Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick271280
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 21:53
Ik gebruik nu 2 winters de Tado en ben er erg tevreden over. Moet wel zeggen dat sinds de nieuwe iOS versie het lijkt alsof ik meer overshoot in temperatuur heb, soms wel meer dan 0,5 graden, waar dat voorheen 0,2 of 0,3 was.

Vandaag bedacht ik ineens dat het wel omslachtig is om de Tado uit te zetten. Waar je in de vorige versie nog via de instellingen een knop "Off" had, kan ik hem nu nergens terugvinden. Is het dan de bedoeling om de Tado via manual control uit te zetten?
Dat zou wat mij betreft iets beter zichtbaar kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:56
Als je op de Setpoint temperatuur drukt, zie ik op windows phone een slider waar je heating aan en uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:20
Wel raar. Ik heb ingesteld dat de tado om 22:30 in sleepmode gaat. Nu kijk ik om 22:15 en staat al sleepmode. Waar zit dat tijdverschil nu in?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:51
Hoi allen,

Ik ben aan het overwegen om binnenkort de Tado aan te schaffen, en vroeg me het volgende af.

Ik heb op de benedenverdieping vloerverwarming (daar hangt een Remeha iSense thermostaat) en op de 1e verdieping radiatoren. Nu merk ik vaak dat als het onder nog warm is, boven de temperatuur sneller lager wordt. Logisch natuurlijk, aangezien de vloerverwarming een groter oppervlak heeft. Maar dan slaat de verwarming niet meer aan.

- Zou ik met de Tado mijn werkkamer op de 1e verdieping als aparte zone kunnen inregelen?
- Zo ja, is het slim om daarvoor een additionele Tado thermostaat te nemen, of de slimme radiatorknop?
- Hoe zorg ik ervoor dat als deze zone is geregeld, de vloerverwarming onder niet aanslaat? De verdeler met draaiknop (niet thermostaat) +pompschakelaar hangen in de kelder.

Wellicht kan de Tado adviseur op dit forum ook inzicht geven

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik heb wel met mijn Tado, dat deze de warmwater niet kan regelen. Is dit per ketel afhankelijk of de tado het kan aansturen? Ik heb net een nieuwe ketel (Intergas) maar krijg in de tado geen optie voor tapwater

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-05 16:53
Besteld! Ik wilde eerste de Nest want "zomg, diesaain!!" maar na het lezen van het gebruikerstopic durfde ik niet meer.

Ik ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Erik1805 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:54:
Ik heb net een nieuwe ketel (Intergas) maar krijg in de tado geen optie voor tapwater
Ik heb ook een Intergas en kan het tapwater wel beïnvloeden. Zie je die mogelijkheid om niet als je op het hamburgermenu (links boven)? Anders ff de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Timmy schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:15:
[...]

Ik heb ook een Intergas en kan het tapwater wel beïnvloeden. Zie je die mogelijkheid om niet als je op het hamburgermenu (links boven)? Anders ff de helpdesk bellen.
Nee die zie ik niet. Ik zal morgen even contact opnemen. Ik heb de intergas kombi-kompakt hre 36/30

[ Voor 5% gewijzigd door Erik1805 op 24-02-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
F.U.B.A.R schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:49:
Besteld! Ik wilde eerste de Nest want "zomg, diesaain!!" maar na het lezen van het gebruikerstopic durfde ik niet meer.

Ik ben benieuwd! :)
Goede keus. Ik heb de nest vorige week terug gestuurd. En nu de tado. Erg tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapa
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 10:34
Erik1805 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:56:
[...]

Nee die zie ik niet. Ik zal morgen even contact opnemen. Ik heb de intergas kombi-kompakt hre 36/30
Die zat er bij mij ook niet standaard op. Die heeft helpdesk toen op afstand geactiveerd. Voorwaarde is wel dat je ketel dit ondersteund.

klikkerdeklik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
kapa schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 19:03:
[...]

Die zat er bij mij ook niet standaard op. Die heeft helpdesk toen op afstand geactiveerd. Voorwaarde is wel dat je ketel dit ondersteund.
Oké dank je wel. Maakt op zich niet heel veel uit want de ketel regelt het toch. Even zien wat de meerwaarde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kacee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-08 19:37
Net zoals anderen in dit topic was ik aan het overwegen om een Nest aan te schaffen. Mooi ding, maar na wat zoeken blijkt het gebruiksgemak (ontbreken van modulatie) toch niet zo goed te zijn. Inmiddels ben ik ongeveer een week in het bezit van de Tado thermostaat en ben zeer tevreden. De statistieken/grafiekjes zijn wel wat mager dus ik kijk uit naar een update waar dit wordt verholpen.

Het 'hands-off' idee van de thermostaat is prettig. Je stelt in het programma in wanneer je slaapt en welke temperaturen je de rest van de dag wilt hebben. Wanneer je niet thuis bent dat gaat de verwarming automatisch uit. Simpel maar heel praktisch!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 14:55
Ik vroeg me af of ik de extensionbox nodig heb. Ik heb een Remeha tzerra CW5 besteld. Verder was er nog geen CV oid in dit huis dus is allemaal nieuw. Er staat namelijk dat je de extensionbox nodig hebt indien er nog geen thermostaat in huis is maar het idee is toch dat de Tado de termestaat is?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• Erik1805
3dmaster schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:25:
Ik vroeg me af of ik de extensionbox nodig heb. Ik heb een Remeha tzerra CW5 besteld. Verder was er nog geen CV oid in dit huis dus is allemaal nieuw. Er staat namelijk dat je de extensionbox nodig hebt indien er nog geen thermostaat in huis is maar het idee is toch dat de Tado de termestaat is?
Extensiebox heb je alleen nog als je geen bedrading hebt naar je thermostaat. Extensionbox is voor een dradaloze verbinding tussen ketel en thermostaat. Zelfde vraag had ik een week geleden ook gesteld aan Tado. I

• menzo
3dmaster schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:25:
Je heb de extensionbox box nodig als je de Tado helemaal draadloos wil aansturen. Als jij een draad laat/gaat trekken van je nieuwe ketel naar de plek waar de thermostaat komt heb je hem niet nodig.

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:23
Hebben jullie ook dat de LEDs een beetje flikkeren als je het display aan staat?
Ik heb hem net gekocht en het is niet echt mooi. Het scherm zal misschien niet vaak aan staan, maar ik vind het toch wel jammer voor een apparaat van ruim 200 euro.

PSN - 500px - Flickr

• Erik1805
FireFly3k schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:40:
Hebben jullie ook dat de LEDs een beetje flikkeren als je het display aan staat?
Ik heb hem net gekocht en het is niet echt mooi. Het scherm zal misschien niet vaak aan staan, maar ik vind het toch wel jammer voor een apparaat van ruim 200 euro.
Eigenlijk niet zo op gelet. Ik heb hem eigenlijk nooit aan. Ik zal vanavond eens kijken.

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 14:55
Erik1805 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:33:
[...]

Extensiebox heb je alleen nog als je geen bedrading hebt naar je thermostaat. Extensionbox is voor een dradaloze verbinding tussen ketel en thermostaat. Zelfde vraag had ik een week geleden ook gesteld aan Tado. I
Ok, ik heb wel bedrading lopen van de ketelplek op zolder naar de huiskamer. De oude thermostaat in huis (nog zo'n classic honeywell kwikgeval) is uiterraard weg. Dan kan de Tado zo worden aangesloten op de opentherm aansluiting op de ketel?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• Erik1805
3dmaster schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:06:
[...]

Ok, ik heb wel bedrading lopen van de ketelplek op zolder naar de huiskamer. De oude thermostaat in huis (nog zo'n classic honeywell kwikgeval) is uiterraard weg. Dan kan de Tado zo worden aangesloten op de opentherm aansluiting op de ketel?
Ja klopt. Zo heb ik het ook gedaan. Kreeg ook een nieuwe ketel en had bedrading lopen van de ketel plek maar de huiskamer.

• kapa
Ik had dat ook, maar ik had wat kabels in de verkeerde gaatjes verbonden. Na wat communicatie met de helpdesk is het allemaal goed gekomen.

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:23
kapa schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:45:
[...]

Ik had dat ook, maar ik had wat kabels in de verkeerde gaatjes verbonden. Na wat communicatie met de helpdesk is het allemaal goed gekomen.
Goeie tip. Ik zal hem vanavond eens los bekijken of ie het dan ook heeft.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Clavat schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:43:
Ook zou ik graag de optie willen zien dat je constant de temperatuur op de tado kan laten zien zonder dat deze uitspringt.
Dit omdat de oppasser niet kan zien hoe warm het is en we niet aangeleerd krijgen om die hoger te zetten.

Ook voor in de nacht is dat dan ideaal.
En natuurlijk dat je de optie ook weer uit kan zetten.
Dit gaat er helaas nooit komen omdat de tado batterijgestuurd is en de batterijen zeer vaak vervangen moeten worden als het display continu aan staat. Het is een led matrix display waar 10x19 ledjes in zitten. Bij elkaar verbruikt het helaas aardig wat energie. Ik zou toch echt proberen om haar te leren om af en toe te kijken door op de knop te drukken.
Anders misschien gewoon toevoegen met de smartphone ? Geolocation uitzetten en dan kan ze manueel de temperatuur aanpassen. Of anders een ipad in huis laten waar ze de temperatuur op kan aanpassen ?
Erik1805 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:37:
Zal eens kijken waar ik een beetje voordelig een geijkte temperatuur meter kan kopen voor binnen. Iemand tips?
Ik denk dat als je er echt een geijkte sensor naast gaat hangen dat de tado er natuurlijk naast gaat zitten. De prijsklasse van die sensoren is natuurlijk compleet anders. Gelukkig is er een ijk-optie via my.tado.com zodat iedereen zijn eigen tado kan ijken.
Maverick271280 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:41:
Ik gebruik nu 2 winters de Tado en ben er erg tevreden over. Moet wel zeggen dat sinds de nieuwe iOS versie het lijkt alsof ik meer overshoot in temperatuur heb, soms wel meer dan 0,5 graden, waar dat voorheen 0,2 of 0,3 was.

Vandaag bedacht ik ineens dat het wel omslachtig is om de Tado uit te zetten. Waar je in de vorige versie nog via de instellingen een knop "Off" had, kan ik hem nu nergens terugvinden. Is het dan de bedoeling om de Tado via manual control uit te zetten?
Dat zou wat mij betreft iets beter zichtbaar kunnen zijn.
De nieuwe app heeft gelukkig geen enkele invloed op eventuele overshoot. Als u een mailtje stuurt naar support@tado.com dan zullen wij bekijken of we er iets aan kunnen doen.

Het is inderdaad de bedoeling om tado via de manuele modus uit te zetten. Dit heeft te maken met het feit dat er nu 3 verschillende opties zijn voor de manuele modus (timer, until ended by user en until next mode change). We werken nog aan de bewoording om het iets duidelijker te maken. De OFF modus is niets anders dan de vorstbeveiliging wat weer niets anders is dan 5 graden set-point. Helaas blijkt dit niet voor iedereen even duidelijk.
Destralak schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:20:
Hoi allen,

Ik ben aan het overwegen om binnenkort de Tado aan te schaffen, en vroeg me het volgende af.

Ik heb op de benedenverdieping vloerverwarming (daar hangt een Remeha iSense thermostaat) en op de 1e verdieping radiatoren. Nu merk ik vaak dat als het onder nog warm is, boven de temperatuur sneller lager wordt. Logisch natuurlijk, aangezien de vloerverwarming een groter oppervlak heeft. Maar dan slaat de verwarming niet meer aan.

- Zou ik met de Tado mijn werkkamer op de 1e verdieping als aparte zone kunnen inregelen?
- Zo ja, is het slim om daarvoor een additionele Tado thermostaat te nemen, of de slimme radiatorknop?
- Hoe zorg ik ervoor dat als deze zone is geregeld, de vloerverwarming onder niet aanslaat? De verdeler met draaiknop (niet thermostaat) +pompschakelaar hangen in de kelder.

Wellicht kan de Tado adviseur op dit forum ook inzicht geven

Alvast bedankt!
Ik begrijp dat u op dit moment maar 1 thermostaat heeft ?

Dit is de allermooiste oplossing:
U installeert een regelklep op de vloerverwarming. Deze zal met 1 tado thermostaat aangestuurd worden.
Op de bovenverdieping heeft u de keuze uit de slimme radiatorknoppen of een additionele slimme thermostaat die met een klep aan die hele zone zit verbonden.
Een extensiekit komt naast de ketel om die aan te sturen.

Beide zones kunnen nu om warmte vragen van de ketel. Beide zones kunnen ook hun eigen zone dichtknijpen zodra er genoeg warmte is.
Er zijn nog andere oplossingen mogelijk maar dat kunnen we misschien een keer via de telefoon bespreken:
+31 20 8084430
Erik1805 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:20:
Wel raar. Ik heb ingesteld dat de tado om 22:30 in sleepmode gaat. Nu kijk ik om 22:15 en staat al sleepmode. Waar zit dat tijdverschil nu in?
Dit klinkt apart, zou je een mail kunnen sturen naar onze support ?
Erik1805 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 19:41:
[...]

Oké dank je wel. Maakt op zich niet heel veel uit want de ketel regelt het toch. Even zien wat de meerwaarde is.
De meerwaarde voor moderne combi-ketels is vrijwel nihil omdat er maar een heel klein volume water op temperatuur gehouden zal worden.
kacee schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:15:
Net zoals anderen in dit topic was ik aan het overwegen om een Nest aan te schaffen. Mooi ding, maar na wat zoeken blijkt het gebruiksgemak (ontbreken van modulatie) toch niet zo goed te zijn. Inmiddels ben ik ongeveer een week in het bezit van de Tado thermostaat en ben zeer tevreden. De statistieken/grafiekjes zijn wel wat mager dus ik kijk uit naar een update waar dit wordt verholpen.

Het 'hands-off' idee van de thermostaat is prettig. Je stelt in het programma in wanneer je slaapt en welke temperaturen je de rest van de dag wilt hebben. Wanneer je niet thuis bent dat gaat de verwarming automatisch uit. Simpel maar heel praktisch!
Bedankt voor de feedback. Ik hoop dat de API en de nieuwe visualisatie waar we aan werken meer inzicht zullen geven.
Dit is normaal tijdens de beginfase. Dit komt door het feit dat er op de achtergrond een firmwareupdate aan het lopen is. Dit kost iets meer vermogen van de batterijen en dat is te merken aan het display. Normaal gezien is het voorbij na de 1e paar dagen. (Of zoals al aangegeven kan het komen omdat er kabeltjes in de verkeerde poortjes zitten)

[ Voor 71% gewijzigd door tado op 25-02-2016 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 17:00
Ik heb nog een functionaliteits verzoek:

Instelbare straal van afwezig en aanwezig (gescheiden).

Nu duurt het minuten voordat ik de melding afwezig krijg, ik ben dan met de auto al kilometers weg. Waarom vraag je dan, omdat ik mijn Smart Home systeem automatisch afwezig/aanwezig laat melden via de geo locatie van de smartphone, deze data komt uit de Tado.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
Ik probeer de Tado te installeren, maar ik heb geen idee welk label bij welke draad hoort. Mijn huidige thermostaat hangt aan het lichtnet met de blauwe en bruine kabel. De geelgroene aarding is niet aangesloten. Wat komt er overeen met "NO", "NC" en "COM"? De + en - op de Tado zal ik maar niet gebruiken aangezien daar "max 36 V" bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 17:00
Blauw is nul draad op de COM, de Bruine (fase) op NO. De aarde (geel/groen) op een van de 3 connectoren rechts van de COM (parking slots)

Als je geen verstand van electriciteit hebt dit niet zelf doen, levensgevaarlijk !

[ Voor 44% gewijzigd door rvdgaag op 27-02-2016 15:52 ]

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Gooi wel ff de hoofdschakelaar van je huis ff op uit voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
rvdgaag schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 15:48:
Blauw is nul draad op de COM, de Bruine (fase) op NO. De aarde (geel/groen) op een van de 3 connectoren rechts van de COM (parking slots)

Als je geen verstand van electriciteit hebt dit niet zelf doen, levensgevaarlijk !
Je hebt gelijk! Ik kreeg om 20:25 op zaterdagavond nog een antwoord van Tado:
1 (brown) --> NO
2 (blue)--> COM
menzo schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 16:06:
Gooi wel ff de hoofdschakelaar van je huis ff op uit voor de zekerheid.
Uiteraard! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rvdgaag schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 18:20:
Ik heb nog een functionaliteits verzoek:

Instelbare straal van afwezig en aanwezig (gescheiden).

Nu duurt het minuten voordat ik de melding afwezig krijg, ik ben dan met de auto al kilometers weg. Waarom vraag je dan, omdat ik mijn Smart Home systeem automatisch afwezig/aanwezig laat melden via de geo locatie van de smartphone, deze data komt uit de Tado.
De standaard "thuis" radius is 400 meter. Het kan per telefoon en regio verschillen wanneer de tado doorheeft dat u het huis heeft verlaten. Om batterij te besparen word er naar wifi netwerken, telefoontorens en bewegingen van de telefoon gekeken of het aanneembaar is om te denken dat de telefoon onderweg is. Daarna vraagt de app om de locatie door te sturen.

Wij kunnen altijd de radius op uw verzoek aanpassen. Stuur daarvoor even een mail met het geregistreerde e-mail adres naar support@tado.com.
F.U.B.A.R schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 22:15:
[...]
Je hebt gelijk! Ik kreeg om 20:25 op zaterdagavond nog een antwoord van Tado:
Mooi dat het is opgelost. Normaal gezien krijgt u een stap voor stap instructie in uw online account.
Timmy schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:37:
Het zou inderdaad handig zijn als je de incidentele aanpassingen op het hoofdscherm van de app of thermostaat kan doen.
Ik heb de product-issue aangemaakt. Mocht er nog iemand zijn die met paint of andere tools een concept kan maken van hoe je het er uit wil laten zien dan kan ik dat forwarden naar ons ontwerp-team.

[ Voor 27% gewijzigd door tado op 29-02-2016 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:04
Vandaag de Tado ontvangen en geinstalleerd! Ben er helemaal blij mee, ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen.

Daar we vloerverwarmig hebben zal het inleren even duren denk ik. Geofencing staat nu nog even uit; de meeste dagen is mijn vrouw of kinderen immers thuis. Dus eerst maar een schema ingesteld waar we voorlopig mee aan de slag gaan.

Heb nog een vraag over de hot-water control: Als ik kies voor de off- stand wil dat dan zeggen dat het water niet op temperatuur wordt gehouden maar wel beschikbaar is? Of wordt er gewoon bij warmwater-vraag geen warm water geleverd?
Ben ook wel benieuwd of iemand weet hoe hij in de auto stand bepaalt wanneer er wel en geen warmwater beschikbaar moet zijn.

Verder de vraag waar ik (behalve in de grafieken) kan zien op welk vermogen de ketel draait en wat de temperatuur van het cv-water is. Of is dat niet zichtbaar in de app?

Mocht iemand het antwoord weten dan hoor ik het graag!

[ Voor 11% gewijzigd door thunder68 op 01-03-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thunder68 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:55:
Vandaag de Tado ontvangen en geinstalleerd! Ben er helemaal blij mee, ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen.

Daar we vloerverwarmig hebben zal het inleren even duren denk ik. Geofencing staat nu nog even uit; de meeste dagen is mijn vrouw of kinderen immers thuis. Dus eerst maar een schema ingesteld waar we voorlopig mee aan de slag gaan.

Heb nog een vraag over de hot-water control: Als ik kies voor de off- stand wil dat dan zeggen dat het water niet op temperatuur wordt gehouden maar wel beschikbaar is? Of wordt er gewoon bij warmwater-vraag geen warm water geleverd?
Ben ook wel benieuwd of iemand weet hoe hij in de auto stand bepaalt wanneer er wel en geen warmwater beschikbaar moet zijn.

Verder de vraag waar ik (behalve in de grafieken) kan zien op welk vermogen de ketel draait en wat de temperatuur van het cv-water is. Of is dat niet zichtbaar in de app?

Mocht iemand het antwoord weten dan hoor ik het graag!
Om het leerproces te versnellen kunnen wij altijd de initiele waarden aanpassen na een paar dagen van het opbouwen van data. Stuur ons anders even een mailtje (support@tado.com) zodat wij het kunnen bekijken.

Over het warme water: Het is verschillend per ketel of het alleen om de "comfortfunctie" gaat als u het warme water uit zet of dat er totaal geen warm water geproduceerd zal worden als u het uit zet. Ik zou het gewoon uittesten en dan kunt u bepalen welke instelling voor u het beste zal werken.

Helaas is het ketelvermogen nog niet weergegeven in de grafieken. Dit zal waarschijlijk later toegevoegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Ketelvermogen en de cv-aanvoer/retour temperatuur zou heel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
Voorlopig werkt bij mij geo-fencing niet. We wonen nog maar pas in ons nieuw huis, het huis is in een nieuwe verkaveling gebouwd waarvan de straat nog niet bekend is bij Google of andere geolocatiediensten.

Erger nog: mijn wireless router wordt nog op mijn oud adres gezet, 30 km hier vandaan. Ik vermoed dat de thermostaat in deze vrij uitzonderlijke situatie daarom nooit door heeft dat we thuis komen.

Ik heb nu een vast schema gemaakt met temperaturen waarbij geofencing expliciet uit
staat.

Als gevolg hiervan wil ik toch nog enkele feature requests doen:
- manueel aan kunnen geven "ik ben thuis", "ik ben niet thuis" en "ik slaap" in de app en op de website
- het schema van een dag kopiëren naar een andere dag. Nu moet ik elke dag helemaal apart instellen als ik het "Mon, Tue, Wed, Thu, Fri, Sat, Sun"-profiel kies, maar eigenlijk zijn er slechts twee soorten dagen: maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag hebben het ene profiel en woensdag, zaterdag en zondag het andere. Het zou heel makkelijk zijn als je een profiel kon copy-pasten.

Vandaag heb ik met mijn CV-installateur de ketel bekeken en geleerd dat mijn ketel altijd moduleert, ook met een simpele aan/uit-thermostaat: de CV meet de temperatuur van het uitgaande water en vergelijkt dat met het terugkerende water en moduleert zo.

De ketel heeft twee types aansluitingen voor thermostaten: één "aan/uit" en één OpenTherm. Voorlopig hangt de Tado nog op de "aan/uit" van de vorige thermostaat. Ik vraag me af of het nuttig is om dit nog aan te passen. :?

Het gaat om een Itho-Daalderop Cube Duo ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Als je de Tado op de OpenTherm aansluiting zet, kan de Tado aan de ketel aangeven wat de hoogste temperatuur mag zijn. Dus bvb als je maar 0.5 graden hoger wil bij warmer weer kan de Tado aangeven dat 40 graden een goede max temp is. Dan heb je dus modulatie van de thermostaat waarbinnen de ketel zijn deltaT moduleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
menzo schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:06:
Ketelvermogen en de cv-aanvoer/retour temperatuur zou heel leuk zijn.
Ik denk dat dit in overweging genomen zal worden als we de nieuwe tool voor de grafieken gaan vrijgeven.
F.U.B.A.R schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:40:
Voorlopig werkt bij mij geo-fencing niet. We wonen nog maar pas in ons nieuw huis, het huis is in een nieuwe verkaveling gebouwd waarvan de straat nog niet bekend is bij Google of andere geolocatiediensten.

Erger nog: mijn wireless router wordt nog op mijn oud adres gezet, 30 km hier vandaan. Ik vermoed dat de thermostaat in deze vrij uitzonderlijke situatie daarom nooit door heeft dat we thuis komen.

Ik heb nu een vast schema gemaakt met temperaturen waarbij geofencing expliciet uit
staat.

Als gevolg hiervan wil ik toch nog enkele feature requests doen:
- manueel aan kunnen geven "ik ben thuis", "ik ben niet thuis" en "ik slaap" in de app en op de website
- het schema van een dag kopiëren naar een andere dag. Nu moet ik elke dag helemaal apart instellen als ik het "Mon, Tue, Wed, Thu, Fri, Sat, Sun"-profiel kies, maar eigenlijk zijn er slechts twee soorten dagen: maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag hebben het ene profiel en woensdag, zaterdag en zondag het andere. Het zou heel makkelijk zijn als je een profiel kon copy-pasten.

Vandaag heb ik met mijn CV-installateur de ketel bekeken en geleerd dat mijn ketel altijd moduleert, ook met een simpele aan/uit-thermostaat: de CV meet de temperatuur van het uitgaande water en vergelijkt dat met het terugkerende water en moduleert zo.

De ketel heeft twee types aansluitingen voor thermostaten: één "aan/uit" en één OpenTherm. Voorlopig hangt de Tado nog op de "aan/uit" van de vorige thermostaat. Ik vraag me af of het nuttig is om dit nog aan te passen. :?

Het gaat om een Itho-Daalderop Cube Duo ketel.
Ik heb aangenomen dat het om Android gaat:
Wij maken gebruik van de locaties die volgens Google horen bij bepaalde Wifi netwerken. Helaas heeft het ook geen zin om uw SSID aan te passen. U kunt wel zorgen dat de locatie van uw huis perfect aan ons is doorgegeven door naar my.tado.com te gaan en daar naar settings te gaan en daar de locatie op de kaart aan te passen. U kunt een request indienen bij google om de locatie van uw wifi router uit hun database te verwijderen maar helaas kunnen wij er ook niet veel aan doen.

Bedankt voor de requests, deze request krijgen wij vaker. Helaas heeft het niet de hoogste prioriteit omdat wij ervan uitgaan dat het instellen van het schema niet iets is wat elke dag nodig is. (Wij gaan ervan uit dat gebruikers van geolocatie gebruik maken).

Als u over wil gaan op OpenTherm dan kunt u ons een e-mail (support@tado.com) sturen met daarin foto's van de aansluitblokken in uw ketel. Wij zullen u dan helpen met het omzetten naar OpenTherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag is het nieuwe schema voor warm water besturing vrijgegeven. Zowel via de app als via my.tado.com zijn er nu meer mogelijkheden met betrekking tot het schema voor het warme water. Het is nu meer in lijn met het schema voor de verwarming. Mochten jullie bugs tegenkomen, graag screenshots doorsturen via support@tado.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 17:54
Moet wel effe zeggen dat het fijn is dat er op deze manier een kort lijntje ligt met Tado.. Dat is met een heleboel bedrijven toch een stuk minder en lastiger... Top!

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Laatst online: 11:43
Ik heb zojuist ook een Tado aangeschaft. Wij hebben sinds enkele weken een woning gekocht met een standaard thermostaat aan de muur welke niet helemaal lekker werkt. Hopelijk gaat de Tado dat veranderen :)

Voor toekomstige projecten..... kan de tado ook aan de een Rflink worden gehangen? Dit is een vervolg projectje ;)
En wat mij niet helemaal duidelijk is, regelt het ook het warm water naar de kranen? Onze keukenkraan heeft ongeveer 30 - 45 seconden nodig voor deze warm wordt. Met 2 kleine kinderen gebruiken we vaak warm/heet water om de flesjes om te spoelen. We verspillen zo veel water iedere keer, wachtend op warm water!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorg schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:01:
Ik heb zojuist ook een Tado aangeschaft. Wij hebben sinds enkele weken een woning gekocht met een standaard thermostaat aan de muur welke niet helemaal lekker werkt. Hopelijk gaat de Tado dat veranderen :)

Voor toekomstige projecten..... kan de tado ook aan de een Rflink worden gehangen? Dit is een vervolg projectje ;)
En wat mij niet helemaal duidelijk is, regelt het ook het warm water naar de kranen? Onze keukenkraan heeft ongeveer 30 - 45 seconden nodig voor deze warm wordt. Met 2 kleine kinderen gebruiken we vaak warm/heet water om de flesjes om te spoelen. We verspillen zo veel water iedere keer, wachtend op warm water!
Ik denk dat u voor de koppeling met Rflink moet wachten op de publieke API ondersteuning. (Verwacht dit jaar)

Over het warme water: Op sommige ketels kunnen wij via een digitale interface instellen of de water voorraad in de ketel op temperatuur gehouden moet worden of niet. Als het op temperatuur is dan duurt het natuurlijk korter voor u warm water uit de kraan krijgt.

Helaas kunnen wij natuurlijk niets doen aan de lengte van de leiding van de ketel naar de keuken. Als het echt 30-45 seconden is dan kan u veel besparen door een plintboiler direct in de keuken te monteren. Dan verspilt u minder water en minder gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
bedankt voor de snelle reactie! Wel jammer dat jullie de lengte van mijn leidingen niet kunnen verbeteren ;)

Ik zal eens zien naar de mogelijkheden voor een plintboiler mocht het totaal geen verbetering hebben. Vreemde is dat het boven niet echt is opgevallen dat het zo lang duurt voordat het warm is. Maar het voornaamste doel is natuurlijk de verwarming beter te kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:54

bonyuri

Investigator!

De publieke API zou in Q1 2016 uitgebracht worden. Gaat dat nog lukken?
Ik zit er met smart op te wachten...

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bonyuri schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:58:
De publieke API zou in Q1 2016 uitgebracht worden. Gaat dat nog lukken?
Ik zit er met smart op te wachten...
Helaas gaat dat niet lukken. We hebben meer tijd nodig voor de documentatie (vooral ook vanwege de complexe ombouw die nodig was in de achtergrond om meerdere zones mogelijk te maken, ook als voorbereiding op de slimme radiatorkranen die komen later dit jaar). Tot het zover is kunt u natuurlijk al gebruik maken van de niet officiële API: http://blog.scphillips.com/posts/2016/01/the-tado-api/

[ Voor 17% gewijzigd door tado op 04-03-2016 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Bedankt.
Die gebruik ik nu ook, maar ik zou toch graag een officiele API gebruiken, vooral omdat ik de gebruikte software voor mijn domotica systeem ook publiek kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Al een paar uur bezig met de installatie maar helaas lukt het me niet om verder te komen dan het pairen! Ipv dat ik mooi een HI krijg, krijg ik een vierkantje wat blijft draaien. Zal maandag weer moeten bellen helaas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
Zorg schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 20:25:
Al een paar uur bezig met de installatie maar helaas lukt het me niet om verder te komen dan het pairen! Ipv dat ik mooi een HI krijg, krijg ik een vierkantje wat blijft draaien. Zal maandag weer moeten bellen helaas ;(
Had ik ook ff, daarna de Tado ff iets dichterbij de bridge gezet en toen was het zo gepiept; misschien kn je dat proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Zelfs al zit ik er 5 cm naast dan werkt het nog niet. Was een tweedekansje van coolblue, eerst al 20 min moeten bellen met de helpdesk om de vorige eigenaar eruit te halen. Al met al is het de korting op het product niet waard, had beter een schone kunnen bestellen maar ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
Oke, heeft vast met oude instellingen te maken. Helpdesk is top dus hopelijk is het maandag opgelost voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Ja zeker, ze hebben een keer toen ik verbindingsproblemen had on the fly een firmware update geschreven om het in een uur op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Ze zijn inderdaad erg behulpzaam en toen ik ze belde waren ze ook vriendelijk alleen is dat de lagere prijs niet waard. Ik had gewoon beter een nieuwe moeten kopen dan had ik nu misschien alles werkende. Ik dacht het mooi in het weekend te doen omdat ik bijna nooit voor 18 thuis ben, de helpdesk van tado werkt tot 18h.

Misschien morgen en anders wordt het helaas pas volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuikerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 13:32
Vandaag ook een tado besteld. Morgen wordt hem geleverd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zorg schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 20:51:
Zelfs al zit ik er 5 cm naast dan werkt het nog niet. Was een tweedekansje van coolblue, eerst al 20 min moeten bellen met de helpdesk om de vorige eigenaar eruit te halen. Al met al is het de korting op het product niet waard, had beter een schone kunnen bestellen maar ja....
Ik heb helaas geen support ticket van u ontvangen ? Misschien kunt u vandaag contact opnemen via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new

[ Voor 15% gewijzigd door tado op 07-03-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Zorg schreef op zondag 06 maart 2016 @ 07:30:
Ze zijn inderdaad erg behulpzaam en toen ik ze belde waren ze ook vriendelijk alleen is dat de lagere prijs niet waard. Ik had gewoon beter een nieuwe moeten kopen dan had ik nu misschien alles werkende. Ik dacht het mooi in het weekend te doen omdat ik bijna nooit voor 18 thuis ben, de helpdesk van tado werkt tot 18h.

Misschien morgen en anders wordt het helaas pas volgende week.
Ik had ook een tweede kansje gekocht. Heb het al geregeld toen hij nog niet aangesloten was, kwam binnen op mijn werk, serienummers doorgegeven en het was klaar. Toen ik thuis kwam aangesloten en werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 12:45
Hier ook een tweedekansje, en geen problemen gehad met activeren.
Wss had de vorige eigenaar er niets mee gedaan

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Blijkbaar was er nog iets met de firmware die niet helemaal juist was. Het pairen was wel gelukt alleen mijn display geeft iets verkeerd aan. Ze zullen het vandaag gaan fixen :)

Dit weekend de boel aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuikerd
Zonet mijn tado succesvol geïnstalleerd. Nu geeft deze wel 23 graden aan, terwijl andere thermometers 22 graden zeggen. Ik vraag mij af waar deze graad verschil van kan komen?

Edit: nu lijkt mijn ketel niet door te hebben dat hij moet stoppen met stoken. Gewenste temperatuur is 18 graden, ondertussen is het al 24 graden. Zijn er hier mensen die ook zo een probleem hadden?

[ Voor 36% gewijzigd door stuikerd op 08-03-2016 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
tado schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:30:
[...]

Ik heb helaas geen support ticket van u ontvangen ? Misschien kunt u vandaag contact opnemen via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new
Ha, niet alleen actief op Tweakers, jij bent dus ook degene die mij als het goed is zojuist heeft geholpen mijn Tado iets te "tweaken".

Leuk
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

stuikerd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 21:25:
Zonet mijn tado succesvol geïnstalleerd. Nu geeft deze wel 23 graden aan, terwijl andere thermometers 22 graden zeggen. Ik vraag mij af waar deze graad verschil van kan komen?

Edit: nu lijkt mijn ketel niet door te hebben dat hij moet stoppen met stoken. Gewenste temperatuur is 18 graden, ondertussen is het al 24 graden. Zijn er hier mensen die ook zo een probleem hadden?
In het begin wel.
Even afwachten en desnoods even contact zoeken met de Helpdesk. Is dit een tweedekansje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuikerd
bonyuri schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:51:
[...]

In het begin wel.
Even afwachten en desnoods even contact zoeken met de Helpdesk. Is dit een tweedekansje?
Nee, een nieuw toestel. Ik heb contact opgenomen met de helpdesk. Momenteel zeggen ze dat ze niets abnormaal zien, en dat ik even moet afwachten tot deze namiddag. Ondertussen is het thuis nog altijd 23 graden, terwijl er niemand thuis is en de temperatuur toch wel zou moeten zakken. Straks nog een contact opnemen met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
stuikerd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:03:
[...]

Nee, een nieuw toestel. Ik heb contact opgenomen met de helpdesk. Momenteel zeggen ze dat ze niets abnormaal zien, en dat ik even moet afwachten tot deze namiddag. Ondertussen is het thuis nog altijd 23 graden, terwijl er niemand thuis is en de temperatuur toch wel zou moeten zakken. Straks nog een contact opnemen met de helpdesk.
Zonnetje schijnt wel lekker hé... hier ondertussen ook het huis aan het opwarmen dmv zon
Ketel schoot vanmorgen paar keer aan uit, maar Tado support heeft wat aanpassingen gedaan, hopelijk mrogen weer een rechte lijn :+
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/do2rdz.png

[ Voor 10% gewijzigd door Daannn1987 op 09-03-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuikerd
Daannn1987 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:30:
[...]

Zonnetje schijnt wel lekker hé... hier ondertussen ook het huis aan het opwarmen dmv zon
Ketel schoot vanmorgen paar keer aan uit, maar Tado support heeft wat aanpassingen gedaan, hopelijk mrogen weer een rechte lijn :+
[afbeelding]
Opwarmen door de zon oké, maar dan zou de ketel temperatuur toch naar beneden moeten gaan? Momenteel blijft hij op 65 a 70 graden draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
stuikerd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:43:
[...]

Opwarmen door de zon oké, maar dan zou de ketel temperatuur toch naar beneden moeten gaan? Momenteel blijft hij op 65 a 70 graden draaien.
Hmm ja true... Mijn tado had ook temp overshoots van ~0.9 graden ondanks dat hij volledig ingeleerd was.
Gisteravond support gecontacteerd en deze hebben vanmorgen een aanpassing gedaan.

Op het begin waren de overshoots ook iets hoger geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

Nieuwe ketel moeten installeren.... (oude Vaillant was 15 jaar)... is de Vaillant ecoTEC plus VHR NL 25-30/5-5 HR Combiketel 5,2 - 25,0 kW CW4 geworden

Op advies van TADO de TADO Thermostaat aangesloten op de Vaillant EBUS. OpenTHerm Module compleet losgekoppeld....

In oude situatie ging de ketel behoorlijk vaak aan en uit....
oude situatie
In nieuwe situatie lijkt wel of ketel constant aan is.... maar brand heel zachtjes
Nieuwe situatie

Het verschil tussen OpenTherm of Ebus daar kom ik niet echt achter maar omdat TADO resoluut voor EBUS koos neem ik aan dat dit het juiste of beste is (voor mij)

Heb de TADO thermostaat sinds december 2015...geen omkijken naar....alleen door mijn nieuwsgierigheid kijk ik toch wel regelmatig op Tado Web en App

[ Voor 18% gewijzigd door emaurer op 09-03-2016 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
@Emaurer

Moker!
Ik vind het al irritant als mijn ketel tijdens zijn stookperiode 1/2 keer uit/aan gaat (pendelt).
Dit is echt niet normaal wat jou oude ketel deed.. Het lijkt erop dat hij zijn vermogen niet kwijt kon?
Met zoveel her-starts snap ik het wel dat hij stuk is :+

Je nieuwe ketel kan wss op een veel lager pitje draaien 5,2kw is best laag namelijk, mijn intergas (14 jaar oud) kan niet lager dan 8,9 uit mn hoofd.

Ziet er nu al een stuk beter uit je grafieken maar ik denk dat er nog wel wat winst te behalen valt.
Al eens gekeken naar CV tuning topic?

Hoeveel kuub gas vebruikte je voorheen per jaar? Zoveel herstarts is niet echt efficiënt

[ Voor 8% gewijzigd door Daannn1987 op 09-03-2016 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

Daannn1987 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:09:
@Emaurer

Moker!
Ik vind het al irritant als mijn ketel tijdens zijn stookperiode 1/2 keer uit/aan gaat (pendelt).
Dit is echt niet normaal wat jou oude ketel deed.. Het lijkt erop dat hij zijn vermogen niet kwijt kon?

Je nieuwe ketel kan wss op een veel lager pitje draaien 5,2kw is best laag namelijk, mijn intergas (14 jaar oud) kan niet lager dan 8,9 uit mn hoofd.

Ziet er nu al een stuk beter uit je grafieken maar ik denk dat er nog wel wat winst te behalen valt.
Al eens gekeken naar CV tuning topic?

Hoeveel kuub gas vebruikte je voorheen per jaar? Zoveel herstarts is niet echt efficiënt
Oude ketel is stuk gegaan nadat 2 slimme energie meters geïnstalleerd waren en de stroom op de ketel werd gezet....
Ga niet zeggen hoeveel gas ik verbruikt heb want dan lig je van je stoel... vandaar installatie slimme meter..
Ik ga zeker kijken nu naar CV tuning topic.... bedankt voor de info.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Een doorsnee dag bij mij (ik werk vanuit huis).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MvblNsv.jpg

Na een aantal maanden gebruik kan ik melden dat ik wel tevreden ben.
Of er echt iets bespaard is weet ik (nog) niet, maar dat was mijn primaire doel ook niet.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuikerd
Sinds gisterenavond werkt de tado perfect! Blijkbaar tijdens de installatie een draadje te veel aangesloten in de ketel, daarom schoot de ketel constant aan. De handleiding was blijkbaar voor mij als voor tado support niet 100% duidelijk :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
emaurer schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:55:
Nieuwe ketel moeten installeren.... (oude Vaillant was 15 jaar)... is de Vaillant ecoTEC plus VHR NL 25-30/5-5 HR Combiketel 5,2 - 25,0 kW CW4 geworden

Op advies van TADO de TADO Thermostaat aangesloten op de Vaillant EBUS. OpenTHerm Module compleet losgekoppeld....

In oude situatie ging de ketel behoorlijk vaak aan en uit....
[afbeelding]
In nieuwe situatie lijkt wel of ketel constant aan is.... maar brand heel zachtjes
[afbeelding]

Het verschil tussen OpenTherm of Ebus daar kom ik niet echt achter maar omdat TADO resoluut voor EBUS koos neem ik aan dat dit het juiste of beste is (voor mij)

Heb de TADO thermostaat sinds december 2015...geen omkijken naar....alleen door mijn nieuwsgierigheid kijk ik toch wel regelmatig op Tado Web en App
De OpenTherm module in de Vaillant ketels zetten het OpenTherm protocol om naar Vaillant EBUS. Omdat wij beide protocollen aankunnen is het logischer om dan direct de ketel aan te sturen via EBUS. Verder kunnen wij via de EBUS ook de foutcodes uitlezen mocht er een ketelstoring zijn. Veel van deze storingsmeldingen gaan verloren in het converteren naar het OpenTherm protocol.
stuikerd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:43:
[...]

Stuur anders even een mailtje met de exacte data/tijden, dan zoeken we het voor je uit.
Daannn1987 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:09:
@Emaurer

Moker!

Dit is dus eigenlijk de belangrijkste waarde bij het uitzoeken van een nieuwe ketel. Omdat huizen steeds beter geïsoleerd zijn is de piekbrandwaarde minder belangrijk dan de minimum waarde. Zeker nu het stookseizoen bijna afgelopen is zien we steeds meer huishoudens met een eigenlijk te grootte cv-installatie. Dan is het lastig om genoeg terug te moduleren zodat de temperatuur niet boven de insgestelde waarde gaat.
Een ander zeer belangrijk punt is hoe zuinig de pomp is omdat dit veel kan uitmaken op het totale stroomverbruik van de cv-ketel.
stuikerd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:28:
Sinds gisterenavond werkt de tado perfect! Blijkbaar tijdens de installatie een draadje te veel aangesloten in de ketel, daarom schoot de ketel constant aan. De handleiding was blijkbaar voor mij als voor tado support niet 100% duidelijk :p.
Alles lijkt nu mooi te werken. Helaas is dit niet de eerste en zal dit niet de laatste onduidelijke handleiding van ketelfabrikanten zijn. Ik heb net nogmaals de handleiding doorgelezen en ik denk dat het om een vertaalfout gaat omdat het Nederlandse deel redelijk duidelijk is maar mijn Duitstalige collega zeker is dat er iets anders vermeld is in het Duitse deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

tado schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:44:

De OpenTherm module in de Vaillant ketels zetten het OpenTherm protocol om naar Vaillant EBUS. Omdat wij beide protocollen aankunnen is het logischer om dan direct de ketel aan te sturen via EBUS. Verder kunnen wij via de EBUS ook de foutcodes uitlezen mocht er een ketelstoring zijn. Veel van deze storingsmeldingen gaan verloren in het converteren naar het OpenTherm protocol.
Kijk.....dit is een antwoord waar we wat aan hebben.....nu weet ik genoeg... TADO = tadeloos.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 18:36

spok9

Groen...

tado schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:44:
In december kreeg ik een handleiding om mijn Vaillant hrSOLIDE plus VHR aan te sluiten via OpenTherm. Wat win ik ermee als ik dat verander naar de Vaillant EBUS aansluiting? En hoe doe ik dat dan?

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

spok9 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:08:
[...]

In december kreeg ik een handleiding om mijn Vaillant hrSOLIDE plus VHR aan te sluiten via OpenTherm. Wat win ik ermee als ik dat verander naar de Vaillant EBUS aansluiting? En hoe doe ik dat dan?
VRAAG
is de Vaillant ecoTEC plus VHR NL 25-30/5-5 HR Combiketel 5,2 - 25,0 kW CW4 geschikt voor de Tado

ANTWOORD
tado is geschikt om deze ketel aan te sturen.
U kunt tegen de installateur het volgende zeggen:
Graag aansluiten op de Vaillant EBUS. Graag de OpenTHerm Module (als die aanwezig is) volledig loskoppelen van het moederbord.
Daarna belt u ons zodat wij de aansturing op EBUS kunnen zetten op uw tado.
Groet,
Jurian

Koppel kabel aansluiting X32 los om OpenTherm indien aan wezig los te koppelen...
info01

sluit TADO aan op punt 3 EBUS
Info002

Hopelijk zeg ik niks stoms....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuikerd
Mijn vriendin vergeet soms haar GPS aan te zetten, waardoor de tado denk dat ze nog thuis is. Hoe gaan jullie hiermee om? Behalve zagen dat ze haar GPS moet aanzetten natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

stuikerd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:49:
Mijn vriendin vergeet soms haar GPS aan te zetten, waardoor de tado denk dat ze nog thuis is. Hoe gaan jullie hiermee om? Behalve zagen dat ze haar GPS moet aanzetten natuurlijk :D
Mijn vriendin liet af en toe haar telefoon thuis liggen, maar die is inmiddels gedrild. ;) Waarom zou je vriendin haar GPS uit doen? Ik denk dat het beantwoorden van die vraag (en eventuele ongerustheid wegnemen) jou gaat helpen in het oplossen van je probleem.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuikerd
Krisp schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:55:
[...]

Mijn vriendin liet af en toe haar telefoon thuis liggen, maar die is inmiddels gedrild. ;) Waarom zou je vriendin haar GPS uit doen? Ik denk dat het beantwoorden van die vraag (en eventuele ongerustheid wegnemen) jou gaat helpen in het oplossen van je probleem.
Om haar batterij te sparen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

stuikerd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:12:
[...]

Om haar batterij te sparen :p
Ik weet niet welke telefoon ze heeft, maar ik ken betere manieren om batterij te besparen. ;) Tado ken ik niet als een applicatie die veel batterij vreet. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

emaurer schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 04:10:
[...]

VRAAG
is de Vaillant ecoTEC plus VHR NL 25-30/5-5 HR Combiketel 5,2 - 25,0 kW CW4 geschikt voor de Tado

ANTWOORD
tado is geschikt om deze ketel aan te sturen.
U kunt tegen de installateur het volgende zeggen:
Graag aansluiten op de Vaillant EBUS. Graag de OpenTHerm Module (als die aanwezig is) volledig loskoppelen van het moederbord.
Daarna belt u ons zodat wij de aansturing op EBUS kunnen zetten op uw tado.
Groet,
Jurian

Koppel kabel aansluiting X32 los om OpenTherm indien aan wezig los te koppelen...
[afbeelding]

sluit TADO aan op punt 3 EBUS
[afbeelding]

Hopelijk zeg ik niks stoms....
Ah, EBUS is dus een aparte aansluiting naast de aan/uit aansluiting. Ik heb een iets ander model dan het model dat jij noemt, maar dat zal vast niet veel schelen.

Vraag blijft, wat win ik ermee en wat merk ik ervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daannn1987
Volgens Tado SUpport in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gps is niet altijd nodig. Wij kunnen namelijk ook positie bepalen met behulp van Wifi en mobiele telefoontorens. Toch zou ik aanraden om gps gewoon altijd aan te laten. Normaal gezien kost dit geen extra batterij want het zal alleen aan gaan als een app daadwerkelijk om gps positie vraagt.
spok9 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:08:
[...]

Graag altijd eerst foto's sturen van de bedrading in uw ketel naar support@tado.com met de vraag of we kunnen helpen met aansluiten op EBUS. De reden is dat wij ook de driver op uw tado moeten omzetten van OpenTherm naar EBUS.

Over het algemeen gaat u er niets van merken. OpenTherm is gewoon modulerend en EBUS ook. Het enige voordeel is dus dat wij meer informatie uit de foutcodes kunnen halen bij eventuele ketelstoringen. Als er geen ketelstoring is werkt OpenTherm ook gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapa
Wellicht is het een hint aan je om een nieuwe telefoon aan haar te schenken ;)
Misschien kun je een meerjaren exploitatieberekening kunnen maken wat het je zou schelen wanneer de verwarming altijd aanblijft door het uitzetten van haar GPS en dat bedrag zou je dan terug kunnen verdienen met een nieuwe telefoon :+

en anders een simpele externe batterij aan haar geven zodat ze in ieder geval het gevoel heeft dat ze altijd 'juice' heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

tado schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:11:
Graag altijd eerst foto's sturen van de bedrading in uw ketel naar support@tado.com met de vraag of we kunnen helpen met aansluiten op EBUS. De reden is dat wij ook de driver op uw tado moeten omzetten van OpenTherm naar EBUS.

Over het algemeen gaat u er niets van merken. OpenTherm is gewoon modulerend en EBUS ook. Het enige voordeel is dus dat wij meer informatie uit de foutcodes kunnen halen bij eventuele ketelstoringen. Als er geen ketelstoring is werkt OpenTherm ook gewoon prima.
Dan laat ik het lekker zoals het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alweerikske
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-08 19:20
Ik ben me al enige tijd aan het oriënteren op een "slimme" thermostaat. Zoals het er nu naar uit ziet zal het een Tado gaan worden.

Wat is, behalve de prijs en het artikelnummer, het verschil tussen
http://www.amazon.de/tado...&keywords=tado+thermostat en
http://www.amazon.de/Tado...&keywords=tado+thermostat

Dank!

NSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bkkrs schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:09:
Ik ben me al enige tijd aan het oriënteren op een "slimme" thermostaat. Zoals het er nu naar uit ziet zal het een Tado gaan worden.

Dank!
Er is geen verschil. Wij hebben op dit moment maar 1 versie van de "Slimme Thermostaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag een kleine serverissue. Waarschijnlijk hebben sommigen van jullie ook te veel updates gekregen via de API of via IFTTT.com.

Het zou vanaf nu weer allemaal goed moeten werken.
Hier is altijd de laatste status van onze servers te vinden: http://tado.statuspage.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Heb inderdaad wat dipjes gezien in m'n logging om
12:10
15:00
15:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

Daannn1987 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:47:
Heb inderdaad wat dipjes gezien in m'n logging om
12:10
15:00
15:20
Jammer heb ik net gemist...... ;) niets van gemerkt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Laatst online: 11-09 15:31
Bkkrs schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:09:

Dank!
Je eerste link (met de lagere prijs) wordt verkocht en verzonden door Amazon.de, de tweede link is een aanbod van een andere leverancier die hoopt op klandizie en op die manier een royale marge pakt. De eerste link is imho om meerdere redenen (prijs, gratis verzending, after-sales) aan te raden. Let wel dat de uiteindelijke prijs een paar euro hoger zal uitvallen door het BTW-verschil tussen D en NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alweerikske
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-08 19:20
tado schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:05:
[...]

Er is geen verschil. Wij hebben op dit moment maar 1 versie van de "Slimme Thermostaat"
ESteg schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:38:
[...]

Je eerste link (met de lagere prijs) wordt verkocht en verzonden door Amazon.de, de tweede link is een aanbod van een andere leverancier die hoopt op klandizie en op die manier een royale marge pakt. De eerste link is imho om meerdere redenen (prijs, gratis verzending, after-sales) aan te raden. Let wel dat de uiteindelijke prijs een paar euro hoger zal uitvallen door het BTW-verschil tussen D en NL.
Dank jullie wel. Hij is besteld.

NSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Ik heb een halfuur gehad dat ik in de app's de temperatuur niet kon zien, maar nu werkt alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me niet voorstellen hoe deze thermostaat mij enige besparing gaat brengen? Ik heb mijn jaren 70 huis geisoleerd. CV is getuned en heb modulerende klok thermostaat. Verstook 800 m3 per jaar met gezin 4 personen. Huis koelt nooit verder af dan 17,5/18 graden. Als er iemand thuis is overdag blijft het 19 graden met minimaal stoken en in de avond slaat cv om 23.00 uur automatisch uit vanaf 20/21 graden (naar behoefte).

Vertel mij nu eens waar ik die 30% besparing dan vandaan haal met deze thermostaat? Ik zie het echt niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

@musicmasters
Dat gaat je ook niet lukken. Zo'n thermostaat is niet echt slim. Ik ben om die reden teruggegaan van klokthermostaat naar een eenvoudige Honeywell Round Modulation. De verwarming gaat nu aan omdat we het koud hebben, niet omdat het zes uur is.
Bijkomend voordeel is de eenvoud van het geheel.
Al lang aangetoond dat een beetje kouder in huis ook goed is voor je stofwisseling.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
De tado werkt besparend voor mensen die de thermostaat nooit lager zetten als ze een tijdje weg zijn. Als je dat wel al doet zal er niet veel besparing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ericplan schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:15:
@musicmasters
Dat gaat je ook niet lukken. Zo'n thermostaat is niet echt slim. Ik ben om die reden teruggegaan van klokthermostaat naar een eenvoudige Honeywell Round Modulation. De verwarming gaat nu aan omdat we het koud hebben, niet omdat het zes uur is.
Al lang aangetoond dat een beetje kouder in huis ook goed is voor je stofwisseling.
Precies, dat bedoel ik. Ik gebruik de klokthermostaat ook alleen om terug te schakelen. Temperatuur omhoog altijd handmatig. Staat standaard op 15 graden. Hebben we het koud dan overdag naar 19 graden (1/2 uurtje stoken op aanvoer rond de 45/50 graden) en in de avond als de vrouwen gaan piepen >:) naar 20 of 21 graden.

Geweldig. Iedereen geeft een vermogen uit aan thermostaten en jij gebruikt (de nieuwe versie) van het oeroude rondje. _/-\o_

Sorry Tado. Ik sla over. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:54:
Ik kan me niet voorstellen hoe deze thermostaat mij enige besparing gaat brengen? Ik heb mijn jaren 70 huis geisoleerd. CV is getuned en heb modulerende klok thermostaat. Verstook 800 m3 per jaar met gezin 4 personen. Huis koelt nooit verder af dan 17,5/18 graden. Als er iemand thuis is overdag blijft het 19 graden met minimaal stoken en in de avond slaat cv om 23.00 uur automatisch uit vanaf 20/21 graden (naar behoefte).

Vertel mij nu eens waar ik die 30% besparing dan vandaan haal met deze thermostaat? Ik zie het echt niet. :?
Retorische vraag natuurlijk volgens mij weet jij donders goed waar de besparingen te halen vallen ;) :) Die 30% besparing ga jij niet halen.
Ik ook niet met een jaar verbruik van 650m3 (2 persoons huishouden, twee-onder-een-kap).
Stoken wanneer we thuis zijn op 20.5
Afwezig 19.5

Ik heb mijn Honeywell Chonoterm vervangen omdat hij
1 Geel was
2 Uberhaubt geen mooi model
3 Overshoots in temperatuur had a 1+ graden
4 Niet vanaf afstand benaderbaar was (ik vergat continue die thermostaat uit te zetten als ik niet thuis was).
5 Geen Geo aansturing mogelijk

Ik heb het niet direct voor de besparingen gedaan maar ook voor de eenvoudigheid en design.
Daarnaast ben ik behoorlijk tevreden met de support welke met je meedenkt en in staat is de thermostaat zo in te stellen dat ik geen overshoots meer heb (ja 0,2 graden maar dat vind ik meer dan prima).

**heb overigens geen aandelen of belangen bij tado :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:54:

Wij zijn koukleumen en laks.....leeftijd zal wel meespelen dat we het sneller koud hebben (wij blauwbekken bij 19 graden) en laks doordat we in het verleden vloerverwarming hadden welke 24 uur op zelfde temperatuur stond (boven geregeld met thermostaat kranen)

Nu vooral profijt dat ketel uit gaat bij vertrek en dat de TADO de ketel beter regelt dan mijn Honeywell Ghronotherm modulation....

Er zullen mensen zijn die zeggen 18 graden meer dan zat, ja die zullen weinig verbruiken dus het is zo persoonlijk, in jouw geval geen 30% besparing omdat je al goed bezig bent....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ericplan schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:15:
@musicmasters
tado kan ook gewoon ingesteld worden op lagere temperaturen.
Zodra tado is ingesteld is het de bedoeling dat je nooit meer bij het verwarmen hoeft na te denken, dus dat is nog eenvoudiger dan elke keer aan het rondje draaien.
Verder kunt u tado het eerste jaar voor 70 euro proberen. Mocht u daarna besluiten om tado aan te willen schaffen dan krijgt u 6*9,99 terug in de vorm van korting op de aanschafprijs (249,00).
Als u na een jaar zegt, dit geeft mij geen besparing dan kunt u ook de tado weer terugsturen en dan was het een relatief goedkope manier om eem slimme thermostaat te testen.

Naast besparing gaat het natuurlijk ook om de mogelijkheden met betrekking tot het koppelen aan andere internetdiensten en de mogelijkheid om op afstand alles uit te lezen en te besturen. Bijvoorbeeld handig als je op vakantie gaat, dan kan je de temperatuur in huis mooi laten zakken maar een dag van tevoren toch zorgen dat het huis aangenaam is als u weer thuis komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

tado schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:12:
[...]
Zodra tado is ingesteld is het de bedoeling dat je nooit meer bij het verwarmen hoeft na te denken, dus dat is nog eenvoudiger dan elke keer aan het rondje draaien.
Verder kunt u tado het eerste jaar voor 70 euro proberen. Mocht u daarna besluiten om tado aan te willen schaffen dan krijgt u 6*9,99 terug in de vorm van korting op de aanschafprijs (249,00).
Als u na een jaar zegt, dit geeft mij geen besparing dan kunt u ook de tado weer terugsturen en dan was het een relatief goedkope manier om eem slimme thermostaat te testen.

Naast besparing gaat het natuurlijk ook om de mogelijkheden met betrekking tot het koppelen aan andere internetdiensten en de mogelijkheid om op afstand alles uit te lezen en te besturen. Bijvoorbeeld handig als je op vakantie gaat, dan kan je de temperatuur in huis mooi laten zakken maar een dag van tevoren toch zorgen dat het huis aangenaam is als u weer thuis komt.
Allereerst dank voor de reactie, dat ik regelmatig in dit topic kijk is vanwege het wel mooie product en jullie aanwezigheid. Directe feedback van een fabrikant geeft dit topic (net als bv het Youless-Topic) een enorme meerwaarde.
Maar met jullie aanbod trek je mij niet over de streep. Hier gaat de verwarming aan als ik het koud heb. Dat is niet altijd bij dezelfde temperatuur, maar hangt van veel meer dingen af. En op een ochtend als vandaag gaat de kachel niet aan. Over een uur zorgt de zon voor een behaaglijke warmte. Eerst maar even actief het huis door.

En vergeten om de thermostaat laag te zetten komt bij ons hooguit één keer per stookseizoen voor, daar is geen klokthermostaat voor nodig.

Daarbij ben ik niet zo van het verwarmen van slaapkamers en ook de badkamer hoeft niet altijd warm te zijn.
Er komt nog wel een tijd dat dit toegevoegd wordt aan de gezondheidsadviezen. Wisselende temperaturen zijn beter voor het actief houden van je eigen energiehuishouding.
http://www.nieuwsvoordiet...m-bruin-vet-te-activeren/

[ Voor 3% gewijzigd door ericplan op 17-03-2016 10:31 ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
Zijn er meer die geen verbinding krijgen met de server? Zowel via de app als via de webtool krijg ik de melding 'no remote access'.

Hoor het graag, bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
thunder68 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:37:
Zijn er meer die geen verbinding krijgen met de server? Zowel via de app als via de webtool krijg ik de melding 'no remote access'.

Hoor het graag, bedankt alvast!
Hier doet alles het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tado schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:12:
[...]

Als ik op vakantie ga kan ik op mijn huidige klokthermostaat ook aangeven wanneer ik thuis kom. KAN, doe ik nooit. Ik zet de temperatuur op 15 graden ivm condensatie in mij huis en zoals gezegd door goede isolatie komt mijn huis niet onder de 17,5 graad. Onder normale omstandigheden overdag niet onder de 19 graden dus heb nooit een koud huis. Isoleren van je huis is veel belangrijker en levert meer op dan een thermostaat die zich aanpast aan een slecht geisoleerd huis. Dan hoef je ook niet een uur van te voren je verwarming aan te zetten met een app. Ik zet hem naar behoefte aan als ik thuis kom en dat scheelt me dan al weer een uur stoken.

Het zal voor mensen die stoken zonder na te denken (vergeten cv uit te schakelen), nog geen modulerende thermostaat hebben en een slecht geisoleerd huis voordelen hebben maar in mijn geval zie ik hem echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:07:
[...]

Als ik op vakantie ga kan ik op mijn huidige klokthermostaat ook aangeven wanneer ik thuis kom. KAN, doe ik nooit. Ik zet de temperatuur op 15 graden ivm condensatie in mij huis en zoals gezegd door goede isolatie komt mijn huis niet onder de 17,5 graad. Onder normale omstandigheden overdag niet onder de 19 graden dus heb nooit een koud huis. Isoleren van je huis is veel belangrijker en levert meer op dan een thermostaat die zich aanpast aan een slecht geisoleerd huis. Dan hoef je ook niet een uur van te voren je verwarming aan te zetten met een app. Ik zet hem naar behoefte aan als ik thuis kom en dat scheelt me dan al weer een uur stoken.

Het zal voor mensen die stoken zonder na te denken (vergeten cv uit te schakelen), nog geen modulerende thermostaat hebben en een slecht geisoleerd huis voordelen hebben maar in mijn geval zie ik hem echt niet.
In uw geval zal tado inderdaad minder nut hebben. tado kan vooral een besparing opleveren voor huizen waar isolatie niet mogelijk is of voor mensen in een huurhuis bijvoorbeeld. Helaas is het niet voor idereen mogelijk om een huis zo goed te isoleren als uw huis.
tado heeft trouwens meerdere standen, u kunt er ook voor kiezen dat tado pas gaat stoken als u thuis bent gekomen. Voor andere mensen is het voorverwarmen juist een manier om te besparen zonder iets te hoeven inleveren op comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Ik heb de Tado nu enkele weken in bezit en tot zover zijn mijn ervaringen een beetje gemengd :)

Installatie
Eerste problemen die ik had waren omdat het een tweedekansje was welke al geregistreerd stond op iemand anders zijn naam. Even gebeld met de helpdesk en dat werd opgelost. Daarna na de installatie, welke zeer eenvoudig was, was er nog een klein probleem bij het pairen maar ook dit werd opgelost. De tado hangt nu mooi aan de muur op de plek van de vorige.

Gebruik
Omdat mijn vrouw geen smartphone heeft gebruiken wij de schemas. Dit is, na een beetje wennen, wel redelijk ok. Maar nog niet echt het gevoel dat de thermstoot echt smart is ;) vanaf elke minuut moet je het programma inschakelen. Eens je een beetje alles in lijn hebt met je situatie is het bijhouden/bewerken vrij eenvoudig. Als ik weet dat mijn vrouw een uur eerder klaar is pas ik even het schema van die dag aan en dan is het warm als ze thuis is. Dit allemaal via de App op de telefoon.

Nadeel van de app is wel dat er maar 2 icoontjes zijn, eentje voor thuis en eentje voor in bed. Maar voor de werkende mens (denk dat dat toch wel een groep is die je niet mag vergeten ;)) zou een Away icoontje wel prettig zijn.

Een andere wens, een sneltoets op het homescreen zou ook prettig zijn. Zeker als plots je situatie veranderd dan wil je even snel aangeven ik ben thuis (of kom naar huis) ipv dat ik weg ben. Nu moet ik de tijd aanpassen. Je kan hiervoor de manual overwrite gebruiken maar voor geprogrammeerde opties die je eenvoudig kan selecteren zou toch wel handiger zijn.

Probleem
Overshoot? Als ik 19 invoer, dan wordt het 20+, er zit ongeveer een graad verschil tussen. Probleem hiervan is, is dat het gewoon te heet wordt en het onaangenaam is. Dus doe je een deur open om het weer wat af te laten koelen, kostenbesparing van 30% wordt zo een kostenpost van 30%

Van een slimme thermostaat verwacht ik toch wel dat deze het verschil weet tussen 19 & 20? Er is due blijkbaar geen controle van de ingevoeerde temperatuur en de daadwerkelijke temperatuur. Dit vind ik wel een behoorlijk gemis. Het zal (hopelijk) een afstelling zijn van mijn Tado en ik moet hiervoor nog even bellen met de servicedesk maar et verbaasde me dat er geen controle in zit.

Twee compleet verschillende momenten met enkele dagen ertussen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5s8RH62WokOug4pIv1QSjSki/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mkHTdWdidC23D39IyQnsxviQ/thumb.png

Overall
Gemengde gevoelens. Ik heb toch wel wat problemen gehad en heb deze nog steeds. Ik verwacht dat de helpdesk mij wel kan helpen maar door omstandigheden niet de tijd gehad om deze te bellen.Het is wel (iets) beter dan de analoge thermostaat met name dat het goed te bedienen is via de telefoon/Ipad maar of dat dat de prijs waard is? Deels natuurlijk ook te wijten aan onszelf dat mijn vrouw geen smartphone heeft, denk dat het met die combinatie beter zou zijn.
Pagina: 1 ... 4 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!