Bij het terugkomen doen wij inderdaad aan voorverwarmen. Dat kunt u ook uitzetten indien gewenst zodat tado beging met verwarmen als u thuis bent en niet daarvoor.Rimshaker schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:35:
Wij maken met onze huidige thermostaat helemaal geen gebruik van een schema, we zetten de verwarming altijd handmatig aan/uit. Mijn vriendin heeft erg onregelmatige werktijden. We proberen er al rekening mee te houden de verwarming ’s avonds, of voordat we weg gaan, een half uur eerder uit te zetten. Tado begint juist met verwarmen voordat je thuis bent. Het comfort zal hoger zijn, maar zal er in onze situatie dan toch nog bespaart kunnen worden?
Kun je met bijvoorbeeld IFTTT op basis van afspraken in Google Calendar de verwarming ook net voor je weg gaat lager laten zetten?
Mijn vriendin is koelbloediger dan ik, als ik alleen thuis ben mag de verwarming van mij best een graad lager staan dan als mijn vriendin en de kinderen thuis zijn. Valt dit ook te regelen met Tado op basis van herkenning aanwezige telefoon?
Ons huis is nu zeg maar één grote zone, de thermostaat zit in de woonkamer. Als we het boven op de badkamer of slaapkamers warm willen hebben moet de thermostaat beneden aanstaann en steeds radatiorkranen beneden dichtdraaien is niet te doen, dus wordt beneden ook verwarmd. Wat is het handigst en goedkoopst om dit op te lossen? Dus enkel badkamer verwarmen zonder dat woonkamer/keuken warmer wordt (zonder handmatig knoppen dicht te moeten draaien) Tado radiatorknoppen plaatsen (zowel beneden als boven?) of een loodgieter op een of andere manier zones laten maken? (de woonkamer is vrij groot, er zitten 4 radiatoren in, wordt duur om daar overal een knop op te zetten.)
Ik heb geen Apple Homekit nodig ivm geen appleapparatuur. Is v2 ook voldoende om zones correct aan te sturen of heb je dan wel v3 nodig?
Uit dit topic is me duidelijk geworden dat je thermische radiatorknoppen nodig hebt, maar ik had vooraf geen idee wat dat was. Het lijkt me dat wat verduidelijking hierover op de tado site geen kwaad kan voordat mensen knoppen bestellen die ze niet kunnen gebruiken zonder meer dingen aan de radiator te vervangen.
Hier kunnen de andere forumgebruikers misschien beter antwoord op geven:
Kun je met bijvoorbeeld IFTTT op basis van afspraken in Google Calendar de verwarming ook net voor je weg gaat lager laten zetten?
Valt dit ook te regelen met Tado op basis van herkenning aanwezige telefoon?
Nu nog niet, iets vergelijkbaars met dit staat wel op de planning (langere termijn).
Dit is in de meeste gevallen goedkoper:
tado radiatorknoppen plaatsen (zowel beneden als boven?)
Ik heb geen Apple Homekit nodig ivm geen appleapparatuur. Is v2 ook voldoende
Zeker, enige verschil V2 en V3 = HomeKit
Gelukkig hebben alle klanten een "niet goed geld terug garantie" zodat ze dan altijd de tado terug kunnen sturen als ze besluiten om niet hun radiatorkranen naar thermostatische kranen te upgraden.