Cubic X schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:27:
Het is bijzonder sneu dat het blijkbaar al zo voorspelbaar is geworden dat er nu al lijstjes zijn met wie waar ongeveer gaat eindigen. Uiteraard biedt dat geen garanties en kan er van alles gebeuren (regen, crashes, mechanische pech, etc.), maar volgens mij is de rangorde in grote lijnen al wel duidelijk. Ik kan me niet herinneren dat dit voorgaande jaren ook zo was

.
Haha, ja zoals je zelf al zegt staat niets vast, maar er zijn "maar" 11 teams, en dat maakt prognoses maken die in grote lijnen zullen kloppen niet zo lastig.
Mercedes - super dominant, zal voorin rijden.
Ferrari - haalt alles uit de kast om Mercedes bij te benen.. Voorin dus.
Red Bull - zelfde als Ferrari, mogelijk wat achterstand dus middenmoot.
Williams - Gaat er alles aan doen 3e te blijven. Kan 1 of 2 plaatsen terugvallen.
Force India - motor en chassis gewoon degelijk. Middenmoot.
STR - opent de aanval op de voorste rangen van de middenmoot.
Sauber - drama en cash te kort. Achterin.
Manor - lijkt me duidelijk. Achterin.
Haas - nieuw team, moet alles leren. Knokken in de achterhoede.
McLaren - als alles heel blijft, te weinig power. Midden/achterin
Renault - auto die voor Merc blok is gebouwd. Ook feitelijk nieuw. Midden/achterin
Zal best wel een verassing tussen zitten hoor, maar zo eenvoudig is het. 3 zaken om naar uit te kijken.
1 - gaat Ferrari de Mercedes pakken/bijbenen of uit het zicht verliezen.
2 - wie is de sterkste van de groep Wil/STR/FI en kan RBR hierbij aansluiten en wellicht voor een verassing zorgen.
3 - wie is de best achterin... Gaat McLaren de snelheid vinden... Is de Haas sneller dan de Manor en Sauber... Hoe snel is de Sauber...wat kan een Manor met een Merc motor.
Voldoende om naar uit te kijken, maar als je in Melbourne een Sauber om de pole wil zien vechten, dan moet ik je waarschijnlijk teleurstellen.
Tja dit is F1... Weet je wat "doing a Brawn" is? Zullen we gewoon daar op hopen?

Mocht dat niet gebeuren hoop ik nog steeds op mooie wedstrijden. Is het niet om de winst dan kijk ik net zo lief naar de competitieve middenmoot. Wordt gewoon een mooi seizoen.