@vanpeers Ik herken wel zo'n beetje wat je zegt. Maakt mij tot redelijke tevreden Loxone gebruiker (met maar een klein randje KNX, in dienst van dat systeem). Maar ook daarvan is de filosofie dat een smart home zelf z'n ding doet, niet je overlaadt met alle knoppen en schermpjes van een jaren 90 videorecorder..
En programmeren is uiteindelijk toch vooral het invoeren van door jouw gewenste details. Wil je iets exact naar je zin, dan ontkom je er dus niet echt aan (tenzij wellicht als je het laat doen).
. Ik vind het licht aan/uit doen zo'n automatisme. Zonder tunable white, gaat het onder domotica brengen van het licht hier dan ook niet gebeuren.
Ik merk dat nog meer met al het extra thuiswerken: overdacht wil ik het daglicht (achtige) vasthouden (juist ook op donkere dagen), 's avonds sfeerverlichting. En dat zit 'm net zo goed in kleur als in dimmen.
Las al weer jaren terug dat iemand hoge ogen gooide met een Hue app met het mooiste licht van de wereld. Die app bootst door de dag heen de kleuren van het (dag)licht na zoals opgenomen op, naar ik meen, een bepaald Mexicaans strand. Zo'n schema komt er (ooit..) ook achter mijn verlichting
.
En programmeren is uiteindelijk toch vooral het invoeren van door jouw gewenste details. Wil je iets exact naar je zin, dan ontkom je er dus niet echt aan (tenzij wellicht als je het laat doen).
Mij ontgaat eerder de meerwaarde van het weglaten van de schakelaars0fbe schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:46:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat de meerwaarde van tunable white me ontgaat. Hoe vaak ga je nu de kleurtemperatuur tweaken? Wanneer gebruik je 4000K? Wat is er mis met altijd +/-2700K?
Ik merk dat nog meer met al het extra thuiswerken: overdacht wil ik het daglicht (achtige) vasthouden (juist ook op donkere dagen), 's avonds sfeerverlichting. En dat zit 'm net zo goed in kleur als in dimmen.
Las al weer jaren terug dat iemand hoge ogen gooide met een Hue app met het mooiste licht van de wereld. Die app bootst door de dag heen de kleuren van het (dag)licht na zoals opgenomen op, naar ik meen, een bepaald Mexicaans strand. Zo'n schema komt er (ooit..) ook achter mijn verlichting