[F1] Seizoen 2016 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 101 Laatste
Acties:
  • 395.578 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:02

derx666

mecker ende blaet

Over het incident tussen Sainz en Perez denk ik niet dat Sainz hier volledig onschuldig is. Hij doet bij Perez hetzelfde als wat hij bij Max eerder deed, en dat is gewoon afknijpen. Ja hij ligt voor, ja hij zou in principe "recht" hebben op de ideale lijn. Echter... recht hebben op wil niet zeggen dat je dat recht ook gewoon moet nemen. Ik heb de actie net nog een aantal keren terug gekeken, en het grappige is dat Max (die er vlak voor zit) in dezelfde bocht een McLaren aan de binnenkant krijgt op ongeveer dezelfde manier als dat Perez dat bij Sainz doet. Max is echter een stuk slimmer, en neemt gewoon een iets wijdere bocht, houdt momentum, en weet dat de volgende bocht naar links gaat, waardoor hij altijd in het voordeel is. Sainz doet gewoon wat hij altijd doet: de deur keihard dichtgooien, en dat eindigt nu in tranen. Tevens rijdt hij daarna met z'n kapotte band behoorlijk stevig door, ipv langzamer te gaan rijden om de zaak heel te houden. In bocht 7-8 zat hij nl. nog vlak achter de rest van het veld, terwijl die toch een stuk harder zouden moeten rijden. Had hij rustiger gereden was de kans op schade zoals hij nu had toch een stuk kleiner geweest, waardoor hij misschien nog wel 1 of 2 puntjes had kunnen pakken (zie Bottas).

Hier nog eens een video van de crash:
[YouTube: https://youtu.be/L-aR633H8vo]

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
derx666 schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:36:
Over het incident tussen Sainz en Perez denk ik niet dat Sainz hier volledig onschuldig is. Hij doet bij Perez hetzelfde als wat hij bij Max eerder deed, en dat is gewoon afknijpen. Ja hij ligt voor, ja hij zou in principe "recht" hebben op de ideale lijn. Echter... recht hebben op wil niet zeggen dat je dat recht ook gewoon moet nemen. Ik heb de actie net nog een aantal keren terug gekeken, en het grappige is dat Max (die er vlak voor zit) in dezelfde bocht een McLaren aan de binnenkant krijgt op ongeveer dezelfde manier als dat Perez dat bij Sainz doet. Max is echter een stuk slimmer, en neemt gewoon een iets wijdere bocht, houdt momentum, en weet dat de volgende bocht naar links gaat, waardoor hij altijd in het voordeel is. Sainz doet gewoon wat hij altijd doet: de deur keihard dichtgooien, en dat eindigt nu in tranen. Tevens rijdt hij daarna met z'n kapotte band behoorlijk stevig door, ipv langzamer te gaan rijden om de zaak heel te houden. In bocht 7-8 zat hij nl. nog vlak achter de rest van het veld, terwijl die toch een stuk harder zouden moeten rijden. Had hij rustiger gereden was de kans op schade zoals hij nu had toch een stuk kleiner geweest, waardoor hij misschien nog wel 1 of 2 puntjes had kunnen pakken (zie Bottas).

Hier nog eens een video van de crash:
[video]
Ja Max is geweldig en Sainz niet.....zucht de beste stuurmannen staan weer aan wal

Vooral het idee dat als je in bocht 1 een lekke band hebt en dan zeggen dat als hij rustiger had gereden naar de pits (ong 3 minuten) dan punten had gehaald 8)7 8)7 8)7 8)7

http://www.f1today.net/nl...ich-bij-sainz-voor-touche

Of gaan we nu zeggen dat Sainz dit bijelkaar liegt?

[ Voor 5% gewijzigd door bvbal79 op 04-04-2016 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

f4stf0rw4rd schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:44:
Herbert wordt even gedist door Alonso _/-\o_

[video]
Oef, was dat nou een geintje of deed Alonso daar gewoon best lelijk tegen hem? :P

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-10 08:59
RoyK schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:55:
[...]

Oef, was dat nou een geintje of deed Alonso daar gewoon best lelijk tegen hem? :P
Fernando is nou eenmaal tweevoudig kampioen en zeer gehecht aan zijn reputatie, dit was absoluut geen geintje!

Ik vind het wel grappig omdat ik Alonso een mooie kerel vind en Herbert een onbenul, maar een beetje kleinzerig is het wel ;)

*edit*
Deze reactie in achter de pitlane kwam overigens vanwege een eerdere opmerking van Herbert dat Alonso zijn ongeluk in Melbourne zou gaan gebruiken als excuus om zijn helm in de wilgen te hangen..

[ Voor 20% gewijzigd door Grimmie187 op 04-04-2016 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Grimmie187 schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:18:
[...]

Fernando is nou eenmaal tweevoudig kampioen en zeer gehecht aan zijn reputatie, dit was absoluut geen geintje!

Ik vind het wel grappig omdat ik Alonso een mooie kerel vind en Herbert een onbenul, maar een beetje kleinzerig is het wel ;)

*edit*
Deze reactie in achter de pitlane kwam overigens vanwege een eerdere opmerking van Herbert dat Alonso zijn ongeluk in Melbourne zou gaan gebruiken als excuus om zijn helm in de wilgen te hangen..
Helder! hmm.. ik zie twee mannen elkaar een hand geven, zogenaamd lachen naar elkaar en dan zegt Alonso iets scherps en loopt weg. Waarom dan het zogenaamd aardig handjes geven moment dan? Dat zou Kimi heel anders doen hihi

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

RoyK schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:30:
[...]

Helder! hmm.. ik zie twee mannen elkaar een hand geven, zogenaamd lachen naar elkaar en dan zegt Alonso iets scherps en loopt weg. Waarom dan het zogenaamd aardig handjes geven moment dan? Dat zou Kimi heel anders doen hihi
Of Herbert nu gelijk heeft, of er helemaal naast zit, deze reactie heeft Alonso niet nodig. Hij doet zichzelf daar tekort.

Sky is natuurlijk ook alleen maar bezig met het vermarkten van de waan van de dag.
Doen ze goed trouwens. :)

[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 04-04-2016 20:49 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ondertussen in Oostenrijk....
Afbeeldingslocatie: http://scontent.fadl1-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/l/t1.0-9/12936695_1060074974067828_8324458127303190535_n.jpg?oh=1bd378c3617977a423eaf762a054ca69&oe=57822647

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat zien we?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
Heb gevoel dat links het rechte stuk is... maar das puur gevoel... eind eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Links is idd het rechte stuk. Die extra chicane is aan de Castrol geplakt...vraag me af waar het uit gaat komen....bij Remus?

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b2/Circuit_Red_Bull_Ring.svg/512px-Circuit_Red_Bull_Ring.svg.png

[ Voor 36% gewijzigd door max op 04-04-2016 21:24 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:02

derx666

mecker ende blaet

bvbal79 schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:47:
[...]

Ja Max is geweldig en Sainz niet.....zucht de beste stuurmannen staan weer aan wal
Dat hoor je mij niet zeggen. Ik zeg dat Max dat op dat moment een slimmere keuze maakt door de McLaren die bij hem net aan de binnenkant bij z'n achterwiel zit gewoon de ruimte te geven, en zodoende geen schade te hebben. Je kunt in je gelijk staan als coureur, en toch aan het kortste eind trekken....
Vooral het idee dat als je in bocht 1 een lekke band hebt en dan zeggen dat als hij rustiger had gereden naar de pits (ong 3 minuten) dan punten had gehaald 8)7 8)7 8)7 8)7
Ik denk dat de kans erop zeker mogelijk was geweest gezien de snelheid van de TR. Het was een lastige race geworden, en ze hadden een beetje mazzel met de strategie moeten hebben, maar de kans was er zeker. Bottas rijdt in lap 1 z'n auto aan gort, en moet daarna nog eens een drivethrough pakken en eindigt op P9. TR was dit weekend sneller dan de Williams. Het was krap geworden, maar het had gekund.
http://www.f1today.net/nl...ich-bij-sainz-voor-touche
Of gaan we nu zeggen dat Sainz dit bijelkaar liegt?
Ik zeg ook niet dat Perez geen schuld treft, alleen dat Sainz slimmer had moeten zijn, en nadat het ongeluk gebeurt was mijns inziens rustiger aan had moeten doen om de bodemplaat niet naar de vernieling te rijden. Je ziet vaak zat dat rijders in bocht 1 een lekke band hebben, en daarna nog gewoon de race uitrijden. Sainz had gewoon teveel schade aan de bodemplaat door te hard op de lekke band te rijden, en moest daarom uiteindelijk stoppen omdat het geen zin meer had.

Maargoed, ik denk dat je een Sainz fan bent, dus we zullen het waarschijnlijk niet eens worden.
* derx666 is McLaren fan, en al een paar jaar gefrustreerd :)
Al volg ik max al sinds het begin van z'n kartraces (via verstappen.nl).
Ik hoop dat hij het haalt, hij heeft zeker de kwaliteiten, moet alleen nog wat wilde haren kwijt (Melbourne... pfff.... ) en meer ervaring krijgen.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Je zou je bijna afvragen of er niet een betere oplossing te verzinnen is zulke gevolgen van een lekke band te minimaliseren... Dat ze na een 'puncture' de band moeten verwisselen: á la. Maar dat een coureur direct de hele bodemplaat kapot maakt zou niet te voorkomen zijn met een 'slimmere' band?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je kijkt op de foto vanaf bocht 1, richting S/F.

Mogelijk gaan ze een deel van de oude A1 Ring weer in ere herstellen, alleen de chicane die je ziet is links > rechts ipv rechts > links :)
Afbeeldingslocatie: http://montaigne.altervista.org/wp-content/uploads/2015/06/RedBullRing.png

Deze foto is er ook nog welke genomen is bij bocht 2 kijkend naar bocht 1.
Afbeeldingslocatie: http://scontent.fmel1-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xfl1/v/t1.0-0/s480x480/12342823_1049926565082669_5447482760776018549_n.jpg?oh=d5e4d8a82f322e039da0841cff2423b2&oe=578B7C49

[ Voor 24% gewijzigd door FabiandJ op 04-04-2016 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 13:41

AzzKickah

06-CENSORED

Zou toch cool zijn als ze de F1-race over dat nieuwe oude circuit gaan doen. Maar dat zal wel weer wishful thinking zijn.

Ik dacht trouwens in eerste instantie tot mijn schrik dat ik keek naar een grindbakasfaltering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

FabiandJ schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:43:
[...]

Je kijkt op de foto vanaf bocht 1, richting S/F.

Mogelijk gaan ze een deel van de oude A1 Ring weer in ere herstellen, alleen de chicane die je ziet is links > rechts ipv rechts > links :)
[afbeelding]

Deze foto is er ook nog welke genomen is bij bocht 2 kijkend naar bocht 1.
[afbeelding]
Ik denk dat ze daar een uitdaging gaan hebben met de pit exit....

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-10 22:28

Killjoy

Klingon lawn products

max schreef op maandag 04 april 2016 @ 22:34:
[...]
Ik denk dat ze daar een uitdaging gaan hebben met de pit exit....
Shortcut. Kan het heel interessant maken :P

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Als ze het oude circuit weer nemen wordt het leuk voor even en de nostalgie, maar inhalen? Zal alleen in bocht 1 mogelijk zijn ben ik bang...

Nee dank je 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blade08
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-10 19:08

www.scinus.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
hier een onboard filmpje vanaf de wagen van Vandoorne, waardoor je het gevecht tussen de twee STR's kunt zien... ter volledigheid: Max staat voor Vandoorne, Sainz links van hem:
https://vid.me/2R48

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wel een mooi, eerlijk en open interview na afloop van het karten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

P.O. Box schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:03:
hier een onboard filmpje vanaf de wagen van Vandoorne, waardoor je het gevecht tussen de twee STR's kunt zien... ter volledigheid: Max staat voor Vandoorne, Sainz links van hem:
Wat me opvalt, is dat de Mclaren ontzettend veel koppel heeft tov de STR. De acceleratie vanuit de bocht is echt bizar, het stuk daarna moet hij iedereen langs zich laten gaan, dan komt ie nog tekort. Ik zie wel een hoop potentie in die wagen. Als ze dat ding helemaal uitontwikkeld hebben, krijgen ze misschien nog wel gelijk dat ze voor het WK gaan meedoen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pinda powerrr schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:23:
[...]
Wat me opvalt, is dat de Mclaren ontzettend veel koppel heeft tov de STR. De acceleratie vanuit de bocht is echt bizar, het stuk daarna moet hij iedereen langs zich laten gaan, dan komt ie nog tekort. Ik zie wel een hoop potentie in die wagen. Als ze dat ding helemaal uitontwikkeld hebben, krijgen ze misschien nog wel gelijk dat ze voor het WK gaan meedoen.
Het ging net zoals Verstappen al aangaf, hij was eigenlijk goed weg (de eerste meters), maar kreeg ineens onverklaarbare wielspin. Dat moest nog even geanalyseerd zei hij achteraf. Die rechterzijde was wel het meest smerig, dus mogelijk lag er net wat meer vuiligheid op een bepaalde plek, maar de meesten waren toch goed weg aan die kant van de baan. Ik zat al met spanning uit te kijken naar het rechte stuk na bocht 10, of het topje bovenop de eerste STR geel was of niet, en dat was gelukkig niet het geval ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Met betrekking tot het starten en de koppel van STR vs McLaren, hetzelfde viel mij al op in Spa 2015. Daar zijn ze beiden ook razendsnel weg. Door het seizoen heen zijn er ook nog wel een aantal andere voorbeelden te vinden, wat dat betreft zit er inderdaad potentie in, alhoewel er natuurlijk meerdere factoren een rol spelen.

[YouTube: https://youtu.be/XxCsdAZNbT0]

[ Voor 8% gewijzigd door hotdog92 op 04-04-2016 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:36

Wom

Hoe goed is die Haas weg joh!

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-10 19:55
Mooi ook hoe Button op een gegeven moment 3 man tegelijk inhaalt (op 0:58).
Wom schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 00:02:
[...]

Zal het misschien te maken hebben met de Ferrari connecties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Mooie race gezien zondag.
Genoten op naar China.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:45
SpaceAce schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 06:42:
[...]

Mooi ook hoe Button op een gegeven moment 3 man tegelijk inhaalt (op 0:58).

[...]

Zal het misschien te maken hebben met de Ferrari connecties?
ha eindelijk goed te zien dat verstappen in de eerste ronde sainz inhaald door hem te tricken eerste buitenom en dan toch binnenkant..hehe.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 10:42

Arfman

Drome!

Wom schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 00:02:
[...]

Als een haas!

*badum tsjjj*

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook mooi om te zien dat Stoffel Vandoorne in de eerste bocht echt uit de weg probeert te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 16:01
Allicht off-topic; maar, wat is jullie idee betreffende de Panama Papers en F1.
Persoonlijk zou het mij niet verbazen (maar dat is pure speculatie) als Ecclestone (hetzij direct, hetzij indirect) ook genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Viel me ook op dat die Honda toch wel wat snelheid heeft; aan het einde van ronde 1 volgens mij dat Stoffel naast de baan schiet, maar op het rechte stuk toch weer voorbij een STR komt... volgens mij puur op topsnelheid.
Juncto schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:43:
Allicht off-topic; maar, wat is jullie idee betreffende de Panama Papers en F1.
Persoonlijk zou het mij niet verbazen (maar dat is pure speculatie) als Ecclestone (hetzij direct, hetzij indirect) ook genoemd wordt.
Zou me niets verbazen, maar zal ook geen gevolgen hebben mocht het zo zijn. Wat we met z'n allen collectief lijken te vergeten is dat er in de meeste gevallen niets illegaals gebeurt. Rare constructies om minder belasting te betalen zijn gewoon toegestaan, en Nederland doet hier ook hard aan mee door een erg gunstig belastingklimaat te behouden zodat het aantrekkelijk is voor grote bedrijven om zich in NL te vestigen.

[ Voor 63% gewijzigd door XyritZz op 05-04-2016 10:46 ]

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
XyritZz schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:43:

[...]

Zou me niets verbazen, maar zal ook geen gevolgen hebben mocht het zo zijn. Wat we met z'n allen collectief lijken te vergeten is dat er in de meeste gevallen niets illegaals gebeurt. Rare constructies om minder belasting te betalen zijn gewoon toegestaan, en Nederland doet hier ook hard aan mee door een erg gunstig belastingklimaat te behouden zodat het aantrekkelijk is voor grote bedrijven om zich in NL te vestigen.
An sich is het streven om zo min mogelijk belasting te betalen niet onnatuurlijk, ik probeer het ook, net zoals menig ander persoon, maar wat ik begrijp is dat er ook zaken naar voren komen die over de grens gaan, in de trand van de juridische grens.

Laten we vooral niet heiliger willen zijn dan de kerk, iedereen wilt zo min mogelijk belasting betalen, en daar heb ik niks op tegen, maar als er discutabele zaken gebeuren, dan dient er wel actie ondernomen te worden en persoonlijk heb ik het idee dat Ecclestone niet brandschoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnowDude schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:13:
Die opmerking van Mol over Kaltenborn was ook droog. Hij vond het knap dat je een team met een budget van 100 miljoen failliet kan laten gaan.
Voor een faillissement maakt het budget eigenlijk niets uit. Je uitgaven daarentegen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 22:39
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:37:
[...]

Voor een faillissement maakt het budget eigenlijk niets uit. Je uitgaven daarentegen... :P
Als ik me niet vergis heeft Toro Rosso ook een budget van 100 miljoen en die doen het dan toch wel een aardig stukje beter.

Even opzoeken...

En gevonden: http://www.gptoday.com/fu...al_budget_compared_to_RBR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 11:32

Bosmonster

*zucht*

friggler schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:41:
[...]

Als ik me niet vergis heeft Toro Rosso ook een budget van 100 miljoen en die doen het dan toch wel een aardig stukje beter.

Even opzoeken...

En gevonden: http://www.gptoday.com/fu...al_budget_compared_to_RBR
Das uit 2009 :P

Redelijk accuraat lijstje van 2015:

http://www.crash.net/f1/n...ich-team-spends-most.html
1. Red Bull Racing (€266m + €35.7m + €167m) = €468.7m
2. Mercedes (€122m + €212.4m + €133m) = €467.4m
3. McLaren Honda (€144.5m + €216.5m + €104m) = €465m
4. Ferrari (€208.5m + €34.5m + €175m) = €418m
5. Williams (€52.5m + €22.9m + €111m) = €186.4m
6. Lotus (€69.5m + €13.6m + €56m) = €139.1m
7. Toro Rosso (€68m + €9.45m + €60m) = €137.45m
8. Force India (€49.5m + €12.2m + €68m) = €129.7m
9. Sauber (€44m + €9.25m + €50m) = €103.25m
10. Manor (€0.5m + €32.5m + €50m) = €83m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Het zijn idiote bedragen, maar ach er zijn ook heel veel mensen aan het werk daarvoor. Het is absoluut geen weggegooid geld. Alles draait lekker in de economie mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Gé Brander op 05-04-2016 11:44 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

weet niet of iemand de uitzending op channel 4 heeft gekeken, maar die was wel goed. Denk dat ik ze daar allemaal ga kijken die ze uitzenden.

Overigens hadden ze een leuke botsing tussen Mark Webber en David Coultard :D

https://gfycat.com/RectangularFatAntelopegroundsquirrel

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
trion75 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:45:
weet niet of iemand de uitzending op channel 4 heeft gekeken, maar die was wel goed. Denk dat ik ze daar allemaal ga kijken die ze uitzenden.

Overigens hadden ze een leuke botsing tussen Mark Webber en David Coultard :D

https://gfycat.com/RectangularFatAntelopegroundsquirrel
Uitzending is prima inderdaad op channel 4. Ik heb rtl op de tv aan zonder geluid en luister dan naar channel 4.

Webber was sowieso wat houterig/onwennig op de grid, deze botsing is daar een mooie illustratie van.

Ik ben nu Webber zijn autobiografie aan het lezen. Echt een aanrader tussen de races door. Leuke achtergrond informatie over F1 en ook gaaf om te lezen hoe een "gewone man" het wereldje binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 13:45
Erapaz schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:54:
[...]

Uitzending is prima inderdaad op channel 4. Ik heb rtl op de tv aan zonder geluid en luister dan naar channel 4.

Webber was sowieso wat houterig/onwennig op de grid, deze botsing is daar een mooie illustratie van.

Ik ben nu Webber zijn autobiografie aan het lezen. Echt een aanrader tussen de races door. Leuke achtergrond informatie over F1 en ook gaaf om te lezen hoe een "gewone man" het wereldje binnenkomt.
De botsing was (uiteraard) in scene gezet, gezien de discussie over de uitspraak van Bernie nav de brief van de GPDA. (Bernie zei iets in de trend van: het verbaaste me dat coureurs kunnen spellen).
Dus de ex-coureurs bij C4 namen dat met te weinig bernie-zout. De hele aflevering werden er referenties naar gemaakt. Soms een beetje kinderachtig.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
kid1988 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:59:
[...]
1

De botsing was (uiteraard) in scene gezet, gezien de discussie over de uitspraak van Bernie nav de brief van de GPDA. (Bernie zei iets in de trend van: het verbaaste me dat coureurs kunnen spellen).
Dus de ex-coureurs bij C4 namen dat met te weinig bernie-zout. De hele aflevering werden er referenties naar gemaakt. Soms een beetje kinderachtig.
Oh, dat had ik niet door. Ik vond hem nog steeds onwennig. Wel leuk om DC en Webber weer samen te zien nu hun tijd bij Redbull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-10 16:57
Ga toch maar eens met C4 heen en weer zappen over 2 weken, kijken hoe het daar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 09-10 10:25
Ik weet dat ik me zelf er af en toe ook tot laat verleiden, maar kunnen we het gezemel over tv kanalen en presentatoren alsjeblieft in het eigen topic houden?

[F1] Waar te kijken?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:49
McBoom schreef op maandag 04 april 2016 @ 00:08:
[...]

Ik vond dat ook altijd prachtig hoor bij Hakkinen :D
Vettel zou een goede Fin kunnen zijn :P
YouTube: Vettel impersonates Raikkonen in hilarious speech at the Autosport awards (@1.10)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Waar gaat dit heen, Eco motoren in de F1, een Duitser met humor. De wereld is niet meer wat het ooit was :+

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:49
SnowDude schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:30:
[...]

Waar gaat dit heen, Eco motoren in de F1, een Duitser met humor. De wereld is niet meer wat het ooit was :+
Tijden veranderen, ik laat in het midden of het goed of slecht is ;)

Nog een om het af te leren: YouTube: Sebastian Vettel funniest moments in press conferences!

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Met behulp van de deze link (F1 Fanatic) kan ik de F1 auto's van dit seizoen met elkaar vergelijken.

Weet iemand of het ook mogelijk is zo'n vergelijking te doen over de seizoenen? Ofwel dat ik de auto van Haas 2016 vergelijk met die van Ferrari uit 2015. Of de RedBull van 2016 met de Mercedes uit 2014?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als ze werkelijk het racen aantrekkelijk willen maken dan moeten ze toch een ophouden met het uitdelen van die PenaltyPoints als er in de race ook al een straf is uitgedeeld. Nu lag het voor de hand dat het tegen Hamilton (of willekeurig andere Engelsman), aanrijden bestraft zou gaan worden, gezien de aanwezigheid van Warwick, maar als straf een extra ritje door de pitsstraat is schijnbaar weer niet afdoende geweest, Bottas deux points.

Vraag eerst eens even na de race wat de benadeelde er zelf van vind en deel dan die strafpunten uit als het nog nodig zou zijn. Voor Hamilton was het een race-incident en daarmee zou de kous af moeten zijn, maar helaas.

Snappen die knuppels nu werkelijk niet dat ze de sport alleen maar meer en meer om zeep helpen met dat soort nodeloze extra straffen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:46
hardware-lover schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:39:
Als ze werkelijk het racen aantrekkelijk willen maken dan moeten ze toch een ophouden met het uitdelen van die PenaltyPoints als er in de race ook al een straf is uitgedeeld. Nu lag het voor de hand dat het tegen Hamilton (of willekeurig andere Engelsman), aanrijden bestraft zou gaan worden, gezien de aanwezigheid van Warwick, maar als straf een extra ritje door de pitsstraat is schijnbaar weer niet afdoende geweest, Bottas deux points.

Vraag eerst eens even na de race wat de benadeelde er zelf van vind en deel dan die strafpunten uit als het nog nodig zou zijn. Voor Hamilton was het een race-incident en daarmee zou de kous af moeten zijn, maar helaas.

Snappen die knuppels nu werkelijk niet dat ze de sport alleen maar meer en meer om zeep helpen met dat soort nodeloze extra straffen?
Die penalty points zijn zo erg nog niet. Je moet aardig wat bij elkaar sprokkelen per 12 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Adlermann schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:41:
[...]
Die penalty points zijn zo erg nog niet. Je moet aardig wat bij elkaar sprokkelen per 12 maanden.
Het is niet zozeer die 12 maanden, het gaat dit seizoen om 21 races. En als je zoals Verstappen de laatste race van 2015 er zomaar weer eens 3 bijgeschreven krijgt (geen crash veroorzaakt o.i.d.), dan kan het toch aardig hard gaan. Niet dat ik dit zeg om het voor Verstappen goed te praten maar als je voor het minste vergrijp de ene coureur al strafpunten geeft, maar bij een andere met een serieuzer vergrijp dat vervolgens weer achterwege laat, dan gaat het net zo als met de kwalificatie- en bandenregels voor 2016. De meeste kijkers snappen er de ballen niet van.
China bandenkeuze is bekend

Afbeeldingslocatie: http://www.grandprixtimes.com/ckfinder/userfiles/images/Formula1/china-tyres.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 05-04-2016 15:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 12:46
Zover ik weet is er nog niemand geschorst door die penalty points dus zo'n vaart loopt het niet. En in het ergste geval krijg je 1 race schorsing....

Op zich een goed systeem om echte brokkenmakers te weren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Het is wel vreemd dat voor een relatief onschuldig gebeuren tussen Bottas en Hamilton, Bottas 2 strafpunten krijgt, terwijl 2 weken geleden met het ongeval tussen Alonso en Gutt geen strafpunten uitgedeeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Ze waren anders behoorlijk scheutig met puntjes uitdelen aan Verstappen. Dat was hier en daar niet fair meer, zelfde als Bottas nu met Hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Ik vind het een beetje onzin en dubbel straffen hier voor Bottas. Hamilton laat de deur open staan, Bottas duikt in het gat en dan gooit Hamilton de deur dicht. Racing incident zou ik zeggen: Bottas kan ook niet in het niets verdwijnen en als je een gat laat moet je er op rekenen dat iemand er in duikt. Maar nee: én een straf tijdens de race (die je dus je complete race kost) én nog eentje achteraf.

Laat die jongens nou gewoon eens racen in plaats van op alle slakken zout te leggen. Wat mij betreft was het terecht dat er voor de klap van Alonso geen straf uitgedeeld is, en dat had hier ook niet moeten gebeuren.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Er zit geen duidelijk in de strafpunten en dat is het hele probleem. Je zou het kunnen vergelijken met voetbal en een scheidsrechter die kaarten uitdeelt maar een scheidsrechter heeft vaak maar seconden om te reageren op een moment hier duurt het vaak een aantal dagen. En gaat de vergelijking niet op en snap ik gewoon niet waarom er geen duidelijke lijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
edit: zag dat plaatje al gepost was http://psi-dotcom-prd.s3-...Sets-Per-Driver-4k-EN.jpg

Max een extra setje Medium t.o.v. Sainz bijvoorbeeld.... lijkt wellicht niet zo gunstig?

[ Voor 53% gewijzigd door Bigfoot op 05-04-2016 15:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 12-10 11:37
Verstappen had vorig jaar de meeste strafpunten. Maar ook Warwick weer als steward. :X Waarom telkens die lui die begin jaren '90 al uit de F1 gebonjourd zijn die 25 jaar later steward mogen spelen? Of heeft hij ook bij Brabham gewerkt net als de rest van de top? Ja dus: Wikipedia: Derek Warwick in 1986

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Sorry, ik heb me niet ingelezen in de stewards. Wat is de relatie tussen de stewards en Brabham? En waarom zijn juist zij de stewards?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:50

Chakotay

Lick here to continue

pinda powerrr schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:45:
Sorry, ik heb me niet ingelezen in de stewards. Wat is de relatie tussen de stewards en Brabham? En waarom zijn juist zij de stewards?
Brabham is Ecclestone zijn oude team :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 09:36

Wom

Beetje 'old-boys-network' idee wat er achter steekt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Ouch...

Mercedes' data shows Toro Rosso has least powerful engine in F1

http://www.espn.co.uk/f1/...-least-powerful-engine-f1

Wel goed nieuws voor volgend jaar mocht Max dan bij het team Red Bull rijden.

Dat bewijst dan ook maar weer eens hoe goed Max eigenlijk wel niet is, 3 jaar achter elkaar rijden met de slechtste motor en toch zoveel kunnen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 22:39
nazuzed schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:48:
Ouch...

Dat bewijst dan ook maar weer eens hoe goed Max eigenlijk wel niet is, 3 jaar achter elkaar rijden met de slechtste motor en toch zoveel kunnen laten zien.
Niet overdrijven, ik weet vrijwel zeker dat de Honda vorig jaar toch wel een stapje slechter was dan de Renault toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
friggler schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:51:
[...]

Niet overdrijven, ik weet vrijwel zeker dat de Honda vorig jaar toch wel een stapje slechter was dan de Renault toen.
Ik rekende Honda niet mee want die reden nauwelijks. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 12-10 11:37
pinda powerrr schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:45:
Bernie is big honcho commercieel - teambaas Brabham.
Whiting is big honcho raceleiding - chief engineer Brabham.
Warwick is constant steward - coureur Brabham.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-10 19:08
Ouch...

Ik weet niet wat voor GPS data merc dan heeft, maar het lijkt me strek dat je nav GPS data kunt bepalen hoe "sterk" de motor is. Als dat zou was dan zou iedereen met een merc motor vooraan moeten rijden.

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 05:42
Ouch...

In het artikel staat
data gathered from GPS readings by Mercedes suggests all the 2016 power units are already ahead of the year-old Ferrari.
Is GPS een betrouwbare indicator als het op performance en kracht aankomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:15
DJTimo schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:02:
[...]
In het artikel staat
[...]
Is GPS een betrouwbare indicator als het op performance en kracht aankomt?
GPS alleen niet, maar samen met een hoop andere info kunnen ze wel benaderen hoe sterk de motor is. (denk aan het uit accelereren uit een bocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Maar tot nu toe zijn de circuits toch niet het best voor de TR? En haalt Max voor het eerst punten voor TR in Bahrein? Tuurlijk staan ze wel stil qua ontwikkeling met motor dit seizoen maar lijkt me niet dat ze achter staan begin van seizoen.

Onderbuik gevoel zegt van niet gezien de prestaties tot nu toe en de chasi is op deze circuits niet het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:05
De 2016 Renault PU zal op z'n minst in de buurt zitten van de 2015 Ferrari PU gezien de prestaties van Ricciardo in Australië en opvallender nog in Bahrein. Daar had ik Ricciardo echt niet zo hoog verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Axente schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:06:
Maar tot nu toe zijn de circuits toch niet het best voor de TR? En haalt Max voor het eerst punten voor TR in Bahrein? Tuurlijk staan ze wel stil qua ontwikkeling met motor dit seizoen maar lijkt me niet dat ze achter staan begin van seizoen.

Onderbuik gevoel zegt van niet gezien de prestaties tot nu toe en de chasi is op deze circuits niet het belangrijkste.
Ik denk dat het verschil niet heel groot is, Key weer goed werk geleverd heeft, en Max is natuurlijk ook erg goed...Carlos ging weer richting een paar plaatsen achter Max in Australië (net als vorig jaar), daar waar Max weer lekker bezig was totdat het verknoeit werd.

Van Amersfoort is dit jaar in F3 ook overgestapt naar een Mercedesmotor omdat die eenmaal beter is dan de Volkswagenmotor waar Max 2 jaar terug nog mee reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Ow verschil is ook niet groot gaat natuurlijk maar om % maar het verbaast me zeker als je kijkt naar prestaties tot nu toe. Kan niet wachten op circuits waar TR echt op zijn sterkst is zoals Singapore. Krijg er wel veel vragen door in ieder geval. Bewijst denk ik ook weer hoe goed het chasis van TR wel niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bij Manor Racing moeten ze snel maar eens wat extra downforce op die auto gaan zetten, snelheid heeft ie in ieder geval voldoende in huis. Bochtengedrag en bandenslijtage zijn nog lang niet wat het moet zijn nu.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CfIuZFnWEAAHX-Y.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:32
Axente schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:18:
Er zit geen duidelijk in de strafpunten en dat is het hele probleem. Je zou het kunnen vergelijken met voetbal en een scheidsrechter die kaarten uitdeelt maar een scheidsrechter heeft vaak maar seconden om te reageren op een moment hier duurt het vaak een aantal dagen. En gaat de vergelijking niet op en snap ik gewoon niet waarom er geen duidelijke lijn is.
En ook nog hoe lang het duurt voordat de straf bekend wordt gemaakt.
Voor Bottas duurde dat 10 ronden, soms nog langer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hmm, ik had niet verwacht dat die oude Ferrari PU nu al minder dan de rest zou zijn.

Dat belooft weinig goeds qua power gaandeweg het seizoen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 11-10 16:57
Weten we niet meer dat Verstappen (Sr.) met zijn arrows de hoogste topsnelheid had? heeft hem niet heel veel opgeleverd, dus dit zegt niet alles (en kijk naar Ducati in de MotoGP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Ouch...

Dat verhaal heeft het de hele tijd over een "year old engine", maar dat is het natuurlijk niet. Ja, het is de engine van vorig seizoen, maar wel die van eind vorig seizoen. Pas aan het einde van het jaar is het een "year old engine".

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-10 20:01

Smarron

The bend

albino71 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:45:
Hmm, ik had niet verwacht dat die oude Ferrari PU nu al minder dan de rest zou zijn.

Dat belooft weinig goeds qua power gaandeweg het seizoen.
Ik denk dat het echt wel mee zal vallen.

Als we 2015 nog kunnen herinneren. Daar was al bekend dat de Renault gewoon een kansloze motor was EN het hele jaar niet ontwikkeld is op snelheid (alleen betrouwbaarheid) en ondanks die motor heeft STR erg veel punten gescoord.

Dit jaar weten ze dat er geen motorische ontwikkelingen zullen zijn, maar de achterstand nu is echt veel kleiner dan die ze met Renault in 2015 hadden. Ik zou eigenlijk zeggen, dat ze juist een kleine voorsprong op 2015 hebben.

Was het volgens mij tot aan de laatste race dat ze eigenlijk niet echt voor punten meer konden gaan. Gedurende het hele seizoen hebben ze in vrijwel elke race voor punten weten te vechten, ondanks het gebrek aan snelheid.

Mogelijk gaat het dit jaar ook weer die kant op, maar het lijkt erop dat ze gewoon 3-4 plekken verder naar voren staan dan vorig jaar. Ik verwacht om die reden dan nog meer punten voor STR dan in 2015.

Het chassis lijkt weer erg goed en de bocht uit snelheid voordat een recht stuk opgereden gaat worden, zou zomaar weer sneller kunnen zijn dan de auto's achter hun, waardoor ze echt niet voorbij gereden hoeven te worden en zelfs eerder aan kunnen haken bij hun voorgangers.

Afgelopen race op een recht stuk gewoon langs de Mercedessen van FI en Williams. Dat was in 2015 een unicum (alleen Perez gelukt?).

Ik heb in elk geval veel goede hoop (meer dan in 2015), ondanks de motor!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
hardware-lover schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:40:
Bij Manor Racing moeten ze snel maar eens wat extra downforce op die auto gaan zetten, snelheid heeft ie in ieder geval voldoende in huis. Bochtengedrag en bandenslijtage zijn nog lang niet wat het moet zijn nu.

[afbeelding]
Nogal subjectief die kmh rating, neem aan dat ze dit in de speed trap hebben gemeten, en er is veel geslipstreamed op dat punt dit weekend. Zie bijvoorbeeld hoe nico rosberg 13km langzamer was dan hamilton..
Gelukkig is de 2015 ferrari motor wel sneller dan de klanten 2016 motor. Zie de saubers die hier onderaan staan.
Ook is de 2016 TAG motor sneller dan de ferrari klantenmotor.

Zo kunnen we nog wel meer conclusies uit die lijst gaan halen.
Laten we de slipstreams niet vergeten, de aerodynamic efficiency van de auto's niet, en de afstellingen ook niet.

[ Voor 26% gewijzigd door kid1988 op 05-04-2016 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kid1988 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:19:
[...]
Nogal subjectief die kmh rating, neem aan dat ze dit in de speed trap hebben gemeten, en er is veel geslipstreamed op dat punt dit weekend. Zie bijvoorbeeld hoe nico rosberg 13km langzamer was dan hamilton..
Gelukkig is de 2015 ferrari motor wel sneller dan de klanten 2016 motor. Zie de saubers die hier onderaan staan.
Ook is de 2016 TAG motor sneller dan de ferrari klantenmotor.

Zo kunnen we nog wel meer conclusies uit die lijst gaan halen.
Laten we de slipstreams niet vergeten, de aerodynamic efficiency van de auto's niet, en de afstellingen ook niet.
Natuurlijk zijn die hoogste snelheden de slipstream + DRS snelheden, het is een max. momentopname, meer niet. Maar als je als een draak de laatste bocht uitkomt dan heb je mogelijk wel DRS maar valt er weinig te slipstreamen als je voorganger wel een flink betere exit heeft.

Edit: heb jij ergens gelezen dat STR de allerlaatste 2015 Ferrari versie heeft en niet de laatste 2015 Ferrari klantenversie?

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 05-04-2016 19:40 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
kid1988 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:19:
[...]

Die Sauber staat niet onderaan vanwege gebrek aan vermogen. Die auto zelf is gewoon verouderd, het chassis is sinds 2014 niet echt meer verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
perpixel schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:03:
[...]

GPS alleen niet, maar samen met een hoop andere info kunnen ze wel benaderen hoe sterk de motor is. (denk aan het uit accelereren uit een bocht)
Indeed...sterker nog, bij SKY lieten ze HAM zien die met het inrijden van de pits tijdens de free practice...meteen aan het begin zijn bolide even naar rechts parkeerde voor een paar seconden, en toen weer verder reed naar zijn box.
SKY reageerde daarom dat het stukje erna meerdere teams met laser apparatuur metingen probeerde te nemen (niet specifiek van alleen HAM maar de teams onderling van elkaar)

Als HAM daar op reageerde door even alles een paar sec. te laten rusten of afkoelen, kan je volgens mij aannemen dat die metingen niet alleen voor snelheid zijn maar dus ook op temperatuur ...ect .. ect.

Dus zo gek vind ik die uitspraken niet dat mercedes aardig kan inschatten wie de sterkste en de minst sterke PU heeft.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
hardware-lover schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:29:
[...]

Natuurlijk zijn die hoogste snelheden de slipstream + DRS snelheden, het is een max. momentopname, meer niet. Maar als je als een draak de laatste bocht uitkomt dan heb je mogelijk wel DRS maar valt er weinig te slipstreamen als je voorganger wel een flink betere exit heeft.

Edit: heb jij ergens gelezen dat STR de 2015 Ferrari versie heeft en niet de laatste 2015 Ferrari klantenversie?
Nee, ik weet niet of er officieel bekend is met welke spec TR rijdt.

Daarnaast zoals je al aangaf, het is inderdaad een momentopname.
Al moet ik wel zeggen, dat wanneer de TR motor inderdaad nu al underpowered is, dat ze een dijk van een chassis hebben gebouwd dat ze nog deze prestaties neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:27

Harrie

NederVlaming

De Ferrari 2015 motor is nu al de zwakste van het veld. Dat had ik nietzo snel in het seizoen al verwacht: http://www.espn.co.uk/f1/...-least-powerful-engine-f1

Edit: sorry, dat was hier dus duidelijk al gepost. Ik had niet gezien dat er nieuwe reacties in de thread waren.

[ Voor 21% gewijzigd door Harrie op 05-04-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Harrie, daar gaat het de afgelopen paar posts over.

Wel ff lezen he, niet alleen neerplempen. :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kid1988 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:33:
[...]

Al moet ik wel zeggen, dat wanneer de TR motor inderdaad nu al underpowered is, dat ze een dijk van een chassis hebben gebouwd dat ze nog deze prestaties neerzetten.
Ze moeten wel met de allerlaatste spec rondrijden, de laatste tokens hebben ze in 2015 gebruikt om ervoor te zorgen dat de motor compacter zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kid1988 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:33:
[...]

Misschien zegt onderstaande tabel wat meer, tijdens kwalificatie is er meestal alleen profijt van DRS.
De verschillen zijn gelukkig dit jaar niet zo groot, wat de strijd alleen maar ten goede zou moeten komen?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/quali%20vergelijking%20bahrain%202015-2016.png
(geleend van Reddit, dank voor het typewerk)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-10 22:36
In een klasse met auto's van gelijk gewicht is gps een manier om vermogens te vergelijken. Door de acceleratie te meten kan een berekening worden losgelaten op het beschikbare vermogen.

Een dergelijk systeem wordt in Nederland al gebruikt voor de Supercar Challenge. Hier worden de klasses ingedeeld aan de hand van een pk/gewichtsverhouding en met een GPS in de auto wordt de controle hierop uitgevoerd.

Site SCC :
In de Supercar Challenge wordt gereden met zeer verschillende wagens met verschillende motorvermogens. Er is een indeling gemaakt in zeven divisies; Super GT, GT, GTB, Supersport, Sport I, Sport II en Superlights. Deze indeling is gemaakt op basis van de verhouding tussen het wagengewicht en het motorvermogen. Dit wordt gecontroleerd door het Powerlog systeem wat in samenwerking met Ingenieursbureau Esquisse is ontwikkeld. Het bestaat uit een klein kastje wat in alle auto's wordt gemonteerd. Met behulp van een G-krachtsensor, een gyroscoop en een GPS ontvanger voor o.a. het meten van de snelheid wordt via de gebruikelijke natuurkundige formules het vermogen berekend. Immers het gewicht van de wagen inclusief rijder is bekend en door de acceleratie te meten is eenvoudig het vermogen terug te rekenen.

[ Voor 50% gewijzigd door Racing-Paradise op 05-04-2016 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Racing-Paradise schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:13:
In een klasse met auto's van gelijk gewicht is gps een manier om vermogens te vergelijken. Door de acceleratie te meten kan een berekening worden losgelaten op het beschikbare vermogen.
Dat werkt niet als elke auto een andere vleugelafstelling heeft waardoor elke auto een andere luchtweerstand heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ouch...

Raar artikel. Staat geen enkele onderbouwing in van de uitspraak die losjes uit de mouw gestrooid worden door Lowe.

Afwijkende factoren als gewicht en banden en cornering speed maken het moeilijk om dit als externe te bepalen.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 05-04-2016 21:15 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Sauber wordt Alfa Romeo?

http://www.grandprix247.c...lvr.it&utm_medium=twitter

Kaltenborn er uit en Sauber Alfa Romeo als junior team van Ferrari.
Geen idee hoe betrouwbaar het artikel is, maar wellicht het melden waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Ik ben trouwens benieuwd wat Hamilton gaat doen in het geval dat hij de rest van het jaar achter Rosberg in de wk stand blijft rijden......

Zou me niks verbazen als hij er dan voor 2017 ook geen zin meer in heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 11:32

Bosmonster

*zucht*

Bigfoot schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:12:
Ik ben trouwens benieuwd wat Hamilton gaat doen in het geval dat hij de rest van het jaar achter Rosberg in de wk stand blijft rijden......

Zou me niks verbazen als hij er dan voor 2017 ook geen zin meer in heeft
Dat gaat niet gebeuren, daarom boeit het Ham ook niet zo. Hij weet dat hij beide keren had gewonnen als z'n start niet zo dramatisch was geweest. Als Rosberg het daar van moet hebben, dan gaat ie dat niet nog 19 races volhouden.

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 05-04-2016 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:20

scorpie

Supra Addict

True, maar ik moet zeggen dat ik Ham eerder zou verwachten te gaan flippen en laten blijken dat hij dit zeer slecht trekt, maar dat valt reuze mee. Hij laat zich gelukkig nog niet gek maken. (Ben Ham fan.. :) )

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Leuk filmpje met 3 red bulls op de baan die ik nog niet had gezien.

David Coultard volgt Ricciardo en Kvyat in Barcelona

Edit:
En nog een leuk voorstel voor de kwalificatie in China :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/avi0wF4.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door trion75 op 05-04-2016 22:48 ]

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 13:41

AzzKickah

06-CENSORED

Haha mooi hoe Alonso erbij zit op z'n Braziliaanse klapstoeltje :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:28

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

SnowDude schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:08:
[...]
Dat werkt niet als elke auto een andere vleugelafstelling heeft waardoor elke auto een andere luchtweerstand heeft.
Op hogere snelheden heb je gelijk, maar op lage snelheden speelt luchtweerstand niet zo'n grote rol. Dus kun je obv accelaratiecijfers (= lagere snelheden) best een soort van voorzichtige conclusie trekken. Sure, je haalt geen verschillen van een paar pk eruit maar een verschil van een paar tientallen pk of Nm moet je toch zeker wel kunnen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:53
Icephase schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 23:30:
[...]

Op hogere snelheden heb je gelijk, maar op lage snelheden speelt luchtweerstand niet zo'n grote rol. Dus kun je obv accelaratiecijfers (= lagere snelheden) best een soort van voorzichtige conclusie trekken. Sure, je haalt geen verschillen van een paar pk eruit maar een verschil van een paar tientallen pk of Nm moet je toch zeker wel kunnen zien!
Zonder bakverhoudingen, mechanische grip(wielgeometrie), % slip tussen zowel wiel/wegdek als motor/bak is zelfs tientallen pk/Nm niet te zien. Elk team zal uiteraard ook z'n eigen motor map hebben die optimaal gebruik probeert te maken van het koppel van de motor en aanwezige grip tijdens de launch.. Meer dan koffiedik kijken is het niet.
Motorkoppel en wielkoppel hebben uiteraard een verband, maar zeggen 1 op 1 niets over elkaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
pinda powerrr schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:39:
Sauber wordt Alfa Romeo?

http://www.grandprix247.c...lvr.it&utm_medium=twitter

Kaltenborn er uit en Sauber Alfa Romeo als junior team van Ferrari.
Geen idee hoe betrouwbaar het artikel is, maar wellicht het melden waard.
Hebben ze min of meer met Haas al...zie dat dan niet snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Harrie schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:34:
De Ferrari 2015 motor is nu al de zwakste van het veld. Dat had ik nietzo snel in het seizoen al verwacht: http://www.espn.co.uk/f1/...-least-powerful-engine-f1

Edit: sorry, dat was hier dus duidelijk al gepost. Ik had niet gezien dat er nieuwe reacties in de thread waren.
Hier was ik al bang voor. Voorzichtige conclusie is dat bij Renault blijven, ze dit seizoen meer had kunnen brengen ( zie Red Bull). Red Bull gaat beter met een Renault motor dan de STR.
En Renault krijgt midden van het seizoen een grote update wat ze echt op niveau van Mercedes en Ferrari brengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:45
alwaysleft schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 23:55:
[...]
En Renault krijgt midden van het seizoen een grote update wat ze echt op niveau van Mercedes en Ferrari brengt.
Eerst zien dan geloven. Ze hebben al eerder zulke dingen beloofd

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Pagina: 1 ... 63 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1