jeanpaulh schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:34:
[...]
Ik heb nog geen contact opgenomen omdat ik er klaar mee ben om steeds maar weer hetzelfde verhaal te blijven herhalen bij Tado. De irritatie die dit geeft is het me gewoon niet meer waard. Tickets worden maar half gelezen en er wordt zo snel mogelijk een antwoord gegeven om de klant bezig te houden.
Dit is heel herkenbaar. Bij mij begon dit al tijdens de installatie, het betrof een setup met 2 thermostaten voor 2 verdiepingen en een extensiekit bij de ketel. Omdat ik geen standaard setup heb voldoet de wizard niet.
Het proces ging als volgt.
1. Ik kreeg automatisch een mail van Tado met het verzoek mijn gegevens door te geven zodat ze specifieke installatieinstructies konden toesturen. So far so good.
Ik wilde het snel en goed afgehandeld hebben, dus dezelfde dag nog in een mail nauwkeurig mijn situatie beschreven: de exacte setup van mijn cv ketel, zones, klep, bedrading en waar welke tado apparatuur aanwezig is. Daarbij ook nog een afbeelding van een zonesetup van de Tado site zelf toegevoegd met de mededeling dat mijn setup hiermee overeenkomt, compleet met een link naar de pagina.
2. Ik kreeg een dag later antwoord. Helaas bleek dat mijn uitgebreide mail totaal niet gelezen was, de mail bevatte een verkeerde handleiding voor ook nog eens de verkeerde apparatuur.
Daarom een antwoord gestuurd met nogmaals een toelichting op mijn setup en de vraag om nu een correcte handleiding te sturen.
3. Weer 2 dagen later kreeg ik weer een mail... niet met de nieuwe handleiding maar met de melding dat mijn extensiekit offline was, met uitleg hoe deze opnieuw te pairen.
Mijn antwoord: ja uiteraard is mijn setup offline, ik zit namelijk te wachten op een installatiehandleiding...
Vervolgens ook maar de vraag gesteld of het zin had om nog op de handleiding te gaan wachten of dat ik het beter zelf kon gaan proberen.
4. Weer 2 dagen later (inmiddels dus een week bezig) kreeg ik daarop het antwoord dat ze nog steeds bezig waren met mijn aanvraag, en dat dit nog enkele dagen zou duren. Dit maar voor kennisgeving aangenomen en niet op gereageerd.
5. Dezelfde dag kreeg ik weer een mail met een uitleg hoe de koppelingsprocedure van mijn bridge werkt, hier zat ik echter helemaal niet op te wachten. Ik weet wel hoe ik apparatuur aan mijn bridge moet koppelen, maar ik zit te wachten op de beloofde handleiding met de juiste config van de thermostaat en extensiekit. Dus deze mail maar genegeerd en gewacht op verdere actie mbt de beloofde handleiding,.
6. Nog eens 8 (!) dagen later kreeg ik de volgende mail: "We hebben gemerkt dat we geen antwoord op onze meest recente e-mail aan jou hebben ontvangen. We hebben je feedback nodig om het probleem op te lossen. Graag contact met ons opnemen. Alvast bedankt."
Nou breekt mijn klomp. Ik zit al tijden te wachten op een installatiehandleiding, al meermaals alle info toegestuurd en nu gaan jullie me "om feedback vragen om het probleem op te lossen".
Dus toen maar een mail gestuurd dat het proces zich nogal voortsleepte en dat ik geen enkel probleem had met het activeren van mijn bridge of koppelen van apparatuur daaraan, maar dat ik de juiste configuratie voor mijn setup nodig had en nog steeds wachtte op de HANDLEIDING.

Dus voor de 3e keer mijn complete setup beschreven en gevraagd om nu WEL op de door mij verstrekte info te reageren ipv andere mails of random handleidingen te sturen.
7. De volgende dag kreeg ik de gevraagde informatie. Helaas bleek de handleiding niet te werken omdat die weer doorverwees van de installatiewizard, waar het installeren van de thermostaten wel lukte maar die van de extensiekit ontbrak.
Nog 1 keer gemaild met uitleg dat de handleiding verwees naar website/installatiewizard waardoor ik de extensiekit niet kon configureren. Toen heb ik het maar opgegeven met de helpdesk en ben zelf gaan zoeken, de installateurshandleiding gevonden en zelf de codes gaan invoeren. Binnen een uur had ik het werkend.
8. 2 dagen later toch antwoord op mijn mail gehad met de mededeling "blijkbaar is de installatie nu gelukt".
Jazeker, maar niet door de handleiding maar omdat ik het maar zelf ben gaan doen buiten de wizard om, met de installateurshandleiding.
Het was inmiddels
22 dagen nadat ik voor de eerste keer de complete info over mijn setup aan Tado had toegestuurd...
Daarna heb ik de dingen zelf opgelost en uitgebreid, dus de Tado helpdesk niet meer nodig gehad. Gelukkig maar want mijn eerste ervaring was niet bevredigend.
Dit is natuurlijk n=1 en het kan best zijn dat het meestal beter gaat, zeker in de recht-toe-recht-aan situaties (hoewel je dan geen helpdesk nodig hebt en de wizards juist volstaan, denk ik dan

). Maar ik kan wel zeggen dat telkens dagen wachten op mails die beginnen met
"We hebben je verzoek verwerkt, zie de update hieronder." met vervolgens een totaal irrelevant bericht eronder dat juist helemaal niet ingaat op mijn verzoek, erg snel gaat vervelen...
[
Voor 5% gewijzigd door
Cap op 07-10-2020 11:37
]