Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• G33st
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 04:31
Koldur schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:39:
[...]

Wat voor ketel heb je, welke versie thermostaat heb je? Zonder meer informatie kan niemand je helpen.
Excuus, heb het toegevoegd.

• SkyFlyer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:38
G33st schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:35:
Ik heb zojuist de Tado geïnstalleerd. Heb alleen het probleem dat hij precies het omgekeerde doet. Als ik hem uit wil zetten qua verwarmen, dan gaat de verwarming vol aan. Het is hier binnen dus ondertussen 24 graden...

Heb de verwarming nu op 25 graden gezet, nu gaat hij uit. Lijkt erop dat hij precies t omgekeerde doet van wat hij zou moeten doen.

Wat heb ik verkeerd gedaan?
  • Tado V2
  • Intergas Kompakt HRE 28 24 A
Staat de ketel op Opentherm aansluiting en heb je de + en - voor Opentherm goed aangesloten?

Het lijkt erop dat je hem als relais aan/ hebt aangesloten. Deze variant kent twee soorten NO (Normally Open) en NC (Normally Closed). Zoals de naam al aangeeft, doen deze precies het tegenovergestelde, de één geeft 'aan' contact bij warmte vraag, de ander heeft 'geen' contact bij warmte vraag.

Kun je een fotootje plaatsen van de aansluiting van de bedrading?

Als je relais gebruikt, zou het dus simpelweg NO een COM gebruiken zijn ipv NC en COM ( of Visa versa).

Beste oplossing is om je ketel aan te sturen via Opentherm, maar daar moet je meestal in de ketel zelf ook de contacten veranderen, als die nu op relais staat.

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:41
Het wordt weer warmer en mijn oude thermostaat zetten we dan in een soort van zuinige zomerstand waarbij de verwarming in de ochtend niet direct aansloeg om het van 19 graden op te warmen naar de 20 die in het schema stond. Dat gebeurde in de loop van de dag zonder verwarming ook wel.

Ik merk dat de Tado bij de eerste zomerse dagen 's ochtends nog wel een warmtevraag naar de ketel stuurde: warm het op tot 20. Voor ons dus onnodig: de zon staat op het huis en het wordt in de loop van de dag makkelijk 21. Daar hoeft 's ochtends echt de verwarming niet voor aan.

Hoe gaan jullie hier mee om? Hoe zou dit moeten werken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

D-e-n schreef op zondag 21 april 2019 @ 16:21:
Het is niet de vraag hoe de tado er mee om gaat. Die doet precies wat je aan hem vraagt. Je zegt zelf dat het 's morgens 20 graden moet zijn. En dat doet hij dus. Als het 19 is stookt hij 1 graad bij en stopt dan. Als het later op de dag door externe oorzaken 21 wordt, daar reageert hij ook precies op. Hij vraagt geen warmte meer.
Als je wilt dat hij niets meer doet zet je hem gewoon handmatig op bv 10 graden.
Of als je dat te heftig vindt zet je hem op 18 graden.
Het gaat hoe dan ook om weinig gasgebruik. In deze tijd van het jaar heb je weinig gas nodig om je huis 1 graad op te warmen

Ortep wijzigde deze reactie 21-04-2019 17:18 (14%)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• SkyFlyer
SkyFlyer schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:19:
In de 20% paasactie toch maar flink ingeslagen en het huis per ruimte gaan regelen.

<Knip>

... op de bestelling zit een Quarto en losse thermostaat knop. De losse thermostaat knop werd op de email bevestiging een verticaal mounted. Heb dit niet zelf aangegeven en nog geen reacties van je collega's. Alles zal gewoon horizontaal gemonteerd worden.
Zit nog te twijfelen om toch maar de verticale knop horizontaal te monteren voor de laatste kamer, dan is het verder klaar... :X

Alleen nog zonneklep voor vloerverwarming + woonkamer thermostaat eraan hangen & Installatie extensiekit op ketel ipv woonkamer thermostaat. Voor de rest begint het er leuk uit te zien:

https://tweakers.net/ext/f/rzHiDrEAxAzU56RhasXXgaIO/thumb.jpg

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21:58
D-e-n schreef op zondag 21 april 2019 @ 16:21:
Het wordt weer warmer en mijn oude thermostaat zetten we dan in een soort van zuinige zomerstand waarbij de verwarming in de ochtend niet direct aansloeg om het van 19 graden op te warmen naar de 20 die in het schema stond. Dat gebeurde in de loop van de dag zonder verwarming ook wel.

Ik merk dat de Tado bij de eerste zomerse dagen 's ochtends nog wel een warmtevraag naar de ketel stuurde: warm het op tot 20. Voor ons dus onnodig: de zon staat op het huis en het wordt in de loop van de dag makkelijk 21. Daar hoeft 's ochtends echt de verwarming niet voor aan.

Wat ik doe om in de ochtend hard stoken te voorkomen, is een opbouw in temperatuur in het schema zetten. Om 7u mag het 18 graden zijn, om 8u 19 graden en na 9u mag het 20,5 graden zijn. Aangezien we vrijwel altijd voor 8u weg zijn, voorkomen we zo te hard stoken op het moment dat we bijna weggaan. Als we wel thuis werken, wordt het daarna vanzelf weer warmer. Zo'n opbouw zou in jouw geval ook kunnen helpen.

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:41
millerman_sf schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:07:
[...]

Wat ik doe om in de ochtend hard stoken te voorkomen, is een opbouw in temperatuur in het schema zetten. Om 7u mag het 18 graden zijn, om 8u 19 graden en na 9u mag het 20,5 graden zijn. Aangezien we vrijwel altijd voor 8u weg zijn, voorkomen we zo te hard stoken op het moment dat we bijna weggaan. Als we wel thuis werken, wordt het daarna vanzelf weer warmer. Zo'n opbouw zou in jouw geval ook kunnen helpen.
Tnx voor de tip.

Ik was zelf inmiddels ook al aan het experimenteren met het schema. De ervaring leert dat hij als in de ochtend begint met stoken het toch niet zo noodzakelijk is om dat gelijk naar 20,5 te doen. En ik hoop dat op lentedagen een eerste trap van 18 of 19 inderdaad voorkomt dat er überhaupt gestookt wordt op zo'n dag.

• ETH0.1
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 16:23
SkyFlyer schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:15:
[...]

Zit nog te twijfelen om toch maar de verticale knop horizontaal te monteren voor de laatste kamer, dan is het verder klaar... :X
horizontaal/vertikaal is alleen van belang voor het aflezen van het display (wat ik in de praktijk nooit doe op de draaiknop zelf). de sensor zit op de zelfde plek, alleen het display zit gedraaid

• SkyFlyer
ETH0.1 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:50:
[...]

horizontaal/vertikaal is alleen van belang voor het aflezen van het display (wat ik in de praktijk nooit doe op de draaiknop zelf). de sensor zit op de zelfde plek, alleen het display zit gedraaid
Klopt, en heb 1 radiator gevonden waar het niet uitmaakt (sterker nog, aangezien je vanaf onderen er tegenaan kijkt, is de verticale mogelijk nog zelfs beter leesbaar. Heb dus ook gekozen om hem wel te monteren... :9 .

Volgende week woensdag de CV klep en extensiekit monteren, en dan hebben we elke kamer los :)

• Pimpbizkitnl
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20:07
Boeie schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:09:
@Pimpbizkitnl ik weet niet of je hiermee wegkomt icm de Loria. Zou interessant zijn als je het kunt. Ik draai momenteel een Loria duo met 2-zone systeem, waarbij ik 2 lyric t6r's heb separaat van elkaar. Ben hier niet over te spreken.

Wat heb je precies in je hoofd wat je met de Tado wilt doen? de 2e zone op de WP is een zone die bijmengt van de 1e zone. De 1e zone moet dus ook warmte hebben/draaien wil je iets kunnen met de 2e zone.

Als ik het nogmaals aan zou moeten leggen zou ik geen 2 zones nemen, maar 1 zone met een flink buffervat, hier dan de VVW op koppelen en dit sturen dmv kleppen op de ruimtes (hoewel men zegt dat dit niet fijn werkt, moet het in mijn ogen wel kunnen).

Meer hierover in het WP topic.
Ze zijn momenteel bezig met de installatie. Ik heb nog even gecontroleerd maar de 2-zones die ik krijg zijn appart aan te sturen. Er zitten dus 2 pompen in.
ik heb dan 1 tado beneden die 1 zone aanstuurd. en 1 op de eerste verdieping die de andere zone aanstuurd. In de toekomst ga ik de radiatoren eventueel nog voorzien van tado apparatuur.

• Boeie
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10-05 16:01
Pimpbizkitnl schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:13:
[...]

Ze zijn momenteel bezig met de installatie. Ik heb nog even gecontroleerd maar de 2-zones die ik krijg zijn appart aan te sturen. Er zitten dus 2 pompen in.
ik heb dan 1 tado beneden die 1 zone aanstuurd. en 1 op de eerste verdieping die de andere zone aanstuurd. In de toekomst ga ik de radiatoren eventueel nog voorzien van tado apparatuur.
Zone (circuit) 1 is het hoofdcircuit (direct). Zone 2 is een mengcircuit. de 2e zone draait niet zonder dat de 1e zone draait.

Je kunt de tado's wel gebruiken per zone (dit ben ik ook van plan), maar het is niet zo dat zone 2 actief kan zijn zonder warmte in zone 1!

All electric, LTV, Loria 6008 Duo 2-zone, 7200WP zuid, Brink WTW Renovent Excellent 400

• Pimpbizkitnl
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20:07
Boeie schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:42:
[...]
Zone (circuit) 1 is het hoofdcircuit (direct). Zone 2 is een mengcircuit. de 2e zone draait niet zonder dat de 1e zone draait.

Je kunt de tado's wel gebruiken per zone (dit ben ik ook van plan), maar het is niet zo dat zone 2 actief kan zijn zonder warmte in zone 1!
Is wel offtopic voor hier maar:

TECHNECO LORIA MET 2 ZONE-REGELING
Wanneer er met twee verschillende stooklijnen gewerkt wordt, kan de 2 zone-regeling toegepast worden.
Er worden twee zones gemaakt: (1) de hoge watertemperatuurzone en (2) de lage
watertemperatuur/mengzone. Wanneer zone 1 warmtevraag heeft, wordt de hoge watertemperatuur
gemaakt. Wanneer beide zones warmtevraag hebben, zal de warmtepomp de hoge watertemperatuur
maken. In zone 2 wordt door middel van het bijmengen van het retourwater, de lage temperatuur bereikt.
Wanneer alleen zone 2 vraag heeft, zal alleen de lage watertemperatuur gemaakt worden wat beter is
voor het rendement.

bron: https://techneco.nl/wp-co...o-versie-2018-07-1.33.pdf

• ApexAlpha
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16:38
Ik ben toch nog een beetje zoekende naar de verschillen tussen V2 en V3. Ik heb de 2 posts gelezen maar die gaan vooral over de nieuwe app bij V3+, maar ik kan nergens de hardware verschillen vinden tussen V2 en V3.

Heb namelijk 2e hands een optie om goedkoop een V2 + bridge te kopen, en dan zou ik dus voor €20 extra ook de nieuwe app hebben (voor altijd?).

Maar ik vraag me af of ik dan iets over het hoofd zie over de hardware verschillen tussen V2 en V3.

Tweede vraag:

In mijn (nieuwe) huis heb ik 4 kamers met in totaal 5 radiotoren, maar als ik boven 2 radiatorknoppen zet dan kan de thermostaat natuurlijk niet mijn woonkamer uit zetten en alleen boven verwarmen. Dus zou je dan de radiotorknop juist in de kamer met de thermostaat zelf plaatsen zodat de thermostaat die ruimte dicht kan houden terwijl de rest van het huis warmer wordt?

Maar dan heb je weer het probleem dat de thermostaat niet kan weten hoe warm het boven is. Ik ben nog een beetje zoekende wat de beste optie is om met 2 radiotorknoppen te werken, want op alle 5 de radiotoren een knop is wel erg prijzig.

• xommen
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17-05 13:42
ApexAlpha schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:35:
Ik ben toch nog een beetje zoekende naar de verschillen tussen V2 en V3. Ik heb de 2 posts gelezen maar die gaan vooral over de nieuwe app bij V3+, maar ik kan nergens de hardware verschillen vinden tussen V2 en V3.

Heb namelijk 2e hands een optie om goedkoop een V2 + bridge te kopen, en dan zou ik dus voor €20 extra ook de nieuwe app hebben (voor altijd?).

Maar ik vraag me af of ik dan iets over het hoofd zie over de hardware verschillen tussen V2 en V3.

Tweede vraag:

In mijn (nieuwe) huis heb ik 4 kamers met in totaal 5 radiotoren, maar als ik boven 2 radiatorknoppen zet dan kan de thermostaat natuurlijk niet mijn woonkamer uit zetten en alleen boven verwarmen. Dus zou je dan de radiotorknop juist in de kamer met de thermostaat zelf plaatsen zodat de thermostaat die ruimte dicht kan houden terwijl de rest van het huis warmer wordt?

Maar dan heb je weer het probleem dat de thermostaat niet kan weten hoe warm het boven is. Ik ben nog een beetje zoekende wat de beste optie is om met 2 radiotorknoppen te werken, want op alle 5 de radiotoren een knop is wel erg prijzig.
Het verschil tussen v2 en v3 is homekit support, dus als je geen iOS gebruikt, kun je zonder meer voor een v2 gaan. De v3+ App aanschaffen is bij beide een optie. Persoonlijk vind ik hem prettiger werken ook al mist er nog functionaliteit. Dus of je meteen de App upgrade wil bestellen moet je helemaal zelf bepalen :). Voor wat betreft knoppen, als je alle zones wilt kunnen sturen, zul je overal knoppen moeten hebben. Wij hebben alleen in de badkamer geen Tado knop omdat die maar mee moet gaan met de andere zones. Daar zit nog wel de oorspronkelijke thermostaatknop zodat het daar nooit overdreven warm wordt.

• ApexAlpha
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16:38
xommen schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:39:
[...]

Het verschil tussen v2 en v3 is homekit support, dus als je geen iOS gebruikt, kun je zonder meer voor een v2 gaan. De v3+ App aanschaffen is bij beide een optie. Persoonlijk vind ik hem prettiger werken ook al mist er nog functionaliteit. Dus of je meteen de App upgrade wil bestellen moet je helemaal zelf bepalen :). Voor wat betreft knoppen, als je alle zones wilt kunnen sturen, zul je overal knoppen moeten hebben. Wij hebben alleen in de badkamer geen Tado knop omdat die maar mee moet gaan met de andere zones. Daar zit nog wel de oorspronkelijke thermostaatknop zodat het daar nooit overdreven warm wordt.
Ah fijn! Ik heb inderdaad geen iOS dus dat is meteen opgelost. Ik denk dan dat een tweedehands V2 met de eenmalige kosten voor de nieuwe app de beste optie is. Wellicht eerst maar eens beginnen met gewoon de thermostaat, die knoppen kunnen altijd later wel, ik denk ook niet dat die zich gaan terug verdienen. De thermostaat wel denk ik, aangezien ik alleen ga wonen en erg onregelmatig en onvoorspelbaar thuis ben.

• wvanommen
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 20:12
ApexAlpha schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:51:
[...]

Ah fijn! Ik heb inderdaad geen iOS dus dat is meteen opgelost. Ik denk dan dat een tweedehands V2 met de eenmalige kosten voor de nieuwe app de beste optie is. Wellicht eerst maar eens beginnen met gewoon de thermostaat, die knoppen kunnen altijd later wel, ik denk ook niet dat die zich gaan terug verdienen. De thermostaat wel denk ik, aangezien ik alleen ga wonen en erg onregelmatig en onvoorspelbaar thuis ben.
Als je alle kamers moet verwarmen als je wel thuis bent zijn de zones niet persé nuttig. Bij ons kan het zomaar zijn dat de zon in de woonkamer staat waardoor het daar warm is en daar hing onze traditionele thermostaat. In andere kamers waar de zon niet op staat kan het dan superkoud zijn. Zonder zoneverwarming moet je dan alles stoken, terwijl je met zoneverwarming de kamer waarin je aan het werk bent toch kunt verwarmen.

• Tezzi
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
In de nieuwe beta van de iOS app is het nu mogelijk voor V3+ gebruikers om handmatige acties te laten beëindigen door een verandering in het slimme schema.

Tezzi wijzigde deze reactie 27-04-2019 10:57 (138%)

Jah...

• SkyFlyer
Tezzi schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 10:46:
In de nieuwe beta van de iOS app is het nu mogelijk voor V3+ gebruikers om handmatige acties te laten beëindigen door een verandering in het slimme schema.
Klopt het dat daarmee de nieuwe app nu dezelfde features heeft als de oude app? (Dan wordt het mogelijk tijd om te upgraden...)

• Rshn
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 15-05 19:16
Vraagje,

Kan ik via tado mijn remeha avanta ketel herstarten met een commando oid, of kan dat alleen door de fysieke knop op de ketel in te drukken?

• SkyFlyer
Rshn schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:50:
Vraagje,

Kan ik via tado mijn remeha avanta ketel herstarten met een commando oid, of kan dat alleen door de fysieke knop op de ketel in te drukken?
Nee, dat kan de Tado helaas niet. Ook storingmeldingen komen helaas nog steeds niet door. En mijn persoonlijke stokpaardje, water temperaturen komen ook niet door.

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Rshn schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:50:
Vraagje,

Start de ketel automatisch weer op als de stroom eraf is geweest? Zo ja dan zou ik dit met een slimme plug regelen.
@tado
Waarom is de time-out, dat jullie geen connectie kunnen maken met mijn Tado systeem zo belachelijk hoog ingesteld ?

Zoals ik het nu gemonitord heb, snapt de app pas na TWINTIG minuten dat er geen verbinding meer is van mijn Tado systeem, met de Tado servers. Dit is getest met een spanningsloze V3 bridge die dus 20 minuten van de prik afgehaald was, wegens omstandigheden, waarbij de app binnen die 20 minuten diverse keren opnieuw opgestart is geweest…

Is dat de nieuwe Tado GHOST feature, die de gebruiker 20 minuten in de waan laat dat alles van Tado nog probleemloos werkt :?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Montoya200x schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:23:
@tado
Waarom is de time-out, dat jullie geen connectie kunnen maken met mijn Tado systeem zo belachelijk hoog ingesteld ?

Zoals ik het nu gemonitord heb, snapt de app pas na TWINTIG minuten dat er geen verbinding meer is van mijn Tado systeem, met de Tado servers. Dit is getest met een spanningsloze V3 bridge die dus 20 minuten van de prik afgehaald was, wegens omstandigheden, waarbij de app binnen die 20 minuten diverse keren opnieuw opgestart is geweest…

Is dat de nieuwe Tado GHOST feature, die de gebruiker 20 minuten in de waan laat dat alles van Tado nog probleemloos werkt :?
20 minuten is inderdaad de interval die we gebruiken. Hou er rekening mee dat de apparaten draadloos communiceren met de bridge en op batterijen werken. Er is een maximale interval ingesteld om batterijgebruik te minimaliseren. Vandaar dat er pas na 20 minuten een melding zal verschijnen dat er een apparaat offline is omdat het volkomen normaal is dat we tot 20 minuten niets horen van een apparaat.
tado schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:32:
20 minuten is inderdaad de interval die we gebruiken. Hou er rekening mee dat de apparaten draadloos communiceren met de bridge en op batterijen werken. Er is een maximale interval ingesteld om batterijgebruik te minimaliseren. Vandaar dat er pas na 20 minuten een melding zal verschijnen dat er een apparaat offline is omdat het volkomen normaal is dat we tot 20 minuten niets horen van een apparaat.
Voor de Tado devices die draadloos communiceren logisch, maar voor de bridge onlogisch, die communiceert niet draadloos met jullie servers ;)

Of gebruiken jullie deze feature om de helpdesk te ontlasten, als er storing is aan jullie kant en gebruiken jullie die 20 buffer minuten, om ongemerkt een storing op te kunnen oplossen als deze zich voordoet aan jullie kant :+

Ik zou aan de gebruikerskant toch wel graag, vrijwel gelijk kunnen zien, dat in ieder geval mijn bridge uit de lucht is op jullie eigen app, zonder daarvoor eerst in Homekit te hoeven kijken (V2 of Android gebruikers hebben pech in zo'n situatie), die wel registreert dat de bridge uit de lucht is.

Betekent dit dus ook dat een refresh van de batterij status in de app, bij mijn 7-8 maandelijkse batterij vervangings ronde van al mijn Tado devices, ook 20 minuten op zich kan laten wachten, zoals ik vandaag voor de helft van mijn Tado devices heb ondervonden die allemaal nieuwe batterijen hebben gekregen of heeft dat een andere oorzaak ?

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21:58
Tezzi schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 10:46:
Weet iemand of dit ook voor de Android-versie geldt? En zoals @SkyFlyer vraagt: is hiermee de V3+ app weer op het niveau van de oude app qua functionaliteiten?

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
millerman_sf schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:11:
[...]

Weet iemand of dit ook voor de Android-versie geldt? En zoals @SkyFlyer vraagt: is hiermee de V3+ app weer op het niveau van de oude app qua functionaliteiten?
De Android app is eind maart voor het laatst geupdate, zonder deze functie.
Het bestaan van een beta app is mij niet bekend.

• SkyFlyer
Ik zit zelf ook op de Beta app van V2. Daar was laatste wel de aankondiging (splash screen) van deze functie. Waarbij je met een schuif de tijd kon zetten, op permanent kon zetten, of door kon schuiven naar de volgende verandering. Aangezien ik het in de V2 beta niet terugzie (het zou dan alleen een GUI aanpassing zijn), zou het mij niet verbazen als het de aankondiging voor de V3+ beta zou moeten zijn.

Zijn er nog andere verschillen tussen V2 en V3+ ?
Montoya200x schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:57:
[...]

Voor de Tado devices die draadloos communiceren logisch, maar voor de bridge onlogisch, die communiceert niet draadloos met jullie servers ;)

Of gebruiken jullie deze feature om de helpdesk te ontlasten, als er storing is aan jullie kant en gebruiken jullie die 20 buffer minuten, om ongemerkt een storing op te kunnen oplossen als deze zich voordoet aan jullie kant :+

Ik zou aan de gebruikerskant toch wel graag, vrijwel gelijk kunnen zien, dat in ieder geval mijn bridge uit de lucht is op jullie eigen app, zonder daarvoor eerst in Homekit te hoeven kijken (V2 of Android gebruikers hebben pech in zo'n situatie), die wel registreert dat de bridge uit de lucht is.

Betekent dit dus ook dat een refresh van de batterij status in de app, bij mijn 7-8 maandelijkse batterij vervangings ronde van al mijn Tado devices, ook 20 minuten op zich kan laten wachten, zoals ik vandaag voor de helft van mijn Tado devices heb ondervonden die allemaal nieuwe batterijen hebben gekregen of heeft dat een andere oorzaak ?
Ik snap uw punt over de bridge zelf. Maar om onze servers te ontlasten heeft ook de bridge een interval van 20 minuten maximaal tussen communicatiepunten. Zodra de bridge offline is geeft hij natuurlijk geen signaal en kan het dus ook 20 minuten duren voor de server door heeft dat hij offline is.

In principe zou batterijspanning inderdaad direct moeten updaten. Maar ook daar kan een delay op zitten zoals u vandaag heeft ondervonden.
SkyFlyer schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:27:
Ik zit zelf ook op de Beta app van V2. Daar was laatste wel de aankondiging (splash screen) van deze functie. Waarbij je met een schuif de tijd kon zetten, op permanent kon zetten, of door kon schuiven naar de volgende verandering. Aangezien ik het in de V2 beta niet terugzie (het zou dan alleen een GUI aanpassing zijn), zou het mij niet verbazen als het de aankondiging voor de V3+ beta zou moeten zijn.

Zijn er nog andere verschillen tussen V2 en V3+ ?
Deze features zijn nog niet toegevoegd aan de V3+ app (en de "tot volgende automatische modus zit dus nog in alfa/beta):
- De 3 streepjes om de "warmtevraag" aan te geven (In de nieuwe app is alleen een text te zien waar te lezen is of we om warmte vragen of niet)
- De volgorde van zones aanpassen

tado wijzigde deze reactie 30-04-2019 15:01 (21%)

• SkyFlyer
@tado

Bedankt! Dan wachten we nog even met de upgrade... 😉

• bledoeg
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 07-05 09:00
Goedemiddag @tado, ik heb gisteren mijn Toon thermostaat vervangen met de tado V3+ model RU01 geïnstalleerd op mijn Vaillant hrSOLIDE 18-22/3 C CV-ketel. Ik heb de installatie doorlopen en alles lijkt te werken.
Alleen als ik de temperatuur hoger zet op de tado thermostaat dan slaat de CV-ketel niet aan. Verder krijg ik ook geen foutmelding te zien op de thermostaat of de CV ketel.

Op de foto is te zien hoe ik de tado heb aangesloten. De draadjes vanaf de tado lopen richting het kroonsteentje. En vanaf het kroonsteentje 2 draadjes direct aangesloten op de CV-ketel.

Kan iemand mij vertellen of wat er hier fout gaat? Zie ik misschien iets over het hoofd?

Ik heb ook een support ticket ingediend bij tado zelf met ticketnummer 969793.

Alvast bedankt!

https://drive.google.com/...MyLCNl8BhCAJF0DaSok9/view

https://drive.google.com/...ubxJLWrw1gKXLpbNxm1_/view
bledoeg schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:11:
Goedemiddag @tado, ik heb gisteren mijn Toon thermostaat vervangen met de tado V3+ model RU01 geïnstalleerd op mijn Vaillant hrSOLIDE 18-22/3 C CV-ketel. Ik heb de installatie doorlopen en alles lijkt te werken.
Alleen als ik de temperatuur hoger zet op de tado thermostaat dan slaat de CV-ketel niet aan. Verder krijg ik ook geen foutmelding te zien op de thermostaat of de CV ketel.

Op de foto is te zien hoe ik de tado heb aangesloten. De draadjes vanaf de tado lopen richting het kroonsteentje. En vanaf het kroonsteentje 2 draadjes direct aangesloten op de CV-ketel.

Kan iemand mij vertellen of wat er hier fout gaat? Zie ik misschien iets over het hoofd?

Ik heb ook een support ticket ingediend bij tado zelf met ticketnummer 969793.

Alvast bedankt!

https://drive.google.com/...MyLCNl8BhCAJF0DaSok9/view

https://drive.google.com/...ubxJLWrw1gKXLpbNxm1_/view
Ik neem aan dat u volgens onze instructies ook de "Toon ketelmodule" tussen de Toon en uw ketel heeft verwijdert ?

Daarnaast heeft u ook een mail van ons ontvangen, we hebben uw tado omgezet naar OpenTherm en het zou nu kunnen werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bledoeg
  • Laatst online: 07-05 09:00
@tado,

Ja ik had inderdaad die ketelmodule er ook tussenuit gehaald. Gisteren heb ik nog gekeken, de ketel slaat weer aan als ik de temperatuur hoger zet. Ik ben super blij met de nieuwe thermostaat en de goede service!
Mijn complimenten voor de snelle reactie en de oplostijd. Dat mag ook wel eens gezegd worden!

Alleen de thermostaat geeft ongeveer een graadje warmer aan dan dat het werkelijk is in de woonkamer. Ik heb het getest met een andere losstaande thermostaat. Maar ik had begrepen dat je die marge zelf kan instellen in de tado app?

Acties:
  • 0Henk 'm!
bledoeg schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:40:
@tado,

Ja ik had inderdaad die ketelmodule er ook tussenuit gehaald. Gisteren heb ik nog gekeken, de ketel slaat weer aan als ik de temperatuur hoger zet. Ik ben super blij met de nieuwe thermostaat en de goede service!
Mijn complimenten voor de snelle reactie en de oplostijd. Dat mag ook wel eens gezegd worden!

Alleen de thermostaat geeft ongeveer een graadje warmer aan dan dat het werkelijk is in de woonkamer. Ik heb het getest met een andere losstaande thermostaat. Maar ik had begrepen dat je die marge zelf kan instellen in de tado app?
Dank voor de feedback!

In de app kunt u de tado thermostaat "ijken", deze instelling kunt u vinden onder de "expert instellingen".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 14:27
Een kleinigheidje, maar wel iets dat me is opgevallen in de Tado app bij de tab 'Air comfort'. Sinds enige tijd beoordeelt hij de binnentemperatuur steevast als te koud. Nu is de temperatuur bijvoorbeeld 21.3c en staat de punt buiten de middelste cirkel. Met de toelichting 'This room feels a bit too cold. Raise the temperature to stay warm in here'. Lijkt mij een prima temperatuur.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Millert schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:37:
Een kleinigheidje, maar wel iets dat me is opgevallen in de Tado app bij de tab 'Air comfort'. Sinds enige tijd beoordeelt hij de binnentemperatuur steevast als te koud. Nu is de temperatuur bijvoorbeeld 21.3c en staat de punt buiten de middelste cirkel. Met de toelichting 'This room feels a bit too cold. Raise the temperature to stay warm in here'. Lijkt mij een prima temperatuur.
We zijn op 01.05 omgegaan naar het "zomer-model" van het ASHRAE 55 model Wikipedia: ASHRAE 55

We hebben meer feedback ontvangen als die van u en zullen heroverwegen of dit model juist is voor de Europese markt.

####################################################################################

Tot en met 12 mei is er 20% korting op (een deel van) onze producten bij Coolblue & 50five.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SkyFlyer
Iemand ervaring met Tado op een Daikin (hybride?) Warmtepomp? (Helaas is mijn warmtewisselaar stuk in mijn huidige (Remeha) CV / combiboiler en waarschijnlijk stap ik nu over op Warmtepomp)

Acties:
  • 0Henk 'm!
SkyFlyer schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:02:
Iemand ervaring met Tado op een Daikin (hybride?) Warmtepomp? (Helaas is mijn warmtewisselaar stuk in mijn huidige (Remeha) CV / combiboiler en waarschijnlijk stap ik nu over op Warmtepomp)
Vraag bij de leverancier na of er een aan/uit (relais) of OpenTherm thermostaat aangesloten kan worden. Als dat zo is dan kan tado de warmtepomp aansturen. Als u ook gaat koelen met de warmtepomp is het vaak een lastiger verhaal.

Uit ervaring weet ik dat de (meeste) warmtepompen van Techneco wel geschikt zijn om door tado aangestuurd te worden via OpenTherm.
Verder heb ik geen ervaring met Daikin of Techneco warmtepompen dus kan niets zeggen over kwaliteit van de warmtepompen zelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sammyke007
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 12-05 17:05
@tado

Ik heb in mijn huidige woning al een ruime tijd de Tado V3 hangen. SUPER content en goed kunnen besparen. Bedankt TADO!

Volgend jaar gaan we echter verhuizen naar onze nieuwe woning. Hier zou ik zeer graag een nieuwe TADO hangen. Kan ik ergens nog een "gewone" V3 vinden? Ik meen precies te begrijpen dat de V3+ nog wat opties mist en dat ik daar eveneens extra moet betalen voor de geofencing functie die nu prima gratis werkt op m'n V3?

Of update ik nu éénmalig naar V3+ en neem ik best mijn module mee naar het nieuwe huis?

Acties:
  • +1Henk 'm!
sammyke007 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:07:
@tado

Ik heb in mijn huidige woning al een ruime tijd de Tado V3 hangen. SUPER content en goed kunnen besparen. Bedankt TADO!

Volgend jaar gaan we echter verhuizen naar onze nieuwe woning. Hier zou ik zeer graag een nieuwe TADO hangen. Kan ik ergens nog een "gewone" V3 vinden? Ik meen precies te begrijpen dat de V3+ nog wat opties mist en dat ik daar eveneens extra moet betalen voor de geofencing functie die nu prima gratis werkt op m'n V3?

Of update ik nu éénmalig naar V3+ en neem ik best mijn module mee naar het nieuwe huis?
Af en toe kunt u nog V3 vinden op Amazon/Ebay/andere shops maar zo goed als uitverkocht.
De eenvoudigste manier is om de oude thermostaat weer op te hangen in uw huidige huis en dan de V3 hardware mee te nemen naar uw nieuwe huis.

Alternatief is om V3+ te kopen voor uw huidige huis en daar te installeren en dan V3 hardware mee te nemen naar uw nieuwe huis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:49

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

tado schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:50:
[...]

Dank voor de feedback!

In de app kunt u de tado thermostaat "ijken", deze instelling kunt u vinden onder de "expert instellingen".
Is dit de instelling bij "instellingen" -> "verwarming" -> temperatuur compensatie?
Ik vind namelijk nergens "expert instellingen" op de V3+ that is.

Bij mij wijkt hij ook 1 graad af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
ApC_IcE schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:24:
[...]

Is dit de instelling bij "instellingen" -> "verwarming" -> temperatuur compensatie?
Ik vind namelijk nergens "expert instellingen" op de V3+ that is.

Bij mij wijkt hij ook 1 graad af.
Klopt, de temperatuur afwijking kun je daar invullen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Genoil
  • Laatst online: 11:02
Ik overweeg de aanschaf van een Tado kamerthermostaat + een x aantal Tado radiatorknoppen om mijn woning met beneden vloerverwarming en boven radiatoren te reguleren. De loodgieter is nog bezig met de vloerverwarming beneden dus er is nog ruimte om evt extra benodigde dingen te laten installeren om te kunnen bereiken wat ik wil:

Ik wil namelijk een aantal kamers op de bovenverdiepingen actief kunnen verwarmen, zonder dat ik beneden de thermostaat hoger hoef te zetten (zoals vroeger in mijn jeugd). Maar stel dat de temperatuur beneden op niveau is en er wil ineens iemand naar boven om huiswerk te maken, hoe zorg ik er dan voor dat dat warme water niet ook door mijn vloerverwarming gaat stromen? Heb ik dan een aparte zoneklep nodig? Of kan ik met een Extension Kit direct mijn vloerverwarmingspomp (RobotClimate Standard met Grundfos ALPHA2) aansturen?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Genoil schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:29:
Ik overweeg de aanschaf van een Tado kamerthermostaat + een x aantal Tado radiatorknoppen om mijn woning met beneden vloerverwarming en boven radiatoren te reguleren. De loodgieter is nog bezig met de vloerverwarming beneden dus er is nog ruimte om evt extra benodigde dingen te laten installeren om te kunnen bereiken wat ik wil:

Ik wil namelijk een aantal kamers op de bovenverdiepingen actief kunnen verwarmen, zonder dat ik beneden de thermostaat hoger hoef te zetten (zoals vroeger in mijn jeugd). Maar stel dat de temperatuur beneden op niveau is en er wil ineens iemand naar boven om huiswerk te maken, hoe zorg ik er dan voor dat dat warme water niet ook door mijn vloerverwarming gaat stromen? Heb ik dan een aparte zoneklep nodig? Of kan ik met een Extension Kit direct mijn vloerverwarmingspomp (RobotClimate Standard met Grundfos ALPHA2) aansturen?
In sommige gevallen kunnen we inderdaad de pomp sturen en dan is zoneklep niet nodig.
Wat wel nodig is om de extensiekit aan de ketel te hangen en de slimme thermostaat te bedraden aan de zoneklep of pomp.

Lees hier meer: https://support.tado.com/...verwarming-en-radiatoren-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Genoil
tado schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:55:
[...]

In sommige gevallen kunnen we inderdaad de pomp sturen en dan is zoneklep niet nodig.
Wat wel nodig is om de extensiekit aan de ketel te hangen en de slimme thermostaat te bedraden aan de zoneklep of pomp.

Lees hier meer: https://support.tado.com/...verwarming-en-radiatoren-
Ah dank nu begrijp ik de Extension Kit eindelijk. En hoe weet ik of mijn pomp direct kan bedraden? eerste blik op de handleiding van mijn pomp zegt daar in ieder geval niest over.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Genoil schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:18:
[...]

Ah dank nu begrijp ik de Extension Kit eindelijk. En hoe weet ik of mijn pomp direct kan bedraden? eerste blik op de handleiding van mijn pomp zegt daar in ieder geval niest over.
Wij hebben een potentiaalvrij relais, dus eventueel de fase van de pomp onderbreken en via het relais van de thermostaat laten gaan. Bespreek dit met de installateur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Genoil
tado schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:29:
[...]

Wij hebben een potentiaalvrij relais, dus eventueel de fase van de pomp onderbreken en via het relais van de thermostaat laten gaan. Bespreek dit met de installateur.
Ok dus voor mijn begrip: de Kamerthermostaat wordt fysiek bedraad naar de pomp en doet daar bovenstaande (of met een zoneklep mocht dat niet lukken..maar welke zoneklep dan?). De Extension kit bedraad ik aan de ketel via de bedrading die er al zat voor de oude ketel en thermostaat. En zowel de Kamerthermostaat als de radiatorknoppen communiceren draadloos met de Extension kit?

Als ik het op deze manier aansluit, wordt de vloerverwarming dan nog steeds wel via OpenTherm aangestuurd? Ik begrijp dat de zoneklep aan/uit is, maar ik kan me voorstellen dat de klep in aan stand staat en de warmwatertoevoer vanuit de ketel nog steeds via OpenTherm geregeld wordt. Waar ik hiermee op doel is dat het de bedoeling is dat ik de keteltemperatuur dynamisch wil aanpassen aan het apparaat dat de warmteaanvraag doet (heet voor radiatoren en warm voor vloerverwarming) zodat ik hiermee effcienter kan stoken.

Genoil wijzigde deze reactie 06-05-2019 17:12 (27%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Genoil schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:50:
[...]

Ok dus voor mijn begrip: de Kamerthermostaat wordt fysiek bedraad naar de pomp en doet daar bovenstaande (of met een zoneklep mocht dat niet lukken..maar welke zoneklep dan?). De Extension kit bedraad ik aan de ketel via de bedrading die er al zat voor de oude ketel en thermostaat. En zowel de Kamerthermostaat als de radiatorknoppen communiceren draadloos met de Extension kit?

Als ik het op deze manier aansluit, wordt de vloerverwarming dan nog steeds wel via OpenTherm aangestuurd? Ik begrijp dat de zoneklep aan/uit is, maar ik kan me voorstellen dat de klep in aan stand staat en de warmwatertoevoer vanuit de ketel nog steeds via OpenTherm geregeld wordt. Waar ik hiermee op doel is dat het de bedoeling is dat ik de keteltemperatuur dynamisch wil aanpassen aan het apparaat dat de warmteaanvraag doet (heet voor radiatoren en warm voor vloerverwarming) zodat ik hiermee effcienter kan stoken.
Zoe goed als elke zoneklep werkt met ons potentiaalvrij relais.

De ketel zal nog altijd OpenTherm gestuurd worden via de Extensiekit. De klep/pomp zal inderdaad via aan/uit gestuurd worden. tado zal dit op de juiste manier regelen zodat de vloer nog altijd modulerend geregeld zal worden via het OpenTherm protocol.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Genoil
tado schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:18:
[...]

Zoe goed als elke zoneklep werkt met ons potentiaalvrij relais.

De ketel zal nog altijd OpenTherm gestuurd worden via de Extensiekit. De klep/pomp zal inderdaad via aan/uit gestuurd worden. tado zal dit op de juiste manier regelen zodat de vloer nog altijd modulerend geregeld zal worden via het OpenTherm protocol.
Thx, klinkt goed! Ik zal het eens aan mijn loodgietert voorstellen. Die had nog nooit van tado gehoord en zei dat ik maar beter eerst gewoon simpel moest beginnen, maar zo ingewikkeld klinkt dit niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

tado schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:07:
[...]
Tot en met 12 mei is er 20% korting op (een deel van) onze producten bij Coolblue & 50five.
Jammer dat extra radiatorkraan telkens uitverkocht is bij Coolblue :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bedanktjoh
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 13-05 21:42
Op welke code/protocol moet ik mijn thermostaat zetten voor een Vaillant vhr nl 30-34/5-5 r4? Ik heb de V3+ met 11 zones. Onderling heb ik alles werkend, alleen mijn CV/HR (hoe heet het?) luistert nog niet naar de Tado... Ik heb D05, D07 etc geprobeerd, maar dat lijkt niet te werken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeAllerlangste
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:22
Wellicht helpt de installateurshandleiding je op weg.
https://www.tado.com/star...ALLER_MANUAL-TA-NL-03.pdf

Even goed bedenken hoe je de bekabeling hebt aan gesloten (aan/uit, opentherm) op basis daarvan gaan instellen.

Eventueel ook de handleiding van je ketel erbij pakken om te checken of de bekabeling daar ook aan/uit of op opentherm aangesloten is.
bedanktjoh schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:56:
Op welke code/protocol moet ik mijn thermostaat zetten voor een Vaillant vhr nl 30-34/5-5 r4? Ik heb de V3+ met 11 zones. Onderling heb ik alles werkend, alleen mijn CV/HR (hoe heet het?) luistert nog niet naar de Tado... Ik heb D05, D07 etc geprobeerd, maar dat lijkt niet te werken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• einschtein
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 17-05 00:15
Hoi, @tado! Vraagje: ik heb een manuele thermostaat. Die daar wil ik graag een Tado op plaatsen. Kan dat? :) Ik heb de knop er af geschroefd en kom dan hier op uit:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SkyFlyer
Weet je zeker dat dat thermostaatkranen zijn? zit eruit als reguliere radiator kranen...

Acties:
  • 0Henk 'm!
einschtein schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:57:
Hoi, @tado! Vraagje: ik heb een manuele thermostaat. Die daar wil ik graag een Tado op plaatsen. Kan dat? :) Ik heb de knop er af geschroefd en kom dan hier op uit:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Helaas blijkt het hier te gaan om een ouderwetse draaiknop die niet thermostatisch te regelen valt. Om de tado° Slimme Radiatorknoppen te kunnen gebruiken, moet de radiatorkraan vervangen worden door een thermostatische radiatorkraan. Omdat onze Slimme Radiatorknoppen werken met een M30x1,5 aansluiting zou ik aanraden om direct de juiste thermostatische kraan te laten installeren die direct met dit formaat thermostatische knop overweg kan gaan.
Neem voor de vervanging van uw radiatorkraan contact op met een lokale verwarmingsmonteur.

Je kunt meer informatie vinden via dit Helpdesk artikel:
Wat is het verschil tussen thermostatische en manuele radiatorventielen? Hoe kom ik erachter of mijn radiatorventiel thermostatisch of manueel is?
bedanktjoh schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:56:
In NL is het zo goed als altijd D07. Zorg dat de draden in de ketel wel op de EBUS zitten en niet op de OPENTHERM.

Daarnaast moet u de VR33 module loskoppelen van het hoofd-moederbord van de ketel als u via Vaillant EBUS wilt aansluiten.

tado wijzigde deze reactie 08-05-2019 10:04 (24%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bedanktjoh
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 13-05 21:42
tado schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:56:
[...]

Helaas blijkt het hier te gaan om een ouderwetse draaiknop die niet thermostatisch te regelen valt. Om de tado° Slimme Radiatorknoppen te kunnen gebruiken, moet de radiatorkraan vervangen worden door een thermostatische radiatorkraan. Omdat onze Slimme Radiatorknoppen werken met een M30x1,5 aansluiting zou ik aanraden om direct de juiste thermostatische kraan te laten installeren die direct met dit formaat thermostatische knop overweg kan gaan.
Neem voor de vervanging van uw radiatorkraan contact op met een lokale verwarmingsmonteur.

Je kunt meer informatie vinden via dit Helpdesk artikel:
Wat is het verschil tussen thermostatische en manuele radiatorventielen? Hoe kom ik erachter of mijn radiatorventiel thermostatisch of manueel is?

[...]

In NL is het zo goed als altijd D07. Zorg dat de draden in de ketel wel op de EBUS zitten en niet op de OPENTHERM.

Daarnaast moet u de VR33 module loskoppelen van het hoofd-moederbord van de ketel als u via Vaillant EBUS wilt aansluiten.
Gelukt! Jumper moest op de v24 poort en de module losgekoppeld!
bedanktjoh schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:52:
[...]

Gelukt! Jumper moest op de v24 poort en de module losgekoppeld!
V24 poort op een Vaillant ketel is de aan/uit poort en niet de ebus poort. De ebus poort heeft normaal gezien een plus en min tekentje.

Maar misschien had iemand al de gekleurde blokjes omgedraaid.

Als het werkt, dan werkt het.

• mpklok
  • Laatst online: 13-05 15:21
Ik heb een vreemde situatie ik graag wil delen.

Sinds een jaar heb ik een Tado thermostaat in de woonkamer. Deze is aangesloten op een Remeha Calenta.

De temperatuur staat ingesteld om 19 graden (24 uur per dag). Vanmorgen kwam ik in de woonkamer en daar was het 24 graden terwijl de Tado app aangaf dat er geen warmtevraag was. Eénmaal boven bleek dat de CV toch aan het stoken was.

Ik heb de thermostaat in de woonkamer eraf gehaald zodat er geen voeding meer was en de CV stopte er gelijk mee in kwam in ruststand. Daarna weer aangesloten en de situatie herhaald zich.

Iemand een idee wat de juiste aanpak is?

mpklok wijzigde deze reactie 09-05-2019 15:52 (4%)

• ardvark99
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 22:43
mpklok schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:33:
Ik heb een vreemde situatie ik graag wil delen.

Sinds een jaar heb ik een Tado thermostaat in de woonkamer. Deze is aangesloten op een Remeha Calenta.

De temperatuur staat ingesteld om 19 graden (24 uur per dag). Vanmorgen kwam ik in de woonkamer en daar was het 24 graden terwijl de Tado app aangaf dat er geen warmtevraag was. Eénmaal boven bleek dat de CV toch aan het stoken was.

Ik heb de thermostaat in de woonkamer eraf gehaald zodat er geen voeding meer was en de CV stopte er gelijk mee in kwam in ruststand. Daarna weer aangesloten en de situatie herhaald zich.

Iemand een idee wat de juiste aanpak is?
Batterijen leeg?

• mpklok
Maar dan zou ik een melding moeten krijgen in de app, toch?

• ardvark99
mpklok schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:36:
Maar dan zou ik een melding moeten krijgen in de app, toch?
Weet ik niet, geen ervaring mee. Ik geloof dat mijn CV (Nefit) de spanning levert. alleen de slimme radiator knoppen geven meldingen bij mij. Heeft de Tado bridge wel een internet connectie, branden alle 3 de LEDjes?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mpklok
ardvark99 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:51:
[...]

Weet ik niet, geen ervaring mee. Ik geloof dat mijn CV (Nefit) de spanning levert. alleen de slimme radiator knoppen geven meldingen bij mij. Heeft de Tado bridge wel een internet connectie, branden alle 3 de LEDjes?
Bij de installateur een andere thermostaat gehaald. Deze aangesloten en die werkt prima. Zodoende kan ik er vanuit gaan dat het niet aan de CV - installatie ligt.

Daarna Tado gemonteerd, een reset gedaan, aangesloten.. geen verandering. LED lampjes branden op de bridge. Toen batterijen vernieuwd en dit lijkt de oplossing te zijn! Jammer dat dit NIET wordt aangegeven..

Ardvark99 --> BEDANKT _/-\o_

@tado Ik ben blij dat dit niet gebeurde tijdens een vakantie..

mpklok wijzigde deze reactie 09-05-2019 18:07 (41%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ardvark99
mpklok schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 18:06:
[...]

Dit is idd zorgelijk. Ik heb zelf al de gewoonte dat ik het gas dichtdraai bij lange afwezigheid. De stekker uit de CV zou ook kunnen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joostman111
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20-05 23:02
Ik heb zojuist een tado v3+ aangeschaft. Maandag wordt er bij mij een nieuwe ketel geplaatst, de Nefit Trendline HRC30 CW5. Nu geeft de installateur aan dat de tado wel aangesloten kan worden op de ketel, maar deze niet modulerend kan schakelen, alleen volgens het aan-uit mechanisme. Hij adviseert de Bosch Easycontrol aan te sluiten, welke volgens hem ongeveer dezelfde functionaliteit biedt.

Wanneer ik dit draadje doorlees zou mij ketel wel volledig gesupport worden door de tado. Wie kan mij hierover uitsluitsel geven?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:05

Koldur

Virtual Boy

joostman111 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:52:
Ik heb zojuist een tado v3+ aangeschaft. Maandag wordt er bij mij een nieuwe ketel geplaatst, de Nefit Trendline HRC30 CW5. Nu geeft de installateur aan dat de tado wel aangesloten kan worden op de ketel, maar deze niet modulerend kan schakelen, alleen volgens het aan-uit mechanisme. Hij adviseert de Bosch Easycontrol aan te sluiten, welke volgens hem ongeveer dezelfde functionaliteit biedt.

Wanneer ik dit draadje doorlees zou mij ketel wel volledig gesupport worden door de tado. Wie kan mij hierover uitsluitsel geven?
Modulerend gaat perfect hier met een Nefit Trendline HRC25 (stuk ouder dan die van jou). Misschien dat de nieuwste Nefit een aangepast protocol heeft die niet meer met Tado kan praten, maar dat lijkt mij stug. Beste kan je even contact opnemen met Tado, ik denk alleen dat je installateur of onwetend is of zijn idee door wilt drukken om welke reden dan ook.

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:25

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

@tado Ik sta op het punt een extra radiatorknop aan een bestaande Tado zone toe te voegen. Zal deze ruimte automatisch opnieuw gaan inleren of moet ik hiervoor een melding maken aan de support desk?

Acties:
  • +1Henk 'm!
mpklok schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 18:06:
[...]

Bij de installateur een andere thermostaat gehaald. Deze aangesloten en die werkt prima. Zodoende kan ik er vanuit gaan dat het niet aan de CV - installatie ligt.

Daarna Tado gemonteerd, een reset gedaan, aangesloten.. geen verandering. LED lampjes branden op de bridge. Toen batterijen vernieuwd en dit lijkt de oplossing te zijn! Jammer dat dit NIET wordt aangegeven..

Ardvark99 --> BEDANKT _/-\o_

Dit lijkt op lage kwaliteit of verkeerde batterijen. Sommige mensen plaatsen R03 batterijen in plaats van de benodigde LR03 batterijen. Dit kan met OpenTherm de door u geïllustreerde problemen opleveren.
joostman111 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:52:

De installateur is niet op de hoogte van het feit dat tado direct op de modulerende Nefit EMS poort kan van de ketel. Er is dus geen Bosch easycontrol nodig.

Download en print anders de handleiding (zie het Nefit hoofdstuk): https://www.tado.com/professional-manuals
Ed_L schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:24:
@tado Ik sta op het punt een extra radiatorknop aan een bestaande Tado zone toe te voegen. Zal deze ruimte automatisch opnieuw gaan inleren of moet ik hiervoor een melding maken aan de support desk?
Geen melding nodig, dit gaat allemaal vanzelf.

tado wijzigde deze reactie 10-05-2019 09:32 (40%)

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

woekele schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:19:
[...]

Jammer dat extra radiatorkraan telkens uitverkocht is bij Coolblue :)
inmiddels besteld/ontvangen/geïnstalleerd. Weer een zone erbij... kinderkamer :>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sammyke007
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 12-05 17:05
tado schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:36:
[...]

Af en toe kunt u nog V3 vinden op Amazon/Ebay/andere shops maar zo goed als uitverkocht.
De eenvoudigste manier is om de oude thermostaat weer op te hangen in uw huidige huis en dan de V3 hardware mee te nemen naar uw nieuwe huis.

Alternatief is om V3+ te kopen voor uw huidige huis en daar te installeren en dan V3 hardware mee te nemen naar uw nieuwe huis.
Bedankt voor de reply!
Deze zou dan moeten werken met een Nefit Ecomline uit 2002? De huidige thermostaat in het nieuwe huis betreft een Nefit Moduline 30. Vroeger kon ik dit allemaal zelf controleren op jullie site, maar dat is blijkbaar verdwenen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19:11

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Dat ziet er veelbelovend uit! Zijn er V3+-gebruikers met ervaring inmiddels op deze functie (vanuit de beta bijvoorbeeld)?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20-05 19:43

spok9

Groen...

@tado, ik heb een nieuwe extension kit, die apart gevoed moet worden. Kan ik die i.p.v. een stopcontact niet uit de ketel met 230 voeden?

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10:48
DUX schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:06:
[Afbeelding]

Dat ziet er veelbelovend uit! Zijn er V3+-gebruikers met ervaring inmiddels op deze functie (vanuit de beta bijvoorbeeld)?
Dan wordt het misschien eens tijd om te upgraden, ik heb nu ook nog de oude app i.c.m. een v3 tado.

Zijn er nu eigenlijk meer voordelen aan v3+ of kan je ook nog altijd hetzelde in de v3?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeAllerlangste
  • Laatst online: 23:22
Hi @PeterdeBruin

We zien regelmatig opmerkingen voorbij komen dat de V3+ app is geupdate. Kan jij aan de hand van onderstaand aangeven wat je tot op heden van de V3+ functionaliteit vindt? Is er veel verbeterd ondertussen?
PeterdeBruin schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:43:
Ik heb de update naar de V3+ app aangeschaft; hier wat bevindingen.
Deze betreffen de Android-app; de Windows-10-app is nog ongewijzigd, de iOS-app ken ik niet.
De V3+ web-app is min of meer hetzelfde als de Android-app, maar op https://my.tado.com/webapp/ is de oude V3 web-app nog te benaderen.

Als startscherm krijg je nu een overzicht met een blokje per ruimte (zone), en blokjes voor "Klimaatcomfort", "Geolocatie", "Energiebesparingen" en "Verwarmingsketel reparatiediensten".
In de ruimte-blokjes staat in grote cijfers de huidige temperatuur, en héél erg klein de doeltemperatuur.
Bij die laatste staat in de Android-app ook heel klein "Ingesteld op" maar in de web-app "Verander naar". In de web-app ontbreekt ook het blokje "Energiebesparingen".

Als je een ruimte aantikt kom je in een scherm waar juist heel groot de doeltemperatuur staat, en klein onderaan de huidige temperatuur en vochtigheid. Ook hier in nog kleinere letters aangegeven wat wat is. Niet bepaald duidelijk allemaal.
De warmtegolfjes, ooit vlammetjes, die voorheen per ruimte in 3 niveau's de warmtevraag aangaven, zijn verdwenen!
In plaats daarvan is er in het startscherm een heel kleine tekst "Verwarming naar ..." die in de plaats komt van "Ingesteld op ...". De mate van verwarming wordt niet meer aangegeven.
Vanaf het ruimte-scherm kun je ook met een knop middenin naar het "slimme schema" en rechtsbovenin naar de temperatuurgrafiek. Die zijn allebei ongewijzigd. De web-app heeft nog steeds geen grafieken.
Boven de 'Slimme schema'-knop staat, als de ruimte een schema volgt, de eerstvolgende doeltemperatuurwijziging aangegeven; dat is nieuw.
Als Tado in afwezigheidsmodus is, staat dat feit hier helemaal niet meer aangegeven. Het plaatje dat de relatieve locatie van de gebruikers aanduidde, is alleen nog te vinden achter het blokje 'Geolocatie' in het startscherm.

Als je die doeltemperatuur aantikt kom je in een scherm waar met een heel brede schuif (zo breed dat ie er niet als een schuif uitziet) de doeltemperatuur aangepast kan worden. Er staat geen enkele tekst bij, behalve de huidige doeltemperatuur. Ondanks de grootte is ie niet makkelijk te bedienen.
Als je de schuif verschuift en dan aantikt gaat de aangepaste doeltemperatuur ogenblikkelijk in, en kun je pas dan met een schuifje de tijdsduur instellen, alleen per 5 minuten maar boven de 45 minuten alleen nog per kwartier.
Je kan dus geen tijdsduur meer intikken. Als je niet zo'n vaste vinger hebt is het niet goed te doen.
De mogelijkheid om de aangepaste temperatuur te laten gelden tot de volgende programma-verandering, is helemaal verdwenen.
Als je de brede schuif verschuift en dan teruggaat zonder hem ook nog aan te tikken, gaat de aangepaste temperatuur helemaal níet in, en wordt er ook niet gewaarschuwd!
De web-app heeft geen schuiven en nog wel de optie 'tot de volgende verandering'.

Je kunt niet meer tussen de verschillende ruimtes 'swipen'; je moet altijd eerst terug naar het startscherm en dan een andere ruimte aantikken. Dus als je zoals ik wegens onregelmatige werktijden zeer regelmatig de programmering van meerdere ruimtes moet aanpassen, ben je nog meer aan het tikken dan voorheen: twee keer tikken om van het slimme schema naar het startscherm te gaan, en nog twee keer om in het slimme schema van de volgende ruimte te komen. (Tado, kan het swipen terugkomen? En ook swipen tussen de slimme-schema-schermpjes van de ruimtes alstublieft.)

Het nieuwe "Klimaatcomfort" scherm geeft op een schaal van 0-100 aan hoe de buitenluchtkwaliteit zou moeten zijn. Waar dat op gebaseerd is is niet duidelijk.
En verder in een anders vormgegeven overzicht met plaatje de temperatuur en vochtigheid per ruimte, en of er open ramen gedetecteerd zijn geweest. Het is zo ruim vormgegeven dat je flink moet swipen om alles te zien.

De "instellingen" beginnen nu met een lijst van 7 "skills", elk met een prachtig kleurig icoontje. Als je ze aantikt blijkt er bij 5 van de 7 "momenteel" nog niets in te stellen; alleen "Geolocatie" en "Open Raam Detectie" hebben dezelfde instellingen als voorheen.
Daaronder, na swipen, kleurloos dezelfde overige instellingen als voorheen.

Dat de app nu start met een overzicht van de verschillende ruimtes is een verbetering, maar voor de rest vind ik het vooral achteruitgang.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-05 19:28
DeAllerlangste schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:21:
Hi @PeterdeBruin

We zien regelmatig opmerkingen voorbij komen dat de V3+ app is geupdate. Kan jij aan de hand van onderstaand aangeven wat je tot op heden van de V3+ functionaliteit vindt? Is er veel verbeterd ondertussen?
[...]
De mogelijkheid om een aangepaste temperatuur te laten gelden "tot het volgende tijdsblok" is in de update inderdaad weer toegevoegd.
Hiertoe moet de tijdschuif precies op een bepaald gemarkeerd punt losgelaten worden, wederom onhandig dus.
Update: het is zelfs de default optie geworden en dat werkt prima.
Verder zijn er geen merkbare wijzigingen.

Wel werkt de geolocatie sinds januari geheel foutloos; dat zal ook voor V3 gelden.
En de batterijduur van de apparaten is flink verbeterd; sommige houden het al 11 maanden vol, en 2 maanden vanaf de melding "batterijen zijn aan vervanging toe".

PeterdeBruin wijzigde deze reactie 19-05-2019 08:24 (9%)

• JBS
  • Niet online
De update voor de V3+ app is nu ook voor Android beschikbaar, zag tot op heden alleen iOS screenshots voorbij komen.

JBS wijzigde deze reactie 15-05-2019 09:09 (31%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NLAnaconda
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12:08
@tado Ik heb nog wat suggesties om de app te verbeteren:

- Ik heb een kamer met een slimme radiator knop die niet gebruikt wordt (ding staat in het schema van Tado altijd op "verwarming uit"). Nu wil mijn vriendin daar de boel nog wel eens luchten dus die zet het raam regelmatig open. Gevolg: De Tado app zegt "Er is een open raam gedetecteerd, schakel de verwarming uit om energie te besparen." Maar dat gaat dan om een kamer waarde verwarming op dat moment al uit staat.
Dus mijn suggestie is, detecteer niet alleen of het raam open staat, maar ook of de verwarming überhaupt aan staat.

- Mijn tweede suggestie om de app te verbeteren is om in het push bericht van een open raam te vertellen om welke kamer het gaat. Er staat "Er is een open raam gedetecteerd, schakel de verwarming uit om energie te besparen" maar ik moet altijd de app openen én op de knop drukken om uit te schakelen om te zien om welke kamer het gaat. (Ook de knop in de app vermeld t niet, je moet op de knop drukken om te zien welke kamer op uit springt).

Tot zo ver, dank u, dank u.

• paulmadejong
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20-05 10:57
[Afbeelding]

Krap een week is Tado actief bij mij en ik was door ook heel verrast toen maandag deze functie ineens voorbij kwam toen ik de app opende, Happy mee! Heb nu 7 radiatoren, 8ste morgen nadat een knop al gelijk stuk bleek te zijn en morgen komt vervanging binnen en 1 thermostaat welke de zoneklep van m'n vloerverwarming regelt. Merk wel dat het systeem een tijdje moet leren, vooral de vloerverwarming kost wat tijd. Programma staat voor 's nachts op 18 graden en overdag 20 maar die 20 graden heeft ie nog geen dag op het juiste moment behaald.

Daarnaast mis ik in de app een "Verwarming Uit functie", althans, kan hem niet vinden. Ook niet per ruimte. Heb dus voor kamers waar ik het niet gebruik de temperatuur op 12 graden gezet aangezien het daar vooralsnog niet zo koud wordt 😀

MacBook Pro 13" 2017

Acties:
  • +1Henk 'm!
paulmadejong schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:26:
[...]

Krap een week is Tado actief bij mij en ik was door ook heel verrast toen maandag deze functie ineens voorbij kwam toen ik de app opende, Happy mee! Heb nu 7 radiatoren, 8ste morgen nadat een knop al gelijk stuk bleek te zijn en morgen komt vervanging binnen en 1 thermostaat welke de zoneklep van m'n vloerverwarming regelt. Merk wel dat het systeem een tijdje moet leren, vooral de vloerverwarming kost wat tijd. Programma staat voor 's nachts op 18 graden en overdag 20 maar die 20 graden heeft ie nog geen dag op het juiste moment behaald.

Daarnaast mis ik in de app een "Verwarming Uit functie", althans, kan hem niet vinden. Ook niet per ruimte. Heb dus voor kamers waar ik het niet gebruik de temperatuur op 12 graden gezet aangezien het daar vooralsnog niet zo koud wordt 😀
Geef anders een upvote voor de "zomerstand" functie in het tado forum: https://community.tado.co...en-verbeteringen?sort=top

Dit is de "globale on/off" functie die we nu helaas nog niet hebben.

• DUX
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19:11

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Een suggestieforum? Dat klinkt nieuw!

Meteen suggestie ingediend voor het kunnen instellen van verschillende gebruikersrollen binnen de software (beheerder versus niet-beheerder).

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 08:40
paulmadejong schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:26:
[...]

Ik kan hem uitzetten in de 'oude' app met heating: off (toggle boven temperatuur instelling) en dan tot volgende wijziging door gebruiker, maar misschien is dat missende functionaliteit in de nieuwe app?

• JBS
  • Niet online
DUX schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:20:
Een suggestieforum? Dat klinkt nieuw!

Meteen suggestie ingediend voor het kunnen instellen van verschillende gebruikersrollen binnen de software (beheerder versus niet-beheerder).
Suggestie voor het suggestie forum ;)
Wanneer je wilt inloggen via de knop rechtsonder, moet je kennelijk nog iets accorderen, maar waar?

Via 'Sign in using my.tado' kom je uiteindelijk wel op een pagina om de voorwaarden te accepteren.

Acties:
  • +1Henk 'm!
JBS schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:54:
[...]

Suggestie voor het suggestie forum ;)
Wanneer je wilt inloggen via de knop rechtsonder, moet je kennelijk nog iets accorderen, maar waar?

[Afbeelding]

Via 'Sign in using my.tado' kom je uiteindelijk wel op een pagina om de voorwaarden te accepteren.
Bedankt voor de feedback. De foutmelding is fout (een bug), er zijn 3 manieren om in te loggen op het forum:

1. Een forum account aanmaken (heeft niets met tado account te maken, voornamelijk voor sales vragen)
2. Google account Single Sign On
3. tado account Single Sign On.

We gaan de foutmelding aanpassen zodat het duidelijker zal zijn dat het tado account niet direct werkt bij de normale forum login.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18:58
[Afbeelding]

Vergis ik me nu of is dat de functie 'tot de volgende automatische verandering' functie die de v3 App altijd al heeft gehad?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-05 19:28
PeterdeBruin schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:56:
[...]

De mogelijkheid om een aangepaste temperatuur te laten gelden tot de volgende programma-verandering is in de update inderdaad weer toegevoegd.
Hiertoe moet de tijdschuif precies op een bepaald gemarkeerd punt losgelaten worden, wederom onhandig dus.
Verder zijn er geen merkbare wijzigingen.

....
Update: de keuze "tot het volgende tijdsblok" is (in de beta versie althans) de default optie geworden bij temperatuurwijziging, en dat werkt prima!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
GVR schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:42:
[...]

Vergis ik me nu of is dat de functie 'tot de volgende automatische verandering' functie die de v3 App altijd al heeft gehad?
Klopt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:41
Twee vragen/opmerkingen voor @tado

1. App suggestie: De locatiegebaseerde aansturing is natuurlijk heel handig, maar vorige week waren wij een weekend weg en waren opa en oma oppassen bij ons in huis, en die hebben het de eerste nacht erg koud gehad daardoor! Zou fijn zijn als er in de app een optie komt om de locatiegebaseerde controle in zijn geheel (tijdelijk) uit te schakelen. Dat moet nu namelijk per ruimte en dat is dan best een irritant klusje.

2. Mijn verbinding is er de afgelopen weken weer 2x uit geklapt. Ik heb reeds geprobeerd de helpdesk te bellen maar daar sta ik iedere keer erg lang in de wacht voordat ik weer iets anders moet gaan doen... Bridge zit direct aan het modem en de oplossing is altijd bridge opnieuw opstarten en de thermostaat opnieuw opstarten, en dan werkt alles weer. Gebeurt vooral snachts, daardoor ook al eens in een best koud huis wakker geworden... Kan ik hier via DM contact over hebben?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • +1Henk 'm!
Sanderrr schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:16:
Twee vragen/opmerkingen voor @tado

1. App suggestie: De locatiegebaseerde aansturing is natuurlijk heel handig, maar vorige week waren wij een weekend weg en waren opa en oma oppassen bij ons in huis, en die hebben het de eerste nacht erg koud gehad daardoor! Zou fijn zijn als er in de app een optie komt om de locatiegebaseerde controle in zijn geheel (tijdelijk) uit te schakelen. Dat moet nu namelijk per ruimte en dat is dan best een irritant klusje.

2. Mijn verbinding is er de afgelopen weken weer 2x uit geklapt. Ik heb reeds geprobeerd de helpdesk te bellen maar daar sta ik iedere keer erg lang in de wacht voordat ik weer iets anders moet gaan doen... Bridge zit direct aan het modem en de oplossing is altijd bridge opnieuw opstarten en de thermostaat opnieuw opstarten, en dan werkt alles weer. Gebeurt vooral snachts, daardoor ook al eens in een best koud huis wakker geworden... Kan ik hier via DM contact over hebben?
1. U wilt de "global on/off" functie. Graag upvoten in ons forum: https://community.tado.co...e%C3%ABn-en-verbeteringen

2. Geen contact via DM want dan heb ik geen toegang tot uw account. Wij kunnen ook niet veel troubleshooten. We weten uit ervaring dat dit altijd een instelling op de router is die de fout veroorzaakt. Soms kan het helpen om de tado bridge via een unmanaged switch aan uw router te verbinden in plaats van direct.

#####################################################################################
Goed nieuws voor Apple HomeKit gebruikers! We hebben vandaag onze Slimme Aircobediening V3+ gelanceerd:
https://www.tado.com/nl/slimme-aircobediening

Deze nieuwe hardware versie van de Slimme Aircobediening is geschikt met Apple HomeKit en komt ook met de nieuwe V3+ app die we ook bundelen met de V3+ starterskit voor onze Slimme Thermostaat en Slimme Radiatorknoppen.

Compatibiliteit:
Werkt met airconditioners met een infraroodafstandsbediening die de huidige instellingen van de airconditioner weergeeft (bijvoorbeeld de modus, doeltemperatuur en ventilatorsnelheid), of het nu een split, multi-split, in-window of draagbare unit is, onafhankelijk van de fabrikant. Vervangt de bestaande afstandsbediening en maakt verbinding met je wifi.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22:35
tado schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:26:
[...]
Goed nieuws voor Apple HomeKit gebruikers! We hebben vandaag onze Slimme Aircobediening V3+ gelanceerd:
https://www.tado.com/nl/slimme-aircobediening

Deze nieuwe hardware versie van de Slimme Aircobediening is geschikt met Apple HomeKit en komt ook met de nieuwe V3+ app die we ook bundelen met de V3+ starterskit voor onze Slimme Thermostaat en Slimme Radiatorknoppen.
Heel mooi, alleen heb ik net een V1 en V2 aangeschaft, waar ik nu mee aan het pielen ben via HomeBridge om het in HomeKit aan de praat te krijgen. Mocht het mogelijk zijn zou ik een inruil optie voor V1 of V2 zeer waarderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
jeroen11 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:40:
[...]

Heel mooi, alleen heb ik net een V1 en V2 aangeschaft, waar ik nu mee aan het pielen ben via HomeBridge om het in HomeKit aan de praat te krijgen. Mocht het mogelijk zijn zou ik een inruil optie voor V1 of V2 zeer waarderen.
Er is geen directe inruiloptie voor V1 en V2 Slimme Aircobediening. De prijs van de V3+ hardware ligt beduidend lager dan de prijs van V1 en V2 maar daar staat een optioneel abonnement voor auto-assist tegenover.

Voor V1/V2 Slimme Aircobedining gebruikers is er een optie om te upgraden naar de nieuwe V3+ app met een levenslange toegang to deze optionele auto-assist service. U kunt dus uw account upgraden naar V3+ en daarna de nieuwe V3+ Slimme Aircobediening hardware toevoegen en dan heeft u levenslang toegang tot Auto-Assist zonder de maandelijkse 2,99 of jaarlijkse 24,99 te hoeven betalen. Dat is het voordeel dat u heeft als bestaande klant!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen11
tado schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:49:
[...]
Er is geen directe inruiloptie voor V1 en V2 Slimme Aircobediening. De prijs van de V3+ hardware ligt beduidend lager dan de prijs van V1 en V2 maar daar staat een optioneel abonnement voor auto-assist tegenover.

Voor V1/V2 Slimme Aircobedining gebruikers is er een optie om te upgraden naar de nieuwe V3+ app met een levenslange toegang to deze optionele auto-assist service. U kunt dus uw account upgraden naar V3+ en daarna de nieuwe V3+ Slimme Aircobediening hardware toevoegen en dan heeft u levenslang toegang tot Auto-Assist zonder de maandelijkse 2,99 of jaarlijkse 24,99 te hoeven betalen. Dat is het voordeel dat u heeft als bestaande klant!
Jammer dat er geen inruil is maar misschien is er een markt voor de V1/V2 airco, net als bij de thermostaat zelf. Ik heb namelijk al een V3+ abonnement naar tevredenheid omdat ik de V3+ thermostaat ook in huis (deel van de ruimtes heeft stadsverwarming, deel airco voor koelen/verwarmen, en 1 ruimte allebei).

Wat gaat de V3+ smart AC kosten? Er staat nu nog dat hij niet beschikbaar is in NL.

En is er, behalve ondersteuning V3+ app en homekit, nog een ander verschil met de V1/V2?

Edit: en is het nu dan mogelijk om op een slimme manier om te gaan met ruimtes die zowel een Tado thermostaatkraan als Smart AC hebben, dus dat hij als het te koud is verwarmd via de radiator als het te warm is koelt via de airco?

jeroen11 wijzigde deze reactie 21-05-2019 12:49 (8%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16:59
jeroen11 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:48:
[...]

Jammer dat er geen inruil is maar misschien is er een markt voor de V1/V2 airco, net als bij de thermostaat zelf. Ik heb namelijk al een V3+ abonnement naar tevredenheid omdat ik de V3+ thermostaat ook in huis (deel van de ruimtes heeft stadsverwarming, deel airco voor koelen/verwarmen, en 1 ruimte allebei).

Wat gaat de V3+ smart AC kosten? Er staat nu nog dat hij niet beschikbaar is in NL.

En is er, behalve ondersteuning V3+ app en homekit, nog een ander verschil met de V1/V2?

Edit: en is het nu dan mogelijk om op een slimme manier om te gaan met ruimtes die zowel een Tado thermostaatkraan als Smart AC hebben, dus dat hij als het te koud is verwarmd via de radiator als het te warm is koelt via de airco?
Hier kan ik m voor 99 euro in mijn mandje stoppen: https://www.tado.com/nl/p...bediening#savings-section

papa van Emma en Saartje

Acties:
  • 0Henk 'm!
jeroen11 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:48:
[...]

Hij kost 99,99 euro, hij is hier te bestellen: https://www.tado.com/nl/producten/slimme-aircobediening

Grootste verschil is dus inderdaad HomeKit ondersteuning, daarnaast is de complete installatieprocedure aangepakt waardoor hij veel makkelijker te installeren is. Ook is nu de V3+ app beschikbaar, maar ook V1/V2 klanten kunnen daar een softwarematige update voor krijgen via hun app.

Er is nog geen koppeling gemaakt tussen de Slimme Aircobediening en eventuele andere tado verwarmingsproducten. Ze zitten in dezelfde app maar verder geen directe communicatie tussen de producten.

tado wijzigde deze reactie 21-05-2019 14:01 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sgsdebruijn
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 14:39
@tado Er staat nog een thermostaat klaar om af te configureren nr. RU1501FT01050889192704
Hoe komt het dat ik nooit zelf een thermostaat af kan configureren?

Alvast bedankt voor de actie en het antwoord.

#NoGas #Freubelaar #Loria6008DUO #12xSF170/SMA #6xCSUN355/APS #Domoticz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• voorstad
  • Laatst online: 23:08
mmmm tja, ter vervanging van mijn Toon afgelopen vrijdag direct een Tado via Coolblue laten komen. Zaterdagochtend direct geleverd en geinstalleerd, en daar begint de eerste teleurstelling: je mag (lees moet) wachten op de technische dienst. Na wat inlezen, lees je dan dat dit 2 werkdagen kan duren.

Het is nu dinsdag eind van de dag. 5e dag zonder thermostaat. Het huis begint nu koud te worden en je bent afhankelijk van een technische helpdesk. Ik ben blij dat het geen hartje winter is. Tado chat heeft het vanmiddag"geescaleerd", wow!

Ik heb een Intergas Kombi Kompakt HRE28/24 met OpenTherm. Kan weining spannends aan zijn, ik zie meerdere mensen met deze combinatie. Ik heb de Toon Ketelmodule al verwijderd, en de bedrading op poort 11 en 12 (OpenTherm) gezet. De Tado wordt dan de + en - neem ik aan en het wachten is op goedkeur van de technische dienst van Tado.

Begin me echt af te vragen of Tado nu wel de juiste keus was. Had vrijdag onder tijdsdruk weinig tijd om me in te lezen.

Ik hoop dat @tado meeleest en me een warm huis kan geven vanavond. En anders wordt het een tweedekansje bij Coolblue. En dan heb ik het nog niet over het abonnementsmodel wat ook niet heel duidelijk gecommuniceerd wordt. :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sebastiaan001
  • Laatst online: 23:33
voorstad schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:59:
mmmm tja, ter vervanging van mijn Toon afgelopen vrijdag direct een Tado via Coolblue laten komen. Zaterdagochtend direct geleverd en geinstalleerd, en daar begint de eerste teleurstelling: je mag (lees moet) wachten op de technische dienst. Na wat inlezen, lees je dan dat dit 2 werkdagen kan duren.

Het is nu dinsdag eind van de dag. 5e dag zonder thermostaat. Het huis begint nu koud te worden en je bent afhankelijk van een technische helpdesk. Ik ben blij dat het geen hartje winter is. Tado chat heeft het vanmiddag"geescaleerd", wow!

Ik heb een Intergas Kombi Kompakt HRE28/24 met OpenTherm. Kan weining spannends aan zijn, ik zie meerdere mensen met deze combinatie. Ik heb de Toon Ketelmodule al verwijderd, en de bedrading op poort 11 en 12 (OpenTherm) gezet. De Tado wordt dan de + en - neem ik aan en het wachten is op goedkeur van de technische dienst van Tado.

Begin me echt af te vragen of Tado nu wel de juiste keus was. Had vrijdag onder tijdsdruk weinig tijd om me in te lezen.

Ik hoop dat @tado meeleest en me een warm huis kan geven vanavond. En anders wordt het een tweedekansje bij Coolblue. En dan heb ik het nog niet over het abonnementsmodel wat ook niet heel duidelijk gecommuniceerd wordt. :/
Gewoon zelf doen met de instalateurshandleiding:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• voorstad
Nadat ik twee keer 3 seconden de knop heb ingedrukt, moet ik 2 min wachten. Er gebeurt daarna niks bij mij. Scherm geeft tools iccon weer en dimt na verloop van tijd. Doe ik iets fout?

voorstad wijzigde deze reactie 21-05-2019 17:04 (39%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:24

Famous

R 400+

. En dan heb ik het nog niet over het abonnementsmodel wat ook niet heel duidelijk gecommuniceerd wordt. :/
Waarom heb je die nodig dan?
Overigens wordt het duidelijk gezegd vind ik, of het nou hier is of op de site?
Je kunt jouw huis nog comfortabeler maken door Geolocatie en Open Raam Detectie te automatiseren met de Auto-Assist Skill.* De Auto-Assist Skill is beschikbaar via de app voor slechts €2,99 per maand en kan op elk moment worden geannuleerd.
https://www.tado.com/nl/p...erskit-slimme-thermostaat

Xbox live: Ghesous

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeroen11
tado schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:51:
[...]
Hij kost 99,99 euro, hij is hier te bestellen: https://www.tado.com/nl/producten/slimme-aircobediening

Grootste verschil is dus inderdaad HomeKit ondersteuning, daarnaast is de complete installatieprocedure aangepakt waardoor hij veel makkelijker te installeren is. Ook is nu de V3+ app beschikbaar, maar ook V1/V2 klanten kunnen daar een softwarematige update voor krijgen via hun app.

Er is nog geen koppeling gemaakt tussen de Slimme Aircobediening en eventuele andere tado verwarmingsproducten. Ze zitten in dezelfde app maar verder geen directe communicatie tussen de producten.
OK, eentje besteld, hopelijk wordt hij snel geleverd (en komen er snel warme dagen aan).

Acties:
  • 0Henk 'm!

De online stap voor stap handleiding is gemaakt om een werkend systeem zonder tado om te zetten in een werkend systeem met tado. Helaas was uw systeem voor tado niet werkend, vandaar dat het allemaal wat ingewikkelder is.

In de online stap voor stap handleiding moet u kiezen dat uw Toon op "OpenTherm" ingesteld stond, volg daarna de stappen en u zou de installatie af moeten kunnen maken via my.tado.com

Zoals aangegeven moet het ook in te stellen zijn via het installateursmenu.
Er is geen enkele stap waar we zeggen dat je 2 minuten moet wachten ? Ik denk dat het handig is om nog een keer naar die handleiding te kijken en dan rustig exact uitvoeren wat er in het diagram staat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• voorstad
tado schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:20:
[...]

Er is geen enkele stap waar we zeggen dat je 2 minuten moet wachten ? Ik denk dat het handig is om nog een keer naar die handleiding te kijken en dan rustig exact uitvoeren wat er in het diagram staat.
op pagina 9?:

Ok, gelukt. Eerst in my.tado.com via het installateurs menu aangegeven dat de boel geinstalleerd is. Daarnaa kon ik in de OpenTherm instellingen op de tado zelf komen. Nu afwachten of de verwarming aan slaat....

voorstad wijzigde deze reactie 21-05-2019 17:44 (94%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
voorstad schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:30:
[...]

op pagina 9?:

Ok, gelukt. Eerst in my.tado.com via het installateurs menu aangegeven dat de boel geinstalleerd is. Daarnaa kon ik in de OpenTherm instellingen op de tado zelf komen. Nu afwachten of de verwarming aan slaat....
Ik heb uw account gevonden en het lijkt 6 minuten geleden gelukt te zijn om via het installateursmenu de tado op OpenTherm in te stellen. De installatie is ook afgesloten en ik verwacht geen verdere problemen. Sorry voor de vertraging.
Pagina: 1 ... 77 78 79 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True