Ik heb een keer Q2 2016 van de klantenservice te horen gekregen.Timmy schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:20:
Een van de dingen op de roadmap is een API, maar nergens kan ik vinden voor wanneer deze gepland staat. Iemand enig idee?
- tado
- Registratie: Februari 2016
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Slimme Radiatorknop
- Tado Slimme Radiatorknop V3+ (Starterskit)
- Tado Slimme Thermostaat V3+
- Tado Smart Thermostat Multi-zone (uitbreiding)
- Duracell Plus Power Alkaline AA-batterijen - 12 stuks
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Tado Slimme Thermostaat V3
- Thermostaten
- Camera-accessoires
- Smarthome accessoires
/u/735079/crop56bb70d03a088_cropped.png?f=community)
Als extra service en omdat ik persoonlijk fan ben van het tweakers forum is het mijn doel om ook hier op jullie vragen te antwoorden. Graag de vragen over uw eigen tado of tado instellingen nog altijd via ons contactformulier sturen omdat we dan direct een link hebben naar uw account.
Ik herken veel van jullie gebruikersnamen en avatars en ik hoop dat het eerdere contact dat jullie met mij of mijn collega's hebben gehad positief ervaren hebben.
Ik heb de 2 laatste pagina's doorgelezen en ga graag in op wat reacties van jullie:
Over dat laatste punt graag contact opnemen via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new
Misschien kunnen we nog kijken of we daar iets aan kunnen doen.
Mocht ik eerdere vragen gemist hebben dan kunnen jullie die herhalen of anders contact opnemen via het contactformulier op onze website.
Met vriendelijke groet,
Jurian
Ik herken veel van jullie gebruikersnamen en avatars en ik hoop dat het eerdere contact dat jullie met mij of mijn collega's hebben gehad positief ervaren hebben.
Ik heb de 2 laatste pagina's doorgelezen en ga graag in op wat reacties van jullie:
Als jullie wisten hoe vaak het fout gaat met de "expert mode" met betrekking tot het ijken van de thermostaat zouden we alle verdere expert instellingen moeten verstoppen. Ik denk dat de API voor jullie meer mogelijkheden gaat geven maar ik ben bang dat sommige instellingen toch echt alleen voor ons beschikbaar blijven. Gelukkig denk ik dat onze technische klantenservice vrij snel is met het behandelen van jullie aanvragen.menzo schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:02:
Ik denk om de digibeet tegen zichzelf te beschermen. Ze zouden pro features moeten "verstoppen" dat alleen de tweaker ze kan gebruiken.
Onze radiatorkranen zullen in verbinding staan met de Slimme Thermostaat zelf, dus als er 1 zone (1 of meer radiatorkranen) warmte nodig hebben, kunnen deze een signaal sturen naar de Slimme Thermostaat zodat de ketel aangaat. Dit betekent wel dat tado ook de mogelijkheid moet hebben om de radiatoren/vloerverwarming in de woonruimte moet kunnen "knijpen". Anders zal het in de woonkamer te warm worden. Ik moet er wel bij zeggen dat het product nog volop in ontwikkeling is maar dit is in ieder geval ons doel. En zo werkt het ook met de additionele thermostaten.Sjembecks schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:00:
Weet iemand of de radiator kranen "slim worden" zoals bij honeywel, zodat je zone verwarming kan uitvoeren?
Of worden het "dommere" kranen waarbij je alleen op afstand de temperatuur in kan stellen en de radiator boven alleen aangaat als de tado beneden aanslaat?
In de achtergrond zijn we wel degelijk bezig met het verbeteren van ons product. Zo is het nu mogelijk om meerdere zones te hebben en met de laatste app update is het mogelijk om de relatieve luchtvochtigheid af te lezen in de app. In de volgende app updates willen we proberen om de feedback van de gebruikers te implementeren en er komt een functie om te zorgen dat er minder/geen voorverwarming zal plaatsvinden.kapa schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:30:
[...]
In de 4 maanden dat ik nu de Tado heb is dit de eerste update (voor de app notabene) die ik zie.
Ik wil graag een veel uitgebreidere web applicatie hebben met reports e.d. Zelfs de app is hier nog veelzijdiger in. Beetje vreemd imo...
Bedankt voor deze feedback, we nemen dit echt mee in het ontwikkelen van onze producten/apps. Wel graag rekening houden met het feit dat wij niet onbeperkte ontwikkelaars hebben en dat wij zowel een goed product moeten leveren voor jullie tweakers als voor de meer gemiddelde gebruikers.Timmy schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:34:
Ik zal beginnen met mijn lijstje...
- API. Ik haal nu al wat gegevens uit de onofficiele API maar zou ook graag de modus en temperatuur willen instellen.
- Makkelijker aanpassen van de temperatuur. Op de thermostaat kost het best veel moeite om de temperatuur tijdelijk in te stellen. Mijn gezinsleden zijn nog wel eens de weg kwijt. Het zelfde geldt eigenlijk ook voor de app. De "boost" functie maakt het wat makkelijker maar nog steeds moet je redelijk wat handelingen verrichten om de temperatuur tijdelijk in te stellen. Kijk naar Nest zou ik zeggen...
- Aanpassen van de geofencing zones. De doeltemperatuur wordt afhankelijk van je positie in stapjes verlaagd of verhoogd. Wat mij opvalt is dat de stappen in eerste instantie redelijk groot zijn er daarna kleiner worden. Tijdens de laatste kms naar huis maar Tado flinke stappen (van 20.0 naar 20.5 bv) dit geeft mijn CV te weinig tijd om de gewenste temperatuur te bereiken.
Over dat laatste punt graag contact opnemen via: https://support.tado.com/hc/nl/requests/new
Misschien kunnen we nog kijken of we daar iets aan kunnen doen.
Ik verwacht de API rond de tijd dat we ook Apple Homekit gaan ondersteunen. Helaas heb ik nog geen exacte datum voor jullie. Ik weet dat jullie het belangrijk vinden en ik zal het nogmaals doorgeven aan de juiste personen binnen het bedrijf.menzo schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:08:
[...]
Ik heb een keer Q2 2016 van de klantenservice te horen gekregen.
Mocht ik eerdere vragen gemist hebben dan kunnen jullie die herhalen of anders contact opnemen via het contactformulier op onze website.
Met vriendelijke groet,
Jurian
Hoi Jurian,tado schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:53:
Als extra service en omdat ik persoonlijk fan ben van het tweakers forum is het mijn doel om ook hier op jullie vragen te antwoorden. Graag de vragen over uw eigen tado of tado instellingen nog altijd via ons contactformulier sturen omdat we dan direct een link hebben naar uw account.
[...]
Met vriendelijke groet,
Jurian
Ik wil je bedanken voor alle duidelijke antwoorden op al onze vragen en opmerkingen.
Tado heeft een van de betere kantenserviceafdelingen die ik heb meegemaakt.
Hi Jurian
Leuk om te zien dat je je hier meld!
Voor nu ben ik bijzonder tevreden over de TADO, de publieke api's is ook iets wat ik graag zou willen zien.
Ik snap dat je limitaties moet opleggen om het nog een beetje fool proof te houden.
Misschien men een examen laten afleggen alvorens zij toegang krijgen tot de expert functies
(fun intended).
Zelf nog geen ondersteuning nodig gehad vanuit support (ondanks dat ik een tweedekansje heb gekocht).
/Daniel
Leuk om te zien dat je je hier meld!
Voor nu ben ik bijzonder tevreden over de TADO, de publieke api's is ook iets wat ik graag zou willen zien.
Ik snap dat je limitaties moet opleggen om het nog een beetje fool proof te houden.
Misschien men een examen laten afleggen alvorens zij toegang krijgen tot de expert functies
Zelf nog geen ondersteuning nodig gehad vanuit support (ondanks dat ik een tweedekansje heb gekocht).
/Daniel
[ Voor 12% gewijzigd door Daannn1987 op 11-02-2016 15:10 ]
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
Toch wil ik even aanhaken op mijn eerdere opmerking en jouw antwoord. Waarom kan ik in de webbased omgeving niet in de reports kijken maar in de ios app wel?tado schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:53:
[...]
In de achtergrond zijn we wel degelijk bezig met het verbeteren van ons product. Zo is het nu mogelijk om meerdere zones te hebben en met de laatste app update is het mogelijk om de relatieve luchtvochtigheid af te lezen in de app. In de volgende app updates willen we proberen om de feedback van de gebruikers te implementeren en er komt een functie om te zorgen dat er minder/geen voorverwarming zal plaatsvinden.
[...]
off:
Tof dat jullie nu ook hier actief zijn!
[ Voor 7% gewijzigd door kapa op 11-02-2016 16:41 ]
klikkerdeklik :+
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
- Smarthome accessoires
We werken aan een nieuwe visualisatie-tool voor het weergeven van alle data (web app en telefoon app). Zoals jullie al hebben opgemerkt hebben wij de laatste tijd gesleuteld aan de grafieken in de mobiele app. Zodra we daar tevreden over zijn zullen we de grafieken beschikbaar maken in de web app. Het uiteindelijke doel is om de web-app bijna 1 op 1 gelijk te hebben aan de mobiel app. De eerste stappen zijn al gezet. Misschien hebben jullie al gemerkt dat de web-app nu meer lijkt op de telefoon app. Daar gaan we de komende tijd mee verder.kapa schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:39:
[...]
Toch wil ik even aanhaken op mijn eerdere opmerking en jouw antwoord. Waarom kan ik in de webbased omgeving niet in de reports kijken maar in de ios app wel?
off:
Tof dat jullie nu ook hier actief zijn!
EDIT: Bedankt voor de positieve feedback, de kennis die ik over de jaren in dit subforum (en vroeger het duurzame topic in het Elektronica subforum) heb opgedaan heeft geholpen tijdens de sollicitatie en ik hoop nu een positieve bijdrage te kunnen leveren.
[ Voor 12% gewijzigd door tado op 11-02-2016 17:58 ]
Ik heb nu een de Nest V3 in bezit (ik zit nog in de retourperiode). Ik ben niet super enthousiast over de Nest. Ik heb dit topic doorgelezen. Zijn er meer die overgestapt zijn van de Nest naar de Tado?
En hoe gaat het moduleren? Werkt dat goed?
En met de Geo functie, moet je dan je GPS altijd aanhebben op je smartphone? Lijkt me veel accu vreten
Ik heb de Nest bekabeld aangesloten. Heb ik dat ook de Tado extensie kit nodig?
En met de Geo functie, moet je dan je GPS altijd aanhebben op je smartphone? Lijkt me veel accu vreten
[ Voor 37% gewijzigd door Erik1805 op 18-02-2016 09:35 ]
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.
Ik ben een van die mensen die is overgestapt van Nest naar Tado, naar volle tevredenheid kan ik zeggen.Erik1805 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:13:
Ik heb nu een de Nest V3 in bezit (ik zit nog in de retourperiode). Ik ben niet super enthousiast over de Nest. Ik heb dit topic doorgelezen. Zijn er meer die overgestapt zijn van de Nest naar de Tado?
Het grootste voordeel is wat mij betreft dat modulatie wel werkt. De opentherm interface geeft aan dat het gebruikt wordt. Je merkt het ook aan de radiatoren, die zijn zelden heel warm of koud. Daarnaast voel je het, de marge tussen de hoogst en laagst gemeten temperaturen blijft beperkt tot een halve graad. Bij Nest was de marge bijna 3 graden - erg oncomfortabel). Maar in tegendeel tot Nest is Tado via de thermostaat wat lastig te bedienen. Het tijdelijk verhogen van de temperatuur is in eerste instantie even zoeken waarbij je bij Nest direct kan draaien. Daar staat wel tegenover dat het display van Nest zorgde voor vreemde metingen, de temperatuur schoot omhoog indien het display vaker aan ging.
De geofencing functionaliteit werkt het beste als je zowel gps als wifi aan hebt staan. Op mijn Galaxy S6 heeft dat weinig invloed op de levensduur van de accu, ik kan met veel gebruik nog steeds een volle dag op een accu doen. Tado heeft drie verschillende standen (eco, balance en comfort) die elk je huis op een andere manier opwarmt.
Ik had Nest ook bekabeld en heb de Tado ook zo aangesloten. Een extentie kit lijkt mij niet nodig maar informeer voor de zekerheid even bij de helpdesk (met je CV merk/model). De helpdesk is erg snel met reageren.
Dank je wel voor je uitgebreide toelichting. Met de Nest V3 ervaar ik dus ook dat of de radiatoren heel warm of koud zijn. Dat is verre van comfortabel. Geen idee of de Nest ooit een update krijgt naar moduleren.Timmy schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:01:
[...]
Ik ben een van die mensen die is overgestapt van Nest naar Tado, naar volle tevredenheid kan ik zeggen.
Het grootste voordeel is wat mij betreft dat modulatie wel werkt. De opentherm interface geeft aan dat het gebruikt wordt. Je merkt het ook aan de radiatoren, die zijn zelden heel warm of koud. Daarnaast voel je het, de marge tussen de hoogst en laagst gemeten temperaturen blijft beperkt tot een halve graad. Bij Nest was de marge bijna 3 graden - erg oncomfortabel). Maar in tegendeel tot Nest is Tado via de thermostaat wat lastig te bedienen. Het tijdelijk verhogen van de temperatuur is in eerste instantie even zoeken waarbij je bij Nest direct kan draaien. Daar staat wel tegenover dat het display van Nest zorgde voor vreemde metingen, de temperatuur schoot omhoog indien het display vaker aan ging.
De geofencing functionaliteit werkt het beste als je zowel gps als wifi aan hebt staan. Op mijn Galaxy S6 heeft dat weinig invloed op de levensduur van de accu, ik kan met veel gebruik nog steeds een volle dag op een accu doen. Tado heeft drie verschillende standen (eco, balance en comfort) die elk je huis op een andere manier opwarmt.
Ik had Nest ook bekabeld en heb de Tado ook zo aangesloten. Een extentie kit lijkt mij niet nodig maar informeer voor de zekerheid even bij de helpdesk (met je CV merk/model). De helpdesk is erg snel met reageren.
Ik heb inderdaad ook met de Nest uitschieters qua temp. Zit een groot verschil tussen.
Ik zal eens verder lezen.
Nog een vraag, hoe afhankelijk is de thermostaat van de link met Tado zelf? Mocht het bedrijf ineens ophouden met bestaan kun je er dan nog wat mee?
[ Voor 4% gewijzigd door Erik1805 op 18-02-2016 10:19 ]
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Qua design heeft de Nest nog steeds mijn voorkeur (alhoewel Tado minder nadrukkelijk aanwezig is) maar de technische werking viel mij erg tegen. Ik heb een paar keer gevraagd of en hoe ze modulatie gaan implementeren maar het bleef bij vage reacties. Ik denk eerlijk gezegd dat ze hun algoritmes zullen aanpassen en de CV regelmatiger zullen gaan aanspreken om zo de temperatuursfluctuaties beperkter te houden. Daadwerkelijke modulatie zal denk ik nooit komen. Al hoop ik dat ik het fout hebErik1805 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:08:
Dank je wel voor je uitgebreide toelichting. Met de Nest V3 ervaar ik dus ook dat of de radiatoren heel warm of koud zijn. Dat is verre van comfortabel. Geen idee of de Nest ooit een update krijgt naar moduleren.
Of Tado nog werkt als Tado failliet gaat... Ik denk dat je dan op de thermostaat zelf bent aangewezen. Mooie vraag voor hun helpdesk. Ik ben ook benieuwd naar de reactie.
[ Voor 9% gewijzigd door Timmy op 18-02-2016 10:21 ]
Ja daar ben ik dus ook bang voor. En dan heb ik liever 1 die wel moduleert. De Nest is inderdaad de mooiste, qua design maar comfort is veel belangrijker.Timmy schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:19:
[...]
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Qua design heeft de Nest nog steeds mijn voorkeur (alhoewel Tado minder nadrukkelijk aanwezig is) maar de technische werking viel mij erg tegen. Ik heb een paar keer gevraagd of en hoe ze modulatie gaan implementeren maar het bleef bij vage reacties. Ik denk eerlijk gezegd dat ze hun algoritmes zullen aanpassen en de CV regelmatiger zullen gaan aanspreken om zo de temperatuursfluctuaties beperkter te houden. Daadwerkelijke modulatie zal denk ik nooit komen. Al hoop ik dat ik het fout heb
Of Tado nog werkt als Tado failliet gaat... Ik denk dat je dan op de thermostaat zelf bent aangewezen. Mooie vraag voor hun helpdesk. Ik ben ook benieuwd naar de reactie.
Nog even een vraag, kan ik ook gewoon een weekschema instellen, zonder de GEO functie te gebruiken? Mijn vrouw werkt niet en is dus veel thuis dus denk dat ik de GEO functie niet zal gebruiken
[ Voor 8% gewijzigd door Erik1805 op 18-02-2016 10:31 ]
Ik heb nog geen Tado (ik wacht tot ergens in Q2 totdat de Homekit versie op de markt komt), maar heb me er wel vast in verdiept. Wat ik gelezen heb is dat je de extensie kit alleen nodig hebt als je de thermostaat draadloos wil gaan gebruiken. Indien bekabeld aansloten dan is deze kit overbodig.Erik1805 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:13:
Verder ziet het aansluiten van de Tado (zonder extensie kit) er een stuk eenvoudiger uit dan bij de Nest. Bij Nest moet je altijd nog een kastje tussen de thermostaat en CV ketel aansluiten. Dat maakt de installatie wat complexer. De Tado kan direct met de CV communiceren.
Jep, je kunt gewoon een weekschema instellen.Erik1805 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:24:
[...]
Nog even een vraag, kan ik ook gewoon een weekschema instellen, zonder de GEO functie te gebruiken? Mijn vrouw werkt niet en is dus veel thuis dus denk dat ik de GEO functie niet zal gebruiken
Eventueel kun je de (nieuwe) Manual Control functie gebruiken om tijdelijk de temperatuur te verhogen of verlagen.
Ik gebruik op dit moment de tado zelf niet meer voor bediening, alles via het schema en geo functie. Zo nu en dan bijsturen met de smartphone app
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Ik had vanochtend een knullig moment. Gisteren een IFTTT recept gemaakt waarbij alle hue lampen uit zouden gaan wanneer Tado op 'away' staat. Nou heb ik samen met mijn vriendin beide de Tado-app (iOS) en geofencing aanstaan dus ik zou verwachten dat de 'away' mode pas een seintje aan IFTTT zou sturen op het moment dat we daadwerkelijk beide weg zijn. Resultaat: vriendin in het donker thuis toen ik 2 minuten eerder weg was gefietst.bonyuri schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:56:
[...]
Ik gebruik op dit moment de tado zelf niet meer voor bediening, alles via het schema en geo functie. Zo nu en dan bijsturen met de smartphone app

Geen idee hoe ik dit kan oplossen. Iemand?
Eerlijk waar heb ik dit ook al meegemaakt met de iOS app.
Mijn vrouw gebruikt de Android app en die registreert netjes wanneer ze wel / niet thuis is.
Met mijn iPhone merk ik wel eens dat hij me niet als "thuis" registreert, terwijl ik dat wel degelijk ben.
Of dit met GPS/Wifi/whatever te maken heeft weet ik zo gauw niet...
Mijn vrouw gebruikt de Android app en die registreert netjes wanneer ze wel / niet thuis is.
Met mijn iPhone merk ik wel eens dat hij me niet als "thuis" registreert, terwijl ik dat wel degelijk ben.
Of dit met GPS/Wifi/whatever te maken heeft weet ik zo gauw niet...
Nog even een vraagje, ik heb 2 draden uit de muur komen waar de thermostaat aangesloten zit. De Tado gebruikt ook 2 draden? En ik zie dat er batterijen ingaan?
[ Voor 12% gewijzigd door Erik1805 op 18-02-2016 11:20 ]
Bij mij wel.Erik1805 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:19:
Nog even een vraagje, ik heb 2 draden uit de muur komen waar de thermostaat aangesloten zit. De Tado gebruikt ook 2 draden?
Blauwe draad en rode draad.
En ja er gaan volgens mij 2 AA batterijen in. ik lees trouwens 3x AAA....excuses
[ Voor 14% gewijzigd door kapa op 18-02-2016 11:26 ]
Oke, prefect, dat heb ik ook.kapa schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:20:
[...]
Bij mij wel.
En ja er gaan volgens mij 2 AA batterijen in.
Dit stelt je Tado zelf in veronderstel ik? Ik zie de optie namelijk nietTimmy schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:01:
[...]
Tado heeft drie verschillende standen (eco, balance en comfort) die elk je huis op een andere manier opwarmt.
Nee, dat is te vinden onder de smart schedules en dan bij de away-mode.Daannn1987 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:44:
[...]
Dit stelt je Tado zelf in veronderstel ik? Ik zie de optie namelijk niet
Ah helder thankskapa schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:47:
[...]
Nee, dat is te vinden onder de smart schedules en dan bij de away-mode.
Ik gebruik de geo functionaliteit niet omdat vriendinlief geen internet (3g / 4g) heeft op d'r telefoon, dus wordt het wat lastig goed in te regelen.
Maar ik kan dan per dag en tijden instellen welke temperatuur ik wil? Dus bijvoorbeeld:
Maandag
7:00 tot 8:00 20,5 graden
8:15 tot 17:00 17 graden
17:15 tot 22:00 21 graden
Maandag
In principe wel. Zie onderstaande afbeelding. Ik heb wel alleen maar 2 scenario's (wakker en slapen), maar je kunt er meerdere aanmaken en die per dag en per tijdsdeel toekennen.Erik1805 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:59:
Maar ik kan dan per dag en tijden instellen welke temperatuur ik wil? Dus bijvoorbeeld:
Maandag

Dank je wel. Zo te zien kan het prima wat ik wil.kapa schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:23:
[...]
In principe wel. Zie onderstaande afbeelding. Ik heb wel alleen maar 2 scenario's (wakker en slapen), maar je kunt er meerdere aanmaken en die per dag en per tijdsdeel toekennen.
[afbeelding]
Nog een ding, als mijn vrouw weggaat kun je dan op de thermostaat zelf scenario "weg" inschakelen? Ik stel dan 4 scenario's per dag in: Slapen, weg, thuis, comfort
Of kan dat alleen per telefoon?
En besteld. Coolblue had nog een in nieuwstaat "Tweede kansje"
En de Nest gaat weer retour
[ Voor 24% gewijzigd door Erik1805 op 18-02-2016 12:54 ]
Ja. Je kan op je app de geofencing functionaliteit uitzetten. Volgens mij ook via het dashboard online maar dat heb ik nog niet geprobeerd.Erik1805 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:24:
Ja, dat is mogelijk maar het menu van de thermostaat is niet heel handig.Erik1805 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:26:
Nog een ding, als mijn vrouw weggaat kun je dan op de thermostaat zelf scenario "weg" inschakelen? Ik stel dan 4 scenario's per dag in: Slapen, weg, thuis, comfort
Ik denk dat het makkelijker is om beide de app te installeren en de geofencing functionaliteit te gebruiken. Zodra Tado merkt dat alle aangemelde gebruikers weg zijn wordt automatisch overgeschakeld naar de "Away" modus.
Ja dat denk ik dan ook, en dan instellen zoals Kapa hierboven heeftTimmy schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:00:
[...]
Ja, dat is mogelijk maar het menu van de thermostaat is niet heel handig.
Ik denk dat het makkelijker is om beide de app te installeren en de geofencing functionaliteit te gebruiken. Zodra Tado merkt dat alle aangemelde gebruikers weg zijn wordt automatisch overgeschakeld naar de "Away" modus.
Klopt, je ziet in zijn screendump een groen balk wat betekent dat "Auto away" is ingeschakeld. Zou tijdens zijn schema iedereen weg zijn dan schakelt "Away" automatisch in en wordt de doeltemperatuur verlaagd (afhankelijk van de afstand en welke modus je hebt geselecteerd (Eco, Balanced of Comfort)).Erik1805 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:02:
Ja dat denk ik dan ook, en dan instellen zoals Kapa hierboven heeft
Onderstaand een grafiekje met de drie verschillende Away standen en de invloed die de afstand (hemelsbreed) had op de doeltemperatuur. Dit is het resultaat van wat logging eerder deze week. Temperatuur op afstand 0 is 20.2 graden.

[ Voor 34% gewijzigd door Timmy op 18-02-2016 13:16 ]
Bedankt voor de uitgebreide toelichting, superTimmy schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:08:
[...]
Klopt, je ziet in zijn screendump een groen balk wat betekent dat "Auto away" is ingeschakeld. Zou tijdens zijn schema iedereen weg zijn dan schakelt "Away" automatisch in en wordt de doeltemperatuur verlaagd (afhankelijk van de afstand en welke modus je hebt geselecteerd (Eco, Balanced of Comfort)).
Onderstaand een grafiekje met de drie verschillende Away standen en de invloed die de afstand (hemelsbreed) had op de doeltemperatuur. Dit is het resultaat van wat logging eerder deze week. Temperatuur op afstand 0 is 20.2 graden.
[afbeelding]
Nog iets, kun je ook zien wat je verbruikskosten zijn?
Je kunt aangeven wat voor type woning je hebt en de jaarlijkse energierekening is van de vorige jaren. Op basis daarvan geeft Tado een vergelijking, maar ik neem dit niet voor lief. Teveel een marketing plaatje. Ik vertrouw liever op mijn analoge gasmeterErik1805 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:17:
[...]
Bedankt voor de uitgebreide toelichting, super![]()
Nog iets, kun je ook zien wat je verbruikskosten zijn?

Mag ik vragen welk stukje software je hebt gebruikt om deze data uit te lezen?Timmy schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:08:
[...]
[afbeelding]
[ Voor 29% gewijzigd door kapa op 18-02-2016 13:28 ]
Jup dat doe ik dus, werkt prima.Timmy schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:51:
[...]
Ja. Je kan op je app de geofencing functionaliteit uitzetten. Volgens mij ook via het dashboard online maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Als ik een keer niet thuis in een periode waar ik normaal verwarm.
Overrule ik hem handmatig met de app (manual control)
Ziet eruit als Excelkapa schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:25:
[...]
Mag ik vragen welk stukje software je hebt gebruikt om deze data uit te lezen?
Ik gebruik Home Assistant als domotica software maar omdat HA (nog) geen goede reporting heeft heb ik de gegevens uit de database gehaald en de grafiek even snel in Excel gemaakt.kapa schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:25:
Mag ik vragen welk stukje software je hebt gebruikt om deze data uit te lezen?
dank!Timmy schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:55:
[...]
Ik gebruik Home Assistant als domotica software maar omdat HA (nog) geen goede reporting heeft heb ik de gegevens uit de database gehaald en de grafiek even snel in Excel gemaakt.
Ik heb wel een Tweedekansje van Coolblue gekocht. Waarschijnlijk zal deze al geregisteerd staan en zal dit eerst ongedaan moeten worden. Iemand ervaring mee?
Yes, je moet via de helpdesk even een vraag indienen.
Je moet dan wel de serienummers/hardware IDs van de tado + bridge meesturen.
Ook moeten de mannen van tado dan eigenlijk contact opzoeken met de vorige eigenaar om hem officieel los te kunnen koppelen, maar ik heb een kopie van mijn CoolBlue orderbevestiging meegestuurd en toen was het ook goed
Ook moeten de mannen van tado dan eigenlijk contact opzoeken met de vorige eigenaar om hem officieel los te kunnen koppelen, maar ik heb een kopie van mijn CoolBlue orderbevestiging meegestuurd en toen was het ook goed
Bedankt. Ik krijg hem morgenochtend binnen. Zal alles via de mail gelijk naar ze toesturen. Dan kan ik hem morgenavond installeren.bonyuri schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:13:
Yes, je moet via de helpdesk even een vraag indienen.
De orderbevestiging lijkt me voldoende inderdaad, vorige eigenaar achterhalen zal lastig worden.
Hoop dat ze snel reageren
Even nog een vraag aangaande GPS:
Moet deze op High Accuracy staan, Dus gebruik van GPS,WiFi, Telefoonetwerk of kan het ook op basis van batterysaving dus Wifi, Telefoonnetwerk?
Of ik kan ook alleen GPS instellen. Ik gebruik een Android 6.0.1 toestel

[ Voor 30% gewijzigd door Erik1805 op 18-02-2016 16:55 ]
Zijn hier ook ex-nest gebruikers? Zou graag willen horen of deze Tado nu echt zoveel 'beter' is door wel goedwerkende modulatie enzo. Hoor graag ervaringen, ben heel benieuwd 
Vind het overigens jammer dat de 'display' op de tado zelf zo 'onduidelijk' lijkt, wit op wit.
Vind het overigens jammer dat de 'display' op de tado zelf zo 'onduidelijk' lijkt, wit op wit.
[ Voor 21% gewijzigd door tcviper op 18-02-2016 20:14 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Ik krijg de mijne morgen. Nest hangt nu nog aan de muur.tcviper schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 19:55:
Zijn hier ook ex-nest gebruikers? Zou graag willen horen of deze Tado nu echt zoveel 'beter' is door wel goedwerkende modulatie enzo. Hoor graag ervaringen, ben heel benieuwd
Yes. Heb 2 weken een Nest v3 gehad. Totaal geen comfort en een achteruitgang ten opzichte van mijn Honeywell Chronoterm.tcviper schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 19:55:
Nest geretourneerd en een tado aangeschaft.
In eerste instantie wat opstart problemen omdat het om een "tweedehandsje" ging, maar dat was via de tado helpdesk snel verholpen.
Nu heb ik al lange tijd de tado zelf niet meer hoeven aan te raken, temperatuur is altijd goed, ook 's ochtends.
Er hangt nu dus een plat wit kastje aan de muur wat bijna niet opvalt
Ik ben ook een ex-Nest gebruiker. Eerder vandaag heb ik mijn reactie op dezelfde vraag gesteld.tcviper schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 19:55:
Het display is overigens goed leesbaar. Het kleurverschil tussen het display en het plastic is meer dan voldoende om onder alle omstandigheden goed te kunnen aflezen.
Tado houdt het allemaal goed op temperatuur, tijdens het opwarmen van de woning had hij het vanmorgen even zwaar.
Gisteren de kachel hele dag op 18 gr gelaten, dus de vloerverwarmign en ketel hadden 't lastig vanmorgen om de woning naar 20,5 te krijgen
Ketel heeft eigenlijk te veel vermogen (28KW en kan terug moduleren tot 8,2 kw geloof ik).
Gisteren de kachel hele dag op 18 gr gelaten, dus de vloerverwarmign en ketel hadden 't lastig vanmorgen om de woning naar 20,5 te krijgen
Ketel heeft eigenlijk te veel vermogen (28KW en kan terug moduleren tot 8,2 kw geloof ik).

[ Voor 4% gewijzigd door Daannn1987 op 18-02-2016 21:49 ]
Die tado word mag ik hopen ook gevoed via de twee kabels als ie aan de muur hangt? of gaat het alleen op batterijen (als dat zo is zou minder zijn namelijk)?
klein beetje naar boven scrollen...tcviper schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 22:58:
Die tado word mag ik hopen ook gevoed via de twee kabels als ie aan de muur hangt? of gaat het alleen op batterijen (als dat zo is zou minder zijn namelijk)?
en dan? Er word hiervoor alleen gevraagd of men de huidige 2 draadjes kan blijven gebruiken, maar er word nergens vermeld of ie ook voeding krijgt (zoals Nest) via die 2 draadjes.
[ Voor 33% gewijzigd door tcviper op 19-02-2016 09:47 ]
De twee draden worden volgens mij alleen voor de aansturing van de CV gebruikt. De batterijen zijn er om de thermostaat te voeden. Ik begreep dat bij normaal gebruik je circa 3 jaar met de batterijen doet.tcviper schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:42:
en dan? Er word hiervoor alleen gevraagd of men de huidige 2 draadjes kan blijven gebruiken, maar er word nergens vermeld of ie ook voeding krijgt (zoals Nest) via die 2 draadjes.
Dit staat in de manual:tcviper schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:42:
[...]
The tado° Smart Thermostat is powered by three AAA batteries which are included in the packaging. The paper strip must be removed from the battery case to activate the power supply. Batteries typically last for two years. tado° informs the user via email and/or push notification when it is time to replace the batteries.
Is gisteren net behandeld.
kapa schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:20:
[...]
Bij mij wel.
En ja er gaan volgens mij 2 AA batterijen in. ik lees trouwens 3x AAA....excuses
[ Voor 26% gewijzigd door kapa op 19-02-2016 09:53 ]
K, thx dan weet ik even genoeg
Vandaag de Tado geactiveerd en ja direct met Opentherm aan de gang. De ketel moduleert prima en de woonkamer was in 30 minuten van 16 graden op 20 graden., die f*cking Nest deed daar 2,5 uur over.
Ook IFTTT werkt prima met geo locatie en het aan/afmelden aan mijn digitalSTROM smart home systeem.
I'm a happy Tado user :-)
Ook IFTTT werkt prima met geo locatie en het aan/afmelden aan mijn digitalSTROM smart home systeem.
I'm a happy Tado user :-)
Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
Net mijn Tado (Tweedekans ) van Coolblue binnen. Aanvraag naar de helpdesk gedaan en binnen 10 minuten antwoord
. Echt super. Tado was niet geregisteerd door een gebruiker dus kan direct aan de slag 
Kan ik nu vast de registratie doen en vanavond aansluiten?
[ Voor 13% gewijzigd door Erik1805 op 19-02-2016 11:40 ]
Als ik het mij goed herinner niet. Op een van de schermen wordt gewacht tot verbinding met de thermostaat gemaakt kan worden.Erik1805 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:36:
[ Voor 5% gewijzigd door Timmy op 19-02-2016 11:46 ]
*knip* al gezien. Had de helpdesk even gevraagd maar kan nu de registratie wel doen.Timmy schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:46:
[...]
Als ik het mij goed herinner niet. Op een van de schermen wordt gewacht tot verbinding met de thermostaat gemaakt kan worden.
Maar nu zegt het systeem dat ik een tado° Extension Box moet hebben? Maar alles is bedraad aangesloten
[ Voor 28% gewijzigd door Erik1805 op 19-02-2016 12:10 ]
Tado bridge wel aangesloten op het internet en de Tado hiermee gekoppeld?Erik1805 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:51:
[...]
*knip* al gezien. Had de helpdesk even gevraagd maar kan nu de registratie wel doen.
Maar nu zegt het systeem dat ik een tado° Extension Box moet hebben? Maar alles is bedraad aangesloten
Wellicht de verkeerde CV of oude thermostaat gekozen? Die fout maakte ik ook en dan kan je helaas niet een stap terug. Effe bellenErik1805 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:51:
Nee, had de juiste, alleen de Nest maakt gebruik van een Heat link maar ik heb wel een kabel lopen. Alleen hun systeem denkt dan dat het geheel draadloos isTimmy schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:38:
[...]
Wellicht de verkeerde CV of oude thermostaat gekozen? Die fout maakte ik ook en dan kan je helaas niet een stap terug. Effe bellen
Erik
[ Voor 7% gewijzigd door Erik1805 op 19-02-2016 13:19 ]
Klopt, de Nest had ik ook gekozen en toen zat ik ook vast. Uiteindelijk via de helpdesk laten aanpassen en toen voor een Honeywell gekozen.Erik1805 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:18:
Nee, had de juiste, alleen de Nest maakt gebruik van een Heat link maar ik heb wel een kabel lopen. Alleen hun systeem denkt dan dat het geheel draadloos is
Ja de helpdesk gaat er even naar kijken nu.Timmy schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:25:
[...]
Klopt, de Nest had ik ook gekozen en toen zat ik ook vast. Uiteindelijk via de helpdesk laten aanpassen en toen voor een Honeywell gekozen.
Net via Marktplaats een tado op de kop getikt! Ben erg benieuwd hoe het ons nieuwe huis met intergas HRE36/30 met vloerverwarming als hoofdverwarming op de begane grond gaat verwarmen.
Mn ervaringen zal ik komende week hopelijk kunnen posten..
Als ik zo vrij mag zijn, welke prijs hoort bij 'op de kop getikt'?thunder68 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:15:
Net via Marktplaats een tado op de kop getikt! Ben erg benieuwd hoe het ons nieuwe huis met intergas HRE36/30 met vloerverwarming als hoofdverwarming op de begane grond gaat verwarmen.
Durf het bijna niet te zeggen... € 150,- Ongeopend in doos!

Ik heb er zelf 1 gekocht via Coolblue. Kost 206,00 ( Tweede kansje). Maar deze was niet aangemeld en alles ongeopend in de doos.meesje schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:34:
[...]
Als ik zo vrij mag zijn, welke prijs hoort bij 'op de kop getikt'?
Goede deal!thunder68 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:52:
Durf het bijna niet te zeggen... € 150,- Ongeopend in doos!
Op dit moment hebben we ook een tweedekansje op MP staan, maar ik vind 10% procent korting wel een beetje weinig.Erik1805 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:54:
[...]
Ik heb er zelf 1 gekocht via Coolblue. Kost 206,00 ( Tweede kansje). Maar deze was niet aangemeld en alles ongeopend in de doos.
Nu nog ff afwachten of het geen baksteen in een doosje is

haha, nou ik heb er ook 1 op marktplaats (ongeopend) voor 160 euro gekregen, dus het kan!thunder68 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:57:
Nu nog ff afwachten of het geen baksteen in een doosje is
Een Tado welteverstaan, geen baksteen
Ach heb mijn Nest V3 weer teruggestuurd dus ben sowieso goedkoper uit 
Net de tado geïnstalleerd maar echt warm wordt het nog niet. Als hij aan het verwarmen is zie ik op de ketel 40 graden staan. Dat lijkt me wat weinig. Bij de nest stond deze op 65
Is dit normaal?
Nu staat op de cv stand 1 en dat is temperatuur bereikt. Maar als ik op de app staat er 19,9 en ik heb 20,5 ingesteld
Update : werkt nu prima. Wat is dat een verbetering na de nest. Echt weer lekker in huis
En geo mode werkt ook goed. Support is echt fantastisch. Zelfs in het weekend
Net de tado geïnstalleerd maar echt warm wordt het nog niet. Als hij aan het verwarmen is zie ik op de ketel 40 graden staan. Dat lijkt me wat weinig. Bij de nest stond deze op 65
Is dit normaal?
Nu staat op de cv stand 1 en dat is temperatuur bereikt. Maar als ik op de app staat er 19,9 en ik heb 20,5 ingesteld
Update : werkt nu prima. Wat is dat een verbetering na de nest. Echt weer lekker in huis
[ Voor 92% gewijzigd door Erik1805 op 20-02-2016 15:37 ]
Ik merkte dat in het begin ook.
Het leek wel of de thermostaat aan het leren was. Of ze nu bij tado zelf iets (remote) hebben gedaan weet ik niet.
Support is inderdaad super, maar ik vraag me af of ze dit zo vol kunnen houden. Hoop van wel natuurlijk
Het leek wel of de thermostaat aan het leren was. Of ze nu bij tado zelf iets (remote) hebben gedaan weet ik niet.
Support is inderdaad super, maar ik vraag me af of ze dit zo vol kunnen houden. Hoop van wel natuurlijk
Wat ik wel merk is dat de ketel nooit hoog verwarmt. Meestal rond de 40 a 55 graden. Is dit de modulatie of kun je dat nog ergens instellen? Bij de nest kon dat wel.
Heb er zelf niet heel veel verstand van.
Heb er zelf niet heel veel verstand van.
[ Voor 12% gewijzigd door Erik1805 op 20-02-2016 20:45 ]
Dat is inderdaad modulatie. Waarschijnlijk is de temperatuur in de buurt van het setpoint en dan is het niet nodig om water met een temperatuur van 60 graden door je radiatoren te laten gaan. Zou je dat doen dan gaat de temperatuur waarschijnlijk ruim over je setpoint heen terwijl je nu zult merken dat de temperatuur redelijk vlak blijft.
Nederlandse handleiding is nu beschikbaar......wordt het wat makkelijker voor mijn vrouw ofschoon ze mij af en toe hersteld......
Ben tot nu toe zeer tevreden over de tado. Zou wel handig zijn als je eenvoudig, handmatig de temperatuur kan veranderen op de tado zelf. Voor mij vrouw zou dat ook handiger zijn. Zal ze eens een suggestie doen
[ Voor 4% gewijzigd door Erik1805 op 22-02-2016 07:29 ]
Zitten er aan de onderkant geen verborgen knoppen? Zie bv het eerste plaatje op deze pagina https://www.tado.com/nl/Erik1805 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 07:28:
Ben tot nu toe zeer tevreden over de tado. Zou wel handig zijn als je eenvoudig, handmatig de temperatuur kan veranderen op de tado zelf. Voor mij vrouw zou dat ook handiger zijn. Zal ze eens een suggestie doen
Jawel, alleen om de temperatuur te veranderen moet je 3 x drukken op de ronde knop. Kan makkelijker volgens mijmeesje schreef op maandag 22 februari 2016 @ 07:44:
[...]
Zitten er aan de onderkant geen verborgen knoppen? Zie bv het eerste plaatje op deze pagina https://www.tado.com/nl/
Ik heb net de NL handleiding bekeken en inderdaad je moet een paar keer op de ronde knop drukken. Wellicht dat je dit kunt melden bij Tado en dat dit in een toekomstige firmware update aangepast kan worden?Erik1805 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:20:
[...]
Jawel, alleen om de temperatuur te veranderen moet je 3 x drukken op de ronde knop. Kan makkelijker volgens mij
Zal dat inderdaad doen. Lijkt me toch dat het makkelijker kan.meesje schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:36:
[...]
Ik heb net de NL handleiding bekeken en inderdaad je moet een paar keer op de ronde knop drukken. Wellicht dat je dit kunt melden bij Tado en dat dit in een toekomstige firmware update aangepast kan worden?
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
- Smarthome accessoires
Omdat tado naast het OpenTherm digitale protocol, ook andere digitale (Nefit EMS, Vaillant EBUS etc..) en analoge protocollen kan besturen is ervoor gekozen om het apparaat altijd door 3 AAA batterijen te voeden. Die batterijen gaan maximaal 2 jaar mee. U krijgt normaal gezien 4 weken voor de batterijen heel leeg worden een e-mail met de vraag of u de batterijen wil vervangen.Timmy schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:49:
[...]
De twee draden worden volgens mij alleen voor de aansturing van de CV gebruikt. De batterijen zijn er om de thermostaat te voeden. Ik begreep dat bij normaal gebruik je circa 3 jaar met de batterijen doet.
Het is de bedoeling dat uiteindelijk de 3 manuele modi, die via de app en web-app beschikbaar zijn ook ingesteld kunnen worden op de thermostaat. U kunt dan online instellen welke van de 3 modi geactiveerd moet worden wanneer de u de temperatuur op de tado zelf aanpast.Erik1805 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 07:28:
Als u met een goed uitgewerkt alternatief komt zal ik het persoonlijk meenemen naar onze ontwerpafdeling. Feit blijft wel dat de tado echt ontworpen is om na verloop van tijd een onzichtbaar wit kastje aan de muur te worden. Maar nogmaals, uitgewerkte suggesties altijd welkom.Erik1805 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:38:
[...]
Zal dat inderdaad doen. Lijkt me toch dat het makkelijker kan.
[ Voor 45% gewijzigd door tado op 22-02-2016 13:28 ]
Misschien is het handig dat op het moment dat je 1x op de ronde knop drukt, de temperatuur tevoorschijn komt en de twee pijltjes. Als je dan op boven of onder drukt gaat de manual mode aan.tado schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:20:
[...]
Als u met een goed uitgewerkt alternatief komt zal ik het persoonlijk meenemen naar onze ontwerpafdeling. Feit blijft wel dat de tado echt ontworpen is om na verloop van tijd een onzichtbaar wit kastje aan de muur te worden. Maar nogmaals, uitgewerkte suggesties altijd welkom.
Als je een andere modus (uit, automatisch of instellingen) wilt gewoon verder op het ronde knopje drukken?
Snap inderdaad dat het straks een mooi wit kastje aan de muur wordt. Dan zou bijvoorbeeld handig zijn als je in de app gewoon + of - kan aanklikken. Nu moet je eerst op de ingestelde temp klikken in de app en dat de nog een aantal handelingen doen. Is niet echt handig.tado schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:20:
[...]
Omdat tado naast het OpenTherm digitale protocol, ook andere digitale (Nefit EMS, Vaillant EBUS etc..) en analoge protocollen kan besturen is ervoor gekozen om het apparaat altijd door 3 AAA batterijen te voeden. Die batterijen gaan maximaal 2 jaar mee. U krijgt normaal gezien 4 weken voor de batterijen heel leeg worden een e-mail met de vraag of u de batterijen wil vervangen.
[...]
Het is de bedoeling dat uiteindelijk de 3 manuele modi, die via de app en web-app beschikbaar zijn ook ingesteld kunnen worden op de thermostaat. U kunt dan online instellen welke van de 3 modi geactiveerd moet worden wanneer de u de temperatuur op de tado zelf aanpast.
[...]
Als u met een goed uitgewerkt alternatief komt zal ik het persoonlijk meenemen naar onze ontwerpafdeling. Feit blijft wel dat de tado echt ontworpen is om na verloop van tijd een onzichtbaar wit kastje aan de muur te worden. Maar nogmaals, uitgewerkte suggesties altijd welkom.
Zoals bijvoorbeeld de app van Toon. Super easy:

[ Voor 7% gewijzigd door Erik1805 op 22-02-2016 16:14 ]
Het zou inderdaad handig zijn als je de incidentele aanpassingen op het hoofdscherm van de app of thermostaat kan doen.
- tado
- Niet online
Bedrijfsaccount tado
- Slimme thermostaat
- Duracell
- Tado
- Bediening
- Tado Extension Box
- Tado Smart Thermostat
- Tado Airco Controller
- Thermostaten
- Camera-accessoires
- Smarthome accessoires
Bedankt voor de suggesties. Ik zal ze meenemen naar onze volgende meeting.
Ik zag deze deal vandaag langskomen op marktplaats.
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
Ook zou ik graag de optie willen zien dat je constant de temperatuur op de tado kan laten zien zonder dat deze uitspringt.
Dit omdat de oppasser niet kan zien hoe warm het is en we niet aangeleerd krijgen om die hoger te zetten.
Ook voor in de nacht is dat dan ideaal.
En natuurlijk dat je de optie ook weer uit kan zetten.
Dit omdat de oppasser niet kan zien hoe warm het is en we niet aangeleerd krijgen om die hoger te zetten.
PSN: McMillan0984
Perfect. Bedankttado schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:02:
Bedankt voor de suggesties. Ik zal ze meenemen naar onze volgende meeting.
Ik heb er ook eentje via MP voor dezelfde prijs. Ik zeg doen! Wel ff verifieren of het klopt allemaalmenzo schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:38:
Ik zag deze deal vandaag langskomen op marktplaats.

Ik heb er al een, maar dacht ik post hem voor iemand die zit te twijfelen.thunder68 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 22:08:
[...]
Ik heb er ook eentje via MP voor dezelfde prijs. Ik zeg doen! Wel ff verifieren of het klopt allemaal
Met een unit die op batterijen werkt lijkt me dit niet heel handig...Clavat schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:43:
Ook zou ik graag de optie willen zien dat je constant de temperatuur op de tado kan laten zien zonder dat deze uitspringt.
Valt wel mee.bonyuri schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:40:
[...]
Met een unit die op batterijen werkt lijkt me dit niet heel handig...
Is maar led en voor 2 dagen in de week valt dat ook wel mee
PSN: McMillan0984
hoe kom je aan 2 dagen in de week? Bij mij zitten er 7 dagen in een week
Heeft iemand wel eens gemeten met een andere temperatuurmeter of de Tado een beetje nauwkeurig is?
Mijn Tado geeft een halve graad warmer aan dan het weerstation dat er naast staat. Ik weet alleen niet welke van de twee het juist heeft.
Ik heb toentertijd nog mijn oude Honeywell (met digitale weergave) erbij gehouden en Tado zat er toen een halve graad onder. Of de Honeywell zat ernaast...misschien toch maar eens nauwkeuriger meten. Iemand suggesties hoe ik dit nauwkeurig kan doen?Erik1805 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:58:
Heeft iemand wel eens gemeten met een andere temperatuurmeter of de Tado een beetje nauwkeurig is?
Ja vraag ik me ook af hoe ik dat een beetje nauwkeurig kan meten
Ik heb de oude thermostaat een tijdje op de tado laten staan; ze gaven beide dezelfde temperatuur aan.Erik1805 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:58:
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Ik heb een week lang een andere (geijkte) thermometer naast de Tado gehangen, de temperaturen kwamen redelijk overeen.
Mocht je willen weten welke temperatuur jouw Tado op dit moment meet, vraag dan de volgende URL op en kijk bij "insideTemp": https://my.tado.com/mobil...GNAAM&password=WACHTWOORD
Mocht je willen weten welke temperatuur jouw Tado op dit moment meet, vraag dan de volgende URL op en kijk bij "insideTemp": https://my.tado.com/mobil...GNAAM&password=WACHTWOORD
Maar dan zie je gewoon de aangepast temperatuur.Timmy schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:02:
Ik heb een week lang een andere (geijkte) thermometer naast de Tado gehangen, de temperaturen kwamen redelijk overeen.
Moet zelf ook nog de thermostaat eiken, maar heb net voor een proef op de som de temperatuur 0.2 verhoogd en dan krijg ik via jou link gewoon die temperatuur
[ Voor 13% gewijzigd door Daannn1987 op 23-02-2016 14:13 ]
Je ziet door Tado gemeten temperatuur, waarbij ik natuurlijk niet wil stellen dat deze correct is.Daannn1987 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:12:
Maar dan zie je gewoon de aangepast temperatuur.
Moet zelf ook nog de thermostaat eiken, maar heb net voor een proef op de som de temperatuur 0.2 verhoogd en dan krijg ik via jou link gewoon die temperatuur
Als het goed is zie je onderstaande waardes, resp de gemeten temperatuur en de ingestelde temperatuur.
"insideTemp":20.13,"setPointTemp":20
"insideTemp":20.03,"setPointTemp":18.5,
ja maar je ziet dus niet het verschil van de door TADO gemeten temperatuur en de correctie die ik hem gegeven heb
ja maar je ziet dus niet het verschil van de door TADO gemeten temperatuur en de correctie die ik hem gegeven heb
Zal eens kijken waar ik een beetje voordelig een geijkte temperatuur meter kan kopen voor binnen. Iemand tips?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.
Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.
Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!