Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:32
Nou ik heb sinds vrijdag een Thermostaat die niet aan gaat/ging. Contact op genomen met Tado, we zijn nu op dinsdag middag en heb nog niks gehoord van Tado.

Dus de vlag van goede support gaat in mijn geval echt niet op.

Ondertussen de thermostaat weer werkend gekregen toen per ongeluk de binnen behuizing los kwam bij het los draaien van het schroefje. Dus kan de verwarming weer aan krijgen maar vind het tot nu toe alleen maar irritant dat ik totaal geen reactie krijg vanuit Tado. Niet eens een bevestiging van ontvangst van mijn berichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jfwiet schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:15:
Nou ik heb sinds vrijdag een Thermostaat die niet aan gaat/ging. Contact op genomen met Tado, we zijn nu op dinsdag middag en heb nog niks gehoord van Tado.

Dus de vlag van goede support gaat in mijn geval echt niet op.

Ondertussen de thermostaat weer werkend gekregen toen per ongeluk de binnen behuizing los kwam bij het los draaien van het schroefje. Dus kan de verwarming weer aan krijgen maar vind het tot nu toe alleen maar irritant dat ik totaal geen reactie krijg vanuit Tado. Niet eens een bevestiging van ontvangst van mijn berichten.
Het is op dit moment topdrukte bij ons.
Alle problemen die gedurende de hele zomer ongedetecteerd bleven komen nu allemaal tegelijk omdat het in heel Europa koud genoeg is geworden dat mensen hun verwarming weer aanzetten.

Als u zonder verwarming zit, en nog altijd wacht op een antwoord van ons dan zou ik u willen vragen om een "noodvoicemail" te overwegen:
https://support.tado.com/...-contact-opnemen-met-tado
mphilipp schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:34:
[...]

Daarom bestaan er helpdeskpakketten waar je al die rommel in gooit. Dat geeft je ook een beter inzicht in de problemen, omdat dergelijke pakketten jou de calls laten categoriseren. Ook is de follow-up makkelijker omdat ze een workflow hebben. Call doorzetten naar een andere persoon, in geval van een bug meteen een report naar development, etc. Emails naar een bepaald emailadres (helpdesk@tado.nl) kunnen automatisch in dat systeem terecht komen en automatisch omgezet worden in een call.

Dus...als je zo'n pakket gebruikt is het voor jullie veel makkelijker om de historie te zien dan aan de klant te vragen screenshots te sturen.
Wij komen van Zendesk en zijn bezig met een transitie naar Intercom.
Achter de schermen hebben we al veel routing ingebouwd om te zorgen dat de vele verschillende types aanvragen bij de juiste mensen terecht komen.
Daarnaast hebben we ook integraties tussen die "helpdeskpaketten" en de tado backend om elke aanvraag zo efficient mogelijk te kunnen beantwoorden.

[ Voor 33% gewijzigd door tado op 06-10-2020 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:43
Deltaken schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:55:
[...]

Momenteel stuur ik via Tado een aparte relais, die wel hogere stromen aankan, zo m'n elektrische vloerverwarming. Dus dat werkt, alleen blijft de thermostaat de opwarmtijd onderschatten. Dus heb ik dat moeten regelen in het schema. Nu met Care en protect kan ik mooi opvolgen, hoelang het gemiddeld duurt.

Waar ik eigenlijk naar polste was een slimme stekker. Ik zie dat bijv. Mill wel zoiets in hun assortiment heeft(https://www.millheat.com/mill-wifi/wifisocket-x4bkm), maar de app is dan weer minder goed.
Als ik dan kijk naar de Tado temperatuursensors, als ik er zo eentje ophang in een kamer met een elektrische radiator (de radiator hangt dan aan een slimme stekker) kan ik op 1 of andere manier dat heat signaal van de temperatuursensor draadloos gebruiken om de slimme stekker aan te sturen via IFTTT of hassio? Dat zal dan ook stuk veiliger werken. In afwachting van een wifi heatstekker van Tado in de toekomst😜
In Home Assistant kun je de warmtevraag van een radiatorknop uitlezen en op basis daarvan allerlei beslissingen nemen (zoals het inschakelen van een bijverwarming). Ik gebruik het omdat in mijn woning de benedenverdieping volledig is voorzien van KNX, inclusief KNX thermometers in elke ruimte en KNX ventielen op m'n verwarmingsgroepen, maar m'n bovenverdieping niet; daar gebruik ik Tado radiatorknoppen. De warmtevraag voed ik via Home Assistant alsnog de KNX-bus op, zodat de KNX-thermostaat de juiste modulatie kan doorgeven aan de ketel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Zojuist app update gehad en zie nu de care & protect optie!

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 10:13
Je kan blijkbaar ook een vergelijking van je verbruik ergens zien, maar nog niet gevonden waar dat zit.

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Ik vraag me af of dit ook in webapp zal komen, ik heb die nu in gebruik op de Android app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:48
mphilipp schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:34:
[...]

Daarom bestaan er helpdeskpakketten waar je al die rommel in gooit. Dat geeft je ook een beter inzicht in de problemen, omdat dergelijke pakketten jou de calls laten categoriseren. Ook is de follow-up makkelijker omdat ze een workflow hebben. Call doorzetten naar een andere persoon, in geval van een bug meteen een report naar development, etc. Emails naar een bepaald emailadres (helpdesk@tado.nl) kunnen automatisch in dat systeem terecht komen en automatisch omgezet worden in een call.

Dus...als je zo'n pakket gebruikt is het voor jullie veel makkelijker om de historie te zien dan aan de klant te vragen screenshots te sturen.
Helemaal mee eens! Ik heb nog geen contact opgenomen omdat ik er klaar mee ben om steeds maar weer hetzelfde verhaal te blijven herhalen bij Tado. De irritatie die dit geeft is het me gewoon niet meer waard. Tickets worden maar half gelezen en er wordt zo snel mogelijk een antwoord gegeven om de klant bezig te houden. Tot het werkelijke punt in het ticket komen ze nooit.

Tip aan Tado: om de kosten van de klantenservice in de perken te houden zou het helpen de klant serieus te nemen. Lees het ticket helemaal door en ga er van uit dat de klant misschien een punt heeft.
Toch zeker als de klant soortgelijke tickets al tot 5x toe heeft ingediend. Dan help het niet om te zeggen: "Vervang de batterijen anders eens en probeer het nog een keer". Dat werkt frustraties op!

Dit onderwerp heeft jullie inmiddels meerdere tickets gekost en een heel ontevreden klant opgeleverd terwijl het waarschijnlijk vrij vlot verholpen had kunnen zijn door de vraag/ het probleem direct serieus op te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jeanpaulh schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:34:
[...]

Ik heb nog geen contact opgenomen omdat ik er klaar mee ben om steeds maar weer hetzelfde verhaal te blijven herhalen bij Tado. De irritatie die dit geeft is het me gewoon niet meer waard. Tickets worden maar half gelezen en er wordt zo snel mogelijk een antwoord gegeven om de klant bezig te houden.
Dit is heel herkenbaar. Bij mij begon dit al tijdens de installatie, het betrof een setup met 2 thermostaten voor 2 verdiepingen en een extensiekit bij de ketel. Omdat ik geen standaard setup heb voldoet de wizard niet.

Het proces ging als volgt.

1. Ik kreeg automatisch een mail van Tado met het verzoek mijn gegevens door te geven zodat ze specifieke installatieinstructies konden toesturen. So far so good.
Ik wilde het snel en goed afgehandeld hebben, dus dezelfde dag nog in een mail nauwkeurig mijn situatie beschreven: de exacte setup van mijn cv ketel, zones, klep, bedrading en waar welke tado apparatuur aanwezig is. Daarbij ook nog een afbeelding van een zonesetup van de Tado site zelf toegevoegd met de mededeling dat mijn setup hiermee overeenkomt, compleet met een link naar de pagina.

2. Ik kreeg een dag later antwoord. Helaas bleek dat mijn uitgebreide mail totaal niet gelezen was, de mail bevatte een verkeerde handleiding voor ook nog eens de verkeerde apparatuur.
Daarom een antwoord gestuurd met nogmaals een toelichting op mijn setup en de vraag om nu een correcte handleiding te sturen.

3. Weer 2 dagen later kreeg ik weer een mail... niet met de nieuwe handleiding maar met de melding dat mijn extensiekit offline was, met uitleg hoe deze opnieuw te pairen.
Mijn antwoord: ja uiteraard is mijn setup offline, ik zit namelijk te wachten op een installatiehandleiding... :/
Vervolgens ook maar de vraag gesteld of het zin had om nog op de handleiding te gaan wachten of dat ik het beter zelf kon gaan proberen.

4. Weer 2 dagen later (inmiddels dus een week bezig) kreeg ik daarop het antwoord dat ze nog steeds bezig waren met mijn aanvraag, en dat dit nog enkele dagen zou duren. Dit maar voor kennisgeving aangenomen en niet op gereageerd.

5. Dezelfde dag kreeg ik weer een mail met een uitleg hoe de koppelingsprocedure van mijn bridge werkt, hier zat ik echter helemaal niet op te wachten. Ik weet wel hoe ik apparatuur aan mijn bridge moet koppelen, maar ik zit te wachten op de beloofde handleiding met de juiste config van de thermostaat en extensiekit. Dus deze mail maar genegeerd en gewacht op verdere actie mbt de beloofde handleiding,.

6. Nog eens 8 (!) dagen later kreeg ik de volgende mail: "We hebben gemerkt dat we geen antwoord op onze meest recente e-mail aan jou hebben ontvangen. We hebben je feedback nodig om het probleem op te lossen. Graag contact met ons opnemen. Alvast bedankt."
Nou breekt mijn klomp. Ik zit al tijden te wachten op een installatiehandleiding, al meermaals alle info toegestuurd en nu gaan jullie me "om feedback vragen om het probleem op te lossen". :X
Dus toen maar een mail gestuurd dat het proces zich nogal voortsleepte en dat ik geen enkel probleem had met het activeren van mijn bridge of koppelen van apparatuur daaraan, maar dat ik de juiste configuratie voor mijn setup nodig had en nog steeds wachtte op de HANDLEIDING. :) Dus voor de 3e keer mijn complete setup beschreven en gevraagd om nu WEL op de door mij verstrekte info te reageren ipv andere mails of random handleidingen te sturen.

7. De volgende dag kreeg ik de gevraagde informatie. Helaas bleek de handleiding niet te werken omdat die weer doorverwees van de installatiewizard, waar het installeren van de thermostaten wel lukte maar die van de extensiekit ontbrak.
Nog 1 keer gemaild met uitleg dat de handleiding verwees naar website/installatiewizard waardoor ik de extensiekit niet kon configureren. Toen heb ik het maar opgegeven met de helpdesk en ben zelf gaan zoeken, de installateurshandleiding gevonden en zelf de codes gaan invoeren. Binnen een uur had ik het werkend.

8. 2 dagen later toch antwoord op mijn mail gehad met de mededeling "blijkbaar is de installatie nu gelukt".
Jazeker, maar niet door de handleiding maar omdat ik het maar zelf ben gaan doen buiten de wizard om, met de installateurshandleiding. :Z

Het was inmiddels 22 dagen nadat ik voor de eerste keer de complete info over mijn setup aan Tado had toegestuurd...

Daarna heb ik de dingen zelf opgelost en uitgebreid, dus de Tado helpdesk niet meer nodig gehad. Gelukkig maar want mijn eerste ervaring was niet bevredigend.

Dit is natuurlijk n=1 en het kan best zijn dat het meestal beter gaat, zeker in de recht-toe-recht-aan situaties (hoewel je dan geen helpdesk nodig hebt en de wizards juist volstaan, denk ik dan :P). Maar ik kan wel zeggen dat telkens dagen wachten op mails die beginnen met "We hebben je verzoek verwerkt, zie de update hieronder." met vervolgens een totaal irrelevant bericht eronder dat juist helemaal niet ingaat op mijn verzoek, erg snel gaat vervelen... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 07-10-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertpNL schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:46:
Ik krijg de Tado maar niet onder controle. Als ik die instel op 21 graden met een kamertemperatuur van begin 20, gaat tado soms maar heel even aan maar al snel weer uit nog zonder de 21 graden aan te tikken. En dan tikt het weer aan, en na 2 minuten weer uit. En zo wordt de 21 maar niet bereikt.

Ik zou graag willen dat de Tado de verwarming aanlaat tot de temperatuur is bereikt. Hoe doe ik dat? Ik heb geen Tado radiatoren. Wel vloerverwarming. Ik weet het niet meer.
Dit lijkt misschien op een probleem met de ketel zelf.
Is daar een foutcode?
Is er nog wel genoeg druk op het verwarmingssysteem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:45

GVR

Ik constateer gisteren en vandaag dat de temperatuur van de thermostaat ineens handmatig ingesteld staat op 22 graden. Dit is niet via de app gedaan, en op dat moment staat de temperatuur al handmatig ingesteld op 20,5 graden. De temperatuur kan ook niet uit het slimme schema gehaald worden want die staat op dat moment ingesteld op 16 graden. Iemand die hetzelfde heeft ervaren of weet waar dit vandaan kan komen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LQ4dIl9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:26
robertpNL schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:46:
Ik krijg de Tado maar niet onder controle. Als ik die instel op 21 graden met een kamertemperatuur van begin 20, gaat tado soms maar heel even aan maar al snel weer uit nog zonder de 21 graden aan te tikken. En dan tikt het weer aan, en na 2 minuten weer uit. En zo wordt de 21 maar niet bereikt.

Ik zou graag willen dat de Tado de verwarming aanlaat tot de temperatuur is bereikt. Hoe doe ik dat? Ik heb geen Tado radiatoren. Wel vloerverwarming. Ik weet het niet meer.
Dit lijkt op wat ik ook heb. Mijn hoofdverwarming is ook vloerverwarming. Hier zit een mengthermostaat (nu: 40graden) op. Dus de vloerverwarming draait pas lekker bij een minimale cv aanvoer van 40graden.

Als ik nu 1graad wil verwarmen, dan begint tado met een cv aanvoer van +- 21 graden.... Dit doet niks. Sterker nog. Omdat mijn (vailant ecotec pure) CV een te hoog minimaal vermogen heeft schiet hij elke keer in de beveiligings stand wat weer 10minuten duurt (instelbaar i know. maar je wilt ook niet dat hij teveel pendelt/ontsteekt). Afhankelijk van hoeveel van de 3 streepjes aan staan verhoogt Tado die 21 graden volgens mij elke 10 of 20 minuten met enkele graden (in onderstaand voorbeeld elke 20min).

Conclusie. Om 7uur had mijn woonkamer al op temperatuur moeten zijn. Dit gebeurd echter pas rond 10:30.... 3,5uur later. Puur omdat hij de eerste uren beneden de 40 graden water aanvraagt waar mijn cv & vloerverwarming niet mee over weg kunnen. (Is het voor een cv systeem uberhaubt niet bijzonder dat je temperaturen aanvraagt van beneden de 40 graden?)

Ik ga binnenkort denk ik vragen of tado de minimale cv-aanvoertemperatuur kan instellen op 40. Deze optie heb ik helaas niet op mijn CV.... Ik heb wel al de maximale temperatuur begrenst op de CV op 60 graden. Eerst stuurde tado deze naar 75graden. Ook niet nodig aangezien meer dan 40 graden voor de vloerverwarming toch wordt terug gestuurd....

Ik vind het jammer dat deze (bescheiden) opties niet in te stellen zijn via de app (of desnoods via het installateurmenu). Lijken mij toch basis instellingen? maximale & minimale cv-aanvoertemperatuur

NOTE: je moet een 1 a 2 graden optellen bij de temperaturen. Dit omdat het met ds18b20 sensoren is gemeten op de buitenkant van de cv leidingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6wX5pumi5KH3V2GSk9Fj_QtOtU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4how8WxuegPPVIN2l2gIAyCu.jpg?f=fotoalbum_large

edit: hij verandert voor tado

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

@NIB0R

Je CV is aan het pendelen, dat heeft niets met je thermostaat te maken. Een ketel met hoog minimaal vermogen > lage aanvoertemperatuur >> warmte niet kwijt kunnen in de radiatoren/vv >>> pendelgedrag.

Zet eerst de max aanvoertemperatuur weer terug omhoog, en kijk dan wat hij doet. En loop het CV-tunings-topic door met de posts van ThinkPad over de relatie tussen pendelen en aanvoertemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 16:44
GVR schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:59:
Ik constateer gisteren en vandaag dat de temperatuur van de thermostaat ineens handmatig ingesteld staat op 22 graden. Dit is niet via de app gedaan, en op dat moment staat de temperatuur al handmatig ingesteld op 20,5 graden. De temperatuur kan ook niet uit het slimme schema gehaald worden want die staat op dat moment ingesteld op 16 graden. Iemand die hetzelfde heeft ervaren of weet waar dit vandaan kan komen?

[Afbeelding]
Dit lijk ik ook te hebben! We zetten de thermostaat wel eens handmatig aan op bijvoorbeeld 20 graden, maar zo ingesteld dat "bij volgende autom verandering" dit weer overneemt, en schema staat ingesteld dat om 21u de thermostaat naar 14 graden gaat.

Gisterenochtend viel het mijn vrouw op dat de thermostaat nog op 20 graden staat, maar in de app gewoon op 14 graden. Zoals jij aangeeft kan je dit in de app ook niet wijzigen, maar op de thermostaat ook niet (staat op 20 graden).

@tado is dit een bekend probleem?

Ik zie dat Tado nu ook weer aan het verwarmen is, terwijl wij dat niet aangezet hebben of het schema gewijzigd. In de "Klimaatcomfort" skill zie ik staan: "Het voelt wat fris aan. tado is je kamer al aan het opwarmen".

@tado Doet de skill dat automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

CoachKoos schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 07:46:
[...]

Dit lijk ik ook te hebben! We zetten de thermostaat wel eens handmatig aan op bijvoorbeeld 20 graden, maar zo ingesteld dat "bij volgende autom verandering" dit weer overneemt, en schema staat ingesteld dat om 21u de thermostaat naar 14 graden gaat.

Gisterenochtend viel het mijn vrouw op dat de thermostaat nog op 20 graden staat, maar in de app gewoon op 14 graden. Zoals jij aangeeft kan je dit in de app ook niet wijzigen, maar op de thermostaat ook niet (staat op 20 graden).

@tado is dit een bekend probleem?

Ik zie dat Tado nu ook weer aan het verwarmen is, terwijl wij dat niet aangezet hebben of het schema gewijzigd. In de "Klimaatcomfort" skill zie ik staan: "Het voelt wat fris aan. tado is je kamer al aan het opwarmen".

@tado Doet de skill dat automatisch?
het is bij mij dan iets anders. Ik zie in de app dat er verwarmd wordt tot 22 graden, alleen kan ik die instelling niet verklaren, volgens de app is het handmatig gedaan. Ik kan het wel gewoon weer terugzetten op dat moment.

Als workaround heb ik maar even (via domoticz) een notificatie ingesteld als de setpoint temperatuur boven de 21 uitkomt, dan krijg ik in ieder geval een melding en kan ik hem handmatig weer terugzetten. Het is na die 2 keer echter nog niet vaker voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 16:44
GVR schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:10:
[...]

het is bij mij dan iets anders. Ik zie in de app dat er verwarmd wordt tot 22 graden, alleen kan ik die instelling niet verklaren, volgens de app is het handmatig gedaan. Ik kan het wel gewoon weer terugzetten op dat moment.

Als workaround heb ik maar even (via domoticz) een notificatie ingesteld als de setpoint temperatuur boven de 21 uitkomt, dan krijg ik in ieder geval een melding en kan ik hem handmatig weer terugzetten. Het is na die 2 keer echter nog niet vaker voorgekomen.
Dat is denk ik wel gelijk aan mijn tweede "punt". Vanmorgen stond tado ook naar 20 graden te verwarmen, terwijl wij dat niet aangezet hebben. Heb geen domoticz, dus moet het maar even handmatig oplossen...

Zou best kunnen dat punt 1 en punt 2 dezelfde oorzaak hebben, punt 1 is zoals mijn vrouw het aan mij beschreven heeft >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heraut
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:51
Ik merk dat Tado soms oneindig blijft verwarmen bij handmatige aanpassing van de temperatuur.

Ondanks dat ik voor elke kamer "tot de volgende wijziging" heb ingesteld. Weet iemand waarom Tado dan toch vaak een handmatige wijziging op oneindig zet? Dit kost onnodig veel energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

heraut schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:37:
Ik merk dat Tado soms oneindig blijft verwarmen bij handmatige aanpassing van de temperatuur.

Ondanks dat ik voor elke kamer "tot de volgende wijziging" heb ingesteld. Weet iemand waarom Tado dan toch vaak een handmatige wijziging op oneindig zet? Dit kost onnodig veel energie.
Wat zegt de app op dat moment? Wordt daarin ook "oneindig" getoond als verwarmingsduur?

[ Voor 13% gewijzigd door JBS op 09-10-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:47

Gepperd

Burp!

Sinds kort ook Tado in bezit en de CV thermostaat met 6 losse slimme radiator thermostaten geïnstalleerd. Installatie was erg eenvoudig, toch twijfel ik of alles nu werkt zoals zou moeten.
Hoewel de temperatuur prima geregeld wordt en ook mooi gelijkmatig blijft, hoorde ik vannacht opeens de pomp elke 20 minuten een minuut of wat draaien en weer uitgaan. Dit terwijl er geen warmtevraag was. Nu twijfel ik of er toch een VR33 module is die dit wellicht veroorzaakt en of er wel gemoduleerd wordt. Ik lees dat deze soms uitgeplugd moet worden, terwijl de installatie van Tado (o.b.v. hoe de CV eruit zag) niet nodig zou zijn.

De topics hierover maken het verhaal eerder complexer (Opentherm, eBus of aan/uit ) dan eenvoudiger ;).

Situatie:
Vaillant hrSOLIDE plus VHR
Vaillant CalorMatic 392 was de oude thermostaat, alleen aangesloten op + en - pool.

Tado Thermostaat op de + en - polen aangesloten (overige poorten) zijn leeg.

Zoals gezegd lijkt de aansturing van zowel verwarming als warm water prima te gaan. Iemand een idee o.b.v. bovenstaande oude situatie of hier een potentieel VR33 issue kan zijn, of dat het automatisch starten van de pomp (bij koude leidingen) normaal is?

[ Voor 5% gewijzigd door Gepperd op 09-10-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heraut
JBS schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:15:
[...]

Wat zegt de app op dat moment? Wordt daarin ook "oneindig" getoond als verwarmingsduur?
Ja oneindig met dat liggende figuur "8" symbool. Terwijl de instelling voor die kamer op "Tot volgende wijziging" staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heraut schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:16:
[...]

Ja oneindig met dat liggende figuur "8" symbool. Terwijl de instelling voor die kamer op "Tot volgende wijziging" staat.
LET OP:
Er zijn 2 plekken waar u de duratie van een manuele modus kunt instellen:
1. Voor manuele modus die u via de app zelf aanvraagt.
2. Voor manuele modus die u via de tado Slimme Thermostaat zelf aanvraagt.

Dit zijn 2 verschillende instellingen in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heraut
tado schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:18:
[...]

LET OP:
Er zijn 2 plekken waar u de duratie van een manuele modus kunt instellen:
1. Voor manuele modus die u via de app zelf aanvraagt.
2. Voor manuele modus die u via de tado Slimme Thermostaat zelf aanvraagt.

Dit zijn 2 verschillende instellingen in de app.
Ok bedankt! Waar staan die instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genc0
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-08 13:20
@tado

Ik wil graag advies bij het aanschaffen van een Tado Slimme thermostaat en radiatorknoppen.

Huidige situatie:
- (Nieuwbouw) huis uit 2017

Begane grond:
- Gehele begane grond is voorzien van vloerverwarming
- In de woonkamer hangt de standaard Honeywell Thermostaat

1e verdieping:
- Slaapkamer van de kleine - 2 radiatoren
- Onze slaapkamer - 2 radiatoren
- Computerkamer - 1 radiator
- Badkamer - 1 design radiator

2e verdieping:
- Toekomstige slaapkamer - 1 radiator

De slaapkamer van de kleine (2x) en de badkamer (1x) willen we voorzien van een slimme radiatorknop. Nu is eigenlijk de vraag of het slim is om direct de overige kamers ook te voorzien van een slimme radiatorknop? Ook is de vraag of het rendabel is? Want in onze slaapkamer hebben wij de radiatoren bijna nooit aan staan. Daarnaast vraag ik mij af of het überhaupt wel handig/fijn is om x aantal kamers handmatig te bedienen en x aantal kamers automatisch?

En als ik de slimme radiatorknoppen 2de hands aanschaf werkt dit met de nieuwste v3+ versie? Of heb je specifiek per versie zijn eigen slimme radiatorknoppen?

Edit: Hoe gaat Tado werken met mijn vloerverwarming? Moet ik iets aansluiten of werkt dit via de Tado thermostaat?

Alvast bedankt voor de reacties.

[ Voor 5% gewijzigd door Genc0 op 11-10-2020 09:43 . Reden: Vraag mbt vloerverwarming ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathaniel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06-2022
Uiteindelijk is het fijn om elke ruimte inzichtelijk te hebben in de app merk ik. Het is echter een keuze als je bepaalde ruimtes niet gebruikt of je deze wilt kunnen instellen. Je zou ze dan ook op 'anti-vorst' stand kunnen zetten, indien je geen by-pass hebt is dit sowieso aan te raden.

Let op dat als je knoppen tweedehands koopt dat deze wel afgemeld zijn door de vorige gebruiker. Anders heb je hier namelijk niets aan, de verkoper zal contact moeten leggen met Tado. Volgens mij zijn alle knoppen te gebruiken, weet hiervan niet de verschillen per knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 13:50
Goedendag @tado en anderen,

Ik zou graag mijn huidige thermostaat vervangen door de Tado V3 +een aantal radiatorknoppen, vooral in de uithoeken van het huis.
  • Is het zo dat indien de rest van het huis warm genoeg is, maar niet op zolder, dat dan de slimme radiatorknop comuniceert met de Tado thermostaat zodat de CV speciaal aangaat? (geen zone kleppen, dus dan gaat het water naar de openstaande radiatoren).
  • Ik las dat Tado dus ook rekening houdt met het weer, maar hoe is dat in vergelijking met thermostaten de weesafhankelijk zijn?
  • Is er ook in te stellen hoe snel aan de warmtevraag aan voldoen moet worden? Ik weet dat er zo iets is dat van early start, dus op die temperatuur moet het zo warm zijn. Ik heb het over de snelheid van opwarmen.
  • Stel dat de zolder met slimme radiatorknop een tijdschema heeft. Wat gebeurt er dan als iemand handmatig de temperatuur bij die slimme radiatorknop aanpast? Is dat voor enkele uren en gaat die dan op het normale schema lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
Holland1994 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:48:
Goedendag @tado en anderen,

Is het zo dat indien de rest van het huis warm genoeg is, maar niet op zolder, dat dan de slimme radiatorknop comuniceert met de Tado thermostaat zodat de CV speciaal aangaat? (geen zone kleppen, dus dan gaat het water naar de openstaande radiatoren).[
Ja, maar dan moet je natuurlijk ook tado knoppen hebben in de ruimte waar de tado wandthermostaat hangt (bv huiskamer) Als er op zolder een tado knop warmte vraagt gaat die radiator open, als er op dat moment nergens anders warmte vraag is gaan die radatoren dicht. radiatoren waar geen tado knop op zit worden wel warm
Ik las dat Tado dus ook rekening houdt met het weer, maar hoe is dat in vergelijking met thermostaten de weesafhankelijk zijn?
klopt, als er warmte verwacht wordt gaat je ketel minder snel branden of zelfs eerder uit,besparing hierdoor is denk ik niet zo groot
]Is er ook in te stellen hoe snel aan de warmtevraag aan voldoen moet worden? Ik weet dat er zo iets is dat van early start, dus op die temperatuur moet het zo warm zijn. Ik heb het over de snelheid van opwarmen.
Ja/Nee ... moet een vertrek van 15 graden naar 23 graden verwarmt worden dan zal tado waarschijnlijk (als je een gemoduleerde ketel hebt) 100% kracht vragen, je radiator wordt daardoor bloedheet (afhankelijk van het maximum van de ketel instelling), moet er van 19,5 naar 20,5 verwarmt worden dan zal er minder warmte gevraagd worden en je cv water maar bv 40 graden zijn
]Stel dat de zolder met slimme radiatorknop een tijdschema heeft. Wat gebeurt er dan als iemand handmatig de temperatuur bij die slimme radiatorknop aanpast? Is dat voor enkele uren en gaat die dan op het normale schema lopen?[/li]
Niets, want ieder vertrek vraagt zelf warmte aan de cv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR

GVR

Holland1994 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:48:
  • Stel dat de zolder met slimme radiatorknop een tijdschema heeft. Wat gebeurt er dan als iemand handmatig de temperatuur bij die slimme radiatorknop aanpast? Is dat voor enkele uren en gaat die dan op het normale schema lopen?
In de app stel je in of die wijziging duurt tot de volgende automatische verandering, met een timer of totdat deze handmatig weer op de automatische stand is gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 13:50
ETH0.1 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:01:

Ja, maar dan moet je natuurlijk ook tado knoppen hebben in de ruimte waar de tado wandthermostaat hangt (bv huiskamer) Als er op zolder een tado knop warmte vraagt gaat die radiator open, als er op dat moment nergens anders warmte vraag is gaan die radatoren dicht. radiatoren waar geen tado knop op zit worden wel warm
Ja snap ik, dus waar Tado knoppen op zit kunnen met het systeem op weg en de domme radiatorknoppen niet. Echter staan een aantal radiatoren op een vaste stand aan of uit, dus dat zou dan nog prima kunnen werken.

Het enige wat ik mij wel afvraag is hoe dat i.c.m. gaat met een bij-vloerverwarming, die voor een groot deel beneden bestrijkt. Die bij-vloerverwarming kan bij ongeveer t/m 9C+- buiten zelf beneden alles warm houden. Hoe zou ik dat kunnen inrichten? Zelf radiatoren uitzetten via de app voor die weken?
GVR schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:53:
[...]

In de app stel je in of die wijziging duurt tot de volgende automatische verandering, met een timer of totdat deze handmatig weer op de automatische stand is gedraaid.
Dat is handig om te weten, thanks!

[ Voor 14% gewijzigd door Holland1994 op 10-10-2020 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 13:07
@tado is het mogelijk om een ruimte "mee" te verwarmen? Eigenlijk een beetje zoals de ouderwetse thermostaat knoppen? Wat ik wil: als in de woonkamer de verwarming aangaat, dat mijn zolder mee wordt verwarmt tot een max van 19 graden bijvoorbeeld, dan blijft de ergste kou daar weg en droogt de was een beetje. Maar de CV hoeft niet apart aan te slaan als ik daar niet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OrbitZ schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:55:
@tado is het mogelijk om een ruimte "mee" te verwarmen? Eigenlijk een beetje zoals de ouderwetse thermostaat knoppen? Wat ik wil: als in de woonkamer de verwarming aangaat, dat mijn zolder mee wordt verwarmt tot een max van 19 graden bijvoorbeeld, dan blijft de ergste kou daar weg en droogt de was een beetje. Maar de CV hoeft niet apart aan te slaan als ik daar niet zit.
Dat kan toch door er een gewone (thermostaat)knop op te laten zitten en deze in de gewenste stand te laten staan? Klaar.

Anders een Tado thermostaatknop erop en deze configureren als knop in de woonkamer (je wijst kamers toe aan knoppen, zo groepeer je ze). Maar dat lijkt me onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
Sinds de laatste app update (android) is de early start functie verdwenen. Is dat bij jullie ook? Of kijk ik niet goed. Via de website is die er nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

NIB0R schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:31:
Sinds de laatste app update (android) is de early start functie verdwenen. Is dat bij jullie ook? Of kijk ik niet goed. Via de website is die er nog wel.
Dat is verwarmen voor aankomst toch? Staat bij mij in het slimme schema op de tab afwezig (ook Android, laatste versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:48
NIB0R schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:31:
Die is er nog wel, maar het icoontje lijkt weg te zijn. Ik kwam erachter dat het icoontje dezelfde kleur heeft als de achtergrond, dus als je rechtsboven in drukt, zie je hem even kort en kan je naar de instelling van vroege start.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

GermanPivo schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 07:21:
[...]

Die is er nog wel, maar het icoontje lijkt weg te zijn. Ik kwam erachter dat het icoontje dezelfde kleur heeft als de achtergrond, dus als je rechtsboven in drukt, zie je hem even kort en kan je naar de instelling van vroege start.
Owja, ik had het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Ik heb de vraag ook al in het domoticz forum gesteld, maar wellicht zijn er hier ook mede domoticz gebruikers die het weten. Support de Tado plugin meerdere zones? In de log is de nieuw toegevoegde zone te zien maar er zijn geen devices voor aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
GermanPivo schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 07:21:
[...]

Bug report?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geertss5
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-03-2024
Heb sinds kort de nieuwe draadloze wand thermostaat geïnstalleerd, voor79 euro bij Tado.
Moet zeggen dat hij perfect werkt en de badkamer is nu volledig warm, vergeleken met de slimme radiator knop,die ging veel te snel uit en werkte slecht. Prima uitbreiding van Tado, en dat mag ook wel eens gezegd worden.....👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deltaken
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:59
Torrentus schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:13:
[...]

In Home Assistant kun je de warmtevraag van een radiatorknop uitlezen en op basis daarvan allerlei beslissingen nemen (zoals het inschakelen van een bijverwarming). Ik gebruik het omdat in mijn woning de benedenverdieping volledig is voorzien van KNX, inclusief KNX thermometers in elke ruimte en KNX ventielen op m'n verwarmingsgroepen, maar m'n bovenverdieping niet; daar gebruik ik Tado radiatorknoppen. De warmtevraag voed ik via Home Assistant alsnog de KNX-bus op, zodat de KNX-thermostaat de juiste modulatie kan doorgeven aan de ketel :)
Top, bedankt voor de toelichting. Hiermee kan ik verder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OrbitZ schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:55:
Dit kan door de Slimme Radiatorknop in "Slave mode" te zetten.
Dan kan de Slimme Radiatorknop alleen de radiator open en dicht zetten maar geen warmtevraag sturen naar de Slimme Thermostaat/Ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

tado schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:06:
[...]

Dan kan de Slimme Radiatorknop alleen de radiator open en dicht zetten maar geen warmtevraag sturen naar de Slimme Thermostaat/Ketel.
Dit kunnen we nog niet zelf toch? Moet via Tado klantenservice?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertss5
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-03-2024
Je kan toch de slimme radiatorknop in dezelfde ruimte/kamer als de slimme kamerwandthermostaat zetten,
en deze wandthermostaat als meettoestel aangeven. De thermostaatknop is dan ook de slave en kan niet de cv kachel meer aansturen, maar wel open en dicht gaan.... of is dat niet meer zo?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tado schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:06:
[...]

Wat is in dat geval het voordeel nog t.o.v. een standaard (domme) radiatorknop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dick133a
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-10-2024
Genc0 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 07:56:
@tado

Ik wil graag advies bij het aanschaffen van een Tado Slimme thermostaat en radiatorknoppen.

Huidige situatie:
- (Nieuwbouw) huis uit 2017

Begane grond:
- Gehele begane grond is voorzien van vloerverwarming
- In de woonkamer hangt de standaard Honeywell Thermostaat

1e verdieping:
- Slaapkamer van de kleine - 2 radiatoren
- Onze slaapkamer - 2 radiatoren
- Computerkamer - 1 radiator
- Badkamer - 1 design radiator

2e verdieping:
- Toekomstige slaapkamer - 1 radiator

De slaapkamer van de kleine (2x) en de badkamer (1x) willen we voorzien van een slimme radiatorknop. Nu is eigenlijk de vraag of het slim is om direct de overige kamers ook te voorzien van een slimme radiatorknop? Ook is de vraag of het rendabel is? Want in onze slaapkamer hebben wij de radiatoren bijna nooit aan staan. Daarnaast vraag ik mij af of het überhaupt wel handig/fijn is om x aantal kamers handmatig te bedienen en x aantal kamers automatisch?

En als ik de slimme radiatorknoppen 2de hands aanschaf werkt dit met de nieuwste v3+ versie? Of heb je specifiek per versie zijn eigen slimme radiatorknoppen?

Edit: Hoe gaat Tado werken met mijn vloerverwarming? Moet ik iets aansluiten of werkt dit via de Tado thermostaat?

Alvast bedankt voor de reacties.
Je huis is al dusdanig geisoleerd dat je beter je huis dag en nacht op een constante temperatuur kan houden. Je cv zo in te stellen dat de watertemperatuur zo laag mogelijk is. Bijvoorbeeld 's winters 40 graden en de rest van het jaar op 30 of 35 graden.
Je zou 's nachts kunnen kiezen op 2 graden lager. Of 's avonds (eind van de dag) 2 graden hoger.

Als je cv door TADO regelmatig gaat aanslaan voor 1 kamertje met een hoge watertemperatuur is het heb je veel meer warmteverlies en minder rendement per m3 gas. Oftewel, een Tado betekent niet altijd besparen op je stookkosten.
En uiteraard moet je ook je radiatoren goed inregelen zodat het in de badkamer 2 graden warmer wordt dan in de rest van het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genc0
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-08 13:20
@tado & rest

Zo ver is het duidelijk dat de vloerverwarming systeem moet beschikken over een zoneklep, anders wordt de ruimte met vloerverwarming (begane grond bij mij) ook verwarmt wanneer een radiator met een slimme radiatorknop om warmte vraagt. Bijgevoegd de foto van de vloerverwarming systeem bij mij thuis. Toch voor de zekerheid vragen of er een zoneklep aanwezig is (als het goed is niet)?

Ik heb gelezen dat een thermostaatkraan bij de vloerverwarming systeem ook voldoende is en je geen zoneklep nodig hebt. Nu is mijn vraag of dit inderdaad klopt? Want volgens mij is die wel aanwezig bij mijn vloerverwarming systeem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9-RrWd3RVJRApIJtaX9oVB5M0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VJXALZWz1zuetTZgra4TplLq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:22
Genc0 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:11:
@tado & rest

Zo ver is het duidelijk dat de vloerverwarming systeem moet beschikken over een zoneklep, anders wordt de ruimte met vloerverwarming (begane grond bij mij) ook verwarmt wanneer een radiator met een slimme radiatorknop om warmte vraagt. Bijgevoegd de foto van de vloerverwarming systeem bij mij thuis. Toch voor de zekerheid vragen of er een zoneklep aanwezig is (als het goed is niet)?

Ik heb gelezen dat een thermostaatkraan bij de vloerverwarming systeem ook voldoende is en je geen zoneklep nodig hebt. Nu is mijn vraag of dit inderdaad klopt? Want volgens mij is die wel aanwezig bij mijn vloerverwarming systeem.

[Afbeelding]
Nee, je hebt geen zoneklep. Rechtsboven, voor of na de laatste bocht zou deze moeten zitten. Ervoor zit dan de bypass en eronder de thermostaatknop van je verdeler.

Theoretisch; ja, de thermostaat van de vloerverwarming is genoeg als jij die ene temperatuur kunt vinden voor jouw vloer die het huis het hele jaar door op een stabiele 20 graden houdt.

In de praktijk is dat vrijwel niet te doen, vanwege wisselende buitentemperaturen en gebreken in isolatie.

Voor de zoneklep moet je denken aan zoiets (willekeurige links):
https://4heat.nl/nl/diver...tor-robot-js-230volt.html
met
https://4heat.nl/nl/2-weg...-met-knelkoppelingen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 22:52
IK ben inmiddels het verbruik (batterijen) van de Smart thermostaat goed zat tijd voor wat tweaking.

Ik dacht ik piggyback de OT draden die voltages tussen de 7v en 18v kennen, om over de OT bus ook verschillende signalen te kunnen geven, enfin dat blijft, maar met een buck converter
wil ik 2 draadjes ook hier door heen halen;
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

en zo een constante stroom op de thermostaat zetten. Ik kies dan de 5v versie dat zou ok moeten zijn? normaal is het 4,5v (3x1,5v) aaa. Eventueel kan 4.2 ook.

Wat denken de medetweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSW
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-06-2024

VSW

FrenzyFreak schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:09:
[...]

Nee, je hebt geen zoneklep. Rechtsboven, voor of na de laatste bocht zou deze moeten zitten. Ervoor zit dan de bypass en eronder de thermostaatknop van je verdeler.

Theoretisch; ja, de thermostaat van de vloerverwarming is genoeg als jij die ene temperatuur kunt vinden voor jouw vloer die het huis het hele jaar door op een stabiele 20 graden houdt.

In de praktijk is dat vrijwel niet te doen, vanwege wisselende buitentemperaturen en gebreken in isolatie.

Voor de zoneklep moet je denken aan zoiets (willekeurige links):
https://4heat.nl/nl/diver...tor-robot-js-230volt.html
met
https://4heat.nl/nl/2-weg...-met-knelkoppelingen.html
Andere optie is om de pomp van de vloerverwarming aan en uit te schakelen via het relais in de slimme thermostaat. Dat heb ik vanavond toevallig zo aangesloten en lijkt goed te werken.

Zijn er redenen om voor een zoneklep te kiezen ipv de pomp te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

VSW schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:58:
[...]

Andere optie is om de pomp van de vloerverwarming aan en uit te schakelen via het relais in de slimme thermostaat. Dat heb ik vanavond toevallig zo aangesloten en lijkt goed te werken.

Lijkt me wel, want ongeacht je pomp uit staat word er nog wel water doorheen gepompt. Met de loop sluiten maak je deze kleiner en efficiënter. Maar dit is enkel mijn redenatie. Pomp aanzetten met je thermostaat is ook niet slecht hoor. Ik gebruik een pompschakelaar die aangaat bij 25/27 graden oid.

[ Voor 9% gewijzigd door gitaarwerk op 12-10-2020 23:10 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSW
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-06-2024

VSW

De pomp hier heeft een ingebouwde temperatuurschakelaar, dus hij heeft nu zowel warm water als het relais van Tado als voorwaarde voordat de pomp aanslaat. Ik ben niet heel bang voor veel verlies van efficiëntie, want de leidingen van en naar de vloerverdeler zijn goed geisoleerd.

@tado
Ik ben een flinke tijd bezig geweest om de extensiekit werkend te krijgen met mijn Nefit Ecomline Classic. Deze heeft een UBA / iRT protocol en er zat een moduline 30 thermostaat op aangesloten.

Ik heb eerst de installatiewizzard gevolgd, maar die vertelde mij al snel dat de extensiekit niet met mijn ketel kon communiceren (behalve aan/uit, maar dat vind ik geen optie).

Toen wat rondgezocht op dit forum en in de manual, en wat blijkt... De V3+ thermostaat kan wel direct met de ketel communiceren. Dat aangesloten en dit werkte ook direct. Daarna de easycontrol adapter van Bosch besteld om deze later tussen de extensiekit en de ketel te zetten (tip die ik in dit topic vond).

Dan ga je de installatiehandleiding lezen om te zien hoe je de thermostaat en extensiekit moet instellen om respectievelijk de pomp en de ketel aan te sturen, en daarin zie ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AI2a6xw4EA6tf0KfHae8YoMhlq0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n6FuQc0vbOtYjULMXj5XuUGb.png?f=fotoalbum_large

Oftewel, als ik de extensiekit op D24 zet zou het volgens dit plaatje alsnog moeten werken? Vanavond toch maar geprobeerd, maar helaas geen communicatie tot stand gekregen. Zowel met als zonder externe voeding op de extensiekit werkt het niet. Uiteindelijk de Bosch easycontrol er tussen gezet, de extensiekit op EMS (D31) gezet, en dan werkt het wel. Misschien handig om dit in de manual aan te passen? Of lees ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:22
VSW schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:31:
De pomp hier heeft een ingebouwde temperatuurschakelaar, dus hij heeft nu zowel warm water als het relais van Tado als voorwaarde voordat de pomp aanslaat. Ik ben niet heel bang voor veel verlies van efficiëntie, want de leidingen van en naar de vloerverdeler zijn goed geisoleerd.
De temperatuurschakelaar van de pomp is waarschijnlijk de oververhittingsbeveiliging. Die schakelt niet in maar uit wanneer de temperatuur te hoog wordt.

De pomp op deze manier schakelen zorgt ervoor dat je geen activiteit hebt in de zomer en de pomp mogelijk vastloopt. Een pompschakelaar laat bijvoorbeeld de pomp nog een paar minuten per 24 uur lopen.
@tado
Ik ben een flinke tijd bezig geweest om de extensiekit werkend te krijgen met mijn Nefit Ecomline Classic. Deze heeft een UBA / iRT protocol en er zat een moduline 30 thermostaat op aangesloten.

Ik heb eerst de installatiewizzard gevolgd, maar die vertelde mij al snel dat de extensiekit niet met mijn ketel kon communiceren (behalve aan/uit, maar dat vind ik geen optie).

Toen wat rondgezocht op dit forum en in de manual, en wat blijkt... De V3+ thermostaat kan wel direct met de ketel communiceren. Dat aangesloten en dit werkte ook direct. Daarna de easycontrol adapter van Bosch besteld om deze later tussen de extensiekit en de ketel te zetten (tip die ik in dit topic vond).

Dan ga je de installatiehandleiding lezen om te zien hoe je de thermostaat en extensiekit moet instellen om respectievelijk de pomp en de ketel aan te sturen, en daarin zie ik het volgende:
[Afbeelding]

Oftewel, als ik de extensiekit op D24 zet zou het volgens dit plaatje alsnog moeten werken? Vanavond toch maar geprobeerd, maar helaas geen communicatie tot stand gekregen. Zowel met als zonder externe voeding op de extensiekit werkt het niet. Uiteindelijk de Bosch easycontrol er tussen gezet, de extensiekit op EMS (D31) gezet, en dan werkt het wel. Misschien handig om dit in de manual aan te passen? Of lees ik het verkeerd?
Je hebt geluk dat ik dezelfde ketel en opzet heb, zij het dan wel met een zoneklep, op een Tado v2 met easyConnect naar extensiekit, ingesteld door de helpdesk. :+

R01 > HC00 > HWX > EKV > D31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Laatst online: 14-09 18:11
Aparte vraag.
Ik werk sinds kort ong. 1,5km van huis (5 min fietsen.) En natuurlijk is het niet opgewarmd als ik thuis kom in de winter.

Zijn hier oplossingen voor? Of is de enige manier manueel.

Tado gebruiker met V3+ thermostaat en V3+ Radiatorknoppen. Ook gekoppeld met home assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
VSW schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:58:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik heb ook geen klep maar wel een pomp. Ik heb weleens de stekker uit de pomp getrokken maar merk dan dat mijn vloerverwarmingunit in temperatuur heel erg oploopt. Hij wordt dan toch verwarmd door het water wat op de deur staat te kloppen (geleiding) en zonder doorstroming voert hij het niet weg. Mijn ds18b20 sensoren worden dan weleens lokaal 45 a 55 graden (gemeten op de vvlussen). Zodra ik de pomp weer aanzet zijn ze binnen enkele seconde weer naar de normaal (20 a 30 graden). Ik weet niet of deze lokale verhoging kwaad kan. Ik kan mij voorstellen dat die 45 55 graden door de eerste paar centimeter of decimeter van mijn vloer stromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:57:
[...]

Wat is in dat geval het voordeel nog t.o.v. een standaard (domme) radiatorknop?
Je kan een schema instellen.

En als je genoeg andere kamers hebt die wel warmte vragen zal dat schema redelijk gevolgd worden maar heeft wel een extra besparing van gas tot gevolg.
VSW schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:31:

@tado

[Afbeelding]

Eventueel heeft u een oude hardware-revisie van de Extensiekit die niet het UBA protocol aankan.

Ik zou gewoon de easycontrol ertussen houden tot u over een paar jaar een nieuwe ketel nodig hebt.

De EMS sturing via de Easycontrol is ook een perfect modulerende sturing.

##################################################################################

Vandaag en morgen meerdere tado producten in de aanbieding via Amazon.nl vanwege Prime Days:

https://www.amazon.nl/s?k...3%95%C3%91&ref=nb_sb_noss

[ Voor 78% gewijzigd door tado op 13-10-2020 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zo. Mooie aanbieding bij Amazon gescoord; leuke korting op startpakketten en extra thermostaten.
Nu ik in de running ben voor een nieuwe ketel alvast een startpak met totaal 8 thermostaten voor 450 euro aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
sn33ky schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 06:35:
Aparte vraag.
Ik werk sinds kort ong. 1,5km van huis (5 min fietsen.) En natuurlijk is het niet opgewarmd als ik thuis kom in de winter.

Zijn hier oplossingen voor? Of is de enige manier manueel.

Tado gebruiker met V3+ thermostaat en V3+ Radiatorknoppen. Ook gekoppeld met home assistant.
Als je redelijke vaste tijden werkt (in ieder geval een vaste tijd per dag van de week) zou ik gewoon een schema aanmaken. Dat wanneer je om 1700 thuis bent en het dan 19 graden is bijvoorbeeld. Als je het systeem pas laat aanslaat als jouw GPS locatie wijzigt om 1655 ben je inderdaad altijd te laat - of je moet het niet laten afkoelen, maar dat wil je ook niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:11

dlmh

Lo-Fi

Ik heb van deze zomer een Tado thermostaat + 7 radiatorthermostaten geplaatst. Tot vorige week eigenlijk alleen gebruikt voor monitoring maar in ons jaren 30 huis is nu toch echt het stookseizoen begonnen. De eerste paar dagen nadat de thermostaat weer op Home stond werkte het zoals verwacht, maar nog wel een paar overshoots.

Sinds zondag blijven de radiatoren echter helemaal koud zonder dat de cv in storing is. De Tado app geeft aan dat er verwarmd wordt naar 20 graden, maar er gebeurt helemaal niets. Er is nog wel warm water en als de cv reset wordt dan begint ie even te verwarmen (als test denk ik) om na een minuut weer in standby te gaan. Het lijkt alsof er geen communicatie is tussen de thermostaat en de CV ketel maar de app geeft geen storing of een andere hint dat er iets mis is.

Omdat het inmiddels toch best fris in huis begint te worden heb ik het noodnummer van Tado gebeld, maar daar krijg je eerst heel uitvoerig te horen dat ze aan het overstappen zijn naar een chatdienst en vervolgense kun je alleen een voicemail achterlaten (in het Engels). Helaas wordt daarna binnen 10 seconden de verbinding verbroken dus tijd om een bericht in te spreken heb je niet. Ik heb ook een bericht achtergelaten bij de chat, maar daar heb ik nog geen reactie op gehad.

Heeft iemand nog tips om de boel weer aan de gang te krijgen? Is er een manier om de communicatie tussen de thermostaat en de CV ketel te controleren? Het gaat om een Remeha Quinta 28c die via aan/uit is aangesloten (omdat de oude thermostaat dat ook was). Een reset van de thermostaat bood trouwens ook geen soelaas.

Edit:
Ik overweeg om een Extension kit te halen om een eventuele kabelbreuk uit te sluiten. Deze is echter van de productpagina van Tado verdwenen. Is hier een alternatief voor in de plaats gekomen?

[ Voor 5% gewijzigd door dlmh op 13-10-2020 11:52 ]

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:32

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Vraag aan de Tado expert.

Hoe zit het met ondersteuning voor Huawei Mobile Services.
Merk dat met wat aanpassingen de app werkt, maar meldingen en dergelijken niet door komen.

Gaat dit nog ondersteund worden?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dlmh schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:53:
Ik heb van deze zomer een Tado thermostaat + 7 radiatorthermostaten geplaatst. Tot vorige week eigenlijk alleen gebruikt voor monitoring maar in ons jaren 30 huis is nu toch echt het stookseizoen begonnen. De eerste paar dagen nadat de thermostaat weer op Home stond werkte het zoals verwacht, maar nog wel een paar overshoots.

Sinds zondag blijven de radiatoren echter helemaal koud zonder dat de cv in storing is. De Tado app geeft aan dat er verwarmd wordt naar 20 graden, maar er gebeurt helemaal niets. Er is nog wel warm water en als de cv reset wordt dan begint ie even te verwarmen (als test denk ik) om na een minuut weer in standby te gaan. Het lijkt alsof er geen communicatie is tussen de thermostaat en de CV ketel maar de app geeft geen storing of een andere hint dat er iets mis is.

Omdat het inmiddels toch best fris in huis begint te worden heb ik het noodnummer van Tado gebeld, maar daar krijg je eerst heel uitvoerig te horen dat ze aan het overstappen zijn naar een chatdienst en vervolgense kun je alleen een voicemail achterlaten (in het Engels). Helaas wordt daarna binnen 10 seconden de verbinding verbroken dus tijd om een bericht in te spreken heb je niet. Ik heb ook een bericht achtergelaten bij de chat, maar daar heb ik nog geen reactie op gehad.

Heeft iemand nog tips om de boel weer aan de gang te krijgen? Is er een manier om de communicatie tussen de thermostaat en de CV ketel te controleren? Het gaat om een Remeha Quinta 28c die via aan/uit is aangesloten (omdat de oude thermostaat dat ook was). Een reset van de thermostaat bood trouwens ook geen soelaas.

Edit:
Ik overweeg om een Extension kit te halen om een eventuele kabelbreuk uit te sluiten. Deze is echter van de productpagina van Tado verdwenen. Is hier een alternatief voor in de plaats gekomen?
Waarom heb je 'm op Aan/Uit aangesloten en niet Modulerend? Je Remeha ondersteunt dit namelijk. Ik heb zelf de Remeha 24c modulerend aangesloten. Wat ik merk is, dat als er geen warmtevraag is de Tado radioatorknoppen volledig dicht zijn en de verwarmingen sneller afkoelen. Dat is een beetje een nadeel van het systeem. Conventionele radiatorknoppen blijven gewoon open staan, vandaar.

"De Tado app geeft aan dat er verwarmd wordt naar 20 graden"
Geeft ie dit aan in Apple HomeKit? Dat kan kloppen, vaak wordt er dan idd niet verwarmd. De forumlering klopt niet helemaal. Maar geeft de Tado app op dat moment zelf ook aan dat er daadwerkelijk wordt verwarmd? Je kan dat zien aan de 'golfjes' (1, 2 of 3 stuks) op iedere Tegel.

Kabelbreuk kan je met een meter controleren, maar als de ketel reageert op de Tado thermostaat, dan lijkt me hiervan geen sprake.

Tado op Modulerend i.p.v. Aan/Uit zetten is hier de oplossing denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2020 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:01:
[...]

Waarom heb je 'm op Aan/Uit aangesloten en niet Modulerend? Je Remeha ondersteunt dit namelijk. Ik heb zelf de Remeha 24c modulerend aangesloten. Wat ik merk is, dat als er geen warmtevraag is de Tado radioatorknoppen volledig dicht zijn en de verwarmingen sneller afkoelen.

Geeft ie dit aan in Apple HomeKit? Dat kan kloppen, vaak wordt er dan idd niet verwamrd. Maar geeft de Tado app op dat moment zelf aan dat er daadwerkelijk wordt verwarmd? Je kan dat zien aan de 'golfjes' op iedere Tegel.

Kabelbreuk kan je met een meter controleren, maar als de ketel reageert op de Tado thermostaat, dan lijkt me hiervan geen sprake.

Tado op Modulerend i.p.v. Aan/Ui zetten is hier de oplossing denk ik.
De standaard instructies sluiten de ketel op dezelfde manier aan. Aansluiten via OpenTherm stond nog op de planning.

Het probleem is dus dat het een aantal dagen prima heeft gewerkt, maar sinds zondag niet meer. Ondanks dat het beter zou zijn met OpenTherm werkte de installatie naar behoren. Ik gebruik geen HomeKit. De app van Tado zelf geeft aan dat er verwarmd wordt, maar de cv doet helemaal niets. Ook de geschiedenis grafiek laat zien dat verwarming de hele tijd actief is, maar omdat er niet verwarmd wordt wordt de streeftemperatuur nooit bereikt.

Ik ga straks een Extension kit oppikken. De kit is nu bij Amazon in de aanbieding (net als alle andere Tado producten trouwens), maar helaas is levering op zaterdag net iets te ver weg.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rubman schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:02:
Vraag aan de Tado expert.

Hoe zit het met ondersteuning voor Huawei Mobile Services.
Merk dat met wat aanpassingen de app werkt, maar meldingen en dergelijken niet door komen.

Gaat dit nog ondersteund worden?
Kort antwoord:
Onze Android app heeft google play services nodig.
Zie ook dit artikel:
https://support.tado.com/...he-tado-app-available-for

We zullen nu de markt in de gaten houden of het voor tado zin heeft om een speciale versie te maken voor Huawei of niet.

Bij het kopen van een nieuwe telefoon raden we sterk aan om een Android met Google play services te kopen.
(of natuurlijk een Apple iPhone)
dlmh schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:08:
[...]

De standaard instructies sluiten de ketel op dezelfde manier aan. Aansluiten via OpenTherm stond nog op de planning.

Het probleem is dus dat het een aantal dagen prima heeft gewerkt, maar sinds zondag niet meer. Ondanks dat het beter zou zijn met OpenTherm werkte de installatie naar behoren. Ik gebruik geen HomeKit. De app van Tado zelf geeft aan dat er verwarmd wordt, maar de cv doet helemaal niets. Ook de geschiedenis grafiek laat zien dat verwarming de hele tijd actief is, maar omdat er niet verwarmd wordt wordt de streeftemperatuur nooit bereikt.

Ik ga straks een Extension kit oppikken. De kit is nu bij Amazon in de aanbieding (net als alle andere Tado producten trouwens), maar helaas is levering op zaterdag net iets te ver weg.
Weet u zeker dat de aan/uit poorten in de ketel niet een brug nodig heeft ? (permanent doorverbonden van de aan/uit poorten)

Om over te gaan van aan/uit moeten ook de kabels in de tado zelf omgezet worden van NO en COM naar plust en min.
Daarnaast omzetten van R01 naar D01
Zie ook: https://www.tado.com/professional-manuals

[ Voor 52% gewijzigd door tado op 13-10-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
Vraag aan de Tado expert

Ik zie dat de Tado knoppen op Amazon UK nog heel veel gunstiger geprijst zijn (120 GBP / 130 EUR) voor een quad pack. Ik neem aan dat deze thermostaten (ondanks een andersom gemonteerd display) gewoon compatibel zijn met de Europese thermostaat?

[ Voor 3% gewijzigd door XyberBorg op 13-10-2020 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somedutchjoe
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
XyberBorg schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:08:
Vraag aan de Tado expert

Ik zie dat de Tado knoppen op Amazon UK nog heel veel gunstiger geprijst zijn (120 GBP / 130 EUR) voor een quad pack. Ik neem aan dat deze thermostaten (ondanks een andersom gemonteerd display) gewoon compatibel zijn met de Europese thermostaat?
Er is vast iemand die het beter weet maar het staat me bij dat er 2 varianten radiatorknoppen zijn; 1 voor zijwaartse montage en 1 voor montage rechtop. Het kan zijn dat de radiatorknoppen die je op Amazon UK ziet deze laatste variant zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
koelkast schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:31:
Zo. Mooie aanbieding bij Amazon gescoord; leuke korting op startpakketten en extra thermostaten.
Nu ik in de running ben voor een nieuwe ketel alvast een startpak met totaal 8 thermostaten voor 450 euro aangeschaft.
offtopic:
Hoe heb je dit gedaan? Via amazon.nl kan ik maximaal 1 quadro set kopen. Meerdere accounts gebruikt? Of wellicht zelfs losse bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
somedutchjoe schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:26:
[...]
Er is vast iemand die het beter weet maar het staat me bij dat er 2 varianten radiatorknoppen zijn; 1 voor zijwaartse montage en 1 voor montage rechtop. Het kan zijn dat de radiatorknoppen die je op Amazon UK ziet deze laatste variant zijn.
Klopt, maar voor dit prijsverschil maakt het me niet zo heel erg uit of het display op z'n kant staat. Daarnaast kun je in de UK maximaal 5 quadpacks kopen (in NL maar één, zoals @RobertMe aangeeft), dus heb meteen 20 knoppen besteld (voor in totaal €660 incl verzending).

Hoop alleen dat het fatsoenlijk werkt, en de adapters en communicatieprotocollen hetzelfde zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door XyberBorg op 13-10-2020 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:40:
[...]

offtopic:
Hoe heb je dit gedaan? Via amazon.nl kan ik maximaal 1 quadro set kopen. Meerdere accounts gebruikt? Of wellicht zelfs losse bestelling?
Ik heb een startset thermostaat met 2 knoppen, een 4-set en een 2-set gekocht, dus 2 verschillende producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
XyberBorg schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:52:
[...]

Klopt, maar voor dit prijsverschil maakt het me niet zo heel erg uit of het display op z'n kant staat. Daarnaast kun je in de UK maximaal 5 quadpacks kopen (in NL maar één, zoals @RobertMe aangeeft), dus heb meteen 20 knoppen besteld (voor in totaal €660 incl verzending).

Hoop alleen dat het fatsoenlijk werkt, en de connecties hetzelfde zijn.
Ik heb ze zowel in NL gekocht als in UK, die van NL ga ik maar terugsturen, voor mij scheelt het ruim 75 euro bij mijn combi en dat de knoppen zitten toch in een hoekje met een haaks-verkeerd regelaar dus rechtop zie je hem toch nooit. Bovendien regel ik alles via home assistant dus handmatig zal weinig voorkomen vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
koelkast schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:00:
[...]

Ik heb een startset thermostaat met 2 knoppen, een 4-set en een 2-set gekocht, dus 2 verschillende producten.
Dank, de starterskit met thermostaat en 2 knoppen had ik gemist. Op die manier kom je inderdaad ook op 8 knoppen uit, voor dezelfde prijs als dat je de startkerskit met alleen de thermostaat + 2x 4 knoppen (als dat kon) hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 17:10
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:01:
[...]

Waarom heb je 'm op Aan/Uit aangesloten en niet Modulerend? Je Remeha ondersteunt dit namelijk. Ik heb zelf de Remeha 24c modulerend aangesloten. Wat ik merk is, dat als er geen warmtevraag is de Tado radioatorknoppen volledig dicht zijn en de verwarmingen sneller afkoelen. Dat is een beetje een nadeel van het systeem. Conventionele radiatorknoppen blijven gewoon open staan, vandaar.

Geeft ie dit aan in Apple HomeKit? Dat kan kloppen, vaak wordt er dan idd niet verwarmd. De forumlering klopt niet helemaal. Maar geeft de Tado app op dat moment zelf ook aan dat er daadwerkelijk wordt verwarmd? Je kan dat zien aan de 'golfjes' (1, 2 of 3 stuks) op iedere Tegel.

Tado op Modulerend i.p.v. Aan/Uit zetten is hier de oplossing denk ik.
Ik heb ook een Tado besteld en deze gaat mijn oude domme thermostaat vervangen. Mijn ketel ondersteunt OpenTherm. Krijg ik vanzelf instructies van Tado om het daar op aan te sluiten of moet ik hier zelf actie in ondernemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

tado schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:36:
[...]
Weet u zeker dat de aan/uit poorten in de ketel niet een brug nodig heeft ? (permanent doorverbonden van de aan/uit poorten)

Om over te gaan van aan/uit moeten ook de kabels in de tado zelf omgezet worden van NO en COM naar plust en min.
Daarnaast omzetten van R01 naar D01
Zie ook: https://www.tado.com/professional-manuals
De installatie heeft een aantal dagen goed gewerkt, dus het lijkt me dat alles goed was aangesloten. Desalniettemin is het me na wat gedoe gelukt om de extension kit aan te sluiten (met OpenTherm) en is het inmiddels weer een aangename 20 graden binnen. De conclusie moet dus zijn dat het inderdaad een communicatiefout tussen thermostaat en cv ketel was, vermoedelijk een (spontane?) kabelbreuk. Alleen snap ik niet zo goed dat de Tado app dit niet duidelijk communiceert.

Gezien de traagheid van reageren door Tado (via de reguliere kanalen) vrees ik er wel een beetje voor als je hartje winter opeens een storing in het systeem hebt. Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat ze zich achter een chatdienst en (niet-werkende) voicemail service durven te verschuilen terwijl je thuis zit te blauwbekken. Toen ik de extension kit wilde toevoegen kreeg ik ook doodleuk de melding dat ik binnen twee dagen een handleiding zou ontvangen. Waarom niet meteen doorlinken naar de installatiehandleidingen voor de wat meer technisch onderlegde personen? Nu moet je zelf maar op zoek gaan naar de juiste handleidingen (wat dan gelukkig ook een vaardigheid is van de wat meer technisch onderlegde personen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dlmh schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:54:
[...]

De installatie heeft een aantal dagen goed gewerkt, dus het lijkt me dat alles goed was aangesloten. Desalniettemin is het me na wat gedoe gelukt om de extension kit aan te sluiten (met OpenTherm) en is het inmiddels weer een aangename 20 graden binnen. De conclusie moet dus zijn dat het inderdaad een communicatiefout tussen thermostaat en cv ketel was, vermoedelijk een (spontane?) kabelbreuk. Alleen snap ik niet zo goed dat de Tado app dit niet duidelijk communiceert.

Gezien de traagheid van reageren door Tado (via de reguliere kanalen) vrees ik er wel een beetje voor als je hartje winter opeens een storing in het systeem hebt. Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat ze zich achter een chatdienst en (niet-werkende) voicemail service durven te verschuilen terwijl je thuis zit te blauwbekken. Toen ik de extension kit wilde toevoegen kreeg ik ook doodleuk de melding dat ik binnen twee dagen een handleiding zou ontvangen. Waarom niet meteen doorlinken naar de installatiehandleidingen voor de wat meer technisch onderlegde personen? Nu moet je zelf maar op zoek gaan naar de juiste handleidingen (wat dan gelukkig ook een vaardigheid is van de wat meer technisch onderlegde personen).
Ik ben blij dat het gelukt is. Voor OpenTherm op de Extensiekit is ook een 230V voeding nodig voor lange termijn stabiliteit. Soms werkt hij net zonder de 230V maar dan valt hij naar paar dagen/weken uit als de Extensiekit net meer voeding nodig heeft dan de OpenTherm poort kan voorzien.

Als het goed is werkt onze nood-voicemail service gewoon?
We krijgen in ieder geval nog genoeg voicemails binnen vanaf het NL nummer.

Als bedrijf moeten we altijd afwegingen maken over hoeveel personen we aannemen in onze support. Denk ook vooral aan training en het feit dat er in de zomer natuurlijk veel minder aanvragen binnenkomen. We doen in ieder geval ons best maar het helpt niet dat de inval van koud weer dit jaar precies samenvalt met Amazon Prime days. Beide voorzien ons van genoeg werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

tado schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:10:
[...]

Ik ben blij dat het gelukt is. Voor OpenTherm op de Extensiekit is ook een 230V voeding nodig voor lange termijn stabiliteit. Soms werkt hij net zonder de 230V maar dan valt hij naar paar dagen/weken uit als de Extensiekit net meer voeding nodig heeft dan de OpenTherm poort kan voorzien.

Als het goed is werkt onze nood-voicemail service gewoon?
We krijgen in ieder geval nog genoeg voicemails binnen vanaf het NL nummer.

Als bedrijf moeten we altijd afwegingen maken over hoeveel personen we aannemen in onze support. Denk ook vooral aan training en het feit dat er in de zomer natuurlijk veel minder aanvragen binnenkomen. We doen in ieder geval ons best maar het helpt niet dat de inval van koud weer dit jaar precies samenvalt met Amazon Prime days. Beide voorzien ons van genoeg werk.
Ik vrees dat ik te vroeg gejuicht heb. De verwarming slaat inmiddels wel weer aan, maar hij stopt helaas ook niet meer. Inmiddels is het 24 graden in sommige kamers en blijven de radiatoren loeiheet.

De Extension kit is volgens de instructies aangesloten met de + op 1, en de - op 0, en tevens voorzien van 230V via een losse stekker. De thermostaat is achtereenvolgens ingesteld op TS, HC01, HW (aan), Ek (aan), D01. De CV ketel is ingesteld op modulerend met CV en WW aan (stand 31). Tevens heb ik geprobeerd de +/- om te draaien maar dat geeft hetzelfde resultaat.

Met de Extension kit aangesloten blijft de CV ketel op stand 3 (in werking) staan met een aanvoertemperatuur van 65 graden. Als de kit is afgekoppeld dan schakelt de CV ketel netjes terug naar stand 0 (stand by). Het meest frappant is dat de Extension kit rustig pulseert (normaal goed teken), ongeacht of de kit aangesloten is of niet en ongeacht de positie van de + en de -. Iets zegt mij dat die pulserende LED op deze manier niet heel betrouwbaar is.

Morgen nog maar eens die voicemailservice proberen. De laatste twee keer werd na 10 seconden de verbinding verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik vroeg me het volgende af. In mijn huis heb ik op de bovenverdieping 1 thermostaat, in de overloop (beneden verdieping heeft vloerverwarming en een eigen thermostaat). Nou ben ik van plan om op alle radiatoren de slimme radiatorknop te zetten. Is het met deze setup dan mogelijk om per kamer apart de temperatuur te regelen, dus bv badkamer 22 graden, de rest 18 graden?

Tevens is 1 kamer behoorlijk groot en heeft 2 radiatoren. Dien ik voor deze kamer dan de draadloze temperatuursensor te gebruiken of zou hier een aparte draadloze thermostaat voor nodig zijn?

En de laatste vraag: kan ik op de benedenverdieping waar vloerverwarming is de huidige thermostaat laten hangen? Aangezien ik die temperatuur toch constant laat

Alvast bedankt voor de antwoorden!

[ Voor 12% gewijzigd door risp op 13-10-2020 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heraut
Tado App werkt hier niet meer met de volgende foutmelding na ongeveer een minuut

"TadoKit.TadoCloud.Error (2).

Op meerdere devices en zowel op WiFi als 4G.

Heeft iemand anders hier er ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chahid1985
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:54
heraut schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:34:
Tado App werkt hier niet meer met de volgende foutmelding na ongeveer een minuut

"TadoKit.TadoCloud.Error (2).

Op meerdere devices en zowel op WiFi als 4G.

Heeft iemand anders hier er ook last van?
Ja ik. Ligt blijkbaar niet aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Chahid1985 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:36:
[...]

Ja ik. Ligt blijkbaar niet aan mij.
Zowel de Android app als de web app werken niet. Vermoedelijk ligt er een cloud dienst uit. Misschien zijn alle Tado thermostaten van Amazon net afgeleverd? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:47
https://my.tado.com ligt er ook uit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:33
Same here. Beter wordt het snel gefixt door Tado.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heraut
Ja Tado ligt eruit:

https://tado.statuspage.io/

degraded performance affecting the tado° app
Update - We are continuing to work on a fix for this issue.
Oct 14, 11:49 CEST
Identified - We have identified an incident affecting the performance of our app. Please subscribe to our status page for further updates and information on possible self-help.
Oct 14, 11:40 CEST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zit ik met mijn nieuwe telefoon de instellingen goed te zetten, heb ik wel vier keer de tado app eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd, want die deed het niet. Had even iets eerder hier en/of op hun site moeten checken :)
risp schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:22:
Ik vroeg me het volgende af. In mijn huis heb ik op de bovenverdieping 1 thermostaat, in de overloop (beneden verdieping heeft vloerverwarming en een eigen thermostaat). Nou ben ik van plan om op alle radiatoren de slimme radiatorknop te zetten. Is het met deze setup dan mogelijk om per kamer apart de temperatuur te regelen, dus bv badkamer 22 graden, de rest 18 graden?

Tevens is 1 kamer behoorlijk groot en heeft 2 radiatoren. Dien ik voor deze kamer dan de draadloze temperatuursensor te gebruiken of zou hier een aparte draadloze thermostaat voor nodig zijn?

En de laatste vraag: kan ik op de benedenverdieping waar vloerverwarming is de huidige thermostaat laten hangen? Aangezien ik die temperatuur toch constant laat

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Als ik het goed snap heb je op de begane grond vloerverwarming en verder boven nu 1 kamerthermostaat. Wat ik niet snap is hoe die vloerverwarming je ketel aanstuurt, als boven een kamerthermostaat hangt, en hoe die samenwerken.

Met tado kun je op elke radiator (waar een thermostatische kraan op zit) zo'n knop monteren, en die aan een ruimte in de app toewijzen. Dus ook meerdere knoppen/radiatoren in één kamer. Elke knop heeft een temp sensor, en kun je dus ook als thermostaat voor die kamer gebruiken. Zitten er meerdere knoppen in één kamer, dan is één daarvan de thermostaat die bepaalt of de ketel aan moet en de kamer verwarmt. Dan gaan wel alle knoppen open.

Voordeel hiervan is dat je geen aparte kamerthermostaat nodig hebt. Nadeel is dat de knoppen alleen per hele graad in te stellen zijn, en een kamerthermostaat per 0,1 graad. Mijn ervaring: in kamers als de badkamer, walk-in-closet, slaapkamer e.d., waar je niet veel zit, is die fine-tuning niet echt nodig. Die wil je (lekker) warm hebben als het moet, en verder op een spaarstand, of niet te koud in de winter bijvoorbeeld (ja, oud en slecht geïsoleerd huis, wordt aan gewerkt). Maar in een woonkamer is die fine-tuning wel heel fijn, dan is een halve graag een enorm verschil.

Als je overal slimme knoppen zet, kun je per kamer de temp instellen. Dan is inderdaad het mogelijk de ene op 18 te zetten en de andere op 22. Wat je wilt. Heel fijn is dat. Hoe het met je vloerverwarming zit weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee, maar anderen hier wel, dus er is vast iemand die daar nog iets nuttigs over kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

heraut schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:52:
Ja Tado ligt eruit:

https://tado.statuspage.io/

degraded performance affecting the tado° app
Update - We are continuing to work on a fix for this issue.
Oct 14, 11:49 CEST
Identified - We have identified an incident affecting the performance of our app. Please subscribe to our status page for further updates and information on possible self-help.
Oct 14, 11:40 CEST
Fixed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Maar verder heeft een simpele lokale versie van het slimme schema wanneer er geen connectiviteit is volgens Tado geen zin. 8)7
Behalve als hun cloud dienst er voor de zoveelste keer uit ligt dan....het is tenslotte alleen maar de verwarming van je woning.

[ Voor 12% gewijzigd door acidfever op 14-10-2020 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
Vorige week toch maar de knoop doorgehakt en een Tado starterkit gekocht.

Installeer ik vandaag de thermostaat en bridge. Krijg ik de melding dat de bridge reeds door iemand anders is geregistreerd. 8)7

Had ik toch beter moeten kijken want ik kocht bij bol.com (retourdeals). Nu staat er dat ik de koopfactuur & fotos van de serienummers moet opsturen. Naar waar? Is er een algemeen mail adres?

Balen dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:16
acidfever schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:23:
[...]

Maar verder heeft een simpele lokale versie van het slimme schema wanneer er geen connectiviteit is volgens Tado geen zin. 8)7
Behalve als hun cloud dienst er voor de zoveelste keer uit ligt dan....het is tenslotte alleen maar de verwarming van je woning.
Of... via Apple HomeKit de boel bedienen 😋

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archito
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-11-2024
Een stukje teruggelezen maar het antwoord op mijn vraag nog niet gevonden.

Ik heb op dit moment een bedrade slimme thermostaat in de woonkamer hangen en een bridge bij de router. Werkte de afgelopen 2 jaar helemaal prima en de ketel wordt goed aangestuurd (op wat overshoot na).

Nu heb ik al 2 slimme thermostaatknoppen waarvan 1 geïnstalleerd op de verwarming in de keuken. Deze volgt de woonkamerthermostaat omdat hij boven de verwarming hangt en dus zelfstandig de temperatuur niet fatsoenlijk kon regelen. Beetje jammer want zo functioneert hij als 'domme' thermostaat.

Hoe zou ik de woonkamer en keuken apart kunnen regelen? Slimme knoppen op de radiatoren in woonkamer en keuken en dan de knoppen in de woonkamer de (bedrade) woonkamerthermostaat laten volgen en voor de keuken een draadloze thermostaat aanschaffen?

Moet ik dan nog een kastje voor de ketel kopen of kan de extra draadloze thermostaat met de woonkamerthermostaat communiceren om de ketel aan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorlexxx
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-07 13:20
Allen,

Een vraagje: ik heb op dit moment een Tado thermostaat in de woonkamer hangen en heb beneden vloerverwarming liggen. Als ik de de temperatuur nu omhoog zet gaat de vloerverwarming lekker aan en stopt als de temperatuur is bereikt. Boven heb ik in elke kamer een radiator en ik wil hier de slimme radiotorknoppen installeren. Nu vraag ik mij alleen af of dit wel zin heeft. Stel ik zet op slaapkamer 1 de temperatuur op 22 graden en het is daar op dat moment 19 graden. De temperatuur in de woonkamer is 21 graden en laat ik daar ook op ingesteld. Kan de kamerthermostaat nu ervoor zorgen dat de warmtetoevoer naar de vloerverwarming stopt en alleen de radiator in slaapkamer 1 verwarmt wordt? Of moet ik ook een slimme knop op de verdeler van de vloerverwarming draaien? (Deze zit in de hal en niet in de woonkamer dus dit is niet ideaal omdat hij dan door blijft stoken om de hal warm te krijgen en de woonkamer allang warm is...)

Ik ga er vanuit als ik op datzelfde moment in slaapkamer 1 de temperatuur op 19 heb en op 19 laat staan deze zelf de kraan dicht draait en dus niet verwarmd?

Bedankt voor de moeite alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

gekke-gerrit schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:36:
[...]

Of... via Apple HomeKit de boel bedienen 😋
Heb ik niet. Het is ook allemaal niet de grootste ramp ter wereld natuurlijk maar je internet kan er ook uit liggen en je wilt gewoon dat je verwarming blijft werken.

Ik bedenk me net wel dat ik een AppleTV 2 heb die ik helemaal niet meer gebruik. Eens kijken wat daar mee kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArisB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:46
archito schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:42:
Een stukje teruggelezen maar het antwoord op mijn vraag nog niet gevonden.

Ik heb op dit moment een bedrade slimme thermostaat in de woonkamer hangen en een bridge bij de router. Werkte de afgelopen 2 jaar helemaal prima en de ketel wordt goed aangestuurd (op wat overshoot na).

Nu heb ik al 2 slimme thermostaatknoppen waarvan 1 geïnstalleerd op de verwarming in de keuken. Deze volgt de woonkamerthermostaat omdat hij boven de verwarming hangt en dus zelfstandig de temperatuur niet fatsoenlijk kon regelen. Beetje jammer want zo functioneert hij als 'domme' thermostaat.

Hoe zou ik de woonkamer en keuken apart kunnen regelen? Slimme knoppen op de radiatoren in woonkamer en keuken en dan de knoppen in de woonkamer de (bedrade) woonkamerthermostaat laten volgen en voor de keuken een draadloze thermostaat aanschaffen?

Moet ik dan nog een kastje voor de ketel kopen of kan de extra draadloze thermostaat met de woonkamerthermostaat communiceren om de ketel aan te sturen?
Je moet inderdaad slimme knoppen op de radiatoren in de woonkamer en keuken zetten, dan de bedrade thermostaat in de zone 'Woonkamer' en een extra draadloze temperatuur sensor in de zone 'keuken'. Dan kan je ze onafhankelijk van elkaar instellen en kan de keuken fatsoenlijk zijn temperatuur meten. Ik neem dan wel aan dat de woonkamer en keuken ook twee aparte ruimtes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzotje1
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-01 09:30
Tado Experts,

Ik heb momenteel een Toon hangen die op de verkeerde plek hangt (begange grond is volledig open waardoor de keuken er voor zorgt dat er een tempratuur verschil is en mijn toon dus hogere tempraturen aangeeft).

Nu wil ik graag overstappen op tado en deze ook draadloos maken (zodat ik geen bedrade thermostaat meer nodig heb, of werkt dit niet zo?)

De vraag is;

Wat heb ik hiervoor nodig?

- V3+ starterskit
- Exentsiekit om hem draadloos te laten communiceren

What else?

Bedankt bij voorbaat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 06:29
Hi Tado'ers!

Sinds deze week een Tado in de woonkamer hangen, en ik wil natuurlijk graag gebruik maken van de Auto-Assist en dan voornamelijk de schakeling op basis van Geo-locatie. Nu heb ik daar een jaarlijks abonnement voor nodig bij Tado, maar ik kan denk ik hetzelfde bereiken via Apple's HomeKit automatiseringen, of heb ik het mis...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archito
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-11-2024
ArisB schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:14:
[...]

Je moet inderdaad slimme knoppen op de radiatoren in de woonkamer en keuken zetten, dan de bedrade thermostaat in de zone 'Woonkamer' en een extra draadloze temperatuur sensor in de zone 'keuken'. Dan kan je ze onafhankelijk van elkaar instellen en kan de keuken fatsoenlijk zijn temperatuur meten. Ik neem dan wel aan dat de woonkamer en keuken ook twee aparte ruimtes zijn.
Thanks!

Ja klopt, zijn twee aparte ruimtes. Nu we thuiswerken zit mijn vriendin vaak in de keuken te werken met de deur dicht. De woonkamer blijft veel beter op temperatuur dus in de keuken is het dan koud. Dus ik wil graag de radiator in de keuken los kunnen aansturen.

Deze moet ik dan hebben?
https://www.tado.com/nl-n...-technische-specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArisB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:46
archito schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:01:
[...]

Thanks!

Ja klopt, zijn twee aparte ruimtes. Nu we thuiswerken zit mijn vriendin vaak in de keuken te werken met de deur dicht. De woonkamer blijft veel beter op temperatuur dus in de keuken is het dan koud. Dus ik wil graag de radiator in de keuken los kunnen aansturen.

Deze moet ik dan hebben?
https://www.tado.com/nl-n...-technische-specificaties
Ja, die. Ik krijg, als het goed is, er zelf morgen 1 binnen dus kan je dan wel laten weten of het echt werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:09
Gister tijdens de Amazon Prime deal een Tado V3+ startset gescoord voor 114,60 :Y)
Vandaag geïnstalleerd en meteen een vraagje:

Hebben jullie de ervaring dat de temperatuur indicatie afwijkt van de werkelijke temperatuur?
Hij wijkt wel redelijk af van wat mijn oude thermostaat aangaf, maar ik denk dat dat meer over die oude thermostaat zegt want die komt nog uit het vorige decennium (Nefit Moduline 15).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen of mijn plan gaat werken?

Wij kopen een huis met een soort van appartement (de garage is omgebouwd en heeft een aparte cv-ketel, badkamer en thermostaat).

Er zijn in totaal 3 radiatoren; 2 zijn aangesloten op de aparte cv-ketel/thermostaat, maar 1 is zover ik kon zien daar niet op aangesloten, maar vermoedelijke op de primaire ketel van het huis.

Stel ik zou het primaire huis voorzien van een thermostaat + slimme radiatorkranen overal, en zou het appartement voorzien van een aparte thermostaat die de ketel+2 radiators aanstuurt, en 1 slimme radiatorkraan voor de overgebleven radiator.

Vervolgens maak ik een zone aan voor die ruimte met daarin de thermostaat + slimme kraan.
Is dan op een of andere manier te regelen dat tado weet dat de radiatorkraan zijn warmte van de primaire ketel krijgt, en niet van die aparte cv-ketel die in dezelfde 'zone' zit?
Snapt het systeem überhaupt 2 ketels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heraut
defusion schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:06:
Kan iemand mij vertellen of mijn plan gaat werken?

Wij kopen een huis met een soort van appartement (de garage is omgebouwd en heeft een aparte cv-ketel, badkamer en thermostaat).

Er zijn in totaal 3 radiatoren; 2 zijn aangesloten op de aparte cv-ketel/thermostaat, maar 1 is zover ik kon zien daar niet op aangesloten, maar vermoedelijke op de primaire ketel van het huis.

Stel ik zou het primaire huis voorzien van een thermostaat + slimme radiatorkranen overal, en zou het appartement voorzien van een aparte thermostaat die de ketel+2 radiators aanstuurt, en 1 slimme radiatorkraan voor de overgebleven radiator.

Vervolgens maak ik een zone aan voor die ruimte met daarin de thermostaat + slimme kraan.
Is dan op een of andere manier te regelen dat tado weet dat de radiatorkraan zijn warmte van de primaire ketel krijgt, en niet van die aparte cv-ketel die in dezelfde 'zone' zit?
Snapt het systeem überhaupt 2 ketels?
Ja dit zijn voor Tado feitelijk 2 zones. Je kunt via de Tado helpdesk het zo instellen dat de slimme radiatorkraan de zone van het primaire huis aanstuurt. De helpdesk kan je hiermee wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Laatst online: 14-09 18:11
Ik merk dat de vroege start/early start ineens weg is uit de app? Waarom is dit? Het was een functie die ik graag gebruikt en waar ook mee geadverteerd werd toen ik deze kocht.

Of hebben ze het ergens anders gestopt en zie ik het gewoonweg niet?

Want nu wordt het huis dus pas opgewarmd op het tijdstip dat ingesteld is. En daar gaat dan een functie van het 'slimmme' van de tado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:27
Ik heb gister mijn startpakket voor de draadloze thermostaat (incl vier thermostaatknoppen) binnen gehad.
Ik had de intentie om de extensiekit de cv aan te laten sturen en de draadloze thermostaat zowel de extensiekit als de vloerverwarmingspomp. De thermostaatkranen waren dan voor de woonkamer zonder vloerverwarming.

Vervolgens kwam ik tot de ontdekking dat de draadloze thermostaat en de bedrade thermostaat van elkaar verschillen (ik dacht dat alleen de extensiekit het verschil was) en mis ik dus de 220v NC/COM aansluiting op de thermostaat.

Nu is mijn vraag:
Kan ik aan mijn setup dan nog een bedrade thermostaat toevoegen voor de ruimte met enkel vloerverwarming en deze zelfde bedrade thermostaat bedraad de vloerverwarmingspomp aan laten sturen bij warmtevraag via NC/COM en tegelijkertijd de cv aan laten zetten via de extensiekit (draadloos)? (is in basis de bedrade thermostaat softwarematig hetzelfde als de draadloze echter alleen de extra connecties als toevoeging)

Mocht bovenstaande niet werken, kan de extensiekit dan zowel opentherm als NC/COM signaal gelijktijdig uitgeven? dan zou ik ook nog de vloerverwarmingspomp aan kunnen sluiten op de extensiekit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TLLRS schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:28:
Vorige week toch maar de knoop doorgehakt en een Tado starterkit gekocht.

Installeer ik vandaag de thermostaat en bridge. Krijg ik de melding dat de bridge reeds door iemand anders is geregistreerd. 8)7

Had ik toch beter moeten kijken want ik kocht bij bol.com (retourdeals). Nu staat er dat ik de koopfactuur & fotos van de serienummers moet opsturen. Naar waar? Is er een algemeen mail adres?

Balen dit.
Het beste is om de Chat functie op www.tado.com te gebruiken

Hier staat al onze contactinformatie:
https://support.tado.com/...-contact-opnemen-met-tado

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 17:10
Ik heb gisteren Tado geïnstalleerd. Alles werkt goed, echter valt mij het aantal slimme functies een beetje tegen, maar misschien loop ik op de zaken vooruit.

Ik zie dat ik geen tijdschema in kan stelen als ik als afwezig ben gemarkeerd. Ik heb een vrij standaard werkschema, de verwarming moet om 08:00 uit gaan en om 17:00 uur mag het huis weer verwarmd zijn. Maar zolang ik afwezig ben zal deze niet aanspringen begrijp ik? Moet ik dan Geofencing uitzetten om een standaard tijdschema in te stellen en te zorgen dat mijn huis op bepaalde tijdstippen warm is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heraut
bloblub schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:49:
Ik heb gisteren Tado geïnstalleerd. Alles werkt goed, echter valt mij het aantal slimme functies een beetje tegen, maar misschien loop ik op de zaken vooruit.

Ik zie dat ik geen tijdschema in kan stelen als ik als afwezig ben gemarkeerd. Ik heb een vrij standaard werkschema, de verwarming moet om 08:00 uit gaan en om 17:00 uur mag het huis weer verwarmd zijn. Maar zolang ik afwezig ben zal deze niet aanspringen begrijp ik? Moet ik dan Geofencing uitzetten om een standaard tijdschema in te stellen en te zorgen dat mijn huis op bepaalde tijdstippen warm is?
De vraag is of je het huis warm wilt hebben als er niemand is? Dat kan inderdaad via de Geofencing functie.

Je kunt gewoon tijdsschema's instellen en wat Tado moet doen als je er niet bent. Het slimme zit deels ook in of je aanwezig bent. Maar je kunt in de "slimme schema" optie ook aangeven wat er moet gebeuren als je er niet bent en dan afdwingen dat je feitelijk een "dom" tijdsschema volgt.
Pagina: 1 ... 108 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!