@
Dennis Ja dat spul van Gira ziet er heel goed uit, maar het is wel echt heel prijzig hoor voor een deurbel?
En volgens mij, is je deurbel alleen binnenshuis te bedienen, en dat is voor zo'n prijs toch bijna niet meer te verantwoorden?
Dan kijk ik bijvoorbeeld naar de inbouwmodules van Doorbird (bijvoorbeeld deze:
https://doorsafe.nl/shop/...3J7AHbEAQYBCABEgLbf_D_BwE ). Die dingen komen als je de goede versie pakt met 2 relais om deuren te openen, en één relais om vanuit KNX de deuren te openen.
Dat ding regelt zelf welke telefoons er over wifi en 4G worden aangesproken. Camera is open, dus kan je op je NAS/surveillance station aansluiten, je kan er fotos mee nemen, én natuurlijk via je telefoon op afstand overleggen met de bezorger.
Ik verkies dan toch het gemak van buiten de deur communicatie, boven alleen op een G1 scherm. Je telefoon heb je eigenlijk de hele dag in de buurt, ook binnenshuis als je ff een keer boven staat.
Wel vind ik die TX44 serie van Gira waar je dan zo'n deurstation inbouwt er echt heel erg netjes uit zien. Het is wel een juweel aan de muur, speaker, camera, en beldrukkers. Weet jij of Gira hun deurstation gesloten blijft houden, of komt er ook een keer een app?
Volgens mij moet de G1 trouwens ook andere cameras kunnen gebruiken, dus met het juiste protocol.....zou je misschien zelfs een doorbird ook op de G1 kunnen tonen..... interesting. Want het ziet er wel leuk uit je bel op de G1, ook al moet je eerst je halve huis door