heeft en druk is met z'n auto op de baan te houden.

Ik houd wel van een goede conspiracy, maar ik kan hem hier redelijkerwijs niet zien helaas ;)
Het leek misschien chaos op TV maar zeker Hamilton en co. wisten precies waar ze moesten finishen om kampioen te worden. Massa/Kimi lagen namelijk de hele race al aan de leiding.

Combineer dat met het feit dat Glock en Hamilton goeie vriendjes en ex teamgenoten waren en het lijkt opeens niet meer zo vergezocht. Na afloop is Glock ook de eerste persoon die Hamilton opzoekt voor een bedankje en/of felicitaties :Y)

Spreekt voor zich dat ik natuurlijk niets kan hardmaken, daarom blijft het een gevoel/mening :)
Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1