Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alegico
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-11-2022

alegico

4160 Wp solar powered, ...

tado schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:14:
Wees gerust, als het goed is zijn de huidige zendingen alleen onderweg naar partners, journalisten, beta testers (van vorig voorjaar) en andere uitzonderingen.
De normale pre-orders zullen voor zover ik weet op volgorde van bestelling uitgeleverd worden (binnenkort).
@tado

Dat wees gerust, stemt mij juist ongerust. Bijna 2 weken geleden een bestelling geplaatst, maar er wordt echt slecht gecommuniceerd over een mogelijke leverdatum.

Kunt u hier misschien vermelden:
a) of de ontvangen voorraad voldoende is om alle orders uit te leveren?
b) of de levering op zeer korte termijn zal plaats vinden of nog maanden op zich laat wachten?
dit zou u op kunnen maken uit de orderportefeuille en de uitleversnelheid in relatie met de voorraad.
c) zijn er voorlopig alleen preorders en andere uitzonderingen aan de beurt of ook reguliere bestellingen?

Ik kreeg een tevredenheidsonderzoeksmailtje waarin ik dit soort zaken ook al aan de orde heb gesteld.
Geef a.u.b. wat meer inhoudelijke informatie en niet als "op volgorde van binnenkomst"

Raspberry Pi 3B for sure now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky K.
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-08 23:29
Timmy schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:39:
[...]

Dat vraag ik mij af. Zet je thermostaat maar eens een graad hoger. Een graad hoger betekent het verschil tussen alleen een tshirt of een trui. Voor mij persoonlijk maken twee tienden al een groot verschil.
Mee eens. Het probleem van te veel interactie is ook prima op te lossen. Eén 'korte/normale' druk op de knop is 1 graad erbij of eraf, de knop iets langer ingedrukt houden is bv 0.2 graden. Zo werkt de cruise control ook in m'n Volvo. Een druk op '+' is 5 km harder en langer ingedrukt is 1 km. Werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:33
Sharky K. schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 22:46:
[...]

Mee eens. Het probleem van te veel interactie is ook prima op te lossen. Eén 'korte/normale' druk op de knop is 1 graad erbij of eraf, de knop iets langer ingedrukt houden is bv 0.2 graden. Zo werkt de cruise control ook in m'n Volvo. Een druk op '+' is 5 km harder en langer ingedrukt is 1 km. Werkt uitstekend.
Grappig, bij Peugeot is het precies andersom, standaard +1 en lang +5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky K.
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-08 23:29
jip_86 schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:02:
[...]

Grappig, bij Peugeot is het precies andersom, standaard +1 en lang +5.
Ik bedoelde eigenlijk de km limiter :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
Sharky K. schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 22:46:
[...]
Het probleem is niet alleen de interactie maar vooral ook dat Tado kiest om een symbool van een huisje of bedje of handje in de display te zetten wanneer je de temperatuur mag veranderen en er dan op de display van de thermostaat geen ruimte meer over is voor de tienden van de graden.
Daardoor kan je dus niet handmatig de temperatuur met tienden of halve graden veranderen maar alleen met hele graden.

[ Voor 4% gewijzigd door TWyk op 06-11-2016 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 22:44

woutur

Klauwtjes uit!

Hmm vannacht werkte manueel instellen en de instelling 'Tot de volgende automatische verandering' niet.
Ik heb op zondag een temperatuur periode ingesteld tot 22:00 uur 's avonds, daarna gaat de volgende (nacht)periode in met een andere temperatuur. Wanneer ik overdag de temp manueel zet, verwacht ik dat de temperatuur na 22:00 uur op de volgende periode gezet zou worden en niet dat hij op manueel zou blijven staan. Nu heb ik gisteren pas deze instelling op mijn telefoon gezet, misschien is er een timings issue. Bekend probleem?

De hele graad functie vind ik ook niet OK. Wij veranderen ook heel vaak per halve graad. Er zijn vast oplossingen te vinden voor tussenvormen.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
woutur schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:41:
Hmm vannacht werkte manueel instellen en de instelling 'Tot de volgende automatische verandering' niet.
Ik heb op zondag een temperatuur periode ingesteld tot 22:00 uur 's avonds, daarna gaat de volgende (nacht)periode in met een andere temperatuur. Wanneer ik overdag de temp manueel zet, verwacht ik dat de temperatuur na 22:00 uur op de volgende periode gezet zou worden en niet dat hij op manueel zou blijven staan.
Test het anders even vanavond.
Zet om 21:55 de temperatuur met de thermostaat handmatig op een afwijkende temperatuur.
Kijk of die manuele temperatuur instelling even later in de app zichtbaar wordt.
Kijk om 22:01 of de app weer overgaat op een ingesteld thuis of slaap schema.
Kijk vervolgens op de thermostaat of die inmiddels ook is overgeschakeld op datzelfde schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:28

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:38

Sabbi

je denkt aan mij.

Twee unpacking en montage video's van de thermostaatknop:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
Past de Tado radiatorknop ook op ouderwetse open/dicht knoppen, of past deze alleen op thermostaatknoppen? Dit ivm een nieuwbouwwoning waarbij er voor een meerwerkprijs thermostaatknoppen kunnen worden gemonteerd. Als het ook op normale open/dicht knoppen kan is het zonde om die thermostaatknoppen te laten monteren want die haal ik er dan toch weer af :P

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

De knoppen van Tado gaan alleen op thermostatische kranen (die met een pin/stiftje die je kunt indrukken en terugveert).

Het gaat dus om de aanwezige kranen. De knoppen zijn irrelevant, die krijg je namelijk van Tado.

Ik kan me niet zo goed voorstellen dat aannemers ouderwetse kranen zonder pin installeren.... maar wie weet.

[ Voor 129% gewijzigd door woekele op 08-11-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Ik ben dus duidelijk niet bekend genoeg in de radiatorkraan wereld. Ik dacht dat een kraan gewoon altijd een draaisysteem had, wist niet dat zoiets ook kon werken met een pin die ingedrukt wordt. Ik heb hier alleen van dit soort dingen:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/15p5udf.jpg

Ik verwacht dat ik dat soort dingen ook krijg geleverd als ik niet kies voor thermostatische knoppen.

Werken de Tado knoppen hier ook op of moet ik gewoon het meerwerk voor thermostatische knoppen uit laten voeren zodat ik daar later direct de Tado knoppen op kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

https://www.verwarmenperk...hermostaatkraan-handkraan

wat ik kraan noemde, heet volgens die pagina dus eigenlijk afsluiter. En daarvan moet je dus de juiste (geschikt voor thermostatische knoppen) hebben.

[ Voor 53% gewijzigd door woekele op 08-11-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu stond ik al op het punt Tado te bestellen met een reeks radiatorthermostaten, tot ik erachter kwam (via hun support) dat het standaard niet geschikt is om vloerverwarming separaat te regelen.

De situatie bij mij is:
- stadsverwarming
- direct daarachter een Danfoss AMZ 112 tweeweg klep, die aangestuurd wordt door de Honeywell thermostaat in de woonkamer
- vloerverwarming op de begane grond (woonkamer en keuken)
- 1e verdieping: 3 slaapkamers met elk een radiator en een badkamer met radiator
- 2e verdieping: 2 kamers met elk een radiator

Wat ik merk is dat de vloerverwarming erg efficiënt is en ik dus al snel een heerlijk 20 graden beneden behaal (wat aanvoelt als 21-22 graden in mijn vorige woning zonder vloerverwarming), maar daardoor slaan de radiatoren op de slaapkamers niet meer aan en blijft het op de kamers aan de achterkant steken op 18,5 graden gemeten temperatuur.

Op de 2e verdieping staan de radiatoren in principe dicht, 1 kamer is mijn thuiskantoor en die draai ik alleen open als ik daar werk. Op de 1e verdieping geldt: als ik thuiskom na werk draai ik de radiatoren open (vol op de achterste slaapkamers, op 2,5 op de voorste slaapkamer, die is van zichzelf al warmer) en 's ochtends na opstaan gaan ze weer dicht.

Nu denk ik dat het Tado systeem er al deels voor kan zorgen dat er eerder met verwarmen begonnen kan worden, maar als de begane grond na een uur op temperatuur is en de slaapkamers nog niet, dan blijf je achter de feiten aanlopen.

Ik heb daarom het Honeywell Evohome systeem overwogen, deze heeft een aparte aansturing voor de vloerverwarming en loopt dus niet op de hoofdthermostaat, maar dat systeem is qua app/aansturing verouderd. Geen Homekit/IFTTT integratie whatsoever.

Ik zoek dus eigenlijk een methode om de vloerverwarming en de radiatoren onafhankelijk te regelen. Daarbij denk ik aan een tweede zone met de draadloze Tado thermostaat die op een van de slaapkamers de temperatuur meet. Maar hoe zorg ik ervoor dat de radiatoren wel warm water aangeleverd krijgen? De hoofdthermostaat staat immers direct (bedraad) op de klep in de meterkast. Volgens mij is het in een multi-zone helemaal niet de bedoeling/handig om een hoofdthermostaat te hebben, je wilt gewoon x aantal zones hebben en als ook maar 1 zone moet verwarmen, dan wordt die klep opengezet. Maar ja... hoe moet ik dat inregelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikkeltje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:43
leecher schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:49:
Ik ben dus duidelijk niet bekend genoeg in de radiatorkraan wereld. Ik dacht dat een kraan gewoon altijd een draaisysteem had, wist niet dat zoiets ook kon werken met een pin die ingedrukt wordt. Ik heb hier alleen van dit soort dingen:

[afbeelding]

Ik verwacht dat ik dat soort dingen ook krijg geleverd als ik niet kies voor thermostatische knoppen.

Werken de Tado knoppen hier ook op of moet ik gewoon het meerwerk voor thermostatische knoppen uit laten voeren zodat ik daar later direct de Tado knoppen op kan zetten?
Mochten er meerkosten aan zitten zou het verstandig kunnen zijn gewoon de draaiknoppen te nemen. Het is achteraf zeer eenvoudig de benodigde nippeltjes zelf er op te zetten. Deze kosten ongeveer 10euro per stuk. Zie hier.

Ik zou je graag vertellen hoe kinderlijk eenvoudig dit gaat en dat het werkt met de Tado-radiatorknoppen, maar ik moet nog heel even geduld hebben zag ik hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alegico

alegico

bikkeltje1 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:46:
[...]

Mochten er meerkosten aan zitten zou het verstandig kunnen zijn gewoon de draaiknoppen te nemen. Het is achteraf zeer eenvoudig de benodigde nippeltjes zelf er op te zetten. Deze kosten ongeveer 10euro per stuk. Zie hier.

Ik zou je graag vertellen hoe kinderlijk eenvoudig dit gaat en dat het werkt met de Tado-radiatorknoppen, maar ik moet nog heel even geduld hebben zag ik hierboven.
Als aanvulling op wat bikkeltje schreef:
Houd er wel rekening mee dat de getoonde kraan over het algemeen de knop naar de bovenzijde gericht heeft. Dit is niet gewenst bij een thermostatische kraan, aangezien dan de stralingswarmte van de toevoerpijp de temperatuur gaat beïnvloeden. Dit houdt in dat de kraan alsnog moet worden vervangen door een versie waarbij de (tado) knop vervolgens naar de zij- of voorkant gericht wordt.
(correct me if i'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:17
alegico schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:59:
Als aanvulling op wat bikkeltje schreef:
Houd er wel rekening mee dat de getoonde kraan over het algemeen de knop naar de bovenzijde gericht heeft. Dit is niet gewenst bij een thermostatische kraan, aangezien dan de stralingswarmte van de toevoerpijp de temperatuur gaat beïnvloeden. Dit houdt in dat de kraan alsnog moet worden vervangen door een versie waarbij de (tado) knop vervolgens naar de zij- of voorkant gericht wordt.
(correct me if i'm wrong)
In de UK heeft Tado twee versies van de thermostaatknop; een horizontale en verticale versie. Of er intern verschillen zijn waardoor er rekening wordt gehouden met stralingswarmte kan ik alleen nergens terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Thanks, waarschijnlijk laat ik dan gewoon thermostaatknoppen plaatsen. In worst case scenario moet ik alsnog kranen gaan vervangen en dat kost dan op zijn minst zoveel als dat van tevoren te laten doen. Als er al thermostaatknoppen op zitten is de kans groot dat de Tado's er gewoon op passen.

Verder zit ik ook nog met hetzelfde probleem als MooDyBLueS. Om het verwarmingsysteem helemaal af te maken is het handig als de vloerverwarming op de begane grond uit kan via het Tado systeem. Ik heb de vraag eerder voorbij zien komen maar geen helder antwoord gezien. Iets met een vloerverwarming klep aansluiten op de relais van een slimme thermostaat, maar informatie over een dergelijke constructie zie ik nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ik denk dat onze Nederlandse Tado medewerker ziek/op vakantie is. Het is niets voor hem/haar dat er al 2 dagen niet gereageerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

MooDyBLueS schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:32:
Nu stond ik al op het punt Tado te bestellen met een reeks radiatorthermostaten, tot ik erachter kwam (via hun support) dat het standaard niet geschikt is om vloerverwarming separaat te regelen.
Punt is dat je 2 kleppen nodig hebt in totaal. Eentje om de aanvoer van je stadsverwarming open/dicht te zetten (klep A) en eentje om je vloerverwarming open/dicht te kunnen zetten (klep B ). Klep B heb je nog niet, en moet je dus plaatsen. En die 2 kleppen moeten dan onafhankelijk bediend kunnen worden. Als alleen je vloerverwarming-ruimte warmte vraagt, moeten beide kleppen open (en al je slimme radiatorknoppen dicht). Als alleen radiator-ruimtes warmte vragen, moet alleen klep A open en de slimme radiatorknoppen van betreffende ruimtes. Klep B en de rest van je slimme radiatorknoppen moeten dan dicht. Als zowel je vloerverwarming-ruimte als radiator-ruimtes warmte vragen, moeten beide kleppen open en de slimme radiatorknoppen van betreffende ruimtes. Dat onafhankelijk bedienen van die 2 kleppen, afhankelijk van welke zone warmte vraagt, kan Tado (nog?) niet voor zover ik weet.

Of... je moet i.p.v. een extra klep voor je vloerverwarming het voor elkaar krijgen om hier een slimme radiator-knop in de aanvoer voor verantwoordelijk te maken. Je doet dan voor het tado-systeem alsof je vloerverwarming ook een radiator is en laat Tado gewoon klep A + de slimme radiatorknoppen van betreffende ruimtes bedienen als er warmtevraag is van welke ruimte dan ook.

Of...je gaat alles bedienen met 2 Tado's. Je splitst je aanvoer gelijk bij binnenkomst en zorgt dat de ene 'tak' naar klep A gaat en daarna je vloerverwarming. Die bedien je met Tado1. De andere 'tak' stuur je naar een nieuwe klep (klep B ) en daarachter alle radiators, die bedien je met Tado2.

[ Voor 5% gewijzigd door woekele op 08-11-2016 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
leecher schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:49:
Met bikkeltje1 ben ik het niet helemaal eens. Dit is een thermostatische kraan:
Afbeeldingslocatie: http://www.aalberts.compano.nl/Data/Environments/000001/Images/PRD/ProductGroupImage/Comap/R855.f.png?W=324
Hier wordt een thermostatische knop opgeschroefd (zoals Tado die dus levert), die het pinnetje kan indrukken om de kraan dicht te draaien. Die knop kun je makkelijk vervangen (kwestie van erop/eraf draaien), maar de kraan vervangen is loodgieterswerk. Dat kun je zelf doen als je handig bent met een waterpomptang en knelfittingen. Eerst je CV uitzetten, laten afkoelen, dan het water eruit, kranen vervangen, dan vullen en ontluchten en CV weer aan. Is wel even werk, en de vraag is of je alleen de kranen kunt vervangen of ook nieuwe koppelstukken erin moet zetten - dat maakt het iets duurder.

Ik zou meteen thermostatische kranen laten monteren, zonder knoppen. Die knoppen kun je daarna bij Tado kopen, en tot die tijd kun je met het plastic dopje dat je bij de thermostatische kraan krijgt de kraan open en dicht draaien - of een goedkope thermostatische knop kopen en die erop schroeven.

De maatvoering van de Tado knoppen is overigens M30, dus handigste is meteen M30 thermostatische kranen te laten monteren. Scheelt je een hele hoop gedoe, hoef je niet meer aan je CV installatie te klooien, kun je heel veel verschillende knoppen op zetten. Is afaik dezelfde maat als voor de Honeywell Evohome, mocht je je bedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

ja, Evohome is ook M30, dan heb je geen adapters etc. nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Appelsap schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:24:
[...]

[afbeelding]
Hier wordt een thermostatische knop opgeschroefd (zoals Tado die dus levert), die het pinnetje kan indrukken om de kraan dicht te draaien. Die knop kun je makkelijk vervangen (kwestie van erop/eraf draaien), maar de kraan vervangen is loodgieterswerk. Dat kun je zelf doen als je handig bent met een waterpomptang en knelfittingen. Eerst je CV uitzetten, laten afkoelen, dan het water eruit, kranen vervangen, dan vullen en ontluchten en CV weer aan. Is wel even werk, en de vraag is of je alleen de kranen kunt vervangen of ook nieuwe koppelstukken erin moet zetten - dat maakt het iets duurder.

Ik zou meteen thermostatische kranen laten monteren, zonder knoppen. Die knoppen kun je daarna bij Tado kopen, en tot die tijd kun je met het plastic dopje dat je bij de thermostatische kraan krijgt de kraan open en dicht draaien - of een goedkope thermostatische knop kopen en die erop schroeven.

De maatvoering van de Tado knoppen is overigens M30, dus handigste is meteen M30 thermostatische kranen te laten monteren. Scheelt je een hele hoop gedoe, hoef je niet meer aan je CV installatie te klooien, kun je heel veel verschillende knoppen op zetten. Is afaik dezelfde maat als voor de Honeywell Evohome, mocht je je bedenken ;)
Thanks! Ik ben zeker in staat om radiatorkranen te vervangen maar voor de meerprijs die de aannemer vraagt ben ik echter geenszins bereid om dat zelf te gaan doen :9

Ik zal hem specifiek vragen om de maat M30 te monteren (M30x1,5 is dat correct?), dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:58

MikeVM

- Baloo -

welke maten van adapters zijn meegeleverd met de radiatorthermostaat?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Laatst online: 02-02-2022
Afgelopen weekend heb ik een Tado slimme thermostaat aangesloten op het vloerverwarmingssysteem dat gevoed wordt door stadsverwarming. De Tado vervangt een simpele WTH ramses 811 klokthermostaat. De rode en blauwe draad die voorheen in de WTH-thermostaat zat heb ik verbonden met de NO en COMM uitgang van de Tado (op advies van Tado). Sindsdien heb ik het idee dat de vloerverwarming niet meer aanslaat.

De aanvoertemperatuur van de vloerverwarming blijft steken op 31 graden en de retourtemperatuur op 24 graden. Ik heb het idee dat dit veel te laag is om de woonkamer te kunnen verwarmen. Ook wanneer de Tado aangeeft dat ie aan het verwarmen is, zie ik in de temperatuur van de vloerverwarming niets gebeuren.

Om te testen heb ik de WTH-thermostaat weer aangesloten, maar ook hier heb ik het idee dat de vloerverwarming niet (meer) aanslaat. De temperatuur op de thermostaat daalt eerder dan dat ie stijgt.

Ook voelen de aanvoerbuizen niet echt warm aan (wel warmer dan de retourbuizen).

Onderstaand een paar foto's van de regelunit.
Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/senc7qzd3/IMG_20161109_100106.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/egao3rfhz/IMG_20161109_100113.jpg

Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn? Bestaat er een andere wijze om te controleren of de vloerverwarming aanslaat op het moment dat de gewenste temperatuur op de thermostaat hoger is dan de ruimtetermperatuur?

[ Voor 11% gewijzigd door radem205 op 09-11-2016 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bikkeltje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:43
Appelsap schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:24:
[...]

[knip]
Je hebt gelijk Appelsap. Ik heb door alleen 'pinnetjes' gekocht. In Nederland is het gebruikelijk schroefkranen (dus zonder pinnetje en thermostaatkraan) verticaal te monteren. Het is gebruikelijk in Nederland om thermostaatkranen horizontaal te monteren. Niet op de laatste plaats om zo niet beïnvloed te worden door de warme lucht stroming van de radiator zelf.

In de UK zijn ze wat minder precies en monteren ze zowel verticaal als horizontaal thermostaatkranen. Hierdoor moet ik dus verticale radiatorkranen hebben. Tado is zo aardig om deze te leveren. Zie:
tado schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:08:
[...]

Gewoon de horizontale versie in onze shop bestellen en daarna direct een reply sturen op de orderbevestiging om de switchen naar de verticale montage. Wij zullen uw order dan manueel aanpassen.

Er is geen verschil tussen de UK en NL knoppen.
Het enige verschil tussen de verticale en horizontale radiatorkranen is dat het display andersom zit. Verhoogde temperatuurmetingen zou je via de instellingen aan moeten kunnen passen. Zodat de verhoging van de temperatuur door de foutieve stand opgelost kan worden.

Helaas willen ze, ondanks wat Tado hieboven schrijft niet alle radiatorkranen in verticale variant leveren. Nu zal ik alsnog twee horizontale kranen moeten ontvangen. Het starterspakket willen ze niet in Engelse variant leveren, want dan zit er geen Nederlandse beschrijving bij. Ondanks mijn goedkeuren doen ze dit niet. Waarschijnlijk vanwege administratieve redenen, maar dat willen ze mij niet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
woekele schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:00:
[...]

Punt is dat je 2 kleppen nodig hebt in totaal. Eentje om de aanvoer van je stadsverwarming open/dicht te zetten (klep A) en eentje om je vloerverwarming open/dicht te kunnen zetten (klep B ). Klep B heb je nog niet, en moet je dus plaatsen. En die 2 kleppen moeten dan onafhankelijk bediend kunnen worden. Als alleen je vloerverwarming-ruimte warmte vraagt, moeten beide kleppen open (en al je slimme radiatorknoppen dicht). Als alleen radiator-ruimtes warmte vragen, moet alleen klep A open en de slimme radiatorknoppen van betreffende ruimtes. Klep B en de rest van je slimme radiatorknoppen moeten dan dicht. Als zowel je vloerverwarming-ruimte als radiator-ruimtes warmte vragen, moeten beide kleppen open en de slimme radiatorknoppen van betreffende ruimtes. Dat onafhankelijk bedienen van die 2 kleppen, afhankelijk van welke zone warmte vraagt, kan Tado (nog?) niet voor zover ik weet.

Of... je moet i.p.v. een extra klep voor je vloerverwarming het voor elkaar krijgen om hier een slimme radiator-knop in de aanvoer voor verantwoordelijk te maken. Je doet dan voor het tado-systeem alsof je vloerverwarming ook een radiator is en laat Tado gewoon klep A + de slimme radiatorknoppen van betreffende ruimtes bedienen als er warmtevraag is van welke ruimte dan ook.

Of...je gaat alles bedienen met 2 Tado's. Je splitst je aanvoer gelijk bij binnenkomst en zorgt dat de ene 'tak' naar klep A gaat en daarna je vloerverwarming. Die bedien je met Tado1. De andere 'tak' stuur je naar een nieuwe klep (klep B ) en daarachter alle radiators, die bedien je met Tado2.
Dank je wel voor de uitleg, ik snap je volledig, kon het zelf alleen niet zo bedenken/uitstippelen.

Als ik even simplistischer probeer te denken: kan ik de klep die nu direct na de stadsverwarming komt niet verplaatsen naar de vloerverwarming? Daarmaa laat ik dan inderdaad vanaf de stadsverwarming de aanvoer continu toe, maar dat regelt elke radiator van zichzelf vervolgens. Of gaat dit overdruk/problemen opleveren wanneer alle radiatoren (incl. vloerverwarming) dicht staan?

En wat als ik dat toepas en dus ook de kamerthermostaat met de vloerverwarming verbindt, wat is Tado's reactie erop wanneer de vloerwarming zeg de ingestelde 20 graden bereikt heeft en dus uitschakelt? Blijven de radiatoren dan nog wel open/dicht gaan naar gelang de temperatuur dat vereist? Of denkt Tado "je hoofdthermostaat is op temperatuur, dus we stoppen alle toevoer" (ondanks dat de toevoer dan niet meer via 1 hoofdklep geregeld wordt)?

Want ik snap jouw punt ook (zo heb ik dat ook gelezen bij Tado) dat als ik enkel radiatoren had, ik niet eens een kamerthermostaat nodig had. Daarom bieden ze ook dat radiator startpakket aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
MikeVM schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:53:
welke maten van adapters zijn meegeleverd met de radiatorthermostaat?
Ik heb twee weken geleden over de maatvoering gebeld met support van Tado. Ik kreeg mee dat de knoppen een M30 schroefelement hebben, en dat ze nog niet precies wisten voor welke andere maten er adapterringen meegeleverd zouden worden, daar waren ze toen nog mee bezig. Ze hebben voor de sets die nu uitgeleverd worden kennelijk een keuze gemaakt, als ik de filmpjes zo zie, maar omdat deze sets aan reviewers worden geleverd sluit ik niet uit dat ze hun feedback afwachten voordat een definitieve keuze wordt gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

MooDyBLueS schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:08:
[...]

Als ik even simplistischer probeer te denken: kan ik de klep die nu direct na de stadsverwarming komt niet verplaatsen naar de vloerverwarming?
Nee, want Tado gaat dan warmte vragen (= klep schakelen) als een willekeurige ruimte om warmte vraagt. Dus dan gaat bijvoorbeeld je vloerverwarming aan terwijl je alleen radiators wil. De andere scenario's werken wel prima.

Wat nodig zou zijn, is een systeem waarin je kan aangeven dat bijvoorbeeld zone A wel de klep activeert en zone B en C niet. Denk dat Tado niet kan.

Vandaar de suggestie om je vloerverwarming te bedienen met een radiatorknop. Dan kan het allemaal wel en zou je in theorie zelfs de klep helemaal kunnen weglaten inderdaad.

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 00:12

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Aldmar schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:21:
[...]

Inmiddels de nieuwe instructies gekregen en ge-rewired. Tevens een mailtje gestuurd met het verzoek OpenTherm te activeren. Dit is inmiddels allemaal netjes gedaan.

Maar:
- zodra ik de tado met de cv verbindt, gaat de cv voluit draaien. Ik heb hem op 20 graden gezet, maar het is nu ruim 21 graden en alles draait nog steeds volop. Het 'vlammetje' is niet te zien in de app, maar toch blijft de cv in bedrijf (status 5). Zodra de tado van de muur wordt gehaald, stopt de cv pas met branden. Waar gaat het fout? Ik heb alles opnieuw gestart, inclusief stroom eraf. Bekabeling is helder, tado op + en - en de cv op pin 11-12. (de verbinding 4-5 heb ik ook verwijdert) Dat kan haast niet fout zijn.
- tevens heb ik nu 'hot water', het kraantje. Volgens mij houdt dat in dat ik een boiler zou hebben. Dat is niet het geval. Moet deze optie in mijn geval niet verwijdert worden? Zodra ik de heet water kraan opendraai moet de cv pas gaan branden. Er hoeft, volgens mij, niets op temperatuur gehouden te worden.

Bovenstaande liggen nu bij support. Ben benieuwd wat de oplossing is...
Volgens mij heb je een Intergas Kombi Kompakt HR-28/24 zoals ik heb. Ik heb er (ook) een Honeywell Chronotherm V Modulation aan hangen en gebruik deze icm een Brink Hetelucht-verwarming.

Nu ben ik aardig los op het apparaat; en heb de manual al diverse keren gebruikt om de settings van de CV en de Brink naar mijn hand te zetten; en ben de aansluiting 4-5 ook diverse keren daarin tegengekomen. Deze is voor de "MIT-regeling" (Minimale Inblaas Temperatuur, oftwel de Comfortstand). Nu heb ik deze regeling niet en bij mij zit de doorverbind-brug er dus nog op. Heb je alleen getest met die brug verwijderd? Dan zou dat mischien je probleem kunnen zijn. Ben erg benieuwd naar je voortgang; want ik heb de Tado (v3) besteld en wacht met spanning af tot ik hem ook kan installeren :P ...

• xardy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Als ik elke ruimte apart wil kunnen sturen heb ik dan een thermostaat nodig en de slimme radiatorkranen?

De thermostaat hangt in de woonkamer waar er 3 radiatoren aanwezig zijn. Moet ik op die radiatoren dan ook de slimme plaatsen? Als ik dit niet doe dan zal de woonkamer ook opwarmen als 1 van de kamers boven warmte vraagt vermoed ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 16:56

Aldmar

Niks...

LastBoyScout schreef op donderdag 10 november 2016 @ 00:38:
[...]

Volgens mij heb je een Intergas Kombi Kompakt HR-28/24 zoals ik heb. Ik heb er (ook) een Honeywell Chronotherm V Modulation aan hangen en gebruik deze icm een Brink Hetelucht-verwarming.

Nu ben ik aardig los op het apparaat; en heb de manual al diverse keren gebruikt om de settings van de CV en de Brink naar mijn hand te zetten; en ben de aansluiting 4-5 ook diverse keren daarin tegengekomen. Deze is voor de "MIT-regeling" (Minimale Inblaas Temperatuur, oftwel de Comfortstand). Nu heb ik deze regeling niet en bij mij zit de doorverbind-brug er dus nog op. Heb je alleen getest met die brug verwijderd? Dan zou dat mischien je probleem kunnen zijn. Ben erg benieuwd naar je voortgang; want ik heb de Tado (v3) besteld en wacht met spanning af tot ik hem ook kan installeren :P ...
Ik heb inderdaad een 28/24.

Ik heb ook geen MIT-regeling, dus zou de brug er inderdaad nog op moeten zitten. Heb zowel met als zonder brug getest. Telkens zonder resultaat. Volgens Tado moet deze brug niet aanwezig zijn.

Op dit moment is de Tado aan/uit geïnstalleerd, zodat ik niet in een koud huis zit :P Verzoek ligt nu bij de 2e lijn. Ik kreeg gisteren een mailtje met de vraag wanneer ik tijd heb om samen het installatieproces nogmaals uit te voeren. Ze willen dan telefonisch contact hebben tijdens installatie zelf. Nog geen reactie hierop gehad. Het lastige is dat support alleen zelf kan switchen tussen aan/uit en opentherm. Dit kan je niet zelf en dat maakt het lastig om zelf het een en ander uit te proberen...

Ben ook heel benieuwd of jij het wel aan de praat krijgt! Misschien doe ik wel iets fout...dat kan natuurlijk ook. ;) Ik zal je in ieder geval op de hoogte houden.

Paar vragen van mij kant: Weet jij zeker dat jouw Honeywell de CV op dit moment via opentherm aanstuurt? Kan je dit ergens nakijken in de cv zelf? Hoe is jou Honeywell nu aangesloten op de cv?

• profdavidoff
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-03 14:59
Kan iemand mij helpen?
In onze nieuwe woning wil ik een thermostaat plaatsen met meerdere zones.
Werk geofencing ook op meerdere zones? Dus kan ik per zone apart geofencing in regelen, of is het alles of niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

profdavidoff schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:49:
Kan iemand mij helpen?
In onze nieuwe woning wil ik een thermostaat plaatsen met meerdere zones.
Werk geofencing ook op meerdere zones? Dus kan ik per zone apart geofencing in regelen, of is het alles of niets.
Ja, Geofencing kan je per zone, per tijdsblok instellen.

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Afgelopen donderdag een mail gekregen dat mijn thermostaatkoppen binnen 4 werkdagen verstuurd zouden worden en dat dat dan weer per mail zou worden bevestigd. Nu 5 werkdagen verder, maar ik begin te geloven dat die mail van donderdag een foutje was ofzo. De eerste verzending zou nl. naar reviewers gaan (wat ik dus niet ben). Ik hoop dat de kwaliteit van- en het plezier met dit produkt omgekeerd evenredig gaat zijn met de kwaliteit van communicatie van deze organisatie..... ;)

Enfin, ik wil uiteraard niet zeuren en hoop gewoon dat ik die starterkit gewoon snel in huis heb :)

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

• Appelsap
  • Niet online
xardy schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:13:
Als ik elke ruimte apart wil kunnen sturen heb ik dan een thermostaat nodig en de slimme radiatorkranen?

De thermostaat hangt in de woonkamer waar er 3 radiatoren aanwezig zijn. Moet ik op die radiatoren dan ook de slimme plaatsen? Als ik dit niet doe dan zal de woonkamer ook opwarmen als 1 van de kamers boven warmte vraagt vermoed ik?
Klopt. De knoppen draaien de radiator dicht als die ruimte niet verwarmd hoeft te worden, open als dat wel zo is en geven dan een signaal door aan de kamerthermostaat om de ketel aan te zetten. Heb je geen slimme knoppen in de woonkamer, dan zal die dus meeverwarmd worden als de ketel aangaat, ook als een andere zone (kamer) om verwarming vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen heb ik al een slimme radiatorknop kunnen ontvangen 3 dagen geleden. En een bugje gevonden, ik kan de manuele bediening van de radiatorknop niet beëindigen via de app. Tenzij ik een timer instel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:30:
Ondertussen heb ik al een slimme radiatorknop kunnen ontvangen 3 dagen geleden. (...)
Mag ik vragen wanneer jij je bestelling hebt geplaatst? Het is weer even stil bij Tado, en ik ben benieuwd welke besteldata uitgeleverd worden op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Ik heb gisterenavond de bevestiging gekregen dat mijn bestelling onderweg is en met het DHL trackingnummer. Medio juni besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appelsap schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 16:10:
[...]

Mag ik vragen wanneer jij je bestelling hebt geplaatst? Het is weer even stil bij Tado, en ik ben benieuwd welke besteldata uitgeleverd worden op dit moment.
Mijn bestelling is niet echt representatief aangezien ik via een andere webshop (coolblue, voor dezelfde prijs) heb besteld voorbije woensdag. Zij hadden die op voorraad, dus had ik het de volgende dag in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Ik zie dat Coolblue alleen de losse knoppen op voorraad heeft, en niet de starterset. Nu had ik toch nog een derde knop nodig, dus die heb ik zojuist maar meteen bij hun besteld. Dank voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc O. schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:36:
Ik zie dat Coolblue alleen de losse knoppen op voorraad heeft, en niet de starterset. Nu had ik toch nog een derde knop nodig, dus die heb ik zojuist maar meteen bij hun besteld. Dank voor de tip! :)
Klopt ja, graag gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Hmm. Beetje jammer dat de knop nu in webwinkels ligt, terwijl eerder geplaatste - en al betaalde - bestellingen nog moeten worden uitgeleverd. Ik hoop maar dat het betekent dat ze meer dan genoeg uit de fabriek hebben gekregen om alle bestellingen nu heel snel uit te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 20:24
Kunnen de thermostaat knoppen ook op Heimeier M30x1.5 aansluitingen? Mn installateur gaat deze mogelijk bestellen (V-exact 2) voor me maar ik lees dat ze een wat afwijkende aansluiting hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enerby
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 23:25
Iemand enig idee wat een E10 melding betekend?
Tado icm Intergas HReco.

Ik dacht aan water bijvullen, was 1,4 bar en nu 1,8 bar of is dit nog te weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Ik heb een vraag over tado, waar jullie misschien wel antwoord op weten.

Stel ik sluit een tado thermostaat aan in mijn woonkamer. En in een werkruimte maak ik gebruik van radiator knoppen. Kan ik dan in de woonkamer een tempratuur hebben van 18 graden en in mijn werkruimte 21 graden?

Of is dan de tempratuur afhankelijk hoe warm ik de thermostaat heb in de woonkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:52
Ik was vanmiddag in de BCC, ook daar liggen de losse knoppen in de schappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 08:58
Bij de Mediamarkt is de radiator starterskit zowel online als in de winkel direct op voorraad, maar Tado zelf? Geen idee...

[ Voor 12% gewijzigd door Misterxx2 op 14-11-2016 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
Lekker dan
Eerst zei hij oktober, toen november....
Nu al bij webshops en de pre orders hebben nog niets......lullig.
Blij dat ik nog niets besteld heb ;)
Ik wacht eerst de reviews wel ff af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastBoyScout

LastBoyScout

Aldmar schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:28:
[...]

Ik heb inderdaad een 28/24.

Ik heb ook geen MIT-regeling, dus zou de brug er inderdaad nog op moeten zitten. Heb zowel met als zonder brug getest. Telkens zonder resultaat. Volgens Tado moet deze brug niet aanwezig zijn.

Op dit moment is de Tado aan/uit geïnstalleerd, zodat ik niet in een koud huis zit :P Verzoek ligt nu bij de 2e lijn. Ik kreeg gisteren een mailtje met de vraag wanneer ik tijd heb om samen het installatieproces nogmaals uit te voeren. Ze willen dan telefonisch contact hebben tijdens installatie zelf. Nog geen reactie hierop gehad. Het lastige is dat support alleen zelf kan switchen tussen aan/uit en opentherm. Dit kan je niet zelf en dat maakt het lastig om zelf het een en ander uit te proberen...

Ben ook heel benieuwd of jij het wel aan de praat krijgt! Misschien doe ik wel iets fout...dat kan natuurlijk ook. ;) Ik zal je in ieder geval op de hoogte houden.

Paar vragen van mij kant: Weet jij zeker dat jouw Honeywell de CV op dit moment via opentherm aanstuurt? Kan je dit ergens nakijken in de cv zelf? Hoe is jou Honeywell nu aangesloten op de cv?
Heb even gekeken; maar mijn Honeywell Chronotherm Vision Modulation praat alleen maar OpenTherm en dus geen Aan/Uit. Heb dus alleen de A/B aansluiting gebruikt op de thermostaat. Ik heb dus alleen de brug van 4-5 en de aansluiting 11-12 voor de Chronotherm in gebruik. Weet niet of we de enige hier zijn met dit model; maar ik word een beetje huiverig wanneer ik mijn Tado binnen ga krijgen. Ik hoop dat ze eerder met jou tot een oplossing zullen komen; dan weet ik tenminste wat ik moet gaan vragen (als het zover komt).

[ Voor 0% gewijzigd door LastBoyScout op 15-11-2016 14:04 . Reden: Grammatica ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArisB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 16:28
Ik zit er over te denken om een slimme Tado thermostaat en radiatorknoppen aan te schaffen. Omdat 's avonds vaak de houtkachel wordt aangestoken en het huis niet zo goed geïsoleerd is, koelt het erg af in de kinder- en badkamer. Dit lijkt mij op te lossen met 1 slimme thermostaat in de woonkamer en 2 slimme radiatorknoppen, 1 in de badkamer en 1 in de kinderkamer. Deze kamers hebben nu namelijk al 'domme' thermostaatknoppen.

Nu kost een slimme thermostaat starterkit 249 euro en een losse radiator knop 79, totaal dus 407 euro.
Maar met een slimme radiator starterkit met (2 knoppen 199 euro) en een losse thermostaat (129 euro) ben ik 328 euro kwijt en heb ik toch precies hetzelfde? Of mis ik dan wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:25
ArisB schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:17:
Nu kost een slimme thermostaat starterkit 249 euro en een losse radiator knop 79, totaal dus 407 euro.
Maar met een slimme radiator starterkit met (2 knoppen 199 euro) en een losse thermostaat (129 euro) ben ik 328 euro kwijt en heb ik toch precies hetzelfde? Of mis ik dan wat?
Helaas is de Tado medewerker al een paar dagen afwezig, maar deze vraag had ik ook al eens eerder in dit topic gesteld. De Tado medewerker gaf aan dat radiatorkit en een losse thermostaat een voordeligere keuze is. Je mist dan niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alegico

alegico

Ik zit er over te denken om een slimme Tado thermostaat en radiatorknoppen aan te schaffen. Omdat 's avonds vaak de houtkachel wordt aangestoken en het huis niet zo goed geïsoleerd is, koelt het erg af in de kinder- en badkamer. Dit lijkt mij op te lossen met 1 slimme thermostaat in de woonkamer en 2 slimme radiatorknoppen, 1 in de badkamer en 1 in de kinderkamer. Deze kamers hebben nu namelijk al 'domme' thermostaatknoppen.

Als je verder nog even op dit forum zoekt, kun je wellicht ook nog een kortingskode vinden.
Dat scheelt ook weer 10%. Bij mij werkte hij nog. Maar weet niet hoe lang nog.
Ik heb overigens dezelfde sets besteld in oktober, zal dus nog wel effen duren voor ze komen.

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastBoyScout

LastBoyScout

Ik heb mijn Tado 2 weken geleden ook succesvol met de Couponcode besteld (couponcode: andrea_d geeft je 10% Tweakerskorting); scheelt je toch een aardig bedrag.

[ Voor 25% gewijzigd door LastBoyScout op 15-11-2016 15:55 . Reden: info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArisB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 16:28
alegico schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:19:
[...]

Als je verder nog even op dit forum zoekt, kun je wellicht ook nog een kortingskode vinden.
Dat scheelt ook weer 10%. Bij mij werkte hij nog. Maar weet niet hoe lang nog.
Ik heb overigens dezelfde sets besteld in oktober, zal dus nog wel effen duren voor ze komen.

gr.
Heb de kortingscode gevonden, bedankt voor de tip. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 06:05

Timple

Onze verwarming doet het thuis niet meer :-(.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn als de ketel niet meer aan slaat, maar de Tado app staat wel op vlammetje? En de Tado zelf geeft even E10 als ik op de knop druk.

De setup die ik heb is Tado -> Nefit Easy Connect adapter -> Nefit ketel

De ketel werkt wel 'gewoon' als ik deze op onderhoudsmodus zet. Verder geen error code o.i.d.

Ik vraag het even hier omdat deze setup officieel niet is ondersteund. Maar de documentatie en website geeft nergens melding van een E10 error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stro
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 10:00
Je zou eens in deze app kunnen zoeken. Als ik zelf even snel zoek, kan ik onder "E10" niets vinden
https://itunes.apple.com/...rs/id1136229913?l=en&mt=8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:37:
Stel ik sluit een tado thermostaat aan in mijn woonkamer. En in een werkruimte maak ik gebruik van radiator knoppen. Kan ik dan in de woonkamer een tempratuur hebben van 18 graden en in mijn werkruimte 21 graden?
De slimme radiatorknop zal de thermostaat vertellen om de ketel aan te zetten als de werkkamer te koud wordt. Als de ketel gaat draaien worden alle radiatoren die geen slimme of thermostatische knoppen hebben warm. Dus als je woonkamer een kamerthermostaat heeft en de radiatoren staan daar open (wat handig is bij een kamerthermostaat), dan wordt de woonkamer verwarmd als de werkkamer warmer wil worden. Wil je de woonkamer koeler houden, dan zul je daar ook slimme knoppen op de radiatoren moeten zetten.
Als de kinder- of badkamer dan om verwarming vraagt, gaat de woonkamer ook opwarmen als de radiatoren daar open staan. Bij een kamerthermostaat heb je die als het goed is ook open staan, anders werkt de kamerthermostaat niet. Wil je dat de woonkamer niet extra verwarmd word maar de kinder- of badkamer wel, dan zul je ervoor moeten zorgen dat de radiatoren in de woonkamer dicht staan als de ketel een andere kamer gaat verwarmen. Meest ideaal is dus ook in de woonkamer slimme knoppen te gebruiken. Dan zorgen die dat de woonkamer niet meeverwarmd wordt als een andere kamer daar wel om vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jphermans
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09-2024
Weet er iemand of je op een V2 kamer thermostaat de radiatorthermostaat kunt koppelen/ bedienen? Of is daar meer voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alegico

alegico

Ik keek net even in de webshop van Tado, daar wordt de radiatorthermostaat starterset nu aangeboden voor het zelfde bedrag, maar dan wel met een V2 en een voucher.

Vraag me af waar dit eindigt

@Tado

enig commentaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Heb zelf een paar weken geleden de kamerthermostaat v3 besteld, kreeg een v2 geleverd met kaartje erbij dat de homekit bridge later wordt nageleverd. Zelf vind ik dat niet zo erg, maar het was beter geweest daar vooraf goed over te communiceren.

Gisteren contact met de servicedesk gehad, ze verwachten deze of volgende week weer een grote lading uit de fabriek, en zullen dan geplaatste bestellingen gaan uitleveren, volgende week of de week daarop dus is het idee. Hoewel ik ze met 10% korting had besteld, wil ik daar niet op wachten, dus heb ze nu via een webshop besteld en mijn order bij tado geannuleerd (ja, ik weet 't, beetje ongeduldig). Ze komen vanavond, ben benieuwd.

[ Voor 6% gewijzigd door Appelsap op 16-11-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Zijn er überhaupt wel homekit bridges geleverd?
Wat als je een v3 bij bv coolblue of MM besteld? Krijg je dan wel een homekit bridge geleverd?

Edit:
Coolblue geeft op hun site aan: De standaard meegeleverde hub is niet geschikt voor Apple HomeKit. Om de Tado thermostaat geschikt te maken voor Apple HomeKit vraag je de nieuwe hub gratis aan via de weblink in de doos.

Dus op dit moment zijn alleen Netatmo (alleen aan/uit, geen opentherm) en de Lyric T6 compatible met homekit.

[ Voor 57% gewijzigd door meesje op 16-11-2016 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alegico

alegico

Appelsap schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:14:
[...]

De slimme radiatorknop zal de thermostaat vertellen om de ketel aan te zetten als de werkkamer te koud wordt. Als de ketel gaat draaien worden alle radiatoren die geen slimme of thermostatische knoppen hebben warm. Dus als je woonkamer een kamerthermostaat heeft en de radiatoren staan daar open (wat handig is bij een kamerthermostaat), dan wordt de woonkamer verwarmd als de werkkamer warmer wil worden. Wil je de woonkamer koeler houden, dan zul je daar ook slimme knoppen op de radiatoren moeten zetten.
Die communicatie gaat die rechtstreeks tussen radiatorknop en thermostaat of heeft die de bridge nodig?
Of is de bridge enkel voor communicatie met internet (lees Tado server)?
Ik hoop toch niet dat hij voor die communicatie zelfs de Tado server nodig heeft?
enig idee?

[ Voor 5% gewijzigd door alegico op 16-11-2016 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Appelsap schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:14:
[...]

[...]

Als de kinder- of badkamer dan om verwarming vraagt, gaat de woonkamer ook opwarmen als de radiatoren daar open staan. Bij een kamerthermostaat heb je die als het goed is ook open staan, anders werkt de kamerthermostaat niet. Wil je dat de woonkamer niet extra verwarmd word maar de kinder- of badkamer wel, dan zul je ervoor moeten zorgen dat de radiatoren in de woonkamer dicht staan als de ketel een andere kamer gaat verwarmen. Meest ideaal is dus ook in de woonkamer slimme knoppen te gebruiken. Dan zorgen die dat de woonkamer niet meeverwarmd wordt als een andere kamer daar wel om vraagt.
Voor de meeste ideale situatie heb je dus een slimme thermostaat nodig en al je radiatoren voorzien van een slimme knop. Dat betekent voor mij (8 radiatoren) een investering van: radiatorkit (200 euro) + 6 losse knoppen (6*80=480) + losse thermostaat (130) = 810 euro. Via een kortingscode nog 10% er af, maar nog steeds 720 euro..... Best een flinke investering. Maar het is wel mooi spul.... ;-)

Ik heb er al eerder een opmerking in dit topic over geplaatst (de Tado medewerker heeft het ook bevestigd), dat als je slimme knoppen wil aanschaffen en je hebt nog geen slimme thermostaat dat je beter een radiatorkit + losse thermostaat kunt kopen dan een thermostaatkit + 2 losse knoppen: 200+130 vs 250+160.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Laatst online: 13:25
Ik zit eraan te denken de Tado v3 aan te schaffen.
Wat is het voordeel in tegenstelling tot de nest v3?
Ik had ook iets gelezen over de Tado proberen voor aankoop maar het enige wat ik kan vinden op hun site is huur met optie tot koop.
Als ik daarvoor zou kiezen ben ik duurder uit, is daar een speciale site voor met extra korting?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
DaveD1109 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:49:
Ik zit eraan te denken de Tado v3 aan te schaffen.
Wat is het voordeel in tegenstelling tot de nest v3?
Ik had ook iets gelezen over de Tado proberen voor aankoop maar het enige wat ik kan vinden op hun site is huur met optie tot koop.
Als ik daarvoor zou kiezen ben ik duurder uit, is daar een speciale site voor met extra korting?
voordeel tado: homekit ondersteuning (als de nieuwe bridge geleverd wordt), goede helpdesk, geen 'geknutsel' bij je CV (je hoeft daar geen kastje te plaatsen)
Op hun site heb je onder de knop 'In mijn winkelwagentje' de link 'of nu kopen'. Voor de 10% kortingscode kun je in dit topic zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
meesje schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:00:
[...]

voordeel tado: homekit ondersteuning (als de nieuwe bridge geleverd wordt), goede helpdesk, geen 'geknutsel' bij je CV (je hoeft daar geen kastje te plaatsen)
Op hun site heb je onder de knop 'In mijn winkelwagentje' de link 'of nu kopen'. Voor de 10% kortingscode kun je in dit topic zoeken.
Hmm ben ik alleen nog benieuwd of het echt de inverstering waard zal zijn.
Heb nu een nest V2 maar die moduleert niet.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:17
DaveD1109 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:10:
Hmm ben ik alleen nog benieuwd of het echt de inverstering waard zal zijn.
Heb nu een nest V2 maar die moduleert niet.
Ik ben wel overgestapt en naar volle tevredenheid. Zelfs toen modulatie op de Nest was toegevoegd waren de temperatuursverschillen 1.5 tot 2 graden. Nu blijft het binnen de 0.3. Sinds ik Tado gebruik zit ik niet meer het ene moment in tshirt en een half uur later met de trui aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Timmy schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:47:
[...]

Ik ben wel overgestapt en naar volle tevredenheid. Zelfs toen modulatie op de Nest was toegevoegd waren de temperatuursverschillen 1.5 tot 2 graden. Nu blijft het binnen de 0.3. Sinds ik Tado gebruik zit ik niet meer het ene moment in tshirt en een half uur later met de trui aan.
Top! Dan ben ik eruit!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

meesje schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:32:
[...]

Voor de meeste ideale situatie heb je dus een slimme thermostaat nodig en al je radiatoren voorzien van een slimme knop. Dat betekent voor mij (8 radiatoren) een investering van: radiatorkit (200 euro) + 6 losse knoppen (6*80=480) + losse thermostaat (130) = 810 euro. Via een kortingscode nog 10% er af, maar nog steeds 720 euro..... Best een flinke investering. Maar het is wel mooi spul.... ;-)

Ik heb er al eerder een opmerking in dit topic over geplaatst (de Tado medewerker heeft het ook bevestigd), dat als je slimme knoppen wil aanschaffen en je hebt nog geen slimme thermostaat dat je beter een radiatorkit + losse thermostaat kunt kopen dan een thermostaatkit + 2 losse knoppen: 200+130 vs 250+160.
Als je in je woonkamer ook slimme thermostaatknoppen monteert, hoef je daar geen tado thermostaat zelf op te hangen, je kan dan volgens mij ook alleen een extensionkit kopen. Die ontvangt dan het signaal van de knoppen om de ketel aan te doen. Scheelt weer 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Sabbi schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:54:
[...]

Als je in je woonkamer ook slimme thermostaatknoppen monteert, hoef je daar geen tado thermostaat zelf op te hangen, je kan dan volgens mij ook alleen een extensionkit kopen. Die ontvangt dan het signaal van de knoppen om de ketel aan te doen. Scheelt weer 100 euro.
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt. Sowieso lijkt me het niet handig om temp.metingen op verschillende hoogtes te laten plaats vinden in de woonkamer: thermostaat op ooghoogte en radiator laag bij de grond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Even voor de duidelijkheid:

Iedereen krijgt op dit moment V2 bridge + gratis upgrade naar HomeKit bridge zodra die beschikbaar is.
Helaas kan het zo zijn dat producten nu in de schappen liggen bij retailers terwijl nog niet al onze eigen orders vervuld zijn. Daar biedt ik mijn excuses voor aan. Mocht u een voorbestelling bij ons hebben uitstaan en u ziet nu dat een product op voorraad is bij 1 van onze retailers. U kunt gewoon daar een bestelling plaatsen en zodra dat geleverd is kunt u onze bestelling annuleren door te antwoorden op de bestelbevestiging.

De aanvraag is enorm en we werken zo snel mogelijk om alle producten uit te leveren. Onze productie draait op volle toeren.

Verder ook mijn excuses dat ik hier minder aanwezig was.
Sabbi schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:54:
[...]

Om een Extensiekit te gebruiken is een Slimme Thermostaat nodig. (Dit is anders dan wat ik eerder heb gecommuniceerd maar dat was een fout van mijn kan. Er is echt een Slimme thermostaat nodig als u een Extensiekit wil gebruiken)
U kunt natuurlijk ook een slimme thermostaat direct naast de ketel hangen. Scheelt maar 30 euro met de Extensiekit (129 euro in plaats van 99)

De Slimme thermostaat in de woonkamer zou ik wel altijd aanraden want de temperatuurmeting aan de wand is wel beter dan de temperatuurmeting op de slimme radiatorknop. Vooral belangrijk voor de woonkamer dat u de temperatuur goed kunt regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Vandaag de starterset met slimme thermostaatkoppen ontvangen, maar helaas nog niet kunnen monteren. Ik was in de hoop dat er een adapter bij zou zitten voor de 28x1.5mm schroefdraad op mijn radiator, maar dat bleek niet zo te zijn. Helaas ook geen adapters verkrijgbaar bij de lokale bouwmarkt, dus ik zal nog effe moten wachten met de verdere installatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Vandaag kwamen mijn radiatorknoppen. Heb ze meteen gemonteerd, was fluitje van een cent. Voor wie zich afvroeg wat voor adapters erbij zitten:
- danfoss RAV M34
- danfoss RAVL (26mm)
- danfoss RA
De maatvoering van de knoppen zelf is M30x1.5.
Zelf heb ik op de bovenste etage RA aansluitingen zitten, was kwestie van knop eraf draaien, plastic ring erop schuiven en vastschroeven met meegeleverd boutje en moertje, nieuwe knopring erop draaien en knop erop schuiven. Beneden alles M30, dus nog makkelijker. Zoals in de filmpjes te zien is die eerder in deze thread zijn aangehaald helpt de website met het linken van de knoppen aan je systeem. Dat gaat heel makkelijk.

Daarna kun je de knoppen koppelen aan een bestaande zone, of een nieuwe creëren met een geheel eigen programmering. Dat laatste precies de reden dat ik voor dit systeem gekozen heb. Nu zo geprogrammeerd dat 's ochtends alleen de badkamer even opgewarmd wordt, voordat ik van huis ga. Ben benieuwd. Die aparte programmering gaat heel ver, je kunt er dus voor kiezen om een zone niet mee te laten doen met de geofencing. Enige dat nog mist is dat ik een zone kan koppelen aan één telefoon, zodat als mijn zoon thuiskomt zijn kamer verwarmd wordt, maar de rest van het huis niet, daar komt ie toch niet ;)
Maar goed, dat staat op hun roadmap voor begin volgend jaar, dus dat komt wel goed :D

• DaveD1109
Appelsap schreef op woensdag 16 november 2016 @ 22:39:
Vandaag kwamen mijn radiatorknoppen. Heb ze meteen gemonteerd, was fluitje van een cent. Voor wie zich afvroeg wat voor adapters erbij zitten:
- danfoss RAV M34
- danfoss RAVL (26mm)
- danfoss RA
De maatvoering van de knoppen zelf is M30x1.5.
Zelf heb ik op de bovenste etage RA aansluitingen zitten, was kwestie van knop eraf draaien, plastic ring erop schuiven en vastschroeven met meegeleverd boutje en moertje, nieuwe knopring erop draaien en knop erop schuiven. Beneden alles M30, dus nog makkelijker. Zoals in de filmpjes te zien is die eerder in deze thread zijn aangehaald helpt de website met het linken van de knoppen aan je systeem. Dat gaat heel makkelijk.

Daarna kun je de knoppen koppelen aan een bestaande zone, of een nieuwe creëren met een geheel eigen programmering. Dat laatste precies de reden dat ik voor dit systeem gekozen heb. Nu zo geprogrammeerd dat 's ochtends alleen de badkamer even opgewarmd wordt, voordat ik van huis ga. Ben benieuwd. Die aparte programmering gaat heel ver, je kunt er dus voor kiezen om een zone niet mee te laten doen met de geofencing. Enige dat nog mist is dat ik een zone kan koppelen aan één telefoon, zodat als mijn zoon thuiskomt zijn kamer verwarmd wordt, maar de rest van het huis niet, daar komt ie toch niet ;)
Maar goed, dat staat op hun roadmap voor begin volgend jaar, dus dat komt wel goed :D
Heb je dan nog wel dat apparte kastje nodig voor de zone verdeling? Of zijn de knoppen en de v3 thermostaat voldoende?

DaveD

• alegico

alegico

tado schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:31:
Even voor de duidelijkheid: ??

De Slimme thermostaat in de woonkamer zou ik wel altijd aanraden want de temperatuurmeting aan de wand is wel beter dan de temperatuurmeting op de slimme radiatorknop. Vooral belangrijk voor de woonkamer dat u de temperatuur goed kunt regelen.
Beste Tado, sorry dat ik nog al kritisch ingesteld ben, vandaar mijn vraag:
Bovengenoemde opmerking baart mij zorgen.
Is daaruit te concluderen dat de kwaliteit van de temperatuurmeting van de radiatorknoppen twijfelachtig is?
Of kun je uitleggen wat je er mee bedoelt?

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 10:19
Het lijkt me dat een radiatorknop zo dicht bij de warmte bron zit dat dat niet accuraat meet hoe warm het is in de hele ruimte...

Ben benieuwd wanneer ik mijne ontvang.
Ik moet ook nog even 2 basic draai kranen naar thermostatisch vervangen. Handigste om meteen M30 te kiezen begrijp ik dus. Iemand tips welke? Of gewoon lekker goedkoop bij de bouwmarkt zoeken?

• Marc O.
alegico schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:01:
Is daaruit te concluderen dat de kwaliteit van de temperatuurmeting van de radiatorknoppen twijfelachtig is?
Ik mag hopen dat dat niet het geval is. Toen ik mijn starterset bestelde heb ik contact gehad met support, die mij ervan overtuigd hebben dat een losse thermostaat aan de muur niet nodig was. Wellicht werd daarmee gedoeld op de vraag of die thermostaatkoppen überhaupt zouden kunnen functioneren zonder die losse thermostaat, maar een waarschuwing erbij was dan toch wel op zijn plaats geweest.

Marc O. schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:27:
Vandaag de starterset met slimme thermostaatkoppen ontvangen, maar helaas nog niet kunnen monteren. Ik was in de hoop dat er een adapter bij zou zitten voor de 28x1.5mm schroefdraad op mijn radiator, maar dat bleek niet zo te zijn. Helaas ook geen adapters verkrijgbaar bij de lokale bouwmarkt, dus ik zal nog effe moten wachten met de verdere installatie.
Als u hulp nodig heeft met het zoeken naar geschikte adapters kunt u duidelijke foto's sturen van zowel de huidige knop als de aansluiting op de kraan en dan proberen wij uit te zoeken welke adapter u nodig heeft.
DaveD1109 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:41:
[...]
Heb je dan nog wel dat apparte kastje nodig voor de zone verdeling? Of zijn de knoppen en de v3 thermostaat voldoende?
Er is altijd één starterskit nodig (inclusief de tado bridge) om te zorgen dat de tado apparaten zich kunnen verbinden met het internet (en uw app). Aangezien Appelsap het over zones heeft neem ik aan dat hij gewoon een bridge aan zijn router verbonden heeft.
alegico schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:01:
[...]

Beste Tado, sorry dat ik nog al kritisch ingesteld ben, vandaar mijn vraag:
Bovengenoemde opmerking baart mij zorgen.
Of kun je uitleggen wat je er mee bedoelt?
Marc O. schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:18:
[...]

Ik mag hopen dat dat niet het geval is. Toen ik mijn starterset bestelde heb ik contact gehad met support, die mij ervan overtuigd hebben dat een losse thermostaat aan de muur niet nodig was. Wellicht werd daarmee gedoeld op de vraag of die thermostaatkoppen überhaupt zouden kunnen functioneren zonder die losse thermostaat, maar een waarschuwing erbij was dan toch wel op zijn plaats geweest.
De temperatuursensor in onze radiatorknoppen is volgens mij hardwarematig gelijk aan die in onze slimme thermostaten. Het probleem (in uitzonderingsgevallen) zit hem in het feit dat de radiator warm zal worden als deze aanstaat en dat de lucht direct om de radiator warmer zal zijn dan de gemiddelde temperatuur in de kamer. Daarom passen wij ook een algoritme toe om een correctie toe te passen op de daadwerkelijk gemeten temperatuur.
Dat gaat in veel gevallen goed maar als de plek van de radiatorkraan niet ideaal is (helemaal in de hoek van de kamer, onder gordijnen, onder vensterbank etc...)

Daarom is het dus altijd mogelijk om een slimme thermostaat toe te voegen om de temperatuurmeting uit te voeren (draadloos). Dit heb ik ook moeten toepassen in mijn woonkamer omdat de radiator (en knop) direct onder een soort vensterbank zit. Samen met de slimme thermostaat is de regeling perfect!

[ Voor 43% gewijzigd door tado op 17-11-2016 10:54 ]

• Freshnub
  • Laatst online: 18-09 21:16
Erg vaag, vandaag ben ik door de grafiekjes aan het gaan en ik merk dat hij sinds 6 november doet alsof er iemand overdag thuis is (24 uur). Het gevolg is dus dat hij 1,5 week 24/7 heeft lopen stoken. Zeer vervelend, dit ging automatisch goed met GPS aan en er is niets veranderd aan onze telefooninstellingen. Het lijkt dus echt aan Tado (de update) te liggen.

Super balen, want ik heb nu juist extra kosten gemaakt en ik heb Tado aangeschaft met de reden geen omkijken meer naar te hebben. Gek dat het van de ene op de andere dag opeens kan omslaan. Blijkbaar moet ik elke dag de app openen zodra ik buitenshuis ga.

• stuikerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 13:32
Zijn er nog mensen die sinds 14 november op de grafieken de stookmomenten niet meer kunnen zien?

Ook ik heb sinds 14 november last, dat de tado niet doorstuurt dat ik niet meer thuis ben

• Freshnub
  • Laatst online: 18-09 21:16
stuikerd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:27:
Zijn er nog mensen die sinds 14 november op de grafieken de stookmomenten niet meer kunnen zien?

Ook ik heb sinds 14 november last, dat de tado niet doorstuurt dat ik niet meer thuis ben
Er is echt iets mis sinds de updates. Ik denk dat er wel meerdere mensen zijn met issues met hun Tado nu. Bij de een onjuiste grafieken, bij de ander GPS niet meer bij werken.

Op deze manier kost het alleen maar klauwen met geld, erg jammer, want ik was tot nu toe best tevreden met het systeem. Blijkbaar is handmatig aan en uit doen nog steeds het beste voor mijn portemonnee.
Freshnub schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:21:
Erg vaag, vandaag ben ik door de grafiekjes aan het gaan en ik merk dat hij sinds 6 november doet alsof er iemand overdag thuis is (24 uur). Het gevolg is dus dat hij 1,5 week 24/7 heeft lopen stoken. Zeer vervelend, dit ging automatisch goed met GPS aan en er is niets veranderd aan onze telefooninstellingen. Het lijkt dus echt aan Tado (de update) te liggen.

Super balen, want ik heb nu juist extra kosten gemaakt en ik heb Tado aangeschaft met de reden geen omkijken meer naar te hebben. Gek dat het van de ene op de andere dag opeens kan omslaan. Blijkbaar moet ik elke dag de app openen zodra ik buitenshuis ga.
Graag contact opnemen met support@tado.com
Over het algemene komt het door het feit dat de tado app niet meer in de achtergrond mag draaien van het besturingssysteem. Graag dit aandachtig doorlezen:
https://support.tado.com/...ring-van-mijn-verwarming-
stuikerd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:27:

Freshnub schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:55:
[...]

Er is echt iets mis sinds de updates. Ik denk dat er wel meerdere mensen zijn met issues met hun Tado nu. Bij de een onjuiste grafieken, bij de ander GPS niet meer bij werken.

Op deze manier kost het alleen maar klauwen met geld, erg jammer, want ik was tot nu toe best tevreden met het systeem. Blijkbaar is handmatig aan en uit doen nog steeds het beste voor mijn portemonnee.
Er is nu inderdaad een bug met het vlammetje en de grafieken (vlam blijft te lang zichtbaar ook al is de ketel al lang uit). We werken nu aan een oplossing.
Er is geen bug met onze geolocatie. Zie het artikel in mijn link boven om 99.99% van de problemen op te lossen.

• alegico

alegico

@ Tado:

Is het correct dat er per dag 3 tijdzones kunnen worden ingesteld?
Is er al een behoefte geplaatst om hier meer (6) van te maken?
Op de roadmap is hierover in ieder geval niets terug te vinden.

• alegico

alegico

Impstoker schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:11:
Het lijkt me dat een radiatorknop zo dicht bij de warmte bron zit dat dat niet accuraat meet hoe warm het is in de hele ruimte...
Dit zou opgelost kunnen worden als er in de thermostaatknop een offset in te stellen is, maar weet niet of dit is geimplementeerd.
Ben benieuwd wanneer ik mijne ontvang.
Ik moet ook nog even 2 basic draai kranen naar thermostatisch vervangen. Handigste om meteen M30 te kiezen begrijp ik dus. Iemand tips welke? Of gewoon lekker goedkoop bij de bouwmarkt zoeken?
Ik heb al even wat rond gezocht, maar kan nog geen VERKEERD HAAKS afsluiters vinden die M30 x 1.5 zijn

Ben zeer benieuwd naar suggesties van wie dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
alegico schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:03:
@ Tado:

Is het correct dat er per dag 3 tijdzones kunnen worden ingesteld?
Is er al een behoefte geplaatst om hier meer (6) van te maken?
Op de roadmap is hierover in ieder geval niets terug te vinden.
U kunt per 5 minuten andere temperaturen instellen. (dus heel veel verschillende temperaturen per dag) Gewoon de + knop gebruiken in het schema.
alegico schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:13:
[...]

Dit zou opgelost kunnen worden als er in de thermostaatknop een offset in te stellen is, maar weet niet of dit is geimplementeerd.

[...]

Ik heb al even wat rond gezocht, maar kan nog geen VERKEERD HAAKS afsluiters vinden die M30 x 1.5 zijn

Ben zeer benieuwd naar suggesties van wie dan ook.
1. U kunt een offset instellen op elke thermostaatknop.
2. Is dit iets:
https://www.saniweb.nl/he...ce=beslist&utm_medium=cpc

Of:
https://www.sanitairwinke...ent=Radiator+aansluitsets

Of:
http://www.toolstation.nl...d&dfw_tracker=16475-58932

Schijnbaar is beslist.nl echt een handig om dit soort dingen te zoeken:
https://www.beslist.nl/products/r/verkeerd+haaks/#_

[ Voor 17% gewijzigd door tado op 17-11-2016 16:51 ]

• Marc O.
Twee vragen aan @Tado:

1) Vandaag mbv de adapters de radiatorkoppen geïnstalleerd. Bij de eerste liep ik tegen het probleem aan dat de webinterface blijft zeggen "Waiting for mounting". De andere twee installeerden feilloos. Wat nu?

2) Als ik de app open en inlog (uiteraard met hetzelfde mailadres als het account waarin ik de radiatorkoppen heb geïnstalleerd in de webomgeving) dan blijft de app hangen op "Om te installeren, open www.tado.com/login op je... etc etc". Komt dit doordat die ene radiatorknop niet wil installeren?

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Stuurt een ketel via opentherm dat hij in storing staat? Zo ja zou Tado dan een push bericht/email kunnen sturen?
Mijn ketel schiet nu door een probleem af en toe in storing en dan moet ik op de reset knop drukken om hem te resetten. De Tado blijft nu gewoon leuk wachten totdat ik er zelf achter kom dat het aan het afkoelen is. Het zou handig zijn als de Tado iets van een melding kan geven als de ketel niet meer reageert/de storingscode doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
tado schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:46:
[...]
Er is altijd één starterskit nodig (inclusief de tado bridge) om te zorgen dat de tado apparaten zich kunnen verbinden met het internet (en uw app). Aangezien Appelsap het over zones heeft neem ik aan dat hij gewoon een bridge aan zijn router verbonden heeft.
Klopt. Ik heb de kamerthermostaat V3 starterkit: kamerthermostaat zit bedraad aan de CV ketel, de bridge zit met ethernet (en USB voor de stroom) aan de router. Die communiceren met elkaar draadloos, en met de knoppen ook.

Edit:
Marc O. schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:13:
1) Vandaag mbv de adapters de radiatorkoppen geïnstalleerd. Bij de eerste liep ik tegen het probleem aan dat de webinterface blijft zeggen "Waiting for mounting". De andere twee installeerden feilloos. Wat nu?
Ben tado niet, maar wel graag behulpzaam. :)
Heb je de knop goed vastgedraaid? Had nml zelf dat de houder die eerst op de radiatorkraan gedraaid moet een beetje te los zat, en dan draait die mee als je de knop erop probeert vast te klikken. Even losgehaald en goed vastgezet, toen werkte het. Voor de zekerheid de hele procedure (aanmelden knop, pairen enz) opnieuw doorlopen kan wellicht ook helpen.

[ Voor 37% gewijzigd door Appelsap op 18-11-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marc O. schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:13:
Twee vragen aan @Tado:

2) Als ik de app open en inlog (uiteraard met hetzelfde mailadres als het account waarin ik de radiatorkoppen heb geïnstalleerd in de webomgeving) dan blijft de app hangen op "Om te installeren, open www.tado.com/login op je... etc etc". Komt dit doordat die ene radiatorknop niet wil installeren?
1. Dit is helaas een productiefout in de 1e batch. Graag mail naar support@tado.com en wij wisselen hem natuurlijk om.
2. U heeft waarschijnlijk de normale slimme thermostaat installatie gestart. Ook hiervoor mail naar support@tado.com nodig.
menzo schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:18:
Stuurt een ketel via opentherm dat hij in storing staat? Zo ja zou Tado dan een push bericht/email kunnen sturen?
Dat staat op de lange planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Net de nieuwe roadmap gecheckt. De Homekit compatible bridge is pas vanaf Q1 2017 beschikbaar. Dus in het ergste geval moet je geduld hebben tot eind maart 2017. Dat zou wel zonde zijn.

https://support.tado.com/...-de-ontwikkelingsroadmap-

[ Voor 25% gewijzigd door meesje op 18-11-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 22:58

2be

Als ik tegenwoordig (na de update) op de knop van mijn TADO thermostaat duw dan krijg ik eerst E10 te zien en dan de huidige temperatuur gevolgd door de in te stellen temperatuur.
Wat betekent die E10?

[ Voor 6% gewijzigd door 2be op 18-11-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2be schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:14:
Als ik tegenwoordig (na de update) op de knop van mijn TADO thermostaat duw dan krijg ik eerst E10 te zien en dan de huidige temperatuur gevolgd door de in te stellen temperatuur.
Wat betekent die E10?
Is een bug. Graag mail naar support@tado.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDweep
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05-2021
Ik heb blokverwarming en ben opzoek naar een goede manier om automatisch de temperatuur te regelen. Als eerste wil ik de woonkamer aanpakken (elk ander vertrek kan ik daarna apart gaan toevoegen). Deze heeft drie radiatoren, dus de bestelling die ik voor ogen heb is:

Slimme Radiatorknop - Starterskit
Slimme Thermostaat
Slimme Radiatorknop

Ik heb nu Heimeijer K thermostaatknoppen (met M30x1,5 aansluitingen), 1 met voeler, twee zonder. Degene met voeler staat verticaal op de leiding. Degene zonder voeler horizontaal. Kan ik de slimme knoppen zonder problemen verticaal plaatsen? Kan ik dan de sensor van de themostaat gebruiken om de temperatuur te meten en bewaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheDweep schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:10:
Ik heb blokverwarming en ben opzoek naar een goede manier om automatisch de temperatuur te regelen. Als eerste wil ik de woonkamer aanpakken (elk ander vertrek kan ik daarna apart gaan toevoegen). Deze heeft drie radiatoren, dus de bestelling die ik voor ogen heb is:

Slimme Radiatorknop - Starterskit
Slimme Thermostaat
Slimme Radiatorknop

Ik heb nu Heimeijer K thermostaatknoppen (met M30x1,5 aansluitingen), 1 met voeler, twee zonder. Degene met voeler staat verticaal op de leiding. Degene zonder voeler horizontaal. Kan ik de slimme knoppen zonder problemen verticaal plaatsen? Kan ik dan de sensor van de themostaat gebruiken om de temperatuur te meten en bewaken?
Verticaal monteren = geen probleem
3 slimme radiatorkranen die 1 slimme thermostaat als temperatuursensor gebruiken = geen probleem.

Mooie tado setup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
  • Laatst online: 18-09 08:45
Ik heb net een mailtje ontvangen met "Wegens de overweldigende vraag is de wachttijd helaas langer dan we hadden verwacht." en "We hebben er vertrouwen in dat we alle tot nu toe geplaatste bestellingen voor Kerstmis kunnen leveren."

Ik heb mijn bestelling 4 oktober geplaatst, waarbij er vermeld werd dat de bestelling midden/eind oktober geleverd zou worden. Ik heb al contact opgenomen met de klantenservice, maar met "Bij voorbaat dank voor je geduld en begrip." kan ik niet zoveel.

Ik heb de thermostaatknoppen besteld voor de slaapkamer van ons pasgeboren zoontje die nu in de hitte/kou ligt. Bovendien is met de kerst is het stookseizoen alweer half voorbij.

Ik begrijp dat het op de markt brengen van een nieuw product niet altijd volgens plan gaat, maar ik voel me wel een beetje belazerd, zeker gezien er tot eergisteren aan toe nog steeds stond dat producten vanaf begin november verzonden zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DiLDoG schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:35:
Ik heb net een mailtje ontvangen met "Wegens de overweldigende vraag is de wachttijd helaas langer dan we hadden verwacht." en "We hebben er vertrouwen in dat we alle tot nu toe geplaatste bestellingen voor Kerstmis kunnen leveren."

Ik heb mijn bestelling 4 oktober geplaatst, waarbij er vermeld werd dat de bestelling midden/eind oktober geleverd zou worden. Ik heb al contact opgenomen met de klantenservice, maar met "Bij voorbaat dank voor je geduld en begrip." kan ik niet zoveel.

Ik heb de thermostaatknoppen besteld voor de slaapkamer van ons pasgeboren zoontje die nu in de hitte/kou ligt. Bovendien is met de kerst is het stookseizoen alweer half voorbij.

Ik begrijp dat het op de markt brengen van een nieuw product niet altijd volgens plan gaat, maar ik voel me wel een beetje belazerd, zeker gezien er tot eergisteren aan toe nog steeds stond dat producten vanaf begin november verzonden zouden worden.
We leveren nog steeds volgens het wie het eerst komt wie het eerst maalt principe.
Mocht u ergens bij een normale webshop de tado producten op voorraad zien en u wilt de producten zo snel mogelijk hebben dan zou ik aanraden om daar een bestelling te plaatsen en zodra u ze binnen heeft kunt u dan onze bestelling annuleren (en krijgt u natuurlijk uw geld terug)
Anders helaas nog even afwachten. We werken hier zo snel mogelijk door en ook de fabriek draait maximaal om zo snel mogelijk alle orders te kunnen uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
Ik heb even rondgekeken en zie dat er inderdaad webshops zijn die ze al op voorraad hebben, kennelijk gaan andere shops voor klanten die direct bij jullie bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DiLDoG schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:32:
Ik heb even rondgekeken en zie dat er inderdaad webshops zijn die ze al op voorraad hebben, kennelijk gaan andere shops voor klanten die direct bij jullie bestellen?
Je moet als producent met beperkte voorraad en grote vraag altijd een compromis vinden: Retailpartners tevreden houden en directe klanten tevreden houden.

Ik hoop dat u met mijn tip toch nog zeer snel kan gaan genieten van onze producten.

[ Voor 15% gewijzigd door tado op 18-11-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
Nou duidelijk waar de balans ligt dan.
En waarom krijg ik deze suggestie pas hier en niet als ik dit probleem via de support meld?
Pagina: 1 ... 10 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!