Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-sim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-02 18:39
Wat een goed forum! fijn ook dat Tado zo actief is. Die pro actieve houding en de IFTTT etc lijken me voor Tado te willen gaan.
Maar, zou wel nog graag julie advies willen over het volgende;

heb een beneden verdieping met enkel vloerverwarming (slpkmr, badkamer) en een bovenverdieping met entree, woonkamer en 2 radiatoren.
Vanaf de cv-ketel is de hele radiator groep al dmv een mechanische klep, inclusief relais, af te sluiten (nu nog niet aangesloten, staat dus altijd open).
de vloerverwarming groep is in de CV kast af te sluiten op de verdeler (is nog geen geen middel geplaats)
Hoe kan ik nu het beste een situatie creeren waarbij;

de vloerverwarming groep op termperatuur is bij-naar-bed-gaan en bij-opstaan.
de radiator groep flexibeler is aan te passen.

dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dat is alleen maar reclame, gaat niet inhoudelijk in op hoeveel blokken er bv per dag te programmeren zijn.

bv. dat het bij opstaan warm is, tussen de middag als de kids thuis komen (zonder smartfoon) voor de lunch ook weer warm, einde school warm, maar dat het weer even minder warm mag zijn op de dinsdag namiddag omdat ze dan aan het sporten zijn en weer lekker warm tegen half 7 als alles weer thuis is :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
e-sim schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:07:
Wat een goed forum! fijn ook dat Tado zo actief is. Die pro actieve houding en de IFTTT etc lijken me voor Tado te willen gaan.
Maar, zou wel nog graag julie advies willen over het volgende;

heb een beneden verdieping met enkel vloerverwarming (slpkmr, badkamer) en een bovenverdieping met entree, woonkamer en 2 radiatoren.
Vanaf de cv-ketel is de hele radiator groep al dmv een mechanische klep, inclusief relais, af te sluiten (nu nog niet aangesloten, staat dus altijd open).
de vloerverwarming groep is in de CV kast af te sluiten op de verdeler (is nog geen geen middel geplaats)
Hoe kan ik nu het beste een situatie creeren waarbij;

de vloerverwarming groep op termperatuur is bij-naar-bed-gaan en bij-opstaan.
de radiator groep flexibeler is aan te passen.

dank!
U heeft dit nodig:
2 zonekleppen die met een relais gestuurd kunnen worden.
Vanaf die zonekleppen een draad naar een meetpunt voor de 2 slimme thermostaten
1 tado extensiekit naast de ketel om die ketel te regelen.

Als 1 zone warmte nodig heeft gaat de zoneklep open maar ook de ketel aan via de extensiekit.
hjs schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:07:
[...]

Dat is alleen maar reclame, gaat niet inhoudelijk in op hoeveel blokken er bv per dag te programmeren zijn.

bv. dat het bij opstaan warm is, tussen de middag als de kids thuis komen (zonder smartfoon) voor de lunch ook weer warm, einde school warm, maar dat het weer even minder warm mag zijn op de dinsdag namiddag omdat ze dan aan het sporten zijn en weer lekker warm tegen half 7 als alles weer thuis is :*)
U kunt elke minuut van de week een andere temperatuur instellen als u dat zou willen.

[ Voor 49% gewijzigd door tado op 29-11-2016 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 09:10
Zo de v3 binnen! Straks is kijken of ik hem aan kan sluiten. Heb nu een nest V2 hangen dus de ketel wordt aangestuurd als aan/uit via de heatlink van nest. Ketel kan moduleren dus moet even kijken hoe de draden nu zitten. Iemand hier ervaring met het verwijderen van de nest?
Heb een valiant hrSolide.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik heb een probleem met het aansluiten van de radiatorknoppen, deze lijken niet te passen. Afgelopen weekend heb ik ook al een mailtje aan tado support gestuurd maar helaas nog geen reactie. Kan me voorstellen dat ze het heel druk hebben na het blackfriday-weekend. Misschien dat iemand van jullie ondertussen een idee heeft hoe ik dit het beste kan oplossen:

In totaal heb ik 6 radiatorknoppen. 3 knoppen kon ik zonder problemen installeren, maar 3 andere knoppen passen dus niet. Ook niet mbv de bijgeleverde adapters.

foto's: https://imgur.com/a/pV1pD

Ik heb ook al met teflontape een poging gedaan de radiatorknop aan te laten sluiten. Dat lukte redelijk (kon beter, maar zat volgens mij vast genoeg). Tijdens het kalibreren verscheen er echter een E2 melding (niet gelukt om pin in te drukken). Nadat ik alles weer uit elkaar had geschroefd zag ik dat er ook redelijk wat ruimte zit tussen het radiatorventiel en de "pen" van de radiatorknop.

Is hier een oplossing voor, of kom ik de gehele radiatorkraan aan het vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lo3k schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:49:
Ik heb een probleem met het aansluiten van de radiatorknoppen, deze lijken niet te passen. Afgelopen weekend heb ik ook al een mailtje aan tado support gestuurd maar helaas nog geen reactie. Kan me voorstellen dat ze het heel druk hebben na het blackfriday-weekend. Misschien dat iemand van jullie ondertussen een idee heeft hoe ik dit het beste kan oplossen:

In totaal heb ik 6 radiatorknoppen. 3 knoppen kon ik zonder problemen installeren, maar 3 andere knoppen passen dus niet. Ook niet mbv de bijgeleverde adapters.

foto's: https://imgur.com/a/pV1pD

Ik heb ook al met teflontape een poging gedaan de radiatorknop aan te laten sluiten. Dat lukte redelijk (kon beter, maar zat volgens mij vast genoeg). Tijdens het kalibreren verscheen er echter een E2 melding (niet gelukt om pin in te drukken). Nadat ik alles weer uit elkaar had geschroefd zag ik dat er ook redelijk wat ruimte zit tussen het radiatorventiel en de "pen" van de radiatorknop.

Is hier een oplossing voor, of kom ik de gehele radiatorkraan aan het vervangen?
Ik heb geen mail voorbij zien komen. Kun je anders het aanvraagnummer in een DM sturen ?

Wij kunnen gratis de waarschijnlijk benodigde M28 adapters leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
DaveD1109 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:44:
Iemand hier ervaring met het verwijderen van de nest?
Ja

Heb mijn thermostaat kabel destijds in twee stukken moeten knippen om de Nest heatlink tussen ketel en Nest te plaatsen.
En die twee stukken heb ik domweg weer met een kroonsteentje aan elkaar vast gemaakt, om mijn oude thermostaat weer aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-09 23:38
Zelf woon ik in een appartement met blokverwarming. Hierdoor zou ik mooi kunnen werken met de slimme thermostaatkraan.
Echter is de verwarming omkast en loopt de temperatuur hier sneller op dan in de kamer.

Is er dan nog steeds goed te werken met deze slimme thermostaatkraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
tado schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:52:
[...]

Ik heb geen mail voorbij zien komen. Kun je anders het aanvraagnummer in een DM sturen ?

verzonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
maxnl schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:59:
[...]

Ja

Heb mijn thermostaat kabel destijds in twee stukken moeten knippen om de Nest heatlink tussen ketel en Nest te plaatsen.
En die twee stukken heb ik domweg weer met een kroonsteentje aan elkaar vast gemaakt, om mijn oude thermostaat weer aan te sluiten.
Ik ben nu de installatie procedure aan het doorlopen en daar wordt aangegeven dat ik de Tado extension kit nodig heb?
De nest is bij mij bedraad aangesloten op de heatlink maar ik denk dat de installatie procedure van Tado uitgaat van een draadloze verbinding?

[ Voor 12% gewijzigd door DaveD1109 op 29-11-2016 12:32 ]

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mipinzy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-05 08:56
Hoi,

Vanmorgen heb ik mijn hrSolide uit 2007, met bedrade vrt50, aangesloten zonder extension kit.
Kreeg een goede uitleg van hun Help Center via mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
mipinzy schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:33:
Hoi,

Vanmorgen heb ik mijn hrSolide uit 2007, met bedrade vrt50, aangesloten zonder extension kit.
Kreeg een goede uitleg van hun Help Center via mail.
Ik kom nu niet verder in het installatie proces omdat ik de thermostaat en de extension kit eerst moet registreren.
Ga zo wel even bellen naar tado

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alegico
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-11-2022

alegico

4160 Wp solar powered, ...

maxnl schreef op maandag 28 november 2016 @ 21:01:
[...]

Kwam erachter dat ook bij de 'normale' knoppen van mijn Jaga convectoren er een "thermostaat ventiel" gebruikt wordt, dus daar kon ik ook gewoon de Tado knop op zetten.

Heb echter ook nog een badkamer radiator waar wel een traditionele Comap Sar draai kraan op zit.
Daarbij schijnt het ventiel echter verwisselbaar te zijn en rond een tientje te kosten.
Zal binnenkort eens het water uit de CV halen, en kijken of ik die er makkelijk zelf op kan schroeven, voordat ik een monteur daarmee lastig val.

===

Heb verder even met mitmproxy gekeken welke informatie de Tado Android app constant naar Tado/Amazon stuurt als de geofencing functionaliteit aan staat.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
2016-11-28 19:07:40 POST https://my.tado.com/mobile/1.7/updateLocationAndroid
                         200 application/json 224B 147ms
Request
Content-Type:     application/x-www-form-urlencoded                                          
Content-Length:   200                                                                        
host:             my.tado.com                                                                
Connection:       Keep-Alive                                                                 
Accept-Encoding:  gzip                                                                       
User-Agent:       okhttp/3.4.0                                                               
URLEncoded form                                                                        [m:Auto]
mode:         APP_TRIGGERED
username:     *******.
password:     ************************************************
latitude:     -75.6179962
longitude:    0.592769
accuracy:     1.0
batteryLevel: 76
debugString:  attempt-1-unsentFixes-0-

En dat is zo-te-zien nog steeds je exacte huidige positie.
(latitude/longitude is in dit geval Antartica omdat ik dat met fake GPS app had ingesteld :))

En dus niet enkel de berekende afstand tot je huis, zoals Tado wel suggereert.

[...]

Altijd interessant: het verschil in de privacy beloftes van bedrijven en wat ze daadwerkelijk aan gegevens verwerken.
En als je deze data zo kan tonen, dan is er toch ook geen sprake van versleuteling?
Ik neem aan dat die proxy niet voor het eventueel versleutelen zit, maar erachter...

Raspberry Pi 3B for sure now...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxnl
alegico schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:16:
En als je deze data zo kan tonen, dan is er toch ook geen sprake van versleuteling?
Ik neem aan dat die proxy niet voor het eventueel versleutelen zit, maar erachter...
Is wel sprake van versleuteling.
Had het certificaat van mijn man-in-the-middle proxy server echter aan mijn telefoon toegevoegd, waardoor de Tado app de verbinding vertrouwde.

Maar je hebt gelijk dat het beter kan.
Als Tado aan certificate pinning had gedaan was het een stuk moeilijker geweest.

Wat verder opviel is dat de Tado app naast met zijn eigen Tado/Amazon server, ook met een aantal andere communiceerde.
Vermoedelijk voor het bijhouden van statistiekjes e.d.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
2016-11-29 13:28:01 GET https://settings.crashlytics.com/spi/v2/platforms/android/apps/com.tado/settings?icon_hash=e9b64f955be441c955871ab470f8436a9447cbb2&display_version=3.4.0&source=4
                        &instance=2a2fbb485ffab066d087c305d515cdb94169c92f&build_version=1500340006
                        ← 200 application/json 642B 144ms
                           Request                                                       Response                                                        Detail
User-Agent:                     Crashlytics Android SDK/1.3.10.97                                                                                                                       
X-CRASHLYTICS-DEVELOPER-TOKEN:  470fa2b4ae81cd56ecbcda9735803434cec591fa                                                                                                                
X-CRASHLYTICS-API-KEY:          893b8d531f7e50c4fc1e311e5ecf5917217b71c3                                                                                                                
X-CRASHLYTICS-API-CLIENT-TYPE:  android                                                                                                                                                 
X-CRASHLYTICS-API-CLIENT-VERSI  1.3.10.97                                                                                                                                               
ON:                                                                                                                                                                                     
Accept:                         application/json                                                                                                                                        
X-CRASHLYTICS-DEVICE-MODEL:     samsung/SM-G930F                                                                                                                                        
X-CRASHLYTICS-OS-BUILD-VERSION  G930FXXU1BPJG                                                                                                                                           
:                                                                                                                                                                                       
X-CRASHLYTICS-OS-DISPLAY-VERSI  6.0.1                                                                                                                                                   
ON:                                                                                                                                                                                     
X-CRASHLYTICS-ADVERTISING-TOKE  ********-****-****-****-************                                                                                                                    
N:                                                                                                                                                                                      
X-CRASHLYTICS-INSTALLATION-ID:  5e47c59d66854b32b99aa725ebd61a31                                                                                                                        
X-CRASHLYTICS-ANDROID-ID:       ****************                                                                                                                                         
host:                           settings.crashlytics.com                                                                                                                                
Connection:                     Keep-Alive                                                                                                                                              
Accept-Encoding:                gzip                                                                                                                                                    

2016-11-29 13:28:02 POST https://e.crashlytics.com/spi/v2/events
                         ← 200 text/plain [no content] 169ms
                           Request                                                       Response                                                        Detail
User-Agent:                     Crashlytics Android SDK/1.3.6.97                                                                                                                        
X-CRASHLYTICS-DEVELOPER-TOKEN:  470fa2b4ae81cd56ecbcda9735803434cec591fa                                                                                                                
X-CRASHLYTICS-API-CLIENT-TYPE:  android                                                                                                                                                 
X-CRASHLYTICS-API-CLIENT-VERSI  1.3.6.97                                                                                                                                                
ON:                                                                                                                                                                                     
X-CRASHLYTICS-API-KEY:          893b8d531f7e50c4fc1e311e5ecf5917217b71c3                                                                                                                
Content-Type:                   multipart/form-data; boundary=00content0boundary00                                                                                                      
host:                           e.crashlytics.com                                                                                                                                       
Connection:                     Keep-Alive                                                                                                                                              
Accept-Encoding:                gzip                                                                                                                                                    
Content-Length:                 682                                                                                                                                                     
Multipart form                                                                                                                                                                    [m:Auto]
Form data:

session_analytics_file_0: ............Ko.0..G]..O@Y...W..M.P.4.5...n..S,.......s.J.{6
..#'.........r..'goq...A._.[.....3.5.....3......v.V?F....WDp.?(.?~.e....a(...1.KNzQZ..R...3.5@..7N....@.....^.c). ..%...N~........p.#$...........e!..L{....i........`.......3s.....e.....N
.Q.I.t.......`....[?.x*.............Mq....Z.?..w...M#4..}...wdq.g...U..k.....J..C.....\...)4...........SV..~6....~...!.....N......4..t^.../...o7.|OO...S?...p..ov.....D".H$..D.......p....

2016-11-29 13:28:09 GET https://app-measurement.com/config/app/1%3A1064593432792%3Aandroid%3A6a13db863600dcff?app_instance_id=833e600722351674cec895568a2a5214&platform=android&gmp_versio
                        n=10084
                        ← 304 application/x-protobuf [no content] 38ms
If-Modified-Since:  Thu, 12 May 2016 01:28:02 GMT                                                                                                                                       
User-Agent:         Dalvik/2.1.0 (Linux; U; Android 6.0.1; SM-G930F Build/MMB29K)                                                                                                       
host:               app-measurement.com                                                                                                                                                 
Connection:         Keep-Alive                                                                                                                                                          
Accept-Encoding:    gzip           

2016-11-29 13:32:09 POST https://ssl.google-analytics.com/batch
                         ← 200 image/gif 35B 35ms
User-Agent:        GoogleAnalytics/10.0.84 (Linux; U; Android 6.0.1; nl-nl; SM-G930F Build/MMB29K)                                                                                      
Content-Encoding:  gzip                                                                                                                                                                 
Content-Length:    211                                                                                                                                                                  
Content-Type:      application/x-www-form-urlencoded                                                                                                                                    
host:              ssl.google-analytics.com                                                                                                                                             
Connection:        Keep-Alive                                                                                                                                                           
Accept-Encoding:   gzip                                                                                                                                                                 
[decoded gzip] URLEncoded form                                                                                                                                                    [m:Auto]
sr:    1440x2560
cd:    MainZone
cid:   6bea82b7-b1cc-4a4b-ad55-36fbe76f9bd9
_v:    ma8.4.87
_s:    167
aip:   1
av:    3.4.0
a:     718204254
v:     1
an:    tado°
t:     screenview
ul:    nl-nl
tid:   UA-36131363-9
aiid:  com.android.vending
aid:   com.tado
ht:    1480422482361
qt:    246292
_gmsv: 10.0.84

Denk niet dat de informatie die naar deze systemen verstuurd wordt heel spannend is.
Maar echt netjes is het ook niet om op je site te vermelden alleen persoonsgegevens in de EU op te slaan, en vervolgens het bijhouden van statistieken e.d. aan aanbieders in andere delen van de wereld uit te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:02
maxnl schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:44:
[...]

Is wel sprake van versleuteling.
Had het certificaat van mijn man-in-the-middle proxy server echter aan mijn telefoon toegevoegd, waardoor de Tado app de verbinding vertrouwde.

Maar je hebt gelijk dat het beter kan.
Als Tado aan certificate pinning had gedaan was het een stuk moeilijker geweest.

Wat verder opviel is dat de Tado app naast met zijn eigen Tado/Amazon server, ook met een aantal andere communiceerde.
Vermoedelijk voor het bijhouden van statistiekjes e.d.

[stukjecode]

Denk niet dat de informatie die naar deze systemen verstuurd wordt heel spannend is.
Maar echt netjes is het ook niet om op je site te vermelden alleen persoonsgegevens in de EU op te slaan, en vervolgens het bijhouden van statistieken e.d. aan aanbieders in andere delen van de wereld uit te besteden.
Als ik het zo bekijk is dit iets wat in je APK wordt geimplementeerd door de play store voor eventuele inapp purchases en crash reports.. zal het niet?

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 08:47
Net bij Tado een bestelling geplaatst voor de "Slimme Thermostaat - Starterskit (v3)". Krijg ik in de bevestigings email te horen dat de geplande datum van verzending februari 2017 is! :'( Dat is lang wachten ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 08:58
[...]

Gratis?
Ik heb vorige week mail contact gehad met de zelfde vraag en toen werd mij een url doorgestuurd waar ik zo'n adapter kon gaan kopen. Beetje vreemd om dit dan te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Daannn1987 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:48:
[...]
Als ik het zo bekijk is dit iets wat in je APK wordt geimplementeerd door de play store voor eventuele inapp purchases en crash reports.. zal het niet?
Nope.
Google Analytics en Crashlytics (van Twitter) zijn zaken die een ontwikkelaar zelf kan toevoegen.

Met typisch Amerikaanse privacy policy waar elk type data onder kan vallen:
What information does Crashlytics collect from End Users?

The Services automatically collect certain information that does not personally identify End Users who access or use mobile applications that use the Services. This information includes, but is not limited to, device state information, unique device identifiers, device hardware and OS information, information relating to how an application functions, and the physical location of a device at the time of a crash.

Developers may also enable certain features of the Services that collect additional information that does not personally identify End Users who access or use mobile applications that use the Services. This information includes, but is not limited to, information relating to how an End User uses that Developer’s application(s).

In addition, Developers may enable certain features of the Services that will allow Crashlytics to collect some End Users’ personally identifiable information, as well as whether the End User installed or used the Developer’s application and feedback that End Users voluntarily provide. For example, (i) a Developer may provide Crashlytics with an End User’s email address so that Crashlytics can invite the End User to test a particular version of the Developer’s application, and the End User may download that application and submit feedback about it and (ii) a Developer may choose to append custom metadata to crash reports that they send to Crashlytics from their applications; Developers may choose to include personally identifying information about End Users in this metadata, like name or email address, so that Developers can, for example, contact such End Users to troubleshoot issues with Developers’ applications. Crashlytics may also receive a confirmation when you open an email from us. Crashlytics captures all of this information on Developers’ behalf so that they can understand and improve their applications and communicate with users about their experience with the applications. Crashlytics requires Developers to use Crashlytics to collect information solely for these purposes, and to observe all applicable laws and regulations.

We require that all Developers maintain a privacy policy that fully and accurately discloses the type of information collected, and that the information is shared with third party service providers like Crashlytics. However, Crashlytics does not require Developers to disclose that information is shared with Crashlytics in particular, so Developers’ privacy policies might not name Crashlytics specifically.
We require that all Developers maintain a privacy policy that fully and accurately discloses the type of information collected, and that the information is shared with third party service providers like Crashlytics.
Tado, waar kunnen we de informatie over jullie exacte gebruik van Crashlytics vinden?

[ Voor 15% gewijzigd door maxnl op 29-11-2016 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Svennos1 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:54:
Net bij Tado een bestelling geplaatst voor de "Slimme Thermostaat - Starterskit (v3)". Krijg ik in de bevestigings email te horen dat de geplande datum van verzending februari 2017 is! :'( Dat is lang wachten ....
Als u hem sneller wilt kunt u altijd annuleren en bij een retailpartner bestellen (zie tweakers pricewatch)
Misterxx2 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:56:
[...]

Gratis?
Ik heb vorige week mail contact gehad met de zelfde vraag en toen werd mij een url doorgestuurd waar ik zo'n adapter kon gaan kopen. Beetje vreemd om dit dan te lezen.
Volgens mij hebben wij u 2 opties gegeven: Of u koopt ze zelf of u wacht 1-3 weken. Ze zijn dus nu pas geleverd op ons hoofdkantoor en de verzending naar NL duurt ongeveer 3-4 werkdagen. Verder leveren wij plastic adapters en voor een echt mooie oplossing zijn de metalen versies toch wel aan te raden.

[ Voor 40% gewijzigd door tado op 29-11-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
tado schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:13:
[...]

Volgens mij hebben wij u 2 opties gegeven: Of u koopt ze zelf of u wacht 1-3 weken. Ze zijn dus nu pas geleverd op ons hoofdkantoor en de verzending naar NL duurt ongeveer 3-4 werkdagen. Verder leveren wij plastic adapters en voor een echt mooie oplossing zijn de metalen versies toch wel aan te raden.
Nee hoor, denk dat je iemand anders bedoelt :), maar goed heb het al besteld. Goed om te weten in ieder geval dat jullie ze kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
[...]

@tado, ontvangen? Nog geen reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maxnl schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:44:
[...]

Ik heb het besproken met onze ontwikkelaars:

1. Wij zijn ervan op de hoogte dat deze aanval op de app mogelijk was. Zoals u al aangaf is de kans op een kwaadaardige versie van deze aanval zeer klein. We zullen deze ontwikkeling toch aangrijpen om onze SSL certificaten strategie te herevalueren.
2. Geolocatiedatiedata wordt niet doorgestuurd naar crashlytics en analytics
3. Het artikel wat aangaf dat alleen de afstand werd gebruikt is niet meer up to date. Wij hebben dit artikel nu ook offline gehaald en zullen dit zo snel mogelijk vervangen door een meer up to date artikel. Helaas was mijn persoonlijke kennis op dit gebied dus ook niet up to date en daar zal ik mij dan ook voor verontschuldigen.
lo3k schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:55:
[...]

[...]

@tado, ontvangen? Nog geen reactie...
Ik heb het ticket nagekeken. Het staat uit bij de administratie. Helaas is het vrij druk bij onze administratie maar ik verwacht toch dat we ze deze week zullen verzenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
Zo ik heb de Tado kunnen installeren met een beetje hulp van de uiterst behulpzame Tado klantenservice!
Ik kon hem op 2 manieren aansluiten op mijn Vaillant ketel, via opentherm en via EBUS welke beter zou zijn volgens de medewerker. Ik heb zijn aanwijzingen opgevolgd en alles werkt naar behoren!
Nu zit ik wat te kijken in de app en zie dat ik daarin ook de temperatuur van het water kan regelen. Hoe hebben jullie dat ingesteld? En hoelang duurt het bij jullie voordat de thermostaat een graad hoger is na instellen?

[ Voor 39% gewijzigd door DaveD1109 op 29-11-2016 19:25 ]

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

DaveD1109 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 19:07:
Zo ik heb de Tado kunnen installeren met een beetje hulp van de uiterst behulpzame Tado klantenservice!
Ik kon hem op 2 manieren aansluiten op mijn Vaillant ketel, via opentherm en via EBUS welke beter zou zijn volgens de medewerker. Ik heb zijn aanwijzingen opgevolgd en alles werkt naar behoren!
Nu zit ik wat te kijken in de app en zie dat ik daarin ook de temperatuur van het water kan regelen. Hoe hebben jullie dat ingesteld? En hoelang duurt het bij jullie voordat de thermostaat een graad hoger is na instellen?
eBUS aansluiting.... kreeg ook het advies om dit te doen....

1 graad hoger instellen gaat de ketel rustig modulerend opwarmen....

ingesteld nu op 23 graden (was 22) na 20 minuten op grafiek 22.63 graden... 22.7 graden op de app en 23 graden op de Tado thermostaat

Water heb ik ingesteld op 60 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
emaurer schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 19:33:
[...]

eBUS aansluiting.... kreeg ook het advies om dit te doen....

1 graad hoger instellen gaat de ketel rustig modulerend opwarmen....

ingesteld nu op 23 graden (was 22) na 20 minuten op grafiek 22.63 graden... 22.7 graden op de app en 23 graden op de Tado thermostaat

Water heb ik ingesteld op 60 graden
Oké top!! Had inderdaad al gezien dat er iets verschil zit tussen de temperaturen op de app en de thermostaat zelf.
Wat heb je verder ingesteld in de app?
Afwezigheid op balans of een vaste temp?
En welke temperatuurt 's nachts?
Is het zuiniger om hem de gehele dag op 1 temp te houden ivm stoken?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Misterxx2 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:17:
[...]

Nee hoor, denk dat je iemand anders bedoelt :),
Denk dat ik dat was (ik heb ze elders besteld, wilde niet wachten).

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

DaveD1109 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 19:39:
[...]

Oké top!! Had inderdaad al gezien dat er iets verschil zit tussen de temperaturen op de app en de thermostaat zelf.
Wat heb je verder ingesteld in de app?
En welke temperatuurt 's nachts?
vaste temperatuur > vorstbeveiliging

En welke temperatuurt 's nachts? 18 graden...
temperatuur komt de volgende ochtend niet lager dan 20 nu met aanhoudende vorst zal het wel 19 graden zijn/worden

Ketel is modulerend dus probeert zo zuinig mogelijk te stoken..

Wij zijn laatgangers
00:00 01:30 22.5 graad
01:30 11:00 18.0 graad
11:00 17:30 21.5 graad
17:30 00:00 23.5 graad

Zal voor een ieder anders zijn.... alle twee werken.... kinderen etc...

Water
00:00 02:00 60 graden (geen voorraad reservoir in de ketel dus alleen als je water verbruikt)
02:00 08:00 OFF
08:00 00:00 60 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Ik heb hem nu de verwarming zo ingesteld;
22:30-7:30 17graden
7:30-15:30 19graden
15:30-22:30 21graden

Warmwater continue op 65graden

Ik had gelezen dat onder de 60 graden de kans op legionella ontstaat dus vraag mij af of het verstandig is dit 's nachts uit te zetten?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

DaveD1109 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:58:
Ik heb hem nu de verwarming zo ingesteld;
22:30-7:30 17graden
7:30-15:30 19graden
15:30-22:30 21graden

Warmwater continue op 65graden

Ik had gelezen dat onder de 60 graden de kans op legionella ontstaat dus vraag mij af of het verstandig is dit 's nachts uit te zetten?
1 ding is duidelijk jullie gaan vroeger naar bed dan wij....lol

Onze Valliant eco TEC plus heeft geen warm water reservoir dus er hoeft niets warm te houden...leidingen zijn zo kort (2,5 <>3 meter) naar keuken tap punt en badkamer...

Je zal zien dat ie 's nachts niet bij de 17 graden komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
emaurer schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:24:
[...]

1 ding is duidelijk jullie gaan vroeger naar bed dan wij....lol

Onze Valliant eco TEC plus heeft geen warm water reservoir dus er hoeft niets warm te houden...leidingen zijn zo kort (2,5 <>3 meter) naar keuken tap punt en badkamer...

Je zal zien dat ie 's nachts niet bij de 17 graden komt....
Hahahaha ja ja! 8)
Wij kijken graag nog even tv op bed! :P
Gisteren ook gelijk de HomeKit bridge besteld voor mijn v3 maar die wordt pas in februari geleverd!
Het zou fijn zijn als Tado dit vermeld op hun site en een eventuele coulance korting op bijvoorbeeld een radiatorknop geeft! ;)
Mensen schaffen immers een v3 aan voor HomeKit ondersteuning en moeten dan nog een kwart jaar wachten om het te gebruiken! 8)7

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Mochten er mensen zijn die de Tado aan willen sluiten op een Vaillant hrSOLIDE pm mij dan.
Misschien dat ik je kan helpen!
Ik heb het gisteren gedaan met een beetje hulp van de Tado helpdesk.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoenL
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-07 16:40
Ik ga een klein bommetje droppen in al het enthousiasme over tado.

Bij ons koelen de slaapkamers te veel af 's nachts. De kamerthermostaat sprong nog niet aan, maar de babykamer dook onder de 16C. Eerst elektrisch verwarmd, maar vanwege milieu/geld niet blij mee.

Na contact met tado gekozen voor de opstelling:
- slimme thermostaat in de woonkamer.
- slimme radiatorknop in de babykamer. Die overruled de kamerthermostaat en kan de ketel aan laten slaan.
- slimme radiatorknoppen in de woonkamer die de woonkamerkranen 's nachts knijpen.

Schitterende oplossing. Alleen de juiste kamers verwarmen!

Inmiddels ontvangen en geplaatst. Plaatsing eenvoudig, \iet er prachtig uit, helpdesk fantaastisch en geofencing werkt geweldig. Tot zover niets dan lof.

Maar na een paar nachten ga ik me toch iets afvragen, waarvan ik hoop dat er een oplossing is...

's Nachts suizen de leidingen als een gek. Gisteren de ketelmonteur op bezoek voor jaarlijks onderhoud. Hij zegt: "ja dat is niet vreemd. Je wil niet weten hoe veel druk er uit zo'n ketel komt. Hou altijd minimaal de helft van de radiatoren open."

De overdruk lijkt me niet alleen technisch een probleem. Nu jaagt de ketel het water door de openstaande radiatoren heen, met als gevolg dat het water niet de kans krijgt de boel op een efficiënte manier te verwarmen. (zie topics over waterzijdig inregelen)

Ik heb gekeken naar een paar oplossingen:
- pompdruk ketel verlagen. Maar mijn 2 jaar jonge Remeha Avanta 35c heeft maar twee standen en staat al laag.
- radiatorkranen met drukregeling (heimeier a-exact/danfoss dynamic valve). Dan moet je wel alles doen, want druk verlagen in de ene radiator, lijkt me druk verhogend in de andere. Maar vooral: uiteindelijk kan de pomp de druk niet kwijt en komt onder enorme spanning te staan. Dat lijkt me niet gezond voor de hele installatie.

Zoals ik het nu zie: mijn droom om de babykamer, de werkkamer en de badkamer los van de kamerthermosstaat te verwarmen is technisch niet mogelijk en qua gasgebruik inefficient.

Inmiddels heb ik een mailtje aan Remeha gestuurd met de vraag naar de aanbevolen minimale flow van de ketel. Mbv het vermogen van de radiatoren kan ik dan uitrekenen welke radiatoren ik moet laten samenwerken als groep om de boel niet op te blazen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:24
CoenL schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:47:

Zoals ik het nu zie: mijn droom om de babykamer, de werkkamer en de badkamer los van de kamerthermosstaat te verwarmen is technisch niet mogelijk en qua gasgebruik inefficient.
Dat is ook mijn wens. Daarom afgelopen weekend slimme knoppen en slimme thermostaat gekocht. Helaas kan de thermostaat pas op z'n vroegst eind december geleverd worden. Daarover heb ik een mail gehad en kan de order probleemloos annuleren.

Wellicht dat ik alleen voor de slimme thermostaat (voor de woonkamer) ga en radiatoren op de slaapkamers van normale thermostaatknoppen ga voorzien.

Hopelijk komt Tado vandaag met een overtuigende reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij ons koelen de slaapkamers te veel af 's nachts. De kamerthermostaat sprong nog niet aan, maar de babykamer dook onder de 16C. Eerst elektrisch verwarmd, maar vanwege milieu/geld niet blij mee.

- slimme radiatorknop in de babykamer. Die overruled de kamerthermostaat en kan de ketel aan laten slaan.
- slimme radiatorknoppen in de woonkamer die de woonkamerkranen 's nachts knijpen.

Inmiddels ontvangen en geplaatst. Plaatsing eenvoudig, \iet er prachtig uit, helpdesk fantaastisch en geofencing werkt geweldig. Tot zover niets dan lof.

Maar na een paar nachten ga ik me toch iets afvragen, waarvan ik hoop dat er een oplossing is...

's Nachts suizen de leidingen als een gek. Gisteren de ketelmonteur op bezoek voor jaarlijks onderhoud. Hij zegt: "ja dat is niet vreemd. Je wil niet weten hoe veel druk er uit zo'n ketel komt. Hou altijd minimaal de helft van de radiatoren open."

De overdruk lijkt me niet alleen technisch een probleem. Nu jaagt de ketel het water door de openstaande radiatoren heen, met als gevolg dat het water niet de kans krijgt de boel op een efficiënte manier te verwarmen. (zie topics over waterzijdig inregelen)

- pompdruk ketel verlagen. Maar mijn 2 jaar jonge Remeha Avanta 35c heeft maar twee standen en staat al laag.
- radiatorkranen met drukregeling (heimeier a-exact/danfoss dynamic valve). Dan moet je wel alles doen, want druk verlagen in de ene radiator, lijkt me druk verhogend in de andere. Maar vooral: uiteindelijk kan de pomp de druk niet kwijt en komt onder enorme spanning te staan. Dat lijkt me niet gezond voor de hele installatie.

Inmiddels heb ik een mailtje aan Remeha gestuurd met de vraag naar de aanbevolen minimale flow van de ketel. Mbv het vermogen van de radiatoren kan ik dan uitrekenen welke radiatoren ik moet laten samenwerken als groep om de boel niet op te blazen.

.
Als het Expansievat goed werkt is het geen probleem dat de pomp op hoge druk moet werken. Daar zijn ze gewoon voor ontworpen.
Misschien kijken naar een vervangende pomp die veel lager kan moduleren ? Die zou dan de pomp in de ketel kunnen vervangen en dan is het probleem met het gesuis ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuikerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 13:32

.
Dit werkt dus bij jou? Ik heb de zelfde opstelling maar dan voor in de badkamer. Als het in de woonkamer warm genoeg is, maar niet in de badkamer, zou de thermostaat knop, de slimme thermostaat moeten overrullen en de ketel laten aanslaan. Jammer genoeg werkt dit dus bij mij niet(ketel slaat niet aan). Mailtje naar support gestuurd, maar nog geen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

[...]

Dit is een probleem van de ketel, niet van Tado. De pomp (en ketel) zou (verder) moeten moduleren, daardoor is het suizen in je leidingen ook weg. En aangezien je een Avanta 35c hebt en niet een 28c, is moduleren voor die ketel nog ingewikkelder dan anders. :P

Heb je niet een tweede verwarming die je mee kan laten schakelen, als een soort slave? Denk aan jullie eigen slaapkamer?

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
Krisp schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:03:
[...]
En aangezien je een Avanta 35c hebt en niet een 28c, is moduleren voor die ketel nog ingewikkelder dan anders. :P
[...]
Kun je uitleggen wat je daarmee bedoeld? Ik ben sinds deze maand huizenbezitter. Het huis bestond voorheen uit 2 appartementen en heb daardoor ook 2 verwarmingsinstallaties, met 2 ketels etc... Toevallig een Remeha quinta 28c en een Remeha quinta 35c. Ik heb nu voor "het appartement" (=2 benedenverdiepingen) met de 28c, alle radiatoren van Tado radiatorknoppen voorzien en ben nog aan het wachten op de Tado thermostaat. Voor "het appartement (=2 bovenverdiepingen) heb ik alleen nog een Tado thermostaat besteld maar wil daar misschien later ook de radiatorknoppen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het is redelijk logisch dat de druk die de ketel maakt om normaal gesproken alle radiatoren tegelijk van warm water te voorzien, erg veel is voor een enkele radiator. Om die reden heb ik er voor gekozen de radiatoren in de gang en (open) keuken altijd open te laten staan. Die zijn anders best koud, dus mogen met elke zone meeverwarmd worden en zo wordt ook de druk verdeeld.

Wat me helemaal verbaasde was de suggestie die hier eerder voorbij kwam: in de woonkamer geen slimme knoppen maar thermostatische knoppen. Dat lijkt me onverstandig. Als de kamerthermostaat dan een hogere temperatuur wil bereiken dan waar de thermostatische knoppen op ingesteld staan, krijg je dat de kamerthermostaat wel de ketel aanzet, maar de knoppen dicht staan en er dus niets rondgepompt kan worden. Stook je echt voor niks, bovendien lijkt het me niet goed voor de ketel, gevaarlijk zelfs misschien. Maar dit terzijde.

Zelf ben ik echt super tevreden. Heb nu sinds twee weken naast de slimme kamerthermostaat ook alle kamers (woonkamer, badkamer en 4 slaapkamers) van slimme knoppen voorzien. Duur, ja, maar geen spijt. Als overdag iemand thuis is, wordt de woonkamer verwarmd, maar niet de slaapkamers waar dan niemand is. Badkamer alleen even 's ochtends en 's avonds. Als mijn vriendin en ik gaan werken hoeft alleen de badkamer even verwarmd, rest van het huis komt 's avonds wel. Scheelt flink.

Maar het beste van alles is het comfort. Slaapkamer kan ik 's nachts op een constante temperatuur houden, heerlijk. Bijverwarmen overdag als dat nodig is. En het werkt bij mij geweldig, in combinatie met een Calenta 40c. Modulerend, waardoor de radiatoren de ruimte heel gelijkmatig verwarmen.

Kortom, in mijn geval is de droom om alle kamers apart te kunnen verwarmen wel uitgekomen. Hopelijk ben ik daardoor/tegelijk ook efficiënter, dat moet nog blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
stuikerd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:55:
[...]

Dit werkt dus bij jou? Ik heb de zelfde opstelling maar dan voor in de badkamer. Als het in de woonkamer warm genoeg is, maar niet in de badkamer, zou de thermostaat knop, de slimme thermostaat moeten overrullen en de ketel laten aanslaan. Jammer genoeg werkt dit dus bij mij niet(ketel slaat niet aan). Mailtje naar support gestuurd, maar nog geen reactie.
Volgens mij werkt dat niet zo. Als ik me niet vergis, heb ik dat wel eens aan de Tado medewerker hier op het forum voorgelegd.

Uitgaande van onderstaande situatie:
- in woonkamer normale radiatoren en een slimme thermostaat
- in badkamer slimme radiatorknop

Wat ik begrepen heb, is dat wanneer het in de woonkamer te koud is, de slimme thermostaat opdracht geeft om te gaan verwarmen. Alle radiatoren die dan open staan worden verwarmd. Dus in de woonkamer (waar de normale radiatoren open staan) en in de badkamer (mits daar de ingestelde temp. nog niet bereikt is).
Ik heb niet het idee dat de slimme knop in de radiator afzonderlijk opdracht kan geven aan de slimmer thermostaat in de woonkamer.

Stel dat slimme thermostaat in de woonkamer op 20 graden staat ingesteld en de gemeten temp. in de woonkamer is ook 20 graden, dan zal de thermostaat nooit (nogmaals in bovenstaande situatie) een opdracht geven om te gaan verwarmen. Het zou dan in de woonkamer veels te warm worden, omdat dan de normale radiatoren weer zouden gaan verwarmen, zodat het in de woonkamer veels te warm wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

lo3k schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:16:
[...]

Kun je uitleggen wat je daarmee bedoeld? Ik ben sinds deze maand huizenbezitter. Het huis bestond voorheen uit 2 appartementen en heb daardoor ook 2 verwarmingsinstallaties, met 2 ketels etc... Toevallig een Remeha quinta 28c en een Remeha quinta 35c. Ik heb nu voor "het appartement" (=2 benedenverdiepingen) met de 28c, alle radiatoren van Tado radiatorknoppen voorzien en ben nog aan het wachten op de Tado thermostaat. Voor "het appartement (=2 bovenverdiepingen) heb ik alleen nog een Tado thermostaat besteld maar wil daar misschien later ook de radiatorknoppen installeren.
Heel simpel: de 35c kan minder ver naar beneden moduleren dan de 28c. Dat scheelt 36% aldus de specificaties. Aangezien ketels voor verwarming in moderne huizen zwaar overgedimensioneerd zijn, moeten mensen m.i. zichzelf afvragen of ze echt zo veel warm tapwater nodig hebben in huis.

De pomp is overigens hetzelfde, dus het suizen zul je als je een heel beperkte warmtevraag hebt (1 radiator) waarschijnlijk wel houden.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:21:
[...]

Volgens mij werkt dat niet zo. Als ik me niet vergis, heb ik dat wel eens aan de Tado medewerker hier op het forum voorgelegd.

Uitgaande van onderstaande situatie:
- in woonkamer normale radiatoren en een slimme thermostaat
- in badkamer slimme radiatorknop

Wat ik begrepen heb, is dat wanneer het in de woonkamer te koud is, de slimme thermostaat opdracht geeft om te gaan verwarmen. Alle radiatoren die dan open staan worden verwarmd. Dus in de woonkamer (waar de normale radiatoren open staan) en in de badkamer (mits daar de ingestelde temp. nog niet bereikt is).
Ik heb niet het idee dat de slimme knop in de radiator afzonderlijk opdracht kan geven aan de slimmer thermostaat in de woonkamer.

Stel dat slimme thermostaat in de woonkamer op 20 graden staat ingesteld en de gemeten temp. in de woonkamer is ook 20 graden, dan zal de thermostaat nooit (nogmaals in bovenstaande situatie) een opdracht geven om te gaan verwarmen. Het zou dan in de woonkamer veels te warm worden, omdat dan de normale radiatoren weer zouden gaan verwarmen, zodat het in de woonkamer veels te warm wordt.
Onze slimme knoppen kunnen de slimme thermostaat overrulen om zo de verwarming aan te zetten ook al is het warm genoeg in de woonkamer.
Vandaar ook slimme radiatorknoppen in de woonkamer toevoegen om te zorgen dat het daar niet te warm zal worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxnl
tado schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:46:
2. Geolocatiedatiedata wordt niet doorgestuurd naar crashlytics en analytics
Maar voor het gebruik van dergelijke services moet doorgaans een library aan de applicatie toegevoegd worden die van de desbetreffende dienst afkomstig is, en waar zelden broncode bij zit.
Die heeft feitelijk dezelfde permissies als de rest van de app, en kan dus ook zelfstandig de laatst bekende lokatie aan het systeem vragen als de app daar toestemming voor heeft.

Hoe kunnen jullie garanderen dat dit niet gebeurt?
Het betreft immers code die jullie zelf niet geschreven hebben, en de Crashlytics privacy policy bied nadrukkelijk de mogelijkheid tot het verzamelen van de "physical location of a device".

[ Voor 12% gewijzigd door maxnl op 30-11-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
tado schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:26:
[...]

Onze slimme knoppen kunnen de slimme thermostaat overrulen om zo de verwarming aan te zetten ook al is het warm genoeg in de woonkamer.
Vandaar ook slimme radiatorknoppen in de woonkamer toevoegen om te zorgen dat het daar niet te warm zal worden.
Ja, dat is zo. In de ideaal situatie heb ik alle radiatoren voorzien van slimme knoppen en een slimme thermostaat aan de muur. Om de kosten een beetje beperkt te houden (later zal ik wel uitbreiden) heb ik alleen slimme knoppen voor op de 1e verdieping (badkamer en 3 slaapkamers) en een slimme thermostaat aan de muur in de woonkamer besteld.

Wat gebeurt er dan als b.v. de badkamer de temp. te laag wordt, maar in de woonkamer al de juiste temp. is bereikt? Gaat de ketel dan toch stoken? Met als resultaat een warme badkamer, maar een te warme woonkamer of wordt er dan niet gestookt omdat de woonkamer als de juiste temp. heeft? Ik denk zelf het tweede geval. De slimme knoppen werken dan eigenlijk iets minder slim, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maxnl schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:31:
[...]

Maar voor het gebruik van dergelijke services moet doorgaans een library aan de applicatie toegevoegd worden die van de desbetreffende dienst afkomstig is, en waar zelden broncode bij zit.
Die heeft feitelijk dezelfde permissies als de rest van de app, en kan dus ook zelfstandig de laatst bekende lokatie aan het systeem vragen als de app daar toestemming voor heeft.

Hoe kunnen jullie garanderen dat dit niet gebeurt?
Het betreft immers code die jullie zelf niet geschreven hebben, en de Crashlytics privacy policy bied nadrukkelijk de mogelijkheid tot het verzamelen van de "physical location of a device".
Het gaat inderdaad in sommige gevallen over een closed source implementatie van een andere partij en daar kunnen we dan ook geen 100% garantie voor geven. We zullen binnenkort de TOS updaten.

analytics:
IOS: custom implementatie
Android: closed source
Windows Phone: geen analytics

crashlytics: alle platformen closed source.
meesje schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:35:
[...]

Wat gebeurt er dan als b.v. de badkamer de temp. te laag wordt, maar in de woonkamer al de juiste temp. is bereikt? Gaat de ketel dan toch stoken? Met als resultaat een warme badkamer, maar een te warme woonkamer of wordt er dan niet gestookt omdat de woonkamer als de juiste temp. heeft? Ik denk zelf het tweede geval. De slimme knoppen werken dan eigenlijk iets minder slim, toch?
Als de slimme knoppen geen verwarmingscommando zouden kunnen sturen naar de hoofdthermostaat dan zou u net zo goed een goedkope timer op uw radiator kunnen zetten. Het is juist slim dat de knoppen een verwarmingscommando kunnen sturen naar de hoofdthermostaat anders is een echt onafhankelijke regeling niet mogelijk.

U kunt zorgen dat het niet te warm zal worden door de normale kranen op ongeveer 2 te zetten maar het beste is om slimme radiatorknoppen ook in uw woonkamer toe te voegen en die zullen dan automatisch dicht gaan als de woonkamer warm genoeg is.

U kunt natuurlijk ook instellen dat deze warmtevraag aan de tado slimme thermostaat niet mogelijk is met tado. Dan werken de slimme radiatorknoppen gewoon als timers. De keuze is helemaal aan u.

[ Voor 37% gewijzigd door tado op 30-11-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuikerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 13:32
tado schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:40:
[...]

Als de slimme knoppen geen verwarmingscommando zouden kunnen sturen naar de hoofdthermostaat dan zou u net zo goed een goedkope timer op uw radiator kunnen zetten. Het is juist slim dat de knoppen een verwarmingscommando kunnen sturen naar de hoofdthermostaat anders is een echt onafhankelijke regeling niet mogelijk.

U kunt zorgen dat het niet te warm zal worden door de normale kranen op ongeveer 2 te zetten maar het beste is om slimme radiatorknoppen ook in uw woonkamer toe te voegen en die zullen dan automatisch dicht gaan als de woonkamer warm genoeg is.

U kunt natuurlijk ook instellen dat deze warmtevraag aan de tado slimme thermostaat niet mogelijk is met tado. Dan werken de slimme radiatorknoppen gewoon als timers. De keuze is helemaal aan u.
Raar dan dat dit bij mij nog niet werkt. Zou het mss aan de firmware van mijn tado kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:05
Ik kom er niet helemaal achter maar zit met het volgende probleem.

Een vrij oud en groot huis. Beneden regelt Toon de temperatuur. In de woonkamer staan in totaal 5 radiatoren en een open haard. De temp. is dus snel zoals wij die willen. Nadeel alleen is dat de slaapkamer van mijn tweeling snel koud is in de winter, onze slaapkamer ook en de badkamer.

Nu had ik het idee om Tado slimme thermostaat op te hangen in plaats van Toon. Vervolgens kamer van mijn kinderen (1 radiator), badkamer (1 radiator), slaapkamer (2 radiatoren) te voorzien van een slimme Tado radiatorknop.

Het is niet mogelijk om alle radiatoren te voorzien van een slimme knop (gaat veel te duur worden).

Waar ik nu bang voor ben, is dat de woonkamer op temp is. Maar de slaapkamer boven niet. Dat de CV aangaat, alle verwarmingen van warm water voorziet (ook in de 2 hallen, keuken, enz). Aangezien die half open staan. Totdat de slaapkamer ook op temp is.

Is Tado hiervoor goed geschikt? Gaat dit besparing leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stuikerd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:19:
[...]

Raar dan dat dit bij mij nog niet werkt. Zou het mss aan de firmware van mijn tado kunnen liggen?
Of aan een instelling. Ik heb vanaf dit forum geen toegang tot uw data dus graag een mail sturen naar support@tado.com
Vecodo schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:25:
Ik kom er niet helemaal achter maar zit met het volgende probleem.

Een vrij oud en groot huis. Beneden regelt Toon de temperatuur. In de woonkamer staan in totaal 5 radiatoren en een open haard. De temp. is dus snel zoals wij die willen. Nadeel alleen is dat de slaapkamer van mijn tweeling snel koud is in de winter, onze slaapkamer ook en de badkamer.

Nu had ik het idee om Tado slimme thermostaat op te hangen in plaats van Toon. Vervolgens kamer van mijn kinderen (1 radiator), badkamer (1 radiator), slaapkamer (2 radiatoren) te voorzien van een slimme Tado radiatorknop.

Het is niet mogelijk om alle radiatoren te voorzien van een slimme knop (gaat veel te duur worden).

Waar ik nu bang voor ben, is dat de woonkamer op temp is. Maar de slaapkamer boven niet. Dat de CV aangaat, alle verwarmingen van warm water voorziet (ook in de 2 hallen, keuken, enz). Aangezien die half open staan. Totdat de slaapkamer ook op temp is.

Beste, u kunt natuurlijk instellen dat de slaapkamers niet een verwarmingscommando kunnen sturen naar de hoofdthermostata maar dan zullen de kamers alleen warm worden als er ook vraag is vanuit de woonkamer. (anders is de ketel uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

.
Vroeger...misschien ook wel nu werd/word er een Shunt leiding geplaatst.....
Er werd toen in de garage (verste punt van de ketel) een leiding geplaatst tussen de aan en retour leiding (1 meter heen en 1 meter retour).... probleem van suizen was toen opgelost....
Misschien zijn er nu andere oplossingen.... kijk een hier http://www.klusidee.nl/Fo...tsen-moeilijk-t49777.htmlr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebmar
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-09 06:39
Ik zit met veel belangstelling deze thread te lezen, en heb sinds de zomer een V2 hangen, dus zonder HomeKit bridge. Ben nog niet overtuigd van de noodzaak te 'updaten' naar de `HomeKit' enabled V3 bridge. Meerwaarde is me niet duidelijk genoeg. Ik ben nu bezig m'n eega te overtuigen van de 'noodzaak' om in ieder geval in de twee slaapkamers van m'n dochters, en op de twee radiatoren in de woonkamer een Tado-knop te installeren: We willen de warmtevraag in de twee kinderslaapkamers kunnen regelen, in de badkamer staat de radiator eigenlijk altijd open, en op onze slaapkamer nagenoeg altijd dicht. Ik heb op elke radiator Danfoss Dynamic valves gemonteerd en deze ingeregeld: deze werken goed, al was wat nastellen nodig ivm herrie in de leidingen. Nu een keurige watertemperatuur de ketel (Remeha Avanta 28C) uit van 60 graden, en er weer in met een graad of 43 maximaal... Mooi HR-bedrijf dus. Passen de knoppen van Tado op de dynamic valves? Deze hebben een soort 'klikbevestiging' voor de radiatorknop. Iemand hier ervaring mee? Is het verder mogelijk om net als bij de thermostaat zelf een offset in te geven? Dit omdat de knoppen verticaal komen ilv horizontaal zoals gebruikelijk bij thermostaatknoppen.

[ Voor 6% gewijzigd door sebmar op 30-11-2016 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Vecodo schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:25:

Als het echt een oud huis is, heb je geen spouwmuren, en kijk je op kaal dakbeschot. Dan stook je je suf, of zul je in hele goede isolatie moeten investeren. Kost ook wat.

De vraag of je kosten met de thermostaat kunt besparen lijkt me moeilijk te beantwoorden. Er zijn naar mijn idee verschillende scenario's mogelijk. Het kan zijn dat het boven altijd te koud is, dan zal met tado knoppen boven je ketel extra gaan draaien om het boven warmer te krijgen. Zet je geen slimme knoppen beneden op de radiatoren, wordt het daar ook nog eens (extra) warmer. In dat geval stook je alleen maar meer, dus gaan je energiekosten omhoog om het boven lekker warm te hebben. Vraag is of je dat er voor over hebt (plus extra warme woonkamer).
Het kan ook zijn dat de kamers boven onnodig verwarmd worden op tijdstippen dat de ketel voor beneden aan staat, en later afkoelen als het beneden warm genoeg is en de ketel niet meer draait. Dat had ik. In dat geval kan zo'n slimme setup wel een besparing opleveren, door alleen de kamers te verwarmen wanneer je dat wilt.
Het blijft volgens mij raadzaam ook beneden slimme knoppen erop te zetten, om onnodig bijverwarmen van je woonkamer te voorkomen - scheelt uiteindelijk ook stookkosten.

In alle gevallen neemt het comfort in het bovenhuis toe, dat is vast iets waard. En wie een oud en groot huis kan betalen, kan best in een goede thermostaat (en dus wat extra knoppen) investeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heeft er hier iemand ervaring met het de Tado via Qurrent voor bestaande klanten? Ik ben namelijk al klant en wil graag dmv Tado + 1 slimme knop een kinderkamer wat behaaglijker maken.

Beetje zelfde use-case als hier meerdere keren aangegeven is, evt worden hier later nog meerdere knoppen aan toegevoegd voor de benedenverdieping, maar dat is meer om dan wat besparing in te bouwen (ipv alleen comfort).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misterxx2
Sinds de iOS update van gisteren denkt de app dat ik thuis ben (locatie) terwijl dat zeker niet zo is. Meer mensen die dit probleem hebben?
Inmiddels opgelost, lag aan eigen instellingen.

[ Voor 18% gewijzigd door Misterxx2 op 01-12-2016 16:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Misterxx2 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:26:
Sinds de iOS update van gisteren denkt de app dat ik thuis ben (locatie) terwijl dat zeker niet zo is. Meer mensen die dit probleem hebben?
Nee, geen last van.

Ik zie daarentegen wel dat de Kerstman inmiddels onderweg is _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i747.photobucket.com/albums/xx117/Onrust-Volvo/C799B7D2-C9A5-49A3-A2BD-8FAB897352D6_zpsliwyrifo.png

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:59
tado schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:40:
[...]
Hoe kan dit verwarmingscommando uitgeschakeld worden? Ik zie die mogelijkheid nergens eerlijk gezegd.

[ Voor 13% gewijzigd door Simple mind op 01-12-2016 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:17
Wat verlopen de cookies van de webapp van tado snel zeg. Je moet heel vaak opnieuw inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 10:19
Geen enkel zicht op wanneer ik de Tado kan verwachten... wellicht had ik toch op de aanbieding om hem pas in februari te ontvangen moeten ingaan.

Ik begrijp dat het druk is en dat supply lines lastig zijn, maar iets van een streef datum of week zou wel wenselijk zijn. Als de inschatting is dat het pas 2017 wordt dan kunnen mensen zich daar op instellen.

Ik doe gewoon net alsof ik hem nog voor kerst ga ontvangen :) o<:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BradJohnson
  • Laatst online: 19:52
Simple mind schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:08:
[...]

Hoe kan dit verwarmingscommando uitgeschakeld worden? Ik zie die mogelijkheid nergens eerlijk gezegd.
De Tado support kan dit doen. Bij mij triggerde na installatie geen van de radiatorkranen de wandthermostaat/CV (in de app zie je bij de zone alleen het radiatorkraan icoontje). Dat was niet wat ik wilde, dus contact opgenomen met Tado. De Tado support heeft net mijn radiatorkranen aan de thermostaat gekoppeld, en nu zie ik bij elke zone een icoontje van een radiatorkraan en de wandthermostaat. Dit kan je volgens mij niet zelf in de app doen.

Situatie ongekoppeld:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4242811/tado_voor.png
Na koppeling:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4242811/tado_na.png

[ Voor 12% gewijzigd door BradJohnson op 02-12-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BradJohnson schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:02:
[...]

De Tado support kan dit doen. Bij mij triggerde na installatie geen van de radiatorkranen de wandthermostaat/CV (in de app zie je bij de zone alleen het radiatorkraan icoontje). Dat was niet wat ik wilde, dus contact opgenomen met Tado. De Tado support heeft net mijn radiatorkranen aan de thermostaat gekoppeld, en nu zie ik bij elke zone een icoontje van een radiatorkraan en de wandthermostaat. Dit kan je volgens mij niet zelf in de app doen.

Situatie ongekoppeld:
[afbeelding]
Na koppeling:
[afbeelding]
Dit kan inderdaad nu nog niet door de gebruiker worden ingesteld. Dat is natuurlijk wel het lange termijn idee. Tot die tijd gewoon even support aanvraag doen en wij kunnen het aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alegico

alegico

tado schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:21:
[...]

Dit kan inderdaad nu nog niet door de gebruiker worden ingesteld. Dat is natuurlijk wel het lange termijn idee. Tot die tijd gewoon even support aanvraag doen en wij kunnen het aanpassen.
beste Tado

is er niet een soort overzicht van instellingen die alleen via support kunnen worden uitgevoerd?
Hopelijk is het toch niet zo'n heel lange termijn.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
alegico schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:51:
[...]

beste Tado

is er niet een soort overzicht van instellingen die alleen via support kunnen worden uitgevoerd?
Hopelijk is het toch niet zo'n heel lange termijn.....
Er is niet zo'n lijst. Blijf er wel van bewust dat de gemiddelde tweaker veel meer verstand heeft van dit soort zaken en dat ons product ook voor heel veel niet tweakers geschikt moet zijn. Als jullie zouden weten hoeveel arbitraire vragen wij nu al binnenkrijgen omdat gebruikers gewoon niet doorhebben hoe een verwarmingssysteem werkt. Wij kunnen gewoon niet te veel features vrijgeven zonder daar heel veel duidelijke informatie bij te geven. En dat kost helaas tijd en resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Laatst online: 19:30
Ik heb een probleem met mijn Tado..

Ketel is een ATAG A244EC, was op A+B Opentherm aangesloten via een Honeywell Chronotherm Modulation CM937M.

Tado aangesloten en via de helpdesk een manual ontvangen voor installatie e.d, alles doorlopen maar geen verwarming, wel warm water.

Wat doe ik fout?

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img922/1208/66plYD.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img924/9297/pJaZNf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
-Muncky- schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 18:52:

Ketel is een ATAG A244EC, was op A+B Opentherm aangesloten via een Honeywell Chronotherm Modulation CM937M.

Tado aangesloten en via de helpdesk een manual ontvangen voor installatie e.d, alles doorlopen maar geen verwarming, wel warm water.

Wat doe ik fout?

[afbeelding]

[afbeelding]
Je hebt de draden verkeert om. De blauwe moet in de min en rood in de plus.
Dit moet je in de ketel uiteraard ook zo doen.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:27

Sabbi

je denkt aan mij.

DaveD1109 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:06:
[...]

Je hebt de draden verkeert om. De blauwe moet in de min en rood in de plus.
Dit moet je in de ketel uiteraard ook zo doen.
Opentherm is polariteitvrij, dwz het maakt niet uit hoe de twee draden aangesloten zitten.

@Muncky, heb je wel de setup op my.tado.com doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Sabbi schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:19:
[...]

Opentherm is polariteitvrij, dwz het maakt niet uit hoe de twee draden aangesloten zitten.

Bij mij gaven ze van Tado aan dat dit wel degelijk moet.
Nu heb ik hem wel op EBUS aangesloten en opentherm losgekoppeld van het moederbord.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
Sabbi schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:19:
[...]

Zeker, had gebeld vandaag met Tado en per mail een supportrequest gekregen. In my.tado.com stond de handleiding klaar van het overzetten van de Honeywell naar de Tado....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

Wat doe ik fout?

[afbeelding]

[afbeelding]
Je doet helemaal niets fout...... TADO is de firmware aan het downloaden..... is het nieuwe symbool wat hier nu voor gebruikt wordt...
Ik had dit ook staan.... toen het wat te lang duurde heb ik nog een keer lang op de knop gedrukt totdat ie opnieuw ging resetten en toen was het snel gedaan...

Ben van eBUS naar Opentherm gegaan en ketel reageert (denk ik) nu beter.....

[ Voor 4% gewijzigd door emaurer op 04-12-2016 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
emaurer schreef op zondag 4 december 2016 @ 00:37:
[...]

Je doet helemaal niets fout...... TADO is de firmware aan het downloaden..... is het nieuwe symbool wat hier nu voor gebruikt wordt...
Ik had dit ook staan.... toen het wat te lang duurde heb ik nog een keer lang op de knop gedrukt totdat ie opnieuw ging resetten en toen was het snel gedaan...

Wat deed de ketel dan niet via EBUS? Ik kan ook allebei maar Tado gaf aan dat EBUS beter was.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Iemand al de HomeKit bridge ontvangen van Tado?
Hoe lang duurde dat bij jullie?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat doe ik fout?

[afbeelding]

[afbeelding]
Graag de oude thermostaat terugplaatsen en maandag contact met ons opnemen.
emaurer schreef op zondag 4 december 2016 @ 00:37:
[...]

Dit was een eenmalige case waarvan we nog 0 andere cases hebben gezien. Normaal gezien preferen wij Ebus maar als dat niet werkt (zoals in het geval van emaurer) dan kunnen we natuurlijk probleemloos de OpenTherm pakken.
DaveD1109 schreef op zondag 4 december 2016 @ 08:23:
Iemand al de HomeKit bridge ontvangen van Tado?
Hoe lang duurde dat bij jullie?
We verwachten januari.

[ Voor 38% gewijzigd door tado op 04-12-2016 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
tado schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:33:
[...]

Graag de oude thermostaat terugplaatsen en maandag contact met ons opnemen.
Ga ik doen! Tot morgen! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visanton
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09-2021
Zijn er al Tado° Smart Radiator Thermostat - Starter Kit in omloop met de nieuwe Tado Bridge V3 (Apple HomeKit compatible) ?
En zo ja welk artikel nummer heeft het product? TD-33-008 of SK-2SRT01HIB01-TC-BX-03

Acties:
  • 0 Henk 'm!
visanton schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:24:
Zijn er al Tado° Smart Radiator Thermostat - Starter Kit in omloop met de nieuwe Tado Bridge V3 (Apple HomeKit compatible) ?
En zo ja welk artikel nummer heeft het product? TD-33-008 of SK-2SRT01HIB01-TC-BX-03
Er zijn tado's in omloop die een V3 bridge gratis toegestuurd kunnen krijgen zodra die beschikbaar is.
Wat daar het nummer van is, geen idee.
Er moet een HomeKit vermelding zijn.

Via onze website verkopen wij alleen de V3 (Een V2 met gratis upgrade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
visanton schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:24:
Ik ben zelf bij diverse zaken geweest en overal moet je de v3 bridge achteraf bestellen via een code welke in de doos op een artikel zit.
Vind het zelf wel een beetje raar eigenlijk dat ik in mijn geval dan een thermostaat v3 koop en vervolgens maanden moet wachten op de bridge!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
tado schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:56:
[...]

Via onze website verkopen wij alleen de V3 (Een V2 met gratis upgrade)
Jullie verkopen de V3 maar leveren dus de V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bigs schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:33:
[...]

Jullie verkopen de V3 maar leveren dus de V2.
Met gratis bridge upgrade zodra die beschikbaar is. Dus het is een V3 (uiteindelijk)

Hou er rekening mee dat de Apple HomeKit ondersteuning maar een heel klein onderdeel is van ons product.

[ Voor 17% gewijzigd door tado op 05-12-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Ik vind het maar verwarrend.

Ik kan overal voor een schappelijke prijs (ongeveer 199 EUR) V2 kopen.
Als ik homekit compatible wil zijn, kan ik nu voor 249 EUR V3 kopen, maar dat is V2 met een coupon voor de Homekit Bridge.
Dan betaal ik toch 50 EUR voor de nieuwe bridge?
En stel ik heb of koop V2, wat kost een upgrade dan, kan dit nergens vinden op de Tado website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mothergoose schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:09:
Ik vind het maar verwarrend.

Ik kan overal voor een schappelijke prijs (ongeveer 199 EUR) V2 kopen.
Als ik homekit compatible wil zijn, kan ik nu voor 249 EUR V3 kopen, maar dat is V2 met een coupon voor de Homekit Bridge.
Dan betaal ik toch 50 EUR voor de nieuwe bridge?
En stel ik heb of koop V2, wat kost een upgrade dan, kan dit nergens vinden op de Tado website?
Dat kost 49 euro + verzendkosten als de V2 voor 1.10.2016 gekocht is.
Als de V2 daarna gekocht is, kost de upgrade 129 euro + verzendkosten.

[ Voor 9% gewijzigd door tado op 20-03-2017 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
tado schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:29:
[...]

Dat kost 49 euro + verzendkosten.
Ik heb dit bedrag nu al een paar keer voorbij zien komen, maar wat bedragen nu de verzendkosten precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:45:
[...]

Ik heb dit bedrag nu al een paar keer voorbij zien komen, maar wat bedragen nu de verzendkosten precies?
Nog niet bekend. Er heeft ook nog niemand betaald dus nu kan je je inschrijven voor de upgrade en zodra het uiteindelijke bedrag bekend is zullen we iedereen vragen om het te betalen (inclusief verzendkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
tado schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:07:
[...]

Nog niet bekend. Er heeft ook nog niemand betaald dus nu kan je je inschrijven voor de upgrade en zodra het uiteindelijke bedrag bekend is zullen we iedereen vragen om het te betalen (inclusief verzendkosten)
Deze reactie vind ik best vreemd en erg commercieel. Het lijkt wel alsof zo voorkomen wil worden dat bij de retail winkels nog te veel V2 modellen worden verkocht. Zeker als deze straks ruimer onder de 200 euro grens gaat duiken, zodat het dan rendabel kan zijn een V2 te kopen met losse bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

meesje schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:16:
[...]
Deze reactie vind ik best vreemd en erg commercieel. Het lijkt wel alsof zo voorkomen wil worden dat bij de retail winkels nog te veel V2 modellen worden verkocht. Zeker als deze straks ruimer onder de 200 euro grens gaat duiken, zodat het dan rendabel kan zijn een V2 te kopen met losse bridge.
De v2 uitvoering is al regelmatig ruim goedkoper geweest dan die €200,- die je aanhaalt, en dan bedoel ik heel erg ruim, < €140,-. Maar deze bedragen kom je natuurlijk niet in de koude maanden tegen, maar in die maanden dat mensen helemaal niet aan het aanschaffen van een thermostaat denken. En als ik even mijn plaats van aankoop check, dan is ie daar op dit moment zo'n €180,- inclusief bezorgen.

We hebben er al eens eerder over gesproken in dit topic, zoek op "Amazon". De V3 staat daar ook voor €249,- maar het verhaal achter die V3 versie is inmiddels wel duidelijk verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
hardware-lover schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:47:
[...]

De v2 uitvoering is al regelmatig ruim goedkoper geweest dan die €200,- die je aanhaalt, en dan bedoel ik heel erg ruim, < €140,-. Maar deze bedragen kom je natuurlijk niet in de koude maanden tegen, maar in die maanden dat mensen helemaal niet aan het aanschaffen van een thermostaat denken. En als ik even mijn plaats van aankoop check, dan is ie daar op dit moment zo'n €180,- inclusief bezorgen.

We hebben er al eens eerder over gesproken in dit topic, zoek op "Amazon". De V3 staat daar ook voor €249,- maar het verhaal achter die V3 versie is inmiddels wel duidelijk verwacht ik.
Ik weet dat de v2 enige tijd geleden bij amazon inderdaad onder de 140 te koop was, maar mijn verbazing gaat vnl. om dat er geen bedrag aan verzendkosten genoemd wordt. Dat kan nu toch al vermeld worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BradJohnson
Omdat ik geen documentatie van de Tado API v2 kon vinden, ben ik zelf begonnen wat end-points te beschrijven in Swagger. Hij is nog niet helemaal compleet, maar misschien heeft iemand er wat aan:

https://app.swaggerhub.com/api/bartvanraalte/tado-api/2.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
tado schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:29:
[...]

Dat kost 49 euro + verzendkosten.
Haha, wat een grap dan.....
V3 'met gratis homekit bridge', maar je betaald er wel gewoon voor 8)7
O nee, je hoeft de verzendkosten +/- 6.50 EUR waarschijnlijk niet te betalen.

Maar oke, ik ga dus opzoek naar een goede aanbieding van V2. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Mothergoose schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 07:44:
[...]

Haha, wat een grap dan.....
V3 'met gratis homekit bridge', maar je betaald er wel gewoon voor 8)7
O nee, je hoeft de verzendkosten +/- 6.50 EUR waarschijnlijk niet te betalen.

Maar oke, ik ga dus opzoek naar een goede aanbieding van V2. d:)b
Volgens mij maak je een denkfout.
Wanneer je nu een V3 koopt (herkenbaar aan nieuwe verpakking), krijg je op dit moment de Tado thermostaat (v2 en v3 zijn identiek) met een v2 bridge. Echter via een voucher (zit in de V3 verpakking) kun je deze kosteloos bestellen (waarschijnlijk in feb. 2017 geleverd).
Als je nu een 'oude' V2 koopt, krijg je dezelfde thermostaat en dezelfde bridge. Echter als je dan een V3 bridge wil hebben, moet je daar 49 euro + verzendkosten voor betalen.

Dus wanneer je op dit moment een V2 koopt (voor 199 euro), ben je iets duurder uit (als je de homekit bridge wil hebben). Het verschil is de verzendkosten van het opsturen van de v3 bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamustra
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Heb ik per se de thermostaat nodig?
Ik zit in volgende situatie:
* Verbouwing
* Appartementje
* Nieuwe CV-ketel (op gas) voor zowel warm sanitair water als verwarming
* Enkele kamers die ik apart wil aansturen.

Als ik het goed lees heb ik genoeg aan de internetbridge en genoeg radiatorknoppen?
Krijg ik dan ook warm water? Of is er toch een thermostaat nodig hiervoor?
Het is me niet helemaal duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

13art

Moderator Mobile
De Tado is de eerste slimme thermostaat waarvan ik denk, ja dat kan wel wat zijn. Geofencing, zelflerend en programmeerbaar. Heb al een vraag uitgezet of hij goed samenwerkt met de Atag A244EC. Als ik daar antwoord op heb gekregen maar eens beslissen of ik deze thermostaat ga aanschaffen om de Atag wize thermostaat te vervangen. Sowieso erg gecharmeerd van het uiterlijk van de thermostaat.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 06-12-2016 09:26 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
meesje schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:49:
[...]

Volgens mij maak je een denkfout.
Wanneer je nu een V3 koopt (herkenbaar aan nieuwe verpakking), krijg je op dit moment de Tado thermostaat (v2 en v3 zijn identiek) met een v2 bridge. Echter via een voucher (zit in de V3 verpakking) kun je deze kosteloos bestellen (waarschijnlijk in feb. 2017 geleverd).
Als je nu een 'oude' V2 koopt, krijg je dezelfde thermostaat en dezelfde bridge. Echter als je dan een V3 bridge wil hebben, moet je daar 49 euro + verzendkosten voor betalen.

Dus wanneer je op dit moment een V2 koopt (voor 199 euro), ben je iets duurder uit (als je de homekit bridge wil hebben). Het verschil is de verzendkosten van het opsturen van de v3 bridge.
Precies, met v3 betaal ik dus op voorhand de nieuwe bridge. Het enige verschil zijn de verzendkosten.
Dus opzoek naar een goedkope V2 ;)
Vind het een beetje rare manier van marketing, maar ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alegico

alegico

kamustra schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:56:
Heb ik per se de thermostaat nodig?
Ik zit in volgende situatie:
* Verbouwing
* Appartementje
* Nieuwe CV-ketel (op gas) voor zowel warm sanitair water als verwarming
* Enkele kamers die ik apart wil aansturen.

Als ik het goed lees heb ik genoeg aan de internetbridge en genoeg radiatorknoppen?
Krijg ik dan ook warm water? Of is er toch een thermostaat nodig hiervoor?
Het is me niet helemaal duidelijk :)
voor zover ik het allemaal begrepen heb, heb je de thermostaat nodig om de ketel aan te sturen. Hetzij via aan/uit danwel via opentherm. Deze functies zitten volgens mij niet in de bridge en de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradJohnson
alegico schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:48:
[...]

voor zover ik het allemaal begrepen heb, heb je de thermostaat nodig om de ketel aan te sturen. Hetzij via aan/uit danwel via opentherm. Deze functies zitten volgens mij niet in de bridge en de knoppen.
Correct, de bridge en knoppen kun je niet de CV mee aansturen, die missen simpelweg de aansluitingen daarvoor. Alleen de thermostaat en de Extensiekit kun je aansluiten op de CV, maar volgens de website van Tado werkt de Extensiekit niet zonder een thermostaat. In de meest simpele/goedkope oplossing heb je dus, naast de radiatorkranen, minimaal 1 thermostaat nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door BradJohnson op 06-12-2016 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradJohnson
Hoeveel tijd heeft Tado nodig om te leren hoe snel een ruimte opwarmt?

Ik heb mijn Tado sinds vrijdag, dus 4 dagen, in gebruik. Elke ochtend is mijn ruimte een uur te vroeg op temperatuur. Volgens het schedule moet de ruimte om 07:00 uur 19 graden zijn. Tado begint 's ochtends al om 04:45 met verwarmen en iets voor 06:00 is de ruimte op 19 graden. De ruimte wordt dus opgewarmt in 1:15 uur, maar Tado denkt daar 2:15 uur voor nodig te hebben. Dat doet hij nu al 4 dagen zo, Tado past de starttijd niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:05
Appelsap schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:42:
[...]

Als het echt een oud huis is, heb je geen spouwmuren, en kijk je op kaal dakbeschot. Dan stook je je suf, of zul je in hele goede isolatie moeten investeren. Kost ook wat.

De vraag of je kosten met de thermostaat kunt besparen lijkt me moeilijk te beantwoorden. Er zijn naar mijn idee verschillende scenario's mogelijk. Het kan zijn dat het boven altijd te koud is, dan zal met tado knoppen boven je ketel extra gaan draaien om het boven warmer te krijgen. Zet je geen slimme knoppen beneden op de radiatoren, wordt het daar ook nog eens (extra) warmer. In dat geval stook je alleen maar meer, dus gaan je energiekosten omhoog om het boven lekker warm te hebben. Vraag is of je dat er voor over hebt (plus extra warme woonkamer).
Het kan ook zijn dat de kamers boven onnodig verwarmd worden op tijdstippen dat de ketel voor beneden aan staat, en later afkoelen als het beneden warm genoeg is en de ketel niet meer draait. Dat had ik. In dat geval kan zo'n slimme setup wel een besparing opleveren, door alleen de kamers te verwarmen wanneer je dat wilt.
Het blijft volgens mij raadzaam ook beneden slimme knoppen erop te zetten, om onnodig bijverwarmen van je woonkamer te voorkomen - scheelt uiteindelijk ook stookkosten.

In alle gevallen neemt het comfort in het bovenhuis toe, dat is vast iets waard. En wie een oud en groot huis kan betalen, kan best in een goede thermostaat (en dus wat extra knoppen) investeren ;)
Ik hoor wat je zegt haha! Voordeel van beneden is dat dit wel goed geïsoleerd is en dat wij ook nog vaak stoken met een open haard. Die kamer is snel op temp waardoor de ketel uit gaat en het boven flink afkoelt. Beneden Is ook helemaal verbouwd en boven is de isolatie niet best. Als voorbeeld, beneden zit overal dubbel glas en boven alleen enkel glas (Dit wil ik volgend jaar laten vervangen).

Kortom, als ik het goed begrijp, wil je het volle nut uit Tado halen dan is het wijs om alle radiatoren van een slimme knop te voorzien. Voor mijn huis komt dat neer op, 13 slimme knoppen.

Echter, plaats ik alleen de hoofd unit beneden en de slimme knoppen boven. Dan zal de ketel veel aan staan om boven te verwarmen. Top, want dan is boven warm maar beneden is het extra warm omdat de radiatoren gewoon open staan en de ketel aanslaat vanwege de aanvraag van boven.

Misschien is de investering in dubbel glas een beter idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
BradJohnson schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:31:
Hoeveel tijd heeft Tado nodig om te leren hoe snel een ruimte opwarmt?

Ik heb mijn Tado sinds vrijdag, dus 4 dagen, in gebruik. Elke ochtend is mijn ruimte een uur te vroeg op temperatuur. Volgens het schedule moet de ruimte om 07:00 uur 19 graden zijn. Tado begint 's ochtends al om 04:45 met verwarmen en iets voor 06:00 is de ruimte op 19 graden. De ruimte wordt dus opgewarmt in 1:15 uur, maar Tado denkt daar 2:15 uur voor nodig te hebben. Dat doet hij nu al 4 dagen zo, Tado past de starttijd niet aan.
Toevallig in de app vroege start ingesteld?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradJohnson
DaveD1109 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:57:
[...]

Toevallig in de app vroege start ingesteld?
Ja, die staat aan. Maar als ik de omschrijving lees zorgt dat ervoor dat de Tado vroeger begint met verwarmen, zodat de ruimte op de ingestelde tijd op ingestelde temperatuur is. Dat is ook wat ik wil. Maar nu is hij een uur te vroeg al op temperatuur en dat wil ik niet.

[ Voor 10% gewijzigd door BradJohnson op 07-12-2016 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:12
BradJohnson schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:13:
Ja, die staat aan. Maar als ik de omschrijving lees zorgt dat ervoor dat de Tado vroeger begint met verwarmen, zodat de ruimte op de ingestelde tijd op ingestelde temperatuur is. Dat is ook wat ik wil. Maar nu is hij een uur te vroeg al op temperatuur en dat wil ik niet.
Voor zover ik mij kan herinneren was Tado binnen een paar dagen gewend. Vanochtend was Tado bij mij 10 minuten voor de ingestelde tijd op temperatuur. Misschien even de helpdesk mailen of bellen om te kijken of hier wat te fine-tunen valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BradJohnson schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:13:
[...]

Sommige (vooral NL) huizen vallen ver buiten de maximale range van de opwarmingsgradiënt die tado uit zichzelf kan aannemen (dan heb ik het echt over 4-5 keer sneller dan gemiddeld). Dan is het helaas nodig dat wij wat extra aanpassingen doen. Graag even contact met onze support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Ik woon in een wat ouder huis en heb een paar weken geleden de tado + 1 slimme knop[ gekocht. Dit werk verder echt super, dus ik wil dit gaan uitbreiden naar slimme knoppen in de woonkamer, zodat ik meer zones kan besturen. Echter die radiatoren zijn allemaal tamelijk oud en hebben simpele radiatorkranen die je open/dicht moet draaien. Welk type radiator kraan kan ik het beste kopen om daar dan de slimme knoppen later op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Vecodo schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:45:
Kortom, als ik het goed begrijp, wil je het volle nut uit Tado halen dan is het wijs om alle radiatoren van een slimme knop te voorzien. Voor mijn huis komt dat neer op, 13 slimme knoppen.
Zou zelf toch altijd minimaal 1 radiator altijd open houden.

Wat als de Tado knoppen allemaal dicht gaan want temperatuur bereikt, maar de ketel nog even nadraait en blijft pompen?
Of heb je iets in je CV installatie die dat opvangt (bypass?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henk99 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:36:
Ik woon in een wat ouder huis en heb een paar weken geleden de tado + 1 slimme knop[ gekocht. Dit werk verder echt super, dus ik wil dit gaan uitbreiden naar slimme knoppen in de woonkamer, zodat ik meer zones kan besturen. Echter die radiatoren zijn allemaal tamelijk oud en hebben simpele radiatorkranen die je open/dicht moet draaien. Welk type radiator kraan kan ik het beste kopen om daar dan de slimme knoppen later op te zetten?
Onze knoppen werken met M30x1,5 schroefdraad. Dus alle radiatorkranen die geschikt zijn voor die knoppen zouden gewoon moeten werken.
Een bypass is inderdaad handig om te hebben maar niet benodigd bij alle ketels (sommige ketels gaan vanzelf zonder problemen stoppen met nadraaien als alle radiatoren dicht zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
tado schreef op woensdag 7 december 2016 @ 16:35:
Een bypass is inderdaad handig om te hebben maar niet benodigd bij alle ketels (sommige ketels gaan vanzelf zonder problemen stoppen met nadraaien als alle radiatoren dicht zitten.
Heeft dat ook geen invloed op de levensduur van de ketel zelf, die dan toch een stukje koeling mist?
Pagina: 1 ... 12 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is al veel geschreven over de nieuwe V3+ hardware en de optionele doch bijbehorende abonnementsdienst. De verschillen tussen de V2, V3 en V3+ hardware wordt uitgelegd in o.a. deze en deze posts. Ook op de Tado website wordt verdere uitleg gegeven.

Lees deze eerst voordat je hier nogmaals naar de bekende weg vraagt!