Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:14
tado schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 17:02:
[...]

Het spanningsverloop van dat type batterij is anders. Daarom kan het zijn dat tado niet doorheeft dat de batterij leeg is terwijl dat wel het geval is en dat kan in een extreem geval de tado beschadigen.

Ik weet wel dat we werken aan batterijtypedetectie om dit op te lossen. Verder zal er na de implementatie van HomeKit en de Slimme Radiatorkranen gewerkt worden aan batterijoptimalisatie voor de slimme thermostaat om de batterijduur te verlengen.

Het beste is om tot die tijd gewoon 3 AAA Alkaline batterijen te pakken (merk maakt niet uit).
Duidelijk. Bedankt voor het antwoord.

De vorige keer, 21 februari, kreeg ik een mailtje van jullie dat de batterij vervangen moest worden. Die heb ik dit keer niet gehad.
De unit zelf geeft ook een helemaal leeg batterij symbooltje aan en blijft switchen tussen kachel on/off als de 'aan knop' ingedrukt wordt.
Ik ga er maar even van uit dat dit de Tado beschadigt en laat hem ontkoppeld totdat er batterijen bezorgd zijn.
Voor de duidelijkheid, nu zitten er Philips Power Alkaline LR03 in. Ik meet [1.164, 1.165, 1.159] mocht je daar wat aan hebben.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-07 13:50
Hmmm, 48 uur wachten of mijn installatie wel geschikt is voor ik verder kan gaan met de installatie.
Dit is apart.
Zoiets heb ik nog nooit eerder meegemaakt bij de installatie van een product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
TWyk schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 19:30:
Hmmm, 48 uur wachten of mijn installatie wel geschikt is voor ik verder kan gaan met de installatie.
Dit is apart.
Zoiets heb ik nog nooit eerder meegemaakt bij de installatie van een product.
Yeah,
Tado heeft mijn 'home setup' goedgekeurd en ik mag nu verder met de installatie.

Die homesetup was overigens een Valliant hrPro ketel met Honeywell chronotherm touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:10
Vraagje, ik heb in de app Heating aanstaan, maar de temperatuur die mijn huis zou moeten zijn ligt de laatste tijd hoger dan de heating temperatuur die ik heb aangegeven. (door het warme weer)

Moet ik het heating balkje verschuiven? Dan krijg ik Frost protection te zien. Ben ik nu wel of niet aan het stoken? Of betekent heating eigenlijk, dat mn verwarming pas zal aanslaan, zodra de temperatuur onder de ingestelde temperatuur komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 08:11
Heb sinds deze week een Tado thermostaat (dankzij de prijsverlaging bij Megekko €155, thanks Pricewatch prijsdalingsmelder!). Is hier iemand die de Windows 10 Mobile app gebruikt? De lokatie-bepaling lijkt niet te werken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Freshnub schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:42:
Moet ik het heating balkje verschuiven? Dan krijg ik Frost protection te zien. Ben ik nu wel of niet aan het stoken? Of betekent heating eigenlijk, dat mn verwarming pas zal aanslaan, zodra de temperatuur onder de ingestelde temperatuur komt?
Zolang de gemeten temperatuur hoger ligt dan de ingestelde temperatuur zal je ketel niet gaan branden. Enige wat wellicht gebeurd is dat het tapwater (kraan) op temperatuur wordt gehouden.

Je zou dit natuurlijk ook op de ketel moeten kunnen zien. Meestal zie je dat deze in een ruststand staat. En daarnaast tot de app het ook, of door een vlammetje bij de temperatuur of in de grafiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:39
Bedankt voor de Amazon tip! Vanavond een tado besteld na lang twijfelen.

Ervaringen hier samen met de komende verbouwing en prijs gaven de doorslag.

Ben benieuwd of de installatie zo easy is als iedereen het ondervind. Huis uit de jaren 20 met een aansluiting die door de vorige bewoner niet bijster goed is aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
RoccoS schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:51:
Heb sinds deze week een Tado thermostaat (dankzij de prijsverlaging bij Megekko €155, thanks Pricewatch prijsdalingsmelder!). Is hier iemand die de Windows 10 Mobile app gebruikt? De lokatie-bepaling lijkt niet te werken...
Heb je al geprobeerd om in de location settings de Tado app te activeren voor precieze localisering?
En er is ook een ingebouwde geofencing feature in windows 10 location setting maar ik weet niet of de Tado app daar gebrukt van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
TWyk schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 22:37:
[...]

Heb je al geprobeerd om in de location settings de Tado app te activeren voor precieze localisering?
En er is ook een ingebouwde geofencing feature in windows 10 location setting maar ik weet niet of de Tado app daar gebrukt van maakt.
Ik heb de app gedeïnstalleerd en opnieuw erop gezet, het probleem lijkt nu verholpen. Ik hou het in de gaten de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Laatst online: 21:10
Ik heb ook een geofencing probleem, op mijn s6 werkt het prima. Maar mijn vriendin haar s7 lijkt nog steeds thuis te zijn terwijl ze al uren op het werk is. Pas als ze de App opent registreert de tado dat ze niet thuis is. Weet iemand waarom dit is? En de App niet automatisch adhv gps ziet waar ze is. Zonder de tado App te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
Is Tado nog wel actief? Lijkt er op dat Tado wordt afgesloten omdat het niet meer actief is.

Op de S6 kan je in Smart Manager aangeven of er energie bespaart moet worden door de app wel of niet automatisch af te sluiten. Weet alleen niet of de S7 dezelfde optie heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freshnub schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:54:
Ik heb ook een geofencing probleem, op mijn s6 werkt het prima. Maar mijn vriendin haar s7 lijkt nog steeds thuis te zijn terwijl ze al uren op het werk is. Pas als ze de App opent registreert de tado dat ze niet thuis is. Weet iemand waarom dit is? En de App niet automatisch adhv gps ziet waar ze is. Zonder de tado App te openen?
Zoals Timmy al aangaf:

Neem eens een kijkje hier:
https://support.tado.com/...ring-van-mijn-verwarming-

En vooral hier:
https://support.tado.com/hc/nl/articles/208336953

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

Las wat leuks (ofschoon het is niet zo leuk als het je overkomt)

http://www.ad.nl/nieuws/g...kost-lieve-duit~a5966e8d/

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
Misschien moet je gewoon Tweakers.net wat vaker lezen 8) :
nieuws: Onderzoekers tonen ransomware voor slimme thermostaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

Bedankt voor het advies.... zal het doen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe de thermostaat van dat artikel werkt is niet te vergelijken met de tado. Omdat u zelf nooit direct verbinding maakt met uw tado maar alle communicatie via onze servers verloopt via een beveiligde verbinding is de kans op zo'n aanval aanzienlijk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

tado schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:46:
Hoe de thermostaat van dat artikel werkt is niet te vergelijken met de tado. Omdat u zelf nooit direct verbinding maakt met uw tado maar alle communicatie via onze servers verloopt via een beveiligde verbinding is de kans op zo'n aanval aanzienlijk kleiner.
Dat stelt mij gerust... bedankt voor de info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:15
Pfff....vandaag de Tado binnen gekregen via de Amazon aanbieding. Allereerst kreeg hij geen ip-adres toegewezen, blijkt dat het niet via een switch werkt, alleen direct op de router.

Dat probleem opgelost, installatie doorlopen, begint dat ding mijn huis te veranderen in een sauna. Doeltemperatuur op 20 gezet, toen het 25 graden was de stekker van de ketel er maar uitgetrokken... In de helpdocumentatie is ook niks te vinden hierover...

Als dit zo door gaat, gaat hij maar retour denk ik.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sabelhout schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:03:
Pfff....vandaag de Tado binnen gekregen via de Amazon aanbieding. Allereerst kreeg hij geen ip-adres toegewezen, blijkt dat het niet via een switch werkt, alleen direct op de router.

Dat probleem opgelost, installatie doorlopen, begint dat ding mijn huis te veranderen in een sauna. Doeltemperatuur op 20 gezet, toen het 25 graden was de stekker van de ketel er maar uitgetrokken... In de helpdocumentatie is ook niks te vinden hierover...

Waarschijnlijk zitten de kabels niet juist aangesloten (kan gebeuren als niet de correcte thermostaat of ketel is uitgekozen tijdens installatie.), kunt u een e-mail sturen naar support@tado.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Laatst online: 14-09 12:15
Contact gehad met support, blijkbaar stond er een veel te oude firmware op mijn tado. Vooralsnog lijkt het probleem nu opgelost!

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sabelhout schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:04:
Contact gehad met support, blijkbaar stond er een veel te oude firmware op mijn tado. Vooralsnog lijkt het probleem nu opgelost!
OpenTherm support is pas in een latere firmware toegevoegd. Schijnbaar heeft de batch die goedkoop via Amazon werd aangeboden ergens lang in waarhuis gelegen. De normale units worden namelijk geleverd met een firmware die direct uit de doos geschikt is met OpenTherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mescaline
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 23:38
Sabelhout schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:03:
Onzin. De Tado Bridge zit bij mij via een switch op een ethernet-over-power device aan nog twee switches, en dan naar de router. Werkt als een tiet.

Dat had ik ook, maar dat kwam omdat ik gewoon maar wat gegokt had vwb de OpenTherm aansluiting. Blijkt dat je die niet op COM en NC moet doen, maar op + en - (ik kon niet wachten tot Tado de instructies voor mijn Remeha Calenta CW6 had vrijgegeven :7 ). Daarnaast, mijn Tado had ook een firmware upgrade nodig, die toch nog 10 minuten duurt en je ketel bij OT gebruik ook in standje sauna zet, ondanks dat hij echt recent door Tado zelf was verzonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mescaline
RoccoS schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:51:
Is hier iemand die de Windows 10 Mobile app gebruikt? De lokatie-bepaling lijkt niet te werken...
Yup, werkt prima! Wel even de app permissions tot locaties geven, en globaal aan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mescaline
Volgens mij was de integratie met Domoticz eerder door eXisTa gedaan, ik heb hier een beetje op voortgeborduurd. Ik gebruik hiervoor wat andere API calls, waardoor het mogelijk is om meer informatie op te vragen, en in de toekomst hoop ik ook de radiatorknoppen, waar ik erg naar uitkijk om mee te gaan spelen 8)

Voor nu beperkt tot:

- Woonkamer temperatuur en luchtvochtigheid
- Huidig setpoint van de thermostaat

Het levert in ieder geval aardige grafiekjes op:

Tado heat/humidity
Tado setpoint

Scripts zijn te vinden op https://github.com/WebSpider/tado_domoticz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoccoS
Mescaline schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:57:
[...]
Yup, werkt prima! Wel even de app permissions tot locaties geven, en globaal aan zetten.
Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd, toen werkte het wel. Er was inmiddels ook een update van de app beschikbaar dus misschien heeft dat ook geholpen. Werkt nu perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Weet iemand of je de Tado ook via de Logitech Hub kan aansturen? (Logitech Elite) De Nest kan hier b.v. wel mee communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkyFlyer schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:21:
Weet iemand of je de Tado ook via de Logitech Hub kan aansturen? (Logitech Elite) De Nest kan hier b.v. wel mee communiceren.
Volgens mij kan de Logitech Hub via ifttt.com werken ? Dan zou u via ifttt tado kunnen aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
De logitech hub kan iets opstarten adhv iftt, b.v. alle media apparatuur uit, of alle Hue verlichting, wanneer Tado in away modus gaat, of maar andersom kan niet via ifttt. ( temperatuur bijstellen vanaf de afstandsbediening. De nest wordt volgens mij via WiFi (IP) aangestuurd.

Misschien om rond de tijd van de API oplevering, met logitech afstemmen, dat Tado in hun DB wordt opgenomen?
Vandaag de officiële HomeKit en Amazon Echo ondersteuning aangekondigd:
https://www.tado.com/nl/b...ost-smart-home-ecosysteem

Verder de lancering van onze nieuwe V3 starter kits inclusief de HomeKit bridge:
https://www.tado.com/nl/producten

Voor bestaande klanten zal er een upgradeprogramma zijn om de huidige bridge uit te wisselen.

Voor klanten die via ons huren:
Eenmalige kosten van 20 euro + verzendkosten om de bridge uit te wisselen
Voor klanten die gekocht hebben:
Eenmalige kosten van 49 euro + verzendkosten om de bridge uit te wisselen

Stuur hiervoor een mail naar support@tado.com

• Timmy
  • Nu online
tado schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:41:
Zijn er op Homekit en Echo ondersteuning na verschillen? En hoe zit het met de toekomst. Blijven V2 en V3 qua functionaliteit gelijk aan elkaar?

Overigens... Hoe gaat het met de thermostaatknoppen? ;)
Timmy schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:58:
[...]

Zijn er op Homekit en Echo ondersteuning na verschillen? En hoe zit het met de toekomst. Blijven V2 en V3 qua functionaliteit gelijk aan elkaar?

Overigens... Hoe gaat het met de thermostaatknoppen? ;)
De thermostaat zelf is niet anders dan de V2.
Amazon Echo ondersteuning zit ook gewoon in V2.
Het enige is dat de bridge veel kleiner is en de ledjes veel minder fel zijn (een veel gehoorde klacht) en een speciale chip heeft voor Apple HomeKit ondersteuning.

De slimme radiatorknoppen staan nog steeds in de planning voor eind september (mits u een boorbestelling heeft geplaatst).

[ Voor 4% gewijzigd door tado op 01-09-2016 12:16 ]

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
tado schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:41:
https://www.tado.com/nl/b...ost-smart-home-ecosysteem

Verder de lancering van onze nieuwe V3 starter kits inclusief de HomeKit bridge:
https://www.tado.com/nl/producten

Voor bestaande klanten zal er een upgradeprogramma zijn om de huidige bridge uit te wisselen.

Voor klanten die via ons huren:
Eenmalige kosten van 20 euro + verzendkosten om de bridge uit te wisselen
Voor klanten die gekocht hebben:
Eenmalige kosten van 49 euro + verzendkosten om de bridge uit te wisselen

Stuur hiervoor een mail naar support@tado.com
Ik heb de vraag ooit eens al eerder gesteld, maar het is me nog niet duidelijk hoe de oplossing 'Slimme Thermostaat + Slimme Radiatorknoppen' gaat werken.
Als ik het bijbehorende plaatje bekijk, zie ik dat er een apparaat in de kelder staat. Gelet op het gebruikte figuur betreft dit niet een CV-ketel.

Kunnen jullie meer duidelijkheid geven over het mogelijk is om bij CV (dus via een ketel, op zolder) installatie gebruik te maken van radiatorknoppen in de verschillende vertrekken op de 1e verdieping (drie slaapkamers en badkamer).

Mijn huidige situatie is als de thermostaat beneden een lagere temperatuur meet dan de ingestelde vraagtemperatuur wordt er een signaal doorgegeven naar de CV-ketel dat er gestookt moet worden. Hierdoor worden alle vertrekken waar de verwarming open staat verwarmt en kan het in deze vertrekken warmer worden dan de ingestelde temperatuur in de woonkamer. Kun je dit probleem voorkomen door de kamers op b.v. de 1e verdieping te voorzien van zo'n radiatorknop? Stopt deze dan voortijdig de toevoer van warm water?

Een voorbeeld (1):
In de woonkamer wordt een temperatuur van 16 graden gemeten. De vraagtemperatuur is ingesteld op 20 graden. De radiatorknop in de badkamer staat op 18 graden ingesteld. Als de CV nu gaat verwarmen, wordt het dan in de woonkamer 20 graden en in de badkamer max. 18?

In bovenstaand voorbeeld is de trigger de temperatuur in de woonkamer i.c.m. de vraagtemperatuur ingesteld op de thermostaat. Echter wat als nu de temperatuur op de radiatorknop in de badkamer hoger is dan de vraagtemperatuur in de woonkamer. Gaat dan de CV alleen badkamer verwarmen?

Een voorbeeld (2):
In de woonkamer wordt een temperatuur van 16 graden gemeten. De vraagtemperatuur is ingesteld op 16 graden. De radiatorknop in de badkamer staat op 18 graden ingesteld. Wordt er nu een signaal gestuurd naar de CV dat er verwarmd moet gaan worden, en dan nog specifiek in de badkamer?

Ik heb er weinig verstand van, maar ik denk dat voorbeeld 1 wel lukt, maar voorbeeld 2 niet. Klopt dit? Kan een Tado medewerker daar meer duidelijk over geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
tado schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:14:
De thermostaat zelf is niet anders dan de V2.
Dank! Dus geen nut/noodzaak om te upgraden als je geen Homekit ondersteuning wenst :)
meesje schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:20:
[...]

Ik heb de vraag ooit eens al eerder gesteld, maar het is me nog niet duidelijk hoe de oplossing 'Slimme Thermostaat + Slimme Radiatorknoppen' gaat werken.
Als ik het bijbehorende plaatje bekijk, zie ik dat er een apparaat in de kelder staat. Gelet op het gebruikte figuur betreft dit niet een CV-ketel.

Kunnen jullie meer duidelijkheid geven over het mogelijk is om bij CV (dus via een ketel, op zolder) installatie gebruik te maken van radiatorknoppen in de verschillende vertrekken op de 1e verdieping (drie slaapkamers en badkamer).

Mijn huidige situatie is als de thermostaat beneden een lagere temperatuur meet dan de ingestelde vraagtemperatuur wordt er een signaal doorgegeven naar de CV-ketel dat er gestookt moet worden. Hierdoor worden alle vertrekken waar de verwarming open staat verwarmt en kan het in deze vertrekken warmer worden dan de ingestelde temperatuur in de woonkamer. Kun je dit probleem voorkomen door de kamers op b.v. de 1e verdieping te voorzien van zo'n radiatorknop? Stopt deze dan voortijdig de toevoer van warm water?

Een voorbeeld (1):
In de woonkamer wordt een temperatuur van 16 graden gemeten. De vraagtemperatuur is ingesteld op 20 graden. De radiatorknop in de badkamer staat op 18 graden ingesteld. Als de CV nu gaat verwarmen, wordt het dan in de woonkamer 20 graden en in de badkamer max. 18?

In bovenstaand voorbeeld is de trigger de temperatuur in de woonkamer i.c.m. de vraagtemperatuur ingesteld op de thermostaat. Echter wat als nu de temperatuur op de radiatorknop in de badkamer hoger is dan de vraagtemperatuur in de woonkamer. Gaat dan de CV alleen badkamer verwarmen?

Een voorbeeld (2):
In de woonkamer wordt een temperatuur van 16 graden gemeten. De vraagtemperatuur is ingesteld op 16 graden. De radiatorknop in de badkamer staat op 18 graden ingesteld. Wordt er nu een signaal gestuurd naar de CV dat er verwarmd moet gaan worden, en dan nog specifiek in de badkamer?

Ik heb er weinig verstand van, maar ik denk dat voorbeeld 1 wel lukt, maar voorbeeld 2 niet. Klopt dit? Kan een Tado medewerker daar meer duidelijk over geven?
De tado slimme radiatorknoppen zullen inderdaad samenwerken met de tado slimme thermostaat of tado extensiekit om de ketel aan te sturen op basis van vraag.

Voorbeeld 1 is exact hoe het werkt
Voorbeeld 2: tado zal uw ketel aanzetten maar we kunnen niet zorgen dat de warmte alleen naar de badkamer gaat. Om het probleem van voorbeeld 2 op te lossen is het dus van belang dat tado ook de radiatoren in de woonkamer kan uitzetten zodra de temperatuur is bereikt. Als er vloerverwarming is kan dat ook gerealiseerd worden met een zoneklep op de vloerverwarming.

In het algemeen: tado slimme radiatorknoppen werken samen met de andere tado producten. U kunt zelf zones maken van 1 of meer slimme radiatorknoppen die u dan in uw app te zien krijgt.
Elke zone kan een compleet onafhankelijk schema hebben op basis van geolocatie.
Zolang er rekening gehouden is met het mijn antwoord op uw voorbeeld 2 zal tado echt onafhankelijke sturing kunnen realiseren per kamer.

• meesje
  • Nu online
tado schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:33:
[...]

De tado slimme radiatorknoppen zullen inderdaad samenwerken met de tado slimme thermostaat of tado extensiekit om de ketel aan te sturen op basis van vraag.

Voorbeeld 1 is exact hoe het werkt
Voorbeeld 2: tado zal uw ketel aanzetten maar we kunnen niet zorgen dat de warmte alleen naar de badkamer gaat. Om het probleem van voorbeeld 2 op te lossen is het dus van belang dat tado ook de radiatoren in de woonkamer kan uitzetten zodra de temperatuur is bereikt. Als er vloerverwarming is kan dat ook gerealiseerd worden met een zoneklep op de vloerverwarming.

In het algemeen: tado slimme radiatorknoppen werken samen met de andere tado producten. U kunt zelf zones maken van 1 of meer slimme radiatorknoppen die u dan in uw app te zien krijgt.
Elke zone kan een compleet onafhankelijk schema hebben op basis van geolocatie.
Zolang er rekening gehouden is met het mijn antwoord op uw voorbeeld 2 zal tado echt onafhankelijke sturing kunnen realiseren per kamer.
Bedankt voor de uitleg. Nog even inhaken op voorbeeld 2.
Indien ik mijn radiatoren in de woonkamer ook voorzie van een slimme radiatorknop en deze instel op b.v. max. 16 graden en de slimme knop in de badkamer op 18 graden, moet ik dan nog steeds de CV-ketel aansturen via de tado thermostaat in de woonkamer (b.v. instellen op 19 graden, terwijl deze temperatuur nooit bereikt zal worden in de woonkamer, aangezien de knoppen op 16 ingesteld staan). Alle slimme knoppen houden de boel dicht, maar in de badkamer wordt gestookt tot het daar 18 graden is en gaat ook daar de boel dicht. Je hebt dan een situatie dat alle knoppen dicht zijn, maar de thermostaat in de woonkamer ingesteld op 19 graden. Wat gaat dat betekenen voor de CV-ketel? Blijft deze toch proberen te stoken, terwijl alle radiatoren dicht staan?
meesje schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:50:
[...]

Bedankt voor de uitleg. Nog even inhaken op voorbeeld 2.
Indien ik mijn radiatoren in de woonkamer ook voorzie van een slimme radiatorknop en deze instel op b.v. max. 16 graden en de slimme knop in de badkamer op 18 graden, moet ik dan nog steeds de CV-ketel aansturen via de tado thermostaat in de woonkamer (b.v. instellen op 19 graden, terwijl deze temperatuur nooit bereikt zal worden in de woonkamer, aangezien de knoppen op 16 ingesteld staan). Alle slimme knoppen houden de boel dicht, maar in de badkamer wordt gestookt tot het daar 18 graden is en gaat ook daar de boel dicht. Je hebt dan een situatie dat alle knoppen dicht zijn, maar de thermostaat in de woonkamer ingesteld op 19 graden. Wat gaat dat betekenen voor de CV-ketel? Blijft deze toch proberen te stoken, terwijl alle radiatoren dicht staan?
De CV-ketel gaat vanzelf uit zodra hij merkt dat alle radiatorknoppen dicht staan, daar kunnen alle cv-ketels mee overweg en dat is geen probleem.

Hoe tado zal werken:
In uw woonkamer hangt de slimme thermostaat. Deze zal de temperatuur meten. Als de temperatuur onder de ingestelde ligt zal tado de ketel aanzetten en tegelijkertijd de radiatorknoppen in de woonkamer open zetten.
Het voordeel van het hebben van de tado thermostaat is dat de temperatuurmeting aan de muur natuurlijk wel iets beter is dan de meting op de knop zelf. Verder is het efficiënter om de ketel te laten regelen door onze thermostaat ten opzicht van gewoon altijd aan te laten en alleen de radiatoren dicht te knijpen.

• meesje
  • Nu online
tado schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:11:
[...]

De CV-ketel gaat vanzelf uit zodra hij merkt dat alle radiatorknoppen dicht staan, daar kunnen alle cv-ketels mee overweg en dat is geen probleem.

Hoe tado zal werken:
In uw woonkamer hangt de slimme thermostaat. Deze zal de temperatuur meten. Als de temperatuur onder de ingestelde ligt zal tado de ketel aanzetten en tegelijkertijd de radiatorknoppen in de woonkamer open zetten.
Het voordeel van het hebben van de tado thermostaat is dat de temperatuurmeting aan de muur natuurlijk wel iets beter is dan de meting op de knop zelf. Verder is het efficiënter om de ketel te laten regelen door onze thermostaat ten opzicht van gewoon altijd aan te laten en alleen de radiatoren dicht te knijpen.
Wederom bedankt voor de uitleg. Nog een tweetal situaties voor de duidelijkheid. ;-)

Situatie 1:
Stel dat ik temperatuur in de woonkamer op 20 graden wil hebben, moet ik de slimme knoppen op de radiatoren in de woonkamer op 20 instellen EN de thermostaat op 20 graden zetten. Klopt dat?
Deze moet ik dan in principe altijd gelijk houden. Wanneer ik de thermostaat weer op 16 graden, blijven de knoppen op 20 staan, maar die doen dan eigenlijk niks. Is dat ook juist?

Ook zal de 20 graden van de knoppen nooit bereikt worden, aangezien op ooghoogte (van de thermostaat) de 20 graden eerder bereikt is.

Situatie 2:
Stel dat ik alle radiatoren in de woning hebben voorzien van slimme knoppen (slaapkamer, badkamer, woonkamer, hal, etc.). Als ik dan b.v. alleen de badkamer wil verwarmen (b.v. 18 graden) dan moet ik alle slimme knoppen op 16 graden zetten (in ieder geval lager dan 18) en de thermostaat beneden in de woonkamer op minimaal 18 graden zetten?

Ik weet het, heel veel vragen...... :-) Maar ik vind het een heel gepuzzel. Daarentegen is een nieuwe thermostaat en 8 slimme knoppen best een aardige investering.
meesje schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:10:
[...]

Wederom bedankt voor de uitleg. Nog een tweetal situaties voor de duidelijkheid. ;-)

Situatie 1:
Stel dat ik temperatuur in de woonkamer op 20 graden wil hebben, moet ik de slimme knoppen op de radiatoren in de woonkamer op 20 instellen EN de thermostaat op 20 graden zetten. Klopt dat?
Deze moet ik dan in principe altijd gelijk houden. Wanneer ik de thermostaat weer op 16 graden, blijven de knoppen op 20 staan, maar die doen dan eigenlijk niks. Is dat ook juist?

Ook zal de 20 graden van de knoppen nooit bereikt worden, aangezien op ooghoogte (van de thermostaat) de 20 graden eerder bereikt is.

Situatie 2:
Stel dat ik alle radiatoren in de woning hebben voorzien van slimme knoppen (slaapkamer, badkamer, woonkamer, hal, etc.). Als ik dan b.v. alleen de badkamer wil verwarmen (b.v. 18 graden) dan moet ik alle slimme knoppen op 16 graden zetten (in ieder geval lager dan 18) en de thermostaat beneden in de woonkamer op minimaal 18 graden zetten?

Ik weet het, heel veel vragen...... :-) Maar ik vind het een heel gepuzzel. Daarentegen is een nieuwe thermostaat en 8 slimme knoppen best een aardige investering.
1: Nee, in uw app ziet u maar 1 zone: "woonkamer" u kunt op elke knop of op de thermostaat 20 graden instellen en ze zullen allemaal meegaan naar 20 graden omdat het 1 zone is.
De andere vragen zijn niet van toepassing omdat tado samenwerkt.

2. Nee, ook hier werkt tado samen. Als u alleen warmte nodig heeft in 1 kamer waar tado knoppen hangen zal die knop open gaan en een signaal sturen naar de slimme thermostaat. Die zet dan de ketel aan maar tado zal ook de knoppen in de woonkamer sluiten zodat het niet te warm zal worden in de woonkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
tado schreef op donderdag 01 september 2016 @ 17:52:
[...]

1: Nee, in uw app ziet u maar 1 zone: "woonkamer" u kunt op elke knop of op de thermostaat 20 graden instellen en ze zullen allemaal meegaan naar 20 graden omdat het 1 zone is.
De andere vragen zijn niet van toepassing omdat tado samenwerkt.

2. Nee, ook hier werkt tado samen. Als u alleen warmte nodig heeft in 1 kamer waar tado knoppen hangen zal die knop open gaan en een signaal sturen naar de slimme thermostaat. Die zet dan de ketel aan maar tado zal ook de knoppen in de woonkamer sluiten zodat het niet te warm zal worden in de woonkamer.
Bedankt voor de uitleg en het geduld. Het komt er dus op neer dat als ik elk vertrek afzonderlijk wil kunnen regelen, alle radiatoren van een slimme knop moeten worden voorzien welke alle communiceren met de slimme thermostaat in de woonkamer.

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
Is het al bekend wanneer de radiator knoppen starter sets met v3 bridge te koop zijn bij de reguliere webshops?
Op de Tado site bestellen kan ook, maar dan heb ik een aantal vraagjes:
Wat is de levertijd en waarom die verzendkosten bij een bedrag van 200 euro.

[ Voor 40% gewijzigd door reinier666 op 01-09-2016 23:05 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
reinier666 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:59:
Op de Tado site staat dat verzending in oktober start. Dan heb je 'm in een dag of 3-4 in huis.
Tsja, de verzendkosten... Het wordt uit Duitsland verzonden dus als je de verzendkosten wil voorkomen dan kan je beter wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reinier666 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:59:
Is het al bekend wanneer de radiator knoppen starter sets met v3 bridge te koop zijn bij de reguliere webshops?
Op de Tado site bestellen kan ook, maar dan heb ik een aantal vraagjes:
De knoppen zullen voor het einde van dit jaar bij geselecteerde partners in de shop liggen. Meer informatie volgt daar later over.

Als u nu via onze website bestelt krijgt u ze rond eind september/begin oktober.
Wij versturen direct uit Duitsland met DHL GoGreen, deze verzendmethode compenseert de CO2 die uitgestoten was tijdens het transport. Om de prijzen in onze webshop iets transparanter te houden is gekozen om de verzendkosten niet te verwerken in de productprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:40
Als u nu via onze website bestelt krijgt u ze rond eind september/begin oktober.
Wij versturen direct uit Duitsland met DHL GoGreen, deze verzendmethode compenseert de CO2 die uitgestoten was tijdens het transport. Om de prijzen in onze webshop iets transparanter te houden is gekozen om de verzendkosten niet te verwerken in de productprijzen.
In april heb ik al een voorbestelling gedaan (per mail bevestiging van ontvangen), maar tot op heden niets meer van vernomen. Komt dit dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misterxx2 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:30:
[...]

In april heb ik al een voorbestelling gedaan (per mail bevestiging van ontvangen), maar tot op heden niets meer van vernomen. Komt dit dan nog?
Reeds voorbestelde tado's zullen natuurlijk als eerste worden verzonden.
U krijgt hier later meer informatie over. Wij nemen contact met u op zodra we meer informatie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
tado schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:26:
Reeds voorbestelde tado's zullen natuurlijk als eerste worden verzonden.
U krijgt hier later meer informatie over. Wij nemen contact met u op zodra we meer informatie hebben.
Ik neem aan dat de voorbestelling eerst gecontroleerd gaat worden. Ik heb namelijk geen idee meer op hoeveel ik heb ingeschreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timmy schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:45:
[...]

Ik neem aan dat de voorbestelling eerst gecontroleerd gaat worden. Ik heb namelijk geen idee meer op hoeveel ik heb ingeschreven ;)
Komt goed, en volgens mij moeten wij ook nog voor veel bestellingen de betaling regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
@Bedrijfsaccount tado:
Thx voor de info, ik ga dit draadje zeker in de gaten houden want ik wil dit wel hebben ;)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:20
Sinds vandaag ook de Tado in huis. Leuk ding. Met deze temperaturen heeft de Tado niet veel te doen.
Ik heb een vraag na het lezen van dit topic:
Wordt het ook nog mogelijk gemaakt om de waterdruk van de CV ketel te tonen en zo ja, wanneer komt dat ongeveer?

• emaurer

emaurer

Jimster schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:52:
Sinds vandaag ook de Tado in huis. Leuk ding. Met deze temperaturen heeft de Tado niet veel te doen.
Wordt het ook nog mogelijk gemaakt om de waterdruk van de CV ketel te tonen en zo ja, wanneer komt dat ongeveer?
waterdruk....dat zou mooi zijn.... :*)

weet wel dat storingen uitgelezen kunnen worden door TADO maar (nog) niet zichtbaar voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Niet alleen waterdruk, maar ook temperatuur uit, temperatuur in, warm watergebruik etc. Etc.

De watertemperatuur van het warm water is helaas sinds de update niet meer zichtbaar, ik zit met smart te wachten tot deze weer terugkomt.

Daarnaast een manier om alle waarden te exporteren, want nu vind ik het grafiekje een beetje knullig.

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:13
Wat is de bedoeling van het upgrade offer voor de Internet Bridge? Ik kreeg daar een mailing van deze week maar de achterliggende links verwijzen gewoon naar een formuliertje voor een support request .....

Ik vraag me af waar de update voor is en wat het me gaat kosten :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
De mail was inderdaad nogal onduidelijk ;)
Maar volgens mij is dit de informatie die je nodig hebt.

• Jimster
Ik vind het volgende onhandig in het rapport in de app: De horizontale lijnen die de temperatuur aangeeft, is niet altijd op een hele graad. Soms is het wel 1 hele graad (bijv bij 24, 25 en 26 een lijn) en soms op een halve graad, bijv. 24, 25.5, en 27.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Mijn Tado bridge maakte sinds een aantal dagen geen contact meer met internet. Lampje bleef knipperen. Met behulp van de helpdesk alles geprobeerd maar het mocht niet baten. Vandaag aan de telefoon gehangen met medewerkster en tot de conclusie gekomen dat er een nieuwe bridge opgestuurd gaat worden. Zeer nette service en goede ondersteuning!

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jimster schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:52:
Dit is op dit moment nog niet mogelijk.
emaurer schreef op donderdag 08 september 2016 @ 23:48:
[...]

waterdruk....dat zou mooi zijn.... :*)

weet wel dat storingen uitgelezen kunnen worden door TADO maar (nog) niet zichtbaar voor mij...
Het is de bedoeling dat in de toekomst de klant automatisch op de hoogte gesteld zal worden zodra wij een storing doorkrijgen via de digitale interface met uw ketel.
SkyFlyer schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 06:29:
De watertemperatuur van het warm water is helaas sinds de update niet meer zichtbaar, ik zit met smart te wachten tot deze weer terugkomt.
Volgens mij was de gemeten watertemperatuur nooit zichtbaar in de app ? Alleen de ingestelde watertemperatuur was zichtbaar ?
Jimster schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:33:
Ik vind het volgende onhandig in het rapport in de app: De horizontale lijnen die de temperatuur aangeeft, is niet altijd op een hele graad. Soms is het wel 1 hele graad (bijv bij 24, 25 en 26 een lijn) en soms op een halve graad, bijv. 24, 25.5, en 27.
Dit heeft te maken met een nieuwe manier van communicatie tussen de tado thermostaat en de bridge. Nu zal de thermostaat alleen bij een significant temperatuurverschil een nieuwe temperatuur doorgeven aan de bridge. Dit is vooral gedaan om batterij te besparen. We verwachten dat zodra er meer temperatuurschommelingen voor gaan komen (in de winter) de grafieken er veel natuurlijker zullen uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
tado schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:33:
[...]
Dit heeft te maken met een nieuwe manier van communicatie tussen de tado thermostaat en de bridge. Nu zal de thermostaat alleen bij een significant temperatuurverschil een nieuwe temperatuur doorgeven aan de bridge. Dit is vooral gedaan om batterij te besparen. We verwachten dat zodra er meer temperatuurschommelingen voor gaan komen (in de winter) de grafieken er veel natuurlijker zullen uitzien.
De thermostaat heeft bij veel klanten toch geen batterij omdat die bekabeld zijn.
Zijn die nieuwe batterijbesparende zaken ook van toepassing als er geen batterij in the thermostaat zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TWyk schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:10:
[...]

De thermostaat heeft bij veel klanten toch geen batterij omdat die bekabeld zijn.
Zijn die nieuwe batterijbesparende zaken ook van toepassing als er geen batterij in the thermostaat zit ?
Alle tado thermostaten hebben 3 AAA batterijen. De voeding van bijvoorbeeld OpenTherm is op dit moment niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
tado schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:33:
[...]
Ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt.
Ik bedoel de horizontale lijnen. Zie screenshot hieronder.
De onderste lijn is 24 graden, de bovenste 27 graden, de middelste lijn is 25,5 graden. Dat is verwarrend, waarom niet 2 tussenliggende lijnen weergeven (25 en 26 graden).
Afbeeldingslocatie: http://jimster.nl/images/tadoscreenshot.png

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Heeft iemand een beeld wat de toegevoegde waarde is van HomeKit voor Tado? :? De thermostaat + app werken al prima samen, en ik mis daardoor een goede use case.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Krisp schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 08:34:
Heeft iemand een beeld wat de toegevoegde waarde is van HomeKit voor Tado? :? De thermostaat + app werken al prima samen, en ik mis daardoor een goede use case.
Als de tado je enige homekit apparaat is, voegt homekit voor jou niet veel toe. Het enige is Siri (met spraak je homekit apparaten aansturen). Indien je andere homekit apparaten hebt, kun je deze mooi gaan combineren in scenes. B.v. slapen - zet alle lichten uit en de thermostaat op 16 graden.
Of je kunt gebruik maken van triggers. B.v. indien buitendeur open staat, zet de thermostaat laag. Of bv als buitentemperatuur 20 graden is, zet tado uit.
Elgato komt met een bewegingssensor. Die kan ook mooi gecombineerd worden met tado.
Als bovenstaande je niks 'doet', zou ik het alleen bij tado houden zonder homekit. Ik vind het wel kicken om 's avonds te zeggen "he siri, zet alle lampen beneden uit".

• SkyFlyer
[b]tado schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:33:

[...]

Volgens mij was de gemeten watertemperatuur nooit zichtbaar in de app ? Alleen de ingestelde watertemperatuur was zichtbaar ?

[...]
In de App niet, maar op de Tado zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jimster schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:56:
[...]

Ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt.
Ik bedoel de horizontale lijnen. Zie screenshot hieronder.
De onderste lijn is 24 graden, de bovenste 27 graden, de middelste lijn is 25,5 graden. Dat is verwarrend, waarom niet 2 tussenliggende lijnen weergeven (25 en 26 graden).
[afbeelding]
Op dit moment is het zo dat de Y-as van de grafiek per dag aangepast is aan de dan gemeten minimum en maximum temperaturen.
SkyFlyer schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 12:54:
[...]

In de App niet, maar op de Tado zelf wel.
Gemeten watertemperatuur was nooit zichtbaar op de tado zelf ? De ingestelde watertemperatuur wel.

Binnenkort krijgen alle tado thermostaten een update naar een nieuwe userinterface, daar zal het makkelijker zijn om een temperatuursverandering toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Mijn huidige Tado gaat in de verkoop. Ik meen me te herinneren dat de thermostaat een reset moet krijgen. Weet iemand wat ik hiervoor moet doen?

[ Voor 10% gewijzigd door eXisTa op 20-09-2016 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
tado schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:34:
[...]

Gemeten watertemperatuur was nooit zichtbaar op de tado zelf ? De ingestelde watertemperatuur wel.

Binnenkort krijgen alle tado thermostaten een update naar een nieuwe userinterface, daar zal het makkelijker zijn om een temperatuursverandering toe te passen.
Heb hier toch echt een video (zelf gemaakt) van de oorspronkelijke userinterface waarop het wel te zien is. Heb hem toen zelfs gecontroleerd met de watertemperatuur uit de kraan. (Daar geen video van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eXisTa schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:16:
Mijn huidige Tado gaat in de verkoop. Ik meen me te herinneren dat de thermostaat een reset moet krijgen. Weet iemand wat ik hiervoor moet doen?
Een mail sturen naar support@tado.com met het e-mail adres waar uw tado mee is geregistreerd.
SkyFlyer schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:23:
[...]

Heb hier toch echt een video (zelf gemaakt) van de oorspronkelijke userinterface waarop het wel te zien is. Heb hem toen zelfs gecontroleerd met de watertemperatuur uit de kraan. (Daar geen video van)
Ik ben heel benieuwd, kunt u die video opsturen naar support@tado.com met onderwerp "to Jurian", dan zal ik bekijken wat er precies te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rk74
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:07
Bijzonder dat het voor een eco-friendly bedrijf, dat is tenminste wat Tado wil uitstralen met onder andere klimaatneutrale duurdere verzending, niet mogelijk is om een simpele order van een nieuwe bridge en radiatorthermostaat te combineren. En dit dus alleen als twee losse orders verzonden kan worden, met 20 euro verzendkosten. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rk74 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:38:
Bijzonder dat het voor een eco-friendly bedrijf, dat is tenminste wat Tado wil uitstralen met onder andere klimaatneutrale duurdere verzending, niet mogelijk is om een simpele order van een nieuwe bridge en radiatorthermostaat te combineren. En dit dus alleen als twee losse orders verzonden kan worden, met 20 euro verzendkosten. Vreemd.
De verzendkosten van de nieuwe bridges is nog niet bekend.
Verder versturen wij de normale pakketten vanaf een DHL distributiecentrum terwijl de bridge upgrade een manuele actie is en wij die dus versturen vanaf ons hoofdkantoor in München.

Ik hoop dat dit meer duidelijkheid geeft over het feit dat we de verzending niet kunnen combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rk74
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:07
Toch blijft het raar dat als Tado voor een dergelijke (niet zo logische) distributie kiest, de klant vervolgens twee keer moet betalen. Heb ik nog niet eerder meegemaakt eerlijk gezegd. Wil er geen ellenlange discussie van maken verder.

• SkyFlyer
tado schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:11:
[...]

Ik ben heel benieuwd, kunt u die video opsturen naar support@tado.com met onderwerp "to Jurian", dan zal ik bekijken wat er precies te zien is.
Email is gestuurd.

• nuggie
  • Laatst online: 03-09 21:04
Hoi,

Met veel interesse dit topic gelezen om wat informatie te verzamelen over de Tado en een keuze te maken voor een nieuwe thermostaat. Het is best een kostbare aanschaf maar in verhouding tot een programeerbare klokthermostaat valt het nog mee.

Wel heb ik nog een paar vragen die ik niet direct ben tegengekomen.
- Wat gebeurt er als Tado over X jaar stopt met de ondersteuning en de servers uit de lucht gaan? Blijft mijn thermostaat en de app dan werken of kan hij in de prullenbak
- Hoe wordt de data opgeslagen, heb ik zelf controle met wie deze gedeeld wordt?

Victor
nuggie schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:51:
Hoi,

Met veel interesse dit topic gelezen om wat informatie te verzamelen over de Tado en een keuze te maken voor een nieuwe thermostaat. Het is best een kostbare aanschaf maar in verhouding tot een programeerbare klokthermostaat valt het nog mee.

- Wat gebeurt er als Tado over X jaar stopt met de ondersteuning en de servers uit de lucht gaan? Blijft mijn thermostaat en de app dan werken of kan hij in de prullenbak
- Hoe wordt de data opgeslagen, heb ik zelf controle met wie deze gedeeld wordt?

Victor
Wij zijn een goed gefinancierd bedrijf dat exponentieel aan het groeien is:
https://www.tado.com/nl/p...-best-funded-iot-startups
Er is geen reden om te denken dat binnenkort de servers het niet meer doen.

Onze servers staan in Duitsland en in principe delen wij geen enkele data met andere partijen. Uw data zal alleen gebruikt worden om uw verwarming aan te sturen.
Zie ook: https://www.tado.com/nl/privacy-policies

• TWyk
nuggie schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:51:
Zoals hierboven aangeven vinden ze dat zelf niet waarschijnlijk maar in theorie zou je de Tado thermostaat dan kunnen programmeren met een schema voor doorlopend gebruik als een soort klokthermostaat voordat de servers definitief uit te de lucht gaan. Je verliest dan dus het locatieafhanklijk functioneren van de thermostaat en je verliest ook de mogelijkheid om deze remote te bedienen en kan ook het ingestelde schema niet meer aanpassen als de servers weg zijn.
Maar waarschijnlijk zijn er dan weer nieuwe en goedkopere alternatieven beschikbaar en kun je dan daarvoor kiezen.
Apparaten die je direct kun aansturen met een app zondertussenkomst van centrale servers zijn zo momenteel veel complexer en duurder dan oplossingen die via centrale servers werken en zijn daarom eigenlijk geen goed alternatief.

[ Voor 6% gewijzigd door TWyk op 22-09-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag!

Ik ben wat research aan het doen voor een nieuwe thermostaat en ik kwam de Tado tegen op het internet.
Het ziet er zeker goed uit, maar ik heb nog een aantal vragen.

Het werkt via de GPS via je mobiel, maar wat nou als je deze een keer vergeet? Denkt de thermostaat dat je dan de hele dag thuis bent? Is dit dan toch nog uit te zetten?

Ook vraag ik mij af of je je locatie van je mobiel moet aanzetten voor de thermostaat, of gaat dit automatisch?Bij ons staat deze optie vaak uit omdat het veel batterij vreet. En kan de Tado goed combineren met een druk gezin? Kan mijn gezin er allemaal gebruik van maken of is het gelimiteerd tot één persoon/smartphone?

Is de nest ook van afstand te bedienen (dus bijv. vanaf school al omhoog te zetten) en is de GPS functie ook uit te schakelen mocht deze niet werken? En als laatste: Is internet nodig om de app te gebruiken?

Een hoop vragen :o :P Maar ik hoor graag van jullie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:49:
Goedemiddag!

Ik ben wat research aan het doen voor een nieuwe thermostaat [knip]
Gezien de reacties die je tot nu toe hebt geplaatst betreffende een geschikte Smart Thermostaat? Mogelijk ben je voor nu beter af in het algemene; Slimme thermostaten: welke kiezen? ervaringen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Laatst online: 14-09 12:12
Is er vanuit Tado iets bekend over de komende ontwikkelingen? De roadmap (url) en het lijstje is al bijna een jaar oud en nog niet echt geupdate. Ben wel benieuwd of de ontwikkeling doorgaat op de huidige producten of dat er voornamelijk op nieuwe producten wordt gefocust.
Bijvoorbeeld de API wordt al sinds vorig jaar over gesproken en hoewel er geen datum is aangegeven lijkt het erop dat deze steeds naar achter wordt geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 23:06
Ik huur een Tado Thermostaat met V2 Bridge (5€/maand) en wil nu ook 5 slimme radiatorknoppen huren maar met de huidige aanbieding heeft Tado haar pricing logic niet op orde voor bestaande klanten volgens mij.

Ik zou de V3 Bridge upgrade voor €20 kunnen aanschaffen en dan 5 knoppen a €3 p.s. per maand kunnen huren, €15/maand. Maar ik kan beter van de aanbieding gebruik maken: slimme radiatorknop starterskit (2 knoppen + bridge) voor €4/maand (1e jaar, daarna €6/maand). Goedkoopste is dan 2 starterskits + een losse knop - €11/maand totaal (1e jaar, daarna gewoon €15). Omdat ik dan ook de bridge upgrade niet hoef te betalen (en de verzendkosten voor het terugsturen van de V2) bespaar ik €75 euro in een jaar, best fors.

Probleem? Dan liggen hier straks twee overbodige internetbridges te verstoffen op de plank: wel goedkoper, zeker niet duurzaam. Lijkt me nou niet echt passen bij een bedrijf wat zich als groen profileert. Het zou Tado sieren om bestaande klanten ook een goed aanbod te doen voor de combinatie van bridge upgrade & radiatorknop-uitbreiding zonder dat je als klant drie bridges moet halen. :)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

MuddyMagical schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:41:
Is er vanuit Tado iets bekend over de komende ontwikkelingen? De roadmap (url) en het lijstje is al bijna een jaar oud en nog niet echt geupdate. Ben wel benieuwd of de ontwikkeling doorgaat op de huidige producten of dat er voornamelijk op nieuwe producten wordt gefocust.
Bijvoorbeeld de API wordt al sinds vorig jaar over gesproken en hoewel er geen datum is aangegeven lijkt het erop dat deze steeds naar achter wordt geschoven.
De API is er al maar wij ondersteunen hem niet officieel. Als u zoekt naar de tado API zult u genoeg informatie vinden op het internet. Op de lange termijn zullen wij de API gaan documenteren en dan officieel vrijgeven.
Thijs_O schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:29:
Ik huur een Tado Thermostaat met V2 Bridge (5€/maand) en wil nu ook 5 slimme radiatorknoppen huren maar met de huidige aanbieding heeft Tado haar pricing logic niet op orde voor bestaande klanten volgens mij.

Ik zou de V3 Bridge upgrade voor €20 kunnen aanschaffen en dan 5 knoppen a €3 p.s. per maand kunnen huren, €15/maand. Maar ik kan beter van de aanbieding gebruik maken: slimme radiatorknop starterskit (2 knoppen + bridge) voor €4/maand (1e jaar, daarna €6/maand). Goedkoopste is dan 2 starterskits + een losse knop - €11/maand totaal (1e jaar, daarna gewoon €15). Omdat ik dan ook de bridge upgrade niet hoef te betalen (en de verzendkosten voor het terugsturen van de V2) bespaar ik €75 euro in een jaar, best fors.

Probleem? Dan liggen hier straks twee overbodige internetbridges te verstoffen op de plank: wel goedkoper, zeker niet duurzaam. Lijkt me nou niet echt passen bij een bedrijf wat zich als groen profileert. Het zou Tado sieren om bestaande klanten ook een goed aanbod te doen voor de combinatie van bridge upgrade & radiatorknop-uitbreiding zonder dat je als klant drie bridges moet halen. :)
Hou er rekening mee dat als u meerdere starterskits huurt en u daarna over wil gaan naar de koop optie dat u dan de volledige sets moet kopen.
Stuur anders nog een mail naar support@tado.com en waarschijnlijk kunnen we wel tot een oplossing komen.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:32

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb even wat pagina's teruggelezen en begrijp ik het goed dat als ik met slimme radiatorknoppen wil gaan werken, ik een upgrade van mijn bridge moet doen?

Dat is op zich apart want ik meen mij te herinneren dat hierover een jaar geleden toen de slimme knoppen aangekondigd werden helemaal geen sprake van was. Dat heeft toen wel mijn keuze beïnvloed om voor de Tado te gaan :/

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• MuddyMagical
tado schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:52:
[...]

De API is er al maar wij ondersteunen hem niet officieel. Als u zoekt naar de tado API zult u genoeg informatie vinden op het internet. Op de lange termijn zullen wij de API gaan documenteren en dan officieel vrijgeven.
Das een antwoord op de laatste zin van mijn vraag. De eerste helft is interessanter. Is daar meer informatie over die je kan delen?

• meesje
  • Nu online
Ik ben benieuwd of de prijs van Tado concurrerend gaat worden.
nieuws: Honeywell introduceert Lyric T6-thermostaat met geofencingfunctie

Gelet op de adviesprijzen toch 50 euro verschil. Indien je geen interesse hebt in aanvullende radiator knoppen, waarom zou je dan nog voor de Tado gaan? Misschien het uiterlijk van het apparaat (maar dat is natuurlijk erg persoonlijk)?
woutur schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:05:
Ik heb even wat pagina's teruggelezen en begrijp ik het goed dat als ik met slimme radiatorknoppen wil gaan werken, ik een upgrade van mijn bridge moet doen?

Dat is op zich apart want ik meen mij te herinneren dat hierover een jaar geleden toen de slimme knoppen aangekondigd werden helemaal geen sprake van was. Dat heeft toen wel mijn keuze beïnvloed om voor de Tado te gaan :/
U heeft de V2 bridge nodig voor de slimme radiatorkranen. Dus als u al een "Slimme Thermostaat Starterkit" heeft dan hoeft u niet te upgraden.
MuddyMagical schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:55:
[...]

Das een antwoord op de laatste zin van mijn vraag. De eerste helft is interessanter. Is daar meer informatie over die je kan delen?
Ik kan daar niets over delen maar als u zoekt op "tado API" op google kunt u vast wel wat vinden.
meesje schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:12:

Gelet op de adviesprijzen toch 50 euro verschil. Indien je geen interesse hebt in aanvullende radiator knoppen, waarom zou je dan nog voor de Tado gaan? Misschien het uiterlijk van het apparaat (maar dat is natuurlijk erg persoonlijk)?
Wacht eerst maar de reviews van dat apparaat af. Iedereen kan een lijst opstellen met features maar het het is belangrijk om de features op een goede manier te implementeren.

• MuddyMagical
tado schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:14:
[...]

U heeft de V2 bridge nodig voor de slimme radiatorkranen. Dus als u al een "Slimme Thermostaat Starterkit" heeft dan hoeft u niet te upgraden.

[...]

Ik kan daar niets over delen maar als u zoekt op "tado API" op google kunt u vast wel wat vinden.

[...]

Wacht eerst maar de reviews van dat apparaat af. Iedereen kan een lijst opstellen met features maar het het is belangrijk om de features op een goede manier te implementeren.
Lol, vergeet de API even.

Heb je over onderstaande meer info?

• TWyk

De adviesprijs voor de bedrade versie is 50 euro goedkoper.
Voor de draadloze variant precies gelijk.

• TWyk
Een vraagje voor Tado maar misschien ook voor andere Tado gebruikers.

Als ik de temperatuur wil veranderen moet ik drie keer de fysieke knop op de Tado thermostaat gebruiken.
Waarom zijn de hoger/lager instelling tiptoetsen niet direct zichtbaar als ik 1 keer op de knop druk?

Ik denk dat veel gebruikers die hoger/lager toetsen wel direct willen zien na 1 keer drukken op de fysieke knop (of dat als optie kunnen instellen).

• rabe83
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:25
Zijn er al tweakers die ervaring hebben met de V3 of thermostaatkranen? Of moeten deze allemaal nog uitgeleverd worden?

Wanneer verwacht Tado dat deze uitgeleverd kunnen gaan worden?

• meesje
  • Nu online
TWyk schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:55:
[...]

De adviesprijs voor de bedrade versie is 50 euro goedkoper.
Voor de draadloze variant precies gelijk.
Precies gelijk? Om een Tado draadloos te maken moet je wel een extension kit er bij kopen van 90 euro.

• TWyk
meesje schreef op woensdag 28 september 2016 @ 17:10:
[...]

Precies gelijk? Om een Tado draadloos te maken moet je wel een extension kit er bij kopen van 90 euro.
ah, natuurlijk.
Heb zelf via bedrading gekoppeld dus dat niet goed meegekregen.

• MuddyMagical
rabe83 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:52:
Zijn er al tweakers die ervaring hebben met de V3 of thermostaatkranen? Of moeten deze allemaal nog uitgeleverd worden?

Wanneer verwacht Tado dat deze uitgeleverd kunnen gaan worden?
Die van mij is onderweg zie ik. Dinsdag besteld en terwijl de klantenservice nog zei dat het weken ging duren zou hij er nu morgen moeten zijn volgens DHL

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:32

woutur

Klauwtjes uit!

tado schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:14:
[...]

[...]
Hoe weet ik dat ik de v2 Bridge heb? Op de achterkant van mijn Bridge staat in ieder geval model GW02.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Daannn1987
  • Laatst online: 20:49

Ben persoonlijk heel blij met de service van TADO.

Had wat overshoots in m'n temperatuur (vloerverwarming) van 0,9 graden :+ , dit heeft support prima voor mij opgelost waardoor de overshoots beperkt blijven tot 0,2 / 0,3 graden.. Dat is gewoon top nu heb ik gewoon een stabiele temperatuur

Voor de rest nog geen support nodig gehad.. Nu heeft de tado ook al een geruime 5-6 maanden niets hoeven doen natuurlijk 8)7

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

• Timmy
  • Nu online
Daannn1987 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:02:
Inderdaad, ik heb Tado nu ongeveer een jaar en ben in de begin periode altijd keurig en (zeer) snel geholpen.

Ik ben vooral erg benieuwd naar het komende verwarmingseizoen, er schijnt onderhuids veel aangepast te zijn. Ik ben erg benieuwd wat voor gevolgen dat heeft voor de gevoelstemperatuur en het verbruik.

• Daannn1987
Timmy schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:32:
[...]

Inderdaad, ik heb Tado nu ongeveer een jaar en ben in de begin periode altijd keurig en (zeer) snel geholpen.

Ik ben vooral erg benieuwd naar het komende verwarmingseizoen, er schijnt onderhuids veel aangepast te zijn. Ik ben erg benieuwd wat voor gevolgen dat heeft voor de gevoelstemperatuur en het verbruik.
Ah wist niet dat er onderhuids ook veel aangepast is.. toch eens tado wat meer gaan volgen :)

Gas verbruik ziet er tot nu toe goed uit :P
Prognose: 577 m3

MuddyMagical schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:33:
[...]

Heb je over onderstaande meer info?

[...]
We zijn nu nog druk met de multizone via de slimme radiatorknoppen maar om een voorbeeld te geven hebben alle bestaande klanten nu toegang to Amazon Echo (ook onze eerste klanten uit 2011). Het is de bedoeling dat alle updates die puur softwarematig toe te passen zijn beschikbaar komen voor al onze klanten.
Wat er precies volgend jaar aan gaat komen is nog niet bekend maar de ontwikkeling gaat gewoon door.
woutur schreef op woensdag 28 september 2016 @ 22:23:
[...]

Hoe weet ik dat ik de v2 Bridge heb? Op de achterkant van mijn Bridge staat in ieder geval model GW02.
Dat is de V2 bridge. (in Nederland zijn er zo goed als geen V1 bridges)
Daannn1987 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:02:
[...]

Had wat overshoots in m'n temperatuur (vloerverwarming) van 0,9 graden :+ , dit heeft support prima voor mij opgelost waardoor de overshoots beperkt blijven tot 0,2 / 0,3 graden.. Dat is gewoon top nu heb ik gewoon een stabiele temperatuur

Voor de rest nog geen support nodig gehad.. Nu heeft de tado ook al een geruime 5-6 maanden niets hoeven doen natuurlijk 8)7
Timmy schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:32:
[...]

Dit soort berichten maken mij zeer blij. Het is een klein Nederlandstalig support team en ik zal het zeker doorgeven aan mijn collega's.

Over 1-2 weken kunnen jullie de nieuwe userinterface op de tado thermostaat zelf verwachten. Dan zal het mogelijk zijn om met 1 druk op de knop de ingestelde temperatuur aan te passen.

[ Voor 3% gewijzigd door tado op 29-09-2016 12:58 ]

• Daannn1987
tado schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:57:
[...]
Dit soort berichten maken mij zeer blij. Het is een klein Nederlandstalig support team en ik zal het zeker doorgeven aan mijn collega's.

Over 1-2 weken kunnen jullie de nieuwe userinterface op de tado thermostaat zelf verwachten. Dan zal het mogelijk zijn om met 1 druk op de knop de ingestelde temperatuur aan te passen.
TOP :)
Dat maakt de WAF (Wife Acceptence Factor) van de TADO weer groter.
Die was aanvankelijk niet blij met de manier hoe ze de TADO moest instellen en ze is niet zo van de mobiele appjes :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuddyMagical
[...]

We zijn nu nog druk met de multizone via de slimme radiatorknoppen maar om een voorbeeld te geven hebben alle bestaande klanten nu toegang to Amazon Echo (ook onze eerste klanten uit 2011). Het is de bedoeling dat alle updates die puur softwarematig toe te passen zijn beschikbaar komen voor al onze klanten.
Wat er precies volgend jaar aan gaat komen is nog niet bekend maar de ontwikkeling gaat gewoon door.

[...]

Thanks! Zeker die laatste is top info.

• Timmy
  • Nu online
Ah, een update :9
Een paar maanden geleden deed ik de suggestie om online een changelog te plaatsen. Is daar nog nieuws over? Ik zou toch graag willen weten wanneer en wat Tado op mijn bridge of thermostaat plaatst.
Timmy schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:02:
[...]

Ah, een update :9
Een paar maanden geleden deed ik de suggestie om online een changelog te plaatsen. Is daar nog nieuws over? Ik zou toch graag willen weten wanneer en wat Tado op mijn bridge of thermostaat plaatst.
Ik heb dit nagevraagd en we zijn niet van plan om op korte termijn een publieke changelog te plaatsen voor onze firmware updates.
Voor grotere updates die ook de gebruikerservaring wijzigen zal er altijd een nieuwsbrief uitgestuurd worden.

• Timmy
  • Nu online
tado schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:14:
Ik heb dit nagevraagd en we zijn niet van plan om op korte termijn een publieke changelog te plaatsen voor onze firmware updates.
Voor grotere updates die ook de gebruikerservaring wijzigen zal er altijd een nieuwsbrief uitgestuurd worden.
Jammer... Ik zou persoonlijk graag willen zien wanneer de thermostaat of bridge wordt geupdate. Nu ben ik ongewis over de acties die jullie initiëren....

Als je bijvoorbeeld kijkt naar de changelog van Hue dan zie je dat ze qua inhoud redelijk op de vlakte blijven maar in ieder geval melden wanneer eea plaats heeft gevonden.

• MuddyMagical
Grrrr....
Tado

Jammer joh.
Had van te voren wel even op de site gekeken, maar aangezien Nefit de meeste ketels wel werden ondersteund...

Tijd voor een nieuwe ketel...

[ Voor 6% gewijzigd door MuddyMagical op 29-09-2016 16:34 ]

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:40

Sabbi

je denkt aan mij.

MuddyMagical schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:27:
Grrrr....

Jammer joh.
Had van te voren wel even op de site gekeken, maar aangezien Nefit de meeste ketels wel werden ondersteund...

Tijd voor een nieuwe ketel...
Deze ketels hebben een gesloten-Nefit-modulerende thermostaat, dus dat kan Tado vermoedelijk niet. Maar ze hebben ook een extra fysieke aansluiting voor simpel aan/uit sturing. dus daar zou je zeker de Tado op moeten kunnen aansluiten. Ff met Tado helpdesk oppakken.
Pagina: 1 ... 7 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!