[F1] Seizoen 2016 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 101 Laatste
Acties:
  • 395.578 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:14
Ik weet verder niet echt veel van de development van F1 engines af, maar zou het ook niet zo kunnen zijn dat Renault, nu het geen motoren aan TR hoeft te leveren, meer resources over heeft voor de development van de motor en dat de keuze voor Ferrari-motoren voor TR ook een beetje met die gedachte in het achterhoofd is gemaakt? RB wil immers ook een zo snel mogelijke motor en als dat enigszins ten koste van het succes van TR gaat is dat waarsch wat betreft RB niet zo'n punt.

Weet alleen niet of het produceren van een motor waarvan het ontwerp al klaar is echt zoveel resources kost, maar als je Ferrari hoort praten over dat het geen extra teams met 2016 motoren kan voorzien omdat dat teveel resources zou kosten zou het wellicht een mogelijkheid zijn? In dat geval zou het geen foute keuze zijn, maar gewoon een keuze die voor TR niet optimaal is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Nevermind

[ Voor 92% gewijzigd door ATS op 06-04-2016 08:09 . Reden: Onzin, verkeerd gelezen. ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:34
alwaysleft schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 23:55:
[...]
Hier was ik al bang voor. Voorzichtige conclusie is dat bij Renault blijven, ze dit seizoen meer had kunnen brengen ( zie Red Bull). Red Bull gaat beter met een Renault motor dan de STR.
En Renault krijgt midden van het seizoen een grote update wat ze echt op niveau van Mercedes en Ferrari brengt.
Ik denk dat bij Renautl blijven voor TR geen optie was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:32

Bosmonster

*zucht*

alwaysleft schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 23:55:
[...]
Hier was ik al bang voor. Voorzichtige conclusie is dat bij Renault blijven, ze dit seizoen meer had kunnen brengen ( zie Red Bull). Red Bull gaat beter met een Renault motor dan de STR.
En Renault krijgt midden van het seizoen een grote update wat ze echt op niveau van Mercedes en Ferrari brengt.
STR moest kiezen voor hun eigen voortbestaan en zonder een deal met Red Bull was het tijd voor STR om zelf iets te zoeken.

En die "updates van Renault" zou ik niet teveel van verwachten. Dat hebben ze al zo vaak geroepen... De snelheid van de RBR zit hem in het chassis, niet de motor. Kijk maar naar het Renault-team zelf die steevast achteraan rijden.

De 2015 Ferrari is echt wel een stuk beter momenteel, en vooral betrouwbaarder, dan de Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 13:45
SnowDude schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:36:
[...]

Die Sauber staat niet onderaan vanwege gebrek aan vermogen. Die auto zelf is gewoon verouderd, het chassis is sinds 2014 niet echt meer verbeterd.
Dat is exact mijn punt. Nogmaals, gezien de prestaties en de geruchten dat de 2015 motor nu al onderpowered is, hebben ze een dijk van een chassis gebouwd. En twee rijders die veel hebben geleerd vorig seizoen.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-10 19:55
Betreffende het vermogen, hier lijkt toch wel de wet van de remmende voorsprong van kracht te zijn. Voor Mercedes en Ferrari wordt het steeds moeilijker om nog winst uit de PU te halen terwijl het voor Renault en Honda "eenvoudiger" is omdat er meer ruimte voor verbetering is.

In de vergelijking hierboven zie je ook dat de verschillen in 2016 een stuk kleiner geworden zijn. Daarbij kan ik mij herinneren dat Toro Rosso vorig jaar regelmatig wat minder vleugel had ter compensatie van het ontbrekende vermogen waardoor de cijfers van 2015 nog iets vertekend kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:43

Martinspire

Awesomeness

Renault komt ook nog met een sprong naar HCCI:
FORMULA ONE: RENAULT TARGET HUGE PU UPGRADES IN CANADA

Renault have confirmed that both the Renault Sport F1 Team and Red Bull Racing team will receive a substantial performance upgrade in their Power Units in time for the Canadian Grand Prix. Whilst timing of this upgrade has been known for some time, Sky Sports F1’s Ted Kravitz confirmed during Free Practice 2 coverage of the Bahrain Grand Prix that the upgrades will be focused on the introduction of a Homogeneous charge compression ignition system.

Homogeneous charge compression ignition (HCCI) formed the basis of the Mercedes Power Unit upgrade seen at the Italian Grand Prix in 2015. The impact of this system for Mercedes bought performance in line with V10 power units of old. HCCI s a form of internal combustion in which well-mixed fuel and oxidizer (typically air) are compressed to the point of auto-ignition. As in other forms of combustion, this exothermic reaction releases chemical energy into a sensible form that can be transformed in an engine into work and heat.

Such an upgrade with the Power Unit will likely also see fuel and lubricant supplier, Total, introduce new fuel compounds, which could further improve the performance. Through 2015 Total were able to reduce the levels of oil and lubricants required for the Renault power unit by 50% delivering a substantial weight saving for teams.
Dus ik denk dat we wel kunnen stellen dat eigenlijk elke fabrikant daar wel mee bezig is en blijft.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 06-04-2016 09:37 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:53
Zou STR ook geen lange termijn agenda hebben? Dit jaar is het de 2015 Ferrari PU omdat ze niet genoeg 2016 units konden leveren. Voor 2017 gaat die reden niet meer op en kan STR wellicht gewoon met de 2017 PU van Ferrari rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Bosmonster schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:17:
[...]

Dat gaat niet gebeuren, daarom boeit het Ham ook niet zo. Hij weet dat hij beide keren had gewonnen als z'n start niet zo dramatisch was geweest. Als Rosberg het daar van moet hebben, dan gaat ie dat niet nog 19 races volhouden.
statistisch gezien gaat ROS kampioen worden :+ (verwacht het niet)

HAM heeft niet echt lekkere starts gehad, en er zijn nog ... 19(!?) races te gaan

verwacht eigenlijk niet dat er iets gaat wijzigen bij mercedes aan hun drivers dit en volgend seizoen.

kijk vooral uit naar moment dat stoffel vaste plek krijgt :P hij tegen verstappen, kan zal leuk worden

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik geloof er eerlijk gezegd niet zoveel van dat TR nu al zover achter loopt, gezien de resultaten de afgelopen races. Kan me niet voorstellen dat ze zoveel inlopen op alle andere teams.

Vergeet niet dat bij de laatste pu upgrade van eind 15 er ook een grotere turbo gemonteerd is. Dus ook daar is een stap gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

MikeyMan schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:45:
Ik geloof er eerlijk gezegd niet zoveel van dat TR nu al zover achter loopt, gezien de resultaten de afgelopen races. Kan me niet voorstellen dat ze zoveel inlopen op alle andere teams.

Vergeet niet dat bij de laatste pu upgrade van eind 15 er ook een grotere turbo gemonteerd is. Dus ook daar is een stap gemaakt.
Plus dat de turbo in de winter is aangepast om met de 2015 motor aan de 2016 reglementen te voldoen (aparte wastepipe)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:03
himlims_ schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:39:
[...]

statistisch gezien gaat ROS kampioen worden :+ (verwacht het niet)

HAM heeft niet echt lekkere starts gehad, en er zijn nog ... 19(!?) races te gaan

verwacht eigenlijk niet dat er iets gaat wijzigen bij mercedes aan hun drivers dit en volgend seizoen.

kijk vooral uit naar moment dat stoffel vaste plek krijgt :P hij tegen verstappen, kan zal leuk worden
We zullen het zien over 19 races ;)

Ik verwacht wel dat HAM wel terugkomt zodra hij het starten onder de knie krijgt(hij lijkt nog niet echt gewend te zijn aan 1 hand koppeling ipv 2 hand koppeling).

Echter gaat dit wel moeilijk worden als het nog 2 of 3 races duurt voordat hij dit doet, zeker gezien ferrari waarschijnlijk volgende race sterker zal zijn aangezien china een GP is waar de ferrari erg goed tot zijn recht komt (afgaand op vorig jaar dan).

Verwacht ook dat STR volgende race ook weer een stuk sterker zal zijn, bagrein lag de STR niet en china ligt de STR het meest van de 1e 4 races gok ik.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Martin0 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:53:
[...]

We zullen het zien over 19 races ;)

Ik verwacht wel dat HAM wel terugkomt zodra hij het starten onder de knie krijgt(hij lijkt nog niet echt gewend te zijn aan 1 hand koppeling ipv 2 hand koppeling).

Echter gaat dit wel moeilijk worden als het nog 2 of 3 races duurt voordat hij dit doet, zeker gezien ferrari waarschijnlijk volgende race sterker zal zijn aangezien china een GP is waar de ferrari erg goed tot zijn recht komt (afgaand op vorig jaar dan).

Verwacht ook dat STR volgende race ook weer een stuk sterker zal zijn, bagrein lag de STR niet en china ligt de STR het meest van de 1e 4 races gok ik.
Als het chassis van STR echt goed is, zullen ze vooral in Maleisië snel zijn. Meest aero afhankelijk circuit van de 1e vier. Echter is bandenslijtage daar weer vrij hoog en dat lijkt TR nog niet bepaald onder de knie te te hebben.

China is front-tire limited, i.e., de achterbanden hebben het relatief eenvoudig in China en de slijtage van de achterbanden valt dus ook redelijk mee. Dus misschien in Q in China wat verder naar achteren, maar meer kans in de race. In Maleisië verwacht ik een sterke Q en misschien wat issues met banden in de race...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:28

Hoogie2004

Whohooooo

Het is ook in Hamilton's voordeel dat de Ferrari's geregeld punten zullen afpakken van Rosberg. Dit maakt het eenvoudiger om een flinke achterstand in te lopen, maar ook eenvoudiger om een grote voorsprong op te bouwen.

Ben nu al benieuwd naar China :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:36
Requiem19 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:49:
[...]

Als het chassis van STR echt goed is, zullen ze vooral in Maleisië snel zijn. Meest aero afhankelijk circuit van de 1e vier. Echter is bandenslijtage daar weer vrij hoog en dat lijkt TR nog niet bepaald onder de knie te te hebben.
Je weet dat Maleisië sinds dit jaar naar achterin het seizoen is verplaatst. De 4e race wordt in dit geval Sochi en Sepang is pas in oktober aan de beurt.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Ook HCCI update voor Renault in Canada:

http://jwgrandprix.com/20...ge-pu-upgrades-in-canada/

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Davidshadow13 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:23:
[...]

Je weet dat Maleisië sinds dit jaar naar achterin het seizoen is verplaatst. De 4e race wordt in dit geval Sochi en Sepang is pas in oktober aan de beurt.
Damn, missed that bigtime :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Snowhite0901 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 07:24:
[...]

Eerst zien dan geloven. Ze hebben al eerder zulke dingen beloofd
Vorig jaar hadden ze Mario Illien niet in huis om aan de motor te werken. Wat die deze winter heeft gedaan, heeft Renault al veel gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40
alwaysleft schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:08:
[...]

Vorig jaar hadden ze Mario Illien niet in huis im aan de motor te werken. Wat die deze winter heeft gedaan, heeft Renault al veel gebracht.
Vorig jaar hadden ze zijn hulp al kunnen krijgen via Red Bull maar dat wilden ze niet.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-10 16:57
F1 weer als bakermat voor de toekomstige straat-autos. zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoe werkte dat koppelen met twee flippers eigenlijk? Beiden de helft van het bereik ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
SnowDude schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:11:
[...]

Vorig jaar hadden ze zijn hulp al kunnen krijgen via Red Bull maar dat wilden ze niet.
True. Maar dat ze al op het niveau nu al zitten van de Ferrari unit eind 2015 Renault betekend dat ze goed bezig zijn.

Maar laten we hopen dat Renault flink nog gaat verbeteren dit jaar. Dan zie ik Red Bull iedere race om het podium vechten. Tof.

[ Voor 16% gewijzigd door alwaysleft op 06-04-2016 12:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 14:32
MikeyMan schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:24:
Hoe werkte dat koppelen met twee flippers eigenlijk? Beiden de helft van het bereik ofzo?
Nee, de een hielden ze op het aangrijppunt en de tweede drukten ze volledig in. Laat je de volledig ingedrukte los, dan heb je bij de start gelijk het goede aangrijppunt van de koppeling.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Hier interessant...

Laatste stint Kvyat en Max :

http://en.mclarenf-1.com/...tappen&dr2=Daniil%20Kvyat

2e stint Ricciardo en Max :

http://en.mclarenf-1.com/...en&dr2=Daniel%20Ricciardo

Het lijkt er toch echt op dat de medium band nog steeds de zwakke band is voor Toro Rosso. Alleen had Max gewoon voor z'n 3e stint ook naar softs kunnen gaan (hij had nog een nieuw setje) en de laatste pit stop tegelijk met Ricciardo kunnen doen (en dan ook naar medium). Vlak achter of voor Ricciardo (bij de 3e pit stop) had hij dat haasje wel achter zich moeten kunnen houden (die eindigde 15 seconden achter Ricciardo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:50

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

W00t !!! :P
bron: http://www.f1today.net/nl...tenkansje-voor-alfa-romeo

Overname Sauber buitenkansje voor Alfa Romeo!
Gepubliceerd op 06 apr 2016 11:53

Afbeeldingslocatie: http://www.giuliaforums.com/forum/members/898-alfa-romeo-giulia-news-albums-alfa-romeo-giulia-technical-picture449-alfa-romeo-f1.jpg

Het team van Sauber verkeert financieel in grote moeilijkheden, maar de Zwitserse renstal is vastberaden om in China gewoon weer aan de start te staan. Globo Esporte vernam van meerdere bronnen dat de werkgever van Felipe Nasr en Marcus Ericsson in Sjanghai sowieso van de partij zal zijn.

Sauber-teambaas Monisha Kaltenborn ontbrak in Bahrein. Zij zou in Hinwil gewerkt hebben aan een reddingsplan. Het zijn cruciale weken voor het team. Mogelijk valt de renstal in handen van Alfa Romeo. Een terugkeer van het Italiaanse merk in de Formule 1 is een wens van Ferrari-voorzitter Sergio Marchionne. En laat Ferrari nou een van de partners van Sauber zijn. O-)

Het biedt Alfa Romeo een optie om relatief goedkoop en gemakkelijk op een redelijk niveau de Formule 1 in te stappen, speculeert Globo. Er gaan echter ook geruchten dat Kaltenborn praat met de sponsors van Ericsson, terwijl Turun Sanomat rept over een potentiële investeerder voor het team uit Dubai.
*O* *O* *O*

owjah, en dees ..
Bron: http://www.f1today.net/nl...-nieuw-ontwerp-verstuiver

Ferrari aan de slag met nieuw ontwerp verstuiver
Gepubliceerd op 06 apr 2016 12:45

De geplofte motor van Sebastian Vettel in de opwarmronde voor de Grand Prix van Bahrein heeft in het hoofdkwartier van Ferrari in Maranello de alarmbellen doen rinkelen. Dat meldt Tuttosport. Volgens het artikel werkt de Scuderia komend weekend door aan een oplossing.

De betrouwbaarheid van de aandrijflijn is een zorgenkindje, met twee uitvalbeurten in de eerste twee races van 2016. Ferrari-insider Leo Turrini schrijft op zijn blog Quotidiano dat een probleem met de verstuiver debet was aan de kapotte motor van Vettell in Bahrein en dat de Italiaanse renstal bezig is met een nieuw ontwerp voor dat onderdeel. Hij voegt eraan toe dat ze in Maranello het volste vertrouwen hebben dat ze de problemen kunnen beteugelen.

Voormalig Ferrari-president Luca di Montezemolo bekijkt het van de zonnige kant. Aan Gazzetta dello Sport laat hij weten: "Het is beter dat de motor kapot gaat wanneer je op de tweede startrij staat dan wanneer er nooit iets stuk gaat en je vanaf de achtste startrij moet vertrekken. Ik weet nog dat in 1996 bij Michael Schumacher ook de motor de geest gaf in de opwarmronde in Magny-Cours. Vervolgens wonnen we wel op Spa en Monza."
-O-

[ Voor 37% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-04-2016 13:00 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik verbaas me nogal over de snelheid waarom HCCI van "heilige graal, zijn we nog lang niet" binnen enkele weken de staat heeft van "praktisch iedereen rijdt er al mee".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Smultie schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:23:
Ik verbaas me nogal over de snelheid waarom HCCI van "heilige graal, zijn we nog lang niet" binnen enkele weken de staat heeft van "praktisch iedereen rijdt er al mee".
De staat van "heilige graal, zijn we nog lang niet" kreeg het volgens mij alleen van de experts in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Tleilaxu schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:36:
[...]

De staat van "heilige graal, zijn we nog lang niet" kreeg het volgens mij alleen van de experts in dit topic.
Die zouden er toch ook het meest vanaf moeten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
nazuzed schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:57:
Hier interessant...

Laatste stint Kvyat en Max :

2e stint Ricciardo en Max :

Het lijkt er toch echt op dat de medium band nog steeds de zwakke band is voor Toro Rosso. Alleen had Max gewoon voor z'n 3e stint ook naar softs kunnen gaan (hij had nog een nieuw setje) en de laatste pit stop tegelijk met Ricciardo kunnen doen (en dan ook naar medium). Vlak achter of voor Ricciardo (bij de 3e pit stop) had hij dat haasje wel achter zich moeten kunnen houden (die eindigde 15 seconden achter Ricciardo).
Hoe vergelijk je dit precies?

Vergeet niet dat RB als team waarschijnlijk nog steeds een betere auto heeft dan de TR. Daarbij reed de TR de medium band met meer brandstof aan boord.

Toch? Of mis ik iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
HCCI kan je niet zien van buiten af, en alle experts (niet alleen die van hier) gingen er vanuit dat er alleen wat mee geëxperimenteerd werd. De teams hebben altijd hun lippen stijf op elkaar gehouden over het gebruik. Pas sinds de geest uit de fles is geven de teams toe dat ze het al een tijdje (gedeeltelijk) gebruiken, en voor de "experts" vallen ook steeds meer puzzelstukjes op zijn plaats (bijvoorbeeld de nieuwe brandstoffen en grote veranderingen aan de cilinderkoppen)

Het feit dat ze er allemaal mee bezig zijn betekend natuurlijk ook dat het de heilige graal is van de motorontwikkeling, het is een goede manier om de efficiëntie nog hoger te krijgen.

Ter vergelijking, van alle energie die in de brandstof zit verlies je bij een straat auto ongeveer 1/3 aan warmte en 1/3 aan interne verliezen hierdoor blijft ongeveer 33% over voor de aandrijving. De huidige F1 motoren hebben een efficiëntie van meer dan 45%, er worden zelfs al getallen van 47-48% geluisterd voor de motoren die HCCI gebruiken. 3% hogere efficiëntie lijkt niet veel, maar bij een motor van 700 pk levert dat bijna 50pk op, of als het vermogen gelijk blijft zo'n 6% minder brandstof verbruik.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 14:32
Erg sterk blog over de governance binnen F1:
https://willthef1journo.w...t-youd-better-believe-it/

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

Het lijkt onderhand ook een beetje op een zwijgzame bevestiging van de geruchten, door reguliere media, dat Mercedes, Ferrari, en blijkbaar ook al Honda met dit rijden. Ik ken F1 analisi tecnica pas sinds het vorige seizoen, maar vrijwel elk gerucht wordt maanden later bevestigt als overgenomen door de reguliere media. Alhoewel motorsport.com ook heel erg snel is. Ze hebben in ieder geval hele goede bronnen bij de teams.

Misschien is 720~730 pk wel gewoon de uiterste grens die ze momenteel uit een reguliere ottomotor, met deze motorformule, kunnen halen. HCCI of een afgeleide ervan is dan waarschijnlijk voor de motorfabrikanten een logische stap, terwijl het een techniek is die door 99,99% van de de kijkers niet te begrijpen is.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
fynrd1 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:12:
[...]

Het lijkt onderhand ook een beetje op een zwijgzame bevestiging van de geruchten, door reguliere media, dat Mercedes, Ferrari, en blijkbaar ook al Honda met dit rijden. Ik ken F1 analisi tecnica pas sinds het vorige seizoen, maar vrijwel elk gerucht wordt maanden later bevestigt als overgenomen door de reguliere media. Alhoewel motorsport.com ook heel erg snel is. Ze hebben in ieder geval hele goede bronnen bij de teams.

Misschien is 720~730 pk wel gewoon de uiterste grens die ze momenteel uit een reguliere ottomotor, met deze motorformule, kunnen halen. HCCI of een afgeleide ervan is dan waarschijnlijk voor de motorfabrikanten een logische stap, terwijl het een techniek is die door 99,99% van de de kijkers niet te begrijpen is.
Wat ook mee speelt is de trots van de technici en fabrikanten. De eerste geruchten gingen over dat Ferrari een stap hadden gemaakt met HCCI. Daarna hebben de andere merken waarschijnlijk iets gehad, van "Ja maar wij zijn daar ook mee bezig, wij zijn ook niet achterlijk" Toen kwamen ook meteen de geruchten los van Mercedes en Honda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

SnowDude schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:22:
[...]

Wat ook mee speelt is de trots van de technici en fabrikanten. De eerste geruchten gingen over dat Ferrari een stap hadden gemaakt met HCCI. Daarna hebben de andere merken waarschijnlijk iets gehad, van "Ja maar wij zijn daar ook mee bezig, wij zijn ook niet achterlijk" Toen kwamen ook meteen de geruchten los van Mercedes en Honda
Voordat het Ferrari gerucht kwam, had F1analisitecnica al bericht over dat Mercedes dit principe had geïntroduceerd bij de motorupdate van Monza 2015. Echter zijn zij de enige geweest, en heeft er eigenlijk niemand meer over bericht als gediscussieerd. Tenminste niet openbaar, en niet op de welbekende fora. De motorproblemen die Rosberg toen had in de trainingen, waren door toedoen van het introduceren van 't HCCI concept. Tenminste, dat stelde F1at. Een roddel dus, die totaal niet werd opgepakt. Pas toen zij met het gerucht kwamen dat Ferrari dit zou implementeren, werd het ook opgepakt door motorsport.com, werd er op diverse fora besproken dat Mercedes dit waarschijnlijk al deed sinds, inderdaad, Monza 2015.

Recent wordt er ook gesproken over pre-chamber combustion, waar er dus een aparte ruimte in de kop zit waar dus de ontsteking plaats vindt, wat imo dus insinueert, dat de ontbranding in de reguliere cilinderkamer zonder ontsteking gebeurt. Als ik wat meer tijd had zou ik me over al deze concepten kunnen inlezen, denk dat ik daar zeker een kwartaal voor nodig heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Zuiniger en toch 100kg benzine meenemen, zou je de hogere toeren-limiet kunnen opzoeken voor meer kracht. (of heeft een hcci ook last van laag-toerige motoren), (of zit er meer winst in om bijvoorbeeld 80kg mee te kunnen nemen ipv de 100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:09

pinda powerrr

Slow down...

pinda powerrr schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:39:
Sauber wordt Alfa Romeo?

http://www.grandprix247.c...lvr.it&utm_medium=twitter

Kaltenborn er uit en Sauber Alfa Romeo als junior team van Ferrari.
Geen idee hoe betrouwbaar het artikel is, maar wellicht het melden waard.
Spuit elf :+

Maar daar wordt hier snel weer overheen gelezen. De naam Alfa Romeo doet jouw en mijn hart sneller kloppen, maar de meesten hier rijden VAG ofzo :') :P

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
pinda powerrr schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:15:
[...]

Maar daar wordt hier snel weer overheen gelezen. De naam Alfa Romeo doet jouw en mijn hart sneller kloppen, maar de meesten hier rijden VAG ofzo :') :P
Er wordt helemaal niet overheen gelezen maar ik vind het gewoon nog niet geloofwaardig. Ten eerste heeft Ferrari met Haas al een goed presterend B-team. Ten tweede, Ferrari is geen onderdeel meer van de FIAT/Chrysler groep en heeft dus geen directe link meer met Alfa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Sniffels schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:58:
Zuiniger en toch 100kg benzine meenemen, zou je de hogere toeren-limiet kunnen opzoeken voor meer kracht. (of heeft een hcci ook last van laag-toerige motoren), (of zit er meer winst in om bijvoorbeeld 80kg mee te kunnen nemen ipv de 100)
Ligt aan het type circuit natuurlijk, en de banden die je bij je hebt. Tot zover twee simpele randvoorwaarden om te beslissen of je meer of minder brandstof meeneemt. Zonder het op te zoeken vermoed ik overigens, dat de meeste teams liever wat kilo's achterlaten in de tankinstallatie. Elke 10kg staat ongeveer gelijk 0.3 tot 0.6s per ronde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Want wat je rijd komt ook overeen met waar je supporter van bent?
Denk niet dat Ferrari zoveel autos kan maken :+

Ik ben overigens fan van:
- Max & Stoffel
- Grosjean sinds dit seizoen (had ik overigens niet verwacht na Monaco 2015)
- Wehrlein
- Rosberg (jaja)

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
SnowDude schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:33:
[...]

Er wordt helemaal niet overheen gelezen maar ik vind het gewoon nog niet geloofwaardig. Ten eerste heeft Ferrari met Haas al een goed presterend B-team. Ten tweede, Ferrari is geen onderdeel meer van de FIAT/Chrysler groep en heeft dus geen directe link meer met Alfa.
Daarom staat er al een Alfa logo achterop de Ferrari.. lijkt mij idd sterk allemaal.

Maar een echt passie-team zoals Alfa in mijn ogen lijkt, is natuurlijk stukken beter als een Sauber met die muts achter het roer.

[ Voor 12% gewijzigd door Sniffels op 06-04-2016 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:09

pinda powerrr

Slow down...

[...]

Ferrari is idd officeel geen onderdeel meer, alleen zijn er wel onderdelen uit te wisselen tussen Ferrari's en Alfa's ;)
Sergio Marcchione heeft ook nog een vinger in de pap bij Ferrari en het logo van Alfa staat op de Ferrari.... Maar idd, ze hebben niks met elkaar te maken :P :+

Haas zou in principe een zelfstandig team moeten worden, dat uiteindelijk ook gewoon vol voor de punten wil gaan. Daarmee is Haas dus nog geen Junior team, maar wel een team waar Ferrari dankbaar gebruik heeft gemaakt om wat extra dingen te testen.
Een echt Junior/opleidingsteam zoals STR nu is hebben ze dus niet.

Hoe dan ook, ben benieuwd.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:15
[...]

Ik zie het ook niet direct gebeuren, maar jou redenen maken natuurlijk wel ruimte voor discussie. Ik denk namelijk dat Haas niet voor langere tijd een Ferrari b-team gaat zijn.

Volgens mij was specifiek nu een voordeel te halen aan beide kanten. Ferrari kreeg toegang tot (veel) meer windtunnel uren, Haas kreeg een hoop hulp bij het opstarten van hun F1 traject. Ik denk dat er in komende seizoenen naartoe gewerkt zal worden om compleet zelfstandig te zijn.

Over het verband tussen Alfa en Ferrari kan ik ook niks meer vinden. Behalve dan dat sinds 3 januari 2016 Ferrari een zelfstandig bedrijf is. Volgens mij is er nog wel een samenwerkingsverband, maar zoals aangegeven kan ik hier niks over vinden.

Ik zie dat ik ongeveer hetzelfde punt gemaakt heb als pinda, maar wou toch mijn post even afmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:34
JackBol schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:35:
[...]

Want wat je rijd komt ook overeen met waar je supporter van bent?
Denk niet dat Ferrari zoveel autos kan maken :+

Ik ben overigens fan van:

- Grosjean sinds dit seizoen (had ik overigens niet verwacht na Monaco 2015)
Wat heeft Grosjean verkeerd gedaan in Monaco?! Het was Max die er achterop reed zonder goede reden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Ferrari is sinds januari volledig zelfstandig. De link tussen Ferrari en de FCA-group blijft door oa Sergio Marchione, en de Agnelli familie die grootaandeelhouder is. Overigens zegt het niet zoveel wat voor stickertjes er op de Ferrari staan, aangezien de hele livery in het bezit is van Marlboro, die dus de sponsorinkomsten krijgt, en een vast bedrag betaald aan Ferrari. Een Alfa, Magnetti Marelli of elk ander FCA merk dat op de auto wordt geplakt, wordt dus door FCA betaald aan Marlboro.

[ Voor 49% gewijzigd door fynrd1 op 06-04-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
pinda powerrr schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:42:
[...]

Sergio Marcchione heeft ook nog een vinger in de pap bij Ferrari en het logo van Alfa staat op de Ferrari.... Maar idd, ze hebben niks met elkaar te maken :P :+
Er staat een Aston Martin logo op de Red Bull en op hun motor staat zelfs het logo van een horloge merk. Dat soort stickers zeggen niet alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 16:03
Adlermann schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:49:
[...]

Wat heeft Grosjean verkeerd gedaan in Monaco?! Het was Max die er achterop reed zonder goede reden....
Waarschijnlijke koestert hij wrok omdat max toen (ten onrechte?) een straf aan zijn broek kreeg.
Dit is ook een van de redenen waarom er 2 weken geleden een hele grote discussie was over het feit dat max 2/3 strafpunten kreeg en 5 strafplaatsen voor zijn crash in monaco, en alonso niks terwijl het een soortgelijk ongeluk was.
Het lijkt of er met 2 maten gemeten wordt waarbij Rookies(max voornamelijk) harder aangepakt worden en Veteranen wegkomen met een hele hoop(alonso zijn crash, lewis met het achteruit rijden in de pits en met 4 wielen buiten de baan, etc etc etc).

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Adlermann schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:49:
[...]

Heeft ook niets met feiten te maken, is frustratie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

fynrd1 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:49:
Ferrari is sinds januari volledig zelfstandig. De link tussen Ferrari en de FCA-group blijft door oa Sergio Marchione, en de Agnelli familie die grootaandeelhouder is. Overigens zegt het niet zoveel wat voor stickertjes er op de Ferrari staan, aangezien de hele livery in het bezit is van Marlboro, die dus de sponsorinkomsten krijgt, en een vast bedrag betaald aan Ferrari. Een Alfa, Magnetti Marelli of elk ander FCA merk dat op de auto wordt geplakt, wordt dus door FCA betaald aan Marlboro.
Dat is nieuws voor mij. Vandaar het halfslachtige Scuderia logo op de tank, wat me al veel te veel aan Marlboro deed denken.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

fynrd1 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:49:
Ja, het is nu een Nederlandse N.V. gevestigd in Amsterdam :P

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

SnowDude schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:02:
[...]

HCCI kan je niet zien van buiten af, en alle experts (niet alleen die van hier) gingen er vanuit dat er alleen wat mee geëxperimenteerd werd. De teams hebben altijd hun lippen stijf op elkaar gehouden over het gebruik. Pas sinds de geest uit de fles is geven de teams toe dat ze het al een tijdje (gedeeltelijk) gebruiken, en voor de "experts" vallen ook steeds meer puzzelstukjes op zijn plaats (bijvoorbeeld de nieuwe brandstoffen en grote veranderingen aan de cilinderkoppen)

Het feit dat ze er allemaal mee bezig zijn betekend natuurlijk ook dat het de heilige graal is van de motorontwikkeling, het is een goede manier om de efficiëntie nog hoger te krijgen.

Ter vergelijking, van alle energie die in de brandstof zit verlies je bij een straat auto ongeveer 1/3 aan warmte en 1/3 aan interne verliezen hierdoor blijft ongeveer 33% over voor de aandrijving. De huidige F1 motoren hebben een efficiëntie van meer dan 45%, er worden zelfs al getallen van 47-48% geluisterd voor de motoren die HCCI gebruiken. 3% hogere efficiëntie lijkt niet veel, maar bij een motor van 700 pk levert dat bijna 50pk op, of als het vermogen gelijk blijft zo'n 6% minder brandstof verbruik.
prachtig gezegd! O+

Dit is écht huge!! Verbrandingsmotoren zijn al vele jaren/decennia aan het rommelen in de marge, het blijft natuurkunde immers, hoeveel energie haal je uit 1 liter brandstof? Maar met dit soort ontwikkelingen en getallen praat je bijna over een revolutie. En vergeet niet .. hoe verder de elektromotoren in de automobielindustrie integreren de lat hoger en hoger komt te liggen voor verbrandingsmotoren .. als ze nu geen risico nemen zijn ze straks de dinosaurus van de automobiel industrie. Dít is de pinnacle van automobiel industrie EXACT waar F1 altijd om ging/gaat en moet gaan!

Wat dát betreft is dit nu een ontzettend spannende tijd waarin we leven!!! :o

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

Alfa90_Buttje schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:14:
[...]

prachtig gezegd! O+

Dit is écht huge!! Verbrandingsmotoren zijn al vele jaren/decennia aan het rommelen in de marge, het blijft natuurkunde immers, hoeveel energie haal je uit 1 liter brandstof? Maar met dit soort ontwikkelingen en getallen praat je bijna over een revolutie. En vergeet niet .. hoe verder de elektromotoren in de automobielindustrie integreren de lat hoger en hoger komt te liggen voor verbrandingsmotoren .. als ze nu geen risico nemen zijn ze straks de dinosaurus van de automobiel industrie. Dít is de pinnacle van automobiel industrie EXACT waar F1 altijd om ging/gaat en moet gaan!

Wat dát betreft is dit nu een ontzettend spannende tijd waarin we leven!!! :o
Mogen we concluderen dat de technische regelveranderingen rondom de motor en brandstofverbruik hier toch het gewenste effect gehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Wom schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:07:
[...]

Dat is nieuws voor mij. Vandaar het halfslachtige Scuderia logo op de tank, wat me al veel te veel aan Marlboro deed denken.
Nou ja, hoe het juridisch precies in elkaar steekt weet ik niet. Maar het komt wel op neer dat het zo zit. Je moet Marlboro in deze rol een beetje zien als een man in the middle, omdat op papier de sponsoren wel een verbintenis hebben met Ferrari en niet met Marlboro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

[...]

[...]

overheen gelezen idd. :D kusje? :>

Staarde me blind op topsnelheden in 2015 vs 2016 enzo .. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ATS schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:16:
[...]

Mogen we concluderen dat de technische regelveranderingen rondom de motor en brandstofverbruik hier toch het gewenste effect gehad hebben?
Wat betreft spektakel en racen met termen als brandstofsparen en lift-and-coast .. moah .. discutabel

Wat hier gebeurt met integratie van een ottomotor met vliegwielen/elektromotoren/accu's/turbo's en nu hcci .. dat mag je met een gerust hart BIZAR noemen!! Ik las van de week ook nog dat ze cilinders uitschakelen om brandstof te sparen .. m.a.w. in de pits rijden ze zo'n beetje als een 2-cilinder rond .. getuige wel het filmpje van ferrari laatst .. de geluiden die je dan krijgt .. :o :o :o :o

zeg nou zelf, dat klinkt als een Harley Davidson !! en even later is het een dope snuivende Ford V8 7(8)7

Of dees ..

[ Voor 14% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-04-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:24:
[...]
Ik las van de week ook nog dat ze cilinders uitschakelen om brandstof te sparen
Dat gebeurd ook al bij normale straat auto's General Motors noemt het Active Fuel Management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ja nee klopt .. doh .. maar ik had nog niet gehoord dat ze het in de F1 toepasten ..

je hebt er ook alleen iets aan bij cruisen/gas los .. en 'vroeger' ging F1 om trappenwatjewaardbent!! Bij gas los heb je doorgaans een fuel-cut-off .. maar met de geblazen diffusers kwamen ze daar dus ook al op terug.

[ Voor 65% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-04-2016 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:28:
ja nee klopt .. doh .. maar ik had nog niet gehoord dat ze het in de F1 toepasten
Dat is logisch want het wordt niet echt veel gebruikt, het heeft eigenlijk alleen nut als je niet vol gas rijd en dat gebeurd niet heel veel in de F1. In de blown diffuser tijd werd er trouwens een variant van dit systeem gebruikt, tijdens het "blazen" waren niet alle cilinders actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

http://www.autosport.com/...ayments-for-2016-revealed

Er is weer wat informatie over team budgets met het bekendmaken van de FIA payouts voor 2016.

Afbeeldingslocatie: http://damcdn.autosport.com/editorial/0c8e80ce668b13dee752e8fc724f51c9.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 06-04-2016 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Alfa90_Buttje schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:28:
ja nee klopt .. doh .. maar ik had nog niet gehoord dat ze het in de F1 toepasten
En bij een safety-car?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat wordt een leuke uitdaging voor de coureurs, nog wat water er overheen en we zitten gebakken als toeschouwer ;)

https://twitter.com/gwaygood/status/717317976303804420

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CfRs24LXEAAL1fF.jpg:large

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 15:04

AzzKickah

06-CENSORED

Ik geloof nog steeds niet dat dat daadwerkelijk een deel wordt van het circuit.
Dat zal ik toch echt eerst op televee moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:56
hardware-lover schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:28:
Dat wordt een leuke uitdaging voor de coureurs, nog wat water er overheen en we zitten gebakken als toeschouwer ;)

https://twitter.com/gwaygood/status/717317976303804420

[afbeelding]
Wat een werk...
Er wordt dustijdelijk een flinke laag zandd aangebracht, die vervolgens geasfalteerd wordt....om na de F1 weer volledig verwijderd te worden waardoor de oude stenen weer tevoorschijn komen.
Mag wat kosten :p

Vraag me wel af hoe goed het gaat werken.. Volgens mij is alleen GP2 op hetzelfde asfalt?
Dan kunnen de condities tussen de verschillende trainingen, kwalificatie en race nog wel eens flink gaan veranderen. Lastig voor de teams dan om goede data te verzamelen en keuzes te maken.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021

Het inhalen van Kvyat kwam nogal snel in beeld en had het verder niet goed gezien. Toen kwam ik de video tegen, met irritante muziek en het gaat allemaal wat snel voorbij, maar misschien leuk om even terug te zien.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
MikeyMan schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:45:

Voor zover ik gelezen heb rijd STR voor 2016 niet met een door ferrai geleverde turbo.
En had STR voor hun eigen turbo leverancier gekozen.

Misschien dat iemand nogmaals die specificatie lijst van de STR tevoorschijn kan halen....ik vind hem zo snel niet.
Maar ik meen dat STR met een Honeywell turbo rijd.

EDIT:
https://m.f1technical.net/forum/viewtopic.php?t=23873

EDIT 2:
http://www.honeywell.com/...more-power-in-formula-one

My bad .. STR rijd dus wel met dezelfde turbo als Ferrari...beidde van Honeywell.

[ Voor 17% gewijzigd door powah33 op 06-04-2016 18:53 ]

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Luxicon schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:28:
[video]
Het inhalen van Kvyat kwam nogal snel in beeld en had het verder niet goed gezien. Toen kwam ik de video tegen, met irritante muziek en het gaat allemaal wat snel voorbij, maar misschien leuk om even terug te zien.
Valt me nu pas op dat ie Kvyat inhaalt zonder DRS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

powah33 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:46:
[...]
Voor zover ik gelezen heb rijd STR voor 2016 niet met een door ferrai geleverde turbo.
En had STR voor hun eigen turbo leverancier gekozen.

Misschien dat iemand nogmaals die specificatie lijst van de STR tevoorschijn kan halen....ik vind hem zo snel niet.
Maar ik meen dat STR met een Honeywell turbo rijd.

[knip] weg

EDIT 2:
http://www.honeywell.com/...more-power-in-formula-one

My bad .. STR rijd dus wel met dezelfde turbo als Ferrari...beidde van Honeywell.
Lekker eerste linkje?

Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:57

Phydomir

Dennis

Bosmonster schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:47:
[...]

Valt me nu pas op dat ie Kvyat inhaalt zonder DRS?
Dat is toch ook geen DRS zone?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
hardware-lover schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:56:
[...]

Lekker eerste linkje?

Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website.
Sry, kan zo snel geen werkende link vinden met diezelfde specificatie lijst van STR...maar er staat in iedergeval , Turbocharger:Honeywell.

Ik kwam wel dit stukje tegen.....Misschien dat Ferrari toch iets meer problemen heeft, als ze naar buiten laten komen.

http://www.f1technical.net/news/20294

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

AzzKickah schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:40:
Ik zie wel meer stukken van dat circuit waar ik mijn twijfels bij heb, maar dat specifieke stuk uit het ontwerp halen lijkt eigenlijk niet mogelijk, dan zou de gehele layout op de schop moeten? Jammer genoeg lijkt er geen Google streetview beschikbaar te zijn of ik zie ergens wat over het hoofd?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Phydomir schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:03:
[...]

Dat is toch ook geen DRS zone?
Nee en dat valt me nu pas op, dacht dat het einde rechte stuk was, nooit zo goed naar gekeken. Het ziet eruit als een DRS inhaal actie namelijk, zo makkelijk zet ie hem er naast.

Maakt de actie simpelweg nog iets strakker dan ik het al in mn hoofd had! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
sanderb schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:45:
[...]

Wat een werk...
Er wordt dustijdelijk een flinke laag zandd aangebracht, die vervolgens geasfalteerd wordt....om na de F1 weer volledig verwijderd te worden waardoor de oude stenen weer tevoorschijn komen.
Mag wat kosten :p
Ik hoop dat ze het goed doorgerekend hebben en dat niet zo'n wagen het hele asfalt aan gort trekt alsof het losse klinkertjes zijn :) (zoals de putdeksels een paar jaar terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Is het bij jullie bekend dat Max volgend jaar sowieso naar een ander team zal gaan? Dat schijnt Jos Verstappen aan te geven.

[ Voor 30% gewijzigd door Luxicon op 06-04-2016 21:08 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Luxicon schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:07:
Is het bij jullie bekend dat Max volgend jaar sowieso naar een ander team zal gaan? Dat schijnt Jos Verstappen aan te geven.
Hij gaat inderdaad minimaal naar Red Bull, dat spreekt voor zich en dat is ook conform zijn contract. Maar er is interesse vanuit de andere top teams, al heb ik daar niet zoveel verwachtingen van. RBR lijkt me ook de beste keuze.

Wat ik vooral interessant vond aan het interview met Jos, is dat hij concreet toegeeft dat er interesse is vanuit Ferrari en dat was nog niet eerder zo hard op gezegd in het Verstappen kamp volgens mij.

[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 06-04-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Bosmonster schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:13:
[...]

Hij gaat inderdaad minimaal naar Red Bull, dat spreekt voor zich en dat is ook conform zijn contract. Maar er is interesse vanuit de andere top teams, al heb ik daar niet zoveel verwachtingen van. RBR lijkt me ook de beste keuze.
Oke, ik dacht dat hij hierna nog een jaar bij TR zou zitten (volgens zijn contract). Zou hij Kvyat gaan vervangen in dat geval? Lijkt mij eigenlijk wel vanzelfsprekend.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Luxicon schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:15:
[...]

Oke, ik dacht dat hij hierna nog een jaar bij TR zou zitten (volgens zijn contract). Zou hij Kvyat gaan vervangen in dat geval? Lijkt mij eigenlijk wel vanzelfsprekend.
Standaard STR contract is 2+1, 2 jaar STR en 1 jaar Red Bull, mits de coureur goed genoeg is. Soms zijn er uitzonderingen en rijdt iemand 3 jaar bij STR (Vergne), of misschien maar 1 jaar (Kvyat).

Nog een jaar STR gaat Max nooit doen natuurlijk en dat zou ook wel stom zijn van Red Bull. Als ze Ricciardo vast kunnen houden kijken we volgend jaar tegen een zeer interessante line-up aan, namelijk Ricciardo + Max.

Kvyat is een leuke coureur, maar die zie ik weinig toekomst hebben bij Red Bull eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 07:57

iichel

Gazoooo

Wie zou er dan bij Toro Rosso instappen? Gastly?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
powah33 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:10:
[...]

Sry, kan zo snel geen werkende link vinden met diezelfde specificatie lijst van STR...maar er staat in iedergeval , Turbocharger:Honeywell.

Ik kwam wel dit stukje tegen.....Misschien dat Ferrari toch iets meer problemen heeft, als ze naar buiten laten komen.

http://www.f1technical.net/news/20294
Het feit dat STR en Ferrari beide met een Honeywell turbo rijden betekend niet dat het de zelfde turbo is. De turbo van Ferrari is deze winter nog extra geoptimaliseerd door Honeywell
P.O. Box schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:17:
Ik hoop dat ze het goed doorgerekend hebben en dat niet zo'n wagen het hele asfalt aan gort trekt alsof het losse klinkertjes zijn :) (zoals de putdeksels een paar jaar terug)
Voor zover ik weet komen er 3 lagen asfalt op.
AzzKickah schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:40:
Dat is bocht 9 / 10 van het circuit:

Afbeeldingslocatie: http://wtf1.co.uk/wp-content/uploads/2016/01/turn-9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

iichel schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:25:
Wie zou er dan bij Toro Rosso instappen? Gastly?
Wie het weet mag het zeggen :P

Gasly ligt voor de hand, tweede coureur zou Sainz nog een jaartje kunnen zijn ala Vergne.. Maar het vat is momenteel aan de lege kant qua development drivers bij Red Bull.
SnowDude schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:33:

[...]

[afbeelding]
Ik reserveer alvast een plekje op dat balkon :+

[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 06-04-2016 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

SnowDude schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:33:
[...]

[afbeelding]
Ziet er goed uit!! Toch mooi om een krap circuit erbij te hebben. Worden de fouten tenminste weer afgestraft.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 15:04

AzzKickah

06-CENSORED

Wat zijn de schattingen van de snelheden op dat specifieke stukje? Is dat uberhaupt realistisch in te schatten?

Waar ik natuurlijk naartoe wil is wat voor gigantische klapper je daar kunt gaan krijgen. Is het zo niet een beetje vragen om..?
En dan hebben ze het over Halo's en wat al niet meer om het veiliger te maken. Gaan ze hier tussen 2 muren met 6 meter tussenruimte doorknallen met tegen de 200km/u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:40

McBoom

Broem

AzzKickah schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:52:
Wat zijn de schattingen van de snelheden op dat specifieke stukje? Is dat uberhaupt realistisch in te schatten?

Waar ik natuurlijk naartoe wil is wat voor gigantische klapper je daar kunt gaan krijgen. Is het zo niet een beetje vragen om..?
En dan hebben ze het over Halo's en wat al niet meer om het veiliger te maken. Gaan ze hier tussen 2 muren met 6 meter tussenruimte doorknallen met tegen de 200km/u.
Ik vind het ook een behoorlijk smal stukje. Ongevalgevoelig en daarbij zal er gauw een code rood uitgaan als er wat gebeurt... Aan de andere kant is het natuurlijk ook wachten op een inhaalactie van Max op dat punt :P

The ramblings of an idiot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

McBoom schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:55:
[...]

Ik vind het ook een behoorlijk smal stukje. Ongevalgevoelig en daarbij zal er gauw een code rood uitgaan als er wat gebeurt... Aan de andere kant is het natuurlijk ook wachten op een inhaalactie van Max op dat punt :P
Als ze tegen Max zeggen dat je naar niet met twee auto's doorheen kan, zegt hij gewoon "challenge accepted"! :+

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
StealthyPeanut schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:43:
[...]

Hoe vergelijk je dit precies?

Vergeet niet dat RB als team waarschijnlijk nog steeds een betere auto heeft dan de TR. Daarbij reed de TR de medium band met meer brandstof aan boord.

Toch? Of mis ik iets?
Je kunt zien dat Max in de 2e stint op dezelfde banden (softs) het verschil terug brengt van 11,7 seconden naar 4.8 seconden met Ricciardo. Nog een keer net als Ricciardo naar de softs en hij had gewoon minimaal achter hem gezeten bij de 3e pit stop.

Wat dus betekend dat Max enorm verliest ten opzichte van Ricciardo op de medium band door niet nog een keer naar de softs te gaan. Max eindigt uiteindelijk 18.4 seconden achter Ricciardo.

Kvyat werd op het laatst dan wel even flink te kijk gezet door Max, op dezelfde banden (super soft) rijdt Max gewoon 12.5 seconden sneller in 8 rondjes, en dat is gemiddeld 1.5 seconden per rondje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:40

McBoom

Broem

MrSleeves schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:57:
[...]

Als ze tegen Max zeggen dat je naar niet met twee auto's doorheen kan, zegt hij gewoon "challenge accepted"! :+
Het zou natuurlijk wel ongelofelijk koning zijn als ie dat zou flikken :o En dan natuurlijk bij Massa >:)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

McBoom schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:00:
[...]

Het zou natuurlijk wel ongelofelijk koning zijn als ie dat zou flikken :o En dan natuurlijk bij Massa >:)
Ik vind het anders ook erg knap van degene die ingehaald wordt.
Maar dit is wel beyond naast elkaar door Eau Rouge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
AzzKickah schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:52:

Het smalste stuk is bocht 10 maar met de combi 8 / 9 wordt er wel wat snelheid uitgehaald.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GOtmn4XGx6UDICrECvfBHbnL/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 14:02
Bosmonster schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:34:
Wie het weet mag het zeggen :P

Gasly ligt voor de hand, tweede coureur zou Sainz nog een jaartje kunnen zijn ala Vergne.. Maar het vat is momenteel aan de lege kant qua development drivers bij Red Bull.
Ik zie eerlijk gezegd Sainz verkassen naar een team zoals Williams. Sainz is namelijk ook een zeer getalenteerd coureur die gewoon de pech heeft om te debuteren naast the next big thing.

Vlak sowieso Renault niet uit als optie voor Max de komende jaren. Ze moeten nog wel een achterstand wegwerken, maar ze hebben wel geld om dit te doen. Net als McLaren overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:14

sjaool

Every life should have 9 cats

Als ik die foto's van Baku zie moet ik meteen aan Mario Kart denken. Dat wordt wat, maar hopelijk geen optocht.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nazuzed
Luxicon schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:07:
Dat doet Jos wel slim, het is dus een psychologische steek richting Kvyat en Carlos...

http://www.autoblog.nl/ni...131?comments=all#comments

...Carlos vatte het al niet zo goed op toen Max "zijn" stoeltje kreeg bij Red Bull (zie z'n prestaties toen in WSR), en Kvyat zal zich nog meer gedwongen voelen om zicht te laten zien (zoals in Bahrein waarin Kvyat even een spelletje "chicken" met Max dacht te kunnen doen over wie het laatst kon remmen).

F1 is ook psychologisch oorlogvoeren, en nadat Carlos onder de huid van Max was gekropen in Australië, weet Jos dat dit het moment (na een goede race van Max in Bahrein) is om 'm terug te pakken...hij probeert Carlos, en ook Kvyat, uit de tent te lokken zodat ze zich teveel willen laten zien en fouten gaan maken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
"Sinds dit F1-seizoen is het radioverkeer aan banden gelegd, maar datzelfde geldt voor elektronische boodschappen op het display in de auto of op de pitborden. De FIA doet onderzoek naar de achterliggende boodschap 3.2-LFS6-P1 op een pitbord, die tijdens de race werd getoond aan de rijders Sebastian Vettel en Kimi Räikkönen."

http://www.telegraaf.nl/t...k_FIA_naar_Ferrari__.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Axente schreef op donderdag 07 april 2016 @ 08:25:
"Sinds dit F1-seizoen is het radioverkeer aan banden gelegd, maar datzelfde geldt voor elektronische boodschappen op het display in de auto of op de pitborden. De FIA doet onderzoek naar de achterliggende boodschap 3.2-LFS6-P1 op een pitbord, die tijdens de race werd getoond aan de rijders Sebastian Vettel en Kimi Räikkönen."

http://www.telegraaf.nl/t...k_FIA_naar_Ferrari__.html
Telegraaf en F1... :X
Ik bedoel: Vettel had toch best wel DNS achter z'n naam, die heeft geen pitbord gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
MrSleeves schreef op donderdag 07 april 2016 @ 08:47:
[...]

Telegraaf en F1... :X
Ik bedoel: Vettel had toch best wel DNS achter z'n naam, die heeft geen pitbord gezien.
I know I know kon het zo snel op geen andere site vinden helaas. Ik gok voor Raikkonen alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Tja, als je op het bord zet: P14 P-3, dan kan het zijn Positie14 als doel, als huidige status, P-3 is pits 3 ronden eerder, of natuurlijk Setting P14, achterremmen P-3.. nooit achter te komen. (wat het zo leuk maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Axente schreef op donderdag 07 april 2016 @ 08:49:
[...]

I know I know kon het zo snel op geen andere site vinden helaas. Ik gok voor Raikkonen alleen.
Snap ik, als je op de code ziet, vind je ook wel wat sites. Overigens niet de grotere/gerenommeerde

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:28

Hoogie2004

Whohooooo

Het betreft een pitboard van Vettel in de GP van Australië
Afbeeldingslocatie: http://e01-marca.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2016/04/06/14599520070075.jpg

En heeft ogenschijnlijk te maken met de volgende schakelaar:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CfYFPICW4AA43HG.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Hoogie2004 op 07-04-2016 08:59 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Sniffels schreef op donderdag 07 april 2016 @ 08:51:
Tja, als je op het bord zet: P14 P-3, dan kan het zijn Positie14 als doel, als huidige status, P-3 is pits 3 ronden eerder, of natuurlijk Setting P14, achterremmen P-3.. nooit achter te komen. (wat het zo leuk maakt)
Tja, ze kunnen er inderdaad altijd wel een kloppend verhaal van maken...

Ik vind het alleen niet leuker. Als je regels afspreekt, moet je binnen die kaders blijven.
Anders is het gewoon vals spelen.

Als je dat niet wilt, moet je niet akkoord gaan met de radio-regels.

[ Voor 19% gewijzigd door JackBol op 07-04-2016 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Lean Fuel Saving 6 ?? :?

groter plaatje ..
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CfS4fJQUsAAPzZE.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-04-2016 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
JackBol schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:04:
[...]

Tja, ze kunnen er inderdaad altijd wel een kloppend verhaal van maken...

Ik vind het alleen niet leuker. Als je regels afspreekt, moet je binnen die kaders blijven.
Anders is het gewoon vals spelen.

Als je dat niet wilt, moet je niet akkoord gaan met de radio-regels.
De grens op zoeken en er een beetje overheen gaan hoort bij de F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 15:26
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:14:
Lean Fuel Saving 6 ?? :?

groter plaatje ..
[afbeelding]
Ik denk Safety Car Fuel Save en dan Fuel Save mode 6 :) .

Maar dat zou verboden moeten zijn >:) .

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

De ferrari code is gebroken door een lezer van autoblog, rickdos:

3.2-LFS6-P1:

Italiaans restaurantje op 3,2 km van het circuit.
Lasagne, Fettuccine of Spaghetti voor €6.
Nog één parkeerplaats beschikbaar.

Pagina: 1 ... 64 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1