Acties:
  • +1 Henk 'm!
MuddyMagical schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:27:
Grrrr....
[afbeelding]

Jammer joh.
Had van te voren wel even op de site gekeken, maar aangezien Nefit de meeste ketels wel werden ondersteund...

Tijd voor een nieuwe ketel...
Sabbi schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:20:
[...]

Deze ketels hebben een gesloten-Nefit-modulerende thermostaat, dus dat kan Tado vermoedelijk niet. Maar ze hebben ook een extra fysieke aansluiting voor simpel aan/uit sturing. dus daar zou je zeker de Tado op moeten kunnen aansluiten. Ff met Tado helpdesk oppakken.
Sterker nog, wij kunnen wel Nefit's eigen EMS modulerende protocol van de nieuwere ketels ondersteunen.
En ook deze oudere modulerende UBA sturing zullen wij naar verwachting vanaf begin volgend jaar ondersteunen.

Wij raden meestal af om naar aan/uit over te stappen omdat dat wel een stap terug is met betrekking tot comfort en efficiëntie.

Liever terugsturen en rond maart volgend jaar contact met ons opnemen.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:59
tado schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:26:
[...]

Sterker nog, wij kunnen wel Nefit's eigen EMS modulerende protocol van de nieuwere ketels ondersteunen.
En ook deze oudere modulerende UBA sturing zullen wij naar verwachting vanaf begin volgend jaar ondersteunen.

Wij raden meestal af om naar aan/uit over te stappen omdat dat wel een stap terug is met betrekking tot comfort en efficiëntie.

Liever terugsturen en rond maart volgend jaar contact met ons opnemen.
Mijn huidige thermostaat heeft alleen een draaiknop en is eigenlijk overleden (ding is door verbouwing al 150x van de muur gehaald en terug gehangen).

Dus als er een mogelijkheid is om op dit moment al de Tado te gebruiken en dus de mogelijkheid te hebben om de scheduling / tijdsschema's te gebruiken dan doe ik dat liever dan hem terugsturen.

Update: Even met de support gebeld en de aansluiting van de ketel gewijzigd naar de aan/uit besturing. Tado is up and running! Van het weekend eens even aan de slag met de api. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door MuddyMagical op 30-09-2016 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
tado schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:57:
[...]
Over 1-2 weken kunnen jullie de nieuwe userinterface op de tado thermostaat zelf verwachten. Dan zal het mogelijk zijn om met 1 druk op de knop de ingestelde temperatuur aan te passen.
Ah perfect, mijn is vraag beantwoord en de oplossing werd ook al aan gewerkt en wordt ook al zo goed als meteen gerealiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderbaks
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-10-2022
Hallo!

Ik wil graag mijn nieuwe TADO aansluiten..
Helaas loop ik even vast .. mijn (oude ketel) wordt niet herkend..

2 draden uit de muur: Rode en blauwe.. Van die dunne draadjes..

Ik denk gewoon aan uit..
Mijn thermostaat was een ouderwetse Honeywell 1620, je weet wel met kwik er in

Kan jij me helpen?

Thanks!

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sanderbaks schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 19:01:
Hallo!

Ik wil graag mijn nieuwe TADO aansluiten..
Helaas loop ik even vast .. mijn (oude ketel) wordt niet herkend..

2 draden uit de muur: Rode en blauwe.. Van die dunne draadjes..

Ik denk gewoon aan uit..
Mijn thermostaat was een ouderwetse Honeywell 1620, je weet wel met kwik er in

Kan jij me helpen?

Thanks!

Sander
Beste Sander, volgens mij is dit vanochtend via de telefoon opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuikerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 13:32
Wanneer worden de radiatorknoppen verzonden voor de mensen die gepre-orded hebben? In april heb ik namelijk een bestelling geplaatst maar sinds dien niets meer over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:45

anc

tado schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 17:08:
[...]

Beste Sander, volgens mij is dit vanochtend via de telefoon opgelost ?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit dan opgelost / aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stuikerd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:48:
Wanneer worden de radiatorknoppen verzonden voor de mensen die gepre-orded hebben? In april heb ik namelijk een bestelling geplaatst maar sinds dien niets meer over gehoord.
Wij verwachten half oktober te gaan verzenden. Zodra we gaan verzenden krijgt u bericht van ons.
anc schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 07:52:
[...]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit dan opgelost / aangesloten is.
De exacte ketel stond niet in onze database maar omdat de thermostaat wel prima was hebben we gewoon de ketel uit de persoonlijke installatie gehaald zodat de klant door kon gaan met de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 20:56
Als het goed begrijp is 1 slimme radiotorknop 79 euro is? Jammer, ik had in mijn hoofd dat dit de prijs voor 2 zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

Chillmeister schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:21:
Als het goed begrijp is 1 slimme radiotorknop 79 euro is? Jammer, ik had in mijn hoofd dat dit de prijs voor 2 zou zijn.
ik vind 79 ook wel best veel.

ik ben op zoek naar een slimme thermostaat en een 6tal radiatorkranen, maar dit zou mij 700 euro kosten..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:03
De Honeywell Lyric T6 is nu al te krijgen voor 169,95 euro. Dit is 30 euro goedkoper dan de adviesprijs en 80 euro goedkoper dan de Tado.
http://www.sanispecials.n...KLZ3sKsyM8CFYUV0wodXgYEnw

Hopelijk komen er snel reviews van de T6. 80 euro goedkoper dan een Tado vind ik toch wel een aardig verschil voor, op papier, gelijkwaardige specs.

Update: Net in de handleiding gekeken van de T6. Je moet net als bij Nest wel een ketelmodule plaatsen bij je CV. Deze installatie is wel iets complexer dan die van de Tado. Deze communiceert direct met de ketel en de bridge kun je gewoon in b.v. je meterkast plaatsen.

[ Voor 25% gewijzigd door meesje op 07-10-2016 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THC1485
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-04 14:59
[laat maar[

[ Voor 160% gewijzigd door THC1485 op 07-10-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:30
THC1485 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:35:
Dus voor 6 knoppen kom ik op 136.45 euro uit.
Ik heb zelf al de Tado Thermostat (v2). Dus dit is een ideale uitbreiding.
Heb je niet huren geselecteerd? Dan kom ik namelijk ook uit op circa 35 Euro per thermostaatknop, dat is echter per jaar (2.95 per maand).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THC1485
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-04 14:59
Timmy schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:50:
[...]

Heb je niet huren geselecteerd? Dan kom ik namelijk ook uit op circa 35 Euro per thermostaatknop, dat is echter per jaar (2.95 per maand).
Ja klopt ik had huren geselecteerd, beetje rare weergave :), was te mooi om waar te zijn

[ Voor 4% gewijzigd door THC1485 op 07-10-2016 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MikeVM schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 04:12:
[...]

ik vind 79 ook wel best veel.

ik ben op zoek naar een slimme thermostaat en een 6tal radiatorkranen, maar dit zou mij 700 euro kosten..
Ik kom op 644 uit:

1 Starterskit slimme radiatorkranen (199)
1 Slimme thermostaat (129)
4 additionele slimme radiatorkranen (4*79)

Voor dit soort orders kunt u ook snel een mailtje sturen naar support@tado.com en misschien kunnen we nog wel een kleine kortingscode geven.
meesje schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:13:
De Honeywell Lyric T6 is nu al te krijgen voor 169,95 euro. Dit is 30 euro goedkoper dan de adviesprijs en 80 euro goedkoper dan de Tado.

Update: Net in de handleiding gekeken van de T6. Je moet net als bij Nest wel een ketelmodule plaatsen bij je CV. Deze installatie is wel iets complexer dan die van de Tado. Deze communiceert direct met de ketel en de bridge kun je gewoon in b.v. je meterkast plaatsen.
Ik denk dat de Honeywell niet echt als concurrent gezien kan worden. Honeywell heeft een historie van nieuwe producten op de markt brengen en daarna zo goed als geen nieuwe features toevoegen. Ik heb gekeken maar volgens mij zijn hun eigen radiatorkranen niet eens geschikt met deze nieuwe thermostaat ?

tado heeft als motto dat als het via een softwareupdate toegevoegd kan worden dat we dat dan gratis toevoegen voor al onze klanten. Zo hebben zelfs onze eerste klanten uit 2011 nu support gekregen voor Amazon Echo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
meesje schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:13:
Ik ken iemand die deze afgelopen zomer heeft getest. Je hebt een module bij de ketel nodig en een thermostaat (bedraad). De thermostaat is redelijk fors, zwart (persoonlijk) en naar mijn mening lastig te bedienen. Via de app werkt het wel prima maar op de thermostaat is het lastig. De menustructuur van Tado is complex maar die van de Lyric is nog erger.

Of de Lyric in staat is om de temperatuur gelijkmatig te houden weet ik niet, de test liep namelijk tijdens de zomerperiode, maar Honeywell kennende zal dat wel goed gaan.

Tado noemt een nadeel van Honeywell... De apparaten worden niet of nauwelijks geupdate. Mijn ouders hebben Honeywell Evohome thuis en hebben te maken met soms enorme overshoots. Het is een bekend probleem maar bij mijn weten is dat na twee jaar nog steeds niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
tado schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:09:
Ik denk dat de Honeywell niet echt als concurrent gezien kan worden. Honeywell heeft een historie van nieuwe producten op de markt brengen en daarna zo goed als geen nieuwe features toevoegen. Ik heb gekeken maar volgens mij zijn hun eigen radiatorkranen niet eens geschikt met deze nieuwe thermostaat ?

tado heeft als motto dat als het via een softwareupdate toegevoegd kan worden dat we dat dan gratis toevoegen voor al onze klanten. Zo hebben zelfs onze eerste klanten uit 2011 nu support gekregen voor Amazon Echo.
Timmy schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:44:
[...]

Ik ken iemand die deze afgelopen zomer heeft getest. Je hebt een module bij de ketel nodig en een thermostaat (bedraad). De thermostaat is redelijk fors, zwart (persoonlijk) en naar mijn mening lastig te bedienen. Via de app werkt het wel prima maar op de thermostaat is het lastig. De menustructuur van Tado is complex maar die van de Lyric is nog erger.

Of de Lyric in staat is om de temperatuur gelijkmatig te houden weet ik niet, de test liep namelijk tijdens de zomerperiode, maar Honeywell kennende zal dat wel goed gaan.

Tado noemt een nadeel van Honeywell... De apparaten worden niet of nauwelijks geupdate. Mijn ouders hebben Honeywell Evohome thuis en hebben te maken met soms enorme overshoots. Het is een bekend probleem maar bij mijn weten is dat na twee jaar nog steeds niet opgelost.
Ik denk inderdaad dat de support vanuit Tado beter is dan vanuit Honeywell. Bij deze definitief een streep door de T6.
Nu nog even kijken naar de slimme radiatorknoppen. Een starterset met twee slimme knoppen (199) en een losse thermostaat (129 euro) is wel een aardige deal. Beter dan eerst een slimme thermostaat met bridge voor 249 en daarna twee slikken knoppen los kopen (à 79 euro p/s). Het verschil is grofweg (330 minus 410) 80 euro. Klopt dit eigenlijk wel? Is de thermostaat dan los niet beetje overpriced?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:53:
[...]

[...]

Ik denk inderdaad dat de support vanuit Tado beter is dan vanuit Honeywell. Bij deze definitief een streep door de T6.
Nu nog even kijken naar de slimme radiatorknoppen. Een starterset met twee slimme knoppen (199) en een losse thermostaat (129 euro) is wel een aardige deal. Beter dan eerst een slimme thermostaat met bridge voor 249 en daarna twee slikken knoppen los kopen (à 79 euro p/s). Het verschil is grofweg (330 minus 410) 80 euro. Klopt dit eigenlijk wel? Is de thermostaat dan los niet beetje overpriced?
Het klopt dat het goedkoper is om een starterskit slimme radiatorkranen te kopen in combinatie met een losse slimme thermostaat. Dit heeft te maken met de prijzen van onze concurrenten en het feit dat we ervan uitgaan dat mensen die een starterskit slimme radiatorknoppen kopen een hogere kans hebben om nog meer tado producten aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 22:08
Ik heb de Tado Smart thermostaat besteld en 2 Smart radiatorknoppen, ben benieuwd wanneer ze gaan leveren.
Ik kan niet wachten tot ik mijn thermostaat kan bedienen met Siri!

*Excited! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:29

Sabbi

je denkt aan mij.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:09
Die code heb ik ook gekregen en gebruikt een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Hij werkt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Impstoker schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:12:
Ik heb de Tado Smart thermostaat besteld en 2 Smart radiatorknoppen, ben benieuwd wanneer ze gaan leveren.
Ik kan niet wachten tot ik mijn thermostaat kan bedienen met Siri!

*Excited! *O*
Heb je ook de slimme radiator kit met losse thermostaat besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@tado: Hoe is het bereik van de bridge? Stel deze is geplaatst in de meterkast, is het bereik voldoende voor de slimme knoppen in de slaapkamers op de 1e verdieping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin de Jonge
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-02 15:37
Komt er van Tado ook nog iets voor de vloerverwarming? ( zoneregelaars)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Edwin de Jonge schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 21:34:
Je kan additionele thermostaten kopen als je meerdere zones wilt regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
http://www.omnimatic.nl/tado-slimme-radiatorknop.html#
Deze site zegt ze al op voorraad te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 23:02
Naast de Tado heeft Elgato al even de Eve Thermo op de markt. Ben benieuwd wat Tado zelf als verschil(en) ziet tussen de Tado radiotorknop en de Eve Thermo? Los van de Bluetooth connectie natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

die slimme radiatorknoppen, met welke techniek (868MHz?) verbinden die? En waarmee verbinden ze? Met de thermostaat? Met de bridge? En wordt er een mesh gebruikt? Om de hoeveel tijd communiceren ze met elkaar? hoeveel 'vertraging' zit er in je systeem? Garandeert Tado dat je ketel nooit ingeschakeld wordt terwijl alle kranen dicht staan? (of heb je dus sowieso een bypass nodig?) Draaien de kranen volledig open of dicht als een zone warmte nodig heeft of juist geen warmte nodig heeft? Of proberen ze ook half-open/half-dicht te gaan staan o.i.d. om daarme meer/minder vermogen te kunnen regelen? Is het bij Tado imiddels al mogelijk om temperatuurgrafieken terug te zien die niet 'smooth' gemaakt zijn? Rauwe data dus? En kan dit per zone?

[ Voor 37% gewijzigd door woekele op 09-10-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
Navraag gedaan en ze hebben ze toch NIET op voorraad ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
meesje schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:06:
@tado: Hoe is het bereik van de bridge? Stel deze is geplaatst in de meterkast, is het bereik voldoende voor de slimme knoppen in de slaapkamers op de 1e verdieping?
Bereik van de bridge is gewoon heel goed. We hebben klanten met veel te grote villa's met dikke muren en ook dat leverde over het algemeen geen probleem.
Een 3 verdiepingshuis zoals we in NL gewend zijn zal over het algemeen nooit een probleem veroorzaken.
Wij raden aan om de bridge zo centraal mogelijk in huis te plaatsen maar in veel gevallen zal de meterkast ook volstaan om het volledige huis te dekken.
Edwin de Jonge schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 21:34:
Wij leveren zelf geen stelventielen of zonekleppen. Wel kunnen wij met onze "additionele thermostataten" tot 24 zones apart besturen (de kleppen moeten dan via kabels aangesloten worden aan het relais van de tado).
Voor zover ik weet duurt het nog 1-2 weken voordat retailers de slimme radiatorknoppen op voorraad zullen hebben.
Misterxx2 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 10:35:
Naast de Tado heeft Elgato al even de Eve Thermo op de markt. Ben benieuwd wat Tado zelf als verschil(en) ziet tussen de Tado radiotorknop en de Eve Thermo? Los van de Bluetooth connectie natuurlijk.
Geen userinterface op de knop zelf, en volgens mij ook geen makkelijk draaiwieltje om de temperatuur aan te passen. Verder ook geen combinatie mogelijk met een slimme thermostaat om zo uw ketel alleen aan te zetten als er minimaal 1 zone is die warmte nodig heeft.
woekele schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:22:
die slimme radiatorknoppen, met welke techniek (868MHz?) verbinden die? En waarmee verbinden ze? Met de thermostaat? Met de bridge? En wordt er een mesh gebruikt? Om de hoeveel tijd communiceren ze met elkaar? hoeveel 'vertraging' zit er in je systeem? Garandeert Tado dat je ketel nooit ingeschakeld wordt terwijl alle kranen dicht staan? (of heb je dus sowieso een bypass nodig?) Draaien de kranen volledig open of dicht als een zone warmte nodig heeft of juist geen warmte nodig heeft? Of proberen ze ook half-open/half-dicht te gaan staan o.i.d. om daarme meer/minder vermogen te kunnen regelen? Is het bij Tado imiddels al mogelijk om temperatuurgrafieken terug te zien die niet 'smooth' gemaakt zijn? Rauwe data dus? En kan dit per zone?
868 Mhz
6LoWPAN

Alles verbonden met de bridge. Nog geen mesh omdat we dat nog niet nodig hebben. Eventueel meerdere bridges mogelijk in extreme gevallen.
Communicatie maximaal elke 20 minuten maar vaker indien er temperatuurwijzigingen zijn of manuele inputs.
Ketel zal niet aanstaan als alle slimme radiatorkranen dicht zijn. Geen bypass nodig omdat er ook beveiliging zit in de ketel.
De kranen worden via PID geregeld (dus niet alleen volledig op en of volledig dicht).
Geen ruwe data op dit momen. Wel werken we aan een betere visualisatie. (per zone).
reinier666 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 08:10:
[...]

Navraag gedaan en ze hebben ze toch NIET op voorraad ;)
Nog 1-2 weken geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dank voor je antwoorden, Tado-account. Ik maak me alleen nog beetje zorgen over die PID op de koppen.

Bij Evohome had ik de ervaring dat ze soms niet ver genoeg open waren, terwijl Evohome 'dacht' van wel, dus dat je ketel voor niks stond te verwarmen (kon warmte niet kwijt omdat radiator te ver dicht stond).

Of andersom, dat Evohome 'dacht' dat ze (zo goed als) dicht waren, maar niet ver genoeg dicht waren, dus dat een ruimte verder opwarmde dan de bedoeling was.

Hebben jullie dat soort problemen niet waargenomen bij Tado?

En oh ja, voor alle zekerheid: ik neem aan dat in de radiatorkoppen ook een temperatuur-sensor zit? Dat moet haast wel, maar even een check.

En wordt EMS van Nefit nu al ondersteund? Zonder Nefit->Opentherm-adapter? Dat is wel een prestatie, volgens mij kunnen weinig merken dat tot nu toe.

[ Voor 19% gewijzigd door woekele op 10-10-2016 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabe83
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:54
Gelden deze termijnen dan ook voor jullie eigen uitlevering van bestellingen?
Ik ben erg benieuwd naar de werking van de thermostaatkranen in de praktijk. Zeker nu de temperaturen weer zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naveci
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06-2022
Goedemorgen allen,

Ik twijfel een apart topic aan te maken, maar ik hoop toch dat jullie mij met 1 antwoord kunnen helpen.

Ik heb al lange tijd problemen met mijn Tado setup. Echter, omdat de thermostaat sidns half april tot afgelopen week niet meer heeft gestookt heb ik het niet gemerkt. Bij mij thuis springt steeds mijn ketel op storing. Dat heeft zich sinds april niet meer voorgedaan, waardoor ik dacht het gefixt te hebben.

Ik heb thuis een Vaillant VHR NL 18-22C ketel die verbonden was met met een Vaillant VRT 240 thermostaat.
De onderstaande link biedt de handleiding van mijn ketel en een tekening met de bedrading:
https://www.gebruikershan.../handleiding-5-39170.html
De oude thermostaat zit aangesloten op de poorten (3 & 4) zoals aangegeven op de tekening.
Op de thermostaat zelf:
https://support.tado.com/...P1w1gA/?name=IMG_0789.jpg

Ik heb contact gehad met de supportafdeling:
Bedankt voor je bericht. Wat betreft de bedrading wordt de rode kabel aangesloten op de COM en de blauwe kabel op de NO in de tado° thermostaat. Dit zou de problemen die je ervaart moeten verhelpen.
Nu gaf dat om de haverklap storingen. Ik vroeg me af hoe deze persoon weet hoe blauw en rood verbonden is op de ketel (tenzij er een standaard is) en dus heb ik de kabeltjes eens omgedraaid, waarna het leek te werken. Echter heb ik afgelopen weekend alweer drie keer de ketel gereset incl deze ochtend toen ik wilde douchen.

Iemand enig idee wat te doen? Anders ben ik geneigd toch de oude thermostaat er weer eens tussen te plaatsen en te testen of dit niet een ketelprobleem is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
woekele schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 08:32:
Dank voor je antwoorden, Tado-account. Ik maak me alleen nog beetje zorgen over die PID op de koppen.

Bij Evohome had ik de ervaring dat ze soms niet ver genoeg open waren, terwijl Evohome 'dacht' van wel, dus dat je ketel voor niks stond te verwarmen (kon warmte niet kwijt omdat radiator te ver dicht stond).

Of andersom, dat Evohome 'dacht' dat ze (zo goed als) dicht waren, maar niet ver genoeg dicht waren, dus dat een ruimte verder opwarmde dan de bedoeling was.

Hebben jullie dat soort problemen niet waargenomen bij Tado?

En oh ja, voor alle zekerheid: ik neem aan dat in de radiatorkoppen ook een temperatuur-sensor zit? Dat moet haast wel, maar even een check.

En wordt EMS van Nefit nu al ondersteund? Zonder Nefit->Opentherm-adapter? Dat is wel een prestatie, volgens mij kunnen weinig merken dat tot nu toe.
Er zit een stappenmotor in de tado slimme radiatorknoppen.
Zodra u ze monteert gaat de motor lopen om het beginpunt en eindpunt van de pin van de thermostatische radiatorkraan te vinden. Dit gaat over het algemeen gewoon goed maar toen ik die van mij monteerde moest ik eerst even met een tang de pin helemaal induwen zodat alle kalk van het inwendige deel van de klep ging.
Nadat ik dat had gedaan weet ik nu zeker dat mijn tado radiatorkraan de verwarming volledig dicht en open kan zetten. (ik merk geen verschik in verwarmingstijd tussen de oude manuele radiatorkranen op vol open en de tado).

Er zit inderdaad een sensor in alle tado slimme radiatorknoppen.

Nefit EMS word inderdaad zonder OpenTherm convertor ondersteund. Verder werken wij aan het oudere Nefit UBA protocol en dat willen wij vanaf begin volgend jaar toevoegen.
Deze ondersteuning (samen met Vaillant EBUS en vele andere digitale/analoge sturingen voor andere merken) maakt tado inderdaad een uniek product op de markt.
rabe83 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 08:57:
[...]

Gelden deze termijnen dan ook voor jullie eigen uitlevering van bestellingen?
Ik ben erg benieuwd naar de werking van de thermostaatkranen in de praktijk. Zeker nu de temperaturen weer zakken.
Wij leveren zelf uit volgens het FIFO principe. De bestellingen van ongeveer een jaar terug zullen als eerste uitgeleverd worden etc..
We verwachten te beginnen met leveren over ongeveer 1-2 weken.
Segura schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:34:
Goedemorgen allen,

Ik twijfel een apart topic aan te maken, maar ik hoop toch dat jullie mij met 1 antwoord kunnen helpen.

Ik heb al lange tijd problemen met mijn Tado setup. Echter, omdat de thermostaat sidns half april tot afgelopen week niet meer heeft gestookt heb ik het niet gemerkt. Bij mij thuis springt steeds mijn ketel op storing. Dat heeft zich sinds april niet meer voorgedaan, waardoor ik dacht het gefixt te hebben.

Ik heb thuis een Vaillant VHR NL 18-22C ketel die verbonden was met met een Vaillant VRT 240 thermostaat.
De onderstaande link biedt de handleiding van mijn ketel en een tekening met de bedrading:
https://www.gebruikershan.../handleiding-5-39170.html
De oude thermostaat zit aangesloten op de poorten (3 & 4) zoals aangegeven op de tekening.
Op de thermostaat zelf:
https://support.tado.com/...P1w1gA/?name=IMG_0789.jpg

Ik heb contact gehad met de supportafdeling:

[...]

Nu gaf dat om de haverklap storingen. Ik vroeg me af hoe deze persoon weet hoe blauw en rood verbonden is op de ketel (tenzij er een standaard is) en dus heb ik de kabeltjes eens omgedraaid, waarna het leek te werken. Echter heb ik afgelopen weekend alweer drie keer de ketel gereset incl deze ochtend toen ik wilde douchen.

Iemand enig idee wat te doen? Anders ben ik geneigd toch de oude thermostaat er weer eens tussen te plaatsen en te testen of dit niet een ketelprobleem is.
EDIT: De Vaillant VRT 240 is een relais thermostaat. Dus als die thermostaat goed werkte met uw ketel zal tado ook goed werken via NO en COM.
Wij hebben via de relais sturing geen enkele invloed op storingen die op de ketel kunnen verschijnen.

[ Voor 3% gewijzigd door tado op 10-10-2016 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Als we toch midden in het maandagochtense vragenvuur zitten :)
Kan je eigenlijk ook een externe sensor op de thermostaatknop aansluiten? Ik heb enkele radiatoren in een ombouw, zou wel mooi zijn als ik de kamertemperatuur zou kunnen meter ipv de temperatuur in de ombouw + correctie. Zit er een hygrometer in net als in de kamerthermostaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

en als je geen externe sensor kunt toevoegen, kun je dan als alternatief voor die zone een slimme thermostaat toevoegen die dan dient als voeler en handmatige bediening voor die zone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sabbi schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:21:
Als we toch midden in het maandagochtense vragenvuur zitten :)
Kan je eigenlijk ook een externe sensor op de thermostaatknop aansluiten? Ik heb enkele radiatoren in een ombouw, zou wel mooi zijn als ik de kamertemperatuur zou kunnen meter ipv de temperatuur in de ombouw + correctie. Zit er een hygrometer in net als in de kamerthermostaat?
Beter dat ik deze vragen 1 keer op dit forum beantwoord dan dat ik ze 20-30 keer persoonlijk per mail moet beantwoorden.
U kunt 1 of meerdere slimme thermostaatknoppen koppelen aan 1 slimme thermostaat.
De slimme thermostaat zal dan als temperatuursensor gebruikt worden.
Dit is exact de opstelling die ik in mijn woonkamer gebruik omdat de radiatorknop op een plek hangt waar de warmte van de radiator ophoopt. Samen met 1 slimme thermostaat werkt de sturing echt perfect.
Er zitten ook hygrometers in de slimme radiatorknoppen.
woekele schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:28:
en als je geen externe sensor kunt toevoegen, kun je dan als alternatief voor die zone een slimme thermostaat toevoegen die dan dient als voeler en handmatige bediening voor die zone?
Dit is exact hoe het zal werken. Op dit moment hebben we geen plannen voor een speciale externe sensor maar we hebben wel de prijs van de "additionele slimme thermostaat" verlaagd ten opzichte van afgelopen verwarmingsseizoen.

Elke zone kan to 8 tado apparaten bevatten.
Als wij ook de ketel aansturen (met bijvoorbeeld een Extensiekit) kunnen wij tot 10 zones sturen.
Mocht u bijvoorbeeld stadsverwarming hebben zonder een eigen ketel kunnen wij zelfs tot 24 zones sturen met tot 8 apparaten per zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradJohnson
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:20
Op mijn radiatoren zitten de kranen verticaal gemonteerd. Helaas wordt in de Nederlandse Tado store alleen een radiatorknop voor horizontale montage aangeboden (als ik die zou monteren, staan de iconen/tekst op z'n kop).

In de Britse store staat wel een versie voor verticale montage. Komt deze versie ook naar NL toe, of moet ik ze in de UK bestellen? Als ik ze in de UK bestel, werken ze dan wel in Nederland, of zijn de radiatorknoppen uit de UK niet compatible met de Tado die hier vekocht wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bvraalte schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:38:
Op mijn radiatoren zitten de kranen verticaal gemonteerd. Helaas wordt in de Nederlandse Tado store alleen een radiatorknop voor horizontale montage aangeboden (als ik die zou monteren, staan de iconen/tekst op z'n kop).

In de Britse store staat wel een versie voor verticale montage. Komt deze versie ook naar NL toe, of moet ik ze in de UK bestellen? Als ik ze in de UK bestel, werken ze dan wel in Nederland, of zijn de radiatorknoppen uit de UK niet compatible met de Tado die hier vekocht wordt?
Gewoon de horizontale versie in onze shop bestellen en daarna direct een reply sturen op de orderbevestiging om de switchen naar de verticale montage. Wij zullen uw order dan manueel aanpassen.

Er is geen verschil tussen de UK en NL knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin de Jonge
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-02 15:37
De vloerverwarming verdeler zit centraal. Ik wil eigenlijk geen draden trekken vanuit de thermostaat. Van slimme radiatorknop na slimmezoneknop is natuurlijk een kleine stap. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
tado schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 08:15:

[...]

Wij leveren zelf geen stelventielen of zonekleppen. Wel kunnen wij met onze "additionele thermostataten" tot 24 zones apart besturen (de kleppen moeten dan via kabels aangesloten worden aan het relais van de tado).
Onze woonkamer beneden heeft vloerverwarming als hoofdverwarming. Als ik in de woonkamer een slimme thermostaat hang die verbonden is aan de ketel, kan ik dan een tweede slimme thermostaat bij m'n vloerverwarming plaatsen om d.m.v. een relais de pomp (of een klep) in of uit te schakelen? Deze schakeling zou dan wel gestuurd moeten worden op basis van de temperatuur van de woonkamer sensor.

Een beetje een dure oplossing wel :+ maar kabels trekken van de thermostaat locatie in de woonkamer naar de vv verdeler is geen optie op dit moment.

[ Voor 3% gewijzigd door Bigs op 10-10-2016 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-10 09:23
tado schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:02:
[...]

Er zit een stappenmotor in de tado slimme radiatorknoppen.
Zodra u ze monteert gaat de motor lopen om het beginpunt en eindpunt van de pin van de thermostatische radiatorkraan te vinden. Dit gaat over het algemeen gewoon goed maar toen ik die van mij monteerde moest ik eerst even met een tang de pin helemaal induwen zodat alle kalk van het inwendige deel van de klep ging.
Nadat ik dat had gedaan weet ik nu zeker dat mijn tado radiatorkraan de verwarming volledig dicht en open kan zetten. (ik merk geen verschik in verwarmingstijd tussen de oude manuele radiatorkranen op vol open en de tado).

Er zit inderdaad een sensor in alle tado slimme radiatorknoppen.

Nefit EMS word inderdaad zonder OpenTherm convertor ondersteund. Verder werken wij aan het oudere Nefit UBA protocol en dat willen wij vanaf begin volgend jaar toevoegen.
Deze ondersteuning (samen met Vaillant EBUS en vele andere digitale/analoge sturingen voor andere merken) maakt tado inderdaad een uniek product op de markt.

[...]

Wij leveren zelf uit volgens het FIFO principe. De bestellingen van ongeveer een jaar terug zullen als eerste uitgeleverd worden etc..
We verwachten te beginnen met leveren over ongeveer 1-2 weken.

[...]

EDIT: De Vaillant VRT 240 is een relais thermostaat. Dus als die thermostaat goed werkte met uw ketel zal tado ook goed werken via NO en COM.
Wij hebben via de relais sturing geen enkele invloed op storingen die op de ketel kunnen verschijnen.
Beste tado gebruikers , zie vetgedrukte hierboven. Ik heb nog een oudere ketel hangen van nefit met het uba protocol. Omdat ik niet wilde afwachten op de ondersteuning voor modulerende aansturing heb ik een nefit easy connect geplaatst tussen de tado en de nefit ketel. De helpdesk heeft mijn tado nu zo geconfigureerd dat hij nu werkt met de nefit connect en modulerend aanstuurt. Helemaal top, ik wilde alleen nog weten of heet water ondersteund kan worden op deze manier of in de toekomst als jullie het brander protocol volledig ondersteunen.

Mvg

Jean-Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
Beste Tado,

Sommige radiatorknoppen gaan redelijk zwaar, is dit geen probleem gebleken voor het stappen motortje en/of de batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edwin de Jonge schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:30:
De vloerverwarming verdeler zit centraal. Ik wil eigenlijk geen draden trekken vanuit de thermostaat. Van slimme radiatorknop na slimmezoneknop is natuurlijk een kleine stap. ;)
Als er M30x1,5 thermostatische knoppen op uw verdelen passen dan kunt u het koppelen aan een slimme thermostaat om het zo toch volledig draadloos op te lossen.
Bigs schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:29:
[...]

Onze woonkamer beneden heeft vloerverwarming als hoofdverwarming. Als ik in de woonkamer een slimme thermostaat hang die verbonden is aan de ketel, kan ik dan een tweede slimme thermostaat bij m'n vloerverwarming plaatsen om d.m.v. een relais de pomp (of een klep) in of uit te schakelen? Deze schakeling zou dan wel gestuurd moeten worden op basis van de temperatuur van de woonkamer sensor.

Een beetje een dure oplossing wel :+ maar kabels trekken van de thermostaat locatie in de woonkamer naar de vv verdeler is geen optie op dit moment.
Helaas gaat dat niet werken. Op dit moment kunnen onze slimme thermostaten softwarematig niet op die manier ingezet worden.

Wij kunnen of uw ketel sturen, of uw verdeler:

Ketel:
1 Slimme Thermostaat in de woonkamer die de ketel aanstuurt via de 2 draden

Verdeler:
1 Extensiekit naast uw klep/pomp om de verdeler aan/uit te zetten
1 Draadloze Slimme Thermostaat om deze Extensiekit aan te sturen.
jpvdheijn schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:58:
[...]

Beste tado gebruikers , zie vetgedrukte hierboven. Ik heb nog een oudere ketel hangen van nefit met het uba protocol. Omdat ik niet wilde afwachten op de ondersteuning voor modulerende aansturing heb ik een nefit easy connect geplaatst tussen de tado en de nefit ketel. De helpdesk heeft mijn tado nu zo geconfigureerd dat hij nu werkt met de nefit connect en modulerend aanstuurt. Helemaal top, ik wilde alleen nog weten of heet water ondersteund kan worden op deze manier of in de toekomst als jullie het brander protocol volledig ondersteunen.

Mvg

Jean-Paul
Voor iedereen de Nefit Connect aanschaft: Officieel ondersteunen wij deze setup niet en vanaf volgend jaar verwachten we ook zonder deze adapter de Nefit UBA sturing te kunnen doen.

@Jean-Paul, stuur even een mailtje dan zet ik ook de warmwatersturing aan. In principe zou dat ook prima vertaald moeten worden van Nefit EMS naar Nefit UBA.
reinier666 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:09:
Beste Tado,

Sommige radiatorknoppen gaan redelijk zwaar, is dit geen probleem gebleken voor het stappen motortje en/of de batterijduur?
Ik verwacht dat de stappenmotor wel sterk genoeg is (daar zit echt veel kracht achter). Wat de grote tegendruk met de batterijduur doet zal nog moeten blijken over de komende maanden.

Het is wel handig dat u voor de tado te monteren even de pin heftig in en uit duwt met een tang. Zo haalt u het kalk van het interne mechanisme en dat zou al een stuk moeten helpen met het openen en sluiten van de thermostatische klep.

[ Voor 30% gewijzigd door tado op 11-10-2016 09:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 22:08
Wat fantastische dat Tado zo aanwezig is in dit topic en allemaal vragen kan beantwoorden.
Dat geeft mij ontzettend veel vertrouwen in een bedrijf en haar producten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
Ik heb vrij oude radoator knoppen.
Geen pin dus, maar een grote moer die rondgedraaid wordt door de knop.
Passen deze dan met de meegeleverde adapterringen?
Nou heb ik van loodgieten geen kaas gegeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reinier666 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:56:
Ik heb vrij oude radoator knoppen.
Geen pin dus, maar een grote moer die rondgedraaid wordt door de knop.
Passen deze dan met de meegeleverde adapterringen?
Nou heb ik van loodgieten geen kaas gegeten ;)
Helaas gaat het dan om een simpele draai aan/uit knop. Die heeft geen thermostatische werken en kan dus niet worden aangestuurd door onze slimme radiatorknop.

Het beste vraagt u een lokale loodgieter om eerst de radiatorklep te vervangen en vraag dan naar een thermostatische klep die een thermostatische knop met de volgende afmetingen kan accepteren: M30x1,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

@support.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Bcc79q8.png

Ik zag vanochtend dit cirkeltje in m'n grafiek, wat doet dat precies?

Nog een feature request, ik vind de functie dat je je de grafiek kan zien wanneer er precies gestookt is erg handig (3e knopje van boven), wat helemaal ideaal zou zijn is als je het verschil zou kunnen zien tussen stoken voor verwarming, en stoken voor warm-water vraag. (staat in het Opentherm bericht). Ook in de app zou het erg handig zijn dit verschil te zien bij het 'er wordt nu gestookt' icoontje. Mijn oude Chronotherm kon dit ook tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 10:15
Dat cirkeltje heb ik ook maar dan om ~9 uur?

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
Stuur de individuele radiatoren in je woning aan als je blok - of stadsverwarming hebt.
De Slimme Radiatorknop past op alle gangbare radiatoren. Vervang simpelweg de oude conventionele radiatorknop - zonder dat je daarvoor speciaal gereedschap nodig hebt. In de verpakking zitten daarvoor drie verschillende adapters.

Had ik dat ergens kunnen vinden? Er staat toch nergens dat het alleen op thermische knoppen past?
Maar goed dat ik nog niets besteld heb dan hahaha.
Oude appartementen, met blokverwarming, hebben juist vaak deze standaard oude knoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:19
Impstoker schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:54:
Wat fantastische dat Tado zo aanwezig is in dit topic en allemaal vragen kan beantwoorden.
Dat geeft mij ontzettend veel vertrouwen in een bedrijf en haar producten!
Same here! Zit al heel lang te twijfelen welke ik nou ga aanschaffen maar dit geeft mij heel veel vertrouwen in het feit dat ze de klant echt serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:45
Sabbi schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:55:
@support.

[afbeelding]

Dat cirkeltje viel mij gisteren ook op, dus ben ook wel nieuwsgierig naar wat dat is/doet.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

'vroeger' stonden er altijd vierkante blokjes in de grafiek op momenten dat je de thermostaat bediend had (via app of handmatig). Het cirkeltje ken ik ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik heb wel rond die tijd aan m'n stookprogramma zitten sleutelen, de tijden ietsje aangepast. Vierkantjes ben ik nog niet tegengekomen.

Kan niet wachten tot de thermostaatknoppen uit zijn, duurt lang :P

[ Voor 3% gewijzigd door Sabbi op 11-10-2016 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sabbi schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:55:
@support.

[afbeelding]

Nog een feature request, ik vind de functie dat je je de grafiek kan zien wanneer er precies gestookt is erg handig (3e knopje van boven), wat helemaal ideaal zou zijn is als je het verschil zou kunnen zien tussen stoken voor verwarming, en stoken voor warm-water vraag. (staat in het Opentherm bericht). Ook in de app zou het erg handig zijn dit verschil te zien bij het 'er wordt nu gestookt' icoontje. Mijn oude Chronotherm kon dit ook tonen.
Daannn1987 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:18:
Dat cirkeltje heb ik ook maar dan om ~9 uur?
GermanPivo schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:34:
[...]

Dat cirkeltje viel mij gisteren ook op, dus ben ook wel nieuwsgierig naar wat dat is/doet.
woekele schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:46:
'vroeger' stonden er altijd vierkante blokjes in de grafiek op momenten dat je de thermostaat bediend had (via app of handmatig). Het cirkeltje ken ik ook niet :)
Sabbi schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:56:
Ik heb wel rond die tijd aan m'n stookprogramma zitten sleutelen, de tijden ietsje aangepast. Vierkantjes ben ik nog niet tegengekomen.

Kan niet wachten tot de thermostaatknoppen uit zijn, duurt lang :P
Het cirkeltje geeft aan dat er een manuele handeling gedaan is. Dat kan een temperatuursaanpassing zijn of als u het schema aanpast.

Verder werken wij aan een betere versie van de visualisatie voor alle zones. Maar dat laat nog even op zich wachten.

En ook ik kan niet wachten tot wij de Slimme Radiatorkranen gaan versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 23:02
Vraagje over de radiotorkranen; ik heb stadsverwarming en nergens een thermostaat. Is de meting van de temperatuur in de radiotorkranen betrouwbaar genoeg omdat deze zo dicht op de verwarming zelf zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:05

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Hmm.. de iPhone (6, iOS9) van mijn vrouw is altijd thuis, volgens tado -- ook al zit ze 100km verderop. Wat kan daar aan de hand zijn?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

LePlatDuJour schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:45:
Hmm.. de iPhone (6, iOS9) van mijn vrouw is altijd thuis, volgens tado -- ook al zit ze 100km verderop. Wat kan daar aan de hand zijn?
Check ff of de lokatieinstellingen goed staan : https://support.tado.com/hc/nl/articles/210822523

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misterxx2 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:24:
Vraagje over de radiotorkranen; ik heb stadsverwarming en nergens een thermostaat. Is de meting van de temperatuur in de radiotorkranen betrouwbaar genoeg omdat deze zo dicht op de verwarming zelf zit?
Dat is helemaal afhankelijk van de situatie.
Als er gordijnen over de radiatorkranen hangen of u een ombouw heeft zal de meting helemaal niet representatief zijn terwijl een radiatorkraan die gewoon vrij hangt een vrij goed beeld geeft van de temperatuur in de kamer.

U kunt altijd een "additionele slimme thermostaat" toevoegen aan een 1 of meerdere tado radiatorkranen om de temperatuurmeting over te nemen voor die zone.
LePlatDuJour schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:45:
Waarschijnlijk is de tado app gesloten en kan niet meer opstarten in de achtergrond. (door bijvoorbeeld de app weg te swipen).

Graag dit zeer aandachtig doorlezen:
https://support.tado.com/...ring-van-mijn-verwarming-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Yup, die stonden aan gisteravond. Nu is ze weer op grote afstand, maar volgens todo nog steeds thuis (en nee, ze is d'r telefoon niet vergeten ;) )

Andere suggesties?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomF
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 13:26
@support.

Hoe zit met de 'hot water control' functie. Ik zie het op enkele screenshots uit dit topic terugkomen, maar ik heb het zelf niet. Kan ik dit activeren? Ik heb een Remeha Avanta 28c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Heb je überhaupt een voorraadvat en niet gewoon een doorstroomtoestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Ook zonder een voorraadvat kan je warmwater sturen vanaf Tado als je ketel het ondersteunt. Als dat aanstaat houdt de ketel het circuit vd warmwaterwisselaar op temperatuur, zodat je sneller warm water uit de kraan hebt. Bij Remeha heet dat de Eco-functie (zet je die aan wordt de warmtewisselaar niet op temperatuur gehouden, vs normaal altijd warmhouden).

Bij mij komt het in beeld als een extra zone, die alleen warmwater aan/uit comfort/eco-stand naar de ketel stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:49
Sabbi schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:30:
Bij Remeha heet dat de Eco-functie (zet je die aan wordt de warmtewisselaar niet op temperatuur gehouden, vs normaal altijd warmhouden).

Bij mij komt het in beeld als een extra zone, die alleen warmwater aan/uit comfort/eco-stand naar de ketel stuurt.
Ik heb de eco functie op mijn Remeha uitgeschakeld, dan hebben de instellingen in de app volgens mij ook geen functie meer. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Ik ben van plan om binnenkort een pelletkachel te kopen en nou werken veel van die dingen met een infrarood afstandsbediening. Nou zag ik dat er een oplossing is voor airco's via infrarood, zou dit ook met een pelletkachel (kunnen) werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LePlatDuJour schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:01:
[...]

Yup, die stonden aan gisteravond. Nu is ze weer op grote afstand, maar volgens todo nog steeds thuis (en nee, ze is d'r telefoon niet vergeten ;) )

Andere suggesties?
Ik haat dit om te zeggen maar als dit gebeurt staat er toch echt een instelling fout. Of ze heeft geen mobiele data ? (wat ook een instelling is die genoemd is in het artikel)
TomF schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:37:
@support.

Hoe zit met de 'hot water control' functie. Ik zie het op enkele screenshots uit dit topic terugkomen, maar ik heb het zelf niet. Kan ik dit activeren? Ik heb een Remeha Avanta 28c.
Stuur even mailtje naar support@tado.com en wij activeren het warme water voor uw ketel. (mits we die al via OpenTherm aansturen).
Jimster schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 14:25:
[...]

Ik heb de eco functie op mijn Remeha uitgeschakeld, dan hebben de instellingen in de app volgens mij ook geen functie meer. Klopt dat?
Helaas kan ik hier geen definitief antwoord op geven. Hoe met de sturing van warmwater omgegaan zal worden is per aansturing (Opentherm, Ebus, EMS bus) anders maar ook per keteltype binnen 1 fabrikant. De enige oplossing is: Zelf testen en kijken wat u het beste bevalt.
Phoolie schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 14:33:
Ik ben van plan om binnenkort een pelletkachel te kopen en nou werken veel van die dingen met een infrarood afstandsbediening. Nou zag ik dat er een oplossing is voor airco's via infrarood, zou dit ook met een pelletkachel (kunnen) werken?
Ik verwacht dat dat niet zal werken. Zoek een pelletkachel die een relaisthermostaat accepteert en dan kunt u gewoon een slimme thermostaat aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
tado schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:16:
[...]

Helaas kan ik hier geen definitief antwoord op geven. Hoe met de sturing van warmwater omgegaan zal worden is per aansturing (Opentherm, Ebus, EMS bus) anders maar ook per keteltype binnen 1 fabrikant. De enige oplossing is: Zelf testen en kijken wat u het beste bevalt.
Ik heb een Avanta 35c.
Volgens mij is de warmwaterfunctie alleen voor het boilergedeelte/warmtewisselaar gedeelte. Die staat uit, omdat de afstand tot de CV ketel vrij lang zijn, dus die aantal seconden die ik extra moet wachten tot er warm water uit komt, maakt mij ook niet uit. Zo bespaar ik ook gas, omdat de ketel het water niet warm hoeft te houden. Dus mijn conclusie is dat het warmwatergedeelte op de Tado bij mij geen functie heeft. Ik bespaar ook niks met de Tado op dat gebied, omdat de ketel toch pas aanslaat als ik de kraan open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

maar volgens mij bedoel je dan juist dat je de ECO-functie hebt INgeschakeld ipv UITgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Laatst online: 15:28

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Is de regeling van huur naar koop nog actief? Ook als je een nieuwe Tado huurt / gaat huren?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
woekele schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:56:
maar volgens mij bedoel je dan juist dat je de ECO-functie hebt INgeschakeld ipv UITgeschakeld.
Je hebt gelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

vandaag een leuke mail gekregen van tado
Dear tado° customer,

We are delighted that you have chosen our Smart Radiator Thermostats!

Due to a bottleneck in production, the send-out date will be postponed to End-October/Beginning of November.

The send-out will take place on a first-come, first-served basis as promised. Therefore, your order has a fixed place in the queue.

Of course we will proactively inform you as soon as your order is further processed and shipped. No further action is required from your side.

We are deeply sorry for the delay and are working hard to ensure that you receive your tado° system as soon as possible.

In the meantime, we also have good news for you: If you ordered a Smart Radiator Thermostat - Starter Kit, you can take advantage of our new tado° Energy Savings Guarantee. This means that you can use tado° without any risk. If tado° does not convince you during your first year of use and you did not save enough energy, you will get a full refund.

You can find more information here.

Thank you very much for your patience and understanding, we’re sure that you will love your new tado° when it soon arrives.

Your tado° team
dit wekt toch echt veel vertrouwen in het bedrijf, top-communicatie _/-\o_

Doe zo verder tado!

psssst, kan ik ergens aandelen kopen van tado? O+

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiziger88
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:44
Wat gabeurt er als je mobiel uit staat? Gaat hij dan verwarmen, omdat hij denkt dat iemand thuis is? Of hij houdt de locatie op de laatste plek waar mobiel is uitgegeaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Reiziger88 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:24:
Wat gabeurt er als je mobiel uit staat? Gaat hij dan verwarmen, omdat hij denkt dat iemand thuis is? Of hij houdt de locatie op de laatste plek waar mobiel is uitgegeaan?
Het laatste geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
tado schreef op donderdag 01 september 2016 @ 17:52:
[...]
Als u alleen warmte nodig heeft in 1 kamer waar tado knoppen hangen zal die knop open gaan en een signaal sturen naar de slimme thermostaat. Die zet dan de ketel aan maar tado zal ook de knoppen in de woonkamer sluiten zodat het niet te warm zal worden in de woonkamer.
Hoe meer ik hier lees, hoe meer zin ik in een tado krijg. Dit klinkt me als muziek in mijn oren. Ik heb een houtkachel in de woonkamer, zodat het beneden vaak warm genoeg is. De slaapkamers blijven dan wel erg koud, die zou ik graag op individuele wensen kunnen verwarmen. Dan heb ik wel veel van die slimme radiatorkranen nodig (12 stuks), ben benieuwd wat alles bij elkaar dan gaat kosten, en hoe snel het hier kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ma9ma schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:13:
Is de regeling van huur naar koop nog actief? Ook als je een nieuwe Tado huurt / gaat huren?
Die is zeker nog actief. U krijgt 6 maanden huur als korting op het aanschafbedrag als u overgaat van huren naar kopen.
Reiziger88 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:24:
Dan blijft tado denken dat u op de laatst bekende locatie verblijft.
Appelsap schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 22:23:
[...]

Hoe meer ik hier lees, hoe meer zin ik in een tado krijg. Dit klinkt me als muziek in mijn oren. Ik heb een houtkachel in de woonkamer, zodat het beneden vaak warm genoeg is. De slaapkamers blijven dan wel erg koud, die zou ik graag op individuele wensen kunnen verwarmen. Dan heb ik wel veel van die slimme radiatorkranen nodig (12 stuks), ben benieuwd wat alles bij elkaar dan gaat kosten, en hoe snel het hier kan zijn.
Wij leveren op basis van "wie het eerst komt wie het eerst maalt" dus hoe eerder de bestelling geplaatst is hoe eerder het geleverd zal worden. Als u vandaag besteld verwacht ik de eerste helft van november voor de levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Ik kreeg van de week de batterij melding. Ik zat te denken om oplaadbare AAA batterijen te kopen. Gaat de Tado goed om met NiMH batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 22:18
Amazon.de heeft hem weer in de aanbieding?

https://www.amazon.de/tad...sr=8-1&keywords=Tado&th=1

189 euro.

Er is ook nog 1 van 216 euro, alleen weet niet zo goed wat het verschil is ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!
menzo schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:25:
Ik kreeg van de week de batterij melding. Ik zat te denken om oplaadbare AAA batterijen te kopen. Gaat de Tado goed om met NiMH batterijen?
Nee, helaas werkt de tado heel slecht met NiMH.

Alleen Alkaline of Lithium AAA batterijen werken goed.
Na de lancering van de Slimme Radiatorkranen willen we ook echt de batterijduur aanpakken zodat ze langer meegaan.

Tot die tijd gewoon de goedkoopste alkaline batterijen gebruiken die u kunt vinden. (merk maakt niet uit zolang het maar alkaline is)
Possible schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:32:
Amazon.de heeft hem weer in de aanbieding?

https://www.amazon.de/tad...sr=8-1&keywords=Tado&th=1

189 euro.

Er is ook nog 1 van 216 euro, alleen weet niet zo goed wat het verschil is ?
Die van 216 is de "additionele thermostaat" die wij aanbieden voor 129 euro op onze website.
Die van 189 is de V2 van onze slimme thermostaat starterskit. (zolang u geen Apple HomeKit wil gebruiken volstaat de V2 prima) en de Duitse versie werkt ook gewoon in NL. Het enige waar u naar moet kijken is eventuele garantie, want dat zal dan verlopen via amazon.de
Voor 10 euro meer kunt u ook de V2 slimme thermostaat starterskit ook in NL bestellen:
pricewatch: Tado Smart Thermostat

[ Voor 6% gewijzigd door tado op 17-10-2016 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammaniti
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-08-2023
Hi, ik heb sinds een tijdje de tado-thermostaat in gebruik in mijn mini-huisje. Hij bevalt erg goed, maar ik heb een redelijk groot temperatuur verschil tussen mijn beneden- en bovenverdieping. Boven is het namelijk een paar graden kouder dan beneden. Is het mogelijk om dit te verbeteren? :)

Situatie:

Beneden:
- +- 25 m2
- Ketel
- 4 radiatoren, waarvan er meestal 2 aan staan (probleem lijkt ook te bestaan als maar 1 of juist alle radiatoren aan staan)

Boven:
- +- 10m2
- Thermostaat
- 1 radiator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:46
Ammaniti schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:13:
Hi, ik heb sinds een tijdje de tado-thermostaat in gebruik in mijn mini-huisje. Hij bevalt erg goed, maar ik heb een redelijk groot temperatuur verschil tussen mijn beneden- en bovenverdieping. Boven is het namelijk een paar graden kouder dan beneden. Is het mogelijk om dit te verbeteren? :)

Situatie:

Beneden:
- +- 25 m2
- Ketel
- 4 radiatoren, waarvan er meestal 2 aan staan (probleem lijkt ook te bestaan als maar 1 of juist alle radiatoren aan staan)

Boven:
- +- 10m2
- Thermostaat
- 1 radiator
Ik heb dat thuis opgelost door boven de radiatoren volledig open te zetten, en op de benedenverdieping een klein beetje. Dit heb ik paar keer moeten bijschaven, maar nu wordt het hele huis ongeveer even warm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Als ik naar de grafiek van vandaag kijk, dan zie ik 1 rechte horizontale lijn. De temperatuur heeft echt wel geschommeld. Wat kan er mis zijn? Ik heb dit een keer eerder bij een andere dag gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ammaniti schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:13:

Situatie:

Beneden:
- +- 25 m2
- Ketel

Boven:
- +- 10m2
- Thermostaat
- 1 radiator
U kunt gewoon de slimme radiatorkranen toevoegen om zo per kamer de temperatuur te kunnen regelen.
Jimster schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:33:
Als ik naar de grafiek van vandaag kijk, dan zie ik 1 rechte horizontale lijn. De temperatuur heeft echt wel geschommeld. Wat kan er mis zijn? Ik heb dit een keer eerder bij een andere dag gezien.
Als de gemeten temperatuur dicht bij de ingestelde zit doet tado aan "smoothing". Zodra de nieuwe grafieken komen zal dit waarschijnlijk minder agressief toegepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
tado schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:01:
[...]
Als de gemeten temperatuur dicht bij de ingestelde zit doet tado aan "smoothing". Zodra de nieuwe grafieken komen zal dit waarschijnlijk minder agressief toegepast worden.
Dit moet een ander probleem zijn.
Gedurende de dag zag ik namelijk geen rechte lijn. 's Avonds was het opeens anders.
Zo'n rechte lijn kan je echt nooit halen.
Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1610/193093/mBJVeVxU.png

[ Voor 9% gewijzigd door Jimster op 18-10-2016 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jimster schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:26:
[...]

Dit moet een ander probleem zijn.
Gedurende de dag zag ik namelijk geen rechte lijn. 's Avonds was het opeens anders.
Zo'n rechte lijn kan je echt nooit halen.
[afbeelding]
Ik kan u verzekeren dat dit smoothing is. Dit passen wij alleen toe als tado rond de ingestelde temperatuur blijft. Mocht u verdere vragen hebben graag contact opnemen via support@tado.com met het geregistreerde e-mail van uw tado account.

[ Voor 11% gewijzigd door tado op 18-10-2016 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Komt er ook nog een grafiek voor de luchtvochtigheid? Die staat nu wel mooi aangegeven, maar ik zou het nog toffer vinden om hem historisch terug te zien om te kijken of ik daar nog iets moet aanpassen. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 22:18
tado schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:09:
[...]

Nee, helaas werkt de tado heel slecht met NiMH.

Alleen Alkaline of Lithium AAA batterijen werken goed.
Na de lancering van de Slimme Radiatorkranen willen we ook echt de batterijduur aanpakken zodat ze langer meegaan.

Tot die tijd gewoon de goedkoopste alkaline batterijen gebruiken die u kunt vinden. (merk maakt niet uit zolang het maar alkaline is)

[...]

Die van 216 is de "additionele thermostaat" die wij aanbieden voor 129 euro op onze website.
Die van 189 is de V2 van onze slimme thermostaat starterskit. (zolang u geen Apple HomeKit wil gebruiken volstaat de V2 prima) en de Duitse versie werkt ook gewoon in NL. Het enige waar u naar moet kijken is eventuele garantie, want dat zal dan verlopen via amazon.de
Voor 10 euro meer kunt u ook de V2 slimme thermostaat starterskit ook in NL bestellen:
pricewatch: Tado Smart Thermostat
Kan je met v2 dus niet Homekit gebruiken? Helemaal niet of wordt er in de toekomst wellicht nog een update voor uitgebracht?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
tado schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:09:
[...]
Ik kan u verzekeren dat dit smoothing is. Dit passen wij alleen toe als tado rond de ingestelde temperatuur blijft. Mocht u verdere vragen hebben graag contact opnemen via support@tado.com met het geregistreerde e-mail van uw tado account.
Lijkt me echt sterk. De ingestelde temperatuur was namelijk tot 18.00 uur 18 graden, daarna 19,5 graden. Ik zal support wel even mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag aan support van Tado

Met veel belangstelling volg ik dit topic.

Ik heb zodra het kouder wordt problemen, mijn tap water wordt dan niet warm genoeg. Handwarm. De ketel krijgt het dan niet voor elkaar heet water te leveren. Type Tzerra M24c CCS en werkt op propaan.

Remeha is er al diverse keren bij geweest, deze week is mijn Tado eraf gehaald om als laatste fase te bekijken wat er mis is, ze vermoeden dat er een probleem ontstaat door de Tado.
Ik zelf denk daar anders over, maar goed ik geef ze deze kans.

Mijn vraag, kan het zijn dat de Tado een storing veroorzaakt dat de Ketel het tapwater niet meer heet genoeg kan krijgen? Het doet zich alleen voor in de koudere peoriode van het jaar

Graag je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 20:55

Timple

Hoi allemaal,

Ik heb thuis een NEFIT EcomLine HRC 30H. Deze werkt samen met een modulerende thermostaat van Nefit.

Van Tado support begreep ik dat deze in de herfst ondersteund zou gaan worden, maar dit is ondertussen verplaatst naar Maart :'(

Nu is mijn issue dat de ketel 's nachts flink aan het stoken is om de 10cm dikke cementdekvloer bovenop mijn vloerverwarming op te stoken. Vervolgens komt daar overdag de zon bij en schiet de temperatuur flink door. Met als gevolg dat de ketel pas laat in de nacht weer aan springt als het weer helemaal is afgekoeld.

Oftewel, ik heb een modulerende thermostaat die eigenlijk weinig aan het moduleren is.

Tado leek me hiervoor wel geschikt omdat deze rekening kan houden met de buiten temperatuur. Volgens mij is dit in combinatie met mijn trage systeem nu de oorzaak van deze schommelingen.

Nu zou ik er voor komende winter een NEFIT EASY CONNECT adapter tussen kunnen zetten van €35,- die de vertaling tussen het nefit protocol en opentherm maakt.

En nu de hamvraag:

Denken jullie dat deze 35 euro de moeite waard is?
Met andere woorden, verdien ik deze terug naar jullie mening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
Possible schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:22:
Kan je met v2 dus niet Homekit gebruiken? Helemaal niet of wordt er in de toekomst wellicht nog een update voor uitgebracht?
Zal nooit gebeuren. Qua software zal het misschien nog wel kunnen maar of hardware gebied is een speciale chip nodig, die zit niet in de V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Timple schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:49:
Hoi allemaal,

Ik heb thuis een NEFIT EcomLine HRC 30H. Deze werkt samen met een modulerende thermostaat van Nefit.

Van Tado support begreep ik dat deze in de herfst ondersteund zou gaan worden, maar dit is ondertussen verplaatst naar Maart :'(

Nu is mijn issue dat de ketel 's nachts flink aan het stoken is om de 10cm dikke cementdekvloer bovenop mijn vloerverwarming op te stoken. Vervolgens komt daar overdag de zon bij en schiet de temperatuur flink door. Met als gevolg dat de ketel pas laat in de nacht weer aan springt als het weer helemaal is afgekoeld.

Oftewel, ik heb een modulerende thermostaat die eigenlijk weinig aan het moduleren is.

Tado leek me hiervoor wel geschikt omdat deze rekening kan houden met de buiten temperatuur. Volgens mij is dit in combinatie met mijn trage systeem nu de oorzaak van deze schommelingen.

Nu zou ik er voor komende winter een NEFIT EASY CONNECT adapter tussen kunnen zetten van €35,- die de vertaling tussen het nefit protocol en opentherm maakt.
Is die Easy connect adapter niet specifiek bedoelt voor de Nefit Easy? Om de Easy thermostaat te kunnen gebruiken met ketels die werken volgens Opentherm? De Easy kan ook werken met de buitentemperatuur, weersafhankelijk regelen, maar de Easy is in dit topic n.v.t. gezien de titel ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timple

Timple

hardware-lover schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:14:
[...]

Is die Easy connect adapter niet specifiek bedoelt voor de Nefit Easy? Om de Easy thermostaat te kunnen gebruiken met ketels die werken volgens Opentherm? De Easy kan ook werken met de buitentemperatuur, weersafhankelijk regelen, maar de Easy is in dit topic n.v.t. gezien de titel ;)
Nou, de gedachtegang is:
- Moderne Nefit ketels communiceren rechtstreeks met Nefit Easy
- Oude ketels kunnen dat via de connect adapter er tussen
- Tado ondersteund moderne Nefit ketels
- Tado kan dus ook met oude ketels via de connect adapter praten :*)

(Ik was eerst in de veronderstelling dat de connect adapter het protocol omzette naar het opentherm protocol, maar dit blijkt niet zo te zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Possible schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:22:
[...]

Zoals Timmy al aangaf heb je voor HomeKit een speciale Apple chip nodig. Anders hadden wij ook gewoon de ondersteuning naar de V2 kunnen uitbregen (zoals we met Amazon Alexa hebben gedaan).
Krisp schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:21:
Komt er ook nog een grafiek voor de luchtvochtigheid? Die staat nu wel mooi aangegeven, maar ik zou het nog toffer vinden om hem historisch terug te zien om te kijken of ik daar nog iets moet aanpassen. :)
Ik denk dat dit wel komt maar wanneer kan ik helaas niet zeggen.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:41:
Vraag aan support van Tado

Met veel belangstelling volg ik dit topic.

Ik heb zodra het kouder wordt problemen, mijn tap water wordt dan niet warm genoeg. Handwarm. De ketel krijgt het dan niet voor elkaar heet water te leveren. Type Tzerra M24c CCS en werkt op propaan.

Remeha is er al diverse keren bij geweest, deze week is mijn Tado eraf gehaald om als laatste fase te bekijken wat er mis is, ze vermoeden dat er een probleem ontstaat door de Tado.
Ik zelf denk daar anders over, maar goed ik geef ze deze kans.

Mijn vraag, kan het zijn dat de Tado een storing veroorzaakt dat de Ketel het tapwater niet meer heet genoeg kan krijgen? Het doet zich alleen voor in de koudere peoriode van het jaar

Graag je reactie
Helaas kan het voorkomen dat de ketel en tado kwa warm water niet helemaal lekker samenwerken.
Graag een mail sturen vanaf uw geregistreerde mail naar support@tado.com en dan zullen wij kijken of het aan ons kan liggen of niet.
Timple schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:49:
Hoi allemaal,

En nu de hamvraag:

Denken jullie dat deze 35 euro de moeite waard is?
Met andere woorden, verdien ik deze terug naar jullie mening?
Of je het gaat terugverdienen weet ik niet. Maar misschien is uw gemoedsrust die 35 euro wel waard ?
hardware-lover schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:14:
[...]

Officieel ondersteunen wij de Easy Adapt niet maar we hebben meerdere klanten met Nefit UBA (oude Nefit ketels) die via de Adapt omgevormd worden naar het moderne Nefit EMS en dan kunnen we ook de oude ketels modulerend aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammaniti
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-08-2023
tado schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:01:

U kunt gewoon de slimme radiatorkranen toevoegen om zo per kamer de temperatuur te kunnen regelen.
Bedankt voor het antwoord! Zou ik dan per kamer een slimme radiatorkraan moeten aanschaffen of is 1 voor de ruimte die te koud blijft voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:31
Eindelijk eens tijd gevonden de Tado proberen te installeren, blijkt mijn Nefit ecomline hrc (nog) niet compatibel. Dit zou eerste kwartaal 2017 wel komen, dus denk dat ik gewoon ga wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple

Timple

tado schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:44:
[...]

Officieel ondersteunen wij de Easy Adapt niet maar we hebben meerdere klanten met Nefit UBA (oude Nefit ketels) die via de Adapt omgevormd worden naar het moderne Nefit EMS en dan kunnen we ook de oude ketels modulerend aansturen.
Gisteravond na dit berichtje nog maar even zo'n adapter besteld. Vandaag alles aangesloten en nu werkt het volgens mij.

Ik heb even moeten gokken dat de kabeltjes aangesloten moesten worden op de + en - connector bij Tado. Ik kon namelijk geen installatie handleiding vinden. Kan iemand dit misschien bevestigen?

Helaas communiceerd de Tado volgens mij niet goed met de link. Als ik het setpoint namelijk wijzig op de thermostaat veranderd deze niet in de web-interface of in de app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timple schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:58:
[...]

Gisteravond na dit berichtje nog maar even zo'n adapter besteld. Vandaag alles aangesloten en nu werkt het volgens mij.

Ik heb even moeten gokken dat de kabeltjes aangesloten moesten worden op de + en - connector bij Tado. Ik kon namelijk geen installatie handleiding vinden. Kan iemand dit misschien bevestigen?

Helaas communiceerd de Tado volgens mij niet goed met de link. Als ik het setpoint namelijk wijzig op de thermostaat veranderd deze niet in de web-interface of in de app..
Weten wij wel dat u de adapt heeft aangesloten? we moeten uw tado wel op de juiste manier instellen om de EMS sturing te doen? Ik kan via dit forum geen toegang verkrijgen tot uw account. Bij blijvende problemen graag contact opnemen via support@tado.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimshaker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 22:35
Wij maken met onze huidige thermostaat helemaal geen gebruik van een schema, we zetten de verwarming altijd handmatig aan/uit. Mijn vriendin heeft erg onregelmatige werktijden. We proberen er al rekening mee te houden de verwarming ’s avonds, of voordat we weg gaan, een half uur eerder uit te zetten. Tado begint juist met verwarmen voordat je thuis bent. Het comfort zal hoger zijn, maar zal er in onze situatie dan toch nog bespaart kunnen worden?
Kun je met bijvoorbeeld IFTTT op basis van afspraken in Google Calendar de verwarming ook net voor je weg gaat lager laten zetten?

Mijn vriendin is koelbloediger dan ik, als ik alleen thuis ben mag de verwarming van mij best een graad lager staan dan als mijn vriendin en de kinderen thuis zijn. Valt dit ook te regelen met Tado op basis van herkenning aanwezige telefoon?

Ons huis is nu zeg maar één grote zone, de thermostaat zit in de woonkamer. Als we het boven op de badkamer of slaapkamers warm willen hebben moet de thermostaat beneden aanstaann en steeds radatiorkranen beneden dichtdraaien is niet te doen, dus wordt beneden ook verwarmd. Wat is het handigst en goedkoopst om dit op te lossen? Dus enkel badkamer verwarmen zonder dat woonkamer/keuken warmer wordt (zonder handmatig knoppen dicht te moeten draaien) Tado radiatorknoppen plaatsen (zowel beneden als boven?) of een loodgieter op een of andere manier zones laten maken? (de woonkamer is vrij groot, er zitten 4 radiatoren in, wordt duur om daar overal een knop op te zetten.)

Ik heb geen Apple Homekit nodig ivm geen appleapparatuur. Is v2 ook voldoende om zones correct aan te sturen of heb je dan wel v3 nodig?

Uit dit topic is me duidelijk geworden dat je thermische radiatorknoppen nodig hebt, maar ik had vooraf geen idee wat dat was. Het lijkt me dat wat verduidelijking hierover op de tado site geen kwaad kan voordat mensen knoppen bestellen die ze niet kunnen gebruiken zonder meer dingen aan de radiator te vervangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rimshaker op 20-10-2016 16:36 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!