Nu twee dagen de Tado radiatorknoppen (totaal 4 stuks) aan het werk gezien en e.e.a. uitgeprobeerd.
Mijn conclusie: de temperatuurmeter in de knoppen zijn (in ieder geval gevoelsmatig) niet correct. Nu lees ik hier en daar dat het inderdaad niet accuraat kan zijn, aangezien de knoppen dichtbij de radiator zelf hangen. Ik woon met drie vrouwen in huis, dus is vooral koukleunen.. (ik zelf had vroeger nooit de radiator aan op de slaapkamer). Maja moet er dus aan geloven.
Ik heb de afgelopen twee dagen dus thuis ook alleen maar klachten gehad, wat ik z.s.m. moet oplossen

. Denk nu aan de temperatuursensor van Tado als aanvulling op de radiatorknoppen, maar de post van @
Wiz_Kid maakt het niet veelbelovender.
Het probleem is dat de app een temperatuur aangeeft van bijv. 22 graden in de slaapkamer, maar gevoelsmatig is het gewoon koud in de kamer. Dus dat kan niet de bedoeling zijn.
Mijn setup is als volgt. Op de eerste verdieping drie slaapkamers met een slimme radiatorknop (en 1 in de badkamer, maar die zet ik alleen sochtends een uurtje aan, voor de rest staat die uit). Ik heb een iets grotere overloop met een open trap naar beneden (waar vloerwarming op een constante temperatuur van 22 graden staat) en een open trap naar boven (waar geen verwarming aanwezig is). De deuren naar de slaapkamers staan meestal open, aangezien de kleintjes dat prettiger vinden. Dus als het goed is gaat de warmte van de kamers dan ook de overloop in (en mogelijk deel naar boven).
Mijn idee was nu 1 temperatuur sensor te halen en te plaatsen in de overloop. Met deze sensor de drie radiatorknoppen aansturen. Maar twijfel of dit wel een oplossing is of dat er zoveel "koude lucht" via de zolder naar beneden komt dat de radiatoren de hele nacht moeten loeien om het uberhaupt warm te krijgen. Wil voorkomen dat het bloedheet wordt in de slaapkamers om maar de overloop warm te kunnen krijgen.
Een andere (duurdere) oplossing is 3 temperatuur sensoren aan te schaffen en elke kamer van eentje te voorzien. Ook dan denk dat met open deuren e.e.a. niet heel goed gaat.
Ik ontvang graag jullie tips, ik wil graag van het geklaag af