Thanks voor je reactie. Maar ik heb de app even doorgelopen. Waar staat de mogelijkheid om dat aan te passen? Want kan het zo niet vinden dat ik met de temperatuursensor van de radiator knop kan spelen. Idd als dat werkt is aparte sensor wellicht niet nodig.chippie777 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:18:
Ik heb ook net 5 tado thermostaat knoppen geïnstalleerd. Een gaf duidelijk wat hoger aan dan zou moeten. Dit heb ik eenvoudig in de app voor die knop aangepast. (-1 graad)
Ik zou dat eerst proberen voordat je er een nieuwe (dure) tado sensor bij koopt. Ik had nog een klik aan klik uit temperatuur sensor. Die waarde vergelijk ik met de tado waarden en pas deze aan indien nodig.
@Xtince in de app: kies voor instellingen, kamers & apparaten, kies de kamer die je wilt aanpassen, dan naar Temperatuurcompensatie.
Temperatuurcompensatie is geen optie bij mij.chippie777 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:15:
@Xtince in de app: kies voor instellingen, kamers & apparaten, kies de kamer die je wilt aanpassen, dan naar Temperatuurcompensatie.
[ Voor 39% gewijzigd door Xtince op 20-10-2020 11:21 ]
je bent te ver.
klik op het pijltje bij de kamer een stap ervoor
klik op het pijltje bij de kamer een stap ervoor
Je moet niet voor de knop kiezen maar voor de kamer. Je ziet een kamer met daaronder de thermostaatknop(pen). Je kiest dus NIET voor de thermostaatknop maar voor de KAMER.
Ik ga mezelf min of meer herhalen.BlueSS50 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 07:35:
[...]
Ik heb een een apart vertrek met een eigen vloerverwarmingsverdeler. als ik deze met zonekleppen aan zou sturen dan zet hij de twee groepen dicht terwijl de pomp blijft draaien die zijn water dus niet kwijt kan. Dus ik wil eigenlijk de pomp via bedrade thermostaat laten lopen EN hij moet dus aan de connectiekit doorgeven dat de ketel moet gaan draaien via OpenTherm
Nogmaals het thermostaat relais klikt als je deze instelt als temperatuursensor (instelling TS), daar kun je dus iets bedraad aan koppelen voor aansturing. De thermostaat geeft los daarvan draadloos door of er gestookt moet worden aan de extensiekit, indien die geïnstalleerd is. De extensiekit doet de feitelijke opentherm communicatie naar de ketel (vandaar de instelling D01)
En nogmaals, jij hebt het over een connectiekit, die ken ik niet. Bedoel je daar de extension kit mee? Of heb je de nieuwe wireless kit met een draadloze ontvanger en bedoel je de draadloze ontvanger?
Maar je hebt eigenlijk een bypass nodig die voorkomt dat je hele circuit dichtstaat als de pomp nog draait, dat is de oplossing. Dit komt omdat de de timing van relais (thermostaaT) t.o.v. wanneer de ketel aanslaat via opentherm (extensionkit) nog wel eens iets uit elkaar kan lopen. Als de pomp dan net te vroeg aan slaat terwijl het relais nog dicht staat dan gaat de ketel op storing. Bovendien kost het openen van de klep een aantal seconden (pakweg tussen de 10 en 50 seconden afhankelijk van het model klep). Zelfde verhaal.
Ik zou niet de temperatuurmeting van 3 afzonderlijke kamers later afhangen van de temperatuur op de overloop. Dan zijn ze kamers sowieso niet meer los van elkaar instelbaar en zal het in kamers met een dichte deur erg warm worden.Xtince schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:36:
Nu twee dagen de Tado radiatorknoppen (totaal 4 stuks) aan het werk gezien en e.e.a. uitgeprobeerd.
Mijn conclusie: de temperatuurmeter in de knoppen zijn (in ieder geval gevoelsmatig) niet correct. Nu lees ik hier en daar dat het inderdaad niet accuraat kan zijn, aangezien de knoppen dichtbij de radiator zelf hangen. Ik woon met drie vrouwen in huis, dus is vooral koukleunen.. (ik zelf had vroeger nooit de radiator aan op de slaapkamer). Maja moet er dus aan geloven.
Ik heb de afgelopen twee dagen dus thuis ook alleen maar klachten gehad, wat ik z.s.m. moet oplossen. Denk nu aan de temperatuursensor van Tado als aanvulling op de radiatorknoppen, maar de post van @Wiz_Kid maakt het niet veelbelovender.
Het probleem is dat de app een temperatuur aangeeft van bijv. 22 graden in de slaapkamer, maar gevoelsmatig is het gewoon koud in de kamer. Dus dat kan niet de bedoeling zijn.
Mijn setup is als volgt. Op de eerste verdieping drie slaapkamers met een slimme radiatorknop (en 1 in de badkamer, maar die zet ik alleen sochtends een uurtje aan, voor de rest staat die uit). Ik heb een iets grotere overloop met een open trap naar beneden (waar vloerwarming op een constante temperatuur van 22 graden staat) en een open trap naar boven (waar geen verwarming aanwezig is). De deuren naar de slaapkamers staan meestal open, aangezien de kleintjes dat prettiger vinden. Dus als het goed is gaat de warmte van de kamers dan ook de overloop in (en mogelijk deel naar boven).
Mijn idee was nu 1 temperatuur sensor te halen en te plaatsen in de overloop. Met deze sensor de drie radiatorknoppen aansturen. Maar twijfel of dit wel een oplossing is of dat er zoveel "koude lucht" via de zolder naar beneden komt dat de radiatoren de hele nacht moeten loeien om het uberhaupt warm te krijgen. Wil voorkomen dat het bloedheet wordt in de slaapkamers om maar de overloop warm te kunnen krijgen.
Een andere (duurdere) oplossing is 3 temperatuur sensoren aan te schaffen en elke kamer van eentje te voorzien. Ook dan denk dat met open deuren e.e.a. niet heel goed gaat.
Ik ontvang graag jullie tips, ik wil graag van het geklaag af
3 extra sensoren is dan een betere oplossing, maar inderdaad wel aan de prijs.
Ik heb zelf onlangs een extra sensor in een slaapkamer geplaatst, zie hier het verschil:
Alleen knop

Met extra sensor

Ik bedoel de extensionkit... Nog een eyeopener! ik heb de nieuwe wireless kit met draadloze ontvanger. ik was er bij de aanschaf vanuit gegaan dat de draadloze ontvanger het zelfde zou zijn als de extensiokit.Cap schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:28:
[...]
En nogmaals, jij hebt het over een connectiekit, die ken ik niet. Bedoel je daar de extension kit mee? Of heb je de nieuwe wireless kit met een draadloze ontvanger en bedoel je de draadloze ontvanger?
De werking is toch hetzelfde?
De Bridge (midden) is een internetbridge, die hang je aan je modem/netwerk. Verder doe je hier zelf niets mee.BlueSS50 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:44:
[...]
Ik bedoel de extensionkit... Nog een eyeopener! ik heb de nieuwe wireless kit met draadloze ontvanger. ik was er bij de aanschaf vanuit gegaan dat de draadloze ontvanger het zelfde zou zijn als de extensiokit.
De Extensiekit (rechts) stuurt de ketel bedraad aan, indien de kamerthermostaat draadloos gebruikt wordt.
:strip_exif()/f/image/c4Ab8kwtzInunRMLvJAwqVWs.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit soort afwijkingen worden vaak veroorzaakt door een matige of slechte ruimtecirculatie.Xtince schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:36:
Nu twee dagen de Tado radiatorknoppen (totaal 4 stuks) aan het werk gezien en e.e.a. uitgeprobeerd.
Mijn conclusie: de temperatuurmeter in de knoppen zijn (in ieder geval gevoelsmatig) niet correct. Nu lees ik hier en daar dat het inderdaad niet accuraat kan zijn, aangezien de knoppen dichtbij de radiator zelf hangen. Ik woon met drie vrouwen in huis, dus is vooral koukleunen.. (ik zelf had vroeger nooit de radiator aan op de slaapkamer). Maja moet er dus aan geloven.
Ik heb de afgelopen twee dagen dus thuis ook alleen maar klachten gehad, wat ik z.s.m. moet oplossen. Denk nu aan de temperatuursensor van Tado als aanvulling op de radiatorknoppen, maar de post van @Wiz_Kid maakt het niet veelbelovender.
Het probleem is dat de app een temperatuur aangeeft van bijv. 22 graden in de slaapkamer, maar gevoelsmatig is het gewoon koud in de kamer. Dus dat kan niet de bedoeling zijn.
Mijn setup is als volgt. Op de eerste verdieping drie slaapkamers met een slimme radiatorknop (en 1 in de badkamer, maar die zet ik alleen sochtends een uurtje aan, voor de rest staat die uit). Ik heb een iets grotere overloop met een open trap naar beneden (waar vloerwarming op een constante temperatuur van 22 graden staat) en een open trap naar boven (waar geen verwarming aanwezig is). De deuren naar de slaapkamers staan meestal open, aangezien de kleintjes dat prettiger vinden. Dus als het goed is gaat de warmte van de kamers dan ook de overloop in (en mogelijk deel naar boven).
Mijn idee was nu 1 temperatuur sensor te halen en te plaatsen in de overloop. Met deze sensor de drie radiatorknoppen aansturen. Maar twijfel of dit wel een oplossing is of dat er zoveel "koude lucht" via de zolder naar beneden komt dat de radiatoren de hele nacht moeten loeien om het uberhaupt warm te krijgen. Wil voorkomen dat het bloedheet wordt in de slaapkamers om maar de overloop warm te kunnen krijgen.
Een andere (duurdere) oplossing is 3 temperatuur sensoren aan te schaffen en elke kamer van eentje te voorzien. Ook dan denk dat met open deuren e.e.a. niet heel goed gaat.
Ik ontvang graag jullie tips, ik wil graag van het geklaag af
Wanneer je radiatorknop bijvoorbeeld een beetje ingesloten zit door bijvoorbeeld een vensterbank en een kast dan zal de warmte daar de neiging hebben om dar te blijven hangen in plaats van goed door de ruimte te verspreiden.
Resultaat: de knop sluit de radiator af en stopt de warmtevraag richting de ketel.
Wat je kunt doen is de temperatuur compensatie in de app voor die knop dusdanig bijstellen dat hij pas uit slaat wanneer de rest van de kamer de gewenste temperatuur heeft. Nog beter is iets aan de circulatie doen. Dat kun je bijvoorbeeld doen door te zorgen dat de lucht beter kan circuleren (kast wat verschuiven bijv.) of door radiator ventilatie te plaatsen die de circulatie mechanisch vergroot.
Ik heb zelf bijvoorbeeld een langwerpige kamer waar de radiator aan 1 kant in een dakkapel hangt. De verre zijde van de kamer is makkelijk 1.5 graad kouder dan de temperatuur die de radiatorknop aangeeft.
dat is nog eens een duidelijk plaatje!FrenzyFreak schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:10:
[...]
De Bridge (midden) is een internetbridge, die hang je aan je modem/netwerk. Verder doe je hier zelf niets mee.
De Extensiekit (rechts) stuurt de ketel bedraad aan, indien de kamerthermostaat draadloos gebruikt wordt.
[Afbeelding]
Ik denk dat de extensionkit de markt uit gaat en dat de draadloze ontvanger de nieuwe is.
In het bovenstaande plaatje staat de draadloze ontvanger en niet de extension kit
[ Voor 5% gewijzigd door BlueSS50 op 20-10-2020 13:53 ]
Dat hoop ik niet want ik ga die nodig heben wanneer ik een regelklep in het aanvoertraject van mijn vloerverarming ga plaatsen. Al is dat ook op te lossen door een radiatorknop te "slaven" aan de normale kamerthermostaat.BlueSS50 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:52:
[...]
dat is nog eens een duidelijk plaatje!
Ik denk dat de extensionkit de markt uit gaat en dat de draadloze ontvanger de nieuwe is.
In het bovenstaande plaatje staat de draadloze ontvanger en niet de extension kit
Mijn draadloze ontvanger heeft dezelfde aansluitingen als de extensionkit.acidfever schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:01:
[...]
Dat hoop ik niet want ik ga die nodig heben wanneer ik een regelklep in het aanvoertraject van mijn vloerverarming ga plaatsen. Al is dat ook op te lossen door een radiatorknop te "slaven" aan de normale kamerthermostaat.
een van jullie wel eens gehad dat een knop opeens uitgevallen is?
1 van mijn 12 knoppen is opeens echt helemaal "dood"
Aangeschaft in April dit jaar.
(Nieuwe batterijen uiteraard geprobeerd, maar geen teken van leven)
24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer
@Motorfret Wel eens contacten moeten controleren, schoonmaken na lekkende batterijen. Verder geen last van dode knoppen, maar daarvoor bestaat garantie 
@BlueSS50 Mogelijk is de naam inderdaad veranderd. De behuizing van de afbeelding heeft een verdiende upgrade gehad (duidelijke status met meerdere ledjes
).
Research bij een webwinkel wijst uit dat de extensiekit uitverkocht is!
Je "draadloze ontvanger" heeft jarenlang extensiekit geheten. We hebben het in ieder geval over hetzelfde apparaat wat iedereen hier extensiekit noemt.
Uiteraard zijn de Radiatorknoppen, Bridge en de Thermostaten ook draadloze ontvangers...
@acidfever Slaven op die manier kan niet, want een zoneklep moet open of dicht gaan. De radiatorknoppen reageren variabel op de warmtevraag en gaan niet continue 100% open.
Daarnaast mag je die knop niet op de temperatuurbeveiliging van je vloerverwarming zetten. Dat is niet goed voor je vloer.
@BlueSS50 Mogelijk is de naam inderdaad veranderd. De behuizing van de afbeelding heeft een verdiende upgrade gehad (duidelijke status met meerdere ledjes
Research bij een webwinkel wijst uit dat de extensiekit uitverkocht is!
Je "draadloze ontvanger" heeft jarenlang extensiekit geheten. We hebben het in ieder geval over hetzelfde apparaat wat iedereen hier extensiekit noemt.
Uiteraard zijn de Radiatorknoppen, Bridge en de Thermostaten ook draadloze ontvangers...
@acidfever Slaven op die manier kan niet, want een zoneklep moet open of dicht gaan. De radiatorknoppen reageren variabel op de warmtevraag en gaan niet continue 100% open.
Daarnaast mag je die knop niet op de temperatuurbeveiliging van je vloerverwarming zetten. Dat is niet goed voor je vloer.
Zo, ik mag me dankzij de Amazon Prime dagen ook melden hier.
Vier thermostaten, een bedrade thermostaat, twee aircomodules en een extensiekit aangeschaft vorige week.
We hebben een combi van vloerverwarming en radiatoren. Ik heb al gevonden dat de extensiekit aan de ketel komt, en dat er een zoneklep moet komen vóór de verdeler van de vloerverwarming, bedraad te bedienen met de thermostaat. Dat moet allemaal wel lukken, maar voordat ik ga sleutelen: heeft iemand een goede tip voor een goede zoneklep? Ik las dat die van Honeywell schijnbaar niet zo'n goede kwaliteit zijn, korte levensduur. Ik dacht aan een normale klep in combinatie met een stelmotor, of met bijvoorbeeld deze; zou dat gaan werken? Heeft iemand hier ervaring mee?
We hebben een combi van vloerverwarming en radiatoren. Ik heb al gevonden dat de extensiekit aan de ketel komt, en dat er een zoneklep moet komen vóór de verdeler van de vloerverwarming, bedraad te bedienen met de thermostaat. Dat moet allemaal wel lukken, maar voordat ik ga sleutelen: heeft iemand een goede tip voor een goede zoneklep? Ik las dat die van Honeywell schijnbaar niet zo'n goede kwaliteit zijn, korte levensduur. Ik dacht aan een normale klep in combinatie met een stelmotor, of met bijvoorbeeld deze; zou dat gaan werken? Heeft iemand hier ervaring mee?
Nomen nescio
je zou deze kunnen nemen, die zijn wel goed. (weet natuurlijk niet of de diameter klopt)
https://www.warmteservice...0?origin=Search%20Results
https://www.warmteservice...0?origin=Search%20Results
@Bra-Jo De thermostaat schakelt een relais aan/uit.
Thermostaat aan:
Een thermomotor zoneklep krijgt stroom, wordt warm, duwt de klep open (in 120 seconden).
Een stelmotor heeft een schakeldraad, schakelt in, draait open (in 6 seconden).
Thermostaat uit:
Thermomotor krijgt geen stroom, koelt af, klep dicht.
Stelmotor verliest stroom... staat open.
Een Tweaker weet wel hoe hij het relais omzet (via domotica bv) naar de gewenste actie, maar het is niet hoe de thermostaat stuurt.
Thermostaat aan:
Een thermomotor zoneklep krijgt stroom, wordt warm, duwt de klep open (in 120 seconden).
Thermostaat uit:
Een Tweaker weet wel hoe hij het relais omzet (via domotica bv) naar de gewenste actie, maar het is niet hoe de thermostaat stuurt.
Sinds kort hebben we vloerverwarming in de woonkamer, Tado thermostaat in de woonkamer die de ketel aanstuurt, en in de rest van het huis Tado radiatorknoppen.
Dit werkt perfect, op twee punten na: de vloerverwarming pomp staat altijd aan (zonder van de energie en irritante brom), en wanneer een andere kamer warmte vraagt, wordt de woonkamer ook verwarmd.
Dit wil ik oplossen met een Tado extensie kit, zoals hier beschreven: tado in "Tado Smart Thermostat Topic"
Maar dan moet er installatiedraad van de vloerverwarming pomp naar de thermostaat. En dat ligt er niet, er ligt wel een gewone, simpele signaaldraad/thermostaat kabel.
Nu heb ik het volgende idee. Ik sluit de bestande signaaldraad aan op de thermostaat. De andere kant van die draad (bij de pomp) sluit ik aan op een solid state relais (iets als deze). De andere kant van het relais sluit ik dan weer aan op de pomp. Het circuit tussen de relais en de thermostaat dacht ik te voeden met een oude v5 usb lader ofzo.
Denken jullie dat dit kan werken? Of moet ik niet zeuren en gewoon nette installatiedraad van de thermostaat naar de pomp leggen?
Dit werkt perfect, op twee punten na: de vloerverwarming pomp staat altijd aan (zonder van de energie en irritante brom), en wanneer een andere kamer warmte vraagt, wordt de woonkamer ook verwarmd.
Dit wil ik oplossen met een Tado extensie kit, zoals hier beschreven: tado in "Tado Smart Thermostat Topic"
Maar dan moet er installatiedraad van de vloerverwarming pomp naar de thermostaat. En dat ligt er niet, er ligt wel een gewone, simpele signaaldraad/thermostaat kabel.
Nu heb ik het volgende idee. Ik sluit de bestande signaaldraad aan op de thermostaat. De andere kant van die draad (bij de pomp) sluit ik aan op een solid state relais (iets als deze). De andere kant van het relais sluit ik dan weer aan op de pomp. Het circuit tussen de relais en de thermostaat dacht ik te voeden met een oude v5 usb lader ofzo.
Denken jullie dat dit kan werken? Of moet ik niet zeuren en gewoon nette installatiedraad van de thermostaat naar de pomp leggen?
Dank je voor de uitleg. Ik ben wel aan het spelen met domotica, maar denk dat dit nog een stap te ver is op dat gebied. Bovendien wil ik best iets integreren met Home Assistant, maar wil er niet afhankelijk van zijn voor essentiële zaken als verwarming. Dus dan lijkt me een thermomotor toch de beste keuze. Nog tips voor een merk/type?FrenzyFreak schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:57:
@Bra-Jo De thermostaat schakelt een relais aan/uit.
Thermostaat aan:
Thermostaat uit:

Edit: ik zie nu pas dat die van @BlueSS50 een thermomotor is.
[ Voor 3% gewijzigd door Bra-Jo op 21-10-2020 11:18 ]
Nomen nescio
- tado
- Registratie: Februari 2016
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Slimme Radiatorknop
- Tado Slimme Radiatorknop V3+ (Starterskit)
- Tado Slimme Thermostaat V3+
- Tado Extension Box
- Duracell Plus Power Alkaline AA-batterijen - 12 stuks
- Tado Smart Thermostat Multi-zone (uitbreiding)
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Tado Slimme Thermostaat V3
- Thermostaten
- Camera-accessoires
- Smarthome accessoires
/u/735079/crop56bb70d03a088_cropped.png?f=community)
De nieuwe Draadloze Ontvanger (die onderdeel uitmaakt van de nieuwe Draadloze Slimme Thermostaat - Starterkit) is een nieuwe versie van de Extensiekit.BlueSS50 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:44:
[...]
Ik bedoel de extensionkit... Nog een eyeopener! ik heb de nieuwe wireless kit met draadloze ontvanger. ik was er bij de aanschaf vanuit gegaan dat de draadloze ontvanger het zelfde zou zijn als de extensiokit.
Er zitten meer LED's op en dus is het makkelijker om te zien wat de status is van deze draadloze ontvanger ten opzichte van de Extensiekit (Die maar 1 LED had).
Hier meer informatie: https://support.tado.com/...op-de-draadloze-ontvanger
[ Voor 9% gewijzigd door tado op 21-10-2020 11:41 ]
Ik heb ondertussen al 4 knoppen die in de afgelopen 2 weken zijn uitgevallen zonder enige notificatie. Volgens de tado app zijn de batterijen nog goed, maar de knoppen zelf geven aan dat de batterijen leeg zijn.Motorfret schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:08:
een van jullie wel eens gehad dat een knop opeens uitgevallen is?
Gewoon nieuwe batterijen lost het bij mij wel op
[ Voor 6% gewijzigd door Azlec op 21-10-2020 15:51 ]
Ik heb exact hjetzelfde. Maar even de baterijen vervangen dus. Wel jammer dat vervolgens die hele ruimte niet lijkt te werken. Hij geeft iig voor de complete ruimte "Geen externe toegang aan"Azlec schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:49:
[...]
Ik heb ondertussen al 4 knoppen die in de afgelopen 2 weken zijn uitgevallen zonder enige notificatie. Volgens de tado app zijn de batterijen nog goed, maar de knoppen zelf geven aan dat de batterijen leeg zijn.
Gewoon nieuwe batterijen lost het bij mij wel op
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik kom er nog steeds niet helemaal uit wat de beste configuratie is voor een bijvloerverwarming. Op de BG heeft ongeveer 70% oppervlakte een bijvloerverwarming. Overal staan wel radiatoren. Echter is die bijvloerverwarming wel optimaal voor najaar en voorjaar beneden. Is het een optie om Tado knoppen aan te brengen bij de radiatoren vlakbij de thermostaat en vloerverwarming en die 0,5C lager te zetten? Zodat de bij- vloerverwarming het gros van de dag kan werken?
Ik was al een beetje bang voor, maar de Tado radiatorknop kan blijkbaar geen goede connectie houden met de radiatorknop op zolder. Misschien heb ik wel een veel te grote villa met dikken muren?
Ik was al een beetje bang voor, maar de Tado radiatorknop kan blijkbaar geen goede connectie houden met de radiatorknop op zolder. Misschien heb ik wel een veel te grote villa met dikken muren?
Bereik van de bridge is gewoon heel goed. We hebben klanten met veel te grote villa's met dikke muren en ook dat leverde over het algemeen geen probleem.
Een 3 verdiepingshuis zoals we in NL gewend zijn zal over het algemeen nooit een probleem veroorzaken.
Wij raden aan om de bridge zo centraal mogelijk in huis te plaatsen maar in veel gevallen zal de meterkast ook volstaan om het volledige huis te dekken.
[...]
Eventueel meerdere bridges mogelijk in extreme gevallen.
Ik heb ook last van connectie problemen. De bridge rechtop zetten (helpt vreemd genoeg echt) en in het midden van je huis plaatsten lost dit op.Holland1994 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:27:
Ik was al een beetje bang voor, maar de Tado radiatorknop kan blijkbaar geen goede connectie houden met de radiatorknop op zolder. Misschien heb ik wel een veel te grote villa met dikken muren?![]()
[...]
Thanks, net even verticaal gezet en ik heb weer ontvangstheraut schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:34:
[...]
Ik heb ook last van connectie problemen. De bridge rechtop zetten (helpt vreemd genoeg echt) en in het midden van je huis plaatsten lost dit op.
Dat is idd wel een behoorlijk verschil. Denk ook in het verbruik. Toch ff doorsparen voor een sensor. Heb voorlopig een paar goedkope digitale thermometers besteld om te kijken of ik met de compensatie iets verder kom.ArisB schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:34:
[...]
Ik zou niet de temperatuurmeting van 3 afzonderlijke kamers later afhangen van de temperatuur op de overloop. Dan zijn ze kamers sowieso niet meer los van elkaar instelbaar en zal het in kamers met een dichte deur erg warm worden.
3 extra sensoren is dan een betere oplossing, maar inderdaad wel aan de prijs.
Ik heb zelf onlangs een extra sensor in een slaapkamer geplaatst, zie hier het verschil:
Alleen knop
[Afbeelding]
Met extra sensor
[Afbeelding]
Maar wel een vraag. In de app heb ik het grafiekje wat je hebt ingeplakt toch heel anders. Die van jou vind ik wel overzichtelijker. Is dat een instelling of volg je het systeem door middel van een andere programma?
Ook ik heb tijdens de Prime dagen een Tado op de kop getikt.
Vandaag is hij binnen gekomen en wilde gelijk installeren. Helaas kreeg ik bij het kiezen van de oude thermostaat (ICY van essent) de melding dat er geen installatiehandleiding mogelijk was maar dat ik binnen twee dagen van de technische dienst iets te horen krijg.
Nu ben ik natuurlijk ongeduldig en denk ik dat ik het zelf ook gewoon kan installeren m.b.v. de handleiding die in dit topic regelmatig voorbij is gekomen. Toch ben ik niet helemaal zeker en daarom vraag ik jullie even voor hulp...
Ketel: remeha quinta 35c.
Ik heb hier op het forum gelezen dat Het voor de quinta het verstandig is om de warmwater functie uit te zetten (HWx) omdat de quinta anders in de ‘uit’ periode helemaal geen warm water geeft. Zelfs niet na wat opwarm tijd. —> Klopt dit voor de quinta nog steeds? Of is er inmiddels een ander advies?
Graag zet ik de thermostaat op open therm (D01). Hieronder een foto van de ketel aansluiting. 1 en 2 is de bedrading voor open therm, dus dat is prima. Ik twijfel echter wat de twee andere draden doen. —> Kan de weerstand tussen 3 en 11 gewoon blijven zitten (waar dient die eigenlijk voor?), en de verbinding tussen 10 en 14 kan die ook blijven zitten (en wat doet die?)?
Alvast dank!
(Sorry, ik heb de foto blijkbaar op de kop gemaakt)
Vandaag is hij binnen gekomen en wilde gelijk installeren. Helaas kreeg ik bij het kiezen van de oude thermostaat (ICY van essent) de melding dat er geen installatiehandleiding mogelijk was maar dat ik binnen twee dagen van de technische dienst iets te horen krijg.
Nu ben ik natuurlijk ongeduldig en denk ik dat ik het zelf ook gewoon kan installeren m.b.v. de handleiding die in dit topic regelmatig voorbij is gekomen. Toch ben ik niet helemaal zeker en daarom vraag ik jullie even voor hulp...
Ketel: remeha quinta 35c.
Ik heb hier op het forum gelezen dat Het voor de quinta het verstandig is om de warmwater functie uit te zetten (HWx) omdat de quinta anders in de ‘uit’ periode helemaal geen warm water geeft. Zelfs niet na wat opwarm tijd. —> Klopt dit voor de quinta nog steeds? Of is er inmiddels een ander advies?
Graag zet ik de thermostaat op open therm (D01). Hieronder een foto van de ketel aansluiting. 1 en 2 is de bedrading voor open therm, dus dat is prima. Ik twijfel echter wat de twee andere draden doen. —> Kan de weerstand tussen 3 en 11 gewoon blijven zitten (waar dient die eigenlijk voor?), en de verbinding tussen 10 en 14 kan die ook blijven zitten (en wat doet die?)?
Alvast dank!
(Sorry, ik heb de foto blijkbaar op de kop gemaakt)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/25eP7pQBlb6tzlBsleChTMhW.jpg?f=user_large)
Op zich sinds bijna 2 jaar een tevreden gebruiker, maar de ondersteuning zodra je het nodig hebt is vrij kansloos. Ik wacht al sinds 3 dagen op een reactie voor een relatief serieus probleem.
1 van mijn radiatorknoppen maakt een vreemd geluid bij het regelen van de temperatuur. Nieuwe batterijen hielpen niet en de thermostaat aansluiting(?) van de verwarming is zo goed als nieuw (dus geen verkalking o.i.d.) en gaat vrij in en uit.
Dit lijkt me een garantiegeval, maar nu verwarmt hij dus regelmatig continu tot wel 25+ graden! Ik ga straks wel even een ouderwetse radiatorknop kopen om deze tijdelijk te vervangen, maar dit is natuurlijk wel jammer.
Mocht iemand nog een goed idee hebben, graag!
1 van mijn radiatorknoppen maakt een vreemd geluid bij het regelen van de temperatuur. Nieuwe batterijen hielpen niet en de thermostaat aansluiting(?) van de verwarming is zo goed als nieuw (dus geen verkalking o.i.d.) en gaat vrij in en uit.
Dit lijkt me een garantiegeval, maar nu verwarmt hij dus regelmatig continu tot wel 25+ graden! Ik ga straks wel even een ouderwetse radiatorknop kopen om deze tijdelijk te vervangen, maar dit is natuurlijk wel jammer.
Mocht iemand nog een goed idee hebben, graag!
Ik gebruik de API om zelf grafiekjes te maken, die in de app vind ik ook onduidelijk. Vaak een wat vreemde schaalverdeling en voor mijn gevoel strijken ze fluctuerende temperaturen glad.Xtince schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:41:
[...]
Dat is idd wel een behoorlijk verschil. Denk ook in het verbruik. Toch ff doorsparen voor een sensor. Heb voorlopig een paar goedkope digitale thermometers besteld om te kijken of ik met de compensatie iets verder kom.
Maar wel een vraag. In de app heb ik het grafiekje wat je hebt ingeplakt toch heel anders. Die van jou vind ik wel overzichtelijker. Is dat een instelling of volg je het systeem door middel van een andere programma?
Care to share your setup?ArisB schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:40:
[...]
Ik gebruik de API om zelf grafiekjes te maken, die in de app vind ik ook onduidelijk. Vaak een wat vreemde schaalverdeling en voor mijn gevoel strijken ze fluctuerende temperaturen glad.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
De Tado API is helaas nog niet door Tado zelf gedocumenteerd maar er zijn wel anderen mee bezig geweest.
Ik heb de documentatie van deze site gevolgd: https://shkspr.mobi/blog/...i-guide-updated-for-2019/
Ik heb een php-script in cron die elke 5 minuten de gegevens uit de API opvraagt en lokaal in een database opslaat (MariaDB). Deze data zet ik met JpGraph (https://jpgraph.net/) om in grafiekjes.
Een andere gebruiker hier, PeterdeBruin, heeft ook een site in JavaScript: http://www.peterdebruin.net/tado.html
Wat ik tot nu toe heb gemaakt is absoluut niet geschikt om online te gooien
Oh, dat ga ik ook eens proberen. Ik heb altijd dat een knop in de kelder buiten bereik is. De bridge ligt op de 2e verdieping. Ik zal hem daar ook eens rechtop zetten.heraut schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:34:
[...]
Ik heb ook last van connectie problemen. De bridge rechtop zetten (helpt vreemd genoeg echt) en in het midden van je huis plaatsten lost dit op.
Ikzelf gebruik cbeneke/tado-influxdb om de data in een influxdb te krijgen en vanuit daar eventueel grafiekjes te maken.ArisB schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:40:
[...]
Ik gebruik de API om zelf grafiekjes te maken, die in de app vind ik ook onduidelijk. Vaak een wat vreemde schaalverdeling en voor mijn gevoel strijken ze fluctuerende temperaturen glad.
Goede middag, ik vroeg mij of andere tado eigenaren met vloerverwarming als hoofdverwarming ook last hebben van overshoots?
Soms heb ik tot wel 1 graden overshoot. Het gekke vind ik, dat als de ingestelde setpoint is bereikt tado gewoon vrolijk door blijft stoken. Het is toch algemeen bekend dat vloerverwarming heel lang na-warmt dus de ketel zou vóór het bereiken van de setpoint al uit moeten gaan.
Ben benieuwd of iemand anders dit ook ervaart en wat eraan gedaan kan worden.
Bedankt!
Soms heb ik tot wel 1 graden overshoot. Het gekke vind ik, dat als de ingestelde setpoint is bereikt tado gewoon vrolijk door blijft stoken. Het is toch algemeen bekend dat vloerverwarming heel lang na-warmt dus de ketel zou vóór het bereiken van de setpoint al uit moeten gaan.
Bedankt!
Helder! Ben mezelf aan het inlezen in Domoticz. Hopelijk krijg ik daar ook Tado aan het werk. Vind de app ook wel qua mogelijkheden toch wat tegenvallen.ArisB schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:40:
[...]
Van jullie klantenservice krijg ik het volgende toegestuurd als reactie:tado schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:40:
[...]
De nieuwe Draadloze Ontvanger (die onderdeel uitmaakt van de nieuwe Draadloze Slimme Thermostaat - Starterkit) is een nieuwe versie van de Extensiekit.
Er zitten meer LED's op en dus is het makkelijker om te zien wat de status is van deze draadloze ontvanger ten opzichte van de Extensiekit (Die maar 1 LED had).
Hier meer informatie: https://support.tado.com/...op-de-draadloze-ontvanger
Mijn vragen heb ik even genummerd, zodat dit wat leesbaar blijft voor iedereen. Wellicht dat deze vragen elders in deze enorme topic zijn beantwoord, maar ik kan het zo even niet vinden.De Extension Kit is een aanvulling op de Smart Thermostat. De draadloze ontvanger wordt geleverd in een bundel met een draadloze Smart Thermostat Starter Kit. Beide kunnen dezelfde compatibiliteit bieden, de draadloze ontvanger en de thermostaat is nieuwer en heeft dus ook enkele verbeteringen in de connectiviteit.
Geen van deze apparaten kan werken zonder de Smart Thermostat of (in het geval van de draadloze ontvanger) de draadloze temperatuursensor. Hiermee kan hij de ketel aansturen.
1. Kan je wellicht ingaan op de verbeteringen in de connectiviteit? Ik heb de Tado thermostaat nog niet eens in gebruik en de extensiekit heb ik net besteld en ontvangen. Dus wellicht zou ik dit wel willen omruilen voor de nieuwe apparaten die jullie hebben uitgebracht.
2. Wat is het verschil tussen de draadloze thermostaat en de gewone Smart Thermostat V3+ (starter kit)?
3. Wij hebben een Intergas Xtreme 36 ketel. Deze schijnt ook een draadloze module ingebouwd te hebben. Is het mogelijk om de Tado thermostaat (draadloze versie of bedrade versie(?)) hierop aan te sluiten?
Zo ja, is een extensiekit dan niet meer benodigd?
Ja! Heb ik ook. Enorme overshoots en Tado blijft gewoon doorstoken.Cranx schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:33:
Ik vroeg mij of andere tado eigenaren met vloerverwarming als hoofdverwarming ook last hebben van overshoots?
Soms heb ik tot wel 1 graden overshoot. Het gekke vind ik, dat als de ingestelde setpoint is bereikt tado gewoon vrolijk door blijft stoken.
Het officiële antwoord van Tado is dat dit komt doordat ze een PID regelaar gebruiken wat natuurlijk onzin is. De gebruikte parameters van de regeling zijn gewoon niet goed.
Verder beweert Tado dat het systeen zelflerend is. Maar na 4 jaar inleertijd is het systeem er nog steeds niet achter gekomen dat de vloer traag reageert.
Dat zelflerende stukje bestaat voor zover ik kan inschatten alleen in de verkoopfolder.
Als ik wil inloggen op de app krijg ik “Verbinding met de server is mislukt. Controleer je internetverbinding”.
Internetverbinding doet het prima. Zojuist ook ingelogd op unifi netwerk en tado bridge is ook gewoon online. Zie op de website geen storing melding. Weet iemand waar het aan kan liggen?
EDIT: via de tado website op een server status website uitgekomen. Blijkt idd een storing.
Internetverbinding doet het prima. Zojuist ook ingelogd op unifi netwerk en tado bridge is ook gewoon online. Zie op de website geen storing melding. Weet iemand waar het aan kan liggen?
EDIT: via de tado website op een server status website uitgekomen. Blijkt idd een storing.
[ Voor 13% gewijzigd door Xtince op 22-10-2020 21:00 ]
Zelfde hier. Op de status pagina hebben ze het over een major outage: https://status.tado.com/Xtince schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:52:
Als ik wil inloggen op de app krijg ik “Verbinding met de server is mislukt. Controleer je internetverbinding”.
Xtince schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:52:
Hier ook hetzelfde.Apipa schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:00:
[...]
Zelfde hier. Op de status pagina hebben ze het over een major outage: https://status.tado.com/
Echter kan ik de thermostaat wel op afstand bedienen via HomeKit.
Edit: De Tado app werkt weer.
App opent wel weer id. Maar 2 knoppen en internetbridge geven een foutmelding aan dat ze geen verbinding krijgen. Vreemd dat andere 2 knoppen dat wel hebben volgens de app, terwijl de bridge geen internetverbinding zou hebben.Tartarus schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:31:
[...]
[...]
Hier ook hetzelfde.
Echter kan ik de thermostaat wel op afstand bedienen via HomeKit.
Edit: De Tado app werkt weer.
Maar even afwachten nog denk ik? Wel vervelend idd.
Moet zeggen na 5 dagen tado gebruiker (alleen radiatorknoppen) ik nog niet heel overtuigd ben van mijn keuze om voor tado te gaan...
Update: is ook weer vanzelf opgelost.
[ Voor 3% gewijzigd door Xtince op 22-10-2020 22:50 ]
Ik pas 2 weken, sinds de Prime Days.Xtince schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:36:
[...]
App opent wel weer id. Maar 2 knoppen en internetbridge geven een foutmelding aan dat ze geen verbinding krijgen. Vreemd dat andere 2 knoppen dat wel hebben volgens de app, terwijl de bridge geen internetverbinding zou hebben.
Maar even afwachten nog denk ik? Wel vervelend idd.
Moet zeggen na 5 dagen tado gebruiker (alleen radiatorknoppen) ik nog niet heel tevreden ben van mijn keuze om voor tado te gaan...
Bij mij werkt de app en alle tegels wel zoals voor de storing.
+ @jeanpaulh Overshoots:Cranx schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:33:
Goede middag, ik vroeg mij of andere tado eigenaren met vloerverwarming als hoofdverwarming ook last hebben van overshoots?
Bedankt!
Ja, alhoewel het dit jaar bij mij al een stuk minder lijkt te zijn.
De Tado helpdesk zal je zeggen dat je de vloerverwarming beter moet afstellen. Probeer de maximale watertemperatuur te vinden die je vloer nodig heeft om je verdieping op de gewenste temperatuur te krijgen.
Dit is zelden het 'normaal' ingestelde limiet van 40 graden, zou makkelijk 36 of misschien 32 kunnen zijn. Helaas is dat wel redelijk afhankelijk van de koudste dagen.
Met mijn oude Nefit Ecomline kan ik niet verder omlaag, want dan komt de ketel de hitte niet kwijt en krijg ik heel andere problemen. Maar ik merk wel degelijk minder grote overshoots dan vorig jaar.
2. Als ik het antwoord lees lijkt de draadloze temperatuursensor meegeleverd te worden met de nieuwe draadloze ontvanger. Die heeft volgens mij geen bedrade ketelaansturing erin (geen probleem met de ontvanger), MAAR heeft hij wel nog het relais voor een zoneklep aansturing...?Massri92 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:44:
[...]
Mijn vragen heb ik even genummerd, zodat dit wat leesbaar blijft voor iedereen. Wellicht dat deze vragen elders in deze enorme topic zijn beantwoord, maar ik kan het zo even niet vinden.
1. Kan je wellicht ingaan op de verbeteringen in de connectiviteit? Ik heb de Tado thermostaat nog niet eens in gebruik en de extensiekit heb ik net besteld en ontvangen. Dus wellicht zou ik dit wel willen omruilen voor de nieuwe apparaten die jullie hebben uitgebracht.
2. Wat is het verschil tussen de draadloze thermostaat en de gewone Smart Thermostat V3+ (starter kit)?
3. Wij hebben een Intergas Xtreme 36 ketel. Deze schijnt ook een draadloze module ingebouwd te hebben. Is het mogelijk om de Tado thermostaat (draadloze versie of bedrade versie(?)) hierop aan te sluiten?
@Tartarus Die storingen komen gelukkig niet zovaak voor als de afgelopen week. En als ze gebeuren duurt het vaak niet lang, anders zaten we hier allemaal niet
[ Voor 3% gewijzigd door FrenzyFreak op 22-10-2020 23:31 ]
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
- Smarthome accessoires
1. Nieuwer = beter. Maar in Nederland hebben we zo goed als geen problemen met connectiviteit in normale huizen.Massri92 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:44:
[...]
Van jullie klantenservice krijg ik het volgende toegestuurd als reactie:
[...]
Mijn vragen heb ik even genummerd, zodat dit wat leesbaar blijft voor iedereen. Wellicht dat deze vragen elders in deze enorme topic zijn beantwoord, maar ik kan het zo even niet vinden.
2. Ik snap uw vraag niet. De ene is draadloos (en bestaat dus uit een sensor en een ontvanger), de andere is bedraad. Dat is het verschil. Het zit in de naam.
3. U heeft altijd een tado ontvanger nodig. Tado kan niet praten met de ontvanger die al in de ketel zit ingebouwd.
Bottom line: In uw geval maakt het echt niet uit of u een Extensiekit of een Draadloze ontvanger (onderdeel van de draadloze starterskit) neemt. Beide vervullen exact dezelfde rol.
@tado Ik ga nu toch even zeuren: Het begint er op te lijken dat de internet verbinding niet de zwakste schakel is maar de Tado back-end. Een lokale back-up van het schema is misschien toch niet zo'n gek idee met 8 incidenten in 6 maanden tijd?
Gisteren zelfs de 2e outtage binnen 7 dagen. Wat gaat Tado doen om dit te verbeteren?
Gisteren zelfs de 2e outtage binnen 7 dagen. Wat gaat Tado doen om dit te verbeteren?
tado schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:49:
[...]
Hoe vaak ligt het internet er in NL uit ?
Juist het feit dat u het pas door had toen het een keer fout ging laat zien dat het over het algemeen niet nodig is.
Die 1 keer per 2 jaar dat er een misschien een internet storing is kan je natuurlijk gewoon zelf aan de Slimme Radiatorknop draaien om alsnog handmatig de verwarming aan te zetten. Want lokale controle blijft bestaan, ook als de internetverbinding eruit ligt.
Natuurlijk zou het mooi zijn als alles lokaal draait. Dat is dus ook mogelijk door van Apple HomeKit gebruik te maken. Maar voor de functionaliteit die de tado app met zich mee brengt is een verbinding met de cloud benodigd.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
- Smarthome accessoires
Natuurlijk doen wij er alles aan om dit te verbeteren. 2 uitvallen kort na elkaar tijdens het belangrijkste seizoen is niet iets waar we trots op kunnen zijn.acidfever schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:19:
@tado Ik ga nu toch even zeuren: Het begint er op te lijken dat de internet verbinding niet de zwakste schakel is maar de Tado back-end. Een lokale back-up van het schema is misschien toch niet zo'n gek idee met 8 incidenten in 6 maanden tijd?
[...]
Toch nog een vraag van mijn kant:
Zit u constant op de tado app ?
Of krijgt u een automatische email via status.tado.com ?
Hoe kwam u achter het serverprobleem?
Ik moet zeggen dat ik inmiddels toch wel twee maanden al een tevreden gebruiker ben, Ik heb dan ook geen last gehad van de uitvallen van de afgelopen tijd (ik merk ze meestal achteraf hier pas op
).
Maar ik kan de frustraties wel begrijpen als je net iets wil aanpassen/inzien en de boel werkt niet, ben ook wel benieuwd naar de tech stack van Tado eigenlijk want een beetje uptime/redundancy genereren is tegenwoordig niet zo'n probleem lijkt mij. Als bij mijn werk er iets drie minuten uit ligt staat de telefoon roodgloeiend.
Maar ik kan de frustraties wel begrijpen als je net iets wil aanpassen/inzien en de boel werkt niet, ben ook wel benieuwd naar de tech stack van Tado eigenlijk want een beetje uptime/redundancy genereren is tegenwoordig niet zo'n probleem lijkt mij. Als bij mijn werk er iets drie minuten uit ligt staat de telefoon roodgloeiend.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
- Smarthome accessoires
Elke 5 minuten van server problemen zijn ongeveer 500 nieuwe requests voor ons (chat/email/nood-voicemail)-LA- schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:38:
Ik moet zeggen dat ik inmiddels toch wel twee maanden al een tevreden gebruiker ben, Ik heb dan ook geen last gehad van de uitvallen van de afgelopen tijd (ik merk ze meestal achteraf hier pas op).
Het eerste wat we willen doen is zorgen dat we een duidelijkere foutmelding hebben in de app.
Uiteindelijk zijn serverproblemen nooit 100% te voorkomen, dan is het vooral belangrijk om tijdens die problemen de communicatie op orde te hebben.
(En natuurlijk is ons server team nu aan het uitzoeken hoe dit kon gebeuren om te zorgen dat dit specifieke probleem niet nogmaals voor zal komen).
[ Voor 20% gewijzigd door tado op 23-10-2020 10:04 ]
Zijn volgens mij een aantal vragen maar primatado schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:26:
[...]
Natuurlijk doen wij er alles aan om dit te verbeteren. 2 uitvallen kort na elkaar tijdens het belangrijkste seizoen is niet iets waar we trots op kunnen zijn.
Nee, dat zou ook niet nodig moeten zijn wanneer ik een premium prijs betaal voor een slimme themostaat systeem. Mijn oude themostaat met klokprogramma verwarmde mijn huis jaren lang volgens het ingestelde schema zonder enige vorm van monitoring..Zit u constant op de tado app ?
Nee, daar heb ik me toevallig vanochtend voor ingeschreven maar de server problemen komen ook hier in het topic voorbij.Of krijgt u een automatische email via status.tado.com ?
Omdat ik een 4 maanden oude baby heb en de babykamer warmer wil houden dan normaal (en dus ook zo heb ingesteld). Het viel me op dat de radiator koud was terwijl de kamer volgens het door mij ingestelde schema warmer zou moeten zijn (Er staat een digitale themometer naast de komode).Hoe kwam u achter het serverprobleem?
Ik begrijp niet echt hoe deze vragen of de gegeven antwoorden relevant zijn.
Feit is dat Tado een slimme themostaat systeem verkoopt met de slogan "Houd elke kamer op de juiste temperatuur, precies op het moment dat je het nodig hebt. Bespaar meer energie en geld."
Alleen is de betrouwbaarheid van de werking door een design keuze afhankelijkheid van een externe dienst (of het nu de Tado back-end of je internetverbinding is die het probleem veroorzaakt).
De website vermeld daarnaast nergens dat de werking van het product afhankelijk is van een werkende internet verbinding + Tado cloud dienst (misschien ergens verstopt in een FAQ maar zeker niet in de hoofdpagina met informatie). Ik zou het overigens echt totaal geen probleem vinden wanneer de slimme functionaliteit niet werkt wanneer Tado of mijn internet verbinding er uit ligt. Echter moet het ingestelde blokken schema naar mijn mening altijd werken als back-up.
Wat zouden mijn antwoorden op de vragen aan de situatie kunnen veranderen als ik vragen mag?
[ Voor 6% gewijzigd door acidfever op 23-10-2020 10:20 ]
Ik heb me geabonneerd op de tado server status update, maar ik heb Tado ook in domoticz draaien en die geeft direct een error als tado niet bereikt kan worden. Domoticz is dus eerder (logisch, een outage melding komt natuurlijk altijd net wat later), maar ik moet zeggen dat de tado update mail wel heel snel binnenkomt, dus dat is positief!tado schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:26:
[...]
Zit u constant op de tado app ?
Of krijgt u een automatische email via status.tado.com ?
Hoe kwam u achter het serverprobleem?
[ Voor 14% gewijzigd door GVR op 23-10-2020 10:09 ]
De discussie over het "afhankelijk zijn van een werkende internet verbinden en werkende tado server" hebben we hier al meerdere malen besproken, maar @tado lijkt daar niets aan te willen veranderen. De oplossing in de vorm van een "backup van het blokkenschema in de Tado bridge" wordt al heel lang voorgesteld door mede Tweakers, maar tot op heden is er niets veranderd.
Er zijn meerdere oplossingen te bedenken, maar het blijft gewoon stil vanuit @tado. Een andere (extra) oplossing is wellicht dat je klanten zelf het server gedeelte kan laten hosten als backup. Veel mensen hebben thuis een Raspberry Pi of NAS draaien waarop dit kan. Alleen al het aanbieden van een optie als dit zou veel pluspunten opleveren.
Ik kijk voor nu naar een andere oplossing voor de Slimme Thermostaat in mijn nieuwe huis, want ik wil iets hebben voor de toekomst. En niet een product wat de prullenbak in kan wanneer de fabrikant de stekker er uit trekt of failliet gaat.
Er zijn meerdere oplossingen te bedenken, maar het blijft gewoon stil vanuit @tado. Een andere (extra) oplossing is wellicht dat je klanten zelf het server gedeelte kan laten hosten als backup. Veel mensen hebben thuis een Raspberry Pi of NAS draaien waarop dit kan. Alleen al het aanbieden van een optie als dit zou veel pluspunten opleveren.
Ik kijk voor nu naar een andere oplossing voor de Slimme Thermostaat in mijn nieuwe huis, want ik wil iets hebben voor de toekomst. En niet een product wat de prullenbak in kan wanneer de fabrikant de stekker er uit trekt of failliet gaat.
Chookity-pok
Nu is het natuurlijk wel zo dat dit tweakers is en tweakers willen wel graag zelf iets hosten. De gemiddelde consument is meer van plug & play en dat is denk ik wel het merendeel van Tado's doelgroep. Als de uptime gewoon in orde is heb je het hele probleem niet (behalve als Tado over een jaar failliet is danSaeverix schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:40:
De discussie over het "afhankelijk zijn van een werkende internet verbinden en werkende tado server" hebben we hier al meerdere malen besproken, maar @tado lijkt daar niets aan te willen veranderen. De oplossing in de vorm van een "backup van het blokkenschema in de Tado bridge" wordt al heel lang voorgesteld door mede Tweakers, maar tot op heden is er niets veranderd.
Ik denk dat de gemiddelde consument het ook een fijn idee vind dat het "kan" wanneer bovenstaande het geval is. Dat je weet dat je thermostaat niet de prullenbak in hoeft wanneer de stekker uit het bedrijf gaat.-LA- schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:51:
[...]
Als de uptime gewoon in orde is heb je het hele probleem niet (behalve als Tado over een jaar failliet is dan)
Uiteraard zijn er veel mensen die iets kopen wat gewoon moet werken zonder verder ergens bij na te denken, maar je hebt ook mensen die zich toch ergens in verdiepen. En dat zijn niet alleen wij Tweakers
Chookity-pok
Sinds een tijd ook blije eigenaar van Tado; Ik vind het opzich een prachtig systeem. Vooral dat ik kamers afzonderlijk kan bedienen en instellen. Top.
Ik loop echter tegen het volgende probleem aan.
Wanneer ik de temperatuur in een kamer handmatig (via de app) bijvoorbeeld een graad hoger instel voor een bepaalde tijd; vervolgens toch opeens wegga (overschakel naar Afwezig) stelt Tado de temperatuur niet automatisch in naar de afwezigheidstemperatuur.
Dit gebeurd zowel als ik handmatig de afwezigheid activeer als via geolocatie (ik heb een Auto-Assist abbo)
Ook heb ik de kamers ingesteld op: "Handmatige bediening op het Tado apparaat: Tot de volgende automatische verandering"
PS: Als ik het op de knop verander; staat in de app: Tot xx:xx in thuismodus
Dus hij doet wel wat ik wil als ik de temperatuur echt handmatig bedien via de knoppen.
Kan dit dus ook geregeld worden als ik het handmatig via de app aanpas?
Wanneer ik de temperatuur in een kamer handmatig (via de app) bijvoorbeeld een graad hoger instel voor een bepaalde tijd; vervolgens toch opeens wegga (overschakel naar Afwezig) stelt Tado de temperatuur niet automatisch in naar de afwezigheidstemperatuur.
Dit gebeurd zowel als ik handmatig de afwezigheid activeer als via geolocatie (ik heb een Auto-Assist abbo)
Ook heb ik de kamers ingesteld op: "Handmatige bediening op het Tado apparaat: Tot de volgende automatische verandering"
Dus hij doet wel wat ik wil als ik de temperatuur echt handmatig bedien via de knoppen.
[ Voor 14% gewijzigd door QempZoR op 23-10-2020 13:13 ]
Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
- Smarthome accessoires
De "tot volgende automatische verandering" werkt alleen op manuele modus die u op het tado apparaat zelf start. (dus op de slimme Radiatorknop of Slimme THermostaat)QempZoR schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:10:
Sinds een tijd ook blije eigenaar van Tado; Ik vind het opzich een prachtig systeem. Vooral dat ik kamers afzonderlijk kan bedienen en instellen. Top.
Niet voor handmatige modus die u in de app start.
@tado, dus wanneer iemand een handmatige verandering in de app voor een kamer maakt dan blijft deze “eeuwig” in stand? Ongeacht welke instelling in de app?
Wanneer ik op jullie site kijk dan zie ik het volgende:
https://support.tado.com/nl/articles/3405566
Daar lijkt het er op dat ik de keuze heb, om het bevoordeeld tot het volgende tijdsblok te doen.
Daar lijkt het er op dat ik de keuze heb, om het bevoordeeld tot het volgende tijdsblok te doen.
[ Voor 39% gewijzigd door chippie777 op 23-10-2020 16:44 ]
tado schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:29:
[...]
De "tot volgende automatische verandering" werkt alleen op manuele modus die u op het tado apparaat zelf start. (dus op de slimme Radiatorknop of Slimme THermostaat)
Niet voor handmatige modus die u in de app start.
Maar dat is toch helemaal niet "slim"?chippie777 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:53:
@tado, dus wanneer iemand een handmatige verandering in de app voor een kamer maakt dan blijft deze “eeuwig” in stand? Ongeacht welke instelling in de app?
Als we dus in de app de temperatuur verhogen;. Vervolgens toch opeens besluiten de stad in te gaan; en we vergeten de verwarming uit te zetten; dan blijft deze dus netzolang aan totdat de timer voorbij is of het "tot de volgende automatisch verandering" of oneindig (afhankelijk van waar we het schuifje in de app op zetten)?
Ondanks dat Tado in Afwezigheidsmodus gaat; blijft ie behouden. Het vervolg schema voert ie inderdaad niet uit omdat we afwezig zijn. Maar ik zou willen dat ie ook de handmatige aanpassing ongedaan maakt en overschakelt naar de afwezigheidstemperatuur...
Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi
Zo werkte het bij de vorige app ook, exact zoals jij beschrijft.QempZoR schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:25:
[...]
[...]
Maar dat is toch helemaal niet "slim"?
Als we dus in de app de temperatuur verhogen;. Vervolgens toch opeens besluiten de stad in te gaan; en we vergeten de verwarming uit te zetten; dan blijft deze dus netzolang aan totdat de timer voorbij is of het "tot de volgende automatisch verandering" of oneindig (afhankelijk van waar we het schuifje in de app op zetten)?
Ondanks dat Tado in Afwezigheidsmodus gaat; blijft ie behouden. Het vervolg schema voert ie inderdaad niet uit omdat we afwezig zijn. Maar ik zou willen dat ie ook de handmatige aanpassing ongedaan maakt en overschakelt naar de afwezigheidstemperatuur...
Onbegrijpelijk dat dit bij de nieuwe versie verdwenen is.
Ja, lijkt me toch een "basic" optie? Ik heb de vorige app niet gehad, maar mijn oude Nest thermostaat deed dat prima..Simple mind schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:45:
[...]
Zo werkte het bij de vorige app ook, exact zoals jij beschrijft.
Onbegrijpelijk dat dit bij de nieuwe versie verdwenen is.
Is inderdaad vreemd. Wat ik niet kan vinden (en weet ook niet of het kan) maar kan ik een kamer zo instellen dat wanneer een bepaald persoon niet thuis is, alleen die kamer uit gaat(of lager)?
Wel zo handig met jong volwassenen in huis :-)
Nee dat gaat niet.chippie777 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:58:
Is inderdaad vreemd. Wat ik niet kan vinden (en weet ook niet of het kan) maar kan ik een kamer zo instellen dat wanneer een bepaald persoon niet thuis is, alleen die kamer uit gaat(of lager)?
Niet met de Tado app, ik heb in HomeKit een automation gemaakt die de kamer waar over het algemeen alleen ik het echt warm wil hebben op Frost Protection zet. Zo'n automation heb ik voor een andere kamer voor mijn vrouw gemaakt. Dus buiten Tado om kan het als je HomeKit hebt wel.chippie777 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:58:
@wvanommen goeie tip, gelijk uitgeprobeerd en dat werkt prima. Helaas een persoon zonder iOS device dus daar moet ik iets gaan knutselen met home assistant.
Werkt vroege start niet met een radiatorknop?
Heb het wel ingesteld maar springt pas aan op tijd wat ingesteld is.
Heb het wel ingesteld maar springt pas aan op tijd wat ingesteld is.
@tado dit is toch de veelbesproken 'bug'. Voorheen kon je bij een wijziging van temperatuur in de app kiezen voor 'tot de volgende automatische wijziging', daaronder viel ook de overschakeling naar afwezigheid als iedereen het huis verliet.
Dit optie zat erin, maar in de nieuwe app versie niet meer, toch?
Dus, kan het veel vaker zo zijn dat de thermostaat of knop onnodig lang in die stand blijft staan waardoor je met Tado minder besparing bereikt.
Dus, kan het veel vaker zo zijn dat de thermostaat of knop onnodig lang in die stand blijft staan waardoor je met Tado minder besparing bereikt.
Je kan toch bij het handmatig aanpassen van de temperatuur in de app aangeven tot wanneer?GVR schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:21:
@tado dit is toch de veelbesproken 'bug'. Voorheen kon je bij een wijziging van temperatuur in de app kiezen voor 'tot de volgende automatische wijziging', daaronder viel ook de overschakeling naar afwezigheid als iedereen het huis verliet.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Ja tot het volgende tijdsblok. Maar als dat 6 uur later is en na 1 uur ga je het huis uit dan verwarmd tado dus door. Met de oude app was het tot de volgende automatische verandering. Dat komt overeen met tot het volgende tijdsblok, echter als je dan het huis uit ging werd dat ook als verandering gezien en stopte de handmatige instelling dus.amphora schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 01:42:
[...]
Je kan toch bij het handmatig aanpassen van de temperatuur in de app aangeven tot wanneer?
Ja dit moet @tado aanpassen want dit is gewoon dom. Dus als je handmatig de temperatuur aanpast op de Tado zelf gaat de temperatuur wel naar beneden als je het huis verlaat, maar niet als je handmatig de temperatuur aanpast via de appGVR schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 07:11:
[...]
Ja tot het volgende tijdsblok. Maar als dat 6 uur later is en na 1 uur ga je het huis uit dan verwarmd tado dus door. Met de oude app was het tot de volgende automatische verandering. Dat komt overeen met tot het volgende tijdsblok, echter als je dan het huis uit ging werd dat ook als verandering gezien en stopte de handmatige instelling dus.

Ik zie hier de logica echt niet van in

Ok, mee eens. Geofunctie zou moeten kunnen overrulen inderdaad
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Ik wil de batterijen in 1 van mijn knoppen vervangen, maar krijg deze met geen mogelijkheid open. Het is niet de eerste keer dat ik batterijen verwissel, dus ik weet hoe ik normaalgesproken de knop van de montageplaat af krijg, maar deze zit muurvast. Gepast geweld heeft niet geholpen en ik ben bang iets kapot te maken als ik meer kracht zet. Iemand tips?
@tado?
@tado?
Ik zou proberen om hem in z’n geheel van de verwarming te halen. Dan heb je hem los in je hand en meer bewegingsruimte. Wie weet lukt het dan.
Dat had ik inderdaad ook gedaan. Vervolgens de ring geklemd in een tag om zo meer grip te krijgen, maar helaas.chippie777 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:26:
Ik zou proberen om hem in z’n geheel van de verwarming te halen. Dan heb je hem los in je hand en meer bewegingsruimte. Wie weet lukt het dan.
Dan maar besloten om de knop even terug te plaatsen.... valt hij zomaar open!
Nou, opgelost dan maar
Heb nu maar via Domoticz een notificatie ingesteld om mezelf een notificatie te sturen wanneer er niemand meer thuis is én een van de thermostaten/knoppen is op handmatig ingesteld.Cranx schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 07:26:
[...]
Ja dit moet @tado aanpassen want dit is gewoon dom. Dus als je handmatig de temperatuur aanpast op de Tado zelf gaat de temperatuur wel naar beneden als je het huis verlaat, maar niet als je handmatig de temperatuur aanpast via de app![]()
Ik zie hier de logica echt niet van in
Gewoon een keuzeswitch in de instellingen: geolocatie overruled handmatige instelling Ja / Nee.amphora schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:16:
Ok, mee eens. Geofunctie zou moeten kunnen overrulen inderdaad
Opgelost. Voor elk wat wils.
Maar ja...
Volledig mee eens. Ik zou van Tado verwachten dat het standaard zo slim en energiezuinig mogelijk is ingesteld. Dus bij afwezigheid alles op afwezig. Eventueel met een advanced optie om dat uit te schakelen.Cap schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:02:
[...]
Gewoon een keuzeswitch in de instellingen: geolocatie overruled handmatige instelling Ja / Nee.
Opgelost. Voor elk wat wils.
Maar ja...
Als het dan toch echt slim moet zijn dan houdt het ook rekening met het soort verwarming.heraut schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:05:
[...]
Volledig mee eens. Ik zou van Tado verwachten dat het standaard zo slim en energiezuinig mogelijk is ingesteld. Dus bij afwezigheid alles op afwezig. Eventueel met een advanced optie om dat uit te schakelen.
Alles uit met vloerverwarming heeft niet zoveel nut. Dat jou je liever op temperatuur (een graadje minder bij afwezigheid is ok. Maar uit niet).
De temperatuur voor afwezigheid kan je zelf instellen. Staat hier op 16 (gewone verwarming), bij vloerverwarming zou je die inderdaad hoger instellen.La1974 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 00:08:
[...]
Als het dan toch echt slim moet zijn dan houdt het ook rekening met het soort verwarming.
Alles uit met vloerverwarming heeft niet zoveel nut. Dat jou je liever op temperatuur (een graadje minder bij afwezigheid is ok. Maar uit niet).
Ik heb toevallig om deze reden zonet een .apk gedownload van de vorige versie van de app, handmatig geïnstalleerd, en "automatisch updaten" uitgezet.
Ik ben het beu om te moeten wachten tot de basisfunctionaliteit "tot volgende automatische verandering" in de nieuwe app wordt gestoken. Als die er ooit nog in komt.
Het is inderdaad van de pot gerukt dat dit op het apparaat wel kan, maar in de app niet.
Wat is dan nog het nut om een vanop afstand bedienbare thermostaat te kopen?
Ik ben het beu om te moeten wachten tot de basisfunctionaliteit "tot volgende automatische verandering" in de nieuwe app wordt gestoken. Als die er ooit nog in komt.
Het is inderdaad van de pot gerukt dat dit op het apparaat wel kan, maar in de app niet.
Wat is dan nog het nut om een vanop afstand bedienbare thermostaat te kopen?
@tado ik merk gisteren en vandaag weer dat de thermostaat op een handmatige temperatuur is ingesteld welke hoger ligt dan de schema temperatuur. Kan ik of jullie ergens terug zien welk apparaat/actie de trigger is geweest voor deze wijziging?
Hi, na enig lezen besloten even hier mijn vraag te deponeren.
Heb er niet zo heel veel verstand van...vandaar dat ik even jullie expertise inroep om er van te leren en zelf mijn comfort thuis te vergroten.
Hudige situatie:
Nefit HRC30 ketel. GEEN stadsverwarming.
Tado V3+ met bridge bedraad aangesloten op de ketel.
Momenteel hebben we vloerverwarming op de begane grond (gang) en sinds deze week ook in de keuken. Rest van het huis conventioneel middels radiatoren.
Vloerverwarming is aangesloten op een vloerverwarmingsverdeler (3 groepen, 1 vrij, 1 keuken, 1 gang).
Er zit nog een comfortiser tussen. De vloerverwarming kan momenteel via een aparte thermostaat (draadloos) bediend worden.
Erg onpraktisch. Graag zou ik alles middels TADO bedienen en geen twee aparte thermostaten hebben.
Heb de loodgieter reeds opdracht gegeven om alle radiatoren voorzien van thermostaatventielen (Danfoss). Dan gaan de ruimtes boven allemaal separaat verwarmd kunnen worden middels een TADO radiatorknop.
Nu lees ik op https://support.tado.com/...rverwarming-en-radiatoren (scenario 2) dat ik een zoneklep in de toevoerlijn van het vloerverwarmingssysteem moet hebben? En een extensiekit.
Dan moet ik de slimme TADO v3+ middels kabel aansluiten op deze "zoneklep" en ik moet een extensiekit rechtstreeks op de ketel laten installeren.
Kan iemand me even wat meer details geven van de installatie en waar rekening mee te houden?
Welke zoneklep heb ik nodig en hoe kan ik de tweede thermostaat (van vloerverwarming) uitfaseren?
Als er meer info benodigd is: let me know!
Dankjewel alvast!!! Ivo
Heb er niet zo heel veel verstand van...vandaar dat ik even jullie expertise inroep om er van te leren en zelf mijn comfort thuis te vergroten.
Hudige situatie:
Nefit HRC30 ketel. GEEN stadsverwarming.
Tado V3+ met bridge bedraad aangesloten op de ketel.
Momenteel hebben we vloerverwarming op de begane grond (gang) en sinds deze week ook in de keuken. Rest van het huis conventioneel middels radiatoren.
Vloerverwarming is aangesloten op een vloerverwarmingsverdeler (3 groepen, 1 vrij, 1 keuken, 1 gang).
Er zit nog een comfortiser tussen. De vloerverwarming kan momenteel via een aparte thermostaat (draadloos) bediend worden.
Erg onpraktisch. Graag zou ik alles middels TADO bedienen en geen twee aparte thermostaten hebben.
Heb de loodgieter reeds opdracht gegeven om alle radiatoren voorzien van thermostaatventielen (Danfoss). Dan gaan de ruimtes boven allemaal separaat verwarmd kunnen worden middels een TADO radiatorknop.
Nu lees ik op https://support.tado.com/...rverwarming-en-radiatoren (scenario 2) dat ik een zoneklep in de toevoerlijn van het vloerverwarmingssysteem moet hebben? En een extensiekit.
Dan moet ik de slimme TADO v3+ middels kabel aansluiten op deze "zoneklep" en ik moet een extensiekit rechtstreeks op de ketel laten installeren.
Kan iemand me even wat meer details geven van de installatie en waar rekening mee te houden?
Welke zoneklep heb ik nodig en hoe kan ik de tweede thermostaat (van vloerverwarming) uitfaseren?
Als er meer info benodigd is: let me know!
Dankjewel alvast!!! Ivo
Geen problemen hier met dit probleem, wel paar andere zaken, maar geen uitval van verbindingmaxtrash schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:09:
Nu toch ongeveer 3 keer dit gehad in de afgelopen 2 weken. Begint toch een beetje vervelend te worden. Ligt dit aan backend problemen bij Tado?
[Afbeelding]
Er zijn 2 outages geweest. Wellicht dat het daar aan lag?Dragunov schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:42:
[...]
Geen problemen hier met dit probleem, wel paar andere zaken, maar geen uitval van verbinding
Je kunt hier de actuele status van Tado zien en jezelf aanmelden voor storingsmeldingen:
https://tado.statuspage.io/
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
- Smarthome accessoires
Dit is niet een bekend/veel voorkomend probleem maar ik zal toch proberen een tip te geven:Edmin schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:04:
Ik wil de batterijen in 1 van mijn knoppen vervangen, maar krijg deze met geen mogelijkheid open. Het is niet de eerste keer dat ik batterijen verwissel, dus ik weet hoe ik normaalgesproken de knop van de montageplaat af krijg, maar deze zit muurvast. Gepast geweld heeft niet geholpen en ik ben bang iets kapot te maken als ik meer kracht zet. Iemand tips?
@tado?
Haal de tado inclusief metalen ring van de radiator.
Duw nu de ring naar achteren, zodat je de individuele pootjes wit plastic ziet.
Nu met een schroevendraaier daartussen en voorzichtig proberen te draaien.
Hou ook een andere knop ernaast zodat u zeker weet dat u de goede kant op draait.
Let op: die witte pootjes plastic kunnen breken.
@tado Ik heb een slimme radiatorknop op de verdeler van mijn vloerverwarming geplaatst. Hiermee voorkom ik dat de hele benedenverdieping opwarmt wanneer ik enkel de badkamer iets warmer wil hebben.
Deze tado radiatorknop in de app fictief in woonkamer geplaatst.
Werkt perfect maar ik verlies heirmee de mogelijkheid om de plaatselijke temperatuur van de knop op vloerverwarmingverdeler af te lezen in de app.
Voor de werking van systeem niet belangrijk. Maar ik zou graag de functie willen behouden voor een andere reden.
Is dit door jullie aan te passen door bv de knop anders in te stellen? Zodat ik het tegeltje van deze knop in de app behoudt?
Werkt perfect maar ik verlies heirmee de mogelijkheid om de plaatselijke temperatuur van de knop op vloerverwarmingverdeler af te lezen in de app.
Voor de werking van systeem niet belangrijk. Maar ik zou graag de functie willen behouden voor een andere reden.
Is dit door jullie aan te passen door bv de knop anders in te stellen? Zodat ik het tegeltje van deze knop in de app behoudt?
Heb jij een LTV vloerverwarming? Als ik dit doe, dan jaag ik 60 graden mijn vloer in ben ik bang.Micky83 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:46:
@tado Ik heb een slimme radiatorknop op de verdeler van mijn vloerverwarming geplaatst. Hiermee voorkom ik dat de hele benedenverdieping opwarmt wanneer ik enkel de badkamer iets warmer wil hebben.
Ik heb de tado VOOR de thermostaatknop van de verdeler geplaatst. Dus de tado regelt of er aanvoer is. de tweede knop zorgt voor de temperatuur van het water.NIB0R schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:58:
[...]
Heb jij een LTV vloerverwarming? Als ik dit doe, dan jaag ik 60 graden mijn vloer in ben ik bang.
@tado Hoe zit het tegenwoordig met responstijden van de helpdesk? Ik heb via chat een vraag gesteld, reactie van de bot: er komt iemand bij je terug, meestal binnen één dag. Dat is ondertussen 5 dagen geleden...
Nomen nescio
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
- Smarthome accessoires
Dit is helaas niet mogelijk. Alleen voor de "leider" van een tado zone zal de meting in de app afleesbaar zijn.Micky83 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:46:
Ah oke. Maar knijpt deze dan niet je toevoer als je maar op 1 of 2 streepjes stookt in de tado app? Of werkt de thermostaatknop van tado zo niet? Gaat deze misschien alleen maar geheel open of geheel dicht.Micky83 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:07:
[...]
Ik heb de tado VOOR de thermostaatknop van de verdeler geplaatst. Dus de tado regelt of er aanvoer is. de tweede knop zorgt voor de temperatuur van het water.
Met een mengverdeler zoals ik (en jij?) heb, is het belangrijk dat de water aanvoer flow "hoog" is. Anders mengt hij bijna geen nieuw warm water bij de bestaande retour van de vloer.
Als jouw situatie goed werkt is dat mogelijk ook een oplossing voor mij.
[ Voor 5% gewijzigd door NIB0R op 26-10-2020 14:17 ]
Hmm goede vraag, ik was namelijk ook van plan een thermostatische afsluiter te plaatsen in plaats van een regelklep maar had er nooit over nagedacht dat de Tado thermostaatknop natuurlijk gaat knijpen. Maar goed, doet de thermostaatknop voor de verdeler (die je vloer beschermt voor te hoge temperaturen) dat niet per definitie al?NIB0R schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:16:
[...]
Ah oke. Maar knijpt deze dan niet je toevoer als je maar op 1 of 2 streepjes stookt in de tado app? Of werkt de thermostaatknop van tado zo niet? Gaat deze misschien alleen maar geheel open of geheel dicht.
Met een mengverdeler zoals ik (en jij?) heb, is het belangrijk dat de water aanvoer flow "hoog" is. Anders mengt hij bijna geen nieuw warm water bij de bestaande retour van de vloer.
Als jouw situatie goed werkt is dat mogelijk ook een oplossing voor mij.
Ondertussen staat de cv hier ook te branden, alleen heb ik opgemerkt dat er in de uren dat de cv uitstaat de warmtewisselaar wordt warm gehouden zogenaamde ‘comfort stand’. Nu kon ik deze op mijn oude thermostaat gewoon uitzetten. Tot zover lukt dit nog niet met mijn Tado.
Het warm water uitzetten heeft geen invloed op de werking van de ketel.
Is er een mogelijkheid tot het uitzetten van de comfort stand? Het gaat om een Remeha tzerra Cw4
Zie onderstaande foto's
https://ibb.co/3cFHFfr
https://ibb.co/V0GLN8f
Het warm water uitzetten heeft geen invloed op de werking van de ketel.
Is er een mogelijkheid tot het uitzetten van de comfort stand? Het gaat om een Remeha tzerra Cw4
Zie onderstaande foto's
https://ibb.co/3cFHFfr
https://ibb.co/V0GLN8f
Peugeot E208 GT --- 6400 WP Z —
Misschien kan @tado antwoord geven op de exacte werking van de knoppen. Ik weet dat het officieel niet ondersteund wordt.acidfever schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:22:
[...]
Hmm goede vraag, ik was namelijk ook van plan een thermostatische afsluiter te plaatsen in plaats van een regelklep maar had er nooit over nagedacht dat de Tado thermostaatknop natuurlijk gaat knijpen. Maar goed, doet de thermostaatknop voor de verdeler (die je vloer beschermt voor te hoge temperaturen) dat niet per definitie al?
Maar ik heb het risico genomen en het werkt in mijn situatie goed.
(Mocht de knop inderdaad al beginnen te knijpen is dit theoretisch onwenselijk. Misschien komt er ooit een software-aanpassing om dit aan te passen in open-dicht)
Ja maar jouw verdeler thermostaatknop schakelt pas uit als de vloer jouw ingestelde temperatuur heeft bereikt. De tado thermostaatknop weet jouw ingestelde vloer temperatuur niet, dus die kan in een slecht geval zijn eigen plan aan het trekken zijn.acidfever schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:22:
[...]
Hmm goede vraag, ik was namelijk ook van plan een thermostatische afsluiter te plaatsen in plaats van een regelklep maar had er nooit over nagedacht dat de Tado thermostaatknop natuurlijk gaat knijpen. Maar goed, doet de thermostaatknop voor de verdeler (die je vloer beschermt voor te hoge temperaturen) dat niet per definitie al?
Maargoed we moeten even wachten op een expert die weet hoe de tado knop werkt.
Hey Dick,dick133a schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:45:
[...]
Er zit meestal een parameter op zoals wachttijd na warmtevraag of nadraaitijd van de pomp.
Als je deze instelt op 10 minuten zal ie minder dan 6 keer per uur aanslaan omdat ie ook nog enige tijd aan het branden is.
Dat je het water hoort stromen is niet zo raar als er maar 1 radiator tegelijk een warmtevraag doet. De pomp is gedimensioneerd op een heel huis wat het volle vermogen van de ketel nodig heeft. Meestal hebben de ketels veel te hoge capaciteit vanwege het tapwater waar men een hoge capaciteit voor wil hebben.
Je kan ook proberen zones te maken met tado zodat meerdere radiatoren tegelijk open gaan voor de warmtevraag waardoor de pomp meer te doen heeft.
Een eenvoudig testje is natuurlijk om alle radiatoren volledig open te zetten. Als dan het probleem nog steeds aanwezig is zal het maken van zones ook niet helpen.
Dan zit er niets anders op om na te gaan of het aan de leidingen en verdelers ligt en kijken hoe je dat kan verbeteren. Of er zit ergens nog lucht in.
Eigenlijk zou je moeten klagen bij je cv installateur dat je sinds de nieuwe ketel overlast hebt van dat geluid en dat dat door zijn installatie komt.
Ik heb hier ondertussen wat mee geëxperimenteerd.
Als er verschillende radiatoren tegelijkertijd opwarmen, is het geluid wel minder (wel verre van weg)
Het is het meest aanwezig wanneer er maar radiator een warmtevraag heeft, en deze dan ook nog eens geknepen wordt door Tado (bvb maar 4% warmtevraag => kan je zien onder de care&protect tegel).
Als er maar beperkte warmtevraag is, dan hoor ik ook de buizen veel geluid maken (klinkt soms eerder als een mitrailleur dan als uitzetten van verwarmingsbuizen...)
Ik heb mijn cv installateur hier al over aangesproken, en hij heeft hier zeker al constructief in proberen zijn.
Hij heeft eerst een bypass geplaatst, en vorige week vrijdag is hij zelfs langs gekomen met een stethoscoop om te luisteren naar de cv buizen van waar het geluid zou komen. Hij heeft niet echt de oorzaak gevonden, maar ik denk dat dit ook echt een specialistenwerk is, dat niet eenvoudig is.
Probleem is dat gaat om oude cv buizen, die dus niet vervangen zijn (enkel de ketel is vervangen).
Ik vraag me af of het geluid weg zou zijn indien ik een standaard thermostaat van Vaillant zou plaatsen, en gewone thermostatische kranen, ipv heel de tado setup (niettegenstaande dat ik tado een heel leuk systeem vind, maar het geluid stoort me gewoon echt => wordt er 's nachts ook wakker van als er ergens warmtevraag is).
Nee ik bedoel de thermostaatknop bij de verdeler die de maximale watertemperatuur in de vloer regelt. Deze en je regelklep zitten als het goed is in de leiding voordat deze de verdeler in gaat.NIB0R schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:21:
[...]
Ja maar jouw verdeler thermostaatknop schakelt pas uit als de vloer jouw ingestelde temperatuur heeft bereikt. De tado thermostaatknop weet jouw ingestelde vloer temperatuur niet, dus die kan in een slecht geval zijn eigen plan aan het trekken zijn.
Maargoed we moeten even wachten op een expert die weet hoe de tado knop werkt.Is de open/dicht stand van de knop bijvoorbeeld lineair aan het stookpercentage (1,2,3 streepjes in de app)? Of is deze geregeld aan de hand van de temperatuur die door de tadoknop loopt?
Een eventuele themostaatknop koppel je aan je kamerthermostaat zodat deze in dienst van je kamerthermostaat je vloerverwarming kan knijpen (kan uiteraard ook met een echte regelklep maar die kun je dan niet draadloos aansturen).
Dit topic is gesloten.
Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.
Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.
Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!