Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorg schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:35:
Ik heb de Tado nu enkele weken in bezit en tot zover zijn mijn ervaringen een beetje gemengd :)

Installatie
Eerste problemen die ik had waren omdat het een tweedekansje was welke al geregistreerd stond op iemand anders zijn naam. Even gebeld met de helpdesk en dat werd opgelost. Daarna na de installatie, welke zeer eenvoudig was, was er nog een klein probleem bij het pairen maar ook dit werd opgelost. De tado hangt nu mooi aan de muur op de plek van de vorige.

Gebruik
Omdat mijn vrouw geen smartphone heeft gebruiken wij de schemas. Dit is, na een beetje wennen, wel redelijk ok. Maar nog niet echt het gevoel dat de thermstoot echt smart is ;) vanaf elke minuut moet je het programma inschakelen. Eens je een beetje alles in lijn hebt met je situatie is het bijhouden/bewerken vrij eenvoudig. Als ik weet dat mijn vrouw een uur eerder klaar is pas ik even het schema van die dag aan en dan is het warm als ze thuis is. Dit allemaal via de App op de telefoon.

Nadeel van de app is wel dat er maar 2 icoontjes zijn, eentje voor thuis en eentje voor in bed. Maar voor de werkende mens (denk dat dat toch wel een groep is die je niet mag vergeten ;)) zou een Away icoontje wel prettig zijn.

Een andere wens, een sneltoets op het homescreen zou ook prettig zijn. Zeker als plots je situatie veranderd dan wil je even snel aangeven ik ben thuis (of kom naar huis) ipv dat ik weg ben. Nu moet ik de tijd aanpassen. Je kan hiervoor de manual overwrite gebruiken maar voor geprogrammeerde opties die je eenvoudig kan selecteren zou toch wel handiger zijn.

Probleem
Overshoot? Als ik 19 invoer, dan wordt het 20+, er zit ongeveer een graad verschil tussen. Probleem hiervan is, is dat het gewoon te heet wordt en het onaangenaam is. Dus doe je een deur open om het weer wat af te laten koelen, kostenbesparing van 30% wordt zo een kostenpost van 30%

Van een slimme thermostaat verwacht ik toch wel dat deze het verschil weet tussen 19 & 20? Er is due blijkbaar geen controle van de ingevoeerde temperatuur en de daadwerkelijke temperatuur. Dit vind ik wel een behoorlijk gemis. Het zal (hopelijk) een afstelling zijn van mijn Tado en ik moet hiervoor nog even bellen met de servicedesk maar et verbaasde me dat er geen controle in zit.

Twee compleet verschillende momenten met enkele dagen ertussen.
[afbeelding]

[afbeelding]

Overall
Gemengde gevoelens. Ik heb toch wel wat problemen gehad en heb deze nog steeds. Ik verwacht dat de helpdesk mij wel kan helpen maar door omstandigheden niet de tijd gehad om deze te bellen.Het is wel (iets) beter dan de analoge thermostaat met name dat het goed te bedienen is via de telefoon/Ipad maar of dat dat de prijs waard is? Deels natuurlijk ook te wijten aan onszelf dat mijn vrouw geen smartphone heeft, denk dat het met die combinatie beter zou zijn.
Gelukkig geeft u zelf al aan dat ons product niet ontworpen is voor huishoudens met maar 1 smartphone.
Als het goed is kunt u ook gewoon een away blok instellen in het slimme schema.

Alle problemen met overshoot kunnen wij eenvoudig oplossen. Graag even contact opnemen via support@tado.com. Verder helpt het altijd om de maximale keteltemperatuur naar beneden bij te stellen op de ketel. Dit zal ook de efficiëntie van uw ketel verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmdmn
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:23
Hoe gaat de Tado eigenlijk om met de locatie van de gekoppelde smartphones? Is deze data ook inzichtelijk voor medewerkers van Tado, of communiceren de smartphones direct met de gateway thuis? Het gegeven of er al dan niet iemand thuis is lijkt me namelijk iets wat het liefst zo weinig mogelijk mensen hoeven te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

darkmdmn schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:15:
Hoe gaat de Tado eigenlijk om met de locatie van de gekoppelde smartphones? Is deze data ook inzichtelijk voor medewerkers van Tado, of communiceren de smartphones direct met de gateway thuis? Het gegeven of er al dan niet iemand thuis is lijkt me namelijk iets wat het liefst zo weinig mogelijk mensen hoeven te weten.
Goede vraag.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Uit ervaring weet ik dat de medewerkers van Tado inzicht hebben in je locatiedata.
Ik heb er vertrouwens in dat zij deze data niet langer dan noodzakelijk bewaren en hier zorgvuldig mee om gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:56
@tado : de thermostaat krijgt waarschijnlijk af en toe updates maar is ergens te zien welke versie ik gebruik, wanneer updates zijn geweest en wat de inhoud van de updates is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:56
Ja een changelog/update log van firmware and app updates op de site zou leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmdmn
eXisTa schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 08:35:
[...]

Uit ervaring weet ik dat de medewerkers van Tado inzicht hebben in je locatiedata.
Ik heb er vertrouwens in dat zij deze data niet langer dan noodzakelijk bewaren en hier zorgvuldig mee om gaan.
Opzich heb ik ook wel vertrouwen in Tado, maar ik ben er niet van overtuigd dat het nodig is dat de Tado medewerkers hier inzicht in hebben. Ben benieuwd naar de reactie van Tado zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

[...]

Dat is wel heel naïef. Een thermostaat behoeft überhaupt geen historie van je locatiegegevens om correct te kunnen functioneren. Daarnaast moet je er maar vanuit gaan dat deze gegevens niet te koppelen zijn aan personen (jij als klant). Als dit wel het geval is is het naast niet netjes ook nog eens onwettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guy-Cramer
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-03 09:55
Hallo,

Ben erg aan het twijfelen.

Ben toe aan een nieuwe installatie, zo ook de thermostaat. Dit zal sowieso een Nefit Topline 2 HRC30 CW5 worden.

Maar nu, moet ik een Nefit Easy nemen of een Tado. Ik vind geen vergelijkingen tussen beide. Qua functionaliteit liggen ze dicht op elkaar ook.

Waar doe ik verstandig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 21:40
Na de goede reacties op het forum heb ik ook een tado aangeschaft. Een prachtige verpakking en er zat zelfs een elektra-schoevendraaier bij. Ook de installatieinstructies op de website zijn helder.

Helaas was de USB-power adapter die bij de mijne zat defect. Ik heb 3 andere opladers geprobeerd, en die werken wel allemaal.

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allereerst sorry voor de late reacties.
darkmdmn schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:15:
Zeker een goede vraag. Deze data is alleen in te zien door geselecteerde medenwerkers op ons hoofdkantoor in München.
[...]

Dit is compleet waar. De data gebruiken wij alleen voor het aansturen van uw thermostaat. Bij support aanvragen van uw kant kunnen wij deze data inzien om te bekijken waar het probleem eventueel aan kan liggen.
Timmy schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:19:
@tado : de thermostaat krijgt waarschijnlijk af en toe updates maar is ergens te zien welke versie ik gebruik, wanneer updates zijn geweest en wat de inhoud van de updates is?
Dit zou inderdaad handig zijn en we werken aan meer communicatie naar de klant toe. Helaas gebeuren updates niet voor alle klanten tegelijktijdig. Als we dus een e-mail uitsturen met nieuwe features dan heeft een deel van de klanten al een tijdje te maken met deze nieuwe features terwijl andere klanten nog even moeten wachten. Maar zoals gezegd, we werken aan een goede vorm van communicatie.
darkmdmn schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:55:
[...]

Opzich heb ik ook wel vertrouwen in Tado, maar ik ben er niet van overtuigd dat het nodig is dat de Tado medewerkers hier inzicht in hebben. Ben benieuwd naar de reactie van Tado zelf.
Ik hoop dat mijn antwoorden hierboven genoeg informatie geven.
Guy-Cramer schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:54:
Hallo,

Ben erg aan het twijfelen.

Ben toe aan een nieuwe installatie, zo ook de thermostaat. Dit zal sowieso een Nefit Topline 2 HRC30 CW5 worden.

Maar nu, moet ik een Nefit Easy nemen of een Tado. Ik vind geen vergelijkingen tussen beide. Qua functionaliteit liggen ze dicht op elkaar ook.

Waar doe ik verstandig aan?
Ik kan in ieder geval zeggen dat wij uw ketel via Nefit's eigen modulerende Nefit EMS sturing kunnen aansturen. Verder zou ik aanraden om reviews van beide apparaten te lezen om u te helpen met uw keuze.
Mithrandir schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:52:
Na de goede reacties op het forum heb ik ook een tado aangeschaft. Een prachtige verpakking en er zat zelfs een elektra-schoevendraaier bij. Ook de installatieinstructies op de website zijn helder.

Helaas was de USB-power adapter die bij de mijne zat defect. Ik heb 3 andere opladers geprobeerd, en die werken wel allemaal.
Als u een support aanvraag doet (https://support.tado.com/hc/nl/requests/new) dan kunnen wij deze usb-adapter natuurlijk vervangen. Tot die tijd kunt u gewoon gebruik maken van elk andere usb adapter.

[ Voor 85% gewijzigd door tado op 04-04-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmdmn
tado schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:35:
Zeker een goede vraag. Deze data is alleen in te zien door geselecteerde medenwerkers op ons hoofdkantoor in München.
tado schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:35:
Dit is compleet waar. De data gebruiken wij alleen voor het aansturen van uw thermostaat. Bij support aanvragen van uw kant kunnen wij deze data inzien om te bekijken waar het probleem eventueel aan kan liggen.
Spreekt dit elkaar niet tegen? Ik neem aan dat als ik de support bel, dat ik dan niet iemand uit München aan de lijn krijg, of wel?

Overigens, hoe lang wordt deze locatiedata opgeslagen voordat deze wordt verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
darkmdmn schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:54:
[...]

[...]

Spreekt dit elkaar niet tegen? Ik neem aan dat als ik de support bel, dat ik dan niet iemand uit München aan de lijn krijg, of wel?

Overigens, hoe lang wordt deze locatiedata opgeslagen voordat deze wordt verwijderd?
Ik zit in München, als u het 020 nummer belt dan krijgt u mij of een collega van mij aan de lijn en die zitten allemaal hier.

De locatiedata (alleen afstand tot uw huis) staat 2 weken op onze servers met als enige doel om te kunnen uitzoeken wat eventuele problemen zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmdmn
tado schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:29:
[...]

Ik zit in München, als u het 020 nummer belt dan krijgt u mij of een collega van mij aan de lijn en die zitten allemaal hier.

De locatiedata (alleen afstand tot uw huis) staat 2 weken op onze servers met als enige doel om te kunnen uitzoeken wat eventuele problemen zijn geweest.
Ah, oke, ik ging er vanuit dat er in Nederland een vestiging zou zitten oid. 2 weken is overigens een fatsoenlijke termijn, zeker als enkel de afstand wordt opgeslagen. Dank voor de verheldering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tado

Ik was naar jullie thermostaat aan het kijken .nu vraag ik me af.
Ik zie dat jullie ook thermostaatknoppen uitbrengen .kunnen deze net zo als het evo home systeem met elkaar communiceren.

Dus kan ik als k straks die aanschaf de kamers afzonderlijk verwarmen. Dus alleen in de vertrekken waar dat ook nodig is en de andere niet ? Zo als bij het evo home mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:05:
@tado

Ik was naar jullie thermostaat aan het kijken .nu vraag ik me af.
Ik zie dat jullie ook thermostaatknoppen uitbrengen .kunnen deze net zo als het evo home systeem met elkaar communiceren.

Dus kan ik als k straks die aanschaf de kamers afzonderlijk verwarmen. Dus alleen in de vertrekken waar dat ook nodig is en de andere niet ? Zo als bij het evo home mogelijk is.
Onze thermostaatknoppen kunnen niet alleen onderling communiceren (zoals u aangeeft, het is straks mogelijk om echt de temperatuur per kamer te reglen.). Ze kunnen zelfs ook de ketel aansturen (via een tado slimme thermostaat). Zodra 1 of meer thermostaatknoppen warmtevraag hebben kunnen ze een signaal sturen naar de slimme thermostaat om de ketel te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

tado schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:07:
[...]

Onze thermostaatknoppen kunnen niet alleen onderling communiceren (zoals u aangeeft, het is straks mogelijk om echt de temperatuur per kamer te reglen.). Ze kunnen zelfs ook de ketel aansturen (via een tado slimme thermostaat). Zodra 1 of meer thermostaatknoppen warmtevraag hebben kunnen ze een signaal sturen naar de slimme thermostaat om de ketel te starten.
Ok mooi om te horen .wanneer komen die op de markt en wat heb ik daar allemaal voor nodig.

Onder vloerverwarming
Boven 5 slaapkamers die afzonderlijke warmte vraag hebben .dus alle 5 anders gestookt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:18:
[...]

Ok mooi om te horen .wanneer komen die op de markt en wat heb ik daar allemaal voor nodig.

Onder vloerverwarming
Boven 5 slaapkamers die afzonderlijke warmte vraag hebben .dus alle 5 anders gestookt
De slimme radiatorknoppen staan voor het 3e kwartaal in de planning:
https://support.tado.com/...-the-Development-Roadmap-

Is er nu een aparte thermostaat die de pomp/klep van uw vloerverwarming beneden regelt ?
Wat is het merk en typenummer van uw huidige thermostaat en huidige ketel ?

Kunt u anders een mail sturen (met exacte situatieschets en foto's) naar support@tado.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tado schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:14:
[...]

De slimme radiatorknoppen staan voor het 3e kwartaal in de planning:
https://support.tado.com/...-the-Development-Roadmap-

Is er nu een aparte thermostaat die de pomp/klep van uw vloerverwarming beneden regelt ?
Wat is het merk en typenummer van uw huidige thermostaat en huidige ketel ?

Kunt u anders een mail sturen (met exacte situatieschets en foto's) naar support@tado.com ?
Er is alleen onder een thermostaat aanwezig. Zodra jullie de radiator koppen uitleveren wordt deze op de vloerverwarming unit geplaatst hier is een extra voorziening voor gemaakt (was voorbereid op evohome)

Zodat deze aparte ruimtes apart verwarmt kunnen worden .elk vertrek heeft boven zijn. Eigen radiator .

Ketel is een rehma clanta cv5 uit me hooft zo dat straks even nakijken

Ik heb een mailtje gestuurd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2016 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjembecks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:43
Kun je ons op de hoogte houden wat er nodig is voor boven genoemde oplossing?
Bij ons thuis hebben krijgen wij de zelfde situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjembecks schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:48:
Kun je ons op de hoogte houden wat er nodig is voor boven genoemde oplossing?
Bij ons thuis hebben krijgen wij de zelfde situatie.
Ik zal de ideale situatie schetsen:

We moeten een manier hebben om de vloerverwarming op de benedenverdieping te "knijpen" zodat het niet te warm is beneden. Het handigst is om dus een elektrisch gestuurde klep te installeren (normaal open of normaal gesloten relais gestuurd). (Als er al een aparte vloervewarmingspomp is die 230V gestuurd is kan je deze ook met een normaal open gestuurd relais aansturen maar dan moet je wel zelf een beetje de bekabeling tweaken.)
Deze klep zal dan met 2 kabels aan de slimme thermostaat (tado starterskit) in de woonkamer verbonden worden.

Om de ketel aan te sturen is er dan een tado extensiekit nodig. Deze komt naast de ketel te hangen en kan verbonden worden met bijvoorbeeld OpenTherm, Nefit EMS, Vaillant EBUS, relais sturing etc.

Op de bovenverdieping zijn dan alleen de "additionele slimme thermostaatkranen" nodig. Deze kunnen dan warmte vragen via de extensiekit als dat nodig is.

Er zijn meer varianten mogelijk, het is echt maatwerk per situatie.

Belangrijk is dat wij een manier hebben om de verwarming van de woonkamer te stoppen zodat de andere ruimtes echt onafhankelijk verwarmd kunnen worden.

De slimme radiatorknoppen kunnen geheel vrijblijvend besteld worden via:
https://www.tado.com/nl/#valve
U hoeft nog niets te betalen, u krijgt een mail zodra we ze daadwerkelijk beschikbaar zullen hebben. Dan kunt u op dat moment de keuze maken.

[ Voor 6% gewijzigd door tado op 07-04-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuikerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 13:32
@tado,
Ik heb ook een vraag ivm de slimme radiatorknop. Even een situatie schets:
- 1 circuit
- Beneden is zo goed als 1 open ruimte waarbij alle radiatoren thermostatische kranen hebben
- Beneden hangt dan de tado thermostaat.
- Bovenverdieping 3 kamers + 1 badkamer momenteel ook uitgerust met thermostatische kranen.

Mijn vraag nu, is volgende setup mogelijk?
- De thermostatische kraan van de badkamer vervangen door de tado slimme radiatorknop. (Deze dan programmeren om bv tussen 07:00-08:00 en 19:00-20:00 een temperatuur van 24 graden).
- De tado slimme thermostaat zelf op 21 graden

Tussen 07:00-08:00 en 19:00-20:00 zal de ketel dus blijven stoken tot wanneer het in de badkamer 24 graden is, en door de thermostatische kranen beneden zou het beneden 21 graden moeten blijven?

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stuikerd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:54:
@tado,
Ik heb ook een vraag ivm de slimme radiatorknop. Even een situatie schets:
- 1 circuit
- Beneden is zo goed als 1 open ruimte waarbij alle radiatoren thermostatische kranen hebben
- Beneden hangt dan de tado thermostaat.
- Bovenverdieping 3 kamers + 1 badkamer momenteel ook uitgerust met thermostatische kranen.

Mijn vraag nu, is volgende setup mogelijk?
- De thermostatische kraan van de badkamer vervangen door de tado slimme radiatorknop. (Deze dan programmeren om bv tussen 07:00-08:00 en 19:00-20:00 een temperatuur van 24 graden).
- De tado slimme thermostaat zelf op 21 graden

Tussen 07:00-08:00 en 19:00-20:00 zal de ketel dus blijven stoken tot wanneer het in de badkamer 24 graden is, en door de thermostatische kranen beneden zou het beneden 21 graden moeten blijven?

Klopt dit?
In principe zou dit moeten werken. De slimme radiatorkraan vraagt dan in de ochtend aan de slimme thermostaat om de verwarming aan kan.
De normale thermostatische knoppen in de woonkamer zullen dan hopelijk dicht gaan voor de temperatuur in de woonkamer 21 graden bereikt zodat het niet te warm zal worden.

Wel heeft tado in deze setup geen enkele controle over de temperatuur in de woonkamer. Mocht u die koud willen houden in de ochtend kunt u ook slimme radiatorknoppen op de radiatoren in de woonkamer plaatsen. Dan kunt u de badkamer volledig onafhankelijk van de woonkamer sturen. (vereist wel hogere investering dus u kunt misschien gewoon eerst met 1 slimme radiatorknop aan de gang).

[ Voor 13% gewijzigd door tado op 07-04-2016 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er uit . Voor mij wordt het tado. Ze reageren heel snel.
En ik ben een stuk goedkoper uit dan met evohome.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fvkroon
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-11-2024
En zijn er ondertussen al plannen voor een mat zwarte variant?
Ik zit er echt op te wachten :) Een witte thermostaat komt er bij ons niet in! :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fvkroon schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:19:
Ik zit er echt op te wachten :) Een witte thermostaat komt er bij ons niet in! :N
Heb je zwarte wanden dan ?

Hier gaat die witte niet op vallen 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fvkroon schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:19:
Daar zijn op dit moment nog geen plannen voor. Dit is eigenlijk ook de eerste keer dat ik dit verzoek zie ? Misschien in de toekomst. Eerst zijn we nog zeer druk met het uitbrengen van de radiatorkranen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer tevreden met de Tado.
Goede en snelle servicedesk.
Een zwarte Tado zou perfect zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
Een optie die mijn wel handig lijkt. Ik heb nu het zelfde schema voor de hele week. Laatst wou ik dat veranderen naar een werkweek + zaterdag + zondag schema omdat ik dan het stoken in het weekend kan aanpassen. Het zou handig zijn als je kan kiezen om eerst je oude schema de kopiëren in plaats van het default schema te laden, zodat ik alleen het weekend hoef aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
menzo schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:13:
Een optie die mijn wel handig lijkt. Ik heb nu het zelfde schema voor de hele week. Laatst wou ik dat veranderen naar een werkweek + zaterdag + zondag schema omdat ik dan het stoken in het weekend kan aanpassen. Het zou handig zijn als je kan kiezen om eerst je oude schema de kopiëren in plaats van het default schema te laden, zodat ik alleen het weekend hoef aan te passen.
We werken aan een optie om schema's op te slaan en dagen te dupliceren. Helaas gaan we het niet redden om dit uit te brengen voor het einde van dit verwarmingsseizoen. Ik verwacht dat we dit implementeren rond het begin van het volgende verwarmingsseizoen.

[ Voor 6% gewijzigd door tado op 08-04-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Goed om te horen dat jullie er mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Wat betreft nieuwe functionaliteit. Het onderstaande zou ik graag willen zien.

- De grafiek in de app wordt nu afgetopt. Dat levert een mooie vlakke grafiek op, maar niet de daadwerkelijk gemeten temperatuur.
- Makkelijker handmatig aanpassen van de temperatuur in de app en op de thermostaat. In beide gevallen heb je te veel actief nodig om de temperatuur even iets te verhogen of te verlagen.
- In de app kan je de temperatuur aanpassen. Je kan dan aangeven hoe lang dit van toepassing moet blijven maar er is helaas geen optie "tot de volgende schema wijziging".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Timmy schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:59:

- De grafiek in de app wordt nu afgetopt. Dat levert een mooie vlakke grafiek op, maar niet de daadwerkelijk gemeten temperatuur.
- Makkelijker handmatig aanpassen van de temperatuur in de app en op de thermostaat. In beide gevallen heb je te veel actief nodig om de temperatuur even iets te verhogen of te verlagen.
- In de app kan je de temperatuur aanpassen. Je kan dan aangeven hoe lang dit van toepassing moet blijven maar er is helaas geen optie "tot de volgende schema wijziging".
Over je laatste punt, ik heb op de Windows phone die functie wel. Het lijkt me raar dat ze die zijn vergeten bij Android/iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

menzo schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:44:
[...]

Over je laatste punt, ik heb op de Windows phone die functie wel. Het lijkt me raar dat ze die zijn vergeten bij Android/iOS
Voor zover ik kan zien, kan dit ook op Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timmy schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:59:

1. We werken aan een nieuwe mogelijkheid om de grafieken te tonen. Of en hoe we het afvlakken gaan veranderen is niet bekend.
2. Hier werken we aan. In de volgende app versie kunt u kiezen welke van de 3 manuele besturingen u wilt gebruiken op uw thermostaat zelf.
3. Normaal gezien zit dit ook in de Android app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
tado schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:53:
3. Normaal gezien zit dit ook in de Android app.
Ik heb nu drie opties: "Until next Mode change", "Timer" en "Until ended by user".

Waar ik naar op zoek ben is een optie waarbij je de temperatuur tot de volgende programma-wijziging kan aanpassen, ongeacht wat je positie tov huis is. Bijvoorbeeld als ik nu al weet dat ik over een half uur weg ga, en de rest van de dag niet meer terug kom. Dan wil ik de temperatuur alvast verlagen tot de "sleep" stand actief wordt.

Als ik nu van huis vertrek dan zie je dat de geofencing functie actief wordt en de thermostaat op basis van de afstand wordt afgesteld. De handmatig ingestelde temperatuur wordt direct overruled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timmy schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:54:
[...]

Ik heb nu drie opties: "Until next Mode change", "Timer" en "Until ended by user".

Waar ik naar op zoek ben is een optie waarbij je de temperatuur tot de volgende programma-wijziging kan aanpassen, ongeacht wat je positie tov huis is. Bijvoorbeeld als ik nu al weet dat ik over een half uur weg ga, en de rest van de dag niet meer terug kom. Dan wil ik de temperatuur alvast verlagen tot de "sleep" stand actief wordt.

Als ik nu van huis vertrek dan zie je dat de geofencing functie actief wordt en de thermostaat op basis van de afstand wordt afgesteld. De handmatig ingestelde temperatuur wordt direct overruled.
Ah, helaas zijn daar nog geen plannen voor. Misschien de timer gebruiken in dat geval ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
tado schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:58:
Ah, helaas zijn daar nog geen plannen voor. Misschien de timer gebruiken in dat geval ?
Waarbij ik eerst moet uitrekenen hoe lang het duurt alvorens het volgens blok in het schema start? Nah, niet echt een optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fvkroon
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:51:
[...]

Heb je zwarte wanden dan ?

Hier gaat die witte niet op vallen 😆
Nee hoor maar ook geen witte. Zwart past beter bij ons in huis. Het is wat stijlvoller vind ik persoonlijk. Ons schakelmateriaal is ook allemaal mat zwart. En een mooie thermostaat mag best gezien worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Fvkroon schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:01:
[...]

Nee hoor maar ook geen witte. Zwart past beter bij ons in huis. Het is wat stijlvoller vind ik persoonlijk. Ons schakelmateriaal is ook allemaal mat zwart. En een mooie thermostaat mag best gezien worden.
Ik zal uw wens doorgeven.

U kunt vanaf nu kiezen welke manuele modus geactiveerd word als u de temperatuur aanpast op uw tado.

Via my.tado.com, zone settings kunt u aangeven welke manuele modus geactiveerd moet worden.
https://support.tado.com/...p-and-on-the-device-work-

Binnenkort komt deze instelling ook naar de mobiele apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Dat is handig! Ik heb het meteen op next mode change gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjembecks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:43
Is het mogelijk om de Tado via IFTTT te kopelen naar Loxone?

Wij zijn van plan ons huis uit te rusten met Loxone Domotica, hieraan komen bedrade bestuurbare radiator knoppen/temperatuur censoren per kamer.
Ik ben benieuwd of ik dan de Loxone een signaal naar de Tado kan laten sturen welke dan de ketel laat branden zodat de temperatuur in die kamer wordt verhoogd.

De rede dat ik de ketel niet door de Loxone wil laten aan sturen is dat deze ketel niet moduleren kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjembecks schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 17:11:
Is het mogelijk om de Tado via IFTTT te kopelen naar Loxone?

Wij zijn van plan ons huis uit te rusten met Loxone Domotica, hieraan komen bedrade bestuurbare radiator knoppen/temperatuur censoren per kamer.
Ik ben benieuwd of ik dan de Loxone een signaal naar de Tado kan laten sturen welke dan de ketel laat branden zodat de temperatuur in die kamer wordt verhoogd.

De rede dat ik de ketel niet door de Loxone wil laten aan sturen is dat deze ketel niet moduleren kan aansturen.
Ik denk dat u beter tot het 3e kwartaal kan wachten. Dan gaan wij onze eigen slimme radiatorkranen leveren die direct gekoppeld kunnen worden met onze slimme thermostaat.
We zijn nu bezig met de beta fase en u kunt onze slimme radiatorkranen al vrijblijvend voorbestellen via:
https://www.tado.com/nl/#valve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 17:00
@Sjembecks

Loxone heeft geen IFTTT ondersteuning, is eigenlijk een vrij gesloten systeem

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:36
Ik heb nu een maand de Tado in huis en tot nu toe best tevreden. Ik zou graag zien dat er een goed verbruiksoverzicht kwam (verbruik/kosten van gas en electra). Dat is toch ook erg belangrijk bij een slimme thermostaat. Zoals bijvoorbeeld bij de Toon.

Je wilt toch weten wat je bespaart.

Of heeft iemand nog tips hoe dit op een voordelige manier te doen icm de Tado?

[ Voor 22% gewijzigd door Erik1805 op 14-04-2016 14:32 . Reden: Toevoeging ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

Erik1805 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:08:
Ik heb nu een maand de Tado in huis en tot nu toe best tevreden. Ik zou graag zien dat er een goed verbruiksoverzicht kwam (verbruik/kosten van gas en electra). Dat is toch ook erg belangrijk bij een slimme thermostaat. Zoals bijvoorbeeld bij de Toon.

Als je echt wilt weten wat je bespaart kan je het beste als je een slimme elektra / gasmeter hebt een van de vele programmaatjes gebruiken die beschikbaar zijn zodat je alle verbruik inclusief niet CV gebruik kan zien..toch :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
emaurer schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:43:
[...]

Als je echt wilt weten wat je bespaart kan je het beste als je een slimme elektra / gasmeter hebt een van de vele programmaatjes gebruiken die beschikbaar zijn zodat je alle verbruik inclusief niet CV gebruik kan zien..toch :>
Helaas heb ik geen slimme meters. :'(

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_appie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:19
Heeft iemand hier de Tado aangesloten op stadsverwarming?

Ik heb zelf stadsverwarming in mijn appartement en een simpele knop met *, 0, 1, 2, 3, 4 en 5. Ik kan de verwarming dus alleen uit, laag of hoog zetten. Dit werkt nu echt niet goed. Ik heb geen zoneklep op de stadverwarming.

Ik wil wel graag een Tado, maar weet niet goed hoe ik dit het beste voor elkaar krijg. Tado klantenservice chat kon mij niet goed helpen hiermee. In de tussentijd heb ik een klus uitgezet hiervoor om iets wijzer te worden qua kosten.

Hopelijk heeft iemand hier een soortgelijke situatie en kan diegene mij helpen.

http://500px.com/Abd3licious

Acties:
  • 0 Henk 'm!
don_appie schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:13:
Heeft iemand hier de Tado aangesloten op stadsverwarming?

Ik heb zelf stadsverwarming in mijn appartement en een simpele knop met *, 0, 1, 2, 3, 4 en 5. Ik kan de verwarming dus alleen uit, laag of hoog zetten. Dit werkt nu echt niet goed. Ik heb geen zoneklep op de stadverwarming.

Ik wil wel graag een Tado, maar weet niet goed hoe ik dit het beste voor elkaar krijg. Tado klantenservice chat kon mij niet goed helpen hiermee. In de tussentijd heb ik een klus uitgezet hiervoor om iets wijzer te worden qua kosten.

Hopelijk heeft iemand hier een soortgelijke situatie en kan diegene mij helpen.
Met de chatfunctie bereik je mij of mijn Nederlandstalige collega's helaas niet.

Graag een foto en situatieschets opsturen naar support@tado.com. Dan kan ik of 1 van mijn Nederlandstalige collega's u verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:02
Beste Tado, ik heb een Tado op Marktplaats gezien. Meneer heeft helaas geen factuur. Kunnen jullie aan de hand van tijdstip van aanmelden oid garantie verlenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Djeen84 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 22:16:
Beste Tado, ik heb een Tado op Marktplaats gezien. Meneer heeft helaas geen factuur. Kunnen jullie aan de hand van tijdstip van aanmelden oid garantie verlenen?
Helaas is dit niet mogelijk. Wij kunnen alleen direct garantie bieden als de tado direct bij ons gekocht is. Koopt u de tado bij een andere winkel dan gaat de garantie via die leverancier. Omdat we in uw geval niet weten waar de tado is gekocht kunnen wij helaas niet ingaan op garantieclaims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Het verschil in gasverbruik dit jaar en het jaar ervoor is iets meer dan 500 m3, een goede 35% minder.
Mijn Tado heb ik gehuurd vanaf november 2015.

Nu was het verbruik hier wel absurd hoog doordat de vriendin er een handje van had de simpele aan/uit thermostaat op standje sauna te laten staan (ook bij afwezigheid/nacht).
Rond eind november heb ik door gebrek aan functionaliteit een 'boost functie' ertegenaan gebouwd omdat mevrouw het soms toch te koud vond. Op comfort is dus niet ingeleverd.

Wellicht dat ik net zo veel bespaard had met een simpele modulerende thermostaat met programma's maar ik ben een tevreden gebruiker.

Nadelen die ik heb mogen ondervinden:
Eind februari kreeg ik een mailtje van Tado dat de batterijen vervangen moesten worden.
Na een dag afwezigheid en een avondconcert op een koude avond huiswaarts, met vertrouwen in domotica verheugend op een verwarmd huis. Eenmaal thuis aangekomen was het wel erg koud, de Tado had de aanwezigheid geregistreerd maar er niet op gehandeld omdat we te dicht bij nachtstand zaten om te verwarmen. Dit is hier gebombardeerd tot de 'fuck-you' melding.

Wat ik mis:
Een officiële API (is die er al?).

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:31
Ik ben ook wel erg benieuwd naar de officiële API.
Daarnaast zou ik graag willen weten of het mogelijk is om aparte schema's voor zomer/winter/iets anders in te stellen zijn.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond P schreef op woensdag 20 april 2016 @ 21:06:
Het verschil in gasverbruik dit jaar en het jaar ervoor is iets meer dan 500 m3, een goede 35% minder.
Mijn Tado heb ik gehuurd vanaf november 2015.

Nu was het verbruik hier wel absurd hoog doordat de vriendin er een handje van had de simpele aan/uit thermostaat op standje sauna te laten staan (ook bij afwezigheid/nacht).
Rond eind november heb ik door gebrek aan functionaliteit een 'boost functie' ertegenaan gebouwd omdat mevrouw het soms toch te koud vond. Op comfort is dus niet ingeleverd.

Wellicht dat ik net zo veel bespaard had met een simpele modulerende thermostaat met programma's maar ik ben een tevreden gebruiker.

Nadelen die ik heb mogen ondervinden:
Eind februari kreeg ik een mailtje van Tado dat de batterijen vervangen moesten worden.
Na een dag afwezigheid en een avondconcert op een koude avond huiswaarts, met vertrouwen in domotica verheugend op een verwarmd huis. Eenmaal thuis aangekomen was het wel erg koud, de Tado had de aanwezigheid geregistreerd maar er niet op gehandeld omdat we te dicht bij nachtstand zaten om te verwarmen. Dit is hier gebombardeerd tot de 'fuck-you' melding.

Wat ik mis:
Een officiële API (is die er al?).
Bedeankt voor de over het algemeen positieve feedback. De documentatie voor de API staat in de planning. Helaas nog geen exacte datum.
FireFly3k schreef op woensdag 20 april 2016 @ 21:19:
Ik ben ook wel erg benieuwd naar de officiële API.
Daarnaast zou ik graag willen weten of het mogelijk is om aparte schema's voor zomer/winter/iets anders in te stellen zijn.
We zijn bezig om deze feature in te bouwen. Ook om verschillende schema's op te slaan en te kopiëren naar andere zones (vooral handig zodra wij de radiatorkranen uitbrengen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Goed nieuws voor de verdere ontwikkeling en verbetering:

http://www.finsmes.com/20...ture-capital-funding.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met dit geld willen we de service voor huidige klanten verbeteren terwijl we ook nieuwe producten op de markt kunnen brengen en zo hopelijk nog sneller kunnen groeien.

Verder kan ik melden dat wij nu een kortingsactie van 20% hebben lopen bij aankoop van minimaal 1 additionele thermostaat.
Gebruik kortingscode "Multizone20" in onze webshop: https://goo.gl/JRKXh0
Kortingscode tot 29 april beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnnr
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-10-2023
Zijn er hier eigenlijk mensen die de tado gebruiken zonder de locatie-feature? Na wat opzoekwerk over connected thermostaten staat de tado mij het meeste aan, maar ik wil hem gewoon programmeren volgens schema, van op afstand kunnen aan/uitzetten en integreren met Hue via IFTTT, niet besturen op basis van mijn locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik gebruik hem altijd met de locatie feature. Werkt erg goed vind ik. Kom nooit meer aan de thermostaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Je kan per gebruiker aangeven of je wel of niet gebruik maakt van locatiebepaling, voor zover ik weet kan je het niet systemwide uitzetten.

Het account wat ik gebruik om verdere integratie in de domotica hier mogelijk te maken staat het bijvoorbeeld bij uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sVreGlO.jpg

Gewoon een schema programmeren is in ieder geval mogelijk, locatie is geen vereiste.
IFTTT heb ik verder geen ervaring mee.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
pnnr schreef op woensdag 27 april 2016 @ 16:59:
Zijn er hier eigenlijk mensen die de tado gebruiken zonder de locatie-feature?
Ik gebruik de geofencing functionaliteit niet meer, voornamelijk omdat ik de verschillende modussen (eco, balance en comfort) niet goed vind werken. Zo blijft de doeltemperatuur van "balance" redelijk hoog als ik ver van huis ben. Eco komt meer in de buurt maar daarmee moet in de laatste paar kilometers naar huis nog 1.5 graad overbrugd worden. Dan kom ik dus thuis in een woning die nog niet op temperatuur is.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/24lmw5e.jpg
(x-as = afstand in km ; y-as = temperatuur)

Ik heb daarom voor de domotica software die ik gebruik een module gemaakt die rekening houdt met meerdere factoren zoals temperatuur buiten, windsnelheid en -richting. Als je een beetje handig bent en weet of meet welke invloed bepaalde factoren hebben dan kan je zoiets prima zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:58
Timmy schreef op donderdag 28 april 2016 @ 07:45:
[...]

Ik gebruik de geofencing functionaliteit niet meer, voornamelijk omdat ik de verschillende modussen (eco, balance en comfort) niet goed vind werken. Zo blijft de doeltemperatuur van "balance" redelijk hoog als ik ver van huis ben. Eco komt meer in de buurt maar daarmee moet in de laatste paar kilometers naar huis nog 1.5 graad overbrugd worden. Dan kom ik dus thuis in een woning die nog niet op temperatuur is.
Wel apart dat hij bij jou relatief hoog blijft in balance. Ik ben nu een kilometer of 30 van huis en de doeltemperatuur is 13 graden. Maar dat zal dan denk ik wel weer liggen aan hoe snel tado denkt dat je huis opwarmt.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GermanPivo schreef op donderdag 28 april 2016 @ 07:57:
[...]

Wel apart dat hij bij jou relatief hoog blijft in balance. Ik ben nu een kilometer of 30 van huis en de doeltemperatuur is 13 graden. Maar dat zal dan denk ik wel weer liggen aan hoe snel tado denkt dat je huis opwarmt.
Dit is per huishouden anders en is afhankelijk van hoe snel uw huis op kan warmen. De zogenaamde "heat up gradient" in graden Celsius per uur. Die kan per huis verschillen tussen 0.1 graad per uur (zeer slome vloerverwarming) tot ongeveer 8 voor extreem overgedimensioneerde systemen.

Samen met uw afstand tot huis en de gemiddelde snelheid waarmee u naar huis komt berekenen we dan de benodigde ingestelde temperatuur per afwezigheidsmodus.

Ik moet er wel bij vertellen dat we op de achtergrond zeker nog werken aan het algoritme om dit proces nauwkeuriger te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
GermanPivo schreef op donderdag 28 april 2016 @ 07:57:
Ik heb geen idee wat de doeltemperatuur in de verschillende modussen bepaald. Ik heb de metingen op verschillende dagen herhaald en kwam ongeacht de weersomstandigheden op dezelfde waardes uit.

In "Comfort" blijft de temperatuur wat mij betreft te hoog, zelfs als ik tijdens kantooruren 40 km verderop zit.
De "Balance" modus komt meer overeen met mijn verwachtingen, alleen snap ik niet waarom de grootste stap pas in de laatste kilometers voor thuiskomst wordt gemaakt. Dat betekent dat ik altijd thuiskom in een woning die nog niet op temperatuur is.

Daarom heb ik zelf maar iets gemaakt, dat wel rekening houdt met de weersomstandigheden en zorgt dat de temperatuur bij thuiskomst wel lekker is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timmy schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:29:
[...]

Ik heb geen idee wat de doeltemperatuur in de verschillende modussen bepaald. Ik heb de metingen op verschillende dagen herhaald en kwam ongeacht de weersomstandigheden op dezelfde waardes uit.

In "Comfort" blijft de temperatuur wat mij betreft te hoog, zelfs als ik tijdens kantooruren 40 km verderop zit.
De "Balance" modus komt meer overeen met mijn verwachtingen, alleen snap ik niet waarom de grootste stap pas in de laatste kilometers voor thuiskomst wordt gemaakt. Dat betekent dat ik altijd thuiskom in een woning die nog niet op temperatuur is.

Daarom heb ik zelf maar iets gemaakt, dat wel rekening houdt met de weersomstandigheden en zorgt dat de temperatuur bij thuiskomst wel lekker is ;)
Ik ben blij dat het u gelukt is om zelf iets te maken wat voor u een goede oplossing is. Zoals gezegd wij zijn nog continu aan het werken aan verbetering van de automatische afwezigheidsmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fingie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:22
Ik ben nog steeds tevreden over de Tado die hier aan de muur hang, maar, wanneer gaan de grafieken in de app aangepast worden? Die kloppen echt niet. Laat ze de werkelijkheid weergeven! Dat geeft de gebruiker wellicht inzicht in het daadwerkelijke temperatuurverloop in huis en de eventuele noodzaak tot maatregelen (lees bv isolatie).

Gisteren, de temperatuur geheel constant, totdat we van huis gaan. Ineens spontaan een dip (terwijl de CV op dat moment aan het stoken is, wat ik op het plaatje niet zichtbaar krijg en volgens de grafiek ook helemaal niet nodig is...):
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/34fmywx.png

En vandaag is de temperatuur wel heeeel constant...
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/axmat0.png

Naast dat het er onwerkelijk uitziet, het klopt ook niet. Als de CV aan geweest is loopt de temperatuur verder op als de grafiek weergeeft (wat ik kan zien aan een andere thermometer niet ver van de thermostaat vandaan), soms tot wel 1,5 graden (hoger als op Tado ingestelde temperatuur). Dat zie je in de grafieken niet terug.

Ik heb dit al een keer bij support aangegeven, maar daar werd mij verzekerd dat de grafieken niet gemanipuleerd worden en de werkelijkheid wordt weergeven. Ik geloof er niets van.

EDIT: en nog opmerkelijker, de grafiek "corrigeerd" zichzelf achteraf?.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2pzxjmh.png
Opmerkelijk...

[ Voor 7% gewijzigd door Fingie op 28-04-2016 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
De grafiek mag inderdaad wel een wat realistischer beeld geven. ;)

Tado:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2h3ctxs.jpg

Externe temperatuursensor:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2ikbnm1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We werken aan een nieuwe tool om de data weer te geven. Het is de bedoeling dat deze zowel op de web-app en telefoon-app beschikbaar zal komen. Er zal zeker iets aan deze overmatige smoothing gedaan worden. Waarschijnlijk zullen we altijd iets van smoothing toepassen maar zeker niet zo aggresief als het nu is. Verder zullen we ook de temperatuurschaal aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
tado schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:29:
We werken aan een nieuwe tool om de data weer te geven. Het is de bedoeling dat deze zowel op de web-app en telefoon-app beschikbaar zal komen. Er zal zeker iets aan deze overmatige smoothing gedaan worden. Waarschijnlijk zullen we altijd iets van smoothing toepassen maar zeker niet zo aggresief als het nu is. Verder zullen we ook de temperatuurschaal aanpassen.
Ligt dat wel aan de dataweergave en niet aan de dataset?

Als ik de data pak zoals de app deze ontvangt en door gnuplot haal krijg ik een identiek resultaat.

Tado app:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/49GgKP5.png

Gnuplot:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mwpMa2O.png

Domoticz (1 minute polling, datapunten van tado api):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FT3zJ3S.png

Edit: de chart zou niet gebruikt moeten worden als referentie voor prestaties van Tado, ik ben gisteren aan het klooien geweest om een wrapper te schrijven om de v2 versie van de api.

[ Voor 9% gewijzigd door Raymond P op 29-04-2016 12:41 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Ik heb wel vaker gezien dat de huidige temperatuur iets hoger was dan die in de grafiek, dus er is wel meer data die weg wordt gesmooth. Ik heb ook gemerkt dat de smoothing vaak minder is als de tado op manual control staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond P schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:39:
[...]

Ligt dat wel aan de dataweergave en niet aan de dataset?
Op dit moment is de dataweergave geregeld op de server. In onze backend hebben wij ook gewoon toegang tot de "ruwe" data.
menzo schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:42:
Ik heb wel vaker gezien dat de huidige temperatuur iets hoger was dan die in de grafiek, dus er is wel meer data die weg wordt gesmooth. Ik heb ook gemerkt dat de smoothing vaak minder is als de tado op manual control staat.
Op dit moment zal de data vlakker gemaakt worden rond een set point. Je kan ook zien in de tado grafieken dat er meer detail is tijdens het gradueel afkoelen tijdens de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
Werkt een Tado nou ook als beide personen in een huishouden onregelmatig werken? Of schiet het dan z'n doel voorbij?

En stel we maken gebruik van de mooie huur actie die er op dit moment is. Hoeveel korting op de aanschafprijs krijgen we dan, mochten we beslissen om over te gaan op koop?

[ Voor 42% gewijzigd door outlandos op 30-04-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik1805 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:08:

Dat lukt je nooit alleen met de gegevens van alleen je gasverbruik. Er zijn namelijk meer zaken van invloed zoals, zonkracht, wind en buiten temperatuur dan alleen je nieuwe thermostaat. Vul je gegevens eens een tijd in op Mindergas.nl. Dan krijg je een redelijk inzicht omdat daar graaddagen worden meegenomen wat de besparing is van thermostaat. Als je je oude verbruiken hebt van vorige jaren die invullen en je ziet het verschil, of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tado schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:42:
[...]

Gelukkig geeft u zelf al aan dat ons product niet ontworpen is voor huishoudens met maar 1 smartphone.
Als het goed is kunt u ook gewoon een away blok instellen in het slimme schema.

Alle problemen met overshoot kunnen wij eenvoudig oplossen. Graag even contact opnemen via support@tado.com. Verder helpt het altijd om de maximale keteltemperatuur naar beneden bij te stellen op de ketel. Dit zal ook de efficiëntie van uw ketel verhogen.
Indien je een goede modulerende thermostaat hebt icm met een juist (voldoende vermogen radiatoren) en waterzijdig ingeregeld systeem zou dit helemaal niet nodig moeten zijn. Sterker, indien je systeem onderbemeten is wbt vermogenafgifte aan radiatoren zal het beperken van de maximale keteltemperatuur ervoor zorgen dat je tijdens koude dagen heel lang bezig bent je huis op temperatuur te krijgen of wellicht het helemaal niet op niveau krijgt. Resultaat in die situatie, meer gasverbruik. Wat u hier stelt kan je dus niet zomaar als algemeen advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43

Sabbi

je denkt aan mij.

Leuk om te zien, als ik de twee grafieken van Timmy over elkaar heen leg, kan je zien wat Tado precies met de datapunten doet. Het is duidelijk geen smoothing, want in away-mode (dalende temperatuur) klopt de tado-temperatuur perfect met de onafhankelijk gemeten waarde. Het lijkt er meer op dat ze de tijden dat het systeem 'op temperatuur' is platslaan om zo de overshoot van de ketel niet te tonen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PdCUoEt.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
outlandos schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 11:37:
Werkt een Tado nou ook als beide personen in een huishouden onregelmatig werken? Of schiet het dan z'n doel voorbij?
Dat ligt een beetje aan je situatie zoals deze nu is.
Als jullie netjes de thermostaat bedienen naar behoefte dan zal het nauwelijks iets toevoegen.

Zelf werk ik redelijk onregelmatig, merendeel vanuit huis.
Mijn vriendin werkt onregelmatig, maar met een vooraf bekend schema.

Het komt wel eens voor dat mijn vriendin overdag slaapt terwijl ik van huis ben. Omdat Tado dmv locatiebepaling mijn vriendin thuis ziet wordt er dan onnodig verwarmd.
Wat vaker gebeurt is dat ik thuis 's nachts aan het werk ben terwijl Tado in nachtmodus (uit) staat, onnodig koud.

Toen ik in november mijn issue aankaartte werd ik verwezen naar IFTTT, niet echt een oplossing.
Sinds januari is er wel een mogelijkheid (boost) om voor x tijd (of tot volgend programma) de verwarming aan/uit te zetten of de setpoint te veranderen.
Waar het op neer komt: is het onnodig warm dan is dat jammer, is het koud dan 'boosten' wij.

Het boosten valt wel tegenaan te programmeren, het verwarmen wanneer dat niet nodig is vind ik wat lastiger op te lossen zonder aanwezigheidssensors en andere deftige tools.

Of het voor jou werkt ligt denk ik vooral aan wat jij denkt dat het doel van een slimme thermostaat is.

edit:
Sabbi schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 12:37:
Leuk om te zien, als ik de twee grafieken van Timmy over elkaar heen leg, kan je zien wat Tado precies met de datapunten doet. Het is duidelijk geen smoothing, want in away-mode (dalende temperatuur) klopt de tado-temperatuur perfect met de onafhankelijk gemeten waarde. Het lijkt er meer op dat ze de tijden dat het systeem 'op temperatuur' is platslaan om zo de overshoot van de ketel niet te tonen.

[afbeelding]
Soms is zo'n overshoot ook wel te verklaren, Tado probeert immers lokaal het weer te voorspellen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UZeifSl.png

Solar data is van een profi weerstation zo'n 400 meter hemelsbreed van mijn huis.

[ Voor 22% gewijzigd door Raymond P op 30-04-2016 14:26 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43

Sabbi

je denkt aan mij.

Inderdaad, je zal altijd een beetje overschoot houden, vooral als je een ketel hebt die niet kan moduleren. Het lijkt ook niet eens een halve graad te zijn, niet zo erg imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Raymond P schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 12:40:
Solar data is van een profi weerstation zo'n 400 meter hemelsbreed van mijn huis.
Interessante data. Is dat publieke data?
Ik stel Tado op basis van allerlei gegevens in, maar zonkracht heb ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Timmy schreef op zondag 01 mei 2016 @ 09:45:
[...]

Interessante data. Is dat publieke data?
Ik stel Tado op basis van allerlei gegevens in, maar zonkracht heb ik nog niet.
Ja, het is van een van de weerstations die ik gevonden heb op Weather Underground.
Zelf gebruik ik wug niet maar direct de website van het station om de data binnen te halen.

nb: de tado api geeft ook een 'virtSolarIntensity' mee, die vind ik niet precies genoeg.

[ Voor 9% gewijzigd door Raymond P op 01-05-2016 12:30 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
outlandos schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 11:37:

En stel we maken gebruik van de mooie huur actie die er op dit moment is. Hoeveel korting op de aanschafprijs krijgen we dan, mochten we beslissen om over te gaan op koop?
tado is juist zeer geschikt voor deze situatie. Zodra de laatste persoon van huis gaat zal de tado de verwarming lager zetten en zodra de eerste persoon terug komt gaat de verwarming weer hoger. Tot 50 personen kunnen worden toegevoegd aan een huis.

U krijgt tot 6 maanden huurprijs (zonder korting) terug in de vorm van een korting op uw aangschafbedrag.
Dus 6*9,99 korting op de aanschafprijs van 249,00 euro.
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 12:13:
[...]

Indien je een goede modulerende thermostaat hebt icm met een juist (voldoende vermogen radiatoren) en waterzijdig ingeregeld systeem zou dit helemaal niet nodig moeten zijn. Sterker, indien je systeem onderbemeten is wbt vermogenafgifte aan radiatoren zal het beperken van de maximale keteltemperatuur ervoor zorgen dat je tijdens koude dagen heel lang bezig bent je huis op temperatuur te krijgen of wellicht het helemaal niet op niveau krijgt. Resultaat in die situatie, meer gasverbruik. Wat u hier stelt kan je dus niet zomaar als algemeen advies geven.
U heeft volkomen gelijk.

[ Voor 30% gewijzigd door tado op 02-05-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:14
Hallo, ik heb nu enkele weken Tado in bezit en ik ben er blij mee. Het werkt soepel op mijn iPhone. Helaas is mijn vriendin minder tevreden. Zij heeft een Sony telefoon met Android versie 5. Soms als zij vertrekt registreet Tado niet dat zij van huis is vertrokken (en soms wel). Zij kan er moeilijk op vertrouwen en moet daarom helaas handmatig via haar Tado app een timer aanzetten als zij van huis vertrekt. De tips van de Tado website heb ik gelezen.

Het lijkt dus dat iOS beter werkt dan Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadonder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:56
Goedemorgen,

Ik heb enige tijd geleden iets te impulsief gebruikgemaakt van een actie van Tado. Gezien ik niet weet waar ik de Tado moet aansluiten, ligt deze nog steeds in de verpakking.
De situatie is als volgt:

Op de benedenverdieping hebben we vloerverwarming. We hebben geen thermostaat in de woonkamer, maar een kastje van Theben met de cijfers 1 tot en met 6. Deze staat nu altijd op 3 ingesteld.

Op de overige verdiepingen hebben we radiatoren hangen.

Op zolder hangt onze cv ketel, de Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24. Daarnaast hangt een thermostaat van Honeywell, de Honeywell Round on/off. Ook hebben we ook nog een buitensensor aan de gevel hangen.

De vraag is nu waar de Tado moet komen. Het liefst wil ik beneden gewoon de temperatuur kunnen zien, maar ik weet dus niet of dat kan.
Het doel van de Tado is om energie te besparen, gezien de vloerverwarming nu vaak ' s nachts aan is geweest, terwijl we allebei fulltime werken. Door de weeks is het dus belangrijk dat de ruimte 's avonds warm is.

Kunnen jullie mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chillmeister schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:40:
Hallo, ik heb nu enkele weken Tado in bezit en ik ben er blij mee. Het werkt soepel op mijn iPhone. Helaas is mijn vriendin minder tevreden. Zij heeft een Sony telefoon met Android versie 5. Soms als zij vertrekt registreet Tado niet dat zij van huis is vertrokken (en soms wel). Zij kan er moeilijk op vertrouwen en moet daarom helaas handmatig via haar Tado app een timer aanzetten als zij van huis vertrekt. De tips van de Tado website heb ik gelezen.

Het lijkt dus dat iOS beter werkt dan Android.
Over het algemeen werkt Android beter dan iOS omdat Google gewoon meer wifi locatiegegevens heeft. De sony kan problemen hebben omdat sony op hun versie van Android zeer aggresiever batterijbesparing toepast.
Over het algemeen zijn alle problemen op te lossen door echt stap voor stap alle instellingen van de telefoon te vinden en juist in te stellen.
https://support.tado.com/...l-location-based-control-

Mocht het daarna nog niet lukken dan graag een e-mail naar support@tado.com met exacte tijden dat de telefoon iets fout registreerde en wat er fout geregistreerd werd.
Kadonder schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:38:
Goedemorgen,

Ik heb enige tijd geleden iets te impulsief gebruikgemaakt van een actie van Tado. Gezien ik niet weet waar ik de Tado moet aansluiten, ligt deze nog steeds in de verpakking.
De situatie is als volgt:

Op de benedenverdieping hebben we vloerverwarming. We hebben geen thermostaat in de woonkamer, maar een kastje van Theben met de cijfers 1 tot en met 6. Deze staat nu altijd op 3 ingesteld.

Op de overige verdiepingen hebben we radiatoren hangen.

Op zolder hangt onze cv ketel, de Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24. Daarnaast hangt een thermostaat van Honeywell, de Honeywell Round on/off. Ook hebben we ook nog een buitensensor aan de gevel hangen.

De vraag is nu waar de Tado moet komen. Het liefst wil ik beneden gewoon de temperatuur kunnen zien, maar ik weet dus niet of dat kan.
Het doel van de Tado is om energie te besparen, gezien de vloerverwarming nu vaak ' s nachts aan is geweest, terwijl we allebei fulltime werken. Door de weeks is het dus belangrijk dat de ruimte 's avonds warm is.

Kunnen jullie mij verder helpen?
U krijgt stap voor stap installatie instructies via my.tado.com.

In uw geval lijkt het dat de thermostaat op zolder niet veel zal meten. Waarschijnlijk zal de Theben het meeste regelen. Kunt u anders een foto en exacte uitleg van uw situatie doorsturen naar support@tado.com nadat u een account heeft aangemaakt via tado.com/login

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 22:24
Eergisteren een mailtje gehad dat de batterijen van de thermostaat aan vervanging toe zijn (maar het nog 4 weken zouden moeten doen). Helaas gisteren batterijen al leeg...

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RaymondD schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:47:
Eergisteren een mailtje gehad dat de batterijen van de thermostaat aan vervanging toe zijn (maar het nog 4 weken zouden moeten doen). Helaas gisteren batterijen al leeg...
Als het goed is zijn er 3 verschillende batterijstatus-symbolen te zien op de tado.

https://support.tado.com/...-I-replace-the-batteries-

Pas als er alleen nog een punt te zien is op de tado zijn de batterijen zo goed als leeg.

Wat kreeg u te zien op de tado zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 22:24
tado schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:46:
[...]

Als het goed is zijn er 3 verschillende batterijstatus-symbolen te zien op de tado.

https://support.tado.com/...-I-replace-the-batteries-

Pas als er alleen nog een punt te zien is op de tado zijn de batterijen zo goed als leeg.

Wat kreeg u te zien op de tado zelf ?
Ik kreeg empty battery te zien. Inmiddels nog steeds niet vervangen (geen AAA meer in huis) maar het is me niet helemaal duidelijk of de thermostaat nu nog werkt. Vanwege het warme weer niet nodig... Ik zal morgen de batterijen vervangen gezien de lage temperaturen komend weekend.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RaymondD schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:52:
[...]

Ik kreeg empty battery te zien. Inmiddels nog steeds niet vervangen (geen AAA meer in huis) maar het is me niet helemaal duidelijk of de thermostaat nu nog werkt. Vanwege het warme weer niet nodig... Ik zal morgen de batterijen vervangen gezien de lage temperaturen komend weekend.
Zou eerder je huis eens beter isoleren en slim met zonwarmte omgaan. Hier in het hele huis nu 22 graden doordat ik gisteren expres het zonnescherm niet heb laten zakken. Die warmte houd ik met 12 graden buiten en af en toe (vanmiddag) een zonnetje makkelijk vast. CV mag hier gewoon na 01 april van mij niet meer aan en dat lukt al jaren op deze manier. Verbruik voor verwarmen van huis is hier nog geen 500 m3 per jaar op 140 m2 vloeropp zonder Tado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:23:
[...]

Zou eerder je huis eens beter isoleren en slim met zonwarmte omgaan. Hier in het hele huis nu 22 graden doordat ik gisteren expres het zonnescherm niet heb laten zakken. Die warmte houd ik met 12 graden buiten en af en toe (vanmiddag) een zonnetje makkelijk vast. CV mag hier gewoon na 01 april van mij niet meer aan en dat lukt al jaren op deze manier. Verbruik voor verwarmen van huis is hier nog geen 500 m3 per jaar op 140 m2 vloeropp zonder Tado.
Isoleren is natuurlijk de beste manier om een heel laag verbruik te krijgen. Helaas is het niet in alle gevallen mogelijk (Monument, huurhuis etc..) om een huis zo goed na te isoleren en verder vergt isolatie een veel hogere investering (tijd en geld). Daarnaast is het op dit moment gewoon uitzonderlijk koud voor de maand mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tado schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:58:
[...]

Isoleren is natuurlijk de beste manier om een heel laag verbruik te krijgen. Helaas is het niet in alle gevallen mogelijk (Monument, huurhuis etc..) om een huis zo goed na te isoleren en verder vergt isolatie een veel hogere investering (tijd en geld). Daarnaast is het op dit moment gewoon uitzonderlijk koud voor de maand mei.
Isoleren is in economische termen een "diepte-investering". Een investering die zichzelf terugverdient en tevens goed is voor het comfort en milieu. Ja dat kost tijd en geld, maar geen argument het niet te doen en als excuus dan een Tado te hangen.

Tado is niet slecht, maar de enige besparing zit in het feit dat mensen zelf hun cv niet uitzetten. Voor de rest is het gewoon een modulerende thermostaat net als iedere andere in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:09:
[...]

Isoleren is in economische termen een "diepte-investering". Een investering die zichzelf terugverdient en tevens goed is voor het comfort en milieu. Ja dat kost tijd en geld, maar geen argument het niet te doen en als excuus dan een Tado te hangen.

Tado is niet slecht, maar de enige besparing zit in het feit dat mensen zelf hun cv niet uitzetten. Voor de rest is het gewoon een modulerende thermostaat net als iedere andere in mijn ogen.
Ik vind dit een beetje kort door de bocht....tijd kan je niet in geld uitdrukken maar met een beetje goede wil heeft iedereen dat... geld investeren in een huurhuis is een andere zaak en is zeker wel een argument vooral als de huisbaas zegt "o wee als je iets aanpast". Om in een huurhuis een "diepte-investering" te doen is alleen goed voor de huisbaas...
We zijn niet allemaal personen die zeggen "1 april kachel uit uit en niet eerder aan dan ?" er zijn ook mensen die het gewoon eerder koud hebben...denk aan bejaarden... daar smelt je meestal weg terwijl de personen zelf het net behaaglijk hebben....
Ok misschien ben ik in sommige gevallen wat laks en moest dat gecorrigeerd worden, daar heeft de TADO (in principe ieder ander intelligente thermostaat) goed mee geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emaurer schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:56:
[...]

Ik vind dit een beetje kort door de bocht....tijd kan je niet in geld uitdrukken maar met een beetje goede wil heeft iedereen dat... geld investeren in een huurhuis is een andere zaak en is zeker wel een argument vooral als de huisbaas zegt "o wee als je iets aanpast". Om in een huurhuis een "diepte-investering" te doen is alleen goed voor de huisbaas...
We zijn niet allemaal personen die zeggen "1 april kachel uit uit en niet eerder aan dan ?" er zijn ook mensen die het gewoon eerder koud hebben...denk aan bejaarden... daar smelt je meestal weg terwijl de personen zelf het net behaaglijk hebben....
Ok misschien ben ik in sommige gevallen wat laks en moest dat gecorrigeerd worden, daar heeft de TADO (in principe ieder ander intelligente thermostaat) goed mee geholpen...
Ik had het over een koophuis en als de huisbaas dit doet is dit ook goed voor jouw geldbeurs. Hier in mijn stadje worden huurhuizen op dit moment energievriendelijk gemaakt met zonnepanelen en isolatie door de woningstichting met een zeer kleine huurverhoging. En dan krijg je het in deze tijd van het jaar echt niet meer koud, dat was mijn punt, en dat heeft helemaal niets met wat voor een thermostaat te maken. Bij mij nu in huis 21,5 graden. Brrrrr, koud hoor. :+

Begin bij de basis (isoleren en goede ketel) en dan finetunen met een goede thermostaat (bijvoorbeeld een Tado) en goed inregelen cv installatie (dat laatste schort het bijna ook altijd aan, zie forum Tunen CV).

Kijk gewoon eens verder als je wil bezuinigen op je stoken dan alleen de thermostaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:53:
[...]

Ik had het over een koophuis en als de huisbaas dit doet is dit ook goed voor jouw geldbeurs. Hier in mijn stadje worden huurhuizen op dit moment energievriendelijk gemaakt met zonnepanelen en isolatie door de woningstichting met een zeer kleine huurverhoging. En dan krijg je het in deze tijd van het jaar echt niet meer koud, dat was mijn punt, en dat heeft helemaal niets met wat voor een thermostaat te maken. Bij mij nu in huis 21,5 graden. Brrrrr, koud hoor. :+

Begin bij de basis (isoleren en goede ketel) en dan finetunen met een goede thermostaat (bijvoorbeeld een Tado) en goed inregelen cv installatie (dat laatste schort het bijna ook altijd aan, zie forum Tunen CV).

Kijk gewoon eens verder als je wil bezuinigen op je stoken dan alleen de thermostaat. ;)
Ik begrijp het. je idee over een koophuis...en natuurlijk een woningstichting / coöperatie maar er zijn echter nog vele andere situaties....
21,5 graad is maar een getal....het gaat over de gevoelswaarde welke iemand ervaart....dus voor sommige mensen zal dat te koud zijn....
Bij mij nu thuis (huiskamer) 23.2 graden pal op het zuiden en gelukkig veel zon.... Mijn werkkamer pal noord, nooit zon dus een stuk koeler... (heerlijk zomers) maar 's winters een extra trui (ik ga niet extra stoken om het daar ook dezelfde temperatuur te krijgen als de huiskamer misschien ooit in de toekomst een ketel met een duo zone)...
Alle isolatie is gedaan indien mogelijk dus bij mij bleef alleen nog een goede regeling over... en dat is gebeurd en het werkt
Voorlopig ben ik tevreden met mijn TADO die precies doet hoe ik het zou willen qua warmte comfort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emaurer schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:06:
[...]

Ik begrijp het. je idee over een koophuis...en natuurlijk een woningstichting / coöperatie maar er zijn echter nog vele andere situaties....
21,5 graad is maar een getal....het gaat over de gevoelswaarde welke iemand ervaart....dus voor sommige mensen zal dat te koud zijn....
Bij mij nu thuis (huiskamer) 23.2 graden pal op het zuiden en gelukkig veel zon.... Mijn werkkamer pal noord, nooit zon dus een stuk koeler... (heerlijk zomers) maar 's winters een extra trui (ik ga niet extra stoken om het daar ook dezelfde temperatuur te krijgen als de huiskamer misschien ooit in de toekomst een ketel met een duo zone)...
Alle isolatie is gedaan indien mogelijk dus bij mij bleef alleen nog een goede regeling over... en dat is gebeurd en het werkt
Voorlopig ben ik tevreden met mijn TADO die precies doet hoe ik het zou willen qua warmte comfort...
Dan heb je het toch, afgezien van wellicht nog niet tunen van je cv Gas besparen door middel van CV tuning deel II, goed gedaan. _/-\o_

Ik probeerde mensen hier er alleen op te wijzen dat zuinig stoken meer inhoud dan alleen een andere thermostaat hangen. We zullen de discussie hier maar sluiten, ivm off-topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
Ziet er strak uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:13
Eindelijk mijn Nest verkocht en nu aan de slag met de Tado, vooral voor de Tado gekozen vanwege enerzijds de ondersteuning en anderszijds de slimme radiatorknoppen die komen.
Waar ik vooral mee zit is tzt het maken van een goed plan voor de radiatorknoppen. Want alles vervangen in huis (13 stuks) gaat een prijzige onderneming worden ;)

Wat me opviel is dat de support en installatie handleiding er goed zijn en behulpzaam, maar dat ik me soms in de app een beetje 'hulpeloos' voel.
Zo ben ik bezig met het schema in te richten maar krijg ik geen enkel idee of inzicht over Away-auto mode (dus het volledige groene stukje).
Iemand hier meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M@rijn schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:10:
Eindelijk mijn Nest verkocht en nu aan de slag met de Tado, vooral voor de Tado gekozen vanwege enerzijds de ondersteuning en anderszijds de slimme radiatorknoppen die komen.
Waar ik vooral mee zit is tzt het maken van een goed plan voor de radiatorknoppen. Want alles vervangen in huis (13 stuks) gaat een prijzige onderneming worden ;)

Wat me opviel is dat de support en installatie handleiding er goed zijn en behulpzaam, maar dat ik me soms in de app een beetje 'hulpeloos' voel.
Zo ben ik bezig met het schema in te richten maar krijg ik geen enkel idee of inzicht over Away-auto mode (dus het volledige groene stukje).
Iemand hier meer info over?
Over het algemeen zou ik het gebruik van het "volledig groene stukje" afraden. Er zijn specifieke situaties waar die handig is maar dat zijn echt uitzonderingen.
Ik zou in ieder geval altijd adviseren om de grote aanpassingen via my.tado.com te doen. Dan heb je een groter scherm en dat helpt al.
Daarnaast helpt het om de handleiding te lezen:
https://support.tado.com/...eiding-Slimme-Thermostaat

Verder verwacht ik dat wij voor het nieuwe verwarmingsseizoen een compleet nieuw schema zullen implementeren met de focus op duidelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Toch na lang twijfel tado net besteld. Nu nog wachten op de radiatorkranen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
tado schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:42:
Er is nu bijvoorbeeld meer informatie te vinden over de slimme radiatorknoppen
Wat betreft de radiatorknoppen. Ik lees dat er drie adapters zullen worden meegeleverd. Enig idee welke types het betreft?

Hoe gaat het trouwens met de publieke API, wordt dat nog steeds het derde kwartaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timmy schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:06:
[...]

Wat betreft de radiatorknoppen. Ik lees dat er drie adapters zullen worden meegeleverd. Enig idee welke types het betreft?

Hoe gaat het trouwens met de publieke API, wordt dat nog steeds het derde kwartaal?
De standaardring zal M30x 1.5 zijn. De 3 adapters zijn voor Danfoss (en misschien andere merken).
Meer informatie zal later bekend gemaakt worden.

De publieke API staat als het goed is nog voor het 3e kwartaal in de planning. Ik kan daar wel bij vertellen dat er online al veel te vinden is over onze API. Dus met wat zoekwerk moet het ook lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:47
Je kan tot einde van deze maand het basispakket huren voor 5 euro per maand. Dan zou het over 4 jaar (lijkt me een beetje de levensduur/upgrade tijd) 240 euro kosten. Best een goede deal toch?
Pagina: 1 ... 5 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!