Duidelijk. Bedankt voor het antwoord.tado schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 17:02:
[...]
Het spanningsverloop van dat type batterij is anders. Daarom kan het zijn dat tado niet doorheeft dat de batterij leeg is terwijl dat wel het geval is en dat kan in een extreem geval de tado beschadigen.
Ik weet wel dat we werken aan batterijtypedetectie om dit op te lossen. Verder zal er na de implementatie van HomeKit en de Slimme Radiatorkranen gewerkt worden aan batterijoptimalisatie voor de slimme thermostaat om de batterijduur te verlengen.
Het beste is om tot die tijd gewoon 3 AAA Alkaline batterijen te pakken (merk maakt niet uit).
De vorige keer, 21 februari, kreeg ik een mailtje van jullie dat de batterij vervangen moest worden. Die heb ik dit keer niet gehad.
De unit zelf geeft ook een helemaal leeg batterij symbooltje aan en blijft switchen tussen kachel on/off als de 'aan knop' ingedrukt wordt.
Ik ga er maar even van uit dat dit de Tado beschadigt en laat hem ontkoppeld totdat er batterijen bezorgd zijn.
Voor de duidelijkheid, nu zitten er Philips Power Alkaline LR03 in. Ik meet [1.164, 1.165, 1.159] mocht je daar wat aan hebben.
- knip -