Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alegico
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-11-2022

alegico

4160 Wp solar powered, ...

TheDweep schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:10:
Ik heb blokverwarming en ben opzoek naar een goede manier om automatisch de temperatuur te regelen. Als eerste wil ik de woonkamer aanpakken (elk ander vertrek kan ik daarna apart gaan toevoegen). Deze heeft drie radiatoren, dus de bestelling die ik voor ogen heb is:

Slimme Radiatorknop - Starterskit
Slimme Thermostaat
Slimme Radiatorknop

Ik heb nu Heimeijer K thermostaatknoppen (met M30x1,5 aansluitingen), 1 met voeler, twee zonder. Degene met voeler staat verticaal op de leiding. Degene zonder voeler horizontaal. Kan ik de slimme knoppen zonder problemen verticaal plaatsen? Kan ik dan de sensor van de themostaat gebruiken om de temperatuur te meten en bewaken?
Ik mag me vergissen, maar volgens mij ga je met een tado radiatorthermostaatknop de functie van de voeler verliezen, die zit toch aan de regelknop en toch niet aan de afsluiter? bovendien moet je dan de UK versie van de knop hebben waarin het display is omgekeerd.

edit: excuus die functie wordt overgenemen door de kamerthermostaat.

[ Voor 3% gewijzigd door alegico op 18-11-2016 17:06 ]

Raspberry Pi 3B for sure now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Ik zie in alle screenshots van de iOs-app én van de web-app dat de temperatuur in tienden van graden kan worden ingesteld en weergegeven. Bij mij is dat echter in hele graden. Is dat bij de radiatorknoppen anders dan bij de thermostaat?

Ik heb geen toegang tot reports, niet in de iOs-app en ook niet in de web-app. Het icoontje is simpelweg niet zichtbaar. Ook een radiatorknop 'dingetje'?

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
tado schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:17:
[...]

1. Dit is helaas een productiefout in de 1e batch. Graag mail naar support@tado.com en wij wisselen hem natuurlijk om.
Dank voor je reactie, mail gestuurd naar support. Tijdelijk het probleem opgelost door een stukje karton tussen knopje en pinnetje te schuiven waardoor het knopje wel wordt ingedrukt, maar da's natuurlijk een beetje een houtje/touwtje oplossing dus ik hoop dat die knop vervangen gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 09:10
Ben tot nu toe wel een beetje teleur gesteld in Tado!
Heb de thermostaat dubbel besteld doordat ik Paypal aanklopte maar mijn gegevens niet meer wist.
Toen iDeal gekozen en betaald en bleek ik 2 bestellingen ineens te hebben.
Hen gemaild om de een te annuleren en geen reactie.
Ook over mijn andere lopende bestelling geen reactie omtrent levertijd.
Heb geprobeerd te bellen vrijdag maar na 15 minuten werd ik het muziekje wel zat!
Al met al vind ik dit een beetje jammer!!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik volg dit topic al een tijdje en ook de Tado website. Nu kom ik op de Tado website de volgende vraag tegen:
Hoe vaak worden de metingen van de temperatuur / luchtvochtigheid ververst?
M.b.t. de luchtvochtigheid ben ik op de website nog in dit topic volgens mij ook maar 1x tegengekomen dat dit ook geregistreerd wordt. Zijn er hier gebruikers die hier mee werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:17
Je kan in de app deze zien, ik weet niet of dit in het stookalgoritme wordt meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 08:45
Hm ik heb de Slimme Radiatorknop - Starterskit geïnstalleerd, maar ik zie het grafiek knopje niet. Zijn die alleen beschikbaar voor de normale muurthermostaat of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alegico

alegico

Niels.68 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 16:02:
Ik volg dit topic al een tijdje en ook de Tado website. Nu kom ik op de Tado website de volgende vraag tegen:
Hoe vaak worden de metingen van de temperatuur / luchtvochtigheid ververst?
M.b.t. de luchtvochtigheid ben ik op de website nog in dit topic volgens mij ook maar 1x tegengekomen dat dit ook geregistreerd wordt. Zijn er hier gebruikers die hier mee werken?
Niels,

als je boven aan de pagina in dit topic zoekt op luchtvochtigheid krijg je wel een aantal artikelen, waaronder 1 waarbij tado verwacht dat het wel komt maar niet weet wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marc O. schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 23:37:
[...]

Dank voor je reactie, mail gestuurd naar support. Tijdelijk het probleem opgelost door een stukje karton tussen knopje en pinnetje te schuiven waardoor het knopje wel wordt ingedrukt, maar da's natuurlijk een beetje een houtje/touwtje oplossing dus ik hoop dat die knop vervangen gaat worden.
Mooie tijdelijke oplossing maar natuurlijk gaan wij die knop vervangen. U heeft geld neergelegd voor een werkend product zonder houtje/touwtje oplossingen.
DaveD1109 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 08:22:
Ben tot nu toe wel een beetje teleur gesteld in Tado!
Heb de thermostaat dubbel besteld doordat ik Paypal aanklopte maar mijn gegevens niet meer wist.
Toen iDeal gekozen en betaald en bleek ik 2 bestellingen ineens te hebben.
Hen gemaild om de een te annuleren en geen reactie.
Ook over mijn andere lopende bestelling geen reactie omtrent levertijd.
Heb geprobeerd te bellen vrijdag maar na 15 minuten werd ik het muziekje wel zat!
Al met al vind ik dit een beetje jammer!!
Helaas is op dit moment onze administratie beetje overlopen met aanvragen. Ik kan u garanderen dat de verdere support (Technische en Sales) nog helemaal op rolletjes loopt. Het beste kunt u een keer op een niet vrijdagmiddag bellen en dan krijgt u als het goed is direct iemand te spreken.
DiLDoG schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:32:
Hm ik heb de Slimme Radiatorknop - Starterskit geïnstalleerd, maar ik zie het grafiek knopje niet. Zijn die alleen beschikbaar voor de normale muurthermostaat of doe ik iets verkeerd?
Staat in planning voor 4e kwartaal dit jaar:
https://support.tado.com/...-the-Development-Roadmap-

[ Voor 61% gewijzigd door tado op 21-11-2016 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
Dank voor de reactie, daar kan ik mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
tado schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:16:
[...]

Mooie tijdelijke oplossing maar natuurlijk gaan wij die knop vervangen. U heeft geld neergelegd voor een werkend product zonder houtje/touwtje oplossingen.

[...]

Helaas is op dit moment onze administratie beetje overlopen met aanvragen. Ik kan u garanderen dat de verdere support (Technische en Sales) nog helemaal op rolletjes loopt. Het beste kunt u een keer op een niet vrijdagmiddag bellen en dan krijgt u als het goed is direct iemand te spreken.

[...]

Staat in planning voor 4e kwartaal dit jaar:
https://support.tado.com/...-the-Development-Roadmap-
Bedankt voor de reactie! Wel fijn dat jullie zo actief zijn op tweakers! :)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
[quote]tado schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:16:
[...]
[...]

Dank voor de reactie! En thumbs up voor jullie support. Ook eerdere (rechtstreekse) vragen werden allemaal supersnel beantwoord. Dat zie je wel eens anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:21
Inderdaad weer goede support. Ik had even mijn twijfels, omdat vorige week de Tado medewerker een paar dagen afwezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het is vandaag exact 3 weken geleden dat ik de Tado uit zijn verpakking heb gehaald en onder batterij-spanning heb gezet. Vandaag kreeg ik een melding dat ik de batterij(en) moet gaan vervangen? Ik heb al die tijd de Tado buiten bedrijf op de plank laten liggen en enkel af en toe een keer op de knop gedrukt om de actuele ruimte-temperatuur te controleren en vergelijken met de nog actieve kamerthermostaat.
Hoe "dramatisch" is het batterijverbruik eigenlijk? Ik neem aan dat de geplaatste batterijen al niet meer zo fris zijn geweest, hoewel ik deze pas 3 weken geleden "geactiveerd" heb.

Dus concreet, wat is een gemiddeld batterijverbruik met kwalitatief goede batterijen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:38
hardware-lover schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:49:
Dus concreet, wat is een gemiddeld batterijverbruik met kwalitatief goede batterijen?
Ik heb mijn Tado nu zo'n anderhalf jaar en gebruik nog steeds de eerste batterijen. Bediening en aflezen van de temperatuur doe ik zo goed als nooit via de thermostaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Timmy op 21-11-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is vandaag exact 3 weken geleden dat ik de Tado uit zijn verpakking heb gehaald en onder batterij-spanning heb gezet. Vandaag kreeg ik een melding dat ik de batterij(en) moet gaan vervangen? Ik heb al die tijd de Tado buiten bedrijf op de plank laten liggen en enkel af en toe een keer op de knop gedrukt om de actuele ruimte-temperatuur te controleren en vergelijken met de nog actieve kamerthermostaat.
Hoe "dramatisch" is het batterijverbruik eigenlijk? Ik neem aan dat de geplaatste batterijen al niet meer zo fris zijn geweest, hoewel ik deze pas 3 weken geleden "geactiveerd" heb.

U geeft gelukkig zelf al het antwoord:
Ik heb al die tijd de Tado buiten bedrijf op de plank laten liggen en enkel af en toe een keer op de knop gedrukt om de actuele ruimte-temperatuur te controleren en vergelijken met de nog actieve kamerthermostaat.

Tado is in een zoekmodus om de ketel te vinden of om de bridge te vinden. Dan eet hij batterijen.

Batterijverbruik verschilt per interface. Op vaillant EBUS of Nefit EMS kan het meer dan 2 jaar zijn terwijl andere interfaces (OpenTherm of Relais) het een stuk korter uithouden op dit moment (we werken aan een nieuwe firmware die batterijverbruik zal verlagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08-2024
alegico schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:54:
[...]

Niels,

als je boven aan de pagina in dit topic zoekt op luchtvochtigheid krijg je wel een aantal artikelen, waaronder 1 waarbij tado verwacht dat het wel komt maar niet weet wanneer.
Tja, hoe makkelijk kan het zijn 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tado schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:03:
[...]
U geeft gelukkig zelf al het antwoord:

"Ik heb al die tijd de Tado buiten bedrijf op de plank laten liggen en enkel af en toe een keer op de knop gedrukt om de actuele ruimte-temperatuur te controleren en vergelijken met de nog actieve kamerthermostaat."

Tado is in een zoekmodus om de ketel te vinden of om de bridge te vinden. Dan eet hij batterijen.

Batterijverbruik verschilt per interface. Op vaillant EBUS of Nefit EMS kan het meer dan 2 jaar zijn terwijl andere interfaces (OpenTherm of Relais) het een stuk korter uithouden op dit moment (we werken aan een nieuwe firmware die batterijverbruik zal verlagen)
Dus hoewel hij wel de bridge 3 weken geleden heeft gevonden (kreeg de waarschuwing vanuit Tado support via mail betreffende de batterijen, dus connectie met bridge zal bestaan), is nu het "zoeken" naar de ketel enkel de boosdoener begrijp ik?

Hoewel de meesten mogelijk vrijwel meteen de Tado zullen plaatsen en actief aansluiten op de verwarming lijkt een noot:

Let op, zolang de Tado niet actief is aangesloten op bridge en ketel, dient u rekening te houden met een bovenmatig batterijverbruik

misschien op zijn plaats? Kleine moeite, groot plezier.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuikerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 13:32
Kan het eigenlijk zijn dat de tado instellingen in de ketel overruled? Bv voor de tado kon ik via de knopjes op mijn ketel instellen wat de Max stooktemperatuur voor cv en warm water mocht zijn. Nu kan ik dit via de ketel niet meer aanpassen (knopjes reageren niet meer, en staat default op 65 graden) en wordt er toch over deze temperatuur gegaan 70-80 graden. Idem voor warm water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

Ik heb de TADO sinds januari 2016 (Valliant EBUS) en nog steeds eerste set batterijen... en kijk praktisch niet op de TADO zelf... Nu met de laatste Firmware update kijkt mijn vrouw iets meer op de TADO zelf nu deze veel makkelijker is geworden om handmatig de temperatuur aan te passen...

Opmerking plaatsen in de installatie handleiding lijkt mij nuttig echter hoe vaak komt het voor dat men de batterijen erin zet en laat zoeken naar verbinding als deze nog niet aangesloten is.... wat is wijsheid..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 00:12

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Blijkbaar is Tado zijn op zijn backlog aan het inlopen; want na bijna 3 weken heb ik bericht dat ze hem gaan afsturen. Kunnen we toch nog snel zuiniger gaan stoken! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

emaurer schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:56:
[...]
Ik heb de TADO sinds januari 2016 (Valliant EBUS) en nog steeds eerste set batterijen... en kijk praktisch niet op de TADO zelf... Nu met de laatste Firmware update kijkt mijn vrouw iets meer op de TADO zelf nu deze veel makkelijker is geworden om handmatig de temperatuur aan te passen...

Opmerking plaatsen in de installatie handleiding lijkt mij nuttig echter hoe vaak komt het voor dat men de batterijen erin zet en laat zoeken naar verbinding als deze nog niet aangesloten is.... wat is wijsheid..
Batterijen zijn standaard al geplaatst, maar dat weet jij ook. En als je ermee aan de slag gaat dan dient de batterij beveiliging toch weggenomen te worden. Dat men vervolgens toch enkele uren af moet wachten (in mijn situatie) voordat Tado het groene licht geeft om de daadwerkelijke plaatsing toe te staan, was voor mij net het verschil tussen die dag plaatsen of toch maar even opzij te leggen. Vervolgens wordt het ineens flink kouder en heb ik het maar even gelaten voor wat het was. Waarschijnlijk niet een standaard situatie, maar het kan toch voor komen zoals je ziet 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

hardware-lover schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:49:
[...]

Batterijen zijn standaard al geplaatst, maar dat weet jij ook. En als je ermee aan de slag gaat dan dient de batterij beveiliging toch weggenomen te worden. Dat men vervolgens toch enkele uren af moet wachten (in mijn situatie) voordat Tado het groene licht geeft om de daadwerkelijke plaatsing toe te staan, was voor mij net het verschil tussen die dag plaatsen of toch maar even opzij te leggen. Vervolgens wordt het ineens flink kouder en heb ik het maar even gelaten voor wat het was. Waarschijnlijk niet een standaard situatie, maar het kan toch voor komen zoals je ziet 😉
Als dat zo is heb ik een dom antwoord geschreven..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
emaurer schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:56:
[...]

Is het echt lastig om hem via de thermostaat zelf hoger te zetten?

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:22
DaveD1109 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 07:08:
[...]

Is het echt lastig om hem via de thermostaat zelf hoger te zetten?
Nee, sinds de laatste update helemaal niet meer lastig ;)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
GermanPivo schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 07:18:
[...]

Nee, sinds de laatste update helemaal niet meer lastig ;)
Oké!! :)

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hardware-lover schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:01:
[...]

Dus hoewel hij wel de bridge 3 weken geleden heeft gevonden (kreeg de waarschuwing vanuit Tado support via mail betreffende de batterijen, dus connectie met bridge zal bestaan), is nu het "zoeken" naar de ketel enkel de boosdoener begrijp ik?

Hoewel de meesten mogelijk vrijwel meteen de Tado zullen plaatsen en actief aansluiten op de verwarming lijkt een noot:

Let op, zolang de Tado niet actief is aangesloten op bridge en ketel, dient u rekening te houden met een bovenmatig batterijverbruik

misschien op zijn plaats? Kleine moeite, groot plezier.
U bent werkelijk de eerste persoon die ik ben tegengekomen die het zo heeft aangepakt. En ik spreek meer dan 100 klanten per dag ;)
Ik heb ook uw andere verhaal gelezen dus ik begrijp het wel.
Gelukkig is de schade ook heel beperkt. Haal gewoon zo goedkoop mogelijk ergens Alkaline AAA batterijen vandaan en het probleem is weer opgelost.
stuikerd schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:46:
Kan het eigenlijk zijn dat de tado instellingen in de ketel overruled? Bv voor de tado kon ik via de knopjes op mijn ketel instellen wat de Max stooktemperatuur voor cv en warm water mocht zijn. Nu kan ik dit via de ketel niet meer aanpassen (knopjes reageren niet meer, en staat default op 65 graden) en wordt er toch over deze temperatuur gegaan 70-80 graden. Idem voor warm water
Graag mail naar support@tado.com Wij kunnen speciale firmware op uw tado zetten om de maximale keteltemperatuur te begrenzen.

[ Voor 33% gewijzigd door tado op 22-11-2016 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 22:43
Hoe kan ik zien of een Tado V2 of V3 is? Staat dit op de doos ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Possible schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:43:
Door de logo met de tekst "works with HomeKit"?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Possible schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:43:
V3 heeft vaak een HomeKit vermelding en de verpakking is bijna volledig grijs.
V2 heeft veel gele elementen op de verpakking en 0 referenties aan HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
tado schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:26:
[...]

V3 heeft vaak een HomeKit vermelding en de verpakking is bijna volledig grijs.
V2 heeft veel gele elementen op de verpakking en 0 referenties aan HomeKit.
Verder zijn de thermostaten identiek toch? Op de bridge na? Is het mogelijk om een v3 bridge aan de V2 te koppelen, of gaat deze niet los verkocht worden?

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaveD1109 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:44:
[...]

Verder zijn de thermostaten identiek toch? Op de bridge na? Is het mogelijk om een v3 bridge aan de V2 te koppelen, of gaat deze niet los verkocht worden?
U kunt als huidige klant de V3 bridge ook kopen voor een introductieprijs van 49 euro + verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 16:56

Aldmar

Niks...

LastBoyScout schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 01:54:
[...]

Heb even gekeken; maar mijn Honeywell Chronotherm Vision Modulation praat alleen maar OpenTherm en dus geen Aan/Uit. Heb dus alleen de A/B aansluiting gebruikt op de thermostaat. Ik heb dus alleen de brug van 4-5 en de aansluiting 11-12 voor de Chronotherm in gebruik. Weet niet of we de enige hier zijn met dit model; maar ik word een beetje huiverig wanneer ik mijn Tado binnen ga krijgen. Ik hoop dat ze eerder met jou tot een oplossing zullen komen; dan weet ik tenminste wat ik moet gaan vragen (als het zover komt).
Zojuist weer contact gehad met Tado support. En alles lijkt nu te werken zoals het hoort! De brug heb ik laten zitten, zoals jij ook hebt via opentherm. ;)

Er blijkt een (firmware?) update geweest te zijn voor het type Intergas ketel zoals wij hem hebben. Waardoor deze nu beter ondersteund wordt

Ik houd het uiteraard nog even in de gaten, maar het lijkt nu te werken! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Nog even een klein vraagje. Werkt een uk / Engelse versie van tado gewoon in Nederland? Ik zie op ebay een paar staan welke ik wil laten importeren naar Nederland.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastBoyScout

LastBoyScout

Aldmar schreef op woensdag 23 november 2016 @ 19:44:
[...]

Zojuist weer contact gehad met Tado support. En alles lijkt nu te werken zoals het hoort! De brug heb ik laten zitten, zoals jij ook hebt via opentherm. ;) Er blijkt een (firmware?) update geweest te zijn voor het type Intergas ketel zoals wij hem hebben. Waardoor deze nu beter ondersteund wordt. Ik houd het uiteraard nog even in de gaten, maar het lijkt nu te werken! _/-\o_
Da's cool! Mijn zending is onderweg; dus kan hem binnenkort in gebruik nemen. Had je nog aangepaste configuratie door Tado-support nodig of was de update voldoende?

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 16:56

Aldmar

Niks...

LastBoyScout schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:53:
[...]
Da's cool! Mijn zending is onderweg; dus kan hem binnenkort in gebruik nemen. Had je nog aangepaste configuratie door Tado-support nodig of was de update voldoende?
Update was voldoende. Ik had de rewiring uitgevoerd en vervolgens support gebeld. Tijdens het telefoontje heeft support aan hun kant de instelling naar opentherm gezet en vervolgens heb ik overal de stroom er weer op gezet. En eigenlijk werkte het vervolgens zoals verwacht.

Denk dat ze aan hun kant de Intergas ondersteuning toegevoegd/geupdate hebben aan de software. :)
Possible schreef op woensdag 23 november 2016 @ 20:37:
Nog even een klein vraagje. Werkt een uk / Engelse versie van tado gewoon in Nederland? Ik zie op ebay een paar staan welke ik wil laten importeren naar Nederland.
Werkt gewoon. Wel kan er een UK stekker bij zitten voor de voeding van de bridge maar tado werkt met elke USB voeding dus dat hoeft geen probleem te zijn (vaak kan de usb stekker ook in de router geplaatst worden)
[...]

Iedereen krijgt de nieuwe firmwareupdates automatisch. Het werkt alleen beter voor mensen waar het eerst niet goed werkte dus als het al goed werkte gaat u geen verschil merken.

[ Voor 32% gewijzigd door tado op 24-11-2016 09:02 ]

• alegico

alegico

dat is heel mooi, mag ik vragen wanneer je hem besteld hebt? die van mij is een maand geleden besteld en nog niets gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:38
alegico schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:43:
dat is heel mooi, mag ik vragen wanneer je hem besteld hebt? die van mij is een maand geleden besteld en nog niets gehoord.
Ik zag eerder vandaag een update via Twitter langskomen...

• alegico

alegico

Timmy schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:56:
[...]

Ik zag eerder vandaag een update via Twitter langskomen...
Dank je vor de info, maar ben nog steeds benieuwd.

@Tado,

waarom moet je na installatie van de thermostaat (meestal/ altijd?) tado bellen om de installatie af te ronden?
Is het niet veel eenvoudiger dat die funcionaliteit op de website beschikbaar komt? Scheelt jullie mensen een hoop werk volgens mij. Ik zie hier ook niets over in de roadmap.

• mbhoek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-08 01:32
Ik overweeg 1 tado thermostaat en 2 tado radiatorknoppen aan te schaffen cq huren, echter:

1x thermostaat starterkit (4,99) en 2x radiatorknop (2x 2,99) = ~11 euro p/m
1x radiatorknoppen starterkit (3,99) en 1x thermostaat (3,99) = ~8 euro p/m

Ik kan verder geen verschillen ontdekken, maar toch heb ik het gevoel dat ik iets mis (want 3 euro prijsverschil). Wie kan mij helpen?

• alegico

alegico

mbhoek schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:27:
Ik overweeg 1 tado thermostaat en 2 tado radiatorknoppen aan te schaffen cq huren, echter:

Ik kan verder geen verschillen ontdekken, maar toch heb ik het gevoel dat ik iets mis (want 3 euro prijsverschil). Wie kan mij helpen?
Het is inderdaad zo dat de 2e optie voordeel oplevert t.o.v. de 1e optie.
Dat is niet alleen bij het huren, ook bij het kopen van de genoemde onderdelen is het voordeel fors te noemen.
Tevens is er bij kopen nog een 10% korting voucher te vinden op dit forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
alegico schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:05:
[...]

Dank je vor de info, maar ben nog steeds benieuwd.

@Tado,

waarom moet je na installatie van de thermostaat (meestal/ altijd?) tado bellen om de installatie af te ronden?
Is het niet veel eenvoudiger dat die funcionaliteit op de website beschikbaar komt? Scheelt jullie mensen een hoop werk volgens mij. Ik zie hier ook niets over in de roadmap.
Over het algemeen hoef je niet te bellen. Voor multizone vaak wel maar dat is omdat er bijna onbeperte mogelijkheden zijn met ons systeem en daar hebben we nog geen tijd voor gehad om dat allemaal automatisch via de website te laten lopen.
mbhoek schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:27:

De reden waarom: Mensen die een slimme radiatorkranen starterskit kopen hebben grotere kans om meer van onze producten te kopen. Wij moeten op een of andere manier de vaste kosten van support, ontwikkeling en serverkosten verrekenen.
alegico schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:55:
[...]

Dat is niet alleen bij het huren, ook bij het kopen van de genoemde onderdelen is het voordeel fors te noemen.
Tevens is er bij kopen nog een 10% korting voucher te vinden op dit forum.
Kortingscode werkt op zowel huur als koop ;)

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 16:21
Vraagje; ik ben na alles gelezen te hebben erg enthousiast over de Tado geworden.
Ik zit alleen nog met een puntje, onze huidige Honeywell programmeerbare touchscreen thermostaat (Chronotherm?) is vrij fors en daar is omheen behangen. De Tado is dus een stuk kleiner, waardoor er kale muur omheen zichtbaar zou worden. Ik weet dat de Nest met een afdekplaat voor dit soort gevallen geleverd wordt. Is zoiets ook beschikbaar voor de Tado?

Verder lijkt het me interessant om in de toekomst uit te gaan breiden met slimme radiator knoppen, maar ik zal dan eerst alle oude knoppen door thermostaat knoppen (of in ieder geval ventielen) moeten (laten) vervangen, begrijp ik inmiddels. Iemand enig idee wat dat ongeveer per radiator kost bij een installateur?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gugger schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:36:
Vraagje; ik ben na alles gelezen te hebben erg enthousiast over de Tado geworden.
Ik zit alleen nog met een puntje, onze huidige Honeywell programmeerbare touchscreen thermostaat (Chronotherm?) is vrij fors en daar is omheen behangen. De Tado is dus een stuk kleiner, waardoor er kale muur omheen zichtbaar zou worden. Ik weet dat de Nest met een afdekplaat voor dit soort gevallen geleverd wordt. Is zoiets ook beschikbaar voor de Tado?

Verder lijkt het me interessant om in de toekomst uit te gaan breiden met slimme radiator knoppen, maar ik zal dan eerst alle oude knoppen door thermostaat knoppen (of in ieder geval ventielen) moeten (laten) vervangen, begrijp ik inmiddels. Iemand enig idee wat dat ongeveer per radiator kost bij een installateur?
Vanaf maart volgend jaar zullen wij een speciale afdekplaat (zelfde materiaal+kleur als thermostaat) kunnen leveren.

Vraag om M30x1,5 kranen.

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
tado schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:29:
De locatiedata (alleen afstand tot uw huis) staat 2 weken op onze servers met als enige doel om te kunnen uitzoeken wat eventuele problemen zijn geweest.
Is de app inmiddels ook aangepast zodat deze zelfstandig de afstand tot het huis uitrekent, en alleen deze naar Tado verstuurd?
Gezien het erop lijkt dat deze in ieder geval in het verleden ook lat/long stuurde ( https://github.com/fschaefer/tado-server-proto )
Ongeacht of dat wel of niet voor langere tijd opgeslagen wordt, vind ik dat zelf niet zo'n fijne gedachte.

• mbhoek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-08 01:32
alegico schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:55:
[...]
[...]
tado schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:05:
[...]
De reden waarom: Mensen die een slimme radiatorkranen starterskit kopen hebben grotere kans om meer van onze producten te kopen. Wij moeten op een of andere manier de vaste kosten van support, ontwikkeling en serverkosten verrekenen.
Bedankt voor de feedback, bestelling geplaatst. Nu wachten tot januari 2017.. :O

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:27
Is het correct dat de Tado thermostaat alleen bedraad werkt en dus niet draadloos?

• menzo
Blik1984 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:50:
Is het correct dat de Tado thermostaat alleen bedraad werkt en dus niet draadloos?
Je kan ook draadloos, het kost wel wat meer.

https://www.tado.com/nl/producten/extensiekit

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:27
Tegenvaller, 100 euro extra om draadloos te krijgen... 350 euro vind ik wel iets teveel van het goede

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastBoyScout

LastBoyScout

alegico schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:43:
[...]
Heb hem op 6 november rechtstreeks bij Tado besteld en vandaag gekregen. Dus zo'n 3 weken geleden. Ze zijn een beetje bedolven onder hun eigen populariteit; dus gun ze nog even geduld; het lijkt me dat jouw bestelling ook elk moment kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LastBoyScout schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 00:23:
[...]

Heb hem op 6 november rechtstreeks bij Tado besteld en vandaag gekregen. Dus zo'n 3 weken geleden. Ze zijn een beetje bedolven onder hun eigen populariteit; dus gun ze nog even geduld; het lijkt me dat jouw bestelling ook elk moment kan komen.
3 november besteld... en nog niks binnen |:(
Wel 10 november een mail gekregen, dat het nog 'een paar dagen' kon duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
In mijn huis dat voorheen 2 losse appartementen waren, en daardoor nu nog 2 CV installaties heeft, zou ik graag Tado willen installeren. Maar ik kom er toch niet helemaal uit welke producten ik dan nodig heb.

Nu heb ik: 2 ketels met daarbij 2 bedrade thermostaten (1 per ketel) + in totaal 14 "domme" radiatoren.

Als ik kijk op https://www.tado.com/nl/producten kan ik een aantal combinaties maken, maar ik begrijp niet goed of er bijvoorbeeld een verschil is tussen de "Slimme Thermostaat - Startkit v3" en de "Slimme Thermostaat", behalve dan dat bij die laatste geen internetbridge zit, klopt dat? Maar die bridge zou ik dan eventueel uit de "Slimme Radiatorknop - Starterkit" kunnen halen, toch? En daarbij uiteraard dezelfde functionaliteit behouden (Homekit, etc..)

Voorbeeldje:
  • optie a: 2x slimme thermostaat - starterkit (2x€249) + 14x slimme radiatorknop (14x€79) = €1.604
  • optie b: 2x slimme thermostaat (2x€129) + 2x slimme radiatorknop - starterkit (2x€199) + 10x slimme radiatorknop (10x€79) = €1.446
Een aardig verschil. Maak ik nou ergens een denkfout, of klopt dit?

Uiteraard kan ik nog besparen door in eerste instantie minder radiatoren ipv alle 14 tegelijk aan te sturen, dus bovenstaande is puur een rekenvoorbeeld. Ook nog even los van lopende acties / kortingscodes.

UPDATE: zojuist gebeld met Tado en er is geen verschil tussen de "2x slimme thermostaat - starterkit" en de "Slimme Thermostaat". Als je dus >=2 radiatorknoppen erbij wilt hebben is het voordeliger om een "slimme radiatorknop - starterkit" te kopen en een losse thermostaat.

[ Voor 9% gewijzigd door lo3k op 25-11-2016 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabe83
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:32
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 00:28:
[...]

3 november besteld... en nog niks binnen |:(
Wel 10 november een mail gekregen, dat het nog 'een paar dagen' kon duren
Ik heb mijn bestelling op 1 september geplaatst (losse thermostaat + kranen kit) en naast de standaardmails nog geen informatie of producten in huis. Het zal waarschijnlijk afhangen van de beschikbaarheid van producten...anders hanteren ze een bijzondere aanpak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diazepam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:29
Ik overweeg ook een Tado te bestellen in plaats van de matige en relatief dure Nefit Easy. Maar wat ik niet begrijp is het volgende. Stuurt de Tado een Nefit Trendline rechtstreeks modulerend aan? Of moet er dan een opentherm module tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadonder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 19:59
Wat mij niet helemaal duidelijk is of ik voor de radiatorknop de nieuwste bridge nodig heb. Ik heb nu namelijk de eerdere versie, dus zonder Homekit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Goede actie! Dit weekend ook maar bestellen: slimme radiatorknop kit + 2 losse slimme knoppen + losse slimme thermostaat. Ik heb dan mijn drie slaapkamers en badkamer voorzien van slimme knoppen, en in woonkamer alleen de slimme thermostaat. De vier radiatoren op de begane grond voorzien van slimme knoppen is wel fase 2.... Toch best een flinke investering.

Helaas wel wachten tot feb., maar ja wel flinke korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alegico

alegico

LastBoyScout schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 00:23:
[...]

Ok bedankt voor je reactie. Beetje vreemde administratie hebben ze daar.

Maar ik kreeg vandaag een mailtje of ik voor 25% extra korting op de bestelling de levering in februari wilde accepteren. Dat is te veel voordeel, dus nog maar even extra maandjes wachten. Van de korting een extra knop bestellen en dan nog geld overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lo3k schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 02:10:
In mijn huis dat voorheen 2 losse appartementen waren, en daardoor nu nog 2 CV installaties heeft, zou ik graag Tado willen installeren. Maar ik kom er toch niet helemaal uit welke producten ik dan nodig heb.

Nu heb ik: 2 ketels met daarbij 2 bedrade thermostaten (1 per ketel) + in totaal 14 "domme" radiatoren.

Als ik kijk op https://www.tado.com/nl/producten kan ik een aantal combinaties maken, maar ik begrijp niet goed of er bijvoorbeeld een verschil is tussen de "Slimme Thermostaat - Startkit v3" en de "Slimme Thermostaat", behalve dan dat bij die laatste geen internetbridge zit, klopt dat? Maar die bridge zou ik dan eventueel uit de "Slimme Radiatorknop - Starterkit" kunnen halen, toch? En daarbij uiteraard dezelfde functionaliteit behouden (Homekit, etc..)

Voorbeeldje:
  • optie a: 2x slimme thermostaat - starterkit (2x€249) + 14x slimme radiatorknop (14x€79) = €1.604
  • optie b: 2x slimme thermostaat (2x€129) + 2x slimme radiatorknop - starterkit (2x€199) + 10x slimme radiatorknop (10x€79) = €1.446

Uiteraard kan ik nog besparen door in eerste instantie minder radiatoren ipv alle 14 tegelijk aan te sturen, dus bovenstaande is puur een rekenvoorbeeld. Ook nog even los van lopende acties / kortingscodes.
U kunt gewoon de slimme radiatorkraan starterskit nemen. U hoeft maar 1 bridge te nemen ook al heeft u 2 ketels. Zolang alles maar in het radiobereik van de bridge is verwacht ik geen problemen met 1 bridge.
rabe83 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 07:46:
[...]

Ik heb mijn bestelling op 1 september geplaatst (losse thermostaat + kranen kit) en naast de standaardmails nog geen informatie of producten in huis. Het zal waarschijnlijk afhangen van de beschikbaarheid van producten...anders hanteren ze een bijzondere aanpak...
Bestellingen met alleen radiatorknoppen zijn er vroeger uitgegaan ten opzichte van de slimme radiatorknop starterskit.
Kadonder schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:08:
Wat mij niet helemaal duidelijk is of ik voor de radiatorknop de nieuwste bridge nodig heb. Ik heb nu namelijk de eerdere versie, dus zonder Homekit.
De V2 bridge is volledig geschikt voor de radiatorknoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
alegico schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:56:
[...]

Ok bedankt voor je reactie. Beetje vreemde administratie hebben ze daar.

Maar ik kreeg vandaag een mailtje of ik voor 25% extra korting op de bestelling de levering in februari wilde accepteren. Dat is te veel voordeel, dus nog maar even extra maandjes wachten. Van de korting een extra knop bestellen en dan nog geld overhouden.
Met die actie proberen we zo snel mogelijk producten vrij te maken voor mensen die liever niet willen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alegico

alegico

tado schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:58:
[...]

Met die actie proberen we zo snel mogelijk producten vrij te maken voor mensen die liever niet willen wachten.
ik ben er blij mee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diazepam
En nog een vraag: heb ik voor een betonnen huis waar WiFi per etage een extender nodig heeft ook meerdere bridges nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diazepam schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:15:
En nog een vraag: heb ik voor een betonnen huis waar WiFi per etage een extender nodig heeft ook meerdere bridges nodig?
Wij werken op 868Mhz dus over het algemeen is dat geen probleem voor ons. Mocht het toch een probleem zijn kunt u altijd later meer bridges toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diazepam
tado schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:09:
[...]

Wij werken op 868Mhz dus over het algemeen is dat geen probleem voor ons. Mocht het toch een probleem zijn kunt u altijd later meer bridges toevoegen.
Ok, dankjewel. Kon je ook nog bevestigen of de Tado een Nefit Trendline 2 modulerend kan aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Inmiddels ook de tado in huis en met behulp van de helpdesk alles aangesloten! Het werkt nu naar behoren. Ketel omgezet van aan uit naar modulerend /opentherm.

Het betreft een v3 model die ik heb gekocht. Maat de v3 bridge is nog niet leverbaar. Met behulp van homebridge software en een Raspberry pi kan ik nu wel de thermostaat met siri bedienen! (v2 bridge) Leuk om mee te spelen :D

[ Voor 4% gewijzigd door Possible op 25-11-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

ik kom net toevallig de aanbieding van Qurrent tegen (Tado v2 bij 3jaarcontract).

Nu intresseert me dat positiebepaal gedoe me niks, maar wil wel graag op afstand de boel in de gaten houden (zodat zoon hem niet op 22 zet, of ik hem vergeet lager te zetten).

Maar dat kan neem ik aan allemaal via de app toch zolang de tado tenminste met wifi verbonden is (staat uit op werkdag). Voor de rest kan ik zo te zien ook dat ding gewoon programmeren zoals mijn iSense nu toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
De Tado praat draadloos met een eigen protocol met de bridge, en die is bedraad aangesloten met je router/switch.

Ja hij is gewoon te programeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
@tado

Klopt het dat de v3 bridge niet wordt meegeleverd bij een v3 installatiepakket? De helpdesk gaf aan dat er geen voorraad was en er nu V2 bridges worden geleverd in de doos van een v3. Bij mij zat ook een geel papiertje met uitleg.

Ik merk trouwens dat het wel heel lang duurt dat de thermostaat op temperatuur is. Van 20.2 naar 20.6 graden duurt ongeveer 30min. Is dit normaal ?

Mijn cv was eerst een aan uit met Honeywell draaiknop. Cv staat nu op open therm. Ik heb een intergas kombi 24-28

[ Voor 37% gewijzigd door Possible op 25-11-2016 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Possible schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:30:
@tado

Klopt het dat de v3 bridge niet wordt meegeleverd bij een v3 installatiepakket? De helpdesk gaf aan dat er geen voorraad was en er nu V2 bridges worden geleverd in de doos van een v3. Bij mij zat ook een geel papiertje met uitleg.

Ik merk trouwens dat het wel heel lang duurt dat de thermostaat op temperatuur is. Van 20.2 naar 20.6 graden duurt ongeveer 30min. Is dit normaal ?

Mijn cv was eerst een aan uit met Honeywell draaiknop. Cv staat nu op open therm. Ik heb een intergas kombi 24-28
Geef tado wat tijd om uw huis te leren kennen. Het kan niet dat het met tado langzamer gaat dan met uw oude thermostaat.

Ja het klopt van de V3 bridge. Graag instructies van gele kaartje opvolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo de Tado set is besteld, niet gek 20% korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik gebruik zo'n klikaan ding om modem en router uit te schakelen als ik weg ga.
Kan de tado daar mee omgaan, dat het apparaat zich weer netjes aanmeldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:22

Tijntje

Hello?!

Ik vraag me af of de Tado in mijn situatie nut zou hebben.
Wij hebben beneden enkel vloerverwarming in een behoorlijk dikke betonvloer waardoor de opwarming tijd lang is. We hebben een Honeywell Touch modulation als thermostaat. Het gevraagde vermogen is dus eigenlijk altijd heel weinig, waardoor de bovenverdieping zoals de badkamer niet echt warm wordt.

Zou de Tado bij nog een besparing realiseren of het comfort verhogen van de bovenverdieping doormiddel van de losse thermostaten?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 11:02
lo3k schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 02:10:

Voorbeeldje:

UPDATE: zojuist gebeld met Tado en er is geen verschil tussen de "2x slimme thermostaat - starterkit" en de "Slimme Thermostaat". Als je dus >=2 radiatorknoppen erbij wilt hebben is het voordeliger om een "slimme radiatorknop - starterkit" te kopen en een losse thermostaat.
Maar krijg je een losse thermostaat neemt is dit dan ook versie 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Count_B schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 11:12:
[...]

Maar krijg je een losse thermostaat neemt is dit dan ook versie 3?
Bij een losse thermostaat zit geen bridge. De bridge bepaalt juist of het een v2 of v3 is. Tussen een v2 en v3 thermostaat zit geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastBoyScout

LastBoyScout

Vandaag mijn Tado geinstalleerd. Online stappenplan is superduidelijk en erg gedetailleerd. Dus ook voor non-tweakers te volgenen. Heb meteen de schakelmomenten ingesteld (ma-vr, za, zondag zijn separaat in te stellen) en kon ook meerdere schakelmomenten per dag inrichten. Toppie dus _/-\o_ .

Paar punten:
1. Ik kreeg (zoals een beetje verwacht) een v2-bridge met een geel kaartje en de belofte om de V3 bridge op te sturen zodra beschikbaar. Begrijpelijk maar wel jammer; had echt nu al met Homekit willen gaan werken.
2. Doosje was mooi compleet (plakkers, schroeven, spanningszoeker/schroeverdraaier); maar nog wel volledig UK. Dus een mooie USB-adapter met UK-Stekker. Niet bruikbaar dus. Nu had ik wel een oude usblader liggen; maar ik wil wel een NL-stekker hebben (@TADO: kunnen jullie met de V3-bridge ook zo'n stekker meesturen svp? ik stuur ook nog wel een mailtje)
3. De CV-ketel temperatuur instellingen (CV-water temp) wordt nu idd aangepast door de Tado (iets wat mijn oude Honeywell Chronotherm Modulation ook had moeten doen; maar nooit deed) en ik heb een veel betere en gebalanceerdere stooklijn. Ben ik erg blij mee. :)
4. Zodra ik op de Tado zelf op de knop druk zie ik eerst "E10" verschijnen en dan de gemeten temperatuur. Wat is E10? Mijn Intergas ketel kent die code niet; en ik ook niet...
[edit] had effe moeten zoeken hier, maar dit is volgens onze "Tado-man" een bug die ik aan tado-support zal melden.
5. Ik heb met de Config-wizard gezegd dat ik ook een Warm-water voorziening op de ketel heb zitten; en heb daardoor een Warm-water configuratie tabblad erbij heb gekregen in de App. Hier zie ik de ingestelde warmwater temperatuur; maar wat ik ook wijzig; ik zie dit niet veranderen op de Ketel (kan je aldaar uitlezen). Heb dus niet het gevoel dat ik hier dus iets mee opschiet...
6. De "Vlam-indicator" is niet een representatie van het actief zijn ("in bedrijf") van mijn ketel. Maar hij gaat wel uit zodra de ingestelde temp is bereikt. Misschien dat dat zo hoort; maar als deze status wordt gebruikt voor het bepalen van de stook-kosten (ook ik vertrouw voorlopig mijn slimme gasmeter) dan gaat dat niet accuuraat gemeten kunnen worden.

Al met al ben ik toch tevreden met deze start...

[ Voor 2% gewijzigd door LastBoyScout op 26-11-2016 16:29 . Reden: Update puntje 4 nav opmerking mede-tweaker ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
E10 schijnt een bug te zijn. Zie reactie van Tado op 18 nov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Ik had die E10 melding ook de dag na installatie.De helpdesk gebeld en die hebben hem van afstand een keer gereset.Dit kun je zelf doen door 10 seconden de knop aan de voorzijde in te drukken.Daarna werkte alles goed en hij doet het nu al een week heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
Klopt. De E10 melding kan de Helpdesk inderdaad oplossen door de software weer opnieuw in te laden. DIt hebben ze bij mij ook gedaan en ik heb nu de E10 melding ook niet meer.

@LastBoyScout Ik weet niet hoe handig je bent, maar je kan via een omweg de v2 Bridge icm Apple Homekit door gebruik te maken van een Raspberry Pi. Ze heb ik het nu ook. Ik kan met Siri nu de thermostaat in- en uitschakelen,de tempratuur regelen en de huidige tempratuur opvragen.

[ Voor 4% gewijzigd door Possible op 26-11-2016 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastBoyScout

LastBoyScout

meesje schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 14:08:
E10 schijnt een bug te zijn. Zie reactie van Tado op 18 nov.
henk99 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 20:21:
Ik had die E10 melding ook de dag na installatie.De helpdesk gebeld en die hebben hem van afstand een keer gereset.Dit kun je zelf doen door 10 seconden de knop aan de voorzijde in te drukken.Daarna werkte alles goed en hij doet het nu al een week heel goed.
Dank heren, had het idd terug kunnen vinden in deze draad 8)7. Heb idd net een 10-seconden reset gedaan en de E10 melding is idd weg.
Possible schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 21:35:
@LastBoyScout Ik weet niet hoe handig je bent, maar je kan via een omweg de v2 Bridge icm Apple Homekit door gebruik te maken van een Raspberry Pi. Ze heb ik het nu ook. Ik kan met Siri nu de thermostaat in- en uitschakelen,de tempratuur regelen en de huidige tempratuur opvragen.
Klinkt interessant; zoonlief heeft nog wel een PI op de plank slingeren; heb je wat linkjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
De v3 een week geleden geannuleerd bij Tado omdat ik het te lang vind duren tot de levering.
Vanavond hem besteld bij bol.com voor €199 en wordt morgen bezorgd!😀

DaveD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
DaveD1109 schreef op zondag 27 november 2016 @ 23:04:
De v3 een week geleden geannuleerd bij Tado omdat ik het te lang vind duren tot de levering.
Vanavond hem besteld bij bol.com voor €199 en wordt morgen bezorgd!😀
Bedankt voor deze opmerking. Ik dacht dat de v2 199 euro was en de v3 249 euro, maar deze zijn nu ook (vanwege Black Friday - Cyber Monday?) overal met 20% korting (net als bij Tado).

Edit: Ik wilde een Slimme knoppen kit + 2 losse knoppen + 1 losse thermostaat kopen via Tado.com, want nu met 20% korting, echter dit wordt dan wel pas in de februari geleverd. De opmerking van Dave heeft me getriggerd om verder te kijken en ik zie dat mijn producten ook bij kommago.nl (met ook 20% korting) leverbaar zijn. Deze worden wel snel geleverd. Jammer voor de webshop van Tado, maar dan gaat mijn voorkeur er toch naar uit om niet 3 maanden te wachten.

[ Voor 33% gewijzigd door meesje op 28-11-2016 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
meesje schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:02:
[...]

Bedankt voor deze opmerking. Ik dacht dat de v2 199 euro was en de v3 249 euro, maar deze zijn nu ook (vanwege Black Friday - Cyber Monday?) overal met 20% korting (net als bij Tado).

Edit: Ik wilde een Slimme knoppen kit + 2 losse knoppen + 1 losse thermostaat kopen via Tado.com, want nu met 20% korting, echter dit wordt dan wel pas in de februari geleverd. De opmerking van Dave heeft me getriggerd om verder te kijken en ik zie dat mijn producten ook bij kommago.nl (met ook 20% korting) leverbaar zijn. Deze worden wel snel geleverd. Jammer voor de webshop van Tado, maar dan gaat mijn voorkeur er toch naar uit om niet 3 maanden te wachten.
Graag gedaan!😉

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hjs schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 09:38:
Ik gebruik zo'n klikaan ding om modem en router uit te schakelen als ik weg ga.
Kan de tado daar mee omgaan, dat het apparaat zich weer netjes aanmeldt?
Dan heeft tado geen internet meer en zal besturing op afstand natuurlijk niet mogelijk zijn. Dus dan weet tado ook niet dat u weer op weg naar huis bent en zal er geen voorverwarming gedaan worden.

[/quote]
Tijntje schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 09:45:
Ik vraag me af of de Tado in mijn situatie nut zou hebben.
Wij hebben beneden enkel vloerverwarming in een behoorlijk dikke betonvloer waardoor de opwarming tijd lang is. We hebben een Honeywell Touch modulation als thermostaat. Het gevraagde vermogen is dus eigenlijk altijd heel weinig, waardoor de bovenverdieping zoals de badkamer niet echt warm wordt.

Zou de Tado bij nog een besparing realiseren of het comfort verhogen van de bovenverdieping doormiddel van de losse thermostaten?
Ik zeg altijd: zolang uw vloerverwarming in staat is meer dan 0.5 graad per uur te verwarmen heeft tado zin. Zit u daaronder dan heeft tado alleen zin om de verwarming uit te zetten tijdens vakanties en weer aan ongeveer 2 dagen voor u weer thuis komt.
LastBoyScout schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 14:01:
Vandaag mijn Tado geinstalleerd. Online stappenplan is superduidelijk en erg gedetailleerd. Dus ook voor non-tweakers te volgenen. Heb meteen de schakelmomenten ingesteld (ma-vr, za, zondag zijn separaat in te stellen) en kon ook meerdere schakelmomenten per dag inrichten. Toppie dus _/-\o_ .

Paar punten:
1. Ik kreeg (zoals een beetje verwacht) een v2-bridge met een geel kaartje en de belofte om de V3 bridge op te sturen zodra beschikbaar. Begrijpelijk maar wel jammer; had echt nu al met Homekit willen gaan werken.
2. Doosje was mooi compleet (plakkers, schroeven, spanningszoeker/schroeverdraaier); maar nog wel volledig UK. Dus een mooie USB-adapter met UK-Stekker. Niet bruikbaar dus. Nu had ik wel een oude usblader liggen; maar ik wil wel een NL-stekker hebben (@TADO: kunnen jullie met de V3-bridge ook zo'n stekker meesturen svp? ik stuur ook nog wel een mailtje)
3. De CV-ketel temperatuur instellingen (CV-water temp) wordt nu idd aangepast door de Tado (iets wat mijn oude Honeywell Chronotherm Modulation ook had moeten doen; maar nooit deed) en ik heb een veel betere en gebalanceerdere stooklijn. Ben ik erg blij mee. :)
4. Zodra ik op de Tado zelf op de knop druk zie ik eerst "E10" verschijnen en dan de gemeten temperatuur. Wat is E10? Mijn Intergas ketel kent die code niet; en ik ook niet...
[edit] had effe moeten zoeken hier, maar dit is volgens onze "Tado-man" een bug die ik aan tado-support zal melden.
5. Ik heb met de Config-wizard gezegd dat ik ook een Warm-water voorziening op de ketel heb zitten; en heb daardoor een Warm-water configuratie tabblad erbij heb gekregen in de App. Hier zie ik de ingestelde warmwater temperatuur; maar wat ik ook wijzig; ik zie dit niet veranderen op de Ketel (kan je aldaar uitlezen). Heb dus niet het gevoel dat ik hier dus iets mee opschiet...
6. De "Vlam-indicator" is niet een representatie van het actief zijn ("in bedrijf") van mijn ketel. Maar hij gaat wel uit zodra de ingestelde temp is bereikt. Misschien dat dat zo hoort; maar als deze status wordt gebruikt voor het bepalen van de stook-kosten (ook ik vertrouw voorlopig mijn slimme gasmeter) dan gaat dat niet accuuraat gemeten kunnen worden.

Al met al ben ik toch tevreden met deze start...
Dank voor de feedback!
2 kan ik oplossen door een EU stekker op te laten sturen naar u. (mail naar support@tado.com)
4 en 6 zijn een bug waarbij ik 4 kan oplossen als u een mail stuurt naar support@tado.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

tado schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:59:
[...]

Dan heeft tado geen internet meer en zal besturing op afstand natuurlijk niet mogelijk zijn. Dus dan weet tado ook niet dat u weer op weg naar huis bent en zal er geen voorverwarming gedaan worden.
Dat vind ik toch al niet nodig, dus dat ga ik niet missen :+
Maar zodra de router en de bridge weer stroom hebben meld de tado zich weer netjes aan en is hij weer van afstand te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 16:21
tado schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:42:
[...]

Vanaf maart volgend jaar zullen wij een speciale afdekplaat (zelfde materiaal+kleur als thermostaat) kunnen leveren.

Vraag om M30x1,5 kranen.
Top, dan wacht ik daar nog wel een paar maandjes op :)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hjs schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:02:
[...]

Dat vind ik toch al niet nodig, dus dat ga ik niet missen :+
Maar zodra de router en de bridge weer stroom hebben meld de tado zich weer netjes aan en is hij weer van afstand te benaderen?
Ja, dat gaat normaal gezien prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
meesje schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:02:
Ja, ook maar even wat bij een webshop gehaald om mee te experimenteren.
Mijn normale thermostaat kan ik al via mijn OTGW op afstand bedienen, maar zocht nog wat om de radiatorren in mijn slaap- en badkamer alleen 's ochtends en 's avonds open te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://s16.postimg.org/vpbpjysy9/20161128_102831.jpg

Nadeel is wel dat ook de normale winkels een v2 bridge meeleveren, zonder dat dit van tevoren vermeld wordt en op het plaatje een v3 staat.
Dan wordt je min of meer verplicht om alsnog je exacte adres aan fabrikant Tado door te geven, zodat ze je een v3 na kunnen sturen.
Terwijl ik bij apparatuur die bij kan houden of ik er wel of niet ben, liever alleen mijn straat zou doorgeven.

[ Voor 3% gewijzigd door maxnl op 28-11-2016 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
maxnl schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:53:
[...]

Ja, ook maar even wat bij een webshop gehaald om mee te experimenteren.
Mijn normale thermostaat kan ik al via mijn OTGW op afstand bedienen, maar zocht nog wat om de radiatorren in mijn slaap- en badkamer alleen 's ochtends en 's avonds open te zetten.

[afbeelding]

Nadeel is wel dat ook de normale winkels een v2 bridge meeleveren, zonder dat dit van tevoren vermeld wordt en op het plaatje een v3 staat.
Dan wordt je min of meer verplicht om alsnog je exacte adres aan fabrikant Tado door te geven, zodat ze je een v3 na kunnen sturen.
Terwijl ik bij apparatuur die bij kan houden of ik er wel of niet ben, liever alleen mijn straat zou doorgeven.
Niet alle winkels vermelden netjes dat het een v2 bridge betreft die later kosteloos vervangen kan worden door een v3. Coolblue en Kommago doet dat wel netjes, maar MediaMarkt en Wifimedia weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maxnl schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:53:
[...]
Dan laat u de V3 bridge toch op uw werk afleveren of bij vrienden of familie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Wat moet er precies gebeuren om de v3 te bemachtigen? moet ik met de helpdesk bellen en mijn adresgegevens doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Possible schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:13:
Wat moet er precies gebeuren om de v3 te bemachtigen? moet ik met de helpdesk bellen en mijn adresgegevens doorgeven?
Als u bij ons direct heeft besteld: U krijgt hem gewoon toegezonden zodra hij verkrijgbaar is.
Als u bij een normale winkel heeft besteld: Volg de instructies op sticker op de bridge op.

Heeft u nu een V2 en wil u upgrade naar V3 ? Graag mailen naar support@tado.com

[ Voor 9% gewijzigd door tado op 28-11-2016 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiLDoG
Waar kan ik feature requests kwijt?
Ons zoontje van 2 vind de tado ook heel erg mooi, en er zit er toevallig ook nog een op arm afstand van zijn bedje. Het zou handig zijn om de handmatige bediening volledig te kunnen uitschakelen (liefst zelfs zonder dat er lichtjes gaan branden en dergelijke.

Bijvoorbeeld zo iets?

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/6oxksa0jz/manual.png

[ Voor 5% gewijzigd door DiLDoG op 28-11-2016 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
Gugger schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:36:
Kwam erachter dat ook bij de 'normale' knoppen van mijn Jaga convectoren er een "thermostaat ventiel" gebruikt wordt, dus daar kon ik ook gewoon de Tado knop op zetten.

Heb echter ook nog een badkamer radiator waar wel een traditionele Comap Sar draai kraan op zit.
Daarbij schijnt het ventiel echter verwisselbaar te zijn en rond een tientje te kosten.
Zal binnenkort eens het water uit de CV halen, en kijken of ik die er makkelijk zelf op kan schroeven, voordat ik een monteur daarmee lastig val.

===

Heb verder even met mitmproxy gekeken welke informatie de Tado Android app constant naar Tado/Amazon stuurt als de geofencing functionaliteit aan staat.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
2016-11-28 19:07:40 POST https://my.tado.com/mobile/1.7/updateLocationAndroid
                         200 application/json 224B 147ms
Request
Content-Type:     application/x-www-form-urlencoded                                          
Content-Length:   200                                                                        
host:             my.tado.com                                                                
Connection:       Keep-Alive                                                                 
Accept-Encoding:  gzip                                                                       
User-Agent:       okhttp/3.4.0                                                               
URLEncoded form                                                                        [m:Auto]
mode:         APP_TRIGGERED
username:     *******.
password:     ************************************************
latitude:     -75.6179962
longitude:    0.592769
accuracy:     1.0
batteryLevel: 76
debugString:  attempt-1-unsentFixes-0-

En dat is zo-te-zien nog steeds je exacte huidige positie.
(latitude/longitude is in dit geval Antartica omdat ik dat met fake GPS app had ingesteld :))

En dus niet enkel de berekende afstand tot je huis, zoals Tado wel suggereert.
tado° uses a signal from my smartphone to control my heating based on my presence or absence. Does that mean tado° always knows where I am?

Ensuring data security and data protection is our top priority. tado° does not know exactly where you are – it merely calculates how far you are from home. This data is then analysed anonymously and encrypted before being transferred to control your heating.
Altijd interessant: het verschil in de privacy beloftes van bedrijven en wat ze daadwerkelijk aan gegevens verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuikerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 13:32
tado schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:59:
[...]

In principe zou dit moeten werken. De slimme radiatorkraan vraagt dan in de ochtend aan de slimme thermostaat om de verwarming aan kan.
De normale thermostatische knoppen in de woonkamer zullen dan hopelijk dicht gaan voor de temperatuur in de woonkamer 21 graden bereikt zodat het niet te warm zal worden.

Wel heeft tado in deze setup geen enkele controle over de temperatuur in de woonkamer. Mocht u die koud willen houden in de ochtend kunt u ook slimme radiatorknoppen op de radiatoren in de woonkamer plaatsen. Dan kunt u de badkamer volledig onafhankelijk van de woonkamer sturen. (vereist wel hogere investering dus u kunt misschien gewoon eerst met 1 slimme radiatorknop aan de gang).
Beste, vandaag heb ik mijn radiatorknop geïnstalleerd. Nu blijkt bovenstaand scenario, niet echt te werken. Beschrijving:
- tado 2 zone's gemaakt (living, badkamer)
- Beneden in de living hangt de tado (gewenste temperatuur en huidige temperatuur 21 graden).
- Boven in de badkamer hangt de tado radiatorknop (gewenste temperatuur 18 graden, huidige temperatuur 20 graden)
- Nu heb ik de badkamer zone manueel aangepast naar 24 graden. Dus verwacht ik volgend scenario: radiatorknop stuurt signaal naar tado om de ketel te activeren, tot wanneer er een temperatuur van 24 graden gemeten wordt? Nu blijkt echter mijn ketel niet ingang te schieten.

Heb ik iets mis geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DiLDoG schreef op maandag 28 november 2016 @ 20:34:
Waar kan ik feature requests kwijt?
Ons zoontje van 2 vind de tado ook heel erg mooi, en er zit er toevallig ook nog een op arm afstand van zijn bedje. Het zou handig zijn om de handmatige bediening volledig te kunnen uitschakelen (liefst zelfs zonder dat er lichtjes gaan branden en dergelijke.

Bijvoorbeeld zo iets?

[afbeelding]
Deze feature komt later.
Tot die tijd: Timer op 1 minuut zeten. Dan kan uw zoontje draaien wat hij wil maar niets zal lang aanblijven.
maxnl schreef op maandag 28 november 2016 @ 21:01:
[...]

Heb verder even met mitmproxy gekeken welke informatie de Tado Android app constant naar Tado/Amazon stuurt als de geofencing functionaliteit aan staat.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
2016-11-28 19:07:40 POST https://my.tado.com/mobile/1.7/updateLocationAndroid
                         200 application/json 224B 147ms
Request
Content-Type:     application/x-www-form-urlencoded                                          
Content-Length:   200                                                                        
host:             my.tado.com                                                                
Connection:       Keep-Alive                                                                 
Accept-Encoding:  gzip                                                                       
User-Agent:       okhttp/3.4.0                                                               
URLEncoded form                                                                        [m:Auto]
mode:         APP_TRIGGERED
username:     *******.
password:     ************************************************
latitude:     -75.6179962
longitude:    0.592769
accuracy:     1.0
batteryLevel: 76
debugString:  attempt-1-unsentFixes-0-

En dat is zo-te-zien nog steeds je exacte huidige positie.
(latitude/longitude is in dit geval Antartica omdat ik dat met fake GPS app had ingesteld :))

En dus niet enkel de berekende afstand tot je huis, zoals Tado wel suggereert.

[...]

Altijd interessant: het verschil in de privacy beloftes van bedrijven en wat ze daadwerkelijk aan gegevens verwerken.
Ik ga het navragen.
stuikerd schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:09:
[...]

Beste, vandaag heb ik mijn radiatorknop geïnstalleerd. Nu blijkt bovenstaand scenario, niet echt te werken. Beschrijving:
- tado 2 zone's gemaakt (living, badkamer)
- Beneden in de living hangt de tado (gewenste temperatuur en huidige temperatuur 21 graden).
- Boven in de badkamer hangt de tado radiatorknop (gewenste temperatuur 18 graden, huidige temperatuur 20 graden)
- Nu heb ik de badkamer zone manueel aangepast naar 24 graden. Dus verwacht ik volgend scenario: radiatorknop stuurt signaal naar tado om de ketel te activeren, tot wanneer er een temperatuur van 24 graden gemeten wordt? Nu blijkt echter mijn ketel niet ingang te schieten.

Heb ik iets mis geconfigureerd?
Graag mail naar support@tado.com

[ Voor 78% gewijzigd door tado op 29-11-2016 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Bestaat er een test-account zodat je eens kan inloggen op my-tado om te kijken wat dat nu allemaal biedt?
Pagina: 1 ... 11 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!