Vandaag mijn Tado geinstalleerd. Online stappenplan is superduidelijk en erg gedetailleerd. Dus ook voor non-tweakers te volgenen. Heb meteen de schakelmomenten ingesteld (ma-vr, za, zondag zijn separaat in te stellen) en kon ook meerdere schakelmomenten per dag inrichten. Toppie dus

.
Paar punten:
1. Ik kreeg (zoals een beetje verwacht) een v2-bridge met een geel kaartje en de belofte om de V3 bridge op te sturen zodra beschikbaar. Begrijpelijk maar wel jammer; had echt nu al met Homekit willen gaan werken.
2. Doosje was mooi compleet (plakkers, schroeven, spanningszoeker/schroeverdraaier); maar nog wel volledig UK. Dus een mooie USB-adapter met UK-Stekker. Niet bruikbaar dus. Nu had ik wel een oude usblader liggen; maar ik wil wel een NL-stekker hebben (@TADO: kunnen jullie met de V3-bridge ook zo'n stekker meesturen svp? ik stuur ook nog wel een mailtje)
3. De CV-ketel temperatuur instellingen (CV-water temp) wordt nu idd aangepast door de Tado (iets wat mijn oude Honeywell Chronotherm Modulation ook had moeten doen; maar nooit deed) en ik heb een veel betere en gebalanceerdere stooklijn. Ben ik erg blij mee.
4. Zodra ik op de Tado zelf op de knop druk zie ik eerst "E10" verschijnen en dan de gemeten temperatuur. Wat is E10? Mijn Intergas ketel kent die code niet; en ik ook niet...
[edit] had effe moeten zoeken hier, maar dit is volgens onze "Tado-man" een bug die ik aan tado-support zal melden.
5. Ik heb met de Config-wizard gezegd dat ik ook een Warm-water voorziening op de ketel heb zitten; en heb daardoor een Warm-water configuratie tabblad erbij heb gekregen in de App. Hier zie ik de ingestelde warmwater temperatuur; maar wat ik ook wijzig; ik zie dit niet veranderen op de Ketel (kan je aldaar uitlezen). Heb dus niet het gevoel dat ik hier dus iets mee opschiet...
6. De "Vlam-indicator" is niet een representatie van het actief zijn ("in bedrijf") van mijn ketel. Maar hij gaat wel uit zodra de ingestelde temp is bereikt. Misschien dat dat zo hoort; maar als deze status wordt gebruikt voor het bepalen van de stook-kosten (ook ik vertrouw voorlopig mijn slimme gasmeter) dan gaat dat niet accuuraat gemeten kunnen worden.
Al met al ben ik toch tevreden met deze start...
[
Voor 2% gewijzigd door
LastBoyScout op 26-11-2016 16:29
. Reden: Update puntje 4 nav opmerking mede-tweaker ]