Ik heb in mijn KNX opstelling die ik aan het inrichten ben hetzelfde issue en wil de optie 2 zoals hierboven beschreven implementeren. Echter ik snap het niettss68nl schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:57:
Optie 2 - PD11 voor de gek houden
Ik gebruik zelf twee kanalen op een PD11, op de volgende methode:Nu heeft de PD11 twee separate kanalen, waarvan hij geen status eist: immers, de opdracht is niet de lamp managen, want ieder kanaal heeft alleen een aan, of alleen een uit. Dit zorgt er voor dat de PD11 geen status gaat bijhouden, omdat het toch niet relevant is.
- 1e kanaal richt je in zodat het altijd, bij beweging, alléén maar het 'aan' signaal aan de aan/uit van de dimmer geeft.
- Je richt een timeout in van bijvoorbeeld 10 seconden op dit eerste kanaal zodat hij niet triggert als er net nog beweging is geweest: dit zorgt er voor dat je de lamp uit kan zetten terwijl je er onder staat en nog weg kan lopen.
- Het 2e kanaal richt je in om alléén de lamp uit te doen. Je richt hier een delay van bijvoorbeeld 20 minuten alvorens hij de lamp uitzet.
- Iedere keer als hij beweging ziet zal hij de timer resetten naar 20 min.
- De tasters aan de muur, laat je nu zowel voor signaal zenden als status ontvangen, rechtstreeks naar het kanaal op de actor verwijzen.
Ik vind dit een nettere methode, omdat zelfs al valt de sensor uit, je handmatig nog steeds het licht kan bedienen. En als bonus werkt het óók nog als de PD11 het wel doet

Binnen ETS kan ik kanalen toevoegen, deze zijn dan echter op al mijn PD11's aanwezig, niet alleen op diegene waar ik dit wil toepassen. Of zie ik kanalen hier dan verkeerd?
@tss68nl hoe heb je dit binnen ETS dan opgezet, ik zie het nl nog niet helemaal