Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Younes schreef op maandag 21 december 2015 @ 12:51:
Ze hebben best veel controle over wat er bij jou thuis dus gebeurt. Het is zelfs mogelijk om het warme water van de ketel uit te zetten waardoor je geen warme douche meer kan nemen? Vinden jullie dat niet eng? En waarom moet je, om instellingen aan te passen, bellen met de servicedesk? Waarom doe je dat niet gewoon lekker zelf?
Inderaad.
Er moet natuurlijk wel een functie in de app zitten waarmee je zelf de warme douche uit kan zetten als iemand er te lang onder staat! >:) O-)

Maar ben het verder wel met je eens dat er bij slimme thermostaten teveel via de cloud loopt.
Zou liever een slimme thermostaat hebben die ook rechtstreeks benaderbaar en aanstuurbaar is.

==
kapa schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:03:
Je netbeheerder kan op afstand ook je elektriciteit uitschakelen.
Als je een "slimme" meter hebt kan het zijn dat die functie er op zit.
Maar anders kan het nog behoorlijk lastig voor ze zijn, om slechts een enkele woning uit te schakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapa
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-05 21:05
[...]

Als je een "slimme" meter hebt kan het zijn dat die functie er op zit.
Maar anders kan het nog behoorlijk lastig voor ze zijn, om slechts een enkele woning uit te schakelen...
Beter nog, je netbeheerder kan hele wijken platleggen op afstand.

klikkerdeklik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 14:57
Wat heeft een slimme meter precies met een thermostaat te maken :?
Overigens hebben slimme meters die nu worden opgehangen (DSMR4) die functionaliteit niet meer. Alleen de eerdere generatie(s) konden dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:10
Krisp schreef op maandag 21 december 2015 @ 18:58:
[...]

Dat ligt aan je huidige schema. Als je nu al een redelijk nauwkeurig schema hebt, bespaar je helemaal niet zo veel. Wanneer je wat onregelmatiger werkt, ga je wel een verschil merken. Ik was vroeger vooral heel lui met het aanzetten van mijn thermostaat (zonder klok), en ik zit tot nu toe op het schema van vorig jaar. :) Dit jaar wordt er wel meer gedoucht in mijn huis, dus dat flatteert.

[...]
Hij houdt de laatste bekende locatie aan. Ook handig voor in vliegtuigen bijvoorbeeld. ;)
De besparing wordt dus voornamelijk gerealiseerd op het "niet vergeten" van het lager zetten van de thermostaat als je weg bent?
Ik heb op dit moment een (oudere) ICY hangen met een vast weekprogramma, plus dat de ICY teruggaat in temperatuur indien er 120 minuten geen beweging is geweest. Dus voor mij zal de te realiseren besparing niet in de buurt komen van genoemde 30%. Het voordeel voor mij zou dan liggen in het moduleren (en het gadget gehalte ;) ), maar dat is denk ik niet echt een koopfactor van betekenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

BB-One schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:16:
[...]

De besparing wordt dus voornamelijk gerealiseerd op het "niet vergeten" van het lager zetten van de thermostaat als je weg bent?
Ik heb op dit moment een (oudere) ICY hangen met een vast weekprogramma, plus dat de ICY teruggaat in temperatuur indien er 120 minuten geen beweging is geweest. Dus voor mij zal de te realiseren besparing niet in de buurt komen van genoemde 30%. Het voordeel voor mij zou dan liggen in het moduleren (en het gadget gehalte ;) ), maar dat is denk ik niet echt een koopfactor van betekenis.
Klopt. Op z'n best is de besparing gelijk aan die keren dat je die 120 minuten toepast, waarbij je moet verdisconteren dat Tado ook aangaat als je tussendoor opeens thuis komt en de verwarming (nu) niet aanzet en dat je later weggaat dan je thermostaat aangaat.

In de praktijk blijken veel 'slimme' thermostaten ten opzichte van een (goed ingestelde) klokthermostaat helemaal niet energiebesparend te zijn, maar comfortverhogend. Dat is waarom veel fabrikanten meten ten opzichte van een verwarming die altijd aan staat. Dat is op zich niet erg, maar mensen meoten zich er wel bewust van zijn.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:09

bonyuri

Investigator!

Ik denk dat als je van een traditionele aan/uit thermostaat komt, zonder weekprogramma je wel degelijk een flinke besparing kan behalen.

In mijn geval had ik al een modulerende thermostaat met weekprogramma, dus het verschil zal in mijn geval nihil zijn.
Het ging mij vooral om het gemak van instellen en de mogelijkheden om op aanwezigheid te sturen en dat werkt met de tado perfect!

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:00
Ik ben net terug van vakantie, alleen jammer dat ik thuis moet komen met een Tado met kuren.

De unit geeft aan een wereldbol met een kruis (ik ga er van uit dat dit geen verbinding met internet betekend, ook al is dit niet het icoon die in de handleiding staat). Alleen de app/site doen alsof er niets aan de hand is. Maar na resetten en repoweren krijg ik de zelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
menzo schreef op woensdag 23 december 2015 @ 20:50:
Ik ben net terug van vakantie, alleen jammer dat ik thuis moet komen met een Tado met kuren.

De unit geeft aan een wereldbol met een kruis (ik ga er van uit dat dit geen verbinding met internet betekend, ook al is dit niet het icoon die in de handleiding staat). Alleen de app/site doen alsof er niets aan de hand is. Maar na resetten en repoweren krijg ik de zelfde melding.
Ik ken geen notificatie waarbij een wereldbol met een kruis worden getoond. Enkel deze notificaties:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DffiPeU4ABCYfRbWvB8YBzxI/full.png

Branden alle 3 de lampjes op de bridge?

[ Voor 6% gewijzigd door eXisTa op 23-12-2015 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Ja alle lampjes branden. Ik kan ook nergens de notificatie vinden. Misschien is het icoon dat volgens mijn Tado de Tado service offline is. Gelukkig kan ik hem wel op manual gebruiken, morgen maar bellen als het dan nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

menzo schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:55:
Ja alle lampjes branden. Ik kan ook nergens de notificatie vinden. Misschien is het icoon dat volgens mijn Tado de Tado service offline is. Gelukkig kan ik hem wel op manual gebruiken, morgen maar bellen als het dan nog is.
Hier staat de service manual, daar staat eigenlijk alles wel in. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Daar staat de notificatie die ik heb niet in helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
menzo schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:55:
Als ik Tado moet geloven dan draaien alle diensten gewoon. Zie: https://tado.statuspage.io

Zijn er misschien zaken in je netwerk die de verbinding tussen de Tado bridge en het internet kunnen beinvloeden? Denk hierbij aan DNS of firewall.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
Nee ik heb bij al mijn andere apparaten goed internet, ook bijvoorbeeld de tv die op de zelfde switch is aangesloten. De bridge geeft ook aan dat het internet goed is door alle leds te laten branden. Als het morgen nog het zelfde is ga ik maar proberen of ik met kerst de klantenservice te pakken kan krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door menzo op 23-12-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Ik heb hetzelfde gehad, maar dan met een tweedehands tado.
Gewoon even contactopnemen met de servicedesk, gaan je waarschijnlijk snel verder kunnen helpen

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:35
Ik heb nu ook een Tado,

Geweldig apparaat echter, ik kan nergens terug vinden hoe jullie die grafiek tevoorschijn tonen.
Hoe kan ik die grafiek ook zien in de app of browser?

PSN: McMillan0984

• eXisTa
  • Niet online
Clavat schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:31:
Ik heb nu ook een Tado,

Geweldig apparaat echter, ik kan nergens terug vinden hoe jullie die grafiek tevoorschijn tonen.
Hoe kan ik die grafiek ook zien in de app of browser?
Draai je telefoon maar eens een kwartslag zodat deze in landschapmodus staat ;)
Via de browser is deze helaas (nog) niet te bekijken.

[ Voor 6% gewijzigd door eXisTa op 24-12-2015 08:43 ]

• kapa
eXisTa schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:42:
[...]

Desalniettemin vind ik het wel jammer dat de webapp niet de grafieken terug zijn te vinden. Wel gerapporteerd aan servicedesk, maar ze hebben het op de stapel gegooid. }:|

• eXisTa
  • Niet online
kapa schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:44:
[...]

Desalniettemin vind ik het wel jammer dat de webapp niet de grafieken terug zijn te vinden. Wel gerapporteerd aan servicedesk, maar ze hebben het op de stapel gegooid. }:|
Er wordt inmiddels daadwerkelijk ontwikkelt aan rapportages voor de webportal.
Zie: "New report in web application" (https://support.tado.com/...-the-Development-Roadmap-)

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Schijnbaar zijn er in het verleden wel rapportages in webportal geweest, maar die hebben ze er uit gehaald.
Zouden met de "grote" update van volgend jaar weer terug moeten komen

• Clavat
eXisTa schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:42:
[...]

Via de browser is deze helaas (nog) niet te bekijken.
Aha thanks,

Ik dacht dat zit verborgen onder een knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 20:28

spok9

Groen...

Heeft iemand een tado aan een Vaillant hrsolide plus hangen? Ik heb 'm gisteren geplaatst en meteen de ketel van aan/uit naar opentherm omgezet, maar de ketel reageert niet op de tado.

In het menu van de ketel stond opentherm al aan, ik wel de thermostaat draden verplaatst en de draadbrug op de aan/uit poorten gezet...

Iemand een idee?

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487

Dit is wel een mooi apparaat. Ik zit al een paar maanden te broeden op zo'n slimme thermostaat en over het algemeen staat de werking van dit ding me wel aan.

Vind het alleen jammer dat dat nou weer vanuit de cloud moet. Werkt die thermostaat nog als Tado falliet zou gaan?
Nest heeft ook op de thermostaat zelf bediening. Deze werkt alleen met apps en webinterfaces. (wat ik vanuit functioneel oogpunt prima vind overigens)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 25-12-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

spok9 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 10:32:
Heeft iemand een tado aan een Vaillant hrsolide plus hangen? Ik heb 'm gisteren geplaatst en meteen de ketel van aan/uit naar opentherm omgezet, maar de ketel reageert niet op de tado.

In het menu van de ketel stond opentherm al aan, ik wel de thermostaat draden verplaatst en de draadbrug op de aan/uit poorten gezet...

Iemand een idee?
Neem even contact op met de helpdesk.
Zij kunnen remote zien of er wel communicatie is e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Gebeld met de emergency helpdesk, schijnbaar makkelijk te fixen dus dat gaan ze nu doen. Wel even wennen om helemaal niets zelf te kunnen troubleshooten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Anoniem: 80487 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 10:50:
Dit is wel een mooi apparaat. Ik zit al een paar maanden te broeden op zo'n slimme thermostaat en over het algemeen staat de werking van dit ding me wel aan.

Vind het alleen jammer dat dat nou weer vanuit de cloud moet. Werkt die thermostaat nog als Tado falliet zou gaan?
Nest heeft ook op de thermostaat zelf bediening. Deze werkt alleen met apps en webinterfaces. (wat ik vanuit functioneel oogpunt prima vind overigens)
In het scenario dat Tado failliet gaat zal Amazon hun cloud diensten stopzetten waardoor we geen toegang meer hebben tot onze thermostaten vanuit de Apps of website. De thermostaat zelf zal een fout geven dat de bridge geen contact kan leggen met de Tado servers. Ook zal de geofencing functionaliteit het niet meer doen.

Ik had liever gehad dat ze deze zaken in de bridge in hadden gebouwd. Dan zou je deze 'risico's' niet hebben. Maar we leven immers in 2015 en vinden het doodnormaal dat we afhankelijk zijn van de cloud en ik kan daar best mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:18
Kwam op het internet bij toeval de Tado tegen, de website bekeken en dit topic doorgelezen. Binnenkort betrekken we een ander huis, gebouwd in 2006 met een Nefit HR ketel.

Zelf werk ik in ploegen, een cyclus van 5 weken. Het zou met de geo locatie niet precies werken, aangezien ik dan bijvoorbeeld na de nacht lig te slapen, de thermostaat denk dat ik thuis ben en zou zodoende voor niets de temperatuur hoog houden. Is het ploegenschema bijvoorbeeld mee in te programmeren? Kan de thermostaat bijvoorbeeld naar mijn google agenda kijken?

Verder lijkt mij handig en ik weet niet of dat kan dat als hij ziet dat mijn vriendin thuis is de temperatuur iets hoger staat ingesteld automatisch (koukleum) dan als ik alleen thuis ben (en niet slaap)

Dat zijn zo 2 dingen die voor mij spelen bij de keuze van een overstap naar een slimme regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Achiel007 schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:40:
Kwam op het internet bij toeval de Tado tegen, de website bekeken en dit topic doorgelezen. Binnenkort betrekken we een ander huis, gebouwd in 2006 met een Nefit HR ketel.

Zelf werk ik in ploegen, een cyclus van 5 weken. Het zou met de geo locatie niet precies werken, aangezien ik dan bijvoorbeeld na de nacht lig te slapen, de thermostaat denk dat ik thuis ben en zou zodoende voor niets de temperatuur hoog houden. Is het ploegenschema bijvoorbeeld mee in te programmeren? Kan de thermostaat bijvoorbeeld naar mijn google agenda kijken?

Verder lijkt mij handig en ik weet niet of dat kan dat als hij ziet dat mijn vriendin thuis is de temperatuur iets hoger staat ingesteld automatisch (koukleum) dan als ik alleen thuis ben (en niet slaap)

Dat zijn zo 2 dingen die voor mij spelen bij de keuze van een overstap naar een slimme regeling.
In de basis biedt Tado geen schema aan anders dan wat in 1 week is in te regelen. Wel kun je met IFTTT de Tado aansturen, dus met wat tweaking zou het je wel moeten lukken.

Ik zou ook het liefst het 2 weken rooster van mijn vrouw inprogrammeren maar de geo-fencing functionaliteit verzorgt dit nu voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
eXisTa schreef op zondag 27 december 2015 @ 22:41:
[...]

In de basis biedt Tado geen schema aan anders dan wat in 1 week is in te regelen. Wel kun je met IFTTT de Tado aansturen, dus met wat tweaking zou het je wel moeten lukken.

Ik zou ook het liefst het 2 weken rooster van mijn vrouw inprogrammeren maar de geo-fencing functionaliteit verzorgt dit nu voor ons.
De geofencing ondervangt een boel, maar bijvoorbeeld niet als ik na de nachtdienst thuis kom en om 7:30 ga slapen tot een uur of 2 in de middag. Zonde dat hij dan zou stoken. En net op dat moment denk je er ook niet aan hem op de hand te zetten, het liefst kruip je er zo snel mogelijk in. Moet me dus gaan verdiepen in het IFTTT gebeuren, wat wel een uitdaging voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Achiel007 schreef op maandag 28 december 2015 @ 07:45:
[...]

De geofencing ondervangt een boel, maar bijvoorbeeld niet als ik na de nachtdienst thuis kom en om 7:30 ga slapen tot een uur of 2 in de middag. Zonde dat hij dan zou stoken. En net op dat moment denk je er ook niet aan hem op de hand te zetten, het liefst kruip je er zo snel mogelijk in. Moet me dus gaan verdiepen in het IFTTT gebeuren, wat wel een uitdaging voor mij is.
Tja, je bent hier natuurlijk wel bij Tweakers ;)

Je zou ook eens kunnen proberen om Tado te mailen of bellen en te vragen hoe ze je kunnen helpen. Ze willen nog wel een wat niet bekende functies aanbieden wanneer nodig. Ik ben benieuwd naar de uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Mijn Tado probleem is blijkbaar toch wat gecompliceerder. De Tado kan alleen data naar de server sturen maar niet ontvangen. De developers gaan nu een update voor de bridge schrijven en naar de bridge pushen, over een uur gaan ze me terug bellen en dan zou het opgelost moeten zijn.

UPDATE:
Ik zag dat mijn Tado aan het updaten was. Nu doet hij het weer goed _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door menzo op 28-12-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
eXisTa schreef op maandag 28 december 2015 @ 08:07:
[...]

Tja, je bent hier natuurlijk wel bij Tweakers ;)

Je zou ook eens kunnen proberen om Tado te mailen of bellen en te vragen hoe ze je kunnen helpen. Ze willen nog wel een wat niet bekende functies aanbieden wanneer nodig. Ik ben benieuwd naar de uitkomst.
Ik heb de vraag aan Tado gesteld, ik houd het topic hier op de hoogte. Prioriteit nu is wel eerst verhuizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Als ik Tado moet geloven dan worden de eerste beta testers voor de thermostaatknoppen in februari gecontacteerd.

Zie deze tweet: https://twitter.com/tado/status/681196042633744386

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:37
Het is nu twee weken geleden sinds ik de Nest v3 heb omgeruild voor een Tado. Overall kan ik zeggen dat het comfort in mijn woning gestegen is.

Waar Nest de temperaturen binnen een bandbreedte van 2.5 graad liet fluctueren houdt Tado de bandbreedte beperkt tot nog geen halve graad. Een groot verschil in comfort!

Bij het thuiskomen of 's ochtends volgens schema opwarmen had Nest last van overshoots van 2-3 graden. Tado heeft daar ook last van, al blijft de overshoot beperkt tot net geen 2 graden. Daarna zakt de temperatuur naar de ingestelde temperatuur terug. Opvallend is dat Tado de CV zelfs nadat de ingestelde temperatuur is bereikt blijft aansporen. In samenwerking met de helpdesk is de overshoot verminderd naar circa 1 graad. Ik zet mijn vraagtekens bij dit deel van het zelflerend vermogen van Tado.

Zoals gezegd is Tado wel in staat om de temperatuur gedurende de dag in de buurt van de ingestelde temperatuur te houden. Wat ik wel apart vind is dat de temperatuur niet rond de ingestelde temperatuur schommelt maar altijd er boven. De ingestelde temperatuur is 20 graden terwijl Tado al begint te verwarmen zodra de temperatuur tot 20.2 graden is gezakt.

Nadelig aan Tado vind ik dat het lastig is om de temperatuur handmatig aan te passen. In de praktijk doe ik dat niet via de thermostaat zelf (te omslachtig) maar via de app door het aanpassen van het schema. Dat betekent echter wel dat je daarna het schema weer moet aanpassen naar de juiste temperatuur. Functionaliteit om de temperatuur aan te passen zonder impact op schema's zou handig zijn.

De geofencing functionaliteit werkt goed. De doeltemperatuur wordt snel aangepast zodra ik het huis verlaat. Tado kent een drietal verschillende standen waarbij ik heb gekozen voor "comfort"wat een snellere reactie bij terugkomst zou moeten betekenen. Echter in de praktijk wordt de laatste stap (van 19.1 graad naar 20 graden) gemaakt zodra ik binnen 2 kilometer van mijn woning ben. Die 2 kilometer (paar minuten) is te kort om mijn woning bij binnenkomst op de gewenste temperatuur te krijgen. Ondanks wat aanpassingen door de helpdesk heeft dat nog geen verbetering opgeleverd.

Anoniem: 80487

eXisTa schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 01:52:
[...]

In het scenario dat Tado failliet gaat zal Amazon hun cloud diensten stopzetten waardoor we geen toegang meer hebben tot onze thermostaten vanuit de Apps of website. De thermostaat zelf zal een fout geven dat de bridge geen contact kan leggen met de Tado servers. Ook zal de geofencing functionaliteit het niet meer doen.

Ik had liever gehad dat ze deze zaken in de bridge in hadden gebouwd. Dan zou je deze 'risico's' niet hebben. Maar we leven immers in 2015 en vinden het doodnormaal dat we afhankelijk zijn van de cloud en ik kan daar best mee leven.
Afhankelijkheid van een cloud is ook niet écht mijn issue, maar als dat een server kan zijn in eigen beheer of op eigen kosten zou ik daar wel vrolijk van worden.
Feit blijft wel dat een afhankelijk van een Google of Amazon een stuk minder risico met zich meebrengt dan die van een wellicht iets minder kapitaalkrachtige thermostaatboer.
Aangezien het niet de goedkoopste apparaten zijn wiens terugverdientijd uitgesmeerd moet worden over meerdere jaren vind ik een gebrek aan lokale beheersbaasheid wel een "dingetje". Nou gaat het hier niet over duizenden euro's maar toch.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 31-12-2015 12:43 ]

• Fvkroon
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik zou graag een (mat) zwarte variant willen zien. Helaas zijn hier nog geen plannen voor tenzij de vraag stijgt aldus Tado.

Dus mensen die een zwarte variant willen zien, laat het Tado weten! :)

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 12:55
Sinds een jaar hebben we thuis een nieuwe ketel hangen, een Vaillant Ecotec Plus.
Daar kregen we ook een thermostaat bij van Vaillant zelf, je kunt er wel schema's mee instellen maar het is niet echt gebruiksvriendelijk. Je kunt ook alleen maar een dagtemperatuur en een nachttemperatuur instellen.
De nachttemperatuur is ingesteld is ingesteld op 17 graden en de dagtemperatuur op 20 graden. De ketel gaat om 6 uur 's ochtends aan en verwarmd dan tot 20 graden, 's avonds om 10 uur gaat hij naar het nachtprogramma en schakelt dan terug naar 17 graden.

Wat ik graag zou willen is een thermostaat die het overdag of in de middag naar 19 of 19,5 graad stookt en 's avonds naar 20 om vervolgens weer te zakken naar die 17 graden. Dit geld dus wanneer er iemand thuis is.

Verder vind ik het geofencing van de Tado ook interessant, maar houdt dit dan in dat je de GPS van je telefoon continue aan moet hebben staan? Mijn telefoon gaat dan heel veel batterij slurpen en die van mijn vrouw al helemaal omdat zij heel de dag op haar mobieltje zit te rommelen en nu al klaagt over de brakke batterij, dat gaat met GPS zeker niet minder worden :+

• menzo
Tado kijkt om een bepaalde interval globaal waar je bent. Ik heb geen slechtere batterij opgemerkt sinds ik een Tado heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
menzo schreef op donderdag 31 december 2015 @ 17:12:
Tado kijkt om een bepaalde interval globaal waar je bent. Ik heb geen slechtere batterij opgemerkt sinds ik een Tado heb.
Ik moet zeggen dat ik daar met mijn iPhone 6 weinig last van heb. Welke telefoon heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
eXisTa schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 12:32:
[...]

Ik moet zeggen dat ik daar met mijn iPhone 6 weinig last van heb. Welke telefoon heb je?
Ik heb ook geen last van de tado app kwa batterijgebruik. Ik had eest een Iphone 5s en nu een Lumia 950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 12:55
eXisTa schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 12:32:
[...]

Ik heb een Motorola Moto E en die is erg goed qua accuduur, mijn vrouw heeft een Huawei en die vreet echter accu.

Maar concrete vraag: Moet de GPS aan staan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Tado heeft server problemen,

https://tado.statuspage.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Vlassie1980 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 11:17:
[...]

Ik heb een Motorola Moto E en die is erg goed qua accuduur, mijn vrouw heeft een Huawei en die vreet echter accu.

Maar concrete vraag: Moet de GPS aan staan of niet?
Als location services uit staat werkt geofencing niet denk ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Voor de liefhebbers heb ik een quick & dirty script gemaakt om de verborgen API van Tado uit te lezen en deze gegevens naar Domoticz te laten sturen.

Zie: https://www.domoticz.com/...ic.php?f=31&t=9685#p68198

Tado domoticz (setpoint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
De "verborgen" API heeft inderdaad wat leuke functionaliteit. Ik vraag bijvoorbeeld ook de "heatingOn" parameter op om te kijken of mijn ketel brandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Timmy schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:43:
De "verborgen" API heeft inderdaad wat leuke functionaliteit. Ik vraag bijvoorbeeld ook de "heatingOn" parameter op om te kijken of mijn ketel brandt.
Die zag ik ook al inderdaad, maar volgens mij kan ik die niet naar de SetPoint IDX sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
eXisTa schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:42:
Die zag ik ook al inderdaad, maar volgens mij kan ik die niet naar de SetPoint IDX sturen.
Geen idee, ik gebruik geen Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 14:57
eXisTa schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:42:
[...]

Ik lees mijn CV-ketel uit met een OTGW, die heeft ook een FlameOn indicator om te laten zien dat de vlam in de ketel brandt, in Domoticz wordt die weergegeven door een virtuele aan/uit schakelaar. Is opzich ook wel prima, daarmee kun je wel weer dingen schakelen immers (DBE fans op je radiatoren aanzetten als de FlameOn op 'On' springt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:34

woutur

Klauwtjes uit!

Sinds vandaag ben ik ook een bezitter van de Tado. Heb em gekocht zodat ik op afstand de verwarming kan regelen (of laten regelen) en voor het comfort. Ik ben erg onder de indruk van de installatiehandleiding en de service. Ik moest wel tweemaal bellen (eenmaal omdat ik een tweedekansje had, registratie moest ongedaan worden gemaakt en de tweede maal omdat de bridge het niet leek te doen maar die was blijkbaar aan het updaten want een uur later deed deze het prima). Beide keren uitstekend geholpen en bovendien bood Tado zelf aan een vervangende bridge op te sturen als deze het echt niet deed (dat zou mij weer een hoop gedoe gescheeld hebben).

Hij hangt, en doet het. Nu lekker klooien met wat programma's enzo :) Ik ben benieuwd. In de ideale situatie hoef ik er niet meer aan te zitten vanaf nu!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Ik had precies hetzelfde met mijn tweedekansje, maar inderdaad goed opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Mijn ervaringen met de service desk zijn eveneens voorbeeldig. Mijn installatie ging niet helemaal vlekkeloos en telefonisch snel op weg geholpen. Daarna nog wat mail contact gehad om de geofencing functionaliteit beter af te stellen. Altijd de volgende werkdag een reactie en vaak zelfs bijna per kerende post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik zie dat Tado mijn verwarming wel erg vroeg aanzet: als ik om 10:00 de temp op 18 wil hebben slaat hij om 6:00 uur al aan. Vervolgens zie ik dat dan de ingestelde temp meer dan een uur van tevoren wordt bereikt. Dat is me een beetje teveel van het goede. Valt dit aan te passen?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Bij mij is hij dat ook gaan doen, Ik heb een temp die ik op 12:00 wil halen, maar om 10:00 gaat hij vaak al aan waardoor hij rond 11:00 al klaar is. Ik gok dat het komt omdat het nu wat kouder is en hij van een langzamere verwarmingssnelheid uit gaat.

Ik ga er maar een mailtje over sturen, misschien is de invloed die Tado denkt te hebben van de buiten temperatuur te hoger dan de werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
De klanten service heeft op basis van eerdere verwarmingstijden in mijn huis was aanpassingen gedaan. Vandaag was hij precies op het juiste tijdstip klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
Ik had er gisteren ook een melding van gemaakt dat hij zo vroeg al begint met opwarmen.
Vandaag bericht dat ze wat hebben aangepast en morgen al zichtbaar en merkbaar moet zijn.

Ik ben benieuwd of de start tijd ingekort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Ik begrijp niet goed waarom het niet mogelijk is om deze instellingen van je eigen thermostaat en je eigen ketel in te stellen. Macht? Betutteling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Ik denk om de digibeet tegen zichzelf te beschermen. Ze zouden pro features moeten "verstoppen" dat alleen de tweaker ze kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapa
menzo schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:02:
Ik denk om de digibeet tegen zichzelf te beschermen. Ze zouden pro features moeten "verstoppen" dat alleen de tweaker ze kan gebruiken.
Hopelijk maken ze hun api binnenkort openbaar en kunnen we wat gaan tweaken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Clavat schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:15:
Ik had er gisteren ook een melding van gemaakt dat hij zo vroeg al begint met opwarmen.
Vandaag bericht dat ze wat hebben aangepast en morgen al zichtbaar en merkbaar moet zijn.

Ik ben benieuwd of de start tijd ingekort is.
Vandaag even gebeld, morgen moet het effectief zijn. Ik ben benieuwd. De doeltemperatuur was ook vandaag al bijna een uur vantevoren bereikt en gisteren zelfs anderhalf uur. Dat mag van mij wel verkort worden naar een kwartier maar het liefst natuurlijk precies op tijd. Ik vermoed dat er vast nog wel wat slagen overheen gaan voordat het goed is. Maar morgen de eerste resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
woutur schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:19:
[...]

Vandaag even gebeld, morgen moet het effectief zijn. Ik ben benieuwd. De doeltemperatuur was ook vandaag al bijna een uur vantevoren bereikt en gisteren zelfs anderhalf uur. Dat mag van mij wel verkort worden naar een kwartier maar het liefst natuurlijk precies op tijd. Ik vermoed dat er vast nog wel wat slagen overheen gaan voordat het goed is. Maar morgen de eerste resultaten.
Bij mij is het nu goed.
Na 2 dagen aankijken springt die ongeveer een half uur van tevoren aan.
Kan ook iets korter zijn.

Ze mogen van mij in de app wel iets meer ingaan op de tijden als je kijkt naar je grafiek.
Het is nog basaal en grote stappen me de uren.
Als je nu ook kon inzoomen dat zou top zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Bij mij springt hij ongeveer een half uur van te voren aan. Hoeft maar 1 graad bij te verwarmen, en hij is dan ook netjes om 7:30 klaar met verwarmen.
Zie in de grafiek een kleine "overshoot" naar 19,2 graden ofzo, dus dat is erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:12
Gisteravond de tado besteld via mp coolblue tweedekansje. Vanmiddag al bezorgd maar had eerst nog een etentje.

Net geïnstalleerd geen problemen met activeren. Installatie is bizar simpel.

Net het e.e.a. geconfigureerd kwa opwarmtijden. Lekker simpel en straight forward.

Ben erg benieuwd hoe het zal gaan met opwarmen. Mijn vorige thermostaat honeywell modulation met open thermostaat had elke keer enorme overschotten.

Wellicht kwam dit voor de vloerverwarming.. ben benieuwd hoe de tado hier mee om gaat

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Heb wel geduld, want het inleren wel een week kan duren. Zeker met een trage vloer verwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Vooralsnog gaat het best aardig, ondanks dat hij de grafiek best afvlakt trouwens :)

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/nq6blx.png

[ Voor 23% gewijzigd door Daannn1987 op 17-01-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Ja, en je gaat denk ik zien dat hij de start tijd wat gaat vervroegen omdat hij nu een uurtje te laat klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Ja precies dat verwacht ik wel te gaan zien ja :) Mijn honeywell had daar ook even de tijd voor nodig

Hoe maken jullie trouwens screenshots waar de verwarming gelijk bij staat?
Ik moest m'n vingers in allerlei bochten houden voor mijn Samsung om een screenshot te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Met mijn Windows-phone op precies de zelfde manier als hoe jij het beschrijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Ah doe je ook niet voor je lol :)

Ben benieuwd wanneer deze reporting weer terug komt op de webversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Het stond op de planning een tijdje geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Er is een best grote update uit.

Je kan nu makkelijk tijdelijk van je schema afwijken en instellen wanner en hoe je terug wil keren naar dr auto mode.

https://support.tado.com/...3236323131303-194-101-101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:03
Klinkt gek, maar dat is voor mij een reden om hem nu op korte termijn aan te schaffen. Dit wat ze nu hebben aangepast was voor mij echt een dingetje om het nog niet te doen. Ik ben namelijk iemand die dit soort kleine aanpassingen zeker vergeet terug te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjembecks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-06 14:48
Weet iemand of de radiator kranen "slim worden" zoals bij honeywel, zodat je zone verwarming kan uitvoeren?
Of worden het "dommere" kranen waarbij je alleen op afstand de temperatuur in kan stellen en de radiator boven alleen aangaat als de tado beneden aanslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapa
menzo schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:43:

Je kan nu makkelijk tijdelijk van je schema afwijken en instellen wanner en hoe je terug wil keren naar dr auto mode.

Iedereen is masaal gaan updaten en de server is momenteel dus overloaded..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
kapa schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:14:
[...]

Iedereen is masaal gaan updaten en de server is momenteel dus overloaded..... 8)7

Daarom zie ik nu ook dat die zegt niet verbonden met het internet,
Ik dacht al waarom ineens disconnected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

menzo schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:43:

Dat lijkt de enige echte wijziging te zijn toch? In dat geval vind ik het niet echt de 'grote update' die al een tijdje rond gonst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Er moet nog een update komen waar ze de api vrijgeven voor power users.
Deze update verhelpt naar mijn menig wel een gemis die de tado had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Ik denk dat we de grote update voor de app nu wel gehad hebben. De app heeft minder verborgen functionaliteit (zoals kantelen scherm en swypen van de onderdelen) en de thermostaat is eindelijk handmatig in te stellen. Ik zou zo snel ook niet weten welke functionaliteit ik nu nog mis.

Nu alleen de API nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapa
Timmy schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:04:
Ik denk dat we de grote update voor de app nu wel gehad hebben. De app heeft minder verborgen functionaliteit (zoals kantelen scherm en swypen van de onderdelen) en de thermostaat is eindelijk handmatig in te stellen. Ik zou zo snel ook niet weten welke functionaliteit ik nu nog mis.

Nu alleen de API nog :)
Het valt me eigenlijk wel tegen hoe vaak en hoeveel updates ze doorvoeren terwijl er op hun roadmap het volgende staat:

"We continuously (almost every week!) roll out updates to the software of our devices, smartphone apps and server applications. It would simply be impossible to include all the small improvements and new features in this graphical roadmap. [...] "

In de 4 maanden dat ik nu de Tado heb is dit de eerste update (voor de app notabene) die ik zie.
Ik wil graag een veel uitgebreidere web applicatie hebben met reports e.d. Zelfs de app is hier nog veelzijdiger in. Beetje vreemd imo... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
kapa schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:30:
Het valt me eigenlijk wel tegen hoe vaak en hoeveel updates ze doorvoeren terwijl er op hun roadmap het volgende staat:
Klopt, dit is ook voor mij de eerste update. De website zelf interesseert mij niet zo veel, zal ik ook weinig gebruiken, behalve als de configuratie mogelijkheden zullen gaan toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Sjembecks schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:00:
Weet iemand of de radiator kranen "slim worden" zoals bij honeywel, zodat je zone verwarming kan uitvoeren?
Of worden het "dommere" kranen waarbij je alleen op afstand de temperatuur in kan stellen en de radiator boven alleen aangaat als de tado beneden aanslaat?
Als ik het goed begrijp kan je ze als aparte zone gebruiken.

Zie: https://www.tado.com/nl/b...zone-slimme-radiator-knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Inderdaad, dat is ook wat ik begreep na een telefoontje. Al met al lijkt het dichtbij de werking van Evohome te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Heeft iemand anders ook een dip en piek gezien na de downtime van Tado?

Grafiek Tado:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oey1Kq4CM2WjB0b628EJH8yy/thumb.png

Grafiek Domoticz gasverbruik (onderste):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZSwYgl9hzTlDYN1X8lEYX1Fd/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapa
eXisTa schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:23:
Heeft iemand anders ook een dip en piek gezien na de downtime van Tado?

Grafiek Tado:
[afbeelding]

Grafiek Domoticz gasverbruik (onderste):
[afbeelding]
Bij mij was het iig ook weggevallen ten tijde van hun downtime.
Wel een mooie vlakke lijn heb je zeg O+

Welke app is die tweede screenshot als ik vragen mag?
nvm, te vluchtig gekeken. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen zonder publieke API?

[ Voor 7% gewijzigd door kapa op 20-01-2016 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Vraagje ,ik probeer die api te benaderen voor domoticz

Maar als ik browse naar:
https://my.tado.com/mobil...ame=xxxxxx&password=xxxxx
krijg ik het onderstaande.. (uiteraard staat bij de username mijn username en password mijn password)
{"errors":[{"code":"unauthorized","title":"Invalid referrer"}]}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Kwam dit ook tegen.. Eens kijken of we hier iets mee kunnen
http://blog.scphillips.com/posts/2016/01/the-tado-api/

M'n raspberry is nog geen 4 uur in huis maar vindt het nu al bruut :D

en dat kan dus gewoon zo
https://my.tado.com/api/v...ername=xxxx&password=xxxx

[ Voor 21% gewijzigd door Daannn1987 op 20-01-2016 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
kapa schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 18:05:
[...]

Bij mij was het iig ook weggevallen ten tijde van hun downtime.
Wel een mooie vlakke lijn heb je zeg O+

Welke app is die tweede screenshot als ik vragen mag?
nvm, te vluchtig gekeken. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen zonder publieke API?
Er is een soort van api beschikbaar welke door de mobiele app gebruikt wordt. Een echte publieke api komt binnenkort beschikbaar.

Voor meer informatie over hoe je deze informatie in Domoticz kunt krijgen wil ik je verwijzen naar dit topic: https://www.domoticz.com/...ic.php?f=31&t=9685#p68198

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Ik heb geen idee hoeveel Tado eigenaren op GoT zitten maar ik ben erg benieuwd wat jullie wensen ten aanzien van Tado zijn.

Ik zal beginnen met mijn lijstje...
- API. Ik haal nu al wat gegevens uit de onofficiele API maar zou ook graag de modus en temperatuur willen instellen.
- Makkelijker aanpassen van de temperatuur. Op de thermostaat kost het best veel moeite om de temperatuur tijdelijk in te stellen. Mijn gezinsleden zijn nog wel eens de weg kwijt. Het zelfde geldt eigenlijk ook voor de app. De "boost" functie maakt het wat makkelijker maar nog steeds moet je redelijk wat handelingen verrichten om de temperatuur tijdelijk in te stellen. Kijk naar Nest zou ik zeggen...
- Aanpassen van de geofencing zones. De doeltemperatuur wordt afhankelijk van je positie in stapjes verlaagd of verhoogd. Wat mij opvalt is dat de stappen in eerste instantie redelijk groot zijn er daarna kleiner worden. Tijdens de laatste kms naar huis maar Tado flinke stappen (van 20.0 naar 20.5 bv) dit geeft mijn CV te weinig tijd om de gewenste temperatuur te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Dat is het voor mij ook wel ongeveer, hoewel ik niet zo veel last hebt van die GeoFencing problemen die je beschrijft.
Mijn huis blijft ook redelijk goed op temperatuur, dus dat kan er mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
bonyuri schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:14:
Dat is het voor mij ook wel ongeveer, hoewel ik niet zo veel last hebt van die GeoFencing problemen die je beschrijft.
Mijn huis blijft ook redelijk goed op temperatuur, dus dat kan er mee te maken hebben.
Mijn huis koelt in de tijdspanne 06:30-19:00 uur van ~20.5 naar circa 18 graden af, dat vind ik niet erg veel. Maar als je dan terug naar huis rijdt en ziet de doeltemperatuur steeds een klein beetje stijgen om de grootste stappen pas in de laatste 15 kilometer te maken dan denk ik dat daar toch wel iets aangepast moet worden. Met nog 15 kilometer te gaan staat de doeltemperatuur op 19.2, de tijd die dan resteert is te kort om de laatste graad te overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09-2024
Nu is tado voor 199,00 te bestellen via:
http://aanbiedingen.teleg...armingskosten-210116.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-06 20:37
Vandaag ook een Tado aangeschaft en aangesloten. Ik ben wat dit betreft een enorme leek dus ik was erg blij met de bijbehorende service. In eerste instantie geen installatie service voor mijn oude thermostaat maar na 2 uur kwam er een keurige op maat gemaakte handleiding via de mail binnen. Aansluiten was nu een eitje. Tijden ingesteld en (omdat de ketelboer toch de jaarlijkse beurt kwam doen deze meteen de juiste waardes laten instellen. Zie alleen in de app het "weer" tekentje staan maar daar is nog niets ingevuld. Gaat dat vanzelf?

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Knoezelbos schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:10:
Vandaag ook een Tado aangeschaft en aangesloten. Ik ben wat dit betreft een enorme leek dus ik was erg blij met de bijbehorende service. In eerste instantie geen installatie service voor mijn oude thermostaat maar na 2 uur kwam er een keurige op maat gemaakte handleiding via de mail binnen. Aansluiten was nu een eitje. Tijden ingesteld en (omdat de ketelboer toch de jaarlijkse beurt kwam doen deze meteen de juiste waardes laten instellen. Zie alleen in de app het "weer" tekentje staan maar daar is nog niets ingevuld. Gaat dat vanzelf?
Er zit een bug in het weer waardoor deze niet ververst wordt. :) Bij mij staat de temperatuur al weken op -1 graad, bij jou uit zich dat kennelijk doordat er geen temperatuur weergegeven wordt. Tado weet ervan en probeert het op te lossen. Ik heb de bevestiging gekregen dat dit de werking van de thermostaat niet beïnvloedt. Dat laatste is wel intrigerend, want op zich had de buitentemperatuur helemaal niet vermeld hoeven te zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
Krisp schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:13:
[...]

Er zit een bug in het weer waardoor deze niet ververst wordt. :) Bij mij staat de temperatuur al weken op -1 graad, bij jou uit zich dat kennelijk doordat er geen temperatuur weergegeven wordt. Todo weet ervan en probeert het op te lossen. Ik heb de bevestiging gekregen dat dit de werking van de thermostaat niet beïnvloedt. Dat laatste is wel intrigerend, want op zich had de buitentemperatuur helemaal niet vermeld hoeven te zijn. :P
Aha! Een totaal nutteloze functie dus...

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
Bij de eerste installatie moet je je huidige situatie opgeven. Dus wat voor thermostaat en ketel je hebt. Maar ik heb ook een zonneboiler. Ik heb de volgende combinatie hangen: Ferroli megadens 5 en Aquasol 4 (zonneboiler). Allebei maken ze gebruik van opentherm. De zonneboiler is verbonden aan de ketel en de ketel weer aan de thermostaat. De oude thermostaat kon niet veel maar kon wel de warmte van de zonneboiler zien. Bij de installatie van de Tado vroeg ik aan een medewerker aan de telefoon of ik de zonneboiler ook nog ergens moest aanmelden maar ik kreeg het antwoord dat de ketel dit zelf regelt. Heeft iemand een zelfde soort opstelling of weet iemand of ik alsnog de zonneboiler in beeld ga krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Krisp schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:13:
Er zit een bug in het weer waardoor deze niet ververst wordt. :) Bij mij staat de temperatuur al weken op -1 graad, bij jou uit zich dat kennelijk doordat er geen temperatuur weergegeven wordt.
Goh, was mij nog niet opgevallen maar je hebt gelijkt. Best koud buiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik heb een lange tijd het Nest ervaringen topic gevolgd. Er zijn helaas toch veel gebruikers die met deze thermostaat problemen ervaren. Afgaande wat ik in dit topic lees, is men positiever over de Tado.

Ondertussen heb ik meerdere thermostaten bekeken, zoals Nest, Netatmo, Tado en Thermosmart. Wat me opvalt, is dat de installatie van de Tado (en Netatmo) een stuk eenvoudiger is dan bij Nest en Thermosmart. Bij deze twee laatste moet je een kastje plaatsen bij de CV-ketel en verschillende draden aansluiten.

Hebben jullie een idee waarom het bij Tado en Netatmo het een stuk eenvoudiger is (huidige thermostaat vervangen door die van Tado + internetverbindingskastje aansluiten op je router). Waarom moet bij b.v. Nest voor een goede communicatie met de ketel een kastje tussen ketel en thermostaat geplaatst worden en kan de Tado direct communiceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Ik denk omdat de Nest en de rest hun eigen protocol gebruiken tussen de thermostaat en het kastje. Ze kunnen dan makkelijker de thermostaten lokaliseren voor landen die bvb geen Opentherm gebruiken zoals de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Op zich is het idee van de HeatLink (zoals bij Nest) wel slim.
Je kunt relatief simpel in meerdere landen support bieden.
Nadeel is wel dat het inderdaad lastiger te installeren is.

De Tado is een Duits product, dus ik verwacht dat die zich echt wel richting op de Europese markt waar OpenTherm al veel meer ingeburgerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Zijn er meer mensen die op windows phone 10 een beta build voor de app hebben binnengekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Een van de dingen op de roadmap is een API, maar nergens kan ik vinden voor wanneer deze gepland staat. Iemand enig idee?
Pagina: 1 2 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!