Acties:
  • 0 Henk 'm!
peligro2k schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:20:
Je kan tot einde van deze maand het basispakket huren voor 5 euro per maand. Dan zou het over 4 jaar (lijkt me een beetje de levensduur/upgrade tijd) 240 euro kosten. Best een goede deal toch?
De korting zal alleen gelden voor het 1e jaar, daarna zal u de volle 9,99 per maand betalen.
U kunt natuurlijk wel annuleren na het 1e jaar of overstappen op koop. Als u overstapt op kopen dan krijgt u 6 maanden huur (zonder korting) terug in de vorm van korting op het aanschafbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:02

Sabbi

je denkt aan mij.

Als je goedkoop een Tado wilt kan je hem beter in Duitsland kopen. Bijvoorbeeld amazon.de 185,98 Euro incl. verzending naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Sabbi schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:22:
Als je goedkoop een Tado wilt kan je hem beter in Duitsland kopen. Bijvoorbeeld amazon.de 185,98 Euro incl. verzending naar Nederland.
Heb je wellicht een link?
Want volgens mij is alleen de Tado airco control zo goedkoop. De thermostaat is gewoon een normale prijs.
Of bedoel je met 'een Tado' ook de AC? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:02

Sabbi

je denkt aan mij.

meesje schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:58:
[...]

Heb je wellicht een link?
Want volgens mij is alleen de Tado airco control zo goedkoop. De thermostaat is gewoon een normale prijs.
Of bedoel je met 'een Tado' ook de AC? ;-)
http://www.amazon.de/tado...6473&sr=8-1&keywords=tado

De goedkoopste prijs 159) is van een externe leverancier die niet naar NL levert, maar rechts onder de knop toevoegen aan winkelwagen zie je de prijs als je bij Amazon zelf koopt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UOcbQN1.png

Dit is overigens de prijs die Tado overal in DE heeft, als je bv bij de Hornbach of de Saturn daar uit het schap trekt gaat krijg je hem mee voor 182 eur (minder btw in Dld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Sabbi schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:05:
[...]

De goedkoopste prijs 159) is van een externe leverancier die niet naar NL levert, maar rechts onder de knop toevoegen aan winkelwagen zie je de prijs als je bij Amazon zelf koopt:
[afbeelding]

Dit is overigens de prijs die Tado overal in DE heeft, als je bv bij de Hornbach of de Saturn daar uit het schap trekt gaat krijg je hem mee voor 182 eur (minder btw in Dld)
Zo hee, dat scheelt best met NL aanbieders! Thanks, ik wacht nog even tot Q3 want dan zit er een bridge bij die Homekit ondersteunt. Wellicht biedt daarom Amazon deze nu al goedkoper aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sabbi schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:05:
[...]

[afbeelding]

Ik kan bevestigen dat dit een tijdelijk verschijnsel is. De grotere ketens willen ruimte vrij maken in hun magazijn voor zomergerelateerde producten. Het is zeer waarschijnlijk dat de prijs rond het 3e kwartaal weer richting de adviesprijs van 249,00 euro gaat omdat dan het verwarmingsseizoen weer van start gaat.
meesje schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:10:
[...]

Zo hee, dat scheelt best met NL aanbieders! Thanks, ik wacht nog even tot Q3 want dan zit er een bridge bij die Homekit ondersteunt. Wellicht biedt daarom Amazon deze nu al goedkoper aan.
Het is nog niet zeker of de HomeKit bridge standaard met de slimme thermostaat geleverd zal worden. Op dit moment ziet het er naar uit dat het een optionele uitbreiding blijft. (De uiteindelijke plannen zijn nog in ontwikkeling)

Persoonlijk denk ik dat de huidige Duitse prijzen ongeveer de scherpste prijzen zijn waar je tado voor kan aanschaffen in 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hopelijk levert dhl tado snel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:07

Ankh

|true

tado schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:08:
[...]

Ik kan bevestigen dat dit een tijdelijk verschijnsel is. De grotere ketens willen ruimte vrij maken in hun magazijn voor zomergerelateerde producten. Het is zeer waarschijnlijk dat de prijs rond het 3e kwartaal weer richting de adviesprijs van 249,00 euro gaat omdat dan het verwarmingsseizoen weer van start gaat.

[...]

Het is nog niet zeker of de HomeKit bridge standaard met de slimme thermostaat geleverd zal worden. Op dit moment ziet het er naar uit dat het een optionele uitbreiding blijft. (De uiteindelijke plannen zijn nog in ontwikkeling)

Persoonlijk denk ik dat de huidige Duitse prijzen ongeveer de scherpste prijzen zijn waar je tado voor kan aanschaffen in 2016.
En deze versie werkt ook gewoon in NLD?

Meteen nog even een vraag omtrent de Slimme Radiatorknoppen, meet deze bij de radiator de temperatuur? Wij hebben namelijk convector radiatoren in 3 kamers (woonkamer en 2 slaapkamers) ingebouwd met daarom heen een mooie ombouw. Dus er is een verschil tussen de temperatuur bij de radiator en de temperatuur in de kamer, kan dit in worden gesteld? Ter info in de woonkamer zijn het twee grote radiatoren welke gespiegeld van elkaar staan.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankh schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:51:
[...]

Meteen nog even een vraag omtrent de Slimme Radiatorknoppen, meet deze bij de radiator de temperatuur? Wij hebben namelijk convector radiatoren in 3 kamers (woonkamer en 2 slaapkamers) ingebouwd met daarom heen een mooie ombouw. Dus er is een verschil tussen de temperatuur bij de radiator en de temperatuur in de kamer, kan dit in worden gesteld? Ter info in de woonkamer zijn het twee grote radiatoren welke gespiegeld van elkaar staan.
ja want de radiator koppen zijn tevens de afsluiters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:58:
[...]

ja want de radiator koppen zijn tevens de afsluiters
Kay, dat begrijp ik. Maar hoe zit het temperatuur verschillen?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:12
Ankh schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:35:
Kay, dat begrijp ik. Maar hoe zit het temperatuur verschillen?
Bij de wandthermostaat kan je een afwijking opgeving. Zou mij verbazen als dat bij de radiatorknoppen niet zo gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ankh schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:51:
[...]

De Duitse versie werkt ook gewoon in NL.

De radiatorknoppen meten de temperatuur in de knop zelf maar het is ook mogelijk om 1 of meerdere radiatorknoppen te koppelen aan een tado slimme thermostaat om op die manier de temeperatuur correct te meten.

Daarnaast heeft u ook de mogelijkheid om de temperatuur te ijken. Dus u kunt zelf een "offset" aangeven tussen de werkelijke temperatuur in de kamer en de gemeten temperatuur in de radiatorknop.
Timmy schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:46:
[...]

Bij de wandthermostaat kan je een afwijking opgeving. Zou mij verbazen als dat bij de radiatorknoppen niet zo gaat.
Dit is wel de planning.

EDIT: spelfoutje

[ Voor 11% gewijzigd door tado op 25-05-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

tado schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:21:
[...]

De Duitse versie werkt ook gewoon in NL.

De radiatorknoppen meten de temperatuur in de knop zelf maar het is ook mogelijk om 1 of meerdere radiatorknoppen te koppelen aan een tado slimme thermostaat om op die manier de temeperatuur correct te meten.

Daarnaast heeft u ook de mogelijkheid om de temperatuur te eiken. Dus u kunt zelf een "offset" aangeven tussen de werkelijke temperatuur in de kamer en de gemeten temperatuur in de radiatorknop.

[...]

Dit is wel de planning.
Duidelijk, ik heb nu nog Anna. bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:44

ericplan

5180 Wp PV

tado schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:21:
[...]
Daarnaast heeft u ook de mogelijkheid om de temperatuur te eiken. [...]
Doe mij maar ijken.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Sabbi schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:22:
Nu zelfs nog wat goedkoper geworden: 181,88 euro incl. verzenden naar NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoelang gaan de bartrijen van tado mee ? wil denk toch liever zo aansturen .
hoe kan je de instalatie opnieuw starten ik kan nu geen keuze maken voor draadloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tado schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:27:
hoelang gaan de bartrijen van tado mee ?

hoe kan je de instalatie opnieuw starten ik kan nu geen keuze maken voor draadloos.
Hoe lang de batterijen in de tado meegaan? Dat verschilt erg per aansturing (sommige digitale aansturingen voorzien de tado van stroom terwijl een relais sturing totaal geen voeding zal bieden).
Maximaal is 2 jaar in ieder geval.

Om de
Stuur even een mailtje naar support@tado.com vanaf het geregistreerde e-mail adres. Dan zullen wij de installatie terugzetten.

[ Voor 30% gewijzigd door tado op 31-05-2016 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tado schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:27:
[...]

Hoe lang de batterijen in de tado meegaan? Dat verschilt erg per aansturing (sommige digitale aansturingen voorzien de tado van stroom terwijl een relais sturing totaal geen voeding zal bieden).
Maximaal is 2 jaar in ieder geval.

Om de
Stuur even een mailtje naar support@tado.com vanaf het geregistreerde e-mail adres. Dan zullen wij de installatie terugzetten.
gedaan moet ik nog extra op iets letten ? tado komt onder in de woonkamer deze is voor zien van vloerverwarming als hooft verwarming .

boven gewoon radatioren

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:09:
[...]

gedaan moet ik nog extra op iets letten ? tado komt onder in de woonkamer deze is voor zien van vloerverwarming als hooft verwarming .

boven gewoon radatioren
Vloerverwarming is normaal gezien geen probleem voor tado. Ik heb uw mail beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tado schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:13:
[...]

Vloerverwarming is normaal gezien geen probleem voor tado. Ik heb uw mail beantwoord.
ga hem morgen er aan hangen we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tado schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:13:
[...]

Ik loop tegen 2 problemen aan. Als.k niet thuis ben zegt tado geen remote acces. # opgelost.

Ook zou ik.graag continu het display op de huidige temperatuur zien.# wordt na gekeken of dat mogelijk gemaakt kan worden.

helaas toch niet wat ik er van verwacht had .tado gaat terug

punt 1 lastig om ff de temp op het kastje te veranderen .mijn partner is niet technisch en ook ik stoor me er nu al aan
punt 2 extra stop contact nodig bij de modem want daar moet de bride mee verbonden zijn. deze is daar niet voorzien. en wil absoluut niet met een verlang snoer werken.

;w

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08 23:12
Daarnaast heeft u ook de mogelijkheid om de temperatuur te ijken. Dus u kunt zelf een "offset" aangeven tussen de werkelijke temperatuur in de kamer en de gemeten temperatuur in de radiatorknop.
Ik heb sinds kort de Tado Smart AC, die naar ik begijp gebruik maakt van dezelfde app als de smart thermostaat, maar helaas lijk ik hier nergens de optie te hebben om de temperatuur te ijken, terwijl de temperatuur wel zo'n 0,7 graden afwijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:48
Xoem schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:49:
[...]

Ik heb sinds kort de Tado Smart AC, die naar ik begijp gebruik maakt van dezelfde app als de smart thermostaat, maar helaas lijk ik hier nergens de optie te hebben om de temperatuur te ijken, terwijl de temperatuur wel zo'n 0,7 graden afwijkt.
Heb je de webinterface (my.tado.com) bekeken?
Daar kan je (iig voor de thermostaat) een "offset" aangeven onder Settings > Expert Mode.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08 23:12
Ik heb daar geen 'Expert Mode' bij de settings, ik kan maar een heel beperkt aantal dingen instellen.. De interface is blijkbaar echt heel anders als die van de thermostaat. Nou ja, het zijn natuurlijk ook wel 2 aparte producten, maar aangezien ze via dezelde app en webinterface te bedienen zijn had ik misschien iets meer overlap verwacht. Hopelijk komt de mogelijkheid voor die offset er nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xoem schreef op zondag 05 juni 2016 @ 17:58:
Ik heb daar geen 'Expert Mode' bij de settings, ik kan maar een heel beperkt aantal dingen instellen.. De interface is blijkbaar echt heel anders als die van de thermostaat. Nou ja, het zijn natuurlijk ook wel 2 aparte producten, maar aangezien ze via dezelde app en webinterface te bedienen zijn had ik misschien iets meer overlap verwacht. Hopelijk komt de mogelijkheid voor die offset er nog..
Helaas is de offset er nu alleen voor de Slimme Thermostaat.
Hij staat in de planning voor de Slimme Airco Besturing:
https://support.tado.com/...-the-Development-Roadmap-
"Allow configuration of static offset for the temperature sensor"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:49

bonyuri

Investigator!

Leuk die roadmap, maar waar blijft die API nou? Die zou Q1 van 2016 toch gereleased worden?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bonyuri schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:09:
Leuk die roadmap, maar waar blijft die API nou? Die zou Q1 van 2016 toch gereleased worden?
Ik denk niet dat wij dat ooit hebben gecommuniceerd en als dat wel zo was dan ben ik daar niet van op de hoogte. Het staat in de planning voor 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
bonyuri schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:09:
Er is al een 'API'. Daar is alleen geen support of documentatie voor, voor zover ik weet.
Met Charles of een andere debugging proxy heb je de structuur in een minuut of 10 wel mapped.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:49

bonyuri

Investigator!

Ik maak nu al gebruik van de onofficiele "API", alleen merk ik dat daar nog wel eens wat dingen aan wijzigen.
Een officiele API zou echt heel welkom zijn...

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
bonyuri schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:02:
Ik maak nu al gebruik van de onofficiele "API", alleen merk ik dat daar nog wel eens wat dingen aan wijzigen.
Een officiele API zou echt heel welkom zijn...
Is dat zo? Ik gebruik sinds het begin van de winter de "API" en kan daar prima mijn Tado mee instellen. Al gebruik ik 'm vooral voor het instellen van de temperatuur en het in-/uitschakelen van boiler en CV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ergens in december is er een v2 in gebruik genomen.
De boost functie hangt daaraan geloof ik.

Zoals Timmy schreef, v1.6 werkt hier ook nog steeds voor basic control.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
tado schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:40:
[...]
Ik denk niet dat wij dat ooit hebben gecommuniceerd en als dat wel zo was dan ben ik daar niet van op de hoogte. Het staat in de planning voor 2016.
Staat er ook integratie met (andere) domotica systemen in de planning? Tado is exact wat ik zoek, maar mijn huis is "geautomatiseerd" met Somfy Tahoma (I/O, RTS, Z-Wave, En-Ocean, USB serieel, (en in de toekomst waarschijnlijk Thread), zou graag zijn dat Tado in die omgeving kan meedraaien (zoals b.v. de Honeywell, maar die is veel gelimiteerder en heeft geen OpenTherm Domestic Hot Water aansturing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkyFlyer schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:09:
[...]

Staat er ook integratie met (andere) domotica systemen in de planning? Tado is exact wat ik zoek, maar mijn huis is "geautomatiseerd" met Somfy Tahoma (I/O, RTS, Z-Wave, En-Ocean, USB serieel, (en in de toekomst waarschijnlijk Thread), zou graag zijn dat Tado in die omgeving kan meedraaien (zoals b.v. de Honeywell, maar die is veel gelimiteerder en heeft geen OpenTherm Domestic Hot Water aansturing).
Wij bieden op dit moment IFTTT.com aan.
Verder komt er dus een officiële API (en kan je nu al de niet ondersteunde API gebruiken) en met de HomeKit bridge zal het mogelijk zijn om tado te gebruiken met HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na een ervaring met tado die zwaar tegen viel. de overstap gemaakt naar NEST dat bevalt 100% beter

dus voor die twijfellaars

nest is niet van plastic . gebruiks vriendelijker display laat gelijk de temp zien als je in de buurt komt..
de heatlink hoeft niet aan je modem te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Nest en tado zijn gewoon met heel andere gedachten ontworpen. Waar de NEST constant aanwezig is was het juist de gedachte van tado om aangesloten te worden en daarna vergeten te worden omdat tado alle besturing automatisch heeft overgenomen. Vandaar ook het niet opvallende strakke ontwerp van de thermostaat.

Verder hebben wij juist gekozen om niet van bestaande wifi netwerken gebruik te maken maar van een 868Mhz protocol omdat dit veel makkelijker door muren en plafonds gaat (ook met het vooruitzicht op onze slimme radiatorknoppen).

Voor de weinige mensen die alle poorten van hun huidige router gebruiken kan je voor een paar euro een netwerkswitch halen zodat je toch de tado bridge aan kan sluiten.

Het zijn gewoon 2 concurrerende producten met voor en nadelen op verschillende vlakken.

[ Voor 17% gewijzigd door tado op 17-06-2016 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
De 868mhz unit werd ik anders regelmatig aan herinnerd door middel van een witte halo op het plafond.

Als ik dat ding niet gehuurd had waren die al eruit gesoldeerd.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

Raymond P schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:01:
De 868mhz unit werd ik anders regelmatig aan herinnerd door middel van een witte halo op het plafond.

Je kan hem ook omdraaien....toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
emaurer schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:08:
[...]

Je kan hem ook omdraaien....toch....
Nee, dat kan ik helaas niet. :9
Ik heb er wel netjes een stukje gaffa overheen gedaan. Maar ik blijf mij er wel van bewust dat er nog steeds ledjes onnodig branden.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:21:
na een ervaring met tado die zwaar tegen viel. de overstap gemaakt naar NEST dat bevalt 100% beter
Mooi dat Nest jou goed bevalt. Ik ben juist vanwege veel redenen (met volle tevredenheid) naar Tado overgestapt. Uiteindelijk vond ik het belangrijker om een lekker verwarmd huis te hebben dan iets met looks maar zonder comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmy schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:14:
[...]

Mooi dat Nest jou goed bevalt. Ik ben juist vanwege veel redenen (met volle tevredenheid) naar Tado overgestapt. Uiteindelijk vond ik het belangrijker om een lekker verwarmd huis te hebben dan iets met looks maar zonder comfort.
mijn broertje gebruikt al jaren nest die heb ik nog nooit over comfort horen klagen of een koud huis.
mischien had je de Cv instalatie niet goed in geregelt of afgesteld
hij heeft inmiddels ook een V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond P schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:01:

Ik zou een stukje tape aanraden om te zorgen dat de leds niet zo fel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
De kortingsactie voor Tado is verlengd in de maand Juli voor de geïnteresseerden, ga hem nu ook maar een jaartje proberen, voordat ik hem koop. Ik hoop dat ze nog een samenwerking met Somfy (Tahoma) aangaan, dan wel direct, dan wel via Thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:26

Aldmar

Niks...

Ik heb zojuist zowel de AC controller als de thermostaat ontvangen. Nu heb ik als eerste de AC controller geinstalleerd via de app, want ik heb gezien het weer meer behoeft aan de airco dan aan de CV. installatie van de AC ging allemaal prima.

Alleen nu wil ik vervolgens de Thermostaat installeren alleen krijg ik in de app niet de thermostaat te pakken? Hij pakt altijd de AC controller. Ik zie het vast over het hoofd, maar hoe kan ik via de app de thermostaat nu installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Vandaag de Tado ontvangen en gelijk geïnstalleerd.

Complimenten voor de installatiehandleiding via de wizard op de website. Nooit eerder meegemaakt dat het zo duidelijk en eenvoudig was om iets te installeren. Zelfs het gebruik van een waterpas wordt op het juiste moment uitgelegd. Geweldig proces!

Daarna echter wat minder.

* De handleiding is niet meer actueel, in ieder geval zijn de stappen op de thermostaat anders dan in de handleiding staat.
* Ik gok dat de modus en inschakel/uitschakel menu zijn samengevoegd?
* Waar is de handmatige modus voor, wanneer je bij de volgende stap handmatig de temperatuur kan wijzigen?
* Wanneer je de "hoofd" knop lang ingedrukt houdt start er een firmware update?
* Daarna kun je opnieuw linken?
* Daarna volgen in een setting menu een hele hoop vage functies waar ik niet uit kom...
Update: Eerste 2 submenu's zijn nog steeds vaag, dan krijg je 2 mogelijkheden om warm water voorziening en Extensie kit aan/uit te zetten.

* De smart schedule functie vind ik wat onduidelijk, er staat bij locatie schakeling staat er " Always active if nobody is home ", maar wordt daar niet het tegenovergestelde bedoeld?
* Hoe werkt de auto functie van het heet water? Hoe kun je dit inschakelen?
* Kun je de watertemperatuur ook in de App/ webapp zien?
*Raportage functie (nog niet beschikbaar in de web versie) is mij i.i.g. compleet onduidelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door SkyFlyer op 07-07-2016 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aldmar schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:25:
Ik heb zojuist zowel de AC controller als de thermostaat ontvangen. Nu heb ik als eerste de AC controller geinstalleerd via de app, want ik heb gezien het weer meer behoeft aan de airco dan aan de CV. installatie van de AC ging allemaal prima.

Alleen nu wil ik vervolgens de Thermostaat installeren alleen krijg ik in de app niet de thermostaat te pakken? Hij pakt altijd de AC controller. Ik zie het vast over het hoofd, maar hoe kan ik via de app de thermostaat nu installeren?
Het samenvoegen van koeling en verwarming in 1 account staat in de planning voor de komende 2 weken. Het kan elk moment komen en zodra het er is krijgt u een mail van ons.
SkyFlyer schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:26:
Vandaag de Tado ontvangen en gelijk geïnstalleerd.

Complimenten voor de installatiehandleiding via de wizard op de website. Nooit eerder meegemaakt dat het zo duidelijk en eenvoudig was om iets te installeren. Zelfs het gebruik van een waterpas wordt op het juiste moment uitgelegd. Geweldig proces!

Daarna echter wat minder.

* De handleiding is niet meer actueel, in ieder geval zijn de stappen op de thermostaat anders dan in de handleiding staat.
* Ik gok dat de modus en inschakel/uitschakel menu zijn samengevoegd?
* Waar is de handmatige modus voor, wanneer je bij de volgende stap handmatig de temperatuur kan wijzigen?
* Wanneer je de "hoofd" knop lang ingedrukt houdt start er een firmware update?
* Daarna kun je opnieuw linken?
* Daarna volgen in een setting menu een hele hoop vage functies waar ik niet uit kom...
Update: Eerste 2 submenu's zijn nog steeds vaag, dan krijg je 2 mogelijkheden om warm water voorziening en Extensie kit aan/uit te zetten.

* De smart schedule functie vind ik wat onduidelijk, er staat bij locatie schakeling staat er " Always active if nobody is home ", maar wordt daar niet het tegenovergestelde bedoeld?
* Hoe werkt de auto functie van het heet water? Hoe kun je dit inschakelen?
* Kun je de watertemperatuur ook in de App/ webapp zien?
*Raportage functie (nog niet beschikbaar in de web versie) is mij i.i.g. compleet onduidelijk.
* Nadat u tado heeft geplaatst kan het een tijdje duren voor de tado op de laatste firmware is. Zodra tado op de laatste firmware is zal onze handleiding actueel zijn.
* Veel dingen die u noemt zijn opgelost in de laatste firmware. Verder komt er nog een snellere manier om de temperatuur te veranderen. Dit zal waarschijnlijk voor het volgende verwarmingsseizoen klaar zijn.
* Firmware updates komen vanzelf, u hoeft hier niets voor te doen.

Over het schema:
*Als u een groene lijn onder het schema ziet dan is de locatiegebaseerde sturing aan voor dat deel van het schema.
* Het warme water schema werkt exact zoals het schema voor verwarmen.
* Warmwaterfunctie zit ook in de app, u kunt drukken op de knop met de horizontale strepen linksbovenin de app.
* Raportage komt in de toekomst ook naar de web-app. U kunt op Windows 10 computers al onze mobiele app installeren om zo toch de rapporten op uw computer te zien.

Mochten er nog dingen onduidelijk zijn kunt u een e-mail sturen naar support@tado.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Ik zal de update even afwachten (was gisteravond nog steeds bezig? ) en kijken hoe het één en ander dan werkt.
tado schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:02:
* Veel dingen die u noemt zijn opgelost in de laatste firmware. Verder komt er nog een snellere manier om de temperatuur te veranderen. Dit zal waarschijnlijk voor het volgende verwarmingsseizoen klaar zijn.
* Firmware updates komen vanzelf, u hoeft hier niets voor te doen.
Het is bekend dat firmware updates vanzelf komen, het lijkt er alleen op dat op dat punt de firmware update geforceerd wordt, mischien wordt dit anders na de update.
Over het schema:
*Als u een groene lijn onder het schema ziet dan is de locatiegebaseerde sturing aan voor dat deel van het schema.
Ok, dat verwachtte ik ook, maar textueel staat er dus precies het tegenovergestelde.
* Het warme water schema werkt exact zoals het schema voor verwarmen.
Mijn vraag ging niet over het schema, maar over de auto stand. De warmwater voorziening heeft 4 standen: Aan, Uit, Schema en Auto. (In mijn geval gaat het om het warmhouden van een 100L voorraadvat (CW6 ketel/ Remeha Aquanta), waarbij niet alleen de vraag is óf je warm water wilt, en welke temperatuur, maar ook wat er in de tussentijd gedaan moet worden op het voorraad vat niet te verwarmen, of op (lagere) temperatuur te houden, omdat dit efficiënter is.
* Warmwaterfunctie zit ook in de app, u kunt drukken op de knop met de horizontale strepen linksbovenin de app.
Met swipen kom je er ook, maar deze geeft niet de actuele temperatuur aan van het voorraadvat (wat de thermosstaat wel doet), allen de ingestelde temperatuur (die volgens mij weer niet zichtbaar is op het thermostaat).
* Raportage komt in de toekomst ook naar de web-app. U kunt op Windows 10 computers al onze mobiele app installeren om zo toch de rapporten op uw computer te zien.

Mochten er nog dingen onduidelijk zijn kunt u een e-mail sturen naar support@tado.com
Goede tip m.b.t. windows 10, dank je! Mag ik gelijk suggereren dat de andere OT sensor informatie ook ontsloten wordt in de rapportage? (b.v. waterdruk, CV water temperatuur, CV retourtemperatuur, DHW flowrate etc. etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkyFlyer schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:27:
Ik zal de update even afwachten (was gisteravond nog steeds bezig? ) en kijken hoe het één en ander dan werkt.

Mijn vraag ging niet over het schema, maar over de auto stand. De warmwater voorziening heeft 4 standen: Aan, Uit, Schema en Auto. (In mijn geval gaat het om het warmhouden van een 100L voorraadvat (CW6 ketel/ Remeha Aquanta), waarbij niet alleen de vraag is óf je warm water wilt, en welke temperatuur, maar ook wat er in de tussentijd gedaan moet worden op het voorraad vat niet te verwarmen, of op (lagere) temperatuur te houden, omdat dit efficiënter is.
Stuur anders even een e-mail naar support want met OpenTherm zou u ook de temperatuur van uw warme water moeten kunnen aanpassen.

En zoals ik al eerder heb vermeld, wer werken aan een compleet nieuw schema zodat het allemaal net duidelijker zal zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door tado op 08-07-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

tado schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:02:
[...]

Het samenvoegen van koeling en verwarming in 1 account staat in de planning voor de komende 2 weken. Het kan elk moment komen en zodra het er is krijgt u een mail van ons.
Daar ben ik inmiddels ook achter gekomen. Niet heel handig...

Als de update niet zou komen hoe had Tado dan in gedachten dat het zou moeten werken? Beide apparaten kan je op dit moment niet tegelijk op 1 iPhone besturen, daar je maar 1 app geïnstalleerd kan hebben en dus maar op 1 account tegelijk ingelogd kan zijn. Ik heb nu 2 accounts, eentje voor airconditioning en eentje voor verwarmen, maar moet nu switchen welk apparaat ik wil besturen. Ik moet nu bijvoorbeeld kiezen welke via geo-locatie wil laten besturen? 8)7

Ik heb nergens kunnen vinden dat beide apparaten niet tegelijk in 1 huis (lees 1 iPhone) volledige gaat werken op 1 account. Of heb ik het verkeerd begrepen?

Verder was de installatie helemaal prima. Inderdaad helder en eenvoudig te volgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
tado schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:30:
[...]

Stuur anders even een e-mail naar support want met OpenTherm zou u ook de temperatuur van uw warme water moeten kunnen aanpassen.
Zal ik doen wanneer de update binnen is. Ben alleen kennelijk nog steeds niet duidelijk. Het gaat niet om het aanpassen van de temperatuur, het gaat om het uitlezen van de temperatuur. (Het duurt even voordat een 100L boiler op temperatuur is.... )

En met betrekking tot de auto functie:
Off: When set to Off, no hot water is prepared.
Auto: When set to Auto, tado° prepares hot water according to anticipated need, eg. based on the residents‘ location and statistical data about expected need.
Schedule: When set to Schedule, tado° prepares hot water according to the settings in the dedicated hot water schedule. It can be set in the web application.
Manual: When set to Manual, tado° prepares hot water constant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aldmar schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:37:
[...]
Ik heb nergens kunnen vinden dat beide apparaten niet tegelijk in 1 huis (lees 1 iPhone) volledige gaat werken op 1 account. Of heb ik het verkeerd begrepen?
Vanaf volgende week dinsdag zou dit helemaal mogelijk moeten zijn.
SkyFlyer schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:46:
[...]

Zal ik doen wanneer de update binnen is. Ben alleen kennelijk nog steeds niet duidelijk. Het gaat niet om het aanpassen van de temperatuur, het gaat om het uitlezen van de temperatuur. (Het duurt even voordat een 100L boiler op temperatuur is.... )

EDIT: Ondertussen is multizone voor AC en AC + Verwarming gelanceerd met de laatste APP update.

En met betrekking tot de auto functie:

[...]
Waar heeft u die informatie gevonden ? Dat is hoe de functie eerst werkte. Nu is het gelijkgetrokken met het schema voor verwarmen.

[ Voor 29% gewijzigd door tado op 11-07-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
tado schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:13:
Waar heeft u die informatie gevonden ? Dat is hoe de functie eerst werkte. Nu is het gelijkgetrokken met het schema voor verwarmen.
In de Engelstalige handleiding, maar die kan ik momenteel (deze versie) niet meer op de Tado website terugvinden, alleen nog op sites van winkels die hem verkopen.

Na 2 dagen inmiddels wel de nieuwe update gehad, het onbegrijpelijke setup (?) Menu heeft er nu nog meer opties bijgekregen, voor de rest komt hij nu wel overheen met de handleiding.

Maar hierdoor lijkt de intelligentie voor het op de energiezuinigste manier van het boilervat wel of niet op temperatuur te houden er niet (meer?) te zijn. En ik kan nu én niet in de app, maar óók niet meer op de thermostaat de watertemperatuur zien (nog wel instellen op beide). Nog geen tijd gehad om email te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkyFlyer schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 07:48:
[...]

In de Engelstalige handleiding, maar die kan ik momenteel (deze versie) niet meer op de Tado website terugvinden, alleen nog op sites van winkels die hem verkopen.

Na 2 dagen inmiddels wel de nieuwe update gehad, het onbegrijpelijke setup (?) Menu heeft er nu nog meer opties bijgekregen, voor de rest komt hij nu wel overheen met de handleiding.

Maar hierdoor lijkt de intelligentie voor het op de energiezuinigste manier van het boilervat wel of niet op temperatuur te houden er niet (meer?) te zijn. En ik kan nu én niet in de app, maar óók niet meer op de thermostaat de watertemperatuur zien (nog wel instellen op beide). Nog geen tijd gehad om email te schrijven.
Omdat ik geen idee heb wat uw account bij ons is kan ik alleen maar zeggen dat op de laatste firmware deze handleiding van toepassing is:
https://support.tado.com/...eiding-Slimme-Thermostaat

Het is niet de bedoeling dat u in het "setup menu" gaat, dat is alleen voor professionele installateurs zodat zij niet de online installatie hoeven te doorlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:16
Nu € 135 bij Amazon.de, lijkt mij een goede prijs om het te proberen. De Duitse versie werkt gewoon in Nederland toch? Hopelijk kom ik eruit met het installeren van de Tado.

https://www.amazon.de/Tad...rds=tado+Smart+Thermostat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Freshnub schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:14:
Nu € 135 bij Amazon.de, lijkt mij een goede prijs om het te proberen. De Duitse versie werkt gewoon in Nederland toch? Hopelijk kom ik eruit met het installeren van de Tado.

Dat is inderdaad een erg scherpe prijs. Als je dit artikel in de winkelwagen doet, komt er nog 2,37 euro bij. Dus totaal 137,27 euro.
In dit topic heeft volgens mij de Tado medewerker al eens aangegeven dat de Duitse versie gewoon werkt bij ons in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:11
Freshnub schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:14:

This item does not ship to the Netherlands. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
Achiel007 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:56:
[...]

This item does not ship to the Netherlands. :/
Vreemd, ik heb gewoon kunnen bestellen. En tot nu toe wordt alles wat ik bestel bij Amazon gewoon geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
Freshnub schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:04:
[...]

Vreemd, ik heb gewoon kunnen bestellen. En tot nu toe wordt alles wat ik bestel bij Amazon gewoon geleverd
Dieser Artikel kann nicht an die ausgewählte Adresse versandt werden. Erfahren Sie mehr. Sie können entweder die Lieferadresse ändern oder den Artikel aus Ihrer Bestellung löschen.

Helasssh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
outlandos schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:21:
[...]

Dieser Artikel kann nicht an die ausgewählte Adresse versandt werden. Erfahren Sie mehr. Sie können entweder die Lieferadresse ändern oder den Artikel aus Ihrer Bestellung löschen.

Helasssh.
Hmm jammer, excuses dan. Dit is niet de eerste keer dat ik bij Amazon.de bestel en normaal zie ik dit soort dingen gelijk. Mijn order zal dan geannuleerd worden. Jammer dat je via de nederlandse website €249 mag aftikken voor Tado, voor die prijs neig ik dan toch naar de concurrentie.

Als ik het via deze link doe, die ik zelf heb gebruikt, dan krijg ik de melding niet. Het leek mij op een referral link, vandaar dat ik deze niet heb gepost.

https://www.amazon.de/gp/...JWKAKR8XB7XF&tag=pnl01-21

[ Voor 18% gewijzigd door Freshnub op 14-07-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
Freshnub schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:40:
[...]

Hmm jammer, excuses dan. Dit is niet de eerste keer dat ik bij Amazon.de bestel en normaal zie ik dit soort dingen gelijk. Mijn order zal dan geannuleerd worden. Jammer dat je via de nederlandse website €249 mag aftikken voor Tado, voor die prijs neig ik dan toch naar de concurrentie.

Als ik het via deze link doe, die ik zelf heb gebruikt, dan krijg ik de melding niet. Het leek mij op een referral link, vandaar dat ik deze niet heb gepost.

https://www.amazon.de/gp/...JWKAKR8XB7XF&tag=pnl01-21
Via die link kan hij inderdaad besteld worden. Laat aub weten of de order doorgang vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
outlandos schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:55:
[...]

Via die link kan hij inderdaad besteld worden. Laat aub weten of de order doorgang vindt!
Heb hem ook via deze link kunnen bestellen, af laten leveren op een afhaalpunt ook, misschien dat dat ook helpt. Voor dit geld kon ik hem niet laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

outlandos schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:55:
[...]

Ik heb hem 2 weken geleden ook via die link besteld. Levertijd was een kleine week. Hij werkt tot nu toe prima. Heb alleen de verwarming nog niet hoeven te gebruiken gezien de buitentemperatuur :z

Enige min-punt was dat er alleen een UK-stekker voor de bridge in de verpakking zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aldmar schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:54:
[...]

Ik heb hem 2 weken geleden ook via die link besteld. Levertijd was een kleine week. Hij werkt tot nu toe prima. Heb alleen de verwarming nog niet hoeven te gebruiken gezien de buitentemperatuur :z

Enige min-punt was dat er alleen een UK-stekker voor de bridge in de verpakking zat...
Helaas zijn er een paar sets in de retail beland die inderdaad alleen een UK stekker hebben.
U kunt altijd een mail sturen naar support@tado.com en dan kunnen we waarschijnlijk wel een EU adapter sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Freshnub schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:04:
[...]
Ik ook net nog, en aangezien Amazon zelf de leverancier is zou ik niet weten waarom deze niet verzonden zal worden. Easy van de muur, Tado erop ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Over een tijdje krijgen we de sleutel van ons nieuwbouwhuis. Hierin komt vloerverwarming op de 1ste en 2de verdieping. Deze is per slaapkamer in te stellen op temperatuur. De woonkamer/keuken is 1 zone. Op zolder staat 1 radiator. De ketel is een cw4 model. Ik weet nog geen merk.
Zou ik "winst" behalen met een Tado? We zijn geen extreme stokers, maar het mag wel comfortabel zijn.

Hoe zit het af en toe rondpompen van het water in de vloerverwarming, ik heb begrepen dat die af en toe moet gebeuren omdat het anders dichtslibt. Klopt dit? En zo ja, is dit iets wat de ketel zelf, of tado voor zijn rekening neemt?

[ Voor 23% gewijzigd door Luuk84 op 15-07-2016 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:02
Het af en toe rondpompen is iets dat de ketel voor zijn rekening neemt.

Waarom neem je een thermostaat bij vloerverwarming? Dat heeft toch geen nut.
Wij hebben vloerverwarming beneden en radiatoren boven (die gewoon uitstaan, wordt niet kouder dan 19°C daar) en hebben gewoon geen thermostaat. We hebben wel een weersafhankelijke sturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Nu online
Engineer Stewie schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:57:
Het af en toe rondpompen is iets dat de ketel voor zijn rekening neemt.

Waarom neem je een thermostaat bij vloerverwarming? Dat heeft toch geen nut.
Wij hebben vloerverwarming beneden en radiatoren boven (die gewoon uitstaan, wordt niet kouder dan 19°C daar) en hebben gewoon geen thermostaat. We hebben wel een weersafhankelijke sturing.
Ik neem niks, die zit erin als we de sleutel krijgen :) Dit is bij mijn weten een vrij simpel ding (stel je temp in en that's it). Nu vroeg ik mij dus af of je winst kunt behalen met een slimmere thermostaat, locatie en weer meegenomen bijvoorbeeld. Ik weet bijvoorbeeld niet of die thermosstaat ook modulerend aanstuurt. Ik probeer dit uit te vinden bij de aannemer. Ik weet bijvoorbeeld wel dat je kan "upgraden" naar chronotherm IV.
Mijn kennis van dit soort zaken is beperkt dus ik probeer uit te vinden of het zin heeft voor mij om een slimme thermosstaat te gebruiken.

Daarnaast heb ik altijd begrepen dat een modulerende thermosstaat efficiënter is als een aan/uit thermostaat. Zoals mijn kennis nu is, denk ik dat ik winst kan behalen, nu is de vraag, klopt dit :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Luuk84 op 15-07-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk84 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:08:
[...]

Ik neem niks, die zit erin als we de sleutel krijgen :) Dit is bij mijn weten een vrij simpel ding (stel je temp in en that's it). Nu vroeg ik mij dus af of je winst kunt behalen met een slimmere thermostaat, locatie en weer meegenomen bijvoorbeeld. Ik weet bijvoorbeeld niet of die thermosstaat ook modulerend aanstuurt. Ik probeer dit uit te vinden bij de aannemer. Ik weet bijvoorbeeld wel dat je kan "upgraden" naar chronotherm IV.
Mijn kennis van dit soort zaken is beperkt dus ik probeer uit te vinden of het zin heeft voor mij om een slimme thermosstaat te gebruiken.

Daarnaast heb ik altijd begrepen dat een modulerende thermosstaat efficiënter is als een aan/uit thermostaat. Zoals mijn kennis nu is, denk ik dat ik winst kan behalen, nu is de vraag, klopt dit :*)
Persoonlijk zeg ik altijd dat een slimme thermostaat zin heeft als uw verwarming uw woonkamer met 0.5 graad per uur of meer kan opwarmen. Als het minder is moet tado al beginnen met verwarmen voor de ochtend zodra hij net is uitgegaan vanaf de avond.

Een voordeel van een slimme thermostaat is natuurlijk wel dat u gewoon uw huis kunt laten afkoelen tijdens een vakantie maar dat u via het internet de vloerverwarming een paar dagen voor aankomst weer kan aanzetten zodat u thuis komt in een verwarmd huis.

Ik zou voorstellen dat u gaat testen aankomend najaar en dan de beslissing neemt of de slimme thermostaat het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Nu online
tado schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:57:
[...]

Persoonlijk zeg ik altijd dat een slimme thermostaat zin heeft als uw verwarming uw woonkamer met 0.5 graad per uur of meer kan opwarmen. Als het minder is moet tado al beginnen met verwarmen voor de ochtend zodra hij net is uitgegaan vanaf de avond.

Een voordeel van een slimme thermostaat is natuurlijk wel dat u gewoon uw huis kunt laten afkoelen tijdens een vakantie maar dat u via het internet de vloerverwarming een paar dagen voor aankomst weer kan aanzetten zodat u thuis komt in een verwarmd huis.

Ik zou voorstellen dat u gaat testen aankomend najaar en dan de beslissing neemt of de slimme thermostaat het waard is.
Bedankt voor de toelichting. Stel dat de woonkamer met minder dan 0,5 graad verwarmt per uur dan is de zogenaamde aanbieding van de aannemer voor Chronotherm IV eigenlijk onzin omdat je deze toch nauwelijks efficient kan gebruiken? Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk84 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 16:05:
[...]

Bedankt voor de toelichting. Stel dat de woonkamer met minder dan 0,5 graad verwarmt per uur dan is de zogenaamde aanbieding van de aannemer voor Chronotherm IV eigenlijk onzin omdat je deze toch nauwelijks efficient kan gebruiken? Of zie ik dat verkeerd?
De chronotherm IV is gewoon een standaar aan/uit thermostaat. Ik zie niet veel meerwaarde maar vraag vooral uw installateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Nu online
tado schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 16:08:
[...]

De chronotherm IV is gewoon een standaar aan/uit thermostaat. Ik zie niet veel meerwaarde maar vraag vooral uw installateur.
Maar wel een programmeerbare toch? Is een modulerende thermosstaat wel beter bij vloerverwarming, of maakt dit eigenlijk niet uit? In dat opzicht zou je zeggen dat een tado dan beter is? Excuses als dit rare vragen zijn, mijn kennis is wat beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk84 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 16:23:
[...]

Maar wel een programmeerbare toch? Is een modulerende thermosstaat wel beter bij vloerverwarming, of maakt dit eigenlijk niet uit? In dat opzicht zou je zeggen dat een tado dan beter is? Excuses als dit rare vragen zijn, mijn kennis is wat beperkt.
Modulerend is altijd beter maar het verschil tussen aan/uit en modulerend is in sommige gevallen klein. Ik zou dat nog met uw installateur bespreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 13:42
Ik kwam ook de aanbieding via Amazon.de tegen en zojuist de Tado dan ook maar besteld. Wou eigenlijk nog even tot Q3 wachten tot de Tado radiatorknoppen beschikbaar zouden zijn en daar de ervaringen van afwachten, maar voor dit geld wou ik de thermostaat toch niet laten liggen :)

Benieuwd hoe de thermostaat zal bevallen. Op dit moment hebben we nog een simpele Chronoterm round aan/uit dus het zal in ieder geval een leuke vooruitgang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
tado schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:45:
[...]

Helaas zijn er een paar sets in de retail beland die inderdaad alleen een UK stekker hebben.
U kunt altijd een mail sturen naar support@tado.com en dan kunnen we waarschijnlijk wel een EU adapter sturen.
Ook ik heb een UK stekker ontvangen, en heb een emailtje gestuurd naar support. Hopelijk reageren ze snel, zodat ik dit weekend nog de Tado kan installeren.

Ik heb zelf standsverwarming met een thermostaat aan de muur. Als ik het goed begrijp zijn de stappen als volgt, bridge aansluiten op mijn router, thermostaat aan de muur, kabeltjes erin en klaar? Hoe zit het met de specifieke installatie per ketel? (ik weet overigens niet exact welke ik heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freshnub schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:51:
[...]

Ook ik heb een UK stekker ontvangen, en heb een emailtje gestuurd naar support. Hopelijk reageren ze snel, zodat ik dit weekend nog de Tado kan installeren.

Ik heb zelf standsverwarming met een thermostaat aan de muur. Als ik het goed begrijp zijn de stappen als volgt, bridge aansluiten op mijn router, thermostaat aan de muur, kabeltjes erin en klaar? Hoe zit het met de specifieke installatie per ketel? (ik weet overigens niet exact welke ik heb)
Normaal zijn wij vrij snel per e-mail.
De installatie gaat altijd via my.tado.com.
U geeft in wat uw huidige thermostaat en ketel is. Daarna krijgt u een stap voor stap handleiding.
De tado zal pas werken als de online installatie is afgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

Ik heb de Tado AC controller nu een aantal dagen in gebruik. Werkt prima met dit hete weer! _/-\o_

Alleen als de AC aan gezet wordt, wordt de blaasrichting telkens weer op automatisch gezet. Via Tado kan ik niet de blaasrichting veranderen? Ik kan het in ieder geval niet vinden...

Is er überhaupt een manier om alle functies van de originele afstandsbediening via Tado over te nemen?

Of kan dit te maken hebben dat ik 8 command sets kan kiezen voor mijn type AC? Ik heb nu de eerste van de lijst gekozen en dat werkt op zich prima. Is er onderling verschil in de command sets voor wat betreft de mogelijkheden/opties vwb bediening?

En wat ik verder mis is het grafiekje van de temperatuur verloop. Voor de CV is deze wel beschikbaar, maar voor de Cooling niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-07 13:50
Hmmm, jammer dat ik die amazon.de deal gemist heb.
Ik zie de Tado nog wel zo goedkoop bij de duitse hornbach maar die verzenden volgens mij niet naar Nederland.
Wel makkelijk voor grensbewoners
https://www.hornbach.de/s...stat/5911149/artikel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aldmar schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:19:
Ik heb de Tado AC controller nu een aantal dagen in gebruik. Werkt prima met dit hete weer! _/-\o_

Alleen als de AC aan gezet wordt, wordt de blaasrichting telkens weer op automatisch gezet. Via Tado kan ik niet de blaasrichting veranderen? Ik kan het in ieder geval niet vinden...

Is er überhaupt een manier om alle functies van de originele afstandsbediening via Tado over te nemen?

Of kan dit te maken hebben dat ik 8 command sets kan kiezen voor mijn type AC? Ik heb nu de eerste van de lijst gekozen en dat werkt op zich prima. Is er onderling verschil in de command sets voor wat betreft de mogelijkheden/opties vwb bediening?

En wat ik verder mis is het grafiekje van de temperatuur verloop. Voor de CV is deze wel beschikbaar, maar voor de Cooling niet?
Niet alle functies van uw AC kunnen door ons uitgevoerd worden. De grootste reden daarvoor is dat er zoveel functies zijn die maar door 1 merk gebruikt worden.
Voor de meeste airco's kunnen wij wel de "swing" aan of uit zetten.maar dit komt niet met de voorgeprogrammeerde commando's in tado. Om de swing te gebruiken moet u helaas alle commando's van uw afstandsbediening handmatig leren. Dit kunt u beter uitstellen tot een regenachtige dag.

De grafieken zullen in een later stadia toegevoegd worden voor de slimme aircobediening.

Ik heb trouwens gezien dat we nog 0 tado slimme aircobediening reviews hebben op deze website. Mocht u tijd hebben zouden we het zeer op prijs stellen als u (of een andere bezitter) een review zou kunnen schrijven:
pricewatch: Tado Airco Controller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

tado schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:13:
[...]
...Om de swing te gebruiken moet u helaas alle commando's van uw afstandsbediening handmatig leren...
Dat is ook een oplossing! ;)
Alleen deze optie kan ik zo snel niet vinden. Moet ik dan de airco opnieuw 'installeren' en dan via de handmatige leer functie de airco instellen? Alsof het merk niet in de database staat? Ik zag deze optie volgens mij wel voorbij komen tijdens de installatie...
Ik heb trouwens gezien dat we nog 0 tado slimme aircobediening reviews hebben op deze website. Mocht u tijd hebben zouden we het zeer op prijs stellen als u (of een andere bezitter) een review zou kunnen schrijven:
pricewatch: Tado Airco Controller
Dat heb ik inderdaad ook gezien. Zodra ik wat meer ervaring met het apparaat heb, zal ik proberen een review toe te voegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aldmar schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:59:
[...]

Dat is ook een oplossing! ;)
Alleen deze optie kan ik zo snel niet vinden. Moet ik dan de airco opnieuw 'installeren' en dan via de handmatige leer functie de airco instellen? Alsof het merk niet in de database staat? Ik zag deze optie volgens mij wel voorbij komen tijdens de installatie...
Het werkt inderdaad zoals u aangeeft. Hou er wel rekening mee dat tado alleen swing on/off kan ondersteunen.
Hier kunt u lezen hoe u bij het leerproces komt:
https://support.tado.com/...rks-for-me-What-can-I-do-
(mocht de pagina niet laden, dan de taal rechtsbovenin op English (GB) zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
Mijn tado opgehaald, heeft ook alleen een Engelse plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Achiel007 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:24:
Mijn tado opgehaald, heeft ook alleen een Engelse plug.
Stuur even mailtje naar support@tado.com en dan komt het goed.
Schijnbaar een verkeerde batch naar NL gestuurd op een gegeven moment.
Elke usb voeding zou genoeg moeten zijn als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Nu online
Ook een Engelse plug hier. Daarnaast is mijn doos in het Spaans, is dit normaal? Heb hem besteld bij amazon.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk84 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:23:
Ook een Engelse plug hier. Daarnaast is mijn doos in het Spaans, is dit normaal? Heb hem besteld bij amazon.de
Amazon.de kan voorraad van Amazon.es hebben aangesproken. Het product is uiteindelijk hetzelfde.
Voor EU stekker kunt u contact opnemen met support@tado.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Luuk84 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:23:
Heb exact hetzelfde, en een UK stekker bij een Spaans product is ook niet geheel kloppend volgens mij.
Maar zoals eerder al gesteld, een mailtje naar Tado support gaat het voor ons oplossen? Taal van verpakking boeit mij verder niet, wil wel een juiste stekker.

@Tado, is er ergens niet iets tamelijk misgegaan bij het samenvoegen van de diverse onderdelen?

Edit: mag benadering via mail in het Nederlands?

Edit2: toch maar in het Engels geschreven, maar in het Nederlands al een reactie mogen ontvangen en de EU stekker is al onderweg. De service en de snelheid van handelen lijken dus dik in orde te zijn d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 21-07-2016 21:50 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:19

XallaX

Meow

Zelfde probleem hier, ook maar even een mailtje dichten.
Spaanse doos met o.a. Engelse teksten, Made in the EU.
Wel grappig want die Engelse stekker gaat ook in Spanje niet passen.

Maar heb geen haast met ophangen met deze temperaturen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:42:
[...]
@Tado, is er ergens niet iets tamelijk misgegaan bij het samenvoegen van de diverse onderdelen?

Edit: mag benadering via mail in het Nederlands?

Edit2: toch maar in het Engels geschreven, maar in het Nederlands al een reactie mogen ontvangen en de EU stekker is al onderweg. De service en de snelheid van handelen lijken dus dik in orde te zijn d:)b
Dit is waarschijnlijk een batch die eind 2015 is geproduceerd en die nu pas naar bovenkomt via de voorraad van de spaanse Amazon. Gelukkig hebben de meeste mensen nog wel een USB voeding of een USB poort op de router zelf.

Normaal gezien zou ik aanraden om emails in het Nederlands te schrijven omdat de wij nog iets sneller zijn met antwooorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:31
Ik heb ook de gok gewaagd via bovenstaande Amazon link en heb gewoon de Tado thuisgestuurd gekregen en ik heb zowel een EU als UK stekker erbij.

@Tado hierboven wordt gezegt dat de voeding ook van een USB poort van de router of modem zou kunnen komen, wat absoluut een gewenste situatie zou zijn. Maar de adapter geeft 1A af, terwijl een standaard USB poort maar 500mA geeft. Helaas vind ik geen input waardes op de bridge dus ik weet het verbruik daarvan niet, enige idee of dit problemen geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
Ik kom niet verder dan de eerste stap van de installatie. Waarin je moet aangeven welke boiler je hebt plus thermostaat. Ik heb echter stadsverwarming (ITW Nuon). Dus een groot zwart merkloos blok in de meterkast en een Honeywell T87G2014. Wat moet ik nu kiezen als optie aangezien ik niet weet welke boiler ik heb en dit nergens uit kan afleiden?

Ik heb overigens het EU stekkertje nog niet binnen (verzonden op dinsdag vanuit Duitsland?), duurt wel lang zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TWyk schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:55:
Hmmm, jammer dat ik die amazon.de deal gemist heb.

[knip]
Inmiddels is ie weer verlaagd in prijs op Amazon.de

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-07 13:50
Thx.
Mogelijk heb ik dan binnenkort een Tado hangen.
Hoewel ik de komende twee maanden nog niet verwacht verwarming nodig te hebben in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Freshnub schreef op zondag 24 juli 2016 @ 10:46:
[knip]

Ik heb overigens het EU stekkertje nog niet binnen (verzonden op dinsdag vanuit Duitsland?), duurt wel lang zo.
Stekker inmiddels al binnengekregen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
hardware-lover schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:18:
[...]

Stekker inmiddels al binnengekregen?
Yes gister binnen gekregen, duurde ongeveer 4-5 werkdagen dus. Heb van het weekend de Tado aangesloten en kon de bridge stroom geven door een usb poort op mijn experia box te gebruiken.

Alles lijkt nu te werken, het is nu alleen wachten op de herfst/winter om te zien of de Tado echt zijn werk doet.

Ik denk dat ik ook de slimme radiator knoppen gaan aanschaffen als deze uit komen. Hopelijk zijn ze tegen die tijd los verkrijgbaar, aangezien ik niet zit te wachten op een nog starterspakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

Freshnub schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:25:
[...]

Yes gister binnen gekregen,...
Hmmmz, ik heb hem nog niet ontvangen... Is inmiddels bijna 14dagen geleden. Zo maar eens een mailtje sturen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
Aldmar schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:34:
[...]

Hmmmz, ik heb hem nog niet ontvangen... Is inmiddels bijna 14dagen geleden. Zo maar eens een mailtje sturen! :)
Zat bij mij overigens in een envelop, dus niet met de pakketpost en geen track en trace code gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Freshnub schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:47:
[...]
Zat bij mij overigens in een envelop, dus niet met de pakketpost en geen track en trace code gehad.
Het is net of de duvel er mee speelt..., een DHL bezorger frot hem hier net door de brievenbus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrenzyFreak schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 23:18:

@Tado hierboven wordt gezegt dat de voeding ook van een USB poort van de router of modem zou kunnen komen, wat absoluut een gewenste situatie zou zijn. Maar de adapter geeft 1A af, terwijl een standaard USB poort maar 500mA geeft. Helaas vind ik geen input waardes op de bridge dus ik weet het verbruik daarvan niet, enige idee of dit problemen geeft?
In de meeste gevallen zal de bridge prima werken op de poort van uw router. U kunt het gewoon proberen en alleen zodra u ziet dat er nu verbindingsproblemen zijn zou ik aanraden om de meegeleverde adapter te gebruiken.
Freshnub schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:25:
[...]

Yes gister binnen gekregen, duurde ongeveer 4-5 werkdagen dus. Heb van het weekend de Tado aangesloten en kon de bridge stroom geven door een usb poort op mijn experia box te gebruiken.

Alles lijkt nu te werken, het is nu alleen wachten op de herfst/winter om te zien of de Tado echt zijn werk doet.

Ik denk dat ik ook de slimme radiator knoppen gaan aanschaffen als deze uit komen. Hopelijk zijn ze tegen die tijd los verkrijgbaar, aangezien ik niet zit te wachten op een nog starterspakket.
U kunt de slimme radiatorknoppen nu al los bestellen via:
https://www.tado.com/nl/producten/slimme-radiatorknop
Aldmar schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:34:
[...]

14 dagen is wel uitzonderlijk lang. Misschien inderdaad nog een mailtje sturen.
hardware-lover schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:54:
[...]

Het is net of de duvel er mee speelt..., een DHL bezorger frot hem hier net door de brievenbus.
Mooi om te horen dat hij uiteindelijk nog is aangekomen. Wij versturen deze kleine niet essentiële accessoires normaal gezien per ongeregistreerde post.

[ Voor 53% gewijzigd door tado op 28-07-2016 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

tado schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:38:
[...]

14 dagen is wel uitzonderlijk lang. Misschien inderdaad nog een mailtje sturen.

[...]
Gedaan en kreeg vrij snel reactie: "Het door jou aangevraagde accessoire werd zojuist verzonden."

Dat is toevallig... 8)7

We wachten af! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aldmar schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:34:
[...]

Gedaan en kreeg vrij snel reactie: "Het door jou aangevraagde accessoire werd zojuist verzonden."

Dat is toevallig... 8)7

We wachten af! ;)
We zijn in de afgelopen 2 weken overgegaan op een nieuw proces om accessoires uit te sturen. Misschien is het in uw geval helaas fout gegaan. Hopelijk komt hij binnen de komende 3-4 werkdagen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
De batterijen van mijn Tado zijn weer eens (zo goed als) leeg.

Nu wilde ik ze vervangen, maar bij het eruit halen van de batterijen kwam ik dit tegen:
"Use AAA (LR03) batteries only"

Ik heb op dit moment alleen maar FR03 (lithium, Jupio) liggen. Waarom zouden die er niet in mogen?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond P schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:48:
De batterijen van mijn Tado zijn weer eens (zo goed als) leeg.

Nu wilde ik ze vervangen, maar bij het eruit halen van de batterijen kwam ik dit tegen:
"Use AAA (LR03) batteries only"

Ik heb op dit moment alleen maar FR03 (lithium, Jupio) liggen. Waarom zouden die er niet in mogen?
Het spanningsverloop van dat type batterij is anders. Daarom kan het zijn dat tado niet doorheeft dat de batterij leeg is terwijl dat wel het geval is en dat kan in een extreem geval de tado beschadigen.

Ik weet wel dat we werken aan batterijtypedetectie om dit op te lossen. Verder zal er na de implementatie van HomeKit en de Slimme Radiatorkranen gewerkt worden aan batterijoptimalisatie voor de slimme thermostaat om de batterijduur te verlengen.

Het beste is om tot die tijd gewoon 3 AAA Alkaline batterijen te pakken (merk maakt niet uit).
Pagina: 1 ... 6 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!