[F1] Seizoen 2016 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste
Acties:
  • 395.457 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Klopt inderdaad, maar push-rod schijnt makkelijker te tunen zijn. Heeft ook een lager gewicht.

Nadeel is een hogere center of gravity, is weer minder voor de wegligging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
-

[ Voor 99% gewijzigd door kid1988 op 23-01-2016 14:20 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 21:22

fynrd1

Fooled by Randomness

XyritZz schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:42:
Die push-rod ophanging hoeft niet perse een beter chassis te betekenen. Nadelen van pull-rod zijn vooral dat de setup moeilijker goed te krijgen is maar ik heb niet echt de indruk gehad dat Vettel afgelopen seizoen heel veel problemen met z'n setup heeft gehad.

Wat dat betreft helpt het Kimi hopelijk vooral, zou mooi zijn als Ferrari eindelijk weer eens twee sterk presterende rijders op de baan heeft.
kevlar01 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:16:
Klopt inderdaad, maar push-rod schijnt makkelijker te tunen zijn. Heeft ook een lager gewicht.

Nadeel is een hogere center of gravity, is weer minder voor de wegligging
Het grootste nadeel/voordeel van de pull-rod is dat er spoorverbreding optreedt zodra deze belast wordt. Waarom nadeel als voordeel? Spoorverbreding zorgt voor een betere gewichtsverdeling, stabiliteit en ook meer grip. Indien gebruikt aan de achterkant, resulteert dat in meer tractie en stabiliteit, en aan de voorkant creëer je een bijtende voorkant. Het nadeel is dan ook slijtage, omdat de op de breedte as, de banden een extra afstand afleggen op het contactoppervlak. Dit kan er ook voor zorgen dat banden te heet worden en buiten hun operation window terecht komen. Afgelopen seizoen hadden ze de geometrie zodanig aangepast, dat dit spoorverbredingseffect aan de voorkant vele malen minder was dan die van de jaren ervoor.

Op aerodynamisch vlak zijn er alleen maar voordelen, omdat de zone waar de wielophanging zit, meer ruimte heeft en minder obstructie heeft met de stromende lucht. Daardoor heeft Ferrari ook niet zoveel last van een lagere neus dan andere teams. Mercedes is dan ook een uitzondering op de regel, die hun pushrod systeem goed gemanaged heeft. Zo goed eigenlijk, dat Ferrari het design heeft gekopieerd en geconverteerd heeft naar hun eigen systeem.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 23:42

KRAI.7

Bwoah...

Is er iemand wel eens alleen naar een vrije training geweest op een circuit? Wil namelijk toch wel een keer gaan kijken op Spa-Francorchamps maar vind de races zelf voor nu nog wat te duur... Hoorde van m'n oom dat je de toegangskaartjes dan alleen op het circuit kan kopen, maar heb je dan niet de kans dat het 'vol' is? Of is er vaak wel genoeg plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

KRAI.7 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:32:
Is er iemand wel eens alleen naar een vrije training geweest op een circuit? Wil namelijk toch wel een keer gaan kijken op Spa-Francorchamps maar vind de races zelf voor nu nog wat te duur... Hoorde van m'n oom dat je de toegangskaartjes dan alleen op het circuit kan kopen, maar heb je dan niet de kans dat het 'vol' is? Of is er vaak wel genoeg plek?
Een vrije training 'vol'? :D Heb je ooit wel eens beelden gezien van zulke activiteiten? ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-04-2022
De toegangskaarten voor de vrije training kun je ook van te voren kopen. Heb ik vorig jaar ook met de races op Spa-Franchorchamps gedaan. Je ziet ze dan 2,5 uur rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Laatst online: 11-09 23:42

KRAI.7

Bwoah...

naitsoezn schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:34:
[...]

Een vrije training 'vol'? :D Heb je ooit wel eens beelden gezien van zulke activiteiten? ;)
Nee haha, dat is de reden waarom ik het vraag :p

Moet ik de kaarten dan op de site van het circuit kopen of...? Ik kan ze namelijk niet zo snel vinden bij ticketsites...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nou, kat in't bakkie, kiekum goan.... :)

Huge horsepower boost for McLaren-Honda in 2016
...
the new Honda will have 223 horsepower more than that of 2015.
....

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nazuzed
  • Laatst online: 13-07-2024
Start tijden van de races in '16 (Engelse tijd, dus + 1 uur doen)...

http://f1.co.uk/all-the-f...d-dates-you-need-to-know/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

223 pk lijkt me wel heel erg veel. Da's bijna een derde van het totaal. Dan moeten ze met rond de 500 pk hebben gereden. Zo groot was het verschil in topsnelheid nou ook weer niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

nazuzed schreef op maandag 25 januari 2016 @ 04:12:
Start tijden van de races in '16 (Engelse tijd, dus + 1 uur doen)...

http://f1.co.uk/all-the-f...d-dates-you-need-to-know/
Thnx.

Wel opvallend dat de GP van Europa toch gelijktijdig is met de finish van de 24 van Le Mans. ik dacht dat ze daar rekening mee zouden houden.

[ Voor 21% gewijzigd door MegaTronics op 25-01-2016 07:17 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
MegaTronics schreef op maandag 25 januari 2016 @ 07:16:
[...]

Thnx.

Wel opvallend dat de GP van Europa toch gelijktijdig is met de finish van de 24 van Le Mans. ik dacht dat ze daar rekening mee zouden houden.
Ja inderdaad, misschien wordt die dan alsnog verschoven naar later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

MikeyMan schreef op maandag 25 januari 2016 @ 07:14:
223 pk lijkt me wel heel erg veel. Da's bijna een derde van het totaal. Dan moeten ze met rond de 500 pk hebben gereden. Zo groot was het verschil in topsnelheid nou ook weer niet toch?
Ze konden het elektronische deel 163pk) niet de volledge toegestane 33 seconden per rondje gebruiken. Daarnaast had de klassieke verbrandingsmotot 70pk minder vermogen. De verbrandingsmotor is de basis voor al het vermogen natuurlijk, maar die 163pk van de ERS is alsnog zeer belangrijk.

Ik denk dat ze qua basisvermogen ongeveer gelijk met renault zaten, maar die had tenminste nog een ERS.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MegaTronics schreef op maandag 25 januari 2016 @ 07:16:
[...]
Dat hebben ze nu ook gedaan, zoek het maar eens op.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

hardware-lover schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:31:
[...]

Dat hebben ze nu ook gedaan, zoek het maar eens op.
Ja net, starttijd F1 is finishtijd Le Mans. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hardware-lover schreef op zondag 24 januari 2016 @ 23:32:
Nou, kat in't bakkie, kiekum goan.... :)

Huge horsepower boost for McLaren-Honda in 2016
...
the new Honda will have 223 horsepower more than that of 2015.
....
Klinkt natuurlijk super, maar dat zal er dus op uitkomen dat ze zelfs in dit zeer positieve geval nog 10 pk minder hebben dan de Mercedes 2015 motor.

Met wat Mercedes\Ferrari voor het nieuwe jaar kunnen vinden zullen ze dus weer wat pk's achter liggen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

YakuzA schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:43:
[...]

Klinkt natuurlijk super, maar dat zal er dus op uitkomen dat ze zelfs in dit zeer positieve geval nog 10 pk minder hebben dan de Mercedes 2015 motor.

Met wat Mercedes\Ferrari voor het nieuwe jaar kunnen vinden zullen ze dus weer wat pk's achter liggen.
Volgens mij heeft McLaren wel een goed chassis, verwacht dat ze volgend jaar een stuk competatiever zijn. Wellicht niveau STR / Force India

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:52

Mystikal

It never hurts to help!

[...]
Wat toch de normale gang van zaken is voor een nieuw team/motorleverancier. Het grootste gat wordt nu gedicht in 2016. In 2017 zal het afhankelijk worden van het totale pakket of ze mee kunnen doen voor het podium.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
MikeyMan schreef op maandag 25 januari 2016 @ 07:14:
Het is een combinatie; deels PU en deels ERS. Dat moet wel realiseerbaar zijn denk ik.
[...]

Dat wel, maar het biedt in ieder geval veel perspectief voor komend jaar. En Honda doet pas 1 jaar mee eigenlijk. Zeker met hun (naar eigen zeggen) erg sterke aerodynamica moeten ze zelfs in sommige races (met wat geluk) een podium kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MegaTronics schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:37:
[...]
Ja net, starttijd F1 is finishtijd Le Mans. :p
Klopt inderdaad, en de kwalificatie van F1 valt dan samen met de startijd van LM, die hadden ze wel vroeger kunnen laten staan, beetje vreemd dat die ook naar 18:00 uur lokale tijd is gezet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
kevlar01 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:50:
[...]

Volgens mij heeft McLaren wel een goed chassis, verwacht dat ze volgend jaar een stuk competatiever zijn. Wellicht niveau STR / Force India
De McLaren met Mercedes motor was ook bagger.. Er is al langer gezegd dat McLaren zich in 2015 verstopte achter Honda om de slechte resultaten uit te leggen, maar nu de motor mee (gerucht) kan zal de waarheid naar boven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:34
Als McLaren Honda volgend jaar maar 10 PK minder heeft dan de 2015 Merc, dan zullen ze in de buurt zitten van de performance van de 2015 Ferrari.

Ze maken in ieder geval de grootste sprong en ik verwacht bijvoorbeeld niet Renault eenzelfde sprong maakt en dus achter de Honda komt.
Manor die van een 2014 Ferrari naar een 2016 Mercedes motor gaan zullen ook een flinke sprong maken.

Dan heb je dus de twee achterhoede teams die de grootste vooruitgang boeken. Met een STR die stiekem in het begin nog wel eens voor verrassingen kan zorgen. En misschien een uitschieter van FI of Williams.
Haas met een sterk pakket, maar nieuw....wie weet wat die voor elkaar krijgen.

Het zou zomaar eens heel spannend kunnen worden in het midfield...opgejaagd door Renault..
Kwalificatie wordt spannend...en dat in combinatie met de nieuw bandenregels kan voor leuke afwijkende strategieën zorgen.

Als Ferrari het dan ook nog eens Mercedes moeilijk kan maken krijgen we een mooi seizoen.
Nog even geduld....

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Misschien is dat juist het mooie van het feit dat de motorformule nu een tijdje hetzelfde is geweest.
De teams komen op die manier wel dichter bij elkaar, wat het dus spannender maakt.
Is natuurlijk nog koffiedik kijken, maar ben erg benieuwd naar de eerste race :)

[ Voor 4% gewijzigd door kevlar01 op 25-01-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:07

Bestla

Kvinne

Ik vind het er niet uitzien. Doe dan een canopy zodat de cockpit helemaal dicht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 11:42

Blokker_1999

Full steam ahead

Imho hoort zoiets niet eens thuis in dit soort van autoracing. Veiligheid is belangrijk, maar zullen we dan ook ineens het inhalen buiten de pits gaan verbieden voor de veiligheid? Deze mannen verdienen enorm veel geld en zijn bekend met de risico's. Als ze schrik hebben voor hun hoofd moeten ze maar een andere klasse van autosport opzoeken.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Het lijkt mij niet veiliger, omdat je nog minder ziet. Stap dan helemaal af van open cockpits en zet er een kap op zoals op een straaljager.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:07

Bestla

Kvinne

FIA was toch al het testen.

http://www.autoblog.com/2011/07/17/fia-tests-fighter-jet-canopy-for-use-in-formula-1/

Dit is al oud nieuws in feite. waarom dan nog komen met zo 'n uber lelijke halo. :?

*Technical regulations articles 3.8, 3.9, 3.10 and 3.11 define the limits on bodywork around the front and rear wheels. Technical regulations article 13.1.3 states “The driver must be able to enter and get out of the cockpit without it being necessary to open a door or remove any part of the car other than the steering wheel”.

De coureur moet nu behalve het stuur ook HANS verwijderen. Dussssss de regels zijn al een beetje opgerekt.

[ Voor 59% gewijzigd door Bestla op 25-01-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 00:42
ATS schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:45:
Het lijkt mij niet veiliger, omdat je nog minder ziet. Stap dan helemaal af van open cockpits en zet er een kap op zoals op een straaljager.
Totdat de auto in de fik vliegt en je gevangen zit in de cockpit. Moet er dan ook een schietstoel in? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Ik kan me van de afgelopen jaren vijf zware ongelukken herinneren waarbij de coureur op het hoofd geraakt werd.

- Massa
- Surtees
- De Vilotta
- Bianchi
- Wilson

Massa werd door een dusdanig klein onderdeel geraakt dat het door de structuur van die stangen heen zou kunnen schieten, denk dus dat het weinig helpt bij zulke kleine onderdelen. Bianchi was zo'n freak accident dat ik niet denk dat iets hem had kunnen helpen. Die andere drie waren er echter misschien nog wel geweest als ze zo'n rare structuur op de auto hadden gehad. Wat dat betreft lijkt het me zeker het onderzoeken/proberen waard.

Een canopy is mee getest maar is ook als onveilig beschouwd. Naast het feit dat het voor een coureur moeilijk is om uit de auto te komen is zo'n canopy ook dusdanig sterk dat het wiel dat ze er op lanceren ook weer met gigantische kracht van de auto af stuitert. Veilig voor de coureur, gigantisch onveilig voor marshalls, pitcrew en publiek.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Dat geldt toch voor elke raceklasse met gesloten auto's? En hoe vaak hebben we rondvliegende onderdelen of zien we een auto's over elkaar heen gaan, op de kop terecht komen of onder een barrier terecht komen tegenover hoe vaak zien we ze in de fik vliegen?

Een mechanisme om de kap af te werpen hoeft echt niet zo ingewikkeld te zijn hoor. En ja, er zijn vast situaties waarin een kap onveiliger blijkt dan open, of zelfs de oorzaak blijkt van de slechte afloop van een ongeluk. Maar dat moet je afzetten tegen hoe vaak het juist wel goed werkt en het ernstig letsel kan voorkomen. Hetzelfde geldt voor gordels of airbags in de auto: er zijn situaties waarin die zorgen voor meer verwondingen of zelfs het overlijden bij een ongeluk. Maar onder de streep sparen ze heel wat levens.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:54
XyritZz schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:47:
Ik kan me van de afgelopen jaren vijf zware ongelukken herinneren waarbij de coureur op het hoofd geraakt werd.

- Massa
- Surtees
- De Vilotta
- Bianchi
- Wilson

Massa werd door een dusdanig klein onderdeel geraakt dat het door de structuur van die stangen heen zou kunnen schieten, denk dus dat het weinig helpt bij zulke kleine onderdelen. Bianchi was zo'n freak accident dat ik niet denk dat iets hem had kunnen helpen. Die andere drie waren er echter misschien nog wel geweest als ze zo'n rare structuur op de auto hadden gehad. Wat dat betreft lijkt het me zeker het onderzoeken/proberen waard.

Een canopy is mee getest maar is ook als onveilig beschouwd. Naast het feit dat het voor een coureur moeilijk is om uit de auto te komen is zo'n canopy ook dusdanig sterk dat het wiel dat ze er op lanceren ook weer met gigantische kracht van de auto af stuitert. Veilig voor de coureur, gigantisch onveilig voor marshalls, pitcrew en publiek.
De Vilotta was ook gewoon een freak accident door tegen een laadklep aan te rijden. Een canopy in Maleïsië... dat is veilig tegen de regen, maar niet de hitte. MotoGP ook maar verbieden? In de motorsport vallen veel meer doden dan de autosport. Soms is het wat het is, ongeluk...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Señor Sjon schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:51:
[...]

De Vilotta was ook gewoon een freak accident door tegen een laadklep aan te rijden. Een canopy in Maleïsië... dat is veilig tegen de regen, maar niet de hitte. MotoGP ook maar verbieden? In de motorsport vallen veel meer doden dan de autosport. Soms is het wat het is, ongeluk...
Het blijft een sport en je hebt gelijk ongelukken gebeuren nou eenmaal. Ik denk als je alle risico's eruit haalt er niks meer overblijft van de spanning. Dan is het racen op rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 00:42
Wel of geen canopy, beide hebben voor en nadelen.

Maar even over het voorstel wat er nu ligt... Dat gaat een vergelijkbaar ongeluk mij Massa, wielmoer tegen de helm, ook niet verhelpen? Moet de moer net tegen de beschermende balken komen. Kan is groter dat hij alsnog tegen de helm klapt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
http://www.telegraaf.nl/a...oopt_seksspeeltjes__.html

Voor Beter geluid dan een F1 blok

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 08:54
Mag toch hopen dat gesloten cockpits geen doorgang vind, dan is voor mij echt alle charme eraf terwijl ik elke race vanaf 1998 volg...

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Señor Sjon schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:51:
[...]

Eens, ongelukken als De Vilotta en Bianchi zijn eenvoudiger te voorkomen door eens goed te kijken naar regels/procedures.

Een vrachtwagen met open laadklep in de buurt van een uitloopzone voor een F1 auto... eigenlijk logisch dat dat niet zo'n heel strak plan is. Bergingsvoertuigen in de grindbak, zonder SC, in zulke tricky omstandigheden dat er zo ongeveer een rivier over de baan stroomt... eigenlijk ook niet zo heel handig.

Neemt niet weg dat ik wel vind dat er altijd onderzocht moet worden of het veiliger kan. Onder het mom "Shit happens" hadden ze de hoge cockpitranden ook wel weg kunnen laten... gebroken nekje meer of minder maakt dan ook niet meer uit toch? Een paar stangen boven het hoofd van de coureur had voor De Vilotta, Surtees, Wilson en wellicht zelfs Wheldon het verschil kunnen zijn tussen leven en dood.

Natuurlijk is van dat lijstje "slechts" één coureur om het leven gekomen in een F1 auto, maar F1 wil toch zo graag voorloper zijn qua ontwikkelingen? Als het in F1 werkt zullen lagere klassen, en IndyCar het vast overnemen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik denk dat bij De Vilotta het niks had geholpen. Bij Bianchi ook niet, daar de impact precies op zijn helm was aan de zijkant. In LeMans is 1-2 jaar geleden ook een dode gevallen in de Aston Martin die crashte, gewoon door de impact van de crash. Net als bij Wilson zal dat de grootste doodoorzaak zijn/worden. De nek zit vast door het Hans systeem, dus alle vertraging e.d. komt door de schedel en de helm.

Wat ik me wel afvraag is een freak accident met een brand in combinatie met die 'bescherming'. Een groter risico vind ik de barriers zoals in Rusland waar Sainz onder vast zat. Dat is imo veel bedreigender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 10:18

Damian

Insane Obtrusion

Mja precies, als deze auto's op hun dak liggen met zon koepeltje of alleen al zo'n frame als de Mercedes heeft kom je echt niet uit de auto hoor...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Misschien moeten ze ipv de focus op de auto te leggen, de focus leggen op de attributen op en naast de baan (bouwkranen, muren, bandenstapels etc etc).
100% veiligheid valt toch niet te garanderen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:40
Vind Sainz toch wel erg veel huilie huilie doen tijdens de rustperiode van het formule 1 seizoen. Of hij gelijk heeft weet ik niet, maar waarom je zelf willen bewijzen via de pers?

"Max de nieuwe Senna? Wat ben ik dan, als ik hem versla?"

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Barfman schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:04:
Vind Sainz toch wel erg veel huilie huilie doen tijdens de rustperiode van het formule 1 seizoen. Of hij gelijk heeft weet ik niet, maar waarom je zelf willen bewijzen via de pers?

Dit was mij ook al opgevallen ja. Het lijkt alsof Sainz het eigenlijk niet kan verkroppen dat-ie (toch zeker in punten) ruim is verslagen door Max, en nu Max omlaag/zichzelf omhoog probeert te praten..

IMO nergens voor nodig. Ja, Max heeft meer punten behaald en viel meer op, maar zo slecht heeft Sainz het toch niet gedaan?

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz

Hij heeft hem ook niet verslagen, dus vind het sowieso een rare uitspraak.

Ben hier ook niet echt een fan van, jezelf bewijzen doe je op de baan en tijdens interviews toon je respect voor je tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Franz Tost is optimistisch voor '16. Ze hebben er in ieder geval goed werk van gemaakt door tijdelijk 100 man extra aan te nemen...

http://www.inautonews.com...-toro-rosso-will-be-ready

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mooie clickbait voor de nederlandse supporter.
In de spaanse media staat exact hetzelfde maar dan wordt verstappen als huilie afgeschilderd.

Verbaasd me dat er niet door die media spin heen geprikt wordt door mensen die het lezen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

nazuzed schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:49:
Franz Tost is optimistisch voor '16. Ze hebben er in ieder geval goed werk van gemaakt door tijdelijk 100 man extra aan te nemen...

http://www.inautonews.com...-toro-rosso-will-be-ready
Ze gaan wel zelf hun versnellingsbak ontwikkelen.
Hopelijk staan ze dan niet komend seizoen geregeld langs de kant met een vastgeslagen versnellingsbak (zoals bijv Sainz in Brazilië)

Maar goed, moet wel zeggen dat ze er alles aan doen om dit een goede auto te laten worden, dus heb wel goede hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:00
http://www.motorsport.com...e-1000bhp-barrier-670082/

Interessant artikel: de huidige motoren zijn gewoon krachtiger dan de v8 en v10 motoren, iig qua peak performance.

WMB, gewoon de fuel flow en kg benzine omhoog, minder zware auto's verder, betere aero,bredere banden, tanken terug en gaan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De oude turbo's waren ook sterker. ;) De atmosferische motoren waren juist ingevoerd om snelheden omlaag te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Salarissen (geschat) voor 2016.
Aangezien het artikel origineel Italiaans is ga ik maar uit van €'s?
...
Funny the difference in salary between the two teammates of Toro Rosso . The reason is due to the multi-year contract to Max Verstappen , not signed with the Italian team, but with Red Bull Racing in the summer of 2014.
...

Estimates of wages in 2016 of registered drivers in Formula 1:
Fernando Alonso - 36,500,000 (including bonus)
Lewis Hamilton - 28,500,000
Sebastian Vettel - 27,500,000
Nico Rosberg - 16,800,000
Jenson Button - 10,600,000
Kimi Raikkonen - 6,400,000
Daniel Ricciardo - 5,000,000
Felipe Massa - 4,000,000
Nico Hulkenberg - 3,600,000
Valtteri Bottas - 3,000,000
Romain Grosjean - 2,900,000
Sergio Perez - 2,900,000
Pastor Maldonado - 2,900,000
Daniil Kvyat - 680,000
Max Verstappen - 450,000 (Red Bull contract)
Carlos Sainz - 340,000
Felipe Nasr - 170,000
Marcus Ericsson - 170,000

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:47
Lekker verschil tussen RIC en KVY

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:57
Wat te denken van Vettel en Raikkonen? Scheelt 21 miljoen en wat wisselgeld ;)

Had ook niet verwacht dat het verschil tussen Alonso en Button zo groot zou zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Knul op 28-01-2016 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Destruction schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:39:
[...]

Dit was mij ook al opgevallen ja. Het lijkt alsof Sainz het eigenlijk niet kan verkroppen dat-ie (toch zeker in punten) ruim is verslagen door Max, en nu Max omlaag/zichzelf omhoog probeert te praten..

IMO nergens voor nodig. Ja, Max heeft meer punten behaald en viel meer op, maar zo slecht heeft Sainz het toch niet gedaan?
Sainz probeert denk ik de underdog te zijn/blijven. In principe kan Verstappen volgend jaar alleen maar verliezen:
Als hij het nog steeds beter doet dan Sainz is dat in de lijn der verwachting.
Als hij het slechter doet dan Sainz zal hij door veel mensen al afgeschreven worden, omdat hij dan toch niet zo goed blijkt als de hype doet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mooi dat Maldonado van die 40M sponsorgeld voor het team toch nog 2,9 terug krijgt :D :Y
KVY gaat nog niet erg omhoog, had verwacht dat hij bij zijn 2e jaar RB toch wel wat omhoog zou gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 28-01-2016 16:58 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 11-09 19:55

AzzKickah

06-CENSORED

Dus onze Max gaat ff 2 ton omhoog ten opzichte van vorig jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

YakuzA schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:58:
[...]
Mooi dat Maldonado van die 40M sponsorgeld voor het team toch nog 2,9 terug krijgt :D :Y
[knip]
Als de laatste nieuwsberichten kloppen, dan is er helemaal geen 2.9M aan salaris voor Maldonado, niet bij Renault tenminste.

[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 28-01-2016 19:04 . Reden: woord vergeten :( ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Autosport staat Crashonado op straat... Nontalent Magnussen is de vervanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Ik heb het nog niet kunnen vinden vandaar mijn vraag. Iemand een site waar de kalender voor de iPhone zo te downloaded is met correcte tijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 11-09 19:55

AzzKickah

06-CENSORED

Zou het dan toch eindelijk? :D

Niet dat ik heel erg op Magnussen zit te wachten als nieuwe topcoureur of zo maar toch een gewoon degelijke rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Boinkie schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 19:59:
Ik heb het nog niet kunnen vinden vandaar mijn vraag. Iemand een site waar de kalender voor de iPhone zo te downloaded is met correcte tijden?
http://www.gpupdate.net/e.../2016-formula-1-calendar/ ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:37

IkWilbert

Het is mij!

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 19:01:
Volgens Autosport staat Crashonado op straat... Nontalent Magnussen is de vervanger
Afbeeldingslocatie: http://i49.photobucket.com/albums/f297/Qbl/Mobile%20Uploads/20160128_220103.jpg

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

AzzKickah schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:35:
Dus onze Max gaat ff 2 ton omhoog ten opzichte van vorig jaar?
Vorig jaar werden er ook tig van deze lijstjes gemaakt. Op sommige stonden de STR rijders op 250K, anderen weer op 512K. Het blijft een groot natte-vinger-fest dat je met een bonk zout ter grootte van een voetbal moet nemen.

Ik kan me niet voorstellen dat er uberhaupt iets gewijzigd is in hun reeds bestaande contracten, laat staan dat Max ineens meer verdient dan Carlos.

Misschien rekenen ze sponsor-deals mee, want daar doet Max het wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Max zal toch wel wat knaken per punt pakken nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Wie weet, maar volgens mij hebben ze beiden nog geen punten gescoord in 2016 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Die had ik gevonden maar kan ik niet rechtstreeks mijn agenda in importeren op de iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 07:56
Ook niet via deze link: webcal://www.gpupdate.net/en/calendar/234/2016-formula-1-calendar/calendar.ics

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Boinkie schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 00:18:
[...]

Die had ik gevonden maar kan ik niet rechtstreeks mijn agenda in importeren op de iPhone
Wel even kijken hè .......
2016 Formula 1 calendar
Add this calendar to your favourite program
» Outlook, iCal, Sunbird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
hardware-lover schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:39:
Salarissen (geschat) voor 2016.
Aangezien het artikel origineel Italiaans is ga ik maar uit van €'s?
...
Funny the difference in salary between the two teammates of Toro Rosso . The reason is due to the multi-year contract to Max Verstappen , not signed with the Italian team, but with Red Bull Racing in the summer of 2014.
...

Estimates of wages in 2016 of registered drivers in Formula 1:
Fernando Alonso - 36,500,000 (including bonus)
Lewis Hamilton - 28,500,000
Sebastian Vettel - 27,500,000
Nico Rosberg - 16,800,000
Jenson Button - 10,600,000
Kimi Raikkonen - 6,400,000
Daniel Ricciardo - 5,000,000
Felipe Massa - 4,000,000
Nico Hulkenberg - 3,600,000
Valtteri Bottas - 3,000,000
Romain Grosjean - 2,900,000
Sergio Perez - 2,900,000
Pastor Maldonado - 2,900,000
Daniil Kvyat - 680,000
Max Verstappen - 450,000 (Red Bull contract)
Carlos Sainz - 340,000
Felipe Nasr - 170,000
Marcus Ericsson - 170,000
Meest opvallende hieraan vind ik Alonso.

Dan heet je Ron Dennis, heb je een toptalent op de bank zitten die je voor 5 ton in de auto kunt zetten, heb je geen hoofdsponsor, ben je afhankelijk van het infuus van Honda en dan ga je 36,5 miljoen uitgeven aan een coureur die met die gare knakenbak ook niets voor elkaar krijgt....

Die 36 miljoen hadden ze beter in de auto kunnen stoppen.
Z'n geld is op, dus dan is de interesse van Sauber ook weg ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
XyritZz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:10:
[...]

Meest opvallende hieraan vind ik Alonso.

Dan heet je Ron Dennis, heb je een toptalent op de bank zitten die je voor 5 ton in de auto kunt zetten, heb je geen hoofdsponsor, ben je afhankelijk van het infuus van Honda en dan ga je 36,5 miljoen uitgeven aan een coureur die met die gare knakenbak ook niets voor elkaar krijgt....

Die 36 miljoen hadden ze beter in de auto kunnen stoppen.

[...]

Z'n geld is op, dus dan is de interesse van Sauber ook weg ;).
Dat zei ik vorig jaar ook al inderdaad, maar volgens mij had hij al een contract lopen toch voor dit jaar?

Dan nog is het van de zotten....wat een bedrag voor overgangsjaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
StealthyPeanut schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:16:
[...]

Dat zei ik vorig jaar ook al inderdaad, maar volgens mij had hij al een contract lopen toch voor dit jaar?

En tel daar Button bij op............van de top 5 meest verdienende reden er 2 achteraan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nog een interessant interview met Frijns: http://www.limburger.nl/c...mule-1-droom-aan-diggelen
Frijns hoopt op een plekje in de LMP1, de hoogste klasse van de langeafstandsraces. „Of Indycar. Andretti kijkt of er mogelijkheden voor me zijn.” De Formule 1, dat is gepasseerd station beseft Frijns. „Ik voel me nu gelukkig. Ik bouw weer aan een toekomst en ik word gewaardeerd. Dat is het belangrijkste.”
F1 ziet ie als gepasseerd station. Toch erg jammer, hij had veel voor elkaar kunnen krijgen denk ik. In FE rijdt hij ook zijn teamgenoot op een hoopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 07:27

derx666

mecker ende blaet

bvbal79 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:18:
[...]

En tel daar Button bij op............van de top 5 meest verdienende reden er 2 achteraan :)
Ik denk dat McLaren voor de Alonso/Button combo gekozen heeft omdat ze wisten dat de auto ontwikkeld moest worden, en normaal gesproken kan een ervaren coureur dat beter dan een rookie. Magnussen is ook niet echt een top talent. De gast kan aardig sturen, maar ik schat hem zeker niet hoger in als bv een Perez ofzo.

Ik ben benieuwd of Honda de motor dit jaar beter op orde heeft, hopelijk wordt het dan nog wat spannender achter Mercedes en Ferrari, met teams als RB, Williams, (McLaren), FI, en misschien TR.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
StealthyPeanut schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:16:
[...]

Ja, het ging meteen om een tweejarige deal met ingebakken nog een optie voor verlenging. Die 36,5 miljoen kun je dus grofweg nog *2 doen; 73 miljoen in twee jaar.

Volgens mij zijn er hoofdsponsor deals voor minder geld gesloten...

Vandoorne had ze in twee jaar misschien een miljoen gekost, 72 miljoen extra in de ontwikkeling van de auto had ze denk ik meer gebracht dan de ervaring van Alonso.

Leuk dat McLaren met het verhaaltje komt dat ze twee ervaren coureurs nodig hebben om de auto te ontwikkelen; maar daar geloof ik geen snars van. Wat zou Alonso afgelopen jaar hebben gebracht dan? Volgens mij heeft die ook niet veel meer feedback kunnen geven dan; Honda moet z'n huiswerk beter doen en voor veel meer power zorgen.

Los daarvan; heb je voor ontwikkeling de duurste coureur van de grid nodig? Als ze dan perse geen rookie in die wagen wilden zetten hadden ze ook een veel goedkopere maar wel ervaren coureur als Hulkenberg o.i.d. kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
XyritZz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:06:
[...]

Ja, het ging meteen om een tweejarige deal met ingebakken nog een optie voor verlenging. Die 36,5 miljoen kun je dus grofweg nog *2 doen; 73 miljoen in twee jaar.

Vandoorne had ze in twee jaar misschien een miljoen gekost, 72 miljoen extra in de ontwikkeling van de auto had ze denk ik meer gebracht dan de ervaring van Alonso.

Leuk dat McLaren met het verhaaltje komt dat ze twee ervaren coureurs nodig hebben om de auto te ontwikkelen; maar daar geloof ik geen snars van. Wat zou Alonso afgelopen jaar hebben gebracht dan? Volgens mij heeft die ook niet veel meer feedback kunnen geven dan; Honda moet z'n huiswerk beter doen en voor veel meer power zorgen.

Los daarvan; heb je voor ontwikkeling de duurste coureur van de grid nodig? Als ze dan perse geen rookie in die wagen wilden zetten hadden ze ook een veel goedkopere maar wel ervaren coureur als Hulkenberg o.i.d. kunnen kiezen.
Helemaal mee eens. Het heeft ze alleen een gefrustreerde veteraan gebracht, welke Honda ook nog eens publiekelijk vernederd heeft tijdens sommige races.

Plus dat het een gat in hun begroting brengt, terwijl sponsoren in deze tijd al niet meer staan te trappelen om voor 50+ miljoen een F1 team te sponsoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
XyritZz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:06:
[...]

Ik denk niet dat veel meer geld de ontwikkeling van de auto van afgelopen jaar had versneld. Zoals meeste teams was dit eerste jaar trial en error, naar eigen zeggen heeft Honda inmiddels door hoe het zit. Ben dan ook heel benieuwd naar de performance van volgend jaar.

Doet natuurlijk niets af aan het feit dat het belachelijk is om in een leerjaar grofweg 50 miljoen aan salaris aan je coureurs te betalen.. Alonso kan ik nog inkomen, Honda wil uiteindelijk mee doen voor titels en willen een absolute topper in huis halen. Alonso en/of zijn management zal natuurlijk het onderste uit de kan halen om de riskante overstap van Ferrari naar McLaren te verantwoorden. Maar ik zou als McLaren zijnde toch echt Button weggestuurd hebben. Waarom Magnussen is weggestuurd of Vandoorne nooit een kans heeft gekregen is mij een raadsel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:34
StealthyPeanut schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:16:
[...]
Helemaal mee eens. Het heeft ze alleen een gefrustreerde veteraan gebracht, welke Honda ook nog eens publiekelijk vernederd heeft tijdens sommige races.

Plus dat het een gat in hun begroting brengt, terwijl sponsoren in deze tijd al niet meer staan te trappelen om voor 50+ miljoen een F1 team te sponsoren.
Ik denk dat Honda onderschat had hoeveel achterstand ze zouden hebben. Het concept bleek helaas niet te werken, maar daar kwamen ze te laat achter om het nog op te lossen.

Ik neem aan dat de feedback van de coureurs ook wel verder ging dan met een pijnlijk vingertje naar de motor wijzen.
Die auto was te traag, voornamelijk vanwege de problemen met de deployment. Dat neemt niet weg dat je niet kan werken aan de andere aspecten van de auto en die kan verbeteren.

Door 2 kampioenen in die auto te zetten kun je in ieder geval met zekerheid zeggen dat de coureur niet de beperkende factor is :)...

Een ervaren coureur met bewezen staat van dienst had echter hetzelfde effect kunnen hebben. En je hebt al helemaal niet 2 van die dure coureurs nodig.
Ik had dit jaar dan ook graag Alonso samen met Vandoorne gezien.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Boinkie schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 00:18:
[...]

Ik vind deze altijd het fijnste: https://www.f1calendar.com

Hier kun je namelijk ook kiezen of en zo ja welke trainingen je ook in je agenda wilt hebben. Wel even de juiste tijdzone selecteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Tralapo schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:22:
[...]

Hier kun je namelijk ook kiezen of en zo ja welke trainingen je ook in je agenda wilt hebben. Wel even de juiste tijdzone selecteren!
Thanks! Dat is een goede die ik nog niet kende! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:55

pinda powerrr

Slow down...

Die zocht ik nog! Thanks!!!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Terug van weggeweest, ben benieuwd of dat het met alle banden-wijzigingen voor 2016 allemaal nog een beetje te overzien zal zijn?

Return of the cliff! 2016 Pirelli F1 tyres will have prominent performance peak

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

Tralapo schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:22:
[...]

Danku! Deze zocht ik, wil namelijk alleen kwalificaties en races in agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:22:
Terug van weggeweest, ben benieuwd of dat het met alle banden-wijzigingen voor 2016 allemaal nog een beetje te overzien zal zijn?

Return of the cliff! 2016 Pirelli F1 tyres will have prominent performance peak
Heb de Jip-en-Janneke-uitleg van Ted Kravitz inmiddels twee keer bekeken en weet nog steeds niet of ik het nu snap. Klinkt allemaal nodeloos ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Crash test van de STR11 eind deze week, en dat is goed nieuws dat ze ondanks dat ze later waren de auto wel op tijd voor de tests klaar hebben (vorig jaar reden ze de eerste test(s) nog met de oude auto).

http://www.inautonews.com...i-set-for-fia-crash-tests

Het is alleen maar beter dat ze de auto snel doorhebben en dat ze de fouten er zo snel mogelijk uit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
Als je de tests bijwoont in Spanje, heb je dan ook toegang tot de presentaties van de wagens? Of is dit enkel voor de press? Lijkt me wel leuk om dan gewoon een dag eerder te gaan en de presentaties te bekijken.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
Maldonado ligt er uit volgens geruchten:

http://www.nu.nl/formule-...scheid-van-maldonado.html

[ Voor 6% gewijzigd door tlpeter op 01-02-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Jammer, toch een van de meer attractieve rijders.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ankona schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:52:
Jammer, toch een van de meer attractieve rijders.
Alleen aantrekkelijk voor de ramptoerist. Mooi rijden deed ie niet.

Goed dat een jong talent het eens wint van de zak met geld. Wordt dit seizoen een beetje hetzelfde als bij STR in '15. Rookies Palmer vs Magnussen, al verwacht ik dat Magnussen gehakt maakt van Palmer :P

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 01-02-2016 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bij Magnussen heb ik hetzelfde als zijn vader. Vrij weinig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Señor Sjon schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:07:
Bij Magnussen heb ik hetzelfde als zijn vader. Vrij weinig. :+
Niet de beste line-up inderdaad als het gaat om charisma, maar ik acht Magnussen nog wel een paar treetjes boven Palmer. Snap sowieso niet zo goed wat die doet in een F1 auto, maar goed. Rookies in F1 is gewoon altijd enigszins leuk mijns inziens.

En ook: Magnussen blaast al het hele jaar redelijk hoog van de toren. Ben toch wel erg benieuwd of die dat ook een beetje waar kan maken eerlijk gezegd.

Interessant artikel nog, voor de betalende gebruiker:
http://plus.autosport.com...deserves-a-second-chance/

[ Voor 26% gewijzigd door Bosmonster op 01-02-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

nog minder spanning - Maldozer ... kun vinden wat je wil, maar hij zorgde wel voor 'spanning' en 'spraakmakende' momentjes [..] iets waar duidelijk een tekort aan is :X

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:37

IkWilbert

Het is mij!

Maldonado bevestigd zojuist op zijn twitter, exit 2016!

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Magnussen lijkt me meer op zijn plaats in de F1 dan Palmer, die heb ik nooit zo indrukwekkend gevonden in de lagere klasses, maar heeft wel een papa met veel centjes, en veel contacten.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Die Knaldonado zal niet gemist worden denk ik.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Pierre schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:38:
Die Knaldonado zal niet gemist worden denk ik.
Laatste jaar was het anders wel 1 van de top 3 meest interessante rijders. En dat ook nog eens op een meestal positieve manier.

Ik vind het jammer, hij was veel beter bezig dan daarvoor, en Magnussen is imho weer zo`n oninteressante Rosberg/Perez/Kvyat-Kloon alsin een typische 2e rijder, iets waar je Maldonado in ieder geval nooit van kan verdenken.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Did Maldonado crash today?

Het antwoord zou eigenlijk "ja" moeten zijn: zijn carrière in F1 is gecrashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Overigens heeft de beste man afgelopen seizoen weinig brokken gemaakt/domme dingen gedaan, mag ook wel eens gezegd worden.

Maar goed, ik vind Magnussen idd wel beter alhoewel we nog weinig van hem gezien hebben. Hij heeft iig meer potentie dan Maldonado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
In ieder geval hebben we voor aankomend seizoen een betere benchmark voor Palmer. Pastor was toch wel erg beroerd met kwalificeren en uitvallen...eens kijken hoe Palmer het er van af gaat brengen tegenover Magnussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
Fasterinside schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:28:
Als je de tests bijwoont in Spanje, heb je dan ook toegang tot de presentaties van de wagens? Of is dit enkel voor de press? Lijkt me wel leuk om dan gewoon een dag eerder te gaan en de presentaties te bekijken.
in 2012 toen ik er was was er 1 presentatie. dat was in de pitsstraat en kon je vanaf de tribune gewoon bekijken. Ga dan wel via de hoofdingang naar binnen, druk is het dan niet, en wij hadden toen wat gekloot met de tickets omdat de andere ingang niet bekend was met het feit dat je met je GP ticket naar binnen mocht. De andere dagen hadden we bij de hoofdingang geen probleem.

Het was wel zo dat we na de testdag de pits in mochten, waar we wel wat pit stop oefeningen konden bekijken van zeer dichtbij. Maar dat was in 2013 ook al niet meer mogelijk, toen kon je na de testdag alleen nog in een bus over het circuit.

Ook waren er toen nog wat interesante activiteiten overdag, zo hebben we onder andere een lezing gehad van Paul Monaghan over de aero. Erg leuk, hou de site van het circuit even in de gaten hiervoor, daar werd dat destijds aangekondigd.

Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:47

Nee ik ga hem niet missen om hoe goed hij is. Hooguit om de show van het crashen, als hij niet iemand als Max meeneemt.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1