PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Verwijderd
Zou leuk zijn als Torro Rosso de 2016 Ferrari motor van Sauber krijgt als hun failliet gaan 😀MikeyMan schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:50:
Zit te denken, kunnen we geen crowdfunding opzetten voor Toro Rosso om de ontwikkeling dit jaar op peil te houden?
Want nummer 7 t/m 17 hoeven na Max niet te finishen?Gh0stw4lk3r schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:53:
[...]
de laatste die niet op een rondje gezet is, dus de laatste die de finishvlag te zien krijgt,...
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
inderdaad hoop dat HAM aan het langste eind trektPjotrStroganov schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:53:
Ach, Hamilton is enorm gegroeid de laatste jaren. Hij weet dat er nog een heel seizoen is om eerste te worden.
Op naar Eurosport en MotoGP.
inderdaad nu naar Eurosport
In progress: VW kever
Volgens mij gewoon pure psychologische oorlogsvoering omdat hij weet dat Rosberg hieraan gaat terugdenken wanneer hij een keer verliest.Arjantje72 schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:53:
[...]
Hij was ook heel snel weg van het podium... Ik mag hem steeds minder.
die waren al gelapt door rosberg dus gaan na rosberg over de finish dus hoeven een lap minder te rijdenmax schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:53:
[...]
Want nummer 7 t/m 17 hoeven na Max niet te finishen?
Niet mogelijk.Verwijderd schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:53:
[...]
Zou leuk zijn als Torro Rosso de 2016 Ferrari motor van Sauber krijgt als hun failliet gaan 😀
Ferrari 2016 heeft andere verhoudingen, moet dus een nieuwe auto
Voor mij zo Ziggo Racing (NASCAR Sprint Cup op Martinsville, de "Paperclip")PjotrStroganov schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:53:
Ach, Hamilton is enorm gegroeid de laatste jaren. Hij weet dat er nog een heel seizoen is om eerste te worden.
Op naar Eurosport en MotoGP.
die krijgen de vlag direct achter rosberg (met een ronde minder)max schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:53:
[...]
Waarom huilie huilie? Hij vertelt eerlijk dat het 2 verschillende issues zijn, hij krijgt een tik en heeft schade. Dat is nooit goed voor de auto. Hij geeft aan dat hij blij is met de punten, waar hij ook een DNF had kunnen hebben.Alfa90_Buttje schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:52:
Hammie doet huilie ... ROS zit er toch lekker bij hoor, vooral mentaal!!
Ik ben zeker geen Lewis fan, maar vond zijn reactie prima.
PSN: IS_DJ
Catmandos schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:54:
[...]
die waren al gelapt door rosberg dus gaan na rosberg over de finish dus hoeven een lap minder te rijden
Nooit geweten, raar eigenlijk.Gh0stw4lk3r schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:55:
[...]
die krijgen de vlag direct achter rosberg (met een ronde minder)

Zou je als nummer 9 nog met nummer 8 aan het knokken zijn dan is het op zo'n moment dus gewoon over?
[ Voor 10% gewijzigd door max op 03-04-2016 18:56 ]
De Supersofts zijn dan ook 4/5 rondes ouder. En hij reed nu al 14 rondes op die banden. Koffiedik kijken dus, we weten nooit wat er gebeurt was.CrazyRooster schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:52:
[...]
Had ie ook gekund als de race een lap of 4 á 5 langer was geweest. Als je zag hoe relatief makkelijk Verstappen het gat met Grosjean dicht gooide. Hij zat zo van 10 seconden op 3,5 seconden achter Grosjean. Maar de race bestond niet uit nog een paar extra laps. Het is in ieder geval een fantastische prestatie wat Max heeft neergezet!
[...]
Sainz en Verstappen..... je haalt ze zo makkelijk door elkaar!
Dit inderdaad, ben ook geen HAM fan maar in dit topic wordt vaak ALLES wat HAM doet gezien als verkeerd. Als hij gewoon als een blije vogel daar had gestaan was dat wel weer verkeerd geweesti-dj schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:55:
[...]
Waarom huilie huilie? Hij vertelt eerlijk dat het 2 verschillende issues zijn, hij krijgt een tik en heeft schade. Dat is nooit goed voor de auto. Hij geeft aan dat hij blij is met de punten, waar hij ook een DNF had kunnen hebben.
Ik ben zeker geen Lewis fan, maar vond zijn reactie prima.

Huh? Serieus! Ik hield die man met die finishvlag in de gaten, er staat immers een webcam op hem. Hij moest echt een poos wachten, maar toen eindelijk VES over de finish kwam, wapperde hij nog één keer, en liep toen gewoon keihard weg.
"When you grow up your heart dies"
Omdat VES de laatste was. De rest lag op 1 ronde afstand...zetje01 schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:05:
[...]
Huh? Serieus! Ik hield die man met die finishvlag in de gaten, er staat immers een webcam op hem. Hij moest echt een poos wachten, maar toen eindelijk VES over de finish kwam, wapperde hij nog één keer, en liep toen gewoon keihard weg.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Verwijderd
Zeker wel mogelijk, B-spec en flink wat geld 😀 Maar ik acht de kans zeer klein.Ryur schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:54:
[...]
Niet mogelijk.
Ferrari 2016 heeft andere verhoudingen, moet dus een nieuwe auto
Dat is precies wat ik eerder beweerde.Gé Brander schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:06:
[...]
Omdat VES de laatste was. De rest lag op 1 ronde afstand...
Klopt maar zonder de juiste context krijg je vraagtekens.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ook wel cool van Rosberg; kijken of hij dat vol kan houden.
[ Voor 7% gewijzigd door Roamor op 03-04-2016 19:22 ]
Die hebben de vlag al gezien, als je gelapt ben rij je effectief een ronde minder.max schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:53:
[...]
Ja maar dit soort dingen gaan dus niet, omdat de bandenkeuze maanden op voorhand vast ligt, en ze niet wat setjes "teveel" hebben om flexibel te zijn.CFC-Mathijs schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:38:
Ik denk wel dat Max P5 had kunnen hebben als hij naar softs was gegaan ipv de mediums in z'n 2e stint. Verder erg goed gereden, ook van Grosjean!
Teams weten dus ook exact van elkaar wie nog welke compounds ter beschikking hebben..
[ Voor 9% gewijzigd door Harrie op 03-04-2016 19:28 ]
Gé Brander schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:13:
[...]
Klopt maar zonder de juiste context krijg je vraagtekens.
Waar komt dat grote verschil vandaan? Puur dat dit meer een high speed circuit met meer grip is?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
type circuit, soort asfalt denk ik, temperatuur..YakuzA schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:30:
Het blijft bizar. Vorige race was de medium een goede keus en hebben mensen met 1 stop gereden. En in deze race was de ss/s beter en regende het 3 stoppers.
Waar komt dat grote verschil vandaan? Puur dat dit meer een high speed circuit met meer grip is?
Gewoon alle variabelen die mogelijk zijn
Hij had toch nog een setje verse softs ligggen?Harrie schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:26:
[...]
Ja maar dit soort dingen gaan dus niet, omdat de bandenkeuze maanden op voorhand vast ligt, en ze niet wat setjes "teveel" hebben om flexibel te zijn.
Teams weten dus ook exact van elkaar wie nog welke compounds ter beschikking hebben..
Maar je liet het klinken alsof hij laatste was geworden.zetje01 schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:05:
[...]
Klopt, maar met nog 10 ronden te gaan zijn de gebruikte supersofts toch de betere keuzeCFC-Mathijs schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:38:
[...]
Hij had toch nog een setje verse softs ligggen?
Ja maar ik het het over zijn 2e stop, toen is hij naar de Mediums gegaan. Ik had persoonlijk SS, S, S, SS verwacht en nu heeft hij SS, S, M, SS gedaan..JeroenTheStig schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:44:
[...]
Klopt, maar met nog 10 ronden te gaan zijn de gebruikte supersofts toch de betere keuze
Maar wat was er met Force India aan de hand? Die hadden echt totaal geen snelheid in hun wagens zitten.
Haas was ook weer erg sterk trouwens. Ik denk dat dit niemand aan had zien komen. Misschien net om de punten meedoen, maar niet p5 en p7 rijden en het gewoon qua snelheid verdienen.
Goed kans dat als ze softs ipv mediums hadden gebruikt....ze in de laatste stint op supersoft kaal reden.CFC-Mathijs schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:38:
[...]
Hij had toch nog een setje verse softs ligggen?
Ik denk dat de str niet de zuinigste is op het gebied van banden slijtage.
Toen ik de mediums zag kneep ik hem ook wel even..... evenmin zeg ik.. Leuke Race!
https://f1manager.info/ranking/4605
De mogelijkheid om 3 type banden te hebben vind ik er positief, hierdoor zijn er meer verschillende strategieën mogelijk en zie je meer verschil op de baan (en dus ook meer inhaalacties).

[ Voor 3% gewijzigd door AzzKickah op 03-04-2016 19:52 ]
Na die lekke band was hij gewoon Sainz.AzzKickah schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:51:
Ik heb eigenlijk totaal gemist waardoor Sainz is uitgevallen..? Hij had een lekke band meen ik, en toen?
Ik heb eerlijk gezegd ook gemist waarom Sainz de box in reed.....
Bron: gpupdate.net." In de eerste rondjes van de race had Verstappen het flink aan de stok met Carlos Sainz, zijn teamgenoot. De Spanjaard, die later zou uitvallen, gooide de deur een aantal keer hard dicht. "Ik weet niet wat hij aan het doen was, hij was wel erg aan het afknijpen. Maar het is allemaal op zijn plek gevallen."
Zei Ted zojuist in z'n notebook, hij wist nog niet of dat voor China al ging lukken, mogelijk later pas.
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Maar dat betekend dus dat je met de snelste tijd niet op pole hoeft te staan als je op 1 na snelste tijd een stuk slechter is.
http://www.auto-motor-und...ne-ergebnis-10807117.html
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
KloptArjantje72 schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:43:
[...]
Maar je liet het klinken alsof hij laatste was geworden.
Overigens kreeg ik vorig seizoen heel wat meer chagrijn over me heen, in dezelfde situatie, met dezelfde opmerking.
Sainz reed helemaal achteraan het veld in absoluut niemands land, tientallen seconden achter de persoon voor hem. Volgens mij hebben ze de auto gewoon binnen gehaald om de boel te sparen ofzo?Michel242186 schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:46:
ik heb ook totaal gemist waar verstappen sainz dan voorbij is gegaan want de eerste lap zat hij gewoon achter sianz....of kwam het door de lekke band van sainz?..maar toen was hij er al voorbij volgens mij.
Het schijnt, dat onbekende bronnen hebben aangegeven dat hij niet meer verder kon rijden door de tranen in zijn ogen....FastFred schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:43:
[...]
Sainz reed helemaal achteraan het veld in absoluut niemands land, tientallen seconden achter de persoon voor hem. Volgens mij hebben ze de auto gewoon binnen gehaald om de boel te sparen ofzo?
Cogitationis poenam nemo patitur
Sainz reed op soft en Verstappen op supersoft dus die vloog er voorbij.Michel242186 schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:46:
ik heb ook totaal gemist waar verstappen sainz dan voorbij is gegaan want de eerste lap zat hij gewoon achter sianz....of kwam het door de lekke band van sainz?..maar toen was hij er al voorbij volgens mij.
het ging mij meer om de eerste ronden...in het begin zat hij erachter en hij heeft sainz dan toch nog ingehaald ergens..lastig te beoordelen is ook niet op tv geweest ben nu benieuwd naar de onboards.FastFred schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:43:
[...]
Sainz reed helemaal achteraan het veld in absoluut niemands land, tientallen seconden achter de persoon voor hem. Volgens mij hebben ze de auto gewoon binnen gehaald om de boel te sparen ofzo?
Ze konden nog net het volume van de radio dichtdraaien, voordat hij begon te schreeuwen: "I want my mommy!!"..Bullet NL schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:44:
[...]
Het schijnt, dat onbekende bronnen hebben aangegeven dat hij niet meer verder kon rijden door de tranen in zijn ogen....
-------
Maar serieus het enige wat ik nog hoorde is dat hij niet naar rechts kon sturen over de radio? Wat daarna is gebeurd weet ik niet.
-
Deze beelden werden in de nabeschouwing bij Ziggo Sport getoond. Het waren een paar rondjes heel close racing tussen Max en Carlos. Zie ook het stuk op gpupdate.net dat hierboven staat.Michel242186 schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:46:
[...]
het ging mij meer om de eerste ronden...in het begin zat hij erachter en hij heeft sainz dan toch nog ingehaald ergens..lastig te beoordelen is ook niet op tv geweest ben nu benieuwd naar de onboards.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik zou het doen!
Leuk gedaan, ik trapte er vol inzetje01 schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:34:
[...]
Kloptdat was de grap.
Overigens kreeg ik vorig seizoen heel wat meer chagrijn over me heen, in dezelfde situatie, met dezelfde opmerking.
Hmm, krijg je dan niet precies hetzelfde probleem als nu, dat er niet genoeg tijd is voor een 2e snelle ronde?trion75 schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:33:
Die fia blijft maar door experimenteren, ipv terug te gaan naar het systeem van 2015 gaan ze nu de 2 snelste rondes samen nemen en komt er een extra setje banden beschikbaar.
Maar dat betekend dus dat je met de snelste tijd niet op pole hoeft te staan als je op 1 na snelste tijd een stuk slechter is.
http://www.auto-motor-und...ne-ergebnis-10807117.html
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
sjaool schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:03:
Die Rob Kamphues is trouwens ook wel een kleine ramp zeg. Als je hem in de nabeschouwing hoort is het net of hij de race niet gezien heeft. Hij laat zich continu corrigeren en twijfelt heel vaak of hij het wel juist heeft.

Dat pesten snap ik, want hij is gewoon irritant, dus geen medelijden want hij maakt het er zelf naar.
En daarom dus erg onzeker. Ik heb de race heerlijk op channel 4 gekeken, jammer dat ze maar 10 races hebben, maar net als de bbc de hele race zonder reclame
Resultaat ten op zichte van RIC is idd teleurstellend, race was ook zeker niet bijzonder.. Probleem is vooral de slechte kwalificatie geweest denk ik dit weekend. (15e)rammes schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:56:
Maar jongens, wat vinden we dan van Kvyat? Erg teleurstellend weer, net als vorig jaar een slechte seizoen start. Ik denk dat dit het laatste jaar voor hem is bij RB.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Gevaarlijke wegen?trion75 schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:08:
Heb geen Ziggo, maar ik zag hem op de gevaarlijkste wegen en hij is heel onzeker en vroeger veel gepest.
Dat pesten snap ik, want hij is gewoon irritant, dus geen medelijden want hij maakt het er zelf naar.
En daarom dus erg onzeker. Ik heb de race heerlijk op channel 4 gekeken, jammer dat ze maar 10 races hebben, maar net als de bbc de hele race zonder reclame
op 34:30 verteld hij dat hij veel gepest werd.
hij wil graag dat mensen van hem houden.
Ah zo, ik dacht een verkeerde spelling.trion75 schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:15:
http://www.npo.nl/npo3/de-gevaarlijkste-wegen-van-de-wereld
op 34:30 verteld hij dat hij veel gepest werd.
hij wil graag dat mensen van hem houden.
Ik heb de racebeelden zelf niet gezien.. (meegelezen met een aantal liveblogs..) Maar is hier n.a.v. de brandjes bij zowel VET als RAI nog iets over te zeggen? Nieuwe techniek, nieuwe uitdagingen, wisselende betrouwbaarheid? of is dit gewoon toeval geweest?kid1988 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:59:
[...]
Wellicht ben ik niet volledig op de hoogte, maar een paar dingen vallen mij op.
De dieselverbranding zoals in de paper van ferrari (of wie dan ook) is volgens mijn niet zo in werkelijkheid bij een niet-direct ingespoten diesel (daarmee moeten we het vergelijken aangezien HCCI ook niet direct ingespoten is volgens mij).
[afbeelding]
Het verbrandingsprocess wat je hier links ziet bij diesel is enkel van toepassing bij directe injectie. (wat bij HCCI op dit moment niet van toepassing is)
het grote voordeel van diesel (en dus ook HCCI) is dat er geen uniform flamfront is. Dat betekend dat alle brandstof (=chemische energie) veel sneller kan worden verbrand (=warmte energie). Resultaten hiervan zijn dat je verbranding minder lang duurt en je dus later kunt ontsteken. Door later te ontsteken heb je onderandere meer koppel.
[...]
Als vervolg op mijn vorige verhaaltje;
Bij een flamfront zoals bij een bezine motor heb je een deel mengsel wat nog niet verdampt is. Om dit te verdampen is energie nodig. Hierdoor koelt het flamfront af en blijft er op een gegeven moment niet genoeg energie over om de rest te verbranden. Hierdoor hebben we HC uitstoot.
NOX uitstoot (en (roet)deeltjes) heeft voornamelijk te maken met lean burn. (diesels zonder gasklep en toeren bepaling doormiddel van inspuiting anyone). Dit heeft er mee te maken dat je een hele arme verbranding hebt (NOX onstaat wanneer "lucht" reageert met zichzelf onder hoge temperatuur, aangezien er op dat moment geen HC's meer zijn want: arm mengsel). Bij een pre-mix waar tijdens een arme verbranding toch nog druppels zijn veroorzaken ook roet. Bij directe injectie diesels is roetuitstoot minder.
Zolang er (zoals bij HCCI) dus met een smoorklep gewerkt wordt is de uitstoot van NOX en roet net zo laag als bij een normale verbrandingmotor.
Doordat er geen uniform flamfront meer is welke afkoelt is er dus minder HC uitstoot omdat alles verbrand kan worden.
Door de uniforme verbranding van alle brandstof over een kortere tijd kan ontstekingstiming worden aangepast. Hierdoor kan meer koppel worden geleverd
Kwa CO2: dat heeft puur te maken met hoeveel branstof/lucht jer er in stopt. Hoe meer mengsel je verbrand hoe meer CO2 bij succesvolle verbranding. CO2 an sich is niet het meest schadelijke van de uitstoot.
[...]
Interessant. Ben benieuwd wanneer ze dan injecteren. maar dit zou goed kunnen zijn waarom er zoveel HC uitstoot is. Wanneer je direct in de cilinder injecteerd en je wil niet (al te) arm draaien kun je nooit alle HC goed mengen en verbranden.
Mogen ze wel hoge druk injectie systemen gebruiken? want dan is HCCI wellicht niet zo heel moeilijk. Gewoon alles injecteren wanneer de druk in de cilinder al hoog genoeg is om te pingelen. En genoeg additieven toevoegen zodat de benzine niet pingelt in de injector (wat een serieus probleem kan zijn bij high pressure direct injection).
Hoop dat het op deze manier ook iets meer duidelijk is voor de wat minder techneuten onder ons..![]()
Maar dit onderwerp zou nog wel eens de F1 discussie van 2016 kunnen worden (zoals double/blown defusers, active suspension, active aero before them).
En wanneer ferrari dit werkelijk voor elkaar heeft gekregen hebben ze een gouden troef... Met HCCI zou de efficientie van een benzine verbranding omhoog kunnen gaan (de calorische waarde is nagenoeg gelijk, D:45.5MJ/l B:45.8MJ/l)
Volgens mij ging die niet veel anders dan de rest van de race hoor, alleen op het einde, met al het rubber op de baan, een bijna lege tank en een setje nieuwe supersofts, dan wil het wel ja..Chiron schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:11:
Ik denk dat we de laatste rondes nu de echte Max hebben zien racen, die ging wel maximaal in die wagen, goeiemorgen zeg.. jammer dat de race een paar rondes te vroeg ophield. Maar P6, op Bahrein, supernetjes!
Gewoon een top consistente race gereden weer!
[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 03-04-2016 21:22 ]

Hij is met geluk & door zijn Mercedes-merkgenoten geholpen.vhal schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:34:
Moet zeggen dat Wehrlein toch lekker bezig is in zijn Manor, itt iemand alhier die roeptoetert dat hij geen deuk in pakje boter kan rijden en met geluk DTM kampioen is geworden.
Het is een goede rijder, maar of hij terecht DTM kampioen is geworden?
Naar mijn mening niet; ik vond dat de Mercedes teveel een blok vormde.
Maar ik geef hem alle vertrouwen in de Manor. Hij heeft mij nu echt overtuigd van zijn kunnen!
En als iemand de Manor in de punten kan rijden is hij het wel (van Rio Haryanto verwacht ik niks).
Verwijderd
Mja, hij heeft nou niet echt een goede teammaat waar je de auto aan kan vergelijken...vhal schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:34:
Moet zeggen dat Wehrlein toch lekker bezig is in zijn Manor, itt iemand alhier die roeptoetert dat hij geen deuk in pakje boter kan rijden en met geluk DTM kampioen is geworden.
Na de eerste lap was de stand vanaf P9 Verstappen, Button, Sainz, Perez. In de eerste bocht van lap 2 hebben Sainz en Perez contact met elkaar gehad, met als gevolg de lekke achterband van Sainz.sjaool schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:48:
[...]
Deze beelden werden in de nabeschouwing bij Ziggo Sport getoond. Het waren een paar rondjes heel close racing tussen Max en Carlos. Zie ook het stuk op gpupdate.net dat hierboven staat.
Dus zo close was het ook alweer niet, hoewel Verstappen in diezelfde bocht Button wel lekker afknijpt.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Dit inderdaad. Daarom had ik hem ook niet echt hoog zitten. Ook zijn gedrag in het verleden tijdens zijn DTM verleden waarbij hij zich soms als een klein kind gedroeg (is hij ook nog) hielp daar niet aan mee.Ryur schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:38:
[...]
Hij is met geluk & door zijn Mercedes-merkgenoten geholpen.
Ik moet echter zeggen dat hij mij 100% meevalt in deze twee races. Hij laat goede dingen zien en voor de camera gedraagt hij zich ook ok. Hij komt echt over. Mijn mening is dus ook volledig bijgesteld hierdoor.Het is een goede rijder, maar of hij terecht DTM kampioen is geworden?
Naar mijn mening niet; ik vond dat de Mercedes teveel een blok vormde.
Wat me wel opviel is dat hij aan het eind van de race wel enigszins inkakte.Maar ik geef hem alle vertrouwen in de Manor. Hij heeft mij nu echt overtuigd van zijn kunnen!
En als iemand de Manor in de punten kan rijden is hij het wel (van Rio Haryanto verwacht ik niks).
Kwam voornamelijk omdat, net als bij alle andere teams, de medium band qua performance niet volgens verwachting werkte en veel te snel op was.Gé Brander schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:43:
[...]
Wat me wel opviel is dat hij aan het eind van de race wel enigszins inkakte.
Er waren echt wel wat meer acties dan net die ene. Ik kan je helaas de beelden uit de nabeschouwing niet laten zien.Pjottski schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:40:
[...]
Na de eerste lap was de stand vanaf P9 Verstappen, Button, Sainz, Perez. In de eerste bocht van lap 2 hebben Sainz en Perez contact met elkaar gehad, met als gevolg de lekke achterband van Sainz.
Dus zo close was het ook alweer niet, hoewel Verstappen in diezelfde bocht Button wel lekker afknijpt.
Zijn bandenslijtage is denk ik ook de reden geweest om over te stappen op de mediums, omdat ze zeker wisten dat hij daar minimaal de 20 rondes op kon rijden die hij nodig had om nog een laatste stint met supersoft te kunnen doen. Ik denk dat ze er niet zeker van waren dat ze dat op de softs ook konden. Ook was er een kleine mogelijkheid dat ze het op de mediums konden redden tot het einde, maar aangezien Grosjean, Massa en Kvyat op dat moment een stuk snellere tijden neerzetten was de keuze om naar SS over te stappen op dat moment de meest logische.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Sowieso wel een leuk kanaal met auto's/teams die wel opgestart zijn, maar nooit aan een race hebben meegedaan.
The ramblings of an idiot
Achteraf lijkt dat wel de beste keus, aan de andere kant, Max had de stint ervoor 16 rondjes op soft gereden en nu 20 rondes op medium. Met soft had hij die pitstop misschien niet gered. De laatste stint moest op gebruikte SS banden en duurde nu 11 rondes. De eerste stint had hij op gloednieuwe SS banden maar 10 ronden gereden.CFC-Mathijs schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:45:
[...]
Ja maar ik het het over zijn 2e stop, toen is hij naar de Mediums gegaan. Ik had persoonlijk SS, S, S, SS verwacht en nu heeft hij SS, S, M, SS gedaan..
Banden op de STR lijkt inderdaad wel iets harder te slijten dan op de Haas. Grosjan reed 16 rondes op supersoft. Kimi reed ook 17 ronden op Soft de eerste stint en 18 de laatste, daarvan was zijn laatste ronde ook vrij beroerd.
Ik zit een beetje door de rondetabbelen heen te kijken, maar volgens mij hebben ze allemaal een setje medium gebruikt, behalve Grosjean en Rosber. En die laatste had weer lang op SS rondgereden.
Briljante site is dit trouwens om alle rondetijden te bekijken:
http://en.mclarenf-1.com/...ciardo&dr2=Nico%20Rosberg
[ Voor 28% gewijzigd door JvS op 03-04-2016 22:38 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Om gelijk die mooie link maar erbij te pakken
http://en.mclarenf-1.com/...jean&dr2=Max%20Verstappen
Die twee waren zo ontzettend close. Grosjean wordt een beetje Max' nemesis. Vaak als er strakke gevechten zijn in een race is het tussen Max en Grosjean (vorig jaar ook al).
[ Voor 43% gewijzigd door Bosmonster op 03-04-2016 22:44 ]
Sainz is in lap 31 uitgevallen. De gevechten om een positie tussen Verstappen en Sainz zijn in ronde 1 geweest. Daarna hebben ze elkaar niet zo vaak meer gezien.sjaool schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:05:
[...]
Er waren echt wel wat meer acties dan net die ene. Ik kan je helaas de beelden uit de nabeschouwing niet laten zien.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
1. Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas 50
2. Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas 33
3. Daniel Ricciardo Red Bull Racing 24
4. Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari 18
5. Romain Grosjean Haas F1 Team 18
6. Sebastian Vettel Scuderia Ferrari 15
7. Felipe Massa Williams Martini Racing 14
8. Max Verstappen Scuderia Toro Rosso 9
9. Nico Hülkenberg Sahara Force India F1 6
10. Daniil Kvyat Red Bull Racing 6
11. Valtteri Bottas Williams Martini Racing 6
12. Stoffel Vandoorne McLaren Honda 3
13. Carlos Sainz Jr. Scuderia Toro Rosso 2
# Team Punten
1. Mercedes AMG Petronas 83
2. Scuderia Ferrari 33
3. Red Bull Racing 30
4. Williams Martini Racing 20
5. Haas F1 Team 18
6. Scuderia Toro Rosso 11
7. Sahara Force India F1 6
8. McLaren Honda 3
9. Renault 0
10. Sauber F1 Team 0
11. Manor Racing 0
Volgens mij een fout van gpupdate.net
http://www.gpupdate.net/nl/stand/234/formule-1-stand-2016/
Tja leuk maar hij moest wel weer compenseren voor een eigen fout bij de start, zie hier.Goron schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:50:
Kimi wordt tweede. ' Not too bad'
Wanneer gebeurde iets soorgelijks ook al weer eerder? Oh ja: Monza 2015.Arrivabene revealed, however, that the reason for Raikkonen's poor start was that his hand had slipped from the clutch paddle.
"I heard that most probably the finger slipped on the paddle," he said. "It's something that could happen and he got a lot of spin and lost a bit of time. But what he did afterwards was unbelievable."
enTeam principal Maurizio Arrivabene suggested Raikkonen had "messed up a bit with the finger [on the clutch]", but conceded that "making an accusation before I have the data is wrong".
Nu zal van Monza 2015 vermoedelijk nooit helder worden of het aan Kimi of aan de auto lag maar wel opvallend dat iets soortgelijks een 2e keer gebeurt en dat er wederom ernstig rekening mee gehouden wordt dat het een eigen fout van Kimi is."The glass is half full," said Arrivabene.
"Yesterday Kimi did a great qualifying and we were all pleased, but looking at the images on television it looks like he was struggling a bit, or messing a bit with the finger to follow the procedure.
Ik weet het niet met Kimi, als je steeds heroïsche daden moet verrichten om je eigen tekortkomingen te compenseren ben je gewoon over de hele linie gezien maar gemiddeld. Volgens mij is die Ferrari een verre van onaardige auto en het lijkt mij dat heel wat coureurs voor heel wat minder geld minstens zo zouden presteren als hij. Maar goed ik vertel niet zoveel nieuws denk ik.
Klopt, die acties zijn ook in ronde 1 geweest. Carlos reed in de tweede ronde zijn band lek en verknalde daarmee zijn race.Pjottski schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:48:
[...]
Sainz is in lap 31 uitgevallen. De gevechten om een positie tussen Verstappen en Sainz zijn in ronde 1 geweest. Daarna hebben ze elkaar niet zo vaak meer gezien.
[ Voor 6% gewijzigd door JackBol op 03-04-2016 23:33 ]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Die gast van hydraulic press is dan ook Fins.. gewoon Fins accent. Ooit Hakkinen zijn interviews gezien?JackBol schreef op zondag 03 april 2016 @ 23:33:
Als ik Kimi hoor, wanneer hij geinterviewd wordt door DC op 't podium moet ik denken aan die vent van the Hydraulic Press Channel
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Maar die zei nooit zoveel
Interviewer: *ratelt een heel verhaal af, afsluitend met een vraag*
Hakkinnen buigt zich naar de microfoon, een piep klinkt door de speakers...: 'Yes'
Verwijderd
Dat is vrij typisch voor Scandinaviërs - en zeker Finnen. Die zijn nogal van het onderkoelde.McBoom schreef op zondag 03 april 2016 @ 23:53:
Maar die zei nooit zoveel
Interviewer: *ratelt een heel verhaal af, afsluitend met een vraag*
Hakkinnen buigt zich naar de microfoon, een piep klinkt door de speakers...: 'Yes'
Het was prachtig om een tijdje terug een documentaire te zien over een Scandinavische fabriek waarbij er een deadline was bij het bouwen van een nieuw model tractor. Waar na het misgaan van een aantal zaken in ieder ander land de gemoederen hoog zouden oplopen, sprak men hier kort zijn onvrede uit. De commentator vertelde er voor de zekerheid nog even bij dat dit slaande ruzie is in die contreien

Ik vond dat ook altijd prachtig hoor bij HakkinenVerwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 00:06:
[...]
Dat is vrij typisch voor Scandinaviërs - en zeker Finnen. Die zijn nogal van het onderkoelde.
Het was prachtig om een tijdje terug een documentaire te zien over een Scandinavische fabriek waarbij er een deadline was bij het bouwen van een nieuw model tractor. Waar na het misgaan van een aantal zaken in ieder ander land de gemoederen hoog zouden oplopen, sprak men hier kort zijn onvrede uit. De commentator vertelde er voor de zekerheid nog even bij dat dit slaande ruzie is in die contreien
Nee, bij RAI was het de turbo. Van VET nog niets bekend.nachtnet schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:22:
[...]
Ik heb de racebeelden zelf niet gezien.. (meegelezen met een aantal liveblogs..) Maar is hier n.a.v. de brandjes bij zowel VET als RAI nog iets over te zeggen? Nieuwe techniek, nieuwe uitdagingen, wisselende betrouwbaarheid? of is dit gewoon toeval geweest?
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
Aan de vonken te zien ging er iets van metaal door de uitlaat heen. Ik denk dat dit ook de turbo is, ze schijnen er nogal wat problemen mee te hebben.kid1988 schreef op maandag 04 april 2016 @ 08:37:
[...]
Nee, bij RAI was het de turbo. Van VET nog niets bekend.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Oja, ik zie nu dat ik het verkeerde bericht gequote hadMichel242186 schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:46:
[...]
het ging mij meer om de eerste ronden...in het begin zat hij erachter en hij heeft sainz dan toch nog ingehaald ergens..lastig te beoordelen is ook niet op tv geweest ben nu benieuwd naar de onboards.
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Mijn ideale situatie zou zijn als Max volgend jaar het stoeltje van Kimi over zou nemen maar goed we zullen het zien.
AzzKickah schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:51:
Ik heb eigenlijk totaal gemist waardoor Sainz is uitgevallen..? Hij had een lekke band meen ik, en toen?
http://carlossainz.es/en/new.php?id=2835The decision to retire from the race was made after Carlos' second pit-stop, in which the team also analyzed the state of the car. He received a new set of Softs, but realizing that because of his harmed car he wouldn't be able to be competitive it was prioritized to save the engine and avoid completing kilometers that wouldn't have given him any points back in exchange.
Sainz dacht dat ie een krom stuur had, maar wat ik uit alle berichten begrijp is dat alleen de bodemplaat beschadigd was.
Cube Nuroad Race (2022)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
kl*te dat hij uit viel .. ik kijk al uit naar de eerste race waar beide Ferrari's vól meedoen en de finish halen!!
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Maar 6 man in dezelfde ronde, dat gebeurt ook niet meer elke race...
Cube Nuroad Race (2022)
Iemand die de race echt heeft gekeken dusBoinkie schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:49:
Bij de Volkskrant zat ook iemand te pitten
[afbeelding]

Ik denk dat Bahrein enorm inspeelt op de kracht van de motoren. Exact waarom Haas/Manor goed voor de dag kwamen.derx666 schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:53:
Ik heb er eigenlijk nog niemand wat over horen zeggen, maar wat vonden jullie van het gigantische verschil tussen merc+ferrari en de rest? Ricciardo is op 62 seconden gereden in 57 rondes tijd... Da's gewoon dik meer dan 1s per ronde... Dat Hamilton 30s achter Nico geeindigd is is niet echt representatief, aangezien ze al aangegeven hadden dat ze enorm banden aan het sparen waren voor het geval er nog een safetycar zou komen. In normale condities kon Lewis Kimi niet bijhouden door de schade aan z'n auto.
Maar 6 man in dezelfde ronde, dat gebeurt ook niet meer elke race...
RB deed het op dit circuit relatief erg goed. In China zullen ze dichterbij zitten. Daarnaast had Ricciardo ook een licht beschadigde voorvleugel.
Het lijkt erop alsof Merc/Fer best wel flinke stappen hebben gemaakt met de motor in de winter. Op aero circuits wil ik nog wel eens zien hoeveel van die 1 sec voorsprong overblijft.
Haha, ik vind het helemaal grappig omdat de schrijver zowaar in de 3e alinea zelf aangeeft dat Vettel nog voor de start uitviel

Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1