[F1] Seizoen 2016 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste
Acties:
  • 395.578 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 22:20

Now that's more like it, Max Verstappen. After the impetuousness of Melbourne, F1's youngest driver was back to displaying the kind of mature-beyond-his-years form which so wowed the sport in his rookie campaign.

Incredibly, sixth place represented Toro Rosso's first-ever points in Bahrain in 10 years of trying, with Verstappen making up four positions from 10th on the grid. There was less than a tenth of a second in it with Carlos Sainz in qualifying and the Spaniard, again, bore the brunt of the team's misfortune after a tangle with Sergio Perez at the start punctured his tyre. Still, that wasn't Verstappen's worry and it was an impressively attacking - yet error-free - performance from the Dutchman.
Rating out of ten: 8.5

Bron: Skysports

Zo zie je maar, je bent zo goed als je laatste race zoals wel vaker geopperd de afgelopen tijd. Sky was de vorige keer behoorlijk kritisch op Max (deels terecht) en nu behoorlijk positief. Ik denk wel dat dit mentaal voor Max erg goed is geweest. Wetende dat na een teleurstelling je er gewoon weer moet staan en moet presteren met een goed eindresultaat als gevolg.

Dit zal voor Sainz wederom een klap in het gezicht zijn, ook al kon hij deze race niet laten zien wat hij had kunnen behalen. Aan de andere kant, hij nam wellicht een te groot risico waardoor hij lek heeft gereden en daardoor de schuld vooral bij hemzelf moet zoeken en niet bij de auto.

Ik heb iig geweldig genoten deze race, er was genoeg actie op de baan.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 07:57

iichel

Gazoooo

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
renzo4000 schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:13:

Dit zal voor Sainz wederom een klap in het gezicht zijn, ook al kon hij deze race niet laten zien wat hij had kunnen behalen. Aan de andere kant, hij nam wellicht een te groot risico waardoor hij lek heeft gereden en daardoor de schuld vooral bij hemzelf moet zoeken en niet bij de auto.

Ik heb iig geweldig genoten deze race, er was genoeg actie op de baan.
Sainz wil zich zelf te veel bewijzen heb ik het idee dat hij ook nr 1 driver moet zijn van team. Logisch natuurlijk iedereen wil dit maar hij lijkt het aan forceren te zijn, waardoor deze dingen gebeuren. Zie vorige race waarbij hij zijn banden op rookten als een gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 17:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

derx666 schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:53:
IDat Hamilton 30s achter Nico geeindigd is is niet echt representatief, aangezien ze al aangegeven hadden dat ze enorm banden aan het sparen waren voor het geval er nog een safetycar zou komen. In normale condities kon Lewis Kimi niet bijhouden door de schade aan z'n auto.
volgens mij valt dat allemaal wel wat mee :/ .. RAI wist ROS immers goed te volgen terwijl ROS vrijwel het hele weekend al sterker was dan HAM. Natuurlijk zou HAM sneller zijn geweest zonder schade, maar dat HAM in de race ROS wel eventjes de neus zou hebben gewassen is zéér de vraag. Ferrari is gewoon een stuk dichterbij gekomen qua power! Dus imho zoekt hij excuses terwijl hij ondertussen de hete adem van Ferrari in zijn nek voelt .. ga maar na waar VET geëindigd zou zijn als hij niet zou zijn uitgevallen. Én hij kon vorige race ook al niet om VES heen komen die ook met Ferrari blok rijdt.. HAM heeft de tweede mental blow al te pakken dit seizoen .. nice! :)

/me brings out the popcorn!! :Y)

Afbeeldingslocatie: http://stylealchemy.com/wp-content/uploads/2009/10/kingofpopcorn1.gif

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 11:37
derx666 schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:53:
Ik heb er eigenlijk nog niemand wat over horen zeggen, maar wat vonden jullie van het gigantische verschil tussen merc+ferrari en de rest? Ricciardo is op 62 seconden gereden in 57 rondes tijd... Da's gewoon dik meer dan 1s per ronde... Dat Hamilton 30s achter Nico geeindigd is is niet echt representatief, aangezien ze al aangegeven hadden dat ze enorm banden aan het sparen waren voor het geval er nog een safetycar zou komen. In normale condities kon Lewis Kimi niet bijhouden door de schade aan z'n auto.
Maar 6 man in dezelfde ronde, dat gebeurt ook niet meer elke race...
Het verschil was al gemaakt halverwege de race met 40+ seconden. Grote verschil lijkt de pace met zwaardere auto's te zijn. Daar zijn de Ferrari en Mercedes erg goed.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:05
Aantal puntjes die mij opgevallen zijn dit weekend, ben benieuwd naar jullie mening:

1. Als de de kwalificatietijden vergelijkt tussen Q1, Q2 & Q3 zijn de verschillen behoorlijk. In Q2 zit je natuurlijk met banden sparen in de top 8. Er komt iets meer rubber op de baan, maar de temperatuur was ook aan het zakken. Willen teams in Q1 nog niet hun maximale potentieel laten zien?
Q2 tijd van Kvyat is bijvoorbeeld is 1,4 seconde langzamer dan de Q3 tijd van Ricciardo. Heeft hij gewoon het rondje verpest of hebben ze onnodig risico gelopen? Zie hier de tijden: Wikipedia: 2016 Bahrain Grand Prix
Al met al zijn de verschillen tussen de sessies toch groter dan vorig jaar: Wikipedia: 2015 Bahrain Grand Prix

2. Sainz is gestart op Soft en kon toch nog aardig knokken met Verstappen op SuperSoft. De start lijkt me nog steeds een leerpunt voor Verstappen. Hoewel zijn start in Australië meer dan prima was.

3. In de eerste twee races lijkt Haas de strategie echt super voor elkaar te hebben. Grosjean had 3 setjes nieuwe SuperSofts dacht ik en het team maakte in Australië ook al de juiste bandenkeuze. Naast een prima auto, heeft de strategie ze ook wel geholpen. Gutiérrez zat volgens mij ook voor Verstappen voordat hij uitviel en de laatste stop van Grosjean was ook matig. Al met al had Verstappen denk ik verder van Grosjean gezeten en het misschien nog even moeilijk gehad met Gutiérrez.
In China moet Toro Rosso ze wel voor kunnen blijven.

4. Hoewel ik het liefst naar SkySports zou kijken (en Ted's Notebook wel altijd terug kijk), vind ik Ziggo Go voor een tientje per maand zo verkeerd nog niet. Je hebt in ieder geval 6 kanalen die je open kunt zetten. In de nabeschouwing ook nog wel een grappig momentje waarbij Rob een negatieve opmerking over paydrivers maakte en even vergat dat Giedo van der Garde ook een paydriver was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Señor Sjon schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:38:
[...]

Het verschil was al gemaakt halverwege de race met 40+ seconden. Grote verschil lijkt de pace met zwaardere auto's te zijn. Daar zijn de Ferrari en Mercedes erg goed.
Aangezien Ricciardo "slechts" 16 seconde voor Grosjean zat vermoed ik ook dat Red Bull het gat gigantisch heeft lopen managen.

Ze weten bij RB ook wel dat ze het Ferrari/Mercedes niet moeilijk kunnen maken, dus waarom dan je banden sneller aan gort rijden als het toch geen nut heeft?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 10:25
Racierox schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:44:
Aantal puntjes die mij opgevallen zijn dit weekend, ben benieuwd naar jullie mening:

2. Sainz is gestart op Soft en kon toch nog aardig knokken met Verstappen op SuperSoft. De start lijkt me nog steeds een leerpunt voor Verstappen. Hoewel zijn start in Australië meer dan prima was.
Tja, ze zaten in het het zelfde treintje. De start van verstappen was helemaal niet slecht, hij had alleen in de eerste bocht pech, daar zat hij gewoon door pech aan de verkeerde kant toen iedereen in de remmen moest voor Lewis.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:24
Volgende heb ik nu al paar keer gelezen
Én hij kon vorige race ook al niet om VES heen komen die ook met Ferrari blok rijdt..
Ik dacht toch dat het algemeen zo was dat het inhalen zeer moeilijk is. Rij je achter iemand, is het moeilijk om die in te halen. Een sauber of Force India zal niet zo heel moeilijk zijn maar de rest zal toch al stuk moeilijker zijn.
ga maar na waar VET geëindigd zou zijn als hij niet zou zijn uitgevallen
Had ik meegespeeld met de lotto, was ik nu miljonair.
Ferrari is gewoon een stuk dichterbij gekomen qua power!
kan verkeerd zijn maar ik dacht dat dit vooral kwam omdat ze meer risico namen qua afstelling. Weinig marges inbouwen en hopen dat de boel het houdt. En door het seizoen heen de punten aanpakken die breken. Maar zoals gezegd, kan dit ergens verkeerd opgepikt hebben.

Vond het een aantrekkelijke wedstrijd. Niet zozeer wat de voorhoede betreft maar de gevechten in het middenveld vond ik wel aangenaam. Vind het wel vervelend dat Vandoorne meedeed. Had al minder aandacht voor de rest door Verstappen en nu was ik nog de hele tijd bezig met wat Vandoorne aan het doen was. Daardoor waren er momenten dat ik de rest uit het oog verloor. Dus hoe minder rijders die ik wil volgen, hoe beter ;)

Haas is tot nu toe wel een, niet geheel onverwachte, mooie aanwinst voor de grid

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:28

Destruction

(ex-)Automonteur

Racierox schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:44:
4. Hoewel ik het liefst naar SkySports zou kijken (en Ted's Notebook wel altijd terug kijk), vind ik Ziggo Go voor een tientje per maand zo verkeerd nog niet. Je hebt in ieder geval 6 kanalen die je open kunt zetten. In de nabeschouwing ook nog wel een grappig momentje waarbij Rob een negatieve opmerking over paydrivers maakte en even vergat dat Giedo van der Garde ook een paydriver was :+
Heb gisteren ook via Ziggo Sport gekeken. Dat programma lijkt alweer wat meer op wat ik graag zou willen zien, maar de techniek laat zo hun steekjes vallen. Kamphues lijkt me daarentegen weer niet de ideale show host, lijkt er weinig verstand van te hebben of andersinds lijkt-ie de race niet gezien te hebben. Zouden we niet nog ergens een geschikter persoon hebben rondlopen? :/

En over opmerkingen mbt GvdG gesproken. Rob begon nog even over Maldonado, waarop Giedo de opmerking maakte dat-ie maar snel met een (grote) sponsor naar Sauber moest gaan, want die hebben geld nodig* :+ Als dat overigens waarheid blijkt te zijn, heb ik daar een gemengd gevoel bij. Aan de ene kant is Sauber toch wel een naam met historie, aan de andere kant heeft Moneysha Kaltenborn de tent wel vakkundig naar de tering geholpen en wil ik haar keihard zien falen. Dat laatste puur ingegeven door haar manier van zaken doen.

Mijn 2 centen mbt de race:
- Stoffel Vandoorne, goede prestatie neergezet en duidelijk z'n visitekaartje afgegeven.
- Pascal Wehrlein, WOW.. In een manor?!
- Max Verstappen, vorige race z'n emoties de overhand laten krijgen.. Nu de critici weer de mond gesnoerd en het maximale eruit gehaald, Torro Rosso voor het eerst punten bezorgen op een circuit, ook leuk voor de statistieken.
- Kimi Raikkonen, IMO ook goed gereden. Zou-ie dan toch een missing edge terug hebben gevonden?
- Carlos Sainz, lijkt inderdaad wat over z'n eigen kunnen te rijden met de nodige foutjes tot gevolg. Zeker geen slecht coureur, z'n teammaat is alleen beter/rijdt zichzelf gewoonweg meer in de kijker.

En de teams:
Torro Rosso: Pitstop Sainz o.a |:( Die pit-crew moet echt een trap onder hun kloten hebben.
McHonda: Weer een DNF.. Weer ERS...
Haas: Maakt toch wel indruk. Natuurlijk is het een (voor zover toegestaan) ingekochte Ferrari, maar ga er maar aan staan als debuterend team.

Al met al een leuke race waarin genoeg gebeurde.

* volgens geruchten zijn ze er de volgende GP al niet meer bij, het geld zou op zijn

[ Voor 7% gewijzigd door Destruction op 04-04-2016 11:04 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-10 16:57
Wel bizar dat de autos van vorig jaar ongeveer 3 seconden langzamer reden (in de q's), en dat met diezelfde 2015 motor verstappen nu mee kan komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

stijn1309 schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:55:
[...]

Iemand die de race echt heeft gekeken dus 8)7
Degene die de koppen maakt is meestal niet de auteur van het artikel, en heeft waarschijnlijk inderdaad de race niet gezien. Het blijft natuurlijk nogal stom.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Sniffels schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:03:
Wel bizar dat de autos van vorig jaar ongeveer 3 seconden langzamer reden (in de q's), en dat met diezelfde 2015 motor verstappen nu mee kan komen..
Is wel de motor van eind seizoen 2015.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Niks bizar aan. De meeste teams nemen nu supersofts mee voor de kwalificatie. Jammer genoeg zijn ze in de race een stuk langzamer. De top kan 1:30-31 rijden, maar ze komen niet eens in de buurt, ook niet in de laatste stint, die vergelijkbaar is met bijtanken-era. Immers evenveel brandstof als met bijtanken en ook banden tot het eind. Daaraan zie je dat er erg veel gemanaged wordt tegenwoordig.

2004: 1:30.252 on lap 7
Totaal: 1:28:34.875

2016: 1:34.482 on lap 41
Totaal: 1:33.34.696

Precies 5 minuten langzamer, oftewel, Pantano in de gammele Jordan-Ford was toen nog sneller (werd 16e op 2 rondes). Tuurlijk met bijtanken, maar het is wel suf zo.

[ Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 04-04-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Señor Sjon schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:07:
[...]

Niks bizar aan. De meeste teams nemen nu supersofts mee voor de kwalificatie. Jammer genoeg zijn ze in de race een stuk langzamer. De top kan 1:30-31 rijden, maar ze komen niet eens in de buurt, ook niet in de laatste stint, die vergelijkbaar is met bijtanken-era. Immers evenveel brandstof als met bijtanken en ook banden tot het eind. Daaraan zie je dat er erg veel gemanaged wordt tegenwoordig.

Precies 5 minuten langzamer, oftewel, Pantano in de gammele Jordan-Ford was toen nog sneller (werd 16e op 2 rondes). Tuurlijk met bijtanken, maar het is wel suf zo.
Ten opzichte van vorig jaar gaat het wel een stukje harder. Ik begreep dat de langzaamste tijd in de kwalificatie goed was geweest voor een 2e plaats vorig jaar?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ze hadden medium en soft vorig jaar. Nu hadden ze supersoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RoyK schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:15:
[...]

Ten opzichte van vorig jaar gaat het wel een stukje harder. Ik begreep dat de langzaamste tijd in de kwalificatie goed was geweest voor een 2e plaats vorig jaar?
Ja, precies, maar het verschil tussen kwalificatie en race is nu een flink stuk forser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:07:
[...]

Oh heb je toch nog weer wat negatiefs gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Groot verschil ja, ~1 seconde van de banden wellicht? Maar dan blijft er alsnog 2 seconde over, te verdelen over krachtigere motor (Bahrein spec != Abu Dhabi spec) en aerodynamica.

Ook bizar hoeveel de teams zich ontwikkelen; zie Force India. Vorig jaar zaten ze tegen podium aan te schuren met die B-spec en nu rijden ze geen deuk in een pakje boter terwijl ze wel een 2016 Mercedes motor hebben.

Ze laten het dus puur op aerodynamisch gebied liggen, terwijl ze daar vorig jaar juist goed mee voor de dag kwamen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:05
XyritZz schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:40:
[...]

Groot verschil ja, ~1 seconde van de banden wellicht? Maar dan blijft er alsnog 2 seconde over, te verdelen over krachtigere motor (Bahrein spec != Abu Dhabi spec) en aerodynamica.

Ook bizar hoeveel de teams zich ontwikkelen; zie Force India. Vorig jaar zaten ze tegen podium aan te schuren met die B-spec en nu rijden ze geen deuk in een pakje boter terwijl ze wel een 2016 Mercedes motor hebben.

Ze laten het dus puur op aerodynamisch gebied liggen, terwijl ze daar vorig jaar juist goed mee voor de dag kwamen.
De Force India B Spec was eigenlijk ook de voorloper op de 2016 auto toch? Volgens mij is de auto (op de motor na) niet drastisch aangepakt in de winter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-10 13:35
Heb me gisteren weer erg vermaakt, op een groot scherm zie je toch veel meer dan een Tablet.

Meerder teams/rijders hebben me positief verrast en ondanks dat dit dacht Rosberg wint met 2 vingers in de neus bleef het toch nog relatief spannend. (10s vind ik niet schrikbarend veel)

Max liet weer zijn skill zien, waar andere lieten zien dit niet te kunnen.
Voorbeelden:
Max haalt in bij bocht 1 en laat genoeg ruimte, Carlos snijdt iemand af en valt daardoor later uit.
Max haalt Kyv in (waar ze beide op het vuil zitten), Max blokkeerd niet en KYV wel en verspeeld zijn banden.

Haas heeft echt een puike auto, wat vele niet hadden verwacht vooraf. (Petje af)

Enige minpunt was dat VET uitviel, daar had ik vooraf mijn geld (fictief) opgezet om te winnen.
Ferrari heeft het gat kleiner gemaakt naar Merc, dat is nu wel redelijk zeker.

Zover ik begreep komt er binnenkort nog een nieuwe Turbo/Update voor Ferrari, dus wie weet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Destruction schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:59:
[...]

Heb gisteren ook via Ziggo Sport gekeken. Dat programma lijkt alweer wat meer op wat ik graag zou willen zien, maar de techniek laat zo hun steekjes vallen. Kamphues lijkt me daarentegen weer niet de ideale show host, lijkt er weinig verstand van te hebben of andersinds lijkt-ie de race niet gezien te hebben. Zouden we niet nog ergens een geschikter persoon hebben rondlopen? :/

En over opmerkingen mbt GvdG gesproken. Rob begon nog even over Maldonado, waarop Giedo de opmerking maakte dat-ie maar snel met een (grote) sponsor naar Sauber moest gaan, want die hebben geld nodig* :+
Dat was ook wel mooi ja :P

Vind het ook erg rommelig met de beelden die ze terug laten zien. Op een gegeven moment zei Doornbos ook "Daar hebben we als het goed is ook beelden van" en toen zagen we een inhaal actie van Max en stuk verder op in de race..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tleilaxu schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:24:
[...]

Oh heb je toch nog weer wat negatiefs gevonden?
Oh, sorry. Het gaat rozengeur en maneschijn met F1. Het beslissingsproces rondom de kwalificatie is een lichtend voorbeeld zoals elk bedrijf gerund zou moeten worden.

Zo beter? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Ik kijk nu ook via Ziggo, maar oh wat mis ik de BBC. Echt een straatlengte voor wat betreft verslaggeving. Het enige leuke in de nabeschouwing vind ik de spotjes die ze op auto's zetten om iets te laten zien. Dat is visueel leuk gedaan en maakt het inderdaad makkelijker om te volgen waar het over gaat. De rest is drama wat mij betreft, en tijdens de race zit Olav duidelijk te slapen en is Jack vrijwel nutteloos. Waarom moet ik tijdens de race verhalen horen (met een dramatische geluidskwaliteit) over de financiële problemen van Sauber?

Anyway, ondanks die ellende toch een fijne race gezien! Max was goed op dreef, en props voor Stoffel voor een prima debuut. Hopen dat we die nog vaker terug gaan zien in het veld.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Racierox schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:46:
[...]

De Force India B Spec was eigenlijk ook de voorloper op de 2016 auto toch? Volgens mij is de auto (op de motor na) niet drastisch aangepakt in de winter.
Klopt, maar dat bedoel ik ook. Ongelofelijk hoeveel winst de teams vinden in de wintermaanden als je ziet dat Force India in de laatste fase van 2015 met een schuin oog naar het podium mocht gluren en nu kansloos loopt te harken tussen de backmarkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 11:32

Bosmonster

*zucht*

XyritZz schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:00:
[...]

Klopt, maar dat bedoel ik ook. Ongelofelijk hoeveel winst de teams vinden in de wintermaanden als je ziet dat Force India in de laatste fase van 2015 met een schuin oog naar het podium mocht gluren en nu kansloos loopt te harken tussen de backmarkers.
Vorig jaar was ook een opmerkelijk goed resultaat. Gezien hun zeer beperkte budget is dit ook meer waar ze thuishoren.

Beetje een toevalstreffer dus denk ik persoonlijk, gecombineerd met twee prima coureurs.

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 04-04-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ATS schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:59:
Ik kijk nu ook via Ziggo, maar oh wat mis ik de BBC. Echt een straatlengte voor wat betreft verslaggeving. Het enige leuke in de nabeschouwing vind ik de spotjes die ze op auto's zetten om iets te laten zien. Dat is visueel leuk gedaan en maakt het inderdaad makkelijker om te volgen waar het over gaat. De rest is drama wat mij betreft, en tijdens de race zit Olav duidelijk te slapen en is Jack vrijwel nutteloos. Waarom moet ik tijdens de race verhalen horen (met een dramatische geluidskwaliteit) over de financiële problemen van Sauber?

Anyway, ondanks die ellende toch een fijne race gezien! Max was goed op dreef, en props voor Stoffel voor een prima debuut. Hopen dat we die nog vaker terug gaan zien in het veld.
Ben met je eens dat de Beeb het wat leuker doet. Als ik een goede stream kan vinden ga ik de volgende keer ook weer voor Sky.
Maar moet zeggen dat ik dit soort breaking news best wel tijdens de race wil horen.

Geluid was inderdaad drama, van zowel Jack als Olaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:55:
[...]

Oh, sorry. Het gaat rozengeur en maneschijn met F1. Het beslissingsproces rondom de kwalificatie is een lichtend voorbeeld zoals elk bedrijf gerund zou moeten worden.

Zo beter? :P
Ja er zijn problemen in de F1, maar een groot deel daarvan komt ook voort uit fans en journalisten die elkaar allemaal na papegaaien dat het zo slecht gaat met de sport.
Na alle gezeik rond de kwalificatie hebben we nu een prachtige race gehad, laten we alsjeblieft niet alleen maar het negatieve blijven benadrukken.

Veel van de negatieve opmerkingen die de F1 heeft gehad de laatste jaren zijn net zo goed van toepassing op andere klasses, maar op de een of andere manier valt men er bij de F1 het meest over.
Zoals bijvoorbeeld het downsizen van de motoren gebeurt ook in andere klasses (wrc bv) en denk eens aan het bandengepruts in MotoGP afgelopen weekend, of alle regelwijzigingen in IndyCar en Nascar van de afgelopen jaren.

Laten we de F1 niet zieker praten dan hij/zij is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

MikeyMan schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:14:
[...]

Ben met je eens dat de Beeb het wat leuker doet. Als ik een goede stream kan vinden ga ik de volgende keer ook weer voor Sky.
Maar moet zeggen dat ik dit soort breaking news best wel tijdens de race wil horen.

Geluid was inderdaad drama, van zowel Jack als Olaf.
Er waren technische problemen, daarom hebben we Jack praktisch niet gehoord en viel ook Olav regelmatig weg.

We bitchen een hoop op ze, maar ze zitten daar maar met z'n tweeen (vorig jaar zelfs Olav in z'n eentje) en probeer dan maar eens zo'n complete uitzending op rolletjes te laten lopen.

Persoonlijk vind ik dat ze het, gezien de omstandigheden, goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

Señor Sjon schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:38:
[...]

En dat kan weer zijn doordat de auto's lichter zijn als ze minder verbruik hebben door die HCCI technieken.
Alfa90_Buttje schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:19:
[...]

volgens mij valt dat allemaal wel wat mee :/ .. RAI wist ROS immers goed te volgen terwijl ROS vrijwel het hele weekend al sterker was dan HAM. Natuurlijk zou HAM sneller zijn geweest zonder schade, maar dat HAM in de race ROS wel eventjes de neus zou hebben gewassen is zéér de vraag. Ferrari is gewoon een stuk dichterbij gekomen qua power! Dus imho zoekt hij excuses terwijl hij ondertussen de hete adem van Ferrari in zijn nek voelt .. ga maar na waar VET geëindigd zou zijn als hij niet zou zijn uitgevallen. Én hij kon vorige race ook al niet om VES heen komen die ook met Ferrari blok rijdt.. HAM heeft de tweede mental blow al te pakken dit seizoen .. nice! :)
Hamilton zijn banden waren natuurlijk op, die heeft wat harder moeten werken en daardoor kon ie de aansluiting niet meer krijgen.
Racierox schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:46:
[...]

Mwoah het was een 2015 v2 geval, maar er is inderdaad weinig ontwikkeld. Ik denk echter dat ze meer last hebben van bandenslijtage.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Bosmonster schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:07:
[...]

Vorig jaar was ook een opmerkelijk goed resultaat. Gezien hun zeer beperkte budget is dit ook meer waar ze thuishoren.

Beetje een toevalstreffer dus denk ik persoonlijk, gecombineerd met twee prima coureurs.
Ja klopt, gezien de financiele problemen bij de bedrijven van Mallya presteren ze al een paar jaar boven verwachting. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het tot een overname komt van dit team.
ATS schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:59:
Jack zal misschien ook niet iedereen voor z'n microfoon kunnen krijgen. Je ziet toch dat die ploegen altijd hun "vaste" mannetjes hebben. RTL Duitsland loopt nogal vaak richting de Mercedes pitwall voor een gesprekje, BBC sprak de RB jongens regelmatig etc. Die grote teams zullen echter ook niet met elke reporter willen praten tijdens de race.

Kalff kreeg dat vroeger wel vaak voor elkaar, die kreeg de Schumachers en Hakkinens gewoon te spreken als ze een keer uitvielen. Dat waren toch wel leuke uitzendingen die ze toen wisten te maken; voorbeschouwing was ook prachtig. Donderden ze gewoon een tuintafel ergens in Monaco neer met een paar klapstoelen er achter en het decor was klaar :D. Ook de items die ze toen maakten waren leuk; Voorspellen met Allen bijv. Ook Barrichello die 3 jaar later nog tegen Kalff begon over z'n "kwalifikaasie". Laat ook wel zien dat het allemaal geen miljoenen hoeft te kosten om wat leuks in elkaar te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 22:39
Bosmonster schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:16:
[...]

Er waren technische problemen, daarom hebben we Jack praktisch niet gehoord en viel ook Olav regelmatig weg.

We bitchen een hoop op ze, maar ze zitten daar maar met z'n tweeen (vorig jaar zelfs Olav in z'n eentje) en probeer dan maar eens zo'n complete uitzending op rolletjes te laten lopen.

In de eerste race hoorden we Jack ook maar drie of vier keer in de hele race. Ik vind dat hij wel wat meer nieuws mag brengen eerlijk gezegd. Hij is juist ingehuurd om de verhalen tijdens de race (m.b.t. uitvallers e.d.) meteen in de uitzending te kunnen brengen, maar ik vind dat dat nog wel wat te weinig gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
Bosmonster schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:16:
[...]

Totaal oneens. Het is gvd hun werk om goed commentaar te leveren. En als die prutser van een Plooij dan met zijn "happy chappy" opmerking komt, Mol nog steeds niet doorheeft hoe de knockout qualy werkt, tijdens de race de helft van de tijd coureurs door elkaar haalt en verkeerde conclusies trekt, vind ik dat ze dat niet doen.
Laat dan bijvoorbeeld Plooij thuis en zet Doornbos, of Rick Winkelman naast Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Tleilaxu schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:15:
[...]

Ja er zijn problemen in de F1, maar een groot deel daarvan komt ook voort uit fans en journalisten die elkaar allemaal na papegaaien dat het zo slecht gaat met de sport.
Na alle gezeik rond de kwalificatie hebben we nu een prachtige race gehad, laten we alsjeblieft niet alleen maar het negatieve blijven benadrukken.

Veel van de negatieve opmerkingen die de F1 heeft gehad de laatste jaren zijn net zo goed van toepassing op andere klasses, maar op de een of andere manier valt men er bij de F1 het meest over.
Zoals bijvoorbeeld het downsizen van de motoren gebeurt ook in andere klasses (wrc bv) en denk eens aan het bandengepruts in MotoGP afgelopen weekend, of alle regelwijzigingen in IndyCar en Nascar van de afgelopen jaren.

Laten we de F1 niet zieker praten dan hij/zij is...
Ik weet er nog één.

De plek waarop een coureur rondrijdt is nu fictiever dan voorheen.
Er zijn teveel variabelen.

Ik weet niet of dat direct de boel spannend maakt. Wel minder transparant.

Zo, hop, ik zeg het gewoon :P

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

friggler schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:18:
[...]

In de eerste race hoorden we Jack ook maar drie of vier keer in de hele race. Ik vind dat hij wel wat meer nieuws mag brengen eerlijk gezegd. Hij is juist ingehuurd om de verhalen tijdens de race (m.b.t. uitvallers e.d.) meteen in de uitzending te kunnen brengen, maar ik vind dat dat nog wel wat te weinig gebeurt.
Yeah, maar dat is het punt. Hij moet alles in z'n eentje in de gaten houden en dan ook nog becommentarieren. Het is niet gek dat je soms wat mist, zeker niet als het technisch dan ook niet soepel loopt (wat je OOK nog mag oplossen in de tussentijd). Denk dat de meeste van ons na een kwartier huilend in een hoekje zouden liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
Bosmonster schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:20:
[...]

Yeah, maar dat is het punt. Hij moet alles in z'n eentje in de gaten houden en dan ook nog becommentarieren. Het is niet gek dat je soms wat mist, zeker niet als het technisch dan ook niet soepel loopt (wat je OOK nog mag oplossen in de tussentijd). Denk dat de meeste van ons na een kwartier huilend in een hoekje zouden gaan liggen :P
Oh zeker weten! En Olav neem ik in deze ook niets kwalijk als hij drie of vier schermen tegelijk in de gaten moet houden, maar van Jack verwacht ik wel iets meer eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
Bosmonster schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:20:
[...]

Yeah, maar dat is het punt. Hij moet alles in z'n eentje in de gaten houden en dan ook nog becommentarieren. Het is niet gek dat je soms wat mist, zeker niet als het technisch dan ook niet soepel loopt (wat je OOK nog mag oplossen in de tussentijd). Denk dat de meeste van ons na een kwartier huilend in een hoekje zouden gaan liggen :P
Ik zeg ook niet dat ík het beter kan, maar ik betaal 15 euro aan Ziggo om de Formule 1 te mogen kijken. Dan verwacht ik beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XyritZz schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:18:
[...]

Ja klopt, gezien de financiele problemen bij de bedrijven van Mallya presteren ze al een paar jaar boven verwachting. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het tot een overname komt van dit team.

[...]

Jack zal misschien ook niet iedereen voor z'n microfoon kunnen krijgen. Je ziet toch dat die ploegen altijd hun "vaste" mannetjes hebben. RTL Duitsland loopt nogal vaak richting de Mercedes pitwall voor een gesprekje, BBC sprak de RB jongens regelmatig etc. Die grote teams zullen echter ook niet met elke reporter willen praten tijdens de race.

Kalff kreeg dat vroeger wel vaak voor elkaar, die kreeg de Schumachers en Hakkinens gewoon te spreken als ze een keer uitvielen. Dat waren toch wel leuke uitzendingen die ze toen wisten te maken; voorbeschouwing was ook prachtig. Donderden ze gewoon een tuintafel ergens in Monaco neer met een paar klapstoelen er achter en het decor was klaar :D. Ook de items die ze toen maakten waren leuk; Voorspellen met Allen bijv. Ook Barrichello die 3 jaar later nog tegen Kalff begon over z'n "kwalifikaasie". Laat ook wel zien dat het allemaal geen miljoenen hoeft te kosten om wat leuks in elkaar te draaien.
Volgens mij de helft van wat je opnoemt was met Jack Plooij. Die kende bij ieder team wel iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zat een beetje te schakelen tussen Sky en Ziggo, dus misschien heb ik het gemist, maar heeft Olaf op Ziggo nog wel iets gezegd over HCCI? Of uberhaupt over technische ontwikkelingen de afgelopen weken?
Vond die 'nieuwtjes uit de pits' altijd wel erg interessant!

Voordeel wat Allard Kalff had was dat ie veel jongens kende van toen ie zelf nog in het wereldje zat.
Ze zouden eigenlijk Jos Verstappen de pits in moeten jagen met een microfoon :)

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 04-04-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

friggler schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:21:
[...]

Oh zeker weten! En Olav neem ik in deze ook niets kwalijk als hij drie of vier schermen tegelijk in de gaten moet houden, maar van Jack verwacht ik wel iets meer eerlijk gezegd.
Eens, hoop dat ie gewoon z'n draai nog moet vinden en dat het wel verbetert!
Tleilaxu schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:22:
[...]

Ik zeg ook niet dat ík het beter kan, maar ik betaal 15 euro aan Ziggo om de Formule 1 te mogen kijken. Dan verwacht ik beter.
De bezetting is al verdubbeld dit jaar :+ Maar inderdaad, het kan echt nog stukken beter (ik betaal ook 15/maand).
MikeyMan schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:23:
Ik zat een beetje te schakelen tussen Sky en Ziggo, dus misschien heb ik het gemist, maar heeft Olaf op Ziggo nog wel iets gezegd over HCCI? Of uberhaupt over technische ontwikkelingen de afgelopen weken?
Niet voor zover ik weet.. niks gehoord in ieder geval.

edit: blijkbaar heb ik niet goed op zitten letten, zie hieronder!

[ Voor 29% gewijzigd door Bosmonster op 04-04-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-10 19:55
Olav heeft het wel over dit systeem gehad ja. Niet heel lang ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Gewoon met 2 commentators werken.

[ Voor 31% gewijzigd door albino71 op 04-04-2016 12:25 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
Volgens mij noemde hij een keer dat "Mclaren zeker HCCI had."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
Tleilaxu schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:25:
[...]

Volgens mij noemde hij een keer dat "Mclaren zeker HCCI had."
Klopt en over Ferrari zei hij "hoogstwaarschijnlijk"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tleilaxu schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:22:
[...]

Mjah, de vraag is inmiddels wel wat je krijgt voor die 15 euro. Race en Kwali zijn gratis ook te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zullen we het commentaar op het commentaar hier houden: [F1] Waar te kijken??

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 04-04-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 11-10 08:59
Het feit dat Olav dit al +/- 15 jaar doet geeft aan dat er kennelijk niemand anders in dit land kundig/bereid is F1 commentator te worden terwijl ik ook het idee heb dat zeker de helft van de mensen op dit forum al minder fouten dan Olav zou maken.

Ik heb verder ook niks tegen Olav, het is een prima kerel. Maar het feit dat wij als betalende klanten dit niveau maar voor lief nemen is eigenlijk te treurig voor woorden natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik weet niet of het hier al gemeld is (geloof het niet)
http://www.f1today.net/nl...rt-vettel-nog-geen-zorgen

Betrouwbaarheid baart Vettel nog geen zorgen

Ferrari-teambaas Maurizio Arrivabene had tegenover Auto Motor und Sport geen goed nieuws voor Vettel. Deze aandrijflijn is zo goed als zeker verloren. Arrivabene: "Het staat voor negentig procent vast dat niets van deze krachtbron herbruikbaar is. Het team onderzoekt de oorzaak nog. Bij Kimi in Melbourne was het de turbo, nu bij Sebastian lijkt het op een klep of verstuiver die de geest heeft gegeven. Het is dus niet aan elkaar gerelateerd."
gatverdegatver :( :(

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 11-10 08:59
Alfa90_Buttje schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:28:

[...]

Niet erg verwonderlijk aangezien de stukken metaal uit de uitlaat spoten.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Alfa90_Buttje schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:28:

[...]

Het blijft italiaanse rommel natuurlijk, net als Alfa Romeo. :+

Wel balen inderdaad. Ik hoop maar dat ze de betrouwbaarheid op orde krijgen en Mercedes op de hielen blijven zitten (of inhalen).

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

albino71 schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:30:
[...]

Het blijft italiaanse rommel natuurlijk, net als Alfa Romeo. :+

Wel balen inderdaad. Ik hoop maar dat ze de betrouwbaarheid op orde krijgen en Mercedes op de hielen blijven zitten (of inhalen).
als het maar niet weer deze kant op gaat ...

Wikipedia: Ferrari 412T2 – Wikipedia

15 DNF's in 17 races .. |:(

[ Voor 56% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-04-2016 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat was wel een prachtige auto met dito geluid voor die 1/3e van de race dat ie het meestal deed. De '96 auto was dan weer ruk en Schumacher had een Vetteltje tijdens de Franse GP in de opwarmronde vanaf pole.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:36
En Alesi wist er de enige zege uit zijn carrière mee te behalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 11:34
maussert schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:35:
Olivier Panis wist ook eens met een Prost een overwinning te behalen. Maldonado is het ook een keer gelukt.

Als alle kwartjes je kant op vallen win je.

Ziggo had overigens moeite met het geluid. Het kanaal van Olav was uitgevallen dus ze hebben Olav de aansluiting van Jack gegeven.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-10 09:59
Ik moet zeggen dat ik het ook lastig vond om de eerste rondes bij te houden wat er nu allemaal gebeurde. Er gebeurde namelijk echt veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Modbreak:Zie Señor Sjon in "[F1] Seizoen 2016". Posts zijn verplaatst die kant op.
maussert schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:35:
Nou was Alesi ook meer dan eens de oorzaak dat ie niet won dat jaar. In Monaco botst ie op een achterblijver en in Japan stuiterde en spinde hij alsof het een lieve lust was. Hij trapte die bak helemaal af, dus na 20 rondjes stuiteren gaf de auto er uiteindelijk de brui aan.

[ Voor 75% gewijzigd door Señor Sjon op 04-04-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
friggler schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:25:
[...]

Klopt en over Ferrari zei hij "hoogstwaarschijnlijk"
SkyF1 fragment van tijdens FP3 over HCCI:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.streamable.com/image/udss.jpg

Ze zeggen dat ze het daar gisteren (1 april :+) over hebben gehad. Heeft iemand zin om dat terug te zoeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 10:42

Arfman

Drome!

Ja, kap daar eens mee. Zeer hinderlijk voor mensen zoals ik die via bookmarks werken, ik vroeg me al af waarom er zo weinig posts in het F1 topic waren bijgekomen, heet het topic in mijn bookmarks "F1 topic" terwijl het het "waar F1 te kijken topic" is. Kan dat niet anders worden opgelost?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Via MyReact werken of voor beide topics een bookmark aanmaken of de naam editten.

De hinder begint natuurlijk door hier door te posten ondanks een modbreak erover.

[ Voor 34% gewijzigd door Señor Sjon op 04-04-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Arfman schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:03:
[...]
Ja, kap daar eens mee. Zeer hinderlijk voor mensen zoals ik die via bookmarks werken [knip]
Werkt "mijn topics" mogelijk dan niet wat prettiger voor je?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-10 16:57
Ik heb het topic al sinds de Barcelona F1 trainingen openstaan ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Sniffels op 04-04-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Insider tip: dat kleine zwarte bolletje bovenaan de pagina geeft de editie aan. Geen bolletje is editie 1, één bolletje is editie 2, twee is editie 3, etc.

* ATS was krantenjongen ten tijde van het uitbreken van de golfoorlog en had toen geloof ik 4 of 5 bolletjes op de krant die ik moest bezorgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Arfman schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:03:
[...]

Ja, kap daar eens mee. Zeer hinderlijk voor mensen zoals ik die via bookmarks werken, ik vroeg me al af waarom er zo weinig posts in het F1 topic waren bijgekomen, heet het topic in mijn bookmarks "F1 topic" terwijl het het "waar F1 te kijken topic" is. Kan dat niet anders worden opgelost?
Je moet het topic bookmarken (boven aan de pagina) en niet een post bookmarken.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Weet niet of die nieuwe kwalificatie iets gaat worden.....

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CfL4GG6WEAAbP8W.jpg:large

:+

https://twitter.com/marcvantok/status/716908075609944064

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wie weet, HUD op de halo ... van alles mogelijk

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ow leuk, dan kun je ook PowerUps aka Kers dingetjes erin opnemen, en natuurlijk turboboost, jump en natuurlijk de Super Pursuit Mode!! :+

7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

SnowDude schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:40:
[...]

Je moet het topic bookmarken (boven aan de pagina) en niet een post bookmarken.
Als ik een post bookmark weet ik waar ik gebleven ben en kan ik zo doorlezen. Als ik een topic bookmark moet ik toch gaan lopen zoeken waar ik gebleven was? Dat is zeer onwenselijk... En trouwens, waar zijn de post bookmarks dan voor?

[ Voor 6% gewijzigd door Gé Brander op 04-04-2016 15:46 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Gé Brander schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:44:
[...]

Als ik een post bookmark weet ik waar ik gebleven ben en kan ik zo doorlezen. Als ik een topic bookmark moet ik toch gaan lopen zoeken waar ik gebleven was? Dat is zeer onwenselijk... En trouwens, waar zijn de post bookmarks dan voor?
Nee, als je bij je bookmarks op een topic bookmark klikt tussen de forumnaam en het onderwerp kom je op de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek terecht. Gek zeg, anders zou je iedere keer dat je een topic leest opnieuw een post bookmark moeten maken. Post bookmarks zijn voor mij vooral linkjes naar interessante posts die ik wil bewaren / terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Joster schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:48:
[...]

Nee, als je bij je bookmarks op een topic bookmark klikt tussen de forumnaam en het onderwerp kom je op de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek terecht. Gek zeg, anders zou je iedere keer dat je een topic leest opnieuw een post bookmark moeten maken. Post bookmarks zijn voor mij vooral linkjes naar interessante posts die ik wil bewaren / terug kan vinden.
Dat is raar maar dat werkt bij mij niet. Als ik bovenaan de pagina op Bookmark klik (voor dit topic) kom ik nooit terug bij de laatste post die ik gelezen heb. Kan ook niet. Hoe weet een browser nu welke post ik voor het laatst gelezen heb? Daar gebruik ik de post bookmark voor. Altijd gedaan en heb nooit iets voorbij zien komen dat dit kan vervangen. Ik kom bij het klikken op de bookmark op die manier altijd netjes uit bij de laatst gelezen post terecht zoals het ook moet zijn. Of ik begrijp je opmerking gewoon niet en klik verkeerd.

By the way, dit is vreselijk off topic maar in de FAQ staat er ook geen goede uitleg hierover.

[ Voor 4% gewijzigd door Gé Brander op 04-04-2016 15:53 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Gé Brander schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:51:
[...]

Dat is raar maar dat werkt bij mij niet. Als ik bovenaan de pagina op Bookmark klik (voor dit topic) kom ik nooit terug bij de laatste post die ik gelezen heb. Kan ook niet. Hoe weet een browser nu welke post ik voor het laatst gelezen heb? Daar gebruik ik de post bookmark voor. Altijd gedaan en heb nooit iets voorbij zien komen dat dit kan vervangen. Ik kom bij het klikken op de bookmark op die manier altijd netjes uit bij de laatst gelezen post terecht zoals het ook moet zijn. Of ik begrijp je opmerking gewoon niet en klik verkeerd.

By the way, dit is vreselijk off topic maar in de FAQ staat er ook geen goede uitleg hierover.
Je moet op de het icoontje van de 2 tekstballonnen, links van de topic naam, klikken.
En ik ga er vanuit dat tweakers dit bijhoudt in een cookie.
Rechtsboven op de bookmark pagina staat trouwens ook "Reset laatste bezoektijd" als je daarop klikt wordt alles als gelezen gemarkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Ereaser schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:00:
[...]

Je moet op de het icoontje van de 2 tekstballonnen, links van de topic naam, klikken.
Rechtsboven staat trouwens ook "Reset laatste bezoektijd" als je daarop klikt wordt alles als gelezen gemarkeerd
Juistem, zie screenshot :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/70Ibll7ZRINdnsg2T2JONVwR/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ereaser schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:00:
[...]

Rechtsboven staat trouwens ook "Reset laatste bezoektijd" als je daarop klikt wordt alles als gelezen gemarkeerd
Stel ik heb een pagina van 100 posts voor mij en ben gekomen tot post 73 en dan moet ik weg en sluit mijn browser af zonder een bookmark toe te voegen. Hoe kan ik dan terugkomen naar post 74 zonder bookmark? Een browser die een pagina met 100 posts weergeeft kan toch niet "zien"/"detecteren" dat ik nummer 73 wel gelezen heb en 74 niet? In mijn beleving kan dat alleen door een post bookmark toe te voegen. En verder zie ik "rechtsboven" ook helemaal geen "tekstballonnen of wat dan ook. Ik zie twee bookmark links waarbij de eerste niet bovenstaande probleem op kan lossen en de tweede wel.
http://static.tweakers.ne...LCFuJhq0RNnNIz4F/full.png
Betekend deze knop dan dat ik maar een maal een bookmark moet toevoegen en dat de magic zorgt voor de oplossing van het probleem dat ik hierboven beschrijf?

[ Voor 16% gewijzigd door Gé Brander op 04-04-2016 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 07:19
Interessante F1 info allemaal 😴😴😴

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 13:00
Bernie is weer lekker bezig: "Coureurs moeten hun bek houden en rondjes rijden"
http://www.espn.co.uk/f1/...drivers-even-allowed-talk

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Polbeer91 schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:07:
Ze zouden zich alleen bezig houden met de sport voor de centen. Het vuige lef dat juist Herr Bernie zoiets roept _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Hij geeft hiermee in ieder geval duidelijk aan dat de F1 echt kapot is... Vooral ook de andere opmerkingen slaan als een tang op een varken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Gé Brander schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:05:
[...]

Een browser die een pagina met 100 posts weergeeft kan toch niet "zien"/"detecteren" dat ik nummer 73 wel gelezen heb en 74 niet?
Door gewoon de tijd van je laatste bezoek bij te houden. Meer dan dat heb je niet nodig.
Gé Brander schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:10:
[...]

Hij geeft hiermee in ieder geval duidelijk aan dat de F1 echt kapot is... Vooral ook de andere opmerkingen slaan als een tang op een varken :)
Jean Todt z'n verhaal was zo mogelijk nog erger.. Coureurs moesten niks zeggen, want die hadden helemaal geen verstand van hoe de boel gerund werd. Dus moesten ze ook niks zeggen over stomme beslissing oid...

http://www.autosport.com/...plete-control-of-f1--todt

[ Voor 45% gewijzigd door Bosmonster op 04-04-2016 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Bosmonster schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:16:
[...]
Door gewoon de tijd van je laatste bezoek bij te houden. Meer dan dat heb je niet nodig.
En als jij tientallen topics volgt waarbij je nooit allemaal tegelijk kan bekijken kan jij dan voor alle topics de laatste tijd onthouden? Nee toch? Zo ja, diep respect ;) ik kan dat niet. Daarom zijn die post bookmarks zo geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dus de rijders willen een aantrekkelijke race-weekend zodat zoveel mogenlijk mensen kijken, zodat er zoveel mogenlijk bedrijven gaan sponsoren, zodat er zoveel mogenlijk geld omgaat in de sport, zodat zij een bijzonder goed salaris krijgen.

Ja, vervelend. Ook voor Bernie & Co :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

hjs schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:22:
Dus de rijders willen een aantrekkelijke race-weekend zodat zoveel mogenlijk mensen kijken, zodat er zoveel mogenlijk bedrijven gaan sponsoren, zodat er zoveel mogenlijk geld omgaat in de sport, zodat zij een bijzonder goed salaris krijgen.

Ja, vervelend. Ook voor Bernie & Co :+
De hele kwalificatie-strijd wordt nu gewoon als machtsvertoon misbruikt van de FIA. Zij weten ook wel dat het het beste is om terug te gaan naar 2015 format en vandaar verder te kijken, maar ze willen geen gezichtsverlies lijden en laten zien dat het echt de FIA is die de touwtjes in handen heeft.

In een interview zegt Bernie dan doodleuk "We kunnen wel terug naar 2015 format, maar er zijn erbij die dat veto'en". Wat ie er niet bij zegt is dat hij dat zelf is met Jean Todt :')

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 04-04-2016 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:26:
De hele kwalificatie-strijd wordt nu gewoon als machtsvertoon misbruikt van de FIA. Zij weten ook wel dat het het beste is om terug te gaan naar 2015 format en vandaar verder te kijken, maar ze willen geen gezichtsverlies lijden en laten zien dat het echt de FIA is die de touwtjes in handen heeft.
De FIA hoeft dat niet te laten zien, je kunt niet bij de F1 rondlopen zonder continu met die realiteit te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:30:
[...]

De FIA hoeft dat niet te laten zien, je kunt niet bij de F1 rondlopen zonder continu met die realiteit te werken.
Ook mooi was de FIA for road safety stickers op een auto, en dan wel iemand uit het raam laten zitten als je hem door de pitstraat heen rijd :+ (en ondertussen bijna 10 fotografen aanrijden die voor de auto staan)
Oh the irony :D

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 04-04-2016 16:34 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:30:
[...]

De FIA is altijd een machtsorganisatie geweest inderdaad.

Maar, de teams hebben een stem en gebruiken die mondig. De rijdersbond olv Vettel laat continu van zich horen. De FIA's positie staat momenteel sterk onder druk met de kwalificatiecrisis.

Dit is juist het moment waarop ze dat (weer) moeten laten zien. Het is alleen jammer dat het ten koste gaat van de fans.

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 04-04-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Mooie verschrijving ook in de eerste alinea:
Bernie Ecclestone says drivers "shouldn't even be allowed to talk" and are only interesting in making money from Formula One.
Dat kan je twee kanten op verbeteren:
Bernie Ecclestone says drivers "shouldn't even be allowed to talk" and are only interested in making money from Formula One.
of
Bernie Ecclestone says drivers "shouldn't even be allowed to talk" and are only interesting for making money fromfor Formula One.
Ik denk dat Bernie stiekem het tweede bedoelt. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Die Ecclestone begint echt seniel te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door SnowDude op 04-04-2016 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 16:01
Kunnen we hem (en zijn volgelingen) niet een enkeltje Fukushima cadeau doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Juncto schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:00:
Kunnen we hem (en zijn volgelingen) niet een enkeltje Fukushima cadeau doen?
Wel zelf laten betalen he, want dat is hij zo gewend. Hij moet de etentjes met de rijders ook steeds betalen. (vast niet uit eigen zak).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Weet niet of het hier al voorbij is gekomen, maar was gisteren tijdens de race wel een heerlijke reactie van frank williams toen ze werden ingehaald. Ook al verloren ze er een plaats mee. hij kon genieten van de actie op de baan.

Toffe gast blijft dat :)

[ Voor 18% gewijzigd door Paulus07 op 04-04-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Paulus07 schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:05:
Weet niet of het hier al voorbij is gekomen, maar was gisteren tijdens de race wel een heerlijke reactie van frank williams toen ze werden ingehaald. Ook al verloren ze er een plaats mee. hij kon genieten van de actie op de baan.

Inderdaad. Daarom is het ook zo jammer dat Peter Sauber er niet meer bij is. Dat vond ik ook altijd een bijzonder ok persoon. Zo jammer wat er met dat team gebeurt. En zo jammer dat Peter Sauber geen actie onderneemt om het tegen te gaan lijkt wel. Of misschien kan/wil hij geen actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Die opmerking van Mol over Kaltenborn was ook droog. Hij vond het knap dat je een team met een budget van 100 miljoen failliet kan laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:02

McBoom

Broem

Paulus07 schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:05:

Ik hoop ook dat Frank Williams het nog mee gaat maken dat het team Williams weer eens aan de (absolute) top komt en nog eens een WCC binnenhaalt. Ik ben ergens halverwege '95 begonnen met F1 kijken, mede daarom heb ik altijd wel een zwak voor Williams gehad :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-10 16:58
Het wordt echt tijd dat Bernie opstapt. Hij maakt de sport meer en meer kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Tleilaxu schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:19:
[...]
Laat dan bijvoorbeeld Plooij thuis en zet Doornbos, of Rick Winkelman naast Mol.
Dit inderdaad. Vind dat hele pit-report niets toevoegen, behalve onrust. Het zijn ook vaker 'algemene feitjes' die Plooij komt melden dan echt actueel nieuws. Zaken die Mol ook gewoon kan melden.

Als je dan toch met 2 man daar bent, ga dan naast elkaar zitten. Je hoeft niet eens beide commentaar te geven, maar laat dan 1 man praten en continu naar het beeld kijken dat wij ook zien, terwijl de ander de app en de andere schermen in de gaten houdt en zo nodig aanvult.

Dat lijkt me veel efficiënter en duidelijker.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
alexbl69 schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:21:
[...]

Dit inderdaad. Vind dat hele pit-report niets toevoegen, behalve onrust. Het zijn ook vaker 'algemene feitjes' die Plooij komt melden dan echt actueel nieuws. Zaken die Mol ook gewoon kan melden.

Als je dan toch met 2 man daar bent, ga dan naast elkaar zitten. Je hoeft niet eens beide commentaar te geven, maar laat dan 1 man praten en continu naar het beeld kijken dat wij ook zien, terwijl de ander de app en de andere schermen in de gaten houdt en zo nodig aanvult.

Dat lijkt me veel efficiënter en duidelijker.
Plooij doet meer dan dat je direct in de uitzending ziet. Hij doet ook al wat interviews tijdens de race, en de interviews na de race zou hij niet kunnen doen als hij in de commentaar box zou zitten omdat hij daarvoor te lang onderweg zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
SnowDude schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:27:
[...]

Plooij doet meer dan dat je direct in de uitzending ziet. Hij doet ook al wat interviews tijdens de race, en de interviews na de race zou hij niet kunnen doen als hij in de commentaar box zou zitten omdat hij daarvoor te lang onderweg zou zijn.
Toegegeven, dat voegt inderdaad wel wat toe. Maar als het missen van zo'n interview de prijs zou zijn voor 'deskundig' commentaar (zoals hierboven beschreven), dan mag het van mij.

Plooij kan natuurlijk ook direct na de vlag naar beneden sprinten en Max opwachten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, is het weer die tijd dat iedereen vertelt hoe het beter zou moeten. Opvallend is dat wat men ook verandert, het nooit goed blijkt te zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:58
Herbert wordt even gedist door Alonso _/-\o_

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 11:49
XyritZz schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:18:
[...]
Dat komt natuurlijk omdat Allard Kalff in bv de Opel-Lotus en Formule 3 zelf tegen coureurs als Herbert, Barrichello, Coulthard en Hakkinen heeft gereden. Daardoor was hij bevriend met een aantal van hun en kreeg zo veel meer los dan "gewone" journalisten.

Het is ook niet voor niets dat mensen als Brundle, Coulthard, Herbert en andere oud-coureurs als commentator op de paddock te vinden zijn. Het verschil is alleen dat de meeste dit pas na hun autosportcarriere gaan doen en Kalff gedurende zijn eigen autosportcarriere ook al TV werk deed en dus nog veel meer one-of-the-guys was.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 11:28

Destruction

(ex-)Automonteur

SnowDude schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:13:
Die opmerking van Mol over Kaltenborn was ook droog. Hij vond het knap dat je een team met een budget van 100 miljoen failliet kan laten gaan.
Ik ken verder geen details, maar IMO stinkt dat zaakje behoorlijk. Reken maar van yes dat Mvr. Kaltenborn zichzelf flink verrijkt heeft, ze is (las ik tijdens Giedo gate) zelfs aandeelhouder, dat heeft ze kennelijk al voor elkaar gekregen bij Peter Sauber :/

* Destruction begrijpt ook niet dat Dhr. Sauber zelf hier niets aan/tegen lijkt te doen, IMO maakt Moneysha de naam Sauber nogal te schande.

[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 04-04-2016 19:07 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 08:56

Saffie_time

Why use this? 42!

Is het geen idee om knaldonado een testdag cadeau te doen en Bernie dan te laten afvlaggen (old school op de baan danwel :+)?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1