Je vergeet effe dat dit rijtje geen rekening houd met het aantal seizoenen F1. De laatste jaren zien we 20 GP per jaar, dat was vroeger wel een stuk minder. Dus meer dan logisch dat huidige coureurs meer GP starts hebben dan vroeger.sanderb schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:22:
[...]
Net als zijn hele generatie.
Je valt op en wordt opgepikt door een topteam. Of je krijgt een flinke sponsor zo ver. Liefst allebei.
Met alleen een team of sponsor ben je er nog niet. Er moet ook plek zijn. Met een sponsor kom je dan misschien nog bij een B team, maar that's it.
http://www.f1-stats.info/statistics/driver_gp.html
Coureurs van nu die allemaal in de top 20 staan van coureurs met de meeste starts ooit.
Jenson Button: 284 starts
Fernando Alonso: 252 starts
Kimi Räikkönen : 231 starts
Felipe Massa: 229 starts
Nico Rosberg: 185 starts
Bij de F3 wordt nu ingesteld dat je daar maximaal 3 jaar mag rijden...
Van het lijstje hierboven mogen er best ook een paar met pensioen om plaats te maken voor jong talent.
Ik snap ook niet dat teams zo voorzichtig/conservatief zijn. Ja, iedereen uit dit lijstje hierboven rijdt nog steeds met een goede auto naar het podium. Maar voor het bedrag wat je daarvoor neer mag leggen...
Dit komt natuurlijk niet als een verrassing. Hoe naïef moet je zijn als je al dacht dat het anders zou zijn?
Mercedes, Ferrari give less powerful engines to customers - Ecclestone
Mercedes, Ferrari give less powerful engines to customers - Ecclestone
Testing, one, two ...
http://www.inautonews.com...r-for-3-5-million-reports
Tja, was te verwachten. Moet je maar geen 4 legale contracten afsluiten voor 2 stoeltjes.
Tja, was te verwachten. Moet je maar geen 4 legale contracten afsluiten voor 2 stoeltjes.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Absoluut. Alleen waarom heeft hij zo lang gewacht ? Waarom niet tegelijk met VDG naar de rechtbank ?L1nt schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:18:
http://www.inautonews.com...r-for-3-5-million-reports
Om te zorgen dat ook dit jaar Sauber minder geld heeft ? Een andere reden kan ik niet bedenken.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Mogelijk eerst buiten de rechtzaal om geprobeerd?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dat is natuurlijk heel goed mogelijk.
Het filmpje staat 3 posts boven je......hjs schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:23:
Max ook lekker op wintersport
https://twitter.com/redbullracing
Het zou ook kunnen omdat het wel eens het einde van zijn carriere kan zijn. Hoeveel teams zitten er nu te wachten op coureurs die teams aanklagen. Ik denk dat het vooral de kat uit de boom kijken was en bepalen hoe zijn carriere verder gaat.Ome Ernst schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:17:
[...]
Absoluut. Alleen waarom heeft hij zo lang gewacht ? Waarom niet tegelijk met VDG naar de rechtbank ?
Om te zorgen dat ook dit jaar Sauber minder geld heeft ? Een andere reden kan ik niet bedenken.
Van de Garde heeft natuurlijk succesvol Sauber aangeklaagd en het betekende natuurlijk het einde van zijn Formule 1 carriere.
Als paydriver wil je je zelf niet in slecht daglicht zetten.
Ik hoop dat ook Sutil gaat winnen, weet niet of hij geld meebracht naar Sauber, maar puur uit principe moet deze man gewoon vergoed worden. En kan hij gerust zijn carriere voortzetten buiten de Formule 1.
Ga er vanuit dat op de twitter-feed nog nieuws filmpjes verschijnen, vandaar de linkbvbal79 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:04:
[...]
Het filmpje staat 3 posts boven je......
VDG heeft hij toch niet gewonnen maar zijn ze onderling eruit gekomen? Sauber had hem zijn geld terug gegeven(van zijn schoonpa).ssvenn schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:12:
[...]
Het zou ook kunnen omdat het wel eens het einde van zijn carriere kan zijn. Hoeveel teams zitten er nu te wachten op coureurs die teams aanklagen. Ik denk dat het vooral de kat uit de boom kijken was en bepalen hoe zijn carriere verder gaat.
Van de Garde heeft natuurlijk succesvol Sauber aangeklaagd en het betekende natuurlijk het einde van zijn Formule 1 carriere.
Als paydriver wil je je zelf niet in slecht daglicht zetten.
Ik hoop dat ook Sutil gaat winnen, weet niet of hij geld meebracht naar Sauber, maar puur uit principe moet deze man gewoon vergoed worden. En kan hij gerust zijn carriere voortzetten buiten de Formule 1.
Ondertussen al opgezocht. Van de garde heeft gewonnen en later hebben ze geschikt voor een onbekend bedrag(15mio verwacht).
Hij is toch nog testrijder bij Williams? of is dat iemand anders dit jaarssvenn schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:12:
[...]
Er is inderdaad geschikt voor een dergelijk bedrag, maar we weten natuurlijk niet wat het verschil is met wat Giedo's partij in Sauber F1 gestoken heeft.Axente schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:16:
[...]
VDG heeft hij toch niet gewonnen maar zijn ze onderling eruit gekomen? Sauber had hem zijn geld terug gegeven(van zijn schoonpa).
Ondertussen al opgezocht. Van de garde heeft gewonnen en later hebben ze geschikt voor een onbekend bedrag(15mio verwacht).
Mogen enkel hopen dat Giedo ook een degelijke compensatie heeft gekregen voor het beëindigen van zijn carriere.
Giedo heeft in ieder geval wel de toon gezet dat coureurs niet simpele pionnen zijn.
Wel in 2015 en waarschijnlijk ook wel 2016 omdat Susie Wolff met pensioen is.bvbal79 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:30:
[...]
Hij is toch nog testrijder bij Williams? of is dat iemand anders dit jaar
Hij heeft in het verleden 7 seizoenen aan de races meegedaan. Dit zal ongetwijfeld niet de plaats zijn waar hij zichzelf graag ziet. Kan het natuurlijk mis hebben, maar het lijkt niet dat hij nog terugkeert als vaste coureur.
Ja Maar om nu de conclusie te trekken dat zijn carriere in de F1 over is en dat hij daarom dit doet lijkt me te ver gaan. Ik geloof ook wel dat hij nooit in een F1 zal rijden, maar als testrijder zit je wel op de hotseat, You never know...er hebben wel meer races gereden of voordeel gehad door het ongeluk van anderen. Eddie Irvine werd er bijna WK door[
Hij heeft in het verleden 7 seizoenen aan de races meegedaan. Dit zal ongetwijfeld niet de plaats zijn waar hij zichzelf graag ziet. Kan het natuurlijk mis hebben, maar het lijkt niet dat hij nog terugkeert als vaste coureur.
[ Voor 8% gewijzigd door bvbal79 op 14-01-2016 15:50 ]
Tuurlijk, Massa is ook best een pechvogel, kansen zijn er altijd. Maar ik opper gewoon dat als Sutil nog een poging deed voor een stoeltje in 2016 het slechte verkoop praat zou zijn om een rechtzaak te hebben lopen tegen Sauber. Nu zijn de stoeltjes gevuld op Manor na (en mogelijk weer een vrij stoeltje bij Renault).bvbal79 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:48:
[...]
Ja Maar om nu de conclusie te trekken dat zijn carriere in de F1 over is en dat hij daarom dit doet lijkt me te ver gaan. Ik geloof ook wel dat hij nooit in een F1 zal rijden, maar als testrijder zit je wel op de hotseat, You never know...er hebben wel meer races gereden of voordeel gehad door het ongeluk van anderen. Eddie Irvine werd er bijna WK door
Ik was blij dat het topic een beetje levend bleef, ondanks de winterstop, maar zovaak hetzelfde filpmje is wat teveel van het goede.Jolke schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:27:
F1 gaat nu ook in de winter plaatsvinden!
Max Verstappen takes on Austria's Kitzbuhel ski slopes:
[video]
Excuus, zelfde onderwerp, ander filmpje.
[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 15-01-2016 09:36 ]
Ik zie het wel zitten, een sneeuw-/ijsrace met sneeuwkettingen/spikes.albino71 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:32:
[...]
Ik was blij dat het topic een beetje levend bleef, ondanks de winterstop, maar zovaak hetzelfde filpmje is wat teveel van het goede.
Excuus, zelfde onderwerp, ander filmpje.

Nou, het komt voor geen meter vooruit helaas. F1 en een gladde ondergrond is nu niet echt een goede combi te noemen.
Juist daarom zouden die races wel een stuk spannender en afwisselender kunnen zijn dan de huidige generaties races!
Misschien als ze tracks gaan gebruiken zoals deze hummerTheBrut3 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:24:
Juist daarom zouden die races wel een stuk spannender en afwisselender kunnen zijn dan de huidige generaties races!

Misschien is een soort gymkhana event met Ken Block in een monster energy F1 auto ook wel leuk
En deel drie: http://www.motorsport.com...roposed-solutions-667034/
Op zich logische zaken, alleen een standaard voorvleugel is een grote NEE. Als ze nou zorgen dat de vleugel tussen de voorwielen moet passen, dan gaan ze ook niet alle onzin verzinnen om de lucht om de banden heen te leiden.
Op zich logische zaken, alleen een standaard voorvleugel is een grote NEE. Als ze nou zorgen dat de vleugel tussen de voorwielen moet passen, dan gaan ze ook niet alle onzin verzinnen om de lucht om de banden heen te leiden.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
We gaan het verschil merken wordt er gezegd. We zullen zien, èh, horen 
F1 engines will be louder in 2016 season, says Williams' Pat Symonds
F1 engines will be louder in 2016 season, says Williams' Pat Symonds
Testing, one, two ...
Ik denk dat we onszelf te veel hoop geven voor het geluid volgend jaar. Ik ga gewoon uit van niks, dan kan het alleen meevallen.
Set a fixed limit on the level of downforce – say 2000lbs. A current F1 car produces 3500-3700lbs based on information I have so that's a decrease of something like 40 percent.
Increase engine power to around 1200-1300hp.
Ik twijfel hier aan. Persoonlijk denk ik dat op de meeste circuits de rondetijden langzamer zijn.And overall laptimes will drop significantly with an extra 300hp.
Todt: bijtanken komt wellicht terug.
Wel benieuwd hoeveel brandstof ze dan mogen verbruiken. Zal wel meer zijn dan nu, anders heeft het niet zo veel zin.
Wel benieuwd hoeveel brandstof ze dan mogen verbruiken. Zal wel meer zijn dan nu, anders heeft het niet zo veel zin.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Kleinere tanks?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Kortere auto's? Zou wel een verbetering zijn.
Nog een Verstappen in de fik?
Testing, one, two ...
Wel/niet tanken zou ee agenda puntje zijn voor seizoen 2017: http://en.f1i.com/news/38...ng-back-on-f1-agenda.html
//edit; iets met spuit 11
//edit; iets met spuit 11
[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 16-01-2016 03:18 ]
Tanken komt misschien terug om de power te verhogen. Houdt dus in dat er meer benzine verbruikt mag worden?
Volgens mij kunnen ze dan net zo makkelijk die maximale flow eruit slopen en een Max aantal liters geven.
Hoewel ik op zich niet tegen tanken ben, is het eruit gehaald om kosten te besparen destijds.
Volgens mij kunnen ze dan net zo makkelijk die maximale flow eruit slopen en een Max aantal liters geven.
Hoewel ik op zich niet tegen tanken ben, is het eruit gehaald om kosten te besparen destijds.
Ik vond het altijd wel wat hebben dat tanken. Er gebeurde veel meer in de pits dan nu.
Wat is hét teken dat een moderne Grand Prix saai is? Zodra de commentatoren heb gaan hebben over undercuts, rondetijden etc.
Tanken zal dit voor de strategie alleen maar erger maken, zoals we in de 2000'ens hebben gezien. Wat wél interessant zou zijn is als tanken optioneel is na de helft van de race, langer duurt, maar dat je daarna wel een hogere fuelflow mag inzetten.
Tanken zal dit voor de strategie alleen maar erger maken, zoals we in de 2000'ens hebben gezien. Wat wél interessant zou zijn is als tanken optioneel is na de helft van de race, langer duurt, maar dat je daarna wel een hogere fuelflow mag inzetten.
Gewoon die fuelflow limit eraf. Als je dan een beetje groen wil zijn als raceklasse, daag de teams dan uit een snelle maar ook zuinige auto te ontwikkelen.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
http://www.motorsport.com...ack-on-the-agenda-668211/
"They will not have been impressed by Todt's claim that refuelling would only cost teams “€50,000” a year. The cost of buying the equipment and running it is actually estimated at £1m for the first year, and £500,000 thereafter, and teams would need extra personnel."
Is toch ook zonde van het geld... Er moet toch al gestopt worden voor banden
.
"They will not have been impressed by Todt's claim that refuelling would only cost teams “€50,000” a year. The cost of buying the equipment and running it is actually estimated at £1m for the first year, and £500,000 thereafter, and teams would need extra personnel."
Is toch ook zonde van het geld... Er moet toch al gestopt worden voor banden

Het enige wel grappige aan tanken was dat kwalificeren met de hoeveelheid benzine waarmee je ook van start ging. Maar dat schudde hooguit de orde een beetje door elkaar, het zet zichzelf tijdens de race altijd wel weer recht.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Inderdaad. Dat roep ik ook al de hele tijd. Gewoon zeggen, je mag max zoveel liter fuel gebruiken voor de hele race, en hoe je het doet zoek het lekker uit. Als jij een V12 kunt ontwikkelen die met de max hoeveelheid fuel een race kan uitrijden, prima... be our guest...Destruction schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:41:
Gewoon die fuelflow limit eraf. Als je dan een beetje groen wil zijn als raceklasse, daag de teams dan uit een snelle maar ook zuinige auto te ontwikkelen.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Het lijkt erop dat Ferrari maandag om 11:00 de auto gaat onthullen (of Verstappen aankondigen
(blijf duimen
)): http://readysetred.ferrari.com/en/

[ Voor 7% gewijzigd door ThaStealth op 16-01-2016 15:50 ]
Mess with the best, die like the rest
Over het gedeelte van verstappen: het zou kunnen, maar op dit moment, zo aan het begin van een seizoen, niet denk ikThaStealth schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 15:49:
Het lijkt erop dat Ferrari maandag om 11:00 de auto gaat onthullen (of Verstappen aankondigen(blijf duimen
[afbeelding]
De rest: Ik hoop het!
You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman
Teams voor Verstappen in 2017, naar waarschijnlijkheid voor mij:
1. Red Bull. Hij heeft een 2+1 contract en denk niet dat ze hem zomaar laten gaan. Red Bull kan prima weer kampioenschappen gaan winnen.
2. Mercedes. Toto is groot fan van Max en er gaat er daar wel eentje weg waarschijnlijk. Ze zijn ook het dominerende team, dus past het beste in het doel van Max.
3. Ferrari. Eigenlijk onwaarschijnlijk. Ferrari neemt geen jonkies aan en Vettel wil geen competitie naast zich. Zo werkt het team ook niet. Daar zijn ze altijd van een eerste + tweede rijder geweest en Max past niet in dat plaatje.
1. Red Bull. Hij heeft een 2+1 contract en denk niet dat ze hem zomaar laten gaan. Red Bull kan prima weer kampioenschappen gaan winnen.
2. Mercedes. Toto is groot fan van Max en er gaat er daar wel eentje weg waarschijnlijk. Ze zijn ook het dominerende team, dus past het beste in het doel van Max.
3. Ferrari. Eigenlijk onwaarschijnlijk. Ferrari neemt geen jonkies aan en Vettel wil geen competitie naast zich. Zo werkt het team ook niet. Daar zijn ze altijd van een eerste + tweede rijder geweest en Max past niet in dat plaatje.
Ik zou als ik Max was gokken op Red Bull, want bij Mercedes/Ferrari zie ik voorlopig hooguit een rol als 2e viool vrij komen. Ik denk/verwacht niet dat het kamp Verstappen daarvoor gaat settelen.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Verstappen zal eerst opnieuw een sterk seizoen moeten rijden en zeker beter dan zijn teamgenoot moeten zijn. Lukt hem dat niet of heeft ie teveel pech, dan gaat het net zoals met veel anderen voor hem. Uit het oog, uit het hart.
Testing, one, two ...
Uhm, Rosberg is alleen tweede viool omdat ie niet zo goed was als Hamilton. Het team heeft vaak genoeg gezegd dat ze geen teamorders zullen geven als de twee aan het vechten zijn om een positie.Destruction schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:46:
Ik zou als ik Max was gokken op Red Bull, want bij Mercedes/Ferrari zie ik voorlopig hooguit een rol als 2e viool vrij komen. Ik denk/verwacht niet dat het kamp Verstappen daarvoor gaat settelen.
Hetzelfde geld voor Kimi, die was afgelopen jaar niet zo goed als Vettel en daarom defacto de tweede man.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Hoewel Mercedes inderdaad niet met 1-2 constructie rijdt, verwacht ik toch dat Toto slim genoeg is om Max en Hamilton niet in hetzelfde team te plaatsenNitroX infinity schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:37:
[...]
Uhm, Rosberg is alleen tweede viool omdat ie niet zo goed was als Hamilton. Het team heeft vaak genoeg gezegd dat ze geen teamorders zullen geven als de twee aan het vechten zijn om een positie.
Hetzelfde geld voor Kimi, die was afgelopen jaar niet zo goed als Vettel en daarom defacto de tweede man.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Er staat sinds enkele dagen een artikel op de website van Sainz, waarin o.a. zijn crash in Sochi aan bod komt.
Sainz shares his best and worst memories
Vooral de opmerking; "...I was asked to test an experimental breaking map..." heb ik voorheen gemist in alle berichtgeving daarover?
Sainz shares his best and worst memories
Vooral de opmerking; "...I was asked to test an experimental breaking map..." heb ik voorheen gemist in alle berichtgeving daarover?
Testing, one, two ...
Sainz heeft meerdere van dat soort uitingen gedaan. Ik heb meer de indruk dat Sainz zijn straatje aan het oppoetsen is. IMO nergens voor nodig, hij heeft een prima seizoen neergezet?
Max vs Sainz wordt niet heel spannend volgend jaar. Het begon spannend in 2015, maar eindige ruim in het voordeel van Max. Sainz zit al praktisch aan z'n limiet (die heeft al paar jaar ervaring), terwijl Max nog ruim kan doorgroeien.hardware-lover schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:47:
Verstappen zal eerst opnieuw een sterk seizoen moeten rijden en zeker beter dan zijn teamgenoot moeten zijn. Lukt hem dat niet of heeft ie teveel pech, dan gaat het net zoals met veel anderen voor hem. Uit het oog, uit het hart.
Het kwalificatieduel in de tweede helft van het seizoen had maar 1 winnaar: Max. Qua race pace en skills is er ook maar 1 de beste van de twee: Max.
Dus nee, ik verwacht niet zoveel van dit "gevecht" volgend seizoen. Ben vooral benieuwd hoe goed Max het gaat doen tegen de rest.
Heb je voor je eerste alinea een glazen bol gebruikt?
Ja Max heeft potentie, maar dat heeft Sainz ook. Time will tell...
Begrijp niet waarom dit vorig, dit en as seizoen weer discussie oplevert; (fam)verstappen heeft contract, hij rijdt dit jaar nog bij STR, en na het seizoen voor RBL (en daarna mogelijk beschikbaar) wel zou rbl competatief bakkie moeten leveren, anders I er optie op top team. Dus sowieso 2jr bij team STR/RBL.Destruction schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:46:
Ik dus ook niet. Het jong doet het prima, maar vind het voorlopig nog te vroeg voor de beweringen dat-ie Vettel of Hamilton wel 'even' naar huis rijdt.himlims_ schreef op zondag 17 januari 2016 @ 18:11:
[...]
Begrijp niet waarom dit vorig, dit en as seizoen weer discussie oplevert; (fam)verstappen heeft contract, hij rijdt dit jaar nog bij STR, en na het seizoen voor RBL (en daarna mogelijk beschikbaar) wel zou rbl competatief bakkie moeten leveren, anders I er optie op top team. Dus sowieso 2jr bij team STR/RBL.
Buiten dat heeft-ie een contract en geef ik dus al aan dat dat contract gewoon uitdienen mij het verstandigste lijkt.
[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 17-01-2016 18:18 ]
Dat heet analyse. Zie de alinea's eronder.Vos schreef op zondag 17 januari 2016 @ 18:02:
Heb je voor je eerste alinea een glazen bol gebruikt?Ja Max heeft potentie, maar dat heeft Sainz ook. Time will tell...
Ben benieuwd naar de argumenten die jij aandraagt mbt de verwachtingen voor volgend seizoen. Het is een discussieforum uiteindelijk natuurlijk.
Talent heeft ie zeker, maar de waarde van een paar jaar ervaring wordt inderdaad nogal onderschat. Zet hem nu naast Hamilton of Vettel en hij wordt tweede rijder denk ik en daar zitten ze bij de familie Verstappen niet op te wachten.Destruction schreef op zondag 17 januari 2016 @ 18:14:
[...]
Ik dus ook niet. Het jong doet het prima, maar vind het voorlopig nog te vroeg voor de beweringen dat-ie Vettel of Hamilton wel 'even' naar huis rijdt.
[ Voor 58% gewijzigd door Bosmonster op 17-01-2016 18:18 ]
Het ging mij meer om de manier waarop je het zo stellig verkondigd alsof het een feit is. Pas op het einde zeg je 'verwacht'. NofiBosmonster schreef op zondag 17 januari 2016 @ 18:14:
[...]
Dat heet analyse. Zie de alinea's eronder.
Ben benieuwd naar de argumenten die jij aandraagt mbt de verwachtingen voor volgend seizoen. Het is een discussieforum uiteindelijk natuurlijk.
[...]
Talent heeft ie zeker, maar de waarde van een paar jaar ervaring wordt inderdaad nogal onderschat. Zet hem nu naast Hamilton of Vettel en hij wordt tweede rijder denk ik en daar zitten ze bij de familie Verstappen niet op te wachten.
Ik denk ook wel dat Max het verder gaat schoppen dan Sainz, maar ik zet er geen geld op in
[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 17-01-2016 18:39 ]
Om 11.00 vanochtend is aangekondigd hoe je social media points kunt verzamelen om zo toegang tot de livestream te krijgen bij de launch..ThaStealth schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 15:49:
Het lijkt erop dat Ferrari maandag om 11:00 de auto gaat onthullen (of Verstappen aankondigen(blijf duimen
[afbeelding]

Het verzamelen van de punten duurt volgens de website tot 7 Februari dus voor die tijd zal er sowieso geen launch zijn. Ik vermoed zelf pas het weekend van 14 Februari, 1 week voor de eerste tests.
Mijn god wat een bullshitGrimmie187 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:06:
[...]
Om 11.00 vanochtend is aangekondigd hoe je social media points kunt verzamelen om zo toegang tot de livestream te krijgen bij de launch..![]()
Het verzamelen van de punten duurt volgens de website tot 7 Februari dus voor die tijd zal er sowieso geen launch zijn. Ik vermoed zelf pas het weekend van 14 Februari, 1 week voor de eerste tests.
Mess with the best, die like the rest
Dat betekend dat ik de launch niet kan streamen zonder dat ik mee doe aan die onzin?
Nouja, de (titel)sponsoren van ferrari hoeven blijkbaar geen exposure.
Ik zie de auto's wel rondjes rijden bij de eerste test
doei ferrari
doei ferrari
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
Ik denk dat het een rode auto wordt met aan de voorkant een taartschep en achterop een soort werkbank.
alles kan off-topic
Filmpje met uitleg over het bandenreglement in 2016:
Hoop dat Olav hier chocola van kan maken komend seizoen
.
Hoop dat Olav hier chocola van kan maken komend seizoen

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Volgens wat ik lees/opmaak, is die wedstrijd er zodat de top 10 met een skype conference call live commentaar mag geven, of reacties, of ...kid1988 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:44:
Dat betekend dat ik de launch niet kan streamen zonder dat ik mee doe aan die onzin?
doei ferrari
Dat maakt het al iets minder onzinnig, al snap ik niet wat de toegevoegde waarde is van commentaar op een presentatie van een auto...azerty schreef op maandag 18 januari 2016 @ 17:24:
[...]
Volgens wat ik lees/opmaak, is die wedstrijd er zodat de top 10 met een skype conference call live commentaar mag geven, of reacties, of ...
Fan: "ik vind hem niet mooi"
Ferrari: "oh, okaj..... ?"
Fan: "tsjah"
Ferrari:"tsjah. Doei"
Fan: "Hmm kan hij niet in het geel?"
Ferrari: "Nee."
Fan: "tsjah"
Ferrari:"tsjah. Doei"
Vraag ik me dus ook af...kid1988 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 17:27:
[...]
Dat maakt het al iets minder onzinnig, al snap ik niet wat de toegevoegde waarde is van commentaar op een presentatie van een auto...
quote: ferrariWhat is the prize?
The prize for the 10 winners will consist of an invitation to participate in person – not merely as spectators – in the live streaming of the private event for the unveiling of the new Ferrari F1 race car, via video call on Skype.
Ach een foto van de nieuwe auto wordt door iemand in de zaal/op de livestream toch direct op internet gegooid, ik zie op de dag van de launch het nieuwe rode monster vanzelf wel verschijnen
Ben wel benieuwd, jammer dat de mooie lange neus van vorig jaar waarschijnlijk weg is.
Ben wel benieuwd, jammer dat de mooie lange neus van vorig jaar waarschijnlijk weg is.
An sich is het best te begrijpen. Of olav er chocola van kan maken weet ik niet.. En niet alleen olav, maar daarbij ook 90% van de casual kijkers...alexbl69 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:43:
Filmpje met uitleg over het bandenreglement in 2016:
[video]
Hoop dat Olav hier chocola van kan maken komend seizoen.
Laat het nou voor die groep ook niet zo belangrijk zijn wat de regeltjes zijn. Deze mensen speculeren bijvoorbeeld ook niet over uitslagen of tactieken/strategie. Die willen gewoon een leuke race op TV zien, en die krijgen ze wellicht wel met de nieuwe regels. Waarom teams wanneer pitstops maken interesseert veel mensen eigenlijk niet.
Wat ik eigenlijk het probleem vind bij de FIA/de zenders is dat deze informatie waarschijnlijk niet gedeeld gaat worden. Veel zenders zenden niet de FP uit, en zie er dan maar eens makkelijk achter te komen welke banden de coureurs hebben gekozen en welke ze al hebben gebruikt.
Bijvoorbeeld: waar kan ik zien welke banden er zijn gekozen voor Australie en Bahrein?
[ Voor 4% gewijzigd door kid1988 op 19-01-2016 10:05 ]
Mercedes (o.a.), zal zich wel in de handen wrijven nu?
F1 manufacturers agree to lower cost of customer engines
...
It is understood the deal to reduce the cost of customer supplies was made in exchange for keeping the current V6 hybrid engines until at least 2020
...
What has been agreed is that all teams must be supplied, there will be a guarantee for all the entrants that they will take delivery of some kind of power unit.
...
...
It is understood the deal to reduce the cost of customer supplies was made in exchange for keeping the current V6 hybrid engines until at least 2020
...
What has been agreed is that all teams must be supplied, there will be a guarantee for all the entrants that they will take delivery of some kind of power unit.
...
[ Voor 44% gewijzigd door hardware-lover op 19-01-2016 19:43 ]
Testing, one, two ...
Volgens mij een heel logisch compromis?hardware-lover schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:40:
Mercedes (o.a.), zal zich wel in de handen wrijven nu?
Kostenreductie op motoren is alleen mogelijk als je niet elk jaar een bak geld moet uitgeven vanwege nieuwe regels. Laat staan compleet nieuwe motorconcepten.
Ik ben wel benieuwd of er bij de afspraak dat elk team gegarandeerd een motor krijgt, ook afgesproken is hoe oud die motor mag zijn. En of er een verdeling tussen de leveranciers is afgesproken.
Als dat laatste het geval is, mag Honda dus aan de bak voor 2017 om nog een tweede team te voorzien. Maar belangrijk nog... Als Honda toch het lek niet boven krijgt, moet er dan toch iemand switchen naar een Honda?
Voor 12M dollar gegarandeerd een motorendeal maakt het in ieder geval wel aantrekkelijker voor nieuwe teams om het te proberen.
We gaan zien wat STR volgend jaar voor elkaar kan boksen met een 2015 Ferrari motor.
Als je als goed technisch team met goede aero/chassis mee kan komen met een year old engine, kan het toch nog leuk worden...ook met iets oudere motoren waar dan wellicht nog wat kleine updates op doorgevoerd mogen worden.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
'Some kind of engine' baart me dan wel weer wat zorgen.
Ik ben ook wel benieuwd, ik ben ook heel erg benieuwd naar Haas. Perez vertelde dat de 2016 Haas zowat de hele SF15-T is. Het ziet er in ieder geval naar uit dat we een sterk middenveld gaan zien en een Marussia die vermoedelijk iets beter gaat aansluiten.sanderb schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:48:
[...]
We gaan zien wat STR volgend jaar voor elkaar kan boksen met een 2015 Ferrari motor.
Als je als goed technisch team met goede aero/chassis mee kan komen met een year old engine, kan het toch nog leuk worden...ook met iets oudere motoren waar dan wellicht nog wat kleine updates op doorgevoerd mogen worden.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Ik denk dat Olav het wel zal begrijpen (zo moeilijk is het nou ook weer niet), maar het is lastig te volgen wanneer je niet met pen en papier op de bank zit bij de vrije trainingen. En ik denk dat dit voor de meeste F1 fams geldt, want de vrije trainingen zijn saaaaaai ...alexbl69 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:43:
Hoop dat Olav hier chocola van kan maken komend seizoen.

Ik hoop dat de F1 app voor volgend jaar hier enig inzicht in geeft.
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Aantal posts verplaatst naar: [F1] Waar te kijken?
Ik krijg het gevoel dat de band van de Titanic weer een nieuw stukje bladmuziek heeft gekregen. Tot 2020 in ieder geval met deze prutmotoren. De SWG kan ook met pensioen:
Ik krijg het gevoel dat de band van de Titanic weer een nieuw stukje bladmuziek heeft gekregen. Tot 2020 in ieder geval met deze prutmotoren. De SWG kan ook met pensioen:
Reverse grids? Really?Although some ideas - like reverse grids and refuelling - did not get much support, other tweaks did get backing and could come in to force as early as this year.
...
one idea that will now be worked on is for fans to choose stand out performances through social media after each race for drivers to be presented with trophies.
Als ze nou eens naar hun eigen surveys keken in plaats van met domme ideeën langs te komen... echt hopeloos.There was not much support for reverse grids (18 per cent), success ballast (26 per cent) or customer cars (44 per cent).
Only a few liked the ideas of teams using the same cars and engine (16 per cent), a standard engine (16 per cent) or having fewer teams running more cars (14 per cent)
Instead, 74 per cent of fans believe the rules should be relaxed to allow greater diversity of cars and technology. They preferred to see a tyre war (80 per cent) and the return of refuelling (60 per cent).
Dat bespaart echt geen cent. Het betrouwbaar maken kost meer dan ééntje extra bouwen.Further cost reduction is also set to come from a reduced limit in gearboxes – with drivers set to have just three units per season in the future.
Gaan we Max dus sowieso op het podium zien volgend jaarSeñor Sjon schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:17:
one idea that will now be worked on is for fans to choose stand out performances through social media after each race for drivers to be presented with trophies.
Vind dit op zich een prima idee om fans er mee bij te betrekken.. Zolang het bij een bekertje/oorkonde blijft en we er gaan rare fratsen mee gaan uithalen zoals in de formula E met fanboost.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Complete bullshit ... Een coureur moet credits krijgen voor prestatie's, niet om wat mensen op twitter van hem vinden.sanderb schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:30:
[...]
Gaan we Max dus sowieso op het podium zien volgend jaar![]()
Vind dit op zich een prima idee om fans er mee bij te betrekken.. Zolang het bij een bekertje/oorkonde blijft en we er gaan rare fratsen mee gaan uithalen zoals in de formula E met fanboost.
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
ik zou het persoonlijk niet vervelend vinden als een bookmark je in zo'n geval naar de laatste nog aanwezige reactie in het oorspronkelijke topic stuurt, en niet naar de gebookmarkte reactie in dat andere topic (een heel topic over waar te kijken interesseert mij namelijk niets; ik heb mijn kijk voorkeur/methode toch al bepaald en die volg ik)... Nu moest ik ook weer zoeken waar ik gebleven was.[/offtopic]Señor Sjon schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:17:
[mbr]Aantal posts verplaatst naar: [F1] Waar te kijken?[/]
Die muziekband van de Titanic speelt al even, en ik heb al wel wat langer de indruk dat de SWG, FIA en FOM het contact met de realiteit compleet zijn verloren. Het had een aantal jaren terug denk ik niet eens zo gek veel gescheeld, en ik moet zeggen dat ik het wel zou willen zien: De teams die uit de F1 stappen en hun eigen klasse oprichten. Zelfs al zou het alleen maar zijn om een statement te maken. Het moge duidelijk zijn dat er ineens geen F1 meer is als alle teams hun middelvinger opsteken en weg lopen.Ik krijg het gevoel dat de band van de Titanic weer een nieuw stukje bladmuziek heeft gekregen. Tot 2020 in ieder geval met deze prutmotoren. De SWG kan ook met pensioen:
[...]
Reverse grids? Really?
[...]
Als ze nou eens naar hun eigen surveys keken in plaats van met domme ideeën langs te komen... echt hopeloos.
[...]
Dat bespaart echt geen cent. Het betrouwbaar maken kost meer dan ééntje extra bouwen.
[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 21-01-2016 01:48 ]
Google eens op FISA-FOCA oorlog. Dit gaat zeker niet gebeuren. Dan zijn ze ineens heel veel geld kwijt. Bij het organiseren van het F1 circus komt echt wel iets meer kijken dan 26 autootjes op een circuit laten opdraven. En dat weten de teams. Als die Bernie gaan proberen te naaien, naait hij ze 10x zo hard terug. Men heeft elkaar te hard nodig.De teams die uit de F1 stappen en hun eigen klasse oprichten. Zelfs al zou het alleen maar zijn om een statement te maken. Het moge duidelijk zijn dat er ineens geen F1 meer is als alle teams hun middelvinger opsteken en weg lopen.
In het voetbal wordt de Man of the Match toch al jarenlang gekozen door het publiek, met een bloemetje na de wedstrijd. Niets mis mee. Geeft fans de mogelijkheid waardering te tonen en wat meer 'betrokken' te zijn bij het circus.Knuffelbeer schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 22:48:
[...]
Complete bullshit ... Een coureur moet credits krijgen voor prestatie's, niet om wat mensen op twitter van hem vinden.
Precies. Het kan inderdaad een popularity contest worden, maar dan nog. Ook dat zegt iets over waardering en dus over de prestaties.Tralapo schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:42:
[...]
In het voetbal wordt de Man of the Match toch al jarenlang gekozen door het publiek, met een bloemetje na de wedstrijd. Niets mis mee. Geeft fans de mogelijkheid waardering te tonen en wat meer 'betrokken' te zijn bij het circus.
Bovendien kunnen ze natuurlijk gewoon sturen: Als je mag kiezen uit 3 inhaalacties bijvoorbeeld die gekozen zijn door de vakpers of iet soortgelijks.
Niet iedere F1 kijker of fan kijkt alleen vanwege de top 5 en de overwinningen. In het midfield en zelfs achteraan kunnen mooie dingen gebeuren.
Gelukkig pakt de regie dat tegenwoordig ook een stuk beter op.

Hmm interessant
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Idd, zal leuk zijn als we weer wat originele dingen op de auto krijgen
Dat heet een gat in de begroting.Damian schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:43:
[afbeelding]
Hmm interessantNieuwe neus van de Lotus
Denk het niet eerlijk gezegd.
Dit is wat er bij stond in de Facebook post...Chassis homologation: DONE. That was a ‘hole’ lot of fun. (We know, we know. Stop it. It is a good one, isn’t it?)
*For the sake of entertainment, please note that the above comment was said with Stewie Griffin’s voice in our head.*
[ Voor 74% gewijzigd door Damian op 21-01-2016 14:18 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Apart, eigenlijk willen ze dus de motor gecontroleerd laten pingelen? En dan krijg je iets van, zelfontbranding (door druk), en na-verbranding (ontsteking) in de ontstekingsslag?Motorsport.com:
Operating like a diesel
Ferrari's aim is to reduce the ignition time, and make the engine operate in a similar way to a diesel with auto-combustion.
If you can get the fuel to burn before the ignition spark, through high pressure within the chamber, then that will deliver a substantial increase in power. It's easy to say but very complicated to carry out.
Of zou het, compressieslag wordt zelfontbranding en arbeidsslag wordt na-verbranding. Iemand die er verstand van heeft?
[ Voor 16% gewijzigd door fynrd1 op 21-01-2016 16:59 ]
Ze willen dus gewoon dieselen.
alles kan off-topic
F1 TDI series
Maar alleen eigenlijk zo gek nog niet kijkend naar de Le Mans 24 hours.

[ Voor 68% gewijzigd door Bestla op 21-01-2016 17:30 ]
Als ie dan maar niet ook max 5000 tpm gaat als een echte diesel 
NB: misschien kunnen ze wel bepaalde zaken nakijken uit de LMP1 waar ze echt met diesels rijden? Of zit er toch een heel verschil in als het gebeurd bij een benzinemotor?
NB: misschien kunnen ze wel bepaalde zaken nakijken uit de LMP1 waar ze echt met diesels rijden? Of zit er toch een heel verschil in als het gebeurd bij een benzinemotor?
[ Voor 56% gewijzigd door kevlar01 op 21-01-2016 17:30 ]
Met een open pijp geeft dat wel een mooi geluid.
Ja, maar die Top Fuel is ook een heel stukje explosiever dan benzineSmultie schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:36:
Helemaal niet zo gek hoor.
Top Fuel Dragsters 'dieselen' ook.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Zeker bij hoge toeren wil je zo vroeg mogelijk ontsteken om in TDC maximale warmte/druk op de zuiger te hebben. Vaak ligt het ideale tijdstip vroeger dan technisch bewerkstelligd kan worden en je dus een compromis moet sluiten.fynrd1 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:56:
[...]
Apart, eigenlijk willen ze dus de motor gecontroleerd laten pingelen? En dan krijg je iets van, zelfontbranding (door druk), en na-verbranding (ontsteking) in de ontstekingsslag?
Of zou het, compressieslag wordt zelfontbranding en arbeidsslag wordt na-verbranding. Iemand die er verstand van heeft?
Als Ferrari nu dus de motor zo kan ontwerpen dat idd tijdens de compressieslag a la diesel het mengsel tot ontbranding kan worden gebracht(zonder de zuiger te remmen) om vervolgens tijdens de daadwerkelijke arbeidsslag het hoofdmensgel te ontsteken.
Ik was echter in de veronderstelling dat met direct ingespoten benzine motoren het optimaliseren van voorontsteking al aardig onder de knie hadden. Moderne turbo benzinemotoren hebben in vergelijking met jaren 90 spul flink hoge compressie 10:1+, iets wat voornamelijk door de directe injectie en het zuigerontwerp wat daarmee gepaard gaat komt.
Mocht dat zo zijn he, stel dat ze dit inderdaad gaan doen, hebben we dan niet een kleine revolutie betreft de verbrandingsmotor? Aangezien we hier eigenlijk niet meer over een pure verbrandingsmotor spreken maar over een zelfontbrandingsmotor die eigenlijk een verbrandingsmotor is. Zal vast ook wel gepaard gaan met flink wat koppelwinst dan. Maarja, Shell zal ook wel een heel speciaal additieven pakket moeten samenstellen..Razkin schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:52:
[...]
Zeker bij hoge toeren wil je zo vroeg mogelijk ontsteken om in TDC maximale warmte/druk op de zuiger te hebben. Vaak ligt het ideale tijdstip vroeger dan technisch bewerkstelligd kan worden en je dus een compromis moet sluiten.
Als Ferrari nu dus de motor zo kan ontwerpen dat idd tijdens de compressieslag a la diesel het mengsel tot ontbranding kan worden gebracht(zonder de zuiger te remmen) om vervolgens tijdens de daadwerkelijke arbeidsslag het hoofdmensgel te ontsteken.
Ik was echter in de veronderstelling dat met direct ingespoten benzine motoren het optimaliseren van voorontsteking al aardig onder de knie hadden. Moderne turbo benzinemotoren hebben in vergelijking met jaren 90 spul flink hoge compressie 10:1+, iets wat voornamelijk door de directe injectie en het zuigerontwerp wat daarmee gepaard gaat komt.
Er is al langer onderzoek gedaan naar dit concept.
-De diesOtto motor
http://www.autoevolution....ngine-explained-5656.html
-variabele compressie door (o.a). Saab
Er zijn er meer, maar ik kan me die niet herinneren.
-De diesOtto motor
http://www.autoevolution....ngine-explained-5656.html
-variabele compressie door (o.a). Saab
Er zijn er meer, maar ik kan me die niet herinneren.
Van wat ik ervan lees is Mercedes een heel eind. In 2008 zeiden ze dat de diesotto motor 10 jaar weg was. 2018 zit eraan te komen natuurlijk.
Vraag is alleen of Mercedes in dat geval niet al vele stappen verder is.
Vraag is alleen of Mercedes in dat geval niet al vele stappen verder is.
Verwijderd
Het gaat hier om HCCI, en er zijn inderdaad geruchten dat de druk in de verbrandingskamer tot 300 of zelfs 500 bar zou zijn opgevoerd. Het zou wel verklaren waarom Marchionne zo hoog van de toren blaast.
Het lijkt me eigenlijk ook logisch als Mercedes hiermee zou komen ipv Ferrari. Misschien beiden wel.. Als het zou doen, wat ze zeggen dat het zou doen, dan kunnen Honda en Renault het wel schudden. Die lopen dan alleen maar achter de feiten aan.
- verkeerd topic -

[ Voor 85% gewijzigd door spartacusNLD op 21-01-2016 20:59 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Berger doet ook een duit in het zakje: http://en.f1i.com/news/39...e-too-perfect-berger.html terwijl Villeneuve er ook wat van vindt: http://en.f1i.com/news/39...-be-stupid-and-crazy.html
Stel ze komen hiermee, zowel Mercedes als Ferrari... hoeveel winst zouden ze dan nog kunnen pakken hiermee? Gaat het dan om 100PK o.i.d. of zelfs meer?fynrd1 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 19:54:
Het lijkt me eigenlijk ook logisch als Mercedes hiermee zou komen ipv Ferrari. Misschien beiden wel.. Als het zou doen, wat ze zeggen dat het zou doen, dan kunnen Honda en Renault het wel schudden. Die lopen dan alleen maar achter de feiten aan.
Er is namelijk gesproken over 2017 en het verhogen van de power naar 1000PK; Wolff had daar toen al eens op gereageerd dat ze helemaal niet zoveel hoeven te wijzigen om naar 1000PK te gaan. De motoren kunnen het wel, toerenlimiet/fuel flow limieten waren de grootste beperkende factoren om die 1000PK er vorig seizoen al uit te halen maar met nu nog een jaar ontwikkeling... misschien halen ze het al wel?
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Mercedes haalde uit een 1.8 240 pk zonder turbo. Das voor een productiemodel natuurlijk flink wat.
Dat zou zomaar 80-100% winst zijn.
Dat zou zomaar 80-100% winst zijn.
Ze zitten met deze motoren denk ik nu rond de 700-800 pk?
Als ze weer mogen tanken en misschien turbo aanpassingen kunnen doen dan zou 1000 wel mogelijk moeten zijn lijkt mij...
Zeker als Ferarri dat DiesOtto / HCCI concept waar kan maken.
Ze gaan ook van pull-rod naar push-rod(traditioneel) qua suspension, dus qua chassis gaan ze er ook op vooruit komend jaar.
Als ze weer mogen tanken en misschien turbo aanpassingen kunnen doen dan zou 1000 wel mogelijk moeten zijn lijkt mij...
Zeker als Ferarri dat DiesOtto / HCCI concept waar kan maken.
Ze gaan ook van pull-rod naar push-rod(traditioneel) qua suspension, dus qua chassis gaan ze er ook op vooruit komend jaar.
Die push-rod ophanging hoeft niet perse een beter chassis te betekenen. Nadelen van pull-rod zijn vooral dat de setup moeilijker goed te krijgen is maar ik heb niet echt de indruk gehad dat Vettel afgelopen seizoen heel veel problemen met z'n setup heeft gehad.
Wat dat betreft helpt het Kimi hopelijk vooral, zou mooi zijn als Ferrari eindelijk weer eens twee sterk presterende rijders op de baan heeft.
Wat dat betreft helpt het Kimi hopelijk vooral, zou mooi zijn als Ferrari eindelijk weer eens twee sterk presterende rijders op de baan heeft.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1