Gelukkig geeft u zelf al aan dat ons product niet ontworpen is voor huishoudens met maar 1 smartphone.Zorg schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:35:
Ik heb de Tado nu enkele weken in bezit en tot zover zijn mijn ervaringen een beetje gemengd![]()
Installatie
Eerste problemen die ik had waren omdat het een tweedekansje was welke al geregistreerd stond op iemand anders zijn naam. Even gebeld met de helpdesk en dat werd opgelost. Daarna na de installatie, welke zeer eenvoudig was, was er nog een klein probleem bij het pairen maar ook dit werd opgelost. De tado hangt nu mooi aan de muur op de plek van de vorige.
Gebruik
Omdat mijn vrouw geen smartphone heeft gebruiken wij de schemas. Dit is, na een beetje wennen, wel redelijk ok. Maar nog niet echt het gevoel dat de thermstoot echt smart isvanaf elke minuut moet je het programma inschakelen. Eens je een beetje alles in lijn hebt met je situatie is het bijhouden/bewerken vrij eenvoudig. Als ik weet dat mijn vrouw een uur eerder klaar is pas ik even het schema van die dag aan en dan is het warm als ze thuis is. Dit allemaal via de App op de telefoon.
Nadeel van de app is wel dat er maar 2 icoontjes zijn, eentje voor thuis en eentje voor in bed. Maar voor de werkende mens (denk dat dat toch wel een groep is die je niet mag vergeten) zou een Away icoontje wel prettig zijn.
Een andere wens, een sneltoets op het homescreen zou ook prettig zijn. Zeker als plots je situatie veranderd dan wil je even snel aangeven ik ben thuis (of kom naar huis) ipv dat ik weg ben. Nu moet ik de tijd aanpassen. Je kan hiervoor de manual overwrite gebruiken maar voor geprogrammeerde opties die je eenvoudig kan selecteren zou toch wel handiger zijn.
Probleem
Overshoot? Als ik 19 invoer, dan wordt het 20+, er zit ongeveer een graad verschil tussen. Probleem hiervan is, is dat het gewoon te heet wordt en het onaangenaam is. Dus doe je een deur open om het weer wat af te laten koelen, kostenbesparing van 30% wordt zo een kostenpost van 30%
Van een slimme thermostaat verwacht ik toch wel dat deze het verschil weet tussen 19 & 20? Er is due blijkbaar geen controle van de ingevoeerde temperatuur en de daadwerkelijke temperatuur. Dit vind ik wel een behoorlijk gemis. Het zal (hopelijk) een afstelling zijn van mijn Tado en ik moet hiervoor nog even bellen met de servicedesk maar et verbaasde me dat er geen controle in zit.
Twee compleet verschillende momenten met enkele dagen ertussen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Overall
Gemengde gevoelens. Ik heb toch wel wat problemen gehad en heb deze nog steeds. Ik verwacht dat de helpdesk mij wel kan helpen maar door omstandigheden niet de tijd gehad om deze te bellen.Het is wel (iets) beter dan de analoge thermostaat met name dat het goed te bedienen is via de telefoon/Ipad maar of dat dat de prijs waard is? Deels natuurlijk ook te wijten aan onszelf dat mijn vrouw geen smartphone heeft, denk dat het met die combinatie beter zou zijn.
Als het goed is kunt u ook gewoon een away blok instellen in het slimme schema.
Alle problemen met overshoot kunnen wij eenvoudig oplossen. Graag even contact opnemen via support@tado.com. Verder helpt het altijd om de maximale keteltemperatuur naar beneden bij te stellen op de ketel. Dit zal ook de efficiëntie van uw ketel verhogen.