Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[KNX] - Huis en Gebouwautomatisering / Domotica

Pagina: 1 ... 84 85 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:39
tiempie85 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 17:22:
Heb je voor een eenmalig bedrag de rest van je leven de software en wordt deze automatisch geupdate?
Ja, maar wel binnen de hoofdversie. We hebben nu ETS-6, zodra dat ETS-7 wordt, dien je voor een upgrade bij te betalen. Dat heb je echter niet nodig. Ik heb zowel ETS-5 als 6, maar draai nog gewoon op 5.
@Ethirty Wat is de reden dat je dit links zou laten liggen? Wanneer je ETS gebruikt kun je juist van verschillende fabrikanten componenten gebruiken, dus heb je qua uitbreiding meer keuze.
Wat hij bedoeld is dat je GiraOne of free@home links laat liggen omdat het fabrikantgebonden oplossing zijn.

Mijn huis is slimmer dan ik...

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-11 15:00

Ethirty

Who...me?

tiempie85 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 17:22:

@Ethirty Wat is de reden dat je dit links zou laten liggen? Wanneer je ETS gebruikt kun je juist van verschillende fabrikanten componenten gebruiken, dus heb je qua uitbreiding meer keuze.
Oplossingen als free@home bedoelde ik, zo zijn er velen. Allemaal gebaseerd op KNX, maar het is geen KNX en het mist de vrijheid van KNX. Andere schakelaar: nope. Koppeling met je airco: vergeet het maar. Daarom volwaardig KNX of anders niet. Dat is mijn mening.

Je koopt ETS in de versie die nú op de markt is. Dus versie 6 met updates maar zonder upgrades. Dus ETS 7 of 8 zal je tzt wellicht moeten kopen als jouw situatie daarom vraagt.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ethirty schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:48:
En in de praktijk kunnen velen van ons ook uit met een Home licentie van rond de €350.
En er zijn regelmatig promo's, dus als je wat kan wachten dan is het goedkoper (hier nog een oude Lite versie die nog onbeperkt geldig was kunnen upgraden voor 100 € ipv 150 €).
Maar als je toekomstbestendig en uitbreiding belangrijk vindt, zou ik de eigen varianten op KNX links laten liggen.
Kan ik het alleen maar volmondig mee eens zijn :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
tiempie85 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:02:
omdat die met een ander KNX protocol werken.
Zo lust ik er nog wel eentje. Dan is mijn Loxone systeem ook 'n KNX systeem zeker? (Er hangt ook echt wat KNX aan..)

Dat ze het hun strot uit krijgen!

En dat KNX er niet tegen optreedt. Ik moest op die free@home website ook flink doorlezen en tussen de KNX logo's doorkijken, om te zien dat het niet echt om KNX gaat, maar om iets met 'een gedeeltelijke compatibiliteit met'.
Klopt het ook dat Busch-Jaeger free@home in combinatie met KNX makkelijker zelf aan te passen/configureren is dan Gira? Is er iemand die mij advies kan geven mbt het gedeelteijk of geheel updaten van alle KNX schakelaars/actoren enz... tov het updaten van componenten.
Dat kan goed zijn. ETS, de software voor KNX, is tamelijk omslachtig / bewerkelijk. Op dat punt streven veel alternatieven KNX voorbij.

Maar om daar nu een goed werkende installatie voor weg te gooien...

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:39
tiempie85 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:02:
De servicemonteur gaf aan dat ik alle schakelaars moet vervangen voor Busch-Jaeger, omdat die met een ander KNX protocol werken.
Ehhh..... nee, er is maar één KNX protocol :)

Het is de software van Bush-Jaeger die deze beperking oplegt, niet KNX.....

Mijn huis is slimmer dan ik...

Pagina: 1 ... 84 85 Laatste